Propane schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 23:18:
[...]
Offtopic, maar....
Ik gebruik zelf sinds eind vorig jaar ook een iPhone na jaren Windows Phone. Windows 10 Mobile is er gewoon nog niet. Er komen nu pas wat belangrijke (= veel gebruikt door veel mensen) apps uit zoals de ports van Instagram, Messenger en hopelijk binnenkort nog eens de Facebook app zelf. En dan nog zijn die ports wat trager of missen ze functies op W10M. In Instagram kan ik bijvoorbeeld geen vignette aan een foto toevoegen... Raar.
Hoe dan ook, de apps lopen over het algemeen gewoon soepeler en hebben een betere gebruikservaring op iOS. Ook al is de rest van de interface een stuk minder dan het Start scherm op W10M. Maar W10M heeft helaas ook een weg ingeslagen van lastig te bereiken hamburger menu's in plaats van simpele swipes...
De 1520 zelf is een beest van een telefoon en is mij altijd goed bevallen, maar de bouw kwaliteit laat te wensen over. Interne elementen die tegen het scherm aandrukken en "bright spots" veroorzaken, sim en MicroSD kaart slots waarvan de trays redelijk los zitten in plaats van strak op de body aansluiten, swipes die als taps geregisteerd worden..
Als MS een Surface Phone kan maken met dezelfde kwaliteit afwerking als een iPhone dan ben ik verkocht. Sterker nog, als er een W10M versie voor de iPhone was zou ik hem nu direct flashen, maar helaas

.
Dat klinken allemaal als valide argumenten, echter vind ik dat over de bouwkwaliteit vreemd... Dan zal de 1520 niet zo superieur zijn geweest in bouwkwaliteit denk ik. Ikzelf heb 2 jaar een knalgele 920 gehad, geweldig apparaat en dat ding is zeker 300x gevallen in die 2 jaar, zonder hoesje zelfs... Het scherm had slechts een krasje en de behuizing was als nieuw! Accu ook nog perfect, mijn Lumia 950 gaat nu ook nog als een trein, qua bouwkwaliteit voelt het allemaal top aan, zeker met een Mozo cover... Ik hoop inderdaad, net als jij dat de Surface Phone hoge ogen zal gaan gooien!
Hamburgermenu's zijn niet mijn grootste vriend, maar mij valt wel op dat veel van die nieuwe apps ook nog swipe-gestures hebben, in de hamburgermenus zitten de dingen verstopt die je zelden nodig hebt, ideaal dus!

Met Samsung die vol voor Tizen zal gaan (HTML5), is mijn hoop voor W10M groter dan ooit... Maar waarom dan? Juist, HTML5 is cross-platform, mits het goed ontwikkeld wordt kan dat dus eindelijk eens een grotere varieteit aan besturingssystemen brengen! Ik gebruik zelf Android, maar ben er zeker geen fan van. iOS vind ik al helemaal een draak van een besturingssysteem...
Maar jammer dat je 1520 verhaal zo geëindigd is, ik vind het echt wel een tof apparaat... Ik zou gewoon voor de 950XL gaan!

(sorry dat het off-topic is, maar wellicht is iemand het hiermee eens

)
3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting