Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tracker72
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-05 12:02
Vanmorgen nog wat gesleuteld aan de instellingen van mijn 290x met blackscreen problemen.
Ik heb hem uiteindelijk stabiel gekregen door het geheugen te onderklokken met 1% icm een 5% toename van de powerlimit settings.
De GPU clock kan ik zonder problemen op 1100Mhz zetten.

Omdat de zaak nu stabiel lijkt te zijn (5x valley benchmark op rij) zie ik af van een RMA procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Ik heb even snel een vraagje; heeft het veel zin om voor 20,- meer een 270X te kopen, ipv 270, of niet. Is er veel verschil tussen games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slight
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:19
20 euro verschil is niet veel, maar je kan natuurlijk ook de 270 overklokken (mits er een goede koeler op zit) naar de snelheden van een 270X (en hoger) want ze zijn verder namelijk exact hetzelfde. Ik zou de 20 euro in m'n zak houden en ergens anders investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Oke, thx, dan ga ik hem gewoon overklokken. Ik neem btw de versie van MSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Ik heb Asus R9 290X kaarten in crossfire gezet

Ik heb nu echter het probleem dat ik een soort van poppend geluid hoor als Vsync aanstaat bij veel games
Dit gebeurt alleen als crossfire is ingeschakeld in combinatie met vsync
Als ik Vsync uitzet is het probleem weg

Nu heb ik op internet gezocht en kwam het volgende topic tegen

http://www.tomshardware.c...ling-vsync-crossfire.html

Bij deze persoon werd het probleem verholpen door de audio via de hdmi poort te laten gaan. bij mij is het echter geen oplossing.

Ik gebruik de laatste 13.11 beta driver
Ook met de laatste 13.12 driver getest maar helaas ook zelfde probleem

iemand enig idee?

update- Na verder zoeken blijkt vsync en crossfire gwoon epic fail the zijn en AMD faalt gewoon hard hiermee
(terwijl k vroeger een 4870 x2 kaart die dit probleem niet had )

[ Voor 11% gewijzigd door HStyles op 21-12-2013 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

framepacing onderin de driver eens disablen?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rye schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 22:51:
[...]

Dat komt omdat dit een R9 290 is en geen 290X ;)
En dat van die backplate ben ik met je eens. Erg zonde, vind het zelf altijd wel fijn die extra stevigheid.
Oops duh :+ Dan zijn het top prestaties!
Phuncz schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 00:23:
De reference R9 290-series heeft geen backplate nodig, de heatsink heeft al een "backplate" aan de voorkant van de kaart. Ik zou het persoonlijk wel leuk vinden, maar dat is iets voor de board partners om te realiseren.
Mjah maar het gaat mij hier meer om de looks, ik heb het nooit mooi gevonden een PCB van de videokaart aan de achterkant. Plus het is makkelijk schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:02
Slight schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 18:19:
20 euro verschil is niet veel, maar je kan natuurlijk ook de 270 overklokken (mits er een goede koeler op zit) naar de snelheden van een 270X (en hoger) want ze zijn verder namelijk exact hetzelfde. Ik zou de 20 euro in m'n zak houden en ergens anders investeren.
De R9 270X heeft 2x6-pin en de normale 270 maar 1x 6-pin.
Hierdoor zit de 270 waarschijnlijk veel sneller op zn limiet en zal je niet veel kunnen overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slight
Dat verschil is niet te zien in de Pricewatch, daar staan ze beiden als 2x6 pins: http://tweakers.net/price.../355114;353372/categorie/

Doch, mocht het kloppen dan is het wel verstandiger om de 270X te kiezen. Ik vind het wel een vreemde situatie, meestal zijn het exact dezelfde PCB's die voor de normale en de X editie worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-03 08:49
Zo, door de belachelijk slechte levertijden voor de MSI R9 280x kaarten via Mycom en andere winkels die deze kaart nog voor een acceptabele prijs van onder de 285 euro aanbieden, ga ik nu heroverwegen om voor een R9 290 kaart te gaan van 350 euro.

''Sapphire R9 290'' Deze kan ik a.s. zaterdag al in de Mycom winkel komen afhalen. Maar ik twijfel nog een beetje, zelf hecht ik niet enorm veel waarde aan een systeem wat stil is o.i.d. Wel vindt ik temperaturen belangrijk.

Nu begrijp ik dat de 290 een nieuwe chipset heeft ''hawaii'' en dat dit mogelijk op latere termijn met nieuwere titels wel een performance boost zal geven dan een gereviseerde tahiti chipset (280/x kaarten hebben)

80 euro meer uitgeven voor een kaart die wel sneller is maar warmer word. Ik vindt het een lastige afweging maar weet stiekem wel dat de 290 een stuk sneller zal zijn dan de 280x...

Of moet ik eens gaan leren om geduld te krijgen en te wachten tot 7 januari en mijn 280x in ontvangst nemen.. hmh, lastig. Want het is ook niet eens zeker dat die 280x 7 januari geleverd kan worden.. -.-

Op de site van Mycom staat aangegeven dat als je nu een 280x kaart van MSI wilt bestellen, de levertijd op 1 februari 2014 staat...serieus wtf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Ik zou er een blog over beginnen, of wilde je ook nog iets vragen?

Een reference 290 is niet echt stil.. maar ik heb hem wel continu in ubermode draaien O-)
Ik heb geen zin dat die throttled en als ik game dan heb ik toch een headset op.

[ Voor 20% gewijzigd door Vandread op 23-12-2013 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
Vandread schreef op maandag 23 december 2013 @ 09:53:
Ik zou er een blog over beginnen, of wilde je ook nog iets vragen?

Een reference 290 is niet echt stil.. maar ik heb hem wel continu in ubermode draaien O-)
Ik heb geen zin dat die throttled en als ik game dan heb ik toch een headset op.
Gelukkig ben ik jou niet :)

Prima, hij is besteld. Thnx voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Mocht er nog iemand een aftermarket cooling willen op zijn R7/R9

De NzXT Kraken G10 en NzXT Kraken X40 schijnt goed te zijn, tot wel 50 graden verschil!

Hier een review op een AMD R9 290x
http://www.legitreviews.c...amd-radeon-r9-290x_130344

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Mooie oplossing maar kost wel ~ € 140/150 ! (koeler + extra fan bracket)

@Dr.Root: Ubermode geeft met name onder load een flink verschil, idle doet het niet zo veel (of niets)
Goede kastkoeling is een must :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
Vandread schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:08:
Mooie oplossing maar kost wel ~ € 140/150 ! (koeler + extra fan bracket)

@Dr.Root: Ubermode geeft met name onder load een flink verschil, idle doet het niet zo veel (of niets)
Goede kastkoeling is een must :)
Thanks, me kast heeft inderdaad prima koeling, niet teveel van die onzin fans. Ik meen 1 groot gat met buis om mijn cpu heen, koeler van videokaart blaast naar beneden en word door geknalt naar me front fan die het weer afvoert.

Ben nog niet van plan om hem te oc'en. Komt wel met aftermarket koeler, wil nu gewoon een nieuwe videokaart hebben en niet meer wachten op die 280x met slechte levertijd. Met de 290 (ook mooi die nieuwe chipset) gaat die weer wat langer mee voor maar 80 euro extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Dan zou ik je front fan even omdraaien, want de fan op een 290 zuigt aan en blaast het naar buiten via de slot gril.

[ Voor 4% gewijzigd door Vandread op 23-12-2013 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gisteren de R270x van Sapphire (Dual X) gehaald, als opvolger van mijn 5870.

Opvallend dat hij een stuk kleiner is geworden, of waren die oudere generaties gewoon een stuk groter? :P

Helaas niet veel prestatie-boost gezien, denk nu dat toch mijn CPU de limiterende factor is (AMD X6-variant)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik heb ook een 290x (sapphire) en heb nog geen last van black screens gehad, ik gebruik wel een 'custom fan' profile via MSI Afterburner welke mijn kaar na 30 minuten 100% load op 82 graden houd zonder al teveel herrie.

Ik zag wel dat sapphire nu dus ook andere koelers heeft op de 290x.. http://www.sapphiretech.c...pid=2090&psn=&lid=1&leg=0

Ben nog geen review tegengekomen helaas, maar het ziet er wel goed uit zo.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
Vandread schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:42:
Dan zou ik je front fan even omdraaien, want de fan op een 290 zuigt aan en blaast het naar buiten via de slot gril.
Thank you very much sir ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
SinergyX schreef op maandag 23 december 2013 @ 14:10:

Opvallend dat hij een stuk kleiner is geworden, of waren die oudere generaties gewoon een stuk groter? :P

Helaas niet veel prestatie-boost gezien, denk nu dat toch mijn CPU de limiterende factor is (AMD X6-variant)
Formaat: Mid end kaart vs high end kaart
Qua prestaties moet die het wel een stuk beter doen:
http://www.ocaholic.ch/mo...em.php?itemid=1122&page=6

[ Voor 17% gewijzigd door Vandread op 23-12-2013 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rikadoo schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:51:
Mocht er nog iemand een aftermarket cooling willen op zijn R7/R9

De NzXT Kraken G10 en NzXT Kraken X40 schijnt goed te zijn, tot wel 50 graden verschil!

Hier een review op een AMD R9 290x
http://www.legitreviews.c...amd-radeon-r9-290x_130344
PudgetSystems heeft dat ding ook getest en een warmtecamera gebruikt. Uit die beelden blijkt dat het ontbreken van heatsinks voor de VRMs nogal grote gevolgen heeft. Je kunt je dus afvragen in hoeverre de G10 is aan te raden zonder extra heatsinks.

290X met G10 koeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Hmm in die andere review zijn ze er wel tevreden over, ook over de VRAM temperaturen dacht ik. Maar dit is inderdaad wel trikkie mocht het toch niet heel goed zijn...
The NZXT Kraken G10 is not a full coverage water block, so that means the GDDR5 memory and the VRM components are no longer dissipating heat to the reference cards heatsink. In the past we have found this to be a major issue as some parts of the card can overheat and actually run hotter than before. The NZXT Kraken G10 helps combat this by having a 92mm fan on the custom designed bracket to help keep the PCB components nice and cool. GPU-Z reads the temperatures of two areas of the VRM. We aren’t sure what two VRM areas GPU-Z is reading though. We asked AMD PR and they thought that VRM1 is most likely VDDC (the 3D core power rail) and VRM1 is most likely VDDCI (the MC power rail). VRM 1 was a bit warmer on water when at idle, but once the GPU was under load it was actually cooler. During the benchmark run the air cooled card averaged 63.9C and the water cooled card averaged 62.2C at VRM 1.
Afbeeldingslocatie: http://www.legitreviews.com/wp-content/uploads/2013/12/vrm2-temp-645x531.png

VRM Temperature 2 showed a huge decrease in temperature with the NZXT Kraken G10 + Kraken X40 water cooling combination. The Sapphire Radeon R9 290X retail card with the AMD reference cooler averaged 78.4C and the NZXT water cooled setup averaged just 51.3C!

Afbeeldingslocatie: http://www.legitreviews.com/wp-content/uploads/2013/12/vddc-645x531.png

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verschil is dat zij met Metro: Last Light testen, en bij PudgetSystems met Furmark. In hoeverre je op Furmark af moet gaan, daar verschillen de meningen nogal over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riecardow93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 14:39
Iemand ervaring met de pricewatch: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 TOXIC ?
Hij lijkt een stuk hoger geclockt als de andere versies, maar merk je dit ook aanzienlijk, ten opzichte van de andere varianten? Ook ben ik wel benieuwd daar de geluids productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Hmm, ik heb een raar probleem en weet niet waar ik het moet zoeken, ik speel veel CoD Ghosts, nu merk ik dat ik hier af en toe hele lichte artifacts op het beeld zie springen en die vliegen dan ook gelijk weer weg. Nu heb ik de kaart geflasht naar een 290X maar ook op stock zie ik ze voorbij komen. Ik heb verder Far Cry 3 gespeeld, niets gezien, Need for Speed Rivals, niets te zien, 3dmark (laatste versie) ook niets te zien. Ik heb het alleen met CoD, is er iemand die dit ook heeft met zijn R9 290 kaart in CoD?

Laatste drivers van de AMD site, ook de kaart is niet OCt. Verder heb ik al een keer de drivers gewist via DDU. Verder zijn alle drivers up to date...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan8000
  • Laatst online: 16-07 17:39
Al een datum bekend wanneer de 290's met andere koelers uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 22:19
Gekke is dat de installatie instructie van de MSI R9 280X Gaming niks zegt over de power stekkertjes bovenop de kaart. Neem aan dat die wel moeten worden aangesloten?

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun.
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Glenfiddich schreef op woensdag 25 december 2013 @ 14:58:
Gekke is dat de installatie instructie van de MSI R9 280X Gaming niks zegt over de power stekkertjes bovenop de kaart. Neem aan dat die wel moeten worden aangesloten?
Natuurlijk, uit het PCI-e slot kan maximaal 75w worden getrokken, daar zal je niet mee kunnen gamen op de verwachte prestaties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Laatst online: 13-09 16:17
SinergyX schreef op maandag 23 december 2013 @ 14:10:
<>
Je huidige moederbord ondersteund "maar" PCI Express 2.0?
Je nieuwe GPU PCI Express 3.0.
Mis je een behoorlijk stuk bandbreedte, het "remt" de performance van je GPU.

[ Voor 13% gewijzigd door BazerK op 25-12-2013 15:13 ]

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:50

Thomg

Aww yiss

BazerK schreef op woensdag 25 december 2013 @ 15:09:
[...]

Je huidige moederbord ondersteund "maar" PCI Express 2.0?
Je nieuwe GPU PCI Express 3.0.
Mis je een behoorlijk stuk bandbreedte, het "remt" de performance van je GPU.
Ehm. Nee. Dit maakt bar weinig uit, al helemaal bij een non high-end gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Laatst online: 13-09 16:17
Thomg schreef op woensdag 25 december 2013 @ 15:14:
[...]

Ehm. Nee. Dit maakt bar weinig uit, al helemaal bij een non high-end gpu.
Hmmm altijd gedacht dat dat wel een issue was. Weer wat geleerd.

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Laatst online: 13-09 22:19
Teun. schreef op woensdag 25 december 2013 @ 15:06:
[...]

Natuurlijk, uit het PCI-e slot kan maximaal 75w worden getrokken, daar zal je niet mee kunnen gamen op de verwachte prestaties ;)
Dacht ik al, vond het ook al zo vreemd dat de installatie handleiding alleen maar zei klepjes voor het slot weghalen, er in prikken en kast weer dicht. Maar hij vermeldde ook helemaal niet dat de verloopstekkertjes in de doos zouden moeten zitten. Net alsof de handleiding niet bij deze videokaart hoorde. Slordig.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Glenfiddich schreef op woensdag 25 december 2013 @ 16:28:
Dacht ik al, vond het ook al zo vreemd dat de installatie handleiding alleen maar zei klepjes voor het slot weghalen, er in prikken en kast weer dicht. Maar hij vermeldde ook helemaal niet dat de verloopstekkertjes in de doos zouden moeten zitten. Net alsof de handleiding niet bij deze videokaart hoorde. Slordig.
Dat is wel vaker zo dus maakt niet zoveel uit, tenzij je geen echte Tweaker bent ;)
BazerK schreef op woensdag 25 december 2013 @ 15:16:
Hmmm altijd gedacht dat dat wel een issue was. Weer wat geleerd.
Er is wel wat verschil, maar je moet dan echt denken aan maximaal 3 fps hooguit en dan met een hele dikke kaart i.c.m. een tripple screen setup of zo dus eigenlijk niks om je zorgen om te maken :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
Ik zal het even hier vragen want ik kan het nergens anders terugvinden.

Weet iemand tot wanneer de actie voor een R9 270X met BF4 duurt? Ik heb het dan wel over de specifieke BF4 editie (de MSI gaming variant). Ik zal pas begin februari in staat zijn de kaart te kopen maar wil er BF4 ook bij gebundeld hebben.

En gek genoeg heeft de normale 270X geen Never Settle pakket?

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Fcuk, ik kan sinds gisteren geen drivers meer downloaden van AMD.com... Leuk als je net een clean instal heb gedaan.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Slight
@warhamstr Ik had dat probleem ook, maar ze geven als het goed is aan waardoor het kan worden veroorzaakt;

• You were linked to this download from a site outside of AMD.com
• You copy and pasted the download link or clicked"Save As"
• Either a browser or firewall is set to disable sending referrers
• You're using a download manager

In mijn geval was het namelijk het derde.

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 20:12
Kan iemand mij vertellen wat zijn gemiddelde fps is bij bf4 met een r9 270x ? Ik ga binnenkort een game pc kopen maar weet nog niet precies de videokaart.

Alvast bedankt :)

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:55

Esumontere

Floep, banaan.

BatmanNL schreef op donderdag 26 december 2013 @ 23:25:
Kan iemand mij vertellen wat zijn gemiddelde fps is bij bf4 met een r9 270x ? Ik ga binnenkort een game pc kopen maar weet nog niet precies de videokaart.

Alvast bedankt :)
Da's bijzonder lastig te zeggen, omdat zeker BF4 bijvoorbeeld ook erg CPU-afhankelijk is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb de Sapphire R9 290 maar ga deze weer terugbrengen... het is echt net een stofzuiger, zelfs onder lage load hoor ik het ding al erg goed :(

Merk in BF4 trouwens niet veel verschil tussen R9 290 en m'n oude 5850 op 1680x1050 (m'n monitor kan niet hoger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste R9 280x gebruikers,

Naar aanleiding van alle goede reacties op dit forum over de R9 heb ik besloten om 2 van die kaarten aan te schaffen. Maar nu zit ik met 2 vragen:

Weten jullie waarom mijn 2de R9 na enige tijd minen het opgeeft (hashrate zakt volkomen in) blijft wel een beetje draaien maar niet meer minen? Het is m.i. onmogelijk dat die te heet wordt aangezien er 3 fans in de Coolermaster HAF casing staan te draaien. Dit gebeurd na ongeveer 10 minuten en soms sneller. Ik zie ook dat dan de videokaart driver (catalyst) eruit klapt en zich weer herstelt. De 1ste kaart (Tahiti 0) werkt prima overigens.

Andere vraag, het is met de setting GPU threads 4 en de thread currency van 256 eenvoudig mogelijk om meer dan 700 khs te produceren. Echter geen enkele hash wordt ontvangen door de miningpool met deze settings. Enig idee waarom dat zo is? Ik zit nu op 560 (intensity 13, thread conc 8192, gpu 2) dat is het meest stabiel. De mine software is GUIMiner Script.

Dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Vraag het even hier Scrypt minen op AMD gpu's, daar heb je meer kans op een antwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
met guiscrypt heb ik ook geprobeerd maar heb altijd het idee dat je dan minder kHs krijgt. je kunt misschien beter cgminer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Is er reden om de MSI R9 270X Gaming 2G te kopen i.p.v. SAPPHIRE DUAL-X R9 270X 2G? De prijzen zijn op het moment hetzelfde bij de Alternate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexiam
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-07 10:08
FIRE STRIKE 6899 Valid score

CLOUD GATE 10556 Valid score

ICE STORM 100048 Valid score

1 GPÜ

dit alles met i7 950 Amd radeon R9 290x (13.251.0.0 )

[ Voor 4% gewijzigd door Nexiam op 28-12-2013 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

HStyles schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 20:36:
Ik heb Asus R9 290X kaarten in crossfire gezet

Ik heb nu echter het probleem dat ik een soort van poppend geluid hoor als Vsync aanstaat bij veel games
Dit gebeurt alleen als crossfire is ingeschakeld in combinatie met vsync
Als ik Vsync uitzet is het probleem weg

Nu heb ik op internet gezocht en kwam het volgende topic tegen

http://www.tomshardware.c...ling-vsync-crossfire.html

Bij deze persoon werd het probleem verholpen door de audio via de hdmi poort te laten gaan. bij mij is het echter geen oplossing.

Ik gebruik de laatste 13.11 beta driver
Ook met de laatste 13.12 driver getest maar helaas ook zelfde probleem

iemand enig idee?

update- Na verder zoeken blijkt vsync en crossfire gwoon epic fail the zijn en AMD faalt gewoon hard hiermee
(terwijl k vroeger een 4870 x2 kaart die dit probleem niet had )
Beta v9.2 voorlopig gebruiken, of v-sync disablen. Ik ben er behoorlijk pissed om, want dit speelt al 3 driverversies (vanaf beta 9.4) en ik heb het al een tijdje geleden gemeld bij AMD.

Heeft niets met de audio zelf te maken, het geluid is mi een side effect, het is CF+ vsync wat weer eens faalt, AMD wil nog wel eens elementaire zaken geheel verzieken en de drivers gaan gewoon 3x public 8)7 |:( . Ik weet niet hoe hun q&c is, maar het is om te huilen soms...

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexiam
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-07 10:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:33

InFamous

excommunicado

Ik zit momenteel in een dubio, ik draai nu een 980x @ 4,5Ghz met 2x de HD5970 @ 900/1150.
Hiermee draai ik BF4 op medium settings @ 2560x1440/60fps constant. Nu ben ik een beetje aan het rond kijken naar de R9 290. Dit lijkt me mede door de 4GB een leuke vervanger, hiermee kan ik natuurlijk niet meteen ultra spelen met msaa x 4, dat begrijp ik wel. Nu heb ik een paar bechmarks bekeken en het valt mij op dat BF4 er nauwelijks tussen staat.

Nu kwam ik deze benchmark tegen van Tweakers, reviews: AMD R9 290: het kleine broertje van...

Hierin staat dat overgeklokt de R9 290 gemiddeld een 60fps op ultra settings in BF3.
Wat zou voor mij nou het verstandigste zijn, kwa specificaties en prijs neig ik heel erg naar de 290 toe.

Kan iemand die ook op 2560x1440 BF4 speelt mij zeggen hoe dit bevalt?

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sapphire R9 280x Vapor-x besteld voor 275 met een levertijd van 1-4 dagen (na bestelling ineens weer 2-7) bij Informatique. Ik hoorde dat deze behoorlijk wat lawaai maakte. Iemand die deze heeft en dat kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Ja, kijk maar naar de benchmarks/reviews. Al is de dual-x versie van sapphire nog veel erger.

[ Voor 8% gewijzigd door DoubleYouPee op 28-12-2013 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

DoubleYouPee1 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 22:11:
Ja, kijk maar naar de benchmarks/reviews. Al is de dual-x versie van sapphire nog veel erger.
Nergens last van met de dual-x...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
http://www.tomshardware.c...arty-round-up,3655-5.html

56dB full load vapor-x in vergelijking met 40dB voor de Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senslight
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-03 16:57
hallo,

ik heb een probleem met mn R9280X-DC2T-3GD5.

als ik er mee ga minen dan loopt de temp te hoog op waardoor hij word uitgeschakeld +95 graden.

Nu zie ik dat de voorste van die het dichst bij de achterkant van de kast zit af en toe draait als ik de mining softwar cgminer opstart.

weet iemand waarom deze niet stabiel mee draait want ik ga er vanuit dat dit het warmt probleem veroorzaakt.

Ik heb de koel pasta al vervangen aangezien deze er veel te dik op zat.

wie o wie heeft hier antwoord op. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
De Sapphire R9 290 ga ik terugbrengen, zelfs idle is het verre van stil en tijdens n potje battlefield stijgt ie op. Gelukkig kun je bij MyCom binnen 2 weken je product terugbrengen, goede service :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Foto maken.

En undervolt. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbobbink
  • Laatst online: 01-06 21:33
Wellicht hier iemand ervaring met het volgende probleem: ben nu al 2 weken aan het prutsen om mijn nieuwe systeem met daarin tweemaal een ASUS R9 270X stabiel te krijgen.

In eerste instantie met een schone Windows installatie begonnen. Bijgeleverde drivers geïnstalleerd wat zonder foutmeldingen lukte. Na het rebooten kreeg ik de melding of ik Crossfire wilde inschakelen, na dit gedaan te hebben flikkert het beeld een paar keer en vervolgens bevriest het beeld. Resetten lukt niet, moet echt het hele systeem uitschakelen om opnieuw op te starten. Daarna laadt Windows tot op het moment dat de drivers geladen worden.

Vervolgens de tweede kaart er uit gehaald, met DDU de oude drivers er af gehaald en een aantal nieuwere drivers geprobeerd. Bij sommige drivers komt die uberhaupt niet verder dan vlak na het windows logo, bij andere drivers loopt die vast in het mooie blokken scherm van Windows 8 :). AMD Catalyst 13.11 Beta 9.4 doet het nog het beste, daarbij bevriest het pas bij het opstarten van een programma of game.

Na tientallen mogelijkheden uitgeprobeerd te hebben lijkt het toch echt aan de drivers te liggen. Iemand hier ervaring mee? Of moet ik simpelweg wachten tot AMD een nieuwe set drivers uitbrengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senslight
Thomg schreef op zondag 29 december 2013 @ 12:58:
[...]

Foto maken.

En undervolt. :7
van wat moet ik een foto maken en moet ik mn voltage omlaag brengen?

ik draai op de standaard settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

senslight schreef op zondag 29 december 2013 @ 13:02:
[...]

van wat moet ik een foto maken en moet ik mn voltage omlaag brengen?

ik draai op de standaard settings
Van hoe je binnenkant van je kast eruit ziet.

Hoeveel kH/s krijg je dan op standaard settings? Kan me moeilijk voorstellen dat je er iets soeps uit krijgt.
Helaas is het topic dichtgegooid, anders verwees ik je daar wel naartoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senslight
alles draait vrij zover ik het nu kan zien kast klep staat ook open. ik heb geen 2 kaarten dicht op elkaar.

ik probeer overigens de bios te updaten maar deze loopt elkekeer mis.

bios flash 15.41.0.0.as02 als ik die er op zou krijgen zou mischien de problemen kunnen verhelpen?......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

senslight schreef op zondag 29 december 2013 @ 13:14:
alles draait vrij zover ik het nu kan zien kast klep staat ook open. ik heb geen 2 kaarten dicht op elkaar.

ik probeer overigens de bios te updaten maar deze loopt elkekeer mis.

bios flash 15.41.0.0.as02 als ik die er op zou krijgen zou mischien de problemen kunnen verhelpen?......
Waarom meteen naar een bios flash gaan?
Foto maken en hashrate posten, zo simpel als dat. Daar kan ik wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senslight
Thomg schreef op zondag 29 december 2013 @ 13:26:
[...]

Waarom meteen naar een bios flash gaan?
Foto maken en hashrate posten, zo simpel als dat. Daar kan ik wat mee.
zie hier de config incl cgminer. kaart alles na gekeken ook de snelheid van de fan op 100% gezet maar mocht niet baten.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/11cab05.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ziet er naar uit dat iets "physieks" niet in orde is, doe eens een foto van de binnenkant van je kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senslight
hier dropbox link: https://www.dropbox.com/s/vry1bcx7j80up6d/CAM00255.jpg

[ Voor 85% gewijzigd door senslight op 29-12-2013 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Kunnen we nu het minen weer even in het betreffende mine topic bespreken in plaats van hier?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Naja z'n kaart lijkt kuren te hebben, wat doet de kaart met Furmark of tijdens gamen?
Cartman! schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 19:59:
Ik heb de Sapphire R9 290 maar ga deze weer terugbrengen... het is echt net een stofzuiger, zelfs onder lage load hoor ik het ding al erg goed :(

Merk in BF4 trouwens niet veel verschil tussen R9 290 en m'n oude 5850 op 1680x1050 (m'n monitor kan niet hoger)
Cartman! schreef op zondag 29 december 2013 @ 12:57:
De Sapphire R9 290 ga ik terugbrengen, zelfs idle is het verre van stil en tijdens n potje battlefield stijgt ie op. Gelukkig kun je bij MyCom binnen 2 weken je product terugbrengen, goede service :)
Je kan er ook een andere koeler op zetten ;)
Is nou eenmaal bekend dat het echt geen stille kaart is.

Maar dat je geen verschil merkt in BF4 snap ik echt niet... ik ging op 1920x1200 van een 5870 naar een 290 en dat merkte ik echt goed.

[ Voor 4% gewijzigd door Vandread op 29-12-2013 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmania71
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-06-2023
InFamous schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 21:49:
Ik zit momenteel in een dubio, ik draai nu een 980x @ 4,5Ghz met 2x de HD5970 @ 900/1150.
Hiermee draai ik BF4 op medium settings @ 2560x1440/60fps constant. Nu ben ik een beetje aan het rond kijken naar de R9 290. Dit lijkt me mede door de 4GB een leuke vervanger, hiermee kan ik natuurlijk niet meteen ultra spelen met msaa x 4, dat begrijp ik wel. Nu heb ik een paar bechmarks bekeken en het valt mij op dat BF4 er nauwelijks tussen staat.

Nu kwam ik deze benchmark tegen van Tweakers, reviews: AMD R9 290: het kleine broertje van...

Hierin staat dat overgeklokt de R9 290 gemiddeld een 60fps op ultra settings in BF3.
Wat zou voor mij nou het verstandigste zijn, kwa specificaties en prijs neig ik heel erg naar de 290 toe.

Kan iemand die ook op 2560x1440 BF4 speelt mij zeggen hoe dit bevalt?
Hi Ragdoll, speel ook 2560 x 1440 (op een Qnix overgeklokt naar 120Hz) en heb net Gigabyte Windforce R9 290 gekocht. Op ultra settings met 2x MSAA in verschillende multiplayer maps 32 x 32 geeft FRAPS aan dat hij rond de 70 FPS speelt (soms wat eronder, soms wat erboven). In "high" zonder MSAA (=auto setting), haalt hij rond 110 - 120 FPs. Temperatuur van de kaart max 79 graden met 50% fanspeed (is rustig). Bij 15 min FURMark op 2560x1440 moeten fans naar 65% (dan hoor je ze wel) om hem koeler dan 84graden te houden, bij lagere fanspeed gaat hij dan throttelen. Gr. Kmania

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Tijgert schreef op zondag 29 december 2013 @ 18:57:
Kunnen we nu het minen weer even in het betreffende mine topic bespreken in plaats van hier?
Deze kaart oververhit, zeker bij een asus kaart mag dat niet gebeuren onder minen. Dit valt dus wel degelijk onder AMD R9 ervaringen.
Vind dit ontzettend bot en onnodig.

Ik zie ook dat je blijkbaar wat hebt tegen scrypt minen, leuk voor je, maar dat soort dingen mag je ook thuis laten. Iemand heeft hier een probleem en verwacht hulp, is dit nou tweakers of niet?
/Rant

Gooi er zo wel een edit over na het kijken naar de foto's.

Edit: Probeer je kabels eens wat te verbergen, het lijkt wel een zooitje. Zo te zien heeft je kast wel de mogelijkheid om de kabels te verstoppen.
Kan ook niet zien of je ook Intake fans hebt voorin ( anders kan het moeilijk koude lucht aanzuigen ).
Je kan ook zelf een fanprofile maken die de fanspeed naar 100% gooit zodra het 90c word, als tijdelijke oplossing.

[ Voor 40% gewijzigd door Thomg op 29-12-2013 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senslight
Thomg schreef op zondag 29 december 2013 @ 19:26:
[...]

Deze kaart oververhit, zeker bij een asus kaart mag dat niet gebeuren onder minen. Dit valt dus wel degelijk onder AMD R9 ervaringen.

Ik zie ook dat je blijkbaar wat hebt tegen scrypt minen, leuk voor je, maar dat soort dingen mag je ook thuis laten. Iemand heeft hier een probleem en verwacht hulp, is dit nou tweakers of niet?
/Rant

Gooi er zo wel een edit over na het kijken naar de foto's.

Edit: Probeer je kabels eens wat te verbergen, het lijkt wel een zooitje. Zo te zien heeft je kast wel de mogelijkheid om de kabels te verstoppen.
Kan ook niet zien of je ook Intake fans hebt voorin ( anders kan het moeilijk koude lucht aanzuigen ).
Je kan ook zelf een fanprofile maken die de fanspeed naar 100% gooit zodra het 90c word, als tijdelijke oplossing.
het ziet er naar uit dat de voorste fan niet mee wil doen. Ik begrijp niet goed waarom hij niet draait en dan weer wel (kort). het lijkt op een storing in de software...... echt heel vaag. heb weinig tijd om hem terug te brengen dus zit er aan te denken om de draadjes door te verbinden van de andere cooler om toch de zelfde sync te krijgen.

die kabels zit wel snor en heeft naar mijn beleving geen invloed heeft op het geheel.

thanks voor je inzet zover

[ Voor 4% gewijzigd door senslight op 29-12-2013 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

senslight schreef op zondag 29 december 2013 @ 20:14:
[...]

het ziet er naar uit dat de voorste fan niet mee wil doen. Ik begrijp niet goed waarom hij niet draait en dan weer wel (kort). het lijkt op een storing in de software...... echt heel vaag. heb weinig tijd om hem terug te brengen dus zit er aan te denken om de draadjes door te verbinden van de andere cooler om toch de zelfde sync te krijgen.

die kabels zit wel snor en heeft naar mijn beleving geen invloed heeft op het geheel.

Al die kabels blokkeren wel de airflow :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senslight
Thomg schreef op zondag 29 december 2013 @ 20:28:
[...]

Al die kabels blokkeren wel de airflow :/
mijn kast staat altijd open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

senslight schreef op zondag 29 december 2013 @ 20:38:
[...]

mijn kast staat altijd open :)
Daar is je probleem dus, je hebt geen airflow ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 03:48

two

intel stock koeler erop en een normale outtake fan erop doen. krjig je een betere airflow van.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:33

InFamous

excommunicado

senslight schreef op zondag 29 december 2013 @ 20:14:
[...]

Zou ik niet doen, die fan aansluitingen zijn berekend op 1 fan en niet 2. Met een beetje geluk brand je de aansturing van de fan door en kan je je kaart weggooien.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Thomg schreef op zondag 29 december 2013 @ 20:38:
[...]

Daar is je probleem dus, je hebt geen airflow ;w
Zowel kabels die in de weg zitten als geen airflow (dus ook geen "hoge kasttemp") zouden geen reden mogen zijn dat die kaart em strak naar de 95 graden trekt en eruit klapt.
Dus nogmaals, Furmark en normale games hetzelfde gedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Vandread schreef op zondag 29 december 2013 @ 23:57:
[...]

Zowel kabels die in de weg zitten als geen airflow (dus ook geen "hoge kasttemp") zouden geen reden mogen zijn dat die kaart em strak naar de 95 graden trekt en eruit klapt.
Dus nogmaals, Furmark en normale games hetzelfde gedrag?
Ik denk ook niet dat dat hetgeen is dat de kaart laat oververhitten, maar het zal wel degelijk invloed hebben erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slight
Voor mensen die graag de SAPPHIRE TRI-X R9 290 even willen zien en horen tijdens Furmark in vergelijking met reference, ik kwam zojuist dit filmpje tegen; YouTube: Sapphire Radeon R9 290 Tri-X OC im Lautstärke-Test. Vanaf 2:30 best interessant om even te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Mijn MSI R9 270x draait momenteel onder Windows 8.1 64bit met de standaard door Windows geinstalleerde drivers. OVer stabiliteit niets te klagen, maar vraag mij af of dit qua performance wel ideaal is.

Zou het installeren van de Catalyst drivers toegevoegde waarde hebben? Zo ja, welke versie raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:55

Esumontere

Floep, banaan.

Ja, de Catalyst driver heeft toegevoegde waarde. Die is namelijk geoptimaliseerd voor je kaart, terwijl de Windows driver enkel als tijdelijk is bedoeld (voor als je nog geen driver geinstalleerd hebt). Ik zou gewoon de CCC v13.12 pakken, da's de nieuwste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:52
Slight schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:51:
Voor mensen die graag de SAPPHIRE TRI-X R9 290 even willen zien en horen tijdens Furmark in vergelijking met reference, ik kwam zojuist dit filmpje tegen; YouTube: Sapphire Radeon R9 290 Tri-X OC im Lautstärke-Test. Vanaf 2:30 best interessant om even te checken.
Volgens mij is er bijna geen verschil tussen de R9 290 Sapphire Tri-x en de R9 290 Gigabyte OC qua geluid. De fan op het filmpje draait op 44% en het geluid komt overeen met de fan van de Gigabyte OC.

Denk dat de 2 kaarten elkaar niet ontlopen qua geluid van de fan boven de 50% a 60%, misschien dat het alleen een paar graden in temp zal schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH-VAP
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 16:04
Ik heb sinds enkele dagen mijn Gigabyte R9 290 OC windforce aan het draaien en ben zeer tevreden!

Geluidsproductie is voor mij niet zo'n probleem, maar vergeleken met mijn Sapphire HD6950 Dirt 3 kaarten is hij 'fluisterstil'.

Ik gebruik 3x23" schermen in Eyefinity modus, en zelfs BF4 draait hiermee als een zonnetje 8)

De kaart loopt stock al op 1040 Mhz. Binnenkort eens kijken of er meer uit te persen valt. Koeler met 3 fans is massive! R290 zoals ie bedoeld is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

/Rant
Mijn suggestie/voorstel/vraag was alles behalve 'bot', het minen hoort hier nou eenmaal niet thuis en dat is reeds eerder gezegd.
Als jij vindt dat dit betreffende onderdeel van minen WEL relevantie heeft in dit topic dan kan je dat ook op een andere manier duidelijk maken, mits je er de capaciteit voor hebt.
Jij noemt MIJ bot en zegt dan zelf zulke dingen? Raar baasje.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Net wat raars gehad, ik ging naar beneden en dan doe ik mijn computer scherm altijd uit. Ik was op dit moment niets aan het doen, Steam en Skype stonden aan. Even later was ik beneden en moest ik naar het toilet hoor ik ineens een vliegtuig opstijgen boven, ik naar boven blijkt dat de kaart fan ineens ik denk 100% draaid. Ik scherm aan geen beeld, toen de pc maar hard reset gegeven nu niets meer aan de hand.... Vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:48
rikadoo schreef op maandag 30 december 2013 @ 23:55:
Net wat raars gehad, ik ging naar beneden en dan doe ik mijn computer scherm altijd uit. Ik was op dit moment niets aan het doen, Steam en Skype stonden aan. Even later was ik beneden en moest ik naar het toilet hoor ik ineens een vliegtuig opstijgen boven, ik naar boven blijkt dat de kaart fan ineens ik denk 100% draaid. Ik scherm aan geen beeld, toen de pc maar hard reset gegeven nu niets meer aan de hand.... Vaag.
Is een driver issue, heb dat soms ook als ik boot met quad 290 in mn computer. Drivers zijn echt problematisch met 290s... I guess dat het met een enkele kaart dus ook kan voorkomen, maar zal wel niet zo vaak zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senslight
probleem is opgelost! kaart was defect wat ik al dacht. kan weer minen op een a:1470mh/s

nu blijft alles stabiel op 78graden! 2 kaarten met een poort ruimte er tussen!

goede en snelle service van Alternate!

[ Voor 10% gewijzigd door senslight op 31-12-2013 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slight
Waar haal jij zo snel een vervangende vandaan dan? ;)
Edit: oh nu zie ik het :D

[ Voor 20% gewijzigd door Slight op 31-12-2013 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Snowdog schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 00:02:
[...]

Is een driver issue, heb dat soms ook als ik boot met quad 290 in mn computer. Drivers zijn echt problematisch met 290s... I guess dat het met een enkele kaart dus ook kan voorkomen, maar zal wel niet zo vaak zijn :P
Hmm oke, nja het was de eerste keer dat ik dit had, hopelijk ook de laatste :p Fijn is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:48
buiten de herrie maakt t niet zoveel uit I guess ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwoody
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 10:15

madwoody

Connection reset by ME

Had bij Alternate de Sapphire R9 290 besteld en was er binnen 24 uur. Voor de zekerheid ook maar even de voeding ge-upgrade naar een 850 watt exemplaar.
Na het inbouwen meteen gaan gamen en leek in eerste instantie goed te werken. De fan hoor ik niet echt aangezien ik 3 andere fans heb die nog harder blazen.

Helaas crashen m'n games na ongeveer 15 minuten. Je ziet het aankomen omdat er hier en daar een artifact verschijnt en daarna wordt alles zwart en ben ik terug in windows. Heb eerst geprobeerd om de target temperatuur te verlagen, en de maximale fanspeed te verhogen. In temperatuur scheelde dit wel, maar qua crashen was het nog steeds niet opgelost. Ook keek ik een youtube filmpje en kreeg toen een mooi blue screen met artifacts gepresenteerd. Ik ga hem terug sturen, en hopen voor een vervangend exemplaar. Tenzij iemand een oplossing er voor weet. Ik gebruik de huidige laatste driver (13.12).

Specs: Game/LANBak FTP/Gameserver Unix Server Visit http://www.gamesfm.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef200sx
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:15
Ik heb ook hetzelfde gehad met mij Gigabyte R9 290, ook zwarte schermen etc.
Lees dit draadje even http://www.overclock.net/...90-290x-black-screen-poll
Ik had ook Elpdia geheugen en dit type geheugen schijnt ook voor de meeste problemen te zorgen.

Mij oude Gigabyte heb ik RMA gestuurd, heb nu een nieuwe van Sapphire met Hynix geheugen erop en deze gaat als de brandweer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwoody
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 10:15

madwoody

Connection reset by ME

Ah dankje :) dit is al een sapphire, maar zal deze ieder geval RMA sturen

Specs: Game/LANBak FTP/Gameserver Unix Server Visit http://www.gamesfm.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Heeft een bepaald merk kaart altijd hetzelfde merk geheugen er op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij niet altijd. Er zijn zo ver ik weet Sapphire kaarten met Hynix en Elpdia.

[ Voor 17% gewijzigd door Astennu op 31-12-2013 10:22 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Laatst online: 17:44
Betreft de 'Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X'.

Is dit gewoon een reference design PCB?
Ofwel, kan ik hier een waterblok voor de HD7970/280X op doen?

Schijnt niet te passen op een Toxic etc. maar bovenstaande..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
  • Laatst online: 13-09 23:15
Iemand al ervaring met de Arctic Twin turbo II op een R9?

De Gigabyte R9 270 OC (met de windforce 2X koeler) is toch niet echt stil te noemen...

Wat me ook opvalt: als ik steam overlay gebruik (bv. tijdens Skyrim even iets browsen) stijgt m'n gpu temp (en het bijhorend lawaai)! Wat opzoekwerk leert me dat dit komt omdat de overlay geen frame limiet heeft, waardoor de gpu als een gek begint te renderen, met hoge temps tot gevolg (hoger dan in-game).

Weet iemand hoe ik dit kan beperken (vsync kan dit maar dan werkt deze ook in-game, en dat wil ik niet)?

[ Voor 58% gewijzigd door jastas op 03-01-2014 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkout10
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-01-2023
@jastas ik heb even gezocht en kwam Hier uit. Daarin zeggen ze dat aero automatisch vsync inschakeld voor Windows.

D3 account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbobbink
  • Laatst online: 01-06 21:33
Snowdog schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 00:02:
[...]

Welke drivers heb jij nu in gebruik? Ik heb hetzelfde probleem namelijk als ik mijn tweede 270X er bij steek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 360Degreez
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09 18:14

360Degreez

Typisch weer dit...

Heren, even een snel vraagje tussendoor.

Als GTA5 uitkomt ga ik mijn desktop weer uit het stof trekken en hem even kietelen met een nieuwe VGA kaart. Systeem is uit 2010 en bestaat uit een P6T-Deluxe moederbord (X58) met daarop een i7 980X Extreme @ 3.6Ghz, 16GB DDR3 1866, twee PCI-Ex2.0 slots en een Mushkin SSD.

Zou een van deze componenten, wellicht de oudere chipset een bottleneck kunnen vormen waardoor de meerwaarde van een R9 290X tegenover een 270X teniet gedaan word?

Het is géén 90's boyband Wout! | Ubuiquiti | Enphase | Homey | Desktops | Tesla MX | Cycling | DTP | Mild gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Een stapje lager en je zit gebakken, heb ik ook gedaan voor BF4, dus de 290 non x.

[ Voor 5% gewijzigd door Vandread op 03-01-2014 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Inderdaad, R9 290 is goed. Maar aan limiterende factoren hoef je met zo'n systeem geen zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 360Degreez
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09 18:14

360Degreez

Typisch weer dit...

Thanks Vandread/Phuncz 290 it is! Kan ik het uitgespaarde uitgeven aan iets om vrouw-lief tevreden te houden tijdens mijn tijd achter het scherm ;-)

Het is géén 90's boyband Wout! | Ubuiquiti | Enphase | Homey | Desktops | Tesla MX | Cycling | DTP | Mild gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook zo'n R9 290 aangeschaft, wat een pareltje. Ik kom vanuit twee 6970's waarbij (achteraf gezien, GELUKKIG) een hele lawaaige kaart zat (CoolStream edition van Club3D) hierdoor ben ik gewend aan het geluid dat de stock cooler produceert.

Hij is idle zo'n 66 graden, tijdens het gamen (heb net een klein uur BF3 en een klein uur BF4 gespeeld uiteraard beiden games op Ultra) komt hij niet boven de 93 graden uit, ik vind het alsnog te warm maar dat is wat ik tot nu toe ervaren heb.

Ik heb in Catalyst de max fan speed op 60% gezet, volgens mij heeft hij deze alleen nog niet aangetikt, wel zie ik de Core speed constant heen en weer dansen en ik heb het idee dat dit soms zorgt voor een heel kort hangmomentje tijdens het gamen, verder ONWIJS vloeiend!

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Pagina: 1 ... 9 ... 34 Laatste