Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:25:
Het hypocriete wat ik vind in dit verhaal is dat wanneer er begrip getoond moet worden voor iets wat kwetsend wordt ervaren, wordt afgeserveerd als onzin. Sterker nog: je bent een fantast en je moet oppleuren naar jou eigen land. (saillant detail: Alsof mijn over-over-over-over-over-over-over-nog-wat vader ervoor heeft gekozen om verscheept te worden via die slavenschepen van jullie).
En hier heb ik zo'n probleem mee!
Juist hiermee!
Dus omdat mijn over-over-over-over-over-over-over-over-over grootvader bijvoorbeeld vermoord is door de buurman (hypothetis), moet ik nu het klein-klein-klein-klein-klein-klein-klein-klein kind daarop aanspreken!?
Sterker nog ik moet herstel betalingen en excuses eisen!? Ik kan daar zo kwaad over worden! Bah walgelijk gewoon.
"slavenschepen van jullie"
Wij hebben geen slavenschepen...
En dan nog, wat weet jij daarvan!? Je hebt het nooit meegemaakt, je ouders hebben het nooit meegemaakt en je overgrootouders hebben het nooit meegemaakt. Waarom trek je het jezelf zo aan?
Ik voel me 0,0 verantwoordelijk voor andermans daden!
Ik als blanke Nederlander heb net zoveel van doen met slavernij als een hedendaagse Surinamer, dus ik heb net zoveel recht op herstelbetalingen (want daar gaat het uiteindelijk allemaal om) als een willekeurige Surinamer.
Niemand kiest waar hij/zei geboren wordt, maar ik vind het zwaar respectloos tegenover 80% van de wereld die veel slechter leven dan de gemiddelde Nederlander en Surinamer, dat je gaat klagen over het verleden. Dat terwijl 80% van de wereld het veel slechter heeft dan wij...
Wat moet iemand in Afrika wel niet denken die iedere dag honger lijdt?
Zoijar schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 23:05:
De rest van de post is weer een beetje hetzelfde verhaal, dus ik licht alleen dit even uit: interessante woordkeuze "van jullie". Aan je schrijven te zien ben je nederlander? Waarom distantieer je jezelf dan met deze woordkeuze? Persoonlijk zie ik iedere nederlander (en iedereen) als gelijk, dus als je het al zo wilt stellen dan zijn het net zo goed jouw slavenschepen als de mijne. Equality is a bitch

Silent Thunder schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 07:46:
http://www.dumpert.nl/med...r_lyncht_zwarte_piet.html
Ik zag dit filmpje net voorbij gekomen; en ik kon het glimlachen niet onderdrukken.
Het zijn net een stel kleine kinderen die ergens over ruziën. Laten we na bijna 2 weken rollend over de vloer van het vechten wel wezen; dit gaat toch eigenlijk 'nergens' over?
Kunnen we niet gewoon zeggen peace/respect/etc en we houden erover op? We zijn in Nederland best multicultureel; en dat betekent dat je elkaar moet respecteren en tolereren. Als bepaalde religieuze stammen op sommige data de keel doorsnijden van een dier en het laten doodbloeden zeg ik ook van sja... als ze daar gelukkig van worden. Andersom dan niet......? Zwarte pieten zijn gewoon leuk; als wij daar gelukkig van worden.....?
Serieus, wat doen die onbekwame mensen daar.
De enige die politiek waardig overkwam was de heer van de VVD, de rest zit er een beetje met gemeenschapsgeld een mening te verkondigen! Wat een rotzooi daar...
Een motie in de politiek indienen tegen zwarte piet!? Ontslag zonder wachtgeld aub!
Daarnaast, denk je echt dat iemand zich hieraan gaat houden!?
Leuk: Sinterklaas zonder zwarte piet... Kansloos!
Onzin! Geen enkele Nederlander ziet een zwarte piet als een evenbeeld van een neger... Niet voor de hele discussie althans... Die weer door tegenstanders zelf is aangeslingerd, dus eigen schuld...
Als je ergens problemen gaat zoeken, zul je ze overal wel vinden, denk je niet?
Ja heel jammer, dat wordt dus net als de rest van de wereld de kerstman... Top!
Dancing_Animal schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 09:36:
Ja en dat alles omdat een stel huilebalken nog steeds last heeft van de slavernij. Terwijl zwarte piet geen slaaf is. We gaan toch ook geen Duitse toeristen in Nederland verbieden omdat er ooit Duitsers waren die hier de boel platgooiden? Het zou wat worden als zo'n verbod er toch maar zou komen omdat het anders een provocatie zou zijn.
Als wij Surinamers waren geweest, hadden we dat wel gedaan...
Sterker nog, dan zouden we dat over 56 generaties nog doen.
Wat ben ik blij dat wij Nederlanders niet kunnen blijven hangen in het verleden. Dat lijkt me je leven zo verzieken.
Dit soort berichten maken me echt kwaad.
Het is een kinderfeest! Hoe zeer ik het de tegenstanders ook gun, het moet geen bloedbad worden...
Dus liever geen hells angels op een kinderfeest.
Dat is wel nog een goed idee
In ieder geval heb ik dit jaar voor het eerst zwarte pieten gereserveerd, nog nooit eerder gedaan, maar gewoon omdat het kan en hoort