[Ervaringen] Asus RT-AC68U Dual-band Wireless-AC1900 Gigabit

Pagina: 1 ... 7 ... 24 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:16
Je WDTV en NAS zitten in verschillende netwerken: De WDTV zit op het netwerk van de Asus, je NAS zit op het netwerk van je kabelmodem.

Dit is een van de problemen die je met 2 routers in je netwerk krijgt. Als je je NAS ook op de Asus aansluit dan zien de WDTV en je NAS elkaar wel weer.

Op het moment dat je je kabelmodem in bridge zet en de Asus als enige router gaat gebruiken en de rest in huis via switches verder met elkaar verbindt, dan hangt alles in hetzelfde netwerk. Dat zou IMHO de beste situatie voor je zijn.

Ik kan natuurlijk niet inschatten of je makkelijk deze aanpassing kunt doen omdat al je kabels al mooi weggewerkt zijn nu.

[ Voor 38% gewijzigd door Richub op 03-01-2015 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modem met ASUS in meterkast verbinden.

ASUS met LAN1 naar oude plek ASUS, waar je dan een switch plaats van €20,- Vanuit switch gewoon zoals je het had.

Overige LAN kabels vanaf je ASUS zoals je het al voorheen had.

Zo zou het moeten werken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Heh, mooie oplossing, KMeijers. _/-\o_ Hoeft Recon24 ook geen nieuwe kabels te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Thnx gasten! Maar zoals ik al zei, kon ik mijn NAS gewoon benaderen met mijn vorige router ;-). Ik heb nu 2 weken die Asus 68U en heb in die tijd mijn NAS niet aangehad. Sinds eergisteren iets gedownload en wilde ik dus kijken op mijn media speler. Zowel mijn Philips tv in de slaapkamer als media speler kunnen hem niet meer vinden.

Ook die oplossing zoals KMeijers, beschreef ik al op de vorige pagina:
BV: Router in de meterkast plaatsen>Modem LAN 1 naar WAN 68u. LAN 1 68U>UTP woonkamer. LAN 2 UTP werkkamer.
Is er toch niet iets in de router wat ik kan instellen zodat het gewoon zichtbaar is (ondanks mijn modem geen bridge is). Het werkte hiervoor zelfs met een minder geavanceerde router (Sitecom WL351 uit mijn hoofd).

Ben bang als ik mijn router ook in de meterkast plaats, dat het singnaal gewoon iets zal afzwakken.

Waar ik nu aan zit te denken als oplossingen is:

- Switch uit werkkamer verplaatsen naar meterkast. LAN 1 modem>LAN 1 switch - LAN2 Switch>UTP werkkamer, en vanuit de outlet daar rechtstreeks kabel in de PC (eventueel later een andere switch eronder plaatsten) - LAN 3 switch>NAS.

En niet te vergeten Modem in bridge laten zetten, nu toch alleen LAN 1 actief zal zijn op de modem volgens Ziggo.

[ Voor 19% gewijzigd door Recon24 op 03-01-2015 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk modem van Ziggo heb je?

Wellicht dat de firewall (na een update?) problemen geeft? Mocht je een UBEE hebben, kun je deze dan eens op medium zetten? Of geheel uit en kijken of je dan wel verninding krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 19:30:
Welk modem van Ziggo heb je?

Wellicht dat de firewall (na een update?) problemen geeft? Mocht je een UBEE hebben, kun je deze dan eens op medium zetten? Of geheel uit en kijken of je dan wel verninding krijgt?
Ubee ja, ik ga meteen even testen!

Edit: Grappig, hij ziet nu als media server "RT-AC68U-03D0"

functies die ik in de router toevallig vanmiddag heb aangezet/uitgezet:

- Port forwarding (aan)
- AI Protection (alles uit)
- Enable the DDNS clients (misschien uit zetten?)
- Firewall Asus router uitzetten?

[ Voor 27% gewijzigd door Recon24 op 03-01-2015 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recon24 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 19:58:
[...]

Ubee ja, ik ga meteen even testen!

Edit: Grappig, hij ziet nu als media server "RT-AC68U-03D0"

functies die ik in de router toevallig vanmiddag heb aangezet/uitgezet:

- Port forwarding (aan)
- AI Protection (alles uit)
- Enable the DDNS clients (misschien uit zetten?)
- Firewall Asus router uitzetten?
Port Forwarding is alleen voor externe connectie, daar je NAS en je Mediaplayer op hetzelfde netwerk zitten (toch?), zal je hier nu niks mee hoeven.

AI Protection is (meen ik) voor beveliging van aanvallen van buitenaf (DDOS). Heeft mi ook geen invloed op je thuisnetwerk.

DDNS Clients ook nvt (staat bij mij ook uit, heb wel geen ASUS).

Firewall Asus zou ik uitzetten, deze willen nog wel eens 'te streng' zijn, maar dit is ook een kwestie van uitproberen.

Edit:
Waar staat je NAS nu? Heb je hem al een rechtstreeks op de ASUS aangesloten?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2015 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 21:13:
[...]

Port Forwarding is alleen voor externe connectie, daar je NAS en je Mediaplayer op hetzelfde netwerk zitten (toch?), zal je hier nu niks mee hoeven.

AI Protection is (meen ik) voor beveliging van aanvallen van buitenaf (DDOS). Heeft mi ook geen invloed op je thuisnetwerk.

DDNS Clients ook nvt (staat bij mij ook uit, heb wel geen ASUS).

Firewall Asus zou ik uitzetten, deze willen nog wel eens 'te streng' zijn, maar dit is ook een kwestie van uitproberen.

Edit:
Waar staat je NAS nu? Heb je hem al een rechtstreeks op de ASUS aangesloten?
Die staat nu rechtstreeks aangesloten op mijn modem (waar die al stond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, had zelf de router kapot....

De nas heb je dus rechtstreeks op de Ubee. En de firewall in de Ubee heb je ook uitgeschakeld? Of alleen in de Asus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-09 18:20
Vraagje.
Ik heb vandaag mijn hele setup veranderd, en de 68U is nu een acces point.
Maar sinds die tijd heb ik al 2x de wifi radio's aan moeten zetten, ze gaan vanzelf weer uit.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker010
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-09 22:51
Ik heb de ac68u bekabeld aangesloten op de middenverdieping met mijn xperiabox die beneden staat. En zowel op zolder als helemaal beneden heb ik echt soms 1 streepje bereik. Mijn PS4 op zolder ontvangt niet eens het 5Ghz verbinding die de 68u uitzendt, terwijl dit wel zou moeten kunnen. Ik heb niks veranderd in de instellingen van de 68u. Maar dat zou toch niet kunnen zo slecht bereik voor zo"n router? Is hier wat tegen te doen? Of moet ik enkele instellingen veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:33

Snippertje

Light up your life

Weet iemand hoe ik mijn router weer aan de praat kan krijgen? Sinds de verhuizing blijven alle leds knipperen en lukt het me niet om verbinding te krijgen. De laptop zegt doodleuk er is geen netwerkkabel aangesloten. Heb de reset knop al geprobeerd, maar doet ook niks. Alles blijft maar knipperen. Iemand enig idee wat ik nog kan doen?

Edit: nvm domme fout. Verkeerde power kabel.

[ Voor 6% gewijzigd door Snippertje op 09-01-2015 00:17 ]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Tweaker010 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:42:
Ik heb de ac68u bekabeld aangesloten op de middenverdieping met mijn xperiabox die beneden staat. En zowel op zolder als helemaal beneden heb ik echt soms 1 streepje bereik. Mijn PS4 op zolder ontvangt niet eens het 5Ghz verbinding die de 68u uitzendt, terwijl dit wel zou moeten kunnen. Ik heb niks veranderd in de instellingen van de 68u. Maar dat zou toch niet kunnen zo slecht bereik voor zo"n router? Is hier wat tegen te doen? Of moet ik enkele instellingen veranderen?
Ik snap het ook niet, mijn wifi word ook met elke update slechter en slechter. Voor zo'n dure router zou ik een 5ghz bereik verwachten van meer dan 5m door muren heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:37
Tweaker010 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:42:
Streepjes zeggen niets en is puur visueel. Ja zal met een tool als WiFi Analyzer moeten kijken wat de sterkte is. Ik zie op mij telefoon soms ook 1 streepje. Als ik dan naar WiFi instellingen ga zie ik staan dat ontvangst uitstekend is en vervolgens zie ik de streepje weer vol staan. Dus staar je daar niet blind op.

5Ghz is nu eenmaal een stuk minder sterk dan 2,4Ghz en zeker als het signaal ook nog door muren/vloeren moet gaan. Bedenk ook dat niet alleen de router bepaalt hoe het ontvangst is. Ook de andere kant zend uit en als deze zwak uitzend dan kun je nog betere routers proberen maar ook dan blijft dit signaal beperkt. WiFi werkt namelijk 2 kanten op en niet 1 kant.

Wat je bv kan proberen.
1.De Asus verplaatsen. Hoe hoger in een ruimte hoe beter voor het signaal. Dus mogelijk dat je hem op een kast kunt plaatsen. Indien mogelijk probeer verschillende plekken uit. Soms kan een halve meter verplaatsen al verschil maken.
2.Richt de antennes anders. Hiermee bepaald je de richting van het signaal dus verdiep je in hoe je deze andere kunt instellen.
3.Probeer de firmware van Merlin. Dat is een verbeterde versie van de originele Asus firmware. Is genoeg info over te vinden in te topic.

Hier staan ook leuke tips die je kan proberen.
https://www.windows-helpd...adloze-router-verbeteren/

[ Voor 3% gewijzigd door MikeOO op 09-01-2015 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker010
Weet iemand hoe ik van deze router het zendvermogen kan verhogen? Ik krijg het nergens te zien in de webinterface van de router of misschien zie ik het door de vingers. Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Tweaker010 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 03:05:
Weet iemand hoe ik van deze router het zendvermogen kan verhogen? Ik krijg het nergens te zien in de webinterface van de router of misschien zie ik het door de vingers. Bedankt alvast
Wat leesvoer en dan vindt zul je lezen dat dit niet meer mogelijk is via de GUI.
[Ervaringen] Asus RT-AC68U Dual-band Wireless-AC1900 Gigabit[filter_keywords]=tx%20power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Worldwide Versie 3.0.0.4.378.3813 is er eindelijk :

http://www.asus.com/nl/Networking/RTAC68U/HelpDesk_Download/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Ik durf niet meer te updaten omdat ELKE update mijn wifi iets slechter heeft gemaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robin198 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 10:46:
[...]

Ik durf niet meer te updaten omdat ELKE update mijn wifi iets slechter heeft gemaakt..
Ik heb em naar die versie geinstalleerd vanochtend.
Daarna even gereset door de resetknop 10 seconden in te drukken.
Daarna alles opnieuw ingesteld en alles werkt weer perfect icm de router.

Er zijn veel functies bijgekomen in deze laatste versie.

Zeker de moeite waard om te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 10:51:
[...]

Ik heb em naar die versie geinstalleerd vanochtend.
Daarna even gereset door de resetknop 10 seconden in te drukken.
Daarna alles opnieuw ingesteld en alles werkt weer perfect icm de router.

Er zijn veel functies bijgekomen in deze laatste versie.

Zeker de moeite waard om te updaten.
Hoe is je (5ghz) wifi? Ik wil niet WEER er op achteruit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robin198 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 11:02:
[...]

Hoe is je (5ghz) wifi? Ik wil niet WEER er op achteruit gaan.
Bij mij werkt het prima , zelfs op een redelijke afstand , voor mijn Xbox One en LG G2 mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Fijn joh, dat fabrieksinstellingen resetten. Ip is nu weer terug naar .1.1 en niet meer benaderbaar via netwerk, (andere router) dus moet nu vrij omslachtig een tijdelijke kabel gaan zoeken op mijn pc er direct aan te hangen om de instellingen weer te kunnen fixen.

Of ben ik nou gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Dat krijg je dus idd met 2 routers in 1 netwerk.

Als het mogelijk is zou je de Asus als enige router in het netwerk moeten hangen.
Als je een kabelmodem hebt: Deze in bridge zetten, en vanaf de Asus alles via switches verder verdelen door het huis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Richub schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 11:40:
Dat krijg je dus idd met 2 routers in 1 netwerk.

Als het mogelijk is zou je de Asus als enige router in het netwerk moeten hangen.
Als je een kabelmodem hebt: Deze in bridge zetten, en vanaf de Asus alles via switches verder verdelen door het huis..
Haha dat is precies de situatie zoals ik hem voorheen had. Was niet werkbaar qua kabels etc.
Volgende keer doe ik gewoon fabrieksinstellingen niet, volgens mij maakt dat geen zak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Dan is het netwerk dus niet optimaal aangelegd.

Dit is niet lullig bedoeld, maar meestal bouw je een netwerk op vanaf de router die het netwerk van DHCP enzovoorts voorziet. Op het moment dat je via 'rare' tussensprongen zoals een 2de router moet gaan werken is het misschien beter om het hele netwerk eens opnieuw op te bouwen.

Zeker in thuissituaties is 2 routers in een netwerk geen ideale situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij gaf de router zelf aan dat er een IP conflict was en veranderde dat zelf automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Richub schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 11:48:
Dan is het netwerk dus niet optimaal aangelegd.

Dit is niet lullig bedoeld, maar meestal bouw je een netwerk op vanaf de router die het netwerk van DHCP enzovoorts voorziet. Op het moment dat je via 'rare' tussensprongen zoals een 2de router moet gaan werken is het misschien beter om het hele netwerk eens opnieuw op te bouwen.

Zeker in thuissituaties is 2 routers in een netwerk geen ideale situatie.
Ik heb juist laatst alles overnieuw opgebouwd.
Ik had met mijn Asus als router niet de mogelijkheid hem op een goede locatie te zetten voor fatsoenlijk wifi bereik.
Dus nu heb ik de UPC modem als router, en de Asus als AP, (en nog ergens een switch) wat goed werkt. Qua bekabeling kon het niet anders in dit (huur) huis.

Alleen het nadeel is dus na een reset dat hij niet meer in AP mode staat. Maar directe kabel tijdelijk gelegd net en alles werkt weer.

Maar de volgende keer doe ik gewoon die reset niet meer, volgens mij werkt het net zo goed zonder die reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robin198 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 11:50:
[...]
Maar de volgende keer doe ik gewoon die reset niet meer, volgens mij werkt het net zo goed zonder die reset.
De reset is nodig om de nieuwe functies te kunnen gebruiken.

Half uurtje werk in totaal vanaf updaten tot en met klaar voor gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
@Robin168:
Okee, ik dacht dat de Asus ook als router stond ingesteld.

Dat is dus inderdaad wel een goed opgezet netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker010
Ik ben van plan zometeen de Merlin fw op mn 68u te zetten. Zijn er dingen die ik alvorens of na de installatie moet doen, zoals resetten ofso?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweaker010 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 18:08:
Ik ben van plan zometeen de Merlin fw op mn 68u te zetten. Zijn er dingen die ik alvorens of na de installatie moet doen, zoals resetten ofso?
Resetten na de update is wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker010
Nou kom ik in de nieuwste Merlin fw geen mogelijkheid tegen om Tx op te schroeven naar boven de 100? Als ik de Tx power adjustment wilt aanpassen gaat ie weer terug naar 100. Iemand idee wat ik fout doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 19:13
Na de laatste update mag ik het wachtwoord van de router niet meer wijzigen.
Krijg de melding "speciefied time interval can not overlap "

Ik probeer de lokale tijd te veranderen maar word geweigerd.
Iemand deze melding gehad?

*Gevonden, ik moest eerst de Japanse tijd invullen, daarna kon ik terug naar Amsterdam 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Von Henkel op 10-01-2015 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Ben van plan een AC87U aan te schaffen. Als het goed is dezelfde firmware als de AC68U. Weet iemand of het mogelijk is Access Control Lists te gebruiken op deze router?

Situatie is namelijk dat ik een port forward moet instellen, welke enkel een aantal specifieke WAN adressen faciliteert. De standaard port forwarding optie biedt dat niet aan, als ik de manual zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GenetiX schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 22:02:
Ben van plan een AC87U aan te schaffen. Als het goed is dezelfde firmware als de AC68U. Weet iemand of het mogelijk is Access Control Lists te gebruiken op deze router?

Situatie is namelijk dat ik een port forward moet instellen, welke enkel een aantal specifieke WAN adressen faciliteert. De standaard port forwarding optie biedt dat niet aan, als ik de manual zo lees.
Volgens mij is de originele firmware, afkomstig van Asus, niet exact hetzelfde. Ze hebben ook een verschillend versienummer.

ASUS RT-AC68U Firmware version 3.0.0.4.378.3813

ASUS RT-AC87U Firmware version 3.0.0.4.378.3754

De Merlin firmware met eenzelfde versienummer is wel voor beiden geschikt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker010
Is het ook mogelijk om met deze router de snelheid te beperken voor het gastnetwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweaker010 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 02:26:
Is het ook mogelijk om met deze router de snelheid te beperken voor het gastnetwerk?
Zo te zien in de opties niet. Alleen een tijdslimiet.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/ad38eecb725e6f97ce16a63d9a798d0f.jpg

Edit:
Dit vond ik online, geen ervaring mee, wellicht wel te proberen.

1. Let's imagine that Router local IP 192.168.1.1
2. Set "LAN" >> "LAN IP" >> "Subnet Mask" - 255.255.254.0
3. go "LAN" >> "DHCP Server".
4. Manually Assigned IP to all your home computers by MAC adress. (from 192.168.1.* range).
5. Set "IP Pool Address" from 192.168.0.10 to 192.168.0.100 (DHCP pool).
6. go "Traffic Manager" >> "QoS".
7. Activate QoS.
8. Create User Specify Rule with: priority - Lowest, Protocol - Any, Source IP or MAC - 192.168.0.*
9. Set speed limits of the "Lowest priority" as you wish. It will be Limits for guest subnetwork.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2015 03:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
De laatste Asus firmware had bij mij de bug dat ikzelf door mijn eigen server gehoste afbeeldingen niet kon zien. Bijvoorbeeld in deze post. Logde ik via 3G of een extern netwerk in op GoT, dan zag ik de plaatjes weer wel. NAT loopback was dus bugged.
Na het switchen naar de laatste Merlin release werkte NAT loopback weer wel.

Wat mij opvalt is dat de laatste Asus firmware 31 MB is, terwijl de laatste Merlin release 21 MB is. Dat is wel een erg groot verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Merlin heeft ook weer een update met alleen 2 Fixen (RT-AC68U_3.0.0.4_376.49_5) tov RT-AC68U_3.0.0.4_376.49_4

376.49_5 (9-Jan-2015)
- FIXED: Vulnerability in infosvr (CVE-2014-9583) (Asus bug)
- FIXED: Additional security issue in infosvr (incorrect memcpy()
call) (Asus bug)

[ Voor 13% gewijzigd door MikeOO op 11-01-2015 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
hardware-lover schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 23:52:
[...]

Volgens mij is de originele firmware, afkomstig van Asus, niet exact hetzelfde. Ze hebben ook een verschillend versienummer.

ASUS RT-AC68U Firmware version 3.0.0.4.378.3813

ASUS RT-AC87U Firmware version 3.0.0.4.378.3754

De Merlin firmware met eenzelfde versienummer is wel voor beiden geschikt.
Dat is mooi. Stel dat ik Merlin gebruik, kan iemand ook wat zeggen over de functionaliteit zelf? Zie quote:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:46

knakworst

Get more sats!

Tweaker010 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 19:43:
Nou kom ik in de nieuwste Merlin fw geen mogelijkheid tegen om Tx op te schroeven naar boven de 100? Als ik de Tx power adjustment wilt aanpassen gaat ie weer terug naar 100. Iemand idee wat ik fout doe.
Ik zou gewoon de laatste fork installeren van de 374 versie.
http://forums.smallnetbuilder.com/showthread.php?t=18914

Hierin zijn alle security patches up-to-date, en is de Tx power tot 200mW op 5GHZ en 100 mW op 2.4GHz volledig instelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 18:07
In de nieuwe asus firmware is het vermogen nu een percentage van het toegestane powerlevel. 100% is 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:07
Is het ook mogelijk om de WAN poort op een vaste snelheid te zetten? Ik zit namelijk verbonden op een switch met de snelheid vast gezet op 10Mb Full. Met standaard instelling op mijn laptop of router haal ik dan maar 1Mbps door conflict met Autonegotiation over de snelheid. Zet ik mijn laptop vast met de drivers van de nic op 10Mb Full dan haal ik ook de 10Mbps. Nu zou ik graag mijn router ook op die snelheid vast willen zitten, zodat ik weer wifi heb.
Is dit mogelijk met een alternatieve firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Vage poep:
Als ik in de Merlin firmware op de link naar de downloadsite van de meest recente firmware klik, kom ik in een soort loop terecht: Bijna alle sites worden dan doorgelinkt naar de loginsite van mijn RT-AC68u.
Pas na een reboot van de Asus kan ik weer normaal surfen. Bugje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leussink
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 12:47
Ik ben opzoek naar een nieuwe router en heb even rond zitten kijken en kwam gisteren 2 goede opties tegen:

- Netgear Nighthawk AC1900
- Asus RT-AC68U

Ik twijfel enorm tussen beide, in verschilende tests komt de Nighthawk beter naar voren. Van de asus spreken mij deze opties wel aan: 256MB RAM, DUAL-Band, VPN Server, Download manager, USB HDD sharing.

Ik wil hem gebruiken voor glasvezel internet voor vele wifi devices en enkele bedrade devices (vaste PC en mediaspeler). Daarnaast download ik ook veel en de Download manager van asus lijkt me geweldig. Bereik en snelheid is dus belangrijk. Mijn 2 TB HDD (USB 3.0) zou ik graag willen delen in het netwerk en als ik hier ook nog mee kan downloaden zonder een PC is dit helemaal top.

Wat zijn jullie ervaringen en advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Die downloadmanager is niet ideaal om bij glasvezelinternet te gebruiken: De cpu van deze routers is gewoonweg te traag om deze hoge snelheden bij te houden.

Beide routers zijn zo ongeveer het beste wat er nu te koop is.
Kijk naar wat elke router aan opties biedt, en welke opties je zelf nodig hebt. Baseer je keuze daarop, en niet op een paar procent snelheidsverschil bij testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Leussink schreef op zondag 11 januari 2015 @ 15:52:
[knip]

Wat zijn jullie ervaringen en advies?
Je hebt toch al een apart topic lopen betreffende je vraag?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker010
Ik draai de nieuwe Merlin fw op mijn ac68u. Heb niet veel lopen tweaken (bijna niks). Maar mijn Temperatuur van de router is best hoog vind ik -> 2.4Ghz 49graden, 5Ghz 50graden en CPU (waar ik het meest van opkijk..) 73graden. Hoe is dat bij jullie? En is dit normaal of is het toch wel aan de hoge kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:06
Tweaker010 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 01:09:
Ik draai de nieuwe Merlin fw op mijn ac68u. Heb niet veel lopen tweaken (bijna niks). Maar mijn Temperatuur van de router is best hoog vind ik -> 2.4Ghz 49graden, 5Ghz 50graden en CPU (waar ik het meest van opkijk..) 73graden. Hoe is dat bij jullie? En is dit normaal of is het toch wel aan de hoge kant
Same here hoor

Legend: 2.4 GHz - 5 GHz - CPU
Current Temperatures: 50 °C - 51 °C - 73 °C

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

De temperatuur van de processors mag best hoog worden. Ik kan mij nog een zomerse dag herinneren dat na intensief dataverkeer de cpu temp ruim boven de 90 graden kwam.
De cpu temp mag ook best hoog oplopen, volgens de specs. Ik meen dat ik ergens had gelezen dat 110 graden ook nog mag.
RMerlin is ook actief in het forum op smallnetbuilder. Daar heeft hij eens gezinspeeld op het feit dat zijn tweak om de temps weer te geven zoveel vragen oproept, dat hij dat misschien wel weer ging terugdraaien.
Mijn advies: negeer de temepratuur aanduuidingen; voegt inhoudelijk niets toe. Is meer een gimmick 'omdat het kan'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Tmax van de CPU is 130 graden (staat ook op smallnetbuilders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 19:13
ASUS RT-AC68U Firmware version 3.0.0.4.378.3873

-Fixed infosvr security issue.
-Fixed Cross-site request forgery security issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Het maffe is als ik nu van Merlin terug wil flashen naar de Asus firmware dat er helemaal niks gebeurt.

Het flashen lijkt op de gewone manier te beginnen, de router reboot ook, maar na de reboot staat de Merlin firmware er nog steeds op. Ook resetten en daarna meteen flashen werkt niet.

Vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Von Henkel schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:03:
ASUS RT-AC68U Firmware version 3.0.0.4.378.3873

-Fixed infosvr security issue.
-Fixed Cross-site request forgery security issue
Bedankt voor de info , wel erg kort achter elkaar een nieuwe firmware.

Zou je na deze update ook een reset moeten uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:12:
[...]
Bedankt voor de info , wel erg kort achter elkaar een nieuwe firmware.

Zou je na deze update ook een reset moeten uitvoeren?
Mijn zelfde gedachte ook, maar dan voor de AC87U omdat ook daar een nieuwere firmware voor is verschenen gisteren; ASUS RT-AC87U Firmware version 3.0.0.4.378.3885

Er wordt geen melding van gemaakt maar mogelijk gaat Asus er vanuit dat de voorlaatste versie al op het apparaat is geflashed waarbij de reset wel moet worden uitgevoerd?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:18:
[...]

Mijn zelfde gedachte ook, maar dan voor de AC87U omdat ook daar een nieuwere firmware voor is verschenen gisteren; ASUS RT-AC87U Firmware version 3.0.0.4.378.3885

Er wordt geen melding van gemaakt maar mogelijk gaat Asus er vanuit dat de voorlaatste versie al op het apparaat is geflashed waarbij de reset wel moet worden uitgevoerd?
Bij mij draait de nieuwste versie nu prima en bij de vorige update had ik inderdaad al een reset uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
Vandaag mijn AC87U binnen gekregen. Als ik het zo lees (en zie in onderstaande Merlin demo) heeft de Merlin firmware beperkte meerwaarde t.o.v. de originele. Het wordt pas echt spannend wanneer er een fully functional versie van OpenWRT of DD-WRT op kan draaien.

Merlin demo: http://ec2-54-202-251-7.u...zonaws.com:8080/index.asp
DD-WRT demo: https://www.dd-wrt.com/demo/

[ Voor 9% gewijzigd door GenetiX op 13-01-2015 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Je link werkt niet, forbidden.

Jammer, ben altijd wel nieuwschierig naar de voors en tegens van de verschillende firmwares.

Edit:
Fix werkt, bedankt. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Richub op 13-01-2015 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 18:02
Watskebeurd met de prijzen? Hij is opeens 15-20 Euro hoger.....

pricewatch: Asus RT-AC68U Zwart

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Je hebt wel vaker zo'n schommeling, bovendien is de dollar afgelopen tijd flink gestegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 18:02
Oja, dollar, goeie.... Dan voel ik nu ongeveer voor het eerst in hardware: had ik vorige week maar besteld!
(of het altijd geldende "even wachten maar").

De 68U zal toch nog niet EOL zijn?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Lijkt mij niet, er is net een witte uit, en de 66U is ook nog overal te koop (zelfs de 56U). Verder zijn de firmwares altijd voor de hele serie, dus voorlopig verwacht ik support. Hoewel ik toch bij de 374 fork blijf ivm beter wifi bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

S0epkip schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 09:03:
[knip]

De 68U zal toch nog niet EOL zijn?
EOL producten pik je er op tweakers via PW altijd vrij gemakkelijk tussenuit. Meestal volgt er bij enkele shops een (opvallende)prijs verlaging en het aantal shops wat een product daadwerkelijk kan leveren wordt iedere dag minder. Dat gaat voor dit type nog steeds niet op op dit moment :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Afgelopen dinsdag postte ik dat ik op de normale manier niet van de Merlin firmware terug naar de Asus firmware kon flashen. Wat ik ook deed, de Merlin firmware bleef op de router staan.

Uiteindelijk is het me wel gelukt via de restoration tool. Wel slecht dat de normale manier niet meer werkt... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 19:46

RC2

Resistance is futile

net de ac87u besteld voor 175 euro, leek mij een goede deal.
Ben benieuwd wat voor verbetering dit gaat zijn voor mijn bereik en snelheid tov van het gewone kabelmodem.

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Mijn RT-AC68u zorgde ervoor dat mijn hele netwerk soepeler liep.
Mijn wifi werd sneller (duh), en de internetverbinding werd ook beter, vooral wat latency en gaming (lag in online games) en torrents betreft.

Ik ben iig erg tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:39

Jheroen

Jheroen

Twijfel alom.. wil de huidige rt n 66 u verkopen en voor een asus met een hogere throughput gaan waarbij tevens nieuwe techniek het gebruik voor de komende jaren zeker stelt.
de ac68u lijkt de beste keuze maar de ac87u is de opvolger, ik lees alleen over de laatste variant best veel ellende en vraag me af of dat wel een goede keuze is. We maken hier gebruik van g en n connecties dus geen high tech verbindingen, wat is slim om te doen toch gaan voor de betaalbare ac68u of voor de dure (220 euries) ac87u...

Iemand de gouden tip?

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Als je geen AC-devices hebt, levert een nieuwe router ook niet zo heel veel op. Een g-device wordt echt niet sneller op een AC-router (of een N-router)

Persoonlijk zou ik dan nog een jaartje wachten totdat je wel Clients hebt die AC kunnen benutten. Tegen die tijd zijn de MuMiMo AC-routers volwassen en goedkoper geworden.
Ik doe momenteel iig hetzelfde. ik heb een oude linksys e3000, welke voor het internet browsen voldoet. De paar AC-devices die ik heb hebben de extra snelheid niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:39

Jheroen

Jheroen

Dat is waar, ik krijg alleen nu nog wat terug voor de rt n 66 u, daarnaast heeft de ac68u een beter testresultaat op SNB, onder meer is de throughput een stuk hoger en aangezien popcorn en downloaden uit ng vaak gebeurt en alles daarnaast ook goed moet blijven werken.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Ik denk dat je dan meer voordeel haalt uit een goedkope router er bij, zodat je je G en N devices kunt scheiden. Een G-device trekt je sneldheid op je N-devices fors naar beneden (zet je router maar eens op N-only)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sKOWFVie3tpdWXoTagDZ7xua/full.jpg

Dit heb ik sinds de laatste update bij mijn status op de RT-AC68U.

Meer mensen die dit hebben? Na een reboot blijft het zelfs zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Heb je een factory reset gedaan na de laatste update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razr schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:04:
Nee , wel bij de update daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 15:54

DYX

Ik heb de AC68U nu al maand of 6 met de standaard firmware (wel laatste versie), maar gisteren crashte hij weer volledig. De lichtjes erop knipperen nog steeds netjes (modem ook) alof hij gewoon netejs bezig is, maar zowel wifi als wired ligt het gehele netwerk er helemaal uit. Router(UI & IP) zelf is ook niet meer te benadered.
Van de week maar even een factory reset doen en alles opnieuw instellen en kijken of dit helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razr schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:04:
Na een factory reset blijft het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:53:
[...]

Na een factory reset blijft het probleem.
Ik gebruik dezelfde router met Merlin firmware (RT-AC68U - 3.0.0.4.376.49.5.) en werkt bij mij prima.
Weet niet welke firmware je gebruikt, de originele of die van Merlin.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2118042/meter.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door MikeOO op 20-01-2015 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de meest recente originele Asus firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:46:
[...]

Ik gebruik de meest recente originele Asus firmware.
Je zou als je niet wilt wachten of er waarde aan hecht die van Merlin kunnen proberen of het dan wel weer werkt. Het is dezelfde firmware alleen met aan aantal verbeteringen en je installeert de firmware verder op dezelfde manier als de originele dus verder geen risico.

http://asuswrt.lostrealm.ca/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tips , maar ik blijf op de originele firmware , altijd al gedaan.

Verder werkt de router perfect , het is denk ik een bug in de firmware.

Ik wacht wel op de volgende firmware en hoop dat die bug er dan uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker010
Weet iemand of je op deze router kan zien, middels inloggen op webinterface van 68U, wat de aangesloten devices uitspoken op het internet? Dus welke sites ze bezoeken en dat sorot stuff? Ik heb e.e.a. gegoogled, maar tevergeefs niks gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Tweaker010 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:34:
Weet iemand of je op deze router kan zien, middels inloggen op webinterface van 68U, wat de aangesloten devices uitspoken op het internet? Dus welke sites ze bezoeken en dat sorot stuff? Ik heb e.e.a. gegoogled, maar tevergeefs niks gevonden.
Nee dat kan zover ik weet en kan vinden niet. Denk dat je dan eerder naar een router met OpenWRT of iets moet gaan. Daar kun je zelf software op installeren en heb je meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker010
MikeOO schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 07:47:
[...]

Nee dat kan zover ik weet en kan vinden niet. Denk dat je dan eerder naar een router met OpenWRT of iets moet gaan. Daar kun je zelf software op installeren en heb je meer mogelijkheden.
Ik draai de fw van Merlin, die kan het ook niet, althans mij nog niet gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Tweaker010 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:38:
[...]

Ik draai de fw van Merlin, die kan het ook niet, althans mij nog niet gelukt
fr van Merlin is verder niet veel anders dan het origineel met verbeteringen. Denk niet dat dit direct op de router gaat lukken. Mogelijk dat er iets is voor op een PC wat je kunt draaien alleen moet deze dan aan blijven. Ik weet niet wat je doel er mee is maar mogelijk kun je wel sites blokkeren die niet bezocht mogen worden.

Let ook op dat je dit niet zomaar mag doen zonder dat je dit bekend maakt. Thuis zal dat niet een groot probleem zijn maar als je dit zakelijk gaat inzetten dan mag je dit niet doen zonder dat je dit ook meld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Tweaker010 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:34:
Ik weet niet wat het doel is, maar ik heb thuis op basis van het MAC-adres de laptop van de kinderen via OpenDNS op het www aangesloten. Zo blijven zij iig verschoond van natuurfoto's, (verbaal)geweld e.d. De andere (draadloze) clients hebben vrije toegang tot het www. Ondanks dat we goed met de kinderen kunnen praten over wat zij doen en laten op het www, we hebben niet te allen tijde zicht op welke links zij klikken e.d. Tevens is er zo een extra filter voor malware e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
Je kunt prima met de standaard Asus firmware zien welke verbindingen elk mac adres maakt, via netstat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 15:06
GenetiX schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 18:41:
Vandaag mijn AC87U binnen gekregen. Als ik het zo lees (en zie in onderstaande Merlin demo) heeft de Merlin firmware beperkte meerwaarde t.o.v. de originele. Het wordt pas echt spannend wanneer er een fully functional versie van OpenWRT of DD-WRT op kan draaien.

Ben je er al achter of jouw probleem opgelost is met deze router? Ik zit met precies hetzelfde nl. Heb nu een D-Link en die heeft imbound filters waarmee je dit perfect kunt instellen. Maar deze functie kan ik alleen maar vinden bij D-Link. En deze router is zeer dringend aan vervanging toe...

Wat ik heb kunnen vinden is dat je met Merlin dit kunt instellen via iptables. Het werkt dat wel zoals jij wilt (port forward vanaf vooraf gedefinieerde IP-adresssen) maar is niet zichtbaar in de UI.

DD-WRT ben ik wat huiverig voor, het schijnt dat je dan op sommige routers niet de volledige snelheid haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Omdat ik een stabiele router met VPN mogelijkheid zocht, ben ik uitgekomen bij de RT-AC68U. Hem vandaag voorzien van de laatste Asus 3.0.0.4.378.3873 firmware en ingesteld, dit alles verliep vlekkeloos. Ik hoop vooral dat deze router stabiel is omdat ik mijn glasvezel verbinding met de buren deel. Ik blijf dit topic volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
GenetiX schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 18:41:

Om hier even op terug te komen: YES! Het werkt! Ik heb op goed geluk de AC-68U besteld en gisteren binnen gekregen. Meteen de Merlin firmware erop gezet. Het instellen van de portforwarding voor specifieke WAN-adressen kan met iptables en gaat als volgt (er vanuit gaande dat de basic instellingen gedaan zijn:
  • Zet de SSH daemon aan (alleen toegang vanaf LAN)
  • Formatteer de JFFS partitie en reboot de router
  • Log met ssh in (bv Putty) op de router
  • Maak in de directory /jffs/scripts een bestandje aan genaamd nat-start bv met VI
  • Typ je shell-script (dus beginnen met !# etc) Zie voorbeeld hieronder
  • Sla het bestand op en maak het executabe (chmod 777)
  • Reboot de router
Uiteraard alles binnen de sterretjes vervangen door je eigen waarden. Ook is het van belang om het script in VI te typen, en niet op Windows aan te maken en vervolgens met WinSCP over te zetten. Dat leverde mij een niet-werkend script op. Uiteindelijk kostte het me de hele avond om het aan de praat te krijgen, maar dit is wel heel handig.
code:
1
2
3
#!/bin/sh

iptables -t nat -A VSERVER -p tcp -m tcp -s *WAN ip-adres* --dport *inkomend poortnummer* -j DNAT --to *LAN ip-adres*:*LAN poortnummer*

Router bevalt verder ook prima, ontvangst is VEEL beter dan de vorige (5 jaar oude D-Link) router en ook sneller. Vooralsnog is het stabiel, we zullen zien of dat zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
PhilipsFan schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 23:24:
[...]

Om hier even op terug te komen: YES! Het werkt! Ik heb op goed geluk de AC-68U besteld en gisteren binnen gekregen. Meteen de Merlin firmware erop gezet. Het instellen van de portforwarding voor specifieke WAN-adressen kan met iptables en gaat als volgt (er vanuit gaande dat de basic instellingen gedaan zijn:
  • Maak in de directory /jffs/scripts een bestandje aan genaamd nat-start bv met VI
  • Reboot de router
Uiteraard alles binnen de sterretjes vervangen door je eigen waarden. Ook is het van belang om het script in VI te typen, en niet op Windows aan te maken en vervolgens met WinSCP over te zetten. Dat leverde mij een niet-werkend script op. Uiteindelijk kostte het me de hele avond om het aan de praat te krijgen, maar dit is wel heel handig.
code:
1
2
3
#!/bin/sh

iptables -t nat -A VSERVER -p tcp -m tcp -s *WAN ip-adres* --dport *inkomend poortnummer* -j DNAT --to *LAN ip-adres*:*LAN poortnummer*

Router bevalt verder ook prima, ontvangst is VEEL beter dan de vorige (5 jaar oude D-Link) router en ook sneller. Vooralsnog is het stabiel, we zullen zien of dat zo blijft.
Je krijgt standaard van je provider maar 1 WAN adres die gekoppeld wordt aan je router dus ben benieuwd met welk doel je dit nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
MikeOO schreef op zondag 25 januari 2015 @ 07:44:
[...]

Je krijgt standaard van je provider maar 1 WAN adres die gekoppeld wordt aan je router dus ben benieuwd met welk doel je dit nodig hebt.
Het gaat er om dat je een specifiek WAN adres via NAT kan benaderen. Ik wil bijvoorbeeld een bepaalde web server in mijn netwerk kunnen benaderen vanuit het internet. Nu wil ik nog extra beveiligen door dit alleen te kunnen benaderen vanaf bepaalde IP adressen (bijvoorbeeld IP adres werkgever).

Het gaat dus om externe WAN adressen, niet het WAN adres dat je toegewezen krijgt van je provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
GenetiX schreef op zondag 25 januari 2015 @ 13:18:
[...]

Het gaat er om dat je een specifiek WAN adres via NAT kan benaderen. Ik wil bijvoorbeeld een bepaalde web server in mijn netwerk kunnen benaderen vanuit het internet. Nu wil ik nog extra beveiligen door dit alleen te kunnen benaderen vanaf bepaalde IP adressen (bijvoorbeeld IP adres werkgever).

Het gaat dus om externe WAN adressen, niet het WAN adres dat je toegewezen krijgt van je provider.
Ok nu snap ik hem >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
PhilipsFan schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 23:24:
[...]

• Reboot de router
code:
1
2
3
#!/bin/sh

Dank voor de toelichting! Ik ga eens kijken of dit in de standaard firmware ook werkt. Die draait echt een stuk stabieler dan Merlin op AC87U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
@GenetiX
Waarom gebruik je niet een wan adres, of domein-naam, met een bepaalde poort, waarna die je die portforward naar het interne ip-adres van je webserver?
Het is misschien iets minder mooi, maar een stuk simpeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
GenetiX schreef op zondag 25 januari 2015 @ 13:39:
[...]

Dank voor de toelichting! Ik ga eens kijken of dit in de standaard firmware ook werkt. Die draait echt een stuk stabieler dan Merlin op AC87U.
Volgens mij heeft AsusWRT standaard geen persistent JFFS partitie (dus geen plek om je scripts op te slaan) en ook geen sshd. Misschien kun je er met telnet op aanloggen. Laat in ieder geval even weten of het je lukt!

Ik ben intussen aan het stoeien met de OpenVPN server in Merlin. Ik had dit al op een Raspberry Pi draaien, maar als de router het erbij kan doen, zou dat heel handig zijn. Alleen ik heb ruzie met de HMAC authorisatie. Ik was in de veronderstelling dat, als je HMAC key niet klopt met wat de server verwacht, dat er dan helemaal geen antwoord wordt gegeven (dus voor een aanvaller die het certificaat niet heeft lijkt de server uit te staan). Maar als ik in het .ovpn bestandje de TLS-auth key handmatig aanpas (en dus ongeldig maak) dan maakt ie gewoon verbinding. Dat lijkt me niet de bedoeling, maar misschien heb ik verkeerd begrepen hoe het werkt. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
PhilipsFan schreef op maandag 26 januari 2015 @ 02:09:
[...]

Volgens mij heeft AsusWRT standaard geen persistent JFFS partitie (dus geen plek om je scripts op te slaan) en ook geen sshd. Misschien kun je er met telnet op aanloggen. Laat in ieder geval even weten of het je lukt!

Ik ben intussen aan het stoeien met de OpenVPN server in Merlin. Ik had dit al op een Raspberry Pi draaien, maar als de router het erbij kan doen, zou dat heel handig zijn. Alleen ik heb ruzie met de HMAC authorisatie. Ik was in de veronderstelling dat, als je HMAC key niet klopt met wat de server verwacht, dat er dan helemaal geen antwoord wordt gegeven (dus voor een aanvaller die het certificaat niet heeft lijkt de server uit te staan). Maar als ik in het .ovpn bestandje de TLS-auth key handmatig aanpas (en dus ongeldig maak) dan maakt ie gewoon verbinding. Dat lijkt me niet de bedoeling, maar misschien heb ik verkeerd begrepen hoe het werkt. Iemand een idee?
SSH is te configureren. Maar makkelijker is telnet even aan te zetten en weer dich te zetten na change. Zelf heb ik de PPTP VPN server ingericht. Ik vind het verbinden naar dat type VPN een stuk makkelijker dan via OpenVPN (waar je op iOS devices weer een aparte client voor nodig hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Open VPN zou veiliger moeten zijn. Ik gebruik ook de PPTP omdat die 'gebuiksvriendelijker' is en ik er toch eigen alleen maar TV mee wil streamen.

@PhilipsFan, is het een ramp dat het werkt nadat je zelf het bestandje geëdit hebt? Of zie ik nu een beveiliginsrisico over het hoofd? Die key / dat bestandje moet je sowieso voor jezelf houden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:18

mjl

Ugh

Ik heb ff zitten zoeken maar kan het niet vinden:

Onder "Tools - Other Settings" kun je de traffic history laten opslaan. Ik wil dat naar mijn NAS (QNAP) laten doen. Wat moet ik invullen alhier (in windows is het: \\nasnetwerknaam\Public\logfiles)?

Of kan het alleen naar USB (dat voorbeeld had ik gevonden maar vind ik niet handig...)?

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akilla
  • Laatst online: 13-09 18:28
Ik zit er over na te denken om deze router te gaan kopen(goede ervaringen met asus gehad bij m'n ouders thuis), echter wat ik veel in de reviews van deze router zie is het slechte bereik op de 2,4ghz band. Het enige wat ik niet kan vinden is waarom dit slecht is(zitten ze op 10 meter van de router af, zitten er 30 muren tussen etc.)

Ik zit namelijk 4-5 meter van de router af, zonder muren e.d. en vraag me nu af ik een goede verbinding kan maken op de 2,4 ghz band, dus ervaringen met deze afstanden hier? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de RT-AC68U al meer dan een jaar en ik ben zeer tevreden.
Het Wifi signaal is bij mij in het hele huis prima , zelfs in de tuin is het OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Laatst online: 13-09 23:23
Leuk topic.

Ben aan het twijfelen tussen een nieuwe 7490 FB of mijn bestaande FB (i.v.m Dect) i.c.m de RT-AC68U ivm de Wifi capaciteiten.

Ik lees hier ( http://www.theregister.co..._802_11ac_routers/?page=7) dat het toch een goed apparaat is , echter zie ik ook bij de reviews hier op TW weer wat negatieve reacties.
Heeft iemand paktijk test/ervaring tussen een 7490FB en de Asus?

Mijn 2e vraag is m.b.t IoT ( IPv6) ( internet of Things ). Ik wil enkele wifi apparaatjes via het internet benaderen via hun IPv6, heeft de Asus daar aanleg voor? Geen hikups bij het doorzetten van verbindingen naar IPv6 only devices? Een maat van me had een D-link met alleen maar af/onder-brekingen.

Alvast bedankt
Pagina: 1 ... 7 ... 24 Laatste