[Ervaringen] Asus RT-AC68U Dual-band Wireless-AC1900 Gigabit

Pagina: 1 ... 16 ... 24 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
O das raar, dat herken ik niet.
Misschien toch eens je instellingen Wissen en opnieuw alles instellen.
Haalt vaak wel wat problemen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

5GHz duurt altijd langer om weer op te komen. Is inherent: scannen op vrije frequenties e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Tja, blijkbaar was er nog een betere uitleg dan mijn reactie. Tof dat je het ludiek oppakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ben nu twee avonden op rij bezig om die WiFi zendvermogen op te hogen middels de mod. Het gekke is, dat ik het op oudere firmware versies (376.xx en 374.yy) wél werkend krijg, maar zo gauw ik naar nieuwere versies (378.zz en hoger) ga, de aanpassingen kwijt ben. Niet alleen van het zendvermorgen, ook de countrycode is dan weer aangepast.

Om de een of andere reden staat dan ook de country code op Duitsland.
Hier kan je achter komen door via telnet of ssh even
wl country
te doen, wellicht dat dit invloed heeft op de (instel)mogelijkheden? Ik kan ergens gaan uitzoeken welke dan werkt en welke niet, maar aan de andere kant, wil ik ook graag de meest courante versie hebben, maar dan ben ik die mod voor de WiFi dus kwijt. :(

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 01-03-2016 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Misschien is deze fork wat voor jou:
http://www.snbforums.com/...43-available-v16e1.18914/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zal eens kijken wat die versie doet, wat is het verschil met de Merlin 374.43.0 als ik vragen mag?

EDIT:
Ook met die versie werkt de WiFi mod. :)

EDIT2:
Ah, ik zie dat die fork de 374.43 build is, met wat backports, nice! :)

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 01-03-2016 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Sorry voor het dubbelposten, maar vind wel dat onderstaande een aparte post waard is;

Ik ben vandaag weer even aan het testen geslagen voor de mod van het WiFi zendvermogen. Dit heb ik gedaan met diverse Merlin builds, ik hoop dat het wat duidelijkheid gaat geven.

Ik had gisteren de fork van versie 374.43_2 geïnstalleerd, naar aanleiding van een tip hier. Deze heeft namelijk backports van patches van de nieuwere versies, in deze oudere zitten.

Om te kijken vanaf welke versie het werkt, heb ik geupgrade naar de nieuwste versie van Merlin, momenteel is dat 380.57 zo uit mijn hoofd, wetende dat de mod op het zendvermogen niet werkte; een check hierop is voor mij simpel; om de een of andere reden, staat dan de countrycode ook weer op Germany. Dit kun je checken door middel van
wl country
uit te voeren op de console (hetzij via SSH of Telnet).
Je kunt het zendvermogen ook zien, middels de
wl txpwr_target_max
ook weer op SSH of Telnet uit te voeren.

Na dit alles ben ik gaan downgraden, naar versie 378.56_2. Hierop werkte de mod op het zendvermogen ook niet en had ik wederom als countrycode Germany.

Nu ben ik nog verder gaan downgraden, ditmaal naar versie 376.49_5. Ik reboot en heb wederom gekeken wat de countrycode was. Deze was toen opeens #a/0 <unknown>, wat al een indicatie is voor mij om te zien of de mod werkt. En na de bekende wl txpwr_target_max uit te voeren, wordt dat ook bevestigd; ik zie drie maal (want 3 antennes immers) 25.00 staan, zónder dat ik wederom de de commando's voor de mod heb gedaan. Wanneer ik zag dat het niet werkte, bij 378 en 380 dus, heb ik dit wél gedaan, in de hoop dat het zou helpen; helaas. Ook hoeft de mod dus maar 1 keer toegepast te worden en zou de firmware het daarna dus al of niet moeten oppakken.

Hieruit concludeer ik, dat er sinds versie 378.xx iets veranderd is en het dus iets softwarematigs moet zijn, waarom je soms een oudere versie van de firmware nodig hebt om de mod op het zendvermogen te laten werken. Ik blijf voorlopig bij de 376.49_5, met name omdat ik op deze versie zónder aanpassingen of instellingen aan te passen, ook gewoon mijn 5GHz netwerk zie, waar ik die op de 374.43_3 (v16, v17 beta niet geprobeerd) niet had. Ik zoek dus ook een Merlin build, op basis van versie 376, die backports heeft van nieuwere versies zoals de 378 en 380 versies.

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 02-03-2016 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogart
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-05 08:41
Op mijn RT-AC68U heb ik firmware 380.57, voor de SSH actie kreeg ik:
admin@RT-AC68U:/tmp/home/root# wl country
DE (EU/13) GERMANY
admin@RT-AC68U:/tmp/home/root# wl txpwr_target_max
Maximum Tx Power Target (chanspec:0x1006): 15.50 15.50 15.50

En na de reboot:
admin@RT-AC68U:/tmp/home/root# wl country
#a (#a/0) <unknown>
admin@RT-AC68U:/tmp/home/root# wl txpwr_target_max
Maximum Tx Power Target (chanspec:0x1006): 25.00 25.00 25.00

In de webinterface staat zowel 2.4 als 5 ghz op 100% en kan ik het niet naar boven aanpassen... wat ook logisch is, 100% was voor de wijziging 15 en nu 25db :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

tdw schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:04:
Ik heb zelf nog wel iets geks met de router en dat had ik met de oude WRT54G niet.. Ik kan af en toe geen whatsapp-afbeeldingen versturen. Als ik het via 3G probeer lukt het dan weer prima. M'n huisgenoten hebben op hun Android-telefoons dan weer problemen met WA-afbeeldingen downloaden (dat moet dus via 3G).. Iemand enig idee waar ik dit kan zoeken?
Het is me eindelijk gelukt hier gister een oplossing voor te vinden, nadat geen van ons meer WA mediabestanden konden downloaden en ontvangen, terwijl tekstberichten en alles prima doorkwamen.

De situatie is zo: we hebben twee routers (Online.nl dinkie en de AC68). De Online-router kan niet in bridge omdat onze VoIP dan niet meer werkt. Het probleem was dus ook Double NAT, twee routers achter elkaar. Dat had ik zo staan, omdat de Online-router relatief uitgebreid in te stellen valt, maar (en het bereik) dat was niet voldoende. Het Online modem had DHCP uitgeschakeld en een DMZ naar 192.168.1.254. De AC68 had een static WAN IP van 192.168.1.254. Dit was voldoende om op alle apparaten alle apps alles te doen, behalve bij WhatsApp en dat was wel vrij storend.

Gisteravond heb ik de DHCP op de Online-router weer aangezet. Die deelt nu adressen uit in de range van 192.168.1.2 tot 192.168.1.2. Dat is ook het IP wat in de DMZ staat nu. De AC68U krijgt nu een "auto IP" (192.168.1.2 dus), en nu werkt het prima.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:57
tdw schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 16:48:
[...]

Het is me eindelijk gelukt hier gister een oplossing voor te vinden, nadat geen van ons meer WA mediabestanden konden downloaden en ontvangen, terwijl tekstberichten en alles prima doorkwamen.

De situatie is zo: we hebben twee routers (Online.nl dinkie en de AC68). De Online-router kan niet in bridge omdat onze VoIP dan niet meer werkt. Het probleem was dus ook Double NAT, twee routers achter elkaar. Dat had ik zo staan, omdat de Online-router relatief uitgebreid in te stellen valt, maar (en het bereik) dat was niet voldoende. Het Online modem had DHCP uitgeschakeld en een DMZ naar 192.168.1.254. De AC68 had een static WAN IP van 192.168.1.254. Dit was voldoende om op alle apparaten alle apps alles te doen, behalve bij WhatsApp en dat was wel vrij storend.

Gisteravond heb ik de DHCP op de Online-router weer aangezet. Die deelt nu adressen uit in de range van 192.168.1.2 tot 192.168.1.2. Dat is ook het IP wat in de DMZ staat nu. De AC68U krijgt nu een "auto IP" (192.168.1.2 dus), en nu werkt het prima.
Als je de AC68U alleen vooor je wifi signaal gebruikt waarom deze dan niet instellen als Acess Point en stel hem in als 192.168.1.2 en je bent klaar. Geen gedoe met instelling verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

MikeOO schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 08:05:
[...]

Als je de AC68U alleen vooor je wifi signaal gebruikt waarom deze dan niet instellen als Acess Point en stel hem in als 192.168.1.2 en je bent klaar. Geen gedoe met instelling verder.
Omdat de Online-router niet uitgebreid genoeg is qua instellingen en mogelijkheden

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 17:20
tdw schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 10:57:
[...]

Omdat de Online-router niet uitgebreid genoeg is qua instellingen en mogelijkheden
Ik kan om een andere reden mijn Technicolor modem niet in bridge mode zetten, dus staat mijn AC68U nu als access point ingesteld. Maar jij heb dus beide routers als volwaardige router geconfigureerd. Waar moet je dan precies rekening mee houden om conflicten te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

4tune schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 15:04:
[...]

Ik kan om een andere reden mijn Technicolor modem niet in bridge mode zetten, dus staat mijn AC68U nu als access point ingesteld. Maar jij heb dus beide routers als volwaardige router geconfigureerd. Waar moet je dan precies rekening mee houden om conflicten te voorkomen?
De stappen die ik heb genomen zijn over het algemeen voor het Online.nl modem, om die zo "dom" mogelijk te laten zijn:
- DHCP geeft maar één IP uit aan (range van 192.168.1.2 tot 192.168.1.2), namelijk aan de AC68U. Elk ander apparaat dat verbonden wordt met de Online-routerzal geen IP krijgen, en dus ook nergens mee kunnen verbinden.
- WiFi op het Online-modem staat uit (ten eerste is de AC68U beter, en ten tweede krijgen ze toch geen IP (zie punt 1))
- Het ene IP-adres wat het Online-modem wel uitgeeft staat in DMZ (DeMilitarized Zone). Al het verkeer wat binnenkomt wordt rechtstreeks en ongefilterd naar de AC68U gestuurd, die dus voor alle routing verantwoordelijk is. Het openen van poorten gebeurt nu dus ook gewoon op de AC68U.

De instellingen op de AC68U zijn simpel, dat is er namelijk maar 1 (aannemende dat ie in Router-mode draait): zet je "WAN IP" op "Automatic". De rest hoef je niet aan te passen.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Ik heb een AC68U en een AC51U.. AC68U heb ik op 25 25 25.. iemand idee of ik dat ook met AC51U kan?

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 17:20
@tdw merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-06 10:31
Dag leden,

Sinds vandaag ben ik in het bezit van deze router. In mijn netwerk staat een Horizon van Ziggo die als modem/router fungeert. Het liefst had ik deze router in gebruik genomen met een los modem, maar door de splitter die gebruikt moet worden, wordt het binnenkomende signaal te zwak waardoor internet continue weg valt.

De Horizon kan niet in bridge mode worden gezet. Is er tóch een manier waarop de Horizon slechts als modem wordt gebruikt, terwijl de AC68u het router gedeelte af handelt? Momenteel is het een duur AP terwijl ik juist gebruik wil maken van de uitgebreidere functionaliteit.

De situatie is als volgt:
LAN1 van Horizon in LAN1 van de AC68u.

Horizon 192.168.0.1
AC68u 192.168.0.2
Gateway 192.168.0.1

De oude situatie was als volgt:

Modem 192.168.100.1 (Bridge mode)
Router 192.168.0.1
Horizon 192.168.0.200 (Router mode met DHCP en WiFi uitgeschakeld)

Standaard reserveert de Horizon een 20-tal IP adressen voor zichzelf. Om dit te omzeilen kan je er voor kiezen om de router functionaliteit van de Horizon te behouden, hem een IP adres buiten de range van de actieve DHCP server te geven en de DHCP server van de Horizon uit te zetten.

Ik zou dit graag weer zo willen hebben (minus het losse modem natuurlijk) maar ik krijg het niet werkend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Lunaticc schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 21:22:
Dag leden,

Sinds vandaag ben ik in het bezit van deze router. In mijn netwerk staat een Horizon van Ziggo die als modem/router fungeert. Het liefst had ik deze router in gebruik genomen met een los modem, maar door de splitter die gebruikt moet worden, wordt het binnenkomende signaal te zwak waardoor internet continue weg valt.

De Horizon kan niet in bridge mode worden gezet. Is er tóch een manier waarop de Horizon slechts als modem wordt gebruikt, terwijl de AC68u het router gedeelte af handelt? Momenteel is het een duur AP terwijl ik juist gebruik wil maken van de uitgebreidere functionaliteit.

De situatie is als volgt:
LAN1 van Horizon in LAN1 van de AC68u.

Horizon 192.168.0.1
AC68u 192.168.0.2
Gateway 192.168.0.1

De oude situatie was als volgt:

Modem 192.168.100.1 (Bridge mode)
Router 192.168.0.1
Horizon 192.168.0.200 (Router mode met DHCP en WiFi uitgeschakeld)

Standaard reserveert de Horizon een 20-tal IP adressen voor zichzelf. Om dit te omzeilen kan je er voor kiezen om de router functionaliteit van de Horizon te behouden, hem een IP adres buiten de range van de actieve DHCP server te geven en de DHCP server van de Horizon uit te zetten.

Ik zou dit graag weer zo willen hebben (minus het losse modem natuurlijk) maar ik krijg het niet werkend :(
Volgens mij wil je hetzelfde als ik heb (twee routers achter elkaar). Drie posts naar boven heb ik uitgelegd wat ik heb gedaan: tdw in "[Ervaringen] Asus RT-AC68U Dual-band Wireless-AC1900 Gigabit"

Ook ik heb geen gebruik gemaakt van bridging, dus volgens mij zijn onze situaties exact hetzelfde :)

Oh ja, vergeet dan niet de stekker van je Horizon in de WAN-poort van de AC68U te stoppen, anders heb je er geen snars aan :P

[ Voor 3% gewijzigd door tdw op 18-03-2016 22:08 ]

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
tdw schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 22:04:
[...]

Volgens mij wil je hetzelfde als ik heb (twee routers achter elkaar). Drie posts naar boven heb ik uitgelegd wat ik heb gedaan: tdw in "[Ervaringen] Asus RT-AC68U Dual-band Wireless-AC1900 Gigabit"

Ook ik heb geen gebruik gemaakt van bridging, dus volgens mij zijn onze situaties exact hetzelfde :)

Oh ja, vergeet dan niet de stekker van je Horizon in de WAN-poort van de AC68U te stoppen, anders heb je er geen snars aan :P
D'oh, scheel 8)7 Ga het eens proberen.

Het vervelende is dat je bij de Horizon geen DHCP range aan kan geven, enkel een beginpunt en size welke minimaal 5 moet zijn. ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Lunaticc schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 22:16:
[...]

D'oh, scheel 8)7 Ga het eens proberen.

Het vervelende is dat je bij de Horizon geen DHCP range aan kan geven, enkel een beginpunt en size welke minimaal 5 moet zijn. ..
Als je ook een IP kan "locken"/"vastzetten" (dat de AC68 altijd hetzelfde IP krijgt), hoeft dat ook niet per se een probleem te zijn, denk ik :) (of permanent lease aanzetten)

[ Voor 3% gewijzigd door tdw op 18-03-2016 22:20 ]

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
tdw schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 22:19:
[...]

Als je ook een IP kan "locken"/"vastzetten" (dat de AC68 altijd hetzelfde IP krijgt), hoeft dat ook niet per se een probleem te zijn, denk ik :)
Ook dat gaat niet, het is een geweldig apparaat qua netwerk mogelijkheden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Lunaticc schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 22:21:
[...]

Ook dat gaat niet, het is een geweldig apparaat qua netwerk mogelijkheden 8)7
Ik heb m'n bericht aangepast, heeft ie een "permanent lease" optie?

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
tdw schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 22:21:
[...]

Ik heb m'n bericht aangepast, heeft ie een "permanent lease" optie?
Eindelijk is het gelukt! De Horizon heeft toch wél een manier op een permanent IP adres uit te delen. Had het al eerder zo ingesteld maar toen werkte het internet niet, dat deel was ik dus vergeten..

Mijn dank is groot _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

Zou je iets meer info willen delen, hoe het is gelukt? Wellicht hebben diegenen die met je hebben meegedacht er ook wat aan.
Verder natuurlijk heel fijn dàt het is gelukt!
Lunaticc schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 23:00:
[...]

Eindelijk is het gelukt! De Horizon heeft toch wél een manier op een permanent IP adres uit te delen. Had het al eerder zo ingesteld maar toen werkte het internet niet, dat deel was ik dus vergeten..

Mijn dank is groot _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
GEi schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 07:07:
Zou je iets meer info willen delen, hoe het is gelukt? Wellicht hebben diegenen die met je hebben meegedacht er ook wat aan.

[...]
Je kan ook via een GUI inloggen op je PC. Dan heb je meer mogelijkheden zoals ook DHCP server uitzetten en ook handmatig een ip-adres invullen.

Check onderstaande stappen eens daar heb ik alles ooit verzameld en stappenplan gemaakt. Daar kun je ook vinden hoe je kunt inloggen op op de Horizon via je pc.
http://ziggo-gebruikers.n...php?p=496709&postcount=47

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lunaticc
GEi schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 07:07:

[...]
Eigenlijk is het heel simpel. Ik heb het nu als volgt ingesteld:

Horizon

1. Basis > Thuisnetwerk op "Ik heb geen bestaand thuisnetwerk"

2. Basis > Local Area Network
IP 192.168.x.1
DHCP Start 192.168.x.2
Poolsize 5

3. Basis > DHCP Client Devices
Het MAC adres van je router verbinden aan het ip 192.168.x.3 (2 is gereserveerd)

4. Geavanceerd > DMZ
Het IP adres wat je hierboven hebt gereserveerd voor je router.

AC68u

1. LAN
IP 192.168.y.1 (ander subnet dan de Horizon dus!)
DHCP 192.168.y.y - 192.168.y.y

2. WAN
"Automatic"

That's it :)
MikeOO schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 07:56:
[...]

Je kan ook via een GUI inloggen op je PC. Dan heb je meer mogelijkheden zoals ook DHCP server uitzetten en ook handmatig een ip-adres invullen.

Check onderstaande stappen eens daar heb ik alles ooit verzameld en stappenplan gemaakt. Daar kun je ook vinden hoe je kunt inloggen op op de Horizon via je pc.
http://ziggo-gebruikers.n...php?p=496709&postcount=47
DHCP uitzetten is juist niet gewenst omdat je hem dan niet meer kan configureren en er standaard een zooitje IP adressen worden gereserveerd door de Horizon. Met bovenstaande methode valt de Horizon box je netwerk niet meer lastig :)

[ Voor 29% gewijzigd door Lunaticc op 19-03-2016 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

Thanks, voor je uitgebreide how-to.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:14
Merlin is ook weer met een update bezig.
Versie 380.58 beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Lunaticc schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 12:15:
[...]

DHCP uitzetten is juist niet gewenst omdat je hem dan niet meer kan configureren en er standaard een zooitje IP adressen worden gereserveerd door de Horizon. Met bovenstaande methode valt de Horizon box je netwerk niet meer lastig :)
DHCP uitzetten kan prima aangezien je maar 1 DHCP server in je netwerk wilt.

Ik laat mijn router aan de hand van het MAC adres een vast ip-adres uitdelen aan de Horizon, alle hardware krijgt dat op dezelfde manier. Gasten zitten weer in deel van de range.

Mijn router deelt adressen uit tot t/m 192.168.1.230. De Horizon krijg 192.168.1.231 en kan dan tot 192.168.1.242 gaan.
In de GUI heb ik ingesteld dat er 10 ip-adressen gereserveerd mogen worden voor als hij deze nodig heeft.
De Horizon werkt ook nog als Access Point voor 2.4Ghz en 5Ghz

De Horizon kun je verder gewoon blijven configueren als je dit zo instelt dus zie het probleem niet.
Zo werkt het al maanden prima en zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Nice, hopelijk weer een rocksolid versie, dan kan ik ook updaten. :p

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Inmiddels als uit beta
http://www.snbforums.com/...8-is-now-available.31184/

Changelog

380.58 (20-Mar-2016)
- NEW: Merged with 380_1354 GPL
- NEW: Added Tweaks and Hacks settings to Tools -> Other Settings.
These are UNSUPPORTED tweaks, intended mostly for
experimentation, or very specific situations. If unsure how
to apply these, manually reboot after changing them.
One of new settings there lets you disable hourly network
rescans, to resolve issues with NAS/printers coming out
of sleep every hour.
- NEW: Added setting to configure OpenVPN's auth digest algo.
- NEW: Added setting to configure OpenVPN's logging verbosity.
Note that this setting is global to all clients/servers.
- CHANGED: Updated OpenVPN to 2.3.10
- CHANGED: Updated openssl to 1.0.2g
- CHANGED: Updated miniupnpd to 1.9.20160222
- CHANGED: Updated udpxy to 1.0-build 23-10 (backport from GPL
380_2345)
- CHANGED: if you set an OpenVPN client DNS mode to "Exclusive"
and you enable policy-based routing, then those policies
will also determine which DNS to use (the tunnel's or
the ISP's). This is based on DNSFilter's technology.
You no longer need to use DNSFilter to control
the DNS used by your OpenVPN clients.
- CHANGED: Made OpenVPN traffic bypass CTF, which resolves
some throughput issues with it
- CHANGED: Disabled X11 Forwarding support in Dropbear,
for security reasons.
- FIXED: PPTP static route handling script was broken
- FIXED: minidlna would check for the wrong database filename
at start time
- FIXED: Wrong status shown for VPN Client 3
- FIXED: OpenVPN clients were run on the wrong CPU cores.
Now, odd instances correctly run on the second core.
- FIXED: Using DNSFilter with default mode set to "router" would
prevent using the router for IPv6 lookups.
- FIXED: Account limit wasn't properly allowing up to 10
clients for SMB/FTP (patch by vit9696)
- FIXED: Having multiple OpenVPN clients configured with
multiple "Accept DNS configuration" modes would
only apply the last client's setting. Now, we
apply the most restrictive setting of all
configured clients.
- FIXED: RT-AC68U 2.4 GHz was broken if CTF was disabled
(downgraded wifi driver to 6.37.14.105)
- FIXED: Diasbling the SIP NAT helper would also drop all port 5060
traffic. Some users need to keep the SIP helper disabled
with their SIP client. Reverted that GPL 858 change.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Volgens mij is die Beta af en Final geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08:34
Ik heb vanmorgen mijn RT-AC69U geupdated naar 380.58, kwam er net achter dat de zomertijd settings verkeerd stonden (2de zondag van de maand ipv 4de). Heb dit nog nooit meegemaakt bij een update van Merlin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky2k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-06 15:15
Weet iemand hoe je Guest netwerk torrent verkeer kan blokkeren? Sinds BREIN torrent IP adres verzamelen wil ik graag ver komen dat mijn gasten torrents downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-06 08:37

Edgarz

Tweako-active since1986

ardvark99 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:36:
Ik heb vanmorgen mijn RT-AC69U geupdated naar 380.58, kwam er net achter dat de zomertijd settings verkeerd stonden (2de zondag van de maand ipv 4de). Heb dit nog nooit meegemaakt bij een update van Merlin.
2e zondag is de default instelling van de firmware. Kan te maken hebben met een gedeeltelijke nvram deletie voor een nieuwe versie van een specifieke component die in deze versie geupdatet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-06 08:37

Edgarz

Tweako-active since1986

Sky2k schreef op maandag 21 maart 2016 @ 19:58:
Weet iemand hoe je Guest netwerk torrent verkeer kan blokkeren? Sinds BREIN torrent IP adres verzamelen wil ik graag ver komen dat mijn gasten torrents downloaden.
Dat is moeilijk op een router. BT kan iedere poort gebruiken die er is. Je kunt de in router firewall alle UDP-Ports 1-65535 blokkeren en alle TCP poorten die je niet nodig hebt voor externe connecties. Wellicht dat je dit via de command line moet doen voor de specifieke interface van het guest netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ook met de laatste versie van Merlin, de pas uitgebrachte 380.58 werkt de mod voor het zendvermogen bij mij helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
CptChaos schreef op maandag 21 maart 2016 @ 20:49:
Ook met de laatste versie van Merlin, de pas uitgebrachte 380.58 werkt de mod voor het zendvermogen bij mij helaas niet.
Ik heb ooit de CFS hack toepgepast en dan blijft de aanpassing wel behouden.
http://gathering.tweakers...message/44014587#44014587

Net bovenstaande firmware geinstalleerd en daarna via SSH ingelogd en als ik dan check op de sterkte met: wl txpwr_target_max dan heb ik nog steeds 25 25 25 ipv 15 15 15

Uitraard op eigen risco en als je dit wilt doen dan zou ik wel even een oudere firmware gebruiken tot je de hack hebt doorgevoerd. Ik weet niet of de CFS hack bij de laaste versie ook werkt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 06:39
Bij mij wel. Volgens mij heb ik wel 1 van de eerste hardware revisie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier werkt die regiohack/power hack ook nog steeds:
code:
1
2
# wl txpwr_target_max
Maximum Tx Power Target (chanspec:0x1004):      25.00  25.00  25.00

En hardware versie:
code:
1
2
3
4
# nvram get boardrev
0x1100
# nvram get HW_ver
170

[ Voor 30% gewijzigd door MegaTronics op 22-03-2016 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MegaTronics schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 07:42:
Hier werkt die regiohack/power hack ook nog steeds:
code:
1
2
# wl txpwr_target_max
Maximum Tx Power Target (chanspec:0x1004):      25.00  25.00  25.00

En hardware versie:
code:
1
2
3
4
# nvram get boardrev
0x1100
# nvram get HW_ver
170
Qua hardware versie heb ik dezelfde versie:
usert@RT-AC68U-32D0:/tmp/home/root# nvram get boardrev
0x1100
usert@RT-AC68U-32D0:/tmp/home/root# nvram get HW_ver
170
En toch werkt bij mij de mod helaas niet. Als ik overigens wl country doe zie ik Germany staan, jij waarschijnlijk unknown;
usert@RT-AC68U-32D0:/tmp/home/root# wl country
DE (EU/13) GERMANY

Is er trouwens een manier, waarop de huidige down- en uploadsnelheden te zien zijn op de webinterface? :)

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 22-03-2016 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

code:
1
2
# wl country
#a (#a/0) <unknown>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Echt vreemd, dat het bij jou dus wel werkt en bij mij niet. Zet ik een oudere versie op de router (versie < 378.xx) dan werkt het wel, maar is mijn 5GHz netwerk weer pleite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Voor wat het waard is; ik krijg precies dezelfde output als MegaTronics.
Alles werkt hier naar behoren op laatste Asus/stock firmware.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
ASUSWRT RT-AC68U_3.0.0.4 Thu Jan 14 03:40:19 UTC 2016
Chris@(none):/tmp/home/root# wl txpwr_target_max
Maximum Tx Power Target (chanspec:0x100d):      25.00  25.00  25.00
Chris@(none):/tmp/home/root# nvram get boardrev
0x1100
Chris@(none):/tmp/home/root# nvram get HW_ver
170
Chris@(none):/tmp/home/root# wl country
#a (#a/0) <unknown>
CptChaos schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:04:
Is er trouwens een manier, waarop de huidige down- en uploadsnelheden te zien zijn op de webinterface? :)
Probeer deze link eens? http://192.168.1.1/Main_TrafficMonitor_realtime.asp tenminste als je je router benaderd vanaf 192.168.1.1

[ Voor 29% gewijzigd door Chris.nl op 22-03-2016 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Chris.nl schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:46:
Voor wat het waard is; ik krijg precies dezelfde output als MegaTronics.
Alles werkt hier naar behoren op laatste Asus/stock firmware.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
ASUSWRT RT-AC68U_3.0.0.4 Thu Jan 14 03:40:19 UTC 2016
Chris@(none):/tmp/home/root# nvram get boardrev
0x1100
Chris@(none):/tmp/home/root# nvram get HW_ver
170
Chris@(none):/tmp/home/root# wl country
#a (#a/0) <unknown>
Echt raar. Welke commando's hebben jullie gedaan? Die Dacuu in dit topic gepost heeft? Want die heb ik namelijk ook gedaan, maar werken bij mij dus niet op firmware (zowel Merlin als stock) op versie 378.xx en hoger.
Probeer deze link eens? http://192.168.1.1/Main_TrafficMonitor_realtime.asp tenminste als je je router benaderd vanaf 192.168.1.1
Dat was inderdaad wat ik zocht. :) Al heb ik dan de router op een ander adres zitten. Thnx voor de URL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Graag gedaan. Ik heb destijds het geintje van id1ot toegepast. Elke (stock)firmware update zijn die waarden nog hetzelfde gebleven en functioneert m'n RT-AC68U prima. Maar die vlag gaat blijkbaar niet voor iedereen op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

CptChaos schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:36:
Echt vreemd, dat het bij jou dus wel werkt en bij mij niet. Zet ik een oudere versie op de router (versie < 378.xx) dan werkt het wel, maar is mijn 5GHz netwerk weer pleite.
Dat komt omdat je door de hack alle kanalen open gooit voor de 5 GHz band, ook de hogere, welke je apparatuur niet zal kunnen ontvangen. Deze moet je zelf handmatig instellen op een lager kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Chris.nl schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:15:
Graag gedaan. Ik heb destijds het geintje van id1ot toegepast. Elke (stock)firmware update zijn die waarden nog hetzelfde gebleven en functioneert m'n RT-AC68U prima. Maar die vlag gaat blijkbaar niet voor iedereen op.
Ja, de post van Dacuu is een versimpelde uitleg van die post. Voor de zekerheid nogmaals gedaan, maar werkt niet hier bij mij.
MegaTronics schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:17:
Dat komt omdat je door de hack alle kanalen open gooit voor de 5 GHz band, ook de hogere, welke je apparatuur niet zal kunnen ontvangen. Deze moet je zelf handmatig instellen op een lager kanaal.
Dan zou de router hem zelf toch nog wel moeten zien? ;) En ook daar is hij dan weg. Had zelf kanaal 38 of 32 ingesteld, wat gewoon binnen het legale sprectrum zit, naar mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
CptChaos schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:32:
[...]
Ja, de post van Dacuu is een versimpelde uitleg van die post. Voor de zekerheid nogmaals gedaan, maar werkt niet hier bij mij.
[...]
Dan zou de router hem zelf toch nog wel moeten zien? ;) En ook daar is hij dan weg. Had zelf kanaal 38 of 32 ingesteld, wat gewoon binnen het legale sprectrum zit, naar mijn weten.
Even gekeken voor je, ik heb dezelfde hardware revisie en bij mij werkt het ook niet. Ik draai de laatste officiele firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378762

Ik heb deze router ook al een tijdje maar sinds de laatste paar updates is Wi-Fi een drama. Op alle smartphones valt de verbinding weg. Op allemaal tegelijk ook dus het ligt echt aan de router. Draai de originele firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Anoniem: 378762 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 08:36:
Ik heb deze router ook al een tijdje maar sinds de laatste paar updates is Wi-Fi een drama. Op alle smartphones valt de verbinding weg. Op allemaal tegelijk ook dus het ligt echt aan de router. Draai de originele firmware.
Dan zou ik eens gebruik gaan maken van de garantie. Er is namelijk niets mis met de laatste paar updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Als het problemen met 2.4Ghz apparaten betreft dan downgraden naar 378.56_2 van Merlin, of de originele Asus equivalent hiervan, of de laatste 380.58 van Merlin (niet die van Asus zelf..).

Probeer sowieso eens een factory reset en dan alles handmatig weer instellen (niet restoren).

[ Voor 20% gewijzigd door - J.W. - op 26-03-2016 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

De nieuwere Asus build gebruikt voor de WiFi een nieuwere driver, welke problemen kan geven. Vandaar dat de laatste Merlin weer de oude drivers heeft opgenomen in de firmware i.p.v. de nieuwe in verband met die problemen:

- FIXED: RT-AC68U 2.4 GHz was broken if CTF was disabled (downgraded wifi driver to 6.37.14.105).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
Na een downgrade naar 376 is het trucje van id1ot wel gelukt, echter na een upgrade naar de nieuwste firmware (380) is het weer weg. Ik dacht dat dit firmware updates 'overleefde' ?

Ik heb ook het idee dat het zendvermogen nu lager is dan voorheen :? Zou iemand willen kijken wat de standaard txrate op 5Ghz is?

Mijn waardes
code:
1
2
3
4
5
wl -i eth1 txpwr_target_max
15.5. 15.5 15.5

wl -i eth2 txpwr_target_max
18.0 18.0 18.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Lunaticc schreef op zondag 27 maart 2016 @ 21:28:
Na een downgrade naar 376 is het trucje van id1ot wel gelukt, echter na een upgrade naar de nieuwste firmware (380) is het weer weg. Ik dacht dat dit firmware updates 'overleefde' ?

Ik heb ook het idee dat het zendvermogen nu lager is dan voorheen :? Zou iemand willen kijken wat de standaard txrate op 5Ghz is?

Mijn waardes
code:
1
2
3
4
5
15.5. 15.5 15.5

18.0 18.0 18.0
Je kan altijd de CFS hack proberen, uiteraard op eigen risco. Maar bij mij overleeft dit elke upgrade.
MikeOO in "[Ervaringen] Asus RT-AC68U Dual-band Wireless-AC1900 Gigabit"

Mijn waardes icm de nieuweste Merlin en CFS Hack.
code:
1
2
3
4
5
25.00  25.00  25.00

25.00  25.00  25.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

MikeOO schreef op maandag 28 maart 2016 @ 07:59:
[...]

Je kan altijd de CFS hack proberen, uiteraard op eigen risco. Maar bij mij overleeft dit elke upgrade.

code:
1
2
3
4
5
25.00  25.00  25.00

25.00  25.00  25.00
Zelfde waardes hier met dezelfde hack en firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
MikeOO schreef op maandag 28 maart 2016 @ 07:59:
[...]

code:
1
2
3
4
5
25.00  25.00  25.00

25.00  25.00  25.00
Voordat ik daar aan begin, vraagje
6. kopieer cfe_new.bin terug naar router
7. kopieer de mtd-write tool naar router en maak executable:
# chmod 755 mtd-write
Waar naartoe? De jffs partitie?

En mocht er iets fout gaan en de router is dus "gebrickt", is het dan nog mogelijk om de originele boot image terug te flashen (er vanuitgaande dat je een backup hebt gemaakt)?

edit:
Ok, alvast een kijkje genomen in de bootloader. De waardes van 0:ccode en 1:ccode staan bij mij al op "#a". Toch geeft wl_country DE (EU/13) terug :?

[ Voor 8% gewijzigd door Lunaticc op 28-03-2016 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Nieuwe Beta firmware
ASUS RT-AC68U Firmware version 9.0.0.4.380.2695
[Beta release]
Security Related
- Modified the access rights of account mode and share mode to asusware.platform path when lighttpd server is enabled. (Très Acton at BAE Systems Applied Intelligence))
- Modified the access rights to specific port of UPnP server. (Thanks to Acton)
- Updated lighttpd server version to 1.4.39 (Thanks to Tommi)
- Restriced access from wan method to enhance security. (Thanks for David)
- Changed SSH and Telnet default access interface.

New Features
- Supported auto dynamic port changing of UPnP server when ports conflict.
- Supported more ASUS Router App new features
- Added traffic analyzer

Bug fixed
- Fixed the GUI issue for reboot scheduler
- Fixed httpd/ Telnetd/ SSH restart issue after LAN address changed
- Fixed 2.4G connection issue when disabled NAT acceleration
'k Zal um testen binnenkort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:06
Lunaticc schreef op zondag 27 maart 2016 @ 21:28:

Mijn waardes
code:
1
2
3
4
5
15.5. 15.5 15.5

18.0 18.0 18.0
Heb jij de hack voor de 1e keer uitgevoerd op een van de laaste firmware versies? Ik heb het idee dat dat verschil maakt.

Want we hebben namelijk allemaal de zelfde hardware versies, en toch is er verschil.
Ik heb de wifi Mod toegepast op de zelfde firmware als dat de router kwam, ik weet niet meer welke fw versie dit was, ik geloof 4 of 5 fw versies geleden. Vervolgens heeft de hack het bij mij elke fw versie upgrade overleefd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423

Chris.nl schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 02:26:
Nieuwe Beta firmware

[...]

'k Zal um testen binnenkort
Bedankt, ik ga em zo testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Hier werkt ie prima. Geen factory reset nodig of gedaan na de update, ik gebruikte immers al *.380.* firmware.

Nieuwe Traffic Analyzer tabblad ziet er gelikt uit, kan je per device loggen en nagaan wat er zoal met de datastromen gebeurt. Ik vind het zelf een overbodige functie, maar een ander wordt er vast weer enthousiast van.

Klikbaar screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/asus/ark.jpg

Ik neem aan dat de nieuwe Traffic Analyzer het beta stukje van deze firmware is. Ben vooral geïnteresseerd in updaten wegens de Security Related aanpassingen en bug fixes.

De 'hack' blijft (bij mij) actief.
code:
1
2
3
ASUSWRT RT-AC68U_9.0.0.4 Mon Mar 21 08:16:51 UTC 2016

[ Voor 22% gewijzigd door Chris.nl op 30-03-2016 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
Dacuuu schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 06:39:
[...]

Heb jij de hack voor de 1e keer uitgevoerd op een van de laaste firmware versies? Ik heb het idee dat dat verschil maakt.

Want we hebben namelijk allemaal de zelfde hardware versies, en toch is er verschil.
Ik heb de wifi Mod toegepast op de zelfde firmware als dat de router kwam, ik weet niet meer welke fw versie dit was, ik geloof 4 of 5 fw versies geleden. Vervolgens heeft de hack het bij mij elke fw versie upgrade overleefd..
Lijkt niet uit te maken. Wat ik zojuist heb gedaan:

1. Originele CFE teruggezet
2. Factory reset
3. Downgrade naar Merlin 378.55
4. CFE hack > Werkt
5. Upgrade naar Merlin 380.58 > Kapot

Het blijft een vreemd probleem 8)7 Ik denk dat ik voorlopig gewoon op 378.55 blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Lunaticc schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:30:
[...]

Lijkt niet uit te maken. Wat ik zojuist heb gedaan:

1. Originele CFE teruggezet
2. Factory reset
3. Downgrade naar Merlin 378.55
4. CFE hack > Werkt
5. Upgrade naar Merlin 380.58 > Kapot

Het blijft een vreemd probleem 8)7 Ik denk dat ik voorlopig gewoon op 378.55 blijf.
Maar het lijkt me dat vooral de mensen die de id1ot patch uitvoerde op hogere firmwares last hebben, en mensen die de id1ot patch al hadden draaien, nergens last van hebben.

Bedoel jij met CFE teruggezet, dat je de regels uit de id1ot patch terug gezet hebt, of echt het CFE gedeelte overnieuw herschreven, en zo ja, met welke versie?

Ik draai na enkele firnware upgrades nu op stock 3.0.0.4.380_1842 inc id1ot's wifi patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
Dacuuu schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:35:
[...]

Maar het lijkt me dat vooral de mensen die de id1ot patch uitvoerde op hogere firmwares last hebben, en mensen die de id1ot patch al hadden draaien, nergens last van hebben.

Bedoel jij met CFE teruggezet, dat je de regels uit de id1ot patch terug gezet hebt, of echt het CFE gedeelte overnieuw herschreven, en zo ja, met welke versie?

Ik draai na enkele firnware upgrades nu op stock 3.0.0.4.380_1842 inc id1ot's wifi patch.
Ik heb de regels uit de patch teruggezet inderdaad. Maar ik geloof niet dat dat verschil maakt met de manier die MikeOO aanhaalde, ik heb het tenslotte gecontroleerd met een HEX editor.

Overigens heb ik CFE versie 1.0.2.1 - wellicht dat het verschil daar in zit?

[ Voor 5% gewijzigd door Lunaticc op 29-03-2016 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Lunaticc schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:40:
[...]

Ik heb de regels uit de patch teruggezet inderdaad. Maar ik geloof niet dat dat verschil maakt met de manier die MikeOO aanhaalde, ik heb het tenslotte gecontroleerd met een HEX editor.

Waar kan ik zien welke cfe versie ik heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
Dacuuu schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:27:
[...]

Waar kan ik zien welke cfe versie ik heb?
Via SSH met nvram get bl_version

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik heb niet dezelfde versie, en géén problemen met updates na die hack.

code:
1
2
3
ASUSWRT RT-AC68U_9.0.0.4 Mon Mar 21 08:16:51 UTC 2016
Chris@(none):/tmp/home/root# nvram get bl_version
1.0.2.0

Draai dus de laatste beta *.380.* firmware.

[ Voor 33% gewijzigd door Chris.nl op 29-03-2016 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier ook de 1.0.2.0 versie zonder problemen met de regio/power hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Lunaticc schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:10:
[...]

Via SSH met nvram get bl_version
Jij hebt dus CFE versie 1.0.2.1
Ik heb CFE versie 1.0.2.0, maar ik weet niet bij welke CFE versie ik de patch uitgevoerd heb.

Maar dat komt misschien omdat ik Firmware Version:3.0.0.4.380_1842 draai, en jij de nieuwe beta.
Maar hoe kan het nu, als de hardware revision het zelfde is, en de rest ook. Dat de patch bij persoon A wel werkt en bij persoon B niet. Er moet ergens gewoon een verschil in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
Dacuuu schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:57:
[...]

Jij hebt dus CFE versie 1.0.2.1
Ik heb CFE versie 1.0.2.0, maar ik weet niet bij welke CFE versie ik de patch uitgevoerd heb.

Maar dat komt misschien omdat ik Firmware Version:3.0.0.4.380_1842 draai, en jij de nieuwe beta.
Maar hoe kan het nu, als de hardware revision het zelfde is, en de rest ook. Dat de patch bij persoon A wel werkt en bij persoon B niet. Er moet ergens gewoon een verschil in zitten.
In de bootloader dus ;)

Waarschijnlijk hebben ze daar iets aangepast waardoor het op nieuwere firmware versies niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Lunaticc schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:01:
[...]

In de bootloader dus ;)

Waarschijnlijk hebben ze daar iets aangepast waardoor het op nieuwere firmware versies niet meer werkt.
Dat verwacht ik ook, want ik heb met cptchaos een hele tijd van alles getest en gedaan. En bij hem werkt de patch alleen bij oudere FW versies, zodra je een nieuwe flasht is de wifi patch weg.

Zou een oudere firmware + oudere CFE terug flashen -> wifi patch uitvoeren -> Firmware updaten. De way to go zijn?

Hier en hier staat info over CFE versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
Dacuuu schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:15:
[...]

Dat verwacht ik ook, want ik heb met cptchaos een hele tijd van alles getest en gedaan. En bij hem werkt de patch alleen bij oudere FW versies, zodra je een nieuwe flasht is de wifi patch weg.

Zou een oudere firmware + oudere CFE terug flashen -> wifi patch uitvoeren -> Firmware updaten. De way to go zijn?

Hier en hier staat info over CFE versies.
Ik denk het wel. Maar aangezien je daar een hard-brick mee kan krijgen als er iets fout gaat, doe ik dat liever niet te snel. Daarnaast, hoe kom je er achter welke van deze 4 je nodig hebt?
1.0.2.0 (EU) **
1.0.2.0 (US) **
1.0.2.0 (US) ASUS => Compiled from ASUS *increase rootfs/mtd3 to 64MB*
1.0.2.0 (US) ESMT => Compiled from ASUS for AC68U with ESMT NAND *increase rootfs/mtd3 to 64MB*
Wat ik ook vreemd vindt is de volgende waarschuwing:
*DO NOT USE THIS CFE ON SPANSION(AMD) NAND*
1.0.2.1 (US) => DDR3 *unlocked* to 800MHZ
Ik heb dus 1.0.2.1 en als ik de instructies volg om er achter te komen wat voor chip ik heb, blijkt dat een AMD chip te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:48
Hier draai ik Merlin 378.56_2 en heb ik een 1.0.2.0 bootloader (CFE). De TX power 'upgrade' draai ik nog niet want tot nu toe heb ik het nog net niet nodig gehad.
Ik vraag me wel af of de CFE upgrade met een firmware update is meegekomen of dat deze enkel op een nieuwere productierun is te vinden. In dat laatste geval zou ik terughoudend zijn met het downgraden naar CFE 1.0.2.0 als je nu op 1.0.2.1 zit. Op de linkjes van Dacuu wordt al gesproken over verschillende types flash in de AC68U...

Gezien deze post xs4me in "[Ervaringen] Asus RT-AC68U Dual-band Wireless-AC1900 Gigabit", lijkt me dat het een productiedingetje is, want anders zou ik (denk ik) ook al de nieuwe CFE moeten hebben.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Het lijkt inderdaad tricky, maar wellicht te doen.
In het topic hier staat een stappenplan om de bootfile aan te passen.
Hier staat een stap 5. Put your own mac's in "et0macaddr", "0:macaddr", "1:macaddr" (get the mac's from the orginal CFE.) Dus wellicht moet je één en ander aanpassen in een 1.0.2.0 CFE om die op eigen router werkend te krijgen.

Al veel om rekening mee te houden. Hopelijk komen jullie tot een stappenplan / handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
  • Laatst online: 04-06 03:14
Mr Double B schreef op maandag 06 april 2015 @ 11:00:
Voor de geintereseerden met een Netgear R7000(zag geen eigen topic en wordt hier wel eens genoemd) hierop is de merlin firmware nu ook draaiend. Heb hem zelf sinds gisteren draaien en doet het top.

http://www.linksysinfo.or...n-on-netgear-r7000.71108/
Cool, Gaat het morgen eens proberen bij mijn grootouders! Wat geeft hij aan qua model naam? Toevallig R7000 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelvano
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-06 11:50
Hi,

ben ik weer. Laatste twee weken (uit m'n hoofd) al paar keer gehad dat m'n lanverbindingen uitvallen. Lichtjes branden ook niet meer. LAN 2 en LAN 4. Als ik dat apparaat uit lan 3 bv (die werkt) op lan 4 aansluit dan doet-ie het wel. Gaat om twee verschillende apparaten ook. Reboot geprobeerd; geen nut. Geupdate; geen nut. Geen idee wat er mis gaat. Andere UTP ook geprobeerd voor de zekerheid en ook geen nut. Laatst opgelost door alle kabels los te halen en te herstarten en dan weer in te steken geloof ik. Maar nu weer hetzelfde probleem dus. Iemand een idee toevallig?

Update;

boel nog een keer gereboot (modem + router) daarna modem laten opstarten. Toen router laten opstarten en kabels weer een voor een erin gedaan maar zelfde probleem. Na 2 minuten gaan lan2 en lan4 weer werken... Nog niet helemaal opgelost, maar voor nu wel. Sta open voor oplossingen, haha.

Update - Update;
Oke, lampjes branden nu, maar nog maar een apparaat beschikbaar. Zucht. Beter ga ik maar naar bed nu en zie ik het morgen wel weer.

En na opnieuw opstarten vd apparatuur werkt het weer....

[ Voor 29% gewijzigd door Roelvano op 30-03-2016 01:31 . Reden: update - update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Lunaticc schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:40:
[...]

Ik heb inderdaad ook versie 1.0.2.0.

Dus verschil in wel/niet werken van de CFE hack zal daarin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Toen ik de router nieuw kocht, opende Waterfox (fork van Firefox) automatisch de (initiële) configuratie pagina. Nu dat lang en breed achter me lligt, opent er wel bij booten van mijn PC automatisch msn.com, dit vind ik hoogstens irritant.

Nu begrijp ik dat dit Captive Portal heet en zou WISPr de standaard hiervoor zijn, maar kan niets erover vinden icm 68U. Iemand van jullie een idee waar ik wél op moet zoeken of waar ik deze setting kan vinden? Ik wil deze functie namelijk uitschakelen.

Ik heb al reeds gecontroleerd op spy-, mal- en adware e.d op mijn PC, maar dat heeft niets opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

De AC68U heeft (standaard) niet de mogelijkheid om Captive Portals te maken. Het is wel mogelijk met alternatieve firmware als DD-WRT. Als jouw AC68U nog stock is, dan ligt het toch echt aan je PC (of heb je er ook op andere apparaten last van?).

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb Merlin draaien momenteel, maar dat was niet het geval toen ik de router uitpakte en voor het eerst opstartte, toen had ik de stock firmware er nog op staan, nu draai ik Merlin. Op andere apparaten, zoals mijn tablet of GSM heb ik er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Ook met Merlin kun je geen captive portals maken. Bovendien zou elk apparaat dat verbindt met het netwerk de captive portal moeten krijgen.* Je zult het probleem dus echt op je eigen computer moeten zoeken.

* Aannemende dat er niet een "whitelist" functie op is gebouwd - maar dat lijkt me heel erg sterk

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
Anoniem: 676661 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 13:51:
REGIO UNLOCK (ALLE KANALEN) EN VERHOGEN ZENDVERMOGEN VAN 35mW NAAR 316mW
DE VEILIGE MANIER!!! , ZONDER CFE TE PATCHEN MET HEXEDITOR

DISCLAIMER:
Ik neem geen enkele verantwoording wat gebruikers met deze informatie doen. Het aanpassen van je zendvermogen en kanalen is illegaal en de regels zoals ze zijn m.b.t. maximaal vermogen zijn er niet voor niets. M.a.w. dit doe je geheel op eigen risico. De regio #a breekt DFS op 5Ghz dus zal niet naar een ander kanaal schakelen bij de detectie van een radarpuls. Gebruik dus geen DFS kanalen als je binnen een straal van 10KM van een vliegveld of luchtmacht basis woont

Getest op standaard Asus en laatste Merlin firmware met Asus RT-AC68U

Getest op RT-AC87U (dank @Wildfire)

Getest op RT-AC68U (dank @mikkelnl)

Zoals ik gisteren al aangaf dacht ik na het bekijken van de sourcecode (broadcom.c) dat het mogelijk was om de regio in de CFE aan te passen zonder het gebruik van een hexeditor en mtd-write Ik was gisteren te druk om het zelf te testen, maar vandaag had ik even tijd en het werkt zoals ik al dacht. Patchen van de CFE is gevaarlijk omdat je hiermee je router kunt bricken als je even niet oplet.
Via onderstaande (veilige) procedure schrijf je de juiste waardes op de juiste locaties rechtstreeks in de CFE. Na het uitvoeren van onderstaande handeling heb je alle kanalen beschikbaar op beide frequenties en is het zendvermogen van 35mW naar 316mW vergroot. Onderstaande werkt (en is getest) op de standaard Asus en Merlin firmware. Het is dus hierna niet meer nodig de speciale Merlin Fork versie te gebruiken voor meer zendvermogen. Dit zal nu gewoon met de huidige Merlin en stock Asus firmware werken.

Maak een shell connectie met je router via ssh of telnet (gebruik hiervoor bijvb putty)
Copy & paste onderstaande regels (kan in 1 keer als blok) in je terminalwindow

nvram set asuscfe0:ccode=#a
nvram set asuscfe1:ccode=#a
nvram set asuscfe0:regrev=0
nvram set asuscfe1:regrev=0
nvram set asuscfecommit=1
#
nvram set 0:ccode=#a
nvram set 1:ccode=#a
nvram set 0:regrev=0
nvram set 1:regrev=0
nvram set wl0_country_code=#a
nvram set wl0_country_rev=0
nvram set wl0_reg_mode=off
nvram set wl1_country_code=#a
nvram set wl1_country_rev=0
nvram set wl1_reg_mode=off
nvram commit
reboot

(druk in je terminalwindow op return op het laatste commando “reboot” uit te voeren.

Als je router opnieuw is opgestart kun je dmv het commando wl txpwr_target_max in het terminal window zien dat je vermogen nu op 25dB = 316mW ipv 15.5dB =35mW staat.

eventueel kun je het zendvermogen nog verder opschroeven naar 500mW (max=708 mW) maar ik adviseer dit niet.

nvram set 0:maxp2ga0=114
nvram set 0:maxp2ga1=114
nvram set 0:maxp2ga2=114
nvram set 1:maxp5ga0=114,114,114,114
nvram set 1:maxp5ga1=114,114,114,114
nvram set 1:maxp5ga2=114,114,114,114
nvram set wl_TxPower=500
nvram set wl0_TxPower=500
nvram set wl1_TxPower=500
nvram commit
reboot

Zendvermogen boven de 316mW is zinloos!!, Tenzij je de mogelijkheid hebt om ook het zendvermogen op al je client devices ook te verhogen. Leuk als je je router 2 straten verderop kunt zien, maar wat heb je er aan als je er niet aan kunt verbinden. Je zorgt hiermee alleen maar voor overlast op de toch al overvolle frequenties. Als laatste de fabrikant van de radiomodule geeft maximaal 26dBm=398mW voor de in deze router gebruikte module, ik zou dus zeker niet hoger gaan dan deze 398mW en voor de 5GHz radiomodule geld hetzelfde verhaal 26dBm dus. Hoger verslechtert alleen maar je signaal (overmodulatie) en zal je tevens de levensduur van de radiochip verkorten

Door het veranderen van de regio in de CFE (EU naar #a) krijg je dus ook de beschikking over niet standaard Wifi kanalen, dus staat je kanaal keuze in je router op auto dan is het dus mogelijk dat je router een kanaal selecteert welke je client device (notebook, telefoon, tablet etc etc ) niet herkent. Selecteer dus zelf het optimale kanaal in de GUI

Gezien het feit dat het unified firmware betreft is de kans best groot dat dit bij de meeste Broadcom gebaseerde Asus routers werkt. ECHTER, niet alle modellen gebruiken dezelfde NVRAM variabelen.

Update: 14-6-2015 Procedure voor de RT-N66U
REGIO UNLOCK (ALLE KANALEN) EN VERHOGEN ZENDVERMOGEN VAN 35mW NAAR 200mW

Het is dus hierna niet meer nodig de speciale Merlin Fork versie te gebruiken voor meer zendvermogen. Dit zal nu gewoon met de huidige Merlin en stock Asus firmware werken.

Dank aan @Luke-san voor het testen op de RT-N66U

UNDER DEVELOPMENT USE AT YOUR OWN RISK

# RT-AC66U / RT-N66U specific region unlock
# set regulation domain in CFE from EU to #a
nvram set asuscferegulation_domain=#a
nvram set asuscferegulation_domain_5G=#a
# set regulation revision in CFE from 13 to 0
nvram set asuscfepci/1/1/regrev=0
nvram set asuscfepci/2/1/regrev=0
# set ccode in CFE from US to #a
nvram set asuscfepci/1/1/ccode=#a
nvram set asuscfepci/2/1/ccode=#a
nvram set asuscfecommit=1
# Update all EU specific regions to #a in NVRAM
nvram set regulation_domain=#a
nvram set regulation_domain_5G=#a
nvram set pci/1/1/regrev=0
nvram set pci/2/1/regrev=0
nvram set pci/1/1/ccode=#a
nvram set pci/2/1/ccode=#a
nvram set wl0_country_code=#a
nvram set wl1_country_code=#a
nvram commit
reboot

Door het veranderen van de regio in de CFE (EU naar #a) krijg je dus ook de beschikking over niet standaard Wifi kanalen, dus staat je kanaal keuze in je router op auto dan is het dus mogelijk dat je router een kanaal selecteert welke je client device (notebook, telefoon, tablet etc etc ) niet herkent. Selecteer dus zelf het optimale kanaal in de GUI

voor vragen over de RT-N66U gebruik dit topic of pm

DISCLAIMER:
Ik neem geen enkele verantwoording wat gebruikers met deze informatie doen. Het aanpassen van je zendvermogen en kanalen is illegaal en de regels zoals ze zijn m.b.t. maximaal vermogen zijn er niet voor niets. M.a.w. dit doe je geheel op eigen risico.

mvg en succes :) :)
- Nvm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
michaell958 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 01:11:
[...]

Geen zorgen, Router werkt nog ;), Ik heb zelf de AC87U Alleen bij mijn 5Ghz kanalen is alleen nog maar kanaal 0 beschikbaar. Heb ik hier iets fout gedaan? Of wellicht iets vergeten.

5Ghz Blijkt verdwenen te zijn.. ;w
Je moet nu ff handmatig een 5Ghz kanaal instellen, van kanaal 36 tot 48 ofzo. Omdat je nu de regio unlocked hebt staat ie waarschijnlijk automatisch op een veel te hoog kanaal die de rest van je apparatuur niet oppikt. Met wat zoekacties vind je er vast meer info over in dit topic.

Ik heb um zelf vastgezet op kanaal 48, die is verder ongebruikt in mijn omgeving.

[ Voor 11% gewijzigd door Chris.nl op 31-03-2016 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
Chris.nl schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 01:44:
[...]

Je moet nu ff handmatig een 5Ghz kanaal instellen, van kanaal 36 tot 48 ofzo. Omdat je nu de regio unlocked hebt staat ie waarschijnlijk automatisch op een veel te hoog kanaal die de rest van je apparatuur niet oppikt.
Moet ik dat in telnet net doen? Of in de GUI, Want in de GUI staat er alleen Auto / 0

Als dat in telnet zou moeten weet jij 't commando?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
michaell958 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 01:49:
[...]

Moet ik dat in telnet net doen? Of in de GUI, Want in de GUI staat er alleen Auto / 0

Als dat in telnet zou moeten weet jij 't commando?

Mvg
O frut... Ik lees nu dat je een andere router hebt..
Jij hebt de RT-AC87U, ik de RT-AC68U. Ik durf over jou router geen zekere uitspraken te doen. GUI kan ik me goed mee redden, telnet commando's om handmatig een kanaal te kiezen ken ik niet.

[ Voor 37% gewijzigd door Chris.nl op 31-03-2016 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
Chris.nl schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 01:51:
[...]

O frut... Ik lees/begrijp je probleem nu pas echt.
Heb je die hack nou toegepast op een router waarvoor die niet bedoeld is?
|:( Kan ik het nog resetten :? ( Default settings. Was al aan het zoeken.... )

Ik kwam hier via 't AC87U topic en aangezien er stont getest met AC87U dacht ik dat ik wel goed zit, De waardes zijn nu wel verhoogt alleen kan geen kanalen meer aanpassen...... 5Ghz dan.

[ Voor 4% gewijzigd door michaell958 op 31-03-2016 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
michaell958 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 01:53:
[...]

|:( Kan ik het nog resetten :? ( Default settings. Was al aan het zoeken.... )

Ik kwam hier via 't AC87U topic en aangezien er stont getest met AC87U dacht ik dat ik wel goed zit, De waardes zijn nu wel verhoogt alleen kan geen kanalen meer aanpassen...... 5Ghz dan.
Wellicht dat er morgen iemand met meer kennis reageert, komt vast goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
Chris.nl schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 01:55:
[...]

Wellicht dat er morgen iemand met meer kennis reageert, komt vast goed!
The 500 mW limit is for 2.4 GHz only. 5 GHz is limited to 250 mW. ( http://www.snbforums.com/...cting-to-5-ghz-band.7742/ )

Wellicht voor de 5Ghz te hoog gezet? Heb 'm wel op de waardes gezet van de tutorial uiteraard maar ik denk dat 't voor beide is opgeschroefd en dat het voor 5Ghz dan te hoog is.

[ Voor 55% gewijzigd door michaell958 op 31-03-2016 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
michaell958 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 01:58:
[...]

The 500 mW limit is for 2.4 GHz only. 5 GHz is limited to 250 mW. ( http://www.snbforums.com/...cting-to-5-ghz-band.7742/ )

Wellicht voor de 5Ghz te hoog gezet? Heb 'm wel op de waardes gezet van de tutorial uiteraard maar ik denk dat 't voor beide is opgeschroefd en dat het voor 5Ghz dan te hoog is.
Misschien heb je hier wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
Bedankt voor het mee zoeken! :D

't Werkt gelukkig weer!

[ Voor 28% gewijzigd door michaell958 op 31-03-2016 03:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
Goedenavond,

Ik had de CFE "Hack" geprobeerd voor meer zendvermogen wat uiteindelijk is gelukt.

En merk ook zelf 't verschil in huis!

Mocht ik het over 'n tijdje weer willen terug willen zetten naar de standaard waardes, Weet iemand de standaard instellingen zodat ik dat weer in kan voeren bij putty?

't gaat om een AC87U :)

Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
michaell958 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 03:18:
Goedenavond,

Ik had de CFE "Hack" geprobeerd voor meer zendvermogen wat uiteindelijk is gelukt.

En merk ook zelf 't verschil in huis!

Mocht ik het over 'n tijdje weer willen terug willen zetten naar de standaard waardes, Weet iemand de standaard instellingen zodat ik dat weer in kan voeren bij putty?

't gaat om een AC87U :)

Alvast Bedankt
Hoppa ik neem aan dat dit voor jou router precies hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
Chris.nl schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 13:44:
[...]

Hoppa ik neem aan dat dit voor jou router precies hetzelfde is.
Alweer Bedankt! :)

Aangezien ik toch maar net aan 2 streepjes mis op de zolder. Ga ik een Asus RT-AC3200 aanschaffen en het "oudere" firmware draaien! Toen ze nog niet de zendvermogen ( "slechter" ) hadden gemaakt.

Ik denk dat ik met de Asus RT-AC3200 volledig bereik zal hebben hier in huis. 8) ( Wat ik al bijna heb met de AC87U ) Alleen ik mis net een paar streepjes.. ;)

Zullen die 2 extra antennes het verschil maken? :D

[ Voor 17% gewijzigd door michaell958 op 02-04-2016 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Dat kan ik je niet beloven joh... Misschien is een powerlan verbinding naar zolder met daarachter een andere router, of een repeater halverwege je huis een betere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelvano
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-06 11:50
Iemand nog een idee omtrent het wegvallen van de lanverbindingen? Kan nu m'n versterker (via LAN) niet meer bereiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
Chris.nl schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 18:56:
Dat kan ik je niet beloven joh... Misschien is een powerlan verbinding naar zolder met daarachter een andere router, of een repeater halverwege je huis een betere oplossing.
Ik heb boven al een AP van Asus, Alleen ik heb met de Asus AC87U al bijna volledig bereik met een paar death spots. ;) ( Dus ik denk dat 't wel 'n verschil gaat geven. Maar het is ook meer voor de fun. )

Wil altijd nieuwer.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Herkenbaar, "gelukkig" woon ik in een vrij oud huis in de binnenstad met houten vloeren en enkel glas. Dus de Asus RT-AC68U is momenteel zelfs een overkill voor mij. Succes met je zoektocht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-06 14:20
Tot voor kort de AC68U router achter een Ubee modem gehad en dat werkte prima.
Goed bereik vooral na de WIFI hack is het bereik een stuk verbeterd.

Echter zit ik even met een probleem waar ik niet uitkom, en ik hoop dat iemand bereid is mij op weg te helpen. Sinds vrijdag overgestapt naar xDSL van KPN en daarbij is in de meterkast een Experiabox V10 aangesloten waar alle netwerk kabels samen komen. Op dit moment is alles aangesloten op de V10, maar graag zou ik daarachter mijn eigen router willen aansluiten met daarachter de KPN ontvangers etc.

Situatie voorheen:
Vanaf de meterkast gaat er 1 UTP naar de woonkamer en 1 UTP naar de 1e verdieping.
2 UTP kabels gaan naar keuken waar de AC68U centraal staat. In de meterkast hangt een TP-Link SG105E switch waarop de UTP vanaf de Lan poort van de router en de overige twee UTP kabels die naar de Woonkamer en 1e verdieping gaan op aangesloten.

In de woonkamer is een 5 poorts en op de 1e verdieping is een 8 poorts managed switch aanwezig.
Ik merk dat de V10 vrij beperkt is in de instel mogelijkheden. De belangrijkste punten die ik nu mis zijn de uitgebreide Parantel control en tijd blokken en ander instel mogelijkheden van de router.

Nu heb ik het een en ander geprobeerd: vanaf de v10 lan poort op de AC68U WAN poort aangesloten.
Achter de router een managed switch geplaatst met IGMP snooping aan en daarop de UTP naar de woonkamer en 1e verdieping waar de KPN ontvangers/ computers etc. staan.
In de V10 DHCP binding en DMZ toegepast vervolgens in de Asus router IGMP proxy en IGMP snooping aangezet. Alles aangesloten op zich werkt internet en de KPN ontvangers voor een deel, maar hebben geen beeld bij Meer TV, opnames terug kijken etc. Ik doe iets blijkbaar niet goed of wil misschien iets wat wellicht niet mogelijk is? De afgelopen dagen heb ik veel gelezen over Vlans echter is het mij nog niet geheel duidelijk hoe deze toe te passen en of het wel in mijn situatie mogelijk is?

Is het iemand gelukt om de AC68U in router modus achter de Experiabox V10 aan te sluiten?
Ik hoor graag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-06 12:22
Iemand die de beta v.9.0.0.4.380.2695 gebruikt ?
Ik zie een forse verbetering in performance op 2.4G, maar op 5G duurt het nu wel langer voordat mijn USB-AC56 een IP-adres krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423

wouter5 schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:25:
Ik zie een forse verbetering in performance op 2.4G, maar op 5G duurt het nu wel langer voordat mijn USB-AC56 een IP-adres krijgt.
Ik zit er al vanaf het begin op en de 2.4G is iets trager en slechter.

Ik wacht dan ook op de hopelijk snel komende volgende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
wouter5 schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:25:
v.9.0.0.4.380.2695 komt stabiel op me over.

Mijn gebruikerservaring;
Ik heb de nieuwe logfunctie uitgeschakeld, neem aan dat dit vooral het beta stukje in deze firmware is. Maar ook die functie leek goed te werken tijdens uurtje dat ik die heb geprobeerd.
Ik deel mijn internet met anderen en gun ze privacy. Ik wil niet kunnen weten hoeveel dataverkeer er voor welke service (Netflix, Facebook, Dropbox, etc etc) gebruikt wordt, of welke urls er bezocht zijn.

WiFi op 2.4GHz en 5GHz komen even stabiel en snel als normaal op me over. Ik heb de Channel bandwidth beperkt tot 20MHz op beide kanalen, dus sneller als 72Mbps gaat m'n WiFi niet. Voor een 50/50Mbps glasvezel abonnement is dat prima. Mobiel en tablet krijgen even snel/soms iets trager als anders een IP-adres toegewezen. Bij deze firmware ervaar ik daar geen verschil in.
Pagina: 1 ... 16 ... 24 Laatste