Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:10
Sinus_rhythm schreef op donderdag 14 november 2013 @ 15:09:
[...]

Mijn kaart is is defect bevonden. En zal snel mogelijk (binnen 2 weken :|) gerepareerd worden. Ben benieuwd O-)
Had nog een terug koppeling beloofd:

Zoals ik aangaf is de kaart defect bevonden. Alleen was helaas de kaart niet meer op voorraad bij de webshop en hebben ze ter reparatie de kaart naar Club3D gestuurd. Alleen was ik niet eens met deze oplossing aangezien het weken kon duren voordat ik m'n kaart terug had. Na wat communicatie heb ik een andere kaart uitgezocht die gelijk leverbaar was: Asus PCI-e Radeon R9 280X DCUII 3GB. Nergens meer last van en heb zelf wat geklokt :)

Wat dus goed nieuws is aangezien dat de coil noise word aangemerkt als een DOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-03 08:49
Klootzakken die gaan litecoin minen en 5 kaarten kopen gewoon kansloos, je haalt er niks mee uit man :S

Ja hoop gefrustreerde gamers die graag een R9 280x kaart in handen krijgen om weer lekker te gamen.

:P Ik ben een van de gefrustreerden die gvd tot 7 januari moet wachten :p 8)7 8)7 8)7

[ Voor 49% gewijzigd door Dr.Root op 11-12-2013 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkout10
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-01-2023
boeles schreef op woensdag 11 december 2013 @ 13:47:
:P Ik ben een van de gefrustreerden die gvd tot 7 januari moet wachten :p 8)7 8)7 8)7
Ik deel je pijn. Het is dat ik nieuwsgierig ben naar wat Mantle doet anders had ik allang voor de GTX 770 gekozen.

D3 account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Same here... ik speel eigenlijk enkel Battlefield 4 en ik hoop dat Mantle daar een enorm voordeel in gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:03
Ik ben een van de gefrustreerden die gvd tot 7 januari moet wachten :p 8)7 8)7 8)7
Ken het gevoel, ik had hem 7nov besteld en hem nu pas een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freefrag schreef op woensdag 11 december 2013 @ 12:18:
Heb nu de R9 280-X besteld by MyCom, deze wordt 4 januari (pas) geleverd. Had nog rondgekeken op internet, en ook al zijn er geen echte reviews, mensen lijken wel tevreden te zijn (sommigen noemen de kaart zelfs 'stil'). Nu maar afwachten.

[...]

Ik denk dat het meer te maken heeft met de mining gekte, er zijn zoveel mensen die een paar of zelfs meer dan 5 (!) kaarten inslaan.
Ik bedoelde niet de schaarste van de 280X, maar het feit dat het zo lang duurde voordat AMD non-reference koelers toeliet voor de R9 290(x) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

boeles schreef op woensdag 11 december 2013 @ 13:47:
Klootzakken die gaan litecoin minen en 5 kaarten kopen gewoon kansloos, je haalt er niks mee uit man :S
Man, wees blij ! Binnen een paar maanden ga je tientallen tot honderden van de high-end kaarten online te koop vinden voor de helft van de prijs. Want niemand heeft iets aan 5-10 van die kaarten nadat de bubbel klapt. Laat de idioten nu maar massaal kaarten kopen aan de volle mep, binnenkort te koop voor een appel en een ei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Laatst online: 13:22
Phuncz schreef op woensdag 11 december 2013 @ 17:25:
Man, wees blij ! Binnen een paar maanden ga je tientallen tot honderden van de high-end kaarten online te koop vinden voor de helft van de prijs. Want niemand heeft iets aan 5-10 van die kaarten nadat de bubbel klapt. Laat de idioten nu maar massaal kaarten kopen aan de volle mep, binnenkort te koop voor een appel en een ei.
Ik zie het voordeel niet als je de kaart nu wilt hebben en niet maanden wilt wachten. Over een paar maanden is de prijs sowieso lager en mocht je tegen die tijd je eigen kaart kwijt willen (bijv. vanwege een upgrade) dan krijg je er zelf ook minder voor terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
Phuncz schreef op woensdag 11 december 2013 @ 17:25:
[...]

Vergeet niet dat minen zeer zwaar is voor de gpu, wat de levensduur aanzienlijk verkort, plus meetstal hoge temps.
Om die redenen zou ik zo'n kaart dan niet van een (ex)miner overkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Net een Arctic Accelero Xtreme III op mijn 290X gemonteerd. Wat een klotewerk zeg, haha. Gepriegel met spacers en proberen alles op een lijn te krijgen. Maar hij is nu wel mooi koel en stil. Maximum temperatuur met al m'n koeling op 'stil' en de Accelero op 7V is 65C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

!mark schreef op woensdag 11 december 2013 @ 18:40:
[...]

Vergeet niet dat minen zeer zwaar is voor de gpu, wat de levensduur aanzienlijk verkort, plus meetstal hoge temps.
Om die redenen zou ik zo'n kaart dan niet van een (ex)miner overkopen.
Onzin, alleen bij zware overkloks zie je dergelijke degradatie. En zelfs dan is het vaak maar de vraag of je het gaat merken, een GPU heeft een levensduur van vele decennia of langer maar is na twee tot drie jaar al economisch afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BzR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03 23:40

BzR

Henkus schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 22:12:
[...]

Ik heb dat probleem in het begin ook gehad met mijn club 3d R9 290x.

Bij mij was de oplossing (na een support request bij club 3d) om de bootsettings in de bios van het moederbord van UEFI te veranderen naar Legacy.

Sindsdien nooit meer 1 zwart scherm gehad.
Ik heb een moederbord die geen UEFI heeft, dus dat gaat helaas voor mij de oplossing niet zijn.

-UPDATE-

Net 3dMark13 en Heaven benchmark tool gedraaid en halverwege 3Dmark13 weer een zwart scherm. Daarna via afterburner de fan speed opgeschroeft en beide benchmarks uit laten lopen en nog geen zwart scherm gehad. De GPU is niet boven de 75 graden geweest volgens GPU-Z. Ik zal nog even proberen of
het bij BF4 of COD Ghosts ook blijf draaien.

[ Voor 26% gewijzigd door BzR op 11-12-2013 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Zie dat Informatique de asus 280 x top binnen n week kan leveren dus daar op gegokt. Wel forse prijs maar heb de kaart voor het einde van t jaar nodig. Lukt het ze niet vraag ik m'n geld terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Heeft iemand geen zin om een R9 leveringstopic te openen?
Propane schreef op woensdag 11 december 2013 @ 19:45:
Net een Arctic Accelero Xtreme III op mijn 290X gemonteerd. Wat een klotewerk zeg, haha. Gepriegel met spacers en proberen alles op een lijn te krijgen. Maar hij is nu wel mooi koel en stil. Maximum temperatuur met al m'n koeling op 'stil' en de Accelero op 7V is 65C.
Nice! Dat houdt mij ook nog tegen, laatste keer was op een 8800gt... en toen was het nog simpel..
Dus ik hoop op een fullcover block dat makkelijk te monteren is, wil eigenlijk de Gelid, maar dat valt ook nog niet mee: http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2357606

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
Hoe zit met de garantie dan als je er zelf een koeler op zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BzR

BzR

Het lijkt erop dat het verhogen van de fan speed mijn black screens heeft opgelost. Net even BF4 gedaan en geen black screen meer gehad. Het is voor het eerst dat ik nu langer als een half uur heb kunnen gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:02
BzR schreef op woensdag 11 december 2013 @ 23:27:
Het lijkt erop dat het verhogen van de fan speed mijn black screens heeft opgelost. Net even BF4 gedaan en geen black screen meer gehad. Het is voor het eerst dat ik nu langer als een half uur heb kunnen gamen.
Hoe hoog worden je temperaturen dan tijdens BF4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Vandread schreef op woensdag 11 december 2013 @ 23:06:
Nice! Dat houdt mij ook nog tegen, laatste keer was op een 8800gt... en toen was het nog simpel..
Dus ik hoop op een fullcover block dat makkelijk te monteren is, wil eigenlijk de Gelid, maar dat valt ook nog niet mee: http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2357606
Het valt best mee uiteindelijk. Alles wat je nodig hebt zit erbij, je moet alleen creatief zijn met de heatsinks voor de VRM's en geheugen, omdat je net te weinig van het juiste formaat krijgt. Maar een beetje puzzelen met de andere formaten lost het op.

http://www.tomshardware.c...ro-xtreme-290,3671-3.html

Daarna wijst het zichzelf, je moet alleen even uitzoeken hoe je het makkelijkste de Accelero op de GPU en aand backplate krijgt geschroefd.
!mark schreef op woensdag 11 december 2013 @ 23:11:
Hoe zit met de garantie dan als je er zelf een koeler op zet?
Ben je kwijt :P.

Ik kon nu in alle stilte 3DMark draaien op 1175/1500 met een resultaat van 10494.

[ Voor 3% gewijzigd door Propane op 11-12-2013 23:38 ]

• BzR

BzR

DoubleYouPee1 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 23:36:
[...]

Hoe hoog worden je temperaturen dan tijdens BF4?
Afterburner gaf aan dat hij max 59 graden is geweest tijdens het gamen. Ik heb de fan op 62% gezet in Afterburner.

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik zit eraan te denken om mijn koeling op de R9 280X te vervangen, nu heb ik de Artic Hybrid al een paar keer voorbij zien komen en dat ziet er erg interessant uit!

Heb al beetje rond zitten kijken, maar volgens mij is er een aparte versie voor de 7970 (geen winkels in de pricewatch)? En op internet kom ik eigenlijk alleen posts tegen van mensen die hem op een 290(X) hebben gemonteerd, niet de 280(X).

Iemand hier ervaringen mee of wel een post gevonden op internet met de 280X?

http://tweakers.net/price...ctic-accelero-hybrid.html

• Cartman!
  • Niet online
Cartman! schreef op woensdag 11 december 2013 @ 22:48:
Zie dat Informatique de asus 280 x top binnen n week kan leveren dus daar op gegokt. Wel forse prijs maar heb de kaart voor het einde van t jaar nodig. Lukt het ze niet vraag ik m'n geld terug :)
Kleine update: ik kreeg net een bevestiging van mijn bestelling waar bij stond dat de levertijd onbekend is. Op de site stond nog 1 - 4 werkdagen levertijd dus maar even gebeld. Blijkt een foutje te zijn en ook Informatique kan ze (zoals verwacht) niet leveren. Heb m'n geld dus teruggevraagd...

Verwijderd

Ik heb de 280X Toxic van Sapphire aangeschaft. Helaas is mijn voeding niet sterk genoeg en raadt men mij aan om een nieuwe te kopen.

Kan iemand mij een goede (maar niet te dure) voeding aanraden met 750W en 2 acht-pin connectors?
Alvast bedankt!

PS: voor degenen die een 280X aan hun neus zagen voorbij gaan door de beperkte stock...
pricewatch: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X Deze komt binnen 3 dagen binnen bij SiComputers
pricewatch: Gigabyte GV-R928XOC-3GD-GA Deze is op stock bij MAX ICT.
edit: precies ondertussen nog enkele modellen op stock of binnenkort :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2013 16:43 ]

• !mark
Die 750w van AMD is echt bullshit. Geef hier even door welke voeding je hebt, dan weten we hier wel of hij dat trekt.

Ook moet je nooit bij MAXICT bestellen, vreselijke service/levertijd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 16:42:
Kan iemand mij een goede (maar niet te dure) voeding aanraden met 750W en 2 acht-pin connectors?
Alvast bedankt!
Daarvoor moet je in Componenten Aankoopadvies zijn. :)

Verwijderd

!mark schreef op donderdag 12 december 2013 @ 16:44:
Die 750w van AMD is echt bullshit. Geef hier even door welke voeding je hebt, dan weten we hier wel of hij dat trekt.

Ook moet je nooit bij MAXICT bestellen, vreselijke service/levertijd.
pricewatch: Corsair Builder CX500 V2
Deze heb ik, maar om die convertors te gebruiken van molex naar 8 pin ofzo moest je toch wat overschot hebben op je wattage zei men mij.
Excuses, had daar al eens gekeken en de topics ivm voedingen trokken precies niet zo veel lezers aan :/

Btw, mijn voeding maakt een scherp geluid als de pc uit staat. Heb gelezen dat dit niet zo gezond is, dus ik denk dat ik best zowiezo een nieuwe voeding aanschaf.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2013 17:37 ]

• !mark
500w is voldoende, je kunt gewoon 2x molex>>8pin gebruiken. Alleen de toxic heeft 2x 8pin nodig. Alle andere 280x modellen(inclusief die jij hebt staan)halen hun stroom uit 1x8pin en 1x6pin.

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:29
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 17:33:
Btw, mijn voeding maakt een scherp geluid als de pc uit staat. Heb gelezen dat dit niet zo gezond is, dus ik denk dat ik best zowiezo een nieuwe voeding aanschaf.
Als je voeding een coilwhine maakt probeer dan is met iets duns je koeling aan te drukken. Dit hielp bij mij ook.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Verwijderd

!mark schreef op donderdag 12 december 2013 @ 17:38:
500w is voldoende, je kunt gewoon 2x molex>>8pin gebruiken. Alleen de toxic heeft 2x 8pin nodig. Alle andere 280x modellen(inclusief die jij hebt staan)halen hun stroom uit 1x8pin en 1x6pin.
Ik heb de toxic versie he, of bedoelde je dit?
batumulia schreef op donderdag 12 december 2013 @ 18:16:
[...]

Als je voeding een coilwhine maakt probeer dan is met iets duns je koeling aan te drukken. Dit hielp bij mij ook.
Bedankt voor de tip, maar weet niet of dit toepasselijk is. Als mijn pc uit staat is de koeling toch niet actief? Als ik de power knop van de voeding uit zet stopt het geluid na een 5tal seconden. Het is dus enkel als hij aan staat (onder spanning?)

• !mark
Oh ik keek even naar die links 8)7. Ja de toxic heeft idd 2x8pin. Dus zul je de benodigde verloopjes moeten gebruiken.

Verwijderd

!mark schreef op donderdag 12 december 2013 @ 19:50:
Oh ik keek even naar die links 8)7. Ja de toxic heeft idd 2x8pin. Dus zul je de benodigde verloopjes moeten gebruiken.
Hmmm... en dat is aan te raden met een 500W voeding die misschien al geen 500w meer trekt? :D Had met 2 mensen uit de helpdesk van 4launch gesproken. De eerste zei dat het zou moeten lukken. Tegen de 2de vertelde ik over de 2x 8pin aansluiting en deze zei dat het beter was dat ik een sterkere voeding zou aanschaffen.

Stel dat ik het nu test met mijn huidige voeding en deze is niet sterk genoeg, is dit gevaarlijk voor de grafische kaart? :P

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Op coolblue(videokaartshop) zie ik dat de CLUB 3D RADEON R9 280X ROYALQUEEN nu op voorraad is.

Voor de mensen die nog graag "een" R9 280x willen :)

• !mark
In principe wel, maar die 500w haal je echt niet niet. Zolang je je cpu/gpu niet overklokt.
Aan de andere kant een betere voeding geeft je ook weer een hogere effiecientie wat je weer of je rekening terug ziet.

• Propane
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:05:
[...]

Hmmm... en dat is aan te raden met een 500W voeding die misschien al geen 500w meer trekt? :D Had met 2 mensen uit de helpdesk van 4launch gesproken. De eerste zei dat het zou moeten lukken. Tegen de 2de vertelde ik over de 2x 8pin aansluiting en deze zei dat het beter was dat ik een sterkere voeding zou aanschaffen.

Stel dat ik het nu test met mijn huidige voeding en deze is niet sterk genoeg, is dit gevaarlijk voor de grafische kaart? :P
Ik draai een flink overgeclockte Haswell 4670K, overgeclockte R9 290X, H100i waterkoeling, 5 fans, 2 SSD's en 1 HDD op een 550W voeding van Seasonic. Geen problemen :P.

Verwijderd

Propane schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:20:
[...]

Ik draai een flink overgeclockte Haswell 4670K, overgeclockte R9 290X, H100i waterkoeling, 5 fans, 2 SSD's en 1 HDD op een 550W voeding van Seasonic. Geen problemen :P.
Erg bedankt iedereen :D Zal dan toch maar eens proberen gaan eens de GPU hier arriveert :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Zonder dit hele topic door gelezen te hebben, is het een goede koop om voor 20,- meer een R9 270X HAWK van MSI te kopen, of biedt het geen meerwaarde tov de normale? Ik las dat de R9 270X hawk een betere cooler had, maar is dat daadwerkelijk ook zo?

Bedankt voor de antwoorden alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun.
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Arthur-M. schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 09:58:
Zonder dit hele topic door gelezen te hebben, is het een goede koop om voor 20,- meer een R9 270X HAWK van MSI te kopen, of biedt het geen meerwaarde tov de normale? Ik las dat de R9 270X hawk een betere cooler had, maar is dat daadwerkelijk ook zo?

Bedankt voor de antwoorden alvast.
Zo ver ik weet is die koeler de gewone twinfrozr, alleen een verhoogde kloksnelheid. Zou dus de gewone nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Teun. schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 10:40:
[...]

Zo ver ik weet is die koeler de gewone twinfrozr, alleen een verhoogde kloksnelheid. Zou dus de gewone nemen.
Oke thx, dan doe ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Heb nu een paar dagen een 290x en ik moet zeggen dat ik wel tevreden ben over de kaart.
Tijdens de Heaven benchmark heb ik hem wel naar 95 graden zien gaan ik weet alleen niet wat toen de fan speed was. Tijdens BF4 en AC4 gaat alles goed ik zie hem ook niet 'downclocken' tijdens het gamen.

Ik heb nog niet met de fan speed gespeeld dus hij zal wel koeler zijn als deze wat hoger staat, tot nu toe hoor ik hem niet eens.

Ik hoop dat er binnenkort wat aftermarket koelers komen die redelijk simpel te monteren zijn, nou is een uitdaging wel leuk maar niet met dingen van 500 euro.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slight
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:32
Wel leuk dat je nog een 290X te pakken hebt gekregen in deze Bitcoin-tijden maar ik wacht liever nog even op non-reference coolers (Windforce, DirectCU II) met eventueel stock overclock. Hoe moeilijk het ook is om te wachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Slight schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 12:08:
Wel leuk dat je nog een 290X te pakken hebt gekregen in deze Bitcoin-tijden maar ik wacht liever nog even op non-reference coolers (Windforce, DirectCU II) met eventueel stock overclock. Hoe moeilijk het ook is om te wachten :D
Had hem 2 weken geleden besteld bij alternate (Met de rest van de onderdelen), nog geluk gehad ook aangezien op het moment van bestellen deze voor 499 stond en nu voor 549 gaat. Ik had eerlijk gezegt verwacht dat ik een smoesje zou krijgen 'niet leverbaar' oid of ik een andere wil bestellen/bijbetalen maar dit is allemaal netjes aangekomen en werkt goed.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

prutser001 schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 11:39:
Heb nu een paar dagen een 290x en ik moet zeggen dat ik wel tevreden ben over de kaart.
Tijdens de Heaven benchmark heb ik hem wel naar 95 graden zien gaan ik weet alleen niet wat toen de fan speed was. Tijdens BF4 en AC4 gaat alles goed ik zie hem ook niet 'downclocken' tijdens het gamen.
Dit heb ik een tijd geleden gepost:
Phuncz in "AMD Radeon R9 Ervaringen - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
De levertijden van de R9 290 kaarten worden er echt niet beter op.
Ik ben van plan om begin 2014 een pc te bestellen met een r9 290 met aftermarket koeler maar begin meer en meer te denken dat de kans dat die dan leverbaar zal zijn wel klein is :(.

Heeft AMD productie problemen of is het gewoon al die miners die de kaarten op doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slight
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:32
Denk een combinatie van beide, maar die miners helpen zeker niet inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
Slight schreef op zondag 15 december 2013 @ 23:44:
Denk een combinatie van beide, maar die miners helpen zeker niet inderdaad...
De 280x (die ook slecht leverbaar is) is gewoon een 7970, je zou toch denken dat er met deze chip geen productieproblemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolgon
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-07 01:32

tolgon

-----------

Waarom worden deze kaarten met de dag duurder? Op alternate is het al bijna 340 euro.

Mijn oude kaart heeft het begeven en ik weet niet of het nou wel waard is om de Sapphire 280x te halen voor die prijs of toch maar een MSI GTX770 lightning te halen...

Ik wil weer gamen :(

-----------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:25

Esumontere

Floep, banaan.

xyKE schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:28:
Waarom worden deze kaarten met de dag duurder? Op alternate is het al bijna 340 euro.

Mijn oude kaart heeft het begeven en ik weet niet of het nou wel waard is om de Sapphire 280x te halen voor die prijs of toch maar een MSI GTX770 lightning te halen...

Ik wil weer gamen :(
Bitcoinbubbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Ik snap al dat gedoe niet, prak je er toch een 2e hands 7970 in (of nieuw? mits leverbaar en qua prijs gunstig)
http://tweakers.net/aanbod/zoeken/?keyword=7970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
Alternate doet er lekker aan mee om de prijs te verhogen als er meer vraag naar een product is maar er schaars geleverd kan worden.

Mycom en Azerty doen naar mijn weten niet mee aan deze bullshit en leveren gwoon voor de normale prijzen. Wel word je kaart dan pas in het nieuwe jaar geleverd... daar ga ik nu vanuit iig.

R9 280x (MSI)

Check mycom site maar:
http://mycom.nl/catalog/search/?q=R9+280x

Bij mij staat er duidelijk ''Afhaal datum 7 januari'' :(

Heb hem maar betaald.. aangezien ik het vermoeden al had dat ze prijzen zouden stijgen ivm vraag naar het product :p

[ Voor 28% gewijzigd door Dr.Root op 16-12-2013 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Wellicht prakt de leverancier van Alternate de prijs ook omhoog he...
Alternate is vaak 1 van de partijen die als eerste een serie goed kan leveren.
De R9 290 was bij Alternate vanaf het begin gewoon goed leverbaar voor een paar weken.
Prutser001 hierboven heeft ook z'n kaart netjes gekregen bv.

Klagen in een topic is altijd lekker makkelijk, echter:
1: Dit topic staat nu voor 80% vol (voor mijn gevoel :+) over leveringsproblemen, waar het een "ervaringen topic" is.
2: Klagen gaat echt niet zorgen dat je een kaart sneller hebt, ipv posten, steek je tijd in zoeken.
3: AMD kon van tevoren ook niet ruiken dat de bitcoin bubbel zo veel vraag op ging leveren.
4: ik zie bij alternate plenty 280x's leverbaar? XFX Double Dissipation kost 280 en heeft lifetime warranty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Vandread schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:55:
Wellicht prakt de leverancier van Alternate de prijs ook omhoog he...
Alternate is vaak 1 van de partijen die als eerste een serie goed kan leveren.
De R9 290 was bij Alternate vanaf het begin gewoon goed leverbaar voor een paar weken.
Prutser001 hierboven heeft ook z'n kaart netjes gekregen bv.

Klagen in een topic is altijd lekker makkelijk, echter:
1: Dit topic staat nu voor 80% vol (voor mijn gevoel :+) over leveringsproblemen, waar het een "ervaringen topic" is.
2: Klagen gaat echt niet zorgen dat je een kaart sneller hebt, ipv posten, steek je tijd in zoeken.
3: AMD kon van tevoren ook niet ruiken dat de bitcoin bubbel zo veel vraag op ging leveren.
4: ik zie bij alternate plenty 280x's leverbaar? XFX Double Dissipation kost 280 en heeft lifetime warranty
Denk dat je helemaal gelijk hebt (= discussie topic geen waar kan ik hem kopen topic). Hou zelf dit topic echter al een tijdje in de gaten puur om te zien of de 290 ergens beschikbaar is, zoveel ervaringen zijn er zo te zien ook nog niet met de 290 :)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signex
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-06-2021

Signex

Crazy of the North

Heeft iemand toevallig de R9 270X Toxic?

Mij bevalt de GTX760 totaal niet, die nvidia features boeien mij niet.
Dus ik heb de kaart terug gestuurd, en verwacht ik de R9 270X Toxic deze week.
(Leukste is, ik krijg 20 euro terug :))

Ik speel alleen BF4 op moment, ik lees dat de R9 270X Toxic Ultra met 4x MSAA makkelijk aan kan.
Maar ik denk dat dat varieert op welke map je speeld.

[ Voor 17% gewijzigd door Signex op 16-12-2013 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Over die PSU requirements: Omdat ik een 450W voeding heb heb ik nog eens de oude benchmarks van mijn huidige HD4890 opgezocht. Wat blijkt? Deze kaart die al 4 jaar trouw dienst doet verbruikt MEER dan de 280x. Qua voeding zal je best wel in orde zitten ;)

Ben zelf momenteel sterk aan het overwegen om er eentje bestellen, maar in de pricewatch staan ze nergens in voorraad aan een degelijke prijs :|

*edit* dan maar voor 30 euro meer bij Alternate besteld, morgen komt hij binnen :)

[ Voor 6% gewijzigd door boe2 op 17-12-2013 12:40 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Niet online
Ik heb een apart topic aangemaakt voor de leverbaarheid en alle gerelateerde posts zodat dit topic hier niet verder mee vervuild wordt.

AMD Radeon R9 Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Had mijn toekomstige systeem even nagebouwd van de best buy guide. Alleen dan met een i7 en een 290. Zat alleen te twijfelen of dat gaat werken icm met een 520 watt voeding.

Moet denk ik net lukken? Meer watt kost meteen hoop extra zie ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:02
evilpin0 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:20:
Had mijn toekomstige systeem even nagebouwd van de best buy guide. Alleen dan met een i7 en een 290. Zat alleen te twijfelen of dat gaat werken icm met een 520 watt voeding.

Moet denk ik net lukken? Meer watt kost meteen hoop extra zie ik
Waarom een i7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 21:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het is maar Hyperthreading, niet heel andere techniek of veel hogere prestatie. Een Pentium 4 of Pentium 4 HT heeft zich ook niet bewezen door future-proof te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort de 290 van MSI. Hij geeft prima prestaties bij heaven 4.0 vooral wanneer maximaal overgeclockt. Ik haalde 1160 core en 1450 mem, dit zorgde voor 67.5fps gemiddeld op full HD, ultra settings 8xaa bij heaven. De kaart word niet warmer dan 80 graden.

Echter crasht mijn pc nu best vaak tijdens gamen. Ik denk dat dit door de beta 9.5 driver kwam. Sinds ik de 13.11 (niet beta) drivers weer heb is hij nog niet gecrasht. Maar heb dan ook maar een uurtje gegamed en niet overgeclockt.

ps.
Ik heb overigens geprofiteerd van de bitcoin gekte. Ik heb mijn 2 HD6970's verkocht voor 350 aan een (wannabe) miner. Daarna voor 370 euro een 290 gekocht. Iets betere performance en geen crossfire problemen uiteraard. Wel 200 minder kilohash/s...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2013 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChickPeaFan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-01 21:21
Heb nu al aantal dagen de R9 280X DUAL-X van Sapphire, leuke upgrade. Hij maakt voor mijn smaak alleen net wat teveel lawaai, hij wordt niet warmer dan 65C bij BF4 multiplayer op ultra, alleen gaat de fan wel naar 2200RPM. Had de fan eerst fixed staan op 1650 RPM (35%) maar toen leek hij niet te clocken naar 1020Mhz ipv 870.
Zal er morgen casefan bij zetten als intake vlakbij de R9. Hebben andere mensen nog tips voor het stiller draaien, of zou ik hem misschien toch maar terug sturen voor bijv een MSI variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Denk niet het juiste topic, maar idd "future proof". Ik gok gewoon 100 euro extra dat er in de toekomst betere multi core support komt en de i7 dus beter zal presteren dan een i5. Gewoon een gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
Mijn kaart kom pas 7 januari binnen -.- PFFFFFFFFFFF

Dat zien we dus liever niet.

[ Voor 29% gewijzigd door Bolletje op 18-12-2013 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:23

Bolletje

Moderator Harde Waren
Modbreak:Gaarne de discussie inhoudelijk houden. Dat wil dus zeggen dat dit geen aankoopadvies topic is (ook niet of voeding X voldoende is voor de videokaart) en geen berichten over een (tegenvallende) levertijd. Ik kan begrijpen dat sommige mensen zitten te springen om de kaart in ontvangst te nemen, maar oneliners voegen weinig toe. Dit topic is, zoals de titel al zegt, om ervaringen met elkaar te delen.

Nou, in elk geval veel plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik heb wat raars, ik heb sinds kort een R9 290(x) nu heb ik sinds ik deze kaart heb dat mijn muis heel groot is. Nu lees ik hier en daar wat maar dit heeft niet geholpen, het heeft iets met de drivers te maken want zodra ik de drivers allemaal verwijder en reboot dan is alles normaal. Ik heb alle drivers al verwijderd en met een uninstall tool nog nagelopen en alle resten zoals mappen en register keys verwijderd. Ik heb vervolgens de gelekte 13.12 WHQL driver geinstalleerd, maar na een reboot is het weer terug naar een groot icoontje. Ik kom van een HD6950 in crossfire af en gebruik nog steeds dezelfde kabel en monitor (1080p 60hz). Met de oude setup had ik dit probleem niet.

Iemand ie dit ook gehad heeft en opgelost heeft?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:29
Heb je toevallig Windows 8(.1)? Dan even Windows Update er op los laten. Ik meen gelezen te hebben dat het een probleem in Windows is.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
nee ik heb Windows 7 x64, ik heb nu een optie in de muisinstellingen gedaan, maar volgens mij is dat een workaround. Nu is de muiscursor normaal alleen de tekst cursor niet, maar dat vind ik minder irritant dan de hele tijd zo`n grote :P

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Vandaag mijn Asus 280x met dc2 cooler ontvangen, maar helaas geen tests vanavond... wat een monster! Ik kom 5cm te kort in mijn kast ;) Na 12 jaar dus tijd voor een nieuwe behuizing, speciaal voor dit kaartje. Ik heb nog heel even geduld... haha

Ik dacht dat ik bij mijn huidige 6870 nog ruimte genoeg had maar dat was ook al kantje boord. De 30cm lange Asus past zonder twijfel niet.

[ Voor 22% gewijzigd door eborn op 18-12-2013 19:58 ]

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Weet iemand iets over voltage unlocks op de Saphire 290x? Ik zit op de wip en wil graag de Asus (die unlocked is), maar de 290x van Saphire ligt NU voor me te wachten in de winkel... en een maand extra wachten is zwaar.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• rikadoo
  • Niet online
Asus Bios erin flashen?

Tijgert schreef op donderdag 19 december 2013 @ 00:13:
Weet iemand iets over voltage unlocks op de Saphire 290x? Ik zit op de wip en wil graag de Asus (die unlocked is), maar de 290x van Saphire ligt NU voor me te wachten in de winkel... en een maand extra wachten is zwaar.
Volgens mij kun je er gewoon een Asus bios in flashen en die software gebruiken. En ik dacht dat MSI afterburner ook al support had. (beta 17)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• tracker72
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-05 12:02
De ''black-screens' zijn helaas nog niet verdwenen met de nieuwe 13.12 WHQL drivers op mijn 290x :(

De valley benchmark loopt nog steeds af- en toe vast. Het lijkt een vrij random probleem.
Hopelijk blijkt niet over een paar maanden dat het alsnog een hardware-fout is en ik de kaart alsnog moet rma-en.

• prutser001

prutser001

tracker72 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 09:26:
De ''black-screens' zijn helaas nog niet verdwenen met de nieuwe 13.12 WHQL drivers op mijn 290x :(

De valley benchmark loopt nog steeds af- en toe vast. Het lijkt een vrij random probleem.
Hopelijk blijkt niet over een paar maanden dat het alsnog een hardware-fout is en ik de kaart alsnog moet rma-en.
Maar tijdens het gamen gaat wel alles goed?

Zelf gebruik ik de laatste beta drivers 9.5? en heb nog geen problemen mogen ervaren.
Met MSI Afterburner heb ik wel wat met mijn fan speeds zitten veranderen zodat hij koeler bleef en niet naar de 95 graden liep.

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Wat bedoel je met 'black screens'? Ik heb gisteren men 280x (club3d) geinstalleerd, uitgebreid getest en goedgekeurd. Mijn pc is geconfigureerd om zijn beeld uit te schakelen na een uur inactiviteit.
Deze ochtend werd ik wakker, zet monitor aan en...niets, geen beeld, niet eens signaal. Mijn pc draaide verder prima, ik kon er nog remote op inloggen. Pas na een reboot kreeg ik terug beeld op men scherm. Vreemd :|

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik heb sinds dag 1 een R9 290X en ik heb zowat elke driver gezien sinds die dag. Ik heb nog nooit het Black Screen probleem gehad. Geen idee waar het aan ligt maar je zou al beginnen te vermoeden dat het aan een extern softwarepakket ligt of aan de hardware.
Phuncz schreef op donderdag 19 december 2013 @ 09:45:
Ik heb sinds dag 1 een R9 290X en ik heb zowat elke driver gezien sinds die dag. Ik heb nog nooit het Black Screen probleem gehad. Geen idee waar het aan ligt maar je zou al beginnen te vermoeden dat het aan een extern softwarepakket ligt of aan de hardware.
Same here. Alleen met zwaar overclocken kreeg ik het voor elkaar maar dat is dan ook niet zo raar :P

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• tolgon
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-07 01:32

tolgon

-----------

Morgen is het dan eindelijk zo ver en schaf ik de Sapphire R9 280x Toxic aan maar ik moet zeggen dat de berichten die ik lees over "coil whine" mij toch wat ongerust maken.

Is er iemand hier die onderhand al de kaart in kwestie heeft en zijn ervaringen kan delen?

-----------

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08 21:19
Astennu schreef op donderdag 19 december 2013 @ 09:47:
[...]

Same here. Alleen met zwaar overclocken kreeg ik het voor elkaar maar dat is dan ook niet zo raar :P
Ik heb een 290x en heb het probleem wel gehad. Bij mij was het na het grondig verwijderen van de AMD drivers en een herinstallatie daarvan helemaal verholpen. Gebaseerd op mijn ervaringen ligt het dus aan de drivers van AMD..

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

• evilpin0
Denk dat ik het mischien toch niet volhoud te wachten op de 290 met custom koelers. Zullen er in de toekomst customer koelers uitkomen die makkelijk te monteren zijn? Zoals hierboven al aangeven, uitdaging is leuk maar niet met duur spul :P

Heb ooit al eens een custom koeler op een x1900xt gezet, dat was makkelijk.

• tracker72
boe2 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 09:36:
Wat bedoel je met 'black screens'?....
Het scherm wordt zwart en enig optie is reboot.
Heb het ook in BF4. Het lijkt niet temp-gerelateerd want watergekoelde 290's hebben er ook last van.

zie dit draadje op overclock.net voor details. Er zijn veel mensen die er last van hebben.
Gemene deler lijkt het elpida geheugen wat op sommige kaarten zit (ook de mijne).

AMD geeft zelf aan dat het probleem bestaat. In de releasenotes van 13.12 staat dat het opgelost zou zijn :+

• Jaapoes
tracker72 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 10:09:
[...]
Heb het ook in BF4. Het lijkt niet temp-gerelateerd want watergekoelde 290's hebben er ook last van.

zie dit draadje op overclock.net voor details. Er zijn veel mensen die er last van hebben.
Gemene deler lijkt het elpida geheugen wat op sommige kaarten zit (ook de mijne).

AMD geeft zelf aan dat het probleem bestaat. In de releasenotes van 13.12 staat dat het opgelost zou zijn :+
Moet daar wel de kant tekening bij plaatsen dat ik last had van black screens waarbij het systeem wel gewoon door ging. Het scherm werd zwart maar op de achtergrond ging alles door, dus na een seconde of 10 kwam het beeld terug. Het waren geen harde vastlopers..

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

• tracker72
Jaapoes schreef op donderdag 19 december 2013 @ 09:55:
[...]
Bij mij was het na het grondig verwijderen van de AMD drivers en een herinstallatie daarvan helemaal verholpen. Gebaseerd op mijn ervaringen ligt het dus aan de drivers van AMD..
Welke procedure heb je gevolgd om de drivers te verwijderen?

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

tracker72 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 10:09:

Even out-of-the-box denken, het kan misschien ook bv. een RAMDAC zijn die te warm wordt of niet binnen de specs functioneert ? Het geheugen kan natuurlijk ook maar lijkt me vreemd aangezien je dan meestal beeld-corruptie krijgt ipv. geen video signaal (is het "no signal" ?).

• Jaapoes
tracker72 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 10:23:
[...]
Welke procedure heb je gevolgd om de drivers te verwijderen?
Deinstall via config scherm -> reboot in veilige modus -> driver sweeper er overheen -> reboot -> checken of driver sweeper nog iets kan vinden -> opnieuw installeren.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Driver Sweeper wordt tegenwoordig afgeraden (so the internet says), DDU zou tegenwoordig de betere keuze zijn en hier heb ik al redelijk wat cleans mee gedaan met succes en zonder drama.

• tracker72
Zo net een clean install uitgevoerd

- uninstall catalyst via add/remove programs (win8)
- reboot in safemode
- run DDU v9.9.0
- reboot
- download en install catalyst 13.12 van AMD site.
- reboot

Net 3 rondjes Valley Benchmark gedraaid en geen blackscreen meer.
Nu afwachten wat er de komende dagen gaat gebeuren.

edit: grrrr... en weer een blackscreen in BF4 (Testrange) :(

[ Voor 44% gewijzigd door tracker72 op 19-12-2013 11:34 ]

• prutser001

prutser001

tracker72 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:17:
Zo net een clean install uitgevoerd

- uninstall catalyst via add/remove programs (win8)
- reboot in safemode
- run DDU v9.9.0
- reboot
- download en install catalyst 13.12 van AMD site.
- reboot

Net 3 rondjes Valley Benchmark gedraaid en geen blackscreen meer.
Nu afwachten wat er de komende dagen gaat gebeuren.

edit: grrrr... en weer een blackscreen in BF4 (Testrange) :(
Gebruik eens msi afterburner om je temps/clocks te monitoren?

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
BF4 is het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Gisteren mijn Asus 280x DCII Top geïnstalleerd. Wat een heerlijke kaart. Snel, maar toch super stil. Zelfs als ik Battlefield 4 op Ultra speel, blijft de fan op 25% staan. Terwijl de kaart wel netjes op maximale kloksnelheid draait. Temperatuur hangt tussen de 50 en 60 graden. Na een aantal minuten Valley Benchmark draaien wordt dit overigens wel 60+, maar nog steeds blijft de kaart dan fluister stil.

Ten opzichte van mijn Sapphire 6870 is dit echt een verademing. Die begon al te blazen als Battlefield op het deploy scherm stond te wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkout10
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-01-2023
BF4 heeft inderdaad veel problemen. Het wordt ook wel Bug Frustation 4 genoemd.

@Tracker heb je al andere games geprobeerd? dan weet je of het aan BF4 ligt of toch aan iets anders.

D3 account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:27
Ik heb ook een r290x, draaiend op 8.1 en heb ook nog geen black scree gehad. Dit terwijl ik elke keer de drivers gewoon over de oude gooi en ook BF4 speel. Denk inderdaad dat dit eerder een software probleem is dan hardware. Heb af en toe wel wat coin whine volgens mij maar met die reference cooler een paar uur bf4 spelen en nergens last van :)

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 20:13
Ik heb gisteren mijn Club3D r9 280x Royalking ontvangen en de zegel van het zakje waarin de kaart zat is eraf gescheurd. Sterk vermoeden dat het een retour was van een ander. Werkt zover goed maar moet ik iets speciaal checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
vsy schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 16:06:
Ik heb gisteren mijn Club3D r9 280x Royalking ontvangen en de zegel van het zakje waarin de kaart zat is eraf gescheurd. Sterk vermoeden dat het een retour was van een ander. Werkt zover goed maar moet ik iets speciaal checken?
Het is lastig te bewijzen, maar als ik zo iets tegen zou komen had ik direct een belletje gedaan naar de webshop waar ik `m besteld had.

Zou niet weten waar je naar moet kijken als de kaart verder prima werkt, de vraag is hoe lang die kaart dan al in gebruik is geweest maar kan ook een retour binnen bedenktijd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Heeft iemand de nieuwe WHQL 13.12? drivers al geprobeerd met b.v. een 290 of 290x? Was wel benieuwd omdat ik weinig tijd heb om te testen en gewoon door moet kunnen met mijn werk (Even gamen moet ook wel kunnen).

Het zou leuk zijn als je in CCC ook een fan profiel kon maken zoals bij MSI Afterburner dat scheelt een hoop gedoe.

Nogsteeds zeer te spreken over de 290x, zeker als je van een HD5870 afkomt is het een hele vooruitgang, misschien dat ik over een tijdje nog kijk naar een andere koeler, vanavond eerst maar mijn TS13X installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tracker72
checkout10 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:50:
[...]

BF4 heeft inderdaad veel problemen. Het wordt ook wel Bug Frustation 4 genoemd.

@Tracker heb je al andere games geprobeerd? dan weet je of het aan BF4 ligt of toch aan iets anders.
Ik heb inmiddels ook een identieke black screen in een andere game gehad.

Bij wijze van experiment heb ik de maximaal toelaatbare temp in catalyst/overdrive van 95 naar 90 gezet. Daarna geen crash meer gehad. m'n clock gaat wel dramatisch omlaag :( Vanavond nog wat meer experimenteren. Als het een temp issue is lijkt het me een valide reden voor een rma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

prutser001 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 16:22:
Heeft iemand de nieuwe WHQL 13.12? drivers al geprobeerd met b.v. een 290 of 290x?
Yup, niets nieuws maar wel stabiel met BF4 buiten de client crashes van BF4 zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens hier een reviewtje van de R9 290 Tri-X van Sapphire:
http://www.kitguru.net/co...view-1600p-ultra-hd-4k/3/

Ze hebben de temperatuur en het geluid naar behoorlijke niveau's verlaagt, wat mij dan weer verbaast is dat de kaart in elke test onder de R9 290 in Uber Mode presteert. Waarom zou dat zijn? Hij is al ligt overclockt dus zou dan toch de reference kaart in Uber mode voorbij moeten gaan?

Wat ik ook niet snap is dat ze op deze kaart dan weer geen backplate hebben gezet, voor mij ook een reden om de Sapphire kaart niet aan te schaffen. Jammer, want ik vind het design verder erg mooi van de Tri-X kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 21:36:

Ze hebben de temperatuur en het geluid naar behoorlijke niveau's verlaagt, wat mij dan weer verbaast is dat de kaart in elke test onder de R9 290 in Uber Mode presteert. Waarom zou dat zijn? Hij is al ligt overclockt dus zou dan toch de reference kaart in Uber mode voorbij moeten gaan?

Wat ik ook niet snap is dat ze op deze kaart dan weer geen backplate hebben gezet, voor mij ook een reden om de Sapphire kaart niet aan te schaffen. Jammer, want ik vind het design verder erg mooi van de Tri-X kaarten.
Dat komt omdat dit een R9 290 is en geen 290X ;)
En dat van die backplate ben ik met je eens. Erg zonde, vind het zelf altijd wel fijn die extra stevigheid.

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Niet online
De vraag is zo een backplate echt wel nodig ? Zijn er al gevallen geweest waar het PCB heeft doorgebogen of zelfs is gebroken ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Nou, ik heb dan wel een oude HD5870 met een Club3D koeler, maar dat ding is ondertussen behoorlijk krom.

pricewatch: Club3D HD5870 Overclocked Edition die is het, een vrij lichte koeler eigenlijk. Ik denk dat moderne koelers zwaarder zullen zijn.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De reference R9 290-series heeft geen backplate nodig, de heatsink heeft al een "backplate" aan de voorkant van de kaart. Ik zou het persoonlijk wel leuk vinden, maar dat is iets voor de board partners om te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:51

Bever!

3

prutser001 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 17:56:
[...]

Gebruik eens msi afterburner om je temps/clocks te monitoren?
Bf3 had al blackscreens met infinite sound loops. Ik zie dat dit nog steeds in bf4 is, K spel
Pagina: 1 ... 8 ... 34 Laatste