[BBG] HTPC november 2013

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 49.768 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:42
Bolletje schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 16:56:
Ok, duidelijk. Dan zal ik nu onderstaande samenstelling aanhouden:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A6-6400K Boxed€ 54,45€ 54,45
1Gigabyte F2A88XM-D3H€ 55,95€ 55,95
1Silverstone Milo ML04€ 67,-€ 67,-
1Scythe Shuriken Rev. B€ 24,-€ 24,-
1Crucial CT51264BA160BJ€ 29,50€ 29,50
1be quiet! System Power 7 300W€ 31,93€ 31,93
1Samsung 840 EVO 120GB€ 86,50€ 86,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 349,33

Mochten mensen nog opmerkingen hebben over de componenten dan kan dat nog. Aankomende dagen zal alles worden ingevoerd.

Additionele ventilatoren lijken me in eerste instantie niet nodig, gezien de vorm van de processorkoeler. Die koelt ook gelijk de andere onderdelen op het moederbord en de ssd vereist niet veel koeling.

Wat betreft de blu-ray-speler:

[...]

Was dus inderdaad al de bedoeling :) Het genoemde model van LG is simpelweg de populairste in de pricewatch. Mocht iemand nog een betere hebben dan kan dat nog genoemd worden.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de knoop doorgehakt en de levering is aangekomen en ook al in elkaar gestoken.

i3-4330
Streacom Fc7 evo + voeding 200W
Asus Q87T thin MB
4GB geheugen
Noctua koeler NH-9Li

Alles loopt normaal bij installatie Windows 7 64bit.

Maar bij het afspelen (via VLC player) van een film 1080p (+- 12 GB film) hapert de film lichtjes met kleine schokjes op de TV (loewe individual 46")
Dit had ik ook bij mijn popcorn hour (maar van deze dacht ik dat het van de ouderdom was vh toestel, vandaar de nieuwe aankoop)

Heeft iemand hier ervaring mee of ook deze 'last'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 16:12:
Ik heb even een beginnersvraag.
Voorlopig gebruik ik een oude laptop voor het streamen en afspelen van HD films.
Nu merk ik dat deze moeite heeft met zelfs films af te spelen vanop een externe Hdd en was ik van plan om een deftige htpc aan te kopen.
Nu is mijn vraag, kan iemand voor mij zo een systeem samenstellen?

Mijn vereisten:
- HD films snel kunnen streamen van mijn vaste pc + van het internet en deftig afspelen
- Liefst zo stil en snel mogelijk
- Rond de prijs van €400 maar mag meer zijn indien dit te verantwoorden is
- alleen een ssd voor windows op te zetten, grotere hdd hoeft niet
- gaat windows 7 op komen voor alledaagse doeleinde, internetten, youtube,.... (windows 7 heb ik al)

kortom een snelle htpc voor hd films te streamen en af te spelen.
En wat is mis met de configuratie uit de BBG? Deze lijkt me in jouw geval een prima systeem te bieden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:57:
Ik heb de knoop doorgehakt en de levering is aangekomen en ook al in elkaar gestoken.

i3-4330
Asus Q87T thin MB
4GB geheugen
Noctua koeler NH-9Li

Maar bij het afspelen (via VLC player) van een film 1080p (+- 12 GB film) hapert de film lichtjes met kleine schokjes op de TV (loewe individual 46")
Dit had ik ook bij mijn popcorn hour (maar van deze dacht ik dat het van de ouderdom was vh toestel, vandaar de nieuwe aankoop)

Waar heb je de storage? Op de machine? of op netwerk-locatie? (en wat als je de data lokaal neerzet?) Worden er ergens extreem hoge resources gebruikt? (dus CPU, geheugen, netwerk of storage)
Welke video-drivers gebruik je? En heb je die al up to date gebracht? Lopen er nog andere (disk-intensieve) processen zoals virusscanner e.d.? Wat gebeurt er als je een andere applicatie, zoals XBMC, gebruikt? (let ook hier op je audio en video settings!). Boot eens met een XBMC live-cd zoals XBMCbuntu of OpenElec en test het dan eens.

De makkelijkste manier van troubleshooten van dit soort issues is door simpelweg uit te sluiten van oorzaken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
Verwijderd schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:57:

i3-4330
Asus Q87T thin MB
4GB geheugen
Noctua koeler NH-9Li

Dat de HTPC niet goed HD films afspeelt heeft te maken met de softwarematige configuratie van de HTPC. Dit is niet het topic om dit uitgebreid te bespreken, maar ik zou eens beginnen met het gebruiken van een betere player (VLC speelt wel alles af, maar is zeker niet zo goed) en deze eens goed te configureren. Ik zou beginnen met MPC-HC http://imouto.my/watching...device-architecture-cuda/ lees de guide goed, er wordt hier goed uitgelegd waar iedere instelling voor is.

Daarnaast kun je ook eens XBMC gebruiken (makkelijker te configureren qua video afpelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 19:25
Ook maar een nieuwe HTPC in elkaar zetten. Kast komt vandaag binnen en dan in elkaar zetten.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A6-6400K Boxed€ 55,70€ 55,70
1MSI FM2-A75IA-E53€ 72,90€ 72,90
1WD Green WD20EZRX, 2TB€ 75,99€ 75,99
1In Win BP655€ 55,50€ 55,50
1Corsair Value Select CMV4GX3M1A1600C11€ 35,01€ 35,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 295,10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxOrpheusxX
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 17:42
AMD A6/A8/A10 of Core i3?
Ik zit al een paar dagen te lezen, te wikken en te wegen over een HTPC. En dan met name of ik een AMD A6/A8/A10 wil gaan gebruiken, zoals deze BBG aangeeft, of toch een duurdere Intel Core i3 4330. Tot nu toe heb ik goede ervaringen met een XBMC install op twee Pentium4 computers, waarvan de laatste een dedicated passieve Nvidia videokaart had. Beide werkten prima. Maar nu moet er dus maar een keer een "echte" oplossing komen, ook aangezien die Pentium4 bakken in het buitenland zijn achtergebleven.

Ik wil graag XBMCbuntu (wellicht Openelec) gebruiken en de voornaamste toepassing van de HTPC is het afspelen van files over het netwerk (NAS) en filmpjes van YouTube en consorten. Eventueel zou ik in de toekomst nog wel eens een keer een licht spelletje (met vrienden) willen kunnen spelen op de bank, maar dan echt iets simpels, geen Skyrim o.i.d. Maar dat gamen heeft geen prioriteit: de HTPC moet vooral bestanden afspelen op mijn TV en ik vind warmteontwikkeling en daaraan gerelateerde geluidsproductie van fans belangrijker. Vandaar dat ik ook die Core i3 aanvankelijk in gedachten had.
Elk advies om me te helpen te beslissen wordt op prijs gesteld,

Ook nog een wat meer gerichte vraag:
Aangezien ik de optie wil openhouden om met HTPC nog een DVD of zelfs een Bluray kan afspelen, gaat er toch ook maar een optische drive in. Maar mijn vraag is eigenlijk aan alle mensen met een AMD A6/A8/A10 HTPC: speelt die APU bluray (makemkv of vlc methode) een beetje vloeiend af in Linux? AMD support lijkt nog steeds minder te zijn voor Linux dan Intel en Nvidia, hoewel ik ook positieve geluiden hoor dat dat verschil minder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die vraag is al 100 keer gesteld hier. AMD is prima, idle net zo energiezuinig als intel, je zou er op kunnen gamen en zijn een stuk goedkoper. Intel i3 is veel sneller (maar dat heb je niet nodig voor HTPC toepassingen) en gebruikt minder energie per 'performance' (dus wordt minder warm 'in gebruik').

Niet eens zoveel leesvoer: [BBG] HTPC november 2013 (gefilterd op AMD Vs Intel)

[ Voor 19% gewijzigd door JvS op 03-12-2013 22:39 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaapsander schreef op maandag 02 december 2013 @ 16:03:
[...]

Dat de HTPC niet goed HD films afspeelt heeft te maken met de softwarematige configuratie van de HTPC. Dit is niet het topic om dit uitgebreid te bespreken, maar ik zou eens beginnen met het gebruiken van een betere player (VLC speelt wel alles af, maar is zeker niet zo goed) en deze eens goed te configureren. Ik zou beginnen met MPC-HC http://imouto.my/watching...device-architecture-cuda/ lees de guide goed, er wordt hier goed uitgelegd waar iedere instelling voor is.

Daarnaast kun je ook eens XBMC gebruiken (makkelijker te configureren qua video afpelen).
Op mijn oude samsung TV (32" HD ready) speelt deze films wel zonder schokken af. Kan dat zijn dat de beeldopbouw van de loewe groter is (1080p) of is dit mss ook probleem van de TV van Loewe?
Iemand mss nog problemen met een loewe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Nu online
XxOrpheusxX schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 22:01:
AMD A6/A8/A10 of Core i3?
Ik zit al een paar dagen te lezen, te wikken en te wegen over een HTPC. En dan met name of ik een AMD A6/A8/A10 wil gaan gebruiken, zoals deze BBG aangeeft, of toch een duurdere Intel Core i3 4330. Tot nu toe heb ik goede ervaringen met een XBMC install op twee Pentium4 computers, waarvan de laatste een dedicated passieve Nvidia videokaart had. Beide werkten prima. Maar nu moet er dus maar een keer een "echte" oplossing komen, ook aangezien die Pentium4 bakken in het buitenland zijn achtergebleven.

Ik wil graag XBMCbuntu (wellicht Openelec) gebruiken en de voornaamste toepassing van de HTPC is het afspelen van files over het netwerk (NAS) en filmpjes van YouTube en consorten. Eventueel zou ik in de toekomst nog wel eens een keer een licht spelletje (met vrienden) willen kunnen spelen op de bank, maar dan echt iets simpels, geen Skyrim o.i.d. Maar dat gamen heeft geen prioriteit: de HTPC moet vooral bestanden afspelen op mijn TV en ik vind warmteontwikkeling en daaraan gerelateerde geluidsproductie van fans belangrijker. Vandaar dat ik ook die Core i3 aanvankelijk in gedachten had.
Elk advies om me te helpen te beslissen wordt op prijs gesteld,

Ook nog een wat meer gerichte vraag:
Aangezien ik de optie wil openhouden om met HTPC nog een DVD of zelfs een Bluray kan afspelen, gaat er toch ook maar een optische drive in. Maar mijn vraag is eigenlijk aan alle mensen met een AMD A6/A8/A10 HTPC: speelt die APU bluray (makemkv of vlc methode) een beetje vloeiend af in Linux? AMD support lijkt nog steeds minder te zijn voor Linux dan Intel en Nvidia, hoewel ik ook positieve geluiden hoor dat dat verschil minder wordt.
Zowel Intel als AMD spelen zonder problemen alles af; daar zou ik de keuze dus niet van af laten hangen. De voornaamste keuze die er ligt is of je de nadruk op CPU of op GPU wilt leggen. Kies je voor meer grafische kracht en minder rekenkracht, dan kom je snel bij AMD uit. Kies je voor meer rekenkracht maar grafisch wat minder kracht, dan is Intel de slimmere keuze. Alle2 zijn buiten kijf prima in staat om al je content, inclusief BD3D en HD-audio af te spelen, ook vanuit Linux.
Als je voor een systeem kiest dat je 24/7 aan laat staan heeft Intel een licht voordeel voor wat betreft energie-verbruik, maar de verschillen zijn niet heel groot. Op papier lijkt het behoorlijk wat, maar in de praktijk praat je over pakweg een tientje per jaar, oftewel nog geen euro per maand wat het verschil is. Ook dan zou ik de keuze niet daar vanaf laten hangen, maar van de specs die je nodig hebt. Nu zal je bij een dergelijk systeem meestal meer behoefte hebben aan rekenkracht in plaats van aan grafische kracht, dus kom je dan toch al 9 van de 10x weer bij Intel uit..

Gegeven dat je in de toekomst mogelijk nog wel eens een game zou willen toevoegen kan je je afvragen of een Linux-based build wel handig is; het meeste hiervan is toch op Windows beschikbaar. Zeker als je voor OpenElec kiest kan je dan nog wel tegen issues aanlopen, aangezien OpenElec behoorlijk dicht getimmerd is. Het idee erachter is juist dat je hierdoor een stabiel en betrouwbaar mediacenter hebt, en als je daarin gaat prutsen de makers niet meer de betrouwbaarheid kunnen garanderen. Wat dat betreft zou je dus misschien wel beter voor een compleet cleane installatie kunnen gaan op bijvoorbeeld Debian of Ubuntu, en daar zelf alles in opbouwen. Kost wel weer het nodige werk natuurlijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Zijn er hier al mensen die OpenELEC aan de praat gekregen hebben met dit moederbord en de AMD A6-6400K? En welke build hebben jullie gebruikt? Ik krijg het hier niet aan de gang met de Fusion build, terwijl dat volgens mij de juiste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:50
Moet je niet de generic build hebben?
Volgens mij is de fusion meer voor de amd e350 en e450 processoren
Kijk hier maar eens naar de versie omschrijving. :
http://openelec.tv/get-openelec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
ik denk inderdaad dat je op openElec zelf moet vragen hiervoor omdat je geen fusion moet gebruiken.
ik had dit ook gedaan voor enigzins vergelijkbare hardware:

http://openelec.tv/forum/...on-for-amd-a6-6400k-boxed

ik kreeg het werkend met een oudere versie: 3.1.5 op archive.openelec.tv

Dit is dan bedoeld voor een usb stick hetgeen vloeiend werkt tenzij je AEON NOX skin gaat gebruiken.
De menu's zijn dan wat schokkerig.

het is ook mogelijk om vanaf de harde schijf te starten, maar ik kan niet beoordelen of jij daar iets voor voelt. het is mij wel gelukt maar ik denk dat je wel enige basis kennis moet hebben van linux om met commandline te werken en image daarheen te kopieren

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
TheNephilim schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:47:
Zijn er hier al mensen die OpenELEC aan de praat gekregen hebben met dit moederbord en de AMD A6-6400K? En welke build hebben jullie gebruikt? Ik krijg het hier niet aan de gang met de Fusion build, terwijl dat volgens mij de juiste is.
Heb het werkend gekregen met de 3.1.5 versie.
Als ik die via de openelec ging updaten naar 3.2.4 dan kreeg ik die error weer.

Zie dat je zelf de 3.2.0 versie aan de gang hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Fusion werkt prima, alleen moest ik de 3.2.0 versie hebben. Latere versies booten niet...

In http://openelec.tv/forum/...-openelec-during-the-boot hebben mensen hetzelfde probleem. Ik ben heel benieuwd waar het mis gaat en wanneer er een fix beschikbaar is. Het is niet erg handig dat je bij het installeren van een update er weer achter moet komen dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
Ga vanavond maar de Generic Build proberen
From what I have read elsewhere it is best to use Fusion for AMD series E & C
From what I understand Generic build is best for A series CPU (A4, A6 ... ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren een HTPC gebouwd maar heb nog wat vragen voor de experts hier.

Ik heb een epsilon htpc-1 kast gekocht (inclusief AB) en windows 8.1 met XBMC geinstalleerd.
Nu probeer ik mijn Harmony One te configureren maar deze reageert helemaal niet.

Bij de originele AB doet alles het ook het power on na een complete power off

Ik heb de volgende configs geprobeerd:

Mediacenter = Microsoft = MCE
Mediacenter = MS-Tech = MC-1200 ... Hierbij moest ik knoppen op de originele AB indrukken.deze vond ie ook allemaal netjes maar reageert niet op het apparaat zelf.

De Epsilon is helaas niet bekend in de database.

Heeft iemand de Epsilon kast samen met de Harmony One aan de praat gekregen?

Alvast hartelijk dank voor jullie antwoorden.

Gr Daniel

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2013 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 18:30:
Ik heb sinds gisteren een HTPC gebouwd maar heb nog wat vragen voor de experts hier.

Ik heb een epsilon htpc-1 kast gekocht (inclusief AB) en windows 8.1 met XBMC geinstalleerd.
Nu probeer ik mijn Harmony One te configureren maar deze reageert helemaal niet.

Bij de originele AB doet alles het ook het power on na een complete power off

Ik heb de volgende configs geprobeerd:

Mediacenter = Microsoft = MCE
Mediacenter = MS-Tech = MC-1200 ... Hierbij moest ik knoppen op de originele AB indrukken.deze vond ie ook allemaal netjes maar reageert niet op het apparaat zelf.

De Epsilon is helaas niet bekend in de database.

Heeft iemand de Epsilon kast samen met de Harmony One aan de praat gekregen?

Alvast hartelijk dank voor jullie antwoorden.

Gr Daniel
Met de Harmony Touch kan het (zie productreview: Logitech Harmony Touch review door chundo ) dus ik kan me niet voorstellen dat het met een one niet zou moeten gaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je kroegtijger, ik heb em gelijk een bericht gestuurd. Want op google kan ik ook bijna niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koeniepoenie schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 18:08:
[...]

Aha, ik zie door de bomen het bos een beetje niet meer. Dan pak ik denk ik die 4130 met mn 1150 moederbord.

Veel dank!

Voor de volledigheid, mijn systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 4130 Boxed€ 98,89€ 98,89
1Gigabyte GA-H87N-WIFI€ 98,10€ 98,10
1WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB€ 88,88€ 88,88
1Fractal Design Node 304 Zwart€ 66,60€ 66,60
1Scythe Shuriken Rev. B€ 24,30€ 24,30
1Logitech K400 Wireless Touch Keyboard€ 28,62€ 28,62
1Crucial CT51264BA160BJ€ 29,50€ 29,50
1be quiet! System Power 7 300W€ 32,50€ 32,50
1Samsung 840 EVO 120GB€ 84,88€ 84,88
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 552,27
Prijzig moederbordje dat geen 4k afspeelt op 60Hz...
Waarom geen i3 Haswell NUC met SATA HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Opmerkelijke opmerking. Wat heeft het moederbord daarmee te maken? De HD4200 in die i3 doet de playback en decoding van 1080p(60) materiaal.

[ Voor 41% gewijzigd door JvS op 06-12-2013 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:56
Ooh. Ik ben lekker dom geweest. :+

Heb een mooi HTPC besteld bij MyCom en Azerty. Wil ik het moederbord in de behuizing stoppen, past het niet! Ik denk waaat?!

Heb ik een Mini-ITX Fractional Design Node 304 besteld en een Micro-ATX ASUS P8H77 8)7

Eigenlijk zou ik nu het liefst bij de computer winkel het een en ander omruilen om hem vandaag te laten werken. Maar ik moet maar even long term denken en beslissen wat het beste systeem oplevert.

Hierbij zou ik graag wat tips van jullie hebben.

Zouden jullie de Node 304 omruilen voor een Micro-ATX kast ML04 bijvoorbeeld? En mijn mooie i3 3225 behouden icm de asus p8h77-m?
Of de P8H77-M omruilen voor een Mini-ITX moederbord? Bij MyCom hebben ze de Asus H81I-PLUS maar dat is een socket 1150 ipv 1155.

En past een 1155 socket cpu eigenlijk wel op een socket 1150 moederbord?

Update:
Ik denk dat ik de 304 kast terug ga sturen en een ML04 ga bestellen. Volgens mij als ik hardware in ga ruilen dan wordt het er niet beter van. De ML04 is besteld en wordt morgen geleverd. :)

[ Voor 9% gewijzigd door voil op 06-12-2013 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 07:25:
Opmerkelijke opmerking. Wat heeft het moederbord daarmee te maken? De HD4200 in die i3 doet de playback en decoding van 1080p(60) materiaal.
Nou, als je bijvoorbeeld de specs op de site van de fabrikant voor dit (beetje prijzige) pricewatch: Asus Q87T bordje bekijkt, dan zie je dat de resolutie via displayport veel hoger is @ 60Hz dan die van het aangehaalde Gigabyte mobo. Dat heeft niet zozeer te maken met de chip, maar juist met de doorgifte via het moederbord, wat dan wel de bottleneck lijkt (afhankelijk van de aansluitingen die erop zitten?) te zijn. Ook via HDMI kan die Asus meer.

Maar het was nog vroeg, misschien zit ik er wel naast met mijn denken. Feit is wel dat je bij de oudere mobo's een veel hogere resolutie via displayport kan hebben dan via HDMI. Misschien wel handig met het oog op de toekomst... Hoe het zit met HDMI 2.0 en welke modellen dat al hebben kan ik niet zo makkelijk vergelijken, daarvoor is nog geen filteroptie in de pricewatch...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxOrpheusxX
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 17:42
Bedankt voor alle reacties. Ik was eigenlijk om en druk bezig met een A6 systeem te bouwen, toen ik opeens dit las:
Wai_AM schreef op donderdag 05 december 2013 @ 09:19:
[...]

Heb het werkend gekregen met de 3.1.5 versie.
Als ik die via de openelec ging updaten naar 3.2.4 dan kreeg ik die error weer.

Zie dat je zelf de 3.2.0 versie aan de gang hebt gekregen.
De conclusie is dus gerechtvaardigd dat het hele gefixte geluidverhaal m.b.t. HD-formaten voor de A6 niet geldt? Dan is het aanschaffen van een A-systeem dus helemaal niet zo'n best buy.... of werken HD-formaten wel onder XBMCbuntu of op een minimal install van een andere distro met xbmc on top? Ik snap wel dat alles onder Windows beter ondersteund wordt, maar als de Intel / Nvidia systemen onder OpenElec / XBMC wel HD-formaten afspelen onder Linux, dan lijkt me dat een betere koop. Of je moet in de BBG onderscheid gaan maken tussen Windows builds en Linux builds, want op deze manier loop je de kans dat mensen zich na het aanschaffen van dit systeem wat bekocht kunnen voelen.

Ik twijfel er nu wel weer over om de Core i3 kant op te gaan, want ik weet iig zeker dat er geen Windows op mijn HTPC komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
ik ben de afgelopen anderehalve maand 1x een HD audio formaat tegengekomen.
Daarbij werd uiteindelijk wel geluid weergegeven via een A6 met OPENELEC. ik moest hiervoor wel downmixen aanzetten als ik het mij goed herinner.

Het gedeelte van HD-audio zal overeenkomen met 3% van de films die ik ben tegen gekomen en dit kwam nog omdat ik express die versie wilde uitproberen. Het was wel mogelijk om een met normale audio te kijken.

Ik denk zelf ook dat ik geen verschil zal horen tussen 5.1 normaal en 5.1 HD audio met een audio systeem van onder de € 1000,-. Daarnaast ben ik er heilig van overtuigd dat nieuwere versies van openelec uiteindelijk ook een A6 ondersteunen zodat deze voorbij het splash screen komt. dit is alleen wachten totdat iemand de truuk gevonden heeft.

Indien je nu direct HD audio wil beluisteren omdat je het gevoel hebt dat je hier niet zonder kunt, kun je inderdaad de duurdere i3 met ander moederbord bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste

Ik heb dus dit systeem gekocht en in elkaar gestoken.
Nu heb ik windwos via een andere pc op de ssd gezet omdat de htpc de ssd niet vond.

Allemaal goed en wel, ik steek de ssd in de htpc, deze start op maar wanneer het windows symbool komt krijg ik heel even (nog geen seconde) een blauw beeld en dan herstart de pc en nadien krijg ik een beeld met: opstarten in veilige modus of normaal.
Dit herhaalt zich telkens....

Iemand een idee wat dit zou kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
door de ssd met een ander systeem te gebruiken worden ook drivers voor andere hardware gebruikt.

Je zal toch echt de ssd werken moeten krijgen voor de htpc. aangezien je wel de ssd kon gebruiken op een andere pc zal deze niet kapot zijn.
Op welke wijze kon de ssd niet gevonden worden? Tijdens installeren of in de BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tijdens het installeren werd deze niet gevonden, in de bios wel (dacht ik). nu staat ze wel gewoon in de bios.... maar het opstarten lukt dus niet.

wat kan ik het beste doen? deze eerst terug formateren?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2013 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

XxOrpheusxX schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 17:48:
Bedankt voor alle reacties. Ik was eigenlijk om en druk bezig met een A6 systeem te bouwen, toen ik opeens dit las:

[...]

De conclusie is dus gerechtvaardigd dat het hele gefixte geluidverhaal m.b.t. HD-formaten voor de A6 niet geldt? Dan is het aanschaffen van een A-systeem dus helemaal niet zo'n best buy.... of werken HD-formaten wel onder XBMCbuntu of op een minimal install van een andere distro met xbmc on top? Ik snap wel dat alles onder Windows beter ondersteund wordt, maar als de Intel / Nvidia systemen onder OpenElec / XBMC wel HD-formaten afspelen onder Linux, dan lijkt me dat een betere koop. Of je moet in de BBG onderscheid gaan maken tussen Windows builds en Linux builds, want op deze manier loop je de kans dat mensen zich na het aanschaffen van dit systeem wat bekocht kunnen voelen.

Ik twijfel er nu wel weer over om de Core i3 kant op te gaan, want ik weet iig zeker dat er geen Windows op mijn HTPC komt.
Als je HD geluid geen must vind, kun je nog prima met de 3.2.0 drivers uit de voeten op een A6/A8/A10 systeem. Het probleem zit hem in de flrx drivers ofzo, die vanaf 3.2.1 er niet meer in zitten; zoals hier te lezen: http://openelec.tv/forum/...-available?start=15#91118

Hier kun je lezen over het specifieke probleem en welke oplossing er wanneer zou moeten komen: https://github.com/OpenELEC/OpenELEC.tv/issues/2751

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 23:02:
tijdens het installeren werd deze niet gevonden, in de bios wel (dacht ik). nu staat ze wel gewoon in de bios.... maar het opstarten lukt dus niet.

wat kan ik het beste doen? deze eerst terug formateren?
Lijkt erop dat je bios-settings niet kloppen. Heb je m mogelijk als raid gezet, of staat hij op AHCI ingesteld? 9 van de 10x zitten je problemen daarin.
Je OS via een ander systeem installeren is geen goed plan; die drivers komen van geen kant overeen en je begint dan al met een buggy systeem.
Het feit dat je dan een bluescreen krijgt en direct een reboot, wijst sterk in de richting van de genoemde AHCI-setting. Je kan niet dit aanpassen met een OS reeds geinstalleerd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag HTPC in de bus gekregen die ik op azerty besteld had (zelfde configuratie als in de mainpost van Bolletje).

Draait als een bus met openELEC! Véél sneller dan mijn vorige raspberry :).

1 vraagje: Zijn drivers niet meer vereist met openelec/xbmc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op zondag 08 december 2013 @ 20:47:
Vrijdag HTPC in de bus gekregen die ik op azerty besteld had (zelfde configuratie als in de mainpost van Bolletje).

Draait als een bus met openELEC! Véél sneller dan mijn vorige raspberry :).

1 vraagje: Zijn drivers niet meer vereist met openelec/xbmc?
Met een AMD A6 APU dus? Geen last van deze issue? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenbreesnee
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-04-2024
Ik heb hem ook besteld exact dezelfde met een bluray erbij.. morgen alles in huis als het goed is...
ben benieuwd of Jaeger inderdaad geen last heeft van die issues die er hiervoor genoemd worden....

anders ben ik benieuwd waar ik openelec v3.2.0 voor mijn amd kan krijgen. Op openelec.tv kon ik hem niet vinden...
kunnen jullie mij helpen als Jaeger wel problemen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
maartenbreesnee schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:19:
Ik heb hem ook besteld exact dezelfde met een bluray erbij.. morgen alles in huis als het goed is...
ben benieuwd of Jaeger inderdaad geen last heeft van die issues die er hiervoor genoemd worden....

anders ben ik benieuwd waar ik openelec v3.2.0 voor mijn amd kan krijgen. Op openelec.tv kon ik hem niet vinden...
http://archive.openelec.tv/

ik gebruik OpenELEC-Generic.x86_64-3.2.0.tar voor mijn A6 HTPC

Maar na het lezen van https://github.com/OpenELEC/OpenELEC.tv/issues/2751 is het misschien beter een nieuwe build van OSS te gebruiken.

Ga ik vanavond eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenbreesnee
Wai_AM schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:34:
[...]

Maar na het lezen van https://github.com/OpenELEC/OpenELEC.tv/issues/2751 is het misschien beter een nieuwe build van OSS te gebruiken.

dank....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheNephilim schreef op maandag 09 december 2013 @ 10:48:
[...]

Met een AMD A6 APU dus? Geen last van deze issue? :o
maartenbreesnee schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:19:

Ik heb de opstelling van Bolletje haar 2e post gebruikt.
AMD A6 maar wel de 6400 en een Gigabyte moederbord (F2A88XM-D3H), dus niet de asus.
Heb er zelf Fusion 3.2.0 op draaien, gedownload van http://archive.openelec.tv/

Geen boot of geluidsproblemen zoals je daar op github hebt vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:32:
[...]

[...]
Ik heb de opstelling van Bolletje haar 2e post gebruikt.
AMD A6 maar wel de 6400 en een Gigabyte moederbord (F2A88XM-D3H), dus niet de asus.
Heb er zelf Fusion 3.2.0 op draaien, gedownload van http://archive.openelec.tv/

Geen boot of geluidsproblemen zoals je daar op github hebt vermeld.
Ik gebruik hetzelfde moederbord met dezelfde A6.

De bootproblemen heb je pas vanaf 3.2.1 en dat was juist het probleem. Ik wil gewoon de nieuwste versie kunnen installeren, zonder gezeur met wat wel en niet werkt. Had dit niet verwacht van OpenELEC, maar goed, dat komt misschien wel goed.

Het geluid kan heel goed aan mijn eigen instellingen (of beter gezegd die van m'n vader) liggen, dus daar duik ik nog in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Nu online
Bij OpenElec moet je eigenlijk nooit helemaal voorop willen lopen op een systeem dat geen makkelijke rollback kent of kritisch is; de kans op bugs is dan best wel aanwezig. Je kan beter even wachten en iets achter lopen, zodat je dit soort dingen kan voorkomen. Zo'n ramp is het toch ook weer niet om een paar releases af te wachten? Het gaat zo snel met de nieuwe versies dat het een paar weken betreft.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

kroegtijger schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:37:
Bij OpenElec moet je eigenlijk nooit helemaal voorop willen lopen op een systeem dat geen makkelijke rollback kent of kritisch is; de kans op bugs is dan best wel aanwezig. Je kan beter even wachten en iets achter lopen, zodat je dit soort dingen kan voorkomen. Zo'n ramp is het toch ook weer niet om een paar releases af te wachten? Het gaat zo snel met de nieuwe versies dat het een paar weken betreft.
Nee dat is ook zo, als het geluid puur volume omhoog zetten is, dan hebben we geen last van bugs en dus werkt het prima. Het is alleen zo jammer dat als bepaalde dingen niet werken, je zoveel versies terug moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Ik heb sinds kort mijn HTPC een upgrade gegeven van een AMD 240x naar de AMD A6-6400K uit de best buy guide en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben. De performance ligt een stuk hoger en alles werkt zonder gekkigheden. De optische uitgang voor geluid is ook erg prettig om te hebben, gezien de receiver niet snapt dat het geluid over HDMI door moet blijven gaan, terwijl de TV uit staat.

Het oude systeem had een power usage van 60 watt tijdens films afspelen. Nieuwe systeem nog maar ca 35 watt. Best een vooruitgang. Alleen jammer dat de TV en de receiver vervolgens nog 150 watt kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 07:25:
Ik had het op 6 december al toegelicht maar geen reactie dus hierbij een nieuwe poging...

Het aangehaalde Gigabyte pricewatch: Gigabyte GA-H87N-WIFI bordje uit de post heeft een maximale doorgifte van 4096 x 2160 @ 24 Hz / 2560 x 1600 @ 60 Hz over HDMI (http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=4601#sp).

De Asus Q87T pricewatch: Asus Q87T heeft een maximale doorgifte van: DisplayPort with max. resolution 4096 x 2160 @ 24 Hz / 3840 x 2160 @ 60 Hz (http://www.asus.com/Motherboards/Q87T/#specifications).

Oftewel, de eerste kan alleen 4k aan over 24Hz, maar de tweede kan dat over 60Hz. Dus veel beter lijkt me.

Dan kan je zeggen dat de Gigabyte geen DisplayPort heeft en dat het daaraan ligt. Maar dan kan je ook bijvoorbeeld dit goedkope Gigabyte pricewatch: Gigabyte GA-H81M-HD3 bordje erbij halen, dat wel DisplayPort heeft. Maar op de site van de fabrikant http://www.gigabyte.co.nl...uct-page.aspx?pid=4674#sp zie je dat de maximale doorgifte voor 4k ook maar 24Hz is, zowel voor HDMI als DisplayPort (4096 x 2160 @ 24 Hz / 2560 x 1600 @ 60 Hz).

Dus ik begrijp niet wat er opmerkelijk is aan de opmerking dat het moederbord er niets mee te maken heeft. Het moederbord is hier in deze voorbeelden toch duidelijk de bottleneck en niet de processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:08

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat zou ik ook wel willen weten. Ik hoop binnen nu en niet al te lang eindelijk ook een htpc te bouwen en dit vind ik zeer interessant om te weten. Verwacht toch wel een paar jaar met mijn apparaatje te gaan doen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Arrancar
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-06 10:49

Arrancar

Logicaan

Wai_AM schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:34:
[...]

Wat zijn je ervaringen tot nu toe met de OSS build icm je A6?

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Arrancar schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:11:
[...]

Hier hebben de de Fusion build met versienummer 3.2.0 wel helemaal voor elkaar. HD geluid zal misschien niet werken, maar dat kom je praktisch niet tegen. Nog geen reden (voor mij) om de OSS build te gebruiken.

Wel makkelijk trouwens, dat je gewoon de live versie kunt starten, om te kijken of alles werkt. Als je dan een update wil doen, hoef je niet meteen een nieuwe installatie te doen. Om er dan vervolgens achter te komen dat het niet werkt.

• Wai_AM
Arrancar schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:11:
[...]

nog niet kunnen testen helaas, kwamen andere dingen tussen, zal het hier laten weten wanneer ik het getest hebt.

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:09:
[...]

Ik had het op 6 december al toegelicht maar geen reactie dus hierbij een nieuwe poging...

Het aangehaalde Gigabyte pricewatch: Gigabyte GA-H87N-WIFI bordje uit de post heeft een maximale doorgifte van 4096 x 2160 @ 24 Hz / 2560 x 1600 @ 60 Hz over HDMI (http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=4601#sp).

De Asus Q87T pricewatch: Asus Q87T heeft een maximale doorgifte van: DisplayPort with max. resolution 4096 x 2160 @ 24 Hz / 3840 x 2160 @ 60 Hz (http://www.asus.com/Motherboards/Q87T/#specifications).

Oftewel, de eerste kan alleen 4k aan over 24Hz, maar de tweede kan dat over 60Hz. Dus veel beter lijkt me.

Dan kan je zeggen dat de Gigabyte geen DisplayPort heeft en dat het daaraan ligt. Maar dan kan je ook bijvoorbeeld dit goedkope Gigabyte pricewatch: Gigabyte GA-H81M-HD3 bordje erbij halen, dat wel DisplayPort heeft. Maar op de site van de fabrikant http://www.gigabyte.co.nl...uct-page.aspx?pid=4674#sp zie je dat de maximale doorgifte voor 4k ook maar 24Hz is, zowel voor HDMI als DisplayPort (4096 x 2160 @ 24 Hz / 2560 x 1600 @ 60 Hz).

Dus ik begrijp niet wat er opmerkelijk is aan de opmerking dat het moederbord er niets mee te maken heeft. Het moederbord is hier in deze voorbeelden toch duidelijk de bottleneck en niet de processor?
Dat 4k met HDMI niet meer dan 24Hz kan is een beperking van HDMI (1.4). Dit zal je dus ook nooit gaan zien. Displayport kan wel 60Hz doen met 4k resoluties, dat dat ene moederbord het niet doet lijkt mij een fout in de specificaties. Als het wel zo zou zijn dan is het een softwarematige beperking (in het bios)? Klinkt mij in ieder geval vreemd in de oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrie1985
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-08-2022
TheNephilim schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:32:
[...]

Hier hebben de de Fusion build met versienummer 3.2.0 wel helemaal voor elkaar. HD geluid zal misschien niet werken, maar dat kom je praktisch niet tegen. Nog geen reden (voor mij) om de OSS build te gebruiken.

Wel makkelijk trouwens, dat je gewoon de live versie kunt starten, om te kijken of alles werkt. Als je dan een update wil doen, hoef je niet meteen een nieuwe installatie te doen. Om er dan vervolgens achter te komen dat het niet werkt.
Heb net ook de htpc binnen op basis van BBG, dus als ik het goed begrijp is het niet mogelijk om de laatste versie van openelec te gebruiken? En dus ook geen hd audio mogelijk met de AMD A6 6400k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaapsander schreef op donderdag 12 december 2013 @ 17:24:
[...]
Displayport kan wel 60Hz doen met 4k resoluties, dat dat ene moederbord het niet doet lijkt mij een fout in de specificaties. Als het wel zo zou zijn dan is het een softwarematige beperking (in het bios)? Klinkt mij in ieder geval vreemd in de oren.
Nou, dit is dan al het tweede Gigabyte bord met die typefout of met een softwarematige beperking.

Ook als je kijkt naar een Asus http://www.asus.com/Motherboards/B85ME/#specifications dan zie je dat het geen 4k @ 60 Hz heeft. Of dat moet ook weer een fout in de specificaties zijn...

Hoe dan ook, als je 4k wilt over 60 Hz dan moet je de boel effe goed dubbelchecken lijkt me. Want niet elk moederbord lijkt het te ondersteunen, ook al heeft het DisplayPort (1.2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenbreesnee
Ik weet niet of ik hier op het juiste adres ben maar heb toch een vraagje

ik heb dus dit moederbord
Gigabyte F2A88XM-D3H en openelec draaien. Ik wil via mijn Yatse app hem kunnen opstarten. Dit lukt mij echter niet. Ik zie dat het moederbord wel WOL ondersteund maar kan het niet terugvinden in het bios...
Waar zou ik dit moeten instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Nu online
maartenbreesnee schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 10:01:
Ik weet niet of ik hier op het juiste adres ben maar heb toch een vraagje

ik heb dus dit moederbord
Gigabyte F2A88XM-D3H en openelec draaien. Ik wil via mijn Yatse app hem kunnen opstarten. Dit lukt mij echter niet. Ik zie dat het moederbord wel WOL ondersteund maar kan het niet terugvinden in het bios...
Waar zou ik dit moeten instellen?
Dat zou inderdaad in het bios moeten zitten. Waar dat precies verstopt zit durf ik niet zo te zeggen, maar meestal onder APM (advanced power management).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenbreesnee
Dank voor je reactie kroegtijger... maar helaas zit het niet daar verstopt... of zo goed dat het anders vernoemd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Nu online
Even voor je nagezocht, maar er zijn meer (vergelijkbare) meldingen van Gigabyte. In onderstaand geval betreft het een GA-Z77-DS3H bord, maar het lijkt dus by design zo te zijn:
http://forum.giga-byte.co.uk/index.php?topic=9764.0

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er_Damn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 13:21
Bolletje,

Nog bedankt voor het uitzoeken en voor het delen van je setup. Sinds gisteren heb ik dezelfde setup thuis draaiend op Windows 8 met XBMC. Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGab
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 22:04
Beste allemaal!

Bedankt allemaal voor jullie advies van twee pagina's geleden. Ik heb toch voor de bbg samenstelling gekozen om zo een eventuele uitbreiding in een pci slot als optie te houden.De pc is heerlijk snel en stil!
Win 8.1 is wel even wennen overigens.....zo krijg ik de resolutie niet goed op mijn Panasonic 37PX80 plasma scherm wat ik wel kreeg toen ik mijn laptop(win 7) middels HDMI op de tv aansloot (volledig beeld en scherp) Ik kan nu wel voor een HD resolutie kiezen echter bij 1280*720 is het beeld niet schermvullend....weet iemand hier een oplossing voor, heb het internet al afgestruind!

nogmaals bedankt, binnenkort een mooie dac en wellicht een grotere tv en dan kan het streamen beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Is de tv wel full hd?

HD ready is iets van 13xx maal 768 o.i.d.

[ Voor 51% gewijzigd door Señor Sjon op 21-12-2013 12:23 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:41
Senor Sjon schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 12:23:
Is de tv wel full hd?

HD ready is iets van 13xx maal 768 o.i.d.
De TV die hij noemt is idd een HD Ready TV (pricewatch: Panasonic Viera TH-37PX80)

1280x720 is dan de juiste resolutie en zou dan ook beeldvullend moeten zijn, misschien kun je op de TV nog met een menuoptie kiezen voor verschillende beeldverhoudingen en staat deze nu niet op 16:9 ?

[ Voor 22% gewijzigd door EdwinB op 21-12-2013 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGab
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 22:04
Hoi Senjor Son en EdwinB,

hmm helaas. Andere aspect ratio's voor mijn plasma geven geen goed resultaat. Het vreemde is dat wanneer ik mijn laptop op mijn tv aansluit middels hdmi pakt windows 7 meteen de juiste resolutie en is het beeld volledig schermvullend, Dit in tegen stelling tot mijn htpc met win8.1.....

Het in elkaar zetten inclusief het aanbrengen van koelpasta zo groot als een erwtje tussen de cpu koeler en cpu was een leuk en uitdagende klus overigens....stap voor stap en warempel de pc startte op:)

groeten,

beginnende tweaker
mrgab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blij! Gisteren de passieve NUC behuizing binnen gekregen van TranquilPC. Met Haswell i3, voorzien van 4GB. USB stick erin gedaan met OpenELEC 3.2.4. Draait top en verbruikt maar 15 watt tijdens playback.
Eindelijk kan ik mijn grote desktop HTPC uit de woonkamer doen, met z'n joekels van koelers en grote fans die op lage toeren adaptief werden aangestuurd. Dat was ook een leuk project om te doen, maar dit nieuwe ding is toch wel heel gaaf: superklein, snel, passief, zuinig en wordt ook eindelijk wakker van de infrarood AB (Harmony).
Links:
-TrainquilPC
-Intel topic voor IR
Afbeeldingslocatie: http://cdn2.bigcommerce.com/server2800/c3c77/products/268/images/884/Abel_TOP_ISO_Transparent1__65174.1385750940.195.234.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jiquera
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
oe die tranquilpc klinkt goed, al vind ik 400 pond nog wel veel. zijn er nog meer van dit soort intitiatieven waar ik niks van weet?

heb nu ook een joekel van een htpc in de woonkamer staan, wil eigenlijk naar een zuinig always-on systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook zelf de NUC kopen en dan alleen de Tranquil case voor 99 pond bestellen. Scheelt weer aardig wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Je kan hem ook zelf 'samenstellen' maar echt goedkoop is dat niet. Intel levert het NUC plankje ook zonder behuizing.
pricewatch: Intel Next Unit of Computing Board D34010WYB (Bulk)
Dat is duurder dan een losse NUC kopen.
De i3-4010 is bijna op alle fronten slechter dan een i3-3227 van de Brix. Waarom nog die nemen dan?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dat valt wel mee, de 4010u is een paar procent zuiniger en de 3227 een paar procent sneller op 1 onderdeel/test.

3 redenen om voor de NUC te gaan:
1. Je kan ook voor de i5 Haswell NUC gaan.
2. Voor de Brix is er geen passieve (Tranquil) case beschikbaar, voor de NUC wel. (Volledig passief is een 100% eis voor mijzelf)
3. Als Haswell je niet uitmaakt kan je ook voor de oude NUC gaan met i3 3217U (pricewatch: Intel Next Unit of Computing kit (Core i3 3217U) en daar is ook een passieve Tranquil of Streacom (en nog wat andere fabrikanten) case voor verkrijgbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2013 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij zeggen wat er nodig is om DTS HD master af te spelen van hardware ?

Kan elk haswell systeem dit outputten of heb je daar speciale software of hardware voor nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 december 2013 @ 21:50:
Nou dat valt wel mee, de 4010u is een paar procent zuiniger en de 3227 een paar procent sneller op 1 onderdeel/test.

3 redenen om voor de NUC te gaan:
1. Je kan ook voor de i5 Haswell NUC gaan. (Als ie leverbaar is bij Azerty bestel ik hem meteen :) )
2. Voor de Brix is er geen passieve (Tranquil) case beschikbaar, voor de NUC wel. (Volledig passief is een 100% eis voor mijzelf)
3. Als Haswell je niet uitmaakt kan je ook voor de oude NUC gaan met i3 3217U (pricewatch: Intel Next Unit of Computing kit (Core i3 3217U) en daar is ook een passieve Tranquil of Streacom (en nog wat andere fabrikanten) case voor verkrijgbaar.
Je kunt ook kiezen voor de productreview: Akasa Euler incl. 120W Power Adapter review door JvS passieve behuizing. Daar kun je dan een zuinige Intel desktop processor inzetten :). Je hebt dan sowieso meer CPU kracht dan een notebook processor. De prijzen zullen ook niet veel uiteen lopen. Trouwens de NUC die jij linkt heeft geen ethernet en dat zul je moeten oplossen met Thunderbolt of USB to ethernet.
Senor Sjon schreef op zondag 22 december 2013 @ 18:44:
Je kan hem ook zelf 'samenstellen' maar echt goedkoop is dat niet. Intel levert het NUC plankje ook zonder behuizing.
pricewatch: Intel Next Unit of Computing Board D34010WYB (Bulk)
Dat is duurder dan een losse NUC kopen.
De i3-4010 is bijna op alle fronten slechter dan een i3-3227 van de Brix. Waarom nog die nemen dan?
Stop eens met die onzin. Een 4010U heeft een betere grafische unit en dat is het belangrijkste voor de meeste mensen. Sowieso is het CPU verschil maar minimaal. De nieuwe NUC heeft ook USB 3.0 en infrarood. Enige voordeel om te kiezen voor de vorige generatie is de lagere prijs.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2013 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 19:14:
Je kunt ook kiezen voor de productreview: Akasa Euler incl. 120W Power Adapter review door JvS passieve behuizing. Daar kun je dan een zuinige Intel desktop processor inzetten :). Je hebt dan sowieso meer CPU kracht dan een notebook processor. De prijzen zullen ook niet veel uiteen lopen.
Yep, dat was inderdaad mijn alternatief voor als de Haswell NUC i5 steeds maar zo slecht leverbaar bleef. Zo'n Euler zelf samengesteld met bijvoorbeeld een Intel 4330 en een mobo'tje met displayport erin is nagenoeg even duur, krachtiger en je kunt meer vervangen en een normale SSD erin zetten. En als er voor de NUC nog een passieve Tranquil behuizing moet komen ben je 100 pond/euro verder.

Met de NUC heb je wel HD 5000 tegen de 4600 van de desktops en de desktops zijn wat minder zuinig natuurlijk. Van die Euler vind ik die tie-rip van de voeding niet zo mooi trouwens.

Maar goed, ik zag rond een uurtje of 17:00 uur vanmiddag dat de NUC i5 weer goed verkrijgbaar is en op voorraad was dus ik heb hem toen meteen maar besteld. Niet bij Azerty, maar bij Afuture, want Azerty reageerde tot 2x toe niet op een presale vraag van mij over een laptop. Dus die aankoop (Asus N550) gaan ze ook mislopen.

Zalig kerstfeest iedereen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappie1985
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-08 19:21
Ben zelf (als leek) ook bezig een htpc te bouwen. Ben op zoek naar een ITX bord met dual hdmi uitgang (2 tv's op niet al te grote afstand van elkaar, vandaar). Kan er vooralsnog echter geen geschikte vinden. Iemand suggesties? Bij voorkeer een die in een Cooltek Coolcube (mini) past. Thanks alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassievanderzee
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-04 23:23
Hoi allemaal
Vol enthousiasme ben ik de htpc van december gaan kopen volgens de specificaties. Dat wil zeggen dat ik nu een GA-F2A88XM-D3H moederbord van gigabyte heb en een a6 6400k gpu van amd, via een usb stick heb ik windows vista op mijn nieuwe ssd gezet, alle drivers geïnstalleerd van de bijgeleverde cd-rom en van de website van gigabyte. De laatste videodriver voor de gpu heb ik van zowel de website van gigabyte als de website van amd gehaald. Ook de bios heb ik inmiddels naar de laatste versie geüpdated. Nu werkt XBMC echter niet. Ik krijg de fout: "Unable to create GUI. Exiting." Bij apparaatbeheer geeft de beeldschermadapter VGA-grafische adapter een code 10 terwijl hij bij eigenschappen van deze computer wel de juiste processor weergeeft. Ook als ik de Catalyst Control Center zie ik geen opties wat betreft de videokaart. Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen, ik ben radeloos..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruidje20
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 13:35
Hallo iedereen,

Ik ben erg geïnteresseerd in de CEC adapter van Pulse Eight. Ik heb alleen nog een paar vragen over het betalen:

1. Is het mogelijk om met IDEAL te betalen? Ik heb namelijk geen Creditcard. (behalve de Maestro van de Rabobank)
2. Wat zijn de verzendkosten die Pulse Eight hanteert? Ik kan er namelijk niks over terugvinden op de website. Als die te hoog is dan is een Hama remote met Openelec misschien interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:09
Kruidje20 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 11:50:
Hallo iedereen,

Ik ben erg geïnteresseerd in de CEC adapter van Pulse Eight. Ik heb alleen nog een paar vragen over het betalen:

1. Is het mogelijk om met IDEAL te betalen? Ik heb namelijk geen Creditcard. (behalve de Maestro van de Rabobank)
2. Wat zijn de verzendkosten die Pulse Eight hanteert? Ik kan er namelijk niks over terugvinden op de website. Als die te hoog is dan is een Hama remote met Openelec misschien interessanter.
Het kan niet met ideal zover ik weet.
Ik heb in totaal 32,- betaald een jaar geleden incl. verzenden.
Het gaat je nu € 40,78 kosten ( incl. verzenden ( 4.75 ) binnen 4 dagen in huis ) en het is het nog altijd meer dan waard. dit is zo een gemak in combo met Xbmc en vooral voor de rest van de eventuele Familie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Als ik zou kiezen voor deze behuizing, in combinatie met een Logitech Harmony One, wat biedt een CEC adapter dan in dat geval nog aan voordeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruidje20
Dank je wel ErwinJ

Is het wel mogelijk op een andere manier te betalen? Bijvoorbeeld met maestro.
ErwinJ schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:29:
[...]

Het kan niet met ideal zover ik weet.
Ik heb in totaal 32,- betaald een jaar geleden incl. verzenden.
Het gaat je nu € 40,78 kosten ( incl. verzenden ( 4.75 ) binnen 4 dagen in huis ) en het is het nog altijd meer dan waard. dit is zo een gemak in combo met Xbmc en vooral voor de rest van de eventuele Familie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Jorgen schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:38:
Als ik zou kiezen voor deze behuizing, in combinatie met een Logitech Harmony One, wat biedt een CEC adapter dan in dat geval nog aan voordeel?
Niet iedereen wil/ of kan die behuizing gebruiken.
Niet iedereen wil/ of kan een harmony gebruiken en/of aanschaffen speciaal voor xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Kruidje20 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 16:57:
Dank je wel ErwinJ

Is het wel mogelijk op een andere manier te betalen? Bijvoorbeeld met maestro.

[...]
Nee alleen creditkaart

[ Voor 4% gewijzigd door ErwinJ op 28-12-2013 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat begrijp ik. Dat was mijn vraag ook niet. :) Ik vroeg me juist af, of ik nog een CEC-adapter nodig zou hebben als ik een Harmony One heb (want die heb ik) en ik voor deze kast zou kiezen.

Kennelijk is zo'n CEC-adapter alleen nodig, wanneer je voor een kast kiest die niet via een afstandsbediening helemaal aan/uit kan. Correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Nu online
Jorgen schreef op zondag 29 december 2013 @ 00:59:
Dat begrijp ik. Dat was mijn vraag ook niet. :) Ik vroeg me juist af, of ik nog een CEC-adapter nodig zou hebben als ik een Harmony One heb (want die heb ik) en ik voor deze kast zou kiezen.

Kennelijk is zo'n CEC-adapter alleen nodig, wanneer je voor een kast kiest die niet via een afstandsbediening helemaal aan/uit kan. Correct?
Nee, niet correct.
Het is functioneel gelijk aan een USB-gestuurde remote-oplossing (tenzij je voor een internal kiest natuurlijk, maar dat is vaak niet mogelijk).
Het verschil zit hem in dat je bij een IR-gestuurde oplossing een line-of-sight nodig hebt, en elk device apart rechtstreeks aanspreekt. Bij CEC gebruik je 1 centraal device (TV of Receiver), en dus ook maar 1 IR-receiver, en vanaf dat punt stuur je via HDMI je devices aan (dus een BluRaydisk-speler, HTPC, harddiskrecorder etc). Daardoor heb je maar 1 remote en 1 IR-receiver nodig en kan je dus alles wat je niet nodig hebt ook volledig uit het zicht plaatsen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Krijg je dan geen problemen met de setup van een Harmony One, als de TV er ook al voor zorgt dat de htpc aan gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:41
Jappie1985 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 10:07:
Ben zelf (als leek) ook bezig een htpc te bouwen. Ben op zoek naar een ITX bord met dual hdmi uitgang (2 tv's op niet al te grote afstand van elkaar, vandaar). Kan er vooralsnog echter geen geschikte vinden. Iemand suggesties? Bij voorkeer een die in een Cooltek Coolcube (mini) past. Thanks alvast.
Als op beide TV's hetzelfde beeld moet komen kun je ook altijd nog een HDMI splitter aanschaffen. Zo had ik het beeld van mijn laptop opgesplitst naar mijn monitor en mijn TV. Ondertussen heb ik ook een HTPC bij de TV staan, dus mocht je naar zo'n splitter op zoek zijn, stuur me dan even een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 12:03

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Verwijderd schreef op zondag 22 december 2013 @ 00:20:
Blij! Gisteren de passieve NUC behuizing binnen gekregen van TranquilPC. Met Haswell i3, voorzien van 4GB. USB stick erin gedaan met OpenELEC 3.2.4. Draait top en verbruikt maar 15 watt tijdens playback.
Eindelijk kan ik mijn grote desktop HTPC uit de woonkamer doen, met z'n joekels van koelers en grote fans die op lage toeren adaptief werden aangestuurd. Dat was ook een leuk project om te doen, maar dit nieuwe ding is toch wel heel gaaf: superklein, snel, passief, zuinig en wordt ook eindelijk wakker van de infrarood AB (Harmony).
Links:
-TrainquilPC
-Intel topic voor IR
[afbeelding]
Kijk, dit vind ik nu een leuk appraatje om eind januari aan te schaffen. Wat zijn de verzendkosten naar Nederland?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-09 16:46

NLF

Wat is op dit moment de beste keus wanneer je XBMC wil bedienen met een afstandbediening?

Ik heb een Onkyo S3505 home cinema set aangesloten op de laptop, wat later een HTPC wordt. De Onkyo heeft RIHD. Mij lijkt flirc erg leuk maar wil liever iets hier in Nederland kunnen kopen.

Vraag 2, ik heb een CAM module van Ziggo in mijn TV. Ik wil graag via XBMC tv kunnen kijken maar wat moet ik daarvoor aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nyarlathotep schreef op zondag 29 december 2013 @ 14:56:
[...]
Kijk, dit vind ik nu een leuk appraatje om eind januari aan te schaffen. Wat zijn de verzendkosten naar Nederland?
De verzendkosten weet ik niet, maar ze hebben nu wel 50 pond korting zo te zien. Ik wilde voor mijn i5 barebone zojuist meteen deze nieuwe http://www.tranquilpcshop.co.uk/abel-h2-custom-build/ bestellen, want deze heeft ook nog een interne 2,5" SATA bay, wel handig voor een harddisk of extra SSD. Maar ik zie dat je via die link ook alle onderdelen bij hun moet kopen en die heb ik dus al, dus dat gaat hem niet worden. Maar als je het bestelproces effe doorloopt zul je ongetwijfeld de verzendkosten tegenkomen. ;)

//edit: WTF? Verzendkosten ruim 20 pond. Grrrr...
En de prijzen zijn exclusief BTW trouwens (hoef je niet te betalen als je een BTW-nummer hebt).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2013 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ex btw??? Damn.... dat wordt echt veel te duur.

Je kan die H2 case wel degelijk los bestellen voor 75 pond via het linkje NUC chassis :)
Misschien moet ik dat ook maar doen, dan koop ik de onderdelen elders...

Nu heb ik wel wat KVK geregistreerde vrienden en kennissen, dus ik zal eens rondvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom koop je niet die Akasa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Nu online
Jorgen schreef op zondag 29 december 2013 @ 12:02:
Krijg je dan geen problemen met de setup van een Harmony One, als de TV er ook al voor zorgt dat de htpc aan gaat?
Hoe bedoel je? Via CEC is in de meeste gevallen het niet mogelijk om de HTPC aan te zetten. Dat kan alleen met hardwarematige oplossingen, en niet via USB (tenzij je moederbord dit ondersteund, maar de meeste doen dit niet). Via een interne CEC-adapter schijnt dit wel mogelijk te zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Nu online
NLF schreef op zondag 29 december 2013 @ 16:12:
Wat is op dit moment de beste keus wanneer je XBMC wil bedienen met een afstandbediening?

Ik heb een Onkyo S3505 home cinema set aangesloten op de laptop, wat later een HTPC wordt. De Onkyo heeft RIHD. Mij lijkt flirc erg leuk maar wil liever iets hier in Nederland kunnen kopen.
Ik ben zelf erg liefhebber van de pricewatch: Pulse-Eight USB CEC adapter. Daarmee kun je via CEC besturing doen, dus de remote van je Onkyo gebruiken om je HTPC mee te sturen.
Vraag 2, ik heb een CAM module van Ziggo in mijn TV. Ik wil graag via XBMC tv kunnen kijken maar wat moet ik daarvoor aanschaffen?
Zelf gebruik ik hiervoor een pricewatch: Technisat CableStar HD2 in combinatie met een pricewatch: Mascom AlphaCrypt Classic wat prima functioneert. Voor de software maak ik gebruik van MediaPortal TV-server en Argus TV (voor web-portal zodat recordings ook vanaf telefoon kunnen worden gescheduled en gestart.). XBMC connect weer naar ArgusTV. Alles draait onder Windows 8. Ben wel van plan dit te gaan veranderen naar OpenElec in combinatie met TVHeadend en Oscam, maar moet nog even uitzoeken of dat wil gaan werken.
Alternatief is een Anysee, maar hier heb ik zelf geen ervaringen mee.
Overigens gebruik ik de tuner dermate weinig dat het niet heel erg rendabel is. TV kijken doe ik nog steeds via de CI+ module in de TV. Voor opnames is het wel ideaal, aangezien je de opname op elke plek in huis weer terug kan kijken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

kroegtijger schreef op zondag 29 december 2013 @ 22:00:
[...]

Hoe bedoel je? Via CEC is in de meeste gevallen het niet mogelijk om de HTPC aan te zetten. Dat kan alleen met hardwarematige oplossingen, en niet via USB (tenzij je moederbord dit ondersteund, maar de meeste doen dit niet). Via een interne CEC-adapter schijnt dit wel mogelijk te zijn.
Ik bedoel dat wanneer ik mijn Harmony gebruik, dan kies ik voor film kijken en dan zendt hij een signaal naar zowel mijn PS3 en de TV, die daardoor allebei aan gaan en op de juiste bron staan.

Als een CEC-adapter er voor zorgt dat de TV straks "zegt" dat de HTPC aan moet en de Harmony zendt nog een keer dat signaal, dan lijkt het mij dat hij dus aan + uit gaat... Of begrijp ik nu niet helemaal hoe zo'n CEC-adapter werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Nu online
Jorgen schreef op zondag 29 december 2013 @ 23:52:
[...]

Ik bedoel dat wanneer ik mijn Harmony gebruik, dan kies ik voor film kijken en dan zendt hij een signaal naar zowel mijn PS3 en de TV, die daardoor allebei aan gaan en op de juiste bron staan.

Als een CEC-adapter er voor zorgt dat de TV straks "zegt" dat de HTPC aan moet en de Harmony zendt nog een keer dat signaal, dan lijkt het mij dat hij dus aan + uit gaat... Of begrijp ik nu niet helemaal hoe zo'n CEC-adapter werkt?
Je begrijpt het inderdaad niet helemaal. De HTPC heeft dan namelijk helemaal geen IR-receiver om het signaal van je harmony op te pikken, en heeft die ook niet nodig. Je kiest namelijk op je receiver je source (PS3, HTPC, DVD-speler of whatever) en indien van toepassing je weergave-device (TV, Beamer etc). Daarna gebruik je dezelfde remote, met dezelfde IR-receiver van je Receiver om de benodigde stuur-signalen over HDMI via het CEC-protocol naar je gekozen source te sturen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schekker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 19:15
NLF schreef op zondag 29 december 2013 @ 16:12:

Ik heb zelf de CEC geprobeerd die hier zo aanbevolen wordt, maar dat was een volkomen miskoop. Mijn versterker (een Denon) geeft klaarblijkelijk niet goed de opdrachten via HDMI door, het werkte dus voor geen meter. Iets om te checken voor je Onkyo.

Ik heb ook de flirc en dat ziet er heel wat beter uit in combinatie met een Logitech Harmony One (die ik toch al had). Je zou in plaats van de Flirc ook zo'n MCE receiver kunnen overwegen, maar bij mij reageerde de xbox360 ook op dat signaal en ik had geen zin om uit te zoeken of ik dat kon voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Nu online
schekker schreef op maandag 30 december 2013 @ 11:19:
[...]

Ik heb zelf de CEC geprobeerd die hier zo aanbevolen wordt, maar dat was een volkomen miskoop. Mijn versterker (een Denon) geeft klaarblijkelijk niet goed de opdrachten via HDMI door, het werkte dus voor geen meter. Iets om te checken voor je Onkyo.
Helaas dat niet elke fabrikant CEC op dezelfde manier implementeert, zoals de bedoeling oorspronkelijk was. Het idee was dat iedereen op eenzelfde wijze zou werken, waardoor alles met elkaar zou moeten functioneren. Nu zijn er een aantal fabrikanten die net hun eigen implementatie hieraan hebben gegeven, waardoor binnen hun eigen product-lijn alles prima samenwerkt, maar met andere merken onderling weer niet. Onder andere LG is een bekende hierin, maar kennelijk Denon dus ook (wat ik niet zou verwachten van zo'n merk overigens). Het is in ieder geval zaak om het vooraf even goed na te gaan, en helaas is het altijd toch een kwestie van gewoon proberen maar. Voordeel is dat de vraag naar deze adapters vrij groot is, dus je raakt m altijd wel weer kwijt als het niet bevalt of niet functioneert.
Ik heb ook de flirc en dat ziet er heel wat beter uit in combinatie met een Logitech Harmony One (die ik toch al had). Je zou in plaats van de Flirc ook zo'n MCE receiver kunnen overwegen, maar bij mij reageerde de xbox360 ook op dat signaal en ik had geen zin om uit te zoeken of ik dat kon voorkomen.
Dat is een andere mogelijkheid inderdaad, maar heeft dus als nadeel dat je een line-of-sight nodig hebt en, zoals je zelf al opmerkte, de kans op problemen met andere devices gaat spelen.
Voordeel van een eigen IR-receiver is wel weer dat je hiermee met de juiste hardware (zoals dus van SoundGraph / iMon) het wel weer mogelijk kan gaan worden de aan/uit switch van je case te bedienen waardoor je ook met de remote je HTPC aan kan zetten (wat met de meeste andere oplossingen niet mogelijk is). Met Flirc is dit niet mogelijk maar met bijvoorbeeld een iMon VFD of UltraBay kan dat weer wel. Ook de meeste OEM-cases met iMon hardware ondersteunen deze functionaliteit.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruidje20
Ik ben in het bezit van een Leadtek Winfast TV 2000 Expert met remote (type Y0400052) en wil deze graag werkend krijgen met Openelec. Standaard werken de meeste knoppen, maar niet allemaal. Dit zijn onder andere de punt (.), TV, Power, en de c (cancel) Nou heb ik op internet een Config file gevonden op de volgende website.

http://lircconfig.commandir.com/lircd.conf/?viewremote=350

En op de volgende site heb ik het configuratie bestand van Openelec gevonden:

https://github.com/OpenEL...irc/config/lircd.conf.rpi

Kan ik de tekst van de eerste website toevoegen aan het config bestand van Openelec of moet ik nog meer stappen onderhandelen. Kan iemand mij hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Die ondersteund alleen een Celeron mobo en 1 met de 'oude' I3 cpu. Ik zou dan de Newton V moeten hebben, maar die zie ik nergens.
Ik vind het erg moeilijk om iets bij elkaar te sprokkelen... winkels hebben summiere informatie, als ze überhaupt al de juiste behuizingen hebben. Dit gaat nog wel even duren...

Edit: Behuizingen voor de 4e generatie NUC's zijn gewoon (nog) niet leverbaar. De Akasa Newton H, of de Impactics D3NU1-B... Ik zal gewoon nog moeten wachten vrees ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Nyarlathotep op 30-12-2013 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:01
kroegtijger schreef op maandag 30 december 2013 @ 11:27:
[...]

Helaas dat niet elke fabrikant CEC op dezelfde manier implementeert, zoals de bedoeling oorspronkelijk was. Het idee was dat iedereen op eenzelfde wijze zou werken, waardoor alles met elkaar zou moeten functioneren. Nu zijn er een aantal fabrikanten die net hun eigen implementatie hieraan hebben gegeven, waardoor binnen hun eigen product-lijn alles prima samenwerkt, maar met andere merken onderling weer niet. Onder andere LG is een bekende hierin, maar kennelijk Denon dus ook (wat ik niet zou verwachten van zo'n merk overigens). Het is in ieder geval zaak om het vooraf even goed na te gaan, en helaas is het altijd toch een kwestie van gewoon proberen maar. Voordeel is dat de vraag naar deze adapters vrij groot is, dus je raakt m altijd wel weer kwijt als het niet bevalt of niet functioneert.

[...]

Dat is een andere mogelijkheid inderdaad, maar heeft dus als nadeel dat je een line-of-sight nodig hebt en, zoals je zelf al opmerkte, de kans op problemen met andere devices gaat spelen.
Voordeel van een eigen IR-receiver is wel weer dat je hiermee met de juiste hardware (zoals dus van SoundGraph / iMon) het wel weer mogelijk kan gaan worden de aan/uit switch van je case te bedienen waardoor je ook met de remote je HTPC aan kan zetten (wat met de meeste andere oplossingen niet mogelijk is). Met Flirc is dit niet mogelijk maar met bijvoorbeeld een iMon VFD of UltraBay kan dat weer wel. Ook de meeste OEM-cases met iMon hardware ondersteunen deze functionaliteit.
Het is misschien maar een beetje een "ja-knik" post/uitleg die ik hier ga doen. Maar wat dat betreft ben ik 101% tevreden over mijn MS-TECH MC1200 kast. Het voordeel van dit kastje is dat het IR oog mee "gepiggybacked" zit op de aan/uit switch waardoor zoals je aangeeft de HTPC via IR kan aangezet worden. Met een Harmony 900, gecombineerd met een receiver/versterker en een TV is dat gewoon een godsgeschenk _/-\o_ . Na heel wat trial en error (bv mijn HTPC ging aan omdat de MS-TECH IR signalen bedoeld voor een ander apparaat interpreteerde als keypresses en in BIOS wake on keypress aan stond) heb ik het werkend gekregen en ik wil nu echt nooit meer iets anders. 99 op de 100 keer werkt het hier prima. Ik ril al bij de gedachte dat ik iedere keer als ik XBMC wil gebruiken ik naar mijn meubel moet lopen en het opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Nu online
HyperBart schreef op maandag 30 december 2013 @ 16:50:
[...]

Het is misschien maar een beetje een "ja-knik" post/uitleg die ik hier ga doen. Maar wat dat betreft ben ik 101% tevreden over mijn MS-TECH MC1200 kast. Het voordeel van dit kastje is dat het IR oog mee "gepiggybacked" zit op de aan/uit switch waardoor zoals je aangeeft de HTPC via IR kan aangezet worden. Met een Harmony 900, gecombineerd met een receiver/versterker en een TV is dat gewoon een godsgeschenk _/-\o_ . Na heel wat trial en error (bv mijn HTPC ging aan omdat de MS-TECH IR signalen bedoeld voor een ander apparaat interpreteerde als keypresses en in BIOS wake on keypress aan stond) heb ik het werkend gekregen en ik wil nu echt nooit meer iets anders. 99 op de 100 keer werkt het hier prima. Ik ril al bij de gedachte dat ik iedere keer als ik XBMC wil gebruiken ik naar mijn meubel moet lopen en het opzetten.
Via CEC zou je, in principe, er een nog mooier systeem aan hebben, aangezien je dan gebruik maakt van een centrale IR-receiver, wat natuurlijk logischer is voor zo'n omgeving. Immers, 1 gebruiker, 1 remote, dus waarom dan wel meerdere IR-receivers? Via CEC is het ook mogelijk devices aan/uit te zetten, maar voor HTPC's ben je dan veroordeeld tot een interne CEC-adapter en die is slechts voor een paar intel-moederborden beschikbaar aangezien die over de nodige header beschikt.
De Ms-Tech werkt op eenzelfde principe als iMon-based devices waarbij de IR-receiver continue van spanning wordt voorzien, direct vanaf de voeding af, waardoor het altijd zal werken. Ik gebruik zelf een pricewatch: Silverstone Lascala LC16S-MR waar hetzelfde principe in zit, alleen dan dus op basis van een iMon VFD OEM en het werkt perfect, maar zoals gezegd dus is de line-of-sight noodzakelijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nyarlathotep schreef op zondag 29 december 2013 @ 19:34:
Je kan die H2 case wel degelijk los bestellen voor 75 pond via het linkje NUC chassis :)

Nu heb ik wel wat KVK geregistreerde vrienden en kennissen, dus ik zal eens rondvragen.
Nee hoor, hij vraagt dan welk moederbord erin moet. Ook onder de link NUC chassis. Wat me een fout lijkt want chassis zou juist een losse case moeten zijn en niet een system (die onder systemen staan). Ik hoop dat ze het dit snel fixen. Ik heb ze al gemaild maar kreeg een autoreply van ze gisteren dat ze er pas 2 januari weer zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2013 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet zo mooi... O.a. die tie-rip voor de power...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nyarlathotep schreef op maandag 30 december 2013 @ 15:00:
[...]
Edit: Behuizingen voor de 4e generatie NUC's zijn gewoon (nog) niet leverbaar. De Akasa Newton H, of de Impactics D3NU1-B... Ik zal gewoon nog moeten wachten vrees ik.
De Tranquil is al een maand leverbaar voor Haswell hoor. Alleen die met ingebouwde SATA bay nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 18:13:
[...]

Niet zo mooi... O.a. die tie-rip voor de power...
Huh? Die kan je gewoon achterwege laten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op maandag 30 december 2013 @ 22:49:
[...]
Huh? Die kan je gewoon achterwege laten hoor.
Oh, okee, handig dat ze dat er niet bijzeggen dan. Verwarrend. Maar goed, ik vind de Tranquil echt veel mooier. Ik post wel een fotootje als ik de boel binnen heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Maar... Die Tranquil kast vind ik dus te duur, met de verzendkosten en btw er nog bij.

Ik kijk in januari wel even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:01
kroegtijger schreef op maandag 30 december 2013 @ 17:18:
[...]

Via CEC zou je, in principe, er een nog mooier systeem aan hebben, aangezien je dan gebruik maakt van een centrale IR-receiver, wat natuurlijk logischer is voor zo'n omgeving. Immers, 1 gebruiker, 1 remote, dus waarom dan wel meerdere IR-receivers? Via CEC is het ook mogelijk devices aan/uit te zetten, maar voor HTPC's ben je dan veroordeeld tot een interne CEC-adapter en die is slechts voor een paar intel-moederborden beschikbaar aangezien die over de nodige header beschikt.
De Ms-Tech werkt op eenzelfde principe als iMon-based devices waarbij de IR-receiver continue van spanning wordt voorzien, direct vanaf de voeding af, waardoor het altijd zal werken. Ik gebruik zelf een pricewatch: Silverstone Lascala LC16S-MR waar hetzelfde principe in zit, alleen dan dus op basis van een iMon VFD OEM en het werkt perfect, maar zoals gezegd dus is de line-of-sight noodzakelijk.
Daar heb je dus volledig gelijk in en ik volg je daar ook in. Jammer genoeg heeft iedere fabrikant weer net toch weer een andere implementatie van CEC, de een noemt het Bravia Link, de ander Easylink en Samsung doet braaf CEC dacht ik. Ach ja, die uitdaging heb ik gewoon opgelost met een Harmony 900, die fungeert als het ware als een centrale RF ontvanger en IR zender.

Ik weet niet precies hoe een MS-TECH werkt, maar het maakt al wat duidelijker. Dus mijn MS-TECH werkt ook met een iMon OEM achtige opstelling?

Zo een iMon is wel een heel handige tip als ik ooit overstap naar een andere kast. Ik heb die MS-TECH daar echt op gekozen, dat ie een machine kan power-up'en via IR. Ik dacht in eerste instantie dat ik het moest doen met wake on keypress, aangezien die MS-TECH IR ontvanger zich eigenlijk in het BIOS aanmeldt als een HID-device (toetsenbord + muis). Maar na wat proberen, fiddelen met de settings en veel gevloek later kwam ik er achter dat dat beestje gewoon native een power-on en power-off commando slikt.

Om een beetje een idee te geven: mijn vriendin kan nu zonder problemen switchen tussen digitale TV kijken of een film kijken via XBMC. Had ik haar dat met 3 afstandsbedieningen moeten uitleggen, dan helpe me god....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dit topic was ooit bedoeld om de beste setup voor de november BBG te bespreken, maar is inmiddels verworden tot algemeen htpc bouwtopic; daar zijn imho al topics voor. Om versplintering van de discussie te voorkomen gaat deze dicht :)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.