Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" 1080P 165Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw | iPad Air 5
1 verdieping hoger soms maar 1/geen streepje.. terwijl ik met mijn upc modem een stuk beter bereik had..
ben de enige op het kanaal zit verder geen andere op.
Router staat in de meterkast en heb al een beetje met de antennes zitten spelen maar het wordt er niet beter op hooguit slechter.
Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)
Anoniem: 170423
En hoe heb je het allemaal ingesteld?Robin198 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 07:11:
Ik heb deze router gekocht omdat het bereik volgens heel veel sites 1 van de beste (of zelfs de beste) is van allemaal!? Hoezo is dat bij sommige zo slecht dan? Bij mij haalt de 2,4ghz de halve straat door, alleen de 5 niet helaas..
20/40mhz, kanaal 13, 100mw, verder niks veranderd.Anoniem: 170423 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 07:29:
[...]
En hoe heb je het allemaal ingesteld?
En 5ghz op 80mhz, kanaal 48, en 200mw.
Wel een tijd lopen prutsen met de antennes. Gek genoeg werkt dit voor mij het beste:
http://i.imgur.com/9mBXw4k.jpg
ALLE andere combinaties van antennes (dus allemaal recht, allemaal 1 kant op, enz enz) werken allemaal slechter. Ik ben echt meer dan een uur aan het testen geweest met wifi analyzer toen ik er achter kwam dat dit perfect werkt voor mij.
Antenne richtingen veranderen kan echt VEEL verschil maken.
[ Voor 45% gewijzigd door Robin198 op 20-03-2014 21:34 ]
Bedankt , ik ga de mijne ook even finetunen.Robin198 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 21:30:
[...]
20/40mhz, kanaal 13, 100mw, verder niks veranderd.
En 5ghz op 80mhz, kanaal 48, en 200mw.
Wel een tijd lopen prutsen met de antennes. Gek genoeg werkt dit voor mij het beste:
http://i.imgur.com/9mBXw4k.jpg
ALLE andere combinaties van antennes (dus allemaal recht, allemaal 1 kant op, enz enz) werken allemaal slechter. Ik ben echt meer dan een uur aan het testen geweest met wifi analyzer toen ik er achter kwam dat dit perfect werkt voor mij.
Antenne richtingen veranderen kan echt VEEL verschil maken.
Anoniem: 578465
Welke heeft beter ontvangst? En over het algemeen beter in alles..
Kom zelf van de Asus RT-66AC af maar deze ging helaas stuk..
Tot nu toe tevreden. Al kan ik m'n WD-Live wel een verbinding maken, maar verder kan ik geen media servers selecteren of naar share kijken.
Ik draai momenteel de laatste FW:
3.0.0.4.374_4561
Ik heb de volgende oudere FW-versie inmiddels gevonden:
- 3.0.0.4.374_454
- 3.0.0.4.374_542
Maar ik weet niet welke ik moet nemen om in ieder geval de reboots te voorkomen.
Kan iemand mij vertellen welke FW ik moet installeren om van de spontane reboots af te komen.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Overheen gelezen.....

Thnx
Heb hier precies dezelfde vraag. Heb wel VPN verbinding actief in TAB VPN Client, maar hoe zorg ik er nu voor dat het verkeer ook over deze VPN verbinding naar buiten gaat? Iemand?ErrieR schreef op zondag 02 februari 2014 @ 21:45:
Een vraag over openvpn. Ik heb een abonnement bij privateinternetacces, en dat werkt heel goed op mijn android telefoons en tablet. Helaas zuipt openvpn nogal wat batterijen. Daarnaast heb ik een PS3 staan waar ik graag de Amerikaanse Netflix op zou willen kijken.
Vraag is: Kan de Asus RT-AC68U een verbinding naar privateinternetaccess opzetten, en het internetverkeer van het LAN routeren over de openvpn verbinding? M.a.w. telefoons/tablet/PS3 weten niks af van de openvpn verbinding (zijn geen openvpn client), dit regelt de router.
Ik heb gezocht en gezocht, maar ik kom maar niet bij de juiste informatie. Waarschijnlijk omdat ik op de verkeerde zaken zoek.
In de meuk tracker staat er over een firmwareupdate van de router het volgende:
"Some devices like set top box, smart TV or Blu-ray player are not able to establish VPN connection. VPN client in router can help these devices to connect to VPN server."
Dit lijkt er op, maar het zou heel fijn zijn als iemand hier zijn licht over zou kunnen laten schijnen. Alvast bedankt!
edit: e.e.a verduidelijkt.
Bedankt voor de info.Astratuner schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 19:44:
Nieuwe beta is uit btw.
Ik heb em net geinstalleerd.
ASUS RT-AC68U Beta Firmware version 3.0.0.4.374.4887
Security related issues:
1. Fixed parameters buffer overflow vulnerability
2. Fixed XSS(Cross Site Scripting) vulnerability
3. Fixed CSRF(Cross Site Request Forgery) vulnerability
4. Added auto logout function. The timeout time can be configured in - Administration--> System
5. Included patches related to network map. Thanks for Merlin's contribution.
Others:
1. Enhanced the connection speed for Centrino 6300.
2. Modified the 3G/LTE dongle setting process in quick internet setup wizard.
3. Fixed some issues related to Samba.
4. Fixed the Cloud sync problem
5. Fixed Parental control check box UI issues.
6. Modified the FTP/ Samba permission setting UI
7. Modified media server setting UI
8. Dual wan fail over now support fail back
hoor graag wat
Ik heb em sinds vanochtend al draaien en nog geen reboots.killer2 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 15:13:
al mensen de beta draaien? stabiel? geen reboots meer?
hoor graag wat
Verder werkt alles perfect , maar het is wachten op de volgende non-beta update.
.......Naar aanleiding van het aantal meldingen wordt er huidig gewerkt aan een nieuwe firmware. Deze wordt volgende week verwacht......
[ Voor 20% gewijzigd door Robin198 op 29-03-2014 11:32 ]
De beta is stabiel probeer die zou ik zeggen.Robin198 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 11:09:
Hmm.. Ineens zijn ALLE sites die https gebruiken erg traag bij mij. Enig idee of dat aan de router ligt en wat ik er aan kan doen? Ik heb overigens niet de bèta maar gewoon 3.0.0.4.374_4561
NVM ben er al achter het lag aan firefox.Anoniem: 170423 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 11:36:
[...]
De beta is stabiel probeer die zou ik zeggen.
Bedoel je als je FF opstart?
Wat was jouw oplossing?
Ik herstart firefox ongeveer 1x per dag maar. Firefox deed geen enkele https site meer. Na herstarten welAstratuner schreef op zondag 30 maart 2014 @ 20:01:
[...]
Bedoel je als je FF opstart?
Wat was jouw oplossing?
Op zich werkt het ding wel. maar met wat bugs:
VPN werkt de ene keer soepel en snel, de andere keer zo traag dat ik veel timeouts krijg.
de 40 en 80 MHZ chanlle breedtes hebben gen enkel effect. Als ik die selecteer gebruikt de router alleen de 20MHz breedte. (Ik woon in een buiten gebied, dit is de enige WiFi die inssider ziet dus daat zou de router geen last van moeten hebben).
Het ding werd geleverd met de nieuwste firmware, ik lees nu dat er veel problemen mee zijn. Ik hoop dus dat een volgende update dus wat oplossingen bied.
-------
Ik heb een RT-AC68U en volgens de specificaties ondersteunt deze PoE. Ik wil daar een Hikvision DS-2CD2132-I (ip-camera) op aansluiten via PoE.
Herkent de RT-AC68U automatisch of er een PoE-compatibel apparaat wordt aangesloten of moet ik PoE in de router aanzetten? Ik kom er in het menu nergens iets over tegen.
Ik heb de ip-camera geprobeerd op poort 4 en poort 1, maar de router herkent de camera niet (het poortlampje op de router gaat niet branden en het ip-nummer is ook niet benaderbaar).
Iemand ervaring met PoE op de RT-AC68U?
De RT-AC68U heeft helemaal geen PoE. Hoe kom je erbij?
Nergens in de specificaties staat dat.
Ik vrees dat je gelijk hebt. Als je echter zoekt op 'ac68u' en 'PoE', dan zijn er zo vier webwinkels waarbij in de specificatielijst staat dat hij PoE ondersteunt.ditbenikecht schreef op donderdag 03 april 2014 @ 20:55:
@Xprezzi
De RT-AC68U heeft helemaal geen PoE. Hoe kom je erbij?
Nergens in de specificaties staat dat.
Dat doet hij dus duidelijk niet. Jammer, maar helaas. Mijn vorige Engenius ondersteunde het wel, maar toen heb ik het nooit nodig gehad
Ik heb em net geinstalleerd en er staat niet bij dat het een beta is.Astratuner schreef op donderdag 03 april 2014 @ 21:12:
Wederom nieuwe beta beschikbaar met paar fixes en updates.
Versie 3.0.0.4.374.5047
Beschrijving ASUS RT-AC68U Firmware version 3.0.0.4.374.5047
Security related issues:
1. Fixed remote command execution vulnerability
2. Fixed cross site scripting vulnerability
Others:
1. Added universal beamforming to enhance the wireless speed for non 802.11ac devices
2. Fixed IPTV related issues.
Bestandsgrootte 28,4 MBytesupdat
http://www.asus.com/nl/support/Download/11/2/RTAC68U/32/
Ik heb em al een tijdje stabiel draaien zonder problemen.basix schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 12:02:
Ter info. gisteren nieuwe officiële firmware uitgekomen van Asus (zonder beta label zo te zien)
Versie 3.0.0.4.374.5047
Beschrijving ASUS RT-AC68U Firmware version 3.0.0.4.374.5047
Security related issues:
1. Fixed remote command execution vulnerability
2. Fixed cross site scripting vulnerability
Others:
1. Added universal beamforming to enhance the wireless speed for non 802.11ac devices
2. Fixed IPTV related issues.
Bestandsgrootte 28,4 MBytesupdat
http://www.asus.com/nl/support/Download/11/2/RTAC68U/32/
Ik heb sinds de laatste 2 updates geen spontane reboots meer gehad.JoepW schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 15:37:
Ik zie niks in de release notes over het verhelpen van de spontane reboots. Dus ik blijf even op de huidige versie.
Anoniem: 101094
Die zijn sinds de beta al opgelost.JoepW schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 15:37:
Ik zie niks in de release notes over het verhelpen van de spontane reboots. Dus ik blijf even op de huidige versie.
Althans sinds ik de beta en vrijdag de nieuwe firmware heb gedownload geen last meer gehad van reboots.
Die beta heeft zeker een week stabiel gedraaid hier. De nieuwe versie draait ook al 1 dag en 14+ uur stabiel.
Dit zou moeten werken, zo heb ik het hier al sinds oktober ingesteld op de RT-AC68U in combinatie met XS4all glasvezel. De eerste keer kan het overigens wel even duren voordat je IPTV werkend hebt.Anoniem: 577291 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 17:17:
Ik heb de rest van mijn modemsettings aardig standaard gehouden, voor de volledigheid, hierbij mijn settings:
-Select ISP Profile: manual
- Internet VID6, Prio 0
- LAN Port 4: Vid 4, Prio 1
Lan Port 3: niets ingevuld
Use DHCP routes: Microsoft
Enable multicast Routing )IGMP Proxy): Enable
Enable efficient multicast forwarding (IGNP Snooping) Enable
UDP Proxy (Udpxy): 0
Ik zou erg geholpen zijn, dus 'ditbenik' , je reactie wordt zeer gewaardeerd
Ook belangrijk heb ik gemerkt dat je soms even geduld moet hebben voordat er een internetverbinding is opgezet nadat je de firmware hebt geupdate. Dat kan soms zomaar 2 a 3 minuten duren (Meestal gaat het overigens wel veel sneller).
Zag overigens dat de laatste firmware een probleem binnen de IPTV setting heeft opgelost.
Ik moest weleens teruggrijpen naar een oude configuratie om de TV weer werkend te krijgen na een update van een nieuwere firmware. Waarschijnlijk is dat probleem met de laatste firmware van afgelopen vrijdag dus opgelost.
En voor wie IPTV niet aan te praat krijgt:
Zet IGMP snooping eens op Disable. Dat schijnt voor sommigen ook weleens een oplossing te zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 101094 op 06-04-2014 12:48 ]
Ik wacht het nog heel even af.Anoniem: 101094 schreef op zondag 06 april 2014 @ 10:49:
[...]
Die zijn sinds de beta al opgelost.
Althans sinds ik de beta en vrijdag de nieuwe firmware heb gedownload geen last meer gehad van reboots.
Die beta heeft zeker een week stabiel gedraaid hier. De nieuwe versie draait ook al 1 dag en 14+ uur stabiel.
Niks zo frusterend als midden in een gave race je verbinding kwijt raken
Maar bedankt voor de info.
Anoniem: 589512
Bij mij helemaal niet stabiel. Iedere dag heb ik meerdere keren een blauw scherm en start de computer opnieuw op.
Dit doet hij al sinds januari toen ik overgegaan ben op glasvezel en een nieuwe router moest kopen.
Meteen die zelfde dag was het raak. Van alles geprobeerd nieuwste firmware reset bijgeleverde software opnieuw geïnstalleerd. niets helpt tot heden.
Sla ik de router over en verbind via utp heb ik totaal geen problemen.
Contact gezocht met Asus, maar daar kreeg ik te horen "kan niet aan de router liggen".
Mijn vraag is dan ook of iemand hier wel eens mee te maken heeft gehad.
Vreemd dat een router dat kan veroorzaken (wat ik ooit mee hebt gemaakt is poort rot was op het moederbord zelf). Als je even tijdelijk een andere router bij iemand leent of de oude nog hebt, kijken of je het nog hebt?Anoniem: 589512 schreef op maandag 07 april 2014 @ 17:13:
Hallo,
Bij mij helemaal niet stabiel. Iedere dag heb ik meerdere keren een blauw scherm en start de computer opnieuw op.
Dit doet hij al sinds januari toen ik overgegaan ben op glasvezel en een nieuwe router moest kopen.
Meteen die zelfde dag was het raak. Van alles geprobeerd nieuwste firmware reset bijgeleverde software opnieuw geïnstalleerd. niets helpt tot heden.
Sla ik de router over en verbind via utp heb ik totaal geen problemen.
Contact gezocht met Asus, maar daar kreeg ik te horen "kan niet aan de router liggen".
Mijn vraag is dan ook of iemand hier wel eens mee te maken heeft gehad.
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Haha, ik heb nog nooit van een BOD gehoord door een router. Het ligt zeer waarschijnlijk aan je pc, misschien je Wifi kaart die wat los zit?
[ Voor 16% gewijzigd door ditbenikecht op 07-04-2014 22:16 ]
Kan eigenlijk ook niet te maken hebben met je router.Anoniem: 589512 schreef op maandag 07 april 2014 @ 17:13:
Hallo,
Meteen die zelfde dag was het raak.
Als de router reset, merk je daar op de computer in principe niets van, m.u.v. het wegvallen van de internet- / netwerkverbinding en het TV signaal als je via ADSL/glasvezel je tv er op aan hebt gesloten.
Een BOD is een probleem met je computer veroorzaakt door een stukje software dat vastloopt. Maar kan eigenlijk niet veroorzaakt worden door de router zelf. Het lijkt mij daarmee dus heel sterk dat de router de BOD veroorzaakt.
Overigens loopt de router hier sinds de firmware update van afgelopen vrijdag nog steeds stabiel.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 101094 op 08-04-2014 08:38 ]
de vraag is nu, is het daadwerkelijk het nu al waard om AC routers aan te schaffen als een merendeel van Nederland rond de 20-50-100-200 MB zit met snelheid? en aangezien binnenkort ook leuk de ASUS RT-AC87U uit zal komen, 4x4 harstikke leuk
Laatste versie van 3-4-2014 staat er wel gewoon op nu?
nu merk ik wel dat ik variërende scores heb tijdens een speedtest..
heb zelf dus 50MB Download en Upload, maar zodra ik een test draai krijg ik het ene moment 3x 43MB en het andere moment weer 10x 35MB blijft een vreemde grap, dit wel tijdens gebruik van een Standaard B/G/N wifi kaartje.
Zodra ik mijn Galaxy s4 als USB Wifi Pakt die met gemak de 50MB constant.
Tevens, Mijn upload is altijd 50, zelf al sta ik een behoorlijk eind van de router af. dit valt helaas niet te zeggen over de Download
Na het eerste verschijnen van nieuwe routers is de ondersteuning vaak nog beperkt tot de meest gangbare wifi-kaartjes (lees: Intel, Broadcomm, Atheros) en uiteraard meest optimaal voor de wifi-clients van het eigen merk.
Aan de andere kant kan een nieuwe(re) driver voor je wifi-client er ook voor zorgen dat je plots snellere en/of stabielere verbindingen met een bepaalde router hebt.
Het komt helaas weinig voor dat alle hardware even goed werkt i.c.m. met een bepaalde router.
Maar zoals gezegd is de oorzaak niet altijd de router.
Dit alles maakt de keuze voor een bepaalde router erg moeilijk. En daarnaast speelt de fysieke situatie bij eenieder thuis daar ook nog een belangrijke rol in. Dat leidt in de praktijk altijd tot de beroemde discussies: "bij mij werkt ie fantastisch" vs "bij mij is deze router bagger"
Mijn aanpak op dit vlak is altijd de volgende: Goed inlezen en reviews bekijken. De beste kandidaten laten aanrukken en allemaal testen. Dit is natuurlijk wel even een investering, maar dan heb je uiteindelijk de beste router voor jouw situatie. Vanwege deze aanpak is in mijn geval de keuze gevallen op de Netgear R7000 i.p.v. de Asus RT-AC68U. Eigenlijk presteerde de Apple Airport Extreme het beste, echter is die laatste non-tweakable.
Zeer mooie uitleg!Masimo schreef op zondag 13 april 2014 @ 12:02:
Router firmwares worden afgestemd op verschillende client-hardwares. Goed mogelijk dat je "Standaard B/G/N wifi kaartje" nog niet optimaal ondersteund wordt.
Na het eerste verschijnen van nieuwe routers is de ondersteuning vaak nog beperkt tot de meest gangbare wifi-kaartjes (lees: Intel, Broadcomm, Atheros) en uiteraard meest optimaal voor de wifi-clients van het eigen merk.
Aan de andere kant kan een nieuwe(re) driver voor je wifi-client er ook voor zorgen dat je plots snellere en/of stabielere verbindingen met een bepaalde router hebt.
Het komt helaas weinig voor dat alle hardware even goed werkt i.c.m. met een bepaalde router.
Maar zoals gezegd is de oorzaak niet altijd de router.
Dit alles maakt de keuze voor een bepaalde router erg moeilijk. En daarnaast speelt de fysieke situatie bij eenieder thuis daar ook nog een belangrijke rol in. Dat leidt in de praktijk altijd tot de beroemde discussies: "bij mij werkt ie fantastisch" vs "bij mij is deze router bagger"
Mijn aanpak op dit vlak is altijd de volgende: Goed inlezen en reviews bekijken. De beste kandidaten laten aanrukken en allemaal testen. Dit is natuurlijk wel even een investering, maar dan heb je uiteindelijk de beste router voor jouw situatie. Vanwege deze aanpak is in mijn geval de keuze gevallen op de Netgear R7000 i.p.v. de Asus RT-AC68U. Eigenlijk presteerde de Apple Airport Extreme het beste, echter is die laatste non-tweakable.
Ik heb nu dus de ASUS RT-AC68U Ontvangst vindt ik geweldig al vond ik de R7000 wel wat beter met snelheid, helaas is de Firmware van de R7000 Gewoon niet zo mooi, en flashen wou bij mij niet!
Ik breng mijn ASUS RT-AC68U morgen terug en ga dan voor de R7000 (Alweer) hij is morgen in de aanbieding voor de week Bij Saturn, en Mediamarkt voor 149,00 euro, daarvoor laat ik hem zeker dus niet staan
Veel plezier alvast voor de mensen die lezen over de actie en daardoor overwegen de r7000 te willen halen
Anoniem: 590780
Anoniem: 590780
Eerst het probleem, dan de oplossing
Ik heb thuis IP-camera's hangen. Die zijn allemaal prima van buitenaf te beanderen: port forwarding is daarmee geen probleem.
Ik heb nu twee nieuwe camera's erbij en ook daarvoor wil ik twee poorten extra openzetten, maar dat lukt niet! De poorten worden op de AC68U gewoon niet geopend. Ook opnieuw opstarten helpt niet.
Is dit een bug? Vorige keer heb ik ook zitten klungelen, maar uiteindelijk werkte het. De poorten van de andere camera's staan gewoon open, maar ik kan geen nieuwe poorten openen.
Is dit een bug? Als ik ze open zet, moeten ze toch gewoon open gaan... Bloedirritant dit...
ps: zie ook dat er een nieuwe beta is van merlin
[ Voor 20% gewijzigd door killer2 op 16-04-2014 15:37 ]
Probeer eens de firewall uit te zetten van je Asus. Daarnaast kun je ook testen of het aan de nieuwe camera's ligt, door oude en nieuwe camera's om te wisselen op de oude poort die wel werkt.
een nas is bv geen backup oplossing maar een storage oplossing
GustavSan schreef op donderdag 17 april 2014 @ 10:16:
Ik heb deze router al een tijdje draaien; schitterend apparaat. Nu overweeg ik om ook een NAS te nemen. Voldoet gewoon elke NAS, of kan ik er het beste eentje met specifieke kenmerken nemen vanwege de prestaties van de AC-68U?
Je kan deze al in je router updaten trouwens.
Ik login op mijn router en router gaf zelf aan met een berichtje dat er een update is. Hoe nice
Ik moest em wel handmatig resetten stond er na het updateproces.
Dat was voor het eerst dat ik dat moest doen na een update.
Voor gisteren was het knopje uit, ledjes uit, zo stond hij ook. Na de update gaan alle ledjes weer aan, en nu is het knopje indrukken ledjes uit. Toch gek dat dat niet gewoon 1 standaard knop is, niet dat het uitmaakt.
Na overnieuw verbinden doet hij het wel weer. Maar heb het vandaag sowieso al 5x gehad.
[ Voor 21% gewijzigd door Robin198 op 25-04-2014 22:38 ]
To boldly go where no man has gone before...
Ik draai em al 1 dag en 11 uur stabiel.fjs schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 16:03:
Heb nu met de laatste firmware weer last van spontane reboots. Meet mensen hier last van.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Ik heb eigenlijk geen factory reset gedaan.fast-server schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 16:51:
Heb je na de nieuwe firmware wel een factory reset gedaan? als je van te voren een backup van je settings hebt gemaakt dan kun je deze na de upgrade weer terug zetten.
Werkt prima hier.
To boldly go where no man has gone before...
2 dagen en 3 uur stabiel hier.fjs schreef op zondag 27 april 2014 @ 08:38:
Heb opnieuw de firmware erop gezet en toen een factory reset gedaan. Hij draait nu 13 uur zonder te rebooten. Hoop dat het zo blijft.
Veel internetten op mijn laptop en mobiel.
Plus veel multiplayer op de Playstation 4.
Factory reset proberen.GustavSan schreef op zondag 27 april 2014 @ 08:49:
Ik heb sinds de update ook last van hickups die ik voorheen niet had. Snelheid ligt op de helft van wat ik had bij wifi connectie; terwijl ik verder niks veranderd heb. Ook valt ineens zo nu en dan de verbinding even weg; en na een reset (automatisch in w8) doet ie het weer...
Wat bij mij ook hielp was de Xbox compatibility aan zetten.
Stabiel: 2 days 8 hours 8 minutes 47 secondsfjs schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 16:03:
Heb nu met de laatste firmware weer last van spontane reboots. Meet mensen hier last van.
Router wel uit/aangezet?
Mijn wifi is namelijk 100% naar de klote en ik word er gek van!
4422 is nooit ota binnen gekomen toch? dus moet ik dan 583 hebben?
[ Voor 20% gewijzigd door Robin198 op 28-04-2014 18:39 ]
Mijn router zegt overigens dat 5517 de laatste versie is, maar op de website van Asus zie ik versie 3.0.0.4.374.5656. Moet ik die anders ook proberen in te laden?
Probeer inderdaad de nieuwste versie op de Asus site.GustavSan schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:31:
Ik heb de laaste versie automatisch geinstalleerd (3.0.0.4.374_5517-g302e4dc). Ik ging er vanuit dat dit 'het beste was'. Een perfect werkende router is nu kwakkelend. Elke zoveel minuten reset de router. Zo nu en dan moet ik nogmaals resetten om het geheel weer aan de praat te krijgen. Is er een plek waar ik kan nagaan of er nog een fix komt. Is het makkelijk om terug te flashen of gaat dit probleem op probleem worden? Heb factory reset trouwens gedaan, maar mocht niet baten.
Mijn router zegt overigens dat 5517 de laatste versie is, maar op de website van Asus zie ik versie 3.0.0.4.374.5656. Moet ik die anders ook proberen in te laden?
Ik heb geen last met de 5517 1 dag en 13 minute online (sinds ik de update + reboot gedaan heb dus), geen spontane reboots en prima wifi. Al eens een factory reset gedaan en daarna een backup van je settings terug gezet?GustavSan schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:31:
Ik heb de laaste versie automatisch geinstalleerd (3.0.0.4.374_5517-g302e4dc). Ik ging er vanuit dat dit 'het beste was'. Een perfect werkende router is nu kwakkelend. Elke zoveel minuten reset de router. Zo nu en dan moet ik nogmaals resetten om het geheel weer aan de praat te krijgen. Is er een plek waar ik kan nagaan of er nog een fix komt. Is het makkelijk om terug te flashen of gaat dit probleem op probleem worden? Heb factory reset trouwens gedaan, maar mocht niet baten.
Andere optie is inderdaad de nieuwste van de asus website te pakken.
-------
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
System Time
* Daylight savings time is enabled in this time zone.
Uptime 8 days 5 hours 23 minutes 42 seconds
Overigens is: ASUS RT-AC68U Firmware version 3.0.0.4.374.5656 al meer dan een week (24 april jl.) de laatst beschikbare versie.
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 101094 op 03-05-2014 19:02 ]
me2, viel mij ook op, heb een Galaxy Note 3Robin198 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 13:51:
Heeft dan NIEMAND hier het probleem dat wifi naar de klote is met 5517 & 5656? Mijn telefoon blijft verbonden 24/7 maar als hij te lang verbonden is, na een uur ofzo, krijgt hij geen data meer door. Na verbreken en weer verbinden doet hij het weer.
Maar de reboots waar mensen hier over klagen, nooit gehad, met geen enkele firmware
misschien maar settings backup, factory reset en als dat niet helpt 4422 erop
[ Voor 16% gewijzigd door SuperVeloce op 04-05-2014 16:18 ]
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" 1080P 165Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw | iPad Air 5
Uptime : 9days 10hours 52minutes 39seconds
Kan het overigens nergens vinden op internet!
Live by the drop
Blijkbaar niet, overweeg eens een RMA...Robin198 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 13:51:
Heeft dan NIEMAND hier het probleem dat wifi naar de klote is met 5517 & 5656? Mijn telefoon blijft verbonden 24/7 maar als hij te lang verbonden is, na een uur ofzo, krijgt hij geen data meer door. Na verbreken en weer verbinden doet hij het weer.
-------
[ Voor 24% gewijzigd door SuperVeloce op 09-05-2014 00:43 ]
Wat zijn de verschillen eigenlijk?Bubbaman schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 07:02:
Sinds de flash met 3.0.0.4.374.41_0 (Asuswrt-Merlin) no problemo! Draait als een tierelier; geen hickups. Aanrader, zoals al eerder aangegeven.
Ok , ik ga FF Googlen.Bubbaman schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 09:31:
Kijk zelf maar even... ff zoeken op Asuswrt Merlin, dan kom je op het forum. Daar staan de bin's. specs en de reviews.
Handig voor XS4all glasvezel gebruikers ivm de mogelijkheid om de MTU op 1500 te zetten.
Iets meer mogelijkheden.
- Persistent JFFS partition
- User scripts that run on specific events
- Cron jobs
- Ability to customize the config files used by the router services
- LED control - put your Dark Knight in Stealth Mode by turning off
all LEDs
- Entware easy setup script (alternative to Optware - the two are
mutually exclusive) (not available on RT-AC56U/RT-AC68U)
Disk sharing:
- Enable/disable the use of shorter share names
- Disk spindown after user-configurable inactivity timeout
- NFS sharing (through webui)
- Improved compatibility with 3TB+ and Advanced Format HDDs
- Allow or disable WAN access to the FTP server
Networking:
- Force acting as a Master Browser
- Act as a WINS server
- SSHD
- Allows tweaking TCP/UDP connection tracking timeouts
- CIFS client support (for mounting remote SMB share on the router)
- Layer7 iptables matching
- User-defined options for WAN DHCP queries (required by some ISPs)
- Improved NAT loopback (based on code from phuzi0n from the DD-WRT
forums)
- Advanced OpenVPN client and server support (all models except
RT-N16)
- Netfilter ipset module, for efficient blacklist implemetnation
- Configurable min/max UPNP ports
- IPSec kernel support
- DNS-based Filtering, can be applied globally or per client
Web interface:
- Improved client list, with DHCP hostnames
- Optionally save traffic stats to disk (USB or JFFS partition)
- Enhanced traffic monitoring: added monthly, as well as per IP
monitoring
- Name field on the DHCP reservation list and Wireless ACL list
- System info summary page
- Wireless client IP and hostname on the Wireless Log page
- Wifi icon reports the state of both radios
- Display the Ethernet port states
- The various MAC/IP selection pulldowns will also display hostnames
when possible instead of just NetBIOS names
- Wireless site survey
Maar de belangrijkste vind ik zelf eigenlijk dat de merlin firmware PPPOE mini jumbo frames ondersteund zodat je de MTU en MRU op 1500 kunt zetten. En iets dat mogelijk is bij een XS4all glasvezel abonnement.
Zo hoef je straks niet bang te zijn dat wanneer XS4all ineens 500Mbit verbindingen aan zou bieden je router de bottleneck wordt.
- Play Max Wireless Router, bereik zeer beperkt en DNS is soms extreem sloom..
- 2 linksys modellen (WRT54G en een oudere), Wi-Fi "crasht" bij sommige telefoons of hangt soms ineens.
- TP-Link TL-WR1043ND, sommige laptops werden ineens gekickt van het WiFi als een andere laptop verbond, dit gedrag heb ik nooit echt kunnen vaststellen maar was iig niet goed..
In de hoofdlijnen waren dat de problemen, wil niet zeggen dat dit de enige waren
We zitten op piek momenten met 5 laptops, 7 telefoons, 4 tablets, 2 consoles (PS3 en Wii) en 1 printer op WiFi en nog een NAS (DS1513+) aangesloten op 2 LAN poorten. Waarvan (op een piek moment) 3 laptops LoL of een andere game, 1 console ook online aan het gamen en uiteraard nog het standaard gebruik, webpagina's laden e.d.. We zitten bij OnsBrabant, glasvezel.
Zal deze router dit aan kunnen en is dit een goede oplossing? Daarnaast, als ik Asuswrt-Merlin er op zet, kan ik het dan wel weer terug zetten naar de originele software?
Alvast bedankt!
Ik heb trouwens ook nog de R7000 van Netgear bekeken en de WRT1900AC van Linksys, maar de eerste had een redelijke slechte reputatie op het forum van hun en was de support slecht (naar wat ik kon lezen). De Linksys is gewoon duur
[ Voor 12% gewijzigd door wouter0100 op 10-05-2014 16:58 ]
3 laptops, 2 desktops, 3 ipads, 5 iphones, DS1511+, DS1512+, IPTV, 2 printers en nog wat klein grut.
Ik heb er geen problemen mee, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat deze router bij een ander net zo goed werkt.