Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:42
Het scherm zit niet gelijmd maar geklikt in de unibody.
YouTube: Nokia Lumia 1520 Screen Replacement
Ik weet dit omdat ik afgelopen week mijn witte L1520 voorzien heb van een rode unibody.
In disassembly video's is te zien dat je een speciale tool of een plectrum nodig hebt om het scherm uit de unibody te halen, bij mij was het scherm los te halen door na het verwijderen van boutje achter kaarthouders in de rechter bovenhoek wat druk te zetten, waarna het scherm vrij gemakkelijk uit de unibody te halen was.

Pica's

Afbeeldingslocatie: http://i515.photobucket.com/albums/t356/drdreey/Mobile%20Uploads/WP_20141028_19_31_50_Pro_zpsee0a4a41.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i515.photobucket.com/albums/t356/drdreey/Mobile%20Uploads/WP_20141028_19_32_09_Pro_zps980156bc.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door dr_dreey op 31-10-2014 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:55
Ik zie dat de zwarte rand vast zit aan het scherm, bij mij zit de zwarte rand goed vast maar de glasplaat laat dus los in de hoek. Zou bij mij dan de digitizer in de hoek loslaten? Ik zie namelijk duidelijk als ik het scherm op de betreffende plek wegduw soort kleefspul wat je dus dan uit elkaar trekt tussen de glasplaat en de zwarte rand.

Wanneer de unibody is verwijderd kan je dan bij de ledjes?

[ Voor 8% gewijzigd door trabbit op 01-11-2014 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
Nee, glasplaat, scherm, digitizer, backlight is 1 geheel en zal verlijmd zitten. Lijkt erop dat bij jou dan toch glasplaat heeft losgelaten op een hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Bedankt voor je antwoord!
Ik kijk wel aan hoelang het goed gaat, als ik hem terugduw blijft het wel weer een tijdje zitten. De backtoets vind ik wel zonder verlichting. Risico dat ik meer sloop dan maak is groot als ik de digitizer ga loshalen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsditookniet
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-10-2023
crossposten met alsditookniet in "\[WP8.1] Windows Phone 8.1 - OS Discussie en ervaringen" wordt niet echt gewaardeerd

[ Voor 79% gewijzigd door PaT op 03-11-2014 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Zijn er mensen met problemen met de Lumia 1520 en GPS in de HereDrive app?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Ik niet in ieder geval, heb vrijwel instant een gps fix ook in the middle of nowhere (bos Zweden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

HereDrive en gps heb ik soms problemen mee gehad, maar losten zich vrij snel op.
Wel bij lange ritten vaak crashes gehad of vastlopers, waarbij het net lijkt of hij het nog doet (hij replayed de laatste 1km continue), maar je mist daardoor dus wel een afslag. Ik had dit 2x op een lange rechte weg zonder zijwegen, waarbij hij de afslagen die uiteindelijk wel kwamen niet weergaf. Ik miste daardoor de juiste, maar had dit pas na 2 afslagen door....:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pjotrski71 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 13:37:
Afgelopen donderdag kwam er een nieuwe update binnen en sinds die tijd heb ik er geen last meer van :-). Wellicht voor jou ook een optie. Recovery Tool --> Cyan --> DP en klaar.
Versie 8.10.14192.280
Helaas, dit heeft niet geholpen.

Ben het wel zat, was mijn 1520 zes weken kwijt bij de prutsers van Teleplan, kreeg 'm ongerepareerd terug... vandaag mijn college gevraagd om mijn telefoon uit te proberen en hij had er direct ook last van. (dus het ligt gelukkig niet aan mij)

Ik baal er wel van dat ik niet direct gebruik heb gemaakt van de WKOA, want ik had vanaf dag een problemen hiermee. Nu bij Nokia proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Ben nog steeds erg tevreden over mijn 1520, maakt het prachtige foto's. Met name de foto's in Helsingborg:
https://www.flickr.com/photos/63225308@N08/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Window Phone Developer preview update 8.1 (8.10.14203.306) geforceerd gekregen.
Is volgens scherm Critical.

http://www.windowscentral...-build-available-download

[ Voor 41% gewijzigd door Get!em op 18-11-2014 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAndy9797
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-08 15:31
Bij mijn Lumia 1520 met alle laatste updates en firmwares gaat het scherm niet uit wanneer ik de telefoon tijdens het bellen naar mijn oor breng. Hebben andere mensen nog ditzelfde probleem of andere problemen met de proximitysensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-08 18:19
Goede vrienden,

Zo'n oplaadplaat, de Qi, gaat het laden daar even snel of zelfs sneller mee als met de besnoerde lader? En welke is aan te bevelen? Die van Nokia zelf of een andere?

[ Voor 20% gewijzigd door PaoloK op 19-11-2014 18:43 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Het laden gaat doorgaans langzamer, tenminste met mijn 930 en de Nokia Qi lader die ik er bij kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-09 21:00
PaoloK schreef op woensdag 19 november 2014 @ 18:38:
Goede vrienden,

Zo'n oplaadplaat, de Qi, gaat het laden daar even snel of zelfs sneller mee als met de besnoerde lader? En welke is aan te bevelen? Die van Nokia zelf of een andere?
Met snoer laadt de telefoon wel sneller dan draadloos. Ik weet dat de officiële laders van Nokia best wel prijzig waren. Ik heb via Ebay deze lader besteld.http://www.ebay.co.uk/itm...&var=&hash=item233cbc3696 Iets meer dan 3 Euro per stuk. Misschien dat die van Nokia nog wel sneller laden dan deze, maar dat lijkt me het prijsverschil niet waard. Er zijn meerdere verkopers van deze (of andere laders) op Ebay. Kijk daar maar eens rond, dan kun je vast wel iets moois vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:17
De nieuwe DT-903 schijnt sneller te kunnen laden dan de 'eerste' generatie Nokia laders! Deze zal echter wel prijzig zijn aangezien hij ook notificaties en dergelijke doorgeeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
Bedankt voor de tips. Heb het €3 apparaatje ondertussen gekocht. Iemand nog een indicatie van het % verschil van het laden met draad of plaat?

Verwijderd

pjotrski71 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 13:37:
@mvdarend ik had er ook last van. Heb hem vorige week bij Coolblue aangemeld voor reparatie. Ik kreeg een bericht terug dat ik hem rechtstreeks bij Nokia Care kon aanmelden. Uit het verleden heb ik daar geen goede ervaring mee dus besloten er nog maar eens in te duiken...
Omdat de Developer preview versie niet heeft geholpen heb ik toch mij 1520 aangemeld bij Nokia/Microsoft. Is super afgehandeld. :)

Afgelopen donderdag pakketje opgehaald door UPS, en vandaag gerepareerd terug, zit nu 2 uurtjes mee te spelen en het probleem is geen een keer voorgekomen, terwijl het hiervoor om de 4 - 5 minuten gebeurde. Echt super!

Dit in vergelijking met Teleplan (reparatieservice waar Hi gebruik van maakt) Ik was mijn telefoon 6 weken kwijt en kreeg 'm zonder reparatie terug. "Het toestel functioneert en voldoet aan de voorwaarden van de fabricant" volgens hun, prutsers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harpjet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-09 19:15
Hallo,
Een week geleden ben ik na lang aarzelen overgestapt van Android en iphone naar een Nokia Lumia 1520. Het is een fantastisch toestel, heeft ook de Developers Version van 8.1. En daar heb ik een vraag over.
Alles werkt perfect, maar iedere keer als ik de mobiel gebruik krijg ik een pagina van Device Registration. Of ik me wil aanmelden. Dat heb ik al veel keer geprobeerd maar dat lukt dus niet. Proto Registration cannot be checked is de melding, please check your data or WiFi connection and try again.
De Versie 8.1 die er op zit is gedownload via O2 provider Engeland.
Nu vroeg ik me af of ik de versie er af moet halen en terug naar 8.0 om te zien of ik de originele update kan krijgen. Hij geeft aan dat er geen update zijn, maar ik las op de Nokia site dat de originele versie voor de 1520 nu available is.
Kortom, om de originele update te krijgen, moet ik alles er af halen? En hoe? Iemand al gedaan?
Harriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Laatst online: 11:17
Harpjet schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 10:35:
Hallo,
Een week geleden ben ik na lang aarzelen overgestapt van Android en iphone naar een Nokia Lumia 1520. Het is een fantastisch toestel, heeft ook de Developers Version van 8.1. En daar heb ik een vraag over.
Alles werkt perfect, maar iedere keer als ik de mobiel gebruik krijg ik een pagina van Device Registration. Of ik me wil aanmelden. Dat heb ik al veel keer geprobeerd maar dat lukt dus niet. Proto Registration cannot be checked is de melding, please check your data or WiFi connection and try again.
De Versie 8.1 die er op zit is gedownload via O2 provider Engeland.
Nu vroeg ik me af of ik de versie er af moet halen en terug naar 8.0 om te zien of ik de originele update kan krijgen. Hij geeft aan dat er geen update zijn, maar ik las op de Nokia site dat de originele versie voor de 1520 nu available is.
Kortom, om de originele update te krijgen, moet ik alles er af halen? En hoe? Iemand al gedaan?
Harriet
Heb je de nokia software recovery tool al geprobeerd? Geen idee of dit enig effect heeft, geen ervaring met developer toestellen.

http://www.nokia.com/nl-n...ingleTopic&topic=FA142987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Inderdaad gewoon de recovery tool gebruiken, installeert als het goed is dan de nieuwst beschikbare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harpjet
Het toestel is niet Developers. Alleen de Windows versie die er nu opstaat, die komt van iemand uit Engeland. Vandaar die vraag voor Device Registration die niet lukt. Denk ik.

Ik ben bang dat ik, als ik de Developers Versie er af haal, ik de originele versie 8.1 niet kan krijgen.
Dan blijf ik zitten met 8.0.
Als ik het goed begrijp brengt de recovery tool me terug naar de originele elke 8.0 versie?
Heeft iemand al de originele versie gekregen na de recovery tool gebruikt te hebben??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

De software recovery tool zet je firmware en OS terug naar de meest recente officiële release. Voor elke 1520 is dit inmiddels 8.1 met Lumia Cyan - terug naar 8.0 kan niet meer.
Heb zelf twee maanden terug de tool ook gebruikt en ging toen van 8.1 update (Dev Preview) met Lumia Black naar 8.1 release met Lumia Cyan. :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Inderdaad, zoals @evest zegt. Na 8.1 Cyan, kun je overigens weer in het Developer program stappen. De stapsgewijze handleiding daarvoor is wel op internet te vinden en al eerder hier in dit topic gelinkt. Na instappen in DevPrev program krijg je weer de nieuwste Microsoft updates over 8.1 Cyan heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harpjet
Fantastisch! Voorzover ik zie staat de nieuwe versie 8.1 er op.
Bedankt allemaal!

[ Voor 13% gewijzigd door Harpjet op 28-11-2014 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik heb een vraag over de lumia 1520
Ik heb nu een note 3en ik zit alsmaar te twijfelen tussen een note 4 en de lumia 1520. Wat me nu gewoon tegenhoudt is het feit dat je bij Android zoveel troep krijgt zoals hangouts en Google troep en daarnaast ook onverwijderbare troep van samsung zelf en dat je bij bepaalde apps verplicht Facebook moet hebben terwijl ik dat niet wil en heb etc.

Dus de vragen luiden als volgt. Staan er ook verplichte apps op de lumia zoals skype bv en dat je het niet kunt verwijderen?

Is de telefoon nog future proof?
Als ik hem koop wil ik er sowieso 2 tot 3 jaar meedoen.

Hele social media doe ik niet.. Het gaat me puur om foto, navigatie, email en af en toe een spelletje zoals need for speed of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:08

PeaceNlove

Deugleuter

Dan zit je bij de Lumia goed. Je krijgt in sommige gevallen wat apps erbij geïnstalleerd, maar die kan je heel eenvoudig verwijderen.
De telefoon is futureproef, MS heeft al aangekondigd dat alle lumia's met WP 8 naar 10 gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Op WP zijn gewoon minder apps beschikbaar. Of je FB nodig hebt voor een app of niet, is aan de app bouwer, niet aan het platform waar het op draait.

Verplichte apps zijn er wel, oa die van Lumia, maar meeste zijn nuttig. Enige verplichting is een Outlook.com account. (net als een gmail account bij Android).
Facebook app kun je gewoon verwijderen en social apps staan niet standaard aan.

Camera van 1520 is sneller en beter dan die van de Note. (heb beide telefoons). Als je simpel de zaken als foto/navigatie/email wilt, dan is de 1520 beter, temeer omdat je dus gratis offline Here+ navigatie krijgt!. Voor bezoeken van internetpagina's is de meegeleverde Internet Explorer echter slechter dan de standaard op de Note.
Ook batterijtijd is bij de WP gewoon beter. Bij beperkt mailen/bellen/agenda haal ik met gemak 5 dagen, bij de note in datzelfde geval 2 dagen! Bij veel scherm aan, gps, data, dan is telefoon trouwens heel snel leeg, maar dat heeft de Note ook.
Nog een voordeel WP t.o.v. Android: Android vervuilt na verloop van tijd en vertraagd bij meer apps. WP heeft daar tot dusver minder last van bij mij en het voelt allemaal net wat vloeiender aan.

Qua toekomst/update: Samsung heeft een beetje onduidelijke communicatie over welke updates er nou wel of niet komen. Omdat je de S-pen hebt, zijn de Roms anders dan die van een gewone android en daardoor zijn updates vaak trager of komen gewoon niet. WP heeft updates, in iedergeval aangekondigd voor de 1520 tm WP10.

Edit... PnL was me deels voor ;)
Greets to you ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel voor de reacties.
Hoe zit het met de camera?
Ik las dat de lumia multi sampling doet en de foto's naar 8mpx zet.. Maar kan ik ze ook alleen als 20mpx maken?
Hoe zijn de foto's gemaakt in het donker?
Is er veel ruis?

En de laatste vraag wat ik kan bedenken is over de behuizing. Mij note 3 had haarscheuren in de behuizing is de lumia degelijker gebouwd?

Daarnaast zijn standaard apps zoals navigatie etc niet erg ik wil niet dat ik een Skype account krijg bij outlook. Bij Google krijg je in 1 keer Google plus gmail en youtube account wat standaard Aangemaakt wordt. Ik wil zelf wel de keuze hebben of ik dat wil of niet etc

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2014 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Verwijderd schreef op maandag 01 december 2014 @ 12:30:
Dank je wel voor de reacties.
Hoe zit het met de camera?
Ik las dat de lumia multi sampling doet en de foto's naar 8mpx zet.. Maar kan ik ze ook alleen als 20mpx maken?
Jup, je hebt de keus uit 5MP JPEG óf 5MP + 19MP JPEG óf 5MP JPEG + 19MP DNG. Dit is voor een 4:3 verhouding. Als je fotos schiet in 16:9 verhouding dan heb je max. 16 MP.
Hoe zijn de foto's gemaakt in het donker?
Is er veel ruis?
Dankzij de oversampling inderdaad beter dan andere telefooncameras (op het interwebs zijn genoeg voorbeeldfotos te vinden).
En de laatste vraag wat ik kan bedenken is over de behuizing. Mij note 3 had haarscheuren in de behuizing is de lumia degelijker gebouwd?
Op mijn 1520 zitten enkele beschadigingen in de vorm van krassen. Alleen bij de 3.5mm audio-jack zie ik (en voel ik) een klein scheurtje. Weet natuurlijk niet hoe dit bij anderen is ;)
Daarnaast zijn standaard apps zoals navigatie etc niet erg ik wil niet dat ik een Skype account krijg bij outlook. Bij Google krijg je in 1 keer Google plus gmail en youtube account wat standaard Aangemaakt wordt. Ik wil zelf wel de keuze hebben of ik dat wil of niet etc
Skype is ten eerste niet mee-geïnstalleerd en ten tweede wordt bij mijn beste weten bij het activeren/inloggen bij Skype met je MS account eerst nog toestemming gevraagd om het account te kunnen gebruiken. Als je een Skype account hebt is dat automatisch een MS account maar andersom niet. Correct me if I'm wrong, overigens.

Succes met je keus!

[ Voor 4% gewijzigd door Migrator op 01-12-2014 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:31

EraZor

Don't mention the war

He, vreemd? Ik kreeg ineens een NL Alert binnen op mijn 1520? Ik dacht dat windows phones überhaupt niet geschikt waren?

[ Voor 30% gewijzigd door EraZor op 01-12-2014 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ze kwamen vrij irritant binnen ja. 2x achter elkaar.
Echt een alarm geluid ;)

Op de iphones van collega's en mijn Note kwamen ze niet binnen, ondanks dat de settings goed staan.

Zie ook:
Get!em in "[WP 8.0/8.1]NL-alert ontvangen"
Instelinstructie
Mobiele telefoons van Nokia met Windows Phone 8.1 zijn automatisch ingesteld voor NL-Alert. Sommige mobiele telefoons met Windows Phone 8 krijgen een update van de fabrikant naar Windows Phone 8.1.

[ Voor 30% gewijzigd door Get!em op 01-12-2014 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:27

winnie

de poes...

Als ik mag vragen: wat zijn de settings voor NL Alert op een 1520? Ik heb er één met een italiaanse rom en mogelijk heb ik daardoor niets ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ga naar settings-->applications (1 scherm rechts) --> messages --> emergency messages (onderaan pagina) --> switch on.

(WP 8.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

En als die optie daar niet te vinden is (zoals bij mijn HK firmware) dan zul je het voorlopig niet zonder NL-Alert moeten stellen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

Migrator schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:17:
En als die optie daar niet te vinden is (zoals bij mijn HK firmware) dan zul je het voorlopig niet zonder NL-Alert moeten stellen denk ik.
Yep. Aanpassing geprobeerd, maar in Italie (want Italiaanse ROM) kennen ze blijkbaar ook geen NL-Alert :P

[ Voor 4% gewijzigd door winnie op 04-12-2014 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyke
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-01-2019
Hallo iedereen,

Heb net mijn nieuwe smartphone lumia 1520 binnengekregen en moet hem nog helemaal ontdekken.
Ik ben er dolgelukkig mee.
Ik vind het een prachtig apparaat.Heb lang getwijfeld tussen de lumia en iphone 6 plus.
Ik hoop alleen dat ik een goed toestel heb gekregen.
Mijn vraag is namelijk dat het nodig is om een anti-virus te installeren?
Zo ja , welke.
Kan dit niet voor problemen zorgen.Ik zou liever geen installeren.
Het is mijn eerste smartphone en heb totaal geen ervaring met eventuele problemen die zouden kunnen voorkomen.Ben er wel een beetje bang voor.
Heb wel al ergens gelezen dat mensen die een anti-virus installeerden toch moeilijkheden ondervonden.
En dit wil ik absoluut vermijden.
Ik gebruik het toestel voornamelijk om te internetten,youtube- filmpjes bekijken en te mailen.
Af en toe telefoneren en sms en foto's te maken.
Zijn er nog bepaalde zaken die jullie weten van dat mag je zeker niet doen of moet je zeker wel doen?
Bepaalde instellingen die er toe doen?Tips altijd welkom.

Bedankt aan al die mensen die me willen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Sorry voor de vervelende link, maar deze had je zelf al deels kunnen opzoeken
http://lmgtfy.com/?q=wp8.1+antivirus

In het kort:
- WP8.1 architectuur werkt met sandboxes en is daardoor hogelijk secure.
- gevolg is dat een antivirus app zelf dus ook niet zoveel mag...;)
- Er zijn op dit moment geen anti virus apps voor WP
- Apps om je veilig met je telefoon en accounts om te laten gaan: http://blog.kaspersky.com/windows-8-security-apps/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAndy9797
Ik heb de laatste updates geinstalleerd en de laatste nieuwe firmware, maar alsnog werkt mijn sensor niet dat wanneer ik de telefoon naar mijn oor breng dat het scherm uitgaat. Het blijft gewoon aan waardoor ik ongewenste input heb. Iemand ervaring / oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poststamp
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:41
Heeft je proximity sensor voorheen wel gewerkt? En werkt glimp normaal, abnormaal of helemaal niet?

• MrAndy9797
poststamp schreef op woensdag 10 december 2014 @ 17:23:
Heeft je proximity sensor voorheen wel gewerkt? En werkt glimp normaal, abnormaal of helemaal niet?
Dat is niet dezelfde sensor als het automatisch aanpassen van de helderheid van het scherm?
Glimp werkt wel op zich, maar het hoveren niet.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

MrAndy9797 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 09:15:
[...]

Dat is niet dezelfde sensor als het automatisch aanpassen van de helderheid van het scherm?
Glimp werkt wel op zich, maar het hoveren niet.
Nee, de proximity sensor is een andere sensor dan de lichtsensor. De proximity sensor meet reflecties van (in de 1520) infraroodstraling of soms ultrasoon geluid, de lichtsensor meet de intensiteit van het binnenvallende licht. Anders zou je in 't donker geen hover kunnen detecteren.
Maar als zowel je scherm niet uitgaat bij het bellen als Glimp niet aangaat bij een hover dan is je sensor helaas bijna zeker stuk. :/

• MrAndy9797
Migrator schreef op donderdag 11 december 2014 @ 09:24:
[...]

Nee, de proximity sensor is een andere sensor dan de lichtsensor. De proximity sensor meet reflecties van (in de 1520) infraroodstraling of soms ultrasoon geluid, de lichtsensor meet de intensiteit van het binnenvallende licht. Anders zou je in 't donker geen hover kunnen detecteren.
Maar als zowel je scherm niet uitgaat bij het bellen als Glimp niet aangaat bij een hover dan is je sensor helaas bijna zeker stuk. :/
Lang leve garantie zeker? Iemand toevallig idee hoelang ik hem kwijt ben bij CoolBlue? Had deze Phone bij tweaker overgekocht, en hij bij CoolBlue

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

MrAndy9797 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 09:25:
[...]

Lang leve garantie zeker? Iemand toevallig idee hoelang ik hem kwijt ben bij CoolBlue? Had deze Phone bij tweaker overgekocht, en hij bij CoolBlue
Zelf geen ervaring mee dus dat zul je daar moeten vragen. Lees hier (bijvoorbeeld in het L930 topic) over het algemeen ook wel positieve ervaringen met de reparatieservice van Nokia zelf. Wellicht daar eens kijken. Maar nogmaals, heb mijn 1520 nog niet stuk gehad gelukkig dus geen eigen ervaring.

• MrAndy9797
Migrator schreef op donderdag 11 december 2014 @ 09:29:
[...]

Zelf geen ervaring mee dus dat zul je daar moeten vragen. Lees hier (bijvoorbeeld in het L930 topic) over het algemeen ook wel positieve ervaringen met de reparatieservice van Nokia zelf. Wellicht daar eens kijken. Maar nogmaals, heb mijn 1520 nog niet stuk gehad gelukkig dus geen eigen ervaring.
Bedankt!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:48
MrAndy9797 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 09:25:
[...]

Ik vermoed dat rechtstreeks naar Nokia sneller gaat. Coolblue moet het toestel ook opsturen, kost extra tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
Timoth schreef op woensdag 19 november 2014 @ 21:54:
[...]

Met snoer laadt de telefoon wel sneller dan draadloos. Ik weet dat de officiële laders van Nokia best wel prijzig waren. Ik heb via Ebay deze lader besteld.http://www.ebay.co.uk/itm...&var=&hash=item233cbc3696 Iets meer dan 3 Euro per stuk. Misschien dat die van Nokia nog wel sneller laden dan deze, maar dat lijkt me het prijsverschil niet waard. Er zijn meerdere verkopers van deze (of andere laders) op Ebay. Kijk daar maar eens rond, dan kun je vast wel iets moois vinden!
Nou Timoth, hij is vandaag (!) binnengekomen, maar hij heeft wel veel moeite met het opladen, eigenlijk moet je stellen: 'Hij trekt het niet.'Steunend en zuchtend klom hij van 82 naar 90% in ca. anderhalf uur. Maar hij begint nu langzaam weer leeg te lopen en is weer terug bij 88% Nou is de L1520 bepaald een zware jongen, maar ik heb ook een Nexus7 en die stelt nog hogere eisen, dus dat zal dan wel heel weinig zin hebben.
Misschien dat het uitschakelen van de wifi en internet verbinding helpt,maar of ik dat nu fijn moet vinden...
Het blauwe lampje brandt, hij ligt grotendeels onder de onderste helft van de L1520.

Ik dacht, laat ik nog een ding proberen: ik zet m in de stand-by. Nu laadt hij wel, en ook redelijk snel. Wie nu: 'Ja, huh huh', die heeft niet helemaal gelijk, want met een snoertje gaat dat wel.

Al met al: Timoth hartstikke bedankt.

[ Voor 8% gewijzigd door PaoloK op 14-12-2014 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
PaoloK schreef op zondag 14 december 2014 @ 14:19:
[...]

Nou Timoth, hij is vandaag (!) binnengekomen, maar hij heeft wel veel moeite met het opladen, eigenlijk moet je stellen: 'Hij trekt het niet.'Steunend en zuchtend klom hij van 82 naar 90% in ca. anderhalf uur. Maar hij begint nu langzaam weer leeg te lopen en is weer terug bij 88% Nou is de L1520 bepaald een zware jongen, maar ik heb ook een Nexus7 en die stelt nog hogere eisen, dus dat zal dan wel heel weinig zin hebben.
Misschien dat het uitschakelen van de wifi en internet verbinding helpt,maar of ik dat nu fijn moet vinden...
Het blauwe lampje brandt, hij ligt grotendeels onder de onderste helft van de L1520.
Gebruik je wel een adapter die krachtig genoeg is? Ik heb dezelfde oplader en het werkt perfect. Ik heb er wél de originele 1.5A adapter op aangesloten.
Ding is ongeveer 50% efficiënt, als je nog over wil houden nadat het draadloos naar je telefoon is gestuurd, is dus een goede adapter nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
Ik zie je bericht te laat. Nee, niet bij stilgestaan. Het kabeltje steekt nu in een 7-poorts USB-hub. Dan nog laadt een snoertje sneller, al is dat verschilminder groot dan direct met een lader.
De Nexus 7 pruttelt nu ook op het plaatje. In de standby stand, maar dat zal duidelijk zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door PaoloK op 14-12-2014 16:41 ]

• poststamp
Eindelijk, Denim wordt uitgerold. Ik ben benieuwd wanneer de 1520 aan de beurt is voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 18:40

mutsje

Certified Prutser

MrAndy9797 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 12:14:
Ik heb de laatste updates geinstalleerd en de laatste nieuwe firmware, maar alsnog werkt mijn sensor niet dat wanneer ik de telefoon naar mijn oor breng dat het scherm uitgaat. Het blijft gewoon aan waardoor ik ongewenste input heb. Iemand ervaring / oplossing?
Dit heb ik ook gehad met mijn 1520. Ik heb toen die sleuf boven Nokia uitgespoten met luchtdruk. Hierna is het probleem niet meer voorgekomen. Ooit gelezen ergens op googlie en werkte ook nog :) hopelijk werkt dit voor jou ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:10
Sinds vorige week heb ik ook deze geweldige telefoon. Komende van een 4" Xperia P is dat wel even een vooruitgang en verademing. Ik ga nu van twee keer op een dag opladen naar een keer per twee dagen...

[ Voor 22% gewijzigd door mathelicious op 19-12-2014 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poststamp
Zo ik heb Denim erop staan. De meeste lag die ik in Cyan had is verdwenen en de camera is aanmerkelijk sneller maar het touch issue is er nog steeds tijdens scrollen al is het echt amper aanwezig. Al met al een zeer nuttige update, vooral omdat tap to wake veel beter werkt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Laatst online: 12:46
Zit heel erg te twijfelen tussen deze en een 930.. Maar ligt het nou aan mij ben nu 2/3 winkels afgeweest om te kijken voor de 1520 allemaal waren ze weg.. :/

En wil hem echt testen voor ik hem haal door de schermgrootte

[ Voor 17% gewijzigd door dglavimans op 22-12-2014 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

poststamp schreef op zondag 21 december 2014 @ 14:49:
Zo ik heb Denim erop staan. De meeste lag die ik in Cyan had is verdwenen en de camera is aanmerkelijk sneller maar het touch issue is er nog steeds tijdens scrollen al is het echt amper aanwezig. Al met al een zeer nuttige update, vooral omdat tap to wake veel beter werkt nu.
Kun je toelichten of je OTA hebt gekregen op de 1520?
Had je Developer Preview?
Landcode?
dglavimans schreef op maandag 22 december 2014 @ 12:16:
Zit heel erg te twijfelen tussen deze en een 930.. Maar ligt het nou aan mij ben nu 2/3 winkels afgeweest om te kijken voor de 1520 allemaal waren ze weg.. :/

Dat is de tegenstelling inderdaad: shops durven hem bijna niet op voorraad te hebben, terwijl als mensen hem in handen hebben en bedienen, ze meteen verkocht zijn :)

[ Voor 34% gewijzigd door Get!em op 22-12-2014 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:08

PeaceNlove

Deugleuter

dglavimans schreef op maandag 22 december 2014 @ 12:16:

Ik was vandaag bij de media markt Utrecht om te kijken voor een Lumia 735 voor mijn broertje en daar zag ik een zwarte en rode 1520 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
PeaceNlove schreef op maandag 22 december 2014 @ 12:27:
[...]

Ik was vandaag bij de media markt Utrecht om te kijken voor een Lumia 735 voor mijn broertje en daar zag ik een zwarte en rode 1520 staan.
Mediamarkt kan ik zo nog wel even langsrijden inderdaad :) Deze foon viel altijd snel af en zit al tijden te aasen op de 930... Maar ik lees dat die 1520 bijna identiek is op de 930 met glance. Glance had ik op de 925 en als ik iets mis op me htc one m8 was dat het wel... (En de camera dan.. :p ) dus de 1520 klinkt op papier als het toestel voor de ultieme wp ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poststamp
[quote]Get!em schreef op maandag 22 december 2014 @ 12:24:
[...]

Kun je toelichten of je OTA hebt gekregen op de 1520?
Had je Developer Preview?
Landcode?

Ik heb de finland rom geflashed, product code 059V280 is de zwarte 1520. Gewoon zonder dp zoeken naar updates en voila Denim komt binnen. Er zijn mensen die de update pas binnen kregen nadat ze dp uit hadden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Laatst online: 08:10
dglavimans schreef op maandag 22 december 2014 @ 12:30:
[...]

Mediamarkt kan ik zo nog wel even langsrijden inderdaad :) Deze foon viel altijd snel af en zit al tijden te aasen op de 930... Maar ik lees dat die 1520 bijna identiek is op de 930 met glance. Glance had ik op de 925 en als ik iets mis op me htc one m8 was dat het wel... (En de camera dan.. :p ) dus de 1520 klinkt op papier als het toestel voor de ultieme wp ervaring
De grootte was voor mij ook een zorg maar het bevalt prima, en met een hoesje eromheen kan ik de telefoon grotendeels met een hand ook nog wel bedienen/vasthouden indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
mathelicious schreef op maandag 22 december 2014 @ 13:27:
[...]

De grootte was voor mij ook een zorg maar het bevalt prima, en met een hoesje eromheen kan ik de telefoon grotendeels met een hand ook nog wel bedienen/vasthouden indien nodig.
Ik neig inderdaad heel erg naar deze foon, morgen hak ik de knoop door :) Het grootste probleem is eigenlijk of die in me zak past.. Maar glance is toch iets wat ik wil op me foon.. Ongelofelijk dat dit er bij de 930 is uitgesloopt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
dglavimans schreef op maandag 22 december 2014 @ 15:15:
[...]

Ik neig inderdaad heel erg naar deze foon, morgen hak ik de knoop door :) Het grootste probleem is eigenlijk of die in me zak past.. Maar glance is toch iets wat ik wil op me foon.. Ongelofelijk dat dit er bij de 930 is uitgesloopt :/
Ik kan je denk ik wel een beetje geruststellen. De telefoon past in al mijn broekzakken en steekt bij geen enkele eruit. Zelfs zitten en fietsen gaat er prima mee. De telefoon zittend uit je zak halen is wel wat moeilijker dan bij een kleinere telefoon. Zolang je geen skinny jeans draagt moet het wel lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Timoth schreef op maandag 22 december 2014 @ 19:42:
[...]

Ik kan je denk ik wel een beetje geruststellen. De telefoon past in al mijn broekzakken en steekt bij geen enkele eruit. Zelfs zitten en fietsen gaat er prima mee. De telefoon zittend uit je zak halen is wel wat moeilijker dan bij een kleinere telefoon. Zolang je geen skinny jeans draagt moet het wel lukken ;)
Dat is fijn om te horen :) Denk dat ik gewoon de gok moet wagen als ik hem morgen weet te vinden :9~ Helaas zou dit geen wit worden want kan die echt gewoon nergens vinden zonder meerprijs en in combinatie met verlengen van me abbonement. Nog een vraagje.. Draadloos laden, heb er al heel veel over gelezen en mijn oude 925 kon het via een cover maar heb nooit echt de moeite genomen om het te bestellen..

Is dit echt veel slechter voor je batterij of valt dit wel mee? En welke zouden jullie aanraden om te halen? Die 903 van Nokia zelf is vrij duur.. En de 910 van Nokia is weer nergens te krijgen voor een beetje normale prijs en dat die ook nog snel in huis is. Ik kan het voor dat geld ook zeker bij de gewone oplader houden maar.. Als het echt handig werkt waarom niet

[ Voor 6% gewijzigd door dglavimans op 22-12-2014 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:19
Sinds gisteren ook de Finse firmware (Denim) op m'n L1520 geflasht. Accuduur is nog beter geworden! Vannacht is er maar 1% af gegaan met wifi en gps aan. Ook lijkt het toestel sneller en de camera werkt daadwerkelijk veel sneller.

Voor de mensen die het ook willen flashen, google maar eens op "XDA [Tutorial] Unbrand (flash) Nokia Windows Phone 8 " (wel op eigen risico!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poststamp
Nou hier is de accuduur alleen maar slechter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:19
Vanaf vanochtend +/- 0700 uur tot nu is er 5% af gegaan. Tussendoor af en toe op m'n telefoon kijken en beetje whatsappen (dit met gps, wifi aan). Ik ben er zeer over te spreken.

@Poststamp heb jij een hardreset uitgevoerd nadat Denim erop staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:56

NetAmp

"for indoor use only"

Zo te zien is er nog geen accessoires-topic voor de Lumia 1520.
En ik weet niet eens of V&A "reclame" dan is toegestaan (zo niet: sorry! :X )

Maar ik heb een Lumia 1520 hoesje over, nog ongebruikt:
V&A aangeboden: 3-in-1 hoesje / flip case voor Nokia Lumia 1520 (Bruin)

Ik had namelijk een (refurbished) 1520, die bleek mijn SIM-kaart niet te herkennen.
(hij crashte zelfs, inclusief blauw scherm met " : ( " = 'sad smiley' plaatje).
Toestel retour gestuurd. Jammer, maar eigenlijk vond ik 'm toch wat groot in het dagelijks gebruik.
Dus besloot ik voor een ander, iets compacter, Lumia toestel te gaan (het is de 830 geworden).
Ondertussen was echter al een besteld hoesje onderweg. Zonder de passende 1520 hardware heb ik alleen niets aan het hoesje |:(

Wellicht wil iemand hier het hoesje overnemen om z'n 1520 te beschermen?

[ Voor 0% gewijzigd door NetAmp op 31-12-2014 21:34 . Reden: correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poststamp
RoadRunnerRik schreef op woensdag 24 december 2014 @ 15:46:
Vanaf vanochtend +/- 0700 uur tot nu is er 5% af gegaan. Tussendoor af en toe op m'n telefoon kijken en beetje whatsappen (dit met gps, wifi aan). Ik ben er zeer over te spreken.

@Poststamp heb jij een hardreset uitgevoerd nadat Denim erop staat?
Ik ben intussen een paar laadcyclussen verder, en het verbruik is weer genormaliseerd. Eigenlijk is Denim wat Cyan geweest had moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Heb hem vandaag eindelijk binnen gehad, wat is die groot :D Maar houdt verassend goed vast nog voor zo groot toestel. Ben nu bezig met heel veel updates binneharken, moet wel lachen om de updates waar je je foon moet herstarten en dan nog een update krijgen en het zich herhaald, beetje zoals de PC haha.. Nu moet de Wireless charger nog eens uit china komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:56

NetAmp

"for indoor use only"

dglavimans schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 13:14:
Heb hem vandaag eindelijk binnen gehad, ...
V&A is niet toegestaan

[ Voor 43% gewijzigd door The Wizard op 03-01-2015 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
poststamp schreef op zondag 21 december 2014 @ 14:49:
Kan ik zelf Denim ergens ophalen of moet ik rustig wachten (ik heb een RM-937_eu_euro1_231). Ik heb een providervrij toestel 000-GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
Weet iemand een voip variant waar ik met doorkiesmenu's kan werken? Met Zoiper of Adore lijkt het niet te lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poststamp
PaoloK schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:57:
[...]

Kan ik zelf Denim ergens ophalen of moet ik rustig wachten (ik heb een RM-937_eu_euro1_231). Ik heb een providervrij toestel 000-GB
Op dit moment kun je alleen aan Denim komen als je de Finse rom flasht, maar "ze" staan op het punt van uitrollen dus als je ff wacht heb je hem binnen een paar weken. Hier kun je de voortgang volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeNer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 22:42
In de instellingen bij extra's en info heb ik al Denim maar de nieuwe camera update geeft aan dat ik nog moet updaten om deze te kunnen gebruiken. Lijkt erop dat de extra's en info weer verkeerde info geeft.

Meer mensen hier last van?

Edit//
Lees net in het Windows Phone 8.1 topic dat dit een bekend fenomeen is. Ik had mijn Developer preview uitgezet. Sindsdien geeft de extra's en info aan dat ik Denim heb. Die update mag onderhand wel komen voor de Lumia 1520.

[ Voor 33% gewijzigd door eeNer op 15-01-2015 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Ik heb een Hongkong country variant, nog steeds niet binnen gekregen. Waarom duurt het eigenlijk zo lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

Ik heb net de denim update voor mijn 1520 binnen gekregen. Het gaat om een toestel met een italiaanse ROM van de provider Wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 20:32
Ik ben aan het kijken naar de 1520 als opvolger van mijn 920. Het formaat is niet echt een punt gezien de grote handen die ik heb. :P

In de diverse reviews hoor/lees ik dat de schermresolutie niet optimaal benut wordt. Deze reviews zijn dan op Black release gedaan. Is dat met Cyan en/of Denim al verbeterd? :?

Bevalt de telefoon wel verder goed?

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

BigEagle schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:27:
In de diverse reviews hoor/lees ik dat de schermresolutie niet optimaal benut wordt. Deze reviews zijn dan op Black release gedaan. Is dat met Cyan en/of Denim al verbeterd? :?
Absoluut! Black was nog Windows Phone 8, die benutte de schermruimte echt dramatisch. Met Cyan kwam de officiele 8.1 en die heeft het probleem van de schermruimte absoluut niet meer :)
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
Ik zelf ben afgelopen najaar ook van een 920 naar een 1520 overgestapt. Ik mag nu na enkele maanden wel concluderen dat ik niet meer terug zou willen. Ik ben namelijk erg snel gewend geraakt aan het grote scherm en dito accu. Emails, documenten, whatsapp, filmpjes en foto's zijn echt veel beter te bekijken door het grotere scherm. Ook haal ik er een accuduur van 2 dagen mee, dus een dag niet op kunnen laden is geheel niet erg. Dat hoefde ik met mijn 920 niet te proberen.

Ik gebruik mijn 920 nu als navigatie in de auto en als ik hem in de hand heb lijkt het scherm nu echt verschrikkelijk klein. Datzelfde heb ik ook met andere telefoons <5 inch. Had laatst even een iPhone 4s in de hand en dan denk je echt: "ah wat een lief klein schermpje" maar dat terzijde ;)
Wel ligt de 920 nog wel echt subliem in de hand. De 1520 natuurlijk veel minder door zijn grote formaat. Ook in mannenbroekzakken past het prima, maar ik haal mijn telefoon als ik zit er toch liever wel uit.

Samenvattend:
De nadelen van het formaat in vergelijking met de 920 wegen bij mij, bij lange na niet op tegen de voordelen van het grote scherm en de grote accu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 20:32
@evest en @Timoth: Bedankt voor jullie antwoord!

Kwa gewicht liggen de twee ook niet ver uit elkaar zag ik, dus dat zal in de praktijk ook wel meevallen.

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c812657
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:23
Ik heb de 1520 nu drie weken en het valt mij op dat ik de tablet veel minder pak. Heerlijk zo'n groot scherm. Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

c812657 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 21:49:
Ik heb de 1520 nu drie weken en het valt mij op dat ik de tablet veel minder pak. Heerlijk zo'n groot scherm. Hebben jullie dat ook?
Welke tablet, ik heb een 1520 O-)
Maar inderdaad; wat anderen op hun tablet doen doe ik gewoon op mijn telefoon. Zit regelmatig (eigenlijk elke dag) in de trein en dan is browsen/film kijken/spelletjes spelen een genot op 6" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
c812657 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 21:49:
Hier hetzelfde. Mijn (android) tablet wordt nu alleen nog gebruikt voor netflix (betere app en alsnog wel een 10,1" scherm ;) ) en soms een spelletje. Internet en youtube eigenlijk voornamelijk op mijn 1520 of mijn laptop, waar ik eerder vaak mijn tablet of laptop voor gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Ik moest noodgedwongen een 930 kiezen, nadat de 1520 niet meer gerepareerd kon worden (gestuiterd in duizend stukjes). Ik mis 'm wel, hoor... met name het grote scherm, dikke accu en véél beter geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Laatst online: 14-07 12:51
Nog altijd geen Denim :( . ik denk dat de 1520 als allerlaatste wordt geüpdate. Logisch, want die heeft tenminste wat aan de camera update, dus daar wacht je het langst mee |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Vond het wel best eigenlijk en heb de Finse rom geinstalleerd, 20 minuten bezig geweest en alles draait nu op Denim, ik vind het helemaal best :) Ben echt heel blij met de foon zoals veel hierboven zeggen wie heeft er een tablet nodig. De batterij is goed en de foto's die die maakt zijn ook geweldig, ik heb wel een klein krasje al op me lens maar dit lijkt niet van invloed te zijn op de foto kwaliteit gelukkig.

Voor de rest hij is snel, nou is Windows Phone dat al gauw maar deze is echt heel rap, heb echt nooit lag. Even Cortana geprobeerd maar nee, vreet mij toch iets teveel batterij voor wat het doet eerlijk gezegd

Echt super tevreden, reacties zijn ook heel positief eerste is echt altijd zo dat is bijna geen foon meer, gevolgt door dat werkt eigenlijk wel heel prettig :9

[ Voor 11% gewijzigd door dglavimans op 24-01-2015 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

Vraag: ik heb een 16GB Class 4 en 32GB class 10 PNY micro sdhc kaart getest in mijn 1520. Zowel bestandssysteem exFAT en Fat32 heb ik geprobeerd. Kaartjes zijn zowel quick als langzaam geformatteerd. Maar mijn 1520 herkent ze niet. Als ik bij opslaginzicht kijk, staat er dat de SD kaart niet gevonden wordt. Gekke is dat Whatsapp wel op de kaart zijn backup zet.
Hebben meer mensen dit gehad en hoe kan dit opgelost worden? Ik wil graag het geheugen uitbreiden, maar dan moet de SDHC kaart wel herkend worden. Ander merk kaart is een mogelijkheid, maar dan wil ik eerst zeker weten dat het niet wel aan de huidige kaartjes ligt.

[ Voor 1% gewijzigd door winnie op 27-01-2015 07:42 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik heb geen problemen met mijn SD kaart. Kan je helaas ook niet de goede kant op wijzen, weet niet eens meer in welk format ik hem geformatteerd heb.
Probeer eens opnieuw op te starten, of NTFS, maar dat zeg ik alleen omdat het nu niet bij je werkt, alleen Whatsapp wél werkt, en dus klinkt als een softwarematig probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door jodeltje op 26-01-2015 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IGC058
  • Laatst online: 12:13
winnie schreef op maandag 26 januari 2015 @ 17:42:
Vraag: ik heb een 16GB Class 4 en 32GB class 10 PNY micro sdhc kaart getest in mijn 1520. Zowel bestandssysteem exFAT en Fat32 heb ik geprobeerd. Kaartjes zijn zowel quick als langzaam geformatteerd. Maar mijn 1520 herkent ze niet. Als ik bij opslaginzicht kijk, staat er dat de SD kaart niet gevonden wordt. Gekke is dat Whatsapp wel op de kaart zijn backup zet.
Hebben meer mensen dit gehad en hoe kan dit opgelost worden? Ik wil graag het geheugen uitbreiden, maar dan moet de SDHC kaart wel herkend worden. Ander merk kaart is een mogelijkheid, maar dan wil ik eerst zeker weten dat het niet aan de huidige kaartjes ligt.
Volgens mij ondersteund toestel native alleen class 5>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

De telefoon is diverse malen opnieuw gestart. Kaartjes zijn ook geplaatst terwijl de telefoon uit, in slaapstand en aan stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 15:11

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Heb vandaag maar de knoop doorgehakt om toch maar niet op de opvolger van de Lumia 1520 te wachten.
Werd me Galaxy Note 3 al een beetje zat. Toestel werd trager en trager terwijl ik niks erbij installeerde behalve de updates van de Note zelf.

Wat een verademing is WP zeg.
Kan niet wachten tot Wp10 er voor uit komt.

Collega van meheet Windows Phone Insider geinstalleerd, maar ik zie nu dat het niet meer te laden valt via de website :(

Iemand een idee hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen zodat ik evt WP10 eerder op me toestel krijg?

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 03:52

Stefano

Ondertitel Not Found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 13:09

jbbrans

Sinds dinsdag ben ik bezitter van een Lumia 1520, ik kom van android af. De omschakeling gaat redelijk soepel, maar heb toch nog een probleem.

Ik wil graag een vpn verbinding instellen naar mijn synology nas, via google ben ik al te weten gekomen dat dit mogelijk moet zijn met wp 8.1 update 1. Is deze update de Denim waar over wordt gesproken, volgens mij heb ik nog de Cyan?
Weet iemand een manier om de IKEv2 te omzeilen en toch een vpn in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Allereerst gefeliciteerd met je aankoop! Verder weet ik niet precies van het hoe en wat met VPN en protocollen. Maar als je 8.1 update nodig hebt zodat het werkt kan ik je daarmee wel helpen:
De 8.1 update en Cyan/Denim etc. staan los van elkaar. De een is het OS, de ander de firmware van Nokia. Ze worden door Nokia echter wel samen uitgerold (de update waarmee je naar Cyan kwam bracht 8.1, de update voor Denim brengt ook 8.1 update).
Nu is er gelukkig een manier om je OS te updaten zonder dat je van Nokia afhankelijk bent, zonder weinig risico, via de Developer Preview (in de store). Hiermee zet je je Microsoft-account om naar een gratis Developers account en kun je je OS updaten los van de updates van Nokia. Als je wilt kun je het daarna weer uitschakelen en het normale update schema van Nokia volgen, de 'officiële' update komt vanzelf.
Als je hulp nodig hebt zeg je het maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 15:11

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Migrator schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:08:
[...]

Allereerst gefeliciteerd met je aankoop! Verder weet ik niet precies van het hoe en wat met VPN en protocollen. Maar als je 8.1 update nodig hebt zodat het werkt kan ik je daarmee wel helpen:
De 8.1 update en Cyan/Denim etc. staan los van elkaar. De een is het OS, de ander de firmware van Nokia. Ze worden door Nokia echter wel samen uitgerold (de update waarmee je naar Cyan kwam bracht 8.1, de update voor Denim brengt ook 8.1 update).
Nu is er gelukkig een manier om je OS te updaten zonder dat je van Nokia afhankelijk bent, zonder weinig risico, via de Developer Preview (in de store). Hiermee zet je je Microsoft-account om naar een gratis Developers account en kun je je OS updaten los van de updates van Nokia. Als je wilt kun je het daarna weer uitschakelen en het normale update schema van Nokia volgen, de 'officiële' update komt vanzelf.
Als je hulp nodig hebt zeg je het maar :)
Helaas is het aanmaken van een Dev account niet meer gratis.
Kost $19 / €14 ;(

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

VZIW meot je gewoon hier registreren als Dev met je outlook.com account.
https://dev.windows.com/en-us/join en is dat gratis.

Via hier https://dev.windowsphone.com/dashboard

daarna werkt die DevPrev app op mijn telefoon.

[ Voor 100% gewijzigd door Get!em op 30-01-2015 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 13:09

jbbrans

Gisteravond inderdaad nog een dev account kunnen aanmaken en na een viertal updates ben ik daarmee up to date.
De uitgebreide vpn mogelijkheid heb ik nu ook en in principe moet ik nu een verbinding kunnen opzetten met m'n synology nas via l2tp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Hebben jullie ook dat als je in Settings gaat en dan naar display(beeld?) hij niet de setting opent maar gewoon terug gaat naar het instelling menu.. Het stoort me niet genoeg om opnieuw te flashen maar het is toch wel vreemd dat het gebeurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, mijn dochter van drie vermaakt zich af en toe met apps in de speelhoek op mijn 1520. Soms krijgt zij het echter voor elkaar om, na veel tikken op het scherm, het scherm in een soort zoom-modus te krijgen. Het gehele scherm is dan ingezoomd op 200%. De enige manier om dit te herstellen is de telefoon uitschakelen en weer aan te zetten.

Is dit een bug of mis ik een simpele manier om te herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
Dat is de screen magnifier.
Staat in settings - ease of acces - screen magnifier, toggle uitzetten.
D.m.v. met 2 vingers te dubbel tappen op het scherm kun je screen magnifier in en uit schakelen.
Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste

Let op:
Levertijden moeten in [Nokia Lumia 1520] Levertijden en prijzen topic besproken worden.
Accessoires horen in Wearables, Accessoires en Overige. Dit topic moet nog aangemaakt worden.