| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
Die apps kun je weer verwijderen.
Is vrij normaal, zeker voor modellen die in nederland niet verkrijgbaar of heel schaars zijn of waarvoor je hier de hoofdprijs betaald.
De daarbij behorende apps kan je gewoon verwijderen mocht het je storen.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Was opsturen/repareren enige optie ?
Je kan de gevoeligheid terug zetten om het te beperken maar uiteindelijk komt het er toch op neer dat hij toch heen moet voor een vervangend scherm.
In de huidige staat was bedienen gewoon helemaal onmogelijk. Ik kon hem zelfs niet meer uitzetten. Ingepakt en gaat op voor reparatie. (That is: Office manager regelt alles..
[ Voor 8% gewijzigd door Get!em op 21-08-2015 12:33 ]
[ Voor 7% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 21-08-2015 14:52 ]
Even wat apps uit je actieve geheugen halen. (Back button ingedrukt houden en dan wat windows sluiten)
En promt daarop weer een hele rits mindere ervaringen.
Lumia's zijn heethoofden en is vrij normaal dat deze warm worden bij intensief gebruikt.
Sommige kunnen zelfs heet aanvoelen, vooral bij grafische hoogstandjes zoals spelletjes e.d.
Batterijdrain heeft idd vaak te maken met een applicatie die stiekem blijft meedraaien in de achtergrond.
Gewoon net zoals hierboven al vermeld was, even de terugknop vasthouden en de actieve apps wegvegen.
Beter is nog om hiervan een gewoonte te maken.
Heeft hetzelfde effect als dat je bij android het geheugen leegt via de taakmanager.
Je kan ook het verbruik per app opzoeken,
Instellingen, batterijbesparing....
Kan je gelijk zien wat het verbruik is en welke permissies ze ze hebben.
Heel soms is een soft reset ook afdoende om de boel weer in het gareel te schoppen.
Die zullen ze waarschijnlijk niet meer met bergen op voorraad hebben liggen. Hoop voor je dat het snel opgelost wordt! 3 keer reparatie is echt balen.Epiphany schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 21:20:
Even een update van mijn reparatie. Vandaag weer contact met Arvato gehad over de reparatie van mijn 1520. Blijkt dat omdat het de derde keer is dat mijn telefoon voor reparatie gaat ik een vervangend toestel krijg, echter heeft MS moeite met het leveren van een vervangende 1520...
Afgelopen nacht was me batterij met 18% gezakt. Maar een backup gemaakt en terug gezet, kijken of dat helpt. Kom ik erachter dat ingame/app (inhoudelijk) data geen backup van gemaakt wordt... Je begint weer blank, ik snap dan totaal niet het nut van een backup mogelijkheid...
Apps worden niet opgeslagen en als ze verwijderd zijn uit de store dan ben je ze gewoon kwijt.
Een backup is juist ter voorkoming dat je zooi kwijt raakt.
Hetzelfde als apdata.
Tenzij de developer de app dusdanig zo geschreven hebt dat deze zijn data opslaat anderszijds is het gewoon weg.
Titanium backup oid voor wp zou dan ook een welkom iets zijn
Vooral als 2 van de 3 keer voor hetzelfde is (falend scherm) ik ben overigens wel erg tevreden over de service van Microsoft/Nokia met betrekking tot de reparatie. Ze doen echt niet moeilijk en de reparatie is normaal echt super snel.Mother_Goozz schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:33:
[...]
Die zullen ze waarschijnlijk niet meer met bergen op voorraad hebben liggen. Hoop voor je dat het snel opgelost wordt! 3 keer reparatie is echt balen.
Afgelopen nacht was me batterij met 18% gezakt. Maar een backup gemaakt en terug gezet, kijken of dat helpt. Kom ik erachter dat ingame/app (inhoudelijk) data geen backup van gemaakt wordt... Je begint weer blank, ik snap dan totaal niet het nut van een backup mogelijkheid...
Kon jij vanuit de battery saver app niet zien wat er verantwoordelijk was voor de drain?
Nee niets dat aangaf dat er een app was die veel verbruikt.. Nu 2 uurtjes van de lader, ligt niets te doen en al 6% minder.. raarEpiphany schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:49:
[...]
Vooral als 2 van de 3 keer voor hetzelfde is (falend scherm) ik ben overigens wel erg tevreden over de service van Microsoft/Nokia met betrekking tot de reparatie. Ze doen echt niet moeilijk en de reparatie is normaal echt super snel.
Kon jij vanuit de battery saver app niet zien wat er verantwoordelijk was voor de drain?
Wordt het toestel warm?Mother_Goozz schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:33:
[...]
Nee niets dat aangaf dat er een app was die veel verbruikt.. Nu 2 uurtjes van de lader, ligt niets te doen en al 6% minder.. raar
Nee hij is wat "lauw" niet echt merkbaar. Wanneer ik het scherm aan zet dan merk ik wel dat die sneller warmer wordt bij vrij weinig doen. lol ben ik van Android af omdat ik gek werd van de "drains" doet die nu ook raar
Edit: Ik heb hem volledig gereset en stock om te kijken hoe de accu het dan doet. Voor zover beetje zelfde, miss is de accu niet zo goed meer...
[ Voor 16% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 25-08-2015 17:52 ]
Heb al wel wat zitten googlen maar ik kom er nog niet uit
[ Voor 16% gewijzigd door RoadRunnerRik op 25-08-2015 19:09 ]
Vermoed dat je SOC misschien zelfs gek geworden is. Lauw als hij niets doet, is niet goed.Mother_Goozz schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:32:
[...]
Nee hij is wat "lauw" niet echt merkbaar. Wanneer ik het scherm aan zet dan merk ik wel dat die sneller warmer wordt bij vrij weinig doen. lol ben ik van Android af omdat ik gek werd van de "drains" doet die nu ook raar
Edit: Ik heb hem volledig gereset en stock om te kijken hoe de accu het dan doet. Voor zover beetje zelfde, miss is de accu niet zo goed meer...
http://www.microsoft.com/nl-nl/mobiel/support/RoadRunnerRik schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:09:
Noob vraag: waar kan ik m'n Lumia 1520 aanmelden voor reparatie onder garantie? Heb een vervangend toestel weten te regelen en nu moet ik alleen nog m'n lumia opsturen.
Heb al wel wat zitten googlen maar ik kom er nog niet uit
[UPDATE]
Kleine update van mijn reparatie.. Krijg net van arvato een mail. De 1520 kan niet gerepareerd meer worden (3e x) dus zou hij vervangen moeten worden voor een nieuwe, maar die zijn er niet. Ze willen mij een 930 aanbieden, waar ik opzich geen probleem mee heb, maar ik wil gecompenseerd worden, kan namelijk bijna alle accesoires niet gebruiken en de 930 heeft een kleiner scherm, heb de 1520 echt gekozen vanwege het scherm.
[/UPDATE]
[ Voor 18% gewijzigd door Epiphany op 26-08-2015 13:49 ]
Ik zou persoonlijk sowieso voor compensatie gaan in plaats van een L930. Ik ben zelf van een 1520 naar een 930 gegaan en heb een maandje terug weer een 1520 tweedehands gekocht. De 930 is log voor een 5" phone, dik, scherpe randen en je hebt dikke kans dat het scherm inferieur is aan de 1520.Epiphany schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:31:
[...]
Vermoed dat je SOC misschien zelfs gek geworden is. Lauw als hij niets doet, is niet goed.
[...]
http://www.microsoft.com/nl-nl/mobiel/support/
[UPDATE]
Kleine update van mijn reparatie.. Krijg net van arvato een mail. De 1520 kan niet gerepareerd meer worden (3e x) dus zou hij vervangen moeten worden voor een nieuwe, maar die zijn er niet. Ze willen mij een 930 aanbieden, waar ik opzich geen probleem mee heb, maar ik wil gecompenseerd worden, kan namelijk bijna alle accesoires niet gebruiken en de 930 heeft een kleiner scherm, heb de 1520 echt gekozen vanwege het scherm.
[/UPDATE]
Met log en scherpe randen bedoel ik dat de 930 gewoon niet prettig in de hand ligt voor een langere tijd. En het AMOLED scherm is wel mooi zwart, maar elke 930 die ik in mijn handen heb gehad had een kleurenwaas... Paars of groene zweem die donkergrijze elementen zoals het toetsenbord en dergelijke verpesten. Daarnaast geen Glance, mocht je dat veel gebruiken.
Dus ik zou benieuwd zijn wat ze als alternatief bieden als je de 930 niet accepteert. Als het een net bedrag is kun je een tweedehands 1520 halen met nog wat centjes over. Je kunt natuurlijk ook de gloednieuwe 930 verkopen en zelf weer een 1520 zoeken, maar een 930 verkoopt niet voor ontzettend veel denk ik.
Sinds mijn 1520's achterkant vervangen is heeft ie af en toe last van een non-functionele schermrotatie. Blijkt dat als je een foto maakt in portrait dat de camera dacht dat hij ondersteboven stond.
Dit euvel was al aanwezig na een paar maanden gebruik. Bij nader inzien zou het misschien kunnen komen doordat hij "first contact" met een betonnen vloer niet zo lekker vond (gebroken cameradekglaasje, bekraste behuizing). Voor de rest niets geks mee gedaan.
Tijdelijke oplossing schijnt meermaals herstarten te zijn. Niet dat dit heel handig is.
Voor de rest heb ik geen enkel probleem met m'n 1520. Zelfs na een jaar gebruik zonder hoesje maar een klein krasje op het glas.
Klein ander nadeel is de hitte ontwikkeling zoals bij alle high end Lumia's, maar dat neem ik voor lief 😉
Het liefst zou ik een dikke korting op een nieuw te releasen Windows Phone krijgen. Ik ben immers een windows phone gebruiker van het eerste uur en een supporter van het gehele ecosysteem.Propane schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 20:11:
[...]
Ik zou persoonlijk sowieso voor compensatie gaan in plaats van een L930. Ik ben zelf van een 1520 naar een 930 gegaan en heb een maandje terug weer een 1520 tweedehands gekocht. De 930 is log voor een 5" phone, dik, scherpe randen en je hebt dikke kans dat het scherm inferieur is aan de 1520.
Met log en scherpe randen bedoel ik dat de 930 gewoon niet prettig in de hand ligt voor een langere tijd. En het AMOLED scherm is wel mooi zwart, maar elke 930 die ik in mijn handen heb gehad had een kleurenwaas... Paars of groene zweem die donkergrijze elementen zoals het toetsenbord en dergelijke verpesten. Daarnaast geen Glance, mocht je dat veel gebruiken.
Dus ik zou benieuwd zijn wat ze als alternatief bieden als je de 930 niet accepteert. Als het een net bedrag is kun je een tweedehands 1520 halen met nog wat centjes over. Je kunt natuurlijk ook de gloednieuwe 930 verkopen en zelf weer een 1520 zoeken, maar een 930 verkoopt niet voor ontzettend veel denk ik.
De zaken die jij meldt over de 930 heb ik niet ervaren met de 930 van mijn vrouw overigens.
[UPDATE]
Klacht ingestuurd naar MS over de behandeling van de reparatie. Blijkbaar heeft Microsoft wel een nieuwe 1520 liggen en gaan een nieuwe mijn kant op sturen :)\
[/UPDATE]
[ Voor 6% gewijzigd door Epiphany op 27-08-2015 10:47 ]
Gisteren is de telefoon uit mijn handen geglipt, plat op de grond gekomen en nu doet hij niks!
Het enige wat er gebeurt is een knipperende homeknop (windows) aan de oplader, het lijkt wel alsof de telefoon niet meer kan opstarten. Dit onderbouw ik met het aansluiten op de computer, dit wordt wel geregistreerd maar na ong. 10 seconde registreert de computer niks meer. Ook gaat het de homeknop eerst langzaam knipperen, daarna sneller (1,5 tot 2 x zo snel).
Op internet zegt men dat de telefoon een tijd lang aan de oplader moet, of juist een tijd er vanaf. Sim kaart even eruit halen, opnieuw erin (die ging naar mijn idee erg stroef). Maar dat mag tot nu toe allemaal niet baten.
Soft reset reageert de telefoon wel op, dan trilt deze maar reageert verder niet meer. Een ieder die mij denkt te kunnen helpen hoor ik graag aan.
Arvato (duitsland) is hij geweest.
Nieuw front scherm in gekregen onder garantie.
Ik kreeg een hele waslijst aan zaken die gerepareerd zijn, vernieuwd zijn, waaronder elk apart schroefje....
Ook stond er een software update bij, maar uiteindelijk bij terugzetten backup vond hij het nodig om alsnog OTA een update binnen te trekken.
Zit nu op 8.10.14.14234.375 en dat was hij volgens mij ook bij opsturen....
Blij dat hij het weer normaal doet.
Microsoft lijkt het NIET nodig te vinden de schijnbaar mindere courante Lumia-toestellen van Windows 10 te voorzien. Dat is uit een opmerking af te leiden van Microsoft welke modellen wél W10 krijgen, en die van mij zit er niet bij.
Dat is schandalig. He apparaat is pas twee jaar geleden uitgebracht. Het is schijnbaar nooit een succes geworden, door de combinatie Windows Phone, heel groot (6") en behoorlijk prijzig. Dan heb je wel wat, maar je moet er van houden en een beetje tegen flauwe opmerkingen kunnen.
Het heeft mogelijk te maken met een beleidsopvatting van Microsoft waar ze me wel vaker mee irriteren: als er te weinig over iets geklaagd wordt doet Microsoft er niets aan. Ik schat in dat de Lumia 1520 niet voldoende verkocht is voor MS om de moeite nog te nemen W10 er wereldwijd geschikt voor te maken.
Ik heb al veel langer met een soortgelijke opstelling van MS te maken. Dat is bij de app Business Contact Manager, dat bij Outlook wordt geleverd. Dat BCM is een bescheiden Contact Relation Manager maar voor eenpitters als ik redelijk te gebruiken. Het heeft eigenschappen die het nodig maken met SQL Server te laten werken en dat programma veroorzaakt trammelant. Nu moet ik het programma steeds apart opstarten als invoegtoepassing in Outlook. In het verleden was t zo'n puinzooi dat MS na enige dagen nodeloos overleg met een toen net nieuwe Office 2007 te leveren.
Het lijkt alsof MS niet door wil hebben dat zo'n hyper doorgecalculeerde opstelling (geen cent te veel) op de lange termijn tot afbreuk aan waardering van het merk leidt. Je weet niet van te voren dat je een product of dienst koopt dat/die te weinig succes heeft voor de fabrikant en daardoor minder geserviced wordt, zoals BCM en de Lumia 1520. Dus voel je je genaaid door de fabrikant. Nu ben ik een zeer trouwe MS-gebruiker, maar de trouw zwakt zo wel af.
Vooralsnog heb ik er wel vertrouwen in dat we 10 krijgen op onze toestellen.
Het zal wel misschien wel niet bij de eerste release zijn maar toch.
De reden van mijn gedachtegang is dat als MS niet de intentie had om bepaalde toestellen mee te nemen in de update dat MS ook geen moeite zou doen om deze mee te nemen in de preview.
Aan de andere kant heeft MS voor bepaalde toestellen ( 640 reeks ) wel de Wp8.1 gdr2 uitgerold daar waar anderen het nakijken hadden of hebben.
De 1520 zit gewoon bij de Windows Mobile Insider Preview.PaoloK schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 12:58:
Even klagen mensen. Ik zal niet de eerste zijn.
Microsoft lijkt het NIET nodig te vinden de schijnbaar mindere courante Lumia-toestellen van Windows 10 te voorzien. Dat is uit een opmerking af te leiden van Microsoft welke modellen wél W10 krijgen, en die van mij zit er niet bij.
http://windows.microsoft..../preview-supported-phones
Zoooo, ga je lekker? Je hele verhaal is belachelijk!PaoloK schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 12:58:
Even klagen mensen. Ik zal niet de eerste zijn.
Dat is schandalig. He apparaat is pas twee jaar geleden uitgebracht. Het is schijnbaar nooit een succes geworden, door de combinatie Windows Phone, heel groot (6") en behoorlijk prijzig. Dan heb je wel wat, maar je moet er van houden en een beetje tegen flauwe opmerkingen kunnen.
Het heeft mogelijk te maken met een beleidsopvatting van Microsoft waar ze me wel vaker mee irriteren: als er te weinig over iets geklaagd wordt doet Microsoft er niets aan. Ik schat in dat de Lumia 1520 niet voldoende verkocht is voor MS om de moeite nog te nemen W10 er wereldwijd geschikt voor te maken.
Ik heb al veel langer met een soortgelijke opstelling van MS te maken. Dat is bij de app Business Contact Manager, dat bij Outlook wordt geleverd. Dat BCM is een bescheiden Contact Relation Manager maar voor eenpitters als ik redelijk te gebruiken. Het heeft eigenschappen die het nodig maken met SQL Server te laten werken en dat programma veroorzaakt trammelant. Nu moet ik het programma steeds apart opstarten als invoegtoepassing in Outlook. In het verleden was t zo'n puinzooi dat MS na enige dagen nodeloos overleg met een toen net nieuwe Office 2007 te leveren.
Het lijkt alsof MS niet door wil hebben dat zo'n hyper doorgecalculeerde opstelling (geen cent te veel) op de lange termijn tot afbreuk aan waardering van het merk leidt. Je weet niet van te voren dat je een product of dienst koopt dat/die te weinig succes heeft voor de fabrikant en daardoor minder geserviced wordt, zoals BCM en de Lumia 1520. Dus voel je je genaaid door de fabrikant. Nu ben ik een zeer trouwe MS-gebruiker, maar de trouw zwakt zo wel af.
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Het is misschien een lang verhaal, maar wel met een kern. Het is nog onduidelijk of de 1520 een update naar W10M krijgt zonder je te registreren als Insider. Dit is natuurlijk een beetje flauw, zeker als je weet dat de 930 praktisch dezelfde hardware heeft en wel op de lijst staat voor een upgrade zonder Insider registratie.warhamstr schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 16:56:
[...]
Zoooo, ga je lekker? Je hele verhaal is belachelijk!
Op het moment is het dus een beetje het geval dat Microsoft gaat van "Alle Lumia's krijgen Windows 10" naar "Wacht even, deze is twee maanden te oud". En dan kun je zeggen dat ze wel alle Lumia's W10M hebben gegeven via de Insider app, maar of dat echt de lading dekt is stof voor discussie
Ik kan niet anders dan concluderen dat als dit de finale versie zou zijn, ik er behoorlijk blij mee zou zijn.
Ik had alleen niet in de gaten dat ik zoveel apps had, dus die moesten na installatie allemaal ge-update worden, en toen werd het apparaat best wel warm.
Voor zover ik weet komt er gewoon een officiële W10M voor de L1520, alleen komt die net als alle andere updates voor de ingewikkelder modellen wat later en is de update gewoon nog niet officieel aangekondigd.
"Push now for a Golden Age"
De Lumia was opgestuurd met de melding dat het scherm een eigen wil heeft (random input). Op de meegestuurde "werkbon" staat wat ze vervangen hebben, nou dat is meer dan 1 ding.
Wat er vervangen is:
Schoksensor (naar mijn idee werkte deze gewoon)
Trilmotor (werkte voorheen ook zonder problemen)
Nieuw scherm (oude gaf eigen input en zaten doorbrand plekken in)
Accu (oude haalde ik met gemak 3 dagen, waarom deze vervangen is.... Joost mag het weten)
hardware knoppen aan de zijkant van het toestel (werkte voorheen ook allemaal perfect...)
"Heat spreading" (ik gok op folie die de warmte verspreid)
Ze nemen in ieder geval daar geen halve maatregelen, enige wat is overgebleven van mijn oude toestel is het moederboord en het hoesje... Het lijkt mij voordeliger voor hun om gelijk een nieuwe op te sturen dan alles te vervangen, maar mij hoor je niet klagen haha.
Ik heb mijn nokia op 26 augustus verstuurd, maar ik vind het best lang duren kan je misschien vertellen hoe lang het bij jouw heeft geduurdRoadRunnerRik schreef op maandag 14 september 2015 @ 19:19:
Vandaag m'n Lumia 1520 weer in ontvangst mogen nemen omdat hij weg was ter reparatie. Ben zeer te spreken over hoe nokia/microsoft dit proces heeft geregeld!
De Lumia was opgestuurd met de melding dat het scherm een eigen wil heeft (random input). Op de meegestuurde "werkbon" staat wat ze vervangen hebben, nou dat is meer dan 1 ding.
Wat er vervangen is:
Schoksensor (naar mijn idee werkte deze gewoon)
Trilmotor (werkte voorheen ook zonder problemen)
Nieuw scherm (oude gaf eigen input en zaten doorbrand plekken in)
Accu (oude haalde ik met gemak 3 dagen, waarom deze vervangen is.... Joost mag het weten)
hardware knoppen aan de zijkant van het toestel (werkte voorheen ook allemaal perfect...)
"Heat spreading" (ik gok op folie die de warmte verspreid)
Ze nemen in ieder geval daar geen halve maatregelen, enige wat is overgebleven van mijn oude toestel is het moederboord en het hoesje... Het lijkt mij voordeliger voor hun om gelijk een nieuwe op te sturen dan alles te vervangen, maar mij hoor je niet klagen haha.
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future
25-aug-2015 Uw service aanvraag is aangemaakt
25-aug-2015 U kunt uw product nu naar ons opsturen.
rond 5-sep had ik hem pas verstuurd
8-sep-2015 Uw product is ontvangen bij onze service partner en in behandeling genomen.
9-sep-2015 Uw product is hersteld
9-sep-2015 Uw product is gerepareerd en terug naar u verzonden
14-sep telefoon weer in ontvangst mogen nemen
Misschien is het een idee om even online de status van je reparatie te bekijken ...fdees schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 18:35:
[...]
Ik heb mijn nokia op 26 augustus verstuurd, maar ik vind het best lang duren kan je misschien vertellen hoe lang het bij jouw heeft geduurd
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Dit heb ik regelmatig gedaan en deze staat al sinds 31 augustus op: Uw product is ontvangen bij onze service partner en in behandeling genomen.PinokkioTV schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 21:35:
[...]
Misschien is het een idee om even online de status van je reparatie te bekijken ...
Dus ik vind dat een beetje raar dat het zolang duurt of ligt dit aan mij

Nee, dat ligt niet aan jou. Lijkt me een goed moment om daar een vraag over te stellen bij de servicepartnerfdees schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 21:38:
[...]
Dit heb ik regelmatig gedaan en deze staat al sinds 31 augustus op: Uw product is ontvangen bij onze service partner en in behandeling genomen.
Dus ik vind dat een beetje raar dat het zolang duurt of ligt dit aan mij
Bedankt dan ga ik morgen maar eens bellenPinokkioTV schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 21:40:
[...]
Nee, dat ligt niet aan jou. Lijkt me een goed moment om daar een vraag over te stellen bij de servicepartner
Kan nu een 930 krijgen, maar weet niet wat ik moet doen. De redenen waarom ik twijfel
- Deze is goedkoper tijdens de aanschaf en de waarde nu.
- Heb allerlei accesoires voor de 1520 die niet op de 930 kunnen
- Kleiner scherm
Ik heb snel berekend wat ik weggooi aan geld met extra kosten en het verschil in waarde van de twee toestelen en dan kom ik uit op ruim €240, dit vind ik nogal veel om zomaar weg te gooien in iets meer dan 1 jaarVerwijderd schreef op maandag 30 maart 2015 @ 21:49:
Backlight button probleem komt mij bekend voor. Als je op de achterkant, rechts onder de camera, drukt gaat het lichtje dan weer aan?
Dat is het probleem dat ik heb gehad, middelste lampje en microfoon deden ook gezellig mee! dacht dat er een kabelbreuk was, bij het indrukken op genoemde plek waren alle problemen verdwenen. Ook een nieuwe usbaansluiting/microfoon/lampjes module (die ik er zelf in heb gezet) mocht geen verbetering opleveren...
Er zit op genoemde plek een afdekplaatje geschroefd die twee stekkertjes op hun plaats houden. Hier heb ik een klein beetje vulmateriaal tussen gedaan zodat de stekkertjes wat steviger op hun plaats worden gehouden en dit helpt!
Hopelijk ook voor jou
(Is goed zelf te doen, wel even bestuderen hoe het scherm er op de juiste manier eruit te halen!)
edit: 20:51 - kosten
[ Voor 8% gewijzigd door fdees op 21-09-2015 20:53 ]
De 930 is in prijs gezakt,omdat hij nu al wat langer op de markt is, de 1520 is niet meer te koop, maar is, als model, nóg ouder, dus zou nu ook flink goedkoper zijn. Kijk maar eens naar de tweedehandsprijzen (en dan échte prijzen, niet de vraagprijzen op Marktplaats), die liggen op hetzelfde niveau, bij toestellen in vergelijkbare conditie uiteraard.
(Eigen ervaring: een kennis had een 1520, moest 'n half jaar voor werk naar 't buitenland, vond de 1520 te groot om mee te nemen, wilde 'm voor ongeveer €275 verkopen en kwam qua biedingen niet verder dan €250. Had ivm z'n vertrek ook geen tijd, om meer biedingen af te wachten, dus heeft onze reserve 925 overgenomen en de 1520 ligt nu hier, als reserve, tot we iemand tegenkomen, die deze rode beauty wil hebben
Wanneer je dus nu een splinternieuwe 930 krijgt, en die niet in gebruik neemt, maar dus echt in nieuwstaat, zonder één krasje, verkoopt, kun je van de opbrengst makkelijk een goede, gebruikte 1520 kopen.
Oké ik snap de teleurstelling wel, maar het bod is niet slecht voor iets wat economisch afgeschreven is.
Alternatief is dat je het zelf maakt met bepaalde risico's of je toestel verpatst in de staat zoals ie is.
Nee vind dat bod van die 930 niet verkeerd.
Jammer voor die accessoires, maar ja twee jaar oud model dus dat gaat ook op voor je accessoires.
Als de nieuwe badge toestellen van MS mij niet bevallen dan kan het zo maar zijn dat ik ook voor een 930 ga.
Ik heb momenteel een Note 3 maar wil eigenlijk weer terug naar een 1520. Nu lees ik hier dat het niet zeker is dat de 1520 straks de update krijgt naar win10. Heb een mooie complete vrij nieuwe op het oog en moet snel beslissen. Tsja, wat moet ik nu. Ik wil eigenlijk zekerheid hebben dat hij de win10 update krijgt. Weet iemand al wat meer?
Cheers
Zolang de 1520 in het insider programma voor W10M is opgenomen, heeft dit toestel net zo veel of net zo weinig kans om de update te krijgen als elk ander toestel. Slechts de 950(XL) is zeker van W10M, simpelweg omdat die met W10M worden uitgeleverd. Zie http://windows.microsoft..../preview-supported-phonescassiekai schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:07:
Hallo,
Ik heb momenteel een Note 3 maar wil eigenlijk weer terug naar een 1520. Nu lees ik hier dat het niet zeker is dat de 1520 straks de update krijgt naar win10. Heb een mooie complete vrij nieuwe op het oog en moet snel beslissen. Tsja, wat moet ik nu. Ik wil eigenlijk zekerheid hebben dat hij de win10 update krijgt. Weet iemand al wat meer?
Cheers
Via Bing en Google kwam ik niet tot een oplossing. Wellicht herkennen jullie dit euvel?
Ik denk dat je de oorzaak en de oplossing moet zoeken in je pc.walterworld schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:50:
Als ik de high res foto’s overzet naar pc en hierop bekijk heb ik gemerkt dat de kwaliteit niet goed is. Als ik de zelfde foto’s op mijn 1520 bekijk ziet het er wel goed uit, als ik de foto’s doorstuur via de app “Lumia Play To” naar mijn Philips TV (42 inch) ook goed te zien is.
Via Bing en Google kwam ik niet tot een oplossing. Wellicht herkennen jullie dit euvel?
Hoe zien de afbeeldingen er uit als je het opent in een editingprogramma zoals bijvoorbeeld paint.net ? ( gratis programma ).
Bedankt voor de tip, ik heb de foto's geopend in Gimp om te checken of het hiermee is opgelost, helaas.Amadeus1966 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:01:
[...]
Ik denk dat je de oorzaak en de oplossing moet zoeken in je pc.
Hoe zien de afbeeldingen er uit als je het opent in een editingprogramma zoals bijvoorbeeld paint.net ? ( gratis programma ).
Vervolgens heb ik hem in Onedrive gegooid, het bestand laat hij op de telefoon wel goed zien, op pc niet. Nu zijn we er dus achter dat het niet aan het .jpg bestand ligt. Raar dat meerdere programma's niet goed overweg kunnen met deze foto's. Iemand nog tips?
Je bedoelt Photoshop?Amadeus1966 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:42:
Heeft adobe niet zo'n pakket????
Dat kan, ben niet zo bekend met de adobe pakketten.
Maar met dit stukje software kreeg ik wel succes, misschien heb je er wat aan.
http://dngviewer.com/download.aspx
Ik gebruik zelf ( nog ) geen dng, daar mijn toestel dit niet ondersteund.
Maar wellicht zijn opvolger wel.
En samen werken we op die manier naar een oplossing ;-)
[ Voor 64% gewijzigd door Amadeus1966 op 24-09-2015 23:48 ]
Toestel aanmelden voor reparatie via Microsoft. Toestel is vast nog geen twee jaar oudPaoloK schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 09:59:
De aan/uit knop in de hoofdtelefooningang werkt niet meer. De speaker blijft gewoon aanstaan als ik de plug erin steek, en de hoofdtelefoon uit. Heel vervelend, want ik gebruik de hoofdtelefoon regelmatig, oa in de fitness. Het is een tweedehands die ik via Marktplaats gekocht, dik een jaar geleden. Bij wie kan ik m laten maken als ik in Rotterdam zit? Of is er een eenvoudiger oplossing?
[ Voor 0% gewijzigd door PinokkioTV op 26-09-2015 10:38 . Reden: Typo ]
Reparatie via microsoft gaat niet meer want er zijn geen reserve-onderdelen meer. Dit was in mijn geval, ik krijg een 930 terugPinokkioTV schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 10:38:
[...]
Toestel aanmelden voor reparatie via Microsoft. Toestel is vast nog geen twee jaar oud
Misschien is er een ander onderdeel defect? Zo'n ingang zal niet heel specifiek 1520 zijn ... Ik mag daarnaast toch aannemen dat als je toestel "onherstelbaar" beschadigd is, je de keus krijgt tussen omruilen of ongerepareerd retour?fdees schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 11:30:
[...]
Reparatie via microsoft gaat niet meer want er zijn geen reserve-onderdelen meer. Dit was in mijn geval, ik krijg een 930 terug
Ik was nr. 22 van de zoveeel waar geen onderdelen meer voor waren dus ik denk dat er geen reserve-onderdelen meer zijn, maar die keuze krijg je welPinokkioTV schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 12:38:
[...]
Misschien is er een ander onderdeel defect? Zo'n ingang zal niet heel specifiek 1520 zijn ... Ik mag daarnaast toch aannemen dat als je toestel "onherstelbaar" beschadigd is, je de keus krijgt tussen omruilen of ongerepareerd retour?
Kortom: aanbieden voor reparatie, kan in elk geval geen kwaad. Er is een kans dat dit specifieke onderdeel er wel isfdees schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 13:39:
[...]
Ik was nr. 22 van de zoveeel waar geen onderdelen meer voor waren dus ik denk dat er geen reserve-onderdelen meer zijn, maar die keuze krijg je wel
kan je zeker doen, ik vertel alleen maar wat mij overkomen en verteld isPinokkioTV schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 14:59:
[...]
Kortom: aanbieden voor reparatie, kan in elk geval geen kwaad. Er is een kans dat dit specifieke onderdeel er wel is
Dat is mooi, want eerder schreef je wat andersfdees schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 18:23:
[...]
kan je zeker doen, ik vertel alleen maar wat mij overkomen en verteld is
fdees in "[WP8] Ervaringen met Nokia Lumia 1520"
Bedankt voor de reactie,Amadeus1966 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 23:27:
[...]
Dat kan, ben niet zo bekend met de adobe pakketten.
Maar met dit stukje software kreeg ik wel succes, misschien heb je er wat aan.
http://dngviewer.com/download.aspx
Ik gebruik zelf ( nog ) geen dng, daar mijn toestel dit niet ondersteund.
Maar wellicht zijn opvolger wel.
En samen werken we op die manier naar een oplossing ;-)
Om zo veel mogelijk uit te sluiten heb oude foto's erop gezet van voor de reparatie, het zelfde probleem.
Ik vind het toch wel een vreemd voorval
Ik had een dng image gesnaaid vanaf het www en daarmee geopend.walterworld schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:27:
[...]
Bedankt voor de reactie,Je geeft aan "kreeg ik wel succes"? Ik heb het met FSViewer55 portable geprobeerd ook een dng vieuwer, helaas!
Het duurde wel vrij lang maar werkte wel ( gezien mijn verouderde laptop van 6 jaar niet zo verwonderlijk ).
Verwijderd
Komt blijkbaar vaker voor dus.
Mis het beest wel en Windows Phone helemaal. Nu tijdelijk op mn oude Xperia s.... Drama!!!
Klopt, dat had ik ook. De 1520 tordeert vanwege z'n grote in mijn broekzak (o.a. bij het zitten en fietsen). Sinds ik mijn 1520 terug heb van die reparatie zit deze veel vaker in mijn jaszak.Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 20:20:
Aafgelopen week ook mijn 1520 naar de reparateur gestuurd. Bbegon met een niet verlichte back-toets. Daarna de verlichting van de home-toets en af en toe de search-toets. Ook met enige regelmaat een scherm dat een eigen leven leidde. Sinds afgelopen dinsdag was ook de microfoon defect.
Komt blijkbaar vaker voor dus.
Mis het beest wel en Windows Phone helemaal. Nu tijdelijk op mn oude Xperia s.... Drama!!!
Ik kijk ook met smart uit naar de Lumia 950.
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
Verwijderd
Inderdaad 950 of de surface phone als die komt.. Maar wordt zeker weer een Nokia/Microsoft
Via facebook zegt Nokia:
- Je krijgt hem ongerepareerd terug
- Je krijgt een vervangend toestel
Wat zijn jullie ervaringen hiermee, hoe gaat dit in zijn werking? En ik heb gelezen van een tweaker die een 930 ervoor terug kreeg, heb je daarvoor de originele aankoopnota nodig gehad (die heb ik namelijk niet meer).
Ik had gelukkig nog mijn orignele aankoopnota, deze heb ik geupload maar is niet specifiek naar gevraagd, maar ik zou als ik jouw was beginnen met bellen anders ben je weer twee weken verder voordat je een vervangend toestel(Nokia Lumia 930) terug hebt.mathelicious schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:43:
Mijn 1520 is ondertussen al 2 weken weg voor reparatie, onderdelen zijn niet voorradig dus gerepareerd wordt hij niet. Nu baal ik als een stekker want in de tussentijd zit ik nu met een Sony xperia p die voor geen meter meer werkt (accu is zo brak als een student op zondag!)
Via facebook zegt Nokia:
- Je krijgt hem ongerepareerd terug
- Je krijgt een vervangend toestel
Wat zijn jullie ervaringen hiermee, hoe gaat dit in zijn werking? En ik heb gelezen van een tweaker die een 930 ervoor terug kreeg, heb je daarvoor de originele aankoopnota nodig gehad (die heb ik namelijk niet meer).
Deze heb ik daarna geruild voor een Nokia Lumia 1520 via Vraag & Aanbod.
Maar sterkte ermee, want het services center is na niet echt het beste wat ik ooit heb meegemaakt

Ik heb naar aanleiding van je bericht maar gelijk wat meer vaart er achter gezet, zowel Arvato als Microsoft nog eens van een bericht voorzien. Hoe lang heeft het bij jou geduurd?fdees schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:40:
[...]
Ik had gelukkig nog mijn orignele aankoopnota, deze heb ik geupload maar is niet specifiek naar gevraagd, maar ik zou als ik jouw was beginnen met bellen anders ben je weer twee weken verder voordat je een vervangend toestel(Nokia Lumia 930) terug hebt.
Deze heb ik daarna geruild voor een Nokia Lumia 1520 via Vraag & Aanbod.
Maar sterkte ermee, want het services center is na niet echt het beste wat ik ooit heb meegemaakt
Een 930 zou ik waarschijnlijk wel zelf houden, ik heb de 1520 overgenomen van mijn vriendin die er vanaf moest. Toendertijd heb ik zitten twijfelen tussen de 830 en 930 dus ik ben best tevreden als ze een 930 sturen.
Het heeft ruim anderhalve week geduurt, maar ik heb daarvoor wel 3 of 4 keer gebeld met Arvatomathelicious schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:39:
[...]
Ik heb naar aanleiding van je bericht maar gelijk wat meer vaart er achter gezet, zowel Arvato als Microsoft nog eens van een bericht voorzien. Hoe lang heeft het bij jou geduurd?
Een 930 zou ik waarschijnlijk wel zelf houden, ik heb de 1520 overgenomen van mijn vriendin die er vanaf moest. Toendertijd heb ik zitten twijfelen tussen de 830 en 930 dus ik ben best tevreden als ze een 930 sturen.
Nee, Arvato zegt dat ze van Microsoft geen twee toestellen mogen opsturen,ik heb dit ook geprobeerdVerwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 20:42:
Zijn er mensen die zowel ongerepareerde 1520 als een nieuwe 930 hebben ontvangen?
Ze spreken goed engels vind ik, laat zijn dat het met een duits accent is, maar goed te verstaanmathelicious schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 08:29:
Vandaag ga ik dan maar even bellen of ze aub een Lumia 930 willen leveren. Spreken ze daar nog een woordje Engels of moet ik een Duitse spreker vinden?
Gelukkig kreeg ik via facebook van Microsoft een Lumia 930 aangeboden. Gezien een credietnota zonder aankoopbewijs niet mogelijk is, heb ik dit maar te accepteren. Arme ik
De medewerkster sprak inderdaad netjes engels. Alleen het bandje dat ze hebben ingesproken tijdens het wachten lijkt wel een stukje dat is ingesproken door een Indiër met zwaar accentfdees schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:08:
[...]
Ze spreken goed engels vind ik, laat zijn dat het met een duits accent is, maar goed te verstaan
[ Voor 33% gewijzigd door mathelicious op 06-10-2015 11:41 ]
Verwijderd
De constructie van een creditnota snap ik niet helemaal. Wellicht als je het toestel los hebt aangeschaft wel. Maar in combinatie met een tweejarig T-mobile-abonnement en 50 euro bijbetaling voor de 1520. Benieuwd hoe dat dan uitpakt.mathelicious schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:40:
Arvato wist mij te vermelden dat ik een credietnota moet aanvragen en zo mijn geld terugkrijg, een Lumia 930 is namelijk niet te leveren als vervangen... De medewerkster had een of ander verhaal over een andere camera, yeah right!
Gelukkig kreeg ik via facebook van Microsoft een Lumia 930 aangeboden. Gezien een credietnota zonder aankoopbewijs niet mogelijk is, heb ik dit maar te accepteren. Arme ik
Als ik met goed heb ingelezen heb je garantietechnisch/wet- en regelgevingtechnisch recht op een gelijkwaardig toestel. De 930 komt enigszins in de buurt, maar verder heeft Microsoft weinig vergelijkbaars.
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2015 11:57 . Reden: verduidelijking ]
Verwijderd
Ik heb helaas hetzelfde gedonder met mijn 1520.
Eerst bijna 4 weken kwijt geweest.
En vervolgens krijg ik het antwoord, geen onderdelen beschikbaar. Vraag maar een krediet nota aan.
Maar waar hebben jullie contact gehad met MSFT en Arvato via Facebook??
Ik krijg namelijk geen reacties.
Gr Dennis.
Verwijderd
Krijg waarschijnlijk een creditnota waarmee ik naar de verkoper moet. Iemand dit traject al doorlopen?
Benieuwd hoe dit verloopt bij een 1520 die is aangeschaft met een telecomabonnement!?
Verwijderd
Op de website van Arvato waar je je eigen device kunt volgen is sinds vandaag een wijziging; namelijk dat mijn 1520 is hersteld en morgen wordt teruggestuurd. Gezien de klachten (defecte verlichting navigatietoetsen en uitgevallen microfoon en random input scherm) die vaker zijn gemeld hier, lijkt het of er toch onderdelen zijn.
Ik wacht nog even af wie er gelijk heeft ...microsoft of arvato ...
ik heb een vervelend probleem, of eigenlijk problemen en hoop dat iemand mij kan helpen.
een tijdje geleden kon ik niks meer installeren en na een call bij MS werd mij geadviseerd om de telefoon een hard reset te geven. Ik heb toen een backup gemaakt en via de links die ik van MS gekregen had heb ik de stappen doorlopen. 1) backup maken 2) hard reset 3) restore.
Dit ging allemaal goed ( dacht ik ) maar heb nu het volgende.
Mijn foto's die op de SD kaart staan, zijn via de photo app niet meer te bekijken. Ik zie voor alle foto's alleen maar een voorbeeld van de laatste 3 ( die ik na de hard reset genomen heb ).
Zo nu en dan als ik film of foto's maak, wordt er eigenlijk geen foto's/film gemaakt. Dit is zeer irritant.
Heeft iemand anders hier ook last van (gehad) of weet iemand een oplossing. De enige optie die ik verder nog zie, is een opnieuw een harde reset, of upgraden naar W10 ( als die een beetje stabiel is ) dit is namelijk wel mijn primaire telefoon, en heb geen andere behalve een oude android, en daar wil ik niet naar terug.
To be continued...
Testing, one, two ...
Zou leuk zijn als je nu een 950 XL met Continuum dock krijgt als vervanging.Stefano schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:52:
Mijn 1520 is voor de derde keer terug naar Arvato,. Na 2x ghost input heb ik nu een defecte mic en slecht werkende usb connector. Ik ben benieuwd of ze hem überhaupt gaan repareren als ik de verhalen in dit topic lees. Ik zit niet te wachten op een veel kleinere 930.
To be continued...
Een 950 XL zou ik nog wel akkoord mee kunnen gaan.
Als ik mijn toestel inlever voor reparatie ( binnen garantietermijn ) dan verwacht ik gewoon dat toestel terug.
Als ze dat niet kunnen bewerkstelligen door te kort aan onderdelen dan helaas ( dan hebben ze geblunderd in hun logistieke voorzieningen ) ....dan maar een vervangend toestel maar wel naar mijn keuze.
Immers als ik een 6" heb aangeschaft is dat immers niet voor niets geweest,
een 930 is dan in mijn optiek geen gelijkwaardig of zelfs iets beters....eerder andersom ( een downgrade ).
Dat grote scherm was juist de reden dat ik tot aanschaf ben overgegaan.
De overige hardware tja dat is dan jammer, maar het ging mij om dat grote scherm.
En als ze daarbij dan verlies moeten lijden....jammer.
Hypothetisch gezien dan ( mijn toestelletje werkt nog prima )
Verwijderd
Mijn toestel is via Arvato naar Microsoft gestuurd en weer terug naar mij. Vervolgens retourprocedure gestart bij verkoper Coolblue. Toestel is nu naar Microsoft gestuurd voor een oplossing. Inmiddels bijna twee weken geleden deze laatste stap.
Zit niks anders op dan afwachten. Bij Microsoft kan men geen info verstrekken en bij Coolblue kan men ook niks zeggen. Hoop op een snelle oplossing. Nu behelpen met een oude Android. Drama.
Het liefst zou ik dus op zeker spelen en een kabeltje direct van Nokia kopen die als assecoires bij de Lumia 1520 OEM wordt geleverd. Ik kan dit alleen niet vinden.
Heeft iemand een suggestie?
Ik denk dat er stof opgehoopt zit onderin je usb aansluiting waardoor de usb kabel er niet ver genoeg ingaat en dus geen goed contact maakt.
Ik heb dit ook gehad (los kleding stof uit broekzak) en vervolgens met een klein kunststof pinnetje of cocktail prikker (geen ell. geleidend voorwerp gebruiken!) onder goed licht het opgehoopte stof uit de usb connector gepeuterd.
[ Voor 78% gewijzigd door PaT op 10-11-2015 09:24 ]
Mijn 1520 ligt inmiddels al een week bij Arvato, dus ik ga ook vrezen voor een goede afloop. Hoe staat het met jouw 1520 inmiddels? Overigens leuk gevalletje dhl spekken, wat een onzin om dat toestel een rondo te laten maken.Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:17:
Er is bijna geen toestel dat de 1520 evenaart qua specs en afmetingen. 1520 wordt niet meer gerepareerd.
Mijn toestel is via Arvato naar Microsoft gestuurd en weer terug naar mij. Vervolgens retourprocedure gestart bij verkoper Coolblue. Toestel is nu naar Microsoft gestuurd voor een oplossing. Inmiddels bijna twee weken geleden deze laatste stap.
Zit niks anders op dan afwachten. Bij Microsoft kan men geen info verstrekken en bij Coolblue kan men ook niks zeggen. Hoop op een snelle oplossing. Nu behelpen met een oude Android. Drama.
Weten jullie of dit onder de garantie valt? (inbranden van o.a. de batterij indicator en dergelijke)
(als het dan überhaupt gerepareerd wordt, het is te hopen...)
Verwijderd
Van Arvato kreeg ik dus te horen dat de 1520 wegens gebrek aan onderdelen niet gerepareerd wordt. Via Microsoft kreeg ik toen te horen dat ik terug moest naar de winkelier.Stefano schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:30:
[...]
Mijn 1520 ligt inmiddels al een week bij Arvato, dus ik ga ook vrezen voor een goede afloop. Hoe staat het met jouw 1520 inmiddels? Overigens leuk gevalletje dhl spekken, wat een onzin om dat toestel een rondo te laten maken.
Ik heb het toestel aangemeld voor retour bij CoolBlue. Kreeg vorige week het bericht dat mijn toestel naar een erkend reparateur was gestuurd. Kreeg vandaag bericht dat de herstelling langer duurt dan verwacht. Kreeg eigenlijk drie opties:
-wachten op herstelling;
-een werkende tweedehands Lumia1520 krijgen (gerepareerd exemplaar)
-een shoptegoed ontvangen om een nieuw toestel te kopen.
Gekozen voor het shoptegoed. De tweedehands Lumia1520 ben ik niet van overtuigd (zijn toch veel toestellen met dezelfde problemen, dus die tweedehands zal het ook mogelijk krijgen). Van mijn eigen 1520 wist ik wat ik er mee had gedaan (altijd zuinig op geweest, altijd in Nokia flipcover gehad.
Nu maar iets nieuws uitzoeken. Probleem is wel dat ik niet terug wil naar Android en dat een beetje vergelijkbare Lumia pas in december beschikbaar is (950).
Reparatie gaat 'm denk ik ook voor jou niet worden.
Verwijderd
Zie mijn reactie hierboven. Had dezelfde defecten als jij en vallen wel onder garantie uiteraard. Ben bang voor je dat ook die van jou niet wordt gerepareerd.hondacb50 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:54:
Ik heb vorige week mijn toestel ook naar Arvato gestuurd, met als reden dat de capacitieve knoppen ooit niet reageren + foute input registreren. Verder zaten er ook wat inbrand plekjes in mijn scherm.
Weten jullie of dit onder de garantie valt? (inbranden van o.a. de batterij indicator en dergelijke)
(als het dan überhaupt gerepareerd wordt, het is te hopen...)
Dat is een mooi verhaal, not. Ik ga morgen maar eens bellen met Arvato, het is behoorlijk teleurstellend dat ze toestellen, die voorlopig nog ruim in de garantie zitten, niet kunnen repareren.Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:18:
[...]
Reparatie gaat 'm denk ik ook voor jou niet worden.
Hoeveel tegoed heb jij gekregen? Ik wacht op een 950XL, die komen einde van de maand.
Bedankt voor je reactie, ik het met een dunne naald er vrijwel niks uitgekregen. De originele valt er ook niet snel uit, maar daar begint het draadje wel aan zijn einde te komen hier een vergelijking origineel vs een willekeurig usb snoertje:dr_dreey schreef op maandag 09 november 2015 @ 07:41:
@ Trabbit
Ik denk dat er stof opgehoopt zit onderin je usb aansluiting waardoor de usb kabel er niet ver genoeg ingaat en dus geen goed contact maakt.
Ik heb dit ook gehad (los kleding stof uit broekzak) en vervolgens met een klein kunststof pinnetje of cocktail prikker (geen ell. geleidend voorwerp gebruiken!) onder goed licht het opgehoopte stof uit de usb connector gepeuterd.
https://onedrive.live.com...dUF4LK3s&ithint=folder%2c
Naast elkaar zie je duidelijk dat de haakjes bij de originele veel meer naar het uiteinde zit (1520 blijft toch mooie scherpe foto's maken)
https://onedrive.live.com...oA&v=3&ithint=photo%2cjpg
[ Voor 26% gewijzigd door trabbit op 11-11-2015 21:02 ]
Levertijden moeten in [Nokia Lumia 1520] Levertijden en prijzen topic besproken worden.
Accessoires horen in Wearables, Accessoires en Overige. Dit topic moet nog aangemaakt worden.