begintmeta schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 13:45:
[...]
Daar kan ik geen antwoord op de vraag in ontdekken,verder: ik ben niet zo'n rechtspositivist, artikel 7 kan alle inhoud bevatten die men eraan geeft, dat maakt je respons allen maar lastiger te begijpen.
[...]
Dan is dat net zo goed niet OK toch?
Artikel 7 is vrijheid van meningsuiting.
Zeurpiet mag dus klagen dat hij enorm gekwets is door zwarte piet op tv.
En de 16 miljoen mensen die zwarte piet wel leuk vinden mogen zich helemaal zwart verven en snoep uitdelen aan kinderen als ze dat graag willen.
Als je zwarte piet verbied dat schend je de grondrechten van iedereen die wel geniet van Sinterklaas.
Daarnaast is discriminatie niet hetzelfde als je gediscrimineerd voelen.
Er lopen genoeg gekken rond die zich constant gediscrimineerd voelen.
Niet aangenomen? Dat komt niet omdat ik geen Nederlands spreek en mijn school niet hebt afgemaakt. Dat komt omdat mijn opa uit Marokko komt!
Ik kom de nachtclub niet in? Dat is echt niet omdat ik een trainingspak aan heb, maar om mijn huiskleur.
En waarom kan die ambtenaar van de gemeente geen Arabisch leren en een hoofddoekje om doen? Is zeker omdat ze moslims haat.
Waarom is dat meisje op de reclameposter blank? Wat een vuile racisten.
Waarom zijn de treinen van de NS geel? Dat is enorm vervelend voor chinezen.
En die blauwe lichten op de politiewagens. Ik voel me daar niet goed bij als smurf.
Het is niet voor niets dat discriminatie/racisme valt of staat bij de intentie en niet bij de interpretatie.