Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:34
Gisteren bij gebrek aan geduld op OTA release van Lumia Denim de Finland Rom geflashed op m'n L1520 (In Finland is Denim reeds beschikbaar voor L1520 CV).
Deze tutorial gevolgd, behoorlijk straight forward.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2515453

Lumia Camera is Super.
'Hey Cortana' werkt goed en leuke gimmick.
Battery life is top maar was al goed op L1520.

Let op!
Flashen op eigen risico!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:55
Ik heb de Finse firmware ook op mijn Hong Kong model geflashed, was al trots dat ik zolang geduldig had gewacht.

De camera is echt nog een stuk beter geworden, met name met de hdr mode (rich recording). Verder start de camera echt veel sneller op. In de wat minder belichte omstandigheden merk je de verbetering het meest, zoals in de avond thuis. Verder is tijdens het filmen het manueel instellen van de focus en de lichtinstelling een hele fijne functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-08 18:19
mensen, bij mij staat Denim er nu op. Hij moet ergens vannacht/vanmorgen aangeboden zijn. hehe.
Eerste indrukken: laden via usb van computer is traag.
Hebben wij nu cortana? Ik zie het nergens. We zijn toch een exotisch landje met een erg exotisch taaltje lijkt het.
Camera doet het wel weer goed: bij mij startte hij na een ander upgrade niet vanuit standby van het toestel, nu weer wel.

[ Voor 63% gewijzigd door PaoloK op 05-02-2015 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-09 21:00
Uit welk land komt jouw 1520? Ik heb op CV NL nog helemaal niets ontvangen namelijk. Draai nog gewoon Cyan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
RM-937_eu_euro1_231
000-GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 20:32
Ik heb sinds gisteren nu ook een L1520. De L920 is naar mijn vrouw gegaan. Overgang ging vrij soepel en zonder problemen.

Het toestel is een CV NL en ik wacht rustig op de Denim update.

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds deze week een trotse bezitter van een Lumia 1520.
Uiteraard gelijk geprobeerd om de Denim update erop te zetten.
Om de een of andere reden blijft Cyan erop staan.
Wat ik heb geprobeerd:
-Developer account ingesteld.
-Preview for developers geïnstalleerd (enable preview for developers staat aangevinkt).
-Windows Insider geïnstalleerd (geeft aan dat er geen nieuwere builds zijn).

Via update zijn er weliswaar een 3-tal updates geïnstalleerd (waar ik er 4 had verwacht zoals in een post hierboven staat).
Er zijn nu echter geen updates meer te verkrijgen voor mijn telefoon.

Bij info staat nu het volgende:
Provider CV NL
Besturingssysteem: 8.10.14219.341
Revisienummer firmware: 02061.00066.14253.40001
Revisienummer hardware: 5.0.0.2
Softwareversie radio: 201c110.00019.0001
Chip-SOc-versie: 8974

Waarschijnlijk zie ik iets heel simpels over het hoofd..
Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Edit:
Zo te zien zijn er meerderen met hetzelfde probleem.
Allicht is het een idee om, zoals dr_dreey aangeeft, de Finse rom erop te flashen?
Zitten hier veel risico's aan verbonden, en houdt dat in dat de geïnstalleerde apps verwijderd worden?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2015 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 08:02:
Waarschijnlijk zie ik iets heel simpels over het hoofd..
Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Edit:
Zo te zien zijn er meerderen met hetzelfde probleem.
Allicht is het een idee om, zoals dr_dreey aangeeft, de Finse rom erop te flashen?
Zitten hier veel risico's aan verbonden, en houdt dat in dat de geïnstalleerde apps verwijderd worden?
Het simpele dat je over het hoofd ziet is dat Denim geen update is die je kunt forceren. De update die je met de Developer Preview forceert is een update voor het OS. Denim is de firmware en die rolt Microkia in principe uit zoals ze hem uitrollen. De enige manier om hem eerder te krijgen dan de 'bedoeling' is is inderdaad flashen. Maar, zoals de link van dr_dreey ook aangeeft: dit is volledig op eigen risico en je bent in theorie je garantie kwijt. Welke 'echte' risicos er aan verbonden weet ik niet (in principe is veel te redden met de Nokia Care Suite, maar dat kan ik je niet beloven omdat ik er geen ervaring mee heb). Met een flash ben je wel al je data op je telefoon kwijt dus zorg voor goede backups :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Migrator schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 09:39:
[...]

Het simpele dat je over het hoofd ziet is dat Denim geen update is die je kunt forceren. De update die je met de Developer Preview forceert is een update voor het OS. Denim is de firmware en die rolt Microkia in principe uit zoals ze hem uitrollen. De enige manier om hem eerder te krijgen dan de 'bedoeling' is is inderdaad flashen. Maar, zoals de link van dr_dreey ook aangeeft: dit is volledig op eigen risico en je bent in theorie je garantie kwijt. Welke 'echte' risicos er aan verbonden weet ik niet (in principe is veel te redden met de Nokia Care Suite, maar dat kan ik je niet beloven omdat ik er geen ervaring mee heb). Met een flash ben je wel al je data op je telefoon kwijt dus zorg voor goede backups :)
d:)b
Top, bedankt voor de duidelijke reaktie!

Het betreft hier een tweedehandse telefoon, dus garantie is sowieso geen probleem.
Allicht dat ik die flash-methode ga uitproberen.
Overigens had ik hiervoor een iOcean X7, en ik moet zeggen dat dit een wereld (zeg maar gerust meerdere werelden) van verschil is.
Waar de iOcean met het swipen naar een volgend scherm tergend langzaam is, gaat het bij deze telefoon instantaan, zonder merkbare lag.
Daarbij vind ik de interface van WP8.1 "clean" en "smooth".
Daarbij typt het grote scherm ook heerlijk, ik typ nooit naast, en het scherm is lekker helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
O, zit er geen fabrieksgarantie van twee jaar op tweedehands telefoons :?

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ervaringen die ik regelmatig zie zijn vaak dat winkels wat moeilijker doen over een product onder garantie repareren/vervangen dan dat de service van het bedrijf dat doet. Aangezien garantie van de winkel via de originele koper gaat (toch? Ben geen jurist O-)) is de afhankelijker via Nokia makkelijker, mocht dat nodig zijn.
Dus in die zin kun je het als 'geen probleem' beschouwen.

Zit momenteel met mijn HK 1520 nog op Cyan. Heb nog wel even geduld maar als Windows 10 beschikbaar komt via Microsoft (voordat Denim uit rolt) dan denk ik niet dat ik me kan inhouden en zal ik eerst upgraden naar Denim voordat ik W10 erop zet :).

Nog een dingetje - ik heb er recentelijk last van dat mijn muziek stopt met afspelen omdat het toestel denkt dat de oortjes er kortstondig uit gaan waardoor de boel op pauze gaat. Ene 3.5mm jack heeft er meer last van dan de andere, dus ik vermoed een hardwareprobleem, zeker ook omdat het eigenlijk altijd gebeurt als ik het toestel onder een bepaalde hoek houd. Het is momenteel nog incidenteel maar als het meer wordt stuur ik hem een keertje op naar Nokia. Komt dit iemand toevallig bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Tikje off topic, maar toch: garantie wordt gegeven op het product, niet op de koopovereenkomst.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PinokkioTV schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 11:34:
Tikje off topic, maar toch: garantie wordt gegeven op het product, niet op de koopovereenkomst.
Thanks, echter heb ik er geen bon bijgekregen.
Geen idee of dat problematisch is, en of de garantie ook geldig is op serienummer?

@evest:
Overigens gebruikte ik mijn iOcean de laatste maanden met een BT hoofdtelefoon, aangezien de 3,5mm poort niet goed contact maakte (een van de pennetjes was verbogen, terugbuigen heeft kortstondig geholpen, daarna weer het probleem dat een van de geluidskanalen geen verbinding gaf).
Zou het kunnen zijn dat iets soortgelijks bij jouw telefoon aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
http://www.microsoft.com/...l/support/warranty-check/

Je IMEI-nummer invoeren en je kunt volgens mij gewoon zonder bon de garantie checken en evt. claimen. Zo zou het tenminste in theorie moeten werken. Ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee, dus veel meer weet ik er ook niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timoth schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 16:31:
http://www.microsoft.com/...l/support/warranty-check/

Je IMEI-nummer invoeren en je kunt volgens mij gewoon zonder bon de garantie checken en evt. claimen. Zo zou het tenminste in theorie moeten werken. Ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee, dus veel meer weet ik er ook niet van.
Bedankt voor de link, het kan uiteraard geen kwaad om deze link achter de hand te houden voor het geval dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
Uit de nummertjes bij Info valt af te leiden dat ik een UKversie heb.
Iemand enig idee waarom alle tekst over Cortana bij Help in het Nederlands is, terwijl ik geen Cortana blijk te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Waarschijnlijk heb je de Nederlandse taal ingesteld? Dan heb je ook geen Cortana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:10
Bij mij werkt netflix al een paar dagen niet. Zijn er nog meer mensen die foutcode Q8156-8000FFFF krijgen? Via de site van netflix heb ik al een mogelijke oplossing (reset met volume omlaag en power) geprobeerd maar dat haalt niks uit. Hoe is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
mathelicious schreef op maandag 09 februari 2015 @ 21:04:
Bij mij werkt netflix al een paar dagen niet. Zijn er nog meer mensen die foutcode Q8156-8000FFFF krijgen? Via de site van netflix heb ik al een mogelijke oplossing (reset met volume omlaag en power) geprobeerd maar dat haalt niks uit. Hoe is dit op te lossen?
Netflix verwijderen en opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
Dat hielp helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mathelicious schreef op maandag 09 februari 2015 @ 21:04:
Ook gehad. Bij mij helpt opnieuw opstarten 1520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
Nogmaals opnieuw opgestart, probleem is nu weg😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Zo, zojuist de Denim-update binnen gekregen en geinstalleerd. Eens kijken hoe dit gaat lopen. Verwacht geen problemen, want dat had ik Cyan ook niet eigenlijk. :)

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeNer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 22:42
Nederlandse versie? Want ik heb nog geen denim volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Ik heb RM-937_eu_euro2_936.
Update-melding krijg je automatisch binnen.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 09:49
Iemand ervaring met vreemd gedrag van de 1520? Daarmee bedoel ik eigenlijk vreemd gedrag van het touchscreen. Mijn scherm gedraagt zich heel afentoe alsof er water op het scherm is. Dan krijg ik input op het scherm zonder iets op het scherm aan te raken resulterend in vreemde input, verkeerde pincodes etc. Kan ook zijn dat het toestel nergens meer op reageert.
Heb gisteren via de recovery tool denim opnieuw geïnstalleerd, maar ervaar het probleem nog steeds. Lijkt erop dat het hardware matig is. Iemand een zelfde soort ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René H
  • Laatst online: 06-09 19:43
Yep, zo 1 keer per 2 maanden heeft mijn 1520 scherm daar ook last van. Gaat volautomagisch aan de gang, meestal zet ik hem maar uit en aan en het probleem is weg. Zowel voor als na Denim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
Mijne heeft er toch echt wel vaker last van. Ga hem dan denk ik maar opsturen naar Microsoft.

Gevonden hoe je het kan reproduceren, door toestel stevig vast te pakken aan beide kanten van het toestel (lichtjes knijpen, wat je ook doet als je hem niet wil laten vallen) dan gaat hij vanzelf "gek" lopen doen.

[ Voor 53% gewijzigd door Epiphany op 10-03-2015 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
Waarom laat die denim update voor de NL-CV zolang op zich wachten? Zelfs mijn gebarsten 920 heeft hem nu al binnen. Waarom eerst alle andere (budget)toestellen wel eerst een update en de 1520 nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ik heb zojuist Denim binnengekregen op mijn 1520 (HK firmware). Lumia Camera is inderdaad flink aangepakt, filmen in 4k is mogelijk (en andere resoluties/framerates kun je makkelijk instellen), helaas is er nog geen >30fps. Hey Cortana werkt aardig, Glance heeft wat extra dingetjes gekregen. Ben benieuwd hoe de batterijduur en stabiliteit zijn, maar dat zit vooralsnog goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 20:09
Epiphany schreef op maandag 09 maart 2015 @ 19:42:
Iemand ervaring met vreemd gedrag van de 1520? Daarmee bedoel ik eigenlijk vreemd gedrag van het touchscreen. Mijn scherm gedraagt zich heel afentoe alsof er water op het scherm is. Dan krijg ik input op het scherm zonder iets op het scherm aan te raken resulterend in vreemde input, verkeerde pincodes etc. Kan ook zijn dat het toestel nergens meer op reageert.
Heb gisteren via de recovery tool denim opnieuw geïnstalleerd, maar ervaar het probleem nog steeds. Lijkt erop dat het hardware matig is. Iemand een zelfde soort ervaring?
Heb hier meerdere malen per dag last van, nog geen fact reset gedaan. Ik dacht te wachten tot Denim update. Misschien ook fact reset doen en opsturen naar Microsoft.
Erg iritant dit. :(. Buiten dit blijft het wel een koning van een toestel :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
walterworld schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:36:
[...]

Heb hier meerdere malen per dag last van, nog geen fact reset gedaan. Ik dacht te wachten tot Denim update. Misschien ook fact reset doen en opsturen naar Microsoft.
Erg iritant dit. :(. Buiten dit blijft het wel een koning van een toestel :*) .
Begon het te merken voor de Denim update.. dacht ook dat denim het zou oplossen, maar helaasch. Heb toestel deze week opgestuurd, is nu alweer onderweg naar mijn huis toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
Epiphany schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:37:
[...]

Begon het te merken voor de Denim update.. dacht ook dat denim het zou oplossen, maar helaasch. Heb toestel deze week opgestuurd, is nu alweer onderweg naar mijn huis toe :)
Hoeveel dagen ben je hem kwijt geweest? Heb namelijk maar 1 toestel met Nano sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
walterworld schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:38:
[...]

Hoeveel dagen ben je hem kwijt geweest? Heb namelijk maar 1 toestel met Nano sim.
3 dagen nu.. Morgen waarschijnlijk binnen, dus in totaal 4 dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07 12:51
Ik lees hierboven steeds opmerkingen over Denim, maar geldt dat ook voor de reguliere Nederlandse versie? Het blijft toch een beetje raar dat het zo lang moet duren. En ja, ik heb mijn toestel los gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
Epiphany schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:40:
[...]

3 dagen nu.. Morgen waarschijnlijk binnen, dus in totaal 4 dagen :)
Ondertussen al binnen binnen? Zo ja, gerepareerd of nieuw toestel?
Alles goed verlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
walterworld schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:50:
[...]

Ondertussen al binnen binnen? Zo ja, gerepareerd of nieuw toestel?
Alles goed verlopen?
Weekend zat er tussen, vandaag komt de koerier als het goed is. Ik laat het wel weten wat het is een nieuw of gerepareerd toestel :)

Edit:
Nu pas toestel in gebruik aangezien ik gisteren om 0:00 thuis was 😊
Zijn een heleboel onderdelen vervangen, waaronder veel schroefjes, maar ook de heat spreading assembly msm, accu, sidekey flex electronic assembly, vibra flex assembly en belangrijkste de display assembly.
Kortom ik heb bijna een geheel nieuw toestel 😁 heb het issue tot nu toe ook nog niet kunnen reproduceren meer.

[ Voor 37% gewijzigd door Epiphany op 17-03-2015 06:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 23:36
Ik heb gisteren een Lumia 1520 gekocht, bleek een italiaanse versie te zijn. Kreeg direct updates voor mn kiezen, en heb nu Denim. Weet niet zeker of die nou dus is uitgeleverd met Denim, of dat die door de updates is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Toch gewoon irritant... Belgie en Nederland nog steeds geen Denim.
http://www.microsoft.com/...e/availability-in-europe/
Als enige in Europa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximvd
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-09 21:44
Get!em schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 11:05:
Toch gewoon irritant... Belgie en Nederland nog steeds geen Denim.
http://www.microsoft.com/...e/availability-in-europe/
Als enige in Europa!
Daarnet nog een tweet gestuurd met het volgende als antwoord: "Deze zal later beschikbaar komen daar we zeker van een goede werking willen zijn. Nog heel even geduld,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 13:09

jbbrans

maximvd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 11:39:
[...]

Daarnet nog een tweet gestuurd met het volgende als antwoord: "Deze zal later beschikbaar komen daar we zeker van een goede werking willen zijn. Nog heel even geduld,"
De halve wereld heeft de update al, maar alleen voor nederland en belgie willen ze zeker zijn van een goede werking. Dat is toch lief van ze. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Krijgen we Cortana in het Nederlands ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Get!em schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 12:45:
Krijgen we Cortana in het Nederlands ofzo?
Haha, dat is voorlopig wishfull thinking. Het komt "ooit", maar wanneer dat is....

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Weet ik, maar waarom dan die extra controle in NL. Zou eventueel te maken kunnen hebben met de ingewikkelde telcom provider structuur. (oa hybride netwerken, zoals Tele2, oude Telfort etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
Ik heb met de italiaanse 1520 met Denim update wel het 'probleem' dat mijn Telfort sim op KPN netwerk als roaming gezien wordt. En dus ook data-roaming aan moet zetten om internet te hebben.
Misschien dat de NL'se versie dat straks dan niet heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:14

Wallie

Herr

Heb Hollandsnieuw op Vodafone netwerk, had ik vroeger in Windows Phone 7.x ook last van, maar sinds de overgang naar 8.x (op een Lumia 620) heb ik dat probleem niet meer.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

zjeeraar84 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:04:
Ik heb met de italiaanse 1520 met Denim update wel het 'probleem' dat mijn Telfort sim op KPN netwerk als roaming gezien wordt. En dus ook data-roaming aan moet zetten om internet te hebben.
Misschien dat de NL'se versie dat straks dan niet heeft?
Is dat niet op te lossen met APN? Zit zelf bij Simyo en met mijn HK-Denim-firmware heb ik geen roaming nodig om te kunnen internetten. En het lijkt me sterk dat ze zoiets per land bekijken/regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
Migrator schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:18:
[...]

Is dat niet op te lossen met APN? Zit zelf bij Simyo en met mijn HK-Denim-firmware heb ik geen roaming nodig om te kunnen internetten. En het lijkt me sterk dat ze zoiets per land bekijken/regelen.
Bedankt voor de tip, heb zojuist gekeken op de website van Telfort en de gegevens handmatig ingesteld, maar dat maakt geen verschil. Had hetzelfde probleem overigens ook met een Nexus 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
maximvd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 11:39:
[...]

Flauwekul natuurlijk. En waarom geven ze niet gewoon een releasedatum?
Ik begin steeds meer te balen van Microsoft. Het duurt inmiddels al even lang als de beruchte Android updates. En Microsoft heeft duidelijk schijt aan zijn high-end gebruikers. :( En aan niet-US gebruikers natuurlijk. Eigenlijk is er maar één club die dit goed heeft geregeld: Apple. Ik baal er van dat ik het moet zeggen, maar het is gewoon zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximvd
RoJan schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:10:
[...]

Flauwekul natuurlijk. En waarom geven ze niet gewoon een releasedatum?
Ik begin steeds meer te balen van Microsoft. Het duurt inmiddels al even lang als de beruchte Android updates. En Microsoft heeft duidelijk schijt aan zijn high-end gebruikers. :( En aan niet-US gebruikers natuurlijk. Eigenlijk is er maar één club die dit goed heeft geregeld: Apple. Ik baal er van dat ik het moet zeggen, maar het is gewoon zo.
Ik heb het gevoel dat MS de providers "macht" wil geven en er zo voor te zorgen dat providers windows phones promoten, maar het lijkt me beter om bekend te staan om snelle updates zoals apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:27

winnie

de poes...

zjeeraar84 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:43:
[...]

Bedankt voor de tip, heb zojuist gekeken op de website van Telfort en de gegevens handmatig ingesteld, maar dat maakt geen verschil. Had hetzelfde probleem overigens ook met een Nexus 5.
Ik heb een italiaanse rom van de provider Wind op mijn 1520, in combinatie met een zakelijk T-Mobile abonnement. Ik hoef niet de roaming aan te zetten, en heb geen APN ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
winnie schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:28:
[...]

Ik heb een italiaanse rom van de provider Wind op mijn 1520, in combinatie met een zakelijk T-Mobile abonnement. Ik hoef niet de roaming aan te zetten, en heb geen APN ingesteld.
Ok, maar jij bent dan ook niet aan het roamen als je gewoon in NL bent (je maakt dan immers met een T-Mobile sim gebruik van het T-Mobile netwerk.

Telfort zegt dat ik daadwerkelijk aan het roamen ben (met Telfort sim op KPN netwerk) wat strikt genomen vast wel zo zal zijn. Ik begrijp dan alleen niet waarom andere MVNO's zoals Ben, en Simyo, niet de roaming functie aan hoeven te zetten.
Ik ben wel thuis in de wereld van telecom, maar niet heel erg met GSM. Maar het lijkt me dat er iets in het netwerk van Telfort (mogelijk een instelling van MNC oid) niet optimaal ingesteld staat.
Maar goed, dit hoort dan denk ik niet meer thuis in de thread over de Lumia 1520:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

maximvd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:04:
[...]

Ik heb het gevoel dat MS de providers "macht" wil geven en er zo voor te zorgen dat providers windows phones promoten, maar het lijkt me beter om bekend te staan om snelle updates zoals apple.
U vraagt, Microsoft draait... hopelijk ;) nieuws: Windows 10-smartphones moeten updates uiterlijk na 6 weken krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximvd
En de verklaring hiervoor is?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wI6gIY9.png

[ Voor 9% gewijzigd door maximvd op 20-03-2015 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Als dat bekend was zou het hier wel gemeld zijn denk ik ;). Ik vind het ook maar gek, zeker als je je bedenkt dat andere firmwares ook al Denim hebben (waarmee geen grote problemen ondervonden worden). Ik zou zeggen, probeer het Microsoft België/Nederland te vragen. Oorspronkelijk was immers januari de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximvd
Migrator schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 11:29:
[...]

Als dat bekend was zou het hier wel gemeld zijn denk ik ;). Ik vind het ook maar gek, zeker als je je bedenkt dat andere firmwares ook al Denim hebben (waarmee geen grote problemen ondervonden worden). Ik zou zeggen, probeer het Microsoft België/Nederland te vragen. Oorspronkelijk was immers januari de bedoeling.
Al een aantal maal gevraagd maar steeds komt het op hetzelfde neer, ik moet "nog even" geduld hebben en krijg een link naar de pagina waar ik kan ziet dat zo goed als iedere 1520 reeds denim heeft behalve BE en NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Oh ja daar heb je inderdaad geweldig veel aan :z. Beetje jammer van Microsoft. Dat je nog even geduld moet hebben dat is op zich logisch, want de update is niet beschikbaar. Maar de vraag was waarom...
Ben zelf wel blij dat ik al Denim heb. Je heb trouwens natuurlijk altijd de mogelijkheid een andere firmware dan de Belgische/Nederlandse te flashen, als je dat aandurft natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Migrator schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 11:42:
Oh ja daar heb je inderdaad geweldig veel aan :z. Beetje jammer van Microsoft. Dat je nog even geduld moet hebben dat is op zich logisch, want de update is niet beschikbaar. Maar de vraag was waarom...
Ben zelf wel blij dat ik al Denim heb. Je heb trouwens natuurlijk altijd de mogelijkheid een andere firmware dan de Belgische/Nederlandse te flashen, als je dat aandurft natuurlijk.
Nou, ik zou het haast gaan doen. Het is op het belachelijke af. En als er nou nog een reden voor was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
Wat denken jullie hiervan past de 1520 erin?
Lumia 1520 Sport band 1
Aan een reactie hier te zien, schijnt hij te klein te zijn.
Lumia 1520 Sport band 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:52
walterworld schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:06:
Lumia 1520 Sport band 1
Lumia 1520 Sport band 2
Zit dat met zo'n grote smartphone überhaupt wel fijn? Ik had met mijn l930 met hardlopen dat het totaal niet fijn zit. Daarom heb ik nu een mini tasje om mijn middel zitten waar mijn smartphone in zit . Hoe lelijk dat eruit ziet het rent wel stukken fijner.

Daarnaast zit er bij mij ook plek voor 2 waterflesjes. Altijd handig als ik een oude man/vrouw uitgedroogd langs de kant zie die weer eens te lang doorging met hardlopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
Ik gebruik een sportband, opzich heb ik er niet heel veel last van tijdens het hardlopen. Vindt het fijner werken dan ergens in moeten stoppen. Volgens mij had ik de band van mobielbereikbaar.nl gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deethan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

deethan

the best is yet to come

Het duurt nu wel erg lang tot de Denim update voor mijn toestel, de L520 van mijn vrouw heeft Denim al maanden.

"Push now for a Golden Age"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
walterworld schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:06:
Lumia 1520 Sport band 1
Lumia 1520 Sport band 2
Die twee ken ik niet. Ik heb deze geprobeerd, maar die is te klein. Hij is dan niet meer te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 22:49

fdees

Trust me I'm an Engineer

Mijn lumia heeft een probleem, namelijk de de backbutton daarvan brand de backlight onregelmatig soms doet hij het dan weer half en dan weer niet. Zie afbeelding hieronder
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7606/16941839506_d263ca3af8_z.jpg

Stappen die ik heb ondernomen:
  • aan/uit zetten van telefoon
  • softreset
  • gezocht op internet
Dit alle zonder resultaat. Ik heb de telefoon in augustus 2014 aangeschaft, dus zit nog ruim binnen de garantieperiode en heb de bon ook nog. Dus dit vormt geen probleem.

Maar hoe kan ik dit garantiegeval het beste aanpakken omdat ik hier geen ervaring mee heb?
  • De winkel bestaat niet meer hoe moet ik het nu regelen?
  • Wat moet ik back-uppen naast de standaardback-ups?
  • Moet ik duidelijk vermelden dat ze orginele onderdelen gebruiken?
  • Zijn er nog overige dingen om te doen en de garantieprocedure te versnellen, vanwege het niet hebben van een geschikte back-uptelefoon?
Ik heb nog nooit een garantie moeten regelen voor mijn product dus daarom deze vraag?

Met vriendelijke groet,

F Dees

[ Voor 65% gewijzigd door fdees op 29-03-2015 18:20 ]

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

fdees schreef op zondag 29 maart 2015 @ 18:12:
Mijn lumia heeft een probleem, namelijk de de backbutton daarvan brand de backlight onregelmatig soms doet hij het dan weer half en dan weer niet. Zie afbeelding hieronder
[afbeelding]

Stappen die ik heb ondernomen:
  • aan/uit zetten van telefoon
  • softreset
  • gezocht op internet
Hard reset is in principe nog een laatste optie voor opsturen. Ook daar heb je backup nodig.
Dit alle zonder resultaat. Ik heb de telefoon in augustus 2014 aangeschaft, dus zit nog ruim binnen de garantieperiode en heb de bon ook nog. Dus dit vormt geen probleem.

Maar hoe kan ik dit garantiegeval het beste aanpakken omdat ik hier geen ervaring mee heb?[list]
• De winkel bestaat niet meer hoe moet ik het nu regelen?
Via Nokia zelf :)
• Wat moet ik back-uppen naast de standaardback-ups?
Als je foto's, videos, whatsapp chatgeschiedenis en dergelijke veilig hebt gesteld zou voor de rest de standaardbackups moeten voldoen (al zul je met sommige games bijv. waarschijnlijk voortgang kwijtraken)
• Moet ik duidelijk vermelden dat ze orginele onderdelen gebruiken?
• Zijn er nog overige dingen om te doen en de garantieprocedure te versnellen, vanwege het niet hebben van een geschikte back-uptelefoon?
[/list]
Als je het via Nokia regelt zullen ze dat eerste sowieso doen. En wat het tweede betreft: Lijkt me van niet.

Heb zelf overigens geen ervaring met de reparatieservice van Nokia, maar wat ik hoor zijn ze redelijk snel en doen ze niet heel moeilijk over dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Je meld je gewoon aan bij de nokiarepair service.
Daar moet je een simpel stappenplan doorlopen en als dat gedaan is krijg je een etiket welke je moet uitprinten en een telefoonnummer van een pakketdienst.
Je toestel moet je goed inpakken met daarbij een kopie van je nota ( ervaring heeft geleerd dat het zonder bon ook gaat ).
Toestel wordt netjes thuis afgehaald en gebracht en je kan hem zelfs tracken via een code die je per mail toegezonden wordt.
Dit geintje heeft voor mij exact 7 dagen geduurd.
Bij aflevering zat er keurig een lijst bij van de uitgevoerde werkzaamheden en ook welke onderdelen er zijn vervangen.

Er worden alleen originele onderdelen gebruikt en je toestel wordt voorzien van een verse firmware.
Ook is er een beleid omtrent de waarborging van je privacy.
Maar ik zou altijd voor het opsturen een harde reset adviseren.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeNer
Precies zoals ammadeus zegt. Ik heb mijn vorige Lumia (920) ook via repair dienst van Nokia laten maken. Was op maandag versturen en vrijdag al weer terug. Je kunt inderdaad je toestel tracken. Je toestel wordt als het goed is bij Arvato in Duitsland gerepareerd, wordt uitsluitend met originele onderdelen vervangen.

Bij mijn Lumia 920 had ik last van stof achter m'n prox-sensor. Ze hebben toen gewoon een compleet nieuw scherm geplaatst. Dus dat zou ook bij jou het geval kunnen zijn. Ik was iig erg tevreden over de snelle/goede service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:48
Vorige week maandag de 630 van mijn dochter op laten halen, wordt als het goed is vandaag gerepareerd weer thuis bezorgd. Prima systeem wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Backlight button probleem komt mij bekend voor. Als je op de achterkant, rechts onder de camera, drukt gaat het lichtje dan weer aan?
Dat is het probleem dat ik heb gehad, middelste lampje en microfoon deden ook gezellig mee! dacht dat er een kabelbreuk was, bij het indrukken op genoemde plek waren alle problemen verdwenen. Ook een nieuwe usbaansluiting/microfoon/lampjes module (die ik er zelf in heb gezet) mocht geen verbetering opleveren...
Er zit op genoemde plek een afdekplaatje geschroefd die twee stekkertjes op hun plaats houden. Hier heb ik een klein beetje vulmateriaal tussen gedaan zodat de stekkertjes wat steviger op hun plaats worden gehouden en dit helpt!
Hopelijk ook voor jou
(Is goed zelf te doen, wel even bestuderen hoe het scherm er op de juiste manier eruit te halen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeNer
Zojuist de denim update binnen gekregen op mijn CV NL model! Kreeg een automatische melding dat er een update beschikbaar was! Kan eindelijk de nieuwe camera gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-08 21:17
eeNer schreef op maandag 30 maart 2015 @ 23:32:
Zojuist de denim update binnen gekregen op mijn CV NL model! Kreeg een automatische melding dat er een update beschikbaar was! Kan eindelijk de nieuwe camera gebruiken.
Ik heb net ook Denim binnen. Bij mij is het op een BE model. Ik had al de laatste update van Windows Phone via developer preview maar dat was dus zonder denim waardoor ik de nieuwe camera niet kon gebruiken alsook hello cortana (deze setting stond wel bij instellingen maar kon deze niet aanzetten).
Ik heb in de app developer preview uitgezet en vervolgens naar updates gezocht en ik kreeg denim binnen.

[ Voor 33% gewijzigd door swimmer4 op 31-03-2015 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deethan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

deethan

the best is yet to come

Ook hier is Denim eindelijk gearriveerd, Cortana werkt prima.

"Push now for a Golden Age"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 20:32
Ik kreeg net de melding voor de update binnen. Eindelijk naar Denim op mijn BE model...

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximvd
Ik heb vandaag ook eindelijk de Denim update ontvangen, het is me wel opgevallen dat de navigatieknoppen helderder dan voordien en dat na al het 'testen' anders lijkt alles prima te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyq
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-08 07:15

eazyq

we blijven strijden

Ook de update ontvangen (Denim) en volgens de melding zou nu ook Cortana moeten werken. Maar afgezien wat vreemd omkijkende mensen reageerde er niets of niemand op mijn "hey Cortana". Telefoon staat volledig op NL ingesteld en de melding was ook in het Nederlands. Iemand een idee of Cortana wel werkend gekregen? Zoeken op Cortana levert ook niets op en spraakactivering is nog niet beschikbaar in uw taal en regio. Waarom dan toch die melding van Cortana? Jammer.....

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/81040618#81040618

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:17
eazyq schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:18:
Ook de update ontvangen (Denim) en volgens de melding zou nu ook Cortana moeten werken. Maar afgezien wat vreemd omkijkende mensen reageerde er niets of niemand op mijn "hey Cortana". Telefoon staat volledig op NL ingesteld en de melding was ook in het Nederlands. Iemand een idee of Cortana wel werkend gekregen? Zoeken op Cortana levert ook niets op en spraakactivering is nog niet beschikbaar in uw taal en regio. Waarom dan toch die melding van Cortana? Jammer.....
Klopt, Cortona werkt nog niet in NL, je zult je telefoon op Engels US/UK moeten zetten om Cortona te gebruiken (of evt. Duits/Italiaans/Frans/Spaans).. Gok dat de Nederlandstalige Cortona nog wel even op zich laat wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hier ook Denim ontvangen. Zelfs met de Developer Preview aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyq

eazyq

we blijven strijden

Sonny7 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:32:
[...]

Klopt, Cortona werkt nog niet in NL, je zult je telefoon op Engels US/UK moeten zetten om Cortona te gebruiken (of evt. Duits/Italiaans/Frans/Spaans).. Gok dat de Nederlandstalige Cortona nog wel even op zich laat wachten..
Dat dacht ik dus al, alleen vreemd dat je dan wel een Nederlandstalige melding krijgt dat je Cortana al kunt gebruiken zonder dat er vermeld wordt dat je je toestel eerst even op UK/US moet zetten. Maar dat ga ik toch even testen. Wat ik nu wel ineens heb is dat e-mail accounts (ziggo) ineens problemen geven met het certificaat. Kan dus niet syncen met de e-mail op dit moment.Zijn er meerdere mensen hiermee?
Update: Na het herstarten was het wifi probleem weer opgelost...

[ Voor 4% gewijzigd door eazyq op 01-04-2015 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Zoooo! dat heeft even geduurd. Eindelijk de nieuwe camera app gebruiken.

Ik gok dat dit de nieuwe camera app is : http://www.windowsphone.c...da-415c-ad99-69a20f101e04

En dit de oude: http://www.windowsphone.c...aa-49f0-b8ab-7b7390ce1014

ah blijkt al standaard mee te komen met demin. Rich capture binnenkort maar eens goed uittesten!

[ Voor 13% gewijzigd door Muta op 01-04-2015 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-06 18:34
Sonny7 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:32:
[...]

Bedoel je daarmee REGION UK of US? Wat zijn de gevolgen hiervan? Wat ga ik kwijt zijn t. o. v. regio NL?

edit: Ik heb de regio op US gezet. is er een mogelijkheid om Cortana te laten antwoorden in Celsius i. p. v Fahrenheit? (Als ik vraag wat het weer gaat worden)

[ Voor 15% gewijzigd door Ofthewell op 01-04-2015 20:20 ]

Xbox Live: Ofthewell NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
Hairball schreef op woensdag 01 april 2015 @ 19:42:
[...]

Bedoel je daarmee REGION UK of US? Wat zijn de gevolgen hiervan? Wat ga ik kwijt zijn t. o. v. regio NL?

edit: Ik heb de regio op US gezet. is er een mogelijkheid om Cortana te laten antwoorden in Celsius i. p. v Fahrenheit? (Als ik vraag wat het weer gaat worden)
Op UK zetten... Die hebben wel celsius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
Vandaag toch een wat mindere ervaring :( :( :(
Krijg net mijn telefoon terug, ongerepareerd.

De barst zit onder het scherm, zou dus gebeurd moeten zijn tijdens verzending, van te voren nog geen barsten. Ik had het nog wel netjes ingepakt in bubbelwrap. Nu werkt de back-knop ook niet meer.

Aangezien het nu pasen is kan ik ze pas dinsdag bellen. :( :(

Afbeeldingslocatie: https://mvt1iq-sn3302.files.1drv.com/y2p4iaX-i-oGpsPW6Zo1x1xTQmLpLXnD7NeKG9YlXJ4TCCfGLfZY8vbI9ShDhTIlsO_ji4XQj9iThWgt6rIdblb8if0NXVycjvVCi9wBsnLATCurxythjd9frCyKJNdJZn0qHFgtfruCH4inV8rdn9AZw/DSC_3405.JPG?psid=1
Afbeeldingslocatie: https://mvt1iq-sn3302.files.1drv.com/y2pWnH63dR3qwkyqZddF_xtzWIPyRlH98G_b2BNr-lE3P04u5X5Nrhfia-7FGDVVgwO-EMt6OgxgZq09JC5W11ZjZGSaWVLuA2mtdIEok4WFbNX-8KmkfOeKxj49NRU9y8dIiDytBeLTW4bKHZGtTxHTw/DSC_3403.JPG?psid=1

Afbeeldingslocatie: https://mvt1iq-sn3302.files.1drv.com/y2pzKeDXhQOXlrGn39Wgafg4bxyyVyO-E1pxQTS8mMbydTYeGKXP7s5E-SACbH_6WsV549U20iXsHaw6ZvUc4hb79YPC1iwXP3yWNdaC3Uy3qQlslRbUeLLgIwB_kkahufDAqh032ndcKY4e3fwgjcy1g/EPSON001.JPG?psid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Zou vooral proberen Microsoft Lumia Nederland aan te spreken op Facebook a.s. dinsdag (ivm met pasen en weekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
CokeZero schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 20:47:
Zou vooral proberen Microsoft Lumia Nederland aan te spreken op Facebook a.s. dinsdag (ivm met pasen en weekend).
Bericht op Facebook geplaats. Maar eens kijken wat ze te melden hebben.

Waarschijnlijk krijg ik een standaard bericht terug in de trand van
Je kan je telefoon via de onderstaande link voor reparatie aanmelden: http://www.micro Vergeet niet een goede omschrijving van het probleem te geven. Alleen het reparatie team kan bepalen of je telefoon binnen garantie repareert kan worden.
Met vriendelijke groet,
Raymond

[ Voor 37% gewijzigd door walterworld op 03-04-2015 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
walterworld schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 21:59:
[...]

Bericht op Facebook geplaats. Maar eens kijken wat ze te melden hebben.

Waarschijnlijk krijg ik een standaard bericht terug in de trand van

[...]
Ik neem toch aan dat je niet hetzelfde riedeltje krijgt als je zegt dat de barst onder het scherm komt van transport, naar het reparatie centrum toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyq

eazyq

we blijven strijden

Sinds de update werkt het bellen som raar (ja, ik bel ook nogal eens met mijn 1520). Regelmatig gaat hij verbinding maken en stopt dan en gaat weer terug naar het belkeuze menu (contacten of belgeschiedenis). Nogmaals bellen en dan werkt het wel. Meer mensen hiermee of iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximvd
eazyq schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 09:47:
Sinds de update werkt het bellen som raar (ja, ik bel ook nogal eens met mijn 1520). Regelmatig gaat hij verbinding maken en stopt dan en gaat weer terug naar het belkeuze menu (contacten of belgeschiedenis). Nogmaals bellen en dan werkt het wel. Meer mensen hiermee of iemand een tip?
Probeer uw toestel eens te herstellen naar fabrieksintellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyq

eazyq

we blijven strijden

U mag wel je zeggen hoor :) .
Ga ik zeker even testen, moet eerst even alles backuppen, heb geen zin om alles weer te gaan instellen en downloaden namelijk, er staat nogal wat op inmiddels, ook aan accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximvd
eazyq schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 21:02:
[...]

U mag wel je zeggen hoor :) .
Ga ik zeker even testen, moet eerst even alles backuppen, heb geen zin om alles weer te gaan instellen en downloaden namelijk, er staat nogal wat op inmiddels, ook aan accounts.
Haha dat is ondertussen een gewoonte geworden :)
Dat is inderdaad een goed idee en minder had ik ook niet verwacht van een tweaker, Opgepast niet alles wordt in de back-up opgenomen zoals vooruitgang in spelletjes mocht u je die spelen.
Hopelijk is het probleem hiermee opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Laatst online: 09-09 19:35

tijmeng

Panasonic 7J

Ben aangenaam verrast door de 4K Rich recording icm de Denim update. Zonder de Youtube compressie en in 4K ziet het er nog strakker uit, maar hier een voorbeeldje (Above&Beyond Live @ Brixton):

YouTube: Above & Beyond @ Brixton Academy - Sun & Moon 4K Lumia 1520

Ook al staat het geluid rammend hard, t klinkt nog aller aardigst! Heb het idee dat het itt Cyan weer net even wat beter is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Geluid en resolutie is inderdaad erg goed voor een telefoon.
Wat mij echter steeds meer stoort zijn de ruis en de artefacten die de sensor produceert, zeker in donkere/schaduw delen van de foto's.

Blauw-paarse overgangen en geel-oranje-rode overgangen (populair bij veel podium verlichting, zowel theater, muziek als conferenties) zijn sowieso altijd al lastig voor veel sensoren, maar het gaat bij de 1520 wel vaak fout. Meestal door de ruis-reductie. Ik heb ook de iPhone6+ en die doet het overigens nog slechter met diezelfde kleurovergangen.
Bij 1520 wordt een deel nog gecompenseerd door de downsample van de fotoresolutie. Bij de iphone wordt door de optical stabilization de ISO niet zo hoog gezet.
In de donkere situaties is de iPhone6+ daardoor scherper dan de 1520 die veel artefacten produceert. Echter op egale vlakken is de 1520 beter, doordat oa die kleurovergangen beter worden weergegeven (minder vlekkerig).

Hieronder voorbeelden. Allen vanaf dezelfde positie genomen tijdens een conferentie. Donkere zaal, back-lighted podium met de genoemde paars-blauwe overgang. Allemaal gecropt tot dezelfde vierkant op het podium. In beide gevallen is de digitale zoom gebruikt. Voor de rest automatische instelling (flits uit).
Je ziet dat in beide gevallen de foto hevig bewerkt wordt door sharpening/antiruis en downsample. De softening op de iphone is overigens wel extreem. Levert in het grote geheel trouwens een iets lekkerdere foto op. De 1520 heeft gewoon veel meer detail. In deze samples wint voor mij uiteindelijk de 1520, vanwege de slechte kleurvlekken op de iphone 6. Zouden die over de hele foto zo zijn als op de eerste 2, dan wint de iphone6, met in het achterhoofd dat je kijkt naar de gehele foto. Op detail niveau bevat de 1520 gewoon meer informatie.

*de foto's zijn achter elkaar genomen, en zoals je ziet verandert de kleur van de achtergrond gedurende de tijd. Kleurverschil is dus niet de camera's onderling te verwijten.

1520 crop
WP1520_crop
1520 andere tegel sample crop

WP1520_crop 2nd sample

iphone6+ zoomin crop
iphone6+ zoomin crop
iphone6+ zoomin crop, maximaal digizoom foto.
iphone6+ zoomin maximaal crop
iphone6+ zoomin crop, maximaal digizoom foto, vlekkenpatroon
iphone6+ zoomin maximaal crop slechte overgang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
Ik weet niet of het in dit topic reeds gemeld is maar bij deze;
Ik heb succesvol WP8.1 update 2 (Update 2 (GDR2) is officieel nog niet verkrijgbaar voor de Lumia 1520) op mijn Lumia 1520 CV-BE geïnstalleerd gekregen door het volgende te doen:
Ik heb op mijn Phone de windows insider app geïnstalleerd en me 'enrolled' voor 'update fast'.
Link naar app:
http://www.windowsphone.c...14-4544-bd8d-06d58ee402a5
Op het forum van Windows Central las ik dat iemand die zich via Windows Insider app aangemeld heeft voor W10TP eerst WP8.1 update 2 (GDR2) voorgeschoteld kreeg.
Link naar topic:
http://forums.windowscent...-1520-gdr2-installed.html
Na het 'enrollen' voor W10TP via Windows Insider app heb ik in settings>phone update gezocht naar updates, ik kreeg versie 8.10.15116.125 (te zien in 'details') voorgeschoteld . Na deze update geïnstalleerd te hebben (voordien back-up maken) heb ik in setting>about gekeken en bleek WP8.1 update 2 geïnstalleerd te zijn!
De Windows Insider app meldde vervolgens weer dat er een update beschikbaar was (W10TP), deze heb ik genegeerd daar ik W10TP niet op mijn main Phone wil installeren.
WP8.1 update 2 heeft een nieuw setting menu welke een stuk prettiger en overzichtelijker werkt dan het ellenlange ongeordende setting menu van WP8.1 update 1 (GDR1).

Screens:

Afbeeldingslocatie: http://i515.photobucket.com/albums/t356/drdreey/Mobile%20Uploads/1c94efcb-351a-43ae-8c10-ff72d2da78e7_zpsubdagvcu.png

Afbeeldingslocatie: http://i515.photobucket.com/albums/t356/drdreey/Mobile%20Uploads/wp_ss_20150414_0001_zpsm1yzdx7z.png

Afbeeldingslocatie: http://i515.photobucket.com/albums/t356/drdreey/Mobile%20Uploads/wp_ss_20150414_0002_zpscfdtzzs5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
Als het bij jou (en meerdere) bevalt ga ik dit dus mooi ook doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René H
Ook geprobeerd om de 8.1 update 2 op mijn 1520 te krijgen, jammer genoeg direct door naar WP10.
Draai wel de Fins software omdat het wachten op Denim mij te lang duurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
René H schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 21:57:
Ook geprobeerd om de 8.1 update 2 op mijn 1520 te krijgen, jammer genoeg direct door naar WP10.
Draai wel de Fins software omdat het wachten op Denim mij te lang duurde.
bij mij ook (kon toch niet wachten). Zit je nu op WIN10 dan?
Ik ga die er echt niet opzetten. Alleen nu blijf ik de update-melding van de insider app houden bij settings. Hij moet nog downloaden, maar toch. Hoe krijg ik dit weg zonder factory reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René H
Ik zat al eerder op WP10, een uur nadat het vrijgegeven was. Heb het er weer afgehaald dmv Nokia care suite omdat het echt niet beviel, nog teveel bugs en incompleet.
Nu dus geprobeerd om Wp8.1 update 2 te krijgen, niet gelukt dus.
Denk dat je inderdaad weer opnieuw een fabrieksreset moet doen als je WP10 al als download klaar hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
Ik heb een tijd geleden ook de Finse rom geflashed daar ik niet wachten kon op de NL release van Denim en heb bij m'n eerste poging om WP8.1GDR2 te installeren met de Finse rom erop ook via Windows insider app meteen W10TP voorgeschoteld gekregen.
Ik heb via Windows Phone recovery tool de originele rom weer terug geflashed (CV-BE) en vervolgens nogmaals via Windows insider app 'enrollen' en daarna via settings>Phone update naar updates gezocht en toen kwam wel eerst WP8.1GDR2 tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heiniken
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-09 16:01
Na lang wachten heb ik nu ook Demin op mijn lumia 1520. Net gelijk gelijk even de camera uitgeprobeerd en een filmpje op 4K geschoten. Echter als ik het filmpje probeer te kijken op mijn mobiel krijg ik de volgende fout: Dit bestand kan niet worden afgespeeld op uw telefoon

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? En iemand enig idee hoe ik het oplos op mijn Lumia 1520?

Edit 12:18
Ik draai nu Windows Phone 8.1 update 2 en kan nu het gemaakte filmpje wel afspelen

[ Voor 11% gewijzigd door Heiniken op 15-04-2015 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
Ben nu toch een tijdje bezig op Facebook, ze kunnen niks doen? Ze moeten de claim afwijzen.

Eerste post:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10204065960398677

Tweede post:
https://www.facebook.com/...d/posts/10153226076524127

Wat zijn de volgende stappen die ik kan ondernemen om dit toch onder de garantie gerepareerd te krijgen?
Dit is toch niet normaal! :( :(

[ Voor 5% gewijzigd door walterworld op 15-04-2015 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René H
dr_dreey schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 23:45:
Ik heb een tijd geleden ook de Finse rom geflashed daar ik niet wachten kon op de NL release van Denim en heb bij m'n eerste poging om WP8.1GDR2 te installeren met de Finse rom erop ook via Windows insider app meteen W10TP voorgeschoteld gekregen.
Ik heb via Windows Phone recovery tool de originele rom weer terug geflashed (CV-BE) en vervolgens nogmaals via Windows insider app 'enrollen' en daarna via settings>Phone update naar updates gezocht en toen kwam wel eerst WP8.1GDR2 tevoorschijn.
Oké, het volgende.
Ik heb 8.1 update 2 inmiddels draaiend maar ik krijg een aantal apps niet terug geïnstalleerd. (waaronder ING) Natuurlijk al diverse regio instellingen geprobeerd.
Ik heb een 1520 BE (België), 2 maanden gelden naar de Finse ROM voor Denim maar nu kan ik de Belgische ROM niet vinden.
Nu dus een ROM met productcode 059V3K1 variant euro 9T waarbij ik dus een aantal apps niet kan installeren.
Heeft iemand de productcode voor de CV-BE versie voor mij, mijn zoektocht op internet leid tot niets.
Ik heb dus niet de recoverytool gebruikt om de originele ROM te kopiëren. :'(
Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste

Let op:
Levertijden moeten in [Nokia Lumia 1520] Levertijden en prijzen topic besproken worden.
Accessoires horen in Wearables, Accessoires en Overige. Dit topic moet nog aangemaakt worden.