Ach ja bij mij zegt orgin kan china rising niet downloaden terwijl ik hem al heb en ook gespeelt oke niet lang want de game liep weer eens vastBlo0odyHell schreef op woensdag 04 december 2013 @ 11:37:
krijg nou wat, mijn origin vindt het nodig om als "update" dikke 29gb opnieuw te downloaden en te installeren
Terwijl ik gister al menig potje china rising heb gespeeld, na het installeren van de update en de dlc..
Heb sinds laatste patch (3dec) problemen...
Heb nog geen premium dus china rising doet het zowiezo niet
Maar ik kan nu dus helemaal geen games meer joinen...
Dus ik start de game op met alleen maar vanilla maps en dan gaat ie map laden en zodra ik 5 seconden ingame zit crasht ie weer naar desktop...
iemand hier een fix voor?
Heb al gekeken voor updates en punkbuster gaf ook geen updates.
Maar ik kan nu dus helemaal geen games meer joinen...
Dus ik start de game op met alleen maar vanilla maps en dan gaat ie map laden en zodra ik 5 seconden ingame zit crasht ie weer naar desktop...
Probeer eens een niet PB server, dan kun je kijken of je daar wel op kan.bal130 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 22:05:
Heb sinds laatste patch (3dec) problemen...
Maar ik kan nu dus helemaal geen games meer joinen...![]()
![]()
Kun je op een niet PB server dan moet je PB opnieuw installeren.
Je kan ook even kijken wat er gebeurd als je BF4 windowed start en BL open laat staan op de achtergrond, dan kun je de melding lezen die onderin rechts komt.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Wat interessant is om te volgen is de lead scripter van DICE, die af en toe reacties post op bugs op Reddit.
sliced_lime op reddit
sliced_lime op reddit
“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”
Ik kan geen servers joinen met China Rising, terwijl ik die expansion toch heb. 
Naast mijn naam staat toch het logo van China Rising.
Waarom kan ik die servers niet joinen?
Naast mijn naam staat toch het logo van China Rising.
Waarom kan ik die servers niet joinen?
ik heb laatste tijd dat mijn pc ineens uitvalt tijdens het spelen van bf4.. erg vreemd.
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
niet premium mensen moeten 2 weken wachten (bij elke DLC), ookal had je die bij je pre-order gekregen
[ Voor 3% gewijzigd door SmokingCrop op 05-12-2013 21:51 ]
Sinds de update is het niet veel beter geworden bij mij. Nu zelfs soms bij het opstarten BF4 crash. Na elke 2 potjes bijna standaard een crash. Zo jammer
.
Compatibility mode was voor mij de oplossing voor het hoofdprobleem: memory leaks. Zo'n simpele oplossing maar was hem nog niet op veel plaatsen tegengekomen.
code:
1
2
3
4
5
6
| OS = Windows 7 Pro SP1 x64 CPU = Intel Quad Core i5 3.4 Ghz mem = 8 gig videokaart= NVIDIA GTX 470 met 1 gig driverversie = 331.82 settings = via auto settings BF4 |
Zo af en toe heb ik performance problemen. Mijns inziens ligt dit aan meerdere factoren. De server, mijn systeem, etc.
Zou het helpen wanneer ik bijvoorbeeld kies voor een videokaart met meer dan 1 gig geheugen (bijvoorbeeld een van de laatste kaarten van Nividia of AMD? Wanneer ik naar het geheugen kijk zie ik dat ik het recommended geheugen heb van 8 gig.
Iemand nog tips?
AULXJMHR
ik crash de afgelope 2 dagen veel meer dan voorheen, vooral tijdens het laden van de nieuwe ronde. meestal is dat dezelfde map als de vorige ronde! En af en toe nog tijdens het potje, dat je opeens het zwarte scherm met het laadicoontje rechtsboven ziet tot dat je terugvalt naar windows.
Verder heb ik zo verschillende laadtijden. Als ik bijvoorbeeld in een server van locker only zit. Heb ik soms zon snelle laadperiode dat ik bij de eerste spawnlichting zit en als eerste/1vande1e bij de dichtsbijzijnde vlag ben. En de andere keer kan het zo weer zo lang duren dat ze al bij C aan het capteren zijn en ik pas spawn. dit is best frustrerend. Het is erg wisselvallend.
Tevens heb ik als de laadtijd langzaam was, de eerste ongeveer 30 seconden een "lag" achtig gevoel.. alles schokt en gaat wat langzaam, daarna is het de ronde over. Bij snelle laadtijden heb ik dit probleem niet
Laptop specs:
i7-2530QM
6GB
GT540M
W7
Ik weet dat ik slechte specs heb, daarom heb ik ook alles op laag. Maar waarom de laadtijden van dezelfde map zo verschillend zijn snap ik niet.
Verder heb ik zo verschillende laadtijden. Als ik bijvoorbeeld in een server van locker only zit. Heb ik soms zon snelle laadperiode dat ik bij de eerste spawnlichting zit en als eerste/1vande1e bij de dichtsbijzijnde vlag ben. En de andere keer kan het zo weer zo lang duren dat ze al bij C aan het capteren zijn en ik pas spawn. dit is best frustrerend. Het is erg wisselvallend.
Tevens heb ik als de laadtijd langzaam was, de eerste ongeveer 30 seconden een "lag" achtig gevoel.. alles schokt en gaat wat langzaam, daarna is het de ronde over. Bij snelle laadtijden heb ik dit probleem niet
Laptop specs:
i7-2530QM
6GB
GT540M
W7
Ik weet dat ik slechte specs heb, daarom heb ik ook alles op laag. Maar waarom de laadtijden van dezelfde map zo verschillend zijn snap ik niet.
[ Voor 11% gewijzigd door Kasper op 06-12-2013 16:15 ]
^ SSD installeren 
Ik ben vrijwel altijd de eerste die spawnt en het vehicle mag kiezen wat ik wil.
En ja, 2 GB is al weinig in BF4. 3 GB is het minimum wat ik zou aanraden voor 1080p+.
Ik ben vrijwel altijd de eerste die spawnt en het vehicle mag kiezen wat ik wil.
Met slechts 1 GB vram raad ik aan om alleen low settings te gebruiken.[b]DPhoenix schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 13:01:
Zo af en toe heb ik performance problemen. Mijns inziens ligt dit aan meerdere factoren. De server, mijn systeem, etc.
Zou het helpen wanneer ik bijvoorbeeld kies voor een videokaart met meer dan 1 gig geheugen (bijvoorbeeld een van de laatste kaarten van Nividia of AMD? Wanneer ik naar het geheugen kijk zie ik dat ik het recommended geheugen heb van 8 gig.
Iemand nog tips?
En ja, 2 GB is al weinig in BF4. 3 GB is het minimum wat ik zou aanraden voor 1080p+.
[ Voor 146% gewijzigd door unfor op 06-12-2013 17:43 ]
Verwijderd
Hier ook. Had sowieso weinig crashes, maar iets meer na de laatste update. Merk ook dat ik soms gekicked wordt vanwege de hoge rank, of als server members voorrang hebben kun je ook worden gekicked. Dan krijg je dus dat zwarte scherm en niet altijd de kick reden te zien in je Battlelog.Blo0odyHell schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 16:03:
ik crash de afgelope 2 dagen veel meer dan voorheen, vooral tijdens het laden van de nieuwe ronde. meestal is dat dezelfde map als de vorige ronde! En af en toe nog tijdens het potje, dat je opeens het zwarte scherm met het laadicoontje rechtsboven ziet tot dat je terugvalt naar windows.
Verwijderd
Ik draai met 2x HD 7750 kaarten met 1GB in Crossfire. Wellicht ondersteunt je kaart SLI en heeft je mobo een 2de pci-express 16x of 8x slot? Tweede zelfde kaart erbij zetten en je verdubbelt je FPS. Overigens verdubbelt het video geheugen niet bij Crossfire, in mijn geval blijft dit dus 1GB. Draai sommige settings op high/ultra en andere op low.DPhoenix schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 13:01:
[code]
Iemand nog tips?
Ik heb hier ook nog wat tips staan v.w.b in-game settings: BattleField 4 - Tips & Tricks topic
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2013 19:02 ]
is dat niet wat kort door de bocht?unfor schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 17:29:
^ SSD installeren
Het is namelijk toch vreemd dat het zo wisselvallig is. Ene keer gaat het laden gewoon lekker snel en andere keer totaal niet.
Ik speel BF4 op twee verschillende adressen en dus ook op twee (redelijk vergelijkbare) verschillende systemen.
Blijft toch hoogst merkwaardig dat systeem 1 BF4 als een zonnetje draait (nog niet één bug/error/freeze gehad):
AMD FX-6300
4GB
Radeon HD 7870
W7
Terwijl systeem 2 talloze problemen ondervindt (freeze met geluid dat blijft hangen, stuttering/memory issue na 5 minuten spelen, disconnect errors, etc):
i5-2400
4GB
GTX 560 Ti (Nvidia wordt vaak genoemd bij die stuttering issue)
W7
Overigens speel ik op systeem 1 met een SSD. Dat is toch wel echt een verademing t.o.v. de HDD in het andere systeem. Je bent inderdaad vaak als één van de eersten op de map en die ellenlange laadtijden zijn verleden tijd. BF4 is voor mij de eerste game waarbij een SSD écht een verschil maakt.
Blijft toch hoogst merkwaardig dat systeem 1 BF4 als een zonnetje draait (nog niet één bug/error/freeze gehad):
AMD FX-6300
4GB
Radeon HD 7870
W7
Terwijl systeem 2 talloze problemen ondervindt (freeze met geluid dat blijft hangen, stuttering/memory issue na 5 minuten spelen, disconnect errors, etc):
i5-2400
4GB
GTX 560 Ti (Nvidia wordt vaak genoemd bij die stuttering issue)
W7
Overigens speel ik op systeem 1 met een SSD. Dat is toch wel echt een verademing t.o.v. de HDD in het andere systeem. Je bent inderdaad vaak als één van de eersten op de map en die ellenlange laadtijden zijn verleden tijd. BF4 is voor mij de eerste game waarbij een SSD écht een verschil maakt.
[ Voor 3% gewijzigd door Koekiemonsterr op 07-12-2013 13:50 ]
Heb de game pas 1 dag en heb een groot probleem kan sommige voertuigen niet in.

Speel op resolution 1920*1200
weten jullie misschien oplossing voor dit probleem?

Speel op resolution 1920*1200
weten jullie misschien oplossing voor dit probleem?
[ Voor 14% gewijzigd door goosche op 07-12-2013 14:22 ]
Echt GROOT probleem. First world problem verder niks.
Oplossing is bijv de map inzoomen door met muis te scrollen. Vervolgens kun je map met muis slepen zodat je er wel in kunt.
Oplossing is bijv de map inzoomen door met muis te scrollen. Vervolgens kun je map met muis slepen zodat je er wel in kunt.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Nee is niet kort door de bocht.Blo0odyHell schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 13:35:
[...]
is dat niet wat kort door de bocht?
Het is namelijk toch vreemd dat het zo wisselvallig is. Ene keer gaat het laden gewoon lekker snel en andere keer totaal niet.Ik vind dat vreemd, aagezien bij de snelle keren de laptop aantoont dat hij dat best aankan!
HDD kan niet meer mee in BF4, iedereen die ik ken met HDD zit nog te laden als ik flag C al aan het cappen ben.
Ik ken zelfs iemand die mij in een potje Domination joinde, en altijd net voor het einde pas klaar was met laden
SSD halen is de enige oplossing.
Wisselvalligheid kan ik alleen verklaren doordat dezelfde map daar mogelijk voor is geweest, zodat hij hem niet opnieuw hoeft in te laden.
[ Voor 9% gewijzigd door unfor op 07-12-2013 14:45 ]
Ik heb alles al geprobeerd maar ik blijf het spel niet kunnen spelen.
Op het moment dat ik wil joinen krijg ik een blauwe bar in beeld dat er verbinding word gemaakt, echter verdwijnt deze weer en start BF4 niet op.
Heeft iemand een idee waar dit aanligt
ik heb al besturingssysteem windows 8.1
Op het moment dat ik wil joinen krijg ik een blauwe bar in beeld dat er verbinding word gemaakt, echter verdwijnt deze weer en start BF4 niet op.
Heeft iemand een idee waar dit aanligt
ik heb al besturingssysteem windows 8.1
Ik heb vandaag amd_catalyst_13.11_betav9.5 geinstalleerd omdat ik nog wel eens wat graphic glitches had in BF4 maar het werd meteen weer 1 groot crash festijn.
Een game repair hielp niet.
Wat WEL hielp was terug naar amd_catalyst_13.11_betav9.4.
Zojuist een redelijk lang potje uit kunnen spelen, dus ik denk dat het helpt.
je begrijpt me niet helemaal denk ik. Ik had het juist over een locker only server, waar ik dus potjes achter elkaar de zelfde map speel. En het is geheel onvoorspel welke ronde hij snel laadt of langzaam... Daarom snap ik de wisselvalligheid niet omdat het om de zelfde map gaat.unfor schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 14:43:
[...]
SSD halen is de enige oplossing.
Wisselvalligheid kan ik alleen verklaren doordat dezelfde map daar mogelijk voor is geweest, zodat hij hem niet opnieuw hoeft in te laden.
Eigenlijk niet zo interessant, gewoon een SSD halen is de oplossing.Blo0odyHell schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 18:10:
[...]
je begrijpt me niet helemaal denk ik. Ik had het juist over een locker only server, waar ik dus potjes achter elkaar de zelfde map speel. En het is geheel onvoorspel welke ronde hij snel laadt of langzaam... Daarom snap ik de wisselvalligheid niet omdat het om de zelfde map gaat.
Je kunt er vanalles achter gaan zoeken, maar elke keer kom je op het zelfde uit: SSD is win.
Al dan niet al uit de cache ofzo zeker en dan moet hij al dan niet weer de map gaan laden van de HDD?Blo0odyHell schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 18:10:
[...]
je begrijpt me niet helemaal denk ik. Ik had het juist over een locker only server, waar ik dus potjes achter elkaar de zelfde map speel. En het is geheel onvoorspel welke ronde hij snel laadt of langzaam... Daarom snap ik de wisselvalligheid niet omdat het om de zelfde map gaat.
Ik heb sinds de china dlc last van onderstaande melding als ik een server wil joinen, hij controleert telkens de installatie en na een sec of 2 is deze voltooid. Ik heb al paar keer de bestanden laten repareren, maar dit helpt niet. Kan wel gewoon zonder problemen spelen, gelukkig. Iemand een oplossing?

[ Voor 7% gewijzigd door Kw4kje op 08-12-2013 20:34 ]
hmmm zal ik er dan maar aan moeten geloven.. ik ga eens rond kijken, bedankt voor de reacties in ieder geval!unfor schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 20:56:
[...]
Eigenlijk niet zo interessant, gewoon een SSD halen is de oplossing.
Je kunt er vanalles achter gaan zoeken, maar elke keer kom je op het zelfde uit: SSD is win.
EDIT: zou een Samsung 840 EVO 250GB een goede vervanger zijn van mijn Seagate Momentus 5400.6 ST9500325AS, 500GB
Dit gebeurt ook bij mij elke keer als ik origin/battlefield opstart. hij zegt dan na paar seconde dat het downloaden mislukt is en kan dan vrolijk gespeeld worden. Ik vermoed dat het hem ligt aan de premium en de nonpremium versie. Als je bij gamedetails kijkt zie je china rising namelijk 2x staan, de premium en de nonpremium versie. Ik denk dat hij probeert de nonpremium te downloaden, maar die is nog gelocked tot de 19e. Als dit zo is, is het dan wel opgelost!Kw4kje schreef op zondag 08 december 2013 @ 20:31:
Ik heb sinds de china dlc last van onderstaande melding als ik een server wil joinen, hij controleert telkens de installatie en na een sec of 2 is deze voltooid. Ik heb al paar keer de bestanden laten repareren, maar dit helpt niet. Kan wel gewoon zonder problemen spelen, gelukkig. Iemand een oplossing?
[afbeelding]
[ Voor 10% gewijzigd door Kasper op 09-12-2013 14:06 ]
Zo dit topic kan dicht. Net een nieuwe update gekomen dus ALLE bugs zijn opgelost ;P
AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360
Guys, even research gedaan betreft het microstutter probleem en kom het volgende tegen:
Draai zelf op 2500K (OC @4,2 Ghz) MSI 660ti PE OC 2GB V-RAM, 2x 4GB DDR-1600.
Blijkbaar toont de MSI afterburn tool een fors gebruik boven de 2GB VRAM wanneer je bepaalde settings max out zet (wat niet vreemd klinkt gezien ze 3GB adviseren). Ik ga vanavond met de volgende settings spelen:
"The big things seem to eat Vram
*texture quality at ultra = set to high or med
*HBAO = set to SSAO or off, it only affects shadow quality.
*Lighting effects = reduce this to high or med as this controls shadow quality and lighting effects
Post processing : set to high / med too, this affects things like depth of field and dust / explosion quality afaik.
*anti-aliasing = lower it or disable it
*motion blur = disable it"
Bron: http://battlelog.battlefi...view/2955065670126218611/
@ mod, excuses als dit al gepost is, heb gezocht op microstutter en zag bovenstaand niet terug komen.
Blijkbaar toont de MSI afterburn tool een fors gebruik boven de 2GB VRAM wanneer je bepaalde settings max out zet (wat niet vreemd klinkt gezien ze 3GB adviseren). Ik ga vanavond met de volgende settings spelen:
*Lighting effects = reduce this to high or med as this controls shadow quality and lighting effects
Post processing : set to high / med too, this affects things like depth of field and dust / explosion quality afaik.
@ mod, excuses als dit al gepost is, heb gezocht op microstutter en zag bovenstaand niet terug komen.
ik heb een behoorlijk vaag probleem, elke keer als ik battlefield 4 wil downloaden geeft origin een error
7049:408
of
196613:0
of
131076:503
andere spellen downloaden wel gewoon.
of
of
Mechwarrior Online: Flapdrol
Verwijderd
Elke SSD zou goed zijn. Samsung EVO zijn op dit moment absoluut zeer goede SSDs voor een schappelijk prijsje. Heb zelf recent de 500 GB versie gekocht voor m'n desktop, en zit bijna altijd als eerste in een potje BF4.Blo0odyHell schreef op maandag 09 december 2013 @ 10:38:
[...]
EDIT: zou een Samsung 840 EVO 250GB een goede vervanger zijn van mijn Seagate Momentus 5400.6 ST9500325AS, 500GB
Ik had die 7049:408, toen deed ik het volgende: https://help.ea.com/artic...get-origin-error-7049-408 en nu is hij aan het downloaden. Misschien dat dit ook voor je werkt?haarbal schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:46:
ik heb een behoorlijk vaag probleem, elke keer als ik battlefield 4 wil downloaden geeft origin een error
of
of
edit: weer vastgelopen.. zal dus wss niet werken
Gaat die update bij jullie ook zo super traag aan 50~ KB/s (en daarna "mislukt" het)?
De fix:
Verwijderd in "[PC] Battlefield 4 - deel 2"
[ Voor 13% gewijzigd door SmokingCrop op 09-12-2013 16:11 ]
Nu begint ie wel te downloaden, heb niet eens origin opnieuw gestart, zal wel een probleem aan de andere kant geweest zijn dan.
hij gaat ook retetraag (400 KB/s) vergleken met mirrors edge (2.5 MB/s, max van verbinding).
hij gaat ook retetraag (400 KB/s) vergleken met mirrors edge (2.5 MB/s, max van verbinding).
[ Voor 27% gewijzigd door haarbal op 09-12-2013 16:58 ]
How ironic... het lijkt erop dat mijn HDD het door heb dat ik hem wil vervangen voor een SSD, vandaag alleen maar als 1 van de eersten in de map gespawnd, zelfs elke keer een countdown dat ik dus nog moest wachten tot de ronde begon! (zal ongetwijfeld met de update van vandaag te maken hebben haha, maar ik vond t wel ironisch) Toch zal ik alsnog een SSD aangeschaffen, hoogswaarschijnlijk de EVO 250gbBlo0odyHell schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 18:10:
[...]
Ik betwijfel of een 660ti uberhaupt sterk genoeg is om die settings zo hoog te zetten dat de hoeveelheid VRAM het issue wordt/is. Denk eerder dat je kaart gewoon lang niet sterk genoeg is om bepaalde settings op max te zetten.Pixeljunk_NL schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:38:
Guys, even research gedaan betreft het microstutter probleem en kom het volgende tegen:
E.e.a. hangt ook vooral af van de resolutie die je gebruikt.
Met je GPU-Z kun je o.a. vram gebruik ook mooi monitoren.
Zelf speel ik op 1080p@120hz icm 4670K @4.2ghz, 16gb intern, M4enM5 SSD, 670SLI met 2gb vram en Win 8.1 64bits retail.
- alles op Ultra
- Post AA = uit
- Resolution scale = 115% (supersampling)
- Motion blur = uit
Hele goede specs en hoge IQ instellingen dus maar wel eveneens gelimiteerd door 2GB VRAM.
GPU-Z geeft weliswaar in 64player maps als max vram iets van 2024mb (Weet niet of er meer geheugen nodig is of dat dit geswapt wordt indien nodig) maar merk niks van echt vervelende drops.Mijn Fps zit eigenlijk altijd (heel ruim) boven de 60.
Meer vram is ongetwijfeld beter maar ingame merk ik dus eigenlijk geen storende effecten ondanks dat ik max IQ settings gebruik. Volgensmij kan de game dus goed omgaan met een evt. (klein) gebrek aan vram.
[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 09-12-2013 17:47 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik heb net bf4 gekocht via origin, maar de game verschijnt niet in mijn games. Ik heb al meerdere keren het programma herstart en op mijn games opnieuw laden geklikt. Is het normaal dat een online aankoop zo lang duurt?!
nieuwe update, nu kan ik helemaal geen game meer joinen... Gisteren had ik alle poorten in mn router open gezet en geforward naar mijn PC, waardoor ik weer kon gamen. Vandaag de update geinstalleerd en weer een no-go. De eerste paar joins verdween het verbinden balkje gewoon en bij andere pogingen kreeg ik weer de standaard "could not join server" melding... Nou maar weer uitzoeken hoe ik dit weer op kan lossen
Dat is de derde keer dat ze dat claimen. Ben hoe dan ook benieuwd, ga meteen testenWaterpower schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:08:
Zo dit topic kan dicht. Net een nieuwe update gekomen dus ALLE bugs zijn opgelost ;P
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
De eerste crash is alweer binnen, dus I call bullshit! Iemand een idee of de memory leak issues al opgelost zijn?
Denk je nu echt dat ze met een paar patches alle crashes kunnen voorkomen?
Ze zullen wel weten welke crashes het meeste voorkomen / waar de meeste crash reports voor binnen komen en die eerst proberen te fixen. Als je dus een specifiek probleem hebt dan kan je daar mss nog lang last van hebben.
[ Voor 16% gewijzigd door SmokingCrop op 09-12-2013 20:44 ]
Eh ja. Ze hadden BF4 überhaupt niet zo onaf uit moeten brengen! De hoeveelheid crashes was toch te gek voor woorden...SmokingCrop schreef op maandag 09 december 2013 @ 20:44:
Denk je nu echt dat ze met een paar patches alle crashes kunnen voorkomen?Ze zullen wel weten welke crashes het meeste voorkomen / waar de meeste crash reports voor binnen komen en die eerst proberen te fixen. Als je dus een specifiek probleem hebt dan kan je daar mss nog lang last van hebben.
Ben tot nu toe wel tevreden over deze patch trouwens. Het heeft de crash in de singleplayer voor mij gefixed. Zo nog ff multiplayer testen, kijken of dat ook goed gaat nu.
Ik had dit ook, toen bleek dat ik alleen het "deluxe" pakket gekocht had en niet de game zelfjostefa schreef op maandag 09 december 2013 @ 18:55:
Ik heb net bf4 gekocht via origin, maar de game verschijnt niet in mijn games. Ik heb al meerdere keren het programma herstart en op mijn games opnieuw laden geklikt. Is het normaal dat een online aankoop zo lang duurt?!
AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360
Blame EACompizfox schreef op maandag 09 december 2013 @ 21:24:
[...]
Eh ja. Ze hadden BF4 überhaupt niet zo onaf uit moeten brengen! De hoeveelheid crashes was toch te gek voor woorden...
Ben tot nu toe wel tevreden over deze patch trouwens. Het heeft de crash in de singleplayer voor mij gefixed. Zo nog ff multiplayer testen, kijken of dat ook goed gaat nu.
De ronde deed dat Dice een uitstelling wou van release, maar dat EA sowieso voor CoD wou zijn met releasen.
Btw, waarom nieuwe spellen op Origin zelf kopen?
Online Gamekeys kopen - Deel II , zelf BF4 + premium voor 75 euro gepre-ordered en dag voor de officiële Europese release al kunnen spelen tegen een veel lagere prijs dan bij de Origin webshop.
[ Voor 19% gewijzigd door SmokingCrop op 09-12-2013 22:04 ]
CPU terug gezet naar stock --> Probleem opgelost. Geen microstutter meer. Dacht ik.....Help!!!! schreef op maandag 09 december 2013 @ 17:42:
[...]
Ik betwijfel of een 660ti uberhaupt sterk genoeg is om die settings zo hoog te zetten dat de hoeveelheid VRAM het issue wordt/is. Denk eerder dat je kaart gewoon lang niet sterk genoeg is om bepaalde settings op max te zetten.
E.e.a. hangt ook vooral af van de resolutie die je gebruikt.
Met je GPU-Z kun je o.a. vram gebruik ook mooi monitoren.
Zelf speel ik op 1080p@120hz icm 4670K @4.2ghz, 16gb intern, M4enM5 SSD, 670SLI met 2gb vram en Win 8.1 64bits retail.
- alles op Ultra
- Post AA = uit
- Resolution scale = 115% (supersampling)
- Motion blur = uit
Hele goede specs en hoge IQ instellingen dus maar wel eveneens gelimiteerd door 2GB VRAM.
GPU-Z geeft weliswaar in 64player maps als max vram iets van 2024mb (Weet niet of er meer geheugen nodig is of dat dit geswapt wordt indien nodig) maar merk niks van echt vervelende drops.Mijn Fps zit eigenlijk altijd (heel ruim) boven de 60.
Meer vram is ongetwijfeld beter maar ingame merk ik dus eigenlijk geen storende effecten ondanks dat ik max IQ settings gebruik. Volgensmij kan de game dus goed omgaan met een evt. (klein) gebrek aan vram.
DICE is voor 100% van EA. Het is dus niet zo dat het een verschillende developer en publisher zijnSmokingCrop schreef op maandag 09 december 2013 @ 22:02:
[...]
Blame EA![]()
De ronde deed dat Dice een uitstelling wou van release, maar dat EA sowieso voor CoD wou zijn met releasen.
Kijk ook eens naar je temperatuur, mogelijk gaat je CPU throttlen.Pixeljunk_NL schreef op maandag 09 december 2013 @ 22:09:
[...]
CPU terug gezet naar stock --> Probleem opgelost. Geen microstutter meer.
Anders kan je dat throttlen ook nog tegengaan:
http://www.techpowerup.com/downloads/2090/throttlestop-4-00/
Op eigen risico.
Asus Zenbook i7 256gb
Dat kan het natuurlijk ook zijn, dat ie gaat throttlen.Pixeljunk_NL schreef op maandag 09 december 2013 @ 22:09:
[...]
CPU terug gezet naar stock --> Probleem opgelost. Geen microstutter meer. Dacht ik.....
Maar als het opgelost is is het natuurlijk mooi.
Misschien nog wat verder testen met je overklok?
PC Specs
Helaas niet opgelost, alles terug gezet. Microstutter blijft bestaan.... zelfs op low. Zucht... Nou maar wachten op een patch die het verhelpt anders --> regelrecht de prullenbak in, BF4 dan hè?Help!!!! schreef op maandag 09 december 2013 @ 23:50:
[...]
Dat kan het natuurlijk ook zijn, dat ie gaat throttlen.
Maar als het opgelost is is het natuurlijk mooi.![]()
Misschien nog wat verder testen met je overklok?
Wat wil daar mee zeggen?Compizfox schreef op maandag 09 december 2013 @ 22:38:
[...]
DICE is voor 100% van EA. Het is dus niet zo dat het een verschillende developer en publisher zijn
Ook al is DICE 100% van EA dat wil niet zeggen dat ze niet kunnen aangeven dat de game nog niet klaar is.... DICE kan natuurlijk altijd aangevan dat hun de game willen uitstellen omdat ze nog niet klaar zijn. Wat ze inderdaad ook beter hadden kunnen doen...
en wie zegt er dat ze dit misschien niet gedaan hebben?SanQuan schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 07:58:
[...]
Wat wil daar mee zeggen?
Ook al is DICE 100% van EA dat wil niet zeggen dat ze niet kunnen aangeven dat de game nog niet klaar is.... DICE kan natuurlijk altijd aangevan dat hun de game willen uitstellen omdat ze nog niet klaar zijn. Wat ze inderdaad ook beter hadden kunnen doen...
als EA nu gewoon voor CoD wou releasen, dan gebeurt dit ook.. ookal zijn er nog zoveel crashes etc.
Wat ik daarmee wil zeggen, is dat je EA en DICE niet als losse partijen met verschillende belangen moet beschouwen. DICE is nu gewoon onderdeel van EA (vroeger was het dat nog niet)SanQuan schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 07:58:
[...]
Wat wil daar mee zeggen?
Helaas na de nieuwste patch weer een dikke vette soundloopcrash tijdens Domination op Paracel Storm
[ Voor 11% gewijzigd door whitey-d op 10-12-2013 15:19 ]
“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”
Dit was bij mij ook het geval, maar na een systeem herstart nog geen probleem weer gehad.whitey-d schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:19:
Helaas na de nieuwste patch weer een dikke vette soundloopcrash tijdens Domination op Paracel Storm
Iedereen heeft recht op mijn mening
Hebben hier meer mensen last van soundloopcrashes op alleen de maps Siege of Shangai & Dawnbreaker? (Ik speel voornamelijk alleen conquest gamemode)
Battlefield 4 gisteren uit goede hoop nog maar eens opnieuw geïnstalleerd maar geen verandering.
Met de beta kon ik Siege of Shangai prima spelen maar dat zegt natuurlijk niks over de release versie van bf4.
Alle andere maps kan ik probleemloos (uren lang) spelen, dus elke map change naar de bovenstaande maps disconnect ik ook.
CPU: I5 2500k (Geen oc meer)
GPU: GTX 570
Battlefield 4 gisteren uit goede hoop nog maar eens opnieuw geïnstalleerd maar geen verandering.
Met de beta kon ik Siege of Shangai prima spelen maar dat zegt natuurlijk niks over de release versie van bf4.
Alle andere maps kan ik probleemloos (uren lang) spelen, dus elke map change naar de bovenstaande maps disconnect ik ook.
Verwijderd
Ik heb de game een paar weken links laten liggen en heb het nu weer opgepakt. Lijkt er aan mijn kant op dat de bugs redelijk geplet zijn? Voor mij was het bij release te erg om fatsoenlijk te kunnen spelen.
Heb nog wel altijd raar gedoe met audio op maps af en toe die ontbreekt of in een oneindige loop zit.
Heb nog wel altijd raar gedoe met audio op maps af en toe die ontbreekt of in een oneindige loop zit.
Waarneer ik Battlefield 4 opstart krijg ik na enkele seconde ''Battlefield 4 werkt niet meer''
Ik weet echt niet hoe het komt! ik heb gewoon een reguliere installatie gedaan.
Ik ben windows 8 gebruiker maar de game zou hier op moeten werken. herinstallatie heeft ook geen zin
Iemand een oplossing?
p.s: ik heb de legale versie!
Ik ben windows 8 gebruiker maar de game zou hier op moeten werken. herinstallatie heeft ook geen zin
Iemand een oplossing?
Ik houd normaal niet bij op welke maps, maar nu net 2x op dawnbreaker.QPeter schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 18:27:
Hebben hier meer mensen last van soundloopcrashes op alleen de maps Siege of Shangai & Dawnbreaker? (Ik speel voornamelijk alleen conquest gamemode)
Ik heb hier ook last van gehad en bij mij waren het de ingame origine messages. Na het uitschakelen van deze berichten was het probleem bij mij opgelost.MikeJoow schreef op donderdag 12 december 2013 @ 18:08:
Waarneer ik Battlefield 4 opstart krijg ik na enkele seconde ''Battlefield 4 werkt niet meer''
Iemand een oplossing?
Dit zou je eens kunnen proberen
Origin -> instellingen -> origin in game -> het vinkje bij origin in game uitvinken
helaas dit heeft geen zin! tijdens opstarten nog steeds dat het spel niet meer werktNano2009 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 18:42:
[...]
Ik heb hier ook last van gehad en bij mij waren het de ingame origine messages. Na het uitschakelen van deze berichten was het probleem bij mij opgelost.
Dit zou je eens kunnen proberen
Origin -> instellingen -> origin in game -> het vinkje bij origin in game uitvinken
Op google kan ik ook niet echt een goede oplossing vinden. Vooral omdat ik het al heb bij het opstarten van de game.
[ Voor 10% gewijzigd door Mikee007 op 12-12-2013 19:25 ]
Ik gebruik nu de 13.11 beta 9.5 en voor mij werkt hij als een trein.Gman schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 17:36:
Ik heb vandaag amd_catalyst_13.11_betav9.5 geinstalleerd omdat ik nog wel eens wat graphic glitches had in BF4 maar het werd meteen weer 1 groot crash festijn.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Zijn die problemen al beetje opgelost heb al 2 weken niet gespeeld
Weg
Mensen die nog op W8 spelen ?
Dacht ga gister maar is upgraden naar 8.1 had namelijk altijd last van lage FPS die rond de 30 gecapped leek. Alles op low dus dacht na upgrade ff kijken hoe het nu speelt ...... WOWie
Van 30 FPS op low naar 150 FPS op low en 75 op high echt bizar wat een verschil.
De W8 was een clean install met eigenlijk alleen de drivers en BF3 en BF4 op een SSD. Ik kan eindelijk weer ground pounden. Gister van plezier maar alle potjes zonder vehicles gedaan
Het doet me nou weer aan BF3 denken
Dacht ga gister maar is upgraden naar 8.1 had namelijk altijd last van lage FPS die rond de 30 gecapped leek. Alles op low dus dacht na upgrade ff kijken hoe het nu speelt ...... WOWie
Van 30 FPS op low naar 150 FPS op low en 75 op high echt bizar wat een verschil.
De W8 was een clean install met eigenlijk alleen de drivers en BF3 en BF4 op een SSD. Ik kan eindelijk weer ground pounden. Gister van plezier maar alle potjes zonder vehicles gedaan
Het doet me nou weer aan BF3 denken
[ Voor 4% gewijzigd door NLKornolio op 13-12-2013 16:07 ]
Inmiddels werkt battlefield 4! Gelukkig maar.
Uiteindelijk waren me videokaart drivers niet ge-update ik dacht dat die dat vanzelf zou doen. Niet dus.
Nouja, het spel werkt en ik ben blij
Uiteindelijk waren me videokaart drivers niet ge-update ik dacht dat die dat vanzelf zou doen. Niet dus.
Nouja, het spel werkt en ik ben blij
[ Voor 74% gewijzigd door Mikee007 op 13-12-2013 22:33 ]
Ik heb net 7 potjes achter elkaar siege of shanghai gedaan.
volgende in de user.cfg file
renderdevice.renderaheadlimit 2
gametime.maxvariablefps 50
50 fps is niet optimaal, maar ik heb een 100hz scherm, dus dat matcht wel mooi.
Normaal crasht shanghai om de haverklap, zal vanavond nog wat meer testen, morgen misschien kijken of het de framelimit is of de renderaheadlimit die nu 2 is ipv 1. (renderahead zal jej weinig van merken met een framelimiter trouwens)
de directx setup in de _installer dir (in bf4 dir) runnen en systeem herstarten helpt voor sommigen ook.
volgende in de user.cfg file
renderdevice.renderaheadlimit 2
gametime.maxvariablefps 50
50 fps is niet optimaal, maar ik heb een 100hz scherm, dus dat matcht wel mooi.
Normaal crasht shanghai om de haverklap, zal vanavond nog wat meer testen, morgen misschien kijken of het de framelimit is of de renderaheadlimit die nu 2 is ipv 1. (renderahead zal jej weinig van merken met een framelimiter trouwens)
de directx setup in de _installer dir (in bf4 dir) runnen en systeem herstarten helpt voor sommigen ook.
[ Voor 10% gewijzigd door haarbal op 14-12-2013 17:19 ]
Yep ik heb hezelfde gedaan: ENORM verschil. Windows 8 lijkt echt dé 'oplossing'. Ook heb ik meteen een SSD erin geknald en BF4 daarop gezet, dus weet niet precies welke van die twee nou hét verschil maakt. Waarschijnlijk Windows 8.caanova1984 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 16:05:
Mensen die nog op W8 spelen ?
Het is natuurlijk wel een ongewenst paardenmiddel om de problemen te tackelen door even een clean Windows 8 installatie te voltooien, maar goed, voor mijn pc was zo'n actie toch broodnodig.
Windows 8 maakt echt een enorm verschil. Het is zelfs zo dat de grafische settings van mijn twee jaar oude Geforce GTX 560 Ti automatisch op high werden gezet (terwijl ze eerder bij Windows 7 op medium werden gezet). En dat draait uitstekend. Ongelofelijk die performance boost met Windows 8. FPS is stuk hoger dus je kan inderdaad de settings ook hoger zetten. Ik zie nu ineens grafische effecten die ik eerder niet zag onder Windows 7. En toen had ik alle bekende issues: soundloop crashes, die irritante lag/stutter die het geheel eigenlijk onspeelbaar maakte. Die zijn nu allemaal als sneeuw voor de zon verdwenen.
Nogmaals, Windows 8 is eigenlijk natuurlijk helemaal geen oplossing; het blijft een schande in welke slechte staat BF4 op de markt is gebracht en daar verandert dit niks aan. Maar als je redelijkerwijs in staat bent om Windows 8 erop te gooien, dan weet je in ieder geval zeker: BF4 draait weer als een zonnetje.
Check ook deze link ter bevestiging: http://www.hardocp.com/article/2013/11/24/battlefield_4_windows_7_vs_81_performance_review/5#.Uq23-PTuLm4
"[Windows 8] will provide a smoother experience, with no hitching or choppiness. Also, if you own a GeForce GTX GPU series it will help those framerates more and help improve the minimum framerate, which is very important in a game like this. You have to understand it won’t change your image quality settings, it will just pretty much provide a smoother experience, with higher minimum FPS."
[ Voor 8% gewijzigd door Koekiemonsterr op 15-12-2013 15:21 ]
Welke problemen had je dan?
Het zal eerder te maken hebben met een clean install dan puur Windows 8 vermoed ik. Van een SSD wordt je systeem natuurlijk ook veel responsiever dus een groot gedeelte zal placebo zijn verwacht ik.
Ik probeer nu al 20 minuten een BF4 server te joinen. Steeds krijg ik ERROR
Game disconnected: could not join server.. Vanmiddag nog een paar potjes probleemloos (!) gespeeld. Ik geef het maar op, misschien wordt het morgen beter.
60 euro well spent.
Ik probeer nu al 20 minuten een BF4 server te joinen. Steeds krijg ik ERROR
Game disconnected: could not join server.. Vanmiddag nog een paar potjes probleemloos (!) gespeeld. Ik geef het maar op, misschien wordt het morgen beter.
60 euro well spent.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik moet zeggen dat BF4 bij mij meestal prima draait inmiddels. Hier en daar wat soundloopcrashes nog. Op Windows 8.1 draai ik 1920x1080 het meeste op low op een laptop met AMD 8870m graphics, 30-60 fps. Niet top maar voor een laptop OK dacht ik.
Soms helpt het om uPnP op je router uit te zetten om connectieproblemen te verhelpen.
Soms helpt het om uPnP op je router uit te zetten om connectieproblemen te verhelpen.
Zojuist patch en laatste drivers installed, nu start mijn game op in window mode en kan ik niet naar full screen tenzij ik borderless mode aan zet.
Iemand enig idee waar dit aan ligt? Patch of drivers?
Iemand enig idee waar dit aan ligt? Patch of drivers?
Ik heb net battlefield geupdate naar de nieuwste versie. Helaas krijg ik ingame een hoop knipperende grond textures te zien. Ik gebruik de laatste beta drivers 331.93 i.c.m. GTX770 SLI.
// edit
Ik lees net in het algemene BF4 topic dat dit inderdaad komt door de patch vanochtend i.c.m. SLI.
Wachten op de volgende patch dan maar...
// edit
Ik lees net in het algemene BF4 topic dat dit inderdaad komt door de patch vanochtend i.c.m. SLI.
Wachten op de volgende patch dan maar...
[ Voor 29% gewijzigd door Bapawe op 16-12-2013 20:27 ]
www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe
Ik heb hetzelfde met mijn crossfire opstelling (6950), het is gewoon niet te spelen zo, ik word haast epileptisch van al dat geknipper. Het is toch slecht dat dit niet gewoon goed getest wordt voor er weer een patch wordt uitgebracht? Ze zeggen dan wel dat het patchen van BF4 prio heeft boven de ontwikkeling van DLC maar deze patch is gewoon weer veel te snel uitgebracht, ergelijk is het.
Same here, sinds kort een 7990, speciaal voor bf4 op me 2560x1600 resolutie, kan daar alle fps gebruiken, en dan zoiets, alle fixes genoemd in de change log worden allemaal ontkracht dat ze er nog zijn, en bovendien niet meer speelbaar voor de dualgpu fanboys, dit gaat echt té ver!
En terugdraaien kan natuurlijk niet, damn alle kerstverloven zijn ingetrokken, dat word overwerken de komende weken bij DICE/EA..
EA fucks up everything, jaren terug nog me ondertitel hier op tweakers, word weer tijd om em vanonder het stof uit te halen
En terugdraaien kan natuurlijk niet, damn alle kerstverloven zijn ingetrokken, dat word overwerken de komende weken bij DICE/EA..
EA fucks up everything, jaren terug nog me ondertitel hier op tweakers, word weer tijd om em vanonder het stof uit te halen
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Heb last van gestotter in Multiplayer
Als ik alleen al ren dan hikt mijn scherm even (dan loopt hij 0.2 sec vast en dat gaat zo heel de tijd door als ik aan het spelen ben.
Dit is op Ultra erger dan High en op Medium heb ik er helemaal geen last van.
Op ultra heb ik bijvoorbeeld 40 fps maar mijn scherm freezed heel de tijd als ik ren of schiet (zelfs als er niks ingame gebeurd)
Op Medium helemaal geen last van maar dit is volgens mij geen fps probleem?
Mijn pc zou het als het goed is dit spel wel op high MOETEN draaien zonder ingame freezes van zoveel miliseconden.
specificaties:
AMD FX8320
XFX R9 280X
8GB Crucial Ballistix dual channel
Gigabyte GA 970A UD3P
Seagate 7200 RPM 1 TB
Iemand die het toevallig weet of is het een probleem van BF4?
Als ik alleen al ren dan hikt mijn scherm even (dan loopt hij 0.2 sec vast en dat gaat zo heel de tijd door als ik aan het spelen ben.
Op ultra heb ik bijvoorbeeld 40 fps maar mijn scherm freezed heel de tijd als ik ren of schiet (zelfs als er niks ingame gebeurd)
Mijn pc zou het als het goed is dit spel wel op high MOETEN draaien zonder ingame freezes van zoveel miliseconden.
specificaties:
AMD FX8320
XFX R9 280X
Gigabyte GA 970A UD3P
Seagate 7200 RPM 1 TB
Dit klinkt als het bekende 'stutter' issue. Dat is inderdaad geen FPS ding. Dus niet hardwarematig, maar iets van BF4 dat niet goed zit.Knamix schreef op woensdag 18 december 2013 @ 09:41:
Heb last van gestotter in Multiplayer
specificaties:
AMD FX8320
XFX R9 280X
Gigabyte GA 970A UD3P
Seagate 7200 RPM 1 TB
Overigens had ik die stutter in alle settings, gaande van high tot low. Toen heb ik Windows 8 geïnstalleerd (in combi met een SSD) en de stutter was foetsie. Eerder linkte ik ook al een artikel waarin men concludeerde dat de stutter lag was verdwenen in Windows 8 t.o.v. Windows 7:
http://www.hardocp.com/article/2013/11/24/battlefield_4_windows_7_vs_81_performance_review/5#.Uq23-PTuLm4
[ Voor 9% gewijzigd door Koekiemonsterr op 18-12-2013 14:39 ]
Vroeg me af of mensen hier wat af weten van PerfOverlay.DrawGraph
Ergens gelezen dat de lijn die boven de andere zit de bottleneck is.
De lijnen zouden nagenoeg synchroom moeten lopen.
Dit was op de testrange, maar in gewone mp schiet het alle kanten op.

Speel op een i5 2500k oc @ 4.5 ghz en een GTX 680 2gb.
Draai ook Windows 8.1
Ergens gelezen dat de lijn die boven de andere zit de bottleneck is.
De lijnen zouden nagenoeg synchroom moeten lopen.
Dit was op de testrange, maar in gewone mp schiet het alle kanten op.

Speel op een i5 2500k oc @ 4.5 ghz en een GTX 680 2gb.
Draai ook Windows 8.1
Ik speel tegenwoordig op een SLI-setup. Momenteel heb ik problemen met de drivers en een goede driver heb ik nog niet kunnen vinden. Ik draai 2x GTX670 met een 2600k. Tijdens het laden van de map lijken er textures niet geladen te worden en ook flikkert het beeld heel erg.
Hier een screenshot:

Welke driver raden jullie mij aan? Momenteel heb ik 331.93 geinstalleerd.
Edit:
Gezien dat er in dit topic nog iemand is met dezelfde problemen sinds de laatste patch. Nu maar hopen dat het wordt opgelost.
Hier een screenshot:

Edit:
Gezien dat er in dit topic nog iemand is met dezelfde problemen sinds de laatste patch. Nu maar hopen dat het wordt opgelost.
[ Voor 15% gewijzigd door -Bas op 18-12-2013 17:07 ]
Dat ligt inderdaad niet aan je drivers maar aan de update van BF4 in combinatie met SLI. We moeten dus even wachten tot ze dit weer gepatched hebben. Maar ik speel tot die tijd niet want dat is niet te doen met dat geknipper...
www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe
Heb je helemaal gelijk in, 9/10x zie je de vijand niet goed doordat hij weg glitched in de achtergrond.
Hierzo precies hetzelfde probleem. Ook een SLI-opstelling . Wachten op een patch dus.-Bas schreef op woensdag 18 december 2013 @ 19:18:
Heb je helemaal gelijk in, 9/10x zie je de vijand niet goed doordat hij weg glitched in de achtergrond.
Ik heb ook last van de knipper bug. Ik heb 3 x 7970 als ik 2 inschakel knippert die minder als op 3 kaarten.
Maar speel nu niet wacht wel op een update. Ik snap niet dat ze dit niet testen. Hoe veel werk is dat nou.
Maar speel nu niet wacht wel op een update. Ik snap niet dat ze dit niet testen. Hoe veel werk is dat nou.
EA aangeklaagd
http://www.nu.nl/tech/365...ugs-in-battlefield-4.html
http://www.nu.nl/tech/365...ugs-in-battlefield-4.html
Weg
Haha ik heb hetzelfde probleem maar dan met crossfire echt ongelovelijk. Eerst Ghost wat nog steeds niet goed werkt met crossfire gelukkig LIEP Bf4 wel goed....-Bas schreef op woensdag 18 december 2013 @ 17:01:
Ik speel tegenwoordig op een SLI-setup. Momenteel heb ik problemen met de drivers en een goede driver heb ik nog niet kunnen vinden. Ik draai 2x GTX670 met een 2600k. Tijdens het laden van de map lijken er textures niet geladen te worden en ook flikkert het beeld heel erg.
Edit:

Gelukkig dat jullie ook melden dat er problemen zijn, stond op het punt om dan windows maar eens opnieuw te installeren.
Het zit de pc club niet echt mee de laatste tijd. Zelfs zo erg dat ik ga twijfelen over of een nieuw systeem of een nieuwe tv met een console, maarja ik ben toch een pc man.
Asus G501
Dacht ook even China Rising te gaan spelen. Niet normaal meer die flikkering. Het is net alsof je terug in de tijd gaat.
Heel het Battlefield forum staat er inmiddels vol mee. Dice zou echter pas in januari een nieuwe patch uitbrengen om dit crossfire/sli probleem te verhelpen.
Battlefield 4 wordt het dus niet deze kerstvakantie.
Heel het Battlefield forum staat er inmiddels vol mee. Dice zou echter pas in januari een nieuwe patch uitbrengen om dit crossfire/sli probleem te verhelpen.
Oh dat zou inderdaad mijn volgende vraag zijn: wanneer de patch komt... januariDon Roberto schreef op donderdag 19 december 2013 @ 15:05:
Dacht ook even China Rising te gaan spelen. Niet normaal meer die flikkering. Het is net alsof je terug in de tijd gaat.
Asus G501
JanuariDon Roberto schreef op donderdag 19 december 2013 @ 15:05:
Mmzz lees nu dit: https://twitter.com/Striterax_/status/413709191686008832
Morgen opgelost blijkbaar. Dat valt me dan nog alleszins mee.
[ Voor 10% gewijzigd door Help!!!! op 19-12-2013 21:23 ]
PC Specs
Oke, nog iemand anders last van China Rising die niet herkend wordt? Als ik een CR server kies, krijg ik de melding dat ik eerst de expansion moet downloaden. Maar die staat er natuurlijk al netjes, want ik speel het al sinds de 1e keer dat de pack uitkwam. Repairen heeft geen zin, zowel de hoofdgame als de expansion.
Kortom: dat wordt weer een re-install in de hoop dat dit het oplost. Wat een gezeur. Ik had eerst al het probleem dat ik niet kon spelen, omdat CR dubbel in mijn Origin account stond. Nu staat er nog maar één en werkt het nog niet... test die zooi eens jongens! Met BF3 geen enkel probleem gehad...
[Update] BF4 compleet verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Nu herkent Battlelog wel dat ik China Rising in mijn bezit heb
Kortom: dat wordt weer een re-install in de hoop dat dit het oplost. Wat een gezeur. Ik had eerst al het probleem dat ik niet kon spelen, omdat CR dubbel in mijn Origin account stond. Nu staat er nog maar één en werkt het nog niet... test die zooi eens jongens! Met BF3 geen enkel probleem gehad...
[Update] BF4 compleet verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Nu herkent Battlelog wel dat ik China Rising in mijn bezit heb
[ Voor 9% gewijzigd door eborn op 20-12-2013 11:58 ]
Yep ook hier te lezen http://battlelog.battlefi...view/2979150493751293414/Help!!!! schreef op donderdag 19 december 2013 @ 21:10:
[...]
JanuariHelemaal belachelijk. Dus iedereen met CF of SLI kan deze kerstvakantie dus doodvallen
Nog even los van alle andere bugs. De patch zou teruggetrokken moeten worden.
Mmzz lees nu dit: https://twitter.com/Striterax_/status/413709191686008832
Morgen opgelost blijkbaar. Dat valt me dan nog alleszins mee.
Just a quick note that we aim to fix the recent SLI/CrossFire flickering issue in a custom patch planned to go live Dec 20 (this might change.) We will get back with full patch notes as the update rolls out. During this deploy, there will be a period of downtime in multiplayer on all platforms. As always, visit the BF4 Control Room for the latest info.
Op dit moment staat het ook op de site MULTIPLAYER WILL BE UNAVAILABLE FOR UP TO 1 HOUR DEC 20, STARTING 2013-12-20 10:00 (UTC+1)
[ Voor 31% gewijzigd door pimpimmers op 20-12-2013 01:42 ]
Probeer te updaten:

En dan?
Naast dat 100% complete en preparing update nogal in tegenspraak is kan ik niet spelen. 10 minuten gewacht, geannuleerd en opnieuw geprobeerd maar hij blijft hangen. Op de SSD waar BF4 staat is nog 30GB vrij, lijkt me genoeg voor een kleine update.
edit: de boel nu met adminrechten gestart, dat werkt blijkbaar wel. Lomp geprogrammeerd?

En dan?
edit: de boel nu met adminrechten gestart, dat werkt blijkbaar wel. Lomp geprogrammeerd?
[ Voor 11% gewijzigd door Gizz op 20-12-2013 13:16 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Inmiddels is de SLI patch uitgebracht en volgens Battlelog fixt het de flikkerende textures. Daarnaast heeft de patch van 140MB de volgende release notes:
Dec 20 PC Game Update Notes
-Fix for terrain flickering when using SLI/CrossFire setup
-Fix for three of the top crash issues on the PC platform
-Fix for case when soldier can die with 1 HP instead of 0
-Fix for the issue where the revive UI could be permanently shown after accepting a revive
http://battlelog.battlefi...view/2955065221669468231/
Dec 20 PC Game Update Notes
-Fix for terrain flickering when using SLI/CrossFire setup
-Fix for three of the top crash issues on the PC platform
-Fix for case when soldier can die with 1 HP instead of 0
-Fix for the issue where the revive UI could be permanently shown after accepting a revive
http://battlelog.battlefi...view/2955065221669468231/
[ Voor 7% gewijzigd door eborn op 20-12-2013 13:22 ]
Nu ben ik even uitgeweken naar een 2e systeem, met een enkele vga, HD6970 omdat me HD7990 the discofield bug had, maar merk op deze single card config dat de R17 patch toch wel weer wat heavier is, en ik fps drops ervaar, meer die dat delen? Vanavond kan ik de HD7990 pas weer testen, maar daar had ik al moeite met steady 60fps op 1600P in ultra, nu merk ik dat na patchen het stukken minder draait.
Wel apart, heb gisteren nog even de nieuwe 13.12 wqhl van AMD erop gezet, na de vorige beta, maar bf4 geeft na starten dat het de 13.2 is en issues zou kunnen hebben, wtf momentje zouden er van DICE gejobhopt hebben naar het AMD driverteam
zal eerst zelf maar even terugrollen naar een stable beta pfft..
Wel apart, heb gisteren nog even de nieuwe 13.12 wqhl van AMD erop gezet, na de vorige beta, maar bf4 geeft na starten dat het de 13.2 is en issues zou kunnen hebben, wtf momentje zouden er van DICE gejobhopt hebben naar het AMD driverteam

zal eerst zelf maar even terugrollen naar een stable beta pfft..
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Net 13.12 geinstalleerd, lijkt goed te gaan bij mij.
Ook heb ik het idee/gevoel dat ze toch iets aan die netcode verandert hebben want ineens maak ik weer meer kills... hitreg voor mijn gevoel ook beter.. en ja dit was op dezelfde server als waar ik gisteren en eergisteren op speelde en toen voelde het gewoon ruk.
Ook heb ik het idee/gevoel dat ze toch iets aan die netcode verandert hebben want ineens maak ik weer meer kills... hitreg voor mijn gevoel ook beter.. en ja dit was op dezelfde server als waar ik gisteren en eergisteren op speelde en toen voelde het gewoon ruk.
Ik heb hem opnieuw gedownload, na installatie geeft CCC software info tab dat het toch nog altijd 13.11 is, ook na rebooten en checken of ik de juiste file geinstalleerd heb, maar bf4 meld niets meer dat het een prerelease driver is maar nog altijd dips waar ik eerder niet dipte...
Morgen dan toch maar eens win8 installeren, kijken of de dips uitblijven zoals de marketing propaganda suggereerd..
Morgen dan toch maar eens win8 installeren, kijken of de dips uitblijven zoals de marketing propaganda suggereerd..
Dat merk ik hier ook. Heb sinds een paar dagen een 280x. Op veel levels draait dat prima op Ultra 55fps, maar ik kom sinds de patch regelmatig op levels waar ik blij ben als ik 40fps haal. Zelfs als ik hem terugdraai naar Ultra blijf ik zo'n lage FPS houden. Erg vreemd.sain onez schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 14:23:
Nu ben ik even uitgeweken naar een 2e systeem, met een enkele vga, HD6970 omdat me HD7990 the discofield bug had, maar merk op deze single card config dat de R17 patch toch wel weer wat heavier is, en ik fps drops ervaar, meer die dat delen? Vanavond kan ik de HD7990 pas weer testen, maar daar had ik al moeite met steady 60fps op 1600P in ultra, nu merk ik dat na patchen het stukken minder draait.
Ik word inmiddels ook wel erg zielig van Origin en de DLC. Voor de zoveelste keer zeurt Battlelog dat ik de DLC eerst moet downloaden. Maar dat kreng staat gewoon klaar. Repairen werkt niet en zelfs compleet Origin verwijderen heeft geen zin. Oftewel: ik kan gewoon niet op servers spelen waar de DLC voor nodig is. Dramatisch...
[ Voor 17% gewijzigd door eborn op 22-12-2013 00:13 ]
@eborn
Draai jij onder windows8?
Ik draai onder win7 met een 6970 (780 onderweg, overigens) en voor mij is het ook een achtbaan van fps. In bepaalde gevallen of mappen zakt het onder de 30 maar vaak is het 50+ zo niet 60 of 70+. Vreemd genoeg lijkt het weinig uit te maken of het op ultra of low staat. Het enige waarvan ik duidelijk zie dat het (te) zwaar is, is AA en AO. Die staan nu dan ook uit.
Ik ga binnenkort over op win8 (wanneer de 780 arriveert). Hopelijk is het met die 2 veranderingen dan soepel en constant. Bij voorkeur op 120fps voor mn nieuwe eizo fg2421 monitor ^^. Op het moment is het nogal irritant spelen met heen en weer schietende fps
.
Draai jij onder windows8?
Ik draai onder win7 met een 6970 (780 onderweg, overigens) en voor mij is het ook een achtbaan van fps. In bepaalde gevallen of mappen zakt het onder de 30 maar vaak is het 50+ zo niet 60 of 70+. Vreemd genoeg lijkt het weinig uit te maken of het op ultra of low staat. Het enige waarvan ik duidelijk zie dat het (te) zwaar is, is AA en AO. Die staan nu dan ook uit.
Ik ga binnenkort over op win8 (wanneer de 780 arriveert). Hopelijk is het met die 2 veranderingen dan soepel en constant. Bij voorkeur op 120fps voor mn nieuwe eizo fg2421 monitor ^^. Op het moment is het nogal irritant spelen met heen en weer schietende fps
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
zijn er nog meer mensen die sinds de laatste updates problemen hebben met hun deploy (geen muis of keyboard bij het laden van de game ?)
Signature