Nou, als je bijvoorbeeld de specs op de site van de fabrikant voor dit (beetje prijzige) pricewatch: Asus Q87T bordje bekijkt, dan zie je dat de resolutie via displayport veel hoger is @ 60Hz dan die van het aangehaalde Gigabyte mobo. Dat heeft niet zozeer te maken met de chip, maar juist met de doorgifte via het moederbord, wat dan wel de bottleneck lijkt (afhankelijk van de aansluitingen die erop zitten?) te zijn. Ook via HDMI kan die Asus meer.JvS schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 07:25:
Opmerkelijke opmerking. Wat heeft het moederbord daarmee te maken? De HD4200 in die i3 doet de playback en decoding van 1080p(60) materiaal.
Maar het was nog vroeg, misschien zit ik er wel naast met mijn denken. Feit is wel dat je bij de oudere mobo's een veel hogere resolutie via displayport kan hebben dan via HDMI. Misschien wel handig met het oog op de toekomst... Hoe het zit met HDMI 2.0 en welke modellen dat al hebben kan ik niet zo makkelijk vergelijken, daarvoor is nog geen filteroptie in de pricewatch...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2013 14:00 ]