[Ervaringen] Asus RT-AC68U Dual-band Wireless-AC1900 Gigabit

Pagina: 1 ... 6 ... 24 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert43
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-07 15:45
Hoi,

Ik had ook problemen met de merlin versie .45. Ik heb de versie .43 teruggezet. Het wifi probleem is daarmee verholpen. Ik had last van veel drop-off van Wifi of trage verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat deze router lang ondersteunt zou worden met nieuwe updates.
Maar het is nu al meer dan 2 maanden geleden sinds de laatste update.

De router werkt hier wel prima , dat dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

De AC66 heeft juist een update gehad. Maar die update slaat ook op niks en volgens mij zelfs (alweer!) terug offline gehaald.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@MikeOO
Ik hen een andere browser geprobeerd helpt helaas niet.
Gebruik normaal altijd Firefox + 35 plugins.
Maar het werkt wel goed via https dus denk niet dat dat het probleem is.

@WillemJan
Ik wilde net zeggen dat ik jou optie al heel lang geleden een keer had ingesteld.
Maar had helaas niet geholpen.
Maar nu zie ik staan Protocol filtering => Uitgesloten IP-adressen en ik had het toen ingevuld bij Beveiliging webtoegang => lijst met adressen uitgesloten van filteren.
Dat is dus heel wat anders :)
Heb net mijn router even van https naar http ingesteld en getest en YES het werkt alles gaat weer snel. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik ben sinds kort ook de trotse eigenaar van een Asus RT-AC68U. Internet komt bij mij binnen via de UPC Horizon Box (met 120 Mb/s abonnement) die dient als zowel digitale mediabox als ook een modem. Echter, ik heb een paar vraagjes/probleempjes en ik hoop dat jullie mij daarbij kunnen helpen:
  1. Sinds Horizon als mijn modem dient, ben ik verplicht om de router aan te sluiten op de Horizon. Ik heb de draadloze mogelijkheden van Horizon uitgeschakeld. Nu vroeg ik me dus af, moet ik de router gebruiken in z'n default modus "Wireless Router", zodat de RT-AC68U het draadloos internet verzorgt of moet ik het als Access Point gebruiken? Mocht ik het als Access Point gebruiken, kan ik dan nog steeds de draadloze mogelijkheden van Horizon uitgeschakeld houden? Het signaal van Horizon is nu niet bepaald je-van-het...
  2. Ik wil op Horizon films van mijn PC kunnen kijken. Dit gaat via Twonky (het XBMC/Plex van UPC). Echter, sinds de RT-AC68U mijn PC voorziet van een IP-adres/internet, vroeg ik me dus af hoe ik Horizon kan verbinden met de PC. Kort samengevat: Horizon dient als modem, RT-AC68U als router, maar ik wil op Horizon films kunnen zien via een PC die aangesloten is op de RT-AC68U. Slaat dit terug op mijn eerste vraag?
  3. Via Horizon haalt mijn PC bedraad via speedtest.net een downloadsnelheid van ongeveer 120 Mb/s. Nu heb ik mijn PC bedraad aangesloten op mijn RT-AC68U, die weer aangesloten is op Horizon (aangezien dat het modem is). Ik haal nu nog maar 80 Mb/s. Wat gaat er hier mis? Dit gebeurde ook al bij mijn vorige router, een oudere Sitecom X300N. Dat het geen momentopname is, heb ik geverifieerd aan de hand van NZB-downloads; die downloaden via Horizon met 14/15 MB/s en met de RT-AC68U 'maar' met 10 MB/s. Zie ik bepaalde instellingen over het hoofd van zowel Horizon als de RT-AC68U?
Jullie hulp is meer dan welkom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 19:13
Dit stukje al eens geprobeerd?

Horizon mediabox verbinden aan een losse router

Doorloop de volgende stappen om de Horizon Mediabox draadloos aan te sluiten op uw bestaande router of modem:
1.Kies in het hoofdmenu van de mediabox 'Opties' en vervolgens 'Instellingen'.
2.Ga naar 'Thuisnetwerk' en vervolgens naar 'Instellen Thuisnetwerk'.
3.Selecteer 'Bestaand'.
4.Kies tenslotte voor 'Draadloos'.

Voer eerst de netwerknaam (SSID) in van de bestaande router en vervolgens het wachtwoord. Deze heeft u van de leverancier van uw router of modem gekregen, of zelf aangepast.

Let op: het SSID mag geen spaties bevatten. Is dit wel het geval, pas dan de netwerknaam van uw router aan.

De DHCP-server en het netwerk van de Horizon Mediabox blijven actief. Dit is normaal en heeft geen invloed op uw internetverbinding. De Horizon Mediabox reserveert daarnaast 20 IP-adressen op uw bestaande router, deze worden gebruikt wanneer er een apparaat wordt aangemeld op het draadloze netwerk van de Horizon Mediabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venuz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-10-2023
Von Henkel schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:23:

Doorloop de volgende stappen om de Horizon Mediabox draadloos aan te sluiten op uw bestaande router of modem:
3.Selecteer 'Bestaand'.

Voer eerst de netwerknaam (SSID) in van de bestaande router en vervolgens het wachtwoord. Deze heeft u van de leverancier van uw router of modem gekregen, of zelf aangepast.

Let op: het SSID mag geen spaties bevatten. Is dit wel het geval, pas dan de netwerknaam van uw router aan.

De DHCP-server en het netwerk van de Horizon Mediabox blijven actief. Dit is normaal en heeft geen invloed op uw internetverbinding. De Horizon Mediabox reserveert daarnaast 20 IP-adressen op uw bestaande router, deze worden gebruikt wanneer er een apparaat wordt aangemeld op het draadloze netwerk van de Horizon Mediabox.
Is dit niet alleen voor als je een los UPC modem hebt naast de Horizon box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venuz
JDFS schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 13:29:
Ik ben sinds kort ook de trotse eigenaar van een Asus RT-AC68U. Internet komt bij mij binnen via de UPC Horizon Box (met 120 Mb/s abonnement) die dient als zowel digitale mediabox als ook een modem. Echter, ik heb een paar vraagjes/probleempjes en ik hoop dat jullie mij daarbij kunnen helpen:
  1. Sinds Horizon als mijn modem dient, ben ik verplicht om de router aan te sluiten op de Horizon. Ik heb de draadloze mogelijkheden van Horizon uitgeschakeld. Nu vroeg ik me dus af, moet ik de router gebruiken in z'n default modus "Wireless Router", zodat de RT-AC68U het draadloos internet verzorgt of moet ik het als Access Point gebruiken? Mocht ik het als Access Point gebruiken, kan ik dan nog steeds de draadloze mogelijkheden van Horizon uitgeschakeld houden? Het signaal van Horizon is nu niet bepaald je-van-het...
  2. Ik wil op Horizon films van mijn PC kunnen kijken. Dit gaat via Twonky (het XBMC/Plex van UPC). Echter, sinds de RT-AC68U mijn PC voorziet van een IP-adres/internet, vroeg ik me dus af hoe ik Horizon kan verbinden met de PC. Kort samengevat: Horizon dient als modem, RT-AC68U als router, maar ik wil op Horizon films kunnen zien via een PC die aangesloten is op de RT-AC68U. Slaat dit terug op mijn eerste vraag?
  3. Via Horizon haalt mijn PC bedraad via speedtest.net een downloadsnelheid van ongeveer 120 Mb/s. Nu heb ik mijn PC bedraad aangesloten op mijn RT-AC68U, die weer aangesloten is op Horizon (aangezien dat het modem is). Ik haal nu nog maar 80 Mb/s. Wat gaat er hier mis? Dit gebeurde ook al bij mijn vorige router, een oudere Sitecom X300N. Dat het geen momentopname is, heb ik geverifieerd aan de hand van NZB-downloads; die downloaden via Horizon met 14/15 MB/s en met de RT-AC68U 'maar' met 10 MB/s. Zie ik bepaalde instellingen over het hoofd van zowel Horizon als de RT-AC68U?
Jullie hulp is meer dan welkom...
Ik heb zelf de Asus RT N66U met een Horizon box. Vroeger in een setup als de jouwe (ook als AP op de mediabox), inmiddels kosteloos een los modem opgevraagd bij UPC en de Asus als router ingesteld.

1. Je moet hem nu als Access Point gebruiken, zo zit alles in hetzelfde netwerk en subnet. Je kunt dan inderdaad de WiFi op de Horizon Box uitzetten. Het routergedeelte van de Horizon is niet uit te zetten, vandaar de AP modus voor de Asus.
Pas als je een los modem erbij zou hebben en deze als bridge instelt, is het aan te bevelen de Asus in routermodus te zetten, omdat de Horizon mediabox dan niet meer conflicteert als router en achter de Asus terechtkomt als alleen mediabox.
2. Zie hierboven. Dan moet het gewoon lukken. Ook zonder Twonky trouwens :) (zijn nog meer mogelijkheden voor DLNA)
3. Hm, dat antwoord moet ik je even schuldig blijven. Ik heb het ook gehad toen ik de N66U in het begin instelde. Maar of het een reboot was of een firmware versie die het verholpen heeft, dat weet ik niet, het was vrij snel uit zichzelf opgelost. Als het ook op een oudere router was... gebruikte je misschien dezelfde kabel daarvoor?

Ik heb het losse modem aangevraagd, omdat ik van alle routermogelijkheden van de Asus gebruik wilde maken. Veel leuker :)

[ Voor 4% gewijzigd door Venuz op 10-10-2014 22:47 . Reden: uitgebreid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05-2021
Hallo medetweakers, ik heb een probleempje met mijn AC68 WIFI. Mijn adapter is op dit moment een ASUS PCE-AC66 (3 kanaals AC), maar het probleem doet zich ook voor met andere adapters.

De upload lijkt maximaal te zijn, maar de download blijft altijd ver achter. Het gaat dan om WAN-WIFI snelheden over KPN glasvezel. LAN-WIFI heb ik nog niet kunnen testen, dus ik weet niet of het daar ook voor geldt. Ik gebruik nu de merlin firmware, maar dit probleem had ik ook met de stock versie. De settings die ik gebruik zijn vrijwel standaard.

Iemand een idee waar dit verschil door komt? Een setting misschien?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XjDLi4x.jpg

* over LAN haal ik gewoon 500mbit down.

[ Voor 3% gewijzigd door firlian op 13-10-2014 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Von Henkel schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:23:

3.Selecteer 'Bestaand'.

Bedankt voor je reactie, echter diende Horizon in dit geval ook als het modem. Het internet kwam namelijk binnen via de coax-kabel, die Horizon zowel van TV als internet-mogelijkheden verschafte. Heb UPC toch maar gebeld en een modem (Ubee EVW3226) aangevraagd. Deze staat inmiddels in Bridge-modus en de Asus geeft weer vol signaal door (120 Mb/s). Echter, m'n Sitecom WL-341 router geeft helaas bedraad niet de 120 Mb/s door, maar maximaal 90 Mb/s. Ik weet nog niet wat daar aan de hand is, de Sitecom staat in Access Point-modus. Ook al factory reset gedaan, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venuz
JDFS schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 14:06:
[...]

Bedankt voor je reactie, echter diende Horizon in dit geval ook als het modem. Het internet kwam namelijk binnen via de coax-kabel, die Horizon zowel van TV als internet-mogelijkheden verschafte. Heb UPC toch maar gebeld en een modem (Ubee EVW3226) aangevraagd. Deze staat inmiddels in Bridge-modus en de Asus geeft weer vol signaal door (120 Mb/s). Echter, m'n Sitecom WL-341 router geeft helaas bedraad niet de 120 Mb/s door, maar maximaal 90 Mb/s. Ik weet nog niet wat daar aan de hand is, de Sitecom staat in Access Point-modus. Ook al factory reset gedaan, maar helaas.
120Mbit gaat sowieso niet lukken, want ik zie hier http://tweakers.net/price...er-300n-x2/specificaties/ dat de Sitecom 100 Mbit poorten heeft en geen Giga...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Onder het kopje 'General' en dan de pagina 'Tools' kun je ook zien (onderin, tabel 'Ethernet Ports') op welke snelheid een poort werkt / snelheid overeengekomen met randapparatuur ('link state').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Vandaag Merlin 374.43_2 met Fork update 04 erop gezet.
Op zich werkt alles prima en signaal waardes zijn denk ik redelijk tot goed te noemen.
Via inSSIDer geeft de router de volgende waardes aan.
AC7260 netwerkkaart:

BG:
2.4 (-34db) @ 100mW
5G (-40db) (channel 108 / 80Mhz) @ 200mW

1e verdieping
2.4 (-50db) @ 100mW
5G (-64db) (channel 108 / 80Mhz) @ 200mW

De waardes schommelen wel maar het is te doen.
Ik zit nu alleen met een vraag en ik hoop dat jullie mij hiermee op weg kunnen helpen.
Ik las afgelopen week iets op tweakers over het bij WIFI uitschakelen van bepaalde opties om zo een stabiele verbinding te behouden. Het ging volgens mij over twee opties uitschakelen waaronder WMM APSD alleen weet ik dat nu niet zeker of dit het was. Nu zoek ik me eigen suf wat het nou wel was. Ik heb voor de rest eigenlijk naast een vast kanaal toewijzen niet veel veranderd.

[ Voor 7% gewijzigd door Mabili op 13-10-2014 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 15:20
Ik heb wat problemen met afspelen van youtube video's via wi-fi op mijn iPads. Tijdens het afspelen zie ik dat de kwaliteit van HD terugvalt naar lagere kwaliteit om even later weer naar hogere kwaliteit te gaan en dan weer naar laag. Tijdens een filmpje van een paar minuten gebeurt dit meerdere malen. Soms stopt het filmpje zelfs om eerst weer te bufferen.

Dit gebeurt zowel op het 2.4 als het 5.0 ghz netwerk, het maakt ook niet uit of ik vlak naast de router sta of wat verder weg. Het zelfde youtube filmpje speelt zonder problemen op mijn pc met bedraad netwerk. Ik heb het probleem bij alle youtube filmpjes en zowel op mijn iPad Air 2 als op mijn iPad mini 2.

Netflix geeft geen problemen dit werkt constant in hoge kwaliteit. Speedtest geeft als ik vlak bij de router sta gewoon 90 mbit/sec aan. Het valt me wel op dat de grafiek soms wat pieken laat zien of aan het einde wat afvlakt, ik weet niet of dat gebruikelijk is. Gemiddelde snelheid na zo'n meting is dan toch 90 mbit/sec.

Met mijn vorige router had ik deze problemen niet. Ik draai de laatste firmware met vrijwel default settings, mijn ISP is Ziggo. Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen of wat ik nog meer kan proberen om dit probleem te achterhalen? Zijn er bijv. ook speedtest achtige programma's die wat langer een download doen, misschien dat het probleem pas gebeurt na 30 seconden o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:29
Skidmarks schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 15:50:
Ik heb wat problemen met afspelen van youtube video's via wi-fi op mijn iPads. Tijdens het afspelen zie ik dat de kwaliteit van HD terugvalt naar lagere kwaliteit om even later weer naar hogere kwaliteit te gaan en dan weer naar laag. Tijdens een filmpje van een paar minuten gebeurt dit meerdere malen. Soms stopt het filmpje zelfs om eerst weer te bufferen.

Dit gebeurt zowel op het 2.4 als het 5.0 ghz netwerk, het maakt ook niet uit of ik vlak naast de router sta of wat verder weg. Het zelfde youtube filmpje speelt zonder problemen op mijn pc met bedraad netwerk. Ik heb het probleem bij alle youtube filmpjes en zowel op mijn iPad Air 2 als op mijn iPad mini 2.

Netflix geeft geen problemen dit werkt constant in hoge kwaliteit. Speedtest geeft als ik vlak bij de router sta gewoon 90 mbit/sec aan. Het valt me wel op dat de grafiek soms wat pieken laat zien of aan het einde wat afvlakt, ik weet niet of dat gebruikelijk is. Gemiddelde snelheid na zo'n meting is dan toch 90 mbit/sec.

Met mijn vorige router had ik deze problemen niet. Ik draai de laatste firmware met vrijwel default settings, mijn ISP is Ziggo. Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen of wat ik nog meer kan proberen om dit probleem te achterhalen? Zijn er bijv. ook speedtest achtige programma's die wat langer een download doen, misschien dat het probleem pas gebeurt na 30 seconden o.i.d.?
Wat je ook nog kan proberen je pc draadloos te maken en dan kijken of het probleem ook voor doet.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 15:20
Hmm, ik moet er bij zeggen dat ik altijd op de iPad de youtube app gebruik. Ik heb net een test gedaan met de mobiele site van youtube in safari op de iPad. Ik kan daar niet hoger dan 720p kiezen, maar daar gaat het afspelen wel goed zonder te verspringen van kwaliteit.

Via google vind ik wel meer mensen die dezelfde problemen met de youtube app hebben op hun iPads, blijkbaar ligt het dus niet aan de router. http://www.reddit.com/r/a...youtube_app_so_god_awful/

Meer mensen hier met dezelfde slechte ervaring? Toch had ik er met mijn oude router nauwelijks last van, misschien toch iets wat aan de combinatie ligt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Packetloss

voor system specs, zie profiel

.

[ Voor 99% gewijzigd door Packetloss op 02-11-2014 14:06 ]

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Om een of andere reden draait de Merlin fork traag bij mij. Mijn internet is dan erg onstabiel.

Ik ben nu om .47 van Merlin, maar heb mijn CFE aangepast van EU naar #a. En nu heb ik zo'n 250mW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Laatst online: 12-09 22:40
Sinds kort ook bezitter van deze router. Meerdere versies van Merlin geprobeerd, maar ben toch weer terug gegaan naar stock (3.0.0.4.376_1663) Mijn iPhone 6 en iPad Mini 2 connecten daarmee vrijwel gelijk op 5GHz. Met Merlin bleven ze bijna altijd op 2.4GHz zitten.
Wel een beest van een ding. Had hiervoor een Airport Extreme (3rd generation) en met de Asus haal ik in en om het huis gewoon veel hogere snelheden.

[ Voor 22% gewijzigd door connos op 02-11-2014 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:37
connos schreef op zondag 02 november 2014 @ 12:10:
Sinds kort ook bezitter van deze router. Meerdere versies van Merlin geprobeerd, maar ben toch weer terug gegaan naar stock (3.0.0.4.376_1663) Mijn iPhone 6 en iPad Mini 2 connecten daarmee vrijwel gelijk op 5GHz. Met Merlin bleven ze bijna altijd op 2.4GHz zitten.
Wel een beest van een ding. Had hiervoor een Airport Extreme (3rd generation) en met de Asus haal ik in en om het huis gewoon veel hogere snelheden.
Heb al meerdere versies van Merlin gebruikt en 5Gz gaat altijd prima op zowel Android gsm en tablet en Ipad4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-09 18:20
Ik heb continue gezeik met mijn 68U, dan zit ik gewoon lekker te internetten, valt ineens alles weg, en krijg ik het login popup schermpje van de router te zien. Ik klik dan niet op OK want vertrouw het niet dat die zomaar uit zichzelf iets wilt. Dan krijg ik dit:

http://i.imgur.com/JxNEEzs.png

Alle kabels zitten uiteraard perfect.
En die pagina van instellingen staat zo:

http://i.imgur.com/y8wVfl7.png

Allemaal in orde lijkt me, maar erg storend. Als ik dan een paar minuten wacht werkt alles weer...

Het stomme is dat dit pas sinds een paar dagen is, ERG irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Robin198 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 21:09:
Ik heb continue gezeik met mijn 68U, dan zit ik gewoon lekker te internetten, valt ineens alles weg, en krijg ik het login popup schermpje van de router te zien. Ik klik dan niet op OK want vertrouw het niet dat die zomaar uit zichzelf iets wilt. Dan krijg ik dit:

http://i.imgur.com/JxNEEzs.png

Alle kabels zitten uiteraard perfect.
En die pagina van instellingen staat zo:

http://i.imgur.com/y8wVfl7.png

Allemaal in orde lijkt me, maar erg storend. Als ik dan een paar minuten wacht werkt alles weer...

Het stomme is dat dit pas sinds een paar dagen is, ERG irritant.
Je kan beginnen om eens in de logfiles van je router te kijken of je iets kan vinden wat er gebeurt.
Het kan namelijke ook een gevolg zijn van een heel andere probleem en daardoor lijkt de router zelf het probleem te zijn.

Het zou bv ook kunnen komen door:

1. PC zelf - Testen met andere pc of het daarmee ook gebeurt.
2. Slechte kabel - Testen met andere kabels en als het kan zo dicht mogelijk bij de router.
3. Problemen met het modem van de provider. Eens testen zonder dat de router er tussen zit indien dat kan of het dan ook gebeurt.
4, Je kan ook eens de Merlin Firmware proberen. Is dezelfde firmware maar met verbeteringen.

Ïk probeer dus aan te geven om je niet blind te staren op de router alleen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Het gebeurde net weer, kan iemand hier wat van maken?:

Nov 5 09:31:14 WAN Connection: Ethernet link down.
Nov 5 09:31:14 stop_nat_rules: apply the redirect_rules!
Nov 5 09:31:19 WAN Connection: Ethernet link up.
Nov 5 09:31:19 rc_service: wanduck 533:notify_rc restart_wan_if 0
Nov 5 09:31:19 kernel: Attempt to kill tasklet from interrupt
Nov 5 09:31:21 start_nat_rules: apply the nat_rules(/tmp/nat_rules_eth0_eth0)!
Nov 5 09:31:21 rc_service: udhcpc 1898:notify_rc stop_upnp
Nov 5 09:31:21 miniupnpd[1462]: received signal 15, good-bye
Nov 5 09:31:21 rc_service: udhcpc 1898:notify_rc start_upnp
Nov 5 09:31:21 rc_service: waitting "stop_upnp" via udhcpc ...
Nov 5 09:31:22 dhcp client: bound *ip* via *ip* during 3600 seconds.
Nov 5 09:31:22 miniupnpd[1934]: HTTP listening on port 59079
Nov 5 09:31:22 miniupnpd[1934]: Listening for NAT-PMP traffic on port 5351
Nov 5 09:31:24 WAN Connection: WAN was restored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
[..]
Kan dit het modem van je ISP zijn? Dat die een beetje loopt te klapperen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Allemaal,

Vanmiddag krijg ik de ASUS router binnen en ben benieuwd naar de beste WiFi instellingen voor 2,4 Ghz en 5 Ghz band en wat zijn de beste instellingen in combinatie met Asus RP-N53?

Wat wordt de maximale snelheid van WiFi dan?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2014 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Robin198 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 09:33:
Het gebeurde net weer, kan iemand hier wat van maken?:

Nov 5 09:31:14 stop_nat_rules: apply the redirect_rules!
Nov 5 09:31:19 rc_service: wanduck 533:notify_rc restart_wan_if 0
Nov 5 09:31:19 kernel: Attempt to kill tasklet from interrupt
Nov 5 09:31:21 start_nat_rules: apply the nat_rules(/tmp/nat_rules_eth0_eth0)!
Nov 5 09:31:21 rc_service: udhcpc 1898:notify_rc stop_upnp
Nov 5 09:31:21 miniupnpd\[1462]: received signal 15, good-bye
Nov 5 09:31:21 rc_service: udhcpc 1898:notify_rc start_upnp
Nov 5 09:31:21 rc_service: waitting "stop_upnp" via udhcpc ...
Nov 5 09:31:22 dhcp client: bound *ip* via *ip* during 3600 seconds.
Nov 5 09:31:22 miniupnpd\[1934]: HTTP listening on port 59079
Nov 5 09:31:22 miniupnpd\[1934]: Listening for NAT-PMP traffic on port 5351
Nov 5 09:31:24 WAN Connection: WAN was restored.
Zou zeker eens aan de modem kant ook gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Heb mooie RT-AC68U in de doos liggen, maar zit met een vraag.

Als ik op de Asus de 2.4G en 5G SSID's en WPA keys hetzelfde configureer als de oude router (Netgear WNDR3700), kan ik 'm dan quasi plug&play vervangen of moet ik vervolgens nóg op elk wireless device opnieuw de wireless settings configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosty J
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-08 09:39

Ghosty J

Asus

Nee hoor alles pakt gewoon het nieuwe modem.
Je kan zelfs de 2.4 en de 5g de zelfde naam geven en het zelfde wachtwoord dan kiest je device zelf het netwerk
catchingfire schreef op donderdag 06 november 2014 @ 19:52:
Heb mooie RT-AC68U in de doos liggen, maar zit met een vraag.

Als ik op de Asus de 2.4G en 5G SSID's en WPA keys hetzelfde configureer als de oude router (Netgear WNDR3700), kan ik 'm dan quasi plug&play vervangen of moet ik vervolgens nóg op elk wireless device opnieuw de wireless settings configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Merlin heeft ook 48 release vandaag uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASUS RT-AC68U Firmware version 3.0.0.4.376.3602

Network map new features:
- Click the lock icon in client profile to assign fixed IP for client.
- Added number on client icon to show how many clients connect to repeater and AP under router
- Added the DHCP and static IP identification.
Known issue. If the IP is fixed in client side, Network map would show DHCP.

Security
- Upgraded OpenSSL library to 1.0.0o

Bug fixes
3G/LTE
- Fixed HUAWEI E180, E261, E1750, E1780, EC122, EC1260, EC1261, EC150, EC167, ET128, compatibility issue.
- Fixed ZTE MU251, T A356, AC580, AC590 compatibility issue.
- Fixed BandLuxe C170 compatibility issue.
- Fixed HTC M8 USB tethering compatibility issue.

Others
- Fixed NAT loopback issue.
- Fixed samba issue when plugging two USB drives.
- Fixed the NTP sync issue in AP mode.
- Fixed user interface issues for IPTV, Media bridge mode, VPN server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:46

knakworst

Get more sats!

even ge-upgradetet, en 5 minuten later weer gedowngradet naar 374.5656. Ik krijg met de 374 op de 5GHz (200 mW) op diverse apparaten > 200 mbit. Met deze 376 op 100% blijft het met alle apparaten die ik getest heb rond de 40 mbit steken. Getest op een Samsung ultrabook met intel AC-7260, een Sony Z Ultra(AC via snapdragon), een Tab S (AC via Exynos), en een nieuwe macbook pro met AC. Dus concluderend durf ik voor mij te zeggen dat de firmware weer erg bagger is helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt de update perfect.

De laptop en PlayStation 4 waar ik de hele dagen opzit zijn met kabel met de AC-RT68u verbonden.
Snelheid is prima tot perfect. De andere apparaten heb ik draadloos en daar is de snelheid voldoende.

Ik ben blij met de RT68u en hoop dat er nog meer goeie updates voor komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

ik ben er ook heel blij mee, maar wel met firmware 374.5656 :)

Alleen geen idee of ik "kwetsbaar" ben gezien alle security fixes die ik nu mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knakworst schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 10:51:
ik ben er ook heel blij mee, maar wel met firmware 364.5656 :)

Alleen geen idee of ik "kwetsbaar" ben gezien alle security fixes die ik nu mis.
Zodra je verbonden bent met het internet ben je altijd kwetsbaar watvoor apparatuur je ook hebt.
De hackers van tegenwoordig komen overal in , hoe je ook beveiligd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosty J
  • Laatst online: 20-08 09:39

Ghosty J

Asus

Howdy folks,

Asuswrt-Merlin 376.48_1 (376.48_2 for RT-N16) is now available for download. The biggest change in this release was the upgrade of the old Samba 3.0.x package with the latest from the Samba 3 series (3.6.24). Note that while this might introduce a slight decrease in SMB throughput on some models, it should overall help with the interoperability with various SMB clients, and general security.

Highlights of the changes:
Merged with Asus's 3.0.0.4.376_2769 GPL code.
Samba 3.0.x upgraded to 3.6.24. Performance will be slightly reduced on some routers. Note that support for the SMB 2.02 dialect is disabled by default, as enabling it introduces a 10% performance hit on file sharing. If you need to enable it, you can do by setting the smbd_enable_smb2 nvram setting to 1.
Various other components were also updated. Miniupnpd was updated to 1.9 (including one post-1.9 fix). This might possibly help some consoles who are quirky about their port forwarding support. Dropbear was also updated to 2014.66.
In the security department, OpenSSL was updated 1.0.0o. Also, support for SSLv2 and SSLv3 was dropped (the latter to protect against POODLE attacks). Now, only TLS 1.0 is supported, which will be fine for anything newer than IE6.
SNMP support was greatly enhanced, by enabling numerous common modules.
minidlna once again handles new files notification through inotify. It is now compiled with its own static copy of sqlite with threadsafe support, which is required for inotify to work. The DPI engine can keep using the shared version with threadsafe support disabled.
A lot of fixes were applied all over the place (see the complete changelog for the details)
Officially list the RT-AC68P as being supported.

Note: Previous firmwares (both Asuswrt-Merlin and stock Asus) suffered from a bug where some nvram settings might end up being corrupted, which can lead to the loss of the 2.4 or 5 GHz settings on the webui with newer firmwares. To fix the issue, either do a factory default reset, or run the following commands over SSH:

Code:
nvram set wl0_band=2
nvram set wl1_band=1
nvram commit
The actual bug was fixed both on my end and by Asus a few releases ago, however the corrupted setting will cause issues starting with newer firmware versions if not corrected.

Just to make this clear: this is not a new bug! It's an old one, already fixed long ago, but which is causing issues with the new code that relies on this setting.

http://www.smallnetbuilder.com/forums/showthread.php?t=20605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede avond mensen,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb glasvezel van KPN. Ik heb vandaag een asus rt-ac68u gekocht om deze in plaats van mijn experiabox V8 te zetten.

Echter krijg ik geen verbinding met het internet. Ik heb pppoe ingesteld middels xx-xx-xx-xx@direct-adsl, wachtwoord kpn. Echter krijgt de router geen verbinding met internet.

In de log van de asus staat het volgende:

Jan 1 00:06:01 pppd[546]: Timeout waiting for PADO packets
Jan 1 00:07:16 pppd[546]: Timeout waiting for PADO packets
Jan 1 00:08:31 pppd[546]: Timeout waiting for PADO packets
Jan 1 00:09:28 WAN Connection: Fail to connect with some issues.
Jan 1 00:09:46 pppd[546]: Timeout waiting for PADO packets
Jan 1 00:11:01 pppd[546]: Timeout waiting for PADO packets
Jan 1 00:12:16 pppd[546]: Timeout waiting for PADO packets
Jan 1 00:13:31 pppd[546]: Timeout waiting for PADO packets
Jan 1 00:14:46 pppd[546]: Timeout waiting for PADO packets
Jan 1 00:16:01 pppd[546]: Timeout waiting for PADO packets
Jan 1 00:17:16 pppd[546]: Timeout waiting for PADO packets
Jan 1 00:18:31 pppd[546]: Timeout waiting for PADO packets
Jan 1 00:19:46 pppd[546]: Timeout waiting for PADO packets
Jan 1 00:20:43 rc_service: httpd 518:notify_rc restart_wan_if 0
Jan 1 00:20:43 pppd[546]: Unable to complete PPPoE Discovery

Nu heb ik de volgende meldingen in de log staan:

Jan 1 00:09:19 miniupnpd[543]: sendto(udp_notify=6, 192.168.1.1): No such device
Jan 1 00:09:19 miniupnpd[543]: sendto(udp_notify=6, 192.168.1.1): No such device
Jan 1 00:09:32 rc_service: httpd 797:notify_rc restart_wan_if 0
Jan 1 00:09:32 pppd[904]: Unable to complete PPPoE Discovery
Jan 1 00:09:32 stop_wan(): perform DHCP release
Jan 1 00:09:32 pppoe-relay[899]: recv (receivePacket): Network is down
Jan 1 00:09:32 pppoe-relay[899]: recv (receivePacket): Network is down
Jan 1 00:09:35 pppd[954]: pppd 2.4.5 started by admin, uid 0
Jan 1 00:09:37 rc_service: httpd 797:notify_rc start_autodet
Jan 1 00:09:46 start_nat_rules: apply the nat_rules(/tmp/nat_rules__vlan6)!
Jan 1 00:09:46 zcip client: configured 169.254.136.217
Jan 1 00:10:10 pppd[954]: Timeout waiting for PADO packets
Jan 1 00:10:19 miniupnpd[543]: sendto(udp_notify=6, 192.168.1.1): No such device
Jan 1 00:10:19 miniupnpd[543]: sendto(udp_notify=6, 192.168.1.1): No such device

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2014 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-02-2021
De wifi is waardeloos na de laatste update, inmiddels terug naar 5656 maar dit lost nog niet alles op.
iemand een tip?
zowel ps4 als iphone is lastig.

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Ik draai nu een paar dagen op merlin .48_1 op mijn 87U maar het lijkt net alsof tweakers.net sinds de update sloom is.
Ik vraag me nu af ligt dit aan de firmware of aan tweakers.net.
Andere site laad die gewoon snel maar tweakers.net is de ene keer normaal snel zoals anders minder dan een halve seconde. En soms blijft die steken en staat er “wachten op tweakimg.net” dan blijft die echt seconden lang laden, soms langer dan 30 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
pimpimmers schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 02:43:
Ik draai nu een paar dagen op merlin .48_1 op mijn 87U maar het lijkt net alsof tweakers.net sinds de update sloom is.
Andere site laad die gewoon snel maar tweakers.net is de ene keer normaal snel zoals anders minder dan een halve seconde. En soms blijft die steken en staat er “wachten op tweakimg.net” dan blijft die echt seconden lang laden, soms langer dan 30 seconden.
Gebruik deze firmware op een 86U een geen last van.
Heb je er ook last van met een andere browser.
Anders eens je cache legen en met IPCONFIG /flushdns proberen.

Mogelijk dat dit iets oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Dns cache staat bij mij uit daar heb ik zelf voor gekozen maar dit heb ik altijd al.
Andere browser had ik al geprobeerd en ook op andere PC's en android tablet.
Het vreemde is dat het de ene minuut goed gaat en daarna gaat het weer traag, en zo gaat het maar door.
Ik zal nog wat dingen proberen als het niet lukt zet ik Asus zijn firmware weer terug.

Edit:
Ik heb de Asus firmware terug gezet en het leek dat alles weer soepel liep maar nu heb ik het weer.
Ga later weer even kijken wat het nou kan zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door pimpimmers op 14-11-2014 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Ik ga hem niet installeren, maar sinds gisteren is er weer een nieuwe firmware.

http://www.asus.com/Networking/RTAC68U/HelpDesk_Download/

3.0.0.4.376.3626

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASUS RT-AC68U Firmware version 3.0.0.4.376.3626

[Important] Please press the reset button more than five seconds to reset the router after firmware updated

- Fixed the EU/JP/China 5GHz disappear issue which is caused by 3.0.0.4.376_3602
- Increased the firmware partition size in preparation for further new features.
- Added Airtime fairness in WirelessProfessional

Network map new features:
- Click the lock icon in client profile to assign fixed IP for client.
- Added number on client icon to show how many clients connect to repeater and AP under router
- Added the DHCP and static IP identification.
Known issue. If the IP is fixed in client side, Network map would show DHCP.

Security related
- Upgraded OpenSSL library to 1.0.0o
- Added SSH daemon in administration -> system

Bug fixes
3G/LTE
- Fixed HUAWEI E180, E261, E1750, E1780, EC122, EC1260, EC1261, EC150, EC167, ET128, compatibility issue.
- Fixed ZTE MU251, T A356, AC580, AC590 compatibility issue.
- Fixed BandLuxe C170 compatibility issue.
- Fixed HTC M8 USB tethering compatibility issue.

Others
- Fixed NAT loopback issue.
- Fixed samba issue when plugging two USB drives.
- Fixed the NTP sync issue in AP mode.
- Fixed user interface issues for IPTV, Media bridge mode, VPN server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Probleem bij mij is gelukkig opgelost.
Ik heb eerst mijn ouder router aangesloten om te kijken of het aan de router lag.
Op mijn oude router ging alles prima.
Dus de nieuwe weer aangesloten en alles ging weer traag. Zowel op Asus als Merlin firmware.
Heb Malicious Sites Blocking uit gezet en nu loopt alles weer soepel.
Wel raar is dat ik het altijd aan had en sinds 4 dagen terug pas last van kreeg.
Wel had ik in een topic gelezen dat er sinds woensdag is aan de server was gedaan maar dat ging over IPv6, maar goed alles draai weer soepel.
Hopelijk wordt er binnenkort nog iets aan de Traffic Monitor gedaan. Hij houd namelijk niet alles goed bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pimpimmers schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 02:43:
Ik heb exact hetzelfde ervaren hier op Tweakers, ongeacht de browser die ik gebruik. Sinds gisteren lijkt het stukken minder en gaat alles weer redelijk vlot hier op de site. Op andere websites heb ik de (willekeurige) vertragingen niet opgemerkt. Malicious Sites Blocking staat bij mij nog steeds aan op dit moment.

Edit: en de traagheid is weer terug. Is er wat gewijzigd aan de Tweakers website de afgelopen week?

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 17-11-2014 22:40 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
hardware-lover schreef op maandag 17 november 2014 @ 14:15:
[...]

Ik heb exact hetzelfde ervaren hier op Tweakers, ongeacht de browser die ik gebruik. Sinds gisteren lijkt het stukken minder en gaat alles weer redelijk vlot hier op de site. Op andere websites heb ik de (willekeurige) vertragingen niet opgemerkt. Malicious Sites Blocking staat bij mij nog steeds aan op dit moment.

Edit: en de traagheid is weer terug. Is er wat gewijzigd aan de Tweakers website de afgelopen week?
Probeer dus eens zoals pimpimmers aangeeft om Malicious Sites Blocking uit te zetten.
Geen idee waar je deze optie trouwens kan vinden.

Site van Tweakers draait verder prima qua snelheid dus probleem lijkt mij niet aan die kant te zitten.
Mogelijk eens een andere DNS server proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MikeOO schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 08:01:
[...]
Probeer dus eens zoals pimpimmers aangeeft om Malicious Sites Blocking uit te zetten.
Geen idee waar je deze optie trouwens kan vinden.

Site van Tweakers draait verder prima qua snelheid dus probleem lijkt mij niet aan die kant te zitten.
Mogelijk eens een andere DNS server proberen.
Dat heb ik ook al geprobeerd, ik leg dat soort hints nooit zomaar naast me neer zonder er ook wat mee te doen. Bij een 87U zit de instelling binnen > AiProtection > Network Protection.

Op dit moment is de snelheid overigens weer prima, zonder ook maar iets aan de instellingen gewijzigd te hebben, geen idee waarom Tweakers.net de enige website is waarbij de traagheid af en toe opspeelt. Heb het werkelijk nergens anders. Alles aan blokkers staat uitgeschakeld op Tweakers.
Ik gebruik standaard DNS vanuit een Ziggo verbinding.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 13:13:
[...]

Dat heb ik ook al geprobeerd, ik leg dat soort hints nooit zomaar naast me neer zonder er ook wat mee te doen. Bij een 87U zit de instelling binnen > AiProtection > Network Protection.

Op dit moment is de snelheid overigens weer prima, zonder ook maar iets aan de instellingen gewijzigd te hebben, geen idee waarom Tweakers.net de enige website is waarbij de traagheid af en toe opspeelt. Heb het werkelijk nergens anders. Alles aan blokkers staat uitgeschakeld op Tweakers.
Ik gebruik standaard DNS vanuit een Ziggo verbinding.
Ik heb Malicious Sites Blocking ook even weer aan gezet. Maar het loopt nog steeds niet goed.
Ik heb tweakers.net als startpagina als ik firefox opstart blijft mijn scherm wit. Als ik op F5 druk krijg ik pas beeld.
Ik heb trouwens ook Ziggo gebruik ook standaard DNS van ziggo 212.54.40.25 en 212.54.40.25 maar heb ook die van google geprobeerd 8.8.4.4 en 8.8.8.8 maar helpt niets.

Maar als ik via een VPN (VyprVPN + VyprDNS) verbinding heb ik het probleem niet.
Maar dan maakt die misschien geen gebruik van Malicious Sites Blocking omdat het een 256-bit encryted verbinding is.

Dus ik heb Malicious Sites Blocking weer uitstaan en alles loopt weer soepel.
Wel raar is dat het alleen op tweakers.net niet goed draait. En ik heb het probleem pas sinds vorige week, daarvoor ging het goed en ik heb de router nu bijna 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-02-2021
Wat een drama met die laatste firmware.
heb een ping van 800+ over de wifi.

weer terug naar 5656...

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pimpimmers schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:15:
[...]
Ik heb Malicious Sites Blocking ook even weer aan gezet. Maar het loopt nog steeds niet goed.
Ik heb tweakers.net als startpagina als ik firefox opstart blijft mijn scherm wit. Als ik op F5 druk krijg ik pas beeld.
Ik heb trouwens ook Ziggo gebruik ook standaard DNS van ziggo 212.54.40.25 en 212.54.40.25 maar heb ook die van google geprobeerd 8.8.4.4 en 8.8.8.8 maar helpt niets.

Maar als ik via een VPN (VyprVPN + VyprDNS) verbinding heb ik het probleem niet.
Maar dan maakt die misschien geen gebruik van Malicious Sites Blocking omdat het een 256-bit encryted verbinding is.

Dus ik heb Malicious Sites Blocking weer uitstaan en alles loopt weer soepel.
Wel raar is dat het alleen op tweakers.net niet goed draait. En ik heb het probleem pas sinds vorige week, daarvoor ging het goed en ik heb de router nu bijna 2 maanden.
Ik ben sinds vandaag weer terug naar de laatste Asus firmware, ik wil toch de vergelijking kunnen maken met de meest recente Merlin firmware. Heb toch het gevoel dat het sinds die update (ook vorige week geflashed), zeker niet beter is geworden. Nu eens een paar dagen met de standaard versie testen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:45
ok we horen graag of de laatste Asus FW anders "aanvoelt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Daar kan ik snel antwoord op geven, helaas niet.

Nu valt me vandaag echter op dat bij het traag/niet willen reageren van Tweakers.net het tracker icoontje (bij mij zichtbaar aan de linker-bovenzijde), maar blijft signaleren en signaleren, en dan gebeurd er verder weinig tot niets. Als de website snel reageert, zoals voorheen altijd het geval was, zie ik dat icoontje helemaal niet oplichten. Ik heb niets gewijzigd aan mijn profiel-instellingen hier op Tweakers.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/tweakers%20tracking.png

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 19 november 2014 @ 16:12:
Daar kan ik snel antwoord op geven, helaas niet.

Nu valt me vandaag echter op dat bij het traag/niet willen reageren van Tweakers.net het tracker icoontje (bij mij zichtbaar aan de linker-bovenzijde), maar blijft signaleren en signaleren, en dan gebeurd er verder weinig tot niets. Als de website snel reageert, zoals voorheen altijd het geval was, zie ik dat icoontje helemaal niet oplichten. Ik heb niets gewijzigd aan mijn profiel-instellingen hier op Tweakers.

[afbeelding]
Ik weet niet of je firefox gebruikt?
Zo ja installeer deze add-on https://addons.mozilla.or...addon/extended-statusbar/ dan kan je precies zien hoeveel seconden het laden van een pagina duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Firefox en IE11, maar ik zal de addon eens installeren.

Edit: En meteen weer eraf, die addon verziekt volgens mij meer dan ie goed doet, nu hapert iedere pagina op Tweakers en dan geeft de addon doodleuk aan dat ie daarna razendsnel geladen is. Er volgt zelfs een foutmelding bij het plaatsen van een reactie en dat ik de reacties dubbel probeer te plaatsen. Nee, met die addon wordt weinig positiefs bereikt in mijn situatie. Nog bedankt voor de tip maar er volgt weinig zinnige info uit.

[ Voor 79% gewijzigd door hardware-lover op 19-11-2014 17:45 ]

Testing, one, two ...

• pimpimmers
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 19 november 2014 @ 17:28:
Firefox en IE11, maar ik zal de addon eens installeren.

Edit: En meteen weer eraf, die addon verziekt volgens mij meer dan ie goed doet, nu hapert iedere pagina op Tweakers en dan geeft de addon doodleuk aan dat ie daarna razendsnel geladen is. Er volgt zelfs een foutmelding bij het plaatsen van een reactie en dat ik de reacties dubbel probeer te plaatsen. Nee, met die addon wordt weinig positiefs bereikt in mijn situatie. Nog bedankt voor de tip maar er volgt weinig zinnige info uit.
Dat is apart ik draai die add-on al heel lang nooit problemen gehad.
Ook bij de beoordeling van de add-on zie ik nauwelijks problemen voorbij komen.
Heb de add-on er ook even af gegooid om eens te kijken of ik verschil zie maar merk er niets van.
Laden van een pagina duurt ongeveer 0,5 seconden. En dan heb ik 30 add-on aan staan. En heb een CSS-style voor tweakers (zie fotoalbum)
Zolang “Malicious Sites Blocking” maar uit staat.
IE11 gebruik ik nooit maar voelt wel sneller maar is niet enorm merkbaar. Maar daar staan ook geen 30 add-ons aan zoals Ghostery, ABP etc.

Maar vraag me af of het probleem te maken heeft met de update van de webservers zie plan: Development-round-up - Iteratie #60
Als dat ongeveer een week geleden is gedaan zou het best kunnen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik weet niet waarom het na die addon ineens zoveel slechter werd. Mogelijk een of ander ander toeval of een conflict met een andere addon (hoewel ik er niet zo heel veel in gebruik heb). Op dit moment draait alles weer als een tierelier (met Firefox), het enige wat ik sinds gisteren extra uitgeschakeld heb is een CSS-style die ik al een tijdje had draaien. Geen idee of het daar wat mee te maken had, de tijd zal het leren. Tot op dit moment is Tweakers.net weer ouderwets vlot.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndrewBourgeois
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-03 17:32
Hoe geraak ik nog op de web interface als ik de router in AP-mode zet?

EDIT: het IP verandert dan gewoon ==> problem solved!

[ Voor 28% gewijzigd door AndrewBourgeois op 21-11-2014 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 13:28
Ik ben aan het overwegen om mijn Draytek2130n te vervangen voor een AC-68U.

Nee lees ik echter uiteenlopende berichten en testverslagen van heel goed bereik tot bedroevend slecht bereik en wegvallend signaal.

Is het probleem met het bereik en wegvallend signaal een bekend probleem met oudere firmware en inmiddels opgelost of is het nog een bekend probleem?

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:07
Ik heb überhaupt nooit van dat probleem last gehad. Alles werkt prima maar bereik is niet groter dan een goedkope router. Waarom wil je je Draytek 2130n vervangen? Die is toch zeer vergelijkbaar high-end?

[ Voor 25% gewijzigd door ditbenikecht op 16-12-2014 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Vanwege de AC snelheid. Mijn laptop is voorzien van een AC kaartje dus waarom dan daar ook niet gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Bereik is niet spectaculair voor een router van deze prijs. Daar had ik persoon veel meer van verwacht.
Mijn TP-Link WRD1043 die ik hiervoor had was net zo sterk.

Maar hij is super stabiel. 1x instellen en je hoeft er niet meer naar om te kijken. De TP-Link had steeds problemen met wegvallen WiFi. Na de Asus geplaatst te hebben weer super stabiel.

Mijn mening: een Draytek, wat toch erg goede router zijn, vervangen puur en alleen voor AC zou ik niet doen of je moet klachten hebben over snelheden. Het hangt ook af wat je met je laptop doet natuurlijk.
Maar staar je er niet op blind. Het zijn allemaal mooie getallen die een fabrikant aangeeft maar de praktijk is altijd anders. Zeker als de afstanden tussen laptop en router wat groter worden en de omgeving kan ook nog eens roet in het eten gooien. Tevens is niet elke AC kaartje ook van uitstekend kwaliteit.

Als je de stap wel wilt nemen zou ik een goede winkel/webshop kiezen en dan kun je even testen of het een verbetering wordt. Zo niet dan stuur je hem retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is de Asus router ook de beste die ik tot nu toe heb gehad.

1 keer instellen is voldoende inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Toevallig had ik gisteren een probleem met mijn internet waarbij ik extreem lage snelheden had. Zo was de downstream <1Mbps en in-game een ping van >150ms. Nadat ik mijn Ziggo-router had gereset bleef het probleem - toen ook de AC68U een herstart gegeven en toen leek het weer goed. Snelheid was weer rond de 180 Mbps en de ping rond de 10ms.

De router had toen een uptime van 40 dagen - en die waren ook echt zonder problemen. Het euvel deed zich trouwens voor via WiFi, bekabeld heb ik het niet getest. Ik draai nog op een oudere Merlin firmware, uit mijn hoofd de *47 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
Het bereik is helaas een gevalletje FCC regeltjes waarbij Asus in de nieuwere firmware versies het vermogen lager gezet heeft. Gelukkig is er een Fork van de .43 release die wel veel updates heeft maar ook nog de oude power opties :).

(Zie Smallnetbuilder forums die momenteel plat liggen dus kan geen linkjes plakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Voor mensen die nieuwe firmware willen zonder FCC bs: Gewoon nieuwste firmware flashen en je CFE aanpassen... Indien er animo voor is, kan ik effe een handleiding posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Dima_2005 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 09:31:
Voor mensen die nieuwe firmware willen zonder FCC bs: Gewoon nieuwste firmware flashen en je CFE aanpassen... Indien er animo voor is, kan ik effe een handleiding posten.
Bij deze de eerste die daar animo voor heeft. >:)
Draai wel met de laatste Merlin versie 3.0.0.4.376.48_1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:07
Ik heb ook wel interesse, puur uit nieuwsgierigheid hoe zoiets moet. Overigens merk ik geen verschil in bereik met een zendvermogen op 1 of 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:18

mjl

Ugh

Ik dacht dat dat nou juist niet meer mogelijk was....

-------

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
Deze manual bedoel jij? http://forums.smallnetbui...hp?p=133249&postcount=124

Overigens dacht ik ook dat de CFE edit niet meer werkte na .43

Anyway de simpelste weg op dit moment is nog steeds om met de .43 fork aan de slag te gaan waarbij je tot 500mw TX power krijgen kan.
Linkje fork: http://forums.smallnetbuilder.com/showthread.php?t=18914
Linke Power an alle kanalen: http://forums.smallnetbuilder.com/showthread.php?t=18914

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ah, mogelijk werkt dit ook.
Ik heb een speciale CFE edit tool op een russische site gevonden... Zal iets later vandaag eens wat uitleg daarover posten. Want da's dan ook veel gemakkelijker dan CFE edit.

En CFE edit werkt perfect op Merlin .48... Al moet je ook effe de router daarna volledig resetten.

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ok, dit is hoe ik de CFE bewerkt heb...

Stap 1: download Merlin firmware (maakt niet uit welke - mag .48 zijn) en doe een factory settings reset
Stap 2: Download dit bestand en pak het ergens uit: https://mega.co.nz/#!kxE2...2smwiKwTDA_-9uwxx9hE3BDPM
Stap 3: Zet een USB stick erin (en zorg ervoor dat die mounted is)
Stap 4: Login op je router met SSH en ga naar naar het volume van je USB-stick
Stap 5: "cp /dev/mtd0 cfe.bin" invoeren (zonder "")
Stap 6: Hou een backup van de cfe.bin van je USB stick op een veilige plaats!
Stap 7: Gebruik de CFEEdit.exe om je CFE aan te passen.
code:
1
2
3
4
1:ccode=#a
0:ccode=#a
0:regrev=0
1:regrev=0

Je kan ook wat andere waarden aanpssen zoals max2ga0 etc... Maar let hiermee aub op! Als je niet weet waar je mee bezig bent, hou het enkel bij deze 4 waarden!
Stap 8: kopieer ook mtd-write en reg_all.sh naar je USB stick
Stap 9: steek je USB terug in, benader je router terug via SSH en ga naar je USB-volume
Stap 10: "./mtd-write cfe_new.bin boot" invoeren
Stap 11: Voer een factory settings reset uit
Stap 12: via SSH weer naar je USB-volume gaan en "sh reg_all.sh" uitvoeren
Stap 14: reboot!
Stap 13: Geniet van je vergroot bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Wat een flutzooi, met elke update word mijn wifi bereik slechter.

En al die codes hierboven daar ga ik echt niet aan beginnen. Mag dan wel een tweaker zijn, maar dat gedoe met CFE enz snap ik echt geen zak van.

En dit:
Pinky-H9 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 08:00:
[...]

Deze manual bedoel jij? http://forums.smallnetbui...hp?p=133249&postcount=124

Overigens dacht ik ook dat de CFE edit niet meer werkte na .43

Anyway de simpelste weg op dit moment is nog steeds om met de .43 fork aan de slag te gaan waarbij je tot 500mw TX power krijgen kan.
Linkje fork: http://forums.smallnetbuilder.com/showthread.php?t=18914
Linke Power an alle kanalen: http://forums.smallnetbuilder.com/showthread.php?t=18914
Zijn helaas geen correcte linkjes. Althans, ik neem aan dat je naar verschillende posts in dat topic wilde linken?

[ Voor 62% gewijzigd door Robin198 op 19-12-2014 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:54
Robin198 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 22:47:
Wat een flutzooi, met elke update word mijn wifi bereik slechter.

En al die codes hierboven daar ga ik echt niet aan beginnen. Mag dan wel een tweaker zijn, maar dat gedoe met CFE enz snap ik echt geen zak van.

En dit:

[...]

Zijn helaas geen correcte linkjes. Althans, ik neem aan dat je naar verschillende posts in dat topic wilde linken?
Ik lees veel positieve berichten over merlin fork. ( http://forums.smallnetbuilder.com/showthread.php?t=18914 )
Maar vraag me af welke welke versie ik dan het beste kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
Ik heb echt een raar probleem met mijn AC66U met merlin firmware. Ik heb hem als repeater ingesteld en om de zoveel tijd klapt de verbinding er even tussenuit en is dan ook direct weer terug. Heel vervelend, want alles krijgt direct een disconnect.

Ik zie dit in de logs:

Dec 20 22:02:50 notify wanduck: wlc_state change!
Dec 20 23:02:51 kernel: dnsmq ctrl: cb2a8c0 ^Frouter^Dasus^Ccom

Volgens mij heeft dit iets te maken met de dhcp lease tijd? Weet iemand meer? :)

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
timbe schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 13:31:
[...]

Ik lees veel positieve berichten over merlin fork. ( http://forums.smallnetbuilder.com/showthread.php?t=18914 )
Gebruik zelf de laatste versie en draait prima. Maar je kan rustig gaan testen en bevalt hij niet pak je weer een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18:06
Er is weer een nieuwe versie uit van Merlin:

376.49 (21-Dec-2014)
- NEW: Merged with Asus GPL 376_3677. This new code
includes a lot of changes related to USB modem
support.
- NEW: IPv6 handling based on dnsmasq + odhcp6c. This new
code which has been developped by Asus these past few
months but kept disabled so far has been enabled.
Initial tests show much better reliability with
different ISPs.
- NEW: Added IPv6 support to DNSFilter (currently only
Yandex has IPv6 servers). Note that unlike IPv4
filtering, we cannot automatically NAT queries
to the desire server, so the current implementation
works like Asus's YandexDNS service, where IPv6 servers
are simply returned to DHCPv6/RA client queries,
and ip6tables ensures that you cannot override
them, by rejecting connection to other DNS servers.
- CHANGED: Merged newer DPI engine from 378_3123 beta
(AC87)
- CHANGED: Removed SSLv2 and v3 support from OpenSSL
(we had already stopped using these in
376.48, so this removes unused code)
- CHANGED: The VPN webui is now a bit closer to Asus's code.
This will mostly make it easier to keep in
sync with future changes to that UI by
Asus (they rearranged the layout a bit in
376_36xx).
- CHANGED: Updated OpenVPN to 2.3.6
- CHANGED: Reverted to Asus's max-lease number calculation
for dnsmasq
- CHANGED: Hide wireless key on settings page unless field
has focus (patch by John9527)
- CHANGED: Ported USB 3.0 (XHCI) kernel driver from
Netgear GPL (which seems to have in turn
backported it from upstream kernel 3.x)
- CHANGED: Updated Quantenna to v36.7.3.23 (AC87)
- FIXED: vsftpd wasn't properly compiled with SSL
support.
- FIXED: MAC filtering couldn't be disabled on Guest
networks (Asus bug) (Patch by John9527)
- FIXED: Various fixes and tweaks to the new IPv6
code from Pinwing and saintdev
- FIXED: Editing a client on the networkmap would
cause any matching DHCP reservation entry to
lost its hostname
- REMOVED: The web redirection control setting was
removed, as it is being replaced by the
(simpler) redirection setting Asus added
to the System page.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-08 19:58

NLF

Ben zelf nu opzoek naar een router die de router van ziggo kan gaan vervangen wat betreft wifi. Heb wel overal bereik maar totaal niet stabiel en erg langzaam.

Wat kan ik bereiken met de standaard firmware? Is het vermogen nog op te schroeven naar 200 mw of meer van de asus?

Ik zal de ziggo nog wel routing laten doen en de dhcp laten regelen. Alleen de wifi functie zet ik uit. Wil de asus alleen gebruiken voor wifi en als vpn server en cloud misschien.

Nog tips wat betreft de asus?

[ Voor 3% gewijzigd door NLF op 27-12-2014 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

NLF schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 20:06:
Ben zelf nu opzoek naar een router die de router van ziggo kan gaan vervangen wat betreft wifi. Heb wel overal bereik maar totaal niet stabiel en erg langzaam.

Wat kan ik bereiken met de standaard firmware? Is het vermogen nog op te schroeven naar 200 mw of meer van de asus?

Ik zal de ziggo nog wel routing laten doen en de dhcp laten regelen. Alleen de wifi functie zet ik uit. Wil de asus alleen gebruiken voor wifi en als vpn server en cloud misschien.

Nog tips wat betreft de asus?
Laat alles door asus doen betreft internet en ziggo modem in brudge modus zetten ben je van de ellende af. 200mw is best hoog... had mijn ac66 op 100 staan werd enorm warm op 70 gezet is iets gezonder voor het kastje.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 18:09
Eens met RobbyTown hierboven: Modem in bridge zetten, je Asus alle routering en wifi af laten handelen.
Ik heb UPC 200/20 Mbit, en zo draait alles ook naar tevredenheid bij mij. :)

Ik heb sinds 2 weken een RT-AC68u, en alles gaat sindsdien vlotter hier: Internet (en dan vooral pingtijden en loadbalancing), LANverkeer, en de snelheden op wifi.
Ik merk geen enkele bottleneck in mijn netwerk meer, wat ik ook doe.

Dit ding is een beest, als deze AC68u nog te 'traag' is voor je, dan heb je een serieuze corporate oplossing nodig. (met corporate prijs :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Dan ben ik benieuwd welke firmware je draait. Welke wifi netwerk je gebruikt en wat de instellingen zijn.

Ik heb het ding nu 2 weken draaien maar ben er niet gelukkig mee.

Ik heb er een Draytek 2130n naast hangen. Vergelijk, de Asus heeft veel minder bereik. (laptop staat op nog geen 6 meter afstand). Snelheden fluctueren heel erg. Op 2.4 heb ik wisselingen tussen 1 en 8 Mb.
5 GHz pakt de laptop niet zelf op maar moet ik altijd zelf extra selecteren. En daar zijn de snelheden tussen de 1 en 20 mb.

De Draytek heeft bij mij altijd een nagenoeg stabiele verbinding op pakweg 6 Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
De standaard Asus firmware, laatste versie.

Ik heb 'm eerst geflasht, daarna een factory reset gedaan, en daarna ben ik de router pas gaan configureren.

De instellingen zijn redelijk standaard, ik heb niet echt zitten tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

johoo schreef op zondag 28 december 2014 @ 14:24:
[knip]

Ik heb er een Draytek 2130n naast hangen. Vergelijk, de Asus heeft veel minder bereik. (laptop staat op nog geen 6 meter afstand). Snelheden fluctueren heel erg. Op 2.4 heb ik wisselingen tussen 1 en 8 Mb.
5 GHz pakt de laptop niet zelf op maar moet ik altijd zelf extra selecteren. En daar zijn de snelheden tussen de 1 en 20 mb.

De Draytek heeft bij mij altijd een nagenoeg stabiele verbinding op pakweg 6 Mb.
En als je het hebt over "Mb" en "mb" dan bedoel je "Megabit" of "Megabyte"? Ik gok op het laatste.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Met de Draytek haal ik een mooie nagenoeg constante 60 Mbit/sec.

De 68U op 2.4 fluctuerend tussen 1 en 80 Mbit/sec, op 5 GHz tussen 1 en 200 Mbit/sec.

Daarbij aantekenen dat de piek van 200Mbit/sec heel sporadisch is.

Heb een 200/20 UPC abbo. De upload is in alle 3 de gevallen de max 20 Mbit/sec.

Ik heb ook al met de fork firmware getest en dan de Tx op verschillende waardes geprobeerd maar nergens verbetering.

Netwerkkaartje is de Intel 7260AC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Het lijkt erop of de hardware in je Asus niet lekker werkt, probeer 'ns garantie te claimen?

Ik heb in dit topic en het topic over de RT-N66u meer mensen gezien met een defecte Asus router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:29
johoo schreef op maandag 29 december 2014 @ 14:44:
Met de Draytek haal ik een mooie nagenoeg constante 60 Mbit/sec.

De 68U op 2.4 fluctuerend tussen 1 en 80 Mbit/sec, op 5 GHz tussen 1 en 200 Mbit/sec.

Daarbij aantekenen dat de piek van 200Mbit/sec heel sporadisch is.

Heb een 200/20 UPC abbo. De upload is in alle 3 de gevallen de max 20 Mbit/sec.

Ik heb ook al met de fork firmware getest en dan de Tx op verschillende waardes geprobeerd maar nergens verbetering.

Netwerkkaartje is de Intel 7260AC.
Kans is groot dat die 7260ac het probleem is. Deze schijnt door de broadcom, welk op op de 68U zit, niet goed te kunnen werken. Er zijn al meerde topic aan gewijd.
Je kan proberen de laptop vast te zetten op N snelheid.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

timbe schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 13:31:
[...]

Ik ben met de versie van 23 november uitermate tevreden. Vermogen op maximaal, en het bereik en de snelheid is top. Ook met een AC7260 stabiele snelle verbinding, van de NAS kan ik met >30 MB per seconde down- en uploaden. Wel de nieuwste driver van de intel website geïnstalleerd.

[ Voor 16% gewijzigd door knakworst op 31-12-2014 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 18:09
Nieuwe fimrware uit op de website van Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Is alleen voor Japan, de global versie komt binnenkort uit.
3.0.0.4.378_3762 is for Japan only, worldwide version will be released in the first week of 2015.
Wel erg veel fixes en wijzigingen in deze firmware:
New features
1. Added AiProtection with triple-strength total network security, plus robust parental controls and privacy protection
2. Added Adaptive QoS. Applications and tasks can be prioritized easily using drag-and-drop presets for gaming, media streaming, VoIP, web browsing and file transfers.

Security related
1. Fixed CSRF issue.
2. Upgraded Openssl library to 1.0.0.o
3. Removed FTP link in Network map

Bug fixes
1. Fixed dual wan fails over mode switch back issue.
2. Fixed VPN server related issues.
3. Fixed static IP setting issue in AP mode.
4. Fixed download master cannot be uninstalled in FAT16 and FAT32 format.
5. Fixed Wake on LAN UI issue.
6. Fixed Firefox compatibility issue.
7. Fixed IPv6 related issues.
8. Fixed IGMP related issues.
9. Fixed media server related issues.
10. Fixed UI issue when setting the repeater mode or AP mode in QIS.

3G/LTE
1. Supported Huawei E161, E3131, E171
2. Supported ZTE MF880, MF823, MF821D
3. Supported Royaltek Q110

[ Voor 4% gewijzigd door Richub op 31-12-2014 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws. Binnenkort updaten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 19:13
ASUS RT-AC68U Firmware version 3.0.0.4.378.3762 er net opgezet.
Op dit moment werkt alles naar behoren. (Hij veranderd niet in Japans :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht wel even op de Worldwide versie die binnenkort uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 18:09
.3762 stond gisteren ook al op de EU site hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat wel Japan only bij die EU download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Heeft iemand enig idee hoe je voor een device het internet kan blokkeren? Het zou via de netwerk service filter moeten lukken. Voer ik de ip en poort 80 in maar het device heeft nog steeds internet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Bug fix nr9. Misschien verhelpt die dat mijn WD TV live Streamer, mijn Lacie Networkspace 2 Nas niet ziet. Ben trouwens wel van plan vandaag mijn Ziggo modem in Bridge te laten zetten en Wifi daar uit te schakelen.

Edit: Net een belletje gepleegd met Ziggo. Was vergeten dat het voor mij geen zin heeft om hem in Bridge modus te zetten. Lan 1 blijft alleen actief namelijk, terwijl er ook een kabel naar mijn werkkamer gaat Outlet in de muur, en vanuit daar naar een 8 port gigabit switch. Als goed is gaat er vanuit Lan 1 een kabel naar mijn woonkamer die op in de WAN van mijn 68u zit. Dit zou dus betekenen dat ik geen connectie meer zou hebben in mijn werkkamer, en alleen in de woonkamer. Lan 3 gaat direct naar mijn NAS namelijk dus daarop zou ik ook geen connectie meer hebben.

[ Voor 57% gewijzigd door Recon24 op 03-01-2015 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
Recon24 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 13:42:
Bug fix nr9. Misschien verhelpt die dat mijn WD TV live Streamer, mijn Lacie Networkspace 2 Nas niet ziet. Ben trouwens wel van plan vandaag mijn Ziggo modem in Bridge te laten zetten en Wifi daar uit te schakelen.

Edit: Net een belletje gepleegd met Ziggo. Was vergeten dat het voor mij geen zin heeft om hem in Bridge modus te zetten. Lan 1 blijft alleen actief namelijk, terwijl er ook een kabel naar mijn werkkamer gaat Outlet in de muur, en vanuit daar naar een 8 port gigabit switch. Als goed is gaat er vanuit Lan 1 een kabel naar mijn woonkamer die op in de WAN van mijn 68u zit. Dit zou dus betekenen dat ik geen connectie meer zou hebben in mijn werkkamer, en alleen in de woonkamer. Lan 3 gaat direct naar mijn NAS namelijk dus daarop zou ik ook geen connectie meer hebben.
Wat zou het voordeel zijn om hem in Bridge te zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
@Recon24:
Bij mij staat mijn modem in bridge, alle apparaten die bedraad zijn aangesloten hangen aan mijn Asus:

Cisco 3925 in bridge -> 1 UTP kabel -> RT-AC68u met 2 PC's en NAS aangesloten op de LANpoorten van de Asus.
De HTPC (en telefoon/tablet natuurlijk) zijn via Wifi verbonden.

Op deze manier kun je wel je modem in bridge laten zetten, zorg gewoon dat de Asus het centrum is van je netwerk, en niet je ziggo modem.

Zo voorkom je gelijk dat je twee routers in je netwerk hebt, dat verhelpt meteen alle problemen die je daarmee kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

timbe schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 16:30:
[...]
Wat zou het voordeel zijn om hem in Bridge te zetten ?
Stabiliteit verwacht ik, en meestal een beter wifi bereik bij gebruik van een router die daarom bekend staat.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
hardware-lover schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 17:06:
[...]

Stabiliteit verwacht ik, en meestal een beter wifi bereik bij gebruik van een router die daarom bekend staat.
Oke bedankt, lees dit wel vaker namelijk.
Maar helaas kan niemand me echt uitleggen wat hier het voordeel van is.
Heb mijn router nu volgens dit stappenplan van Ziggo aangesloten.

https://www.ziggo.nl/klan...nnen/router-achter-router

Als er niet echt een voordeel is als je de Ziggo in bridge zou ik namelijk zonde vinden.
Dit omdat je dan ook geen gebruik meer van de Ziggo hotspot bij anderen gebruik kunt maken.

[ Voor 15% gewijzigd door timbe op 03-01-2015 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Richub schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 16:42:
@Recon24:
Bij mij staat mijn modem in bridge, alle apparaten die bedraad zijn aangesloten hangen aan mijn Asus:

Cisco 3925 in bridge -> 1 UTP kabel -> RT-AC68u met 2 PC's en NAS aangesloten op de LANpoorten van de Asus.
De HTPC (en telefoon/tablet natuurlijk) zijn via Wifi verbonden.

Op deze manier kun je wel je modem in bridge laten zetten, zorg gewoon dat de Asus het centrum is van je netwerk, en niet je ziggo modem.

Zo voorkom je gelijk dat je twee routers in je netwerk hebt, dat verhelpt meteen alle problemen die je daarmee kunt krijgen.
Het is bij mij alleen een nadeel (ook voordeel), dat ik nieuwbouw heb en vanaf het begin de kabels zo heb getrokken hoe ik wilde. Kabels lopen dus onder de plinten door. Overigens heb ik vanmiddag WiFi wel uitgeschakeld in de Ziggo Ubee modem.

Modem (meterkast bij de voordeur): LAN 1>woonkamer op WAN poort van 68U. Daarop verder aangesloten:

UTP
- PS4
- Onkyo network receiver
- WDTV Live streamer

WiFi:

- Telefoons/Tablet
- Philips TV slaapkamer
- PlayStation TV slaapkamer
- Printer (deze moet ik nog even connecten met de 68u)

LAN 2:> Kantoor, en die gaat door een PVC buis richting een wall outlet in de werkkamer. Vanuit wall outlet gaat er een kabel naar een 8 port gigabit switch. Hierop zit op dit moment alleen mijn PC op aangesloten.

LAN 3: Lacie Networkspace 2 NAS

Mijn NAS kan ik eventueel verplaatsen naar mijn woonkamer, maar als dat niet nodig is hoeft dat niet. Als ik dus de modem nu in Bridge modus zou zetten kom ik in de problemen dat alleen LAN 1 enabled is op de modem. Ik zou dus eigenlijk van alles moeten gaan veranderen.

BV: Router in de meterkast plaatsen>Modem LAN 1 naar WAN 68u. LAN 1 68U>UTP woonkamer. LAN 2 UTP werkkamer.

Probleem is dan alleen, dat ik in de woonkamer geen switch heb om alles te connecten. Eventueel kan ik dan de switch uit mijn werkkamer verplaatsen naar de woonkamer en mijn pc in de werkkamer rechtstreeks aansluiten op de wall outlet.

Nu is alleen de vraag of je dan goed Wireless bereik hebt.

Het probleem dat ik op dit moment heb, is dat mijn WDTV live streamer mijn NAS niet kan vinden. Welk probleem ik met mijn vorige router niet had (Sitecom). Dit is ook het enige probleem dat ik heb op het moment. Als iemand hier een tip voor heeft?
Pagina: 1 ... 6 ... 24 Laatste