Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Bioflap schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:50:
[...]

Hij is minder hoog geworden. De browserklachten verschilt overigens per website. Heb het alleen bij Tweakers. Websites zoals TheVerge werken gewoon goed.
Ah dat is mooi om te horen. Werkt het Word Flow keyboard misschien beter met een minder hoog toetsenbord :P?

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 09:07
Migrator schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:52:
[...]

Ah dat is mooi om te horen. Werkt het Word Flow keyboard misschien beter met een minder hoog toetsenbord :P?
Dat denk ik haast wel. Hierdoor hoef je minder afstand af te leggen :p
Voor het typen was het wel heel fijn dat de toetsen hoog waren, en je dus weinig moeite hoefde te doen om ze te raken.

Verder is echt de hele GUI op de schop gegaan. Met de 1520 merkte je onderin beeld dat die balk soms in slechte kwaliteit was, deze is een stuk kleiner geworden, waardoor je die lage kwaliteit niet meer merkt.

Zo is het nu ook met de browser, hij is een stuk kleiner geworden. Het is te vergelijken met een Android toestel wat je op een lagere DPI instelt.

Het updaten gaat overigens zeer snel, was in totaal 30 minuten kwijt. Je moet daarna wel opnieuw aangeven welke applicaties op de achtergrond mogen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb de update gedraaid en heb het gevoel dat het toestel nog sneller is geworden.
Notificatie center is echt geweldig mooi en functioneel. Kalender app ook mooi geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 09:49
Ik ben nog niet echt overtuigd over het notificatie center. Zie het nut nog niet echt, vooral omdat het lockscreen zo'n beetje alles al laat zien. Enige waarde aan het center is dat je onderwerpen van mails en stukken van WA berichten kan zien

[ Voor 47% gewijzigd door Epiphany op 15-04-2014 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingZombieCow
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik heb gisterochtend de update geïnstalleerd maar nu wordt mijn 1520 enorm warm en loopt snel leeg. Waar ik voorheen makkelijk anderhalve tot twee dagen met één lading kon doen, is de batterij nu na een paar uur leeg. Heb hem vanochtend om 8 uur uit de lader gehaald en hij zit nu op ongeveer 20%. Zijn er hier meer mensen met dit probleem en hoe is dit op te lossen? Zou graag willen voorkomen dat ik hem moet resetten naar fabrieksinstellingen

EDIT: Misschien handig om toe te voegen: de telefoon geeft aan dat Internet Explorer enorm veel gebruikt is, maar ik heb deze nauwelijks gebruikt.

[ Voor 14% gewijzigd door FlyingZombieCow op 15-04-2014 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:17
FlyingZombieCow schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 11:00:
Ik heb gisterochtend de update geïnstalleerd maar nu wordt mijn 1520 enorm warm en loopt snel leeg. Waar ik voorheen makkelijk anderhalve tot twee dagen met één lading kon doen, is de batterij nu na een paar uur leeg. Heb hem vanochtend om 8 uur uit de lader gehaald en hij zit nu op ongeveer 20%. Zijn er hier meer mensen met dit probleem en hoe is dit op te lossen? Zou graag willen voorkomen dat ik hem moet resetten naar fabrieksinstellingen

EDIT: Misschien handig om toe te voegen: de telefoon geeft aan dat Internet Explorer enorm veel gebruikt is, maar ik heb deze nauwelijks gebruikt.
Al een soft reset geprobeerd?

Volume down en power knop 10 seconden vasthouden tot telefoon trilt. Je moet daarna alleen nog ff je tijd en datum opnieuw instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingZombieCow
Sonny7 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 11:28:
[...]

Al een soft reset geprobeerd?

Volume down en power knop 10 seconden vasthouden tot telefoon trilt. Je moet daarna alleen nog ff je tijd en datum opnieuw instellen :)
Soft reset heb ik net geprobeerd ja. Telefoon ligt nu maar weer aan de lader. Kijk straks of het opgelost is en zo niet dan kijk ik weer verder.

Bedankt voor je reactie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
FlyingZombieCow schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 11:42:
[...]

Soft reset heb ik net geprobeerd ja. Telefoon ligt nu maar weer aan de lader. Kijk straks of het opgelost is en zo niet dan kijk ik weer verder.

Bedankt voor je reactie! :)
sowieso is het verstandig om je telefoon even aan en uit te zetten als je problemen denkt te hebben met de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap

Ik merkte gisteravond dat hij inderdaad aardig warm werd. Accuduur is minder dan met WP8.
Ook viel me op dat toen ik hem achter de lader heen haalde hij 94% aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment heb ik een Sony xperia staat en overweeg de overstap naar de 1520. Op de xperia zit standaard een screenprotector op het scherm. Kan iemand mij vertellen of dat bij de 1520 ook het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 12:25:
Op dit moment heb ik een Sony xperia staat en overweeg de overstap naar de 1520. Op de xperia zit standaard een screenprotector op het scherm. Kan iemand mij vertellen of dat bij de 1520 ook het geval is?
Nee. Heeft wel Gorilla Glass 3 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IGC058
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:13
Bioflap schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 13:57:
[...]

Nee. Heeft wel Gorilla Glass 3 geloof ik.
Veel mensen die gebruik maken van screenprotector voor 1520 en is het aan te raden?
Heb het zelf niet in gebruik maar heb er wel een paar liggen en denk erover om ze er toch maar op te plakken om het toestel langer goed te houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
IGC058 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 14:07:
[...]

Veel mensen die gebruik maken van screenprotector voor 1520 en is het aan te raden?
Heb het zelf niet in gebruik maar heb er wel een paar liggen en denk erover om ze er toch maar op te plakken om het toestel langer goed te houden..
Heb vandaag een case + screenprotector ontvangen. Was inclusief verzenden 4 euro.
Dit is de eerste telefoon waar ik blij ben met een case. Het toestel is gemakkelijker vast te houden, en je kan hem nu op zijn scherm leggen, zonder dat je hem beschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 18:40

mutsje

Certified Prutser

Voor diegenen die het willen. Gratis 20 Britse ponden in je wallet. Regio moet op UK en je moet een postcode uit de UK invullen :) ik heb het reeds gedaan en 20 pondjes op me phone staan.
http://www.wp7.nl/44721/t...-van-20-pond-voor-lumias/

De update naar 8.1 is wel heel erg fijn. Je IE die nu met blanc begint in plaats van de laatste pagina etc. Mijn telefoon lijkt ook sneller te reageren anderen zelfde ervaring? Ook valt me op dat buttons scherper afgewerkt zijn (rechthoekiger) en niet meer rondingen vertonen enzo.
Bioflap schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 16:40:
[...]

Heb vandaag een case + screenprotector ontvangen. Was inclusief verzenden 4 euro.
Dit is de eerste telefoon waar ik blij ben met een case. Het toestel is gemakkelijker vast te houden, en je kan hem nu op zijn scherm leggen, zonder dat je hem beschadigd.
Heb je hier een url van waar je deze besteld hebt?

[ Voor 63% gewijzigd door mutsje op 15-04-2014 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
mutsje schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 16:49:
Voor diegenen die het willen. Gratis 20 Britse ponden in je wallet. Regio moet op UK en je moet een postcode uit de UK invullen :) ik heb het reeds gedaan en 20 pondjes op me phone staan.

De update naar 8.1 is wel heel erg fijn. Je IE die nu met blanc begint in plaats van de laatste pagina etc. Mijn telefoon lijkt ook sneller te reageren anderen zelfde ervaring? Ook valt me op dat buttons scherper afgewerkt zijn (rechthoekiger) en niet meer rondingen vertonen enzo.

[...]

De balk onderin is kleiner geworden, waardoor het inderdaad lijkt alsof het strakker is. Ik vind ook de gestures in IE erg fijn.
Waar ik me erg aan stoor is dat je nog steeds filmpjes niet vooruit kan spoelen. Dit is echt gruwelijk irritant.

Hieronder staat overigens de link van me case. Hij zit goed en strak om de telefoon. Gaten zijn aardig goed uitgesneden, helemaal voor het enorme bedrag van 4 euro.

http://www.ebay.nl/itm/18..._trksid=p3984.m1439.l2649

EDIT:
Heb ook 20 pond gekregen op die manier. Dacht ik slim te zijn om mooi GTA: San Andreas er van te kopen, ben ik te snel met het drukken waardoor ik hem nu alsnog zelf betaald heb :F

Iemand nog goede apps waar je anders voor moet betalen? :P

[ Voor 9% gewijzigd door Bioflap op 15-04-2014 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 18:40

mutsje

Certified Prutser

Je kan toch aangeven welk betaalmiddel je moet gebruiken? Ik had een creditcard (prepaid) erin staan en kon selecteren tussen provider of de CC. Ik moet nog zoeken wat ik wil voor die gratis euro's :) Dank voor de link in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
mutsje schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 20:25:
Je kan toch aangeven welk betaalmiddel je moet gebruiken? Ik had een creditcard (prepaid) erin staan en kon selecteren tussen provider of de CC. Ik moet nog zoeken wat ik wil voor die gratis euro's :) Dank voor de link in ieder geval.
Nou, je krijgt het knopje "Kopen" eerder dan de rest van de informatie. Hierdoor heb ik te snel op kopen geklikt.

Nu ik de regio terug heb gezet kan ik hem niet meer selecteren als betaalmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingZombieCow

Heb mezelf hier maar even gequote om toe te voegen dat ik uiteindelijk toch maar voor een factory reset ben gegaan. De telefoon hield het net twee (!) uur vol na tot 99% opgeladen te zijn, helemaal tot de 100% kwam hij al niet meer. Het lijstje met verbruik gaf aan dat onder andere Netflix, Internet Explorer en een Youtube app heel veel gebruikt zijn. Toch best gek, omdat de telefoon de hele tijd naast me op de bank in slaapstand heeft gelegen en ik alleen een whatsappje heb verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-08 21:17
Is er iemand die problemen ervaard mmet lage frame rates van games met windows phone 8.1 op lumia 1520? Ik heb namelijk wp8.1 en mijn lumia 1520 lijkt veel vloeiender te werken maar enkel als ik bijvoorbeeld alphalt 8 wil spelen dan stotterd dit spel tijdens races wat met wp8 niet het geval was. Iemand ook dit probleem of weet iemand een oplossing voor dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
FlyingZombieCow schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 22:29:
[...]

Heb mezelf hier maar even gequote om toe te voegen dat ik uiteindelijk toch maar voor een factory reset ben gegaan. De telefoon hield het net twee (!) uur vol na tot 99% opgeladen te zijn, helemaal tot de 100% kwam hij al niet meer. Het lijstje met verbruik gaf aan dat onder andere Netflix, Internet Explorer en een Youtube app heel veel gebruikt zijn. Toch best gek, omdat de telefoon de hele tijd naast me op de bank in slaapstand heeft gelegen en ik alleen een whatsappje heb verstuurd.
Heeft de factory reset geholpen dan?

De screenprotector die bij de case zat is niet zo goed. Hij is te smal waardoor hij niet helemaal op het scherm past. Daar zal dan wel die 4 euro in zitten :P

Weet iemand een screenprotector die over het volledige scherm gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planet X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 22:54
Het leukste na de update is dat je nu eindelijk custom geluiden aan WhatsApp kunt toevoegen :P.
Wat ik minder vind is het gemis met de Games Hub en de spelletjes allemaal in het Apps menu.
Wat ik overigens heb uitgevonden is dat als ik Glimp uitschakel in het Settings menu de Touch / Swipe errors voor goed verleden tijd zijn. Allen jammer dat het klokje er niet is dan als ie uitstaat. Hopelijk vind Nokia daar nog een fix voor. Nu weer verder genieten van WP 8.1 op de 1520.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IGC058
mutsje schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 16:49:

[...]

super bedankt voor de code! heb het net ook gebruikt!
Owja en mijn gelcase heeft me 8E gekocht, wel goede kwaliteit kwam ook met een screenprotector alleen die heb ik dus nooit op het scherm geplakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
IGC058 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:21:
[...]

super bedankt voor de code! heb het net ook gebruikt!
Owja en mijn gelcase heeft me 8E gekocht, wel goede kwaliteit kwam ook met een screenprotector alleen die heb ik dus nooit op het scherm geplakt..
Past jou screenprotector wel over het hele scherm? Die van mij is te klein :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IGC058
Bioflap schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:44:
[...]

Past jou screenprotector wel over het hele scherm? Die van mij is te klein :+
Ik ga hem er dit weekend op plakken ( of ik laat het iemand doen :+ ) , laat het dan wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IGC058
Wel irritant probleem, opladen duurt +- 3.5 uur bij mij.
lastig is dat hij na 3uur al op 99% zit, dan duurt het nog 30-45minuten voordat hij op 100% komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
IGC058 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 12:27:
Wel irritant probleem, opladen duurt +- 3.5 uur bij mij.
lastig is dat hij na 3uur al op 99% zit, dan duurt het nog 30-45minuten voordat hij op 100% komt..
Bij mij gaat het opladen juist enorm snel. Gebruik je de originele lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingZombieCow
Bioflap schreef op woensdag 16 april 2014 @ 09:20:
[...]

Heeft de factory reset geholpen dan?
Nope. Draai nu maar gewoon de hele tijd in de energiebesparende mode, gek genoeg doet ie het dan gewoon als vanouds. Denk dat er dan toch een app tussen zit die onbedoeld actief is terwijl er niks mee gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IGC058
Bioflap schreef op woensdag 16 april 2014 @ 12:58:
[...]

Bij mij gaat het opladen juist enorm snel. Gebruik je de originele lader?
Nee mijn orginele lader is defect geleverd en ik kon geen nieuwe krijgen van nokia support :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Al mijn apps inmiddels geïnstalleerd en een aantal gekocht met die £20 (thanks daarvoor!), simkaart bijgeknipt en geplaatst (vroeg niet om een factory reset, zoals eerder in dit topic te lezen was, dit is wel met WP8.1) en de 1520 al een dagje in gebruik.

Batterij gaat niet extreem lang mee, maar heb nog maar weinig laadcycli gehad, en WP8.1 is op het moment ook niet het zuinigst. Zie enorm uit naar het moment dat alle apps geoptimaliseerd zijn.

Mijn eerste indruk overigens: Wat een scherm, wat een toestel <3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poststamp
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:16
Ik heb hem gister avond gehaald en meteen op 8.1 gezet natuurlijk. Wat een fijn apparaat :)
Simkaart meteen laten knippen en erin gezet voor ik hem activeerde, maar dat hoeft niet meer met 8.1? Nou ja maakt ook niet uit. Hij heeft wel veel minder goede 3g ontvangst dan de 920. En als ie dan op g springt doet ie ook niet veel moeite om terug te springen op 3g. Jammer is dat de data op g niet altijd lijkt te lopen maar dat zou ook aan het netwerk kunnen liggen, helaas werk ik op een plek waar de 3g zeer slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Op dit moment heb ik weinig last met het schakelen tussen netwerken. Heb zelfs meer ontvangst dan met me S3.

Zit wel te twijfelen om terug te gaan naar WP8. Die accuduur mis ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poststamp
Achteraf lag het aan het netwerk, er zijn meerdere collega's zonder internet.
Maar ik weet niet of je zo makkelijk terug kunt naar wp8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
poststamp schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 12:58:
Achteraf lag het aan het netwerk, er zijn meerdere collega's zonder internet.
Maar ik weet niet of je zo makkelijk terug kunt naar wp8.
Ik ga daar nu mee bezig. Zal laten weten hoe gemakkelijk het gaat!

EDIT:
Heb me 1520 inmiddels weer terug op WP8. Je download de Nokia Software Recovery Tool en alles gaat automatisch. Wel zorgen dat je van de foto's/video's een backup hebt, want alles is daarna weg.

Het toetsenbord is groter wel een heel stuk fijner :D

[ Voor 29% gewijzigd door Bioflap op 18-04-2014 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de 1520 ook te gebruiken als E-reader.. Lekker leesbaar bedoel ik dan. Iemand ervaring met die mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poststamp
Perfect dat het terugzetten zo makkelijk gaat. Maar ik zou mijn 8.1 niet meer willen missen :) Zit er uren mee te klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 23:09:
Is de 1520 ook te gebruiken als E-reader.. Lekker leesbaar bedoel ik dan. Iemand ervaring met die mogelijkheid?
Ja hoor, voor mij een van de redenen waarom ik voor de 1520 ben gegaan en niet een kleiner model.

Gebruik voornamelijk de Kindle software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 10:03:
[...]

Ja hoor, voor mij een van de redenen waarom ik voor de 1520 ben gegaan en niet een kleiner model.

Gebruik voornamelijk de Kindle software.
Ok, klinkt goed, maar trekt dat niet de accu snel leeg. Of maakt de 1520 dan gebruik van de glance/glimp techniek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poststamp
Ook geinig, met transparency tile kun je verschillende app tiles die onveranderlijk van kleur zijn (zoals here drive) vervangen door een doorzichtige tegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-08 17:12
poststamp schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 16:17:
Ook geinig, met transparency tile kun je verschillende app tiles die onveranderlijk van kleur zijn (zoals here drive) vervangen door een doorzichtige tegel.
en vervolgens kan je een achtergrond instellen die door die tiles heen te zien zijn

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neelle
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-04-2024
Ik heb een vraag ik heb een LG G2 en ik denk erover om een lumia 1520 te kopen is dat verstandig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Wat wil je precies met je telefoon ?

Geef je wensen eens wat hij moet kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poststamp
neelle schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 19:26:
Ik heb een vraag ik heb een LG G2 en ik denk erover om een lumia 1520 te kopen is dat verstandig?
Dat is een vraag die je alleen zelf kunt beantwoorden.
Technisch is er niets mis met een 1520, maar qua apps worden er hele fora volgeschreven over de verschillen tussen WP en android, WP heeft onmiskenbaar een achterstand zowel in aantal als soms ook in kwaliteit.
En je moet je niet vergissen in het formaat van een phablet, hij past bijvoorbeeld niet in het vakje van mijn auto waar ik eerst mijn 920 neer legde. Erg vervelend als je hem gebruikt om te navigeren.
WP is met 8.1 een heel mooi os geworden, met een beetje puzzelen heb je een heel startscherm met allemaal doorzichtige tegels met foto erachter :) Maar, de batterij gaat aanmerkelijk minder lang mee dan op 8... Maar 8 is wel een klap langzamer in de animaties en schaalt een stuk minder goed, alles lijkt wel opgeblazen. Op 8.1 is eigenlijk alleen whatsapp wat (nog) niet goed schaalt.
De 1520 is een mooie telefoon, ik krijg er wel complimenten over dus het is niet alleen maar mijn mening. Maar of 'ie bij je past dat moet je zelf bepalen, hij is niet goedkoop en qua hardware specs ontstijgt hij de G2 niet, beiden hebben een S800 processor en een fhd scherm, alleen de 1520 heeft dat dan op 6 inch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neelle
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-04-2024
poststamp schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 19:53:
[...]

Dat is een vraag die je alleen zelf kunt beantwoorden.
Technisch is er niets mis met een 1520, maar qua apps worden er hele fora volgeschreven over de verschillen tussen WP en android, WP heeft onmiskenbaar een achterstand zowel in aantal als soms ook in kwaliteit.
En je moet je niet vergissen in het formaat van een phablet, hij past bijvoorbeeld niet in het vakje van mijn auto waar ik eerst mijn 920 neer legde. Erg vervelend als je hem gebruikt om te navigeren.
WP is met 8.1 een heel mooi os geworden, met een beetje puzzelen heb je een heel startscherm met allemaal doorzichtige tegels met foto erachter :) Maar, de batterij gaat aanmerkelijk minder lang mee dan op 8... Maar 8 is wel een klap langzamer in de animaties en schaalt een stuk minder goed, alles lijkt wel opgeblazen. Op 8.1 is eigenlijk alleen whatsapp wat (nog) niet goed schaalt.
De 1520 is een mooie telefoon, ik krijg er wel complimenten over dus het is niet alleen maar mijn mening. Maar of 'ie bij je past dat moet je zelf bepalen, hij is niet goedkoop en qua hardware specs ontstijgt hij de G2 niet, beiden hebben een S800 processor en een fhd scherm, alleen de 1520 heeft dat dan op 6 inch :)
Bedankt voor je reactie
Ik zelf ben bang dat de 1520 te groot is
De 930 wacht ik nog even af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poststamp
Je kunt voor de zekerheid even kijken bij de mediamarkt, gewoon ff vasthouden dan weet je al meer. De 930 is nog wel eventjes wachten voor die uitkomt. Voordeel van de 930 is dan wel dat 'ie met stock 8.1 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Heb dit weekend mijn weekje ervaring met de 1520 tot een review gemaakt. Twee foto's die ik daarvoor gemaakt heb wilde ik even met jullie delen, ik vind ze erg mooi namelijk :9 (beide op automagische instellingen; klik voor groter formaat)

Soort-van-zonsondergang (tegen zon in)
Zonsondergang

Modelauto van dichtbij (zonlicht)
Modelauto zonlicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Laatst online: 11-09 21:45
Hallo 1520-gebruikers... Ik denk eraan deze telefoon te nemen bij een contractverlenging, maar heb een paar vragen:

1. Heeft de Lumia een soort car panel? Oftewel, een modus waarin het scherm aanblijft en een aantal apps voor tijdens het rijden binnen 1 druk beschikbaar zijn (navigatie, direct een contact bellen, muziek). Met de telefoon in een houder kun je dan bijv. snel en veilig handsfree een telefoontje starten.

2. Ik zit bij T-Mobile en die hebben er bij Android nog wel een handje naar om het toestel te branden met lastig te verwijderen logo's en meuk. Nou dacht ik dat WP redelijk bestendig is tegen dat soort praktijken (bloatware apps kun je altijd nog verwijderen, wat bij een Android niet altijd kan zonder rooten). Kan iemand met WP ervaring dit bevestigen?

Verder een mooi toestel, mooie specs en foto's... De Car Panel is voor mij wel erg belangrijk. Ik hoop dat het er is, want ik kan er niets over vinden. Bij HTC ken ik het wel, dus de One M8 is het alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

1) Driving Mode (Automodus) is the way to go. Zit standaard ingebakken in WP 8 telefoons. Gebruik het zelf niet, maar de mogelijkheid is er zeker. Werkt alleen bij koppeling met een Bluetooth-device. Eerste keer opstarten (vanuit de instellingen) ziet er zo uit:
Automodus WP 8(.1)

2) Hoe het met opstartschermen zit weet ik niet, maar mijn 1520 was voor de Hong Kong markt bedoeld (dacht ik), en kwam met een aantal apps waar ik helemaal niks aan heb/had, en die heb ik zoals elke geïnstalleerde non-systeem app gewoon kunnen verwijderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
Nokia heeft zelf ook een car app. Werkt goed moet ik zeggen.
Overigens is driving mode meer een ander soort iets. Hiermee kan je zorgen dat bijvoorbeeld je sms notificatie niet te horen zijn. Dat bij gebeld worden de beker een sms krijgt dat je niet p kan nemen omdat je aan het rijden brengt etc.

[ Voor 66% gewijzigd door Epiphany op 23-04-2014 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

bilgy_no1 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 00:08:
Hallo 1520-gebruikers... Ik denk eraan deze telefoon te nemen bij een contractverlenging, maar heb een paar vragen:

1. Heeft de Lumia een soort car panel? Oftewel, een modus waarin het scherm aanblijft en een aantal apps voor tijdens het rijden binnen 1 druk beschikbaar zijn (navigatie, direct een contact bellen, muziek). Met de telefoon in een houder kun je dan bijv. snel en veilig handsfree een telefoontje starten.
Ik denk dat de Nokia Car App inderdaad dicht in de buurt komt van wat jij bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
Migrator schreef op woensdag 23 april 2014 @ 08:18:
1) Driving Mode (Automodus) is the way to go. Zit standaard ingebakken in WP 8 telefoons. Gebruik het zelf niet, maar de mogelijkheid is er zeker. Werkt alleen bij koppeling met een Bluetooth-device. Eerste keer opstarten (vanuit de instellingen) ziet er zo uit:
[afbeelding]

2) Hoe het met opstartschermen zit weet ik niet, maar mijn 1520 was voor de Hong Kong markt bedoeld (dacht ik), en kwam met een aantal apps waar ik helemaal niks aan heb/had, en die heb ik zoals elke geïnstalleerde non-systeem app gewoon kunnen verwijderen :)
Dank voor je antwoord! Fijn dat operator apps kunnen worden verwijderd!

De Driving Mode is niet echt wat ik bedoel. Het schakelt, zoals ik het begrijp, notificaties uit tijdens het rijden. Wat ik graag wil is zoiets à la HTC Car app:

Een paneel met snelkoppelingen naar de dialer, navigatie, muziek, direct bellen van contacten, etc.

Het scherm blijft aan, zodat je niet hoeft te unlocken als je een belletje wilt plegen.

Met de telefoon in een houder kun je dus veilig en snel zaken regelen. Uiteraard alleen handsfree te gebruiken.

Er zijn in Android ook apps voor te vinden, maar die werken niet zo fijn als de HTC app.

De Nokia Car App is inderdaad wat ik zoek! Dank aan Epiphany en ImpaileR voor de link!

[ Voor 3% gewijzigd door bilgy_no1 op 23-04-2014 23:59 . Reden: latere posts gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schekker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:14
Zit nu al een paar week met dit apparaat te spelen en hoewel het een heel mooi apparaat is, valt de telefoonfunctie mij eerlijk gezegd behoorlijk tegen. De telefoon kan niet makkelijk schakelen tussen alleen trillen en ook geluid. Ja, je kunt het geluid volume steeds zachter zetten totdat deze uiteindelijk op 0 staat, en daarna je geluidsvolume weer omhoog totdat deze eindelijk weer op het gewone volume, maar dat alleen als je eerst het scherm geactiveerd hebt. En gewoon een schakelknopje tussen geluid en alleen trillen lijkt er ook niet te zijn. Mis ik iets?
Verder vind ik de speaker bijzonder luid als ik telefoon, de hele omgeving kan gewoon meeluisteren, ook als de telefoon niet op speakerstand staat. Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
schekker schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:44:
Zit nu al een paar week met dit apparaat te spelen en hoewel het een heel mooi apparaat is, valt de telefoonfunctie mij eerlijk gezegd behoorlijk tegen. De telefoon kan niet makkelijk schakelen tussen alleen trillen en ook geluid. Ja, je kunt het geluid volume steeds zachter zetten totdat deze uiteindelijk op 0 staat, en daarna je geluidsvolume weer omhoog totdat deze eindelijk weer op het gewone volume, maar dat alleen als je eerst het scherm geactiveerd hebt. En gewoon een schakelknopje tussen geluid en alleen trillen lijkt er ook niet te zijn. Mis ik iets?
Verder vind ik de speaker bijzonder luid als ik telefoon, de hele omgeving kan gewoon meeluisteren, ook als de telefoon niet op speakerstand staat. Hoe doen jullie dat?
Telefoon op trillen zetten is simpel zie:
http://www.windowsphone.c...ngtones-sounds-and-volume
Voornamelijk hierop gericht:

To silence or turn on the ringer using the volume buttons

1.Press up or down on the Volume buttons to make the volume bar appear.

2.Do one of the following:
•Tap Ring Ring icon or Ring + Vibrate Ring icon to silence the ringer.
•Tap Vibrate Vibrate icon or Silent Silence icon to turn on the ringer.

Ik zet persoonlijk de telefoon tijdens het gesprek (met de volume knop) zachter zodat ik het zelf goed kan verstaan en wat anderen horen maakt mij niet zo heel veel uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
Nou, daar zit ik dan met een gigantisch apparaat in mijn handen... Toch maar voor de Nokia gegaan ipv de HTC One M8, gewoon om eens niet een Android te hebben. Ben nog niet helemaal over, want moet nog iets regelen met de nano sim. Ik wil hem eigenlijk afwisselend gebruiken met een ander toestel en heb dus een duo sim nodig. De 1520 lijkt me eigenlijk te groot om altijd mee te hebben.

Enkele zaken vallen me wel op aan WP8:
- Het werd al genoemd in de review, maar het grote scherm wordt maar ten dele nuttig gebruikt. Bijv. in de agenda zou je veel meer kunnen zien als je een kleiner font kon kiezen.
- De Tiles laten maar weinig info zien voor wat 'Live Tiles' wordt genoemd. Bijv. in de mail app vind ik dat jammer, dat de kalender app helemaal niets laat zien vind ik ergerlijk.
- Ik kijk erg uit naar de 8.1 update met het notificatie- en settings scherm.

De afwerking is wel erg mooi, alles voelt premium. Het scherm is ontzettend mooi en de camera is in een korte test al een stuk beter dan de Nexus 5.

Ik moet nog zien hoe goed het me gaat bevallen, waarbij vooral de omvang wel een punt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:42
De live tile info is afhankelijk van de grootte van de tile.
De smaal live tile is een soort icoon met alleen notificatie in de vorm van een getal, 2 bv als je 2 emails hebt.
De medium live tile laat gedeeltelijke info zien, de wide live tile laat uitgebreide info zien, bv agenda items of eerste pas regels van mail, sms of app.
De ruimte wordt in WP8 idd niet optimaal benut, in WP8.1 is dit aanzienlijk verbeterd.
WP8.1 is sowieso een grote stap vooruit.
Als je niet wil wachten op officiële WP8.1 release kun je de preview installeren door aan te melden bij bv appstudio met gratis dev account en preview voor developer app.
Howto is via bing/Google wel te vinden of op WPcentral forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
dr_dreey schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 14:09:
De live tile info is afhankelijk van de grootte van de tile.
De smaal live tile is een soort icoon met alleen notificatie in de vorm van een getal, 2 bv als je 2 emails hebt.
De medium live tile laat gedeeltelijke info zien, de wide live tile laat uitgebreide info zien, bv agenda items of eerste pas regels van mail, sms of app.
De ruimte wordt in WP8 idd niet optimaal benut, in WP8.1 is dit aanzienlijk verbeterd.
WP8.1 is sowieso een grote stap vooruit.
Als je niet wil wachten op officiële WP8.1 release kun je de preview installeren door aan te melden bij bv appstudio met gratis dev account en preview voor developer app.
Howto is via bing/Google wel te vinden of op WPcentral forum.
Ja, het was me opgevallen dat het formaat er mee te maken heeft. Maar dan nog laat de standaard kalender app maar weinig zien (ik geloof alleen de eerstvolgende afspraak van de dag zelf). Ik heb gelukkig een app gevonden die gewoon de drie eerstvolgende afspraken laat zien (dus ook voor de volgende dag/dagen). Voor e-mail zou het handig zijn als je de Tile niet alleen de nieuwste mail liet zien (met een getal als er meer nieuwe mails zijn), maar gewoon de bovenste mails in de inbox. Ruimte zat! Helemaal mooi als je er ook nog door zou kunnen scrollen en rechtstreeks een mail in kunt, maar dan is het alweer bijna een widget...

Hoe bevalt WP8.1 verder? Ik lees bijv. ervaringen over verkorte batterijduur na de dev update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
bilgy_no1 schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 22:52:
[...]

Ja, het was me opgevallen dat het formaat er mee te maken heeft. Maar dan nog laat de standaard kalender app maar weinig zien (ik geloof alleen de eerstvolgende afspraak van de dag zelf). Ik heb gelukkig een app gevonden die gewoon de drie eerstvolgende afspraken laat zien (dus ook voor de volgende dag/dagen). Voor e-mail zou het handig zijn als je de Tile niet alleen de nieuwste mail liet zien (met een getal als er meer nieuwe mails zijn), maar gewoon de bovenste mails in de inbox. Ruimte zat! Helemaal mooi als je er ook nog door zou kunnen scrollen en rechtstreeks een mail in kunt, maar dan is het alweer bijna een widget...

Hoe bevalt WP8.1 verder? Ik lees bijv. ervaringen over verkorte batterijduur na de dev update.
Op het moment dat je zou kunnen scrollen in een Tile dan wordt het alleen maar irritant lijkt me. Dan moet je ook nog eens opletten waar je gaat scrollen :P
Bij WP8.1 is de batterijduur inderdaad iets minder, maar voor de 1520 goed genoeg. Ik kan het eigenlijk niet redden om met 1 dag de accu volledig leeg te krijgen. Ik moet wel vermelden dat ik dan de meeste achtergrondprocessen uit heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Mwah, meer info (2/3 kalenderafspraken/mails) moet kunnen zonder gescroll; scrollen in een tile is wat mij betreft ongewenst.
Met intensief gebruik kom ik aan het eind van de dag wel onder 10% batterijlading, en heb ik daarmee af en toe wel last van drains (-20% in 10 minuten) waarbij de bovenkant van het toestel erg warm wordt - ik denk dat dat met de locatiebepaling te maken heeft, want als ik die dan even uit zet dan is het afgelopen.
Verder is WP 8.1 héérlijk. Action center is iets waar ik (nu al niet meer :P) zonder kan; vernieuwde agenda app is fijn, het word flow toetsenbord werkt ook erg lekker en verder zijn er vooral kleine wijzigingen die me bevallen. Als straks de batterijduur nog wat verbetert en apps geoptimaliseerd worden voor WP 8.1 dan heb ik volgens mij niets meer om over te klagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Whatsapp blijft toch wel een van de grootste ergernissen op de 1520. Het is zo enorm groot :P
Ook is het soms irritant met het Action Center dat hij niet netjes alle notificaties weghaalt.

EDIT:
Ik kijk net Undercover in Nederland.
Zie ik ineens een zogenaamde pooier bellen met een 1520 :D

[ Voor 22% gewijzigd door Bioflap op 27-04-2014 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IGC058
Bioflap schreef op zondag 27 april 2014 @ 20:52:
Whatsapp blijft toch wel een van de grootste ergernissen op de 1520. Het is zo enorm groot :P
Ook is het soms irritant met het Action Center dat hij niet netjes alle notificaties weghaalt.

EDIT:
Ik kijk net Undercover in Nederland.
Zie ik ineens een zogenaamde pooier bellen met een 1520 :D
Nokiapimps haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IGC058
Ik had een vraag, heb nu iets meer dan een maand een 1520 en sinds het begin al problemen met de SD-kaart ( 32gb class10.. ) dingen die voorkomen: ik plak een album op de sd en aantal nummers doen het niet of foto's die spontaan verdwijnen, filmpjes die het niet doen, spontaan bestanden die verdwijnen.
Elke keer als ik de telefoon aan zet krijg ik ook de melding 'er is mogelijk een probleem met uw sd card etc etc etc'

Mijn vraag: ik wil een nieuwe goede SD 32GB die 100% zonder problemen werkt.
wat ik erop zet: films, muziek, foto's.

Iemand een tip voor mij? budget is 20-35E alvast bedankt medetweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
IGC058 schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:30:
Ik had een vraag, heb nu iets meer dan een maand een 1520 en sinds het begin al problemen met de SD-kaart ( 32gb class10.. ) dingen die voorkomen: ik plak een album op de sd en aantal nummers doen het niet of foto's die spontaan verdwijnen, filmpjes die het niet doen, spontaan bestanden die verdwijnen.
Elke keer als ik de telefoon aan zet krijg ik ook de melding 'er is mogelijk een probleem met uw sd card etc etc etc'

Mijn vraag: ik wil een nieuwe goede SD 32GB die 100% zonder problemen werkt.
wat ik erop zet: films, muziek, foto's.

Iemand een tip voor mij? budget is 20-35E alvast bedankt medetweakers
Ik heb zelf al een hele tijd een Samsung 32GB class 10 kaartje. Zat eerst in me S3 en nu in de 1520.
Hij werkt tot nu toe perfect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds ik de telefoon een paar weken geleden heb een klein probleem. Als ik mijn telefoon unlock dan duurt het een minuut voordat het touchscreen eindelijk een keer normaal reageert. Elke keer als ik unlock registreert de telefoon honderd inputs op de keypad om je unlock code in te voeren. Dit is behoorlijk irritant als ik in de vrachtauto de opdracht gever moet bellen. Ook als ik gebeld word kan de telefoon nogal vervelend doen door gelijk weer op te hangen of het gesprek in hold te zetten. Gebeurde zowel bij 8.0 als 8.1 DP. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 03:52

Stefano

Ondertitel Not Found

Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 22:59:
Ik heb sinds ik de telefoon een paar weken geleden heb een klein probleem. Als ik mijn telefoon unlock dan duurt het een minuut voordat het touchscreen eindelijk een keer normaal reageert. Elke keer als ik unlock registreert de telefoon honderd inputs op de keypad om je unlock code in te voeren. Dit is behoorlijk irritant als ik in de vrachtauto de opdracht gever moet bellen. Ook als ik gebeld word kan de telefoon nogal vervelend doen door gelijk weer op te hangen of het gesprek in hold te zetten. Gebeurde zowel bij 8.0 als 8.1 DP. Iemand tips?
Ik heb gister mijn 1520 naar Arvato gestuurd vanwege ghost input en screen freezes, zowel onder WP8 als WP8.1, een full reset helpt niet. Glance EN high screen sensitivity uitzetten helpt gedeeltelijk.

Ik weet over een paar dagen wat ze gaan vervangen, ik vermoed het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nja bij mij is het niet altijd echt ghost input. Ik druk dan wel op een cijfer maar hij registreert het niet als 1 press maar hij denkt dat er 100x gedrukt wordt. En na max een minuut doet ie het normaal. Het is ook echt alleen tijdens het unlocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:58
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:15:
Nja bij mij is het niet altijd echt ghost input. Ik druk dan wel op een cijfer maar hij registreert het niet als 1 press maar hij denkt dat er 100x gedrukt wordt. En na max een minuut doet ie het normaal. Het is ook echt alleen tijdens het unlocken
heb je al een factory reset gedaan?
anders zou ik er mee terug gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomlaars
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Vandaag de 1520 besteld na 1.5 jaar de 920 gebruikt te hebben :) Ben vooral benieuwd naar de accu, bij de 920 kwam ik zelden een werkdag door zonder bij te hoeven laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
Boomlaars schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:30:
Vandaag de 1520 besteld na 1.5 jaar de 920 gebruikt te hebben :) Ben vooral benieuwd naar de accu, bij de 920 kwam ik zelden een werkdag door zonder bij te hoeven laden.
Zolang je er maar geen 8.1 opzet heb je niks te vrezen. Sinds 3 dagen nu 8.1 draaien, wat een belabberde accu duur zeg :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TjerkBennema
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-07 21:06
Accu duur wisselt nog al met 8.1.
Zo is een halve dag en zo anderhalve dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:58
looyenss schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 20:04:
[...]

Zolang je er maar geen 8.1 opzet heb je niks te vrezen. Sinds 3 dagen nu 8.1 draaien, wat een belabberde accu duur zeg :o
ik merk dus géén verschil tussen WP8 en WP8.1 qua accuduur op mijn 1520..
omschrijf "belabberd" eens in jouw geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:19
"belabberd" komt mij ook bekent voor. Het ene moment zonder problemen 3 dagen en het andere moment is hij binnen 1,5 dag al leeg terwijl ik er niks anders mee doe dan in die 3 dagen tijd. Waar het aan ligt... geen idee. Wifi staat altijd uit, GPS staat altijd uit. Glimp staat wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
RoadRunnerRik schreef op maandag 05 mei 2014 @ 13:12:
"belabberd" komt mij ook bekent voor. Het ene moment zonder problemen 3 dagen en het andere moment is hij binnen 1,5 dag al leeg terwijl ik er niks anders mee doe dan in die 3 dagen tijd. Waar het aan ligt... geen idee. Wifi staat altijd uit, GPS staat altijd uit. Glimp staat wel aan.
Ik heb bij mij WiFI altijd aan staan. GPS staat altijd uit. Glimp heb ik ook uit staan..
De achtergrond apps heb ik inmiddels weer aangezet, op een paar na.

Bij mij is de accuduur ook verschillend. Ene dag krijg ik hem niet leeg, volgende dag is na een paar uur al 30/40 procent weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
DeCo schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:36:
[...]

ik merk dus géén verschil tussen WP8 en WP8.1 qua accuduur op mijn 1520..
omschrijf "belabberd" eens in jouw geval?
beschrijf belabberd.
Nou, eerst deed ik er met gemak 3 dagen mee en nu is ie soms in een halve dag al leeg.. meestal 1,5 tot 2. heb nog geen 3 volle dagen meegemaakt met 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Hmmm, hier ook geen problemen met 8.1... Geen/weinig verschil in accuduur. Maar ik heb de regio op NL staan omdat ik eerlijk gezegd heel erg weinig aan Cortana heb. En juist Cortana kan vreemde dingen met je accuduur doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bioflap schreef op maandag 05 mei 2014 @ 13:24:
[...]

Ik heb bij mij WiFI altijd aan staan. GPS staat altijd uit. Glimp heb ik ook uit staan..
De achtergrond apps heb ik inmiddels weer aangezet, op een paar na.

Bij mij is de accuduur ook verschillend. Ene dag krijg ik hem niet leeg, volgende dag is na een paar uur al 30/40 procent weg.
Hetzelfde hier. Een tweetal weken op WP 8.1 gedraaid en ook zeer wisselvallige batterijduur. Er waren zelfs dagen met gemiddeld gebruik dat ik niet doorkwam met 1 lading. Nu sinds een aantal dagen terug op WP 8.0 en kom terug 3 dagen toe (bij normaal gebruik) met 1 lading.

Het gebruik van Cortana (of niet) en het al dan niet draaien van bepaalde background services, leek weinig verschil te maken.

Ik wacht wel even op de officiële update. Het (terug) iets grotere lettertype en het ontbreken van het notification center neem ik er dan wel even terug bij.

Tweakers.net browsen gaat wel terug lekker vlot op WP 8.0 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
Terug naar 8.0??

Hoe heb je dat geflikt?
Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2014 @ 19:39:
[...]

Hetzelfde hier. Een tweetal weken op WP 8.1 gedraaid en ook zeer wisselvallige batterijduur. Er waren zelfs dagen met gemiddeld gebruik dat ik niet doorkwam met 1 lading. Nu sinds een aantal dagen terug op WP 8.0 en kom terug 3 dagen toe (bij normaal gebruik) met 1 lading.

Het gebruik van Cortana (of niet) en het al dan niet draaien van bepaalde background services, leek weinig verschil te maken.

Ik wacht wel even op de officiële update. Het (terug) iets grotere lettertype en het ontbreken van het notification center neem ik er dan wel even terug bij.

Tweakers.net browsen gaat wel terug lekker vlot op WP 8.0 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

looyenss schreef op maandag 05 mei 2014 @ 20:16:
Terug naar 8.0??

Hoe heb je dat geflikt?

[...]
Nokia Software Recovery Tool. Betekent dus wel een volledige wipe van het toestel en wordt dan fresh geïnstalleerd met de laatste officiële versie van Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 03:52

Stefano

Ondertitel Not Found

Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:15:
Bij mij is inderdaad het scherm vervangen, de jouwe kan ook terug als een full reset niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 20:09
Was vandaag in de Efteling, heb hier een filmpje gemaakt. Het filmpje bevat veel ruis. Zie: filmpje Efteling
Wat zijn de beste instellingen om in dit soort gevallen te filmen met de 1520?

Wat ik ook merk met het bovenstaande filmpje is dat Youtube en Onedrive er nog meer blokkerig weergeven dan origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
Nou, ik heb na lang wikken en wegen toch de 1520 teruggebracht naar de winkel en omgeruild voor de HTC One m8. Het formaat was me gewoon te groot (ik gebruik een toestel ook graag met een hand) en dat scherm wordt ook maar weinig nuttig gebruikt om extra info te zien.

Ook miste ik nogal wat zaken die in WP8.1 moeten komen, maar de officiële update komt pas 'in de zomer' en ik haar geen zin daarop te wachten (dp ook niet echt goed door battery drain).

Was de Lumia 930 al beschikbaar geweest, dan haf ik die genomen: dezelfde goede camera, handzamer formaat en direct 8.1

Nu toch weer eens een HTC die ik hoofdzakelijk voor werk ga gebruiken. Voor privé sim heb ik een Jolla. Het valt me inmiddels op hoe fijn de gesture based Ui werkt. Een groot toestel als de 1520 zou daar ook beter bedienbaar van worden.

Bedankt voor de tips en info hier en veel plezier met de 1520!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Hebben jullie ook wel eens last dat de verbinding zomaar wegvalt? Ik zit op het netwerk van Vodafone. Mijn wifi blijft overigens wel verbonden.

Dit gebeurt op allerlei momenten. Soms heb ik er een paar dagen geen last van, en plotseling is het een paar keer per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
Bioflap schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:29:
Hebben jullie ook wel eens last dat de verbinding zomaar wegvalt? Ik zit op het netwerk van Vodafone. Mijn wifi blijft overigens wel verbonden.

Dit gebeurt op allerlei momenten. Soms heb ik er een paar dagen geen last van, en plotseling is het een paar keer per dag.
Ik heb dat juist op de Wi-Fi, mobiel is altijd verbonden Wi-Fi valt enkele keren per dag weg en kan hij ook helemaal geen verbindingen vinden tot dat ik de Wi-Fi heropstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IGC058
looyenss schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 18:56:
[...]

Ik heb dat juist op de Wi-Fi, mobiel is altijd verbonden Wi-Fi valt enkele keren per dag weg en kan hij ook helemaal geen verbindingen vinden tot dat ik de Wi-Fi heropstart
Heb precies hetzelfde probleem als looyenss beschrijft, op mob data heb ik er heel soms last van op wifi vaak meerdere keren per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Het wifi-probleem heb ik alleen bij me thuisnetwerk. Als ik na het werk in huis kom dan moet ik hem even uitschakelen, en dan werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IGC058
Vandaag een nieuw persoonlijk record neergezet mbt batterylife, donderdag om 09.00 de telefoon uit de lader gehaald en hij zit nu op 10%.
Toch de telefoon dagelijks wel gebruikt dus ben hier erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Hebben jullie wel eens dat de 1520 erg heet wordt tijdens het opladen?
Me kussen was laatst enorm warm, bleek dat de 1520 die er onder lag dit veroorzaakte. Telefoon was overigens in vliegtuigstand. Na een soft-reset was er niets meer aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Als de telefoon onder je kussen lag isoleerde dat de warmte natuurlijk wel, dus dat verklaart de hitte denk ik ten dele. Als ik mijn 1520 draadloos laad kan de telefoon ook aardig warm worden, maar heet wil ik het niet noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben de afgelopen 2 weken in Amerika geweest en heb de 1520 meegehad. Waren een paar punten die toch opvielen/tegevielen;
- Wifi ontvangst viel tegen en Wifi sense ging niet altijd goed, De iphones van de dochters hadden altijd sneller en beter bereik.
- had een prepaid data kaart gekocht voor US maar die werd niet herkend door de 1520 en wel door de iPhone,
- de here/drive applicaties werken echt heerlijk . Vooral here in grote steden ( New York, Washington ) was een echte hulp.

Ik heb de laptop bijna niet meer aangeraakt den doe heel veel met de telefoon. De afmeting is dus echt werkbaar. Ook voor goed video kijken ( netflix-sd kaart ) in vliegtuig en hotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
PeaceNlove schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 09:48:
Als de telefoon onder je kussen lag isoleerde dat de warmte natuurlijk wel, dus dat verklaart de hitte denk ik ten dele. Als ik mijn 1520 draadloos laad kan de telefoon ook aardig warm worden, maar heet wil ik het niet noemen.
Natuurlijk wordt hij onder een kussen warmer dan anders, maar dit was echt heet. Heb een idee dat er iets dan niet helemaal goed gaat, waardoor hij belachelijk veel warmte op wekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje.
Ik ben sinds een kleine 2 weken overgestapt van Android naar Windows Phone en heb gekozen voor deze Lumia 1520.
Echt een prachttoestel heb alleen 1 probleem met het toestel en weet niet waar hem dat in zit misschien kunnen jullie mij helpen.

Het is dus zo wanneer ik mijn telefoon wil unlocken van schermvergrendeling ik steeds de eerste keer wanneer ik dit wil doen een trippend telefoon scherm heb en deze als het ware blijft hangen. Ik druk bijv. 1 keer op de 5 maar hij registreerd dit als het ware als het ware als 2 of 3 keer geklikt te hebben en heb ik dus soms dat ik 1minuur moet wachten voor ik hem opnieuw kan ontgrendelen.
Ben er al wel achter dat wanneer ik 2x scherm aan en uit zet dit dus niet het geval is.

kortom ik snap het niet ligt dit aan de telefoon of kan ik iets in mijn instellingen wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Daar had afgelopen maand nog iemand last van, dus je bent niet de enige. Hoe hij het heeft opgelost staat alleen niet gepost, maar het ligt zeer waarschijnlijk aan het toestel (opstarten van het touchscreen?); ik zou een factory reset als laatste redmiddel proberen maar 'm opsturen als dat niet werkt. :/

Heb zelf er heel af en toe 'last' van dat de blauwe (?) subpixels niet aan gaan als het scherm aan gaat - zodra ik iets doe op het scherm dan springen ze wel aan en kijk ik niet meer naar een abstract schilderij :P. Hinderlijk is het niet, een beetje gek wel.

offtopic:
Verder heb ik inmiddels ook 4G, dus nu nog een draadloze lader (en het liefst ook een smartwatch :D) en mijn 1520-pokédex is compleet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Migrator schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 07:56:
Daar had afgelopen maand nog iemand last van, dus je bent niet de enige. Hoe hij het heeft opgelost staat alleen niet gepost, maar het ligt zeer waarschijnlijk aan het toestel (opstarten van het touchscreen?); ik zou een factory reset als laatste redmiddel proberen maar 'm opsturen als dat niet werkt. :/

Heb zelf er heel af en toe 'last' van dat de blauwe (?) subpixels niet aan gaan als het scherm aan gaat - zodra ik iets doe op het scherm dan springen ze wel aan en kijk ik niet meer naar een abstract schilderij :P. Hinderlijk is het niet, een beetje gek wel.

offtopic:
Verder heb ik inmiddels ook 4G, dus nu nog een draadloze lader (en het liefst ook een smartwatch :D) en mijn 1520-pokédex is compleet ;)
Dat met die kleuren kan komen door Glimp. Zodra ik deze functie aanzet heb ik er ook wel eens last van met me 1520.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok thanks, ik ga het is proberen en even aanklieren maar als dit dus niet lukt ga ik hem maar gewoon opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Ik heb al sinds een tijdje het probleem dat de nabijheidssensor het niet goed doet. Bij het bellen gaat het scherm niet uit en 'voorproefje' werkt dan ook helemaal niet meer.

Na een reboot is het probleem voor 2-3 dagen verholpen en keert dan weer terug...

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Rhndy schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 12:20:
Ik heb al sinds een tijdje het probleem dat de nabijheidssensor het niet goed doet. Bij het bellen gaat het scherm niet uit en 'voorproefje' werkt dan ook helemaal niet meer.

Na een reboot is het probleem voor 2-3 dagen verholpen en keert dan weer terug...

Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Ik heb dit probleem eerder gehoord. Misschien kan je het beste even contact opnemen met Nokia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
Iemand met 8.1 ook vandaag een update ontvangen?

wat is er precies nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Jup, gisteren al binnengehad. Changelog is niet bekend volgens mij maar het zal wel het pletten van bugs zijn want functioneel heb ik geen wijzigingen gezien. In \[WP8.1] Windows Phone 8.1 - OS Discussie en ervaringen wordt er over gediscussieerd, want iedereen met 8.1 heeft de update gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds afgelopen dinsdag ook in het bezit van een 1520 naar jaren van Android. Op het eerste gezicht een fantastisch toestel. Omvang went heeel snel en wil nu al niet meer anders. Nog wel op ontdekkingsreis door Windows Phone ipv android.

Vraag: boven in beeld is een balkje met wifi, ontvangst, batterij en tijd. Deze balk verdwijnt steeds na een paar seconden. Is het mogelijk om deze balk "vast" te zetten zodat deze continu zichtbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 12:06:
Vraag: boven in beeld is een balkje met wifi, ontvangst, batterij en tijd. Deze balk verdwijnt steeds na een paar seconden. Is het mogelijk om deze balk "vast" te zetten zodat deze continu zichtbaar is?
Updaten naar Windows Phone 8.1; daar blijft 'ie altijd in beeld, en is hij qua indeling wat veranderd ;). Op 8.0 is er geen mogelijkheid om die altijd in beeld te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:17
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 12:06:
Sinds afgelopen dinsdag ook in het bezit van een 1520 naar jaren van Android. Op het eerste gezicht een fantastisch toestel. Omvang went heeel snel en wil nu al niet meer anders. Nog wel op ontdekkingsreis door Windows Phone ipv android.

Nee dat is niet mogelijk. Volgens mij blijft alleen de tijd zichtbaar. Mocht je updaten naar 8.1 (via de developer preview of via de commerciële update in juni/juli), dan blijft dit balkje wel boven in beeld staan. Ik weet niet wat ik nou mooier/handiger vond. Vond het wel strak staan om niet te veel icoontjes bovenin beeld te hebben. Met 8.1 is dit strakke wat verdwenen helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Ik heb een 1520.1 versie.
Je leest af en toe ook dat mensen een 1520.3 versie hebben, wat betekent dit?
Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste

Let op:
Levertijden moeten in [Nokia Lumia 1520] Levertijden en prijzen topic besproken worden.
Accessoires horen in Wearables, Accessoires en Overige. Dit topic moet nog aangemaakt worden.