Nieuwe router advies

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonm8
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 14:34
Hallo,

Sinds deze week heb ik en 400Mbit/s Down/Upload glasvezelverbinding. Toevallig heeft ook mij router het deze week begeven, daarom zoek ik een nieuwe. Ik ben nu in het bezit van een Sitecome wl-309 V2.
Router staat op eerste verdieping.

Ik wil tegelijk een nieuwe wifi ontvanger in mijn vriendin haar laptop plaatsen ( Intel Dual Band Wireless-AC 7260). Zij heeft een dell inspiron n5110.

Ik twijfel tussen 2 routers. De Asus RT-AC68U lijkt mij een mooie vervanging alleen wat aan de hoge prijs. Of zal de D-Link DIR-868L ook volstaan?

Ook wil ik de nieuwe router gaan gebruiken in combinatie met:
pricewatch: Samsung Galaxy Tab S 10.5" WiFi Brons
pricewatch: LG Nexus 5 16GB Zwart

Lijkt jullie dit ook de beste optie voor mij? Of zal een andere router beter werken.
Bedankt voor jullie reacties.

[ Voor 13% gewijzigd door Dragonm8 op 14-07-2014 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:20

ShadowAS1

IT Security Nerd

Kijk eens in de router charts (WAN-LAN) van SmallNetBuilder. Dan kun je zien hoe 'snel' je router is.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:28

3DDude

I void warranty's

Aangezien ik de Dlink DIR-868L zelf heb.
En ik wat reviews heb gelezen over de Asus, zou ik zeggen neem de Asus.

De Dlink vind ik het geld niet waard. (zie daarvoor ook mijn review).
Er zijn teveel dingen dat ik zeg mwjah; op het gebied van bereik valt hij me echt tegen, stroomverbruik was twee keer dat van mijn vorige router, geen mogelijkheid tot alternatieve firmwares..

[ Voor 15% gewijzigd door 3DDude op 14-07-2014 00:47 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonm8
ShadowAS1 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 00:27:
Kijk eens in de router charts (WAN-LAN) van SmallNetBuilder. Dan kun je zien hoe 'snel' je router is.
Dan blijver er eigenlijk maar 2 over. De Asus rt ac68u en de Netgear r7000.
http://www.smallnetbuilde...ear-r7000-a-asus-rt-ac68u
Zij hebben voorkeur voor de r7000 al zie ik op andere sites andere resultaten.

Ik neig naar de Asus omdat ik goede ervaring heb met aftersales. Al zie ik wel dat de N7000 in combinatie met een Intel Dual Band Wireless-AC 7260 beter werkt.

Welke zouden jullie aanraden?

[ Voor 15% gewijzigd door Dragonm8 op 14-07-2014 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1

ShadowAS1

IT Security Nerd

Voor een all-in-one oplossing zou ik voor dr asus gaan. Ik heb zelf nergens wifirouters in gebruik. Overal waar ik spul aangelegd heb ligt er MikroTik en Ubiquiti spul.

Wat misschien ook een aanrader is, afhankelijk van je kennis op gebied van netwerken

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonm8
ShadowAS1 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 01:57:
Voor een all-in-one oplossing zou ik voor dr asus gaan. Ik heb zelf nergens wifirouters in gebruik. Overal waar ik spul aangelegd heb ligt er MikroTik en Ubiquiti spul.

Wat misschien ook een aanrader is, afhankelijk van je kennis op gebied van netwerken
Het belangrijkste vind ik eigenlijk de stabiliteit en range. Heb geen verstand van netwerken!
En als ik http://www.cnet.com/produ...art-wi-fi-router-r7000/2/ lees neig ik nog meer naar de Asus.

[ Voor 12% gewijzigd door Dragonm8 op 14-07-2014 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1

ShadowAS1

IT Security Nerd

Dragonm8 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 02:08:
[...]

Het belangrijkste vind ik eigenlijk de stabiliteit en range. Heb geen verstand van netwerken!
En als ik http://www.cnet.com/produ...art-wi-fi-router-r7000/2/ lees neig ik nog meer naar de Asus.
Voor MikroTik heb je wel wat kennis nodig. Voor ubiquiti niet. (Das bijna plug&play) jij wil range en stabiliteit, dan zou ik een bedraadde router nemen, of een wifi router met wifi uit. En een aantal ubiquiti access points (aantal is afhankelijk van de grote en isolatie van je huis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Heb zelf ook sinds kort de combi RT-AC68U en 2× een 7260 in de beide laptops. Beide laptops tikken, staand op de keukentafel, netjes de 867 Mbps aan. Afstand is ongeveer 5 meter, met een deur naar de hal ertussen. In de hal hangt de router hoog onder het plafond. Ben erg tevreden over de combi. FW is van RMerlin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonm8
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga de Asus kopen.
Pagina: 1