Het hangt er vanaf hoeveel obstakels er in de 10 meter zijn. Als je duur een muur heen gaat verlies je met elke router signaal. Zeker als er ook nog eens staal verwerkt zit in een muur.Akilla schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 10:28:
Ik zit er over na te denken om deze router te gaan kopen(goede ervaringen met asus gehad bij m'n ouders thuis), echter wat ik veel in de reviews van deze router zie is het slechte bereik op de 2,4ghz band. Het enige wat ik niet kan vinden is waarom dit slecht is(zitten ze op 10 meter van de router af, zitten er 30 muren tussen etc.)
Ik zit namelijk 4-5 meter van de router af, zonder muren e.d. en vraag me nu af ik een goede verbinding kan maken op de 2,4 ghz band, dus ervaringen met deze afstanden hier?
Ik woon zelf in een oud huis met houten vloeren en heb al heel wat router gehad in de jaren. Geen een router kwam door de houten vloer heen terwijl de router in de voorkant van het huis staat en ik aan de achterkant op de 1ste etage zit. Woonkamer is slecht 6 meter lang dus hooguit dat het schuin het signaal 8 meter moet afleggen en door 1 houten vloer moet. Het signaal kan ik net nog ontvangen met de Asus ook. Ik heb het opgelost door een AP te plaatsen. In de woonkamer zelf (6 x 4 mtr) uitstekend dekking ook met 5Ghz.
Voordeel van de Asus is dat hij super stabiel is, ook met veel download blijft hij prima presteren en resetten zoals je soms met instap router moet doen hoef ik nooit.
Je vraag kan ik dan ook beantwoorden dat je dit prima kunt ontvangen. Geen muren dan zal bijna elke router prima werken op deze afstand.
Ja kan ook altijd de router bij een webshop aanschaffen en dan test je het uit. Als je zoveel mogelijk in de verpakking laat kun je dit prima uittesten en als het niet aan je verwachtingen voldoet heb je 14 dagen om deze retour te sturen. Elk huis en omgeving is anders en hierdoor zelf hetzelfde apparaat anders werken.