MSI R9 280X Gaming 3G probleem met Shuttle RZ77R5

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobus_NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-09 13:09
Hallo allemaal,

ik heb vandaag mijn MSI R9 280X Gaming 3G binnen gekregen nu heb ik hem erin gedaan. alles aan gesloten. maar wat is nu het probleem hij wil geen beeld geven.of hij start op en gaat kort daarna weer uit.

en ik snap er niets van want hij word wel ondersteunt had ik na gevraagd bij diverse winkels.

iemand een idee of tips voor mij? want ik word helemaal gek :P

PSN: CobusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:20
Kijk even of je kaart er goed recht in zit, ik had namelijk laatst dat mijn kaart 'iets' scheef in het slot stond. Ene keer geen beeld, andere keer even kort beeld en weer uit.

Wellicht even controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat voor voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobus_NL
Dit staat op de site van shuttle zelf. In standaard ingebouwde voeding.

Power supply
500 Watt mini PSU, AC input voltage: 100~240V
80PLUS Bronze compliant: the PSU provides at least
82/85/82% efficiency at 20/50/100% load.
Active PFC circuit (Power Factor Correction)
ATX main power connectors: 2x10 and 2x2 pins
Graphics power connector: 6 and 6+2 pins

Maar je kan ook bereken op de site van shuttle of het kan met je voeding en dat had ik ook gedaan. En daar zit ik nog onder. http://global.shuttle.com/support/powerRecommend

Ik heb dan de rz77r5
Met en i7
AMD r9 280x
2 geheugen
1 hdd
1 ssd
3 usb

En dan kan je zien hoeveel ik gebruik en als ik dat zo zie zou je zeggen dat het moet kunnen lijkt me.

Ben erg benieuwd of jullie iets weten want snap het echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10 11:40

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Cobus_NL schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 22:23:
[...]

Dit staat op de site van shuttle zelf. In standaard ingebouwde voeding.

Power supply
500 Watt mini PSU, AC input voltage: 100~240V
80PLUS Bronze compliant: the PSU provides at least
82/85/82% efficiency at 20/50/100% load.
Active PFC circuit (Power Factor Correction)
ATX main power connectors: 2x10 and 2x2 pins
Graphics power connector: 6 and 6+2 pins

Maar je kan ook bereken op de site van shuttle of het kan met je voeding en dat had ik ook gedaan. En daar zit ik nog onder. http://global.shuttle.com/support/powerRecommend

Ik heb dan de rz77r5
Met en i7
AMD r9 280x
2 geheugen
1 hdd
1 ssd
3 usb

En dan kan je zien hoeveel ik gebruik en als ik dat zo zie zou je zeggen dat het moet kunnen lijkt me.

Ben erg benieuwd of jullie iets weten want snap het echt niet meer.
Onbekende voeding lijkt mij, ik zou hem gelijk eruit halen. Misschien kan een ander hier meer over vertellen?

Het lijkt mij dat de voeding de boosdoener is, heb je een andere voeding liggen? Zo ja welke?

[ Voor 3% gewijzigd door Frozen op 05-03-2014 16:20 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobus_NL
Frozen schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 22:41:
[...]

Onbekende voeding -> gelijk eruit halen

Het lijkt mij dat de voeding de boosdoener is, heb je een andere voeding liggen? Zo ja welke?
Zou wel willen maar hebben jullie gezien wat voor kastje dat is. Daar is niet echt een mogelijkheid voor een andere voeding :p

Afbeeldingslocatie: http://img.ncix.com/images/69287_2.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Cobus_NL op 05-03-2014 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
Vind dat direct de voeding aanwijzen toch ook wel een beetje 'jumping to conclusions' eerlijk gezegd. Temeer omdat het een 500 watter is met een 80+ label, en er wél PCI connectors op zitten; niet eentje, maar zelfs twee. Kortom deze voeding zal echt wel vermogen leveren over de 12V lijn (maar reageer voor de zekerheid eventjes met een foto of een notitie van de daadwerkelijke geleverde Amps op die 12V lijnen, dan weten we waar we het echt over hebben).

Of deze voeding je ook 5 jaar lang blij gaat houden is een tweede, maar het gaat te ver om maar direct de voeding te verdenken hierbij. Het is niet alsof al die voedingen altijd stuk gaan, net zoals het niet zo is dat een kwaliteitsvoeding altijd goed is. Ook daar kun je een DOA hebben.

Op welke aansluiting zit je monitor? Hangt die aan je GPU of aan je onboard VGA van het moederbord? (Hij moet in de GPU) En heb je een overklok op je i7 (want dan zou je weleens tegen de grenzen van de voeding aan kunnen lopen)?

[ Voor 5% gewijzigd door Vayra op 05-03-2014 15:35 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-10 15:38
Uhmmm even afgezien van je probleem. Gaat dit niet ongelofelijke koelingsissues geven? Die kaart is een beste heethoofd zie geen extra fan of iets dergelijks.

Zou de kaart eens in een andere pc proberen om DOA uit te sluiten.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:38
Probeer de videokaart eens uit in een andere pc als je die mogelijkheid hebt. Daarmee sluit je uit of het aan de kaart ligt.
Probeer dan een andere videokaart in je shuttle. Daarmee sluit je uit of het aan het moederbord ligt.

Weet je zeker dat je ook de extra voedingskabels hebt aangesloten op de videokaart?

Direct de voeding vervangen lijkt mij ook zwaar overdreven...
Sowieso wordt bij het opstarten van de computer de videokaart maar amper belast, dus het kan niet zijn dat ie opeens aan de max zit van de voeding. Dat zou eventueel naar voren komen bij een furmark achtige test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:26
De Shutlle 500 Watt voeding heeft een goede naam.
Zelf een Titaan op deze voeding getest, geen enkel probleem.
Mobo BIOS al een update gegeven naar de laatste versie?

Wat wel een probleem gaat geven is de GPU koeler en de beperkte (CPU) koeling van de Shuttle kast, 300+ Watt aan hitte die door de 92mm Case/CPU koeler afgevoerd moet worden.
In deze setup kan je bijna niet om een GPU Exhaust Blower koeling heen (Hint: Geforce 780(ti) met Standaard koeler).

[ Voor 17% gewijzigd door Zanac-ex op 05-03-2014 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobus_NL
bedankt allemaal voor het mee denken!

maar hij doet het :D

ik heb de kabel van me beeldscherm aangesloten om me moederbord zo alles nog een keer opnieuw geinstalleerd en doen vervolgens toen hij aanstond me kaart er opnieuw ingestopt aan gesloten en dvi kabel erin gedaan deed hij niets na een herstart deed hij het ineens!

vraag me niet hoe maar hij doet het :D

ik ben redelijk nieuw op tweakers moet ik een topic nog sluiten ofzo? of hoeft dat niet?

nogmaals bedankt allemaal voor het mee denken en het zoeken naar een oplossing!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Topics met zinvolle informatie worden nooit afgesloten. Zo kunnen anderen zoeken naar de juiste info als zij een zelfde vraag hebben. Fijn dat het weer werkt...

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobus_NL
millman schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 01:10:
Topics met zinvolle informatie worden nooit afgesloten. Zo kunnen anderen zoeken naar de juiste info als zij een zelfde vraag hebben. Fijn dat het weer werkt...
ja ben ik echt blij mee nu moet ik alles weer netjes weg werken enzo maar ik goed dan laat ik hem gewoon staat de topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-10 15:38
Cobus_NL schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 00:27:
bedankt allemaal voor het mee denken!

maar hij doet het :D

ik heb de kabel van me beeldscherm aangesloten om me moederbord zo alles nog een keer opnieuw geinstalleerd en doen vervolgens toen hij aanstond me kaart er opnieuw ingestopt aan gesloten en dvi kabel erin gedaan deed hij niets na een herstart deed hij het ineens!

vraag me niet hoe maar hij doet het :D

ik ben redelijk nieuw op tweakers moet ik een topic nog sluiten ofzo? of hoeft dat niet?

nogmaals bedankt allemaal voor het mee denken en het zoeken naar een oplossing!! :D
Je hebt toen hij aanstond de kaart erin gedaan???? Dan mag je blij zijn dat je niet gelijk heel de boel opgeblazen hebt. Maar hij doet het nu dus na herinstallatie van alle drivers?

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobus_NL
Joenino schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:41:
[...]

Je hebt toen hij aanstond de kaart erin gedaan???? Dan mag je blij zijn dat je niet gelijk heel de boel opgeblazen hebt. Maar hij doet het nu dus na herinstallatie van alle drivers?
jep ik denk dat dat het was. het probleem wat ik altijd heb is dat ik 5 dingen aanpas en dan herstart en kijk of het werkt. en dan werkt het en wat was het dan wat het probleem heeft opgelost :P GEEN IDEE hahaha |:(

maar denk idd nieuwe drivers geinstalleerd van de moederbord en drivers van de kaart

Pagina: 1