Niet specifiek als zodanig, maar ik heb nog wel 3 andere N-routers (bedraad) aan m'n netwerk hangen die ieder als AP fungeren. Overal in en om het huis minimaal 80% signaal sterkte.pitchdown schreef op maandag 21 juli 2014 @ 21:45:
[...]
Die optie behoord zeker tot de mogelijkheden.
Een AC68U zou echter hogere snelheden als AP kunnen bieden t.o.v. een AC66U.
Iemand ervaring met deze opzet?
Waar je rekening mee moet houden is om WEL hetzelfde SSID en WPA2 password te gebruiken maar voor elke router niet overlappende channels te kiezen!
En ja, de Asus is de snelste ap. Maar als ik wireless gebruik is het meestal met een tablet of telefoon, dus het snelheids verschil doet er niet echt toe. Als dat voor jou wel een issue is zal 2x een RT-AC68U wel optimaal zijn.
Je kunt ook overwegen je "oude" router te gebruiken, zodra je dan bij een toekomstige vervanging van je RT-AC68U deze weer door kunt schuiven.
Zou je denken ??? ..... lijkt me van nietpitchdown schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:53:
Ik zoek nog een AC-68U als AP.
Iemand toevallig nog 1 over?
Nee, is niet verstandig (als het al mogelijk is).pitchdown schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:32:
Ik heb een vraag.
Wanneer je op een RT-N66u de merlin firmware draait, en je upgrade naar een RT-AC68U.
Kan ik dan restore doen van de settings op de RT-AC68U om zo alle settings makkelijk over te zetten?
- in het algemeen: probeer je posts eens te combineren als die van jou toch al de laatste was...
-------