Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 13:02
Zo juist een club3d R9 280X royal queen gekocht voor 265eu :). Gelijk proberen om naar 1.1ghz royal king te klokken... Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH-VAP
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 16:04
Hayee, t zelfde hier. R9 290 Windforce met Eyefinity (3x landscapr) draait als een zonnetje in BF4! Blij dat ik van mijn crossfire kaarten af ben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:02
DoubleYouPee1 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 22:53:
Zo juist een club3d R9 280X royal queen gekocht voor 265eu :). Gelijk proberen om naar 1.1ghz royal king te klokken... Ben benieuwd.
Had je voor die €1,50 net zo goed de Royal King kunnen kopen? :Y)

pricewatch: Club3D Radeon R9 280X royalKing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 22:44:
Hij is idle zo'n 66 graden, tijdens het gamen (heb net een klein uur BF3 en een klein uur BF4 gespeeld uiteraard beiden games op Ultra) komt hij niet boven de 93 graden uit, ik vind het alsnog te warm maar dat is wat ik tot nu toe ervaren heb.
Phuncz schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 21:28:
Standaard gedrag van de R9 290 series: thermal target is 95°C en zolang het dat niet bereikt, zal de fan niet veel moeite doen. De chip is volgens AMD perfect in staat hiermee om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Source90 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 01:29:
[...]

Had je voor die €1,50 net zo goed de Royal King kunnen kopen? :Y)

pricewatch: Club3D Radeon R9 280X royalKing
Nee want die is niet beschikbaar :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_Br
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 16:16
heren,

Ik heb een r290 aangeschaft, maar voor mijn gevoel zijn wat diverse benchmark score's aan de lage kant.
Ik weet dat een mogelijke oorzaak mijn verouderde processortje is (een q9550 op een P5b deluxe bordje).
Ik heb geupgrade vanaf een GTX570 en daarna had ik geen zin om heel mijn systeem te formatteren.

Echter ben ik benieuwd wat jullie representatieve scores vinden voor mijn systeem?

ik heb bijvoorbeeld Unigine Valley gerunt @1600x900 op de Extreme preset
maar daar kwam een score uit sukkelen van 2630
Dit was nadat ik mijn PC even had overgeklokt naar 3,4Ghz

in Unigine Heaven @1600x900 op extreme pruttelt er een score uit van 1530

daarbij wordt de kaart ook niet echt warm, soms betrap ik hem er op dat hij even op 85 C staat na een lange tijd gamen. En veel last van lawaai heb ik verder ook niet.

Anyway, wat denken jullie?

portfolio : www.breeed.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivalo
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 14:39
Volgens mij heb je zelf al je vraag beantwoord, je gaat toch geen videokaart van ~400€ op een 775 moederbord pleuren?
Dan is gewoon alles verouderd. Waarschijnlijk alles nog DDR2, PCI-E 2.0, SATA loopt achter. Etc. En dit had je gewoon kunnen weten de term CPU bottleneck is niet iets van de laatste jaren.
Dat is hetzelfde als een 4K TV kopen en er dan Analoog op gaan kijken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BzR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03 23:40

BzR

Voor de mensen die nog steeds last hebben van blackscreens. Stuur je kaart terug, het schijnt dus echt een defect te zijn in de kaarten ongeacht welk merk.

Ik heb mijn Club 3D R9 290 afgelopen week terug gebracht naar Alternate, na alles zelf geprobeerd te hebben met koeling, bios updates van mijn moederbord, drivers en ccc instellingen etc etc.

Ik kreeg bij het draaien van de valley benchmark na een paar minuten een blackscreen, dit is bij Alternate ook getest en ook daar gebeurde het. Ik heb dankzij de goeie service van Alternate gelijk een nieuwe
R9 290 gehad waar ik nog geen enkele blackscreen mee gehad heb en waarbij ik de valley benchmark achter elkaar kan blijven draaien zonder blackscreen. Ook in games nog geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Dit vind ik wel heel slecht... op de doos gewoon hè!

Hoop dat de kaart zelf van Club3D wat beter is.....
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22072961/fm/DSC_1111.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slight
  • Laatst online: 00:16
En wat is precies de bedoeling van die zin "..power connector connector supplementary power connector"?.. haha, grammaticale foutjes vind ik ook altijd een beetje getuigen van een soort van desinteresse en incompetentie. Ik heb Club3D ook altijd een beetje een raar merk gevonden, alsof je ineens bij een club hoort wanneer je een kaart van Club3D koopt? Uuh, liever niet! ;) Toch wens ik je er veel plezier mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Yep daarboven ook een spatie vergeten.
Echt ongelovelijk.
Gelukkig kwam de Club3d r9 280X samen met de MSI als enige 2 met "goed" uit de review...........

edit: zie net dat Club3d uit Nederland komt :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door DoubleYouPee op 04-01-2014 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ziet er naar uit dat vooral Elpida geheugen problemen geeft met Black Screens. Gelukkig heb ik Hynix...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

:o :o :o

Wat boeit het dat het opschrift op de doos even snel door een Aziaat is "vertaald" ? Ik heb al allerlei goede producten in een dergelijke doos gekocht en ik heb ook al allerlei slecht ontworpen en gefabriceerde producten in een foutloze verpakking gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Phuncz schreef op zondag 05 januari 2014 @ 08:38:
[...]

:o :o :o

Wat boeit het dat het opschrift op de doos even snel door een Aziaat is "vertaald" ? Ik heb al allerlei goede producten in een dergelijke doos gekocht en ik heb ook al allerlei slecht ontworpen en gefabriceerde producten in een foutloze verpakking gekocht.
Het is niet slecht vertaald, want recommended staat erboven wel goed geschreven. Ze hebben het stuk gewoon zonder 1x controleren duizenden keren geprint.
En het is een Europees bedrijf ;). Hoofdkantoor in Nederland dus.

Maar goed, maakt me verder niet veel uit hoor als de kaart goed is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_Br
  • Laatst online: 10-09 16:16
Rivalo schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 18:53:
Volgens mij heb je zelf al je vraag beantwoord, je gaat toch geen videokaart van ~400€ op een 775 moederbord pleuren?
Dan is gewoon alles verouderd. Waarschijnlijk alles nog DDR2, PCI-E 2.0, SATA loopt achter. Etc. En dit had je gewoon kunnen weten de term CPU bottleneck is niet iets van de laatste jaren.
Dat is hetzelfde als een 4K TV kopen en er dan Analoog op gaan kijken,
Hahaha, rustig rustig,
De kaart is aangeschaft als als experimentje om cryptocoins te minen. Ik heb alleen nog geen internet op de PC dus ik begon wat benches te draaien uit nieuwsgierigheid.

De vergelijking die je maakt klopt dus niet helemaal: Je kan het beter zien als de motor van een Ferrari in een schoolbus knallen en verwachten dat het geheel 230km/u rijdt.
Echter zijn unigine en minen eerder een soort rolbank waar alleen de motor getest wordt. Dus vandaar mijn vraag.

portfolio : www.breeed.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Argh, vergelijkingen met auto's gaan nooit op als je je punt duidelijker wil maken...

Maar Rivalo heeft gelijk: je hebt geen trage R9 290, maar de rest van je PC is niet meer mee met de tijd. Maar in hoeverre dat van belang zal zijn van je doel, is natuurlijk geen zekerheid. Ik vermoed dat het voor mining weinig relevantie heeft, anders zou men ook niet massaal op die PCIe 16x to 1x extenders springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Vraagke over de performance biosen voor de 290x; de PT1 en PT3 zijn beide 64k groot, maar de originele is 128k groot... ik begrijp dat je de ene of de andere moet flashen, maar hoe kan dat als ze kleiner zijn??

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Laatst online: 12-09 20:59
Bij het installeren van mijn 290X waterblok erachter gekomen dat ik elpida geheugen heb, was al niet echt tevreden met OC mogelijkheden maarja... Weet iemand hier trouwens of er al een UEFI GOP bios beschikbaar is voor de 290(X) om zo mijn fastboot weer terug te krijgen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Zo, even wat biosen getest in mijn Sapphire 290x :)

De Asus 015.039.000.006.003518 is de laatste van Asus met voltage unlock.
De Asus 015.039.000.007.003525 is weliswaar nieuwer, maar is exact dezelfde als die in mijn Sapphire zat en gaf dus geen voltage unlock.

Het enige voordeel van de 3518 bios is dat je Asus GPUTweak kan gebruiken om je voltage te verhogen, big whoop want dat kan je al met AB of Trixx.
Sterker nog, GPUTweak laat je maar 162mV er bovenop gooien terwijl Trixx gewoon 200mV extra toe staat. AB echter geeft je maar max 100mV erbij, maar kan dan wel weer het Aux voltage met 100mV verhogen, waar blijkbaar weer niemand weet waar het voor is.

Uitslag:
- GPUTweak is de moeite niet om er voor te gaan flashen, je weet tenslotte niet wat voor neveneffecten er kunnen optreden (positief of negatief) aan een oudere versie bios. Monitoren kan je er altijd al mee.
- ABb17 kan al voltages aanpassen, heeft uitstekende monitoring en flashen geeft niks extras.
- Trixx geeft het meest, 200mV, wat enkel bruikbaar is op water of een veel betere koeler dan reference maar heeft geen monitoring functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerMattie
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-08 12:21
Beste lieden,

Heb net mijn MSI R9 280X Gaming in de computer gestopt alleen begint ie wat herrie te maken als ik Bioshock of Metro 2033 aanzet, als ik in mijn Catalyst centre bij de AMD Overdrive kijk zie ik dat hij dan 99% Activiteit heeft, ongeveer 64 graden is en de fan op 30% draait.

Ik heb nu voor mijn aankoop dit topic al wat doorgebladerd, maar hoe kan ik het verschil tussen die Coilwhine? en fanspeed herrie horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
DerMattie schreef op maandag 06 januari 2014 @ 16:02:
Beste lieden,

Heb net mijn MSI R9 280X Gaming in de computer gestopt alleen begint ie wat herrie te maken als ik Bioshock of Metro 2033 aanzet, als ik in mijn Catalyst centre bij de AMD Overdrive kijk zie ik dat hij dan 99% Activiteit heeft, ongeveer 64 graden is en de fan op 30% draait.

Ik heb nu voor mijn aankoop dit topic al wat doorgebladerd, maar hoe kan ik het verschil tussen die Coilwhine? en fanspeed herrie horen
Hier kan je het wel goed horen
YouTube: MSi R9-280X Fan Noise/Coil Noise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Hebben er hier misschien mensen last van een soort 'stotter' of 'haperingen' tijdens het spelen?

Wat mij opvalt is dat ik b.v. bij BF4 en Far Cry 3 een soort 'stotter' krijg, op het moment dat het gebeurt zie ik in MSI Afterburner een 'Dip' bij GPU usage, deze gaat naar 0 en dan hapert het spel
Op het moment van de dip is de GPU 82C.

En na de dip gaat hij gewoon weer 100%, soms 3 keer in 1 minuut soms 3 keer in 10 minuten, ik kan er niets van maken. Cpu load is +/- 40-60% en zit rond de 40-45 graden.

Het is redelijk goed te zien in dit filmpje : YouTube: Battlefield 4 stutter Asus Matrix R9 280x

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef200sx
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:39
Heb je bf4 ingame op fullscreen staan? Dit lostte voor mij het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
De pricewatch: Arctic Accelero Xtreme III gaat volgens mij als warme broodjes over de toonbank. Morgen es ff kijken of het me lukt dat kreng erop te zetten. Iemand ervaring mee en tips om hem erop te zetten?

[ Voor 3% gewijzigd door evilpin0 op 07-01-2014 09:03 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:55

Esumontere

Floep, banaan.

prutser001 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 23:35:
Hebben er hier misschien mensen last van een soort 'stotter' of 'haperingen' tijdens het spelen?

Wat mij opvalt is dat ik b.v. bij BF4 en Far Cry 3 een soort 'stotter' krijg, op het moment dat het gebeurt zie ik in MSI Afterburner een 'Dip' bij GPU usage, deze gaat naar 0 en dan hapert het spel
Op het moment van de dip is de GPU 82C.

En na de dip gaat hij gewoon weer 100%, soms 3 keer in 1 minuut soms 3 keer in 10 minuten, ik kan er niets van maken. Cpu load is +/- 40-60% en zit rond de 40-45 graden.

Het is redelijk goed te zien in dit filmpje : YouTube: Battlefield 4 stutter Asus Matrix R9 280x
Kan een kleine throttle zijn, volgens mij houdt OverDrive op als de GPU 80 graden is. Je kunt in FC3 proberen de max GPU-rendered frames op 1 te zetten, dat hielp bij mij een hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06 23:47
Maarten_Br schreef op zondag 05 januari 2014 @ 10:49:
[...]

Hahaha, rustig rustig,
De kaart is aangeschaft als als experimentje om cryptocoins te minen. Ik heb alleen nog geen internet op de PC dus ik begon wat benches te draaien uit nieuwsgierigheid.

De vergelijking die je maakt klopt dus niet helemaal: Je kan het beter zien als de motor van een Ferrari in een schoolbus knallen en verwachten dat het geheel 230km/u rijdt.
Echter zijn unigine en minen eerder een soort rolbank waar alleen de motor getest wordt. Dus vandaar mijn vraag.
Hoeveel geheugen heb je erop zitten? als je scrypt mined heb je minimaal 4gb nodig.
Ik had zelf 2gb en mijn kaart haalde ook maar de helft van het aantal mogelijk hashes, nu met 4gb dus het dubbele, verder heb ik mijn processor (een AMD A4 5300) van 3.4 ghz naar 1.7 terug geclocked en dat maakt geen verschil in het aantal hashes.
Wel heb ik een bus snelheid van 1333 als je een oude trage bus hebt zou dat misschien ook verschil kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Er beginnen weer rumours te komen over dat amd de tahiti x2 chips stilzwiigend aan het veranderen voor xtl is. Wat denken jullie, real of fake?

Iig er is er nu een goede deal voor de beste r9 280x op dit moment: die van msi.
Jaa zal je zeggen, maar die is overal uitverkocht. Jeps, maar de versie met bf4 die nog nergens is geindexeerd maar wel op de website van alternate staat kan je kopn voor 300 euro.
Bf4 verkopen voor 25 en je hebt de kaart voor 278 incl verz.

Ik heb hem net gehaald.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Mijn Club3d royal queen is volgens mij een XTL.
Althans in GPUZ eindigt mn bios op -XTL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:48
Hmm heb 5 MSI R9 290 GAMING editions gekocht, maar dat is geen aanrader voor de mensen die erover denken deze kaarten aan te schaffen. Ik vermoed dat deze kaarten te maken hebben met een productiefoutje ofzo, want ze worden zelfs met 100% fan al binnen een paar minuten 95 graden waarna ze terugklokken.

Wel lekker stil ivm met de reference koeler, maar daar heb je verder weinig aan als de kaarten niet naar behoren werken :P

Hopen maar dat MSI snel met een oplossing komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

DoubleYouPee1 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 01:17:
Mijn Club3d royal queen is volgens mij een XTL.
Althans in GPUZ eindigt mn bios op -XTL.
:o presteerd ie beter dan de XT2's? En hoe zit het met overclocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Snowdog schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 06:14:
Hmm heb 5 MSI R9 290 GAMING editions gekocht, maar dat is geen aanrader voor de mensen die erover denken deze kaarten aan te schaffen. Ik vermoed dat deze kaarten te maken hebben met een productiefoutje ofzo, want ze worden zelfs met 100% fan al binnen een paar minuten 95 graden waarna ze terugklokken.

Wel lekker stil ivm met de reference koeler, maar daar heb je verder weinig aan als de kaarten niet naar behoren werken :P

Wát zeg je? Stil ivm reference cooler? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Esumontere schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 09:13:
[...]

Wát zeg je? Stil ivm reference cooler? :+
Na het lezen van alle verhalen valt het me echt super mee eigenlijk. Kaart (290) wordt 88 graden met lichte OC en fanspeed van 45% in bf4 op ultra. Geluid went wel, maar vandaag komt de Artic Xtreme 3 binnen en dan hoor ik hopelijk niks meer. Geluid is te doen maar is zeker niet sjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

evilpin0 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 09:21:
[...]

Na het lezen van alle verhalen valt het me echt super mee eigenlijk. Kaart (290) wordt 88 graden met lichte OC en fanspeed van 45% in bf4 op ultra. Geluid went wel, maar vandaag komt de Artic Xtreme 3 binnen en dan hoor ik hopelijk niks meer. Geluid is te doen maar is zeker niet sjeik
Haha oke, dat valt inderdaad wel mee dan. Nog een vraag; waarom heb je er in godensnaam 5? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Esumontere schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 09:24:
[...]

Haha oke, dat valt inderdaad wel mee dan. Nog een vraag; waarom heb je er in godensnaam 5? :+
Nouja denk dat die 5 vraag aan mij is gericht, maar heb 5 reference 290s om te minen en nu dus ook 5 MSI 290s om te minen, de reference modellen @ 70-80% fan maken echt een enorm lawaai. De MSI modellen aanzienlijk minder, dat scheelt echt behoorlijk. Alleen de temperaturen zijn dus minder, heb inmiddels een externe ventilator erop gezet en dat drukt de temperaturen wat, maar het valt me alsnog tegen. De reference kaarten zijn zonder ventilator ongeveer dezelfde temperatuur.

Anyway dat minen is enigszins uit de hand gelopen hobby, maar ga er nu verder ook niks meer bijhalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Laatst online: 11-09 23:02
De R9 290 is een zeer geavanceerde kaart en kan alle moderne games draaien.

BUT DOES IT RUN CRYSIS?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/H4TiUpc.png

Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Hoeveel thermal lijn moet je ongeveer aanbrengen om de koelvinnen op het geheugen te plakken van een vga kaart? Een druppeltje of echt genoeg dat het hele oppervlakke vol zit?

http://www.arctic.ac/medi...celero_Xtreme_III_F04.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

evilpin0 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 11:21:
Hoeveel thermal lijn moet je ongeveer aanbrengen om de koelvinnen op het geheugen te plakken van een vga kaart? Een druppeltje of echt genoeg dat het hele oppervlakke vol zit?

http://www.arctic.ac/medi...celero_Xtreme_III_F04.png
Druppeltje, het is alleen om microscule oneffenheden tussen beide op te vullen met iets wat beter geleid dan lucht (wat er normaal had gezeten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Wolfos schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 11:19:
De R9 290 is een zeer geavanceerde kaart en kan alle moderne games draaien.

BUT DOES IT RUN CRYSIS?
[afbeelding]

Nope.
Best dat je nu een GTX Titan koopt, dan gaat ie wel.

(trolling a troll ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Nee, was niet aan het trollen. Vond het gewoon grappig dat Crysis niet draaide. BF3 draait hier op 120FPS maxed (1680x1050 4XMSAA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

? Draait Crysis helemaal niet of wel met een trucje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Wolfos schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 11:54:
Nee, was niet aan het trollen. Vond het gewoon grappig dat Crysis niet draaide.
Lees de fout eens aandachtig, dan zie je dat die fout niets te maken heeft met de GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Phuncz schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 12:17:
[...]

Lees de fout eens aandachtig, dan zie je dat die fout niets te maken heeft met de GPU.
Grappen niet inzien is een keuze :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snowdog schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 06:14:

Duidelijk een probleem met je cooler. Heb het in het verleden ook wel eens gehad. Wat ringetjes onder de schroeven doen om de druk van de cooler te vergroten hielp toen goed. Die veertjes waren te slap er was gewoon niet genoeg druk.
Stef602 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 09:07:
[...]

:o presteerd ie beter dan de XT2's? En hoe zit het met overclocken?
Waarschijnlijk een nieuwe stepping die wat beter kan clocken of betere yields haalt. Qua prestaties zou ik niets extra's verwachten. OC of UV is een ander verhaal.

Er gaan geruchten over een R9 M290X. Ik denk zelf niet dat die een Hawaii chip krijgt maar eerder een Thaiti misschien hebben ze deze stepping daar voor in het leven geroepen?

Tijd zal het leren :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Astennu schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 12:53:
[...]

Duidelijk een probleem met je cooler. Heb het in het verleden ook wel eens gehad. Wat ringetjes onder de schroeven doen om de druk van de cooler te vergroten hielp toen goed. Die veertjes waren te slap er was gewoon niet genoeg druk.

[...]

Waarschijnlijk een nieuwe stepping die wat beter kan clocken of betere yields haalt. Qua prestaties zou ik niets extra's verwachten. OC of UV is een ander verhaal.

Er gaan geruchten over een R9 M290X. Ik denk zelf niet dat die een Hawaii chip krijgt maar eerder een Thaiti misschien hebben ze deze stepping daar voor in het leven geroepen?

Tijd zal het leren :)
OC d:)b _/-\o_
Mooi. Ik heb gelezen dat de msi kaarten al een XTL hebben <3
Hi I just did that and it says XTL in the saved rom of both my cards.

Ideal!

113-MSITV277MS.302 TAHITI B0 XTL C38650 GDDR5 3GB

I have 302 bios will sort that out later, as currently everything seems just fine.
bron: http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=382776

Als het goed is moet morgen mijn msi r9 280x gaming edition incl. bf4 (voor 300 euro) binnenkomen. Ik heb echter alleen nog geen scherm... die moet als het goed is maandag binnenkomen :o spannend

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OC en of UV het kan zijn dat ze minder hoog clocken maar bv wel stock clocks op veel lagere voltages kunnen halen dan de XT2's.

Maar dat moet gewoon even uitgeprobeerd worden :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Esumontere schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 12:21:
[...]

Grappen niet inzien is een keuze :+
Grappen zijn niet geslaagd als ze er totaal nergens op slaan. Mijn klokradio draait ook geen Crysis, duh....

A priest and a rabbi walk into an elephant. The priest says to the rabbi: oh my God.
-O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Nee, was niet aan het trollen. Vond het gewoon grappig dat Crysis niet draaide. BF3 draait hier op 120FPS maxed (1680x1050 4XMSAA).
heb je zeker een andere r9 290 dan ik :) 120 fps ja als er niks in beeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
evilpin0 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:41:
[...]

heb je zeker een andere r9 290 dan ik :) 120 fps ja als er niks in beeld is.
Battlefield 3 draait op 120FPS maar ik draai maar op 1680x1050. BF4 draait op 50-60.

Heb de Steamversie van Crysis aan de praat gekregen maar alhoewel de framerate hoog was, waren er zoveel lagspikes dat ie alsnog onspeelbaar was.

[ Voor 20% gewijzigd door Wolfos op 08-01-2014 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
precies het zelfde met simcity gehad.

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Wolfos schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 16:09:
Heb de Steamversie van Crysis aan de praat gekregen maar alhoewel de framerate hoog was, waren er zoveel lagspikes dat ie alsnog onspeelbaar was.
Lag spikes heeft met je internet connectie te maken, of bedoel je vertraging in-game bij het renderen ? Dat ligt in de meeste gevallen aan te weinig RAM of te hoge graphics settings voor de hoeveelheid GPU geheugen (R9 290 = 4GB, is geen issue). Misschien nog een HDD in gebruik icm. grote swapfile ? Of een component dat teveel latency veroorzaakt bij andere componenten. Of een overclock die je SATA bus dwars zit.

[ Voor 14% gewijzigd door Phuncz op 08-01-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 09:34
Astennu schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:21:
OC en of UV het kan zijn dat ze minder hoog clocken maar bv wel stock clocks op veel lagere voltages kunnen halen dan de XT2's.

Maar dat moet gewoon even uitgeprobeerd worden :)
XTL is al een tijdje in de winkel op diverse modellen.
Je kan zelf heel makkelijk checken welke gpu je heb door je bios te dumpen met gpu-z dan staat het in de bios naam.

Over het algemeen zijn de berichten hetzelfde ik zit op diverse fora en daar komt het volgende vaak langs

XTL draait koeler stock en op een lagere voltage dan de XT2
XTL heeft een minder overclock potentieel tegenover XT2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

ChrisdeW schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 21:03:
[...]

Je kan zelf heel makkelijk checken welke gpu je heb door je bios te dumpen met gpu-z dan staat het in de bios naam.

Over het algemeen zijn de berichten hetzelfde ik zit op diverse fora en daar komt het volgende vaak langs

Hoe zijn de prestaties stock? beter of slechter dan xt2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 09:34
Zo ver als ik begreep zijn het dezelfde prestaties (specs zijn ook gelijk) alleen verbruik en overclockbaarheid zijn veranderd dus ik denk dat ze alleen de stroomvoorziening hebben getweaked

Nog wat info
I did some looking around at different VGA bioses for the 280X, and found the following:

NO REFERENCE to Tahiti XTL:
Asus R9 280X DC II TOP
Asus R9 280X Matrix
Gigabyte R9 280X Windforce OC

SPECIFICALLY STATES Tahiti XTL:
HIS R9 280X IceQ X2 Turbo (TAHITI XTL PCIE 3G/384B GDDR5 DLDVI-I/HDMI)
HIS R9 280X IceQ X2 Boost (TAHITI XTL PCIE 3G/384B GDDR5 DLDVI-I/HDMI)
MSI R9 280X (Gaming) (113-MSITV277MS.314 TAHITI B0 XTL C38650 GDDR5 3GB)
MSI R9 280X (TF Gaming) (113-MSITV277MS.302 TAHITI B0 XTL C38650 GDDR5 3GB)

MIXED REFERENCE:
Sapphire R9 280X (VaporX) (Tahiti B0 XT2_XTL C38650 GDDR5 3GB 500e/150m)

[ Voor 62% gewijzigd door FNale op 08-01-2014 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

ChrisdeW schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 21:30:
Zo ver als ik begreep zijn het dezelfde prestaties (specs zijn ook gelijk) alleen verbruik en overclockbaarheid zijn veranderd dus ik denk dat ze alleen de stroomvoorziening hebben getweaked

Nog wat info

[...]
Klopt, die had ik gelezen :)
Ik wist alleen niets van de prestaties van de chip af.
Blijkbaar hebben ze hem dus lekker lopen vernaggelen.
Hoewel als ik kijk naar oc reviews van de msi, de msi toch wel hoog scoort. Ik heb al 1,27 ergens kunnen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChrisdeW schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 21:03:
[...]

Pressies wat ik dacht. Genoeg voor een GHz versie qua max clocks maar wel zuiniger voor eventueel gebruik in lower power versies. R9 M290X anyone :)
Stef602 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 21:25:
[...]

Hoe zijn de prestaties stock? beter of slechter dan xt2?
Dat verandert niet zo maar dan moet je wel heel veel aanpassen of bv andere turbo systemen gaan gebruiken maar dat is niet het geval het gaat hier om een relatief simpele revisie.
De R9 280X OC kaarten zoals de Lightning zullen mogelijk nog de XT2's blijven gebruiken zolang deze beschikbaar zijn. Voor dat soort dingen wil je high leakage parts hebben die gewoon een hoge max clock halen ongeacht het verbruik en de temps.
Stef602 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 22:21:
[...]

Klopt, die had ik gelezen :)
Ik wist alleen niets van de prestaties van de chip af.
Blijkbaar hebben ze hem dus lekker lopen vernaggelen.
Hoewel als ik kijk naar oc reviews van de msi, de msi toch wel hoog scoort. Ik heb al 1,27 ergens kunnen zien
Waarom vernaggelen? 95% van de gebruikers heeft meer aan een lager verbruik en een lagere temp dan iets hogere MHz. Dat soort XT2 chip's zijn vooral interessant voor Phase Change en LN2.

Ze hebben het in mijn ogen juist verbeterd. Performance per watt met 1.25+ is gewoon zwaar ruk. Het liefst wil je rond de 1,05-1.1v blijven met deze kaarten dan heb je de beste performance per watt. En zijn je clocks toch nog goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Phuncz schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 16:19:
[...]

Lag spikes heeft met je internet connectie te maken, of bedoel je vertraging in-game bij het renderen ? Dat ligt in de meeste gevallen aan te weinig RAM of te hoge graphics settings voor de hoeveelheid GPU geheugen (R9 290 = 4GB, is geen issue). Misschien nog een HDD in gebruik icm. grote swapfile ? Of een component dat teveel latency veroorzaakt bij andere componenten. Of een overclock die je SATA bus dwars zit.
Bij het renderen, maar ik heb ook 8GB DDR3 erbij dus dat zal het niet zijn.

Ik hou het er maar op dat de game oud is en niet compatible met deze GPU want Battlefield 4 draait gewoon maxed out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Astennu schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 10:34:
[...]

Waarom vernaggelen? 95% van de gebruikers heeft meer aan een lager verbruik en een lagere temp dan iets hogere MHz. Dat soort XT2 chip's zijn vooral interessant voor Phase Change en LN2.

Ze hebben het in mijn ogen juist verbeterd. Performance per watt met 1.25+ is gewoon zwaar ruk. Het liefst wil je rond de 1,05-1.1v blijven met deze kaarten dan heb je de beste performance per watt. En zijn je clocks toch nog goed genoeg.
Omdat ik plezier beleef aan overclocken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stef602 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:30:
[...]

Omdat ik plezier beleef aan overclocken. :)
Ja maar dat is alleen voor jou persoonlijk. Daarnaast wordt het overclocken zelf niet minder plezierig je komt alleen minder ver ;)

Ik vind verbruik zelf ook belangrijker dan max OC. Ik OV me kaarten al lang niet meer veel te slecht voor de performance per watt. Meestal max clocks op stock voltage of zelfs met UV.

Ik heb nu een 7970 en 7990 als mining kaart draaien alles op 1000-1650 op maar 1.010v. Dit verbruikt maar 690 watt. Alles stock gaat toch snel richting de 850-900 watt met lagere prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Astennu schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:40:
[...]

Ja maar dat is alleen voor jou persoonlijk. Daarnaast wordt het overclocken zelf niet minder plezierig je komt alleen minder ver ;)

Ik vind verbruik zelf ook belangrijker dan max OC. Ik OV me kaarten al lang niet meer veel te slecht voor de performance per watt. Meestal max clocks op stock voltage of zelfs met UV.

Ik heb nu een 7970 en 7990 als mining kaart draaien alles op 1000-1650 op maar 1.010v. Dit verbruikt maar 690 watt. Alles stock gaat toch snel richting de 850-900 watt met lagere prestaties.
Voor de miners is meer perf/watt ook beter, maar ik wil gamen met zo veel mogelijk fps. Het lijkt alsof tegenwoordig de wereld alleen nog maar om miners draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stef602 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:52:
[...]

Voor de miners is meer perf/watt ook beter, maar ik wil gamen met zo veel mogelijk fps. Het lijkt alsof tegenwoordig de wereld alleen nog maar om miners draait.
Voor gamen doe ik dat ook. Daar zoek ik ook een acceptabele balans. Als je 80 watt extra gaat verbruiken om de prestaties 1-2% omhoog te laten gaan vind ik dat extreem zonde. Ik begin daar niet aan. 50 MHz meer of minder is de moeite niet om het voltage dan richting de 1.3 te gooien.

Al game je maar 4 uur per week het blijft nog steeds zonde en onnodige verspilling van energie.

[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 09-01-2014 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:44

auto660

1991 240 GL Brick

Dit vond ik erover:
http://techreport.com/new...k-similar-to-8000m-series

De specificaties komen précies overeen met de 8970M, dus met een beetje geluk kan ik mijn 8970m flashen naar een R9 M290X :9

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApolloCris
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-08 15:16
ik heb afgelopen zaterdag een MSI R9 280x gekocht bij CDromland....

kaart netjes geinstalleerd klapte er bij heaven 4.0 benchmark 4x compleet uit..pc restart en al...maandag terug...kaart mocht / kon niet gewisseld worden moest eerst nageeken worden door TD....
dit duurde 2 dagen, kaart was in tiptop staat mankeerde niks aan....

kaart weer mee naar huis genomen en in machine gebouwd....nog een keer heave draaien.....hij bleef nu draaien...echter met temps van 99 graden celsius

vandaag wederom cdromland gebeld....dit s normaal krijg ik dan te horen van de TD van hun.....

en het MSI forum staat vol met de zelfde klachten...iemand advies en of ideeen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Niet online
Verkeerde topic :-)

[ Voor 92% gewijzigd door Nactive op 09-01-2014 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef200sx
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:39
Als je alles nog hebt lekker teruggeven is toch binnen de 2 weken? link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

ApolloCris schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 23:11:
ik heb afgelopen zaterdag een MSI R9 280x gekocht bij CDromland....

kaart netjes geinstalleerd klapte er bij heaven 4.0 benchmark 4x compleet uit..pc restart en al...maandag terug...kaart mocht / kon niet gewisseld worden moest eerst nageeken worden door TD....
dit duurde 2 dagen, kaart was in tiptop staat mankeerde niks aan....

kaart weer mee naar huis genomen en in machine gebouwd....nog een keer heave draaien.....hij bleef nu draaien...echter met temps van 99 graden celsius

vandaag wederom cdromland gebeld....dit s normaal krijg ik dan te horen van de TD van hun.....

en het MSI forum staat vol met de zelfde klachten...iemand advies en of ideeen???
idd, wet koop op afstand. Terugsturen dat ding.
Mijne komt morgen binnen (YES!) en zal dan even wat benchmarks draaien en misschien een kort (+1) reviewtje schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:47
2 weekjes terug deze kaart gehaald bij Alternate:
MSI R9 280X Gaming 3G BF4

En doet het perfect :)

Redelijk wat vlotter als mijn oude GTX580 en lekker stil zowel idle als load en lekker koel.
Games zoals BF4 draaien rond de 60 FPS in full HD met alle toeters en bellen aan. Met mijn native resolutie
2560x1600 draait het rond de 60 fps op medium tot high.

Binnenkort als de portemonnee het toelaat nog een 2e halen en kijken of crossfire nu beter loopt (micro stutter) als de periode dat ik een HD 3870x2 had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:52
Heeft iemand al de eerste BIOS uitgeprobeerd van zijn Gigabyte R9 290 Windforce?
Op gigabyte.com staat de F3L BIOS beschikbaar voor deze kaart.

BIOS file wordt niet herkend door Gigabyte VGA@BIOS en Easyboost. Ook het backuppen van de originele BIOS werkt niet. (wel met GPU-Z)

Dual BIOS switch naar position 1 en 2 geprobeerd, maar beide zelfde probleem.

Gebeld met Gigabyte...NL support, maar dan krijg ik een duits sprekend iemand aan de lijn die ik voor geen meter versta.

Via Facebook maar de vraag gesteld.

[ Voor 46% gewijzigd door Flex op 10-01-2014 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
auto660 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 19:16:
[...]

Dit vond ik erover:
http://techreport.com/new...k-similar-to-8000m-series

De specificaties komen précies overeen met de 8970M, dus met een beetje geluk kan ik mijn 8970m flashen naar een R9 M290X :9
Mmmh dat zou wel erg slecht zijn :( dan hadden ze hem R9 M280X moeten noemen. Nu is het al voor de 3e keer op rij geen vernieuwing van de laptop chips dit gaat echt te ver als het waar is.
Ze hadden op z'n minst dan voor 1GHz moeten gaan.

nVidia bied een full GTX680 aan in een laptop. alleen de clocks zijn iets lager. Ze lopen in dat opzicht mijlen voor op AMD. Ik kan me niet voorstellen dat ze met Thaiti niet iets kunnen maken wat wel sneller is maar toch een acceptabel verbruik heeft.

[ Voor 21% gewijzigd door Astennu op 10-01-2014 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Axelfoley007 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 08:30:

Redelijk wat vlotter als mijn oude GTX580 en lekker stil zowel idle als load en lekker koel.
Games zoals BF4 draaien rond de 60 FPS in full HD met alle toeters en bellen aan. Met mijn native resolutie

Binnenkort als de portemonnee het toelaat nog een 2e halen en kijken of crossfire nu beter loopt (micro stutter) als de periode dat ik een HD 3870x2 had.
medium tot high... klinkt niet erg veelbelovend. Heb je de kaart al overgeclocked of nog niet? Hoe ver kwam je en hoe waren je temps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik krijg vandaag als het goed is (als tnt netjes zijn werk doet) een Sapphire Tri-X R9 290 binnen, ter vervanging van mijn HD5870. Laatst genoemde heeft 4 jaar zijn werk gedaan..
Mijn ervaringen zal ik gaan opnemen in een review d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

mschol schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:47:
ik krijg vandaag als het goed is (als tnt netjes zijn werk doet) een Sapphire Tri-X R9 290 binnen, ter vervanging van mijn HD5870. Laatst genoemde heeft 4 jaar zijn werk gedaan..
Mijn ervaringen zal ik gaan opnemen in een review d:)b
Leuk, ik kijk er naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_Zero
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-09 20:04
Stef602 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:13:
[...]

medium tot high... klinkt niet erg veelbelovend. Heb je de kaart al overgeclocked of nog niet? Hoe ver kwam je en hoe waren je temps?
Ik had een 7950 op 1200/1650 of vergelijkbaar met een R9 280x, met een 2560x1440 scherm speelde ik ook op medium - high zonder AA.

BF4 niet onderschatten, ik heb even een R9 290x gehad en nu een 780 TI. Beide kunnen amper een stabiele 60 fps bieden vrees ik. (Ultra met 4x AA)

edit: 60 FPs ultra 4xAA op 2560x1440

[ Voor 3% gewijzigd door Frag_Zero op 10-01-2014 15:28 ]

Frag_Zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Hij is binnen jongens, m'n msi r9 280x.
het is een xtl

M'n asic is 65,9. Terugsturen?

[ Voor 38% gewijzigd door Frozen op 10-01-2014 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Stef602 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 16:33:
Hij is binnen jongens, m'n msi r9 280x.
het is een xtl

M'n asic is 65,9. Terugsturen?
How check je asic quality ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:52
Rechtsklik muis bovenaan GPU-Z....waar TechpowerUp GPU-Z geschreven staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Wat houd die asic quality in? En hoe word dat berekend?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Axelfoley007 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 08:30:

Is jouw voltage ook locked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:38

InFamous

excommunicado

Zojuist mijn R9 290 geinstalleerd en BF4 draait nu gewoon alles op ultra op 2560x1440 met een FPS van 74.

Maar nu wil ik de allerlaatste drivers downloaden van AMD.com maar alle drivers, welke ik ook pak geeft een fout op mijn PC dat ik het verkeerde bestand heb en dat ik moet checken of ik een 64-bit of 32-bit installatie heb.

Ik heb gewoon een legitieme Win 7 64-bit, maar geen één driver van AMD.com werkt, de drivers zijn volgens AMD.com WHQL maar krijg ook een fout melding van smartscreen dat het bestand niet digitaal ondertekend is. Zijn er hier meer mensen met dit probleem?

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

InFamous schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 20:58:
Zojuist mijn R9 290 geinstalleerd en BF4 draait nu gewoon alles op ultra op 2560x1440 met een FPS van 74.

Maar nu wil ik de allerlaatste drivers downloaden van AMD.com maar alle drivers, welke ik ook pak geeft een fout op mijn PC dat ik het verkeerde bestand heb en dat ik moet checken of ik een 64-bit of 32-bit installatie heb.

Ik heb gewoon een legitieme Win 7 64-bit, maar geen één driver van AMD.com werkt, de drivers zijn volgens AMD.com WHQL maar krijg ook een fout melding van smartscreen dat het bestand niet digitaal ondertekend is. Zijn er hier meer mensen met dit probleem?
in veilige modus je drivers verwijderen met driver fushion zou moeten werken.
Dan de nieuwste versie van de drivers downloaden (NIET BETA) laten we dan eens verder kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Stef602 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 21:01:
[...]

Dan de nieuwste versie van de drivers downloaden (NIET BETA) laten we dan eens verder kijken :)
Alle drivers waren al verwijderd, zonder drivers opgestart vervolgens op AMD.com nieuwste driver proberen te downloaden en dat lukte niet. Vervolgens driver CD erbij gepakt en vanaf de CD geinstalleerd en die deed het perfect, draai nu 13.11, maar ik heb inmiddels via de Sapphire website alsnog de 13.12 drivers gedownload en deze werkt wel op één of andere manier.

Inmiddels 13.12 geinstalleerd die toch een stuk stabieler aanvoelt, gelijk ook even een OC gedaan van 10% om te proberen, draai nu 1041 core en 1375 mem stabiel. Morgen weer eens verder proberen.

[ Voor 13% gewijzigd door InFamous op 10-01-2014 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTACrime
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Sinds gisteren heb ik een Club3D R9 280X RoyalQueen ter vervanging van mijn oude HD 5850.

Vanaf het begin geeft hij echter soms blauwe lijnen / gele vlekken in het scherm. Ze verdwijnen als ik de monitor uit en weer aan zet. Ook heb ik het idee dat hij minder presteert dan zou moeten, maar dat weet ik niet echt zeker. Mijn 3DMark scores: http://www.3dmark.com/3dm/2162657

Mijn configuratie is verder:

Processor: Intel Core i7 950
Moederbord: Asus P6T Deluxe V2 (laatste BIOS)
Geheugen: 6x 2GB
SSD: Samsung 840 EVO 250GB
Hardeschijven: 3 stuks (500GB, 1TB en 2TB)
Besturingssysteem: Windows 8.1 64-bit
Voeding: Cooler Master Silent Pro Gold 600W
Monitor: Samsung SyncMaster 245B+ (1920x1200)

Verder is alles redelijk standaard. De kaart is (volgens GPU-Z) idle 40 graden en onder high load circa 80. Verder heb ik inmiddels de gewone en de beta drivers van AMD geprobeerd, maar dat maakt geen verschil. De 12V rail schommelt volgens GPU-Z tussen de 11,7V en 11,95V.

Hebben jullie ideeën waar het aan kan liggen? Zou de voeding (3 jaar oud) niet sterk genoeg zijn? Of moet ik het ergens anders zoeken? Alvast bedankt :)

[ Voor 5% gewijzigd door GTACrime op 10-01-2014 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Laatst online: 12-09 20:59
Stef602 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 21:01:
[...]

GEEN DRIVER FUSION GEBRUIKEN!!!! Deze maakt bij de laatste catalyst versies meer kapot dan goed! Gebruik DDU (display driver uninstaller). Werkt op dezelfde manier maar voorkomt dat je register opgeblazen wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
GTACrime schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 22:36:
Sinds gisteren heb ik een Club3D R9 280X RoyalQueen ter vervanging van mijn oude HD 5850.

Vanaf het begin geeft hij echter soms blauwe lijnen / gele vlekken in het scherm. Ze verdwijnen als ik de monitor uit en weer aan zet. Ook heb ik het idee dat hij minder presteert dan zou moeten, maar dat weet ik niet echt zeker. Mijn 3DMark scores: http://www.3dmark.com/3dm/2162657

Verder is alles redelijk standaard. De kaart is (volgens GPU-Z) idle 40 graden en onder high load circa 80. Verder heb ik inmiddels de gewone en de beta drivers van AMD geprobeerd, maar dat maakt geen verschil. De 12V rail schommelt volgens GPU-Z tussen de 11,7V en 11,95V.

Hebben jullie ideeën waar het aan kan liggen? Zou de voeding (3 jaar oud) niet sterk genoeg zijn? Of moet ik het ergens anders zoeken? Alvast bedankt :)
Volgens mij is je score gewoon goed hoor, ik haal 7200 op 1100/1500 met een i5 4570.
Mijne wordt ook maximaal 80 graden.
Hoe is je monitor aan gesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Mensen met een MSI r9 280x, hier melden alstublieft:
productreview: MSI R9 280X GAMING 3G review door Frozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTACrime
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
DoubleYouPee1 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 23:01:
[...]

Volgens mij is je score gewoon goed hoor, ik haal 7200 op 1100/1500 met een i5 4570.
Mijne wordt ook maximaal 80 graden.
Hoe is je monitor aan gesloten?
Ok, mooi :) dank je! De monitor is aangesloten met een standaard DVI kabel (dezelfde kabel als bij mijn vorige kaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

GTACrime schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 22:36:

1225/1800@20% en +50mv
http://www.3dmark.com/3dm/2167712
Het gekste is nog, dat ik nog stable lijk te zijn ook... Uurtje lang benchen, geen artefacts gezien...
toch was ie niet stabiel, morgen de 1200 nog even goed testen.

[ Voor 5% gewijzigd door Frozen op 11-01-2014 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Laatst online: 22:02
Heeft iemand ervaring met een aftermarket koeler voor dit model:

Club3D Videokaart PCI-e Radeon R9 280X RoyalQueen 3GB

Wil weten of dit een reference design is of dat deze afwijkt,mede doordat er een eigen backplate e.d. opzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Source90 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 01:03:
Heeft iemand ervaring met een aftermarket koeler voor dit model:

Club3D Videokaart PCI-e Radeon R9 280X RoyalQueen 3GB

Wil weten of dit een reference design is of dat deze afwijkt,mede doordat er een eigen backplate e.d. opzit.
geen reference, er zijn geen reference kaarten voor de 280x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Eindelijk de Arctic Extreme III op me 290 geschroefd, wat een ellende :P Had zelf een koelblokje verkeerd op het geheugen gelijmd waar ik pas later achter kwam, nadat de lijm gedroogd was. Gelukkig kwam in dit geval bruut geweld goed van pas.

Maar al de ellende werd beloont! Draait hier op max 53 graden met een core van 1100 mhz, waar de stock versie dus 88 werd met stock core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammed_a4
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-08 13:21
dag jongens,

heb mijn 580gtx van de hand gedaan en een leuke sapphire 290 gekocht,refference koeler maar dat maakte me voorlopig niet zoveel uit...

ik heb een versie windows 8 installatie gedaan,inclusief alle updates+8.1,

nu zit ik met het probleem dat ik een gigantische muiscursor heb,ik heb gegoogled en heb een kleine fix gevonden voor als ik in windows zelf zit,

maar als ik nu bv battlefield4 speel is de cursor dus weer pixelachtig groot,iemand hier verder ook problemen mee?eventueel een fix?

verder draait hij naar mijn inziens ok,battlefield draait lekker op ultra met een mooie 70a80fps gemiddeld,mijn 580gtx trok dit spel ook wel goed op high,maar toch voelt het op een of andere manier vloeiender met deze 290...

in ieder geval,drivers en alles zijn up to date,dus daar lijkt het me niet aan te liggen?

ik hoor het wel!

alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Gelukkig kwam in dit geval bruut geweld goed van pas.
Tja.. de ene keer wel...
De andere keer:
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/tijgert/stukke9500.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Stef602 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 20:31:
[...]

Is jouw voltage ook locked?
Ja

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/nwelvr.png

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/24oasn8.png

Betreft de clocks heb ik niets aan gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Axelfoley007 op 11-01-2014 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Axelfoley007 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 13:39:
[...]

Ja

[afbeelding]

[afbeelding]

Betreft de clocks heb ik niets aan gedaan.
Wow... jouw asic is gewoon 10 hoger dan de mijne...
Ik kom op deze kaart tot 1180/1800 @+20% en +50mv stable
Als je je voltage wil unlocken moet je ff mn review checken.
Terugsturen?

[ Voor 8% gewijzigd door Frozen op 11-01-2014 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
...en een i5 2500k op 4.4 ghz ;)

[ Voor 29% gewijzigd door DoubleYouPee op 11-01-2014 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Slammed_a4 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 12:25:
dag jongens,

heb mijn 580gtx van de hand gedaan en een leuke sapphire 290 gekocht,refference koeler maar dat maakte me voorlopig niet zoveel uit...

ik heb een versie windows 8 installatie gedaan,inclusief alle updates+8.1,

nu zit ik met het probleem dat ik een gigantische muiscursor heb,ik heb gegoogled en heb een kleine fix gevonden voor als ik in windows zelf zit,

maar als ik nu bv battlefield4 speel is de cursor dus weer pixelachtig groot,iemand hier verder ook problemen mee?eventueel een fix?

verder draait hij naar mijn inziens ok,battlefield draait lekker op ultra met een mooie 70a80fps gemiddeld,mijn 580gtx trok dit spel ook wel goed op high,maar toch voelt het op een of andere manier vloeiender met deze 290...

in ieder geval,drivers en alles zijn up to date,dus daar lijkt het me niet aan te liggen?

ik hoor het wel!

alvast bedankt...
ik hb dit ook, heb toen in de muissetings iets ingesteld waardoor het klein is. Maar zodra ik nasrwebadres ga dan is het groot. Heb verder geen idee wat de oorzaak is en verdere fixes weet ik ook niet, maar moet zeggen dst ik de afgelopen weken ook niet gezocht hebt.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Stef602 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 13:48:
[...]

Wow... jouw asic is gewoon 10 hoger dan de mijne...
Ik kom op deze kaart tot 1180/1800 @+20% en +50mv stable
Als je je voltage wil unlocken moet je ff mn review checken.
Terugsturen?
Heb mijn i3770k omhoog gezet met turbo optie (stond blijkbaar uit op een of andere manier).

Ingame met BF4 loopt deze nu op ~ 4200Mhz volgens CPUZ wel nu op 62 Graden (boxed koeler moet ik nog eens een keertje vervangen)
GPU loopt op standaard clocks en is rond de 64 graden in game volgens Afterburner

Flink FPS boost nu weer gehad Ruim 80 FPS in gebouwen en ruim 60 FPS buiten (Hainan resort)
op 2560*1600

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/15ftb7k.png

Ik vond de kaart al vlot maar nu nog veel vlotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Axelfoley007 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 14:31:
[...]

Heb mijn i3770k omhoog gezet met turbo optie (stond blijkbaar uit op een of andere manier).

Ingame met BF4 loopt deze nu op ~ 4200Mhz volgens CPUZ wel nu op 62 Graden (boxed koeler moet ik nog eens een keertje vervangen)
GPU loopt op standaard clocks en is rond de 64 graden in game volgens Afterburner

Flink FPS boost nu weer gehad Ruim 80 FPS in gebouwen en ruim 60 FPS buiten (Hainan resort)
op 2560*1600

[afbeelding]

Ik vond de kaart al vlot maar nu nog veel vlotter.
Die asic waarde van jou is echt O+ , ik heb net mijn benchmark resultaten toegevoegd. Nu ga ik ze even vergelijken met anderen (op het internet) en dan beslis ik of ik deze kaart wil houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Ik heb een ASIC van 70,3%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:03
Ik dacht ik ga mijn asic quality ook maar even bekijken. Lees ik hier veel rond de 70% en ik heb maar 54% is dat niet een beetje heel weinig?

Heb btw een r9 280 van MSI.

[ Voor 9% gewijzigd door Ruudox op 11-01-2014 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
pruimman schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 15:04:
Ik dacht ik ga mijn asic quality ook maar even bekijken. Lees ik hier veel rond de 70% en ik heb maar 54% is dat niet een beetje heel weinig?

Heb btw een r9 280 van MSI.
Ja, ik denk dat die kaart op ieder moment van ellende uit elkaar kan vallen :+

In reality schijnt het dat lower asic quality kaarten betere onderklokkers zijn tho, maar wat minder op overclocking gebied... als ie prima werkt, dan zie ik t probleem niet zo hoor -_-
Pagina: 1 ... 10 ... 34 Laatste