Als ie hem éénmaal heeft gepakt, kan je altijd weer switchen naar een andere firmware. Succes verder!xs4me schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:51:
Ik ga even naar de standaard Asus firmware. Kijken of dat wel werkt.
Nou, terug naar laatste standaard Asus firmware. Factory reset gedaan.
Maar no luck. Exact hetzelfde probleem
Ik lees hier een artikel waarin ze ook zeggen:
Dat zal dan ook wel voor die van Asus gelden.
Update
Gedowngrade naar versie RT-AC68U_3.0.0.4_378.51_0.
Toen opnieuw gedaan en yes! 25dB is gelukt.
Toen een upgrade gedaan naar laatste ASUS versie (RT-AC68U_3.0.0.4_380_1031), ik denk toch even proberen, maar helaas. Dan ben je de setting weer kwijt. Dus ja, de laatste firmware maakt de nvram fixes dus ongedaan. Van de laatste Asus-merlin versie bleek ook al dat die de nvram fix niet meer accepteert. (RT-AC68U_380.57_0). Update: Ook versie Asus-Merlin RT-AC68U_378.56_2 nog geprobeerd, maar die werkt ook niet meer met deze fix. Wel merk ik dat die Asus-merlin firmware een stuk sneller is (ook met rebooten) dan de stock Asus firmware. Zeker aan te raden! Ook qua opties en stabiliteit betere ervaringen mee, met name ook met VPN e.d.
Betekend voor mij wel einde verhaal met deze router en ik ga de Netgear R7000 eens proberen.
Bron: https://w.wol.ph/2015/08/...smit-power-asus-rt-ac68u/The first thing you need to do is install the Merlin firmware version 374.43_2, newer ones won’t work!
Update
Toen een upgrade gedaan naar laatste ASUS versie (RT-AC68U_3.0.0.4_380_1031), ik denk toch even proberen, maar helaas. Dan ben je de setting weer kwijt. Dus ja, de laatste firmware maakt de nvram fixes dus ongedaan. Van de laatste Asus-merlin versie bleek ook al dat die de nvram fix niet meer accepteert. (RT-AC68U_380.57_0). Update: Ook versie Asus-Merlin RT-AC68U_378.56_2 nog geprobeerd, maar die werkt ook niet meer met deze fix. Wel merk ik dat die Asus-merlin firmware een stuk sneller is (ook met rebooten) dan de stock Asus firmware. Zeker aan te raden! Ook qua opties en stabiliteit betere ervaringen mee, met name ook met VPN e.d.
Betekend voor mij wel einde verhaal met deze router en ik ga de Netgear R7000 eens proberen.
[ Voor 109% gewijzigd door xs4me op 27-01-2016 15:37 ]
Bij mij werkt het na een upgrade gewoon nogxs4me schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:41:
[...]
Bron: https://w.wol.ph/2015/08/...smit-power-asus-rt-ac68u/
Update
ASUSWRT-Merlin RT-AC68U_3.0.0.4 Thu Dec 24 18:54:10 UTC 2015
admin@RT-AC68U-0B88:/tmp/home/root# wl txpwr_target_max
Maximum Tx Power Target (chanspec:0x1006): 25.00 25.00 25.00
admin@RT-AC68U-0B88:/tmp/home/root#
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
Apart dat bij mij de settings niet ongedaan gemaakt worden op de nieuwste firmware. Misschien dat Asus dit 'gefixt' heeft in het productieproces / dat nieuw verkochte modellen die pech hebben? In ieder geval tof van je dat je het getest hebt.xs4me schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:41:
[...]
Bron: https://w.wol.ph/2015/08/...smit-power-asus-rt-ac68u/
Update
Het is trouwens gelukt.
Kan nu extern met Aicloud de nas aanzetten.
Dit doe ik met mijn ip adres buiten de range en het mac adres van de synology.
Kan nu extern met Aicloud de nas aanzetten.
Dit doe ik met mijn ip adres buiten de range en het mac adres van de synology.
Toml83 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:42:
[...]
Intern kan ik de WOL wel activeren met DS Finder app. (DS412+)
WOL staat daar ingeschakeld op poort 1.
Is er voor extern nog een regel die ik moet toevoegen voor de WOL? (poort openzetten in synology)
Ik denk het inderdaad.Chris.nl schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 21:45:
[...]
Apart dat bij mij de settings niet ongedaan gemaakt worden op de nieuwste firmware. Misschien dat Asus dit 'gefixt' heeft in het productieproces / dat nieuw verkochte modellen die pech hebben? In ieder geval tof van je dat je het getest hebt.
Toch bedankt voor je hulp in deze ;-)
Morgen maar 's kijken of 't met die R7000 beter wordt, kheb 'm binnen.
Nieuwe firmware staat online, link.
Versie 3.0.0.4.380.1842
Beschrijving ASUS RT-AC68U Firmware version 3.0.0.4.380.1842
Bug fixes
- Fixed Multicast issue when WAN is PPPoE/ PPTP/ L2TP
- Fixed IPTV GUI issue
- Fixed two guest networks had same mac address problem.
- Fixed view list in network map cannot be closed.
- Fixed network map device icon issue
- Fixed client cannot get new IP when changed router IP and subnet mask.
- Fixed wrong notification when using quick internet setup wizard in static IP environment.
- Fixed wrong notification when client was blocked by Time scheduling.
- Fixed ASUS Router App related issues.
- Fixed DNS response error issue.
- Fixed abnormal LED blinking issue when enabled IPTV.
- Fixed client list name cannot be changed issue.
MD5:2884cb7c5a2c4d22ff609ccfbf388c32
Als ik thuis ben ga ik ook direct aan de slag jaAnoniem: 170423 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 17:06:
Bedankt, meteen installeren hier.
2016 firmware.
- edit -
Firmware update ging vlekkeloos.
Alle instellingen (incl. WiFi boost) bleven bewaard, geen factory reset hoeven doen.
[ Voor 23% gewijzigd door Chris.nl op 28-01-2016 19:02 ]
Heb hem net ook geinstalleerd staan, super dat er updates uitkomen.
Uiteraard blijft de wifi power boost mod ook intact.
Uiteraard blijft de wifi power boost mod ook intact.
Ik heb een vraagje over de ac68U
Ik heb nu merlin 380.57 en wilde wat wijzigen betreft poorten
Zie ik dat de WAN sectie verdwenen is, heb m terug geflash naar 378.56_2 maar nog steeds geen WAN te zien.
Iemand hier bekend mee en een oplossing zonder naar reset fabrieksintellingen ?
Zie ik dat de WAN sectie verdwenen is, heb m terug geflash naar 378.56_2 maar nog steeds geen WAN te zien.
Door gebruik van een andere SDK en Wireless driver wordt het aangeraden om tussen 378 en 380 wel een fabrieksreset uit te voeren.
A factory default reset is required specifically for the RT-AC68U, due to the switch to a new SDK + wireless driver.
A factory default reset is required specifically for the RT-AC68U, due to the switch to a new SDK + wireless driver.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Misschien tijdelijk teruggaan naar de originele ASUS firmware en dan opnieuw 378.56_2 flashen.superlion schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 01:29:
Ik heb een vraagje over de ac68U
Anoniem: 170423
Dit heb ik net gedaan en was al een tijd geleden.MegaTronics schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 07:21:
Door gebruik van een andere SDK en Wireless driver wordt het aangeraden om tussen 378 en 380 wel een fabrieksreset uit te voeren.
Bingo en gelukt, hartelijk dankMegaTronics schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 07:21:
+1
Thnx!!
Thnx!!
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
Hoeveel zin heeft het om het zendvermogen omhoog te schroeven?
[ Voor 83% gewijzigd door Jordyz op 30-01-2016 10:03 ]
als je een éénkamerwoning hebt, 0,0. Groot huis met zwakke plekken, kan het heel nuttig zijn.
Voor de verhoging had ik minimale dekking in de achtertuin, nu voldoende.Jordyz schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 10:02:
Hoeveel zin heeft het om het zendvermogen omhoog te schroeven?
Ik heb ergens gelezen dat ik met de tomato firmware tagged vlans met deze router over 1 kabel kan bundelen. Iemand ervaring met de tomato firmware i.c.m. deze router?
https://advancedtomato.com/downloads/router/rt-ac68u
[ Voor 16% gewijzigd door nexhil op 30-01-2016 10:58 ]
Same here. Eerst geen dekking in de tuin en nu 30 mbs.MegaTronics schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 10:43:
[...]
Voor de verhoging had ik minimale dekking in de achtertuin, nu voldoende.
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
Is het moeilijk om zoiets te verhogen?MegaTronics schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 10:43:
[...]
Voor de verhoging had ik minimale dekking in de achtertuin, nu voldoende.
Ik heb hier in het topic gekeken naar een uitleg maar krijg het zelf niet voor elkaar.
Ik woon hier zonder buren dus als het helpt zou het voor mij wel een uitkomst zijn om het te verhogen. En toch heeft niemand er last van.
Zou een Tweaker misschien hier een keer tijd hebben om dit bij mij te doen? Want van Putty en dan verbinden met de router heb ik weinig kaas gegeten.
Waarschijnlijk is er wel een tweaker gek genoeg, misschien handig als je even je woonplaats erbij vermeld.Jordyz schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 13:13:
[...]
Is het moeilijk om zoiets te verhogen?
Ik heb hier in het topic gekeken naar een uitleg maar krijg het zelf niet voor elkaar.
Ik woon hier zonder buren dus als het helpt zou het voor mij wel een uitkomst zijn om het te verhogen. En toch heeft niemand er last van.
Zou een Tweaker misschien hier een keer tijd hebben om dit bij mij te doen? Want van Putty en dan verbinden met de router heb ik weinig kaas gegeten.
Moeilijk is het nietJordyz schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 13:13:
[...]
Is het moeilijk om zoiets te verhogen?
Ga in je router, meestal is dat http://192.168.1.1 naar Administration -> System. Of gebruik deze directe link.
Zet daar Telnet AAN
En druk op Apply onderaan de pagina om het op te slaan.

Vervolgens download je Putty, dit is een programma om op servers, en nog veel meer dingen in te loggen. http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/download.html Of de directe putty download link.
Open putty, en voer daar het ip in van de router:192.168.1.1, en druk op Telnet.

Als het goed is zie je nu een telnet venster, voer daar je login gegevens in, die je ook gebruikt om in te loggen op 192.168.1.1.

Vervolgens copy-past je dit lapje commando's in 1 keer, 1 rechtermuisknop klik in het putty venster is meestal al genoeg om tekst te plakken in putty. Druk op enter om je code uit te voeren.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| nvram set asuscfe0:ccode=#a nvram set asuscfe1:ccode=#a nvram set asuscfe0:regrev=0 nvram set asuscfe1:regrev=0 nvram set asuscfecommit=1 # nvram set 0:ccode=#a nvram set 1:ccode=#a nvram set 0:regrev=0 nvram set 1:regrev=0 nvram set wl0_country_code=#a nvram set wl0_country_rev=0 nvram set wl0_reg_mode=off nvram set wl1_country_code=#a nvram set wl1_country_rev=0 nvram set wl1_reg_mode=off nvram commit reboot |
Je router zal automatisch rebooten als de commando's klaar zijn.
Als je router opnieuw is opgestart kun je dmv het commando
code:
in het putty terminal window zien dat je vermogen nu op 25dB = 316mW ipv 15.5dB =35mW staat.1
| wl txpwr_target_max |
Als alles klaar is kan je Telnet toegang weer uit zetten. Hoeft niet, mag wel.
Succes!
Of dmv Teamviewer oid te gebruiken....Chris.nl schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 13:22:
[...]
Waarschijnlijk is er wel een tweaker gek genoeg, misschien handig als je even je woonplaats erbij vermeld.
En zo kan het idd ook. +1Dacuuu schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:40:
[...]
Moeilijk is het niet![]()
/...../
Succes!
Bedankt!!Dacuuu schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:40:
[...]
Ga in je router, meestal is dat http://192.168.1.1 naar Administration -> System. Of gebruik deze directe link.
Zet daar Telnet AAN
[afbeelding]
Vervolgens download je Putty, dit is een programma om op servers, en nog veel meer dingen in te loggen. http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/download.html Of de directe putty download link.
Open putty, en voer daar het ip in van de router:192.168.1.1, en druk op Telnet.
[afbeelding]
Als het goed is zie je nu een telnet venster, voer daar je login gegevens in, die je ook gebruikt om in te loggen op 192.168.1.1.
[afbeelding]
Vervolgens copy-past je dit lapje commando's in 1 keer, 1 rechtermuisknop klik in het putty venster is meestal al genoeg om tekst te plakken in putty. Druk op enter om je code uit te voeren.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 nvram set asuscfe0:ccode=#a nvram set asuscfe1:ccode=#a nvram set asuscfe0:regrev=0 nvram set asuscfe1:regrev=0 nvram set asuscfecommit=1 # nvram set 0:ccode=#a nvram set 1:ccode=#a nvram set 0:regrev=0 nvram set 1:regrev=0 nvram set wl0_country_code=#a nvram set wl0_country_rev=0 nvram set wl0_reg_mode=off nvram set wl1_country_code=#a nvram set wl1_country_rev=0 nvram set wl1_reg_mode=off nvram commit reboot
Als je router opnieuw is opgestart kun je dmv het commandocode:in het putty terminal window zien dat je vermogen nu op 25dB = 316mW ipv 15.5dB =35mW staat.
1 wl txpwr_target_max
Succes!
Zeer duidelijke uitleg. Volgens mij is het gelukt.
Scheelt het zendvermogen veel? Dat ik 2 straten verderop nog wifi heb? Heb ik wel ooit eens iemand horen zeggen namelijk..
De router in de meterkast, chromecast1 in de huiskamer. Zonder de patch was het bereik net net, en na de patch, ruim voldoende. Pak je telefoon, en test het uit zou ik zeggen.Jordyz schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:55:
[...]
Bedankt!!
Scheelt het zendvermogen veel? Dat ik 2 straten verderop nog wifi heb? Heb ik wel ooit eens iemand horen zeggen namelijk..
Ik ga het nu ook even doen! Even een stukje met de hond wandelen en even de zolder opgaan.Dacuuu schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:58:
[...]
De router in de meterkast, chromecast1 in de huiskamer. Zonder de patch was het bereik net net, en na de patch, ruim voldoende. Pak je telefoon, en test het uit zou ik zeggen.
Geen ervaring ten aan zien van tagged vlans. Draai Tomato zeer tevreden op een oude wrt54gl en heb op de AC68u ook advancedtomato gedraaid. De advanced versie is hetzelfde als de originele Tomato, met mooiere user interface. Ik zou het gewoon proberen. Je kunt altijd terug naar Merlin of stock Asus.nexhil schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 10:55:
Ik heb ergens gelezen dat ik met de tomato firmware tagged vlans met deze router over 1 kabel kan bundelen. Iemand ervaring met de tomato firmware i.c.m. deze router?
Kan ik misschien ook ergens checken of dat het gelukt is?
Er kwam in Putty namelijk wel te staan ''25 25 '' met nog een hoop dingen erbij van 1 á 2 regeltjes toen ik wl txpwr_target_max plakte.
Weet niet of het dan goed is?
Er kwam in Putty namelijk wel te staan ''25 25 '' met nog een hoop dingen erbij van 1 á 2 regeltjes toen ik wl txpwr_target_max plakte.
Het is leuk als je twee straten verder nog je eigen WiFi kunt zien, maar je mobiel moet ook genoeg zendvermogen hebben om hem te bereiken.Jordyz schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:55:
[...]
Bedankt!!
Zien is een, verbinden is twee.
Is goedJordyz schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 15:20:
Kan ik misschien ook ergens checken of dat het gelukt is?
Ja inderdaad, het gaat er ook meer om voor in de tuin enzo :-)MegaTronics schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 15:26:
[...]
Het is leuk als je twee straten verder nog je eigen WiFi kunt zien, maar je mobiel moet ook genoeg zendvermogen hebben om hem te bereiken.
Zien is een, verbinden is twee.
Thanks iedereen voor de hulp!
@Chris, oké danku!
Thanks ik zie wel dat er 2 firmwares op staan.ToFast schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 15:04:
[...]
Geen ervaring ten aan zien van tagged vlans. Draai Tomato zeer tevreden op een oude wrt54gl en heb op de AC68u ook advancedtomato gedraaid. De advanced versie is hetzelfde als de originele Tomato, met mooiere user interface. Ik zou het gewoon proberen. Je kunt altijd terug naar Merlin of stock Asus.
1 van 10MB VPN en 1 van ongeveer 20 MB AIO, mijn gevoel zegt me dat ik de AIO met hebben (?, all in one?)
Klopt, de All In One versie moet je hebben. Let op, deze firmware kan je dus niet flashen via de router instellingen zelf zoals de Merlin. Lees hoe dan wel, vrij simpel: http://tedstechshack.com/...-an-asus-rt-ac68u-router/nexhil schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 15:37:
[...]
Thanks ik zie wel dat er 2 firmwares op staan.
1 van 10MB VPN en 1 van ongeveer 20 MB AIO, mijn gevoel zegt me dat ik de AIO met hebben (?, all in one?)
Dus even in rescue mode zetten, dan browsen naar 192.168.1.1 en via dat (CFE) flashen is het simpelst (geen recovery utility nodig van asus). Zeker ook de NVRAM clearen (resetten) qua mogelijke oude instellingen e.d.
[ Voor 44% gewijzigd door ToFast op 30-01-2016 15:46 ]
Vraag: is het mogelijk om het zendvermogen te boosten naar een tussenliggende waarde (bijvoorbeeld 20 dB)?Dacuuu schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:40:
[...]
Als je router opnieuw is opgestart kun je dmv het commandocode:in het putty terminal window zien dat je vermogen nu op 25dB = 316mW ipv 15.5dB =35mW staat.
1 wl txpwr_target_max
Nou, voor wie 't wil weten en m'n vorige avonturen gevolgd hebben.
De R7000 geinstalleerd. Out of the box een beter bereik dan de RT-AC68U. Maar, de firmware biedt geen ingebouwde VPN client opties, dus AdvancedTomato maar geinstalleerd. Ziet er mooi uit. Werkt goed, VPN ook. Maar nu is m'n bereik minder als bij de RT-AC68U ...
Dus nu ga ik toch weer twijfelen. Misschien dat de Asus toch maar bllijft dan en dat ik m'n oude Asus als extra AP ga gebruiken voor de lastigere plekjes. Of misschien krijg ik die txpwr_target_max nog aan de praat. Maar dan moet ik blijkbaar wel met een oudere firmware door ...
De R7000 geinstalleerd. Out of the box een beter bereik dan de RT-AC68U. Maar, de firmware biedt geen ingebouwde VPN client opties, dus AdvancedTomato maar geinstalleerd. Ziet er mooi uit. Werkt goed, VPN ook. Maar nu is m'n bereik minder als bij de RT-AC68U ...
Dus nu ga ik toch weer twijfelen. Misschien dat de Asus toch maar bllijft dan en dat ik m'n oude Asus als extra AP ga gebruiken voor de lastigere plekjes. Of misschien krijg ik die txpwr_target_max nog aan de praat. Maar dan moet ik blijkbaar wel met een oudere firmware door ...
Verwacht van wel, kijk even de originele post door En dan het 2e blokje code. waar je dit ziet staan: nvram set wl_TxPower=500RVW schreef op zondag 31 januari 2016 @ 10:46:
[...]
Vraag: is het mogelijk om het zendvermogen te boosten naar een tussenliggende waarde (bijvoorbeeld 20 dB)?
Misschien kan je een andere RT-AC68U proberen. Weet niet hoeveel gedoe het voor je is, om die om te wisselen. Maar je bent, volgens mij, de eerste hier bij wie de aanpassing niet blijft kleven.xs4me schreef op zondag 31 januari 2016 @ 11:55:
Nou, voor wie 't wil weten en m'n vorige avonturen gevolgd hebben.
Je kan natuurlijk ook het zendvermogen in de web gui omlaag schroeven : Wireless > Professional en onderin Tx power adjustment omlaag zetten op bv. 75%. Let wel op dat je bovenin de juiste Band instelt voor 2,4 en 5 GHz. Controleer daarna met de opdracht wl txpwr_target_max in terminal sessie wat de instelling is. Zo kan je makkelijk later in de web gui deze instelling aanpassen zonder in de terminalsessie te moeten inloggen.RVW schreef op zondag 31 januari 2016 @ 10:46:
[...]
Vraag: is het mogelijk om het zendvermogen te boosten naar een tussenliggende waarde (bijvoorbeeld 20 dB)?
Ik heb sinds een week de Asus RT-AC87U.
Omdat deze in het starttoptic ook wordt meegenomen als zijnde getest geef ik hier nog wat informatie over.
Out of de box had mijn Asus firmware 3.0.0.4.378.5134,
deze gaf na het uitlezen via SSH aan dat er een 15DBsignaal uit kwam.
Na het uitvoeren van de genoemde tweak kon ik deze zonder problemen opvoeren naar 25DB.
Dit werkte prima en gaf hier in huis waar de router centraal hangt een beter resultaat.
Ik had deze rekening houdend met de buren verzwakt tot 75% wat resulteerd in 20DB dacht ik.
Na de Asus te hebben geupgrade met de nieuwste Asus firmware versie 3.0.0.4.378.9460
staat het signaal op 12DB en kan ik dit met deze firmware in ieder geval op geen enkele manier
hoger krijgen. De tweak ccode=#a werkt in dit geval niet. Ook niet na een reboot.
Wellicht dat het met Merlin of open dd-wrt wel lukt maar dat heb ik niet getest.
Ik heb de router een downgrade gegeven naar de oorspronkelijke versie
en heb gelukkig weer een sterk signaal kunnen krijgen.
Wellicht heeft iemand hier een soortgelijke ervaring en of een test met een andere FW gedaan,
dan hoor ik dat graag!
Omdat deze in het starttoptic ook wordt meegenomen als zijnde getest geef ik hier nog wat informatie over.
Out of de box had mijn Asus firmware 3.0.0.4.378.5134,
deze gaf na het uitlezen via SSH aan dat er een 15DBsignaal uit kwam.
Na het uitvoeren van de genoemde tweak kon ik deze zonder problemen opvoeren naar 25DB.
Dit werkte prima en gaf hier in huis waar de router centraal hangt een beter resultaat.
Ik had deze rekening houdend met de buren verzwakt tot 75% wat resulteerd in 20DB dacht ik.
Na de Asus te hebben geupgrade met de nieuwste Asus firmware versie 3.0.0.4.378.9460
staat het signaal op 12DB en kan ik dit met deze firmware in ieder geval op geen enkele manier
hoger krijgen. De tweak ccode=#a werkt in dit geval niet. Ook niet na een reboot.
Wellicht dat het met Merlin of open dd-wrt wel lukt maar dat heb ik niet getest.
Ik heb de router een downgrade gegeven naar de oorspronkelijke versie
en heb gelukkig weer een sterk signaal kunnen krijgen.
Wellicht heeft iemand hier een soortgelijke ervaring en of een test met een andere FW gedaan,
dan hoor ik dat graag!
Pielie_: Top dat je ons wilt helpen met deze info, maar het beste kun je je ervaringen met de RT-AC87U delen in het [Ervaringen] Asus RT-AC87U Dual-band Wireless-AC2400 Gigabit topic. Dan zit je gelijk tussen de gebruikers van die routerPielie_ schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 15:27:
Ik heb sinds een week de Asus RT-AC87U.
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Je hebt helemaal gelijk, daar ga ik verder. Bedankt!ShadowLord schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 16:39:
[...]
Pielie_: Top dat je ons wilt helpen met deze info, maar het beste kun je je ervaringen met de RT-AC87U delen in het [Ervaringen] Asus RT-AC87U Dual-band Wireless-AC2400 Gigabit topic. Dan zit je gelijk tussen de gebruikers van die router
Anoniem: 730655
Hallo mede forum gebruikers,
Vraagje: wat dacuuu beschrijft werkt niet bij mijn rt- ac66u.
Kom wel in de router, maar met het commando wl txpwr_target_max krijg ik geen responsie.
Hoe kan dit? Of werk het bij een 66 anders?
Alvast bedankt
Kom wel in de router, maar met het commando wl txpwr_target_max krijg ik geen responsie.
Alvast bedankt
Dat is anders, Lees deze post is door, daar staat hoe het moet voor de 66u.Anoniem: 730655 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:07:
Hallo mede forum gebruikers,
Alvast bedankt
http://gathering.tweakers...message/44363671#44363671
Anoniem: 730655
Oké bedank, gaat ik even doen.Dacuuu schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:46:
[...]
Dat is anders, Lees deze post is door, daar staat hoe het moet voor de 66u.
http://gathering.tweakers...message/44363671#44363671
Als antwoord op m'n eigen vraag, en ook die van @Pielie_ denk ik.
http://www.snbforums.com/...ax-tx-power-how-to.19262/
De bootloader zal 't probleem dan zijn.
Alleen ik vind nergens een meer beschrijvende uitleg van hoe dit te doen. Ben bang dat als ik m'n eigen interpretatie erop los laat ik de boel sloop
Staat gewoon in dit topic
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/44014587
Ik kan alleen die mtd-write V2 niet meer downloaden
http://www.snbforums.com/...ax-tx-power-how-to.19262/
De bootloader zal 't probleem dan zijn.
Alleen ik vind nergens een meer beschrijvende uitleg van hoe dit te doen. Ben bang dat als ik m'n eigen interpretatie erop los laat ik de boel sloop
Staat gewoon in dit topic
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/44014587
[ Voor 45% gewijzigd door xs4me op 04-02-2016 22:36 ]
Bedoel je deze?xs4me schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 17:26:
bron.
[ Voor 15% gewijzigd door Pielie_ op 05-02-2016 00:52 ]
Grappig, ik had gevraagd of ze een nieuwe link konden plaatsen gisteren (laatste post in dat topic).
Dat hebben ze snel gedaan
Alleen geen nieuwe post geplaatst, dus had 't zelf nog niet gezien. Dus thanks voor de update 
Ik zie nu ook een V3 erbij staan ... Alleen geen uitleg erbij ofzo ... zal die wel pakken dan denk?
Maargoed, procedure gevolgd, zelfde resultaat. Nog steeds 15.50 dB.
Die EU stond ook al op #a. Dus 't stond al goed, maar werkt nog steeds niet blijkbaar.
Update: Toch maar even terug gegaan naar oudere firmware (AsusWRT-Merlin). De volgende heb ik geprobeerd:
RT-AC68U_3.0.0.4_374.43_2 = werkt! (maar web interface erg buggy)
RT-AC68U_3.0.0.4_378.51_0 = werkt!
RT-AC68U_378.55_0 = werkt!
RT-AC68U_378.56_0 = werkt niet!
RT-AC68U_378.56_2 = werkt niet!
RT-AC68U_380.57_0 = werkt niet!
En hetzelfde geld voor de nieuwere 378/380 firmwares van Asus zelf.
Dus vanaf 378.56_0 is 't einde verhaal.
@Chris.nl: Kun jij 's kijken welke build je precies hebt? Want ik zie in jouw posts alleen V3.0.0.4 staan, wat deze allen zijn namelijk.
Dat hebben ze snel gedaan
Ik zie nu ook een V3 erbij staan ... Alleen geen uitleg erbij ofzo ... zal die wel pakken dan denk?
Die EU stond ook al op #a. Dus 't stond al goed, maar werkt nog steeds niet blijkbaar.
Update: Toch maar even terug gegaan naar oudere firmware (AsusWRT-Merlin). De volgende heb ik geprobeerd:
@Chris.nl: Kun jij 's kijken welke build je precies hebt? Want ik zie in jouw posts alleen V3.0.0.4 staan, wat deze allen zijn namelijk.
[ Voor 71% gewijzigd door xs4me op 05-02-2016 13:48 ]
Wat voor een VPN snelheid halen jullie ?
Ik wil de router eigenlijk als OPENVPN VPN client gebruiken, maar ik zit met een probleem.
Als ik via mijn PC een VPN connectie op zet loopt speedtest door naar 110 Mbit. Als ik VPN uit heb staan loopt ie door naar 40 Mbit.(Denk dat ziggo niet kan zien wat ik doe en dan maximaal krijg of zo ..)
Als ik echter de router de VPN verbinding laat opzetten kom ik met geen mogelijkheid boven de 10 Mbit uit.
1. Is er iemand met gelijke ervaringen ? VPN op PC veel sneller dan VPN op Router ?
2. Is er iemand die weet wat ik zou moeten doen om de snelheid van de router op te krikken ???
Ik wil de router eigenlijk als OPENVPN VPN client gebruiken, maar ik zit met een probleem.
Als ik via mijn PC een VPN connectie op zet loopt speedtest door naar 110 Mbit. Als ik VPN uit heb staan loopt ie door naar 40 Mbit.(Denk dat ziggo niet kan zien wat ik doe en dan maximaal krijg of zo ..)
Als ik echter de router de VPN verbinding laat opzetten kom ik met geen mogelijkheid boven de 10 Mbit uit.
1. Is er iemand met gelijke ervaringen ? VPN op PC veel sneller dan VPN op Router ?
2. Is er iemand die weet wat ik zou moeten doen om de snelheid van de router op te krikken ???
[ Voor 0% gewijzigd door well0549 op 05-02-2016 15:39 . Reden: speelfaut ]
Als ik de code gebruik komt er bij mij 15 50 15 50 te staan. Ik ben op zolder geweest en heb daar nog steeds even veel bereik als voorheen.Dacuuu schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:40:
[...]
Zet daar Telnet AAN
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 nvram set asuscfe0:ccode=#a nvram set asuscfe1:ccode=#a nvram set asuscfe0:regrev=0 nvram set asuscfe1:regrev=0 nvram set asuscfecommit=1 # nvram set 0:ccode=#a nvram set 1:ccode=#a nvram set 0:regrev=0 nvram set 1:regrev=0 nvram set wl0_country_code=#a nvram set wl0_country_rev=0 nvram set wl0_reg_mode=off nvram set wl1_country_code=#a nvram set wl1_country_rev=0 nvram set wl1_reg_mode=off nvram commit reboot
1 wl txpwr_target_max
Succes!
Enig idee wat er eventueel niet goed gaat? Ik eb het gedaan zoals hierboven besproken
Met de standaard firmware van Asus werkt de OpenVPN client bij mij ook niet lekker. Buggy en traag.well0549 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:38:
Wat voor een VPN snelheid halen jullie ?
Met de Asuswrt-Merlin firmware merk ik bijna geen performance verlies. Echt 100x beter.
Deze gebruikt de Tomato ingebouwde VPN client. Dus mocht je manuals zoeken mbt 't instellen, gewoon de Tomato handleidingen volgen.
[ Voor 7% gewijzigd door xs4me op 05-02-2016 16:17 ]
Welke Firmware versie gebruik je?mike0001 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:57:
[...]
Als ik de code gebruik komt er bij mij 15 50 15 50 te staan. Ik ben op zolder geweest en heb daar nog steeds even veel bereik als voorheen.
Enig idee wat er eventueel niet goed gaat? Ik eb het gedaan zoals hierboven besproken
Check mijn laatste reacties ook ... met nieuwere firmware lijkt de fix niet meer te werken (althans, bij mij niet).
3.0.0.4.378_9313 is mijn huidige firmware versie
xs4me schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 12:40:
Het is dus aan te raden om de merlin te pakken. Of terug te gaan naar een andere firmware.
Ik had je vraag niet gelezen voordat ik begon, maar ik zie dat jij al het nodige getest hebt.
Heb je hem nu goed draaien xs4me?
Maakt op zich niet uit. 1 van de Merlin's kan, of een oudere van Asus (376 bijv).
Draait nu goed hier inderdaad met RT-AC68U_378.55_0, waarbij de fix m.b.t. TX power werkt.
Al heb ik nog geen tijd gehad om 't echt te testen of 't qua bereik ook beter is enzo.
Draait nu goed hier inderdaad met RT-AC68U_378.55_0, waarbij de fix m.b.t. TX power werkt.
Al heb ik nog geen tijd gehad om 't echt te testen of 't qua bereik ook beter is enzo.
Nee sorry, ik voer ze ook alleen slechts uit. Je hebt wel een 68u? En je copy-past de code wel in 1 keer?mike0001 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:57:
[...]
Als ik de code gebruik komt er bij mij 15 50 15 50 te staan. Ik ben op zolder geweest en heb daar nog steeds even veel bereik als voorheen.
xs4me schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 12:40:
Grappig, ik had gevraagd of ze een nieuwe link konden plaatsen gisteren (laatste post in dat topic).
Dat hebben ze snel gedaanAlleen geen nieuwe post geplaatst, dus had 't zelf nog niet gezien. Dus thanks voor de update

Tja, ik heb het ook op deze manier gedaan maar dan alleen dan via SSH ipv Telnet, en ik gebruik Putty 0.64 (niet die laatste beta). Instellingen zouden echt firmware breed moeten blijven staan.xs4me schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 18:06:
Ok, thanks.
Bij jou werkt 't dus blijkbaar wel met hogere versies. Apart.
Heb je ook een factory reset geprobeerd op de hogere versies? Bij sommige updates/sprongen kan dan nodig zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Chris.nl op 05-02-2016 18:17 ]
Ja, vreemd. Ik ook. Putty 0.63 dan, maar dat maakt niet uit.
Ik zie ook wel dat m'n changes zoals:
nvram set 0:ccode=#a
nvram set 1:ccode=#a
zijn doorgevoerd (met hexeditor gechecked), maar dan zonder gewenst resultaat.
En blijkbaar zijn er toch meer mensen bij wie 't niet blijft staan op hogere versies. Dus misschien hebben ze dan toch wat veranderd bij de nieuwere modellen ofzo.
Ik zie ook wel dat m'n changes zoals:
nvram set 0:ccode=#a
nvram set 1:ccode=#a
zijn doorgevoerd (met hexeditor gechecked), maar dan zonder gewenst resultaat.
En blijkbaar zijn er toch meer mensen bij wie 't niet blijft staan op hogere versies. Dus misschien hebben ze dan toch wat veranderd bij de nieuwere modellen ofzo.
In dat geval is het interessanter om een lijstje van productiedata te maken ipv firmware versies.
- edit -
Ik heb nog een backup van officiële Asus firmware, die ze inmiddels niet meer op eigen site hosten. Vind je 't nog interessant om die te checken? FW_RT_AC68U_30043786152 en FW_RT_AC68U_30043786975 zie ik bijvoorbeeld niet meer staan.
- edit -
Ik heb nog een backup van officiële Asus firmware, die ze inmiddels niet meer op eigen site hosten. Vind je 't nog interessant om die te checken? FW_RT_AC68U_30043786152 en FW_RT_AC68U_30043786975 zie ik bijvoorbeeld niet meer staan.
[ Voor 90% gewijzigd door Chris.nl op 05-02-2016 18:57 ]
Thanks, Ga ik proberen...xs4me schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:59:
[...]
Met de standaard firmware van Asus werkt de OpenVPN client bij mij ook niet lekker. Buggy en traag.
Met de Asuswrt-Merlin firmware merk ik bijna geen performance verlies. Echt 100x beter.
Deze gebruikt de Tomato ingebouwde VPN client. Dus mocht je manuals zoeken mbt 't instellen, gewoon de Tomato handleidingen volgen.
Heb je nog een site waar ik naartoe moet om e.e.a. te laten werken?
ja en jaDacuuu schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 17:22:
[...]
Nee sorry, ik voer ze ook alleen slechts uit. Je hebt wel een 68u? En je copy-past de code wel in 1 keer?
Hier kun je de firmware downloaden iig.well0549 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 20:18:
[...]
Thanks, Ga ik proberen...
Heb je nog een site waar ik naartoe moet om e.e.a. te laten werken?
http://asuswrt.lostrealm.ca/
Ja ben al helemaal up en running.
Hij is inderdaad sneller dan de standaard....
Maar om nou te zeggen dat ie erg snel is......
ik haal nu 15 mbit in plaats van 10.
Wat wel heel erg mooi is is dat ik mijn Syno alleen door de VPN tunnel kan routen !
Thanks so far.....
Wat wel heel erg mooi is is dat ik mijn Syno alleen door de VPN tunnel kan routen !
Thanks so far.....
Ja ben al helemaal up en running.xs4me schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:59:
[...]
Met de standaard firmware van Asus werkt de OpenVPN client bij mij ook niet lekker. Buggy en traag.
Thanks so far.....
Ja, ik moet zeggen dat ik ook nog niet de snelheid haal als die ik eerst had. Maar dat heeft misschien te maken met welke VPN server ik kies. Dat was voorheen een andere en toen haalde ik wel 100+Mbit. Nu blijf ik steken op +- 35Mbit. Toch die andere nog 's proberen of verder vogelen hoe ik 't de vorige keer dan had (Was sowieso de RT-AC66U router, maar dat zal 't toch niet zijn?). Kan ook nog iets met de firmware te maken hebben aangezien ik nu niet op de laatste zit ivm die TX Power issue.
Het is toch niet allemaal hosanna...xs4me schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 01:45:
Ja, ik moet zeggen dat ik ook nog niet de snelheid haal als die ik eerst had. Maar dat heeft misschien te maken met welke VPN server ik kies. Dat was voorheen een andere en toen haalde ik wel 100+Mbit. Nu blijf ik steken op +- 35Mbit. Toch die andere nog 's proberen of verder vogelen hoe ik 't de vorige keer dan had (Was sowieso de RT-AC66U router, maar dat zal 't toch niet zijn?). Kan ook nog iets met de firmware te maken hebben aangezien ik nu niet op de laatste zit ivm die TX Power issue.
Connectie is goed maar na drie minuten wordt ie weer gedropt.....
En het nare is dat ie daarna niet direct weer reconnect....
Heb je nog een tip?
Hm, dat herken ik niet. Het is hier verder wel stabiel.well0549 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 09:19:
[...]
Het is toch niet allemaal hosanna...
Connectie is goed maar na drie minuten wordt ie weer gedropt.....
En het nare is dat ie daarna niet direct weer reconnect....
Heb je nog een tip?
Reboot na instellen van de router zul je ook wel gedaan hebben? Dat maakt bij mij veel uit iig.
Instellingen kloppen helemaal? Ik heb van m'n VPN provider duidelijke instructies m.b.t. Tomato of DD-WRT. Als ik die volg draait 't stabiel. Alleen niet zo snel als voorheen blijkbaar. Maar ik ben ook al ruim een dag backups aan 't maken, dus totdat dat klaar is kan ik 't ook niet goed testen.
Nou ik denk dat ie niet veel harder kan ....xs4me schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 10:49:
[...]
Hm, dat herken ik niet. Het is hier verder wel stabiel.
Reboot na instellen van de router zul je ook wel gedaan hebben? Dat maakt bij mij veel uit iig.
Instellingen kloppen helemaal? Ik heb van m'n VPN provider duidelijke instructies m.b.t. Tomato of DD-WRT. Als ik die volg draait 't stabiel. Alleen niet zo snel als voorheen blijkbaar. Maar ik ben ook al ruim een dag backups aan 't maken, dus totdat dat klaar is kan ik 't ook niet goed testen.
bij mij stond 1 processor op 98 % toen ik 15 mbit haalde. Wellicht dat ie er nog een tweede client bij kan hebben op de andere processor maar veel sneller dan 15 mbit kan het volgens mij vanwege de processor niet worden......
Ja, kwam er na wat gegoogle ook achter dat de processor de limiet is. Ik las dat je nog wel 50Mbit kunt halen.well0549 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 10:23:
[...]
Nou ik denk dat ie niet veel harder kan ....
bij mij stond 1 processor op 98 % toen ik 15 mbit haalde. Wellicht dat ie er nog een tweede client bij kan hebben op de andere processor maar veel sneller dan 15 mbit kan het volgens mij vanwege de processor niet worden......
Encryptie wat lager (128) zetten schijnt al heel wat te schelen.
Dan vraag ik me wel af hoe ik voorheen, op de AC66U notabene, hoe ik de 9MB+/s haalde met openVPN actief. Dat kan dan niet goed gewerkt hebben ... maar ik had 't toch echt getest.
Momenteel heb ik de RT-N66U en daar valt weinig over te klagen. Echter ben ik benieuwd in hoeverre de RT-AC68U voor verbeteringen kan zorgen in combinatie met AC hardware. Ik lees dat het 5Ghz signaal met deze router vele malen sterker is en dat de 2,4Ghz snelheden tot 3x sneller zijn. Nu weet ik natuurlijk ook wel hoe het in de praktijk werkt, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen van mensen die toch zijn overgestapt en/of een verschil merkbaar was. Want in oudere berichten lees ik juist dat het er niet beter op werd.
< dit stukje webruimte is te huur >
Iemand? Ik heb nog steeds last van dit probleem.Yonix schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 21:51:
Even een vraagje: sinds kort heb ik last van het probleem dat mijn TV (Samsung UE46F6500) de verbinding verliest met de router als ik een film kijk. De TV geeft dan de melding 'apparaat afgesloten' en de router verdwijnt dan uit de lijst met apparaten (sources). Samba en MediaServer staan aan.
Voorheen ging het zonder problemen, maar opeens heb ik last van dit probleem.
En wat heb je zelf al geprobeerd? Dat is wel de eerste stap dat je zelf ook dingen testen en uitzoekt.Yonix schreef op maandag 08 februari 2016 @ 18:41:
[...]
Iemand? Ik heb nog steeds last van dit probleem.
Check firmware update voor de router en TV
Reset de router eens naar fabriekinstellingen en test en dan nog eens.
Check eens of het met een andere PC ook gebeurt.
etc etc. Dan kunnen wij niet doen dus probeer zaken uit te sluiten.
Ik heb met veel dank aan ( itxs ) KPN Glasvezel IPTV Routed met apps zoals Netflix werkend gekregen op de RT-AC68U. Ik zal de handleiding hier posten, misschien iets voor het starttopic?
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Ik heb alle firmwares op de asus website, plus de 2 uit jou dropbox in één mapje op de pc staan. Backup is nooit weg..Chris.nl schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 18:24:
In dat geval is het interessanter om een lijstje van productiedata te maken ipv firmware versies.
- edit -
Al heb ik zelf geen KPN, ik kijk uit naar je uitleg.robbinonline schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:46:
Ik heb met veel dank aan ( itxs ) KPN Glasvezel IPTV Routed met apps zoals Netflix werkend gekregen op de RT-AC68U. Ik zal de handleiding hier posten, misschien iets voor het starttopic?
Ook ik kijk uit naar je uitleg.robbinonline schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:46:
Hey!
Erg interessant topic. Zojuist de work-around doorlopen op m'n mac.
Helemaal goed gegaan in een keer, maarrrrrr ik kan de 5GHz niet meer vinden op m'n mac, maar wel de 2.4 vinden en mee verbinden.
Op m'n iPhone 6 kan ik wel de 5GHz zien en ook mee verbinden en geeft me (3 meter van router) 200MB via speedtest. Het is ook gewoon een zichtbaar netwerk, dus geen idee wat er mis gegaan is... Ook het gastnetwerk op 5GHz is niet meer te vinden.
Als ik google zie ik dat iemand zegt dat ik de 5GHz op channel 40 moet zetten.. Dan krijg ik idd zowel de 5GHz als het 5GHz gast-netwerk te zien. Zou dit problemen moeten opleveren? 40 ipv auto?
Dank voor de tip, het lijkt tot nu toe erg goed te gaan
!
Erg interessant topic. Zojuist de work-around doorlopen op m'n mac.
Helemaal goed gegaan in een keer, maarrrrrr ik kan de 5GHz niet meer vinden op m'n mac, maar wel de 2.4 vinden en mee verbinden.
Op m'n iPhone 6 kan ik wel de 5GHz zien en ook mee verbinden en geeft me (3 meter van router) 200MB via speedtest. Het is ook gewoon een zichtbaar netwerk, dus geen idee wat er mis gegaan is... Ook het gastnetwerk op 5GHz is niet meer te vinden.
Als ik google zie ik dat iemand zegt dat ik de 5GHz op channel 40 moet zetten.. Dan krijg ik idd zowel de 5GHz als het 5GHz gast-netwerk te zien. Zou dit problemen moeten opleveren? 40 ipv auto?
Dank voor de tip, het lijkt tot nu toe erg goed te gaan
Nee hoor, je kan een vrij kanaal 'hard' ingeven, en dan idd een kanaal kiezen dat alle clients (her)kennen.
Een vrij kanaal kan ook een kanaal zijn welke je apparatuur niet ondersteund. Vandaar 'hard' vastzetten in de lagere regionen.
Inderdaad.. Ik heb destijds kanaal 48 gekozen en ben nog altijd de enige in mijn omgeving die op dat kanaal zit. Waarschijnlijk omdat het rustig is op de 5ghz band (maar 3 5ghz netwerken op mijn stukje van de binnenstad) en ik met zo'n vermogen sta te zenden dat routers die wel op 'auto' ingesteld staan me met rust laten.
Er zijn apps zat om met je smartphone/pc te checken welk kanaal vrij is.
Er zijn apps zat om met je smartphone/pc te checken welk kanaal vrij is.
Ja, geen probleem. Er is nog een ander wifinetwerk op 5GHz en die zit op kanaal 44.
WiFi-bereik in de slaapkamer is ook top nu, erg fijn. Daarvoor was het wel oke, maar af en toe viel het nog wel eens weg.
Zag ook dat je via je mac kon zien welke kanalen ondersteunt worden door je mac. Hij kan max tot kanaal 48 en kwam steeds op 149 terecht via auto na die aanpassing.
M'n onzekerheid was omdat ooit iemand van de klservice geloof ik, gezegd had dat de 5GHz het beste op auto kon staan, in tegenstelling tot 2.4 die op 1, 6 of 11 het beste kon staan.
Alsnog vind ik het raar dat hij het anderhalf jaar goed gedaan heeft op auto, maar sinds deze aanpassing niet meer... Softwareversie zit ik nog op 3.0.0.4.378_9313, terwijl dat de nieuwste versie is volgens updatefunctie in de router. Handig om te updaten naar die nieuwe via de Asus site dan of niet?
Anyway: dank nogmaals! Houd het topic zeker in de gaten.
WiFi-bereik in de slaapkamer is ook top nu, erg fijn. Daarvoor was het wel oke, maar af en toe viel het nog wel eens weg.
Zag ook dat je via je mac kon zien welke kanalen ondersteunt worden door je mac. Hij kan max tot kanaal 48 en kwam steeds op 149 terecht via auto na die aanpassing.
M'n onzekerheid was omdat ooit iemand van de klservice geloof ik, gezegd had dat de 5GHz het beste op auto kon staan, in tegenstelling tot 2.4 die op 1, 6 of 11 het beste kon staan.
Alsnog vind ik het raar dat hij het anderhalf jaar goed gedaan heeft op auto, maar sinds deze aanpassing niet meer... Softwareversie zit ik nog op 3.0.0.4.378_9313, terwijl dat de nieuwste versie is volgens updatefunctie in de router. Handig om te updaten naar die nieuwe via de Asus site dan of niet?
Anyway: dank nogmaals! Houd het topic zeker in de gaten.
[ Voor 23% gewijzigd door Roelvano op 25-02-2016 10:53 ]
Als ik het goed heb begrepen heb je sinds die aanpassing geen regio-lock meer. Dus kan ie nu automatisch naar kanalen flippen die andere apparaten verkocht in NL niet oppikken. Daarnaast hier wat meer info met uitleg dat bijvoorbeeld niet alle apparatuur DFS kanalen ondersteunt.
Klopt dat de updatefunctie van router zelf niet elke update ziet. Geen idee waarom dat is. Ik doe het altijd maar handmatig.
Klopt dat de updatefunctie van router zelf niet elke update ziet. Geen idee waarom dat is. Ik doe het altijd maar handmatig.
Ah, ja dat zou logisch zijn inderdaad!Chris.nl schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 11:45:
Als ik het goed heb begrepen heb je sinds die aanpassing geen regio-lock meer. Dus kan ie nu automatisch naar kanalen flippen die andere apparaten verkocht in NL niet oppikken. Daarnaast hier wat meer info met uitleg dat bijvoorbeeld niet alle apparatuur DFS kanalen ondersteunt.
Partner kan ook weer normaal film kijken op z'n iPhone
Zojuist de officiele 3.0.0.4.380.1842 geinstalleerd.
Niet doen!
Ik kon met geen enkel apparaat meer verbinden op de 2.4 band.
Alleen de 5Ghz band werkte nog.
Moest paar firmwares terug om het weer aan de praat te krijgen.
Fijn dat Asus dat even test voordat ze het openbaar zetten.
Niet doen!
Ik dacht dat het algemeen bekend was dat de switch van SDK en wireless driver bij 380 problemen kan veroorzaken, een factory reset word dan ook aangeraden maar dit lost ook niet altijd de problemen op.
* MegaTronics blijft nog wel even hangen op de laatste 378 van Merlin.
* MegaTronics blijft nog wel even hangen op de laatste 378 van Merlin.
*.1842 draait prima. Ik denk dat jij uniek bent.Banshee schreef op zondag 28 februari 2016 @ 16:27:
Niet doen!
Ik draai die 1842 nu al 25 days 5 hours 33 minute(s) 19 seconds, en geen problemen.Banshee schreef op zondag 28 februari 2016 @ 16:27:
Niet doen!
Hier geen problemen ermee..Banshee schreef op zondag 28 februari 2016 @ 16:27:
Niet doen!
Sinds gister een update gehad en die app die ze uitgebracht hebben werkt echt goed :-)
Of je al dan niet problemen met de 2.4Ghz band krijgt met 380.57 / 380.58 hangt af van je hardware revisie.
Zie Merlin:
"The RT-AC68U build still suffers from wireless issues for some hardware revisions, so I do not recommend running it, unless you didn't have any problem with the 380.57 release, or you get one of the newer Hardware revision C1 (see the sticker at the back)."
Was ook al in 380.57:
"Some people reported having issues with the 2.4 GHz band with this new SDK - if that's your case, the only solution at this time is to revert back to 378.56_2."
Zie Merlin:
"The RT-AC68U build still suffers from wireless issues for some hardware revisions, so I do not recommend running it, unless you didn't have any problem with the 380.57 release, or you get one of the newer Hardware revision C1 (see the sticker at the back)."
Was ook al in 380.57:
"Some people reported having issues with the 2.4 GHz band with this new SDK - if that's your case, the only solution at this time is to revert back to 378.56_2."
Oke, das duidelijk.
Zal eens kijken welke revisie ik heb hangen 😉
Zal eens kijken welke revisie ik heb hangen 😉
Zelfde probleem hier. Welke versie draai jij zonder problemen?.Banshee schreef op zondag 28 februari 2016 @ 16:27:
Niet doen!
Back-up gemaakt van de settings, 9313 terug gezet, en de instellingen terug gekopieerd.
Na een reboot werkte alles weer 😃
Haha, dat zowiezo 😃Chris.nl schreef op zondag 28 februari 2016 @ 17:26:
[...]
*.1842 draait prima. Ik denk dat jij uniek bent.
Ok, bij mij is ook de 2,4 band foetsie...Banshee schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 02:38:
Back-up gemaakt van de settings, 9313 terug gezet, en de instellingen terug gekopieerd.
Zal ook de 9313 proberen..
Ander vraagje:
Hoe kan het dat het een hele tijd duurt voordat ik mijn wifi zie op iphone (bij zoeken naar netwerk)? Vooral de 5Ghz duurt echt een minuut. Terwijl alle netwerken van de buren etc. meteen zichtbaar zijn.
When some people work at a place for ten years they get ten years of experience, other people work at a place for ten years and get one year of experience ten times.