[Ervaringen] Asus RT-AC68U Dual-band Wireless-AC1900 Gigabit

Pagina: 1 ... 4 ... 24 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101094

Dat is geen probleem Wouter.

Ik zou je adviseren eerst te upgraden naar de laatste versie van Asus zelf, dan te configureren en daarna pas Merlin erover te zetten.

i.c.m. een glasvezelverbinding kan het soms een paar minuten duren voordat je een stabiele verbinding krijgt.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 101094 op 11-05-2014 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423

De mijne is met de laatste update zeer stabiel ,

zowel bekabeld als draadloos.

Uptime : 16 days 5 hours 17 minutes 40 seconds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter0100
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-06 11:38
Oke, top! Het gaat me voornamelijk in de uitgebreide logs en het inzien van traffic e.d.. Dat lijkt me echt ideaal. Straks naar de mediamarkt om hem te halen :)

Hij draait.. Nog niet met Merlin, wellicht later. Eerste indruk top router!

[ Voor 19% gewijzigd door wouter0100 op 11-05-2014 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwin999
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-06 00:19
hier zaterdag de asus RT-N66U vervangen door de RT-AC68U (na bliksem schade)
direct de nieuwste (10-05) merlin er op gezet (ik had op 66U ook al merlin draaien)
www.mediafire.com/downloa...C68U_3.0.0.4_374.42_0.zip
werkt als een trein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hommer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 18:25
Heeft iemand ook ervaring met IPv6 via sixxs op deze router. Zoeken via Google leverde me bar weinig op.

t.k.a. sig space t.e.a.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter0100
Ik heb een probleem en een vraag, hij werkt trouwens als een trein (1 days 19 hours 9 minutes 45 seconds geen problemen, record! :)).

Op de voorpagina van de webinterface zie je "clients" staan, deze staat altijd op 0. Als ik daarop klik blijft hij maar "Searching, please wait...", ook na verschillende keren refreshen blijft hij deze melding tonen. Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?

Daarnaast heb ik een A-record in m'n DNS momenteel naar m'n interne IP van m'n NAS, nou zou ik graag deze standaard van m'n externe IP willen maken, maar alleen binnen mijn eigen netwerk dat dit A-record aangepast wordt naar het interne IP. Is het met deze Asus router mogelijk een soort van "custom A-records" aan te maken? Ik gebruik nu de Google DNS servers trouwens. Helaas kon ik redelijk weinig vinden op Google hierover..

Alvast bedankt! :)

//Ik draai trouwens nog geen Merlin.

[ Voor 5% gewijzigd door wouter0100 op 13-05-2014 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wouter0100 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 09:19:
Ik heb een probleem en een vraag, hij werkt trouwens als een trein (1 days 19 hours 9 minutes 45 seconds geen problemen, record! :)).

Op de voorpagina van de webinterface zie je "clients" staan, deze staat altijd op 0. Als ik daarop klik blijft hij maar "Searching, please wait...", ook na verschillende keren refreshen blijft hij deze melding tonen. Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?

Daarnaast heb ik een A-record in m'n DNS momenteel naar m'n interne IP van m'n NAS, nou zou ik graag deze standaard van m'n externe IP willen maken, maar alleen binnen mijn eigen netwerk dat dit A-record aangepast wordt naar het interne IP. Is het met deze Asus router mogelijk een soort van "custom A-records" aan te maken? Ik gebruik nu de Google DNS servers trouwens. Helaas kon ik redelijk weinig vinden op Google hierover..

Alvast bedankt! :)

//Ik draai trouwens nog geen Merlin.
0 is wel heel weinig, in principe zou de router je moeten laten zien welke apparaten op de router, of via een switch die op de router is aangesloten moeten laten zien.

Het aantal clients is niet helemaal betrouwbaar. Soms zijn het er bij mij 2 te weinig, maar je zou in principe wel alle apparatuur op je router moeten zien onder de voorwaarden dat deze clients ook aan staan.

Voor wat betreft je A-records begrijp ik niet helemaal wat je precies wil doen.
Als je een subdomain bv. abc.domeinnaam.nl en xyz.domeinnaam.nl wil toepassen onder hetzelfde IP adres is dat in principe gewoon mogelijk. Bij je hostingprovider vul je dan voor dat A-record het subdomein en IP adres in.

In je router doe je dan een portforward voor alle http gerelateerde zaken naar je server of NAS.
In die NAS of server geef je dan aan dat de subdomeins gesplitst moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter0100
Anoniem: 101094 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 21:29:
[...]

0 is wel heel weinig, in principe zou de router je moeten laten zien welke apparaten op de router, of via een switch die op de router is aangesloten moeten laten zien.

Het aantal clients is niet helemaal betrouwbaar. Soms zijn het er bij mij 2 te weinig, maar je zou in principe wel alle apparatuur op je router moeten zien onder de voorwaarden dat deze clients ook aan staan.

Voor wat betreft je A-records begrijp ik niet helemaal wat je precies wil doen.
Als je een subdomain bv. abc.domeinnaam.nl en xyz.domeinnaam.nl wil toepassen onder hetzelfde IP adres is dat in principe gewoon mogelijk. Bij je hostingprovider vul je dan voor dat A-record het subdomein en IP adres in.

In je router doe je dan een portforward voor alle http gerelateerde zaken naar je server of NAS.
In die NAS of server geef je dan aan dat de subdomeins gesplitst moeten worden.
Hij geeft altijd 0 aan, ook als er circa 10 clients op zitten..

Ik heb bijvoorbeeld "nas.wouter0100.nl" als A-record naar "41.12.14.21", maar thuis (op m'n "interne netwerk") wil ik dat deze veranderd naar "192.168.1.10". Is dat mogelijk?

Ik ga trouwens zeker Merlin installeren als ik tijd heb i.v.m. de 802.3ad Link Aggregation :D

[ Voor 3% gewijzigd door wouter0100 op 13-05-2014 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gewoon een portforward uitvoeren naar die client met bijbehorende services die je benaderbaar wil hebben.
Waarom je geen weergave krijgt van het aantal clients dat je hebt aangesloten is mij een raadsel.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 101094 op 15-05-2014 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:01
Ik ben nu geupgrade naar 3.0.0.4.374_5656 en het geheel lijkt nu beter en stabieler te draaien...even afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:08
Heeft iemand hier voor mij het stappenplan hoe je deze router in kunt zetten voor glasvezel van KPN / XS4all?

Ik heb ergens hier ooit een stappenplan gezien, maar kan die nergens meer vinden. Ik kan nu alleen maar losse stappen en screenshots vinden. Het was iemand die het uitlegde in de context van KPN glasvezel.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:23
Hierin ben ik ook geinteresseerd. Ik krijg het namelijk niet aan de praat via de autoconfig van de asus... hij zegt aldoor dat hij geen internet verbinding kan maken.

Overigens wil ik dit voor telfort...

[ Voor 10% gewijzigd door lowfi op 16-05-2014 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Heeft iemand de Asus werkend met Telfort glasvezel in combinatie met IPTV. mijn situatie is dat ik een kabel beschikbaar heb, van de meterkast naar de woonkamer. In de woonkamer staat mijn IPTV kastje, NAS en TV dus het wordt een Vlan switch dacht zelf aan de Netgear 105E nu is de vraag hoe config ik de ASUS de Vlan's in combinatie met de Switch.

situatie--> Modem Genexis twee UTPs een voor internet, een voor IPTV --> ASUS-->> Switch Netgear-->>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoefde alleen maar het IP-adres van de Asus Router te veranderen zodat ie niet hetzelfde IP-adres als mijn UPC-router heeft.

En voor de rest wat kleine aanpassingen in de Asus-router gemaakt ,
maar dat was alleen nodig voor het Fine-Tunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GAEvakYD schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 15:53:
Heeft iemand hier voor mij het stappenplan hoe je deze router in kunt zetten voor glasvezel van KPN / XS4all?

Ik heb ergens hier ooit een stappenplan gezien, maar kan die nergens meer vinden. Ik kan nu alleen maar losse stappen en screenshots vinden. Het was iemand die het uitlegde in de context van KPN glasvezel.
Zie hier - Werkt als een zonnetje bij mij icm XS4all glasvezel.

Anoniem: 101094 in "XS4all Glasvezel"

Alleen IGMP snooping onder het tabblad IPTV moet op disable staan.
Staat in het voorbeeld op enable. (Overigens werkt dat bij mij ook, maar dit is in principe fout had ik begrepen).

Hou er wel rekening mee dat je soms een paar minuten moet wachten tot je een stabiele IP verbinding hebt. En IPTV kan de eerste keer wel tot een minuut of 10 duren als je pech hebt.

En soms moet je de router eerst een paar keer aan/uit zetten voordat hij hem wil pakken.

Maar als hij je vaste IP adres gevonden heeft werkt het verder zonder problemen.

Ik heb overigens in de asus 192.168.1.1 gewijzigd naar 192.168.178.1 zodat je zonder problemen tussen de Asus en de Fritzbox kunt switchen mocht de Asus kapot gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 101094 op 19-05-2014 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Replay256 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 09:44:
Heeft iemand de Asus werkend met Telfort glasvezel in combinatie met IPTV. mijn situatie is dat ik een kabel beschikbaar heb, van de meterkast naar de woonkamer.

situatie--> Modem Genexis twee UTPs een voor internet, een voor IPTV --> ASUS-->> Switch Netgear-->>
Bij alles wat met KPN te maken (KPN/XS4all/Telfort etc) heeft wordt het signaal van zowel TV als Internet vanuit de Genexis slechts via één UTP uitgang aangevoerd.

Als je alles in de woonkamer alles hebt staan sluit je gewoon die ene UTP kabel (van woonkamer naar meterkast) direct aan op je Genexis. Daar waar de kabel je woonkamer inkomt kun je deze dan aansluiten op je WAN poort en laat je de Asus daar het vlan splitsen.

Wil je ook TV boven hebben dmv een UTP kabel, zul je de managed switch direct achter je Genexis moeten plaatsen, één poort 6/4 door laten sturen naar je woonkamer en één poort gesplitst met alleen vlan 6 voor de TV boven.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 101094 op 19-05-2014 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Anoniem: 101094 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 12:46:
[...]

Bij alles wat met KPN te maken (KPN/XS4all/Telfort etc) heeft wordt het signaal van zowel TV als Internet vanuit de Genexis slechts via één UTP uitgang aangevoerd.

Als je alles in de woonkamer alles hebt staan sluit je gewoon die ene UTP kabel (van woonkamer naar meterkast) direct aan op je Genexis. Daar waar de kabel je woonkamer inkomt kun je deze dan aansluiten op je WAN poort en laat je de Asus daar het vlan splitsen.

Wil je ook TV boven hebben dmv een UTP kabel, zul je de managed switch direct achter je Genexis moeten plaatsen, één poort 6/4 door laten sturen naar je woonkamer en één poort gesplitst met alleen vlan 6 voor de TV boven.
Dank voor je antwoord..

Helaas gaat het niet werken zoals je beschrijft. Telfort levert vanuit de Genexis-kastje twee UTP's kabel een voor IPTV en een voor internet, eentje gaat inderdaad naar de router andere dient direct of via een Switch naar tv-kastje te gaan, maar ik denk dat ik er uit ben met dank aan de volgende topic/review. van jbouwh..

productreview: Netgear Prosafe GS105E review door jbouwh

Nogmaals dank voor het mee denken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 12:57
iemand nog wat tips voor de ac speed, komt niet boven de 7 mb/s, geen idee wat er mis is gegaan.
Of een screenshotje? N68 met merlin heb ik en een d-link ac, werkte als een speer 20-25 mb/s nu dus niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Replay256 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 19:44:
[...]

Dank voor je antwoord..

Helaas gaat het niet werken zoals je beschrijft. Telfort levert vanuit de Genexis-kastje twee UTP's kabel een voor IPTV en een voor internet, eentje gaat inderdaad naar de router andere dient direct of via een Switch naar tv-kastje te gaan, maar ik denk dat ik er uit ben met dank aan de volgende topic/review. van jbouwh..

productreview: Netgear Prosafe GS105E review door jbouwh

Nogmaals dank voor het mee denken..
Je sluit de RT-AC68U direct aan achter de NTU, niet achter de Genexis.
Tenzij jouw genexis de NTU zelf is, maar dat betwijfel ik en dan is de kans groot dat er gebruik wordt gemaakt van een DVB-C signaal.

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 101094 op 20-05-2014 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Klopt NTU is Genexis. Daaruit twee utp's 1 voor iptv, 1 voor internet en eventueel dvb-c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zich fijn dat je een DVB-C signaal hebt, had ik ook wel gewild.
Hoef je tenminste geen vervelende Motorola setupbox te gebruiken.

Daarentegen ook wel blij dat we hier een eenvoudigere NTU hebben waarbij je meer eigen keuze hebt.
Maar in jou geval heb ik inderdaad geen idee hoe je een en ander moet splitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 501790

Hallo,

Heeft iemand een tip voor het oplossen van het probleem dat ik heb met het restoren van gesavede settings?
Wanneer ik de router reset naar de factory settings en vervolgens bewaarde settings naar de router upload, zie ik dat niet alle settings worden overgenomen. Dat is behoorlijk lastig, want zo moet ik bijvoorbeeld telkens de hele lijst met fixed-IP mac adressen en port forward rules opnieuw ingeven...

Iemand dezelfde ervaring en suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kridri
  • Laatst online: 28-03 08:28
Ik heb in dit topic al veel positiefs gelezen over deze router maar ik vroeg mij af, aangezien hier tegenstrijdigheden over zijn, of iemand 'Link Aggregation' al werkend hebben?

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-06 02:14
'Link Aggregation heb ik werkend voor mijn Synology 1513+.
Maar deze loopt eigenlijk via mijn switch (TP-Link JetStream TL-SG3216)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96867

Ik heb een probleem met deze router. Ik gebruik deze router als een AP maar wil de LAN-poorten gebruiken als switch waarop zowel mijn NAS-server als mijn mediaspeler zijn aangesloten.
Momenteel zijn beide apparaten bedraad (Cat 5e en 6) verbonden via het UPC-modem (Cisco EPC3925) en als ik Blu-ray stream haal ik zonderen haperen snelheden van wel 45 Mbps.
Eenmaal bedraad aangesloten op de Asus zakt de doorvoersnelheid tot maximaal 8 Mbps, veel te weinig om dit soort streams te verwerken.

Ik heb de laatste firmware geïnstalleerd (5656) en daarna een factory reset uitgevoerd.

Wat is er mis met de switch in deze router?

Update woensdag 4-6-2014:
Na lang experimenteren bleek het probleem bij mijn mediaspeler te liggen. Deze heeft slechts een 100Mb-aansluiting maar werd door de router gevoed met 1Gb aan data. De switches in router zijn in het algemeen unmannaged waardoor ze zelf bepalen aan wat voor netwerkverbinding ze hangen. Blijkbaar gaat dat bij deze router niet goed.
In heb de router omgewisseld voor een D-Link DIR-868L. De switch in deze router schakelt wel juist naar de gevraagde snelheid als je deze instelt in de Auto-stand. BR-streams komen weer met volle snelheid binnen.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 96867 op 04-06-2014 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

Volg deze draad nu al enige tijd omdat ik voornemens ben zelf ook een RT-AC68U aan te schaffen. Dat moment is nu nabij! Gezien de historie zal ik gelijk gaan flashen met de Merlin-firmware.
Ik wil deze combineren met een mini PCI-e 7260 met bluetooth. Hebben een aantal van jullie deze combi nog beter werkend gekregen nadat ik las dat er na het uitkomen van deze NIC's wat issues waren? En welke moet ik nu hebben? Ik kom overal deze twee typen tegen: 7260HMWBNWB en 7260HMWWB. De productomschrijvingen in de diverse webshops spreken elkaar tegen, en ook Intel heeft dit niet duidelijk op haar website vermeld (of ik kijk ergens overheen...). Ik vermoed zelf de 7260HMWBNWB, maar die is veelal goedkoper dan de 7260HMWWB... Alvast bedankt voor jullie meedenken en reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwin999
nieuwe firmware :)
Asuswrt-Merlin - build 374.43_2 (7-June-2014)

https://www.mediafire.com...2a6aebq68//Asuswrt-Merlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:06
En even de Changelog erbij.

History
-------
374.43_2 (7-June-2014)
- FIXED: NTFS disks couldn't be mounted (Paragon driver not
loading due to a kernel change) (AC56, AC68)

374.43 (6-June-2014)
- NEW: User-configurable refresh period to trigger a DDNS
update after a certain number of days.
- CHANGED: dnsmasq option 252 now defaults to an empty string,
to silence broken clients such as Win7.
Important: if you were previously using a customized
252 reply (to use with a valid wpad/pac file), you
will need to use a postconf script to change the
default config instead of appending your own
config.
If you use DNS-based WPAD setting, you will need
to remove the 252 option using postconf, as IE will
not query for the DNS entry if there is a 252
option through DHCP, even if it fails to connect to it.

- CHANGED: Updated miniupnpd to 1.8.20140523.
- CHANGED: Updated openssl to 1.0.0m.
- CHANGED: More backports from OpenSSL 1.0.2, improving SHA
performance on ARM routers.
- CHANGED: The JFFS2 partition is now disabled by default after
a factory default reset.
- FIXED: Media server page wouldn't let you enable the iTunes
server unless you also enabled DLNA (Asus bug)
- FIXED: Restricted guests still had access to the router (Asus
bug introduced in GPL 4887)
- FIXED: 6in4 traffic wasn't bypassing CTF if dualwan mode was
either disabled or set to failover mode (AC56/AC68)
- FIXED: Single character workgroups were rejected as invalid
(Asus bug)
- FIXED: Networks with SSIDs containing single quotes
would break the client list (Asus bug)
- FIXED: Traffic Monitor results are wrong on PPPoE connections
(Asus bug) (Patch by pinwing, additional debugging
by fantom1)
- FIXED: Crash if entering close to 64 MACs plus their names on
the MAC filter page.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedbeertje
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-05-2020
Sinds deze week de Asus RT-AC68U aangeschaft, zit alleen met een probleempje.
ik heb een NAS (Etrayz) in mijn netwerk hangen, alleen ik kan hem met deze router hem niet meer benaderen.
iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
speedbeertje schreef op zondag 08 juni 2014 @ 17:07:
ik heb een NAS (Etrayz) in mijn netwerk hangen, alleen ik kan hem met deze router hem niet meer benaderen.
Waarschijnlijk heb je de NAS ooit een vast ip-adres geven die je ook op de NAS hebt ingesteld.
Dit adres wijkt mogelijk af van de nieuwe router waardoor het fout gaat.
Standaard zou dit gewoon moeten werken of je hebt bv Anti-virus software op je PC draaien dit iets blokkeerd, denk aan een firewall instelling.

Beste is even oude situatie herstellen zodat je kan controleren of er een vast ip-adres is ingesteld.
Inloggen bij de NAS en bij de instellingen even het IP controleren of dit op automatische staat.

Anders je Anti-virus software (Firewall) of soortgelijke programma controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchronnie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik heb nu sinds een week of 3 deze router bij mij thuis staan, en ben er op zich tevreden over.
Alleen beginnen een paar huis genoten steeds te klagen over een slechte wifi verbinding.
De personen die klagen hebben beiden een Iphone,1x iphone 4 en 1x een iphone 4s
Ook heb ik nog een labtop op 2.4ghz en het lijkt er op dat deze ook problemen heeft om een goede verbinding tot stand te brengen.

Zelf heb ik een galaxy S4 en een dell xps labtop die geen problemen hebben, deze draaien beiden op 5ghz
De iphone's op 2.4ghz.

Zijn er meer mensen met dit probleem?
En wat zou er in de instellingen van de router veranderd kunnen worden zodat de 2.4ghz apparaten een betere verbinding hebben.
Het lijkt erop dat alleen de 2.4ghz apparaten verbindingsproblemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
dutchronnie schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 08:51:
Ik heb nu sinds een week of 3 deze router bij mij thuis staan, en ben er op zich tevreden over.
Alleen beginnen een paar huis genoten steeds te klagen over een slechte wifi verbinding.
De personen die klagen hebben beiden een Iphone,1x iphone 4 en 1x een iphone 4s
Ook heb ik nog een labtop op 2.4ghz en het lijkt er op dat deze ook problemen heeft om een goede verbinding tot stand te brengen.

Zelf heb ik een galaxy S4 en een dell xps labtop die geen problemen hebben, deze draaien beiden op 5ghz
De iphone's op 2.4ghz.

Zijn er meer mensen met dit probleem?
En wat zou er in de instellingen van de router veranderd kunnen worden zodat de 2.4ghz apparaten een betere verbinding hebben.
Het lijkt erop dat alleen de 2.4ghz apparaten verbindingsproblemen hebben.
Zelf geen problemen mee en draait prima op beide. Wel met de Merlin Firmware.
Android/Laptops/Ipad4 werken allemaal zonder problemen op 5ghz en 2.4ghz.

Je kan eens proberen om het 2,4ghz kanaal te veranderden. Mogelijk dat deze wordt verstoord waardoor bepaalde appararten problemen hebben om een goede verbinding te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchronnie
MikeOO schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 09:55:
[...]
Je kan eens proberen om het 2,4ghz kanaal te veranderden. Mogelijk dat deze wordt verstoord waardoor bepaalde appararten problemen hebben om een goede verbinding te houden.
De toewijzing van een kanaal staat bij mij op "Auto"
Ik weet niet of dit betekend of de router zelf het meest optimale kanaal uitkiest.

Ik zal handmatig eens een ander kanaal uitkiezen, het is in mijn omgeving wel heel erg druk op de 2.4ghz
Ik had deze router eigenlijk ook gekocht met het oog op een veel sterkere wifi signaal, en dat die de andere routers in de buurt wel weg zou drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
dutchronnie schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 10:01:
[...]

De toewijzing van een kanaal staat bij mij op "Auto"
Ik weet niet of dit betekend of de router zelf het meest optimale kanaal uitkiest.

Ik zal handmatig eens een ander kanaal uitkiezen, het is in mijn omgeving wel heel erg druk op de 2.4ghz
Ik had deze router eigenlijk ook gekocht met het oog op een veel sterkere wifi signaal, en dat die de andere routers in de buurt wel weg zou drukken.
Handmatig een kanaal kiezen is altijd beter dan op AUTO zetten.
Met een app op je smartphone kun je netjes zien op welke kanalen het druk is en zo zoeken naar de beste.
Voor IOS en Windows zijn er ook voldoende te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeOO op 11-06-2014 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchronnie
MikeOO schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 09:53:
[...]

Handmatig een kanaal kiezen is altijd beter dan op AUTO zetten.
Met een app op je smartphone kun je netjes zien op welke kanalen het druk is en zo zoeken naar de beste.
Voor IOS en Windows zijn er ook voldoende te vinden.
Dit is ook wat ik heb gedaan, met wifi-analizer een vrij kanaal gekozen en daarop gezet.
Maar voorlopig heeft dat niet geholpen.

Het is mij ook opgevallen dat de 2.4ghz apparaten bijna volle signaalsterkte hebben, maar toch steeds de internet verbinding verliezen of dat er geen contact gemaakt kan worden met een website.

Het vreemde is ook dat mij begint op te vallen dat dit probleem zich voornamelijk voordoet als mijn Dell XPS labtop aanstaat en een 5ghz verbinding heeft.
De 5ghz verbinding maakt moeiteloos contact met websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwin999
dutchronnie@

*tx power verhogen naar 100 Mw (2.4)
5GHz op 120/150 Mw zetten

*firmware update
*router op een andere plek zetten..niet in de buurt van een spiegel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:06
Heeft iemand ervaring met zowel deze Asus als de Netgear R7000? Ik heb helaas voor die laatste gekozen met een Asus pcie wifi kaart (70 euro :X ) en dat is echt een ramp. Ik haal op 6 meter afstand met 1 muur ertussen maar 150 mbps na alle mogelijke plaatsen te hebben geprobeerd voor de antenne.

Is de Asus beter wat bereik betreft?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

speedbeertje:
Is het al gelukt? Ik heb zelf ook net deze router gekregen (vaderdag vond ik een mooi excuus) en zag net dat dit issue eerder genoemd. De oplossing van p0pster was:
Het laten werken van de Synology op de Asus RT-AC68U was een uitdaging apart!
Om deze goed werkend te krijgen heb ik het volgende gedaan.
  • Eerst de Portforwarding ingevoerd en daarna pas de Synology opnieuw aangezet. Daarna had ik het probleem dat de internet site en ftp server wel via ‘buitenaf’ te benaderen waren maar niet via het eigen LAN netwerk.
Om NAT loopback mogelijk te maken moet je op de Asus ook nog het volgende doen.
  • Ga naar LAN en kies vervolgens voor Switch Control. Hier schakel je Enable HW accelerator uit door ‘no’ te selecteren.

Sla alles op en reboot je router. Als het goed is moet nu alles werken.
Ik ben zelf nog niet zo ver dat ik de router operationeel heb. Vanavond, na de voetbal :)F, in mijn Lenovo Y580 een Intel 7260 schroeven, en dan eens kijken wat het resultaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
@GEi

Ik herken dit probleem totaal niet. Gebruik 2 Synology Nassen achter deze router en werken prima.
Kan op de normale mannier een forward instellen en werken zowel intern als extrern direct nadat de router de instellingen heeft opgeslagen zonder reboot van NASsen.

HW accelerator staat ook gewoon aan.
Gebruik wel de firmware van Merlin. Mogelijk dat daar het verschil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

Gisteravond mijn ASUS RT-68U verder geconfigureerd en de Intel 7260 in mijn laptop geschroefd.
Ik heb thuis twee draadloze AP's, wifi_1 (AP_1) en wifi_2 (AP_2). AP_1 staat in de woonkamer, AP_2 in dezelfde ruimte als de laptop en de ASUS; op zolder.
Voordat ik de 7260 in de laptop heb geschroefd eerst met de N2200 kaart wat downloadtest gedaan via speedtest.net. Mijn abo bij Ziggo is een 180 / 18 internetverbinding. Wired haalde ik 178,18 / 17,40 (down / up). Onderstaand de resultaten.

wifi_1wifi_2ASUS_nASUS_ac
N220014,46 / 17,4117,59 / 15,1379,23 / 17,60-
72603,50 / 1,486,02 / 4,4245,87 / 10,02178,19 / 17,42

Op ASUS_ac dus een resultaat dat vergelijkbaar is met bedraad. Ik verwacht eerlijk gezegd dat het overzetten van data binnen LAN niet zo snel zal zijn als bedraad (alles gigabit bedraad), maar dat moet ik nog ondervinden.
De snelheden van de 7260 op de bestaande AP's met wifi_n is teleurstellend, evenals met ASUS_n. Hier moet ik nog even op googlen. Wanneer iemand een idee heeft hoe dit kan: ik ben erg geïnteresseerd!

Edit: typo.

20/06/14 Aanvulling: Wat gegoogled op settings en heb nu op alle clients en frequenties de snelheid die ik (ongeveer) had verwacht. Een tevreden gebruiker :P. Ga nu verder met het opzetten van de vpn server.

[ Voor 9% gewijzigd door GEi op 20-06-2014 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehague99
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-05-2015
Heeft iemand ervaring met het gebruik van deze router wireless in combinatie met de Logitech Squeezebox Touch? Werkt dat? Stabiel, goede snelheid, signaal voldoende sterk? Ik vraag dit omdat ik 24 bit 96 kHz muziekfiles afspeel. Met mijn huidige Sitecom 300N X3 heb ik enorme problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
thehague99 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 09:13:
Heeft iemand ervaring met het gebruik van deze router wireless in combinatie met de Logitech Squeezebox Touch? Werkt dat? Stabiel, goede snelheid, signaal voldoende sterk? Ik vraag dit omdat ik 24 bit 96 kHz muziekfiles afspeel. Met mijn huidige Sitecom 300N X3 heb ik enorme problemen.
Denk dat het altijd lastig is omdat elke situatie anders is. Zelf had ik een vreemd probleem met een buiten camera die ineens steeds problemen had met WiFi. Andere apparaten werkte wel prima met Wifi.

Uiteindelijk bij een goede webshop, met goed retourbeleid, de router besteld en voorzichtig uitgepakt en dag getest. Probleem opgelost gelukkig en toch een router die problemen gaf.
Mocht het probleem gebleven zijn had ik hem gewoon weer teruggestuurd en omdat alles netjes uitgepakt is lijkt mij dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-06 20:09
Ik heb problemen met mijn WiFi en ik wou hier eens komen horen of ik mss nog iets kan proberen.

Sinds een paar maanden heb ik mijn oude router ingewisseld voor een AC68 en onze laptop staat in de living zo'n goede 12 à 15 meter verder. In de buurt van de laptop staat enkel een Samsung TV met digicorder. Daartussen zitten slechts 2 muren, die van mijn kamer en van de living. Het probleem is dat de connectie op de laptop soms wegvalt. Ik heb al reeds de firmware naar de laatste Merlin geflashed en ook de laatste Intel Wireless driver suite geinstalleerd. Ik heb mijn broadcast power op 100% staan en ook gescanned naar een rustig kanaal in mijn buurt, dit was 9. Verder heb ik mijn router nu eens op 20MHz only gezet maar de problemen blijven maar aanhouden, terwijl toen ik de router pas had ik nooit problemen opmerkte.

Dus wat kan ik hier nog proberen om de situatie te verbeteren? Zijn er mss nog bepaalde instellingen die ik over het hoofd heb gezien of die ik zeker wel of niet zou moeten aanvinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Astratuner schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 20:34:
Ik heb problemen met mijn WiFi en ik wou hier eens komen horen of ik mss nog iets kan proberen.

Sinds een paar maanden heb ik mijn oude router ingewisseld voor een AC68 en onze laptop staat in de living zo'n goede 12 à 15 meter verder. In de buurt van de laptop staat enkel een Samsung TV met digicorder. Daartussen zitten slechts 2 muren, die van mijn kamer en van de living. Het probleem is dat de connectie op de laptop soms wegvalt. Ik heb al reeds de firmware naar de laatste Merlin geflashed en ook de laatste Intel Wireless driver suite geinstalleerd. Ik heb mijn broadcast power op 100% staan en ook gescanned naar een rustig kanaal in mijn buurt, dit was 9. Verder heb ik mijn router nu eens op 20MHz only gezet maar de problemen blijven maar aanhouden, terwijl toen ik de router pas had ik nooit problemen opmerkte.

Dus wat kan ik hier nog proberen om de situatie te verbeteren? Zijn er mss nog bepaalde instellingen die ik over het hoofd heb gezien of die ik zeker wel of niet zou moeten aanvinken?
2 muren is best veel voor een signaal en zeker met de afstand. Zelf staat deze router in de voorkamer. Als ik in de tuin sta dan hoeft het signaal maar door 1 muur (niet geisoleerd) of raam heen. Ik haal dan ongeveer ook maar een meter of 10 en dit betreft een oud huis uit 1953. Dus als het signaal door 2 muren moet en die afstand zal dat ook aardig tegen de grens oplopen.

Router op een andere plek zetten indien mogelijk en zo hoog mogelijk helpt ook voor het signaal.
Met antennerichting spelen. Het kan veel uitmaken wat de stand is van de antenne's en is een kwestie van uitproberen wat het beste bij je werkt.

Tx power adjustment kun je nog aanpassen (Wireless --> Proffesional). Deze heb ik nu op al een tijdje op 200 staan wat tot op heden goed werkt. Je moet dit getal zelf handmatig invullen en paar x proberen voor je dit mag doen. Paar x op Apply en dan mag het wel. Nu zou ik beginnen met kleine stapjes aangezien het verhogen niet alleen voordelen heeft.

Als je de laptop op een paar meter van je router gebruikt werkt het dan wel stabiel?
Gebruik je nog meer WiFi aparaten en hoe werken die? Het kan ook een problem met de laptop zelf zijn of Windows opgeving / Spyware etc die problemen geeft. Staar je niet direct blind op de router zelf maar bekijk het van alle kanten. Probeer ook eens een oudere WiFi driver. De nieuwste is niet altijd de beste.

Als niets werkt kun je altijd een AP plaatsen om het signaal te versterken of indien mogelijk een kabel leggen. Niet de handigste oplossing maar wel de beste >:)

[ Voor 13% gewijzigd door MikeOO op 22-06-2014 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
Hey MikeOO,

Ja als ik de laptop in mijn kamer plaats dan is de verbinding stabiel. Ik gebruik verder nog een TV via WiFi en een smartphone. Die werken wel normaal en daar heb ik nooit verbindingsproblemen mee.

Kan het mss zijn dat de WiFi kaart van mijn laptop ineens defect is gegaan of minder goed zou ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Astratuner schreef op zondag 22 juni 2014 @ 13:09:
Hey MikeOO,

Ja als ik de laptop in mijn kamer plaats dan is de verbinding stabiel. Ik gebruik verder nog een TV via WiFi en een smartphone. Die werken wel normaal en daar heb ik nooit verbindingsproblemen mee.

Kan het mss zijn dat de WiFi kaart van mijn laptop ineens defect is gegaan of minder goed zou ontvangen?
Iets kan altijd defect raken maar het feit dat hij in jouw kamer wel stabiel werkt geeft op zich aan dat hij het prima doet. Wel kan het zijn dat het meer een combinatie is van de chipset op de WiFi en de Router die niet helemaal lekker werkt. Het zou een oorzaak kunnen zijn.

Ik zou beginnen met de instellingen in Apparaatbeheer van je WiFi drivers een na te lopen en daar mee te gaan spelen. Ook kun je de energiesettings bij het tabblad Energiebeheer van de WiFi drivers uit kunnen zetten.

Daarbij Tx power adjustment wat verhogen om te zien of dat iets helpt.

Samengevat.

1. Tx power adjustment steeds iets verhogen naar bv 125 of 150.
2. Engergiebeheer van WiFi drivers uitzetten.
3. Overige instellingen van de WiFi drivers bij Apparaatbeheer nalopen.
4. Ander WiFi kanaal proberen.
5. Antennes van router anders zetten.
6. Router op andere plek of hoger plaatsen.

Als dat niet helpt dan kun je 2 dingen doen. Netwerkaart vervangen en hopen dat het beter gaat. In sommige laptop is het een eenvoudig klusje om deze te vervangen. Maar zoek dat eerst uit. Andere laptops moet je bijna helemaal uit elkaar halen en dan moet je wel de kennis hebben anders maak je meer stuk dan je lief is >:)

Makkelijker is het om dan een Access Point erbij te plaatsen. Dan vergroot je het bereik en ben je waarschijnlijk van het probleem af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is weer tijd aan het worden voor Asus om een nieuwe firmware update uit te brengen.

Dit alles om de router te perfectioneren , de router werkt overigens prima hier.

Uptime 26days 1hours 59minutes 25seconds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Bij mij is de router ook super stabiel sinds de laatste update. Ik heb me beperkt tot de officiële updates van Asus en de laatst versie (3.0.0.4.374_5656) is prima.
Bij nu: Uptime 27 days 23 hours 45 minutes.

Ik zou niet weten waarom ik een nieuwe update zou willen. ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JoepW schreef op maandag 23 juni 2014 @ 10:39:
Bij mij is de router ook super stabiel sinds de laatste update. Ik heb me beperkt tot de officiële updates van Asus en de laatst versie (3.0.0.4.374_5656) is prima.
Bij nu: Uptime 27 days 23 hours 45 minutes.

Ik zou niet weten waarom ik een nieuwe update zou willen. ;)
Nieuwe updates om het nog beter te maken is nooit weg natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Wat moet er nog beter?
Zendvermogen naar 1000 mW? :+

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JoepW schreef op maandag 23 juni 2014 @ 10:47:
Wat moet er nog beter?
Zendvermogen naar 1000 mW? :+
Ik krijg af en toe nog kleine connection errors die vermeldt worden in de status meldingen van de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
MikeOO schreef op maandag 23 juni 2014 @ 08:24:
[...]

Iets kan altijd defect raken maar het feit dat hij in jouw kamer wel stabiel werkt geeft op zich aan dat hij het prima doet. Wel kan het zijn dat het meer een combinatie is van de chipset op de WiFi en de Router die niet helemaal lekker werkt. Het zou een oorzaak kunnen zijn.

Ik zou beginnen met de instellingen in Apparaatbeheer van je WiFi drivers een na te lopen en daar mee te gaan spelen. Ook kun je de energiesettings bij het tabblad Energiebeheer van de WiFi drivers uit kunnen zetten.

Daarbij Tx power adjustment wat verhogen om te zien of dat iets helpt.

Samengevat.

1. Tx power adjustment steeds iets verhogen naar bv 125 of 150.
2. Engergiebeheer van WiFi drivers uitzetten.
3. Overige instellingen van de WiFi drivers bij Apparaatbeheer nalopen.
4. Ander WiFi kanaal proberen.
5. Antennes van router anders zetten.
6. Router op andere plek of hoger plaatsen.

Als dat niet helpt dan kun je 2 dingen doen. Netwerkaart vervangen en hopen dat het beter gaat. In sommige laptop is het een eenvoudig klusje om deze te vervangen. Maar zoek dat eerst uit. Andere laptops moet je bijna helemaal uit elkaar halen en dan moet je wel de kennis hebben anders maak je meer stuk dan je lief is >:)

Makkelijker is het om dan een Access Point erbij te plaatsen. Dan vergroot je het bereik en ben je waarschijnlijk van het probleem af.
Hey,

ik heb punten 1, 2, 3, 4 en 5 gedaan en tot nu toe lijkt het positief te werken allemaal!

Nu maar hopen dat het niet iets van 2 dagen is maar blijvende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehague99
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-05-2015
Een vraag van een noob (ik dus): ik heb de RT-AC68U nu in huis. Werkt perfect. Maar waar ik niet uit kom: hoe maak ik een USB-drive toegankelijk. Met het boekje en de app kom ik er niet uit. Kan iemand mij STAP-VOOR-STAP uitleggen wat ik precies moet doen om een hd die aan de router hangt toegankelijk te maken? En als hij dan werkt: hoe maak ik die hd zichtbaar in Logitech Squeezebox Touch. Alvast bedankt.

Naschrift: laat maar, ik weet nu hoe ik een USB-drive toegankelijk maak. Echter nog niet hoe ik die vervolgens met Logitech SBT kan benaderen. Dus als iemand dat misschien weet..... ;)

[ Voor 18% gewijzigd door thehague99 op 28-06-2014 10:19 . Reden: Vraag gedeeltelijk beantwoord. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:38

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Vreemd probleem met mijn nieuwe AC68. Werkt prima een paar dagen, daarna is het interne LAN (fileserver naar NUC mediacenter, bedraad) verkeer ineens erg traag.
Haal dan 400-600kb/s. Router restart en alles is weer goed....

WAN > LAN lijkt wel gewoon snel te zijn.

Vreemde is btw ook als ik naar router stats kijk ( verkeer van laatste 24 uur) hij het download verkeer zowel als tx als rx weergeeft. Inplaats van mijn outgoing verkeer alleen weer te geven. Staat iets verkeerd misschien 7(8)7

[ Voor 39% gewijzigd door Tortelli op 25-06-2014 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Tortelli schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 17:08:
Vreemd probleem met mijn nieuwe AC68. Werkt prima een paar dagen, daarna is het interne LAN (fileserver naar NUC mediacenter, bedraad) verkeer ineens erg traag.
Haal dan 400-600kb/s. Router restart en alles is weer goed....

WAN > LAN lijkt wel gewoon snel te zijn.

Vreemde is btw ook als ik naar router stats kijk ( verkeer van laatste 24 uur) hij het download verkeer zowel als tx als rx weergeeft. Inplaats van mijn outgoing verkeer alleen weer te geven. Staat iets verkeerd misschien 7(8)7
Of er iets verkeerd staat kunnen wij ook niet zeggen op basis van bovenstaand.
Zou anders eens de firmware van Merlin proberen. Dit heeft zich ruimschoots bewezen en flashen gaat op dezelfde mannier als de orignele firmware. Mogelijk dat hiermee je probleem wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Het verkeer rondpomp probleem is de volgende:

Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/GoT/AC-68U1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/GoT/AC-68U2.JPG

Met de installatie van Merlin firmware zullen de instellingen wel weg zijn lijkt me?.

[ Voor 21% gewijzigd door Tortelli op 30-06-2014 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Tortelli schreef op maandag 30 juni 2014 @ 19:47:
Het verkeer rondpomp probleem is de volgende:

[afbeelding]
[afbeelding]

Met de installatie van Merlin firmware zullen de instellingen wel weg zijn lijkt me?.
Ik zou wel opnieuw beginnen als je met Merlin aan de slag gaat aangezien er aanpassingen zijn gedaan op de bestaande firmware. Kans bestaat dat bepaalde waardes niet overeen gaan komen en zeker als je al problemen hebt is het verstandiger om een keer alles opnieuw in te stellen.

Tevens even bij mij gegekeken maar waardes (Reception & Transmission) liggen ook dicht bij elkaar. Dus dat lijkt verder normaal.
Toevallig Torrents in gebruik want dan gaat de upload natuurlijk ook omhoog.

[ Voor 13% gewijzigd door MikeOO op 01-07-2014 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Ik heb alleen gedownload ( vrij veel ook, niet via torrent ofzo). Rt68 registreerd down en upload. Lijkt wel of hij als switch fungeerd ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
Sinds ik ben overgeschakeld op een Merlin firmware is mijn laptop en smartphone geregeld de WiFi key kwijt???

Zou dit aan de Firmware liggen, want bij mijn smartphone komt er dan Authentificatie probleem, bij de laptop moet ik dan weer manueel de key ingeven. Niet plezant als je dat bijna dagelijks moet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Astratuner schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 19:41:
Sinds ik ben overgeschakeld op een Merlin firmware is mijn laptop en smartphone geregeld de WiFi key kwijt???

Zou dit aan de Firmware liggen, want bij mijn smartphone komt er dan Authentificatie probleem, bij de laptop moet ik dan weer manueel de key ingeven. Niet plezant als je dat bijna dagelijks moet doen...
Herken dit probleem niet en gebruik toch aardig wat wifi hardware.

Ik weet niet welke beveiliging je gebruikt met WiFi maar bij gaat het uitstekend met
WPA2-Personal en AES.

Het kan ook zijn dat je het WiFi kanaal even moet veranderen. Mogelijk stoort er iets op je huidige kanaal waardoor je problemen krijgt.

Firmware is dezeflde als Asus zelf alleen met aanpassingen (verbeteringen). Mocht het een probleem zijn met de firmware zelf dat was dit al veel eerder naar boven gekomen.

Kan zijn dat de flash niet helemaal lekker is gegaan en desnoods nog een keer uitvoeren. Reset wel eerst de router naar fabrieksinstellingen en ga ook niet een backup van de oude instellingen terugzetten.

Mocht niets helpen dan orignele firmware weer erop zetten en als die goed blijft werken instellingen van Wifi noteren en na het opnieuw flashen kun je contoleren of hier nog een afwijking in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:48
blijf toch nog steeds last hebben van wegvallen signaal van de router naar mijn iphones
-laatste update asus
-antennes aangepast
-zendvermogen terug op basisinstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marz01 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 19:31:
blijf toch nog steeds last hebben van wegvallen signaal van de router naar mijn iphones
-laatste update asus
-antennes aangepast
Het is tijd voor een nieuwe firmware update.

De laatste update is alweer van 3 maanden geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
marz01 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 19:31:
-laatste update asus
-antennes aangepast
Heb je het ook met andere WiFi apparaten of alleen de iPhone?
Anders de Merlin versie eens proberen. Dat is een verbeterde versie van de Asus Firmware en super stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonm8
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 14:34
Edit: Ik heb meer vragen dan ervaring en heb daarom toch een nieuw topic gemaakt. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1597718

[ Voor 151% gewijzigd door Dragonm8 op 13-07-2014 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:57
Hallo,

Sinds gisteren overgestapt naar Alles-in-1 Glas van KPN. Nu wil ik mijn eigen router, de ASUS RT-AC68U hiervoor gebruiken, netjes alle stapjes gevolgd wat hier wordt gezegd, maar krijg geen verbinden.

Hoe moet ik de kabels aansluiten? Neem aan dat hij van de ExperiaBox naar de WAN van de ASUS moet? Aangezien ik anders de telefonie niet kan gebruiken? Of moet ik dit anders aansluiten?

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonm8
Sinds vandaag deze router in huis. Heb alleen 1 probleem. Zodra ik de Qos mode aanzet wordt mijn download en uploadsnelheid gehalveerd. Zelfs als ik het Qos schuifje aanklik zonder op "Save" te drukken.

Normaal Download 420 Upload 425
Daarna Download 201 Upload 215

Heb wat instellingen geprobeerd maar blijf dit aanhouden. Heb bij de instellingen 425 en 420 gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-06 11:50
Voor de mensen die deze router + een xDSL modem willen: De Asus DSL-AC68U (Asus | Specs).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2kOeZkhdEXobM9vT4KCzBvRW/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ocusf2aeYXt7T1fUdS97OHW0/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1Iwki5ID15ldcjsQdCRIfYrG/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hIC9g4eZMmxhfhzyWzykJuuR/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:47
Naar mijn mening niet heel erg nuttig als er niet zo veel te routeren valt. Zo snel zijn DSL lijnen niet.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:41
Ik heb zojuist de rt-ac68u besteld. Ik upgrade vanaf een N66u.
Ik ben vooral benieuwd naar het bereik en snelheid t.o.v. de N66u.

Iemand die ook deze upgrade heeft gedaan (of vanaf een ander N-network)?
Hoe is deze upgrade bevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
vandaag ook nieuwe firmware van asus zelf : http://support.asus.com/d...nguage=en&m=RT-AC68U&os=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga em zo installeren en verwacht perfectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Anoniem: 170423 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 08:16:
[...]

Ik ga em zo installeren en verwacht perfectie.
Laat even weten hoe deze draait?
Hoe bevalt tot nutoe het bereik van de Tweakers in deze thread die zijn overgestapt van N naar AC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pitchdown schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 09:13:
[...]

Laat even weten hoe deze draait?
Hoe bevalt tot nutoe het bereik van de Tweakers in deze thread die zijn overgestapt van N naar AC ?
Er zijn veel nieuwe handige functies bijgekomen in de GUI met de nieuwste firmware.

Of die stabiel draait weet ik nog niet want heb em pas een paar uur.

Wifi is iets beter geworden qua bereik en vooral de downloadsnelheid is verbeterd via wifi.

Ik gebruik deze router zonder grote problemen op 3 laptops , een Playstation 3 en 4 , Xbox 360 , een smartphone en een tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Laatst online: 26-10-2023
Nu nog de Merlin build ervan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik draai al sinds ik deze Asus router heb de Asus firmware zelf.

Dat bevalt me prima eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
Er zijn toch de nodige bugs gevonden in de laatste versie.
Zo zou de 5Ghz bij bepaalde kanalen geen 80Mhz meer doen enz.
Tevens is de power regeling nu 0-100% waarbij 100% 80mw is geworden.
I found a problem in the same area. On all previous firmware versions I've changed "Wireless Mode" from "Auto" to "N + AC" and left the "Channel Bandwidth" at "20/40/80". My PCE-AC68 has always connected at 80MHz and AC877Mbps to 1300Mpbs. However, with this firmware my PCE-AC68 only showed 40MHz and N450. A router reboot and PC reboot didn't change anything; I had to change the Wireless Mode back to "Auto' and then my PC connected on 80MHz at AC 877Mbps.

I switched the Wireless Mode back and forth several times. Each time I selected "N + AC" the PCE-AC68 connected at 40MHz/N450Mbps, which was also shown in the Wireless Log. Each time I selected "Auto" the PCE-AC68 connected at 80MHz/AC877Mbps, which was also shown in the Wireless Log.

Before flashing the new firmware, I forgot the network on my PC, did a factory reset of the Router before and after flashing the new firmware, then changed the router settings, then did another power-off reboot, then had my PC reconnect to the Router and re-establish the Network. Perhaps overkill, but that's just the way I do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Kun je hem nog boven de 100% uitkrijgen?, lukte mij niet zo 123 net....

(heb een nieuwe AC68 gekregen vanochtend... meteen geupdate wat misschien niet slim was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
Gewoon oudere versie terug zetten of gelijk Merlin build erop (100% up / down te graden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Heb overigens weer het probleem dat mijn interne LAN verkeer ineens traag is. Begin te twijfelen aan mijn kabels, al deden die het prima de afgelopen week met mijn oude router....

Snelheid van PC >> Fileserver is ineens 400-600KB/s inplaats van Gbit. Heb jumbo frames wel aanstaan overigens.

Voor de rest niets speciaals ingesteld, paar apparaten geef ik een vast IP vanuit DHCP instellingen menu, portforwards en that's it.

[ Voor 42% gewijzigd door Tortelli op 18-07-2014 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xprezzi
  • Laatst online: 07-08-2024
Tortelli schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:53:
Kun je hem nog boven de 100% uitkrijgen?, lukte mij niet zo 123 net....

(heb een nieuwe AC68 gekregen vanochtend... meteen geupdate wat misschien niet slim was)
Merk jij dan verschil tussen een Tx van 100 of 200 mW? Er staat ook bij dat de Tx-waarde nooit de maximaal toegestane waarde (in Nederland 100 mW) zal overschrijden. Ook als ik in Inssider kijk, dan is er echt geen verschil te ontdekken in bereik of snelheid tussen 100 of 200%.

Ik denk persoonlijk dat mensen dat graag wíllen zien...

[ Voor 2% gewijzigd door Xprezzi op 18-07-2014 16:17 . Reden: Tikfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Iemand die 2 x een RT-AC68U heeft staan en roaming gebruikt? Bv. de 2e als Accespoint?
Hoe bevalt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xprezzi
pitchdown schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 08:40:
Iemand die 2 x een RT-AC68U heeft staan en roaming gebruikt? Bv. de 2e als Accespoint?
Hoe bevalt dit?
Ik gebruik de AC68U als router en de AC66U als accesspoint. Bevalt me prima. Het hele huis, inclusief de tuin, heeft perfecte dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xprezzi
Ik merk met de laatste firmware (3.0.0.4.376_1665) dat mijn iPhone 5S vaak geen wifi-verbinding heeft (zowel 2.4 als 5 GHz). Ook duurt het verbinding maken ontzettend lang: als ik bij instellingen op de iPhone kijk, dan ziet hij de netwerken wel, maar verbinden is een drama...

Iemand anders die dit probleem ook ervaart?

Ik ga toch weer terug naar ~5656.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Xprezzi schreef op zondag 20 juli 2014 @ 11:21:
[...]

Ik gebruik de AC68U als router en de AC66U als accesspoint. Bevalt me prima. Het hele huis, inclusief de tuin, heeft perfecte dekking.
AC66 zou als AP wat mindere snelheid bieden dan de AC68U?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xprezzi
De AC68U heeft een snellere processor en kan in theorie hogere snelheden halen, maar veel apparaten ondersteunen dat (nog) niet.

In de praktijk merk je eigenlijk geen verschil: het blijft draadloos met alle voor- en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan.n
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-04-2022
Die nieuwe software is erg slecht.
Had met de oude 5656 software op de eerste verdieping 186mbps en ongeveer effectief 65mbps.
Nu met de nieuwe software 18mbps en effectief 4 mbps
Interne netwerk traag, 5ghz verbinding valt gewoon compleet weg.
Nu met oude software draait alles prima.
dit getest met zowel de 1663 als de 1665 software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-06 16:25

Dima_2005

T.net-verslaafde

Heb het ook gemerkt dat de snelheden naar beneden zijn gegaan.
Wel tvv stabiliteit.

Nu zit ik met het dillema: wat te kiezen?

Kan het trouwens aan TX power liggen? Vroeger kon je mW instellen, nu is het een percentage. MIscshien zijn achterliggende waarden nu anders?

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonm8
Firmware Version:3.0.0.4.376_1663 Geeft voor mij ook een wifi vertraging zowel in reactie als snelheid zelf. Ik ga weer terug naar de Merlin versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Vergelijking speedtests:
Korte afstand (5ghz): 155Mbps (max) -> 112Mbps
Lange afstand (2.4ghz): 75Mbps -> 32Mbps

Dusja, aanzienlijk slechtere wifi performance.... Tegelijkertijd wel stabiele snelheden. Vroeger kon het nogal schommelen. Nu is het redelijk stabiel, maar aan significant lagere snelheden (zelfs lager dan de dallen van vorige versie).

Ik hoop dat ASUS snel een update uitbrengt, want dit is onaanvaardbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik heb de AC68u als router geconfigureerd.
Nu wil ik voor het signaal in de tuin mijn wifi-netwerk versterken voor zowel 2.4 Ghz als 5 Ghz.

Nu zit ik te twijfelen tussen een accespoint,, of nog 1 AC-68U in de buurt van de tuin (ik heb hier een netwerkkabel beschikbaar).

Wat is wijsheid? een accespoint of een extra AC68U ?
De AC68U heeft als voordeel dat deze tot Max 1900 Mbps is....vind dit maar is op een accespoint!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:47
pitchdown schreef op maandag 21 juli 2014 @ 17:02:
vind dit maar is op een accespoint!
eens

Je zou inderdaad een extra router kunnen plaatsen. 1900 Mbps is natuurlijk relatief.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:39

TommieW

Numa numa.

pitchdown schreef op maandag 21 juli 2014 @ 17:02:
Ik heb de AC68u als router geconfigureerd.
Nu wil ik voor het signaal in de tuin mijn wifi-netwerk versterken voor zowel 2.4 Ghz als 5 Ghz.

Nu zit ik te twijfelen tussen een accespoint,, of nog 1 AC-68U in de buurt van de tuin (ik heb hier een netwerkkabel beschikbaar).

Wat is wijsheid? een accespoint of een extra AC68U ?
De AC68U heeft als voordeel dat deze tot Max 1900 Mbps is....vind dit maar is op een accespoint!
Is een tweede AC66U kopen, daar ophangen en instellen als Acces Point geen optie?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
TommieW schreef op maandag 21 juli 2014 @ 17:14:
[...]

Is een tweede AC66U kopen, daar ophangen en instellen als Acces Point geen optie?
Die optie behoord zeker tot de mogelijkheden.
Een AC68U zou echter hogere snelheden als AP kunnen bieden t.o.v. een AC66U.

Iemand ervaring met deze opzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Geweldig. Ze hebben oude firmware ook aangepast.
Heb net 5656 teruggeflashed en al mijn wireless adaptors gaan opeens tot max. 144Mbps (ongeacht 5Ghz of 2.4Ghz). Met identiek dezelfde instellingen en zelfs een factory reset.
Wat een bende prutsers zeg.

Ga dan maar merlin flashen, blijft niks anders op zitten.
EDIT: Merlin (met factory reset) werkt perfect en ik haal terug normale snelheden. Gelukkig.

[ Voor 36% gewijzigd door Dima_2005 op 22-07-2014 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xprezzi
Echt onbegrijpelijk dat er telkens nieuwe firmware de ether ingeslingerd wordt, waarbij na vijftien minuten al duidelijk is dat het bagger is. Hoe kán dat toch..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xprezzi schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:42:
Echt onbegrijpelijk dat er telkens nieuwe firmware de ether ingeslingerd wordt, waarbij na vijftien minuten al duidelijk is dat het bagger is. Hoe kán dat toch..!
Er is zeker ruimte voor verbetering.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 170423 op 22-07-2014 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-06 21:25
Mijn router draait vrolijk op de Merlin firmware... voorlopig wordt daar niet aan gesleuteld tot er weer echt nuttige updates worden uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik zoek nog een AC-68U als AP.
Iemand toevallig nog 1 over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Chutney schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 17:02:
Mijn router draait vrolijk op de Merlin firmware... voorlopig wordt daar niet aan gesleuteld tot er weer echt nuttige updates worden uitgebracht.
welke firmware draait bij jou stabile kwa snelheid en bereik van merlin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik heb een vraag.
Wanneer je op een RT-N66u de merlin firmware draait, en je upgrade naar een RT-AC68U.

Kan ik dan restore doen van de settings op de RT-AC68U om zo alle settings makkelijk over te zetten?
Pagina: 1 ... 4 ... 24 Laatste