Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
25luchtballon schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 16:29:
http://www.ebay.com/itm/N...D-32GB-20MP-/190990642550

548 dollar is 395 euro.
+ 23 dollar verzendkosten = 16,50
= 415 euro. Goedkoper dan de webshops in NL.
+ 21% BTW en inklaringskosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 25luchtballon
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-08 11:47
D-TECH schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 17:12:
[...]

+ 21% BTW en inklaringskosten ;)
Als je gepakt wordt ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 20:09
Heb nu een aantal dagen mijn 1520 in gebruik, wat een beest!
Gisteren ook mijn nano simkaart van Simyo ontvangen.

Wat ik van plan ben is om al mijn muziek op mijn 1520 te zetten. Hiervoor heb ik een sd kaartje nodig.
Nu zat ik te denken aan deze: pricewatch: Samsung MicroSDHC Plus 32GB Class 10 UHS-I
Heeft iemand ervaring met deze kaart icm Lumia 1520?, zou deze kaart werken in de 1520?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 09:15
walterworld schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 00:17:

Wat ik van plan ben is om al mijn muziek op mijn 1520 te zetten. Hiervoor heb ik een sd kaartje nodig.
Nu zat ik te denken aan deze: pricewatch: Samsung MicroSDHC Plus 32GB Class 10 UHS-I
Heeft iemand ervaring met deze kaart icm Lumia 1520?, zou deze kaart werken in de 1520?
Zou moeten werken ja, al zeg ik het niet uit ervaring.

Ik heb zelf een 64GB SDXC (pricewatch: Lexar microSDXC Class 10 64GB) in mijn 1520 zitten. Als ik filmpjes stottert het filmpje vrij erg, andere mensen hier ook problemen mee? Is mijn SD kaart te traag voor het afspelen van full HD content?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 15:12
Shorteh schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:53:
[...]

Zou moeten werken ja, al zeg ik het niet uit ervaring.

Ik heb zelf een 64GB SDXC (pricewatch: Lexar microSDXC Class 10 64GB) in mijn 1520 zitten. Als ik filmpjes stottert het filmpje vrij erg, andere mensen hier ook problemen mee? Is mijn SD kaart te traag voor het afspelen van full HD content?
dit komt voor inderdaad.
op wpcentral.com staan er genoeg topics over.
door een Extreme versie te nemen, zou het opgelost kunnen zijn.
misschien wordt je hier wijzer van: http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-1520/256890-nokia-1520-micro-sd-cards.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik had mijn vorige WP developer unlocked. Nu mijn 1520 ook weer gedaan ter voorbereiding op de dev. release in hopelijk begin april! Kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 09:15
Ik heb net nog even gekeken, maar ik heb het volgende Micro SDXC kaartje:

www.amazon.com/Lexar-High...4GBSBNA600R/dp/B00BJ42EJQ

Ik wou niet besparen op de sd kaart om later problemen te krijgen, lijkt me dat deze snel genoeg is toch? 90 mb/s lezen lijkt me niet echt traag.. Apart dat ik dan nog steeds problemen heb met het afspelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon bij de Hema microSD kaartje kopen van 16 of 32 gig (klasse 10) goedkoop en probleemloos bij onze Lumia's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Blijf me er nog steeds over verbazen hoelang ik met een accu lading doe... Zonder problemen kan je er makkelijk 3 volle dagen mee redden. Een 4de volle dag word wel heel lastig maar dat is misschien ook wel te doen.

- +/- 3 uur op een dag radio luisteren via TuneIn
- veel whatsapp en telegram
- af en toe facebook
- +/- 3 uur internetten (email bij inbegrepen)
- hier en daar een belletje.

Met m'n HTC One X mocht ik van geluk spreken als ik 1 dag haalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
RoadRunnerRik schreef op maandag 17 maart 2014 @ 10:30:
Blijf me er nog steeds over verbazen hoelang ik met een accu lading doe... Zonder problemen kan je er makkelijk 3 volle dagen mee redden. Een 4de volle dag word wel heel lastig maar dat is misschien ook wel te doen.

- +/- 3 uur op een dag radio luisteren via TuneIn
- veel whatsapp en telegram
- af en toe facebook
- +/- 3 uur internetten (email bij inbegrepen)
- hier en daar een belletje.

Met m'n HTC One X mocht ik van geluk spreken als ik 1 dag haalde.
ik haal meestal 1.5 dag. Ik heb wel heel vaak een game open staan (waar je een kingdom beheerd, throne wars voor de geïnteresseerden). Hierdoor is mijn battery vaak wel sneller leeg. Maar ik kan de phone gerust 's nachts niet opladen, hij is dan maar max 5% accu kwijt. Ik ben er ook zeer over te spreken, behalve dat ik mijn accu zoveel gebruik hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2014 @ 21:24:
gewoon bij de Hema microSD kaartje kopen van 16 of 32 gig (klasse 10) goedkoop en probleemloos bij onze Lumia's
Mag ik vragen hoelang jij je L1520 hebt?
Heb je met filmen storingen/haperingen in het beeld gemerkt?
Heb je muziek op de sd kaart? Speelt dit soepel af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

walterworld schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:34:
[...]

Mag ik vragen hoelang jij je L1520 hebt?
Heb je met filmen storingen/haperingen in het beeld gemerkt?
Heb je muziek op de sd kaart? Speelt dit soepel af?
De 1520 heb ik vanaf eind januari in gebruik en mijn vrouw heeft de 1320 nu 3 weken.
Ik heb enkele echte 1080p films op de sd kaart staan en die spelen zonder problemen af. Ook de muziek speelt goed af. Aan muziek heb ik tientallen flac bestanden op de hoogste kwaliteit (zonder compressie) die zonder problemen afspelen met de app Moli Player.
Aan eigen opgenomen video heb ik eigenlijk niks op twee filmpjes na van ca. 15 sec. Die doen het overigens uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij slurpt Whatsapp overigens wel behoorlijk veel acculading. een gesprek van een kwartier kost mij al gauw een slordige 10-15% lading. Overigens alle apps met een open dataverbinding (Whatsapp, Telegram, Facebook, etc) en apps die gebruik maken van de camera zijn bij mij grootverbruikers.

Verder ben ook ik dik tevreden over de accu in de Lumia's (ook de 1320 doet het hier erg goed, mijn vrouw doet 5 dgn met een lading, maar zij is absoluut geen poweruser).
Ik zelf doe ca 2 dgn met een acculading.
Mijn gebruik per dag:
af en toe Facebook
ca. 10 whatsapp/Telegram berichten
half uur film kijken
half uur muziek luisteren
uur internetten
1 a 2 foto's maken
half uur foto's bewerken met Fotor
gemiddeld 1 a 2 keer kort telefoneren per dag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-08 17:12
heb hiero 6 dagen gehaald. dat was wel echt bij minimaal gebruik ;-)

Ben verder dik tevreden. 3 dagen is goed te halen!

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
Heb tweetal cases vanuit China besteld.
Heb ze 10 maart besteld. 8 dagen hebben ze erover gedaan, verzonden met DHL.

De eerste heb ik in het bruin besteld, ziet er chic uit. Dit word mijn standaard case.
Tot mijn verbazing zat er ook een screenprotector bij welke ik helemaal verneukt heb omdat er te veel bubbels onder kwamen.
http://www.aliexpress.com...-w-Retail/1511665052.html

Afbeeldingslocatie: https://3xlswg.by3301.livefilestore.com/y2p_FSLC0-Vl561ab-1YMA5CouYeQCGitDbDFwBvWtGlxmaS5fPi_Z30eG8wmUt1a-GMPnxYwQFmuA8pUfOWwHqz4qABYWV1PDBCPdWzVCHfrA/DSC_1347.JPG?psid=1

Afbeeldingslocatie: https://3xlswg.bay.livefilestore.com/y2pWnjJiLlnxQHDyXLUMO2lCGzCs7R-iFOO9IG1wcrR073VPBgKDoAQtzEFw712-9aTRi3UdRqOCDTeo-r5ZL81iy4YXtQUawog6Hx6dQlsy7k/DSC_1346.JPG?psid=1

De 2e case had ik in het cyaan blauw besteld, deze is wat donkerder uit gevallen.
Graag wilde ik ook een case met een soort van kick-stand.
Het zwarte omhulsel kan er van af.
http://www.aliexpress.com...-Shipping/1462806927.html

Afbeeldingslocatie: https://3xlswg.bay.livefilestore.com/y2pDps2vR4XsIK1DHJ-rOIOXOts5Df3CpVKel7E3MeKATAP1THSGX5E6kejUpgOU-QSxjhxiibF0xbMZA3EDJUZWbG7lvJnaX70UczJeL1KGLE/DSC_1337.JPG?psid=1

Afbeeldingslocatie: https://3xlswg.by3301.livefilestore.com/y2pgFHodsNt7nWoT0Mv7Hm3xsjQsVfR9xlMecghSkNxcsErXR9MwqMZL0v4ha_OBH0lg8XDZEwhNBhvG4gbIlQajAKW5Z-c4MSE-1O4vOl7meA/DSC_1339.JPG?psid=1

Afbeeldingslocatie: https://3xlswg.by3302.livefilestore.com/y2p4KjKUe3qVs68Ltrqprz7Q9zPQMpmH2nzxMGzK7yzOsMJCRD2JkKzwed0MgESFN8mTHGO2tCej4cQ2tqy-HXwvbYHhdCCW_G2Nl2UP9Ftd7Y/DSC_1341.JPG?psid=1
Beide zijn het erg goede cases en krijgt de verkoper een positieve feedback.

[ Voor 21% gewijzigd door walterworld op 19-03-2014 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Hey allemaal,

Ik ga binnenkort de Lumia 1520 aanschaffen, maar heb toch nog een vraagje over de WP apps op 1080p. Een paar maanden terug waren de opmerkingen in dit topic dat apps niet goed omgaan met de resolutie en schermgrootte, bijv dat ze alleen uitrekken maar niks extra's tonen. Speelt dit probleem nog steeds of gaan apps er nu beter mee om?

Lichtelijk off-topic: Kan verder niet wachten totdat ik hem besteld heb. :) Nu alleen nog kiezen tussen zwart en geel

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
  • Nu online
Heb wel een bug/fout ontdekt in het besturingssysteem m.b.t. de tijd.

Als ik de accu helemaal leeg maak en dan opnieuw aan de lader hangt, moet ik ELKE keer de datum en tijd opnieuw instellen. De optie automatisch aanpassen werkt niet en als ik het handmatig doe moet ik het telkens opnieuw doen. Dit is me nu al 3x opgevallen en begin er wel een hekel aan te krijgen.

Bij m'n vorige telefoons bleef hij de datum en tijd onthouden als m'n accu helemaal leeg getrokken was.

Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 19:25
RoadRunnerRik schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 09:00:
Heb wel een bug/fout ontdekt in het besturingssysteem m.b.t. de tijd.

Als ik de accu helemaal leeg maak en dan opnieuw aan de lader hangt, moet ik ELKE keer de datum en tijd opnieuw instellen. De optie automatisch aanpassen werkt niet en als ik het handmatig doe moet ik het telkens opnieuw doen. Dit is me nu al 3x opgevallen en begin er wel een hekel aan te krijgen.

Bij m'n vorige telefoons bleef hij de datum en tijd onthouden als m'n accu helemaal leeg getrokken was.

Meer mensen last van?
Ja, dit is mij ook al opgevallen.
Zodoende had ik in de batterij app staan dat mijn L1520 al 90 dagen met 1 acculading deed. :P

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
Nog niet opgevallen.. komt omdat ik 'm elke nacht aan de lader leg, maar hij raakt niet verder leeg dan 50% elke keer, ondanks intensief gebruik 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
Ik merk dat mijn telefoon de laatste 50% veel sneller leegtrekt dan de eerste, dit is al 4 keer gebeurd, terwijl ik hem elke dag even intensief gebruik. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

walterworld schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 20:02:
Heb tweetal cases vanuit China besteld.
Heb ze 10 maart besteld. 8 dagen hebben ze erover gedaan, verzonden met DHL.

De eerste heb ik in het bruin besteld, ziet er chic uit. Dit word mijn standaard case.
Tot mijn verbazing zat er ook een screenprotector bij welke ik helemaal verneukt heb omdat er te veel bubbels onder kwamen.
http://www.aliexpress.com...-w-Retail/1511665052.html

[afbeelding]

[afbeelding]

De 2e case had ik in het cyaan blauw besteld, deze is wat donkerder uit gevallen.
Graag wilde ik ook een case met een soort van kick-stand.
Het zwarte omhulsel kan er van af.
http://www.aliexpress.com...-Shipping/1462806927.html

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Beide zijn het erg goede cases en krijgt de verkoper een positieve feedback.
*kuch* PaT in "[WP8] Ervaringen met Nokia Lumia 1520", maak jij het topic even aan?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 09:07
Ik heb het topic doorgelezen maar kan het nergens vinden.
Waar kan je de originele flip-cover van Nokia kopen?

Zodra ik het geld van de verzekering binnen heb ga ik ook een 1520 halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
Bioflap schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 21:21:
Ik heb het topic doorgelezen maar kan het nergens vinden.
Waar kan je de originele flip-cover van Nokia kopen?

Zodra ik het geld van de verzekering binnen heb ga ik ook een 1520 halen :)
beetje google doet wonderen... kijk anders op de site van nokia zelf of tweakers pricewatch
en zoals PaT zegt, ff appart topic ;-)

[ Voor 23% gewijzigd door looyenss op 20-03-2014 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Pssst, hij vraagt om een flip cover en jij geeft hem linkjes naar een back cover ;)
Of dan kijk je zelf even goed.... sorry Looyenss ;-)

Maar voor de duidelijkheid, als hier doorgegaan blijft worden over accessoires, dan gaat op een gegeven moment het topic gewoon dicht. Beschouw dit dan ook als laatste waarschuwing en laat het niet zo ver komen.

[ Voor 8% gewijzigd door PaT op 21-03-2014 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
PaT schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 23:13:
Pssst, hij vraagt om een flip cover en jij geeft hem linkjes naar een back cover ;)

[mbr] Maar voor de duidelijkheid, als hier doorgegaan blijft worden over accessoires, dan gaat op een gegeven moment het topic gewoon dicht. Beschouw dit dan ook als laatste waarschuwing en laat het niet zo ver komen. [/mbr]
Zet deze waarschuwing dan ook in het rode LET OP kader hieronder.

Niet iedereen ploetert dit topic door, waar tussen neus en lippen vermeld wordt dat er niet over accessoires gepraat mag worden. Een laatste waarschuwing dient opvallend weergegeven worden. Zou zonde zijn als dit topic dicht gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo_ijslijk
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-08 14:20
walterworld schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 00:17:

Ik heb dezelfde kaart destijds voor mijn Surface RT gebruikt, maar omdat ik deze bijna niet meer gebruikt maar in m'n 1520 gepropt. Ik merk geen verschil tussen het interne geheugen en de SD-kaart. Eerder deze week zelfs nog een film via de SD kaart gekeken (ja, 1080p met hoge bitrate, ging prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
  • Nu online
De telefoon slaat twee verschillende resoluties op van 1 afbeelding (5mp en 19mp). Welke type (5 of 19mp) foto's worden geupload naar het skydrive/onedrive account wat ik heb ingesteld? Ik vind een hele kleine 2mb per foto op 19mp kwaliteit wel klein, ik ga er dus vanuit dat dit de 5mp foto's zijn.

Echter waarom worden de grote foto's dan niet geupload als het daadwerkelijk de 5mp variant is?

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoadRunnerRik schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 17:33:
De telefoon slaat twee verschillende resoluties op van 1 afbeelding (5mp en 19mp). Welke type (5 of 19mp) foto's worden geupload naar het skydrive/onedrive account wat ik heb ingesteld? Ik vind een hele kleine 2mb per foto op 19mp kwaliteit wel klein, ik ga er dus vanuit dat dit de 5mp foto's zijn.

Echter waarom worden de grote foto's dan niet geupload als het daadwerkelijk de 5mp variant is?

Iemand hier ervaring mee?
Volgens mij kan je bij onedrive toch instellen welk formaat wordt geüpload? Origineel of verkleind... Klink als de verkleinde versie die nu op je onedrive staat... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik post dit niet als feit, meer een educated guess...

Volgens mij kunnen alleen Nokia apps en apps die gebruik maken van de Nokia Imaging SDK bij de 19MP foto's komen. In de standaard foto's app krijg je ook enkel de 5MP versie in je Camera Roll, als je hem wilt bijsnijden opent hij een Nokia app...

Dus voor apps die geen Nokia Imaging SDK gebruiken is de 5MP het 'origineel', waaronder OneDrive en de automatische upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
  • Nu online
Bij nader onderzoek word er inderdaad de 5MP foto geupload naar het skydrive/onedrive account. Ook al staan de instellingen op "beste kwaliteit foto uploaden".

Als de Lumia aan de pc word gehangen en je gaat door de mappen bladeren kom je wel de 19MP foto tegen en deze moet je dan wel zelf kopiëren als je deze wil gebruiken. Deze worden onder de naam "..........._Pro__highres.jpg" weergegeven en zijn (in mijn geval) tussen de 4 en 7mb per foto.

Een tweede punt wat ik tegen kwam is, als je een ingezoomde foto maakt, slaat hij deze op - als ingezoomd zijnde - in 5MP. Echter de 19MP foto is "un-zoomt" opgeslagen... Dit zou betekenen dat hij altijd 1 foto maakt in 19MP en dan hier vervolgens met de 5MP foto op inzoomt, uitknipt en vervolgens los opslaat (van de 19MP gemaakte foto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBos
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-03 19:11
Misschien een vreemde vraag, maar kan ik al beginnen met het installeren van apps en toevoegen van muziek en dergelijke zonder dat ik de sim kaart plaats? Heb ergens gelezen dat de 1520 om een factory reset vraagt bij het plaatsen van een sim kaart, maar dat lijkt me toch erg vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:40

PeaceNlove

Deugleuter

Hij vraagt inderdaad om een factory reset, dus je kan het beste nog even wachten met installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Migrator schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 21:05:
Hey allemaal,

Ik ga binnenkort de Lumia 1520 aanschaffen, maar heb toch nog een vraagje over de WP apps op 1080p. Een paar maanden terug waren de opmerkingen in dit topic dat apps niet goed omgaan met de resolutie en schermgrootte, bijv dat ze alleen uitrekken maar niks extra's tonen. Speelt dit probleem nog steeds of gaan apps er nu beter mee om?

Lichtelijk off-topic: Kan verder niet wachten totdat ik hem besteld heb. :) Nu alleen nog kiezen tussen zwart en geel
Nee, de meeste apps zullen geen rekening houden met je Lumia 1520, omdat het marktaandeel te klein is en het met de huidige SDK veel te ingewikkeld is. Met de komst van WP8.1 moet hier verandering in komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korte vraag over de Lumia 1520 : ik ben zelf in het bezit van de Galaxy S4 maar ik wil toch voor de 1520 gaan ivm dat het degelijker aanvoelt in de hand etc. Ik heb alleen 1 korte vraag.

Als ik whatsapp installeer is het dan 1 grote pixelmassa wat je met blote ogen kunt zien (zoals een iphone app draaien op een Ipad) of is die ook Full HD wat er gewoon haarscherp uitziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05:23
@aeensing,
Geen opgerekte toestand in WA, gewoon scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dr_dreey schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 21:03:
@aeensing,
Geen opgerekte toestand in WA, gewoon scherp.
Oke nice om te weten!
Laatste vraag waar ik nog over nadacht, ik heb een heel klein scheurtje in de chromen rand zitten ivm dat de Galaxy S4 frames met teveel spanning worden gebouwd. Hoe zit dat met de Lumia 1520?

Zijn daar ook spontane scheur problemen mee of gewoon zoals nokia altijd al was gewoon degelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Die van mij lijkt gewoon degelijk te zijn, maar dat zegt op zich natuurlijk niks over het door jou aan te schaffen toestel. Mijn zakelijke Lumia 920 van meer dan een jaar oud zit ook nog goed in elkaar, dus gebaseerd op die twee toestellen denk ik dat Nokia wel weet hoe ze een stevige Lumia moeten bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
@aeensing,
No flame intended maar je koopt een Nokia, die gaan niet spontaan kapot. Ik heb een 920, 1020 en nu een 1520 en geen problemen met scherm en/of behuizing gehad.
Mooie van de poly carbonaat body is dat die helemaal de kleur is waarin je 'm koopt, komt er een kras op dan is de kleur eronder hetzelfde waardoor de kras zo goed als niet opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dr_dreey schreef op zondag 30 maart 2014 @ 11:48:
@aeensing,
No flame intended maar je koopt een Nokia, die gaan niet spontaan kapot. Ik heb een 920, 1020 en nu een 1520 en geen problemen met scherm en/of behuizing gehad.
Mooie van de poly carbonaat body is dat die helemaal de kleur is waarin je 'm koopt, komt er een kras op dan is de kleur eronder hetzelfde waardoor de kras zo goed als niet opvalt.
Zo vat ik het ook niet op hoor ;)
Ik wil gewoon dat mijn volgende toestel gewoon goed degelijk is en niet iets is die spontaan kan gaan scheuren omdat er teveel spanning rondom zit.

Hoe zit het met het 3G? ik had gelezen dat de 1520 aggresief is met 4G signaal maar moeite met 3G heeft. Is daar al een fix voor gekomen?

Vodafone heeft bij mij gedeeltelijk 4G uitgerold maar nog niet door het hele dorp dus nu heb ik met de S4 vaak HSDPA+ en ik heb geen zin om teruggekicked te worden naar GPRS/Edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Wel even goed opletten dat de 1520 die je krijgt geen 'bright spots' heeft... Interne componenten kunnen tegen de achterkant van het scherm aandrukken waardoor je op een bepaalde plek of twee een verkleuring hebt, en je bij hele lichte druk het scherm ziet vervormen als een oude TFT waar je met je vinger op drukt.

Zie bijv. YouTube: Lumia 1520 screen issues

[ Voor 14% gewijzigd door Propane op 30-03-2014 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
@aeensing,
Ik heb zelf abbo van Ziggo, zit op Vodafone netwerk. Ik woon in Enschede, grensgebied Duitsland en heb meestal tussen 8 en 13Mbit verbinding op 3G, niks mis mee wat mij betreft.
Wat betreft bright spots op scherm dat is idd een issue, heb er zelf ook last van gehad en scherm is onder garantie vervangen via Nokia Online care, toestel was met week gerepareerd weer terug. Nu met nieuwe scherm geen bright spots meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Ik merk met mijn Lumia 1520 dat als ik bel, dat mijn scherm niet uitgaat. Hebben jullie hier ook last van? Sensor zelf werkt wel want als ik een restart uitvoer werkt het, maar na 3-4x gebeld te hebben werkt het niet meer.. Moet haast wel een software probleem zijn lijkt mij?

Ik draai de laatste updates..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
@Kyddil: Geen problemen mee.

Ik heb helaas wel zelf een bright spot op mijn scherm, heb hem net ook maar eens aangemeld voor reparatie. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren, ik ga aanstaande zaterdag weer richting buitenland, wel prettig als ik hem dan weer heb, maar ik reken er maar niet op. Tijdelijk terug naar de mini Ativ S, haha :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
  • Nu online
Propane schreef op zondag 30 maart 2014 @ 19:30:
@Kyddil: Geen problemen mee.

Ik heb helaas wel zelf een bright spot op mijn scherm, heb hem net ook maar eens aangemeld voor reparatie. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren, ik ga aanstaande zaterdag weer richting buitenland, wel prettig als ik hem dan weer heb, maar ik reken er maar niet op. Tijdelijk terug naar de mini Ativ S, haha :).
Bright spot? Heb je er toevallig een foto van of meer informatie?

@ Kyddil: Heb ik geen last van. Toevallig geen rare app op de achtergrond draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Laatst online: 18-01-2021
RoadRunnerRik schreef op zondag 30 maart 2014 @ 21:15:
[...]
@ Kyddil: Heb ik geen last van. Toevallig geen rare app op de achtergrond draaien?
Nope! Het werkt ook gewoon goed als ik het restart, maar na 2-3x gebeld te hebben werkt het niet meer.. ik snap er echt niks meer van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
RoadRunnerRik schreef op zondag 30 maart 2014 @ 21:15:
[...]

Bright spot? Heb je er toevallig een foto van of meer informatie?
Dit is de mijne: YouTube: Nokia Lumia 1520 Screen Issue

Er zit een component te dicht achterop het scherm of iets dergelijks. Ongeveer ter hoogte van de camera en iets rechts van het midden. Als je op het scherm tikt zie je het over een oppervlakte rondom die plek vervormen. Ook is die plek lichter dan de rest op een witte achtergrond, vandaar bright spot.

Zie ook:

http://forums.wpcentral.c.../269717-bright-pixel.html
http://forums.wpcentral.c...0-bright-spot-screen.html
http://forums.wpcentral.c...20-white-spot-screen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Laatst online: 23:16
Ben al jaren een gebruiker van de iPhone, maar ben deze eigenlijk zat. Wil weer is wat nieuws. Ik ben toch wel geneigd naar de Lumia 1520 over te stappen, al ben ik bang dat de grootte mij uiteindelijk gaat irriteren. Meer voormalig iPhone gebruikers die hun telefoon altijd in hun broekzak stoppen? Wat is jullie ervaring hiermee?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hammetje schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:05:
Ben al jaren een gebruiker van de iPhone, maar ben deze eigenlijk zat. Wil weer is wat nieuws. Ik ben toch wel geneigd naar de Lumia 1520 over te stappen, al ben ik bang dat de grootte mij uiteindelijk gaat irriteren. Meer voormalig iPhone gebruikers die hun telefoon altijd in hun broekzak stoppen? Wat is jullie ervaring hiermee?
Ben vorige week overgestapt van een iPhone 4S naar de Lumia 1520.

De eerste paar dagen is het wat wennen, omdat je hem eigenlijk niet volledig met 1 hand kan bedienen (grotendeels wel, hoewel ik gewoon normale grootte van handen heb).

Heb gisteren mijn 4S nog eens vastgehad, lijkt wel een speelgoedfoontje nu ;-)

Wat betreft de broekzak, in een normale jeans past hij gewoon. Steekt net boven het randje uit, maar hindert niet bij bukken, fietsen, etc. Hier had ik ook wel een beetje schrik voor, maar valt allemaal goed mee.

Na een week kan ik zeggen dat ik helemaal geen spijt heb van de overstap. Het grote scherm is echt fantastisch (gebruik hem ook deels als tablet, de iPad Mini heb ik ondertussen niet meer vastgehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Nou, vandaag maar de Lumia 1520 gekocht. Eerste ervaringen zijn zeer positief! Telefoon is erg snel, wel gigantisch groot in vergelijking met mijn iPhone. Toch denk ik dat ik hier wel aan kan wennen ;).

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Ik mag binnenkort verlengen en wou eigenlijk van een 925 naar deze (of 1 die aangekondigd wordt tijdens build)

Er viel mij alleen iets op toen ik zat te kijken bij bijvoorbeeld HI, als ik deze wil dan betaal ik 45 euro extra voor het toestel. Echter als ik de S5 neem betaal ik voor het zelfde bedrag niks bij.. Zou hier nog op af te dingen zijn of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:28:
Na een week kan ik zeggen dat ik helemaal geen spijt heb van de overstap. Het grote scherm is echt fantastisch (gebruik hem ook deels als tablet, de iPad Mini heb ik ondertussen niet meer vastgehad).
Hierin schuilt volgens mij ook de kracht van een 6"-er. Klein genoeg om handig mee te nemen, groot genoeg om ook als tablet te gebruiken. Heb de mijne nog niet besteld (nog 1 dag wachten van mezelf O-)) Maar als ik voor de 1520 ga is dit hoe ik verwacht hem te gebruiken :)
dglavimans schreef op maandag 31 maart 2014 @ 22:16:
Er viel mij alleen iets op toen ik zat te kijken bij bijvoorbeeld HI, als ik deze wil dan betaal ik 45 euro extra voor het toestel. Echter als ik de S5 neem betaal ik voor het zelfde bedrag niks bij.. Zou hier nog op af te dingen zijn of iets dergelijks?
Ik zou zeggen nooit geschoten is altijd mis. Het is sowieso wel een bijzondere prijsstelling als je kijkt naar de advies- en huidige winkelprijs. Maar eigenlijk kunnen we hier beter over prijzen babbelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik regelmatig heb is dat, als ik mijn 1520 aanzet, hij op de gekste startschermen begint. dat had ik ook al met mijn eerdere 1020. Deze begon zelfs soms spontaan te bellen op eigen initiatief. Komt dat bij andere bekend voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Migrator schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 07:51:
[...]

Hierin schuilt volgens mij ook de kracht van een 6"-er. Klein genoeg om handig mee te nemen, groot genoeg om ook als tablet te gebruiken. Heb de mijne nog niet besteld (nog 1 dag wachten van mezelf O-)) Maar als ik voor de 1520 ga is dit hoe ik verwacht hem te gebruiken :)

[...]

Ik zou zeggen nooit geschoten is altijd mis. Het is sowieso wel een bijzondere prijsstelling als je kijkt naar de advies- en huidige winkelprijs. Maar eigenlijk kunnen we hier beter over prijzen babbelen :P
Ah die had ik nog niet gezien, breng ik het even daar heen :)

Sowieso hoop ik dat er een iets kleinere Lumia komt die deze specs matcht of verbeterd, en anders wordt dit een serieuze optie, in het rood :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Ik kan hopelijk morgen de 1520 gaan halen, maar nu las ik hier iets over plekken op het scherm.
Mocht je een toestel hebben met deze productiefouten, kan je dan direct het toestel omruilen bij de winkel(Mediamarkt)? Of wordt hij dan opgestuurd voor reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Bioflap schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:10:
Ik kan hopelijk morgen de 1520 gaan halen, maar nu las ik hier iets over plekken op het scherm.
Mocht je een toestel hebben met deze productiefouten, kan je dan direct het toestel omruilen bij de winkel(Mediamarkt)? Of wordt hij dan opgestuurd voor reparatie?
Checken zodra je hem hebt, indien er een dergelijke plek op zo snel mogelijk ermee terug gaan. Dikke kans dat je hem dan kunt ruilen. Als het pas na een week of langer opvalt is de kans groter dat de verkoper kiest om hem op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
  • Nu online
En lang niet alle toestellen hebben er last van. De mensen die geen problemen hebben hoor je nooit en de mensen die wel problemen hebben die klagen/posten altijd. Dit is ongeacht type merk altijd het zelfde liedje. Waardoor het snel lijkt dat er bijna iedereen last van heeft terwijl dit maar een zeer kleine percentage aan mensen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IGC058
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-09 19:22
RoadRunnerRik schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 18:02:
En lang niet alle toestellen hebben er last van. De mensen die geen problemen hebben hoor je nooit en de mensen die wel problemen hebben die klagen/posten altijd. Dit is ongeacht type merk altijd het zelfde liedje. Waardoor het snel lijkt dat er bijna iedereen last van heeft terwijl dit maar een zeer kleine percentage aan mensen is.
Negatieve publiciteit blijft langer hangen dan positieve publiciteit is helaas een nadeel van het menselijk denken in z'n algemeenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Negativiteit blijft inderdaad beter hangen. Ik had met me HD2 wel last dat je wel eens vlekken onder het scherm had, omdat hij dan goed klem zat in je broekzak.

Eens opletten of dit ook met de 1520 gebeurt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dglavimans schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 14:27:
[...]

Ah die had ik nog niet gezien, breng ik het even daar heen :)

Sowieso hoop ik dat er een iets kleinere Lumia komt die deze specs matcht of verbeterd, en anders wordt dit een serieuze optie, in het rood :9~
Dan moet je Lumia Icon in de gaten houden. Quasi zelfde specs als de 1520, maar dan met 5" scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2014 @ 09:54:
[...]

Dan moet je Lumia Icon in de gaten houden. Quasi zelfde specs als de 1520, maar dan met 5" scherm.
En de Europese variant (Icon = US only) wordt wellicht vandaag aangekondigd tijdens Build 2014
What makes 2014 so special is the exciting Microsoft and Nokia partnership, and boy, have we got some treats lined up for you.
Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel behoorlijk over het formaat van de 1520. Is 'ie een beetje normaal in je broekzak te stoppen of lopen jullie allemaal met een Louis Vuitton - tasje of een colbert met binnenzak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Strakke spijkerbroeken kan de telefoon met moeite in en je voelt hem zitten, chino's of wat andere wat wijder zittende broeken zijn bij mij geen probleem. Heb de telefoon vaak ook in min jaszak zitten omdat mijn zakelijke telefoon al in een broekzak zit en de andere broekzak al sleutels bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2014 @ 22:15:
Ik twijfel behoorlijk over het formaat van de 1520. Is 'ie een beetje normaal in je broekzak te stoppen of lopen jullie allemaal met een Louis Vuitton - tasje of een colbert met binnenzak?
Ik loop sinds maandag rond met de Nokia 1520 en ik moet zeggen dat het wel meevalt. Hij past prima in m'n broekzak, kan er prima mee zitten en zelfs fietsen kan gewoon, al voel ik de telefoon dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Heb sinds vanmiddag ook de 1520. Grootte valt inderdaad mee!
Het was wel een gekloot om de SIM-kaart erin te krijgen, maar na veel prutsen is het dan toch gelukt.

Ook valt me op dat onderaan de 1520 in het glas een kuiltje zit, is dit de microfoon?

[ Voor 21% gewijzigd door Bioflap op 04-04-2014 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
Bioflap schreef op donderdag 03 april 2014 @ 20:51:
Heb sinds vanmiddag ook de 1520. Grootte valt inderdaad mee!
Het was wel een gekloot om de SIM-kaart erin te krijgen, maar na veel prutsen is het dan toch gelukt.

Ook valt me op dat onderaan de 1520 in het glas een kuiltje zit, is dit de microfoon?
Dat is de microfoon inderdaad, viel me toen ook op.. maar het bleek zo te horen ;)
En je weet dat er een nano-sim in gaat he? :+
Viel mij reuze mee: pinnetje in het gaatje, laatje open, sim erin, laatje weer dicht, klik! Mijn ervaring is, dat dit nog niet eerder zo makkelijk geweest bij andere toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
DeCo schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:12:
[...]

Dat is de microfoon inderdaad, viel me toen ook op.. maar het bleek zo te horen ;)
En je weet dat er een nano-sim in gaat he? :+
Viel mij reuze mee: pinnetje in het gaatje, laatje open, sim erin, laatje weer dicht, klik! Mijn ervaring is, dat dit nog niet eerder zo makkelijk geweest bij andere toestellen.
Ja, de verkoper geloofde me eerst niet dat er een nano-sim in ging. Hij paste er wel in, maar klikte niet helemaal lekker dicht. Het lukte uiteindelijk door hem er in te drukken, en dan iets naar boven te schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik vorige week mijn 1520 geleverd kreeg, ging ik ook naar de Telecom winkel om mijn micro-SIM on te ruilen naar een nano-SIM.

De verkoper: Ah, je hebt een nieuwe iPhone gekocht zeker?
Ik: Ja hoor.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 16:10
dglavimans schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 14:27:
[...]
http://tweakers.net/price...-930-zwart/specificaties/

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Hier hetzelfde. Dolblij met een nieuwe telefoon, kom alleen wel nog even op pad om een nieuwe sim op te halen bij de kpn winkel. De dame aan de telefoon geloofde me eerst niet toen ik zei dat deze Lumia toch echt nano-sim had. En dat was al eind februari.

Als ik trouwens de nieuwe toestellen hoor ben ik nog steeds erg blij met mijn keuze. Alle nieuwe dingen worden op de 1520 en de Amerikaanse Icon wel ondersteund. Dingen zoals low power sensor dinges.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Wat vinden jullie van de accuduur?
Ik kan er een dag mee, dan houdt het ook wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Bioflap schreef op woensdag 09 april 2014 @ 11:49:
Wat vinden jullie van de accuduur?
Ik kan er een dag mee, dan houdt het ook wel op.
Hoe gebruik je hem dan? Ik krijg hem met moeite half leeg op een dag. Afgelopen weekend op één dag anderhalf uur video gekeken, 6 uur muziek geluisterd en een uurtje of anderhalf/twee zitten browsen via mobiel internet. Einde van de dag had ik nog ca. 60% over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Propane schreef op woensdag 09 april 2014 @ 12:10:
[...]

Hoe gebruik je hem dan? Ik krijg hem met moeite half leeg op een dag. Afgelopen weekend op één dag anderhalf uur video gekeken, 6 uur muziek geluisterd en een uurtje of anderhalf/twee zitten browsen via mobiel internet. Einde van de dag had ik nog ca. 60% over...
Ik heb extra alle achtergrondtaken gestopt, alleen Whatsapp, Bing Nieuws en Battery blijven wel aan. Ik zorg ervoor dat ik telkens mijn programma's stop, en heb de helderheid op automatisch.

Ik heb vanmorgen een half uur muziek aan gehad op de boxen, en daarna een beetje op Whatsapp en Twitter gezeten. Hier en daar lees ik een mail. Op dit moment heb ik nog 74% over. Hij is om 7:25 uur van de lader gegaan.

Telefoon heb ik vorige week donderdag gekocht. Is de accu dermate slecht dat ik er mee terug moet?

EDIT:
Ik heb me Gmail account zo ingesteld dat hij elke 15 minuten synchroniseert.
Daarbij geeft hij in een Battery app aan dat hij 5,89% leegloop per uur heeft. Doe er niets mee.

[ Voor 8% gewijzigd door Bioflap op 09-04-2014 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IGC058
Ik heb mijn telefoon nu een week in gebruik.
accuprestaties zijn goed maar niet extreem goed zoals de Batterij test op gsm arena doet voorkomen.
Heb bijvoorbeeld zondag middag mijn telefoon uit de lader gehaald om 12 uur en dinsdagavond om 6 uur moesti weer aan de lader, ongeveer 55uur met een volle lading bij weinig/medium gebruik.
Moest zondag en maandag werken dus heb de telefoon echt niet zwaar belast/gebruikt..
Geen films gekeken, geen zware apps gedraaid, glimp staat uit, mail synct elk uur, enige app die op achtergrond draait is whatsapp en battetrylife.
vooral veel whatsapp, email, twitter en een paar andere lichte apps.
's nachts staat hij wel in vliegtuigmodus.

Heb wel problemen met opladen, orginele lader werkt helemaal niet.
ben over gegaan op oplader van een oude huawei w1, volle charge duurt 3.5 mits de telefoon eerst is herstart als ik niet voor het laden de telefoon herstart doe ik een paar procent per uur.....

+ elke keer als ik de telefoon herstart geeft hij aan dat de sd card mogelijk defect is ??
+ bij restart verdwijnen soms foto's uit fotorol + opgeslagen foto's wat opzich niet een groot probleem is aangezien alles syncht met onedrive maar het is wel vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Ik zie nu ook net dat de 1520 een stuk goedkoper is geworden. Vanavond dus terug naar de Mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
Je kan gewoon alle achtergrondtaken uitzetten zonder dat het de app beinvloedt. Zeker bij Whatsapp.

Mijne red met gemak 3 volle dagen, en als ik hem minder intensief gebruik zelfs wel 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
looyenss schreef op woensdag 09 april 2014 @ 16:31:
Je kan gewoon alle achtergrondtaken uitzetten zonder dat het de app beinvloedt. Zeker bij Whatsapp.

Mijne red met gemak 3 volle dagen, en als ik hem minder intensief gebruik zelfs wel 4
Maar als je Whatsapp als achtergrondtaak uitzet, krijg je dan nog wel notificaties?

Me telefoon heb ik zojuist ingeleverd bij de Mediamarkt in Enschede. Morgen kan ik hem weer ophalen. Ze zouden hem gaan stresstesten en controleren of hij sneller leeg liep dan "normaal".
De waarden gaan ze vergelijken met die wat Nokia aangeeft.

Ik hoop dus dat ik morgen een andere 1520 mee krijg, maar ben er bang voor!
Na een factory reset vanmiddag ging hij tijdens Whatsappen alsnog meer dan 6% per 20 minuten verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Het enige moment dat ik 6% doe is wanneer ik intensief aan het internetten ben. Bijvoorbeeld in de trein over 4G. Lekker snel, maar daardoor ook continue aan het downloaden.

Ik heb mijn telefoon nu 13-14 uur geleden van de lader af gehaald en zit op 42%. Doe ik een beetje rustig dan haal ik twee volle dagen zonder dat ie uitvalt, maar dan zit ik vaak wel aan minder dan 20%.
whatsapp, glimp en insider op de achtergrond. Voor de rest een beetje wandelnavigatie en een uurtje bellen of zo.

Edit: kijk eens wat er gebeurt zonder Whatsapp? Het zou me niets verbazen als het daar aan ligt.

[ Voor 9% gewijzigd door JaccoW op 09-04-2014 19:55 ]

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
Bioflap schreef op woensdag 09 april 2014 @ 19:15:
[...]

Maar als je Whatsapp als achtergrondtaak uitzet, krijg je dan nog wel notificaties?

Me telefoon heb ik zojuist ingeleverd bij de Mediamarkt in Enschede. Morgen kan ik hem weer ophalen. Ze zouden hem gaan stresstesten en controleren of hij sneller leeg liep dan "normaal".
De waarden gaan ze vergelijken met die wat Nokia aangeeft.

Ik hoop dus dat ik morgen een andere 1520 mee krijg, maar ben er bang voor!
Na een factory reset vanmiddag ging hij tijdens Whatsappen alsnog meer dan 6% per 20 minuten verbruiken.
Ja, notificaties komen gewoon door, alle achtergrondtaken staan uit bij mij maar alle notificaties (ook van spelletjes) komen wel gewoon door ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Ik haal hem vanavond weer op, dus zal dan eens kijken. Wat hebben jullie eigenlijk gedaan toen jullie hem kregen? Eerst volledig opladen? Of leeg laten lopen en dan compleet opladen.

Ik heb de 1520 nog niet tot 0% laten lopen. Als ik geen ander toestel krijg dat maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IGC058
Bioflap schreef op donderdag 10 april 2014 @ 08:51:
Ik haal hem vanavond weer op, dus zal dan eens kijken. Wat hebben jullie eigenlijk gedaan toen jullie hem kregen? Eerst volledig opladen? Of leeg laten lopen en dan compleet opladen.

Ik heb de 1520 nog niet tot 0% laten lopen. Als ik geen ander toestel krijg dat maar eens proberen.
Eerste maand gebruik altijd leeg laten lopen en nooit halve laadcyclus is wat ik zou aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
IGC058 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 09:07:
[...]

Eerste maand gebruik altijd leeg laten lopen en nooit halve laadcyclus is wat ik zou aanraden.
En dan leeglopen bedoel je tot 0%?
Ik had juist ergens gelezen dat dit erg slecht was. Daardoor juist bij 25% aan de lader gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IGC058
Bioflap schreef op donderdag 10 april 2014 @ 09:17:
[...]

En dan leeglopen bedoel je tot 0%?
Ik had juist ergens gelezen dat dit erg slecht was. Daardoor juist bij 25% aan de lader gelegd.
Ja, helemaal tot de telefoon uitvalt.
dan laden tot 100%
als hij dat een maand die cyclus doorloopt kom je achter de 'ware' prestaties van de batterij is hoe het mij verteld is toen ik in telecom branche actief was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
IGC058 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 10:03:
[...]

dan laden tot 100%
als hij dat een maand die cyclus doorloopt kom je achter de 'ware' prestaties van de batterij is hoe het mij verteld is toen ik in telecom branche actief was.
Dus als ik het goed begrijp een maand lang telkens van 100% tot en met uitvallen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IGC058
Bioflap schreef op donderdag 10 april 2014 @ 10:31:
[...]

Dus als ik het goed begrijp een maand lang telkens van 100% tot en met uitvallen gebruiken?
Ja, dan na die maand heb je een goed beeld van de prestaties van je batterij.
en kan je ook gaan laden bvb op 20% of 10% etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

[...]

dan laden tot 100%
Ik moet toch altijd een beetje lachen bij dit soort opmerkingen. Wat "de" waarheid is, weet ik echt niet en zou ik het liefst horen van een fabrikant van batterijen. Tot die tijd vind ik dit artikel van Gizmodo vrij helder. Lithium Ion batterijen dus zeker niet een maand lang 100% ontladen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Blijft apart dat fabrikanten hier ook geen informatie over geven. Nokia geeft wel aan dat de telefoons het niet erg vinden op vaak opgeladen te worden.
Mocht ik geen andere 1520 krijgen vanmiddag, dan zal ik hem eens helemaal leeg laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IGC058
PaT schreef op donderdag 10 april 2014 @ 10:45:
[...]

Ik moet toch altijd een beetje lachen bij dit soort opmerkingen. Wat "de" waarheid is, weet ik echt niet en zou ik het liefst horen van een fabrikant van batterijen. Tot die tijd vind ik dit artikel van Gizmodo vrij helder. Lithium Ion batterijen dus zeker niet een maand lang 100% ontladen!
ervan uitgaande dat je je 1520 in een maand 10-12 keer laad is het alleen maar aan te raden deze 10x een vollle cyclus mee te geven.
daarna over op regulier laden inderdaad, er bestaat heel veel speculatie over dit onderwerp.
Jammer dat fabrikanten idd geen duidelijkheid geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Wat wel opviel was dat mijn 1520 binnen 2 uur helemaal opgeladen is. Met de originele lader natuurlijk.
Bij een video op het internet bleek het veel langer te duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
[...]

dan laden tot 100%
Ik hoop dat dat heel lang geleden is, want dat is echt niet zo. En vraag af of het ooit zo is geweest.
zie verwijzing van PaT naar Gizmodo

[ Voor 4% gewijzigd door looyenss op 10-04-2014 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Ik heb vanavond na veel gezeur een andere 1520 meegekregen.
De Mediamarkt had me telefoon "getest" door hem in vliegtuigstand te laten liggen, en bij te houden hoeveel de percentage zakte. Volgens hun was dit normaal, en kon geen enkele telefoon het langer dan 20 uur volhouden bij ligt gebruik.

Het valt me erg op dat de knoppen van deze 1520 een stuk dieper liggen vergeleken met de vorige. Ook ging de sim-kaart er in een keer in, waar ik vorige keer een hele tijd aan het kloten was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
Bioflap schreef op donderdag 10 april 2014 @ 23:52:
Ik heb vanavond na veel gezeur een andere 1520 meegekregen.
De Mediamarkt had me telefoon "getest" door hem in vliegtuigstand te laten liggen, en bij te houden hoeveel de percentage zakte. Volgens hun was dit normaal, en kon geen enkele telefoon het langer dan 20 uur volhouden bij ligt gebruik.
Zou je ons kunnen laten weten of dit verschil maakt. Gaat de batterij nu langen mee?
Heb namelijk het gevoel dat mijn batterij ook erg snel leeg gaat, ik lees hier dat mensen er 3 dagen mee kunnen volhoeden. Die van mij gaat 1dag en een beetje mee. wat ik er mee doe per dag: 1 uur muziek luisteren, 1 uur gamen en 1 uur browsen. Dit lijken mij op het gamen na geen batterij trekkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
walterworld schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 12:51:
[...]

Zou je ons kunnen laten weten of dit verschil maakt. Gaat de batterij nu langen mee?
Heb namelijk het gevoel dat mijn batterij ook erg snel leeg gaat, ik lees hier dat mensen er 3 dagen mee kunnen volhoeden. Die van mij gaat 1dag en een beetje mee. wat ik er mee doe per dag: 1 uur muziek luisteren, 1 uur gamen en 1 uur browsen. Dit lijken mij op het gamen na geen batterij trekkers.
Ik zit met hetzelfde gebruik nu op 79%. Met de vorige 1520 had ik nu 50/60% over gehad.
Welke applicaties heb je in de achtergrond draaien? Ik heb vrijwel alles uitgeschakeld nu.

Dit is de eerste dag, dus verwacht wel dat de accu nog beter gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
Bioflap schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 14:29:
[...]

Ik zit met hetzelfde gebruik nu op 79%. Met de vorige 1520 had ik nu 50/60% over gehad.
Welke applicaties heb je in de achtergrond draaien? Ik heb vrijwel alles uitgeschakeld nu.

Dit is de eerste dag, dus verwacht wel dat de accu nog beter gaat worden.
Wat ik op de achtergrond heb draaien (achtergrondtaken)
- Battery Performance
- Chronos Calendar
- Facebook
- HERE Drive
- Runtastic Pro
- Simple Calendar
- Wheather Flow
- WhatsApp
De rest is geblokkeerd om in de achtergrond te draaien.

Vervolgens heb ik van Deze tips
nummer 1, 3, 4, 6, 8, 11, 12, 13, 14 en 15 in gebruik

Zou je toch denken dat geen grote batterij vreters in gebruik heb,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Zijn er hier meer mensen die geupdate zijn naar Windows Phone 8.1?

Een heel stuk beter, alleen is de browser niet goed. Bij het scrollen krijg je witte vlakken. Hierdoor moet je even wachten totdat je iets te zien krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IGC058
Bioflap schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:02:
Zijn er hier meer mensen die geupdate zijn naar Windows Phone 8.1?

Een heel stuk beter, alleen is de browser niet goed. Bij het scrollen krijg je witte vlakken. Hierdoor moet je even wachten totdat je iets te zien krijgt.
Ik wacht de ' gewone' consumenten versie nog even af maar heb meer meldingen over browserproblemen in w8.1 ?
hoe bevalt het voor de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
IGC058 schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:07:
[...]

Ik wacht de ' gewone' consumenten versie nog even af maar heb meer meldingen over browserproblemen in w8.1 ?
hoe bevalt het voor de rest?
Erg goed. Je hebt nu eindelijk het idee dat het OS goed bij de telefoon past.
Het toetsenbord is een stuk kleiner, wat niet zo fijn is. Wel heb je hierdoor veel meer ruimte over voor de applicatie waar je in typt.

Ook kan je weer pushmail instellen met je Gmail account, wat ik persoonlijk erg fijn vind. Notificatiescherm is wennen, maar een grote toevoeging voor WP.

Voor de rest is de hele interface kleiner geworden, behalve Whatsapp. Die berichten blijven achterlijk groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IGC058
Bioflap schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:13:
[...]

Het toetsenbord is een stuk kleiner, wat niet zo fijn is. Wel heb je hierdoor veel meer ruimte over voor de applicatie waar je in typt.

Ook kan je weer pushmail instellen met je Gmail account, wat ik persoonlijk erg fijn vind. Notificatiescherm is wennen, maar een grote toevoeging voor WP.

Voor de rest is de hele interface kleiner geworden, behalve Whatsapp. Die berichten blijven achterlijk groot.
Jammer dat het toetsenbord kleiner is geworden, vind ik eigenlijk wel een hele mooie feature van de 1520 dat hij zo'n gigantisch toetsenbord heeft haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Bioflap schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:13:
[...]

(...)
Is het toetsenbord alleen minder hoog geworden of ook minder breed? Dat tweede lijkt me hindelijker dan het eerste. En over Whatsapp, het is te hopen dat de langverwachte update met nieuwe functies dit oplost. We gaan het zien :P

Zelf ben ik vanaf morgen in het bezit van een 1520, ik weet wat het eerste is dat ik ga doen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
IGC058 schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:46:
[...]

Jammer dat het toetsenbord kleiner is geworden, vind ik eigenlijk wel een hele mooie feature van de 1520 dat hij zo'n gigantisch toetsenbord heeft haha
Precies, het typen ging heel erg gemakkelijk met zo'n groot scherm. Ik vraag me af of er nog een mogelijkheid komt om hem groter te maken. Anders is het gewoon oefenen totdat deze fatsoenlijk typt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Migrator schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:48:
[...]

Is het toetsenbord alleen minder hoog geworden of ook minder breed? Dat tweede lijkt me hindelijker dan het eerste. En over Whatsapp, het is te hopen dat de langverwachte update met nieuwe functies dit oplost. We gaan het zien :P

Zelf ben ik vanaf morgen in het bezit van een 1520, ik weet wat het eerste is dat ik ga doen >:)
Hij is minder hoog geworden. De browserklachten verschilt overigens per website. Heb het alleen bij Tweakers. Websites zoals TheVerge werken gewoon goed.
Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste

Let op:
Levertijden moeten in [Nokia Lumia 1520] Levertijden en prijzen topic besproken worden.
Accessoires horen in Wearables, Accessoires en Overige. Dit topic moet nog aangemaakt worden.