Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Dafq??? Ik heb er al meer en pas 3 daagjes gespeeld ofzo. Hier even een lijstje basic wagens die me wel leuk lijken, goedkoop zijn en geen upgrades behoeven:Phusebox schreef op zondag 01 december 2013 @ 20:21:
Ja ik heb volgens mij in totaal 8 auto's Haha.
Nissan 370z 2010 C496
Hyundai Genesis Coupe 3.8 2013 C455
Ford Focus ST 2013 C430
Toyota GT86 / Subaru BRZ 2013 D398
Chevrolet Camaro Z28 1970 D366
Gewoon stelletje goedkope scheurijzers die iedereen met een uurtje of 2 careermode kan kopen. Allemaal ongetuned laten en dan dinsdagavond of woensdagavond scheuren???
Ik zag eerst ook niks om mijn Surface, maar als ik op mijn Phone naar de site ga zie ik het wel. Ben nu Tier4. Eens kijken wat we moeten doen om naar tier 5 te gaan. Maar de belangrijkste vraag, wat kan je er mee?Phusebox schreef op zondag 01 december 2013 @ 20:06:
Hmm ik heb 0 punten maar heb wel alle games gespeeld. Vooral del 2 en 3 erg veel.
Wanneer gaan we eens online racen?
Komende maand in ieder geval een miljoen meer knaken afhalen op de sitebassio schreef op zondag 01 december 2013 @ 20:39:
[...]
Ik zag eerst ook niks om mijn Surface, maar als ik op mijn Phone naar de site ga zie ik het wel. Ben nu Tier4. Eens kijken wat we moeten doen om naar tier 5 te gaan. Maar de belangrijkste vraag, wat kan je er mee?
Maar soms krijg je ook extra auto's ofzo
Het is best makkelijk een B500 wagen te halen, ik heb er nu 2 (impreza 2005 en 22b 99), qua upgrade is het vrij goedkoop.MAX3400 schreef op zondag 01 december 2013 @ 20:31:
Gewoon stelletje goedkope scheurijzers die iedereen met een uurtje of 2 careermode kan kopen. Allemaal ongetuned laten en dan dinsdagavond of woensdagavond scheuren???
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Upgrades zijn niet duur maar daarmee kunnen we initieel niet laten zien hoe goed je bent. Ik kan ook een D doortunen naar C en iedereen het snot voor de ogen rijden. Lijkt me niet echt 'lollig', zo een week sinds de game uit is?SinergyX schreef op zondag 01 december 2013 @ 21:16:
[...]
Het is best makkelijk een B500 wagen te halen, ik heb er nu 2 (impreza 2005 en 22b 99), qua upgrade is het vrij goedkoop.
[ Voor 39% gewijzigd door MAX3400 op 01-12-2013 21:43 ]
Woensdag 19.30u?
Wordt krap maar ik ga het proberen...Phusebox schreef op zondag 01 december 2013 @ 21:59:
Ik heb niet de illusie dat ik vooraan mee kan doen als er maar 1 of 2 personen zijn waarmee ik leuke gevechten kan hebben.
Woensdag 19.30u?
/edit: lol @ FM Rewards

FM3 zou ik nog 8 dagen moeten spelen, FM4 moet ik nog wat paid DLC (not!!!!) en in Horizon zou ik nog best een stapel punten kunnen halen als het me zou boeien om weer op de 360 te gamen. Nou ja, die paar honderd puntjes voor de volgende Tier moeten er toch wel inzitten deze maand?
@Phusebox: enig idee of een Private Lobby ook geld uitkeert in FM5 of "moeten" we woensdag public racen? Niet dat het mij veel uitmaakt maar toch... Geld is geld
[ Voor 51% gewijzigd door MAX3400 op 02-12-2013 08:05 ]
Verwijderd
Is er een lijstje met gamertags die ik kan invoeren op me one voor wat gasten die online willen racen ?
( al ben ik een noob haha )
Ben Tier4, en d'r stonden 4M credits voor FM5 op me te wachten, die zijn zeer welkom
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Wat een open mind, dat credits welkom zijn...BM schreef op maandag 02 december 2013 @ 08:30:
Ben Tier4, en d'r stonden 4M credits voor FM5 op me te wachten, die zijn zeer welkom
Misschien domme vraag maar aangezien sommigen toch aangeven dat het inkomen wat laag is in-game, hoe hebben jullie alles ingesteld staan?
- difficulty: 40%
- drivatar: 30%
- affinity: gemiddeld 13% extra
Dus een race van 5500 credits basisloon levert 5500 + 2200 + 1650 + 722 = 10K credits op. Events hebben 8 basis-races + xx aantal bonus-races dus met een volledig event helemaal uitspelen raap ik ongeveer 150K op terwijl de meeste auto's minder dan 35K hebben gekost.
Gisteravond dus ook ongemerkt 1M op de bank hebben, 8 auto's in de garage en nog niet eens alle bonus-races voltooid.
[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 02-12-2013 08:36 ]
Voorlopig vermaak ik me prima. Gister even snel geteld, en ik heb nog iets meer als 500 races te gaan die ik nog naar gold kan brengen, en ik dacht dat ik met 90 gold medals al goed op weg was
Bonusraces skip ik tot nu toe nog, ik wil na 10 races meestal wel weer wat anders
Iemand anders trouwens al opgemerkt dat de 2CV ingame eigenlijk best leuk rijd? Gister voor het eerst wat races mee gedaan, en damn, dat ding ligt als een blok op de weg
[ Voor 26% gewijzigd door BM op 02-12-2013 08:52 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Oh, en natuurlijk niet te vergeten de dagelijkse Drivatar-beloning. Als je thuis bent, zet minstens even de One aan om je geld binnen te trekken want dat kan ook aantikken. Zoals ik eerder in het topic al postte, in 1 dag van bijna 7K naar bijna 17K gegaan. En dat zal de komende tijd (en zeker naar de wave 2 launch) aanzienlijk toenemen als je meer & meer banen & tijden op de klok hebt staan.
Ik had gisteren 77 races met mijn Drivatar en 4800 credits
Volgens mij staat er bij auto's die je al hebt, een klein icoontje dat 'ie in je garage staat ofzo. Heb er niet echt op gelet aangezien ik vaak maar een klein aantal wagens wil/moet hebben.Phusebox schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:40:
Wat ik ook mis is hoe je kunt zien welke auto's je al hebt als je gaat shoppen... Heb de rewards maar laten uitkeren en flink geshopt aangezien de auto's vanochtend nog even met 50% korting waren, dan kan ik die 1 miljoen extra credits beter missen en kiezen voor 50% korting.
Ik had gisteren 77 races met mijn Drivatar en 4800 credits
Hoe krijg je in hemelsnaam 4800 credits bij elkaar? Beter rijden in je career zodat je drivatar stoerder wordt? Moet wel zeggen dat drivatars soms erg agressief zijn in bochtenwerk en 1 op de zoveel races lijkt meer een flipperkast dan een race
Zijn er hier mensen die Forza5 spelen en gebruik maken van een capture card oid?
Ik vind filmpjes altijd leuk, dus gooi ze maar neer
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Was het maar zo'n feest; ik krijg het niet voor elkaar om korte filmpjes te capturen zonder mijn Kinect voice-rotzooi. Dus mocht iemand een hint hebben hoe ik "Xbox Record That" kan uitvoeren zonder voice-control, do postdvdkiwi schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:44:
Ondanks dat ik geen Xbox heb en ook niet ga hebben, weet Forza toch altijd mijn aandacht te trekken
Zijn er hier mensen die Forza5 spelen en gebruik maken van een capture card oid?
Er staat nergens een icoontje, heb me suf lopen zoeken.MAX3400 schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:43:
[...]
Volgens mij staat er bij auto's die je al hebt, een klein icoontje dat 'ie in je garage staat ofzo. Heb er niet echt op gelet aangezien ik vaak maar een klein aantal wagens wil/moet hebben.
Hoe krijg je in hemelsnaam 4800 credits bij elkaar? Beter rijden in je career zodat je drivatar stoerder wordt? Moet wel zeggen dat drivatars soms erg agressief zijn in bochtenwerk en 1 op de zoveel races lijkt meer een flipperkast dan een race
4800 credits is weinig, of snap ik je vraag/opmerking nu niet? Sommige races moet je gewoon beuken, want met drie auto's naast elkaar die belachelijk vroeg in de rem gaan zie je al snel de nr 1 aan de horizon verdwijnen.
Misschien ligt het eraan dat ik eerst alleen nog maar de eerste championship heb gedaan met de lagere klasse auto's?
"Record that" is een van de weinige commands die het dan wel weer lijkt te doen bij mij.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=EhnpSEAY19g]
[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 02-12-2013 10:13 ]
Zal vanmiddag/vanavond eens goed de T10-forums doornemen of er aanwijsbare opties zijn dat je drivatar beter gemaakt kan worden met kleine aanpassingen in de rijstijl.
Verwijderd
Net ook de reward site bezocht en krijg 1M
Tja smooth rijden zit er niet echt in met de random remmende en beukende Drivatars. En als ik ze dan voorbij ben blijft het lastig om een clean lap te doen. Ik wordt dan te voorzichtig en zenuwachtig en ben daarmee gemiddeld 3 sec per rondje langzamer dan wanneer ik er vol voor ga en net ergens even buiten de baan kom, waarmee ik eigenlijk alleen maar tijd verlies.MAX3400 schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:00:
Phuse, ik bedoelde subtiel te zeggen dat het erop lijkt dat je in je career misschien niet snel/smooth genoeg rijdt waardoor je drivatar zich minder goed ontwikkelt. Hierdoor is er een grotere kans dat je drivatar bij andere mensen op de One zich sneller laat verslaan en daardoor minder credits bij elkaar spaart. Of/hoe je een betere drivatar krijgt, ben ik nog niet geheel achter maar ik denk dat laptimes zonder penalty en veel perfect turns/passes hier zeker wel bij kan helpen.
Zal vanmiddag/vanavond eens goed de T10-forums doornemen of er aanwijsbare opties zijn dat je drivatar beter gemaakt kan worden met kleine aanpassingen in de rijstijl.
- Rivals Mode: vergt wat moeite maar ga naar Rivals, kies een auto/track, rij een zeer langzaam rondje. Als je tijd geregistreerd is, ga terug naar Rivals, kies zelfde auto/track en probeer elk rondje ietsjes harder te rijden door degene boven je (niet je dichtstbijzijnde vriendje maar gewoon een random gamer) te verslaan. Rinse & repeat en je haalt mooi geld binnen.
- Free Play: is wat lastiger maar pak de Indianapolis Oval race, een zo snel mogelijke auto (Mazda of Lotus raceauto), tune de laatste versnelling naar max (maximale snelheid) en probeer tegen zo moeilijk mogelijke drivatars en met zo min mogelijk assists 25 of meer rondjes te rijden en 1e te worden.
/edit: en hier even een voorbeeldje van clean rijden (race van 3 ronden, lag eerste en dus vrije baan aan het eind van de 1e ronde) en voldoende snelheid erin zien te houden:

[ Voor 17% gewijzigd door MAX3400 op 02-12-2013 10:46 ]
Free Play krijg je alleen geld als je die auto ook gekocht hebt overigens, maar bedankt voor de tips.MAX3400 schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:45:
Heb net 2 opties gelezen om wat extra geld te verzamelen, als je zin/tijd hebt:
- Rivals Mode: vergt wat moeite maar ga naar Rivals, kies een auto/track, rij een zeer langzaam rondje. Als je tijd geregistreerd is, ga terug naar Rivals, kies zelfde auto/track en probeer elk rondje ietsjes harder te rijden door degene boven je (niet je dichtstbijzijnde vriendje maar gewoon een random gamer) te verslaan. Rinse & repeat en je haalt mooi geld binnen.
- Free Play: is wat lastiger maar pak de Indianapolis Oval race, een zo snel mogelijke auto (Mazda of Lotus raceauto), tune de laatste versnelling naar max (maximale snelheid) en probeer tegen zo moeilijk mogelijke drivatars en met zo min mogelijk assists 25 of meer rondjes te rijden en 1e te worden.
/edit: en hier even een voorbeeldje van clean rijden (race van 3 ronden, lag eerste en dus vrije baan aan het eind van de 1e ronde) en voldoende snelheid erin zien te houden:
[afbeelding]
Ja ik heb ook banen waar ik zelfs in de top 100 stond, maar goed, levert blijkbaar niks op.
Heel wazig dan hoe de drivatar zijn geld krijgt en zich ontwikkelt online...Phusebox schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:54:
[...]
Free Play krijg je alleen geld als je die auto ook gekocht hebt overigens, maar bedankt voor de tips.
Ja ik heb ook banen waar ik zelfs in de top 100 stond, maar goed, levert blijkbaar niks op.
XBL: Hypernova NL | YouTube
Uncut via de Upload Studio van de Xbox One.. Ondergetekende rijdt de zwarte Evo X en probeert zo goed & kwaad als het kan door het verkeer te komen. Kwaliteit is wel redelijk ruk, moet ik zeggen, omdat de One eerst alles naar 720p converteert en dan naar SkyDrive upload. Daar heb ik weer gedownload en dat op YT gezet...dvdkiwi schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:44:

Mijn weggedrag verdient soms niet de schoonheidsprijs maar het is voornamelijk de rem-akties van het overige verkeer ontwijken...

Of speelde je online?
Nee, dat is dus een filmpje van mijn "offline" career maar wel met Drivatars enabled; je rijdt dus tegen de cloud-characters van andere mensen met hun auto/design.Joostk schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:02:
Wel leuk om te zien dat de andere auto's ook liverys hebben, en niet standaard kleuren.
Of speelde je online?
Ik vind de kwaliteit wel goed hoor
Je maakt in ieder geval goed gebruik van de 4WD van de Evo door hem af en toe mee de zandbak in te nemen
*edit*
Eerste rondje dacht ik nog: "waarom die chase cam???".
Tweede rondje kwam dat goed
[ Voor 35% gewijzigd door Superkiwi op 02-12-2013 20:58 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Mogelijk dat ik deze week nog wel wat kan posten...
Trouwens, zijn er mensen hier die Prague vergelijken met de oude Maple Valley? Ik vind de bochten, de hoogteverschillen en de snelheden wel erg op elkaar lijken. Zeker als je van beide circuits de "full" rijdt, lijkt me Praag toch echt de vervanger voor dat andere klassieke circuit.
Lijkt me wel leuk om meteen jullie drivatars te zien rijden! Oftewel klikt even op de link hieronder en voeg me toe!
Door de Game DVR apart op te starten, op Record te klikken en dan te doen wat je wil; er wordt dan automatisch eenmalig maximaal 5 minuten opgenomen.Phusebox schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 07:16:
Hoe maak je eigenlijk van die lange opnames? Bij mij doet ie altijd maar 30 sec.
Probleem is soms wel dat alles "van de game" wordt meegepakt en in mijn ene video zie je ook de replay-bar op een gegeven moment naar pop-uppen
MAX3400 in "[NextGen] Xbox One"
Ik heb trouwens nog niet geprobeerd om meerdere clips van 5 minuten in de Upload Studio te mikken en aan elkaar te plakken naar 10 of 15 minuten maar ik vermoed dat Microsoft daar wel een soort limiet op heeft gezet.
[ Voor 26% gewijzigd door MAX3400 op 03-12-2013 07:55 ]
Heb dat gevoel ook ja.MAX3400 schreef op maandag 02 december 2013 @ 20:09:
[...]
Mogelijk dat ik deze week nog wel wat kan posten...
Trouwens, zijn er mensen hier die Prague vergelijken met de oude Maple Valley? Ik vind de bochten, de hoogteverschillen en de snelheden wel erg op elkaar lijken. Zeker als je van beide circuits de "full" rijdt, lijkt me Praag toch echt de vervanger voor dat andere klassieke circuit.
Zelfde heb ik bij Bathurst, een kruising tussen de Nürburgring en Road America. Mis wel een aantal van de 'oude' circuits.
Bathurst vind ik inderdaad enigszins vergelijkbaar met wat je zegt alleen de lengte valt me tegen in deze context. Sowieso lijkt het eerste rechte stuk (links na de start) meer op een Amerikaans aangelegde snelweg dan een stuk racebaankaperopdekust schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:53:
[...]
Zelfde heb ik bij Bathurst, een kruising tussen de Nürburgring en Road America. Mis wel een aantal van de 'oude' circuits.
Er staan trouwens flink wat goede suggesties in http://forums.forzamotorsport.net/forums/thread/6120480.aspx om T10 te bewegen meer tracks te regelen.
Inderdaad, net een snelweg. Eerst die scherpe bocht na start/finish, waar het lijkt wel of je in een botsauto zit met al die Drivatars (Professional). En dan het rechte stuk op, waar je nauwelijks met 2 auto's naast elkaar kan rijden. De bocht erna is wel weer heeel gaaf! Gas los, apex pakken en gaaaaaaan..MAX3400 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:56:
[...]
Bathurst vind ik inderdaad enigszins vergelijkbaar met wat je zegt alleen de lengte valt me tegen in deze context. Sowieso lijkt het eerste rechte stuk (links na de start) meer op een Amerikaans aangelegde snelweg dan een stuk racebaan![]()
Er staan trouwens flink wat goede suggesties in http://forums.forzamotorsport.net/forums/thread/6120480.aspx om T10 te bewegen meer tracks te regelen.
Vind Bathurst wel echt een aanwinst.
Op het FM forum staan een hoop suggesties. Alleen is er in het verleden wel gebleken dat er weinig DLC tracks bijkomen. Ik kan me alleen Road America herinneren. En een "High-Res" versie van de Nürburgring.
Nee hoor, don't you worryNiellie41 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 12:11:
Het kan aan mij liggen, maar ik heb het gevoel dat jullie denken dat Bathurst een verzonnen circuit is?
Wikipedia: Mount Panorama Circuit
Ik zie graaag Mugello weer terugkomen; wat een heerlijke baan is dat; zeker de "full config" stort je je aan het eind van de rond naar beneden het rechte stuk op. Hele circuit voelt als een soort achtbaan met klimmen, klimmen, dalen, klimmen en dan de hele sector 3 hard halen terug naar de start.kaperopdekust schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 12:06:
[...]
Op het FM forum staan een hoop suggesties. Alleen is er in het verleden wel gebleken dat er weinig DLC tracks bijkomen. Ik kan me alleen Road America herinneren. En een "High-Res" versie van de Nürburgring.
[ Voor 57% gewijzigd door MAX3400 op 03-12-2013 12:47 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=lEGndzIa10s]
Verwijderd
Hoe bevalt het spel verder?Phusebox schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 19:37:
En wat Formule 1 actie op Prague... vind de review cams maar slecht. Veel te korte shots van te dichtbij.
[video]
De snelheid van de wagens is veel te hoog voor de review-cams. Eigenlijk is dit soort footage een taak om de replay 4 of 5 keer op te nemen in verschillende vaste camera-standpunten en dan te editen. Maar ja, dat doet weer af aan de handigheid van record & upload.Phusebox schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 19:37:
En wat Formule 1 actie op Prague... vind de review cams maar slecht. Veel te korte shots van te dichtbij.
[video]
Het ziet er wel ontzettend vet uit hoor die auto's; voorlopig volg ik de career-modus van linksboven naar rechtsonder
Mij minder goed dan FM4... De interface is te fancy (lees: onoverzichtelijk), in de career-mode moet standaard upgrades kopen van het spel en het aantal tracks vind ik op dit moment ook te gelimiteerd en vaak mag/kan je maar 2 of 3 rondjes rijden in de eerste 10 uur van je career.
Gelukkig is 90% van mijn friendlist, forzavolk wat wel een serieuze race rijd. (clean race) dus kan ik dan ook automatisch op serieuze tegenstanders als drivatars rekenen?
Ikzelf heb de Xbox One nog niet wacht wss op de NL release, maar speel wel nog dagelijks FM4 (2500+ uur tot nu toe

[ Voor 11% gewijzigd door Doppert op 03-12-2013 21:28 ]
http://raptr.com/Doppert/about
Probeer eens een race in career zo ver mogelijk naar rechtsonder in een klasse die je bevalt en zet de drivatars op 40% of beter; kijk eens met wie je wordt gematcht en hoe goed het gaat.
Lekker; heel antwoord getikt maar je hebt nog geen One
/edit: net even met Phusebox online geracet. Jeff Oaktree ook uitgenodigd maar die zag me niet of wilde niet meer doen. Dus, met zijn tweeen even spelen in FM5. Oki, de private lobby is makkelijk op te zetten alleen de navigatie in de lobby om alle instellingen te doen en mensen te inviten is even wennen. Je "moet" daarna wel je PartyChat unsnappen want anders zit je op maar 3/4 van je beeld Forza te spelen. Even een paar baantjes gereden in verschillende klassen en overal krijg je voor betaald, kan je extra achievements/badges halen, gaat je Driver & Manufacturer level omhoog etc. Sommige auto's moesten we wel aan wennen (met 200km/h rechtdoor ofzo) maar ik was tevreden over de lag, interface en dergelijke. Hopelijk binnenkort een keer met wat GoT-racers een goede sessie van een paar uur houden!
/edit2: ik zal volgende keer mijn headset opzetten om af en toe BOEH!!! te roepen
[ Voor 39% gewijzigd door MAX3400 op 03-12-2013 23:15 ]
Lag niks van gemerkt eigenlijk, de auto's werden op geen enkel moment doorzichtig om lag op te vangen in ieder geval.
Ik had ook mijn headset opgezet, en kwam er toen achter dat je eerst Kinect chat moet uitzetten. Ontdekte ook voor het eerst het lampje in de mute knop op de headset
Yes, ik tune mijn auto's. Mee begonnen in FM4. Positie 500 - 1500 tunes in Rivale mode.MAX3400 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 20:35:
Trouwens iemand die goed is met tunen? Lijkt me wel grappig om een paar auto's/designs te sharen die gemaakt zijn door Tweakers voor Tweakers (en natuurlijk anderen op FM5).
Jammer dat er geen Storefront of Club sectie is.
Xbox
Voorlopig zit ik in de basis op hetzelfde; met alle affinity, difficulty etc, kom ik gemiddeld op 10K totale betaling per race. Daarnaast komt er natuurlijk 30K per driverlevel bij, 12K per completed event.BM schreef op woensdag 04 december 2013 @ 09:30:
Gaan de opbrengsten per race eigenlijk uiteindelijk nog omhoog? Wat ik nu ook race, ik krijg altijd 4500/5200 XP/Credits. Als dat zo blijft dan word het nog een hele klus om zowel de Lotus, als de Indycar, als de Le Mans wagens te kopen...
De eerste 6 events + bonusraces (helemaal linksboven) leveren, dacht ik het volgende op bij 40% assist bonus & 30% drivatar difficulty:
6 x 15 x 7K pay
6 x 15 x 2K bonus (gemiddeld)
9 x 30K driver level
6 x 12K completion
Verder kan je redelijk goed verdienen in Rivals mode maar ook in Free play. Denk dat ik gisteren in de 4 races met 2 of 3 korte laps met Phusebox (2 spelers dus maar), ook iets van 15K totaal heb afgetikt en dat was in een half uurtje. Meer spelers, meer geld.
Mocht je tijd & zin hebben; zou graag een tune zien voor de Ford Fiesta ST en de Ford Focus ST. Het liefst in dezelfde klasse als dat je de kale auto koopt en ook 1 klasse hoger.kaperopdekust schreef op woensdag 04 december 2013 @ 09:19:
[...]
Yes, ik tune mijn auto's. Mee begonnen in FM4. Positie 500 - 1500 tunes in Rivale mode.
Jammer dat er geen Storefront of Club sectie is.
[ Voor 19% gewijzigd door MAX3400 op 04-12-2013 09:45 ]
Geld verdienen kan volgens mij het beste in de Rivals mode. Als je daar even de tijd voor neemt en jezelf steeds verbeterd kan het bedrag aardig oplopen.BM schreef op woensdag 04 december 2013 @ 09:30:
Gaan de opbrengsten per race eigenlijk uiteindelijk nog omhoog? Wat ik nu ook race, ik krijg altijd 4500/5200 XP/Credits. Als dat zo blijft dan word het nog een hele klus om zowel de Lotus, als de Indycar, als de Le Mans wagens te kopen...
Hier staan ook nog een aantal goede tips: http://forums.forzamotorsport.net/forums/thread/6284746.aspx
Er van uitgaande dat je alles wint, tijden in de top 1000 neerzet en assists en drivatar samen ca. 80% bonus geven.
Dus het wordt wel meer, maar niet enorm veel.
[ Voor 30% gewijzigd door Phusebox op 04-12-2013 09:48 ]
Ik race ook graag een keer mee.Xenophoben schreef op woensdag 04 december 2013 @ 08:45:
Binnenkort race ik keer mee! Als jullie race en ik ben online, stuur maar berichtje !( sjefkebakfiets )
Volgens mij heb ik iedereen uit dit topic wel in mijn Friendslist staan (of in ieder geval een verzoek voor gestuurd). Mocht ik host zijn voor een lobby binnenkort (vanavond bijvoorbeeld), dan nodig ik iedereen uit die ik online zie.
Gamertag = DefXtreme.
XBL/PSN Gamertag : LokiNL#1132
Wil je graag toevoegen maar loop op xbox.com nu echt tegen de 100 player limiet aan... Zal zometeen even een exportje maken en een FR versturen
Ga vanavond wel ff kijken naar de Ford Fiesta ST. Heb je nog een gewenst circuit of een overall tune?MAX3400 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 09:43:
[...]
Voorlopig zit ik in de basis op hetzelfde; met alle affinity, difficulty etc, kom ik gemiddeld op 10K totale betaling per race. Daarnaast komt er natuurlijk 30K per driverlevel bij, 12K per completed event.
De eerste 6 events + bonusraces (helemaal linksboven) leveren, dacht ik het volgende op bij 40% assist bonus & 30% drivatar difficulty:
6 x 15 x 7K pay
9 x 30K driver level
6 x 12K completion
Verder kan je redelijk goed verdienen in Rivals mode maar ook in Free play. Denk dat ik gisteren in de 4 races met 2 of 3 korte laps met Phusebox (2 spelers dus maar), ook iets van 15K totaal heb afgetikt en dat was in een half uurtje. Meer spelers, meer geld.
[...]
Mocht je tijd & zin hebben; zou graag een tune zien voor de Ford Fiesta ST en de Ford Focus ST. Het liefst in dezelfde klasse als dat je de kale auto koopt en ook 1 klasse hoger.
Zo min mogelijk onderstuur, denk ik... Misschien iets kortere versnellingen van 1 t/m 4 ivm optrekken? Leef je uit; geen idee of/hoe er tegenwoordig betaald moet worden voor tunes, maar dat komt wel goed.kaperopdekust schreef op woensdag 04 december 2013 @ 10:00:
[...]
Ga vanavond wel ff kijken naar de Ford Fiesta ST. Heb je nog een gewenst circuit of een overall tune?
Ik kan ook de optie van auto's giften niet meer vinden in het spel?
30K per driverlevel? I wish, dat staat bij toch echt op een kleine 16K, al 40 levels langMAX3400 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 09:43:
[...]
Voorlopig zit ik in de basis op hetzelfde; met alle affinity, difficulty etc, kom ik gemiddeld op 10K totale betaling per race. Daarnaast komt er natuurlijk 30K per driverlevel bij, 12K per completed event.
6 x 15 x 7K pay
9 x 30K driver level
6 x 12K completion
Xbox
Goed punt; ben nu op werk en kan pas later kijken of/hoe tunes gedeeld kunnen worden.kaperopdekust schreef op woensdag 04 december 2013 @ 10:05:
Nee, sterker nog.. Ik heb nog niet eens gevonden hoe ik een tune kan opslaan!
Mmmm, is dat dan omdat ik de LCE heb gekocht? Ben zelf iets van level 43 ofzo...BM schreef op woensdag 04 december 2013 @ 10:17:
[...]
30K per driverlevel? I wish, dat staat bij toch echt op een kleine 16K, al 40 levels lang
Ja dat is alleen voor VIP leden, 31.500 credits.BM schreef op woensdag 04 december 2013 @ 10:17:
[...]
30K per driverlevel? I wish, dat staat bij toch echt op een kleine 16K, al 40 levels lang
Xbox
Niet los te koop tegenwoordig? Dacht dat in de Store er meerdere dingen voor FM5 extra te koop waren. Neemt niet weg dat jouw betalingen van 15 of 16K natuurlijk wel heel mager zijn.\BM schreef op woensdag 04 december 2013 @ 10:38:
Ja, en dat is dus weer niet digitaal beschikbaar geloof ik. Dat scheelt nogal
/edit: gerucht gaat dat in Januari er een DLC komt met de Nurburgring & apart leaderboard met de officiele rondetijden die in het echt gereden zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door MAX3400 op 04-12-2013 11:13 ]
In de tune settings, is er een knop "Setup Manager". Ik verwacht dat daar dat ik de tune kan opslaan / inladen. Echter als ik op die knop druk, ga ik terug naar het menu van Forza.MAX3400 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 10:20:
[...]
Goed punt; ben nu op werk en kan pas later kijken of/hoe tunes gedeeld kunnen worden.
[...]
Mmmm, is dat dan omdat ik de LCE heb gekocht? Ben zelf iets van level 43 ofzo...
Had mijn 22B net voor 40k upgrades gegeven, wil ik een setup inladen, kon ik weer 27k aftikken voor compleet andere upgrades.
Ik pak m'n oude GT5 setupguide er wel bij, bij al die setups die je kan inladen staat niets over auto zelf, enkel de cijfers over prestaties.
[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 04-12-2013 11:34 ]
Ok, probeer het vanavond nogmaals te "saven".SinergyX schreef op woensdag 04 december 2013 @ 11:31:
Manager is de linker 'menu' knop, daarmee kan ik wel saven/laden, maar als je een setup download, mag je deze verder helemaal niet aanpassen. Het zijn ook 'complete' setups incl upgrades, ik had liever losse settings gezien voor bijvoorbeeld versnellingsbak of onderstel.
Had mijn 22B net voor 40k upgrades gegeven, wil ik een setup inladen, kon ik weer 27k aftikken voor compleet andere upgrades.
Bij het kopen van een upgrade betaal je (als je goed is) enkel voor de onderdelen die je nog niet in je bezit hebt. En de prijs die iemand vraagt voor de tune. Spreek uit ervaring dat je voor goede (rivals) tune voor een bepaald circuit zo'n paar uur zoet bent.
In FM4 heb ik nog wel eens een paar tunes gemaakt; persoonlijk legde ik me toen erg toe op het creeeren van grip en de verhoudingen van de versnellingen (zeker op bochtige circuits). En ja, het testrijden/laden duurt vaak langer dan het aanpassen van een tune zelf, helaas.kaperopdekust schreef op woensdag 04 december 2013 @ 11:35:
[...]
Ok, probeer het vanavond nogmaals te "saven".
Bij het kopen van een upgrade betaal je (als je goed is) enkel voor de onderdelen die je nog niet in je bezit hebt. En de prijs die iemand vraagt voor de tune. Spreek uit ervaring dat je voor goede (rivals) tune voor een bepaald circuit zo'n paar uur zoet bent.
In FM4 keek ik vaak naar de telemetrie; als de banden egaal warm werden en de schokdempers niet 100% belast werden bij het betere gooi- en smijtwerk, was ik al redelijk tevreden.SinergyX schreef op woensdag 04 december 2013 @ 11:39:
Snap alleen nog niet hoe je nu precies kan zien wat 'goed' is.
Tuurlijk is onderstuur of overstuur een persoonlijke aangelegenheid maar een redelijke tune is voor 80% van de community meer dan geschikt om een seconde (of meer) op tracks sneller te kunnen rijden.
Voor mij is het ook marge werk, mijn grootste handicap blijft controller, dus echt veel waarde hecht ik er ook weer niet aan.
Ik hoop dat dat echt door gaat!!!MAX3400 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 10:41:
[...]
Niet los te koop tegenwoordig? Dacht dat in de Store er meerdere dingen voor FM5 extra te koop waren. Neemt niet weg dat jouw betalingen van 15 of 16K natuurlijk wel heel mager zijn.\
/edit: gerucht gaat dat in Januari er een DLC komt met de Nurburgring & apart leaderboard met de officiele rondetijden die in het echt gereden zijn.
Nordschleife is zóóó gaaf om te rijden
Hoop wel dat ze de hoogteverschillen er beter in krijgen dan bij FM4 het geval was. Daar leek het circuit redelijk plat. En geloof mij, in het echt heeft ie écht flinke hoogteverschillen.
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Vraag me af of je als dat in Januari uit komt, je hier in Februari een Forza 5 editie kan kopen met de Nurburgring erin.
D;r is genoeg extra te koop. Bedoelde eigenlijk dat ik toen ik Forza kocht (digitaal), ik niet de keuze had tussen een gewone en een LE versie, enkel de gewone is beschikbaar online. Aangezien ik volledig discloos wil gaan gamen is het wel jammer dat ik dat soort extratjes dan misloop.MAX3400 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 10:41:
[...]
Niet los te koop tegenwoordig? Dacht dat in de Store er meerdere dingen voor FM5 extra te koop waren. Neemt niet weg dat jouw betalingen van 15 of 16K natuurlijk wel heel mager zijn.\
Xbox
Dat is ook mijn insteek, volgend jaar als XBL gewoon 100% werkend is in NL. Wat je misschien, voor hele specifieke spellen ooit nog kan doen: de LE fysiek bestellen, met een vriend/bekende afspreken dat hij/zij de discs van je overneemt (en niet de DLC codes). Dan kan jij alsnog de digitale versie kopen/downloaden en de codes ingeven.BM schreef op woensdag 04 december 2013 @ 12:26:
[...]
Aangezien ik volledig discloos wil gaan gamen is het wel jammer dat ik dat soort extratjes dan misloop.
"Goed" is ook niet meetbaar. Tijden zijn wel meetbaar. Als je 30+ ronde rijdt in dezelfde tijd (op de seconden nauwkeurig) en telkens met een aanpassing seconden en later tiende van seconde sneller gaat. Ben je wel op de goede weg. Dit kost heel veel tijd.SinergyX schreef op woensdag 04 december 2013 @ 11:39:
Snap alleen nog niet hoe je nu precies kan zien wat 'goed' is. Ja, er gaan wat cijfers omhoog en omlaag, maar in de praktijk hangt dat toch enorm af van je rijstyle. Sommige zijn onderstuur racers terwijl anderen juist onderstuur volledig willen ontwijken, setje van cijfers zegt daar bar weinig over.
Ben het er mee eens dat iedereen een eigen stijl en/of setting voorkeur heeft. Zelf heb ik bijv. geen deadzones in mijn controller en rij zonder assists, handgeschakeld met koppeling. Ik heb dan ook geen idee hoe de tune voelt voor iemand die andere settings gebruikt.
Een tune is in eerste instantie ook een persoonlijke voorkeur. Het geeft mij een ontzettende kick als ik met een eigen tune een top 500 - 1500 tijd neerzet in de rivals mode.
Onderdelen die ik sowieso aanpas zijn;
- Remdruk naar 110% - 115%.
- Rembalans rond de 47% - 48%
- Druk in banden opvoeren
- Downforce naar beneden
DAT GELUID MY GOD!!!! (bedoel vanaf 1:15 door de tunnel
[ Voor 18% gewijzigd door v8power67 op 04-12-2013 13:19 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Klinkt goed zeg!v8power67 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 13:17:
[video]
DAT GELUID MY GOD!!!! (bedoel vanaf 1:15 door de tunnel)
Geen FM5 maar wel een lekkere sound > YouTube: Lamborghini Gallardo UGR TT (1500 hp)
Door de video is ook te zien dat het weggedrag nog steeds niet erg realistisch is met die overdreven onstabiliteit, maar NOFI, dus ik ga er niet te veel over zeggen.
Maar desalniettemin, het geluidssample zelf is vrijwel perfect matchend met de echte auto! Fantastische sound!
[ Voor 17% gewijzigd door CaptainPanda op 04-12-2013 14:00 ]
Ja zag de invite maar was half 11 en wou net afsluiten moest namelijk mijn vriendin ophalen en die kan ik niet laten wachten heMAX3400 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 21:30:
/edit: net even met Phusebox online geracet. Jeff Oaktree ook uitgenodigd maar die zag me niet of wilde niet meer doen. Dus, met zijn tweeen even spelen in FM5. Oki, de private lobby is makkelijk op te zetten alleen de navigatie in de lobby om alle instellingen te doen en mensen te inviten is even wennen. Je "moet" daarna wel je PartyChat unsnappen want anders zit je op maar 3/4 van je beeld Forza te spelen. Even een paar baantjes gereden in verschillende klassen en overal krijg je voor betaald, kan je extra achievements/badges halen, gaat je Driver & Manufacturer level omhoog etc. Sommige auto's moesten we wel aan wennen (met 200km/h rechtdoor ofzo) maar ik was tevreden over de lag, interface en dergelijke. Hopelijk binnenkort een keer met wat GoT-racers een goede sessie van een paar uur houden!
/edit2: ik zal volgende keer mijn headset opzetten om af en toe BOEH!!! te roepen
Oh, zit dat zo... Tweede One kopen en samen meedoen volgende keer!BoomTree schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:45:
[...]
Ja zag de invite maar was half 11 en wou net afsluiten moest namelijk mijn vriendin ophalen en die kan ik niet laten wachten heVolgende keer doe ik mee!

Komt me beter uit; ik zet net pas een leeg bord weg dus nu eerst ff een bakkie en poten op tafel hoorPhusebox schreef op woensdag 04 december 2013 @ 18:30:
Ik ben ook wat later vanavond. 20u ofzo.
Ik ben nog aan het werk, loop zo vanuit mijn home office naar de XBO toeMAX3400 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 19:26:
[...]
Komt me beter uit; ik zet net pas een leeg bord weg dus nu eerst ff een bakkie en poten op tafel hoor
Edit: nou werkt best lekker. Ook in public lobbies dus. Voice chat is erg goede kwaliteit moet ik zeggen, hele vooruitgang tov de 360. En er werd ook over het algemeen netjes gereden.
[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 04-12-2013 21:17 ]
Jammer dat je geen replays op kan slaan; had de achtervolging in de Bernese Alps wel willen uploaden op YT.
BTC €94.837,08
Dat was trouwens niet met game.co.uk maar een andere zending uit Engeland.
[ Voor 18% gewijzigd door MAX3400 op 04-12-2013 23:51 ]
Hoe vinden we die dan?kaperopdekust schreef op donderdag 05 december 2013 @ 09:52:
@MAX3400 (en andere geïnteresseerde): Er staat een tune klaar voor de Fiesta ST D-400. Is getuned op het circuit Catalunya GP. Wil hem vanavond nog wat fine-tunen. Top snelheid is niet heel hoog 222.5. Maar ben benieuwd of je het nu al wat vindt. Reed er zelf een tijd van 2.16.457 mee, plek 307 in de leaderboards.
Ben nu aan het werk, dus kan het niet checken. Maar ik denk, eerst in de betreffende auto stappen. Dan naar Upgrade & Tune. Dan naar Set-up manager settings > Load settings. Dan zal hij eerst gaan zoeken in je eigen library, maar ik heb het vermoeden dat je daar ook kunt zoeken naar tunes? Weet ik niet zeker.
Als je dan zoekt op het circuit Catalunya GP of misschien op mijn gamertag zou je de tune moeten kunnen vinden.
Zo niet, ga ik vanavond uitzoeken hoe dat precies werkt.