Ach ja, bij hoge vraag gaat de kwaliteit van de onderdelen nou eenmaal vaak onderuit
De kaart werkte na test in het andere systeem gewoon goed. Nu blijkt het moederbord (MSI P67A-GD65 (B3)) defect te zijn. Zucht veel werkbbblije schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 00:30:
Lijkt inderdaad op een brakke voeding of kortsluiting in je moederbord. Even kijken wat de kaart bij je maat doet!
Overclocken pricewatch: Gigabyte GA-Z87-HD3 of pricewatch: Gigabyte GA-Z87X-D3H met pricewatch: Intel Core i5 4670K Boxed (€300 totaal)IceBlue schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 21:41:
[...]
De kaart werkte na test in het andere systeem gewoon goed. Nu blijkt het moederbord (MSI P67A-GD65 (B3)) defect te zijn. Zucht veel werk. Denk dat ik dan ook maar ineens overstap van het 1155 platform naar het 1150 platform.
Niet overclocken pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5 met een pricewatch: Intel Core i5 4570 Boxed (€250 totaal)
Maar als je al een goede CPU hebt zou ik niet zoveel geld uitgeven, voor een fractie van dat geld heb je een prachtig bord op je oude platform die nog jaren mee kan!
Uiteraard voor games ja : EyeFinity bestaande uit 1920x1200 maal 3 en BF3 op Low settings knalt al naar de 4,5 GB videogeheugen !!!
Ik heb MSI Afterburner gebruikt om te meten/monitoren
En sinds tegenwoordig de R9 290X en 780 Ti kaarten over de toonbank vliegen richting FPS gamers en simracers die steeds meer tripple screen gaan draaien lijkt me 8 GB of 12 GB videogeheugen helemaal niet zo raar binnenkort.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik houd van m'n 290X Tri-X. Had er eerst een gekocht, tweedehands via V&A hier natuurlijk, maar die klokte niet bepaald geweldig over en werd zelfs na een repaste met PK-1 wat warm.
Heb toen een tweede op de V&A gekocht hier want zag hem langs komen voor een goede prijs dus ik denk, dan maar eens even kijken of de tweede beter is dan de eerste.
Oh yeah.. Dat is hij. En ook niet een beetje. Ik draai nu 1200Mhz core, 1500Mhz VRAM +150mV (1.27v load) op 65% fanspeed loaded. Wel te horen maar niet echt luid en temps van 71c core max, 79c VRM1 max en 53c VRM2 max na een repaste met PK-1 voor de core.
Ook heb ik er een custom ColdZero backplate bij besteld
3DMark 11 (geen tweaks, validated) http://www.3dmark.com/3dm11/8141281
Foto's:

Heb toen een tweede op de V&A gekocht hier want zag hem langs komen voor een goede prijs dus ik denk, dan maar eens even kijken of de tweede beter is dan de eerste.
Oh yeah.. Dat is hij. En ook niet een beetje. Ik draai nu 1200Mhz core, 1500Mhz VRAM +150mV (1.27v load) op 65% fanspeed loaded. Wel te horen maar niet echt luid en temps van 71c core max, 79c VRM1 max en 53c VRM2 max na een repaste met PK-1 voor de core.
Ook heb ik er een custom ColdZero backplate bij besteld
Foto's:

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~
Prijs van de backplate? Hij ziet er erg goed uit.Imprezzion schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:38:
Ik houd van m'n 290X Tri-X. Had er eerst een gekocht, tweedehands via V&A hier natuurlijk, maar die klokte niet bepaald geweldig over en werd zelfs na een repaste met PK-1 wat warm.
Ook heb ik er een custom ColdZero backplate bij besteld![]()
Foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Warranty void als je er een bp op zet?
Die backplates zijn €22 incl verzending maar het hangt af van welke je neemt. De kleurenversies zijn duurder.
Kijk eens op www.coldzero.eu
Zijn voor alle kaarten beschikbaar vanaf HD7xxx en GTX6xxx
Kijk eens op www.coldzero.eu
~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~
Net wat ik dacht! Ik heb een I7 2600k die perfect draait op 4200. Ik heb zojuist hetzelfde MB volledig nieuw gevonden op marktplaats voor €40. Hopelijk bespaart me dit een hoop werk.bbblije schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 22:30:
[...]
Maar als je al een goede CPU hebt zou ik niet zoveel geld uitgeven, voor een fractie van dat geld heb je een prachtig bord op je oude platform die nog jaren mee kan!
Dat meen je niet! Ik heb hetzelfde bord en dat ging ook stuk toen ik er een 280x in stopte! (zie http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/41896486).IceBlue schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 21:41:
[...]
De kaart werkte na test in het andere systeem gewoon goed. Nu blijkt het moederbord (MSI P67A-GD65 (B3)) defect te zijn. Zucht veel werk. Denk dat ik dan ook maar ineens overstap van het 1155 platform naar het 1150 platform.
Maar ik had jullie deze vraag nog gesteld:
Wat me opvalt is dat als ik BF4 speel in AMD CCC bij AMD Overdrive de activity niet tegen de 100% komt. Maar altijd rond de 75% blijft. Ook blijft de kaart erg cool en blijven de fans rond de 30% draaien. Klopt dit wel?
Ik heb overigens Grahics Overdrive niet aanstaan.
Kheb een Asus R9 280x.
Bij mijn vorige kaart V&A aangeboden: Asus HD7870-DC2-2GD5 ging hij gelijk voluit met de fans. Dan had ik echt het idee dat de kaart zijn best deed en alles er uit werd gehaald.
Hoe ziet je fan profile er uit? En als je Bencht, 3DMark, Fur etc?PuckStar schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 19:31:
[...]
Dat meen je niet! Ik heb hetzelfde bord en dat ging ook stuk toen ik er een 280x in stopte! (zie http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/41896486).
Maar ik had jullie deze vraag nog gesteld:
Wat me opvalt is dat als ik BF4 speel in AMD CCC bij AMD Overdrive de activity niet tegen de 100% komt. Maar altijd rond de 75% blijft. Ook blijft de kaart erg cool en blijven de fans rond de 30% draaien. Klopt dit wel?
Ik heb overigens Grahics Overdrive niet aanstaan.
Kheb een Asus R9 280x.
Bij mijn vorige kaart V&A aangeboden: Asus HD7870-DC2-2GD5 ging hij gelijk voluit met de fans. Dan had ik echt het idee dat de kaart zijn best deed en alles er uit werd gehaald.
Wat is het "voordeel" van een backplate?Imprezzion schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:49:
Die backplates zijn €22 incl verzending maar het hangt af van welke je neemt. De kleurenversies zijn duurder.
Kijk eens op www.coldzero.euZijn voor alle kaarten beschikbaar vanaf HD7xxx en GTX6xxx
Die discussie weer. Esthetiek, en in sommige gevallen versterking van de PCB (echter deze is altijd gebogen).
Soms ook koelingbbblije schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 00:45:
[...]
Die discussie weer. Esthetiek, en in sommige gevallen versterking van de PCB (echter deze is altijd gebogen).
Als je daar een review van kan vinden icm met luchtkoeling dan zie ik hem graag.
[ Voor 4% gewijzigd door bbblije op 22-03-2014 01:22 ]
Verwijderd
In het geval van een metalen backplate zou ik me daar nog iets bij voor kunnen stellen, dan werkt het als een soort heatsink. De backplates van Coldzero zijn echter van plexiglas, dat gaat qua koeling weinig doen lijkt me zo. Maar goed, qua uiterlijk maakt het natuurlijk wel een verschil, daar gaat het om lijkt me. Of je dat de moeite waard vind lijkt me dan weer heel erg subjectief, maar daar is wat mij betreft niets mis mee. Ieder z'n meug.
Ik mis beveiliging 
Ik heb wel eens een schroevendraaier laten vallen op mijn lightning, was ik ff blij dat er een backplate op zat.
Ik heb wel eens een schroevendraaier laten vallen op mijn lightning, was ik ff blij dat er een backplate op zat.
Ik heb de MSI R9 270x Gaming 2g en hij werkt niet slecht. Ik krijg alleen vaak rare texture glitches in bf4 waardoor im soms gewoon even helemaal niks kan zien. Ik weet niet of dit aan de driver ligt of mijn hadware. Ik hoop het eerste
, ik heb op dit moment de 13.12 maar ook de laatste beta geprobeerd maar het blijft het zelfde. Mantle werkt bij mij ook voor geen meter, enorme fps drops en nog meer texture glitches.
Wat ook raar is is dat Minecraft nooit smooth draait. Ik heb oude drivers allemaal grondig verwijderd en ook nog windows opnieuw geintalleerd.
Of ik heb een bottleneck met mijn i5 2500 maar ik heb daar geen verstand van.
Wat ook raar is is dat Minecraft nooit smooth draait. Ik heb oude drivers allemaal grondig verwijderd en ook nog windows opnieuw geintalleerd.
Volgens mij draait ie dan wél slecht ipv niet...?! Wat gebeurt er als je het kaartje in een andere pc test?
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Ik heb het zelfde probleem, ik zit zelf even te wachten op nieuwe drivers,anders ga ik hem terug sturen.wooje13 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 10:44:
Ik heb de MSI R9 270x Gaming 2g en hij werkt niet slecht. Ik krijg alleen vaak rare texture glitches in bf4 waardoor im soms gewoon even helemaal niks kan zien. Ik weet niet of dit aan de driver ligt of mijn hadware. Ik hoop het eerste, ik heb op dit moment de 13.12 maar ook de laatste beta geprobeerd maar het blijft het zelfde. Mantle werkt bij mij ook voor geen meter, enorme fps drops en nog meer texture glitches.
Ik hoop dat de nieuwe drivers het op gaat lossen.
Blaat het niet dan schaapt het niet
Ja de prestaties zijn goed maar er is sowieso iets fout met de kaart, dus slecht ja
Met mijn vorige HD 6800 had ik geen problemen. Ik heb net een andwoordt van Alternate dat ik heb retour kan sturen en dan gaan hun hem testen. Dus waarschijnlijk krijg ik een nieuwe maar als ik mag kiezen ga ik Nvidia proberen.
Ja dat was ik ook eerst van plan, maar het hoort te werken met de 13.12 driver. Alternate zegt dat ze nog geen andere klachten hebben ontvangen voor de r9 270x. Dus ik ben benieuwd.Standby schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 13:23:
[...]
Ik heb het zelfde probleem, ik zit zelf even te wachten op nieuwe drivers,anders ga ik hem terug sturen.
Ik hoop dat de nieuwe drivers het op gaat lossen.
[ Voor 60% gewijzigd door Chopp op 22-03-2014 13:28 ]
genoeg te vinden anders over 270x modellen, op alle fora..
Maarja wrs de meest verkochte kaartjes atm
Maarja wrs de meest verkochte kaartjes atm
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Hmm net furmark geinstalleerd, maar die blijft fan speed op 0% weergeven (v1.13.0.0) terwijl gpu-z wel gewoon de fan-speed goed aangeeft. Bugje van furmark? Of driver niet goed? Heb een r9 290 tri-x oc.
Temperatuur wordt max 80 graden na 8 minuten ofzo maar de fanspeed draaide maar 45% op zn max. Is dat niet weinig?
Temperatuur wordt max 80 graden na 8 minuten ofzo maar de fanspeed draaide maar 45% op zn max. Is dat niet weinig?
Waarschijnlijk heeft dat met furmark te maken, mijn msi r9 had ik op auto gezet en bleef op 25%. Ik denk dat 45% voldoende maar als hij 80 graden wordt tijdens het gamen kan je hem altijd zelf iets sneller laten draaien in CCC.
Beter met zoiets als MSI Afterburner de curve van de ventilator wat agressiever zetten, dan loopt hij ook op en af tempsgewijs, als je handmatig de fan gaat instellen, draait hij toch ook zo hard als je idlet?
Vandaag een andere Gigabyte GV-R929OC-4GD gekregen omdat mijn eerste BSOD's gaf.
Kaart zit nu een paar uur in de pc, en tijdens het afspelen van een filmpje had ik mijn eerste BSOD al weer. Kortom ook met deze kaart lijkt wat mis te zijn
.
(heb 3 weken met mijn oude MSI HD6950 gewerkt zonder enige crash oid)
Kaart zit nu een paar uur in de pc, en tijdens het afspelen van een filmpje had ik mijn eerste BSOD al weer. Kortom ook met deze kaart lijkt wat mis te zijn
[ Voor 9% gewijzigd door Tortelli op 22-03-2014 15:23 ]
Voeding probleempje misschien? Wat zijn je overige specs?Tortelli schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 15:22:
Vandaag een andere Gigabyte GV-R929OC-4GD gekregen omdat mijn eerste BSOD's gaf.
Kaart zit nu een paar uur in de pc, en tijdens het afspelen van een filmpje had ik mijn eerste BSOD al weer. Kortom ook met deze kaart lijkt wat mis te zijn![]()
![]()
.
Core i7 920 @ 3,33Ghz
12GB ram
Intel 320 160GB SSD
Coolermaster Silent Pro M600 (600 watt)
Vreemde is dat hij crashed als hij idle is of ik b.v. een filmpje aan het afspelen ben, heb een uurtje of 2 gegamed zonder problemen
.
12GB ram
Intel 320 160GB SSD
Coolermaster Silent Pro M600 (600 watt)
Vreemde is dat hij crashed als hij idle is of ik b.v. een filmpje aan het afspelen ben, heb een uurtje of 2 gegamed zonder problemen

Ga je geheugen eens testen, of bv op 1 reepje draaien, kijken of de crashes uit blijven...?
Dan zou hij met mijn oude kaart toch ook gewoon moeten crashen?. Draai nu zo'n 3 jaar met dezelfde hardware (SSD, 12GB ram en HD6950) zonder problemen.
Nooit BDOD's of crashes, installatie is een ~jaartje oud maar behoorlijk clean.
(heb weinig zin hem opnieuw te installeren als het een hardware issue is
)
Nooit BDOD's of crashes, installatie is een ~jaartje oud maar behoorlijk clean.
(heb weinig zin hem opnieuw te installeren als het een hardware issue is
Ik gebruikte de beta drivers, draai nu met 13.12.
Vorige keer (krappe maand geleden) had ik exact dezelfde problemen, kreeg ook artifacts etc na een poosje. Tijdens het gamen had ik maar weinig crashes.
Vorige keer (krappe maand geleden) had ik exact dezelfde problemen, kreeg ook artifacts etc na een poosje. Tijdens het gamen had ik maar weinig crashes.
[ Voor 25% gewijzigd door Tortelli op 22-03-2014 16:22 ]
Kan je de kaart misschien in een ander systeem testen?
Ik wacht heel even af wat hij doet met deze drivers, anders prop ik hem in de pc van mijn moeder denk ik.
Een 290 in de pc van moepsTortelli schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 16:28:
Ik wacht heel even af wat hij doet met deze drivers, anders prop ik hem in de pc van mijn moeder denk ik.

Om te testen natuurlijk of het niet aan mijn hardware / windows installatie ligt natuurlijk
.
Moeder draait nu overigens met een 7800GTX, werd je 8-9 jaar geleden heel gelukkig van!.
Moeder draait nu overigens met een 7800GTX, werd je 8-9 jaar geleden heel gelukkig van!.
Hmm, ik zou dat alleen al upgraden naar een 750 kijkende naar stroomverbruik 
Ik dacht even dat je het wilde doneren aan je moeders pc
Ik dacht even dat je het wilde doneren aan je moeders pc
Voeding moet meer dan zat zijn. Met de 6950 (softmodded naar 6970) verbruikt het complete systeem "maar" zo'n 350 watt.
290 zal onder load meer verbruiken, maar geen 150-200 watt meer.
Een systeem met een R9 290 zal rond de 400W verbruiken...ik heb mijn systeem laatst nog gemeten tijdens een Furmark en een Prime95 sessie (dus beide actief).Tortelli schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 17:57:
Voeding moet meer dan zat zijn. Met de 6950 (softmodded naar 6970) verbruikt het complete systeem "maar" zo'n 350 watt.
Dat filmpje kijken....is dat via youtube?
Oeps totaal over het "filmpje kijken" heen gelezen... Zoals flex al vraagt, is dat via youtube? Een maat van mij heeft sinds enkele weken ook al bsod's tijdens het kijken van yt video's. Alles uitvoerig getest (memtest, furmark, prime), clean install met laatste drivers, bios flash, hardware acceleration uitschakelen, alle oc's eraf. Niets werkte... Dit is trouwens met een i5-3750k en een 660ti...
Zou je de dump van het bsod kunnen posten? Misschien kunnen we daar iets uit opmaken.
Zou je de dump van het bsod kunnen posten? Misschien kunnen we daar iets uit opmaken.
Geen youtube filmpje, maar via potplayer (64 bit).
Daar heb ik het niet over, meer dat een 7800 nogal inefficiënt is vandaag de dag.Tortelli schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 17:57:
Ik weet niet of dit aan de kaart ligt, maar ikheb een probleem, en volgens mij is dit sinds de betadriver 14.3 (voorheen 14.1).
Als ik mijn PC een half uurtje niet gebruik, gaat het scherm na 20 minuten in soort van standby. Vervolgens als ik terugkom en tik tegen de muis aan dan zou het scherm weer aan moeten springen, dit gebeurd niet het blijft zwart. Het enigste wat ik kan doen is een harde reset. Op mijn G15 toetsenbord zie ik dat de temperaturen van de kaart uit zijn geschakeld wat erop lijkt dat de GPU zichzelf in soort van standby mode zet?
Kan dit kloppen en kan iemand hierover meepraten? Of moet ik het ergens anders in zoeken. (Ga zo eerst even de stable driver installeren)
Als ik mijn PC een half uurtje niet gebruik, gaat het scherm na 20 minuten in soort van standby. Vervolgens als ik terugkom en tik tegen de muis aan dan zou het scherm weer aan moeten springen, dit gebeurd niet het blijft zwart. Het enigste wat ik kan doen is een harde reset. Op mijn G15 toetsenbord zie ik dat de temperaturen van de kaart uit zijn geschakeld wat erop lijkt dat de GPU zichzelf in soort van standby mode zet?
Kan dit kloppen en kan iemand hierover meepraten? Of moet ik het ergens anders in zoeken. (Ga zo eerst even de stable driver installeren)
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Ik heb hier in mijn systeem een XFX r9 290 DD black edition. Ik merkte laatst dat mijn PC continu warmer liep, ik heb een sabertooth x79 dus ik kan op vele plekken de temperatuur meten. Nu blijkt het probleem te zijn dat mijn videokaart nu constant op idle loopt met 939 mhz op de gpu en 1250 mhz op het geheugen, waardoor hij constant zo'n 55-60 graden is, terwijl er een load van 0 tot 1% is. Als ik MSI kombuster laat lopen gaat de load omhoog, maar begint de kaart zichzelf terug te klokken waarna hij zo rond de 750 mhz blijft steken met een temperatuur net boven de 70 graden.
Weet iemand hoe dit opeens kan en misschien ook hoe het opgelost kan worden?
Bij voorbaat dank, Job
Bij voorbaat dank, Job
Als je je specs post kan dat misschien ja.Job9999 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 19:14:
Ik heb hier in mijn systeem een XFX r9 290 DD black edition. Ik merkte laatst dat mijn PC continu warmer liep, ik heb een sabertooth x79 dus ik kan op vele plekken de temperatuur meten. Nu blijkt het probleem te zijn dat mijn videokaart nu constant op idle loopt met 939 mhz op de gpu en 1250 mhz op het geheugen, waardoor hij constant zo'n 55-60 graden is, terwijl er een load van 0 tot 1% is. Als ik MSI kombuster laat lopen gaat de load omhoog, maar begint de kaart zichzelf terug te klokken waarna hij zo rond de 750 mhz blijft steken met een temperatuur net boven de 70 graden.
Bij voorbaat dank, Job
Een eigen topic is misschien nog wel handiger, anders gaat hier alles zo door elkaar lopen.
Misschien niet helemaal het goede topic, maar cdromland heeft nu een xfx stock koeler 290X voor 400€ (tijdelijke actie)
Tja... Als je er een goede koeler bij kan fixen voor een leuk prijsje via de V&A/marktplaats is het wel een leuke deal. Ik zou hem niet gelijk in het aanbiedingen topic plaatsen, dan is hij gelijk uitverkocht.tobitronics schreef op maandag 24 maart 2014 @ 21:15:
Misschien niet helemaal het goede topic, maar cdromland heeft nu een xfx stock koeler 290X voor 400€ (tijdelijke actie)
Ik heb de specs van mijn systeem toegevoegd aan mijn inventaris.Frozen schreef op maandag 24 maart 2014 @ 21:02:
[...]
Als je je specs post kan dat misschien ja.
Een eigen topic is misschien nog wel handiger, anders gaat hier alles zo door elkaar lopen.
Wat ik zo gauw kan bedenken :Job9999 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 19:14:
Bij voorbaat dank, Job
- Tweede monitor aangesloten ? (Zie ik niet in je inventaris, maar vraag het toch effe : De 5xxx serie werd warmer in 2D als je meer dan 1 scherm had aangesloten)
- VRM temperaturen uitgelezen ?
Custom koelers willen deze nog weleens slecht koelen helaas...
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ben zelf wel een beetje teleur gesteld in het automatische down clocken van de core speeds, mijn 290 heeft duidelijk stutter als ik de core speed niet op max speed forceer. De technologie van automatische downclocken werkt duidelijk niet in sneller shooters (titanfall). Beetje irritant dat er geen optie is om de speeds constant te forceren als je een spel speelt, de downclock technologie heeft me inmiddels al veel performence problemen opgeleverd, ook in andere games.
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Ik heb sinds een paar weken de MSI 280X Gaming 3G maar ik loop tegen een heel vervelend probleem.
In deze thread staat verder beschreven wat het is.
http://forums.amd.com/gam...catid=440&threadid=168806
In het kort, op de desktop dus als de kaart zijn clocks terugschroeft in 2D modus krijg ik, voor mij op willekeurige momenten, een flikkering van het beeld. Tijdens games heb ik totaal geen last van artifacts of iets dergelijks en met de temperatuur zit het ook goed.
De 280x wordt in combinatie met een Gigabyte z87x-d3h en Cooler Master V650S voeding.
Ook heb ik verschillende drivers geprobeerd, van MSI zelf en van AMD (13.12-14.3)
Heeft iemand hier ervaring mee?
In deze thread staat verder beschreven wat het is.
http://forums.amd.com/gam...catid=440&threadid=168806
In het kort, op de desktop dus als de kaart zijn clocks terugschroeft in 2D modus krijg ik, voor mij op willekeurige momenten, een flikkering van het beeld. Tijdens games heb ik totaal geen last van artifacts of iets dergelijks en met de temperatuur zit het ook goed.
De 280x wordt in combinatie met een Gigabyte z87x-d3h en Cooler Master V650S voeding.
Ook heb ik verschillende drivers geprobeerd, van MSI zelf en van AMD (13.12-14.3)
Heeft iemand hier ervaring mee?
ja ik bij mijn 280x van msi. teruggestuurd en een 290 gehaald
Om nog even terug te komen op mijn probleem van vorige week. Mijn kaart werd niet herkend en na een BIOS update bleek mijn MB dood te zijn. Ik heb per geluk nog hetzelfde MB nieuw kunnen vinden bij een mede tweaker. Gisteren de PC omgebouwd met hetzelfde probleem, nieuwe kaart geen boot. Oude kaart erin en alles werkte. Gelukkig ging deze keer de BIOS update wel goed en met de nieuwe BIOS werkt alles zoals het hoort. Alvast bedankt voor de hulp.
Neem aan teruggestuurd naar de webshop want denk dat ik daar misschien iets te laat mee ben ondertussenSaven schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 13:33:
ja ik bij mijn 280x van msi. teruggestuurd en een 290 gehaald
Er is maar een scherm aangesloten. De temperaturen van vrm liggen rond de 45 graden als de kaart op 939mhz idle loopt. Als hij op de normale idle loopt (300 mhz gpu en 150 mhz gddr5) dan is de gpu rond de 34 graden en de vrm temperaturen rond de 27 graden.nero355 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 00:00:
[...]
Wat ik zo gauw kan bedenken :
- Tweede monitor aangesloten ? (Zie ik niet in je inventaris, maar vraag het toch effe : De 5xxx serie werd warmer in 2D als je meer dan 1 scherm had aangesloten)
- VRM temperaturen uitgelezen ?
Custom koelers willen deze nog weleens slecht koelen helaas...
Vandaag de Sapphire 290 Tri X in ontvangst mogen nemen van Alternate, eerste reactie, WOW wat een verschil vergeleken met met 6870 van xfx, maar kan het kloppen dat de kaart niet warmer word als 60•C onder full load? Kaart is op dat moment ook bijna fluisterstil hoor hem iets zoemen?
Tot nu toe ben ik heel erg blij met me aankoop!
Tot nu toe ben ik heel erg blij met me aankoop!
Nee klopt heb alleen maar battlefield 4 opgestart haha, ik zal Valley zo is opstarten
Dan doet mijn Asus R9 280X DCII het lang nog niet zo slecht, gemiddeld over 3x op extreme HD: 2050 score.Jirachi schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 16:45:
Dan werkt je kaart waarschijnlijk nog niet op 100%. Draai eens een Valley benchmark op extreme HD en monitor de temps en load percentage met MSI afterburner. Je score moet op ~2300 +- 200 uitvallen.
http://prntscr.com/34ardv
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Das inderdaad een nette score. Alhoewel ik er wel even bij wil vermelden dat onder de 2300 voor de R9 290 wel erg laag is. Ikzelf kom rond de 2450.
Gemiddeld na 3 runs kom ik op een score van 2370 uit volgens mij best netjes, Kaart wordt ook niet warmer als 71 graden celsius met fanspeed op autoJirachi schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 17:24:
Das inderdaad een nette score. Alhoewel ik er wel even bij wil vermelden dat onder de 2300 voor de R9 290 wel erg laag is. Ikzelf kom rond de 2450.
waar mijn 6870 een straaljager was
bij mij fanspeed op auto:Mixie100 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 17:27:
[...]
Gemiddeld na 3 runs kom ik op een score van 2370 uit volgens mij best netjes, Kaart wordt ook niet warmer als 71 graden celsius met fanspeed op auto![]()
core: 74 max
fan speed: 41% max
vrm: 74 max
vrm 55 max
Score 2400 met de drivers: 14.2 beta.
Prima score en temp.Mixie100 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 17:27:
[...]
Gemiddeld na 3 runs kom ik op een score van 2370 uit volgens mij best netjes, Kaart wordt ook niet warmer als 71 graden celsius met fanspeed op auto![]()
ja klopt, ik zat eerst te twijfelen of ik er mee kon leven, want ik baalde als een stekker natuurlijkCaptain Obvious schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:11:
[...]
Neem aan teruggestuurd naar de webshop want denk dat ik daar misschien iets te laat mee ben ondertussen
misschien kun jij m verpatsen 2ehands maar ik weet niet hoeveel verlies je dan draait. garantiekwestie enz is ook allemaal lang en ellende
[ Voor 10% gewijzigd door Saven op 26-03-2014 22:41 ]
Kan er mij iemand helpen aub????
Ik heb een AMD R9 290 videokaart maar als ik een spel speel loopt hij telkens vast en krijg ik bluescreens....
Ligt dit aan de drivers of aan de hardware?
Héél vervelend!
mvg,
Pieter
Ik heb een AMD R9 290 videokaart maar als ik een spel speel loopt hij telkens vast en krijg ik bluescreens....
Ligt dit aan de drivers of aan de hardware?
Héél vervelend!
mvg,
Pieter
Pieter, dat kunnen we zo niet vertellen.
Op welke drivers draai je?
In welke games crash je?
Hoe heet wordt de kaart onder load?
Draai eens een Valley benchmark. Kijk of dit wel lukt en lees de maximale temperatuur die er gemeten is door MSI Afterburner. Wat is de score?
In welke games crash je?
Draai eens een Valley benchmark. Kijk of dit wel lukt en lees de maximale temperatuur die er gemeten is door MSI Afterburner. Wat is de score?
En wat is de rest van je hardware en software op je PC? Heb je overclocks? Is het een gloednieuwe kaart of 2e hands? Ook niet onbelangrijk...Jirachi schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 23:45:
Pieter, dat kunnen we zo niet vertellen.
In welke games crash je?
Sinds dit ongeveer het 10e mailtje is mbt levertijden van mijn order, ben ik er een beetje aan gewend geraakt.Azerty mailt:
U heeft bij ons 1 of meerdere stuks van het product 'Gigabyte GV-R928XOC-3GD-GA BF4 - Grafische
kaart - Radeon R9 280X - 3 GB GDDR5 - PCI Express 3.0 x16 - HDMI, DVI-I, 2 x mini-DP' besteld.
Helaas is gebleken dat dit product niet meer leverbaar is, waardoor uw order niet verder verwerkt
kan worden.
U wordt vriendelijk verzocht op deze email te reageren wat uw voorkeur is. Wanneer u niet reageert
kan de order niet worden afgewikkeld.
U kunt kiezen uit:
1) Annuleren product
Indien u het product wenst te annuleren, kunt u dat doorgeven aan verkoop@azerty.nl. Zij zullen dan
doorgeven hoe het financieel afgewikkeld zal worden.
Vergeet u niet uw ordernummer te vermelden.
2) Alternatief product
Indien u een alternatief product wenst, die op voorraad is of een beperkte levertijd heeft, kunt u
dat doorgeven aan verkoop@azerty.nl.
Zij zullen dan doorgeven hoe het financieel afgewikkeld zal worden. U hoort dan direct wat het
verschil in prijs is en wat u dient bij te betalen of terug krijgt.
Indien u hulp nodig heeft bij het zoeken naar een alternatief, horen wij het graag.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Verkoop afdeling Azerty

[ Voor 5% gewijzigd door Valentijn op 27-03-2014 10:58 ]
Keep it cool
Zoals het er staat? Product niet meer leverbaar en via mail reageren wat je wil. Annuleren of vergelijkbaar product. Puur een wilde gok natuurlijk!
Ik vroeg me af of er al iemand ervaring heeft met de R9-290x in crossfire?
Ik wil dit gewoon even proberen voordat ik de 2de kaart in een ander systeem zet en ben benieuwd waar ik rekening mee moet houden, ik gebruik nu de 14.2 beta drivers.
Voeding is 750watt 92% gold oid, en anders voed ik de videokaart tijdelijk gewoon met een 2de losse voeding.
Ik meen gelezen te hebben dat het opgenomen vermogen op +/- 700watt ligt met 2 x 290x.
Ik verwacht niet dat ik deze setup zal blijven gebruiken maar ik ben gewoon erg benieuwd wat dit gaat doen, misschien dat ik ook nog even met eyefinity ga knoeien 5760x1080 (3 x 24").
Ik wil dit gewoon even proberen voordat ik de 2de kaart in een ander systeem zet en ben benieuwd waar ik rekening mee moet houden, ik gebruik nu de 14.2 beta drivers.
Voeding is 750watt 92% gold oid, en anders voed ik de videokaart tijdelijk gewoon met een 2de losse voeding.
Ik meen gelezen te hebben dat het opgenomen vermogen op +/- 700watt ligt met 2 x 290x.
Ik verwacht niet dat ik deze setup zal blijven gebruiken maar ik ben gewoon erg benieuwd wat dit gaat doen, misschien dat ik ook nog even met eyefinity ga knoeien 5760x1080 (3 x 24").
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
heb sinds gisteren 2 r9 290x in crossfire zitten.
bevindingen nieuwe games is een verademing zeker voor triple screen
heb wel wat problemen met mijn dx9 games. maar ben er bijna uit met RadeonPRo
heb wel 1000W voeding dus kan je daar niet helpen
bevindingen nieuwe games is een verademing zeker voor triple screen
heb wel wat problemen met mijn dx9 games. maar ben er bijna uit met RadeonPRo
heb wel 1000W voeding dus kan je daar niet helpen
Mijn order was inmiddels al een paar maanden oud. Ik heb vanavond de MSI R9280X bij alternate gekocht voor 279 (blij verrast dat hij niet duurder bij ze was dan andere sites) en nog eens op voorraad! morgenmiddag word hij bezorgdCreative S schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:36:
Zoals het er staat? Product niet meer leverbaar en via mail reageren wat je wil. Annuleren of vergelijkbaar product. Puur een wilde gok natuurlijk!
Keep it cool
750W is wel krab voor een dual r9 290x setup hoor.. Waarschijnlijk zul je geen problemen ondervinden, want beide kaarten maximaal belasten is niet reeel. Ik zou in ieder geval niet gaan overklokken.
Ik zelf heb 2x R9 290, stock OC, sapphire Tri-X in combinatie met een platinum rated 860W.
Ik zelf heb 2x R9 290, stock OC, sapphire Tri-X in combinatie met een platinum rated 860W.
Ik heb ze er nu in zitten 2 x 290x in crossfire met Beta 14.2 drivers.
Installatie verliep probleemloos, wel even met fan profiles zitten knoeien (MSI Afterburner leest 2de kaart niet goed uit?)
Als ik bij de kaart kijk staat er 20bit geheugen bus? 20Gbit oid (ben niet thuis dus kan het niet controleren). terwijl er bij de 'hoofd kaart 512bit/640gbit staat oid.
1 Ding waar ik wel achter ben gekomen is dat de games fullscreen moeten draaien, dus geen borderless windowed/windowed mode.
Dat er een dikke vooruitgang in benchmarks zit Valley 5402 punten was eerst 2300 ofzo, dit maakt me niet echt uit aangezien het mij meer om de games gaat.
Het enige dat ik niet helemaal duidelijk vindt is wanneer je nou werkelijk crossfire gebruikt?
Uiteraard heb ik het getest met BF4 maar om wat voor reden dan ook blijft Vsync aan staan (En krijg dit niet uit)
Maar in b.v. BF4 lijkt het eerder minder goed te draaien dan beter, waar ik op 1 kaart @ Mantle/Ultra/130% res scale tussen de 60 en 88 fps bleef hangen zit hij nu strak op de 60 fps met in sommige gevallen drops naar 50-55 wat uiteraard onzin is.
In CCC staat Vsync uit in BF4 staat Vsync uit en toch krijg ik max 60fps te zien.
In BF3 zit hij strak op 200FPS @ Ultra wat wel te merken is ook.
Installatie verliep probleemloos, wel even met fan profiles zitten knoeien (MSI Afterburner leest 2de kaart niet goed uit?)
Als ik bij de kaart kijk staat er 20bit geheugen bus? 20Gbit oid (ben niet thuis dus kan het niet controleren). terwijl er bij de 'hoofd kaart 512bit/640gbit staat oid.
1 Ding waar ik wel achter ben gekomen is dat de games fullscreen moeten draaien, dus geen borderless windowed/windowed mode.
Dat er een dikke vooruitgang in benchmarks zit Valley 5402 punten was eerst 2300 ofzo, dit maakt me niet echt uit aangezien het mij meer om de games gaat.
Het enige dat ik niet helemaal duidelijk vindt is wanneer je nou werkelijk crossfire gebruikt?
Uiteraard heb ik het getest met BF4 maar om wat voor reden dan ook blijft Vsync aan staan (En krijg dit niet uit)
Maar in b.v. BF4 lijkt het eerder minder goed te draaien dan beter, waar ik op 1 kaart @ Mantle/Ultra/130% res scale tussen de 60 en 88 fps bleef hangen zit hij nu strak op de 60 fps met in sommige gevallen drops naar 50-55 wat uiteraard onzin is.
In CCC staat Vsync uit in BF4 staat Vsync uit en toch krijg ik max 60fps te zien.
In BF3 zit hij strak op 200FPS @ Ultra wat wel te merken is ook.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Dat hij strak op 60 fps blijft staan in crossfire heeft te maken met je Vsync dat aan staat. Als die optie aan staat dan zal de kaart niet meer fps produceren dan dat je monitor ververst. In de meeste gevallen is dit 60 keer per seconde, net zoals bij jou. Als het je lukt om die optie uit te schakelen, dan zal je FPS wel aanzienlijk hoger zijn.
Verder lijkt het me een Valley score van 5402 strek. Dat is een verbetering van meer dan 200 procent. Waarschijnlijk ben je vergeten de preset op Extreme HD te zetten.
Verder lijkt het me een Valley score van 5402 strek. Dat is een verbetering van meer dan 200 procent. Waarschijnlijk ben je vergeten de preset op Extreme HD te zetten.
Ik heb mijn MSI R9 290 Gaming 4G op 1100mhz staan dat gaat prima, wordt max 78 graden na 3x valley benchmark (ongeveer 2600).
Vreemd genoeg krijg ik soms tijdens het spelen van titanfall kleine artifacts terwijl de kaart dan vaak nog koeler is omdat titanfall niet contact 100% load trekt. Gelukkig draait titanfall zelfs op stock snelheid nog prima
.
Vreemd genoeg krijg ik soms tijdens het spelen van titanfall kleine artifacts terwijl de kaart dan vaak nog koeler is omdat titanfall niet contact 100% load trekt. Gelukkig draait titanfall zelfs op stock snelheid nog prima
- FPS cap in console ?prutser001 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 12:03:
- Game opnieuw installeren ?
- Windows opnieuw installeren ?
Roep maar wat opties
Verwijderd
Een hogere framerate draaien dan de refreshrate van je monitor is nutteloos aangezien je grafische kaart dan frames rendered die je monitor nooit laat zien. Het resulteert hooguit in tearing issues, maar dat is dan weer niet iets om blij mee te zijn. Vsync heeft zo z'n nadelen maar een framelimiter werkt over het algemeen vrij goed, al is dat wel iets wat heel erg kan verschillen van spel tot spel.
Er is vast geen sprake van een FSPcap. Zijn game draait namelijk strak vanwege de Vsync die aan staat. Je zou eventueel de game opnieuw kunnen installeren.. dit zal misschien het probleem oplossen, maar ik zou eerst even kijken of je dit niet op een andere manier kan oplossen dmv. trial and error.nero355 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 02:08:
[...]
- FPS cap in console ?
- Game opnieuw installeren ?
- Windows opnieuw installeren ?
Roep maar wat opties
Windows opnieuw installeren is in dit geval wel het laatste dat je wil doen.
Ik kan voor een goede FPS limiter D3Doverrider aanraden. Om de FPS cap weg te halen zou ik 1-2-3 geen oplossing weten behalve het dan via de driver uit te schakelen.
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
heb dit dus ook is een rechthoek met in die rechthoek kleine viekanten waar de textures later refreshen.pimsch schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 19:20:
Ik heb mijn MSI R9 290 Gaming 4G op 1100mhz staan dat gaat prima, wordt max 78 graden na 3x valley benchmark (ongeveer 2600).
Vreemd genoeg krijg ik soms tijdens het spelen van titanfall kleine artifacts terwijl de kaart dan vaak nog koeler is omdat titanfall niet contact 100% load trekt. Gelukkig draait titanfall zelfs op stock snelheid nog prima.
is volgens mij een driver issue
Sinds enkele weken de MSI R9 290X Gaming in gebruik.
Zeer tevreden met deze kaart.
Goed merkbaar maar niet storend.
Als ik hem echter ga overclocken begint de geluidsproductie wel te stijgen.
Vanaf 1130Mhz gaat deze wel artefacten tonen bij meerdere benchmarks en games.
Ik zit nog te denken om de kaart te gaan waterkoeler met een NZXT Kraken G10,
maar ben niet zeker over de compitabiliteit.
Ik heb zelf een R9 290 met een arctic en zolang ik geen heaven benchmark doe (waardoor de VRM`s heel hoog worden) is de temperatuur rond de 30/40 graden idle. En tijdens gamen fan op 30/40% rond de 55/60 graden.
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Hij lijkt op een reference kaart. Hij zou dit design moeten hebben:BasRR schreef op donderdag 03 april 2014 @ 09:44:
Sinds enkele weken de MSI R9 290X Gaming in gebruik.

Vooral letten op de schroefgaten rond de core, daarop bevestig je de G10 zover ik weet.
Wat is hoog? Draai nu stabiel op 1160 clock en 1340 geheugen met arctics xtreme iii koeler (gigabyte ref 290). Core zit zeker nog meer speel ruimte, maar me vram wordt 88 graden, de vram temps stijgen ook als ik de core extra overclock. De core zelf komt niet boven de 70 graden.rikadoo schreef op donderdag 03 april 2014 @ 09:56:
Ik heb zelf een R9 290 met een arctic en zolang ik geen heaven benchmark doe (waardoor de VRM`s heel hoog worden) is de temperatuur rond de 30/40 graden idle. En tijdens gamen fan op 30/40% rond de 55/60 graden.
Probleem van de artics xtreme iii is dat hij de core eigenlijk te goed koelt vergeleken met de omliggende vrams en voltage.
Je kan het beste een profile instellen waardoor de arctic op 100% (of 75% oid) fanspeed gaat als je gaat gamen. Ik vind het geluid op 100% totaal niet storrend, beter nog het is nog een mooi geluidje ook
1160, lekker hoor. Heb je dan nog wat met het voltage gedaan? Boven de 1100 begint hij bij mij al snel artifacts te geven in valley terwijl hij niet boven de 75 graden komt.
De schroefgaten en spoelen lijken precies het zelfde als op de foto. Een G10 moet dus wel mogelijk zijn lijkt mij.Phuncz schreef op donderdag 03 april 2014 @ 10:00:
[...]
Hij lijkt op een reference kaart. Hij zou dit design moeten hebben:
Vooral letten op de schroefgaten rond de core, daarop bevestig je de G10 zover ik weet.
Heb voltage in Trixx op + 62 (kan tot 200) staan en power limiet op + 50% in AMD drivers. Probeer eens de voltage op +50 en + 50% power limiet te zetten en je core wat te verhogen, als hij dan geen artiffcats vertoont kreeg hij te weinig stroom, als hij nog wel artifcats vertoont is het waarschijnlijk de max van je kaart.pimsch schreef op donderdag 03 april 2014 @ 10:31:
1160, lekker hoor. Heb je dan nog wat met het voltage gedaan? Boven de 1100 begint hij bij mij al snel artifacts te geven in valley terwijl hij niet boven de 75 graden komt.
De Core en de VRM worden prima gekoeld met mijn Arctic Xtreme 3, alleen als ik heaven benchmark draai word het rond de 100 graden. Maar tijdens gamen niet hoger als 60 graden, zowel core als VRM. en dan gaat de FAN op 40/50%.evilpin0 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 10:16:
[...]
Wat is hoog? Draai nu stabiel op 1160 clock en 1340 geheugen met arctics xtreme iii koeler (gigabyte ref 290). Core zit zeker nog meer speel ruimte, maar me vram wordt 88 graden, de vram temps stijgen ook als ik de core extra overclock. De core zelf komt niet boven de 70 graden.
Probleem van de artics xtreme iii is dat hij de core eigenlijk te goed koelt vergeleken met de omliggende vrams en voltage.
Je kan het beste een profile instellen waardoor de arctic op 100% (of 75% oid) fanspeed gaat als je gaat gamen. Ik vind het geluid op 100% totaal niet storrend, beter nog het is nog een mooi geluidje ookEn de omliggende koelvinnen voor je vram ect wordt op deze manier ook beter gekoeld.
Bij mij wordt de valley benchmark (lijkt mij even zwaar als heaven) even heet dan waneer ik een spel speel met 100% gpu load (zijn weinig games die 100% gpu load vragen van de 290).rikadoo schreef op donderdag 03 april 2014 @ 14:41:
[...]
De Core en de VRM worden prima gekoeld met mijn Arctic Xtreme 3, alleen als ik heaven benchmark draai word het rond de 100 graden. Maar tijdens gamen niet hoger als 60 graden, zowel core als VRM. en dan gaat de FAN op 40/50%.
Ik vind de 40 graden verschil niet echt logische verklaarbaar eigenlijk, zou toch een mijn tip opvolgen en je fan hard laten waaien als de temps boven de 60-65 graden uit komen. Als je 290 eronder blijft, hoor je hem toch niet, als die toch erg heet wordt is die iig goed gekoeld.
Hier: Algemeen GPU Overclock Topic #1dabelg schreef op donderdag 03 april 2014 @ 13:19:
hoe verander ik voltage ? welke software
Vind het zo prima, de VRM en de GPU temps kan ik tijdens gamen in de gaten houden en heb verder voor de GPU met Trixx een FAN profile aangemaakt. De temps blijven prima en stukken lager als met de reference cooler.evilpin0 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 14:52:
[...]
Bij mij wordt de valley benchmark (lijkt mij even zwaar als heaven) even heet dan waneer ik een spel speel met 100% gpu load (zijn weinig games die 100% gpu load vragen van de 290).
Ik vind de 40 graden verschil niet echt logische verklaarbaar eigenlijk, zou toch een mijn tip opvolgen en je fan hard laten waaien als de temps boven de 60-65 graden uit komen. Als je 290 eronder blijft, hoor je hem toch niet, als die toch erg heet wordt is die iig goed gekoeld.
Thanks man, voltage +100 gedaan in Afterburner en dan verdwijnen de artifacts. Ik heb nu 1140 stabiel twee keer valley laten draaien zonder artifacts.evilpin0 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 10:51:
[...]
Heb voltage in Trixx op + 62 (kan tot 200) staan en power limiet op + 50% in AMD drivers. Probeer eens de voltage op +50 en + 50% power limiet te zetten en je core wat te verhogen, als hij dan geen artiffcats vertoont kreeg hij te weinig stroom, als hij nog wel artifcats vertoont is het waarschijnlijk de max van je kaart.
Mijn geheugen is trouwens echt helemaal niet klaar om te overclocken, zelfs bij 1350 crasht mijn PC helemaal. Ik ga maar niet rommelen met het voltage van het geheugen, dat is het me niet waard

[ Voor 14% gewijzigd door pimsch op 04-04-2014 07:53 ]
thnx voor die volt mod tip, ben in crossfire mijn artifacts kwijt.
zie zelfs dat msi voor zijn R9 290x gaming kaarten standard in msi afterburner +13mv doet
daarom dat ik dus zonder afterburner artifacts kreeg soms.
zie zelfs dat msi voor zijn R9 290x gaming kaarten standard in msi afterburner +13mv doet
daarom dat ik dus zonder afterburner artifacts kreeg soms.
Op het moment dat iemand deze heeft, schroom niet om er wat over te vertellen
Hij ziet er imo een stuk beter uit dan de banaan die momenteel in mijn kast zit. Hoewel deze nieuwe nog steeds plastic-fantastic lijkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Frozen op 04-04-2014 20:12 ]
Ben benieuwd naar de benchmarks! Dit blauw staat ook een stuk beter in mijn kast! Al wel gelezen dat Sapphire beweert dat hij nog koeler is dan de tri-x, oh joy!
Avond jongens!,
Raar probleem met mijn nieuwe videokaart..
Was Battlefield 4 aan het spelen plots een zwart scherm met een soort kraak (buzzing) geluid door de speakers en me beelscherm gaf aan No input/Entering sleep mode,
Me specs,
AMD FX8350
Asrock 990FX Extreme 3(Ja ik weet die moet veranderen met deze CPU)
Sapphire R9 290 Tri X
Samsung 250 GB SSD
WD 1 TB HDD
Seasonic M12 620 Watt Bronze zo uit me hoofd
En 8 GB Corsair ram.
Windows 8.1 Legaal gekocht laatste updates BIOS en alles is ook uptodate evenals me drivers van de videokaart,
Heb al verscheidene dingen gedaan verschillende videokaart drivers maar het gebeurt heel sporadisch
Valley en PRIME95 evenals Memtest komen ze allemaal door zonder een enkel probleem en de temperaturen blijven ook netjes
Enigste gekke wat ik merkte is dat de gpu load tijdens benchmarks nogal schommelt?
99% 12$ 100% 56% en ga zo maar door....
Hebben jullie nog een idee?
Was Battlefield 4 aan het spelen plots een zwart scherm met een soort kraak (buzzing) geluid door de speakers en me beelscherm gaf aan No input/Entering sleep mode,
Me specs,
AMD FX8350
Sapphire R9 290 Tri X
Samsung 250 GB SSD
WD 1 TB HDD
En 8 GB Corsair ram.
Windows 8.1 Legaal gekocht laatste updates BIOS en alles is ook uptodate evenals me drivers van de videokaart,
Heb al verscheidene dingen gedaan verschillende videokaart drivers maar het gebeurt heel sporadisch
Valley en PRIME95 evenals Memtest komen ze allemaal door zonder een enkel probleem en de temperaturen blijven ook netjes
Enigste gekke wat ik merkte is dat de gpu load tijdens benchmarks nogal schommelt?

Dat is je kabeltjeMixie100 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 22:29:
Avond jongens!,
Me specs,
AMD FX8350
Sapphire R9 290 Tri X
Samsung 250 GB SSD
WD 1 TB HDD
En 8 GB Corsair ram.
[afbeelding]
Stop die eens goed in je monitor en in je gpu, gebruik anders een ander kabeltje.