dr_dreey schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 12:05:
Mede L1520 eigenaars.
Ik heb vorige week een witte L1520 gekocht bij de Media markt in Rheine, Duitsland waar overigens toen nog 3 zwarte op voorraad waren.
Er vallen mij een paar dingen op:
1. De powerknop zit dieper weg dan de volume en camera knoppen. Powerknop is bijna even hoog als de rechter zijkant waardoor de knop moeilijk te vinden is.
2. De capacitieve Windows knoppen onderaan lichten geelachtig op ipv wit wat naar mijn mening afsteekt tegen het wit van het scherm.
3. De Nokia Mix Radio app heeft bij mij een rij witte pixels onderaan het scherm. Het lijkt alsof de app 1919*1080 is of upscaled ipv 1920*1080.
4. Bij swipen naar onder/boven, links/rechts gebeurt het regelmatig dat ik ipv scroll een app open.
Hebben jullie dit ook?
Verder is het een monsterlijk apparaat.
Hiervoor had ik de L1020 en hoewel de foto's van de L1020 beter zijn zijn de foto's van de L1520 voor mij verrassend goed. Je zou niet zeggen dat het een 20MP camera is ipv een 41MP camera.
En oh wat is die 3400maH batterij prettig, 2 dagen intensief gebruik is geen uitzondering waar ik met m'n L1020 en daarvoor m'n L920 amper de dag doorkwam.
1. Ik zie het zo niet. Nu moet ik wel zeggen dat de mijne inmiddels alweer braaf in een Krusell-hoesje zit en ik sowieso wat dieper moet drukken om een knopje te gebruiken. Maar ook als ik goed kijk zie ik niet dat er een knopje dieper inzit dan een een ander knopje.
2. Nu je het zegt zie ik het. Het was mij nog nieteens echt opgevallen. Het scherm leidde teveel af zeg maar.

Ik vind het niet storend, sterker nog, ik zie die knoppen nauwelijks. Wat ik nu, dankzij jou opmerking, wel jammer vind is dat ik de apartje ledjes van die 3 knoppen, ik er 2 "onder het scherm" door zie komen. Soort van backlight bleeding.
3. Ik heb deze app nog niet gebruikt. Ik zal er wel eens een keer naar kijken.
4. Nee, nog helemaal niet gehad. De mijne heeft wel een ander truukje, maar ik denk dat het deels komt door het hoesje (magneetsluiting) die het scherm laat denken dat ik met mn vingers ergens iets aan het doen ben. Touchscreen naar "normal" zetten ipv High Sensitive helpt. Maar als ie dit vaker gaat doen dan moet hij maar even zonder jasje door het leven. Kijken of het aan het toestel ligt of het hoesje. Scherm vergrendelen en ontgrendelen en alles doet het weer normaal.
Verder ben ik het met je eens dat het een monsterlijk apparaat is, zeker de batterij. Waar ik normaal een dag volbracht door de bespaarfunctie aan te zetten laat ik nu alles aanstaan, zelfs wifi, en kan ik alsnog zonder moeite 2 dagen spelen.
Op dit moment is er eigenlijk (behalve dan puntje 2 en 4 van hierboven, maar kan aan mijn toestel liggen) niks dat ik niet leuk vind aan dit toestel. Mocht ook wel nadat ik nog altijd met een oude trouwe blok symbian-aluminium belde en surfde. (Nokia N8)
Verdere gedachtes over dit toestel zal ik wel bewaren voor de review.