-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Idem. En nog steeds dat ik na een revive opeens mijn complete HUD kwijt ben. En er verschijnen geen flag en teammate markers meer in beeld. Het opnieuw opslaan van de videosettings werkt dan gelukkig wel.Termy schreef op zondag 22 december 2013 @ 19:21:
Het gebeurt me nu vaak dat ik spawn en een paar seconden geen wapen heb.
Verwijderd
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2013 14:48 ]
Elke server waarmee ik connect heeft dat, kom met 20-30 keer connecten misschien met geluk 1 keer er in.
(300+ altijd, heb het al gehad dat mijn ping naar 900 schoot...)
Servers met een ping limit kom ik zo onderhand niet in...
Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen?
Body mods don't determine skill
1
2
3
4
| OS = Windows 8.1 mem = 20 GB videokaart= ATI HD5870 driverversie = 13.12 |
Oplossing:
Compatibility mode op Windows 7 zetten en als Administrator runnen. Dit heb ik gedaan op de bf4.exe en bf4_x86.exe in de installatiefolder zodat vanuit de browser deze instellingen ook getriggerd worden. Sindsdien nog geen Memory leak gehad.
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
Specs:
Processor: Intel Core I7-4770K, 4x 3500 MHz
Moederboard: Asus Z87-K Gaming, Socket 1150, Intel Z87 Express Chipset
RAM: 16384 MB DDR3-RAM
Harde schijf1: SSD 120 GB Samsung 840 EVO
Harde schijf2: SATA 1000 GB Seagate/Toshiba/WD
Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 770, 2048 MB GDDR5 (volgens geforce experience up-to-date)
Windows en BF4 zijn op de SSD geinstalleerd!
Deze specs lijken toch ruim voldoende om bf4 goed te kunnen spelen. Echter heeft hij erg veel last van crashjes. Het maakt niet uit of hij de instellingen op ultra heeft staan of low, dit lijkt geen invloed te hebben op de hoeveelheid crashjes.
Hij krijgt voornamelijk de crash waarbij het beeld zwart wordt en dan de gehele pc via de aan/uit knop moet opnieuw opstarten.
We hebben al vele dingen proberen aan te passen om het speelbaar te maken, helaas zonder succes. Zoals met de instellingen van de videokaart lopen rommelen, via de meegeleverde tool van Asus.
Ook hebben we zoals hierboven al genoemd werd, de compatibiliteit in Windows 7 gezet, ook zonder succes, hij leek zelfs nog sneller te crashen dan voorheen. Al kan dat ook toeval zijn aangezien de crashjes normaal geheel onvoorspelbaar verschijnen. Ook heeft hij wel eens last van de directX crash. Wel in mindere mate dan de andere crashjes. Erg irritant dus!
Ikzelf speel met een ruim 2jaar oude laptop, (I7-2630QM (2,00GHz), 6GB RAM, GeForce GT 540M, W7 Home Premium, SSD 250gb 840 EVO) heb vandaag de dag nauwlijks last van crashjes. kan me de laatste niet eens meer herinneren.
Hebben jullie nog trics en tips in combinatie met deze specs om het enigzins speelbaar te krijgen, of zal hij toch maar weer op de volgende patch moeten wachten? BVD
[ Voor 3% gewijzigd door Kasper op 28-12-2013 15:24 ]
Heeft iemand ervaring met 2 Origin accounts op 2 verschillende computers op 1 woonadres ?
Mijn zoon en ik spelen samen op zijn Origin account maar ik geloof dat hij liever alleen verder gaat (ivm skype met vrienden en zo)
Kan ik ook gewoon BF4 kopen zodat we samen kunnen spelen naast elkaar ?
Ik neem aan dat meer mensen hier mee te maken hebben maar het zoeken levert erg weinig op.
TOEGEVOEGD :
-- Zoeken levert misschien niets op maar op een ander forum is mjin vraag positief beantwoord:
Geen probleem dus !
[ Voor 14% gewijzigd door fam.vandijk op 28-12-2013 22:07 ]
Dat ging allemaal ok. Daarna een cutscene met Major Greenland, en op weg naar de dam.
Start ik de dag daarna de campaign weer, krijg ik weer dat stuk in die auto en moet ik alles opnieuw doen... Meer mensen dit al tegengekomen?
alleen dezen fout krijg ik nog en ik word echt schijt ziek van wand door ook zo lang voor dat je weer terug in game kan als ik fout zie geeft hij aan DX9 fout is en vraagt hij of al mijn divers op to date zijn soms heb dezen error meteen bij op start van Bf4 en dan klik ik fout weg en is probleem ook weg
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
Behalve het moederbord en de grotere SSD (ook van samsung) heb ik exact hetzelfde systeem en draai battlefield op high of ultra (niet geheel zeker) zonde crashes. Dus het lijkt me niet dat er iets aan het systeem ligt. Ik heb echter wel windows 8.1. Misschien dat daar het verschil in zit?Blo0odyHell schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 19:07:
Een kameraad van mij heeft vorige week een nieuwe pc aangeschaft.
Specs:
Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 770, 2048 MB GDDR5 (volgens geforce experience up-to-date)
Hebben jullie nog trics en tips in combinatie met deze specs om het enigzins speelbaar te krijgen, of zal hij toch maar weer op de volgende patch moeten wachten? BVD
Heeft je kameraad misschien een GPU programma op de achtergrond draaien? Zoals afterburner of smartdocter van ASUS waarmee je de fans van de videokaart kan regelen of de kaart kan overklokken? Verwijderen van die software was bij mij de oplossing van het zware scherm en de crashes.Blo0odyHell schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 19:07:
Een kameraad van mij heeft vorige week een nieuwe pc aangeschaft.
Specs:
Windows en BF4 zijn op de SSD geinstalleerd!
Deze specs lijken toch ruim voldoende om bf4 goed te kunnen spelen. Echter heeft hij erg veel last van crashjes. Het maakt niet uit of hij de instellingen op ultra heeft staan of low, dit lijkt geen invloed te hebben op de hoeveelheid crashjes.
Hij krijgt voornamelijk de crash waarbij het beeld zwart wordt en dan de gehele pc via de aan/uit knop moet opnieuw opstarten.
We hebben al vele dingen proberen aan te passen om het speelbaar te maken, helaas zonder succes. Zoals met de instellingen van de videokaart lopen rommelen, via de meegeleverde tool van Asus.
Ook hebben we zoals hierboven al genoemd werd, de compatibiliteit in Windows 7 gezet, ook zonder succes, hij leek zelfs nog sneller te crashen dan voorheen. Al kan dat ook toeval zijn aangezien de crashjes normaal geheel onvoorspelbaar verschijnen. Ook heeft hij wel eens last van de directX crash. Wel in mindere mate dan de andere crashjes. Erg irritant dus!
Ikzelf speel met een ruim 2jaar oude laptop, (I7-2630QM (2,00GHz), 6GB RAM, GeForce GT 540M, W7 Home Premium, SSD 250gb 840 EVO) heb vandaag de dag nauwlijks last van crashjes. kan me de laatste niet eens meer herinneren.
Hij heeft ook windows 8.1Dennis8102 schreef op zondag 29 december 2013 @ 19:34:
[...]
Ik heb echter wel windows 8.1. Misschien dat daar het verschil in zit?
Dat heeft hij inderdaad op zijn pc geinstalleerd.in2duhCore schreef op zondag 29 december 2013 @ 19:55:
[...]
Heeft je kameraad misschien een GPU programma op de achtergrond draaien? Zoals afterburner of smartdocter van ASUS waarmee je de fans van de videokaart kan regelen of de kaart kan overklokken? Verwijderen van die software was bij mij de oplossing van het zware scherm en de crashes.
(Hij speelt het nu gewoon helemaal niet meer omdat die bang is dat door de vele keren dat hij via de uit/aan knop de pc moet afsluiten. zijn gloednieuwe pc mee vernield.)
We zullen het verwijderen en dan eens kijken of hij minder crasht!
Bedankt iig
Hopelijk is dat de oplossing van het probleem, dat was bij mij en een vriend van mij wel de oplossing in ieder geval, succes.
[ Voor 4% gewijzigd door in2duhCore op 29-12-2013 20:10 ]
Verwijderd
Alles is down inderdaad.virtua69 schreef op zondag 29 december 2013 @ 20:40:
Kan aan mij liggen maar zijn de servers offline?
Nu na een paar dagen kan ik concluderen dat dit spel de grootste faal van Dice is.
Of moet ik zeggen de grootste marketing truc van EA.
Wat zijn wij als consumenten gefopt zeg.
Wat een zeer slecht spel zeg......en wat is BF3 eigenlijk heel goed, en lang nog niet gedateerd.
Sterker, ik vind zowel de grafics als de soundeffects van BF3 mooier en realistischer.
BF4 lijkt eerder de voorganger dan de opvolger van BF3.
BF3 op ultra settings is nog steeds geweldig.
Na 2 maanden op de markt nog steeds zeer vreemde glitches, Mulitplayer beroerd.
Maar sowieso is spel niet wat het had moeten zijn behalve 1 grote marketing zeepbel van EA
Echt EA en DICE wat een regelrechte leugen dat BF4.
Mijn geld zien jullie voorlopig even niet
Helaas, gpu tweak verwijderen heeft niet echt geholpen.. na 1,5 ronde spelen kreeg hij alsnog een zwart scherm crash.in2duhCore schreef op zondag 29 december 2013 @ 20:08:
Mijn ervaring met GPU software (als GPU-Tweak, afterburner of smartdocter) is dat je dit alleen hoeft te gebruiken als je merkt dat de kaart te heet wordt of wanneer je bewust je kaart gaat overklokken, als beide niet het geval is dan zal ik die software gewoon niet gebruiken, de geinstalleerde nvidia software regelt zelf de aansturing van de fans wel.
Hopelijk is dat de oplossing van het probleem, dat was bij mij en een vriend van mij wel de oplossing in ieder geval, succes.
hmm jammer, het nadeel van GPU tweak is dat deze allemaal rommel achterlaat in de registry, je kunt nog even proberen om dat te verwijderen met een Regcleaner.Blo0odyHell schreef op zondag 29 december 2013 @ 23:32:
[...]
Helaas, gpu tweak verwijderen heeft niet echt geholpen.. na 1,5 ronde spelen kreeg hij alsnog een zwart scherm crash.
toevallig hadden we, na het verwijderen, nog reg clean pro en ccleaner laten draaien.in2duhCore schreef op zondag 29 december 2013 @ 23:59:
[...]
hmm jammer, het nadeel van GPU tweak is dat deze allemaal rommel achterlaat in de registry, je kunt nog even proberen om dat te verwijderen met een Regcleaner.
[ Voor 107% gewijzigd door RoyK op 30-12-2013 14:03 ]
Reg Clean Pro is adware/scareware welke meer kwaad dan goed doet... Dat je het even weet.
oeiii, gebruik ik al jaren eigenlijk. heb je misschien andere sugesties die ik beter kan gebruiken? bvdPropheticus schreef op maandag 30 december 2013 @ 14:27:
@bloodyhell:
Reg Clean Pro is adware/scareware welke meer kwaad dan goed doet... Dat je het even weet.
Volgende dag eerste potjes gelukkig geen last van gehad, maar op 1 level had ik er opeens weer last van, maar toen alleen als ik in een voertuig ging rijden..
Opzich verpest zo'n judder het best wel, of het nou framedrops zijn of lag maakt me niet uit, maar verwacht toch wel normaal te kunnen rondlopen..heb al genoeg lag gehad in de afgelopen codgames..
Hopelijk gaan ze dat snel patchen..anders is het weer een miskoop van 45€..
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Ik heb een ook een bijna identiek systeem (ander moederbord/grotere ssd/AMD 290x - zie onderaan) en kan je vertellen dat ik geen problemen heb. Windows 7 64/MSI Afterburner en Asus AI Suite 3 draaien bij mij.Blo0odyHell schreef op zondag 29 december 2013 @ 23:32:
[...]
Helaas, gpu tweak verwijderen heeft niet echt geholpen.. na 1,5 ronde spelen kreeg hij alsnog een zwart scherm crash.
Zelf heb ik deze voeding : http://www.bequiet.com/en/powersupply/251 :Be quiet PURE POWER L8 | 730W CM
Een vriend van mij met ook bijna identieke specs en dan een GTX770 heeft precies dezelfde problemen als jij noemt, soms anderhalf potje spelen, soms bij eerste keer dood al een crash of gewoon weigeren te starten bij sommige drivers.
Hij gaat als de winkels weer open zijn een zwaardere voeding halen, http://www.recom.nl/downl...M850II%20Productsheet.pdf
Want nu heeft hij een voeding met 2 x 32A op 2 verschillende 12V rails ik weet niet wel merk deze zou 650 watt zijn.
En dan hopen dat het probleem is opgelost, bij andere spellen heeft hij geen problemen, Far Cry3/Borderlands 2/Bioshock infinite/Skyrim, en benchmarks zoals Heaven doen het ook zonder problemen. Dus het zou heel goed aan BF4 kunnen liggen.
We hebben ook nog een aantal drivers geprobeerd maar dit maakt allemaal niet uit, dit ging van kwaad tot erger. Met sommige drivers starte BF4 niet eens meer op, dus ligt het dan aan de driver of BF4.
Windows 7 of 8.1 maakte ook niet uit en gaf geen oplossing, dit systeem was speciaal gekocht om dus BF4 te spelen, zijn oude systeem gaf geen problemen maar liep gewoon aan zijn eind cold boot problemen e.d.
Bij elke verandering etc pakken we elke keer een schone win7/8 installatie (ghost images) met de games geinstalleerd op een 2de schijf. Zelf ben ik nu al 2 weken voor hem bezig, als de nieuwe voeding niet helpt dan gaat hij een R9 290 kopen.
Mijn 290x doet het bij hem namelijk wel goed en ik heb nog geen crashes gehad met zijn GTX770 in ieder geval niet dezelfde crashes die hij had, 2 keer met map wissel maar niet 'zomaar' of als je dood gaat welke ik niet heb als ik de 290x in mijn systeem heb zitten.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
anyway ik ben er helemaal klaar mee met dit klotespel !!!!!!!
[ Voor 33% gewijzigd door Vaquero op 01-01-2014 19:48 ]
Waarschijnlijk 'gewoon' weer een DDOS, net als een paar dagen geleden. Weinig aan te doen helaas...Vaquero schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 19:19:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de EA connection ???
anyway ik ben er helemaal klaar mee met dit klotespel !!!!!!!
Ik ben benieuwd of dat de oplossing zal zijn.prutser001 schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 13:01:
[...]
Een vriend van mij met ook bijna identieke specs en dan een GTX770 heeft precies dezelfde problemen als jij noemt, soms anderhalf potje spelen, soms bij eerste keer dood al een crash of gewoon weigeren te starten bij sommige drivers.
Hij gaat als de winkels weer open zijn een zwaardere voeding halen, http://www.recom.nl/downl...M850II%20Productsheet.pdf
[...]
Weet het niet zeker, maar ik vermoed dat hij een voeding van maar 600 watt heeft. Echter denk ik niet dat hij nog iets anders er voor gaat aanschaffen als dat de oplossing zou zijn, aangezien hij al meer dan genoeg aan dit systeem heeft uitgegeven. (hij heeft hem in principe ook voor BF4 gekocht, zijn oude systeem gaf nog meer problemen om bf4 te draaien)
[ Voor 5% gewijzigd door Kasper op 02-01-2014 14:24 ]
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7 3770K Boxed | € 281,- | € 281,- |
1 | Gigabyte GA-Z77X-UD3H | € 122,51 | € 122,51 |
2 | MSI R7970 Lightning Boost Edition | € 398,01 | € 796,02 |
1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 83,95 | € 83,95 |
1 | Noctua NH-D14 | € 63,99 | € 63,99 |
2 | Fractal Design Silent R2, 140mm | € 12,60 | € 25,20 |
2 | Noctua NF-A15 PWM, 140mm | € 18,54 | € 37,08 |
1 | Corsair Vengeance LP 8GB 2133MHz CL11 | € 87,04 | € 87,04 |
1 | Seasonic Platinum Series 660 Watt | € 134,50 | € 134,50 |
1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 140,- | € 140,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.771,29 |
Dit draai ik nu.
Probleem dat ik heb is dat de fps vrij "laag" is, het lijkt wel alsof crossfire helemaal niet werkt, sterker nog, ik krijg lagere fps
Ik heb de laatste AMD beta drivers en crossfire aangezet.
Ik snap er echt helemaal niks meer van
Good Luck and enjoy, been there done dat (7990) heb em vervloekt, maar dat icm vsync is bugged..
edit:
Ik had fps dips op verschillende plekken die er eerder niet waren, maar windows8.1 speelt echt veeeel beter no more dips, waar ik ze in win7 , waarvan ik weet dat ie optimaal geconfigureerd was, unparked cores etc, in bijna alle maps wel had. Happy gamer hier, na hoop sweat, blood and tears..
[ Voor 40% gewijzigd door SAiN ONeZ op 02-01-2014 23:36 ]
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Vsync staat uitsain onez schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 23:34:
Framepacing uitschakelen onderin het CCC gameinstellingen tab, thank me later nadat je weer op 60 of beter 59fps steady speelt
Good Luck and enjoy, been there done dat (7990) heb em vervloekt, maar dat icm vsync is bugged..
Zou dit het kunnen zijn?

Crossfire staat wel degelijk aan...
[ Voor 13% gewijzigd door Thomg op 03-01-2014 02:58 ]
gisteren 'tegen beter weten in blijkt' de account beveiliging aangezet in origin!
Gisteren geen enkel probleem kreeg netjes een code op de mail voer hem in en spelen maar.
Wil net ff snel een rondje draaien voer die code werderom in fout niet de juiste. Uuhm okee, even lezen en er wordt een nieuwe gestuurd...... niet dus al een aantal keer geprobeerd maar helaas wordt er niets verzonde.
Dit met allegevolgen van dien. kan niet meer in de account in het spel en niet bij de hulp functie om een mailtje te sturen naar EA.... en nu?????
Heeft dit te maken met de DDos aanval of is het gewoon naar de ballen bij EA!??
No Inspiration to Inspire myself........
Ik krijg steeds:
Error
Game disconnected: client closed down connection.
Overigens is dit nu opgelost... mijn CPU fan was kapot en ik had toevallig vorige week 1 van mijn casefans uitgezet i.v.m. het geluid. Tja, dan wordt de CPU wel erg warm tijdens het gamen. Na een tijdje spelen werd hij uit veiligheid op 50% gezet. En dat merk jeeborn schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 23:46:
Toch lost win 8.1 niet alles op. Vanavond weer zitten vloeken omdat ik dip naar 35 fps terwijl ik normaal 75 - 95 fps haal. 280x op alles medium en 1920x1080. Overigens bijna dezelfde ervaring op low en ultra. Om gek van te worden! Loop je bij Haitian Resort naar binnen... paf! 36 fps. Loop je weer naar buiten... 75fps
Verwijderd
Hij schiet ook van fullscreen steeds terug naar een kleiner scherm. Iemand hier ervaring mee?
@ Sensei, misschiien een combinatie van bepaalde toets combinaties die anders zijn in W8 tov W7? (Gokje, ben niet bekend met W8..)
Verwijderd
Toen ik bf4 net had kreeg ik de gebruikelijke crashes (soundloop e.d.) die waren op een gegeven moment weg en kon ik normaal spelen zonder dat er noemenswaardige problemen waren.
Maar sinds december, ik vermoed vanaf de laatste update, lijkt het wel alsof alles in slomotion gaat, de lag is niet meer normaal, als ik vlieg is het alsof je in een wagen continu over verkeers drempels rijd, te voet alles vertraagd, dus aimen en laat staan vuren is niet mogelijk, als ik geraakt wordt dan ben ik eerst "dood" en zie dan pas de hit e.d.
Ik zou bij god niet weten waar het anders aan kan liggen dan aan die laatste **** update, want van te voren was er geen probleem (meer).
het enigste wat ik wel weet is dat er €50,= weg gegooid is
Net als dit:
YouTube: BF4: Post Patch 20 December Still Rubberbanding #1
vreselijk irritant
Blijkbaar moest je het fullscreen forceren, helaas werd dat zwart scherm.
Las daarnet dat Teamviewer roet in het eten gooide ( ik heb teamviewer (!) ), teamviewer uitgezet en fullscreen aangezet, en jawel. Strak 110 fps met alles op ultra.
Awww. Yiss.
Overigens werkte andere origin games als de Sims wel, Bf3 nog niet geprobeerd.
Irritant zeg.
't Viel me wel op dat ik vrijwel nooit last had van lagg bij "siege of shanghai" 16/24 spelers, zodra ik een ander map pak is het twee munten opgooien, dubbel munt en je krijgt lagg en de befaamde "rubber banding".Grudgie schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:54:
Heb ook laatste tijd nog veel last van veel lagg in servers
Irritant zeg.
Gewoon leaven en een andere server pakken.
Dat probleem heb ik ook gehad na Windows 7 op een nieuwe SSD gezet te hebben. Ik had Origin niet opnieuw geïnstalleerd (zoals het met Steam ook niet nodig is) omdat deze "gewoon/normaal" deed starten/draaien.TacticalRooster schreef op zondag 05 januari 2014 @ 16:04:
Heb laatst een SSD in mijn systeem gestopt. Werkt als een zonnetje maar Bf4 werkt nu niet meer. Wou Bf4 opstarten, gaf battlelog aan dat de game geupdate moest worden. Ik klik OK, hij springt naar origin en doet niks. Ik klik op Bf4 en mijn dlc op zoeken naar update, maar ze staan beiden op speelklaar. Als ik dan weer terug ga naar battlelogwerkt het echter nog steeds niet. Iemand een idee wat dit kan zijn? Opnieuw instaleren dan maar?
Overigens werkte andere origin games als de Sims wel, Bf3 nog niet geprobeerd.
Ik had het probleem met BF4 en ook met BF3 (bij het opstarten bleef ik een error krijgen dat ie niet up-to-date was) en achteraf heb ik alleen Origin even opnieuw moeten installeren.
Dus jij wil zeggen dat het aan de server zelf ligt en niet aan mijn PC dan?Thomg schreef op zondag 05 januari 2014 @ 18:14:
[...]
't Viel me wel op dat ik vrijwel nooit last had van lagg bij "siege of shanghai" 16/24 spelers, zodra ik een ander map pak is het twee munten opgooien, dubbel munt en je krijgt lagg en de befaamde "rubber banding".
Gewoon leaven en een andere server pakken.
Want tijd terug had ik haast nooit last van lagg als ik ook maar een server joinde en nu laatste weken/maand heb ik er wel last van!
Denk het wel. Vermoed dat een update de druk op de servers flink heeft opgevoerd, degenen die al tegen hen capaciteit aanzaten beginnen nu te laggen.Grudgie schreef op zondag 05 januari 2014 @ 18:40:
[...]
Dus jij wil zeggen dat het aan de server zelf ligt en niet aan mijn PC dan?
Want tijd terug had ik haast nooit last van lagg als ik ook maar een server joinde en nu laatste weken/maand heb ik er wel last van!
Zelfs ik krijg wel eens gestoorde lagg, heb niet echt een budgetpc en toch 60/10 connectie.
Spelers? Zijn namelijk veel verschillende versies daarvan.-Bas schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:02:
Ik speel op 70hz op full HD met een GTX670 in SLI. In alle maps haal ik 100+ fps. Maar in de map siege of Sjanghai haal ik dat bij lange na niet. Heel vaag, maar gelukkig vind ik dat ook niet echt een leuke map.
Of allemaal?
[ Voor 5% gewijzigd door Thomg op 05-01-2014 20:26 ]
Verwijderd
afstand trouwens. Van dichtbij is er niks aan de hand.
Je hebt wel maar 2GB, 2GB kriebelt bij BF4.-Bas schreef op maandag 06 januari 2014 @ 10:33:
Maakt niet uit hoeveel spelers er in de map zijn, ook maakt het niet uit welke gametype ik speel. Heel raar dat ik last krijg van lagg met een 670 in SLI
Hmm, dus origin compleet (met alle spellen dus) van de pc verwijderen en dan opnieuw installeren? Of heb je alleen origin opnieuw geïnstalleerd en de origin games laten staan? Ik denk dat een complete fresh install van Origin misschien ook wel goed is.NINjak schreef op zondag 05 januari 2014 @ 18:29:
[...]
Dat probleem heb ik ook gehad na Windows 7 op een nieuwe SSD gezet te hebben. Ik had Origin niet opnieuw geïnstalleerd (zoals het met Steam ook niet nodig is) omdat deze "gewoon/normaal" deed starten/draaien.
Ik had het probleem met BF4 en ook met BF3 (bij het opstarten bleef ik een error krijgen dat ie niet up-to-date was) en achteraf heb ik alleen Origin even opnieuw moeten installeren.
[ Voor 37% gewijzigd door NINjak op 08-01-2014 00:26 ]
[ Voor 6% gewijzigd door RA7 op 10-01-2014 23:21 ]
We are all accidents waiting to happen
Bij mij heb ik het opgelost door niet op fullscreen te spelen, maar in windowed mode.
Misschien niet de fijnste manier van spelen (scherm maximized en taskbar auto hide), maar goed, ik kan nu gewoon een x aantal rondes spelen zonder dat de boel naar desktop crash met boven genoemde error.
Verwijderd
Vcore van de gpu iets hoger zetten hielp bij mijm-webbie schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 07:52:
Mocht er eventueel nog iemand een mogelijke "oplossing" zoeken voor het directx function "getdeviceremovedreason" failed with dxgi_error_device_hung probleem in BF4.
Bij mij heb ik het opgelost door niet op fullscreen te spelen, maar in windowed mode.
Misschien niet de fijnste manier van spelen (scherm maximized en taskbar auto hide), maar goed, ik kan nu gewoon een x aantal rondes spelen zonder dat de boel naar desktop crash met boven genoemde error.
Upnp staat uit. Dat zou het kunnen zijn (helaas niet)
IP adressen doen niks raars en worden niet geblokeerd door een firewall.
Verwijderd
( zonder zwarte balken in screen ! ) @ > 45 FPs op High met een HD7870 @ Core 1,2 GHz ?
Heb ik een oplossing voor gevonden. Ten eerste moet je even origin in-game uitzetten. Daarna maak je in deze folder: "C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 4" het volgende bestand aan.m-webbie schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 07:52:
Mocht er eventueel nog iemand een mogelijke "oplossing" zoeken voor het directx function "getdeviceremovedreason" failed with dxgi_error_device_hung probleem in BF4.
Het bestand moet heten: user.cfg
Open dit bestand met kladblok en voeg deze gegevens toe:
RenderDevice.Dx11Enable 1
RenderDevice.Dx11Dot1Enable 1
RenderDevice.Dx11Dot1RuntimeEnable 1
RenderDevice.TripleBufferingEnable 0
WorldRender.TransparencyShadowmapsEnable 0
WorldRender.MotionBlurEnable 0
WorldRender.MotionBlurForceOn 0
WorldRender.MotionBlurFixedShutterTime 0
WorldRender.MotionBlurMax 0
WorldRender.MotionBlurQuality 0
WorldRender.MotionBlurMaxSampleCount 0
WorldRender.SpotLightShadowmapEnable 0
WorldRender.SpotLightShadowmapResolution 256
WorldRender.LightTileCsPathEnable 0
RenderDevice.ForceRenderAheadLimit 0
PostProcess.DynamicAOEnable 0
Sla het bestand op en zorg er voor dat het bestand niet als user.cfg.txt wordt opgeslagen! Dit heeft voor mij de hele crash verholpen.
Verwijderd
Dat probleem heb ik ook vaak, vooral als ik bijna volle servers join, dat zou echter niet uit moeten maken want voor het joinen reserveert de game al een plekje.CristianSchriev schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:05:
Heren wat te doen aan dit: ERROR Game disconnected: client closed down connection. Sinds ik het spel heb heb ik dit probleem, het zelfde geld voor mijn broertje. We hebben geheel andere systemen met windows 7/8.1 Alle nieuwe drivers zijn er. En we hebben 100Mb glasvezel van KPN (ik game stabiel op elk normaal spel) behalve BF4 natuurlijk weer! Het ziet er naar uit dat dit probleem geheel bij de servers van BF4 ligt. En ook niet iedereen heeft er last van.
Upnp staat uit. Dat zou het kunnen zijn (helaas niet)
IP adressen doen niks raars en worden niet geblokeerd door een firewall.
Maakt niet uit of ik in m'n eentje of met z'n tweëen aan het gamen ben op hetzelfde netwerk.
Dit heb ik ook op andere internetverbindingen, zoals bij een vriend bijvoorbeeld.
Soms moet ik het twee keer proberen en lukt het ineens wel. Ligt 100% aan de client van BF4 als je het mij vraagt maar een fix heb ik er nog niet voor gevonden.
Ook krijg ik soms een BSOD betreffende nvlddmkm.sys, soms na een halfuur, soms na anderhalf of twee uur en soms kan ik gewoon een uur of drie door blijven gamen.
Dit komt sinds de laatste update van BF4 op 7 januari en de laatste nVidia drivers update voor. Beetje jammer dat deze twee updates bijna tegelijkertijd uitkomen, dat maakt troubleshooten niet makkelijker
Ik heb dit alleen met BF4, andere games zoals Crysis 2, Far Cry 3, COD: Ghosts en Bioshock Infinite blijven lange tijd gewoon goed draaien.
Straks voor de zekerheid even met Heaven Benchmarker de GPU 1,5-2 uur onder zware load testen. Zal denk ik zeker weten goed gaan.
Als ik nog een Bluescreen met BF4 in de toekomst tegenkom ga ik wat oudere driverversies van nVidia proberen.
Als ik even Google komt dit meer voor met Battlefield 4.
*edit* Ik heb de Heaven Benchmark ongeveer 1,5 uur laten draaien, max. temperatuur van de GPU was 68c (GTX660m) zonder problemen.
Verder nog ongeveer anderhalf uur BF4 zonder problemen gespeeld, weird..
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2014 22:12 ]
Verwijderd
Ik heb dot zelf ook in Sieg of Shanghai met 2 gtx780's 3gb kaarten. De andere maps haal ik 80-160 fps. Het is de engine in die map want CPU gebruik is ook niet maximaal met de hoogste core en GPU gebruik rond de 40 % met beide kaarten.-Bas schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 16:45:
Dat zou natuurlijk nog wel eens het probleem kunnen zijn. Binnenkort maar eens monitoren hoeveel vram hij gebruikt.
Ik kan zelfs iets minder lage frame drops halen met resolution scale op 150 % in Sieg of Shanghai
Verwijderd
Dat is best apart, ik heb zelf een laptop met een GTX660m 2GB en ik heb die framedrops nergens, overal steady 50-59fps en m'n cores worden volop gebruikt.Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:28:
[...]
Ik heb dot zelf ook in Sieg of Shanghai met 2 gtx780's 3gb kaarten. De andere maps haal ik 80-160 fps. Het is de engine in die map want CPU gebruik is ook niet maximaal met de hoogste core en GPU gebruik rond de 40 % met beide kaarten.
Ik kan zelfs iets minder lage frame drops halen met resolution scale op 150 % in Sieg of Shanghai
Denk dat het een combo is van de game engine en nVidia drivers.
Denk dat het ook nog wat te maken heeft met SLIVerwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:03:
[...]
Dat is best apart, ik heb zelf een laptop met een GTX660m 2GB en ik heb die framedrops nergens, overal steady 50-59fps en m'n cores worden volop gebruikt.
Denk dat het een combo is van de game engine en nVidia drivers.
Verwijderd
Nu heb ik het wel over Sieg of sanghai, de andere mappen lopen op +100fps
SLI zal denk ik niet veel beter gaan lopen dan dit, rond de 60-80 % voor de 2 kaarten.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=HE3mQ6xZlt8]
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2014 10:35 ]
Ik heb ook problemen met bf4.
Elke keer als ik online wil,geeft hij aan ( error disconnected from the game,something went wrong)
Zelf heb ik hier ook niet veel verstand van,aangezien dit ook mijn 1ste pc game is.
Iemand anders ook hetzelfde probleem?
mvg jeff
Het mag dan wel je eerste game pc zijn, eigen input vinden wij Tweakers erg fijn. Wat heb je al geprobeerd? Hier een link, voor het geval dat het je niet lukt: http://bit.ly/1jdLu0njeff1989 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 15:35:
Hallo
Elke keer als ik online wil,geeft hij aan ( error disconnected from the game,something went wrong)
Zelf heb ik hier ook niet veel verstand van,aangezien dit ook mijn 1ste pc game is.
mvg jeff
Ik had dit probleem eerst 80-90% van de tijd. Mijn broerje ongeveer 50/50. Ik irriteerde me echt dood aan alles. updates alles geinstaleerd, poorten los. Firewall uit. Leek niks te helpen. Nu sluit ik alle programma's die opstarten af. (incl hamachi en steam) Ze bevelen aan steam te sluiten maar of dit hem is. Ik sluit hamachi af en verwijder deze bij mijn internet settings. binnenkort pleur ik die zooi er helemaal af. Sindsdien is dit probleem veel minder erg en heb ik het nog maar een enkele keer gehad.jeff1989 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 15:35:
Hallo
mvg jeff
Heb je CR ook al een keer verwijderd en toen opnieuw geïnstalleerd? Dat hielp bij mij, terwijl controleren van de installatie niets opleverde. Ik heb gewoon de map C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 4\Update\Xpack1 geheel verwijderd. Origin geeft dan aan dat je de pack opnieuw moet installeren.TacticalRooster schreef op zondag 19 januari 2014 @ 11:03:
Ik krijg China Rising niet aan de praat. Heb het gedownload maar telkens als ik een game join zegt hij dat ik CR niet heb.
Processor: i7 4770k 3,5ghz
Geheugen: 8gb
Videokaart: Radeon R9 280X Gaming 3gb
Ik draai onder Windows 8.1 64-bit.
Met deze hardware haal ik een heel nette framerate (100+ 1980x 1080 op medium) maar desondanks stottert het spel constant, vermoedelijk door de constant ratelende hardisk.
Iemand ideeën hoe dit op te lossen? Meer mensen met dit probleem?
[ Voor 4% gewijzigd door daanNL op 21-01-2014 18:00 ]
Bij heel veel servers maar niet bij allemaal, al sinds launch... ik snap er niks van en ben echt boos dat EA zo'n wanproduct heeft geleverdERROR
Game disconnected: could not join server.
Schone Windows met alleen drivers, Origin, Chrome en BF4. Windows Firewall staat uit maar dat helpt ook niks.
edit: net 30 minuten met EA support aan de chat gehangen, m'n probleem wordt ge-escaleerd naar een 2e lijns supportmedewerker...
[ Voor 38% gewijzigd door Cartman! op 22-01-2014 11:35 ]
YouTube: FIXED: Battlefield 4 Multiplayer - PunkBuster related freeze/lag every second (Rubber Banding)daanNL schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 17:58:
Sinds kort BF4 geinstalleerd op mijn nieuwe pc.
Processor: i7 4770k 3,5ghz
Geheugen: 8gb
Videokaart: Radeon R9 280X Gaming 3gb
Ik draai onder Windows 8.1 64-bit.
Met deze hardware haal ik een heel nette framerate (100+ 1980x 1080 op medium) maar desondanks stottert het spel constant, vermoedelijk door de constant ratelende hardisk.
Rubberbanding is een populair fenomeen bij BF4. Er zijn helaas veel mensen die problemen hebben, waaronder ikzelf. Ik heb het niet zo erg als in het bovenstaande filmpje maar wel dusdanig vaak dat ik gisteren riep: ik kap met het spel
Sinds de laatste patch heb ik er last van gekregen, tot nu toe de volgende punten al geprobeerd:
BF4 opnieuw geinstalleerd
Punkbuster opnieuw geinstalleerd
BF4.exe als Administrator uitvoeren (let op er is een 32bit en een 64bit versie van BF4 welke in dezelfde folder staan)
Het bekende verhaal van drivertjes voor videokaart, chipset, lankaart opnieuw geinstalleerd.
Network Smoothing Network instellingen aangepast (staan onder je Gameplay instellingen)
VPN enabled in de router
Bij sommigen lost het, het probleem op maar bij mij helaas nog niet. Andere spellen (DayZ standalone, Arma 2 mods zoals DayZ Epoch, Wasteland etc.) lopen zonder LAG dus het is echt een BF4 probleem. Gisteren Operation Locker gespeeld waarbij ik een sniper over het scherm zag sliden met zijn rug naar mij toe, en toch kreeg ik een headshot van hem

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH
Naam van de toepassing: bf4.exe
Versie van toepassing: 1.0.0.1
Tijdstempel van toepassing: 52b2f858
Naam van foutmodule: KERNELBASE.dll
Versie van foutmodule: 6.3.9600.16408
Tijdstempel van foutmodule: 523d557d
Uitzonderingscode: c0000005
Uitzonderingsmarge: 00000000000116c0
Versie van besturingssysteem: 6.3.9600.2.0.0.256.48
Landinstelling-id: 1043
Aanvullende informatie 1: 4562
Aanvullende informatie 2: 45627b10d0b0e6c03a9f2e94e674acc6
Aanvullende informatie 3: 7205
Aanvullende informatie 4: 7205d762fea9d452bb6ace0399bc3ca0
SSD installeren? Was bij mij een verschil tussen dag en nacht, niet alleen met het laden maar ook gedurende het spelen.daanNL schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 17:58:

Verwijderd
Dit gebeurd meestal bij volle servers en je komt dan op een of andere manier niet in de wachtlijst te staan.
Persoonlijk vind ik het niet zo'n groot probleem want ik wacht tot de server echt vol zit en dan kom je in de wacht lijst te staan of ik wacht tot er nog maar 55-60 mensen in zitten en kan ik direct joinen, maar tussen de 60-64 man laat i khet even voor wat het is.
Het grootste probleem waar ik last van heb zijn de fps drops in de map Sieg of Shanghai.
Zodra ik echter met wat meer mensen speel, en zeker 32vs32, zakt het als een malle in tot soms zelfs onder de 50. Dat stottert dan als een aap op een 120Hz monitor.
M'n instellingen zijn, van boven naar beneden:
High, High, High, High, Medium, High, High, Low, Off, Off, Off op 1920x1080 100%.
Qua performance merk ik eigenlijk amper verschil tussen low-ultra bij de meeste daarvan, behalve uiteraard AA en AO.
Iemand hier die het zonder SLI of CF wel strak op 120 krijgt of iig boven de 100 op de wat vollere servers?
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Verwijderd
Hoe is jullie game stabiliteit in-game?
Ik ben er een maand uit geweest, en nu twee dagen aan het spelen, maar ik kan nu niet eens meer een game afmaken. Ongeveer halverwege wordt ik eruit geknald met de message: "Something went wrong, sorry!".
Ik dacht dat die crashes nu grotendeels gefixet waren?
Dit is zwaar frustrerend, want stats die je behaald en er dan uitknald worden niet bewaard, toch?
Irritanter vind ik dat m'n framerate zo veel uiteen loopt. Met een 120Hz monitor is het wel fijn daadwerkelijk 120 te halen maar dat lijkt op het moment puur een functie van hoeveel man er in de server zit. Als ik zou weten dat upgrade x zou helpen, dan is dat overwegen waard, maar dat ga ik niet blind gokken.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Ik zit in de (volgens mij) een na laatste missie en bij het bereiken van het eerste check point sluit het spel af
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Ook van je register kun je een back-up maken. Klieren in EA sleutels en de back-up terugzetten bij twijfel mag geen problemen geven.TacticalRooster schreef op zondag 19 januari 2014 @ 11:03:
Maar ik ben nogal terughoudend hierin omdat ik geen zin heb om in mijn registry files te gaan lopen klieren. Heeft iemand anders hier ook last van? Het gebeurt namelijk niet bij iedereen maar ik zou niet weten waarom dus wel bij mij.
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Verwijderd
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2014 17:22 ]
Ik kom ook niet meer in een game, als ik wil spawnen dan krijg ik bf4 has stopped working.Verwijderd schreef op zondag 02 februari 2014 @ 17:11:
Zijn er meer mensen met CrossFire die met de 14.1 drivers niet meer kunnen inloggen in het spel, zelfs niet in Test Range? Heb al de DDU tool gebruikt om de drivers volledig te deinstalleren. Bij CrossFire enabled geeft het systeemvak een foutmelding over de drivers en wanneer CrossFire op disabled staat in Catalyst krijg ik "BF4 has stopped working". Het blijft behelpen met BF4....
Gek genoeg kan ik test range wel gewoon spelen.
Verwijderd
Toevallig ook met ATI 7xxx kaarten? Denk dat de driver nog niet is geoptimaliseerd hiervoor:Z500 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 17:48:
[...]
Ik kom ook niet meer in een game, als ik wil spawnen dan krijg ik bf4 has stopped working.
Gek genoeg kan ik test range wel gewoon spelen.
https://battlelog.battlef...view/2979150493821613793/