Geluid en resolutie is inderdaad erg goed voor een telefoon.
Wat mij echter steeds meer stoort zijn de ruis en de artefacten die de sensor produceert, zeker in donkere/schaduw delen van de foto's.
Blauw-paarse overgangen en geel-oranje-rode overgangen (populair bij veel podium verlichting, zowel theater, muziek als conferenties) zijn sowieso altijd al lastig voor veel sensoren, maar het gaat bij de 1520 wel vaak fout. Meestal door de ruis-reductie. Ik heb ook de iPhone6+ en die doet het overigens nog slechter met diezelfde kleurovergangen.
Bij 1520 wordt een deel nog gecompenseerd door de downsample van de fotoresolutie. Bij de iphone wordt door de optical stabilization de ISO niet zo hoog gezet.
In de donkere situaties is de iPhone6+ daardoor scherper dan de 1520 die veel artefacten produceert. Echter op egale vlakken is de 1520 beter, doordat oa die kleurovergangen beter worden weergegeven (minder vlekkerig).
Hieronder voorbeelden. Allen vanaf dezelfde positie genomen tijdens een conferentie. Donkere zaal, back-lighted podium met de genoemde paars-blauwe overgang. Allemaal gecropt tot dezelfde vierkant op het podium. In beide gevallen is de digitale zoom gebruikt. Voor de rest automatische instelling (flits uit).
Je ziet dat in beide gevallen de foto hevig bewerkt wordt door sharpening/antiruis en downsample. De softening op de iphone is overigens wel extreem. Levert in het grote geheel trouwens een iets lekkerdere foto op. De 1520 heeft gewoon veel meer detail. In deze samples wint voor mij uiteindelijk de 1520, vanwege de slechte kleurvlekken op de iphone 6. Zouden die over de hele foto zo zijn als op de eerste 2, dan wint de iphone6, met in het achterhoofd dat je kijkt naar de gehele foto. Op detail niveau bevat de 1520 gewoon meer informatie.
*de foto's zijn achter elkaar genomen, en zoals je ziet verandert de kleur van de achtergrond gedurende de tijd. Kleurverschil is dus niet de camera's onderling te verwijten.
1520 crop

1520 andere tegel sample crop
iphone6+ zoomin crop

iphone6+ zoomin crop, maximaal digizoom foto.

iphone6+ zoomin crop, maximaal digizoom foto, vlekkenpatroon