Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Heb het waterblokje voor mijn R9-290X hier al liggen, nu nog wachten tot de H220 omgeruild is (Dead On Arrival). Ben het lawaai onderhande ook wel beu van de reference cooler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 08:38

Saven

Administrator

Heb de laatste driver van AMD site gehaald voor mijn R9 290 tri x oc (heel het catalyst pakket volgens mij van zon 200MB) maar sinds deze driver hoor ik een hardware removed, en daarna een hardware connected geluidje van Windows als ik mijn scherm aan zet (als ik hem uitzet is er geen geluidje). Als ik die driver deactiveer via apparaatbeheer dan gebeurt dat niet meer.

Wat zou er aan de hand zijn? Heel erg vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 18:33
Saven schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:54:
Ik heb trouwens een Seasonic 620W voeding. Moet genoeg zijn icm met een i7 4770 en r9 290 tri x oc denk ik? Of ben ik de sjaak :P
De Sapphire R9 290 TRI-X OC draait full load zo'n 300W, mijn systeem full load (dus CPU & GPU tegelijk 100%) trekt zo'n 400W. Heb dezelfde voeding...een Seasonic 620W.

Je moet als je problemen heb met de kaart alleen niet Sapphire contacten, die zeggen dat je 620W niet voldoende is en dat je een 750W nodig heb. Die snappen het verschil niet van een B merk 750W en een A merk 620W 8)7

De Sapphire R9 290 TRI-X OC van eind januari gaat bij mij de RMA in, na 2 maanden black screens ben ik het zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Flex schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 23:11:
[...]

De Sapphire R9 290 TRI-X OC draait full load zo'n 300W, mijn systeem full load (dus CPU & GPU tegelijk 100%) trekt zo'n 400W. Heb dezelfde voeding...een Seasonic 620W.

Je moet als je problemen heb met de kaart alleen niet Sapphire contacten, die zeggen dat je 620W niet voldoende is en dat je een 750W nodig heb. Die snappen het verschil niet van een B merk 750W en een A merk 620W 8)7

De Sapphire R9 290 TRI-X OC van eind januari gaat bij mij de RMA in, na 2 maanden black screens ben ik het zat.
Hmm balen zeg! Kun je m nog wel RMA sturen dan? En waar denk je dat het zelf aan ligt? Heb hem vandaag binnen maar nog nergens last van gehad (behalve mijn post boven jouw :P). Wel gekeken welk geheugen ik heb; 'gelukkig' hynix :)

Heb je die problemen alleen tijdens het gamen of ook tijdens normaal gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
Saven schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 23:26:
[...]

Hmm balen zeg! Kun je m nog wel RMA sturen dan? En waar denk je dat het zelf aan ligt? Heb hem vandaag binnen maar nog nergens last van gehad (behalve mijn post boven jouw :P). Wel gekeken welk geheugen ik heb; 'gelukkig' hynix :)

Heb je die problemen alleen tijdens het gamen of ook tijdens normaal gebruik?
Alle Sapphire R9 290 TRI-X OC komen met Hynix geheugen. Ik krijg de black screens in normaal desktop gebruik, in games klap ik vaak binnen 5 a 10 minuten terug naar desktop. Als ik de memory clock 50MHz terugschroef en de Core voltage 10mV verhoog dan is het een stuk minder, maar zo hoort het niet.

Ben bijna 2 maanden bezig geweest om alles te controleren, driver, fresh installs etc. Het rare is dat ik de CPU (4.2 GHz overclock) en de GPU (standaard) gewoon 3 uur kan laten benchen met Prime95 en Furmark en het blijft gewoon werken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeser
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 10:51
Ik wil net deze kaart bestellen, maar bij 4Launch staat bij opmerkingen dat deze kaart een voeding nodig heeft van 700 watt, is dat niet wat overdreven?

https://www.4launch.nl/sh...-280x-gaming-3gb/tweakers

Ik heb net vanavond deze pricewatch: Seasonic S12G 450W besteld, voor een i5 4570. Het leek me dat dit voldoende was, of moet ik die voeding nog cancellen en voor een hoger watt gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10 11:40

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Sloeser schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 23:38:
Ik wil net deze kaart bestellen, maar bij 4Launch staat bij opmerkingen dat deze kaart een voeding nodig heeft van 700 watt, is dat niet wat overdreven?

https://www.4launch.nl/sh...-280x-gaming-3gb/tweakers

Ik heb net vanavond deze pricewatch: Seasonic S12G 450W besteld, voor een i5 4570. Het leek me dat dit voldoende was, of moet ik die voeding nog cancellen en voor een hoger watt gaan?
Als je niet gaat overklokken is hij okee.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeser
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 10:51
Bedankt! Dan hoef ik mijn bestelling niet te cancellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:10
partyondude schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 12:47:
Ik zou daar nog eens goed over nadenken. Het lijkt me een teken aan de wand dat er aardig wat R9 290's met reference koeler te koop staan in de V&A sectie.
Nu weet ik niet if ik geluk of pech heb, maar de asus videokaart met stock koeler die leverbaar zou zijn is plotseling toch niet leverbaar.Het probleem is nu alleen dat alle videokaarten een levertijd hebben van 10+ dagen/onbekend.

Ik zal dan voor de volgende keer een kaart bestellen met een aftermarket koeler. Die koelen volgens de tests die ik opgezocht heb veel beter en vooral veel stiller.

NU heb ik gevraagd of ik desnoods mijn geld terug kan krijgen, want mijn product heb ik nu al al meer dan 2 weken geleden opgestuurd voor garantie. en het gaat minsten nog wel 2 weken duren voordat ze misschien weer leverbaar zijn daar.
en anders maar een andere bestellen en heel lang wachten. :'( :'( :'( :'( :'(
edit: de order is geannuleerd en ik krijg mijn geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barturion
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-10 07:34
Flex schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 23:32:
[...]

Alle Sapphire R9 290 TRI-X OC komen met Hynix geheugen.
Dat is dus niet waar.
Op overclock.net zijn talloze bevindingen te vinden van Sapphire R9 kaarten met Elpida geheugen.

Wat mij gisteren opviel met BF4 na de patch was dat mijn MSI R9 290 4G ineens na een potje of 5 ging stotteren. Stond op OC mode en de temps begonnen ineens richting de 80 graden te lopen.

Voor de patch had ik daar geen last van. Iets teruggeklokt en nu blijft hij onder de stottergrens.

Ben verder erg tevreden over de kaart. Haal momenteel een vrij vlakke 100-120 fps met alles op ultra in BF4 met uitschieters naar boven en heel af en toe onder de 100. (In combinatie met een Eizo 120hz VA panel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilias1991
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-10 22:11
Had daar ook last van gisteren, daarbij viel het mij op dat er meer dan 4gb geheugen van de kaart werd gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Ook ik plots last van de stotters.. FPS is wel hoog.

EDIT: Vreemd, heb er alleen last van als ik op één kaart draai. In crossfire nergens last van.

[ Voor 48% gewijzigd door Montu op 07-03-2014 09:49 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Barturion schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 08:42:
[...]

Dat is dus niet waar.
Op overclock.net zijn talloze bevindingen te vinden van Sapphire R9 kaarten met Elpida geheugen.

Wat mij gisteren opviel met BF4 na de patch was dat mijn MSI R9 290 4G ineens na een potje of 5 ging stotteren. Stond op OC mode en de temps begonnen ineens richting de 80 graden te lopen.

Voor de patch had ik daar geen last van. Iets teruggeklokt en nu blijft hij onder de stottergrens.

Ben verder erg tevreden over de kaart. Haal momenteel een vrij vlakke 100-120 fps met alles op ultra in BF4 met uitschieters naar boven en heel af en toe onder de 100. (In combinatie met een Eizo 120hz VA panel).
Kan niet, een 290 trekt geen constant 100 FPS in bf4. Zit hier regelmatig op 60-70 en soms net iets onder de 60 dat met 20% overclock op de kaart en een I7 4770K. Op ultra maar met 2x MSAA ipv 4X

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barturion
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-10 07:34
evilpin0 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:08:
[...]

Kan niet, een 290 trekt geen constant 100 FPS in bf4. Zit hier regelmatig op 60-70 en soms net iets onder de 60 dat met 20% overclock op de kaart en een I7 4770K. Op ultra maar met 2x MSAA ipv 4X
Ik zal je een screenshotje doen toekomen als ik thuis ben.
Ik kom namelijk nooit onder de 80 en uitschieters naar 120. Maar stabiel rond de 100-110.
Met een I7- 4770K, MSI Z87-GD65, , MSI R9 290 4G (OC mode), 16 gb op 1866 en een Eizo 120hz VA paneel op Windows 8.1.
Al heb ik geloof ik wel 2x MSAA en post AA op high staan. Wel 1080 trouwens he.
Dus wat dat betreft zou je gelijk kunnen hebben aangezien ik 2xMSAA heb ipv 4xMSAA.
Maar moet dat even nakijken.

@ Ilias1991
@ Jirachi

Ja ik ook dus sinds de patch een stotter (na een ronde of 5) en temps die omhoog schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Bij mij zijn de stotters al metteen op het begin. Misschien spelen jullie op een verschillende resolutie? Vandaar het FPS verschil?

Op 1440p zit ik rond de 80 FPS met 1 kaart, en met 2 kaarten rond de 140 FPS.

[ Voor 23% gewijzigd door Montu op 07-03-2014 11:17 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilias1991
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-10 22:11
Waarschijnlijk een memory leak van de videokaart, want die komt over de 4gb heen.

Mijn fps blijft ook hoog, rond de 80 op 1440p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 20:27
Een vraagje wat betreft BF4. Ik heb een week geleden een MSI 280x besteld. Ligt het aan de retailer of je recht hebt op BF4 of krijgt iedereen die een 280x/290 etc. heeft aangeschaft een code voor BF4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styreta
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-10 23:50
Krijg vandaag een Asus CU II 290. Kijken hoeveel dat scheelt met mijn CU II 6970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Captain Obvious schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:28:
Een vraagje wat betreft BF4. Ik heb een week geleden een MSI 280x besteld. Ligt het aan de retailer of je recht hebt op BF4 of krijgt iedereen die een 280x/290 etc. heeft aangeschaft een code voor BF4?
Iedere retailer heeft een gewone edition en een Battlefield 4 edition. Bij de BF4 edition krijg je BF4.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 23:15
net de asus 280x binnen, maar pc start niet op, althans ik krijg geen beeld. alle aansluitingen geprobeerd (hdmi en dvi).
dit zijn mijn specs:
700w voeding (zou dat het kunnen zijn!?)
i2500i
MSI P67A-GD65 (B3)
Samsung 830 series 256GB
dan nog wat randapparatuur, maar die heb ik allemaal losgekoppeld.

heb ik een DOA?
2 groene ledjes op de kaart gaan wel branden. de andere 2 niet. weet niet of dat zou moeten?

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Welk type voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
PuckStar schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 15:59:
net de asus 280x binnen, maar pc start niet op, althans ik krijg geen beeld. alle aansluitingen geprobeerd (hdmi en dvi).
dit zijn mijn specs:
700w voeding (zou dat het kunnen zijn!?)
i2500i
MSI P67A-GD65 (B3)
Samsung 830 series 256GB
dan nog wat randapparatuur, maar die heb ik allemaal losgekoppeld.

heb ik een DOA?
2 groene ledjes op de kaart gaan wel branden. de andere 2 niet. weet niet of dat zou moeten?
Aan de voeding ligt het zeker niet, indien een bekend merk. Draaien de fans wel? Kun je de kaart in een ander systeem testen? Andere kabel proberen? Kaart opnieuw (of andere indien moederbord er meer dan één heeft) PCI express doen?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
goed. 1,5 dag verder. ik denk dat tijdens het overzetten van alle spullen naar een nieuwe kast er toch ergens iets mis is gegaan. ik denk dat het moederbord stuk is. ik heb een nieuw mobo en proc gehaald en nu werkt alles weer goed!

Maar, ik had Alternate gevraagd of ik een displayadapter ofzo nodig heb aangezien ik 3 schermen tegelijk wil aansluiten. Nee dit was niet nodig volgens hun. Maar bij mijn vorige kaart (7870) moest ik wel een Actieve minidisplay adapter kopen, anders kreeg ik geen 3 schermen tegelijk aan de praat.
Nee meneer dat hoeft bij deze kaart niet. U kunt 2x dvi aansluiten en 1 hdmi en dan werkt het alle 3 tegelijk.
Op dit moment krijg ik het niet aan de praat. Heeft Alternate verkeerde info gegeven?
Hoe krijg ik nu 3 schermen tegelijk aan de praat? Moet ik toch een displayport draadje kopen?

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Bij de R9 290 en 290X kan dat inderdaad, maar bij de 7xxx serie rebrand kaarten zoals de 280X zal je toch echt met DisplayPort aan de slag moeten denk ik.

Hoewel ik persoonlijk altijd HDMI probeer te ontwijken als ik een monitor aansluit : HDMI is voor HTPC's i.c.m. TV's naar mijn mening en niet voor desktop/game gebruik :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denco79
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 13:46
Verplaatst

[ Voor 99% gewijzigd door Denco79 op 09-03-2014 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-10 15:39
PuckStar schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 13:59:
goed. 1,5 dag verder. ik denk dat tijdens het overzetten van alle spullen naar een nieuwe kast er toch ergens iets mis is gegaan. ik denk dat het moederbord stuk is. ik heb een nieuw mobo en proc gehaald en nu werkt alles weer goed!

Maar, ik had Alternate gevraagd of ik een displayadapter ofzo nodig heb aangezien ik 3 schermen tegelijk wil aansluiten. Nee dit was niet nodig volgens hun. Maar bij mijn vorige kaart (7870) moest ik wel een Actieve minidisplay adapter kopen, anders kreeg ik geen 3 schermen tegelijk aan de praat.
Nee meneer dat hoeft bij deze kaart niet. U kunt 2x dvi aansluiten en 1 hdmi en dan werkt het alle 3 tegelijk.
Op dit moment krijg ik het niet aan de praat. Heeft Alternate verkeerde info gegeven?
Hoe krijg ik nu 3 schermen tegelijk aan de praat? Moet ik toch een displayport draadje kopen?
Ik ben gisteren bij een vriend bezig geweest, die net een r9 280x heeft gekocht.
Ook met geen mogelijkheid het derde scherm werkend te krijgen :(

Aansluitingen zijn
monitor 1 : dvi -> dvi
monitor 2 : dvi -> dvi
monitor 3 : dvi -> hdmi

Ik kan in iedere willekeurige combinatie 2 monitoren tegelijk laten werken, maar drie wil gewoonweg niet.
Zoeken op internet wordt je ook niet veel wijzer van, want bij de 1 lijkt het wel te werken en bij (genoeg) anderen weer niet en die zeggen dan toch weer dat je een active dp adapter nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shevchenko
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-12-2023
JeroenV_ schreef op zondag 09 maart 2014 @ 10:13:
[...]

Ik ben gisteren bij een vriend bezig geweest, die net een r9 280x heeft gekocht.
Ook met geen mogelijkheid het derde scherm werkend te krijgen :(

Aansluitingen zijn
monitor 1 : dvi -> dvi
monitor 2 : dvi -> dvi
monitor 3 : dvi -> hdmi

Ik kan in iedere willekeurige combinatie 2 monitoren tegelijk laten werken, maar drie wil gewoonweg niet.
Zoeken op internet wordt je ook niet veel wijzer van, want bij de 1 lijkt het wel te werken en bij (genoeg) anderen weer niet en die zeggen dan toch weer dat je een active dp adapter nodig hebt.
Ken er niet veel van, maar denk dat je bij een eyefinity setup, minstens een scherm via displayport moet verbinden.

What are the basic requirements for connecting multiple displays?
Connecting multiple monitors for AMD Eyefinity technology couldn’t be simpler. There are four easy rules to remember:

The first two monitors can connect to the graphics card with any display output on your product: HDMI, VGA, DVI or DisplayPort.
The third (or greater) display must be connected to the graphics card via DisplayPort.
If your monitor does not have a DisplayPort connection, you will need an inexpensive active DisplayPort adapter for it. DVI to DP adapters can be had for less than $30 USD.2
Every family of GPUs supports a different maximum number of displays.
Remember that these are the most basic requirements. Creative designs like the Sapphire FleX HD 7950 or the MSI R7970 Lightning make it even easier to configure AMD Eyefinity technology by reducing, or even eliminating some of these requirements for AMD Radeon™ graphics products. In that respect, always make sure to carefully explore these non-reference solutions and their product specifications when configuring a system with AMD Eyefinity technology.

http://www.amd.com/us/pro...iple-display-requirements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Klopt, dit was altijd zo ja, maar zou volgens vele reviews en de opgegeven specs (zie pag 1 van dit topic) niet meer nodig zijn bij de r9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Ok ik denk dat ik het weet betreft de 3 display setup.
Je kunt 2 schermen met eyefinity opstellen en 1 daarnaast. Zonder Displayport adapter!
Echter met eyefinity moeten de schermen exact dezelfde resolutie hebben (of weergeven).
Aangezien ik 3 totaal verschillende schermen heb is dat dus geen doen.
Ik zal dus een displayadapter moeten halen. voor 1 van de 3 schermen. Ik heb 2 bij de de pc zelf staan, dus dat is dvi, en 1 tv en die is hdmi.

Ik zie dat shevchenko dit eigenlijk ook al deels post :).

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Hmm vandaag ineens de melding van catalyst control center dat mijn beeldschermadapter niet meer goed werkt (volgens mij ging het over het stuurprogramma). Met DDU even de drivers verwijderd, en nu even opnieuw installeren. Erg apart, heeft een aantal dagen goed gewerkt.

Had gewoon de officiële release, geen beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shevchenko
Heb hier 3x Dell U2713hm aangesloten op bovenste r9 290 kaart.
1 scherm via displayport en de andere 2 via dvi-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

nvm

[ Voor 92% gewijzigd door Saven op 09-03-2014 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styreta
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-10 23:50
Mozeskriebel. Na een middag 14.2 en 13.12 te hebben moeten reinstallen en wipen heb ik eindelijk beeld.
Mijn r9 290 cu II ging op zwart na het windows logo bij elke boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoop dat ik hier goed zit met een probleem dat nu al even speeld.

ik zal proberen het zo goed mogelijk te omschrijven.

Toen zo rond september de R9 290x uikwam had ik hem gelijk gekocht, het was de battlefield 4 editie.
zoals jullie weten waren er veel problemen met battlefield maar ik heb het hier dus over de bekende Blackscreen crashes. toen ik hier veel last van had heb ik maar besloten om even geen bf4 meer te spelen.. (met als gedachten dat alleen bf4 dit had.)
ik heb me toen op diablo 3 gericht en dat werkte verder perfect nooit geen crashes in weken tijd.

Later zo rond december zag ik dat amd een fix had uitgebracht die mogelijk blackscreen issues oploste, dus ik dacht mooi dan zal bf4 het wel weer redelijk doen.. maar ik speelde toen nog steeds diablo 3.

Nu kwam ik er dus achter door toeval dat als ik Starcraft 2 het menu in window mode laat staan dat ie dan ook blackscreen geeft .. dit is wel random kwa tijd.. en komt niet altijd voor.. maar ik kan het vaak uitlokken met een koude start.

Wat ik geprobeerd heb.

Windows 8.1 opnieuw geïnstalleerd. .
Bios 2x geupdate in de tussentijd (zit nu op de nieuwste versie).
4 video driver versies geïnstalleerd 2 beta's en 13.12 whql en zit nu op 14.2 beta.

Ik ben dus vorige week terug gegaan naar alternate en mijn probleem uitgelegd en wilde ik de kaart opruilen voor een nieuwe, dit kon dus niet na een hoop gezeik heb ik een nieuwe R9 290X gekocht en de oude wordt dus opgestuurd naar Asus voor opruil/reparatie. dus heb ik er nu 2 :-(
( Had geen oude kaart liggen en wilde niet 6 weken zonder pc zitten)

Nu heb ik zelf ook veel lopen zoeken op de forums bijv overclock.com en kwam ik er dus ook achter dat er veel mensen zijn met die blackscreen problemen. vooral de elpida geheugen,
deze had ik dus ook.. en de nieuwe kaart heeft ook dat merk.

Ik dus weer thuis met die nieuwe kaart en ik teste de kaart goed voor 3 dagen kijken wat ie doet.
Hier kwam de kaart dus doorheen zonder problemen en ik dacht Gelukkig deze is wel goed.

Maar vanavond ging het dus weer fout.. weer in het menu van sc2. blackscreen.

Ik Weet nu niet wat ik moet doen.. is dit nu weer een defecte kaart of is dit een driver probleem ?
Want mocht dit weer een rotte kaart zijn met dat elpida geheugen dan moet ik snel zijn.. ik heb de 2e kaart nu een week. en anders gaat alternate straks weer moeilijk doen en willen ze weer niet ruilen voor een nieuwe.

Bericht verstuurd vanaf me mobiel sorry voor eventuele spelfouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coreoverload
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 15:14
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 01:50:

Ik ben dus vorige week terug gegaan naar alternate en mijn probleem uitgelegd en wilde ik de kaart opruilen voor een nieuwe, dit kon dus niet na een hoop gezeik heb ik een nieuwe R9 290X gekocht en de oude wordt dus opgestuurd naar Asus voor opruil/reparatie. dus heb ik er nu 2 :-(
...
Ik Weet nu niet wat ik moet doen.. is dit nu weer een defecte kaart of is dit een driver probleem ?
Want mocht dit weer een rotte kaart zijn met dat elpida geheugen dan moet ik snel zijn.. ik heb de 2e kaart nu een week. en anders gaat alternate straks weer moeilijk doen en willen ze weer niet ruilen voor een nieuwe.

Ik heb ook hetzelfde probleem, maar ik heb best wat kunnen fixen(niet geheel natuurlijk-maar ik krijg weinig black screens of death) door het geheugen clockspeed naar beneden te zetten.

Probeer de snelheid van je ram geheugen met MSI Afterburner ongeveer 100-200 mhz naar beneden te zetten.

Het zou stabieler moeten lopen en hopelijk is het een driver issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 21:00

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Je kaart ver onder standaard Specs laten lopen omdat hij anders instabiel is is natuurlijk van de zotte. Terug die kaart en een kaart met Hynix vragen. Hier een Sapphire die fluitend 1250/1500(6000) doet onder water, nooit een black screen gezien tenzij de computer uit stond :p

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-10 09:12
Saven schreef op zondag 09 maart 2014 @ 12:44:
Hmm vandaag ineens de melding van catalyst control center dat mijn beeldschermadapter niet meer goed werkt (volgens mij ging het over het stuurprogramma). Met DDU even de drivers verwijderd, en nu even opnieuw installeren. Erg apart, heeft een aantal dagen goed gewerkt.

Had gewoon de officiële release, geen beta
Dat probleem had ik ook met mijn 290 Tri-x, alleen dan erg vaak. Een film kijken was al niet mogelijk daardoor.. Hou het goed in de gaten! Ik heb de kaart terug gestuurd

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Jaapoes schreef op maandag 10 maart 2014 @ 10:52:
[...]

Dat probleem had ik ook met mijn 290 Tri-x, alleen dan erg vaak. Een film kijken was al niet mogelijk daardoor.. Hou het goed in de gaten! Ik heb de kaart terug gestuurd
Het probleem wat ik had als ik de monitor aanzette (hardware removed/pluggedin sound) is nu ook verdwenen, dus heb er wel vertrouwen in. Maar thanks ik zal het in de gaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
coreoverload schreef op maandag 10 maart 2014 @ 09:30:
[...]

Ik heb ook hetzelfde probleem, maar ik heb best wat kunnen fixen(niet geheel natuurlijk-maar ik krijg weinig black screens of death) door het geheugen clockspeed naar beneden te zetten.

Probeer de snelheid van je ram geheugen met MSI Afterburner ongeveer 100-200 mhz naar beneden te zetten.

Ik heb hetzelfde probleem met een Sapphire R9 290 TRI-X OC, de clocks naar beneden schroeven hielp bij mij ook niet. De black screens komen vooral voor bij 2D.Wat je kan proberen is de clocks verhogen bij 2D met Asus Tweak, bij mij liep de kaart in 2D op 150/300...deze heb ik verhoogt naar 300/600. Ik heb namelijk het idee dat de opschaling van 2D naar 3D de black screens veroorzaken.

De kaart moet namelijk meer vermogen gaan geven met hogere clocks, denk dat 150/300 naar 1000/1300 teveel van het goede is. Bij mij is de kaart vandaag teruggegaan voor RMA......we gaan het wel weer beleven. Ga wel steeds minder vertrouwen krijgen in de R9 290 serie......dit is namelijk de 2de kaart die niet goed zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 01:50:
ik hoop dat ik hier goed zit met een probleem dat nu al even speeld.

ik zal proberen het zo goed mogelijk te omschrijven.

Toen zo rond september de R9 290x uikwam had ik hem gelijk gekocht, het was de battlefield 4 editie.
zoals jullie weten waren er veel problemen met battlefield maar ik heb het hier dus over de bekende Blackscreen crashes. toen ik hier veel last van had heb ik maar besloten om even geen bf4 meer te spelen.. (met als gedachten dat alleen bf4 dit had.)
ik heb me toen op diablo 3 gericht en dat werkte verder perfect nooit geen crashes in weken tijd.

Later zo rond december zag ik dat amd een fix had uitgebracht die mogelijk blackscreen issues oploste, dus ik dacht mooi dan zal bf4 het wel weer redelijk doen.. maar ik speelde toen nog steeds diablo 3.

Nu kwam ik er dus achter door toeval dat als ik Starcraft 2 het menu in window mode laat staan dat ie dan ook blackscreen geeft .. dit is wel random kwa tijd.. en komt niet altijd voor.. maar ik kan het vaak uitlokken met een koude start.

Wat ik geprobeerd heb.

Windows 8.1 opnieuw geïnstalleerd. .
Bios 2x geupdate in de tussentijd (zit nu op de nieuwste versie).
4 video driver versies geïnstalleerd 2 beta's en 13.12 whql en zit nu op 14.2 beta.

Nu heb ik zelf ook veel lopen zoeken op de forums bijv overclock.com en kwam ik er dus ook achter dat er veel mensen zijn met die blackscreen problemen. vooral de elpida geheugen,
deze had ik dus ook.. en de nieuwe kaart heeft ook dat merk.

Ik dus weer thuis met die nieuwe kaart en ik teste de kaart goed voor 3 dagen kijken wat ie doet.
Hier kwam de kaart dus doorheen zonder problemen en ik dacht Gelukkig deze is wel goed.

Maar vanavond ging het dus weer fout.. weer in het menu van sc2. blackscreen.

Heb vanmiddag contact gehad met alternate. en zelfs de nieuwe kaart van net een week oud willen ze niet ruilen voor een nieuwe.. moeten ze eerst testen :-(

ze hebben een aantekening gemaakt, dus Ik kan nu niks anders doen dan wachte op de eerste kaart die rma is gegaan. en als die binnen is dan deze rma sturen. pff wordt echt moe van die gasten daar

Btw een kaart met hynix vragen is denk ik lastig aangezien je het pas kan zien als je de kaart met software uitleest of open maakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Het is denk ik ook te zien aan het serienummer, en die staat al op de buitenkant van de verpakking. Dan zou je kunnen vragen of ze een kaart hebben die een serienummer heeft tussen de <serienummer> en <serienummer>. Dan zou je eerst natuurlijk wel even op moeten zoeken welke serienummers dat zijn.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coreoverload schreef op maandag 10 maart 2014 @ 09:30:
[...]

Ik zit met hetzelfde probleem op mijn R9 280x van MSI. Alleen gaat het wat verder dan alleen black screens (bij mij is duidelijk te zien dat de driver crasht als ik snel genoeg alt+f4). Ik heb namelijk ook "artifacts" in beeld, die wel gescreenshot kunnen worden. Lijken ook niet echt op artifacts zoals bij overclocken.

MSI gecontacteerd, raden aan het 1 en ander lager te draaien, maar dat heeft niet genoeg effect. Overigens heb ik het probleem in meerdere games, in feite alles wat de GPU op meer dan 50% laat draaien. Maar soms ook op desktop. Ben er aardig klaar mee en wil de kaart in een andere computer proberen voordat ik deze weer terugstuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Wat vinden jullie van mijn Valley en Fire Strike scores? Ik draai twee R9 290's Tri-X in crossfire. Stock OC (1000/1300). Drivers CCC 14.2. Verder een i5 4670k @ 4.1GHz.

Fire Strike: 13839.
Fire Strike Graphics score: 20578

Valley Extreme HD: 4220

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
JeroenV_ schreef op zondag 09 maart 2014 @ 10:48:
Klopt, dit was altijd zo ja, maar zou volgens vele reviews en de opgegeven specs (zie pag 1 van dit topic) niet meer nodig zijn bij de r9.
Even een update: hij heeft een actieve displayport adapter gekocht, en nu werken de 3 schermen wel.
Blijkbaar is dit dus toch nodig bij een r9 280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
JeroenV_ schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:15:
[...]

Even een update: hij heeft een actieve displayport adapter gekocht, en nu werken de 3 schermen wel.
Blijkbaar is dit dus toch nodig bij een r9 280
vandaag ook mijn displayadapter binnen gekregen en inderdaad nu werken de displays wel tegelijk.
3 (of meer displays werken dus alleen zonder displayadapter als je ze in eyefinity gaat draaien, waarbij elk scherm dezelfde resolutie moet hebben)

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:53

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

zoals al aangegeven in dit topic, de r 290(x) alleen niet, alle voorgangers die Eyefinity ondersteunen hadden dit probleem. De HDMI kan je wel gebruiken met een dvi en DP aansluiting, had iets met de internet ramdac ofzo te maken, of juist het missen ervan.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Jirachi schreef op maandag 10 maart 2014 @ 18:20:
Wat vinden jullie van mijn Valley en Fire Strike scores? Ik draai twee R9 290's Tri-X in crossfire. Stock OC (1000/1300). Drivers CCC 14.2. Verder een i5 4670k @ 4.1GHz.

Fire Strike: 13839.
Fire Strike Graphics score: 20578

Valley Extreme HD: 4220
Bump. (Mijn oprechte excuses als dit niet mag, laat me dat dan ook alsjeblieft weten)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik twijfel als ik de laatste Crossfire-reviews lees mbt R9 290, frametimes laten nog steeds wat te wensen over vergeleken met nVidia... twee maanden terug. Is er veel veranderd? Ze poepen genoeg FPS uit maar verdeeld over 2 UHD-schermen wil ik toch zo min mogelijk framelag (microstuttering) zien. Wie wil hier iets over kwijt? AMD heeft z'n maandelijkse driverupdate laten vallen, daarom vraag ik dat.

[ Voor 12% gewijzigd door Jejking op 13-03-2014 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Schop*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fox NL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 14:05
Jejking schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 23:49:
Ik twijfel als ik de laatste Crossfire-reviews lees mbt R9 290, frametimes laten nog steeds wat te wensen over vergeleken met nVidia... twee maanden terug. Is er veel veranderd? Ze poepen genoeg FPS uit maar verdeeld over 2 UHD-schermen wil ik toch zo min mogelijk framelag (microstuttering) zien. Wie wil hier iets over kwijt? AMD heeft z'n maandelijkse driverupdate laten vallen, daarom vraag ik dat.
Van wat ik heb begrepen uit de reviews is het microstuttering probleem opgelost met de 290 serie omdat ze van de crossfire bridges af zijn. De frametimes zijn misschien nog niet zo goed als die van nVidia, maar dat is meer statistiek dan dat je er last van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
wat me opvalt is dat als ik BF4 speel in AMD CCC bij AMD Overdrive de activity niet tegen de 100% komt. Maar altijd rond de 75% blijft. klopt dit wel?
ik heb overigens Grahics Overdrive niet aanstaan.
Kheb een Asus R9 280x

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

The Fox NL schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 21:25:
[...]

Van wat ik heb begrepen uit de reviews is het microstuttering probleem opgelost met de 290 serie omdat ze van de crossfire bridges af zijn. De frametimes zijn misschien nog niet zo goed als die van nVidia, maar dat is meer statistiek dan dat je er last van hebt.
Heldere samenvatting, held. Mijn dank is groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 10:52

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Styreta schreef op zondag 09 maart 2014 @ 23:37:
Mozeskriebel. Na een middag 14.2 en 13.12 te hebben moeten reinstallen en wipen heb ik eindelijk beeld.
Mijn r9 290 cu II ging op zwart na het windows logo bij elke boot.
Je hebt niet heel toevallig een IR camera? :+
Ik heb wel interesse in de 290X CUII OC, maar ben zeer huiverig voor dit model aangezien ik ook op veel plekken lees dat de koeling eigenlijk hetzelfde is als bij de 7970 CUII OC (of heette deze toen nog TOP?).
Ik zou dus zeer benieuwd zijn hoe de befaamde hotspots (was het bij de VRMs?) zich gedragen.
Als ik de hiervoor geposte review moet geloven dan gaan deze weer minimaal richting de 80 graden en dat is gewoon zeer onwenselijk op de langere termijn.

De reden dat ik hier trouwens over begin is oa. omdat de prijs begint te zakken:
pricewatch: Asus R9 290X 4GB DirectCU II OC

[ Voor 12% gewijzigd door Da_maniaC op 14-03-2014 14:50 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Phuncz schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 21:51:
Heb het waterblokje voor mijn R9-290X hier al liggen, nu nog wachten tot de H220 omgeruild is (Dead On Arrival). Ben het lawaai onderhande ook wel beu van de reference cooler.
40°C onder BF4 is leuker dan 95°C met veel lawaai en throttle, wat een verschil.

Maar het werd ook wel duidelijk toen ik iets merkwaardigs aan de originele koeler zag. Dus ik pak iets van staal om een beetje te schrapen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/83c21hE.png

De heatsink is enkel van aluminium met op bepaalde strategische plaatsen een "koperkleurige" laklaag erop. Er zitten nog niet eens heatpipes in. Nu wordt het duidelijk waarom de reference cooler zo ondermaats presteert, zoiets zet je niet op een 300W TDP kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:09
Is nogal een uitspraak die je doet.... koper kan heel licht van kleur zijn he...

Ook van wat ik hier zie:
http://www.overclock.net/...ooler-as-vrm-ram-heatsink
Is het toch echt gewoon koper.

Overigens heb ik af en toe voor 1 tot 4 seconden een soort zwart scherm als ik Diablo 3 speel.
Opzich geen ramp omdat ik nog geen HC speel, maar als ik dat weer ga doen wel vervelend.
Zal in ieder geval eens m'n drivers checken, maar als iemand een suggestie heeft...

[ Voor 33% gewijzigd door Vandread op 14-03-2014 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik heb toch nog nooit zilverkleurig koper gezien, tenzij het vernikkeld is:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sqc7iag.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lbw74hQ.png

Toch maar zeer dubieus allemaal, het zou misschien een zeer dun laagje koper kunnen zijn, maar daar zie ik het nut niet van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

OMG!
No wonder.....

[ Voor 255% gewijzigd door A87 op 15-03-2014 05:18 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verkoperd aluminium?
Mwua, ik denk dat dat wel nuttig kan zijn. De koper verspreidt de warmte beter over het alu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jejking schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 23:49:
Ik vind persoonlijk dat nvidia dit net allemaal wat beter heeft. Ik wissel zelf ook wel eens tussen de fabrikanten maar om verschillende redenen heb ik toch liever nvidia.
Vaak vanaf het begin betere drivers voor een game, minder MS in sli, betere frametimes, makkelijker zonder bijkomende problemen drivers installeren in de meeste gevallen enzv.

Je betaald dan wel wat meer voor de zelfde prestaties maar daar voor krijg je ook een betere gameplay er voor terug en makkelijkere drivers die in de meeste gevallen gelijk goed willen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 12:40:
[...]

Ik vind persoonlijk dat nvidia dit net allemaal wat beter heeft. Ik wissel zelf ook wel eens tussen de fabrikanten maar om verschillende redenen heb ik toch liever nvidia.
Vaak vanaf het begin betere drivers voor een game, minder MS in sli, betere frametimes, makkelijker zonder bijkomende problemen drivers installeren in de meeste gevallen enzv.

Je betaald dan wel wat meer voor de zelfde prestaties maar daar voor krijg je ook een betere gameplay er voor terug en makkelijkere drivers die in de meeste gevallen gelijk goed willen installeren.
1) Dit is het AMD topic, nVidia ophemelen doe je maar in je blog o.i.d.
2) 2 Jaar geleden was dit zo ja, echter nu niet meer.
3) Een beta driver beta, dat staat ook nadrukkelijk op de AMD website.
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik beantwoord alleen maar een vraag en ik geef alleen maar een eerlijk antwoord als je dat niet aan staat maak er dan maar een melding van. Uiteindelijk had je die persoon met de vraag naar een ander topic moeten sturen oid. Een eerlijk antwoord kan er blijkbaar niet af omdat ik toevallig een beetje nvidia het in het voordeel zie hier, maar ben wel neutraal en met een eerlijk antwoord help je diegene en niet door het te ontkennen.

Edit

Omdat je dit hier nier gewenst vind zal ik het wel in het nvidia 700 series topic zetten.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2014 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:50

MazeWing

The plot thickens...

Frozen schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 13:13:
[...]

1) Dit is het AMD topic, nVidia ophemelen doe je maar in je blog o.i.d.
2) 2 Jaar geleden was dit zo ja, echter nu niet meer.
3) Een beta driver beta, dat staat ook nadrukkelijk op de AMD website.
;(
1. Hij geeft gewoon zijn mening waarom HIJ vind dat nVidia beter is met multi GPU
2. Nog steeds zijn er meer crossfire problemen, dan problemen met SLI. Support out of the box bij nieuwe games is nog steeds in het voordeel van nVidia. Dit is geen mening dit is een feit!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenVenNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-08 07:01
Hoi,

Ik wilde hier mij probleem plaatsen met mijn ref model R290 van Gigabyte, maar na de laatste 4 pagina's kort gelezen te hebben is de enige oplossing tegen crashes en glitches de clocksnelheid omlaag schroeven? Of zijn er nog andere zaken?

Nou, klok snelheid en mem bij mij bijna 15% omlaag geschroefd, de fan draait op 70% en hij wordt niet warmer dan 75'. Constant voltage aan gezet in MSI afterburner.

In BF4 crashed hij nog steeds om de zoveel tijd. Voornamelijk in intense situaties waarbij blijkbaar ineens een piek gevraagd wordt. Maar ik draai alles al op low, is gewoon frustrerend,

Ik heb ergens gelezen dat je force constant voltage in MSI afterburner aan kunt zetten en 'ULPS' of zoiets, kan de precieze term niet terug vinden. Dat dit zou helpen. Iemand nog andere tips?

[ Voor 0% gewijzigd door BenVenNL op 15-03-2014 20:27 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

BenVenNL schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 20:25:
Hoi,

Ik wilde hier mij probleem plaatsen met mijn ref model R290 van Gigabyte, maar na de laatste 4 pagina's kort gelezen te hebben is de enige oplossing tegen crashes en glitches de clocksnelheid omlaag schroeven? Of zijn er nog andere zaken?

Nou, klok snelheid en mem bij mij bijna 15% omlaag geschroefd, de fan draait op 70% en hij wordt niet warmer dan 75'. Constant voltage aan gezet in MSI afterburner.

In BF4 crashed hij nog steeds om de zoveel tijd. Voornamelijk in intense situaties waarbij blijkbaar ineens een piek gevraagd wordt. Maar ik draai alles al op low, is gewoon frustrerend,

Ik heb ergens gelezen dat je force constant voltage in MSI afterburner aan kunt zetten en 'ULPS' of zoiets, kan de precieze term niet terug vinden. Dat dit zou helpen. Iemand nog andere tips?
Wat voor voeding, mobo en cpu heb je?
Welke versie van de drivers draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenVenNL
Mobo: Asus n7n8x
CPU: Phenom II 945
Voeding: 520W Coolermaster
Draait op de laatste drivers, op een goed geupdate legale versie van win 7.

Ik weet, oud spul, houdt de performance vast tegen. Maar mijn oude trouwe 5770 draait BF4 op Low nog met voor mij acceptabele frames en die heeft volgens is mij nog nooit gecrashed in de 4 jaar dat ik hem heb.
Dan moet het met een r290 toch helemaal appeltje eitje zijn lijkt me. Tot nu toe alleen maar drama helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

BenVenNL schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 21:04:
Mobo: Asus n7n8x
CPU: Phenom II 945
Voeding: 520W Coolermaster
Draait op de laatste drivers, op een goed geupdate legale versie van win 7.

Ik weet, oud spul, houdt de performance vast tegen. Maar mijn oude trouwe 5770 draait BF4 op Low nog met voor mij acceptabele frames en die heeft volgens is mij nog nooit gecrashed in de 4 jaar dat ik hem heb.
Dan moet het met een r290 toch helemaal appeltje eitje zijn lijkt me. Tot nu toe alleen maar drama helaas.
Doe eens de nieuwste bios op je mobo flashen, anders kan misschien een nieuwe voeding ook wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 16:46:
[...]

40°C onder BF4 is leuker dan 95°C met veel lawaai en throttle, wat een verschil.

Maar het werd ook wel duidelijk toen ik iets merkwaardigs aan de originele koeler zag. Dus ik pak iets van staal om een beetje te schrapen:

[afbeelding]

De heatsink is enkel van aluminium met op bepaalde strategische plaatsen een "koperkleurige" laklaag erop. Er zitten nog niet eens heatpipes in. Nu wordt het duidelijk waarom de reference cooler zo ondermaats presteert, zoiets zet je niet op een 300W TDP kaart...
Op zich kan er flink wat verbeterd worden door de aluminium heatsink met fatsoenlijke koelpasta en glad oppervlak op de core te bevestigen.
Die koperlaag boeit me dan minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenVenNL
Frozen schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 21:06:
[...]

Doe eens de nieuwste bios op je mobo flashen, anders kan misschien een nieuwe voeding ook wel helpen.
Ik heb een meter aan de voeding gehangen. Deze trekt 435W uit de muur bij full load als ik hem laat minen. Daar zit toch wel voldoende marge nog in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:27
520w Cooler Master zegt vrijwel niks, als je even specifiek het model geeft kunnen mensen je misschien helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 21:38:
[...]

Op zich kan er flink wat verbeterd worden door de aluminium heatsink met fatsoenlijke koelpasta en glad oppervlak op de core te bevestigen.
Die koperlaag boeit me dan minder.
Het lijkt me dat de heatsink gewoon veel te weinig capaciteit en efficiëntie heeft om bijna 300W TDP aan te kunnen. Zonder de shroud en VRM heatsink weegt het bijna niks. Ik wil hem eventueel morgen op de weegschaal zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-09 19:38
Hmm na al die problemen die ik hier lees over de verschillende kaarten ga k twijfelen of ik wel mijn hd 6950 moet upgraden. Zit te twijfelen tussen een r9 280x en een r9 290.

Welke kaart is het stabielste en snelste qua performance als je Windows 7 hp draait op 1920x1080. En zit er wel of niet mantle op de 280x ?

Ps het is met name om battlefield 4 vloeiender te spelen maar uiteraard ook voor alles weer vloeiender te draaien.

[ Voor 15% gewijzigd door jerrot op 16-03-2014 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenVenNL
!mark schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 23:35:
520w Cooler Master zegt vrijwel niks, als je even specifiek het model geeft kunnen mensen je misschien helpen
RS-520ASAA-A1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:23
jerrot schreef op zondag 16 maart 2014 @ 09:27:
Hmm na al die problemen die ik hier lees over de verschillende kaarten ga k twijfelen of ik wel mijn hd 6950 moet upgraden. Zit te twijfelen tussen een r9 280x en een r9 290.

Welke kaart is het stabielste en snelste qua performance als je Windows 7 hp draait op 1920x1080. En zit er wel of niet mantle op de 280x ?

Ps het is met name om battlefield 4 vloeiender te spelen maar uiteraard ook voor alles weer vloeiender te draaien.
r290 is duidelijk sneller dan 280x. De 280x heeft geen mantle, r290 wel.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Phuncz schreef op zondag 16 maart 2014 @ 03:02:
[...]

Het lijkt me dat de heatsink gewoon veel te weinig capaciteit en efficiëntie heeft om bijna 300W TDP aan te kunnen. Zonder de shroud en VRM heatsink weegt het bijna niks. Ik wil hem eventueel morgen op de weegschaal zetten.
Ik kreeg de core heatsink niet los van de VRM heatsink en ik heb geen zin om het in de oven te gooien hiervoor. Dus heb ik de complete heatsink zonder fan en shroud op de weegschaal gezet, evenals een Noctua NH-L12 die ik nog bij de hand had op de zelfde manier (incl. mounting, excl. fan) en ze wegen allebei 540 gram. De Noctua heeft echter veel meer koeloppervlak, meer massa in de dissipatie-fins en 4 heatpipes. Veel van het gewicht zit in de massieve, zwarte VRM heatsink bij de R9 290 heatsink.

Wat ik las van de heatsink van de R9 290-series is dat deze een aluminium vapor chamber hebben en ik vermoed dat deze voorzien zijn van een zeer dun laagje koper om beter de temperatuur op te nemen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yIRyabf.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-10 08:55
Sn3gG3l schreef op zondag 16 maart 2014 @ 10:08:
[...]

De 280x heeft zeker wel Mantle, alle kaarten gebaseerd op de GCN architectuur, ofwel, alle kaarten uit de HD7000 serie en vanaf de R7 serie. Wat je niet terug gaat vinden in de 280x is TrueAudio en de Powertune mogelijkheid, die zijn alleen voor de 290 en 290x (m.u.v. de 260 en 260x). Zie ook hier voor een vergelijkingstabel.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Sn3gG3l schreef op zondag 16 maart 2014 @ 10:08:
[...]

!?!!?!?!? 280x geen mantle!? wat zeg je nou?
dat heeft hij zeker wel. dat had zelfs mijn 7870.

BTW de 290 is inderdaad duidelijk sneller, maar ook duidelijk duurder.
ik heb 2 weken terug voor de 280x gekozen en draait prima.

[ Voor 18% gewijzigd door PuckStar op 16-03-2014 11:52 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BenVenNL schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 20:25:
Hoi,

Zet nog eens wat verder om laag die clocks en dan ook eens de geheugen klocks. Valt hij niet uit is het een RMA wat de kaart is dan geleverd met een probleem enkomt veel voor bij de 290 series helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Laatst online: 12:49

Thomg

Aww yiss

Da_maniaC schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 14:48:
[...]
De reden dat ik hier trouwens over begin is oa. omdat de prijs begint te zakken:
pricewatch: Asus R9 290X 4GB DirectCU II OC
Vind 70 euro toch een groot verschil vergeleken met de MSI. Kan je net zo goed nog die extra 70 neerleggen voor de lightning, dan heb je pas echt wat beters :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-09 19:38
PuckStar schreef op zondag 16 maart 2014 @ 11:51:
[...]

!?!!?!?!? 280x geen mantle!? wat zeg je nou?
dat heeft hij zeker wel. dat had zelfs mijn 7870.

BTW de 290 is inderdaad duidelijk sneller, maar ook duidelijk duurder.
ik heb 2 weken terug voor de 280x gekozen en draait prima.
Ok, ik zat wel te denken aan eentje uit vraag en aanbod. De goedkoopste 290 zag ik voor 275 euro en de 280x voor 200 euro. Maar wat voor mij belangrijk is is hoelang ik vooruit kan ongeveer met allebei de kaarten en dan er vanuit gaande dat ik nieuwste games wil spelen. Voor 275 euro lijkt de 290 mij interessant alleen kan moeilijk inschatten hoeveel die sneller is tov de 280x.

En natuurlijk ook welke kaarten zijn het stabielste/minste problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
Heerlijk om na 3 maanden en 3x R9 290 kaarten verder eindelijk eens normaal te kunnen werken en gamen zonder gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2-D2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Mijn Sapphire R9 290 ook maar eens RMA gestuurd naar Azerty, paar weken zonder problemen kunnen spelen maar sinds een week complete PC reboots bij zware intense games zoals Battlefield 4 en andere benchmark programma's..

Gloednieuwe Seasonic 860 Watt Platinum voeding gekocht, maar helaas verhielp dat niet het probleem. Laatste bios versie op moederbord helaas ook niet.. Qua temperaturen komt mijn kaart niet boven de 85c met de fanspeed op 40%. Dit is wel de meest 'Slechte' refference kaart van AMD..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaman287
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-10 17:20
Vandaag een MSI R9 280X 3GB GAMING overgenomen van een andere tweaker. Wat een verbluffende kaart!
Ondanks mijn oude 2500k met 8GB ram @ 1600MHz, niet ge-OCed draaien mijn games supersnel op max settings. Dit was een prima upgrade voor mijn 3 jaar oude game systeempje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Jaman287 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 22:32:
Vandaag een MSI R9 280X 3GB GAMING overgenomen van een andere tweaker. Wat een verbluffende kaart!
Ondanks mijn oude 2500k met 8GB ram @ 1600MHz, niet ge-OCed draaien mijn games supersnel op max settings. Dit was een prima upgrade voor mijn 3 jaar oude game systeempje :)
Die 2500k is ook echt nog niet oud. Goede aankoop was dat 2 jaar geleden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 14:52
Deze gekocht. Ik probeer er later nog iets zinnig over te posten. :)

Afbeeldingslocatie: http://84.197.4.162:1337/pics/lightning.jpg

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

Heb sinds de aanschaf van m'n pricewatch: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X deze nog niet echt kunnen testen. Echter van het weekend wat gespeeld en heb hem nu stabiel draaien als pricewatch: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 TOXIC. Burn-in testje, 3DMark en een aantal uurtjes BF4.

GPU Clock: 1150MHz
Memory: 1600MHz
VDDC: 1,266 V (Sapphire Trixx)

Max 57c met een fanspeed van 60% (≈50dB op 1m afstand) in een Corsair 300R met 5 Corsair 120SP fans.

Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/asj2qoivr/180314_Overclock.gif

3DMark Stock & OC'd
Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/ketmxskg3/180314_3_DM.gif

[ Voor 42% gewijzigd door bbblije op 18-03-2014 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:47

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

ZeroController schreef op maandag 17 maart 2014 @ 21:51:
Mijn Sapphire R9 290 ook maar eens RMA gestuurd naar Azerty, paar weken zonder problemen kunnen spelen maar sinds een week complete PC reboots bij zware intense games zoals Battlefield 4 en andere benchmark programma's..

Gloednieuwe Seasonic 860 Watt Platinum voeding gekocht, maar helaas verhielp dat niet het probleem. Laatste bios versie op moederbord helaas ook niet.. Qua temperaturen komt mijn kaart niet boven de 85c met de fanspeed op 40%. Dit is wel de meest 'Slechte' refference kaart van AMD..
Alhoewel je niet alle (reference pcb) kaarten met custom koeler over één kam mag scheren, is dat wel een reden waarom ik altijd het liefst een kaart koop die zowel een custom koeler als een custom pcb ontwerp heeft.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Noel schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 20:41:

[afbeelding]
Jaa dat ga je zeker doen :9~ d:)b :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Laatst online: 12:49

Thomg

Aww yiss

[afbeelding]
Ik had waarschijnlijk die gekocht als ik geen 780Ti kon krijgen voor 480, ben wel geïnteresseerd naar de resultaten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

[afbeelding]
Is dat er een die ook echt nuttig is (8 GB versie) of is het gewoon de normale (4 GB versie) ??

Ik vind de eerste namelijk erg interessant :Y

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

8GB vRAM nuttig ? In 2014 ? Voor games ? :X

[ Voor 6% gewijzigd door Phuncz op 19-03-2014 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shevchenko
Phuncz schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 17:17:
8GB vRAM nuttig ? In 2014 ? Voor games ? :X
Laat deze Assetto Corsa maar draaien op 7680x1440, ben ik wel benieuwd naar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlue
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:07
vandaag mijn nieuwe R9 290 binnen gekregen leuk denk je dan. Oude HD5870 eruit nieuwe erin. Fijn maar geen boot. Computer geeft geen piep, geen beeld. Alle koelers draaien wel. Oude kaart er terug in en alles start terug vrolijk op. Iemand een idee waar dit zou kunnen aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bios update?, Voeding te zwak?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2014 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:53

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Brakke voeding? Kaart in een ander systeem testen?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlue
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:07
zucht resultaat van de bios upgrade:http://bit.ly/1d1ct07

morgen kaart in een ander systeem testen. We hebben er 2 gekocht ik en een vriend zijn kaart werkt perfect. Morgen mijn kaart in zijn systeem testen.

[ Voor 4% gewijzigd door IceBlue op 19-03-2014 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is geen goed resultaat, werkt PC nog wel met oude videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

Lijkt inderdaad op een brakke voeding of kortsluiting in je moederbord. Even kijken wat de kaart bij je maat doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobus_NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-09 13:09
ik weet niet of het al besproken is hier maar ik heb nu mijn MSI R9 280X Gaming ongeveer 2 weken. maar wat mij opvalt is dat dat mijn beeld soms schokt! nu schijnt dat iets te zijn met dat hij schakelt tussen 2d en 3d en als hij niet zo veel moet doen dat hij dan minder stroom verbruikt en dat hij dan soms te laag komt waardoor hij dus soms schokt.

wat ik ergens op internet gelezen heb is het te verhelpen met een bios update van de videokaart maar dat gaat mijn iets boven de pet uit! maar heeft iemand dit toevallig ook? en weet die ook hoe het op te lossen is?

hoor graag van jullie :)

PSN: CobusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobus_NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-09 13:09
IceBlue schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 20:57:
vandaag mijn nieuwe R9 290 binnen gekregen leuk denk je dan. Oude HD5870 eruit nieuwe erin. Fijn maar geen boot. Computer geeft geen piep, geen beeld. Alle koelers draaien wel. Oude kaart er terug in en alles start terug vrolijk op. Iemand een idee waar dit zou kunnen aan liggen?
ik heb hier ook last van gehad! lees hier wat voor mij hielp maar durf niet te zeggen dat het ook voor jou helpt!

MSI R9 280X Gaming 3G probleem met Shuttle RZ77R5

PSN: CobusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-10 09:12
Ik had mijn 290 Tri-x terug gestuurd omdat in 2d modus om de haverklap de foutmelding 'display driver stopped responding' te voorschijn kwam. Films kijken was bijvoorbeeld onmogelijk. Na een moeilijk test traject bij Alternate, (uiteraard gingen ze benchmarks doen in 3d en dat ging goed terwijl ik duidelijk aangaf 2d modus) is mijn kaart defect bevonden. Ik wilde in eerste instantie een nieuwe kaart maar heb toch last-minute besloten mijn geld terug te willen.

Ik heb het idee dat er behoorlijk veel kaarten niet goed functioneren. Wat jullie? De ervaringen in dit topic bevestigen dat dan ook voor mijn gevoel..

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Pagina: 1 ... 18 ... 34 Laatste