Ik heb hier de update ook nog niet binnen helaas, die tap ipv scroll bug is behoorlijk irritant idd.
Ik heb vandaag mijn L1520 ter reparatie aangeboden via nokia care online repair ivm scherm probelemen, ik ben benieuwd of andere mensen dit ook ervaren dus ik post ff een copy/paste van m'n klacht:
Probleem 1:
2 Heldere ‘vlekken/punten’ op het scherm links en rechts ter hoogte van waar aan de achterkant van het toestel de camera lens zit. De 2 ‘vlekken/punten’ zijn het best zichtbaar op een witte achtergrond.
Probleem 2:
Bij licht drukken op het scherm verschijnen er vlekken op het scherm, vooral op de bovenste helft van het scherm. Dit is het best zichtbaar bij een zwarte achtergrond.
Probleem 3:
Bij scrollen vindt er vaak onbedoeld een tap plaats met als gevolg dat er regelmatig apps of items geopend worden in plaats van naar rechts/links, onder/boven scrollen. Een software update van een tijd geleden heeft gezorgd dat dit probleem zich minder vaak voordoet maar het gebeurt nog steeds met enige regelmaat.
Ik weet dat probleem 3 hws met de huidige/komende update opgelost is maar ben heel benieuwd naar ervaringen van mede GoTers of dat ook daadwerkelijk zo is.
Probleem 1 en 2 lijkt me hardware probleem, lijkt of camera module te dicht tegen achterkant scherm aanzit bij mij waardoor er 2 'heldere' punten ontstaan en dat bij mij het scherm te dicht onder het gorilla glass zit waardoor er 'vlekken' onstaan als ik op het scherm druk.
Nu tijdelijk m'n N8 weer in gebruik voor nood maar da's op z'n zachts gezegd even wennen...