[Ervaringen] Asus RT-AC68U Dual-band Wireless-AC1900 Gigabit

Pagina: 1 ... 8 ... 24 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 07:37
Akilla schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 10:28:
Ik zit er over na te denken om deze router te gaan kopen(goede ervaringen met asus gehad bij m'n ouders thuis), echter wat ik veel in de reviews van deze router zie is het slechte bereik op de 2,4ghz band. Het enige wat ik niet kan vinden is waarom dit slecht is(zitten ze op 10 meter van de router af, zitten er 30 muren tussen etc.)

Ik zit namelijk 4-5 meter van de router af, zonder muren e.d. en vraag me nu af ik een goede verbinding kan maken op de 2,4 ghz band, dus ervaringen met deze afstanden hier? :)
Het hangt er vanaf hoeveel obstakels er in de 10 meter zijn. Als je duur een muur heen gaat verlies je met elke router signaal. Zeker als er ook nog eens staal verwerkt zit in een muur.

Ik woon zelf in een oud huis met houten vloeren en heb al heel wat router gehad in de jaren. Geen een router kwam door de houten vloer heen terwijl de router in de voorkant van het huis staat en ik aan de achterkant op de 1ste etage zit. Woonkamer is slecht 6 meter lang dus hooguit dat het schuin het signaal 8 meter moet afleggen en door 1 houten vloer moet. Het signaal kan ik net nog ontvangen met de Asus ook. Ik heb het opgelost door een AP te plaatsen. In de woonkamer zelf (6 x 4 mtr) uitstekend dekking ook met 5Ghz.

Voordeel van de Asus is dat hij super stabiel is, ook met veel download blijft hij prima presteren en resetten zoals je soms met instap router moet doen hoef ik nooit.

Je vraag kan ik dan ook beantwoorden dat je dit prima kunt ontvangen. Geen muren dan zal bijna elke router prima werken op deze afstand.

Ja kan ook altijd de router bij een webshop aanschaffen en dan test je het uit. Als je zoveel mogelijk in de verpakking laat kun je dit prima uittesten en als het niet aan je verwachtingen voldoet heb je 14 dagen om deze retour te sturen. Elk huis en omgeving is anders en hierdoor zelf hetzelfde apparaat anders werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:36

_Christiaan_

Master of SOG

Gisteren ook maar de knoop doorgehakt, en 150 euro neergeteld voor deze router; volgende week wordt hij bezorgd. Door de jaren heen heb ik 1 ding geleerd, en dat is dat je niet moet besparen op een router.

Door de jaren heen verschillende routers gehad, en die zijn allemaal stuk gegaan of waren onstabiel, dus zit ik nu weer sinds kort op mn oude vertrouwde Linksys WRT54GL met Tomato firmware, die het gewoon altijd doet. Maar die is nu toch echt te traag geworden. Ik hoop met de AC68U een router in huis gehaald te hebben waar ik vele jaren mee kan doen, zoals met de WRT54GL.

Ik vraag me af, wat raden jullie aan met de firmware? Is de meest recente firmware van Asus goed genoeg, of kan ik beter een andere flashen?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
_Christiaan_ schreef op zondag 01 februari 2015 @ 18:43:
Gisteren ook maar de knoop doorgehakt, en 150 euro neergeteld voor deze router; volgende week wordt hij bezorgd. Door de jaren heen heb ik 1 ding geleerd, en dat is dat je niet moet besparen op een router.

Door de jaren heen verschillende routers gehad, en die zijn allemaal stuk gegaan of waren onstabiel, dus zit ik nu weer sinds kort op mn oude vertrouwde Linksys WRT54GL met Tomato firmware, die het gewoon altijd doet. Maar die is nu toch echt te traag geworden. Ik hoop met de AC68U een router in huis gehaald te hebben waar ik vele jaren mee kan doen, zoals met de WRT54GL.

Ik vraag me af, wat raden jullie aan met de firmware? Is de meest recente firmware van Asus goed genoeg, of kan ik beter een andere flashen?
Gefeliciteerd, je hebt een monster gekocht! Wat mij betreft is de (meest recente) firmware van Asus simpelweg perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:36

_Christiaan_

Master of SOG

Mooi zo, goed om te weten dat het gewoon out of the box werkt. Zo te zien wel een beetje overkill (1 macbook en 1 iPhone verbonden, download maar zo af en toe eens een filmpje), maargoed heb em gekocht met het oog op de toekomst zullen we maar zeggen.

Is die 1900 Mbps trouwens ook daadwerkelijk haalbaar op 1 apparaat? Of is het gewoon max 1300 Mbps omdat je niet 'ac' en 'n' tegelijk kan gebruiken?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Er wordt inderdaad gesproken over 1300 en 600Mbps, geen 1900Mbps. 1300Mbps is alleen haalbaar als de ontvanger het aan kan. Er schijnen nog weinig apparaten te zijn die TurboQAM ondersteunen, zo haalt mijn mobiel 390Mbps op 5GHz en 72Mbps bij 2.4GHz. Dichter bij de router lopen die snelheden wel omhoog, maar de max van mijn mobiel ligt op 433Mbps.

Kortom, de volle snelheid zal je vast niet halen. Maar ik vind het wel goed om te weten dat de bottleneck van mijn netwerk de komende x jaren niet bij de router zit.

- edit -

Data Rate info:
802.11a : 6,9,12,18,24,36,48,54Mbps
802.11b : 1, 2, 5.5, 11Mbps
802.11g : 6,9,12,18,24,36,48,54Mbps
802.11n : up to 450Mbps
802.11n TurboQAM:up to600Mbps
802.11ac: up to 1300Mbps

[ Voor 30% gewijzigd door Chris.nl op 02-02-2015 13:40 . Reden: data rate specifications ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndrewBourgeois
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-03 17:32
Is het normaal dat de router in Access Point mode niet meer als VPN server kan dienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akilla
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 18:28
Bedankt voor de reacties btw! Ik heb hem gister besteld en heb hem nu binnnen :)
Van het weekend maar even m'n netwerk herbouwen met de nieuwe router en switch achter de ziggo modem/router :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Ik val zo maar even dit topic binnen na een lange zoekactie maar, is het iemand al gelukt om de router direct aan te sluiten op de glasvezel module ?
Ik sta eigenlijk op het punt om een RT-AC66 of RT-AC68 aan te schaffen nu er van de week glasvezel me huis is ingebracht maar, ik zou dus graag die hele experiabox op willen ruimen.

Ik hoor graag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:29
Turbo-Puppy schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 20:30:
Ik val zo maar even dit topic binnen na een lange zoekactie maar, is het iemand al gelukt om de router direct aan te sluiten op de glasvezel module ?
Ik sta eigenlijk op het punt om een RT-AC66 of RT-AC68 aan te schaffen nu er van de week glasvezel me huis is ingebracht maar, ik zou dus graag die hele experiabox op willen ruimen.

Zit je nog wel met telefonie. Internet en tv zou moeten werken.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Turbo-Puppy schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 20:30:

Daarom zit er ook een zoekfunctie in het forum. Dan hoef je niet alles te lezen maar kun je wel bv zoeken op glasvezel en zie de eerste reactie: [Ervaringen] Asus RT-AC68U Dual-band Wireless-AC1900 Gigabit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Vandaag voor de liefhebber is de router in de aanbieding bij MM voor 144 euro en betreft een witte variant.

http://www.mediamarkt.nl/...7,1811551.html?langId=-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

MikeOO schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 08:13:
[...]

Daarom zit er ook een zoekfunctie in het forum. Dan hoef je niet alles te lezen maar kun je wel bv zoeken op glasvezel en zie de eerste reactie: [Ervaringen] Asus RT-AC68U Dual-band Wireless-AC1900 Gigabit
Dank voor je reactie.
Kennelijk heb ik gezocht op de verkeerde woorden want, zoals reeds gezegd had ik dat al geprobeerd.

Goed, Ik heb inmiddels een RT-AC66U met een RP-53N. Ik ga zo dadelijk eens proberen deze aan te sluiten volgens de 1e post in je link. Op dit moment zit ik nog even op ADSL omdat het glasvezel kastje aangeeft nog niet gereed te zijn maar ik neem aan dat de instellingen niet anders zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:08
Er is een nieuwe Merlin release uit: 378.50

Changelog:
378.50 (7-Feb-2015)
- IMPORTANT: You must do a factory default reset, and manually
reconfigure your setting if coming from a version
older than 378.50. Failure to do so can
lead to various issues with wifi, OpenVPN,
and the new AC68U bootloader.

- IMPORTANT: Please read this changelog, especially the changes
related to jffs, user scripts/config and OpenVPN in
the previous 378.50 betas.

- NEW: Merged with Asus GPL 378_4129 code.
- CHANGED: Reverted back to vsftpd 2.x, as 3.0.2 doesn't work properly
on MIPS architectures (and possibly other particular
scenarios as well).
- CHANGED: Added warning to the DDNS page if you set the type
to Custom and either JFFS or custom script support isn't
enabled
- FIXED: A few unescaped quotes in the French dict breaking VPN pages
- FIXED: MAC list would get corrupted when removing and re-adding
entries on the MAC filter list
- FIXED: AC68U CFE update wasn't written to flash due to permission
issues
- FIXED: Static Key field wasn't visible when using HMAC authentication
- FIXED: syslogd was always enforcing the -S switch
- FIXED: When setting a static DHCP from the networkmap, the user-entered
name wouldn't be used. Now it gets used, and we rely on the rc
daemon to properly handle it if it's not a valid hostname (it will
simply not provide it to dnsmasq's static name list).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik raad iedereen aan om te updaten. Wifi performance is gewoon super!

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 15:09
Ik lees hier dat bij de laatse firmware's van de N66U and AC68U de prestaties minder zijn doordat er gecapped wordt op 80mw.
Ondervindt iemand hier ook problemen door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Kan zijn, maar mijn CFE is aangepast (heb het tot 200 beperkt, je kan tot 350 gaan zonder problemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dima_2005 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 16:17:
Kan zijn, maar mijn CFE is aangepast (heb het tot 200 beperkt, je kan tot 350 gaan zonder problemen)
Heb je een linkje naar een foolproof beschrijving voor dummies?? :)

Ik heb nu een behoorlijk oude firmware op de Asus moeten terugflashen om in ieder geval minstens een handshake te kunnen maken.
Tx power moet dan ~250 worden gezet.
Het werkt nu prima met zeer acceptabele speeds, maar ideaal is het niet zonder alle recente security fixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:20

knakworst

Get more sats!

Er is een 374 branch waarin wel alle security fixes zijn opgenomen:
http://forums.smallnetbuilder.com/showthread.php?t=18914

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 19:13
Iemand bij de Merlin software deze overclock functie al eens uitgeprobeerd?
Afbeeldingslocatie: http://img2.uploadhouse.com/fileuploads/20645/2064526256531486b81e01c6797b3e1d98eafc7a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2015 @ 16:34:
[...]

Heb je een linkje naar een foolproof beschrijving voor dummies?? :)

Ik heb nu een behoorlijk oude firmware op de Asus moeten terugflashen om in ieder geval minstens een handshake te kunnen maken.
Tx power moet dan ~250 worden gezet.
Het werkt nu prima met zeer acceptabele speeds, maar ideaal is het niet zonder alle recente security fixes.
Compleet foolproof en noob zou ik zeggen: nee. Als je niet weet waar je mee bezig bent, blijf er dan ook van af!
Ik heb het al eens uitgeschreven: Dima_2005 in "[Ervaringen] Asus RT-AC68U Dual-band Wireless-AC1900 Gigabit"
Als je daar weet waar ik het over heb in die tutorial, heb je voldoende kennis ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dima_2005 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 18:18:
Compleet foolproof en noob zou ik zeggen: nee. Als je niet weet waar je mee bezig bent, blijf er dan ook van af!
Als je daar weet waar ik het over heb in die tutorial, heb je voldoende kennis ;-)
Dank je, ik denk dat ik daar wel verder mee kom. _/-\o_
Dank je maar ik heb deze fork versies al eerder uitgeprobeerd, maar de Tx gaat ook daar niet verder dan 200mW en dat blijkt hier net een streepje tekort.
Met 250/300 loopt alles prima, ik weet dat ik beter een stel access points kan plaatsen. ;)

Het is wel te hopen dat deze Merlin fork ondersteund blijft want hij werkt sowieso beter dan de standaard Merlin.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2015 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Wat veel mensen vergeten bij wifi verbindingen: Je kunt wel een 500 mW accespoint opzetten, maar het apparaat waar je verbinding mee maakt is zelf vaak maar 40-80 mW.

Oftewel: Je kunt wel een kickass accesspoint opzetten, maar als je laptop, tablet of telefoon niet genoeg power heeft om de datapakketjes terug te zenden naar dat accesspoint krijg je nooit een goede verbinding.

Het werkt vaak beter om 2 of meer accesspoints neer te zetten als het gebied waarop je bereik wilt hebben erg groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Richub schreef op zondag 08 februari 2015 @ 10:12:
Er is een nieuwe Merlin release uit: 378.50

Changelog:

[...]
Omdat je een reset moet uitvoeren raak je alle instellingen kwijt. Een Backup / Restore is via de GUI wordt niet aangeraden omdat er veel dingen veranderd zijn die bij een restore mogelijk niet goed gaan.

Via onderstaande methode kun je wel een veilige backup maken van alle instellingen en na de upgrade weer terugzetten.
http://forums.smallnetbuilder.com/showthread.php?t=19521

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-03 20:11
Merk zelf, mede door de plaatsing van de router (die bij mij redelijk onoverkoombaar is) dat het bereik door het hele huis niet goed is. De router staat namelijk in een hoekje van het huis, en haalt daardoor (logischerwijs) geen goed signaal meer op zon 10/13 meter afstand. Dat was eigenlijk wel het doel en ik wilde daarmee afstand doen van mijn homeplug.

Ga nu denk ik downgraden naar een iets goedkopere router (Archer C7 o.i.d.) icm een homeplug. Niet de snelste oplossing maar wel in mijn geval de meest praktische.

Misschien heeft iemand er iets aan met een vergelijkbare opstelling en niet direct de mogelijkheid om de router in het midden van de woning te zetten. Hij werkt dan prima, alleen helaas niet overal even sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Jouel schreef op maandag 09 februari 2015 @ 12:14:
Merk zelf, mede door de plaatsing van de router (die bij mij redelijk onoverkoombaar is) dat het bereik door het hele huis niet goed is. De router staat namelijk in een hoekje van het huis, en haalt daardoor (logischerwijs) geen goed signaal meer op zon 10/13 meter afstand. Dat was eigenlijk wel het doel en ik wilde daarmee afstand doen van mijn homeplug.

Ga nu denk ik downgraden naar een iets goedkopere router (Archer C7 o.i.d.) icm een homeplug. Niet de snelste oplossing maar wel in mijn geval de meest praktische.

Misschien heeft iemand er iets aan met een vergelijkbare opstelling en niet direct de mogelijkheid om de router in het midden van de woning te zetten. Hij werkt dan prima, alleen helaas niet overal even sterk.
Bij mij staat hij ook in een hoek van het huis, oud huis waar modem nog ik kamer uitkomt, en ik had qua bereik ook meer verwacht. Een Tp-link van 30 euro doet het qua bereik net zo goed. Dat ik hem net kreeg waren mijn verwachtingen ook erg hoog omdat je een router koopt die toch in het hogere segment zit.
Voordeel van de Asus is een stuk sneller en stabieler.

Ik heb op de 1ste etage een AP staan en hiermee red ik het prima.
Bedenk dat een Homeplug ook niet alles is. Mooiste opties is als het je lukt om een AP te nemen die je bedraad aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-03 20:11
MikeOO schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 07:59:
[...]

Bij mij staat hij ook in een hoek van het huis, oud huis waar modem nog ik kamer uitkomt, en ik had qua bereik ook meer verwacht. Een Tp-link van 30 euro doet het qua bereik net zo goed. Dat ik hem net kreeg waren mijn verwachtingen ook erg hoog omdat je een router koopt die toch in het hogere segment zit.
Voordeel van de Asus is een stuk sneller en stabieler.

Ik heb op de 1ste etage een AP staan en hiermee red ik het prima.
Bedenk dat een Homeplug ook niet alles is. Mooiste opties is als het je lukt om een AP te nemen die je bedraad aansluit.
Die draad is juist een beetje het probleem.. krijg die niet netjes weggewerkt bij ons. Anders had ik ook wel een lange kabel tussen de router en het modem kunnen leggen en de router in de woonkamer te plaatsen.

We zitten gehuurd dus dat komt ooit wel goed :) bij een volgende woning ga ik alles meteen goed aansluiten en wegwerken.

Edit: Heb nu de Tp-link C8 aangesloten en al had ik dit niet verwacht; zelfs het 5ghz levert een betere snelheid :? (zo'n 85mbit/s gemiddeld voor de TPlink en 75mbit/s voor de Asus). Kan zijn dat ik gewoon een slechte unit had... In combinatie met de homeplug heb ik nu ook overal in het huis gemiddeld zon 35mbit/s op de 2,4ghz band. Kortom ik ben blij :*) danwel niet met de ac68u, maar dat mag de pret bij mij niet drukken

[ Voor 17% gewijzigd door Jouel op 10-02-2015 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 12:39
Von Henkel schreef op zondag 08 februari 2015 @ 17:37:
Iemand bij de Merlin software deze overclock functie al eens uitgeprobeerd?
[afbeelding]
bootloader niet geschikt.. ;)

als bootloader is geupgrade voor hogere geheugen snelheid, dan kan je processor niet overclocken

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannes de Wijze
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-08-2023
Heb nu een goede maand de DSL-AC68U in gebruik. Prima performance en weinig storingen. Bereik is ook erg groot.
We wonen in het buitengebied, zonder kabel, glas of vaste telefoonlijn, dus we plukken het wereldwijde web met een Huawei E3272s-153 4G modem uit de lucht. Dat werkt vooralsnog prima.

Alleen één punt waar ik niet uitkom:
Mijn vriendin beheert een aantal websites en houdt deze bij met Wordpress. Het gekke is dat ze op enkele sites wel kan inloggen en op een paar andere niet. De pagina komt simpelweg niet in beeld, terwijl dat voor het gebruik van de bovenstaande combi voor alle sites goed liep.

Kan iemand me misschien op weg helpen?
Alle instellingen in de ASUS staan volgens fabrieksinstellingen, behalve dat de usb-modem preferent staat en de WAN staat uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 14-09 07:41
Hier misschien ook mensen die DDNS (via noip) niet meer aan de praat krijgen sinds 378.5 (merlin)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASUS RT-AC68U Firmware version 3.0.0.4.378.4376
[Important] This firmware version only for Japan

Release note:
- Fix security issues.

2015/02/16

Nieuwe update , hopelijk volgt de wereld update snel , ik heb nog een paar problemen.

Verwijderd

ASUS RT-AC68U Firmware version 3.0.0.4.378.4376 :

http://www.asus.com/nl/Networking/RTAC68U/HelpDesk_Download/

• Richub
Nog steeds alleen voor Japan... :(

Verwijderd

Nee hoor dat staat er niet specifiek bij.

Ik heb em net geupdate en alles werkt weer naar behoren.
Ik heb wel een factory reset gedaan en het status probleem
wat ik met de vorige update had is ook gefixed.

• Richub
[Important] This firmware version only for Japan

Release note:
- Fix security issues.
Dit zie ik toch echt staan op de website uit je link...

Verwijderd

Richub schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 09:08:
[...]

Dit zie ik toch echt staan op de website uit je link...
Dit zie ik staan bij Windows 8.1 64bit :

Security related
- Upgrade OpenSSL library to 1.0.0q
- Fixed CVE-201301813
- Fixed the XSS vulnerability on page Main_Analysis_Content.asp

AiProtection fixes
- Fixed router reboot issue when disabled AiProtection
- Fixed kernel panic when wan reconnected
- Modified web history strings
- Updated signature to 1.030
- Optimize memory usage

Other
- Added Movistar profile in IPTV setting page

• Richub
Dit zie ik op die website:

Afbeeldingslocatie: http://richub.no-ip.org/web/asus.jpg

Ook na het legen van de internetcache blijft dit zo.
Raar...

Edit:
WTF...? Selecteer ik Windows 7 64bit, dan krijg ik wel de info die jij post? :?

[ Voor 23% gewijzigd door Richub op 26-02-2015 09:38 ]

Verwijderd

Richub schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 09:31:
Dit zie ik op die website:

[afbeelding]

Ook na het legen van de internetcache blijft dit zo.
Raar...

Edit:
WTF...? Selecteer ik Windows 7 64bit, dan krijg ik wel de info die jij post? :?
Ik krijg mijn update van 25-02-2015 als ik Windows 8.1 64bit kies.

Er zijn trouwens erg veel kleine handige dingen toegevoegd met deze nieuwste update.

• Chris.nl
  • Niet online
v3.0.0.4.378_4376 vergeet bij mij na een reboot de DDNS instellingen.
Dat na een factory reset en handmatig alle instellingen terugzetten.

- edit -

Firmware opnieuw gedownload, MD5 klopte (die check had ik bij de vorige download niet gedaan) en nu werkt deze firmware wel perfect.

[ Voor 75% gewijzigd door Chris.nl op 08-03-2015 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samv5
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-09 10:18
Hallo,

Kan iemand mij zeggen wat er precies bedoeld wordt met een Factory reset en hoe doe ik dat dan?

Of lees ik er steeds overheen?

Alvast bedankt

Sam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Blijkbaar gaat dat toch soms redelijk omslachtig, recentelijk schreef er een gebruiker het volgende over;

I have the AC68U and can tell you it's unlike any router I have had before with respect to the functionality for resetting it to factory defaults. I did the complete firmware restore and still was unable to obtain an IP from it (my issue was I turned off DHCP to use as a switch connected to my cheapo ATT router due to some weird connectivity issues over my powerline networking equipment and hadn't specified a local LAN IP to get back into it).

Long story short, the way I FINALLY got it to actually reset was to hold the factory reset button down for about 6-8 seconds. You will know because the power light on the front of the router starts to blink quickly. If you continue to hold it down longer it will start to blink slowly (part of what is needed to put it in the recovery mode). It will keep cycling between fast and short blinks. I believe as long as you let go of the button when the fast blink is going on it should reset everything back.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
samv5 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 14:29:
Hallo,

Kan iemand mij zeggen wat er precies bedoeld wordt met een Factory reset en hoe doe ik dat dan?

Of lees ik er steeds overheen?

Alvast bedankt

Sam
Een Factory reset is wat de naam al zegt. De router gaat terug naar de instellingen zoals jij hem kreeg na uitpakken. Dit zijn dus de standaard instellingen zoals die gedaan worden uit te fabriek.

De Factory reset kan ook via de GUI worden gedaan en is een stuk makkelijker te doen. De optie van @hardware-lover is handig als je niet meer in de GUI kan komen.

Login op de ASUS
Klik op Administration
Klik op Tabblad: Restore/Save/Upload Setting
Klik op Restore knop bij Factory default

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeOO schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 08:17:
Login op de ASUS
Klik op Administration
Klik op Tabblad: Restore/Save/Upload Setting
Klik op Restore knop bij Factory default
Zo ga ik het de volgende keer ook doen , de resetknop ingedrukt houden is meer werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samv5
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-09 10:18
oke Thnxs ga ik proberen,ik neem aan dat je de settings eerst saved of is dat niet verstandig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

samv5 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 10:44:
oke Thnxs ga ik proberen,ik neem aan dat je de settings eerst saved of is dat niet verstandig
Ik stel die paar dingen die ik nog moet veranderen na een reset altijd zelf in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
samv5 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 10:44:
Als er wordt aangeven dat je een Factory reset moet doen dan kun je beter geen backup terugzetten na het flashen. Als dit niet wordt aangeven kan dit op zich prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:26

mjl

Ugh

Zojuist RT-AC68U_3.0.0.4_378.51_0 geprobeerd. Ik raad het af!!

Na verloop van tijd is de webinterface niet meer bereikbaar en is een aan/uit actie nodig om weer op de web interface te komen.

Het probleem ontstond zodra ik de traffic monitoring aanzette, echter, het uploaden van de gesavede settings (waarbij dit niet aan stond) loste het niet op..... Telkens als ik de traffic monitor pagina opende crashde de interface. Nu terug naar .50 en de router loopt weer stabiel...

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:30
mjl schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:36:
Zojuist RT-AC68U_3.0.0.4_378.51_0 geprobeerd. Ik raad het af!!
Ik draai al enkele dagen op deze versie, met de opties Traffic Statistic en Apps analysis aan, geen problemen. Draait soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 19:13
ASUS RT-AC68U Firmware version 3.0.0.4.378.4585
- Release note -

Bug fixes
- Fixed DPI engine initiation issue.
- Updated AiCloud related string.
- Updated QIS string.

Security related
- Fixed CVE-201301813

AiProtection fixes
- Optimize memory usage

Other

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Von Henkel schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 20:35:
ASUS RT-AC68U Firmware version 3.0.0.4.378.4585
- Release note -

Bug fixes
- Updated QIS string.

Security related
- Fixed CVE-201301813

AiProtection fixes
- Optimize memory usage

Other
Thnx voor de tip. Met deze update hebben ze blijkbaar versie *.4376 helemaal vervangen van de downloadpagina. Maar ze hebben die oude md5 nog checksum wel laten staan bij die download. Nu valt de checksum van *.4585 niet te controleren. Ik kreeg in ieder geval deze b07229e9a6fa9adbd104177770719eb0 De *.4585 firmware lijkt prima te werken, 'k heb geen factory reset gedaan.

Bij de download staat (op dit moment nog)
md5:318260bbae607c18e20b0ec6fa18e77c image/RT-AC68U_3.0.0.4_378_4376-g7b5c40e.trx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook de nieuwste 4584 firmware door een snelle update.
Ik heb ook geen factoryreset gedaan deze keer en het werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:54
Hoi
Ik heb sinds kort ook een nieuwe router na veel lezen de ac68u genomen.
Nu werkt de router uitstekend alleen wil ik graag buiten nog wat beter bereik hebben.

Ik heb al diverse testen gedaan, de router staat nu in de hal op ca 170 cm hoogte ca 30 cm van de muur. het bereik is al een stuk beter dan toen hij in de meterkast stond. Op 20 meter in de tuin heb ik nog een redelijke verbinding van 23 mbps.

Ik woon vrijstaand buren +100 meter, tijdens mijn zoektocht naar reviews van deze router heb ik ook ergens gelezen dat iemand de antenne's vervangen had door 18dbi antenne's ( stom ik heb de link niet bewaard en kan het niet terug vinden.

Nu kan ik een oude merlin firmware er op zetten en het uitzend vermogen verhogen, maar ik denk dat met een betere antenne de router ook beter hoort.

Aangezien ik in huis ook 5 ghz gebruik moeten de antenne's dit ook ondersteunen natuurlijk.

Heeft iemand dus ervaring met bepaalde antenne's ?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
habbekrats schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 22:10:
Hoi
Ik heb sinds kort ook een nieuwe router na veel lezen de ac68u genomen.
Nu werkt de router uitstekend alleen wil ik graag buiten nog wat beter bereik hebben.

Ik heb al diverse testen gedaan, de router staat nu in de hal oop ca 170 cm hoogte ca 30 cm van de muur. het bereik is al een stuk beter dan toen hij in de meterkast stond. Op 20 meter in de tuin heb ik nog een redelijke verbinding van 23 mbps.

Ik woon vrijstaand buren +100 meter, tijdens mijn zoektocht naar revieuws van deze router heb ik ook ergens gelezen dat iemand de antenne's vervangen had door 18dbi antenne's ( stom ik heb de link niet bewaard en kan het niet terug vinden.

Nu kan ik een oude merlin firmware er op zetten en het uitzend vermogen verhogen, maar ik denk dat met een betere antenne de router ook beter hoort.

Aangezien ik in huis ook 5 ghz gebruik moeten de antenne's dit ook ondersteunen natuurlijk.

Heeft iemand dus ervaring met bepaalde antenne's ?
Bedenk wel dat je WiFi ontvanst niet alleen wordt bepaald door de router. Je kunt dit signaal wel erg gaan versterken maar ook het apparaart waarmee jij werkt (laptop/tablet/telefoon) zend uit. Aangezien dit gelijk blijft schiet je er niet heel veel mee op. En ik denk dat je zeker geen wonderen moet verwachten van 18dBi antenne's.

Probeer de antenne's wat meer te richten
Bbeter kun je AP te plaatsen zodat je signaal in de tuin beter gaat worden. Zolang je deze bedraad op je router aansluiten blijft de snelheid gelijk.

Als je een repeater inzet wordt je WiFi snelheid gehalveerd. Nu is dat in het algemeen niet heel erg maar wel iets om rekening mee te houden als je wel de volle snelheid wilt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:54
Een repeater heb ik al gehad, bracht meer ellende dan verbetering.
Vanmorgen eens met mijn surface pro tablet rond gelopen buiten, deze heeft een veel betere ontvangst dan een smartphone. Op 50 meter nog ruim 65 mbps.
Ik gebruik deze dan alleen op 2,4 ghz aangezien de 5 ghz buiten heel snel terug loopt
Ik heb inmiddels de antenne's weer gevonden.
Voordeel van een hogere dbi van een staaf antenne is dat de uitstraling steeds meer platter wordt als een donut. Aangezien ik toch geen bovenverdieping heb heb ik dus liever een plattere donut dan een bolvormige.

hieronder 2 links naar de antenne's
http://www.wlan-shop24.de...tenne-Dual-Band-5dBi-7dBi
http://www.amazon.com/gp/...o02_s00_i01?ie=UTF8&psc=1

[ Voor 9% gewijzigd door habbekrats op 15-03-2015 11:08 ]

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
habbekrats schreef op zondag 15 maart 2015 @ 11:03:
Een repeater heb ik al gehad, bracht meer ellende dan verbetering.
Vanmorgen eens met mijn surface pro tablet rond gelopen buiten, deze heeft een veel betere ontvangst dan een smartphone. Op 50 meter nog ruim 65 mbps.
Ik gebruik deze dan alleen op 2,4 ghz aangezien de 5 ghz buiten heel snel terug loopt
Ik heb inmiddels de antenne's weer gevonden.
Voordeel van een hogere dbi van een staaf antenne is dat de uitstraling steeds meer platter wordt als een donut. Aangezien ik toch geen bovenverdieping heb heb ik dus liever een plattere donut dan een bolvormige.

hieronder 2 links naar de antenne's
http://www.wlan-shop24.de...tenne-Dual-Band-5dBi-7dBi
http://www.amazon.com/gp/...o02_s00_i01?ie=UTF8&psc=1
Je surface zend dus zelf ook meer uit waardoor je ontvangst beter is.

De antennes die je aangeeft zijn niet 18dBi zoals je eerder aangaf dus let daar op dat je wel de juiste hebt gevonden.
Lees ook de reactie die erbij staan. Zijn voor beide te lezen dat bij sommige de ontvangst juist minder is geworden waaronder een Asus gebruiker.

Maar mocht je zelf wel bestellen ik ben benieuwd naar je ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:32

RVW

Afgelopen weekend de RT-AC68U gekocht, de witte versie, met als doel om de router en wifi functies van het Ziggo Cisco kabelmodem/router te vervangen. Deze hangt op een ongelukkige plaats (meterkast bij de voordeur) waardoor de wifi ontvangst in huis matig was. Daarnaast ondersteunt deze alleen maar 150 Mbps Wifi-N wat voor de nieuwe 120/12 snelheid van Ziggo echt te weinig is (ook omdat er best veel Wifi netwerken in de buurt zijn, waarvan sommige op 2,4 Ghz stiekem twee kanalen in beslag nemen :( )

Na Ziggo gebeld te hebben om de Cisco in bridged modus te laten zetten had de Asus wat problemen om een WAN verbinding op te bouwen. Na een keertje de stroom van de Cisco afgehaald te hebben functioneerde alles opeens wel.

Op 2,4 Ghz haal ik nu netjes de 120 Mbps, laptop verbindt op 270 Mbps een verdieping hoger dan waar de router staat. Helaas heb ik dus nog apparatuur staan die geen 5 Ghz ondersteunt, anders was ik daar exclusief op over geschakeld aangezien er bijna geen 5 Ghz netwerken in de buurt zijn.

Ik heb ook een USB 3 2,5" externe schijf aan de router gehangen en File History van Windows 8.1 daarheen verwezen, loopt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 07:39
Deze router afgelopen vrijdag aangeschaft om m'n netwerk te upgraden en 5Ghz Wifi op kanaal 100 (of hoger) te krijgen. Alles werkt tot nu toe redelijk (zie hieronder). Ook IPv6 ingesteld (via 6rd van m'n provider). Dit werkt goed en ik kan nu ook via IPv6 surfen.

Wat ik echter nog niet kon vinden is hoe ik een IPv6 address reserveer voor m'n NAS zodat deze na een reboot niet anders is (en ik dan weer de DNS van m'n domein moet aanpassen). Heeft iemand een idee hoe dit moet?

Daarnaast heb ik nog een ander vervelend probleem. Als ik de LAN poort van de RT-AC68U aansluit op mijn TP-LINK TL-SG1016DE switch, worden een hele hoop packets gedropped en kan ik bijna niet internetten. Met een andere switch ertussen (dus RT-AC68U <--> switch <--> TL-SG1016DE <--> rest van netwerk) werkt het wel goed. De tussenliggende switch is een unmanaged 1GBit switch. Of de WAN poort van de RT-AC68U hier ook last van heeft weet ik nog niet (na ruim een uur debuggen waarom ik bijna niet kon internetten had ik het wel even gehad toen ik het werkend had met de tussenswitch).
Klinkt dit als een bekend probleem? En nog tips over hoe ik dat zou kunnen oplossen of analyseren wat er aan de hand is? Ik heb tot nu toe alleen met ping van meerdere machines naar de RT-AC68U kunnen vaststellen dat er packets verdwijnen.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 20:06
Ik wil deze router gaan bestellen, maar kan iemand mij nog even bevestigen dat deze router standaard beschikt over DFS? Het gaat dan om de standaard Asus firmware.

Ik kan dan 5GHz 19 kanalen gebruiken in EU middels deze certificering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rows schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 12:17:
Ik wil deze router gaan bestellen, maar kan iemand mij nog even bevestigen dat deze router standaard beschikt over DFS? Het gaat dan om de standaard Asus firmware.

Ik kan dan 5GHz 19 kanalen gebruiken in EU middels deze certificering.
Ik zie wel dit staan bij de 5G instellingen in de standaard Asus firmware :

Auto select channel including DFS channels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Dat is hem ;), dank je Dennis. Ik dacht al dat deze router het zou hebben, maar ik wilde het nog even zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier vindt je veel info over de router :

http://www.asus.com/nl/Networking/RTAC68U/HelpDesk_Manual/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Ik kan bevestigen dat de router met de standaard firmware DFS ondersteund. BIj mij draait hij op kanaal 100 (zonder storing omdat ik de enige ben met een DFS-compatible router in het gebouw >:) ).
Het kan wel zijn dat je de laatste firmware moet installeren en dat het out-of-the-box nog niet (goed) werkt.

Denk trouwens niet gelijk dat je 5GHz WiFi niet werkt als de router is opgestart maar je geen ontvangst hebt. Afhankelijk van het kanaal wacht hij eerst een minuut of hij een radarsignaal ziet voor hij gaat zenden. Op sommige kanalen is deze tijd zelfs 10 minuten.

EDIT:
Ik kan de kanalen waarvoor de 10 minuten geld niet terugvinden via Google. Geeft maar weer aan hoe slecht DFS gedocumenteerd wordt door de verschillende partijen. Gelukkig gaf dion_b de lijst al in een ander topic: dion_b in "WLAN routers met DFS/TPC, meld ze hier"

[ Voor 24% gewijzigd door ShadowLord op 17-03-2015 13:22 ]

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Klopt ShadowLord, ik ken dat topic en dat volg ik ook, echter wilde ik het ook van de een eigenaar zelf horen omdat mij dat wel wat betrouwbaarder leek. Ik vindt het een erg goed topic btw en hoop dat dit wat actiever wordt opgepakt en er een sticky van wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:39
Zie dat de nieuwe Merlin Firmware uit is, ik draad nu nog de stock van Asus, heeft het meerwaarde om naar Merlin te gaan? Zo ja, waarom? Zo niet, waarom niet?

En hoe kan je je modem flashen naar Merlin?

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-07 18:30
BaZnGaNL schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 20:51:
Zie dat de nieuwe Merlin Firmware uit is, ik draad nu nog de stock van Asus, heeft het meerwaarde om naar Merlin te gaan? Zo ja, waarom? Zo niet, waarom niet?

Router*

Het goede frimware zoeken bij merlin te vinden op tweakers.

en dan na de instalatie 25 seconden reset en dan opnieuw instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Als je tevreden bent met de huidige werking van de router, heeft het an sich geen meerwaarde hé? Ik gebruik hem zelf als router (joh) en om VPN verbinding mee te kunnen maken, dat werkt super stabiel dus ga ik niet klooien met Merlin firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
BaZnGaNL schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 20:51:

Merlin is een verbeterdere versie van Asus firmware. Asus neemt vaak zelf dingen over van hem.
Ja kan het eenvoudig zelf testen welke Firmware je bevalt en op de website van Merlin is info te vinden van de verschillen zo ook vaak op de frontpage van Tweakers als er een nieuwe versie uit is.

Flashen gaat op exact dezelfde mannier als de Asus firmware en je kunt dus eenvoudig van de orginele versie naar Merlin en terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Asus RT-AC68U ids een goede wifi router.
bijna 380mW op de 5GHz en dikke 200mw op 2.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:28:
De Asus RT-AC68U ids een goede wifi router.
bijna 380mW op de 5GHz en dikke 200mw op 2.4
En met welk vermogen kunnen je verbonden apparaten terugzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris.nl schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:31:
[...]

En met welk vermogen kunnen je verbonden apparaten terugzenden?
Goed punt want dat is meestal niet meer dan 30mw. In ieder geval de router gedeelte is dik in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Mijn wireless kaart gaat tot 24dBm in de laptop waar ik nu op werk , wat overeenkomt 251mW.
Als je de instelling van WLAN region naar EU verandert, gaat die maar tot 20dBm (=100mw).

Veel mensen verwarren dBm en mw... Maar maakt een gigantisch verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Laatst online: 10-09 15:21
net gekocht.
mijn Zotac PC met een ac7260 kon het 5ghz netwerk niet vinden, door hem te fixen op kanaal 64 gaat hij ineens lekker trekt direct 200mbit dicht :)

Leuke is dat ik er ook ineens een NAS bijheb.
HDtje in de meterkast en mijn Marantz speelt gewoon lekker mijn mp3/flacs af
en ik share makkelijk wat met ftp accountje.
super!

Wat me wel opvalt is dat hij de schijf niet op standby zet.
dat lijkt me wat onnodig, hij blijft maar draaien.

dat ligt volgens mij aan media server of ftp instelling want ik herinner in begin wel standby (knipperend lampje op Seagate 2TB). Iemand idee om die schijf wat te relaxen als hij niet wordt gebruikt?

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
De Merlin firmware ondersteund disk spindown, zoals de lezen is op de 'features' pagina van de website, onder het kopje 'Disk sharing'. Als je dit belabgrijk vind raad ik aan deze firmware te installeren. De installatie gaat hetzelfde als die van de Asus firmware en de look & feel van de beheerinterface blijft gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Dima_2005 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:20:
Mijn wireless kaart gaat tot 24dBm in de laptop waar ik nu op werk , wat overeenkomt 251mW.
Als je de instelling van WLAN region naar EU verandert, gaat die maar tot 20dBm (=100mw).

Veel mensen verwarren dBm en mw... Maar maakt een gigantisch verschil.
En als je ietswat oudere Merlin firmware erop zet, kan je met wat commando's in putty (telnet) de router op 500mW zetten en zelfs op et maximum van 708mW / 28,50 dBm

Iemand ervaring met een adblock installeren op de AC68U? Elk apparaat die via je router verbind, heeft geen last van advertenties ;)
Heb wel wat gevonden op SmallNetworkBuilder forum, maar was mij niet duidelijk genoeg.

[ Voor 17% gewijzigd door SuperVeloce op 19-03-2015 18:13 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Laatst online: 10-09 15:21
ShadowLord schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:45:
De Merlin firmware ondersteund disk spindown...
Cool thanks
Ik wil net erin gooien, blijkt er ook net nieuwe asus fw te zijn
nog steeds geen disk spindown :P
Version 3.0.0.4.378.4585
Description ASUS RT-AC68U Firmware version 3.0.0.4.378.4585
- Release note -

Bug fixes
- Updated QIS string.

Security related
- Fixed CVE-201301813

AiProtection fixes
- Optimize memory usage

Other

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Laatst online: 10-09 19:08
SuperVeloce schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 18:11:
[...]

En als je ietswat oudere Merlin firmware erop zet, kan je met wat commando's in putty (telnet) de router op 500mW zetten en zelfs op et maximum van 708mW / 28,50 dBm

Iemand ervaring met een adblock installeren op de AC68U? Elk apparaat die via je router verbind, heeft geen last van advertenties ;)
Heb wel wat gevonden op SmallNetworkBuilder forum, maar was mij niet duidelijk genoeg.
Hoe werkt zoiets dan? Ik heb Firmware:378.51, het lijkt erop dat alles geblokt is.
Googelen is vrijwel onmogelijk je ziet door de bomen het bos niet en omdat ze daar niet bij zeggen welke firmwares gebruikt worden.

sowieso blijft hij bij mij op deze waardes hangen waar hij bij de andere op 25 staat.

code:
1
2
3
4
5
admin@RT-AC68U:/tmp/home/root# wl txpwr_target_max
Maximum Tx Power Target (chanspec:0x100d):      15.50  15.50  15.50

admin@RT-AC68U:/tmp/home/root# wl txpwr
31.75 dBm = 1496 mw.

-edit
is inmiddels gelukt, met de nieuwe firmwares gaat het een stuk lastiger.

[ Voor 21% gewijzigd door blup op 22-03-2015 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Ja met nieuwste moet je bootloader ook aanpassen. Gelukkig heb ik die niet. Ik heb 374.43_2 (Merlin)

Nu gebruik ik adblock plug-in met chrome.
Maar als je op Google zoekt naar adblock at ac68u, kom je wel op smallnetworkbuilder forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gmj2
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:09
-edit
is inmiddels gelukt, met de nieuwe firmwares gaat het een stuk lastiger.
Hallo blup, hoe heb je dat precies gedaan? Ik zat ook al te zoeken. Maar ik weet niet welke CFE boot ik nu moet hebben. Kan je gewoon een backup maken van de huidige (eigen) CFE bootimage, dit aanpassen, en dan weer terug flashen? Of moet je perse de US CFE boot .bin gebruiken en die aanpassen?

Welke commandos heb je gebruikt of te flashen? Welke commandos om tx power hoger te zetten?

alvast dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
gmj2 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 00:19:
[...]

Hallo blup, hoe heb je dat precies gedaan? Ik zat ook al te zoeken. Maar ik weet niet welke CFE boot ik nu moet hebben. Kan je gewoon een backup maken van de huidige (eigen) CFE bootimage, dit aanpassen, en dan weer terug flashen? Of moet je perse de US CFE boot .bin gebruiken en die aanpassen?

Welke commandos heb je gebruikt of te flashen? Welke commandos om tx power hoger te zetten?

alvast dank
http://www.snbforums.com/...ax-tx-power-how-to.19262/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
SuperVeloce schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 18:11:
[...]

Kun je hier iets mee.
https://github.com/RMerl/...ment-filtering-to-devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Nee dat niet. Voor nu niet nodig omdat het op de PC zelf al geinstalleerd is.
Maar ik wist dat het in de WiKi van Merlin stond vandaar even voor je opgezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
gmj2 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 00:19:
[...]

alvast dank
Ik heb 't gedaan zoals via die link hierboven, terug geflashed naar 374.43_2 merlin, dan kan je gewoon via telnet deze commands uitvoeren.
Dat CFE gedeelte kan je dus overslaan als je 374.43_2 hebt.
Aan de CFE kloten zag ik niet zo zitten, ik ben er zo eentje die zijn router weet te bricken.

500mW is leuk, de hele straat ontvangt mijn WiFi maar je krijgt wel ondanks het goede ontvangst vage timeouts. Eigenlijk ben ik qua bereik amper opgeschoten. Heb hem nu op 2.4GHz 150mW staan, 5GHz iets hoger. Vond 't wel fijn omdat om een of andere reden de wifi van de buren sterker in mijn huis is als mijn eigen wifi.
Afbeeldingslocatie: http://www.infiltrate.nl/Screenshot_2015-03-23-20-43-44.png
Bovenste blauwe en rode ben ik, daar onder allemaal buren. Voor het opvoeren van het vermogen bleef mijn eigen 2.4 hangen op -60, 5GHz nog lager. Bij 500mW bleven mijn wifi's strak tegen het dak van -20dBm hangen. Om duizelig van te worden. :P

[ Voor 25% gewijzigd door blup op 23-03-2015 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gmj2
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:09
Aha, dank voor de uitleg.
blup schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:27:
[...]

Ik heb 't gedaan zoals via die link hierboven, terug geflashed naar 374.43_2 merlin, dan kan je gewoon via telnet deze commands uitvoeren.
Dat CFE gedeelte kan je dus overslaan als je 374.43_2 hebt.
Aan de CFE kloten zag ik niet zo zitten, ik ben er zo eentje die zijn router weet te bricken.
Ik wil toch graag de nieuwe versie van Merlin hebben, want daar zitten een aantal nodige bugfixes en zaken in die ik wil gebruiken. Dus ik ga toch eens proberen de CFE aan te passen.
Andere optie is om DD-WRT erop te zetten, maar dat ziet er niet zo gelikt uit als de ASUS/merlin firmware.
500mW is leuk, de hele straat ontvangt mijn WiFi maar je krijgt wel ondanks het goede ontvangst vage timeouts. Eigenlijk ben ik qua bereik amper opgeschoten. Heb hem nu op 2.4GHz 150mW staan, 5GHz iets hoger. Vond 't wel fijn omdat om een of andere reden de wifi van de buren sterker in mijn huis is als mijn eigen wifi.
Bovenste blauwe en rode ben ik, daar onder allemaal buren. Voor het opvoeren van het vermogen bleef mijn eigen 2.4 hangen op -60, 5GHz nog lager. Bij 500mW bleven mijn wifi's strak tegen het dak van -20dBm hangen. Om duizelig van te worden. :P
500mW is ook helemaal niet nodig. Maar de huidige 15dBm (ca. 35 mW geloof ik) is echt veel te weinig. Heb nu zeer slecht/geen bereik in de tuin (15m afstand), terwijl mijn oude 150Mbit router (TP-link) dat prima deed. Wat dat betreft valt deze ASUS router toch wel tegen.
Wat harder dan de buren is toch ook wel handig, want dan hou ik daarmee ch. 6 vrij voor mijn router!
150mW is prima. maar dat kan nu dus niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
Heb 'm nu op 21dBm, dat zou 125mW moeten zijn. Goed bereik in huis.
Had ook begrepen dat hogere 5GHz kanalen beter bereik hebben als lagere.. Voor wat het waard is.
Ik ben echt te lang uit de IT wereld geweest om te gaan lopen hannesen met CFE's e.d. en ook nog te begrijpen wat ik nu eigenlijk doe. :P

[ Voor 8% gewijzigd door blup op 23-03-2015 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vloeren
Nog een belangrijk punt in huis zijn de gekozen vloeren, en dan vooral de ondervloer.
Laminaat en Parket hebben vaak aluminium ondergrond, deze ondergrond is praktisch ondoordringbaar voor wifi. De oplossing is te gaan voor een ander ondervloer zonder metalen of gewoon laminaat te mijden.
Ook stenen vloeren hebben een dempende werking op het signaal.

De beste geschikte vloeren zijn tapijt of gietvloeren, gietvloeren hebben geen invloed op het signaal.

relevantie:?

[ Voor 27% gewijzigd door Equator op 31-03-2015 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Voor de liefhebbers bij MyCom krijg je nu 20% korting op Asus Router
https://www.mycom.nl/desk...al&utm_campaign=wk13_sale

De RT-AC68U kost je dan 143,20 euro. Scheelt toch weer een paar tientjes als je er 1 zou willen aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie hebben het de heletijd over mw maar ik ben maar een leek waar kan je dat instellen .?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 10:35:
Jullie hebben het de heletijd over mw maar ik ben maar een leek waar kan je dat instellen .?
Onderaan, kan zijn met de nieuwe firmwares dat er procenten staan ipv mW's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
blup schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 20:38:
[...]

Onderaan, kan zijn met de nieuwe firmwares dat er procenten staan ipv mW's.
Klopt staat in procenten en de exacte naam is: Tx power adjustment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Heren, even een praktijkvraagje. Ik ben op zoek naar een nieuwe draadloze oplossing in huis ter vervanging van mijn Ziggo Ubee modem welke meer frustratie dan wifi oplevert in de praktijk. Ik heb een (bijna) mac onlu huishouden met diverse iPhones, iPad's en een MacBook Pro. Een hele grote irritatie momenteel is het verlies van wifi connectiviteit sinds de komst van iOS 8. Soms is het nodig om de wifi op het apparaat even uit en aan te zetten om weer dataverkeer mogelijk te maken. Er is dan nog wel bereik lijkt het, maar het stopt gewoon opeens.

Zijn er hier iOS8 gebruikers die ervaren hebben hoe de RT-AC68U in de praktijk werkt? Zijn er vergelijkbare issues of komen die jullie niet bekend voor? Voor ik een router in deze prijsklasse koop wil ik natuurlijk wel weten dat ik er niet dezelfde issues voor terugkrijg... (meer geld uitgeven is niet altijd een route naar succes helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:07
Ja! Ik ben zaterdag overgestapt naar de ac68u. Had voorheen 3 wifi access points en switchte steeds handmatig. Liep vaak vast. Dit op een iPhone 6. mijn vrouw heeft een iPhone 5s en had helemaal vaak dat wifi niet reageerde. Omdat ik bij mycom de router evt mocht terugbrengen tot de aanschaf over gegaan. In 10 min draaide de router. ik merk significante verschillen met name in het verbinden van de iPhones naar het wifi netwerk. Dit gaat veel sneller bij mij. Speedtests op de iPhone geven mij op 5ghz de volle ziggo bandbreedtte van 120mbit. De iPhone 5s van mijn vrouw heeft ook een veel stabielere verbinding. nog geen vastlopers gehad. Ik heb dus geen vergelijkbare ervaring met de ziggo router want had voorheen een lynksys dualband accesspoint maar ben reuze blij dat we geswitched zijn. Je kan evt ook de netgear 7500 router overwegen, die kost bij Amazon.de nu 138 euro. Ik heb de ac68 bij mycom voor 143 euro maar absoluut geen spijt.
Servor schreef op maandag 30 maart 2015 @ 10:17:
Heren, even een praktijkvraagje. Ik ben op zoek naar een nieuwe draadloze oplossing in huis ter vervanging van mijn Ziggo Ubee modem welke meer frustratie dan wifi oplevert in de praktijk. Ik heb een (bijna) mac onlu huishouden met diverse iPhones, iPad's en een MacBook Pro. Een hele grote irritatie momenteel is het verlies van wifi connectiviteit sinds de komst van iOS 8. Soms is het nodig om de wifi op het apparaat even uit en aan te zetten om weer dataverkeer mogelijk te maken. Er is dan nog wel bereik lijkt het, maar het stopt gewoon opeens.

Zijn er hier iOS8 gebruikers die ervaren hebben hoe de RT-AC68U in de praktijk werkt? Zijn er vergelijkbare issues of komen die jullie niet bekend voor? Voor ik een router in deze prijsklasse koop wil ik natuurlijk wel weten dat ik er niet dezelfde issues voor terugkrijg... (meer geld uitgeven is niet altijd een route naar succes helaas).

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
amsterdammertje schreef op maandag 30 maart 2015 @ 10:33:
Je kan evt ook de netgear 7500 router overwegen, die kost bij Amazon.de nu 138 euro.
Hm, da's ook interessant, heel toevallig heb ik nog een 10 euro gutschein van amazon.de dus dan wordt -ie wel erg voordelig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:07
zeker. Je kan evt even via de chat bij netgear navragen hoe het zit met garantie afhandeling als je het apparaat in duitsland koopt. De asus heeft overigens 3 jaar garantie. Volgens mij heeft de asus ook meer mogelijkheid voor alternatieve firmware. Kwa snelheid zal het niet veel voor elkaar ontlopen. Zeker niet als het met name voor tablets en telefoons is.
Servor schreef op maandag 30 maart 2015 @ 10:59:
[...]

Hm, da's ook interessant, heel toevallig heb ik nog een 10 euro gutschein van amazon.de dus dan wordt -ie wel erg voordelig...

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Hier werkt de Asus ook gewoon goed met 2 iPhones (5s en 6) en een iPad (Air 2). Ik heb wel het 5GHz en 2.4GHz netwerk een andere naam gegeven, zodat ik zeker weet dat m'n apparaten op 5GHz verbinden. Dit omdat er op 2.4 GHz veel te veel stoorzenders zijn hier (10+ UPC modems, plus nog wat ander spul) en ik niet het risico wil lopen dat er automatisch het 2.4 GHz gekozen wordt omdat het 'beter' zou zijn qua signaalsterke (maar veel minder doorvoer dus) :+

Speedtest op de iPad gaat richting de maximale snelheid van m'n internetverbinding (100MBit up en down), dus de doorvoer is zeker goed (kanaal 100, 80MHz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggerfoot
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:01
prachtige router!!! Erg tevreden met de diverse opties..

Loop nog tegen een punt aan; ik heb al een router (in mijn kabelmodem) en nat achter nat is niet zo netjes vandaar dat ik de asus via een LAN poort heb aangesloten op de kabelmodem router en de kabelmodem router deelt de IP's uit.

Nu werkt alleen de VPN verbinding met openvpn niet... Ik heb netjes een port forward ingesteld op de kabelmodemrouter.

Wordt de openvpn service op de asus router ook op de LAN poorten aangeboden?

Ik heb de setup in een NAT achter NAT oplossing ingesteld en toen werkte het nog wel...

De WAN poort heb ik ook doorgelinkt en vast op een IP adres gezet, dat vind de router niet fris, hij krijgt er geen internet verbinding van.

Iemand een idee of antwoord hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Beste (en makkelijkste) oplossing is je kabelmodem in bridge modus laten zetten. Bij Ziggo (niet voormalig UPC) kan dat in ieder geval met een telefoontje naar de helpdesk.
Bij UPC weet ik niet of dit kan, maar daar heeft een andere tweaker vast antwoord op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Bij UPC kun je de modem zelf in bridge zetten. Nog makkelijker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggerfoot
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:01
Bij Zeelandnet kan er nog niet in bridge mode gewerkt worden. Maar dat wil ik in principe ook niet. Kabelmodem/router werkt goed, alleen de wifi is niet zo sterk als de asus en er zit geen vpn op.

Situatie; op begane grond kabelmodem/router met verbinding naar mediacenter server en kabel naar de eerste verdieping. Op de eerste verdieping de asus router die o.a. WIFI signaal verzorgd en belangrijk VPN. Op eerste verdieping staat ook een PC en printer die wired zijn aangesloten op de asus.

Iemand een idee of de vpn service ook wordt aangeboden op de LAN poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielemans
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-08-2018
Richub schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 02:17:
Bij UPC kun je de modem zelf in bridge zetten. Nog makkelijker. :)
Je kan bij ziggo ook zelf het Wi-Fi gedeelte uitschakelen.
Pagina: 1 ... 8 ... 24 Laatste