iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Zal ongetwijfeld met deze ROM te maken hebben.
Vandaar mijn vraag naar de product code van de CV-BE.
Hier een link naar Windows Phone recovery tool en een how to:
http://www.windowscentral...one-81-windows-10-preview
Via deze stappen heb ik de orginele Rom weer terug geflashed. Windows Phone recovery tool geeft automatisch aan wat de laatste officiële beschikbare Rom is voor je Phone.
Ik zou deze methode een proberen.
Hier screens van mijn gegevens bij extra's & info:

[ Voor 42% gewijzigd door dr_dreey op 16-04-2015 13:13 ]
Net op mijn 830 gedaan: als je wel hebt gedownload, maar niet geïnstalleerd kun je een factory reset doen. Recovery tool is dan nog niet nodig.Muta schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 22:12:
[...]
bij mij ook (kon toch niet wachten). Zit je nu op WIN10 dan?
Ik ga die er echt niet opzetten. Alleen nu blijf ik de update-melding van de insider app houden bij settings. Hij moet nog downloaden, maar toch. Hoe krijg ik dit weg zonder factory reset?
Windows insider gebruikt om naar 8.1 update 2 te gaan, wat loopt de 1520 nu, snel sneller snelst.
Maar nu, schiet mij maar lek, geen ING app beschikbaar voor dit toestel, sterker nog aanpassen naar diverse regio's werkt niet, pushen vanuit de appstore op mijn laptop ook niet, ING app is niet beschikbaar.
Is de app soms uit de store gehaald?
Net even jouw fb post doorgenomen en ja er is idd geen transportschade, maar wie zegt dat hij niet van een werkbank gevallen is?walterworld schreef op woensdag 15 april 2015 @ 19:18:
Ben nu toch een tijdje bezig op Facebook, ze kunnen niks doen? Ze moeten de claim afwijzen.
Eerste post:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10204065960398677
Tweede post:
https://www.facebook.com/...d/posts/10153226076524127
Wat zijn de volgende stappen die ik kan ondernemen om dit toch onder de garantie gerepareerd te krijgen?
Dit is toch niet normaal!![]()
Ongelukjes gebeuren nu eenmaal en ongetwijfeld daar ook.
Je hebt het via een nette manier proberen op te lossen.
Misschien tijd voor een stap verder, een klachtenprocedure opstarten of geschillencommissie eventueel klachten.nl.? Er is altijd wel ergens een ingang te vinden voor dergelijke zaken.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Geloof me, alles geprobeerd maar na drie roms flashen in combinatie met diverse regio instellingen was mijn conclusie dat de app niet beschikbaar was, jammer dat ik geen printscreen heb gemaakt

Gelukkig is het nu opgelost.
Zo niet, wat lijkt het beste alternatief?
Behoudens de grootte van de 1520 zou ik niet weten welk toestel jij als alternatief zou zien, wellicht de 930?
Mijn 1520 draait nu WP8.1 update 2 en zo snel als dit toestel zie ik niet vaak, de meeste mensen aan wie ik het toestel laat zien om kennis te maken met WP zijn erg verbaast over de performance.
Zoal René H aangeeft, ik heb het toestel ook los gekocht met sim only abbo. Vervanger voor L1520 is lastig met WP idd, dit is DE phablet op WP.
Met de ondersteuning van W10 kun je nog een hele tijd vooruit met de L1520 ondanks dat de hardware niet het snelste is wat er te krijgen is momenteel is het een beest van een toestel.
Er zijn ook via ebay bv refurbished L1520's te koop, deze zijn scherp geprijsd.
Een andere optie is wachten op de release van W10 for Phone deze zomer/najaar. Er gaan geruchten van een opvolger voor de L1520 in de vorm van een 940XL met 5,7" scherm en killer hardware maar dit zijn tot,nu toe geruchten.
Bedankt voor je berichtAmadeus1966 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 20:21:
[...]
Net even jouw fb post doorgenomen en ja er is idd geen transportschade, maar wie zegt dat hij niet van een werkbank gevallen is?
Ongelukjes gebeuren nu eenmaal en ongetwijfeld daar ook.
Je hebt het via een nette manier proberen op te lossen.
Misschien tijd voor een stap verder, een klachtenprocedure opstarten of geschillencommissie eventueel klachten.nl.? Er is altijd wel ergens een ingang te vinden voor dergelijke zaken.
Waarschijnlijk bedoel je klacht.nl?
Yup dat is hem.walterworld schreef op woensdag 22 april 2015 @ 20:58:
[...]
Bedankt voor je bericht, Microsoft zit niet aangesloten bij de geschillencommissie.
Waarschijnlijk bedoel je klacht.nl?
Is niet echt rechtsgeldig, maar bepaalde bedrijven willen er nogal wel eens gevoelig voor zijn.
Heeft mij iig goed geholpen bij twee akkefietjes en niet geschoten is altijd mis.
Ik had sinds mijn aanschaf al last van wat verkleuringen bij het scherm aanraken ter hoogte van de camera, maar vond het nooit de moeite mijn telefoon daarvoor op te sturen.
Gisteren mijn telefoon terug gekregen met een mooi nieuw scherm er in. Volgens de werkbon lijkt er ook een nieuwe accu in te zitten. Ik heb het idee dat het scherm ook beter vastzit in mijn telefoon, dus vooralsnog een prima reparatie.
Overigens heb ik bij het inpakken van mijn telefoon wel eerst een paar foto's van voor en achterkant gemaakt, de posts van walterworld laten wel zien dat het handig zou kunnen zijn een paar foto's te hebben die kunnen aantonen hoe je telefoon er uitzag bij verzenden. Het lijkt me dat je dan toch net wat sterker staat in zo'n geval.
Microsoft reageert niet op mijn klacht. Ga vanavond kijken welke stappen ik nog kan ondernemen
Heeft 1 van jullie hier ook last van (gehad)?
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
Dit heeft voor mij iedere keer een aantal bugs opgelost, zowel naar WP10 als terug naar 8.1
Verder kan ik nu ook niet meer het imeinummer op de telefoon vinden. Want: geen response bij het startscherm. Weet iemand hoe ik dat kan vinden? Volgens mij moet je namelijk het imeinummer opgeven bij het aanmaken van een service-call.
[ Voor 5% gewijzigd door PeaceNlove op 06-05-2015 10:06 ]
Ik ga zoeken. Helaas/gelukkig nu op vakantie (lekker moment voor een telefoon om stuk te gaan)PeaceNlove schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:05:
Heb je de verpakking nog? Op mijn Nokia doosje zat namelijk een sticker met o.a. Imeinummer
En google biedt ook een oplossing:
http://forums.windowscent...nfinite-restart-loop.html
-------
Things you can try to get your phone working again are a soft reset first. Press and hold the Volume down and Power buttons together until the phone vibrates. Hopefully it will boot back up.
If that doesn't work then you can do a factory reset. With the phone turned off press and hold the Volume DOWN key and then connect the charger. An exclamation mark should now appear. Now press the following buttons in the exact order: Volume UP, Volume DOWN, POWER then Volume DOWN. This will now fully reset the device and restore it to factory defaults so any personal data will also be erased.
he above should work. If it does not, do this.
Step one, allow battery to die completely.
Step two, remove sim.
Step three, insert charging cable
Step four, while Nokia logo is displayed press VOL UP, VOL DOWN, POWER, VOL UP.
Step five, hold power, vol down and camera button until the phone resets.
Step six, the phone should go black, screen on, but nothing displayed. HOLD VOL DOWN AND POWER.
It should now reset and load up into your welcome sceen
En dankzij de oorbel van mijn dochter kon ik de simkaart eruit krijgen.If that doesn't work then you can do a factory reset. With the phone turned off press and hold the Volume DOWN key and then connect the charger. An exclamation mark should now appear. Now press the following buttons in the exact order: Volume UP, Volume DOWN, POWER then Volume DOWN. This will now fully reset the device and restore it to factory defaults so any personal data will also be erased.
Bedankt voor alle tips.
Aanvulling: door de factory reset kan ik nu ook foto's en meer op de SD kaart opslaan.
[ Voor 8% gewijzigd door winnie op 06-05-2015 20:18 ]
Tot zover een van de fijnste telefoons die ik ooit in gebruik heb gehad. Heb ook erg veel zin in Windows 10.
Wat ik al heb geprobeerd?
- andere spraak gedownload, nederlands man en zuid afrikaans. Geen resultaat
- taal en regio instellingen van telefoon veranderd. Geen resultaat
- here drive+ verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Geen resultaat.
- Harde reset van telefoon. Geen resultaat.
Ik ben ten einde raad. Nog iemand een idee?
Dat de stem er spontaan mee opgehouden is is al gek, maar goed. Ik ga er ook even van uit dat je speaker het doet en dat je geen stem krijgt, al dan niet via bluetooth. Draai je WP8.1 of W10? En Cyan of Denim?RaceKabouter schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:01:
sinds enige dagen werkt de gesproken navigatie van here drive+ niet meer.
Wat ik al heb geprobeerd?
- andere spraak gedownload, nederlands man en zuid afrikaans. Geen resultaat
- taal en regio instellingen van telefoon veranderd. Geen resultaat
- here drive+ verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Geen resultaat.
- Harde reset van telefoon. Geen resultaat.
Ik ben ten einde raad. Nog iemand een idee?
Na wat gegoogle kwam ik hier: http://answers.microsoft....ad-499d-a288-f1a3930ba47f
Persoon in kwestie heeft na een nieuwe softwareversie HERE opnieuw ingesteld maar kreeg de gesproken navigatie niet aan de gang, bleek aan de instellingen van de telefoon te liggen:
Ik hoop dat het helpt en loop anders al je instellingen nog na want een hardwareprobleem lijkt me uitgesloten (anders waren er meer dingen dan Here Drive stuk geweest) en niet alle instellingen komen goed mee bij een hard reset (of een software-update, zoals je in gelinkte voorbeeld kunt zien).The answer is because there was no additional Speech library installed.
I went to Settings -> Language and here was what I saw:
Phone Language: enabled
Regional format: enabled
Speech: not installed
Keyboard: English
Settings -> Speech. No audio was installed.
Although the Nokia HERE Drive+ Voice Language was selected and installed, you need to install BOTH in order for it to work. One in Nokia HERE Drive+ and one (I'm assuming the same) in Settings.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Dank je, het is ongetwijfeld een fraai toestel, maar ik ben toch eerst maar gegaan voor een 640 XL (EUR 128 in totaal) met HN 1500/2jr (14,00/mnd), ben benieuwd.....dr_dreey schreef op zondag 19 april 2015 @ 23:15:
@Dirkhimself,
Zoal René H aangeeft, ik heb het toestel ook los gekocht met sim only abbo. Vervanger voor L1520 is lastig met WP idd, dit is DE phablet op WP.
Met de ondersteuning van W10 kun je nog een hele tijd vooruit met de L1520 ondanks dat de hardware niet het snelste is wat er te krijgen is momenteel is het een beest van een toestel.
Er zijn ook via ebay bv refurbished L1520's te koop, deze zijn scherp geprijsd.
Een andere optie is wachten op de release van W10 for Phone deze zomer/najaar. Er gaan geruchten van een opvolger voor de L1520 in de vorm van een 940XL met 5,7" scherm en killer hardware maar dit zijn tot,nu toe geruchten.

Wel weer even wennen zo'n L920 kwa scherm grootte...
Heb hem al even geprobeerd, en voor zover werkte die prima.
[ Voor 6% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 01-06-2015 23:14 ]
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
Ligt er natuurlijk aan bij wie het is gerepareerdMother_Goozz schreef op maandag 01 juni 2015 @ 23:13:
Even een vraagje: ik kan een rode Lumia 1520 van iemand overnemen, compleet met bon en nog 10 maanden garantie. Alleen is het toestel paar weken geleden op de punt gevallen, scherm kapot, toestel deed het niet goed meer. Opgestuurd en de verkoper heeft hem gerepareerd terug gekregen. Toestel heeft op de punt nog wel valschade maar scherm ect is nieuw. Nou ben ik toch bang dat er problemen later op kunnen gaan treden, of is dit onzin?
In dat geval zie ik zeker geen probleem om het toestel over te nemen. Maar uiteindelijk zal jij de afweging moeten makenHeb hem al even geprobeerd, en voor zover werkte die prima.
Grofweg begin ik dan met rekenen: huidige gemiddelde tweedehandstoestelprijs delen door 2 als uiterste max en daar misschien zelfs nog wat onder zitten.
Echter sinds kort werkt mijn 3.5mm Jack niet meer.
De telefoon is niet verzekerd want ik had hem los gekocht bij coolbleu , iemand ideeën wat ik het best kan doen.
LOL EU: InXzitoWeTrust
Je moet eens bij je inboedelverzekeraar langs gaan want er is een kans dat hun het gewoon vergoedenXzito schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:31:
ik heb nog steeds een nokia 1520 wat een telefoon blijft het die 4000 MAH batterij maakt mij altijd vrolijk. Echter zit ik met een probleem. mijn Nokia is net een jaar oud echter loop ik sinds maand 3 met een barst in het scherm ( telefoon werkt nog wel).
Echter sinds kort werkt mijn 3.5mm Jack niet meer.
De telefoon is niet verzekerd want ik had hem los gekocht bij coolbleu , iemand ideeën wat ik het best kan doen.
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future
Heb je standaard een inboedelverzekering dan?fdees schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:41:
[...]
Je moet eens bij je inboedelverzekeraar langs gaan want er is een kans dat hun het gewoon vergoeden
LOL EU: InXzitoWeTrust
Overigens, als je het stappenplan van support doorloopt, wordt als stap vóór reparatie nog terugzetten van de software recovery tool aangeraden.
Ik moet mijn 1520 ook maar eens opsturen voor reparatie. Heb ook een kapotte 3.5mm uitgang en het lichtje van de terugknop is kapot, beide waarschijnlijk gebeurd bij een van de vallen die hij heeft megemaakt.

Hé wat leuk, karmakeizer 1520
[ Voor 3% gewijzigd door Migrator op 02-06-2015 13:05 ]
Dus ook als je een reparatie rechtstreeks via Microsoft wil laten lopen moet je alsnog een bon kunnen tonen.
Daarnaast twijfel ik enorm tussen de 1520-930, maarja dat is een ander verhaal..
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Volgende maar weer aanmelden voor reparatie.
Ouch. Vraag me af hoe ze dat voor elkaar krijgen, had je hem aangemeld voor de microfoon specifiek?BigEagle schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 19:38:
Ik heb mijn 1520 weer terug. Microfoon werkt nog steeds niet...![]()
Volgende maar weer aanmelden voor reparatie.
Ja. Op de reparatiebon stond accu vervangenMigrator schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 19:51:
[...]
Ouch. Vraag me af hoe ze dat voor elkaar krijgen, had je hem aangemeld voor de microfoon specifiek?

-
Ruim een jaar nu mijn 1520 in gebruik en ben af en toe nog steeds verbaasd over de capaciteiten, in dit geval de accucapaciteit. Gisteren vrij regelmatig gebruikt en de dag afgesloten met 50% accu over. Vannacht (blijkbaar) niet opgeladen en de dag met 47% begonnen en nog onder redelijk intensief gebruik daarstraks om 15:00 aan de oplader gelegd met 15% over
Ben ook benieuwd wat W10 nog voor een leuks gaat toevoegen aan het apparaat!
[ Voor 7% gewijzigd door Migrator op 08-06-2015 15:45 ]
Stond er bij bij ook op, terwijl ik niks met de accu had. Gelukkig haddden ze bij mij wel het scherm gefixt.BigEagle schreef op maandag 08 juni 2015 @ 13:29:
[...]
Ja. Op de reparatiebon stond accu vervangenen nog iets over het IMEI nummer.
Ik heb het retour document er nog even bijgepakt. Boven de battertij stond bij het IMEI nummer nog 'Device has been maintained on warrenty' en daaronder 'Acceptance test carried out'. Dit was zeker zonder het testen van de microfoonPeaceNlove schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:41:
[...]
Stond er bij bij ook op, terwijl ik niks met de accu had. Gelukkig haddden ze bij mij wel het scherm gefixt.
Zozo en ik heb mijn nieuwe 1520 pas net een maandje in gebruik...Migrator schreef op maandag 08 juni 2015 @ 15:44:
Accu en microfoon zijn natuurlijk dingen die erg op elkaar lijken. Lekkere service dus, kost je hopelijk geen extra verzend- en reparatiekosten.
-
Ruim een jaar nu mijn 1520 in gebruik en ben af en toe nog steeds verbaasd over de capaciteiten, in dit geval de accucapaciteit. Gisteren vrij regelmatig gebruikt en de dag afgesloten met 50% accu over. Vannacht (blijkbaar) niet opgeladen en de dag met 47% begonnen en nog onder redelijk intensief gebruik daarstraks om 15:00 aan de oplader gelegd met 15% over
Ben ook benieuwd wat W10 nog voor een leuks gaat toevoegen aan het apparaat!
De toekomst ziet er goed uit!
Via MP is echt een ramp!
Wel zie ik nu dat ik versie 8.10.14219.341 van Winodws Phone heb. Kan iemand mij zeggen of ik dan een beetje bij ben met mijn updates? Op http://www.windowsphone.c...pdate-history?signin=true is er nog sprake van 8.10.14226.359 Heeft iemand die versie al?
Edit:
Hum, met wat zoeken kom ik tegen dat dit een update van Microsoft is voor blijkbaar een vervelende bug. http://www.windowscentral...ces-india-europe-and-asia
Goed, ik heb hem gehad. Nog meer telefoons die er mee zijn geüpdate?
[ Voor 19% gewijzigd door winnie op 19-06-2015 09:04 ]
Rebooten had ik ook regelmatig last van. Was mn SIM weer gelocked, kon ik niet gebeld worden.
Nu eerst even laden, voordat ik kan updaten en de versie kan zien.
Edit, zelfde versie
8.10.14219.341
[ Voor 7% gewijzigd door Get!em op 19-06-2015 11:02 ]

Verwijderd
Ah, die bug. Had ik al een tijdje geen last meer van gehad maar nu je het zegt ik trek mijn 1520 ook wel eens uit mijn broekzak waarbij ik ineens mijn PIN weer in mag voeren. Fijn dat dat nu gefixt is.Get!em schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 09:11:
Ff de update knop ingedrukt zojuist. En inderdaad, er is een update beschikbaar.
Rebooten had ik ook regelmatig last van. Was mn SIM weer gelocked, kon ik niet gebeld worden.
Nu eerst even laden, voordat ik kan updaten en de versie kan zien.
Edit, zelfde versie
8.10.14219.341
Na meerdere malen bellen en mailen met Duitsland. Zelfde telefoon alleen enkel nieuw moederbord en scherm. Heeft meer als 3 maanden Geduurd, 2x mijn telefoon opgestuurd

Mail aan Arvato
I have sent my phone March 18 got it back April 10. Something went wrong, I received it back with a disorder witch was not there before. I discussed the matter on Facebook with Microsoft Lumia they advised to come back to you and have my paid repair. I want to check to see how much it's going to cost.
Problem: the first time I send it to you was because the display was reacting without touching it, for instance apps where starting up and functions which I did not select where reacting. This also has to be solved. Now there is a scratch on the touchscreen and the lower part of the screen does not react. I can't use the phone now.
I am awaiting your advice.
Thank you in advance
Sincerely yours Walterworld
Antwoord
Dear Mr waltreworld,
thanks for your e-Mail.
We are sorry to tell you that we are not able to decide good will conditions.
If you want any kind of obligingness conditions you have to contact Nokia directly.
Our company is just responsable for the repair devices.
If you have any further questions do not hesitate to contact us .
Met vriendelijke groeten,
Amira xxxxxxx
Microsoft-serviceteam
Vervolgens heb ik gebeld en werd mij verteld dat als ik niet tevreden was ik een klant kon indienen.
Dit heb ik vervolgens gedaan. Met de link die ik toegestuurd kreeg..
klacht
Beste Microsoft,
Ik heb een klacht over de gang van zaken rond de reparatie van mijn Nokia Lumia 1520.
Op 20 maart heb ik hem mijn telefoon via UPS opgestuurd naar Arvato in Duitsland.
Probleem: het touchscreen registreerde regelmatig aanrakingen die er niet waren. Mijn telefoon had ik goed ingepakt in bubbelpapier en een doosje.
Op 10 april heb ik mijn Lumia 1520 terug gekregen. Niet gerepareerd en met een barst in het touchscreen. Deze was er niet toen ik hem op stuurde.
Nu is het zo dat de onderkant van het scherm niet reageert, dat was voorheen ook niet aan de hand.
Via Facebook heb ik overleg gehad met Microsoft Lumia Nederland.
Ondanks dat zij mij de foto lieten zien van de verzending ben ik er 100% van overtuigd dat die er voor de verzending niet was. Zij zeiden dat ik geen aanspraak kon maken op de garantie en raadden aan contact op te nemen met Arvato. Arvato gaf aan een offerte uit te brengen als ik hem opgestuurd had.
Ik betaalde een voorschot van €138, dit heb ik uiteindelijk maar gedaan. Vandaag kreeg ik via mail een reactie van de reparatie dienst. Wil ik het laten maken moet ik €464,12 betalen!! De medewerker die ik aan de lijn kreeg van Arvato support, gaf mij aan contact op te nemen over deze zaak- via deze link.
Ik wil u verzoeken coulance te betrachten en de garantie toe te passen, want ik vind het wel heel zuur dat de barst niet door mij is veroorzaakt en er nu zo’n hoge kosten zijn. Graag zou ik nog veel plezier willen hebben van mijn Lumia 1520.
In de bijlagen heb ik een aankoopbewijs om aan te tonen dat het nog binnen de garantie valt.
Mijn telefoon Imei nummer: 35xxxxxxxxxxxx
Antwoord
Geachte heer walterworld,
Naar aanleiding van uw e-mail willen wij u meedelen dat we een opdracht aan Arvato zullen geven om uw toestel onder coulance gerepareerd te worden.
Met vriendelijke groet,
Pauline xxx
Microsoft Mobiele Apparaten Support
2e klacht die ik heb ingedient
Gisteren heb ik contact gehad met Arvato omdat ik in de reparatie status zag dat zij voor 3 juni bericht willen hebben of mijn telefoon gerepareerd moet worden. Zij hebben niet doorgekregen dat het onder coulance gerepareerd mag worden.
Zij vroegen mij de mail door te sturen die ik van u heb gekregen. Dat heb ik gedaan. Dit ziet u in de bijlage.
Blijkbaar was dit onvoldoende gezien hun reactie. Ik wil u vragen contact op te nemen met Arvato over de reparatie, om deze in gang te zetten.
Wilt u mij daarover berichten.
Antwoord
Geachte heer walterworld
Naar aanleiding van uw e-mail willen wij u bevestigen dat we opnieuw een opdracht aan Arvato hebben gegeven om uw toestel onder coulance te herstellen.
Met vriendelijke groet,
Pauline xxx
Antwoord 2
Geachte heer walterworld,
Hierbij willen wij u meedelen dat we vandaag een bevestiging van het reparatiecentrum Arvato hebben gekregen dat uw toestel binnen garantie hersteld zal worden.
Met vriendelijke groet,
Pauline xxx
Hopen dat het nu opgelost wordt
Een week later was de status nog steeds zoals boven aangegeven en een tweede telefoontje gaf te kennen dat er helemaal niets naar Microsoft was gestuurd maar dat men op onderdelen zat te wachten.
Uiteindelijk is een paar dagen later het pakket retour gestuurd en daarin zat een gloednieuwe 1520. Blijkbaar houd Microsoft toch wat nieuwe toestellen achter de hand om deze als vervanging aan te kunnen bieden als dat nodig mocht zijn, wel zo prettig dus.
Testing, one, two ...
Voor de zekerheid heb ik contact opgenomen met Arvato zij gaven ook aan de telefoon op te sturen, ik zou dan een nieuwe krijgen.
Dus ik stuur hem nogmaals op

Heb precies hetzelfde gehad, eerst rare input op scherm, daarna microfoon stuk..walterworld schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 18:22:
Ik denk dat ik toch wel een pechvogel ben, na net een klein weekje mijn telenfoon terug uit reparatie te hebben doet de microfoon het niet meer, enkel op luidspreker. Heb de instructies gevolgd op de website van Microsoft.
Voor de zekerheid heb ik contact opgenomen met Arvato zij gaven ook aan de telefoon op te sturen, ik zou dan een nieuwe krijgen.
Dus ik stuur hem nogmaals op
Scherm is weer stuk (random input).. Maar weer opsturen.Epiphany schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 20:27:
[...]
Heb precies hetzelfde gehad, eerst rare input op scherm, daarna microfoon stuk..
De hoeveelste keer is dit voor jou?Epiphany schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:56:
[...]
Scherm is weer stuk (random input).. Maar weer opsturen.
Derde, eerst scherm, daarna microfoon, nu scherm weer
Ja ik, sinds vandaag. Ik heb mezelf opgegeven voor de slow-ring. Ik had hier en daar wel gelezen dat het nu wel redelijk rijp was om Windows 10 Mobile te gebruiken op het 'dagelijkse' toestel en ik heb er maar 1BigEagle schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:43:
Zijn er nog Tweakers met WP 10 op hun 1520?
Update ging soepel en eerste ervaring is positief. Het ziet er goed uit, het scherm wordt beter benut, instellingen zijn overzichtelijker. Wel al een bugje ontdekt, als ik bij 'Start' een andere wallpaper wil instellen lukt dit niet, hij selecteert niet mn nieuwe foto. Als ik vervolgens in de foto app een foto instel als wallpaper lukt dit wel.
Over het algemeen dus wel erg tevreden, MS moet nog een paar schoonheidsfoutjes wegwerken en dan kan Windows 10 Mobile ook live
Voor de rest is en blijft het echt een top toestel!
http://www.microsoft.com/...l/support/warranty-check/
Bij de Kruidvat hebben ze de Microsoft Lumia 532 voor €54.23RoadRunnerRik schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:36:
Thx Walter! volgens de site heb ik nog garantie dus dat is mooi. Misschien maar ergens een tweedehands telefoontje op de kop tikken en die van mij opsturen (word waarschijnlijk weer een meer jaren plan)
Online niet meer beschikbaar maar misschien wel nog in lokale Kruidvat.
Begint bij PW pas vanaf €84,04
http://tweakers.net/product/419289/microsoft-lumia-532/
Welke lader gebruik je in de auto?mathelicious schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 13:59:
Mijn lumia laadt niet/nauwelijks op. Ik heb verscheidene laders geprobeerd maar kom niet boven de 7%/uur uit en vaak zelfs 0%. Dit probleem doet zich voor na opladen in de auto. Heeft iemand hier een oplossing voor? Soft reset werkte niet, hard reset gaat nu niet. Op internet kom ik wel het probleem tegen maar niet de oplossing.
Dat was eenmalig een Samsung lader van een s6. Er lijkt een verband te zijn dat het daarna begon.
Hard reset heeft ook niks geholpen! Iemand nog suggesties?
[ Voor 10% gewijzigd door mathelicious op 01-08-2015 17:14 ]
Dit is na 12+ uur opladen, maandag maar even kijken hoe het met reparaties zit bij Nokia. Ik ga alleen nog proberen tot 100% te laden en dan soft resetten.
[ Voor 4% gewijzigd door mathelicious op 02-08-2015 11:13 ]
Ik neem toch aan dat wij straks wel gewoon Windows 10 mogen ontvangen op onze 1520's?
Voor de reparatie van mijn 1520 heb ik via v&a hier op tweakers een 1320 op de kop getikt. Same size screen, iets andere soc. Fijn toestel wel. Voordeel ook dat er een microsd kaart lezer inzit. Gewoon doorgaan alsof de 1520 niet weg isRoadRunnerRik schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:36:
Thx Walter! volgens de site heb ik nog garantie dus dat is mooi. Misschien maar ergens een tweedehands telefoontje op de kop tikken en die van mij opsturen (word waarschijnlijk weer een meer jaren plan)
De preview versie is ook beschikbaar voor de 1520, zie niet in waarom de final niet beschikbaar zou komen op deze 1520.mcgloud schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 14:09:
Er zijn nu verschillende nieuws artikelen die info geven over welke Lumia's als eerste Windows 10 Mobile ontvangen. De 1520 zit hier NIET tussen. De 930 die min of meer de zelfde specs en hardware heeft wel.
Ik neem toch aan dat wij straks wel gewoon Windows 10 mogen ontvangen op onze 1520's?
Testing, one, two ...
Verwijderd
Komt ook wel. Alleen blijkbaar in de 2 uitrol.hardware-lover schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 17:50:
[...]
De preview versie is ook beschikbaar voor de 1520, zie niet in waarom de final niet beschikbaar zou komen op deze 1520.
Opgelost met een qi-lader. 99% zeker dat ik de usb poort heb gesloopt toen ik de S6 lader heb gebruikt!mathelicious schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 11:11:
[url]http://http://1drv.ms/1IDjy4y[/url]
Dit is na 12+ uur opladen, maandag maar even kijken hoe het met reparaties zit bij Nokia. Ik ga alleen nog proberen tot 100% te laden en dan soft resetten.
Wat een heerlijk toestel, een reparatie van 100+ euro vermijden door de qi-mogelijkheid!
En die preview versie heb ik er vandaag opgezet. Versie 10.0.10166.0 om precies te zijn. Want ik maak gebruik van de slow update.hardware-lover schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 17:50:
[...]
De preview versie is ook beschikbaar voor de 1520, zie niet in waarom de final niet beschikbaar zou komen op deze 1520.
Wel een drama om alles weer opnieuw in te stellen. Iets simpels als drie mailboxen op je 8.1 startscherm betekent behoorlijk wat klikken in windows 10 voordat dat weer zo is ingesteld. En Office is weg. Voortaan losse apps voor word, excel en powerpoint. En outlook.
Edit
Goed. Windows 10 Mobile is geen groot succes. Telefoon wordt niet overal trager, maar lijkt soms wel slechter te reageren. Ook de touch-sensor lijkt veranderd. Aanraken moet nu exact op de juiste plek gebeuren. Verder blijf ik ruzie houden met de unified mailbox. In de edge browser zijn de favorieten niet meer met één druk op een knop beschikbaar. Ik moet eerst naar de hub en daarna naar de favorites.En loopt de batterij merkbaar sneller leeg (10% per uur).
Misschien moet ik eerst een factory reset uitvoeren, maar dat is op dit moment niet mogelijk. Ik heb nu niet de tijd om de telefoon opnieuw in te stellen.
Just in case: Hoe kan ik terug naar Windows Phone 8.1?
Edit2:
Nog iets irritants aan Windows 10 mobile: gisteren en vandaag wil de telefoon mijn sdkaart scannen. En aangezien apps op de kaart staan, zijn die tijdens het scannen niet bruikbaar. Sowieso: met Windows Phone 8.1 hoefde die kaart noiit gescand te worden. En met Windows 10 Mobile dus tweemaal in twee dagen. Een soort rode draad: ik probeer Ages of Empires CS te starten, telefoon reboot zichzelf, waarna de sd-kaart gescand moet worden.
De fout die ik bij AoE CS vaak krijg, is de melding dat ik moet inloggen bij xbox.com. Ik zou denken dat dat automatisch gebeurt bij het starten van het spel, maar helaas... 9 van de 10 keer dus niet.
Nog iets opmerkelijks: de telefoon wordt vaak zonder reden warm. Er gebeuren blijkbaar allerlei zaken op de achtergrond, waar ik geen weet van heb. Dat verklaart ook de hoge batterij consumptie.
En dan dus weer terug naar de Nokia 1520: is deze telefoon wel klaar voor Windows 10 Mobile of zit ik met een buggy release?
Edit3:
http://www.windowscentral...one-81-windows-10-preview
8.1 here I come.
[ Voor 59% gewijzigd door winnie op 13-08-2015 07:59 . Reden: Aanvulling ]
Ik vind het toestel zo los met niks eromheen het leukst, vooral omdat die kanarie geel is, maar man wat is het een gladde telefoon! Leukst vind ik wel dat je met een telefoon rondloopt die echt bijna niemand heeft en eigenlijk uitgestorven is. Nog beetje leven in dit topic?
Ik hoop dat je er een beetje succes mee hebt.
Ik heb zelf zijn " kleinere" broertje de 1320
Toevallig ook van MP maar wel nieuw en vanaf de releasedate.
Ik zag onlangs ook weer eentje voorbijkomen bij bol.com maar nog steeds met een absurde prijs.
Ik zou persoonlijk wel een cover oid gaan gebruiken.
Hij is vrij fors en het glas heeft een behoorlijke oppervlakte.
Zoals je zelf inmiddels ook al aangaf, hij is vrij gladjes.
Ik heb met de mijne een paar keer geluk gehad,
Maar dat houd een keer op
[ Voor 32% gewijzigd door Amadeus1966 op 20-08-2015 11:35 ]
Met alle respect voor de 1320 (heb hem zelf als W10 test-toestel), maar deze is werkelijk enkel v.w.b. schermgrootte te vergelijken met de 1520 (die mijn zoon in het bezit heeft), verder heeft deze niet zo heel veel raakvlakken, behalve het OS. De 1520 zit op een veel hoger niveau, en dit eigenlijk wel op alle fronten.Amadeus1966 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:25:
Het is idd een leuk toestel.
Ik hoop dat je er een beetje succes mee hebt.
Ik heb zelf zijn " kleinere" broertje de 1320
Toevallig ook van MP maar wel nieuw en vanaf de releasedate.
Ik zag onlangs ook weer eentje voorbijkomen bij bol.com maar nog steeds met een absurde prijs.
[knip]
Testing, one, two ...
Ik geloof niet dat ik iets gezegd had over welke beter is of niet,hardware-lover schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:15:
[...]
Met alle respect voor de 1320 (heb hem zelf als W10 test-toestel), maar deze is werkelijk enkel v.w.b. schermgrootte te vergelijken met de 1520 (die mijn zoon in het bezit heeft), verder heeft deze niet zo heel veel raakvlakken, behalve het OS. De 1520 zit op een veel hoger niveau, en dit eigenlijk wel op alle fronten.
dus begrijp ik jou reactie eigenlijk niet echt.
Ach, doet in ieder geval zijn naam eer aanAmadeus1966 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:30:
[...]
Ik geloof niet dat ik iets gezegd had over welke beter is of niet,
dus begrijp ik jou reactie eigenlijk niet echt.
Ik vond geen topic over hoesjes ect. Wat gebruiken jullie ter bescherming?
Mijn zoon had die gekocht bij bol.
Een zwart ( echt ) lederen walletcase.
Vond ik wel wat hebben.
En leer wordt met de jaren mooier.
Nadeel is wel dat dit hoesje ouder wordt dan het toestel zelf.
Dus mijn opvolger zal ook een oversized lumia worden.
En je ziet weinig van je toestel terug in deze cover.
Ik kan wel even proberen om wat foto's te plaatsen.
Je had het toch over het "kleinere" broertje bij een reactie op de 1520? De grootte is eigenlijk het enige wat ze beiden overeenkomen, de rest van de hardware en de snelheid eigenlijk niet. Meer wil ik er niet mee zeggen, mijn excuses voor de onduidelijkheid.Amadeus1966 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:30:
[...]
Ik geloof niet dat ik iets gezegd had over welke beter is of niet, dus begrijp ik jou reactie eigenlijk niet echt.
Testing, one, two ...

Hieronder een beetje een algemene zoekactie voor wat meer voorbeelden.
http://www.bol.com/nl/s/a...ex.html?_requestid=562162
Eea maakt het toestel natuurlijk wel wat lomper dan dat ze al zijn ;-)
Sommige woorden kunnen een andere betekenis hebben.hardware-lover schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 17:09:
[...]
Je had het toch over het "kleinere" broertje bij een reactie op de 1520? De grootte is eigenlijk het enige wat ze beiden overeenkomen, de rest van de hardware en de snelheid eigenlijk niet. Meer wil ik er niet mee zeggen, mijn excuses voor de onduidelijkheid.
Ik vind de 1320 niet slechter of minder dan een 1520, maar datzelfde gaat op voor een 520 en een 930
Het is niet altijd de specs wat telt maar hetgeen wat je er mee doet.
Als iemand genoeg heeft aan alleen maar een belletje en wat whatsapp e.d. dan heeft deze aan een 520 een betere deal dan als ie een 930 koopt.
De rest is maar overkill dus waarom daarvoor extra investeren.
Ik gebruik mijn voor wat webbrowsen en een beetje Facebook tiranniseren.
Ja dat kan ik ook op een 4" 520.
Maar het meest gebruik ik hem voor navigatie en dan is een groter scherm wel wat fijner.
Dat is de enige reden waarvoor ik zo'n toestel gekocht heb.
Toegegeven, filmpies kijken is ook wel prettig, maar dat is een bijkomstigheid.
Ik heb hem gekocht waarvoor ik hem nodig hebt en niet om iemand anders te imponeren.
Als ik een 1520 of bijvoorbeeld een IPhone 6 of een Samsung Edge oid wilde kopen kocht ik mij wel zo'n ding.
Mijne is beter dan de jouwe periode heb ik al lang achter mij gelaten.
Maar als ik een leuke deal kan slaan op MP zoals de man hierboven dan had ik het ook gedaan.
Mits dat deze goedkoper was dan degene die ik anders als nieuw had gekocht maar niet om de specs.
Opmerkelijk overigens, dat de hoogglans kleuren duidelijk minder glad 'voelen', we hebben nu tijdelijk ook een rode (andere Lumia uit onze kleine verzameling geruild met iemand, die de 1520 toch te groot vond), wanneer je die vasthoudt, heb je veel minder 't gevoel, dat 'ie zo uit je handen kan floepen
Maar daarentegen wel dat ie een paar keer uit mijn borstzak van mijn jas is gevallen.
Eén keer van een paar meter hoogte face down op de rotsen terwijl ik hem net diezelfde week terug had van een reparatie....
Het ging goed, geen enkele kras maar dat was wel het moment dat ik besloot om een cover te gaan zoeken.
Je kan de goden blijven verzoek maar op te duur is het potje geluk ook op
Mij is precies hetzelfde overkomen, leverde alleen een deukje op in het polycarbonaat, glad zou ik die rode van mij ook niet noemen.Amadeus1966 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 18:02:
De mijne heb ik nog nooit uit mijn handen laten vallen.
Maar daarentegen wel dat ie een paar keer uit mijn borstzak van mijn jas is gevallen.
Eén keer van een paar meter hoogte face down op de rotsen terwijl ik hem net diezelfde week terug had van een reparatie....
Het ging goed, geen enkele kras maar dat was wel het moment dat ik besloot om een cover te gaan zoeken.
Je kan de goden blijven verzoek maar op te duur is het potje geluk ook op
Dank je! Ik ga opzoekAmadeus1966 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 17:25:
[afbeelding]
Hieronder een beetje een algemene zoekactie voor wat meer voorbeelden.
http://www.bol.com/nl/s/a...ex.html?_requestid=562162
Eea maakt het toestel natuurlijk wel wat lomper dan dat ze al zijn ;-)
Even tussen door, doet whatsapp voor WP niet aan auto compressie?
http://www.windowsphone.c...b1-4b12-918d-36b3ee3c1412
Kwam die app net tegen ja.. Raar dat het op zo'n manier moet met WPAmadeus1966 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 23:04:
Klopt idd, maar daar heeft weer iemand iets op gevonden.
http://www.windowsphone.c...b1-4b12-918d-36b3ee3c1412
Jammer dat het niet in wa zelf zit maar wie weet.
Levertijden moeten in [Nokia Lumia 1520] Levertijden en prijzen topic besproken worden.
Accessoires horen in Wearables, Accessoires en Overige. Dit topic moet nog aangemaakt worden.