Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Rxan7RGb4sW90PiQ9mCs7YL8/full.jpg

Dit topic is bedoeld om te discussiëren over het aankomende topmodel van Nokia, de Lumia 1520. De naam telefoon is eigenlijk niet op z'n plaats, door het 6" FullHD scherm is dit de eerste Phablet die draait op WP8!
Verder is dit het eerste toestel met een Quad-Core en een FullHD scherm

De Lumia 1520 is officieel aangekondigd het Nokia event van 22 oktober 2013

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gzzD1ytG19hiVoc1iedsBYp1/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ln3BlsHizhY0XoDCXtfGATCu/full.jpg

Key features:

- FullHD 6" ips scherm
- 20MP PureView camera met oversampling (net als de Lumia 1020)

[YouTube: http://youtu.be/nLhT56YjOto]

Refocus

Storyteller
[YouTube: http://youtu.be/uCzjMmNJktc]

Meer info:
http://www.nokia.com/nl-nl/toestellen/toestel/lumia1520/

Als er mensen zijn die mij willen helpen met de Topic start graag een DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323506

Stond er al van te kijken dat hier nog geen topic voor was! Deze telefoon is een van de heetste gadgets van dit najaar lijkt me! (Snapdragon 800 - 2,2GHz, 20MP Pureview camera, enorme 3400 mAh batterij, HERE Drive offline navigatie, enz.). Eindelijk een Nokia die zich qua hardware volledig meet met de concurrentie, zo niet overtreft. Je moet alleen niet zwaar leunen op software (hoewel voor mij Office veel zwaarder weegt dan Tinder oid).

En moet je dat scherm zien in zonlicht ten opzichte van de grootste concurrentie nu..:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/pics/13/10/lumia1520-screen-compared/gsmarena_001.jpg

(klik voor het filmpje.)

Ik geef deze zeker een kans. Vermoedelijk komt dit apparaat alleen pas Q1 2014 naar Nederland (misschien ook een levertijdentopic aanmaken?). Ik zit nu al met een gebroken scherm ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-04 15:53
Anoniem: 323506 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:58:
Stond er al van te kijken dat hier nog geen topic voor was! Deze telefoon is een van de heetste gadgets van dit najaar lijkt me! (Snapdragon 800 - 2,2GHz, 20MP Pureview camera, enorme 3400 mAh batterij, HERE Drive offline navigatie, enz.). Eindelijk een Nokia die zich qua hardware volledig meet met de concurrentie, zo niet overtreft. Je moet alleen niet zwaar leunen op software (hoewel voor mij Office veel zwaarder weegt dan Tinder oid).

En moet je dat scherm zien in zonlicht ten opzichte van de grootste concurrentie nu..:

[afbeelding]

(klik voor het filmpje.)

Ik geef deze zeker een kans. Vermoedelijk komt dit apparaat alleen pas Q1 2014 naar Nederland (misschien ook een levertijdentopic aanmaken?). Ik zit nu al met een gebroken scherm ;).
Absoluut mee eens! Dit zou wel eens de opvolger kunnen worden van mn Lumia 920, maar ik twijfel nog door de grootte van het toestel, hopelijk past hij nog in m'n broekzak.. En issie nog een beetje makkelijk te bedienen. Tegen de tijd dattie in de winkel ligt maar eens gaan kijken of het te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-04 13:17

Sebazzz

3dp

Dit toestel wordt zeker de opvolger van mijn Lumia 800. Het zal zeker wel even wennen worden om zo'n groot toestel te hebben :D

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-04 08:47
Ik zie deze telefoon meer als een opvolger van mijn Lumia 920 als 1020.
De 1020 heeft in essentie alleen een betere camera als de 920, en slechts weinig echte verbeteringen. De 1520 heeft in ieder geval meer verbeteringen (camera, processor, scherm).
Wie weet brengt Nokia volgend jaar (Q3 of Q4) wel weer een nieuwe telefoon uit, die het formaat van de 920 combineert met de processor en de (verder) verbeterde camera van de 1520, uiteraard ook met een full-HD scherm.

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
Nokia is inderdaad goed op weg, ik heb zelf een 1020 en die camera is gewoon :> ben benieuwd hoe deze camera in real life is.

Hopelijk komt Microsoft snel met een update dat je meer een apparaat met de apps van Windows RT krijgt, want dan is het echt een killer. Veel windows Phone apps zijn imho net iets te basaal voor zo'n groot scherm. Het wachten is op de eerste echte review en hands on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-05-2023

bartjas

Ook Bekend met EPO

brilsmurfffje schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 00:25:
Hopelijk komt Microsoft snel met een update dat je meer een apparaat met de apps van Windows RT krijgt, want dan is het echt een killer.
Dat stond toch al in de lijn van de verwachting om zo alle platformen dichter bij elkaar te krijgen?? Weet niet waar maar ben het ergens een keer tegen gekomen.

De 1520 wordt ook mijn volgende al wordt t voor mij een nieuwe aangezien ik van een Xperia S af kom. En mijn laatste windows ervaring een wp 6 telefoon was. Al zie ik met het in huis hebben van windows 8.1 op mijn p.c. en op mijn Surface RT er alleen maar voordelen bijkomen als ik dadelijk een dergelijk toestel erbij kan gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1301
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-04 12:19
Wie weet brengt Nokia volgend jaar (Q3 of Q4) wel weer een nieuwe telefoon uit, die het formaat van de 920 combineert met de processor en de (verder) verbeterde camera van de 1520, uiteraard ook met een full-HD scherm.
Dat heet de Lumia 929 toch? Dat is de 1520 in een kleiner formaat.
Vermoedelijk komt dit apparaat alleen pas Q1 2014
Wie interesse heeft in een primeur; de verwachte releae in UK is 25 november, en de planning is dat ik er 28 november naartoe ga. Ik heb geen idee of de voorraden dan een beetje op pijl zijn, maar ik kan allicht in dit topic vragen voor wie ik er eventueel wat mee kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-04 17:48
robin1301 schreef op zondag 10 november 2013 @ 10:08:
[...]

Dat heet de Lumia 929 toch? Dat is de 1520 in een kleiner formaat.

[...]

Wie interesse heeft in een primeur; de verwachte releae in UK is 25 november, en de planning is dat ik er 28 november naartoe ga. Ik heb geen idee of de voorraden dan een beetje op pijl zijn, maar ik kan allicht in dit topic vragen voor wie ik er eventueel wat mee kan nemen.
Ik heb zeker interesse in het toestel, dus mocht je kunnen bemachtigen, count me in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-04 14:30
Waar ik nog het meeste benieuwd naar ben is hoe deze camera zich stand houdt tegenover de camera van de lumia 1020 en dan met name plaatjes/photos. Videos boeien me nog niet zo erg veel.

Zijn er al camera image-samples op te sommen van de Lumia 1520?

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-04 22:24

EektheMan

DPC

Inmiddels te bestellen in de VS. Uitlever datum is 22 November.

Ook aardig is dat ie niet alleen via AT&T te krijgen is, maar ook via de Windows store en de Microsoft Store Online. Maar dan enkel in Zwart, Wit en Rood, terwijl de reclame foto's allen een geel model laten zien.

Mag ik hopen dat ook de Online MS stores in Duitsland, UK, France dit model gaan verkopen? Dan ga ik elke dag checken of ie al beschikbaar is natuurlijk. Of is dit meer iets wat alleen in de VS gedaan wordt door MS?

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1301
Hij is al te pre-orderen in de UK. Zo te zien verschepen ze vanaf de 25e ook naar NL!
http://www.unlocked-mobil...520-sim-free-p-84577.html

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04 20:52
Ik zit zelf heel erg te twijfelen tussen de Note 3 (heb de 1 en 2 nog in gebruik) en de 1520.
Out of scope van dit topic maar bestaat er een mogelijkheid tot het gebruikmaken van users (zoals op tables) bij Windows Phone? Heb dit nu met een custom rom op mijn Note 2 en word daar wel erg blij van.

Reden waarom ik het gebruik is dat ik 'm nog wel is voor een presentatie gebruik bij klanten en die hebben niks te maken met binnenkomende email en andere notificaties.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• sonna
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:39
Ballebek schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:42:
Ik zit zelf heel erg te twijfelen tussen de Note 3 (heb de 1 en 2 nog in gebruik) en de 1520.
Out of scope van dit topic maar bestaat er een mogelijkheid tot het gebruikmaken van users (zoals op tables) bij Windows Phone? Heb dit nu met een custom rom op mijn Note 2 en word daar wel erg blij van.

Reden waarom ik het gebruik is dat ik 'm nog wel is voor een presentatie gebruik bij klanten en die hebben niks te maken met binnenkomende email en andere notificaties.
Klinkt misschien apart, maar je kan hiervoor de kids corner (speelhoek) gebruiken op WP8.
Daarvoor kan je de alle apps selecteren die toegankelijk mogen zijn voor dat account.

Bij je homescreen veeg je dan eerst naar rechts voor het andere account en dan pas omhoog.
Vervolgens kom je in een startscherm met alle beschikbare live tiles en apps voor dat account.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=475jxWQ955c]

[ Voor 3% gewijzigd door sonna op 14-11-2013 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-03 06:35
Ook te pre-orderen voor 799 in de Duitse Mediamarkt. Voor die (flinke) prijs krijg je er wel een fatboy oplaadkussen en cover bij... maar dan nog, 799 euries...

http://www.mediamarkt.de/...86,1004767.html?langId=-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-04 10:58

[ Voor 33% gewijzigd door badluckboy op 17-11-2013 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-04 09:11

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Nou de eerste reviews van de 'grote' jongens staan online... lees ze hier:

http://www.engadget.com/2013/11/18/nokia-lumia-1520-review/

http://www.theverge.com/2...0/nokia-lumia-1520-review

Benieuwd naar jullie mening

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
Uit The Verge review:
The Lumia Black firmware on the 1520 includes all of the latest platform enhancements Nokia has developed, such as double-tap to wake, Glance notifications, and Bluetooth 4.0 LE. But Windows Phone still doesn't have a proper notification center and other basic features that Android and iOS have had for years, which can still make it difficult to use.
You serious ?
Ik bedoel kom op zeg die tegels geven toch al alle notificaties weer ?

Verder ben ik het met de reviewer eens dat je hier eigenlijk WindowsRT op wilt hebben, want dan heb je een absolute smartphone killer, vooral als binnenkort de Metro versie van Office uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
brilsmurfffje schreef op maandag 18 november 2013 @ 16:51:
Uit The Verge review:

[...]

You serious ?

Verder ben ik het met de reviewer eens dat je hier eigenlijk WindowsRT op wilt hebben, want dan heb je een absolute smartphone killer, vooral als binnenkort de Metro versie van Office uitkomt
Probeer maar eens bijvoorbeeld achter te komen waar die NOS notifactie van kwam als je die hebt gemist, of eventueel van Regenmeter. Daar staat geen 1'tje bij van een notifcatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-04 10:58
brilsmurfffje schreef op maandag 18 november 2013 @ 16:51:
Uit The Verge review:

[...]

You serious ?

The verge is erg slecht mbt WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
CokeZero schreef op maandag 18 november 2013 @ 17:53:
[...]

Probeer maar eens bijvoorbeeld achter te komen waar die NOS notifactie van kwam als je die hebt gemist, of eventueel van Regenmeter. Daar staat geen 1'tje bij van een notifcatie.
Dan hebben ze dus de livetile niet goed geprogrammeerd, maar dat is dan dus geen gebrek van het OS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1301
http://www.wpcentral.com/nokia-lumia-1520-goes-pre-order-uk
6 december verkrijgbaar. Da's een week nadat ik terug ben van de UK. Heul jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
De 1520 is te pre-orderen bij Expansys, nu heb ik mijn ATIV S daar ook vandaan, maar twijfel of ik hem ga pre-orderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-10-2023
brilsmurfffje schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 00:36:
[...]
Dan hebben ze dus de livetile niet goed geprogrammeerd, maar dat is dan dus geen gebrek van het OS
Een notificatie hoeft niet altijd te zorgen voor een indicatie op een tile. Veel apps doen dat ook, zoals WhatsApp, E-mail, Berichten etc.

Dat is ook logisch. Maar ik zie het nut niet van een notificatie getal op de Regenmeter tile. (1 bui, 1mm regen?). Als de notificatie wordt uitgestuurd wordt de tile wel bijgewerkt (regen-modus ipv. droge modus).

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 541413

UPDATE: Lumia 1520 nu te krijgen bij belsimpel. Levertijd: 2-4 dagen. Prijs: €699.
Bij deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1301
Bedankt voor de tip! Bijbehorende 'geadverteerde' abonnementen zijn ook helemaal zo slecht nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-04 14:48
Hij is wel duur in vergelijking met de Note 3, twijfel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planet X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-04 13:30
Super tip met Belsimpel. Nu nog een broek kopen met grote zakken. Ik vind het echt een geweldig mooi toestel. Maar 6 inch past echt niet meer in mijn broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcoLyte!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-04 14:25

AcoLyte!

*evil grin*

Planet X schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 18:28:
Super tip met Belsimpel. Nu nog een broek kopen met grote zakken. Ik vind het echt een geweldig mooi toestel. Maar 6 inch past echt niet meer in mijn broekzak.
Dat is ook mijn pijnpunt. Hoop dat de 929 richting ons land komt, 5" en geweldige specs. Vrees dat die droom niet uit gaat komen..

don't mistake lack of talent for genius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planet X
Dat vrees ik helaas ook. Daarom ben ik ook zo aan het twijfelen om dan toch maar de 1520 te bestellen. HTC komt zeker ook nog met een nieuw toestel maar dat zal nooit een vergelijkbare camera hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Levertijd nu twee weken bij Belsimpel... Ik had bijna gehapt gisteren :P. Ik wacht nog wel even af tot hij beter leverbaar is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-03 09:29
Als je deze Phone koopt ben je blijkbaar ook nog een milieu bewust bezig! De gehele behuizing wordt van gerecyclede cd/dvd's gemaakt.

Meer bedrijven mogen dit voorbeeld ook eens volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planet X
Wie hem nu al heeft in Nederland zit er nu wel of niet QI wireless charging ingebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 451305

Gister contact gehad met twistel.nl, zij claimen de telefoon volgende week woensdag te krijgen voor 595 euro, 32gb & QI.
Toch vraag ik me af waarom de QI niet vermeld staat op de specs pagina van Nokia zelf (of ik lees met mijn neus dat kan ook).

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 451305 op 05-12-2013 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-04 14:50
Anoniem: 451305 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 10:55:
Gister contact gehad met twistel.nl, zij claimen de telefoon volgende week woensdag te krijgen voor 595 euro, 32gb & QI.
Toch vraag ik me af waarom de QI niet vermeld staat op de specs pagina van Nokia zelf (of ik lees met mijn neus dat kan ook).
bij AT&T hebben ze 'm zonder Qi, terwijl Expansys de 1520 levert met Qi.
Dat heeft weer te maken met de betrokkenheid van AT&T bij Power Matters Alliance. Een tegenhanger van Qi. Dus Qi lijkt dan een optionele feature te zijn?

Ik vind 595 een erg scherpe prijs voor een apparaat, wat hier eigenlijk nog niet verkrijgbaar is. Hoe betrouwbaar is Twistel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het product kan je bij twistel ophalen dus dat scheelt denk ik, 595 is idd een scherpe prijs.

http://link.marktplaats.nl/752268941

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
DeCo schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:41:
[...]

bij AT&T hebben ze 'm zonder Qi, terwijl Expansys de 1520 levert met Qi.
Dat heeft weer te maken met de betrokkenheid van AT&T bij Power Matters Alliance. Een tegenhanger van Qi. Dus Qi lijkt dan een optionele feature te zijn?

Ik vind 595 een erg scherpe prijs voor een apparaat, wat hier eigenlijk nog niet verkrijgbaar is. Hoe betrouwbaar is Twistel?
Kijkend naar hun website, niet echt.. Alleen wordpress standaard template, één maand activiteit. Als het een legitieme onderneming is zou ik daar meer aandacht aan besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-04 20:10
https://www.gsmwijzer.nl/...m_campaign=Daisycon%2BLos

679 euro bij gsmwijzer
verwacht 8 januari!

welke kleuren zijn allemaal mat ik kan het nergens terugvinden?

mijn htc 8x is een beetje beschadigd dus wil graag met de tijd de lumia 1520 kopen of een kleiner alternatief met zelfde specs en WP

edit: http://www.belsimpel.nl/n...umia-1520-black/overzicht
uit voorraad leverbaar???????

[ Voor 12% gewijzigd door zoepersooi op 07-12-2013 09:24 ]

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
Yes! De mijne is onderweg, besteld bij expansys, gisteren verstuurd, hopelijk vandaag en anders maandag in bezit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
Hieronder een video waarbij de Lumia 1520 wordt vergeleken met de LG G2:

In Hong Kong kost het omgerekend ongeveer 470 euro, wel verleidelijk om er een mee te nemen als ik volgende maand er naartoe gaat :)

[ Voor 9% gewijzigd door Ted_W op 07-12-2013 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ik heb toch nog gehapt bij Belsimpel omdat hij weer direct beschikbaar was. Heb morgen de witte in m'n handen :). Nu nog een nanosim regelen, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
Heb een nano sim knipper 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ik meen dat de nanosim ook wat dunner is dan een microsim? Dus stukje af vijlen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-04 17:02
Zelf ben ik een erg grote Nokia en WP fan, alleen ik weet niet of 6" niet een beetje te groot voor mij is. Een collega heeft een 6" Galaxy note. Dit is wel een lekker scherm. Denk dat ik eerst even binnen ga bij de Nokia winkel in Eindhoven om dit toestel uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
Propane schreef op zondag 08 december 2013 @ 19:18:
[...]
Ik meen dat de nanosim ook wat dunner is dan een microsim? Dus stukje af vijlen? :P
Nee dat is niet het geval. Nano sim is eigenlijk alleen de chip van een normale sim that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Epiphany schreef op maandag 09 december 2013 @ 07:54:
[...]

Nee dat is niet het geval. Nano sim is eigenlijk alleen de chip van een normale sim that's it.
Er moest zelfs een stukje van de chip af, maar hij werkt inderdaad gewoon door op maat te knippen.

En holy crap wat een apparaat. De Ativ S is een echt kleintje vergeleken met de 1520. Wel erg mooi. Volgens mij is het grijze import. Taal stond op Duits en land op Zwitserland. (Edit: Jup, Swisscom app en ringtone krijg je er ook bij :P)

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2dke1qc.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Propane op 09-12-2013 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
Cool, Propane!
ben benieuwd naar je ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04 20:52
Ik twijfel nu ook wel heeel erg of ik de 1520 of toch een Note 3 ga kopen (na de Note 1 en nu de Note 2 te hebben). Heb een Ativ op mn bureau liggen en das toch al aardig aan de maat. :)

Ik vrees dat ik 'm net te groot ga vinden om mee te sjouwen (maar ik werd ook voor gek verklaard dat ik met een Note 1 ging lopen...)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planet X
Bedankt voor de Foto Propane. Ik zit nog steeds te twijfelen. Veel plezier met je nieuwe aanwinst. Ik weet niet of jij ook gebruik maakt van de Parkmobile app? Start die nu sneller op met de 1520?

Zijn de tiles eigenlijk smaller bij 3 rijen en de hoge resolutie of blijven de tiles even groot?

[ Voor 20% gewijzigd door Planet X op 09-12-2013 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
Ballebek schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:14:
Ik twijfel nu ook wel heeel erg of ik de 1520 of toch een Note 3 ga kopen (na de Note 1 en nu de Note 2 te hebben). Heb een Ativ op mn bureau liggen en das toch al aardig aan de maat. :)

Ik vrees dat ik 'm net te groot ga vinden om mee te sjouwen (maar ik werd ook voor gek verklaard dat ik met een Note 1 ging lopen...)
heb even met een Note 3 gewerkt.. en qua formaat is dat prima te doen, zodoende zijn mijn pijlen gericht op de 1520 #nog-even-sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Planet X schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:19:
Bedankt voor de Foto Propane. Ik zit nog steeds te twijfelen. Veel plezier met je nieuwe aanwinst. Ik weet niet of jij ook gebruik maakt van de Parkmobile app? Start die nu sneller op met de 1520?

Zijn de tiles eigenlijk smaller bij 3 rijen en de hoge resolutie of blijven de tiles even groot?
Ik gebruik geen Parkmobile. En als apps sneller opstarten heb ik het nog niet echt gemerkt. Waar ik wel snelheidsverschil merkte was bijv. bij het downloaden en installeren van landen voor HERE Maps/Drive.

Op mijn oude Lumia 800 en op de Ativ S was er na het downloaden nog even wat tijd nodig om te installeren. Op de 1520 zijn ze na downloaden enorm snel geïnstalleerd.

De tiles zijn volgens mij een tikje kleiner dan hetzelfde formaat op de Ativ S, die op zijn beurt weer een ander formaat tiles had dan de Lumia 800. Ik zal ze straks eens naast elkaar leggen.

Ik denk wel dat het echt een beetje een niche telefoon is. Gebruiken met één hand is nagenoeg onmogelijk.

Edit:

Nog even een vergelijkings foto dan. Van links naar rechts Lumia 1520, Ativ S, Lumia 800:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2hekhed.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Propane op 09-12-2013 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-04 21:31
Wat een bakbeest :p Gefeliciteerd met je aanwinst!

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Propane schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:55:
[...]
Ik gebruik geen Parkmobile. En als apps sneller opstarten heb ik het nog niet echt gemerkt. Waar ik wel snelheidsverschil merkte was bijv. bij het downloaden en installeren van landen voor HERE Maps/Drive.

Op mijn oude Lumia 800 en op de Ativ S was er na het downloaden nog even wat tijd nodig om te installeren. Op de 1520 zijn ze na downloaden enorm snel geïnstalleerd.

De tiles zijn volgens mij een tikje kleiner dan hetzelfde formaat op de Ativ S, die op zijn beurt weer een ander formaat tiles had dan de Lumia 800. Ik zal ze straks eens naast elkaar leggen.

Ik denk wel dat het echt een beetje een niche telefoon is. Gebruiken met één hand is nagenoeg onmogelijk.

Edit:

Nog even een vergelijkings foto dan. Van links naar rechts Lumia 1520, Ativ S, Lumia 800:

[afbeelding]
Zou je een foto willen plaatsen met de ativ S op de 1520? zelf heb ik ook de ativ s in gebruik.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 451305 op 09-12-2013 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomverhoeff
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-04 09:28
Voor de geinteresseerden, de 1520 naast een 800 en 920:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc1/p480x480/604048_10152104888682240_1414282711_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:25

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

tomverhoeff schreef op maandag 09 december 2013 @ 20:41:
Voor de geinteresseerden, de 1520 naast een 800 en 920:
[afbeelding]
Bedankt voor deze foto, een 800 en 920 heb ik ook, dus dit geeft mooi weer waar ik uitkom als ik een 1520 erbij zou kopen... <twijfel, twijfel> :P

Grappig om te zien dat de 3 buttons onderop veel dichter bij elkaar zitten op de 1520, hetzelfde als bij de 800. Dat zou gebruik wat makkelijker moeten maken, is dit ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomverhoeff
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-04 09:28
gauchov6 schreef op maandag 09 december 2013 @ 21:31:
[...]
Grappig om te zien dat de 3 buttons onderop veel dichter bij elkaar zitten op de 1520, hetzelfde als bij de 800. Dat zou gebruik wat makkelijker moeten maken, is dit ook zo?
Dat is absoluut zo, de 3 buttons zitten net zo ver bij elkaar vandaan als op bijv. de 920. Daardoor blijft het snel bedienen met je duim.

Verder is het qua bediening goed om je te beseffen dat je de linkerbovenhoek (rechts bij linkshandigen) nooit kunt bereiken als je de telefoon met 1 hand gebruikt. Dit hoeft geen bezwaar te zijn omdat de meeste applicaties hier geen belangrijke elementen hebben zitten, het is echter wel iets om in je achterhoofd te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Anoniem: 451305 schreef op maandag 09 december 2013 @ 18:50:
[...]

Zou je een foto willen plaatsen met de ativ S op de 1520? zelf heb ik ook de ativ s in gebruik.
Zoiets?

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/282p1xz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank voor de foto, maatje is nog wel te doen denk ik.. ga er maar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ik moet zeggen, ik merk toch wel een behoorlijk snelheidsverschil tussen de Ativ S en de 1520 bij bepaalde apps en handelingen. Waar de Ativ soms 5-10 seconden nodig had om een grote database in te lezen, doet de 1520 dat veel sneller. Mooi spul :).

• Epiphany
Sinds dinsdag in huis, erg tevreden over de 1520 tot nu toe, sterker nog, boven verwachting. Wat propane zegt, geweldige snelheid tov de ativ s. Ook batterijduur (zover ik er nu wat kan van zeggen) dik in orde

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:25

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Nokia heeft vandaag aangekondigd dat de officiele introductie pas eind januari zal zijn.

http://newsroom.nokia.nl/...anuari-2014-in-nederland/

• bartjas

bartjas

Ook Bekend met EPO

gauchov6 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:12:
Nokia heeft vandaag aangekondigd dat de officiele introductie pas eind januari zal zijn.

http://newsroom.nokia.nl/...anuari-2014-in-nederland/
lekker ruk alleen in t rood en zwart, zat zelf op een gele te azen, dus wil ik een andere moet ik m zoiezo online bestellen!!

ff een gerbuikservaring vraagje voor diegene die hem al in hun bezit hebben:
  • Telefoon is niet standaard voor de nederlandse markt ingesteld merk je daar wat van? Zijn er beperkingen te bespeuren?

• Propane
  • Niet online
bartjas schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:20:
ff een gerbuikservaring vraagje voor diegene die hem al in hun bezit hebben:
  • Telefoon is niet standaard voor de nederlandse markt ingesteld merk je daar wat van? Zijn er beperkingen te bespeuren?
Nog niets gemerkt. De witte die ik van Belsimpel kreeg is blijkbaar een Swisscom model, maar je merkt er niets van. De enige veranderingen zijn een extra accent kleur (mogelijk in de plaats van Nokia Blue) en een app die je kunt verwijderen. Verder staat er bij About Phone in de instellingen een link naar Swisscom voor support en in Extras+Info staat de mobile operator op SWI-CH.

Voor de rest dus niets van te merken. Ik denk dat dat SWI-CH ook geen gevolgen heeft voor updates, maar we zullen het zien.

• laue
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Kun je iets vertellen over de camera app? bij de 1020 duurt het starten en maken van foto's relatief lang. zet deze 1520 er een beetje vaart achter met die quad core?

• Propane
  • Niet online
Camera starten en foto opslaan gaat een fractie sneller op de Ativ S (Nokia Camera vs. default camera). Niet dat de Nokia storend langzaam is ofzo. Hij heeft gewoon meer op te slaan waardoor het misschien een halve seconde langzamer gaat.

Anoniem: 532171

Ik heb de mijne inmiddels besteld via de Twistel. Wel met contant betalen met afhalen. Die paar euro voor benzine kunnen er wel van af. Hopelijk krijg ik vandaag of morgen een berichtje dat ik hem kan ophalen. Kan eindelijk mijn oude N8 met pensioen. >:)

Zou misschien iemand van Tweakers het ding willen lenen voor een review? Ik heb zelf altijd enorm veel gehad aan alle info en reviews en tests hier op Tweakers.net en wil graag wat terug doen. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 532171 op 12-12-2013 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planet X
Voor wie niet van Duits schrikt is er een leuke en volledige review te vinden op de Duitse Computerbase.de website. Klik hier: http://www.computerbase.d...nokia-lumia-1520-im-test/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjas

bartjas

Ook Bekend met EPO

Propane schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:25:
[...]
Nog niets gemerkt.
{knip}
Voor de rest dus niets van te merken. Ik denk dat dat SWI-CH ook geen gevolgen heeft voor updates, maar we zullen het zien.
das mooi klote dan hahahahahhahah...
dacht dat het wel degelijk uit zou maken en daardoor mijn keuze voor wachten/nu al bestellen zou wijzigen maar hier schiet ik niks mee op.

Ik zit zelf te azen op een gele dus denk dat ik uiteindelijk toch aangewezen ben op een import toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 563958

Na het dichtgooien van twee andere topics, zou toch duidelijk moeten zijn dat dit niet de bedoeling is

[ Voor 80% gewijzigd door 13art op 16-12-2013 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hem gehaald bij TwisTel. Ondanks dat ik wat huiverig ben voor een telefoon via Marktplaats ben ik toch blij dat ik het gedaan heb. Voor de twijfelaars hierboven, niks mis mee, is betrouwbaar. En nee, ik heb geen enkele band/connectie met TwisTel.

Nu na 1,5 dag spelen valt me vooral op dat de batterij heerlijk lang meegaat, ondanks het vele gespeel. Verder is het ding erg groot. Ik had al van karton een mal gemaakt om te kijken of hij in de zak past. Het is nog een beetje wennen aangezien mijn vorige telefoon de Nokia N8 was.

Als mensen vragen hebben dan hoor ik het graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamoah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-10-2024
Anoniem: 532171 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:19:
Ik heb hem gehaald bij TwisTel. Ondanks dat ik wat huiverig ben voor een telefoon via Marktplaats ben ik toch blij dat ik het gedaan heb. Voor de twijfelaars hierboven, niks mis mee, is betrouwbaar. En nee, ik heb geen enkele band/connectie met TwisTel.

Nu na 1,5 dag spelen valt me vooral op dat de batterij heerlijk lang meegaat, ondanks het vele gespeel. Verder is het ding erg groot. Ik had al van karton een mal gemaakt om te kijken of hij in de zak past. Het is nog een beetje wennen aangezien mijn vorige telefoon de Nokia N8 was.

Als mensen vragen hebben dan hoor ik het graag! :)
Ik heb hem ook bij twistel besteld, witte variant. Mijn vraag is welk kleur heft u genomen en is deze unbranded of komt het van een bepaald telco net als hier boven van swiscom ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb er 2 zwarten gehaald. 1 voor mij en 1 voor mijn baas. Ze zijn simlock vrij, alleen aan de standaard tijdszone en aan 1 app kon ik zien dat hij uit Hong Kong kwam.

De app is inmiddels verwijderd en de tijd is goed gezet op +1 Amsterdam. Dus ik merk er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamoah
Anoniem: 532171 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:44:
Ik heb er 2 zwarten gehaald. 1 voor mij en 1 voor mijn baas. Ze zijn simlock vrij, alleen aan de standaard tijdszone en aan 1 app kon ik zien dat hij uit Hong Kong kwam.

De app is inmiddels verwijderd en de tijd is goed gezet op +1 Amsterdam. Dus ik merk er niks van.
Mooi dank je wel, Ik kan haast niet wachten op de mijne !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759

Anoniem: 532171 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:44:

Geen Nederlandse taal mag ik aannemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
Anoniem: 111759 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 06:03:
[...]

Geen Nederlandse taal mag ik aannemen
Hoezo niet? Lijkt mij een kwestie van instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nederlandse taal was gewoon te selecteren. De 1e keer aanzetten krijg je een keuzemenu in het engels, met oa welke taal je wilt. Selecteer Nederlands uit een hele lange lijst, de phone reboot en klaar ben je. Alle verdere vervolgstappen verlopen in het Nederlands.

Het enige waarin ik nu kan zien dat dit geen EU telefoon is is omdat ik een batterij-app de telefoonnaam "RM-937_apac_hong_kong_222" zie staan.

Owja, en de stopcontact-plug werkt niet (engelse stekker), maar dat boeit mij niet want ik wil toch wireless gaan laden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:43
Mede L1520 eigenaars.
Ik heb vorige week een witte L1520 gekocht bij de Media markt in Rheine, Duitsland waar overigens toen nog 3 zwarte op voorraad waren.
Er vallen mij een paar dingen op:
1. De powerknop zit dieper weg dan de volume en camera knoppen. Powerknop is bijna even hoog als de rechter zijkant waardoor de knop moeilijk te vinden is.
2. De capacitieve Windows knoppen onderaan lichten geelachtig op ipv wit wat naar mijn mening afsteekt tegen het wit van het scherm.
3. De Nokia Mix Radio app heeft bij mij een rij witte pixels onderaan het scherm. Het lijkt alsof de app 1919*1080 is of upscaled ipv 1920*1080.
4. Bij swipen naar onder/boven, links/rechts gebeurt het regelmatig dat ik ipv scroll een app open.

Hebben jullie dit ook?

Verder is het een monsterlijk apparaat.
Hiervoor had ik de L1020 en hoewel de foto's van de L1020 beter zijn zijn de foto's van de L1520 voor mij verrassend goed. Je zou niet zeggen dat het een 20MP camera is ipv een 41MP camera.
En oh wat is die 3400maH batterij prettig, 2 dagen intensief gebruik is geen uitzondering waar ik met m'n L1020 en daarvoor m'n L920 amper de dag doorkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-04 14:48
dr_dreey schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 12:05:
Mede L1520 eigenaars.
Ik heb vorige week een witte L1520 gekocht bij de Media markt in Rheine, Duitsland waar overigens toen nog 3 zwarte op voorraad waren.
1. De powerknop zit dieper weg dan de volume en camera knoppen. Powerknop is bijna even hoog als de rechter zijkant waardoor de knop moeilijk te vinden is.
2. De capacitieve Windows knoppen onderaan lichten geelachtig op ipv wit wat naar mijn mening afsteekt tegen het wit van het scherm.
3. De Nokia Mix Radio app heeft bij mij een rij witte pixels onderaan het scherm. Het lijkt alsof de app 1919*1080 is of upscaled ipv 1920*1080.
4. Bij swipen naar onder/boven, links/rechts gebeurt het regelmatig dat ik ipv scroll een app open.

Hebben jullie dit ook?

Hiervoor had ik de L1020 en hoewel de foto's van de L1020 beter zijn zijn de foto's van de L1520 voor mij verrassend goed. Je zou niet zeggen dat het een 20MP camera is ipv een 41MP camera.
En oh wat is die 3400maH batterij prettig, 2 dagen intensief gebruik is geen uitzondering waar ik met m'n L1020 en daarvoor m'n L920 amper de dag doorkwam.
1. Volgens mij is dat een functie, geen foutje, want bij mijn Lumia 800 was dat ook zo.
2. Werkelijk waar iedere Lumia heeft van die gele knoppen, geen idee waarom.
4. Dat is dus wel een bug, op Amazon veel klachten daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
Punt 4 heeft volgens mij met dat super sensitive geneuzel van Nokia te maken, weet niet of het een bug is of bij design. Ik heb er wel mee perongeluk een aantal keren mensen mee gebeld omdat bij swipen in een people card ik het telefoonnummer belde door de swipe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dr_dreey schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 12:05:
Mede L1520 eigenaars.

Hebben jullie dit ook?

1. Ik zie het zo niet. Nu moet ik wel zeggen dat de mijne inmiddels alweer braaf in een Krusell-hoesje zit en ik sowieso wat dieper moet drukken om een knopje te gebruiken. Maar ook als ik goed kijk zie ik niet dat er een knopje dieper inzit dan een een ander knopje.
2. Nu je het zegt zie ik het. Het was mij nog nieteens echt opgevallen. Het scherm leidde teveel af zeg maar. :+ Ik vind het niet storend, sterker nog, ik zie die knoppen nauwelijks. Wat ik nu, dankzij jou opmerking, wel jammer vind is dat ik de apartje ledjes van die 3 knoppen, ik er 2 "onder het scherm" door zie komen. Soort van backlight bleeding.
3. Ik heb deze app nog niet gebruikt. Ik zal er wel eens een keer naar kijken.
4. Nee, nog helemaal niet gehad. De mijne heeft wel een ander truukje, maar ik denk dat het deels komt door het hoesje (magneetsluiting) die het scherm laat denken dat ik met mn vingers ergens iets aan het doen ben. Touchscreen naar "normal" zetten ipv High Sensitive helpt. Maar als ie dit vaker gaat doen dan moet hij maar even zonder jasje door het leven. Kijken of het aan het toestel ligt of het hoesje. Scherm vergrendelen en ontgrendelen en alles doet het weer normaal.

Verder ben ik het met je eens dat het een monsterlijk apparaat is, zeker de batterij. Waar ik normaal een dag volbracht door de bespaarfunctie aan te zetten laat ik nu alles aanstaan, zelfs wifi, en kan ik alsnog zonder moeite 2 dagen spelen.

Op dit moment is er eigenlijk (behalve dan puntje 2 en 4 van hierboven, maar kan aan mijn toestel liggen) niks dat ik niet leuk vind aan dit toestel. Mocht ook wel nadat ik nog altijd met een oude trouwe blok symbian-aluminium belde en surfde. (Nokia N8)

Verdere gedachtes over dit toestel zal ik wel bewaren voor de review. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricoche
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-10-2024
Sinds 9 december ben ik de trotse eigenaar van een zwarte Lumia 1520. Ook ik heb het SwissCom model via Belsimpel. Alles werkt fantastisch en ben ook super tevreden behalve om het feit dat m'n L1520 spontaan reboot. Soms paar keer op een dag dan wel een paar dagen niet.

Hebben jullie dit ook al ondervonden? Ik maak gebruik van Telfort en omdat het niet een NL product is, moet ik roomen om gebruik te kunnen maken van m'n databundel. Wellicht dat het daar aan ligt en ik een instelling over het hoofd heb gezien?

Overigens zal ik vanaf 7 januari gebruik gaan maken van HI en uit ervaring bij vrienden, hoeven zij niet te roomen bij niet NL modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ricoche schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:07:
Sinds 9 december ben ik de trotse eigenaar van een zwarte Lumia 1520. Ook ik heb het SwissCom model via Belsimpel. Alles werkt fantastisch en ben ook super tevreden behalve om het feit dat m'n L1520 spontaan reboot. Soms paar keer op een dag dan wel een paar dagen niet.

Hebben jullie dit ook al ondervonden? Ik maak gebruik van Telfort en omdat het niet een NL product is, moet ik roomen om gebruik te kunnen maken van m'n databundel. Wellicht dat het daar aan ligt en ik een instelling over het hoofd heb gezien?

Overigens zal ik vanaf 7 januari gebruik gaan maken van HI en uit ervaring bij vrienden, hoeven zij niet te roomen bij niet NL modellen.
Ook ik heb telfort en ik heb nog niet ervaren dat hij automatisch reboot. Misschien een bug in de firmware? Probeer anders een harde reset richting factory-settings, al je instellingen staan als het goed is toch in de cloud en is alles zo weer terug te zetten.

Hi? Ga je gebruik maken van 4G? Als het goed is krijg ik binnenkort een Vodafone simmetje voor het werk ivm internationaal reizen. Ben erg benieuwd naar de snelheid, alhoewel ik op het moment voor mijn gevoel niks te kort meer kom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricoche
Anoniem: 532171 schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:03:
[...]

Ook ik heb telfort en ik heb nog niet ervaren dat hij automatisch reboot. Misschien een bug in de firmware? Probeer anders een harde reset richting factory-settings, al je instellingen staan als het goed is toch in de cloud en is alles zo weer terug te zetten.

Hi? Ga je gebruik maken van 4G? Als het goed is krijg ik binnenkort een Vodafone simmetje voor het werk ivm internationaal reizen. Ben erg benieuwd naar de snelheid, alhoewel ik op het moment voor mijn gevoel niks te kort meer kom. :)
Afgelopen weekend had ik al een harde reset uitgevoerd, maar dat heeft helaas niet geholpen. Ik weet dat het rebooten ruim een jaar geleden nog een issue was bij WP8 telefoons. Had het ook een paar keer met m'n L920 die ook zomaar vast liep. Maar dat zou je niet meer verwachten van een L1520 met de nieuwste BlACK Update en GDR3. Wellicht dat het toch een bug is zoals jij al aangaf. Ik kijk het nog even aan. Als het nog een keer gebeurd, dan maar Belsimpel contacten.

Klopt, Ben al meer dan 10 jaar een tevreden klant bij Telfort, maar ben nu echt toe aan sneller internet wat Telfort mij niet kan bieden. Bij het afsluiten van het nieuwe contract had HI voor mij de beste prijs i.c.m. de L1520. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamoah
Klein vraagje., hoe kopen jullie app in de MS marketplace, Ik heb een giftcard uit de vs meegenomen die ik straks kan gebruiken maar ik heb ze hier in NL nog nergens gezien. Credit card gebruik ik voor wat belangrijke dingen, geen apps.

Moet straks wel me live timing app voor F1 2014 kunnen aanschaffen natuurlijk :*)

[ Voor 15% gewijzigd door bamoah op 23-12-2013 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricoche
bamoah schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:20:
Klein vraagje., hoe kopen jullie app in de MS marketplace, Ik heb een giftcard uit de vs meegenomen die ik straks kan gebruiken maar ik heb ze hier in NL nog nergens gezien. Credit card gebruik ik voor wat belangrijke dingen, geen apps.

Moet straks wel me live timing app voor F1 2014 kunnen aanschaffen natuurlijk :*)
Zelf maak ik wel gebruik van m'n Credit card om apps aan te schaffen. Werkt voor mij in ieder geval altijd snel en goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oldeberkoop
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-02-2019
Ricoche schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:07:
Dat je moet roamen ligt niet aan de herkomst van je toestel, maar aan het feit dat Telfort geen eigen masten meer heeft en als 'gast' roamt op het netwerk van KPN. Al heb je een rood-wit-blauw toestel, dan nog moet je roamen bij Telfort.
bamoah schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:20:
Ook hier alles met de creditcard, en in tegenstelling tot Google Play neemt de MS Marketplace ook AMEX aan. Werkt prima, één keer in de zoveel tijd komt een netjes overzichtje in de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricoche
Dat je moet roamen ligt niet aan de herkomst van je toestel, maar aan het feit dat Telfort geen eigen masten meer heeft en als 'gast' roamt op het netwerk van KPN. Al heb je een rood-wit-blauw toestel, dan nog moet je roamen bij Telfort.
Daar heb je uiteraard helemaal gelijk in. Het frappante is wel, dat ik bij NL telefoons het roamen gewoon uit kan zetten in WP8 en toch gewoon gebruik kan blijven maken van m'n data. Het mooie daarvan is, dat ik niet hoef op te letten als ik in het buitenland ben want roamen staat uit. Nu moet het altijd aan staan en moet ik rekening houden om het handmatig uit te zetten om hoge rekeningen te voorkomen. Bij HI hoeft dat niet hoewel HI in principe net als Telfort gebruik maakt van het KPN netwerk.

Of mis ik hier iets? :)

[ Voor 0% gewijzigd door PaT op 12-01-2014 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Ricoche schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:16:
[knip]

Bij HI hoeft dat niet hoewel HI in principe net als Telfort gebruik maakt van het KPN netwerk.

Of mis ik hier iets? :)
Nee, je mist niks.

Telfort had vroeger een eigen netwerk. Dat netwerk bestaat niet meer, alle aansluitingen van Telfort roamen nu op het netwerk van KPN.
HI zat altijd al op het KPN netwerk, dit is voor HI dus het thuisnetwerk.

Simple comme bonjour.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu een paar dagen thuis in gebruik, enkel op wifi, nano is onderweg.
wat een apparaat. Af en toe grijp ik nog naar de Ativ S om te bellen en verbaas me dat die ineens erg klein lijkt.. Ook 6 inch went dus. Nu nog afwachten hoe het gaat om de 1520 mee op pad te nemen. Heb de zwarte en vind het toestel erg glad, hoop niet dat,ik m laat glippen :(

Iemand al problemen ondervonden met de afmeting van de 1520 onderweg? (kleding/autohouder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het formaat was ook bij mij een puntje van twijfel, mijn oude N8 kan er 3x in kwa oppervlakte.

Ik heb van tevoren een malletje gemaakt van karton en plaktape en hier een tijdje mee rondgelopen, kijken of het overal in paste (motorjas-zak, broekzak) en of het zou knellen enzo. Dat deed het niet en tot nu toe vind ik hem eerder fijner omdat hij lekker dun is en gemakkelijk in een zak glijd.

Gladheid heb ik geen last van omdat hij in een hoesje zit (Krusell), maar ook toen hij er niet in zat vond ik hem niet bijzonder glad.

Wees maar voorzichtig en laat hem niet vallen, we willen niet een deuk in de aardkorst hebben! (nokia geintje :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:43
@Epiphany,
Dank voor je antwoord.
Ik heb op Amazon zitten lezen en idd. veel mensen met hetzelfde euvel, onbedoeld 'tappen' (apps openen) ipv swipen.
Op het WPcentral forum is er ook reeds een topic over:
http://forums.wpcentral.c...bugs-factory-defects.html

@e.kroon,
Dank voor je antwoord en sorry dat ik je op een irritatie puntje geattendeerd heb. ;)
wat betreft dit punt

Het valt me op dat meerdere apps dit hebben, vooral de nokia apps hebben bij mij last van een 'witte rij pixels' onderaan het scherm. Lijkt op een upscale probleem oid...
Ik zal eens kijken of ik er een screenshot van kan maken.
Andere mensen dit al opgevallen?

@Ricoche,
Hier nog geen last van spontane reboots gehad.

@Bomoha
Paypal account gekoppeld aan portemonnee.

@Benjamin1,
Hier geen problemen onderweg. Ben zelf wel groot en draag loose fit jeans met grote broekzakken.
Enige probleem is dat peeps nog wel is raar naar m'n Phablet kijken als ik bel. :9

[ Voor 20% gewijzigd door dr_dreey op 23-12-2013 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@e.kroon: heb ook een hoesje besteld, geen krussel meer voor mij want de rubber coating ging er snel af (ativ s hoesje). Hier de zoekterm voor ebay: "Nokia Lumia 1520 New White Rubber Rubberized Plastic Cover Hard Case ZVBD185" , als ie binnen is zal ik de ervaring delen.

@ dreey: Mensen zullen idd wel een beetje vreemd opkijken maar ja, lekker belangrijk, als early adapter kan ik de reactie op mijn eerste galaxy S ook nog herinneren, dat was toen ook een grote telefoon. straks loopt iedereen met zo'n ding rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Benjamin1 Ah, jij hebt alleen een cover. Nee, ik heb echt zo'n flip-case-wallet achtig geval. De Krusell FlipCover Malmö. Ik werd in het verleden gek van die portemonnee in de kontzak en heb ergens een briljante ingeving gehad dat ik van dat hele ding eigenlijk maar 2/3 pasjes nodig heb.

Voor de N8 voor mijn verjaardag destijds een hoesje gekregen met pasjeshouder van dit merk. Na 3 jaar zware misbruik ziet het ding, op een paar vage slijtplekken, er nog redelijk nieuw uit. Vandaar dat ik weer voor dit merk ging. :)

Wat ik trouwens gisteren ben gaan doen, redelijk onbewust, is met 2 vingers typen. Phablet op het bureau en met 2 vingers een smsje tikken. En ik kan zeggen, je tikt heel snel een end weg op die manier!

Weet iemand trouwens of het mogelijk is om een BT-keyboard aan te sluiten op de lumia? Zeker voor het beantwoorden van (zakelijke) mail zou het voor mij een uitkomst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamoah
Gister eindelijk de 1520 opgehaald, besteld bij Twistel, netjes op de hoogte gehouden middels mail. Dus gewoon een goed en betrouwbaar webwinkel ook al ziet de website er niet zo uit!

Nu aan de slag met de bakbeest !

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2j4ol87.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door bamoah op 25-12-2013 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laue
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Hoe zit het eigenlijk met wireless charging? Ik lees diverse berichten, verschil in carriers in de USA, enz enz.

Ik heb een 1520 in de preorder staan bij coolblue. Moet ik straks met een case gaan werken of zit het er nu al ingebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
laue schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 10:52:
Hoe zit het eigenlijk met wireless charging? Ik lees diverse berichten, verschil in carriers in de USA, enz enz.

Ik heb een 1520 in de preorder staan bij coolblue. Moet ik straks met een case gaan werken of zit het er nu al ingebouwd?
Alleen bij de AT&T versie (US) zit geen qi draadloos opladen in, en heeft maar 16GB intern geheugen. Dus ik denk dat die van coolblue wel qi heeft en 32gb intern geheugen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-12-2024
De rooie besteld. Opvolger van mijn Lumia 800.
12e nokia telefoon tot nu toe :-) in 11 jaar (Y).

Ben benieuwd, hij komt vrijdag binnen!

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-04 20:49
Zijn er ook nog 1020 > 1520 overstappers?
Ik twijfel namelijk nog... Ik heb een kartonnen replica gemaakt van de 1520 en qua formaat valt hij me mee.
Maar desondanks weet ik niet of ik hem moet nemen... ja... of nee....

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricoche
rimave schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 10:49:
Zijn er ook nog 1020 > 1520 overstappers?
Ik twijfel namelijk nog... Ik heb een kartonnen replica gemaakt van de 1520 en qua formaat valt hij me mee.
Maar desondanks weet ik niet of ik hem moet nemen... ja... of nee....
Ik ben uiteindelijk voor de 1520 gegaan mede omdat de;

-6" FHD scherm
-Quad core CPU
-Betere GPU
-Grote accu

mij het meeste aanspreken.
De 20MP camera gaat het qua zoommogelijkheden uiteraard niet halen in vergelijking met de 41MP camera van de 1020. En ja, ook de lens is iets beter dan die van de 1520. In de praktijk zal je er echter weinig van merken, behalve als je echt heel ver wilt inzoomen.

Kortom, met de 1520 heb je één van de meest geavanceerde smartphones van het moment met één van de beste camera's. Met de 1020 heb je de beste camera ( mits je de 808 niet mee rekent ) maar meer ook niet. Overigens wil dat niet zeggen dat de 1020 een slecht toestel is, ik heb namelijk zelf de 920 en de 1020 gehad, maar beide komen ze niet in de buurt van de 1520.

Ik hoop dat ik je een beetje op weg heb kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxxie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-04 08:57
Ik twijfel ivm de grootte.
Ik heb nu een Lumia 920 (daarvoor een 800)..
Pagina: 1 2 ... 14 Laatste

Let op:
Levertijden moeten in [Nokia Lumia 1520] Levertijden en prijzen topic besproken worden.
Accessoires horen in Wearables, Accessoires en Overige. Dit topic moet nog aangemaakt worden.