[Ervaringen] Asus RT-AC68U Dual-band Wireless-AC1900 Gigabit

Pagina: 1 ... 14 ... 24 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drexxon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 14:10
ASUS RT-AC68U Firmware version 3.0.0.4.380.1031 is uit:

- Release Notes –
- Fixed too many repeat information in system log.
- Fixed Traffic analyzer issue UI issue when changing the data.
- Fixed Adaptive QoS bandwidth setting issue.
- Fixed low samba transfer throughput issue when enable bandwidth limiter.
- Fixed web history related issue.
- Fixed abnormal bandwidth increasing in bandwidth monitor.
- Fixed VPN client UI issue when using Firefox.
- Fixed wireless channel issue when set 2.4G channel in 12 or 13 (only for EU region)
- Fixed dual wan ping time watch dog issue which might cause .false fail over to secondary wan.
- Fixed Bandwidth monitor and Web history UI issue which was caused by "<" or ">" in SSID.

http://www.asus.com/us/Networking/RTAC68U/HelpDesk_Download/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Probleemloos geüpdatet zonder factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:37
Drexxon schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 23:39:
Dank voor het melden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook even updaten nu.

Bedankt voor het melden.

+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
jorik! schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 21:32:
Beste mensen,
Ik maak thuis gebruik van een rt 68 u asus router. Ik kwam plotseling de interface van het router niet meer in. Is er iemand met een oplossing voor dit probleem.

Settings have been updated. Web page will now refresh.
Changes have been made to the IP address or port number. You will now be disconnected from RT-AC68U.
To access the settings of RT-AC68U, reconnect to the wireless network and use the updated IP address and port number.
Mogelijk een antivrusprogramma/firewall wat de boel blokkeert

Voor ESET bv: http://support.eset.com/k...le=en_US&viewlocale=en_US

Google eens op ASUS en de naam van je antivirusprogramma of er iets bekend is. In het verleden toen ik nog eset gebruikte kreeg ik hier ook last van. Maar mogelijk dat andere programma hier soms ook de fout mee in gaan.

Anders:
Gebruik eens een andere browser en kijk of het dan wel lukt.
Probeer het eens op een pc die bedraad met de Asus is verbonden.
Doe eens een ping naar het ip-adres van de Asus of deze nog bereikbaar is op hetzelfde adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-10 11:18
jorik! schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 21:32:
Beste mensen,
Ik maak thuis gebruik van een rt 68 u asus router. Ik kwam plotseling de interface van het router niet meer in. Is er iemand met een oplossing voor dit probleem.

Settings have been updated. Web page will now refresh.
Changes have been made to the IP address or port number. You will now be disconnected from RT-AC68U.
To access the settings of RT-AC68U, reconnect to the wireless network and use the updated IP address and port number.
Die melding heb ik ook geregeld voorbij zien komen. Wanneer ik dan opnieuw verbond met het netwerk (eigenlijk wanneer de DHCP server een nieuw ip uitdeelde) kon ik er weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

Drexxon schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 23:39:

- Release Notes –
- Fixed too many repeat information in system log.
- Fixed Traffic analyzer issue UI issue when changing the data.
- Fixed Adaptive QoS bandwidth setting issue.
- Fixed low samba transfer throughput issue when enable bandwidth limiter.
- Fixed web history related issue.
- Fixed abnormal bandwidth increasing in bandwidth monitor.
- Fixed VPN client UI issue when using Firefox.
- Fixed wireless channel issue when set 2.4G channel in 12 or 13 (only for EU region)
- Fixed dual wan ping time watch dog issue which might cause .false fail over to secondary wan.
- Fixed Bandwidth monitor and Web history UI issue which was caused by "<" or ">" in SSID.

http://www.asus.com/us/Networking/RTAC68U/HelpDesk_Download/
Chris.nl schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 23:52:
Probleemloos geüpdatet zonder factory reset.
ik krijg de melding:
Firmware upgrade unsuccessful. This may result from incorrect image or error transmission. Please check the version of firmware and try again.
:/

meerdere keren gedownload maar helaas steeds deze melding :( en de router zelf laten checken op updates, resulteert in dat hij er geen kan vinden.
Ik draai nu 3.0.0.4.378_9313-g53ab20f

[ Voor 3% gewijzigd door tozzke op 12-12-2015 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de openVPN server aanzetten terwijl de router in AP mode staat? Switch gedaan van Ziggo naar KPN. Dus helaas geen bridgemodus mogelijk. Dubbele NAT voorkom ik liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tozzke schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 10:00:
ik krijg de melding:
Firmware upgrade unsuccessful. This may result from incorrect image or error transmission. Please check the version of firmware and try again.
:/

meerdere keren gedownload maar helaas steeds deze melding :( en de router zelf laten checken op updates, resulteert in dat hij er geen kan vinden.
Ik draai nu 3.0.0.4.378_9313-g53ab20f
Eerst een factory reset en daarna updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degene die een foutmelding krijgen als: <<Firmware upgrade unsuccessful. This may result from incorrect image or error transmission. Please check the version of firmware and try again. >> , Kijk of een eventueel aangesloten harddisk is ontkoppelt. Even voor het updaten de harddisk op het icoontje rechtsboven ejecten. Daarna draait de update probleemloos. Althans hier vlekkeloos verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Hmz.. Bij mij ging de update vlekkkeloos incl HHD eraan. Dus je kreeg voor het ontkoppelen ook die foutmelding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik heb het 2 maal geprobeerd, deze update en de vorige update. Laat ik de harddisk gekoppeld dan geeft hij deze foutmelding. Misschien dat de router op de 1 of andere manier denkt dat de firmware op die harddisk staat ondanks dat je het pad ingeeft? Ik had hem nu ook weer losgekoppeld via het icoontje rechtsboven. En toen ging de update vlekkeloos. Na de opstart is de harddisk ook weer normaal gekoppeld en werkt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 10:30:
[...]

Eerst een factory reset en daarna updaten?
Een reboot van de router heeft mijn probleem verholpen. Ik draai nu zónder factory reset de nieuwste versie ;)
Blij toe ook... want ik heb er heul wat DHCP-reserveringen en port forwards in staan o.a. voor m'n domotica setup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

tozzke schreef op zondag 13 december 2015 @ 15:36:
[...]

Een reboot van de router heeft mijn probleem verholpen. Ik draai nu zónder factory reset de nieuwste versie ;)
Blij toe ook... want ik heb er heul wat DHCP-reserveringen en port forwards in staan o.a. voor m'n domotica setup :)
Configuratie opslaan/downloaden en na een reset/upgrade terug uploaden :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Heeft iemand recent gebruik gemaakt van de ASUS RT-AC68U DDR Configuration Upgrade Tool?, Heb net de router van mn ouders voorzien van de nieuwste firmware (3.0.0.4.380_1031) en zag toen ook deze tool staan.

Echter krijg ik deze niet aan de praat, ook niet na een factory reset.

Iemand de gouden tip?

[ Voor 11% gewijzigd door crack_en_hack op 13-12-2015 20:49 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmick
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 10:18:
Heeft iemand ervaring met de openVPN server aanzetten terwijl de router in AP mode staat? Switch gedaan van Ziggo naar KPN. Dus helaas geen bridgemodus mogelijk. Dubbele NAT voorkom ik liever.
Ik had mijn netwerk onder KPN deels onder dubbel NAT.
Mijn hele eigen range lang in de 192.168.1.x serie, terwijl het KPNmodem een range uitgaf op x.x.2.x
Mijn eigen router had een vast IP adres in het modem ( x.2 ) en deze staat als DMZ ingesteld.
Daarnaast was macblokkade ingesteld op andere devices
( alleen maar om geen DHCP per ongeluk uit kpnmodem te krijgen, niet als veiligheid )

De DHCP werd volledig genomen door mijn externe router, evt portforwarding verder mijn netwerk in, werd door de DMZ gewoon goed opgepakt, en doorgezet.

< let wel, niet ideaal, maar het functioneerde prima >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-10 14:43

Xtinction

el cheapo gamer

Ik zie veel positieve ervaringen, maar ik heb helaas een negatieve, en sta op het punt hem terug te sturen.

Op mijn oude router kan ik in mijn woonkamer netflix zonder problemen streamen. Een speedtest geeft mij daar op mijn telefoon slechts 20 mbps.

Dan vervang ik mijn oude crappy router door de ac68u. Waanzinnige snelheden, 109 mbps. Maar netflix heeft ongeveer 3/4x per aflevering een "buffermomentje" waarin hij moet bufferen. Dit gebeurt zowel op 2.4 als op 5ghz. Alsof de verbinding niet stabiel is oid.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Ik ben de weg een beetje kwijt. Veel hogere snelheden, veel verder bereik, maar netflix stabiel draaien op een chromecast lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Xtinction schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:36:
Ik zie veel positieve ervaringen, maar ik heb helaas een negatieve, en sta op het punt hem terug te sturen.

Op mijn oude router kan ik in mijn woonkamer netflix zonder problemen streamen. Een speedtest geeft mij daar op mijn telefoon slechts 20 mbps.

Dan vervang ik mijn oude crappy router door de ac68u. Waanzinnige snelheden, 109 mbps. Maar netflix heeft ongeveer 3/4x per aflevering een "buffermomentje" waarin hij moet bufferen. Dit gebeurt zowel op 2.4 als op 5ghz. Alsof de verbinding niet stabiel is oid.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Ik ben de weg een beetje kwijt. Veel hogere snelheden, veel verder bereik, maar netflix stabiel draaien op een chromecast lukt niet.
Misschien even het simpelste: een vast kanaal kiezen / het kanaal even veranderen?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtinction
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-10 14:43

Xtinction

el cheapo gamer

Ik heb gister mijn UPC router in bridge mode gezet, en dat lijkt het probleem verholpen te hebben. 3 afleveringen zonder buffering. Mss vond het netwerk het niet leuk dat er 2 apparaten DHCP aan hadden staan, dat kan het ook nog zijn. Vanavond nog een avondje Netflix om te testen, life is hard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
  • Laatst online: 11-10 05:46
iemand die mij kan vertellen waarom Windows mijn netwerk ineens niet meer ziet na installeren nieuwe firmware. staat nu "Deze computer heeft geen netwerkverbindingen, klik hier om verbinding te maken" daarna gebeurd er niks meer.?

de mediaserver ziet hij wel in netwerken.

Op mijn mediaspeler heb ik geen enkel probleem hiermee.

[ Voor 7% gewijzigd door harryvos op 19-12-2015 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 14:17
Afgelopen dinsdag de rt-68u gekocht en nu blijkt er op eens een kortingsactie van Asus te zijn. Dus vandaag terug naar de mediamarkt van om gebruik te maken van de laagste prijs garantie.

Krijg ik doodleuk te horen ja maar meneer uit heeft het is te model gekocht en de korting zit daar niet op............ Na een tijdje protesteren kreeg ik te horen dat er een uitzondering gemaakt zou worden en toch het te veel aan geld terug kreeg. Zucht serieus hoor, er was alleen een verschil in kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Situatie is als volgt:
Abbo Vodafone thuis. Internet, tv telefoon. De modem/router is zeer weinig aanpasbaar. Ik heb mijn oog op de AC68 laten vallen, maar weet niet of het zin heeft deze aan te schaffen zolang ik blijkbaar niet onder het modem/router van Vodafone (Huawei HG659) uitkom. Mijn wens is eigenlijk om de AC68 achter de Huawei te zetten om in ieder geval van de VPN voorziening/dienst van de Asus gebruik te maken voor PC, telefoon en andere apperatuur. Is dit mogelijk in deze combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb de AC-68U nu een paar maanden in gebruik, maar verlies één tot twee keer per week "zomaar" de WAN verbinding (altijd in de nacht). In het begin hielp een geplande herstart om 01:30 maar dat lijkt ook geen nut meer te hebben. Draai momenteel op de laatste Merlin, misschien de Asus FW weer 's een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Exorcist schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 05:19:
Ik heb de AC-68U nu een paar maanden in gebruik, maar verlies één tot twee keer per week "zomaar" de WAN verbinding (altijd in de nacht). In het begin hielp een geplande herstart om 01:30 maar dat lijkt ook geen nut meer te hebben. Draai momenteel op de laatste Merlin, misschien de Asus FW weer 's een kans geven.
Laatste Merlin draait hier erg stabiel. Kan ook zijn dat er iets niet goed gaat met het modem van je provider waardoor de router de verbinding verliest.

Wat altijd een goed startpunt bij problemen is en zeker als je een firmware update hebt uitgevoerd.
Reset de router naar de fabrieksinstellingen en zet daarna je instellingen weer terug, maar doe dit handmatig.
Geen backup van je configuratie maken en deze weer terugzetten maar alles zelf invullen.

Bij sommige updates wordt dit ook wel aangegeven maar bij vreemde problemen zeker verstandig om te proberen. Check ook de log van de router rond deze tijd of er iets te vinden is.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeOO op 22-12-2015 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Hier hetzelfde probleem, maar ik heb het nu al 2 dagen niet gehad. Ik gebruik DDNS van Asus en de app uptimerobot/boxcar waarmee ik notificatie op mijn tel krijg. Zo zie ik als mijn router, nas, en ip-cam down gaan. Idd in de nacht komt het ook wel eens voor, en dan zie ik dat aan de notificaties op mijn tel (ondertussen zijn ze dan weer up). Omdat jij standaard firmware hebt draaien en ik Merlin, kan dat niet het probleem zijn. Mijn Synology NAS kon eventueel de oorzaak zijn, want ik merkte iedere keer als deze was opgestart, dat er iets gebeurde. Ik kwam erachter dat ik in mijn nas de verkeerde subnetmask had opgegeven (255.255.255.0 ipv 255.255.254.0). Gisteravond veranderd dus ik moet nog even kijken of dit misschien een oorzaak was. Verder kan een factory reset helpen en alles handmatig weer instellen. Gewoon even een documentje maken of opschrijven hoe alle belangrijke instellingen staan.

Waar ik wel problemen mee heb is dat hij nu bij mij in de meterkast staat. Omdat ik mijn modem een tijdje terug in bridge modus heb laten zetten, moest deze verplaatst worden. Nu op de plek waar de router stond een 8port switch geplaatst in de woonkamer (weggewerkt achter de meubel). Ik heb nu natuurlijk wat signaal verlies als het gaat om WiFi. Heeft iemand ervaring met de Asus WiFi extenders of een ander merk dat super werkt? Gister had iBood een aanbieding voor een Linksys AC extender. Uiteindelijk niet gekocht maar misschien had ik het toch wel moeten doen vanwege de korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deke
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2022
Ik heb sinds gisteren dit modem, maar sinds vandaag werkt de wifi niet meer. SSID's verschijnen niet meer in de lijst, hoewel deze volgens het modem gewoon werken.

Modem staat in Wireless Router Mode en is een achter een KPN Experia V9-modem geplaatst. Heb deze handleiding gevolgd: http://glasvezelemmen.blo...eigen-router-bij-kpn.html

Alle "wired" apparaten functioneren prima. Wifi is via geen enkel device te vinden of te benaderen.

Gisteren had ik geen enkel probleem mee. Na installatie werkte Wifi zonder problemen. Niks aan de configuratie veranderd.

Hebben meer mensen dit probleem gehad? Denk dat het modem gewoon stuk is, maar hoor graag of ik wellicht iets over het hoofd gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deke schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:05:
Ik heb sinds gisteren dit modem, maar sinds vandaag werkt de wifi niet meer. SSID's verschijnen niet meer in de lijst, hoewel deze volgens het modem gewoon werken.

Modem staat in Wireless Router Mode en is een achter een KPN Experia V9-modem geplaatst. Heb deze handleiding gevolgd: http://glasvezelemmen.blo...eigen-router-bij-kpn.html

Alle "wired" apparaten functioneren prima. Wifi is via geen enkel device te vinden of te benaderen.

Gisteren had ik geen enkel probleem mee. Na installatie werkte Wifi zonder problemen. Niks aan de configuratie veranderd.

Hebben meer mensen dit probleem gehad? Denk dat het modem gewoon stuk is, maar hoor graag of ik wellicht iets over het hoofd gezien heb.
Een factory reset en de nieuwste update voor de router installeren.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:41
ik ben ook aan het kijken voor een andere router.
Momenteel heb ik een tplink 4300.
Alleen het bereik is dramatisch .. router staat beneden, en boven op de slaapkamer is de verbinding matig...

Nu twijfel ik tussen de Asus RT-AC68U.
En de D-Link Dir-868L. zie http://nl.hardware.info/p...nk-dir-868l/specificaties

zoveel doe ik niet met de router, maar ik wil gewoon een router hebben waar het wifi bereik goed mee is.

Iemand advies?

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Probeer eens bij wan of settings DHCP mode van agressive op normal te zetten.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ToFast schreef op donderdag 24 december 2015 @ 18:34:
[...]

Probeer eens bij wan of settings DHCP mode van agressive op normal te zetten.
Die heb ik toevallig gisteren gevonden en uitgezet, omdat ik het vermoeden had dat het met de DHCP lease van de Ubee te maken had. Thx!

Gisteren nog tot 02:00 GTA Online gespeeld, en vanochtend was het ding nog up. Even aankijken.

• RobbieT
  • Laatst online: 21:50
Aggressor schreef op donderdag 24 december 2015 @ 18:04:

Nu twijfel ik tussen de Asus RT-AC68U.
En de D-Link Dir-868L. zie http://nl.hardware.info/p...nk-dir-868l/specificaties

Iemand advies?
Ik heb zelf net gekozen voor Asus vanwege de software.
Asus heeft de software goed voor elkaar en heeft vrijwel alles open source waardoor er ook door derden ontwikkeling gedaan kan worden.

Met D-Link is mijn ervaring uit het verleden dat er vaak geen alternatief voor de firmware van de fabrikant is omdat er niks vrijgegeven wordt.
Netgear lijkt op dit moment ook minder ontwikkeling voor te zijn.

Verder vind ik het bereik van de Asus prima, een stuk beter dan van de Netgear WNDR-3700 die ik hiervoor had.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:41
RobbieT schreef op donderdag 24 december 2015 @ 22:23:
[...]

Ik heb zelf net gekozen voor Asus vanwege de software.
Asus heeft de software goed voor elkaar en heeft vrijwel alles open source waardoor er ook door derden ontwikkeling gedaan kan worden.

Met D-Link is mijn ervaring uit het verleden dat er vaak geen alternatief voor de firmware van de fabrikant is omdat er niks vrijgegeven wordt.
Netgear lijkt op dit moment ook minder ontwikkeling voor te zijn.

Verder vind ik het bereik van de Asus prima, een stuk beter dan van de Netgear WNDR-3700 die ik hiervoor had.
Dankjewel voor je bericht, maar ik ben ook wel benieuwd naar de bereikbaarheid.
De d-link is een jaar ouder? en deze is momenteel voor 85 euro te krijgen.

Mij gaat het puur om de bereikbaarheid met wifi

• RobbieT
Aggressor schreef op donderdag 24 december 2015 @ 22:27:
[...]

Dankjewel voor je bericht, maar ik ben ook wel benieuwd naar de bereikbaarheid.
De d-link is een jaar ouder? en deze is momenteel voor 85 euro te krijgen.

Mij gaat het puur om de bereikbaarheid met wifi
Ik kan je niet veel vertellen over het bereik van de D-Link omdat ik daar geen ervaring mee heb.
Moet je gelijk geven dat de D-Link erg goedkoop is.

Met de ervaring die ik in het verleden met D-Link routers gehad heb zou ik benieuwd zijn naar de stabiliteit van de firmware.
Ik zie dat er voor de DIR-868L wel DD-WRT te krijgen is, dus als de stabiliteit een probleem is heb je wel een alternatief in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

En met de Wireless 'patch' is het bereik van de Asus nog net iets beter.

Merlin heeft ook weer een nieuwe final gereed:

380.57 (24-Dec-2015)
• NEW: Merged with 380_1031 GPL
• NEW: Added RT-AC3100 and RT-AC5300 support
• NEW: Added RT-AC68U HW Revision C1 support
• NEW: Backup/Restore of the content of the JFFS partition (under Administration Restore/Save Settings)
• NEW: Added DNSSEC support. Can be enabled under LAN -> DHCP.
• NEW: Added custom/postconf support for igmpproxy.conf.
• CHANGED: Increased user account limit from 16 to 32 on the VPN server pages.
• CHANGED: Updated e2fsprogs to 1.42.13
• CHANGED: Increased maximum entries in Parental Control (time scheduler) to 32.
• CHANGED: Updated miniupnpd to 1.9.20151119.
• CHANGED: Updated Openssl to 1.0.2e.
• CHANGED: Downgraded Dropbear to 2014.66, too many issues in the newer releases.
• CHANGED: Improvements to VPN Status page
• FIXED: CTF not automatically disabled when enabling IPTraffic.
• FIXED: Openvpn clients 3 through 5 were all run on the first CPU core. They are now properly alternated like the first two (odd on CPU1, even on CPU0)
• FIXED: smb.log generated by networkmap could fill up RAM
• FIXED: upnpc_xml.log generated by miniupnpc could fill up RAM
• FIXED: Inconsistant names used on IPTraffic and Sysinfo page. Now, we give priority to any description manually entered on the networkmap, followed by static hostname, then any current (lease) hostname.
• FIXED: MAC queries sent to the OUI database were broken due to changes on the IEEE website
• FIXED: Applying changes to OpenVPN client page would start the client even if it was disabled/stopped.

Wel een speciale waarschuwing voor de RT-AC68U:

A factory default reset is required specifically for the RT-AC68U, due to the switch to a new SDK + wireless driver. Some people reported having issues with the 2.4 GHz band with this new SDK - if that's your case, the only solution at this time is to revert back to 378.56_2.

[ Voor 93% gewijzigd door MegaTronics op 25-12-2015 10:43 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 18:36
Zojuist ook mijn RT-AC68U geupdate naar de nieuwste firmware van Merlin, echter nu kan ik niet meer inloggen in de router.. Iemand enig idee?

admin / admin werkt ook niet meer... Hoop dat ik geen factory reset moet uitvoeren... Moet ik helaas alle poorten opnieuw forwarden.. :(

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Zie laatste vette tekst uit voorgaande post, factory reset...
BaZnGaNL schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 20:09:
Zojuist ook mijn RT-AC68U geupdate naar de nieuwste firmware van Merlin, echter nu kan ik niet meer inloggen in de router.. Iemand enig idee?

admin / admin werkt ook niet meer... Hoop dat ik geen factory reset moet uitvoeren... Moet ik helaas alle poorten opnieuw forwarden.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
GEi schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 21:16:
Zie laatste vette tekst uit voorgaande post, factory reset...

[...]
My bad.. Ga dit doen.. Thanks.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

Zou je het resultaat willen laten weten? Heb hier dezelfde router staan. Kan ik de firmware update 'tussendoor' plannen of een avond gaan plannen... TIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Ben benieuwd naar de eerste bevindingen. Zal morgen avond of maandag even updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
GEi schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 07:53:
Zou je het resultaat willen laten weten? Heb hier dezelfde router staan. Kan ik de firmware update 'tussendoor' plannen of een avond gaan plannen... TIA
Denk dat ik dit vanavond ga doen... Vandaag eerst even nog langs familie.. Kerst "verplichtingen". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

Ik heb nog even wat gezocht op deze firmware update. Ik lees erg veel verhalen dat het toch niet goed gaat met de wifi na deze update. Ik wacht er nog even mee. ASUS zal iets moeten wijzigen, waarna RMerlin dit kan meenemen in zijn versie van de firmware.
Kwam ook deze tool tegen (User NVRAM Save/Restore Utility (R22))om een backup van de nvram te maken; zodoende kan je wel de settings terugzetten, ook na een factory reset. Heeft iemand hier ervaringen met deze tool? Ik ben niet zo vertrouwd met ssh, dus voorzichtig om op deze manier mijn router te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:15
GEi schreef op zondag 27 december 2015 @ 11:46:
Ik heb nog even wat gezocht op deze firmware update. Ik lees erg veel verhalen dat het toch niet goed gaat met de wifi na deze update. Ik wacht er nog even mee. ASUS zal iets moeten wijzigen, waarna RMerlin dit kan meenemen in zijn versie van de firmware.
Kwam ook deze tool tegen (User NVRAM Save/Restore Utility (R22))om een backup van de nvram te maken; zodoende kan je wel de settings terugzetten, ook na een factory reset. Heeft iemand hier ervaringen met deze tool? Ik ben niet zo vertrouwd met ssh, dus voorzichtig om op deze manier mijn router te benaderen.
Dat verklaard misschien waarom mijn laptop en Surface tijdens normaal gebruik opeens geen internet meer hebben via 2,4GHz Wi-Fi. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thylacine
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-10 15:50
A factory default reset is required specifically for the RT-AC68U, due to the switch to a new SDK + wireless driver. Some people reported having issues with the 2.4 GHz band with this new SDK - if that's your case, the only solution at this time is to revert back to 378.56_2.
Thanks! Dat is waarschijnlijk de reden waarom ik geen enkel apparaat kon verbinden met mijn nieuwe router op de 2,4 GHz met die laatste Merlin erop... :F Dat wordt vanavond dus een reset, versie terug en opnieuw opbouwen! :)

[ Voor 14% gewijzigd door thylacine op 28-12-2015 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pbhout
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-10-2024
Inderdaad bedankt. Dit was ook het probleem wat ik had met de 2.4 GHz band. Firmware terugzetten loste het gelukkig op en de familie is weer tevreden :-).

Hebben jullie trouwens al gezien dat Asus nu ook een IOS app heeft gemaakt voor hun routers? Deze heet ASUS router en ziet er best goed uit. Zeker voor een eerste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Die app hebben ze ook voor Android, werkt echt handig voor o.a. het delen van het wifi wachtwoord.

Edit: Ik wacht denk ik maar op een volgende release van de Merlin firmware, alles werkt nu goed op de een na laatste versie.

[ Voor 39% gewijzigd door MegaTronics op 28-12-2015 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 11-10 01:21

TommyGun

Stik er maar in!

MegaTronics schreef op maandag 28 december 2015 @ 12:43:
Edit: Ik wacht denk ik maar op een volgende release van de Merlin firmware, alles werkt nu goed op de een na laatste versie.
Idem, weinig zin om nu 'veel' moeite te doen (reset, opnieuw instellen e.d.) terwijl er mogelijke issues zijn.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Hoe "goed" zijn de Merlin firmwares en waarom zou men eigenlijk moeten omschakelen?

Momenteel heb ik een oude Linksys E2000 met een dd-wrt erop vanwege de OpenVPN. Die optie is noodzakelijk voor de Asus AC68U en zou by default al in de FW zitten. Maar wat is dan de toegevoegde waarde van een Merlin FW? Snellere security patches?

De reden voor een overstap is vanwege de beperkte CPU van de E2000 welke de VPN snelheid limiteert tot 10Mbit... terwijl de lijn 70Mbit aankan :|

[ Voor 18% gewijzigd door Chevy454 op 29-12-2015 00:06 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:36
Het voordeel van de Merlin software is eigenlijk alleen de toegevoegde functionaliteit/instelbaarheid. Je kan net even wat meer tweaken dan met de standaard firmware.
Qua stabiliteit of patches is het niet echt beter of slechter dan de stock ASUS firmware voor de AC68U.

Zie ook http://asuswrt.lostrealm.ca/features.

Als je echt custom wilt gaan is DD-WRT natuurlijk ook een optie en ook die wordt 'officieel' gesupport: http://www.asus.com/us/site/routers/DD-WRT/.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ShadowLord schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 09:12:
Qua stabiliteit of patches is het niet echt beter of slechter dan de stock ASUS firmware voor de AC68U.
Dan blijven we bij de stock FW. Vandaag de router gekocht en getest qua snelheid met VPN.
De AC68U haalt de gelijke snelheid als op de laptop dus dat zit nu wel snor.

Later vanavond nog de FW updaten.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Iemand nog problemen gehad met de laatste Merlin update? Ik heb de update nog niet uitgevoerd namelijk en ik denk dat ik ook gewoon wacht op de volgende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:21
Hier geen problemen gehad met de laatste update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:33
Recon24 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 18:01:
Iemand nog problemen gehad met de laatste Merlin update? Ik heb de update nog niet uitgevoerd namelijk en ik denk dat ik ook gewoon wacht op de volgende update.
Ik heb de RT-AC68U ook gelijk geupdated naar 380.57, geen reset of zo uitgevoerd, geen problemen, alles draait soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:15
Even een vraagje: sinds kort heb ik last van het probleem dat mijn TV (Samsung UE46F6500) de verbinding verliest met de router als ik een film kijk. De TV geeft dan de melding 'apparaat afgesloten' en de router verdwijnt dan uit de lijst met apparaten (sources). Samba en MediaServer staan aan.

Voorheen ging het zonder problemen, maar opeens heb ik last van dit probleem. :s

[ Voor 4% gewijzigd door Yonix op 05-01-2016 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:30
Nu een tijdje in bezit van deze mooie router..
Probeer nu via wake on lan mijn synology nas aan te zetten.
Krijg dit helaas nog niet voor elkaar.

Hieronder kort samengevat wat ik heb gedaan..

- android app asus aicloud geinstalleerd.
- app gestart en router herkent met de apparaten die verbonden zijn
- geen port forwarding gedaan in NAS en router..
- buiten eigen netwerk aicloud opstarten
- Synology nas selecteren en wakker maken (WOL)

Is het instellen van de port forwarding dan het enige wat ontbreekt?
Of moet ik nog wat doen met de DHCP server?

alvast bedankt voor reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:18
Toml83 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:11:
Nu een tijdje in bezit van deze mooie router..
Probeer nu via wake on lan mijn synology nas aan te zetten.
Krijg dit helaas nog niet voor elkaar.

Hieronder kort samengevat wat ik heb gedaan..

- android app asus aicloud geinstalleerd.
- app gestart en router herkent met de apparaten die verbonden zijn
- geen port forwarding gedaan in NAS en router..
- buiten eigen netwerk aicloud opstarten
- Synology nas selecteren en wakker maken (WOL)

Is het instellen van de port forwarding dan het enige wat ontbreekt?
Of moet ik nog wat doen met de DHCP server?

alvast bedankt voor reactie.
In de samenvatting mis ik de stap, instellingen in de syno zelf.
Weet de Syno dat hij op een WOL-pakketje kan en moet reageren?
Is jouw Syno uberhaupt geschikt voor WOL? Dat zijn ze namelijk lang niet allemaal

https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/faq/437

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 07-01-2016 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:30
Dennisdn schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:50:
[...]

In de samenvatting mis ik de stap, instellingen in de syno zelf.
Weet de Syno dat hij op een WOL-pakketje kan en moet reageren?
Is jouw Syno uberhaupt geschikt voor WOL? Dat zijn ze namelijk lang niet allemaal

https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/faq/437
Intern kan ik de WOL wel activeren met DS Finder app. (DS412+)
WOL staat daar ingeschakeld op poort 1.
Is er voor extern nog een regel die ik moet toevoegen voor de WOL? (poort openzetten in synology)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazertje
  • Registratie: Juli 2002
Ik wil via putty in mijn router komen, mar als ik het ip nummer in putty invul en conect krijg ik na 20 sec een time out.
Ik heb verders niets ingesteld, zie ik wat over het hoofd ?
Kon er zo nergens een Howto vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
fazertje schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 16:34:
Ik wil via putty in mijn router komen, mar als ik het ip nummer in putty invul en conect krijg ik na 20 sec een time out.
Ik heb verders niets ingesteld, zie ik wat over het hoofd ?
Kon er zo nergens een Howto vinden.
Je moet SSH ( Administration -> System ) wel eerst aanzetten op de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazertje
Iemand al ervaring met de Asus router app.
Lijkt me een geweldige app, maar ik krijg hen niet aan de gang
steeds weer Authentication fail bij log in scherm.

En er is nog niets van te ondekken wat ik verkeerd doe, meeste staat nu op stock, zelfs terug gegaan naar stoch firmware.

Iemand er al mee bezig geweest >?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fazertje schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 12:39:

En er is nog niets van te ondekken wat ik verkeerd doe, meeste staat nu op stock, zelfs terug gegaan naar stoch firmware.

Bij mij werkte de app meteen foutloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
App werkt prima ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

Wel de laatste firmware geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier ook geen enkel probleem met de app op de een na laatste Merlin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazertje
Yep, laatste firmware versie.
Op de iphone en android tablet krijg ik geen verbinding, het lijkt erop dat er ergens een instelling verkeerd staat.
welke poort moet er open staan ? of wat staat er aan bij jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazertje
hmm, schijnt de fork firmware te zijn...
ik heb geprobeert om de stock asus terug te zetten, pakt hij helaas niet.
kan dat wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

In theorie moet je via de standaard route de originele firmware terug kunnen zetten. Heb het zelf nooit gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb hem nu ong. 2 weken draaien, zie nu overigens dat de PW prijzen weer flink gestegen zijn sinds die tijd, maar dat terzijde.
Ik gebruik hem in combinatie met een Ziggo TC7200u welke in soort van bridge modus staat, sowieso was de wifi van de TC7200 ontoereikend, bereik was drama en het hele modem werd instabiel als wifi aanstond (lees, elke week wel modemreset). Ik heb er toen een tijdje een oudere Sitecom 300N tussen gehad welke ik als AP gebruikte maar wel met uitgeschakelde wifi op de TC, dit leverde al een stuk betere wifi op, maar vooral de laptop had erg veel problemen met internet, naar wat blijkt een brakke antenne/kaart van Acer in de laptop, op 5Ghz band zou hij wel beter moeten werken, oftewel maar weer een tijd voor een nieuwe router.

Ik was huiverig voor het bereik omdat er in sommige reviews toch wat negatieve bereikpuntjes inzaten bij sommige mensen. Maar bereik is hier echt top, ik gebruik voornamelijk de 5G band welke tot op zolder gewoon bereik heeft met topsnelheden, sowieso voor het eerst dat ik via de wifi de volle snelheid van mijn abbo meepak (120/12).
Nu gebruik ik voor 90% de 5G band, maar ik heb ook nog een chromecast boven in de tv inzitten welke alleen de 2,4 band ondersteunt, hiermee heb ik dus echter wel een minpuntje qua snelheid.
Waar ik op de 5G de volle bak pak krijg ik op de 2,4G maar een max van 50Mbps eruit op al mijn apparaten waar ik met mijn sitecom toch vaak zat rond de 70/80 uitkwam.
Vind het zo gek dat hij op geen enkel apparaat eigelijk niet boven de 50 uitkomt (meestal 49, nog iets), ik draai met de laatste stockware geinstalleerd. Zijn er meer mensen die dit ervaren?
Heb overigens nergens een cap ingesteld of iets dergelijks, tijdstip, afstand en band maakt verder ook niets uit..
2e puntje van kritiek is het instellen van de DNS, ik zit eigelijk standaard op die van google (8.8.8.8 en 2e 8.8.4.4.), op wifi kan ik deze standaard instellen in de router, alleen op de Lan kan ik alleen de 2e DNS instellen, de eerste haalt ASUS dus automatisch op vanaf Ziggo, en dat is dus juist wat ik niet wil.
Vooral op de PS4 heeft de Ziggo DNS al vaker problemen gehad, en de PS4 heeft toch wel vaker een nieuwe connectie nodig waardoor ik dus wel vaker handmatig DNS moet veranderen omdat die van google als 2e word aangeduid, is er nog een manier waarop je dit in de stock kan aanpassen? Of zou je dan echt merlin of iets dergelijks moeten gaan gebruiken?
Ben sowieso eigelijk wel gewend van elke andere router die ik ook gehad heb dat je dit gewoon simpel kon instellen..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Only schreef op zondag 17 januari 2016 @ 01:58:
Ik heb hem nu ong. 2 weken draaien, zie nu overigens dat de PW prijzen weer flink gestegen zijn sinds die tijd, maar dat terzijde.
Ik gebruik hem in combinatie met een Ziggo TC7200u welke in soort van bridge modus staat, sowieso was de wifi van de TC7200 ontoereikend, bereik was drama en het hele modem werd instabiel als wifi aanstond (lees, elke week wel modemreset). Ik heb er toen een tijdje een oudere Sitecom 300N tussen gehad welke ik als AP gebruikte maar wel met uitgeschakelde wifi op de TC, dit leverde al een stuk betere wifi op, maar vooral de laptop had erg veel problemen met internet, naar wat blijkt een brakke antenne/kaart van Acer in de laptop, op 5Ghz band zou hij wel beter moeten werken, oftewel maar weer een tijd voor een nieuwe router.

Ik was huiverig voor het bereik omdat er in sommige reviews toch wat negatieve bereikpuntjes inzaten bij sommige mensen. Maar bereik is hier echt top, ik gebruik voornamelijk de 5G band welke tot op zolder gewoon bereik heeft met topsnelheden, sowieso voor het eerst dat ik via de wifi de volle snelheid van mijn abbo meepak (120/12).
Nu gebruik ik voor 90% de 5G band, maar ik heb ook nog een chromecast boven in de tv inzitten welke alleen de 2,4 band ondersteunt, hiermee heb ik dus echter wel een minpuntje qua snelheid.
Waar ik op de 5G de volle bak pak krijg ik op de 2,4G maar een max van 50Mbps eruit op al mijn apparaten waar ik met mijn sitecom toch vaak zat rond de 70/80 uitkwam.
Vind het zo gek dat hij op geen enkel apparaat eigelijk niet boven de 50 uitkomt (meestal 49, nog iets), ik draai met de laatste stockware geinstalleerd. Zijn er meer mensen die dit ervaren?
Heb overigens nergens een cap ingesteld of iets dergelijks, tijdstip, afstand en band maakt verder ook niets uit..
2e puntje van kritiek is het instellen van de DNS, ik zit eigelijk standaard op die van google (8.8.8.8 en 2e 8.8.4.4.), op wifi kan ik deze standaard instellen in de router, alleen op de Lan kan ik alleen de 2e DNS instellen, de eerste haalt ASUS dus automatisch op vanaf Ziggo, en dat is dus juist wat ik niet wil.
Vooral op de PS4 heeft de Ziggo DNS al vaker problemen gehad, en de PS4 heeft toch wel vaker een nieuwe connectie nodig waardoor ik dus wel vaker handmatig DNS moet veranderen omdat die van google als 2e word aangeduid, is er nog een manier waarop je dit in de stock kan aanpassen? Of zou je dan echt merlin of iets dergelijks moeten gaan gebruiken?
Ben sowieso eigelijk wel gewend van elke andere router die ik ook gehad heb dat je dit gewoon simpel kon instellen..
Bij WAN kan je ook (al) DNS 1 en 2 instellen, dan kan je LAN eventueel laten voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Chris.nl schreef op zondag 17 januari 2016 @ 09:12:
[...]

Bij WAN kan je ook (al) DNS 1 en 2 instellen, dan kan je LAN eventueel laten voor wat het is.
Bij WAN deze optie gebruiken:

Afbeeldingslocatie: http://spilleman.net/gathering/wandns.png

Dan kun je daarna bij LAN dit instellen:

Afbeeldingslocatie: http://spilleman.net/gathering/landns.png

Dan handelt de Asus al het DNS verkeer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Precies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazertje
Ik kan de stock firm niet terug zetten vanaf Merlin fork, zelfs niet in recovery mode,

edit:
Van Merlin fork -> naar Merlin werkt wel, dan werkt de app wel :)

[ Voor 30% gewijzigd door fazertje op 17-01-2016 19:34 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Laatst online: 25-01 12:49
Only schreef op zondag 17 januari 2016 @ 01:58:
....
...
Je hoeft de DNS alleen bij WAN te zetten. De DNS bij netwerkapparaat status op PC'/Laptop is dan automatisch je router IP, die dus bij de WAN connectie de Google DNS gebruikt voor elk apparaat. Niet bij WIFI en LAN. Hoezo trouwens bij WIFI wel? Hier kan ik dat niet instellen alleen LAN.
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/dfivbk.png

[ Voor 16% gewijzigd door ToFast op 17-01-2016 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik dacht dat het niet werkte, ik zag vanmorgen namelijk dat ik het bij Wan ook gewoon al had ingevuld, alleen als ik de PS4 automatisch internet laat instellen (bedraad), dan komt maar 1 van de 2 google DNS adressen als ingesteld naar voren toe, bij de eerste komt dan 192.168. te staan..maar zal dus wel goed zijn :9

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn

Komt de eerste standaard helpdeskvraag waar ik zelf een brute hekel aan heb maar nu haast het enige punt kan zijn: probeer je het wel met de wifi aan op de tablet of telefoon? Bij mij werkte hij namelijk ook gewoon meteen zonder uberhaupt in te hoeven loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ook na de laatste Merlin te hebben geïnstalleerd blijf ik problemen houden. Bijna iedere nacht verlies ik mijn wifi. LAN lijkt dan nog te werken, al had ik gisteravond ineens ontzettend veel last van lag op de PS4 (bedraad).

Ga hem toch maar een factory reset geven vandaag. Ik neem aan dat ik wel mijn huidige settings hierna kan importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:33
Exorcist schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:17:

Ga hem toch maar een factory reset geven vandaag. Ik neem aan dat ik wel mijn huidige settings hierna kan importeren?
Kan, maar beter is screenshots maken van jouw configuratie, en alles opnieuw handmatig weer instellen. Dan ben je er zeker van dat de oude configuratie geen problemen meeneemt bij de import.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ardvark99 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:21:
[...]

Kan, maar beter is screenshots maken van jouw configuratie, en alles opnieuw handmatig weer instellen. Dan ben je er zeker van dat de oude configuratie geen problemen meeneemt bij de import.
Mee eens, maar ik heb bijv. alle MAC-adressen (en ik heb veel apparaten..) een naam gegeven van het bijbehorende apparaat. Dat opnieuw doen kost veel tijd. Anderzijds, liever de problemen uit de weg zijn al zet ik de instellingen sowieso zoals ze nu staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Je kan het natuurlijk gewoon importeren. Is het daarmee niet opgelost, dan is een reset alsnog zo gedaan natuurlijk :)

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 20:00
Ik heb achter mijn brakke ziggo (voorheen UPC) router een Sitecom router staan die behoorlijk traag begint te worden (is inmiddels ook een oud beestje). Ook om het bereik een beetje op te schroeven wil ik de Asus 68U aanschaffen.

Nou kan ik me nog herinneren dat bij een router achter een router ik het IP adres moest aanpassen van de tweede router (in dit geval dus de Asus).
Is dit bij de Asus een makkie?
Of zijn er makkelijkere manieren om hier iets mee te doen?

Ik heb kwa routers niet echt veel kennis en ervaring. Vandaar deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:24
Mike0001,

Laat je Ziggo modem in bridgemode zetten, zodat je op je router het publieke IP krijgt. Dit scheelt je veel kopzorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
Rinaldootje schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 12:03:
Mike0001,

Laat je Ziggo modem in bridgemode zetten, zodat je op je router het publieke IP krijgt. Dit scheelt je veel kopzorgen.
Hoe doe je dat? Zoals ik al zei heb ik van netwerken weinig kaas gegeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
mike0001 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 14:33:
[...]

Hoe doe je dat? Zoals ik al zei heb ik van netwerken weinig kaas gegeten.
Moet je even bellen naar ziggo met die vraag..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike0001
Chris.nl schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 14:36:
[...]

Moet je even bellen naar ziggo met die vraag..
Lang leven google :) er staat een handleiding op de ziggo site (lui modes maakte plaats voor uitzoek modus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
mike0001 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 14:37:
[...]

Lang leven google :) er staat een handleiding op de ziggo site (lui modes maakte plaats voor uitzoek modus)
Nee hoor gewoon doen wat chris.nl aangeeft.

Als je Bridge mode wilt helpdesk bellen, alleen zij kunnen dit voor je doen.

Andere optie is router-achter-router optie dat kun je zelf uitvoeren maar levert in bepaalde gevallen een probleem op. Zelf had ik problemen hiermee icm een VPN server die op een NAS draait. Verkeer kwam niet mee aan, terwijl andere forwards prima werkte.

Bridge mode is veel eenvoudiger en makkelijke te beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
MikeOO schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 07:45:
[...]

Andere optie is router-achter-router optie dat kun je zelf uitvoeren maar levert in bepaalde gevallen een probleem op. Zelf had ik problemen hiermee icm een VPN server die op een NAS draait. Verkeer kwam niet mee aan, terwijl andere forwards prima werkte.

Ik heb de TC 7200 van UPC en er staat een makkelijke handleiding hoe je deze in bridge kan zetten.
Dus dat gaan we eerst proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
mike0001 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 08:03:
[...]

Ik heb de TC 7200 van UPC en er staat een makkelijke handleiding hoe je deze in bridge kan zetten.
Dus dat gaan we eerst proberen :)
Ok die ken ik verder nog niet , alleen dat dit het nieuwe modem is. Als je het zelf kan doen ook goed als hij maar in Bridge mode komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:24
Vrij simpel in de Thomson modem.

Je logt in met admin/admin, gaat naar System, Switchmode en zet daar het enige veldje op Bridgemode.
Laat de modem de reset uitvoeren en je kan daarna je modem op IP http://192.168.100.1/ bereiken.

Gelukkig is dat in de oude UPC-footprint beter gerelgeld dan in de oude Ziggo footprint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike0001
Rinaldootje schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 14:33:
Vrij simpel in de Thomson modem.

Je logt in met admin/admin, gaat naar System, Switchmode en zet daar het enige veldje op Bridgemode.
Laat de modem de reset uitvoeren en je kan daarna je modem op IP http://192.168.100.1/ bereiken.

Gelukkig is dat in de oude UPC-footprint beter gerelgeld dan in de oude Ziggo footprint.
Het is me idd op een makkelijke manier gelukt. omzetten naar een bridge en vervolgens de asus aankoppelen was een eitje. Hij loopt hier echt heel erg goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 09:06
Ik wil graag specifieke mac adressen een maximaal aantal minuten online per dag of max X data toestaan. Dit om te voorkomen dat de kinderen dag en nacht op youtube zitten maar wel zelf hun tijd kunnen indelen. Nu kan ik in de modem tijden aangeven waarin een device online mag maar is er ook een manier om een device X minuten en/of X data per dag toe te staan?

[ Voor 5% gewijzigd door The Druid op 23-01-2016 21:30 ]

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
MikeOO schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 07:45:
[...]

In oud UPC-gebied kan je in ieder geval gewoon zelf de modem in bridge zetten. Pas geleden een 68U achter de Cisco gehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
weet iemand wat er hier aan de hand is?:
Ik heb een ac68u als AP en een ac66u als mediabridge (voor m'n pc, raspi's en een rommelbak pc)
nu heb ik de ac66u op de 5ghz band gezet en deze heeft dan ook een link rate van 877.5Mbps.
ook heb ik nu een download verbinding van 60MBps met mijn lokale server. dit blijft werken totdat ik mijn pc uitzet.
Wanneer ik dus later weer op de pc verder gaat blijft de download/upload hangen op 20MBps, dit was de snelheid die ik standaard op de N66u had.
Wat gaat hier fout waardoor de snelheid tussen mijn pc en server in eens zo langzaam gaat? de link rate blijft gewoon staan op 877.5Mbps. het enige wat helpt is zowel de AP als mediabridge rebooten om weer volle snelheid te krijgen.
Ik heb WMM APSD en TX Bursting uitstaan.

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs4me
  • Laatst online: 30-09 18:40
Ik ga hier toch ook maar 's m'n bevindingen plaatsen.

Eerst had ik jarenlang een TP-Link. Model weet ik even niet meer, maar was destijds goed getest in de budget categorie. Maar die was aan z'n einde, dus vervangen voor een RT-AC66U.

Wow, mooi ding hoor. Vooral de software maakte ook indruk.Draaide eigenlijk prima. Tot +- een jaar a 1.5 jaar geleden denk ik dat 't wat minder werd. Bereik was minder bij 't balkon en op de slaapkamer. Communicatie met m'n iPad Air en later 2 was een drama. Zodra ik maar een beetje afstand had, werd 't bijna onbruikbaar. Met m'n Android phone op dezelfde plek geen enkel probleem, maar op andere plekken werkte geen enkel apparaat. Kan gebeuren met WiFi, maar m'n TP-Link kon 't wel vanaf dezelfde plek, dus dat wil ik terug.

Dus, na wat vergelijkingen online bleek dat de AC68U 't toch net wat beter deed met afstand en bereikbaarheid. Dus toch de gok maar genomen, omdat de software verder fijn is ook. En inderdaad. Het bereik en zeker de communicatie met de Air was een stuk beter. Maar nu, 2 weken verder, merk ik alweer dat 't minder wordt met 't bereik. Een reboot helpt dan weer even een halve dag en dan wordt 't weer minder.

Ik heb inmiddels ook AsusWRT-Merlin firmware geinstalleerd om te kijken of dat nog iets verbeterd, maar helaas, geen noemenswaardig verschil.

Ik heb een oud huis, met houten vloeren en geen enorme afstanden. Je zou zeggen, niet bepaald een echte uitdaging voor z'n router. Waar de TP-Link sowieso nooit gezeik gaf voor de helft van de prijs.

Dus, ik neig ernaar 'm terug te sturen (kan nog net) en dan de Netgear R7000 of de TP-link Archer C7 maar 's te proberen ofzo.

Maar, hebben jullie misschien nog ideeen om te proberen? En zo'n Tri-band router, is dat nog een optie? Ik lees overal dat dit geen verschil maakt qua bereik, maar alleen zorgt voor grotere (5Ghz) bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
xs4me schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:22:
Ik ga hier toch ook maar 's m'n bevindingen plaatsen.

Eerst had ik jarenlang een TP-Link. Model weet ik even niet meer, maar was destijds goed getest in de budget categorie. Maar die was aan z'n einde, dus vervangen voor een RT-AC66U.

Wow, mooi ding hoor. Vooral de software maakte ook indruk.Draaide eigenlijk prima. Tot +- een jaar a 1.5 jaar geleden denk ik dat 't wat minder werd. Bereik was minder bij 't balkon en op de slaapkamer. Communicatie met m'n iPad Air en later 2 was een drama. Zodra ik maar een beetje afstand had, werd 't bijna onbruikbaar. Met m'n Android phone op dezelfde plek geen enkel probleem, maar op andere plekken werkte geen enkel apparaat. Kan gebeuren met WiFi, maar m'n TP-Link kon 't wel vanaf dezelfde plek, dus dat wil ik terug.

Dus, na wat vergelijkingen online bleek dat de AC68U 't toch net wat beter deed met afstand en bereikbaarheid. Dus toch de gok maar genomen, omdat de software verder fijn is ook. En inderdaad. Het bereik en zeker de communicatie met de Air was een stuk beter. Maar nu, 2 weken verder, merk ik alweer dat 't minder wordt met 't bereik. Een reboot helpt dan weer even een halve dag en dan wordt 't weer minder.

Ik heb inmiddels ook AsusWRT-Merlin firmware geinstalleerd om te kijken of dat nog iets verbeterd, maar helaas, geen noemenswaardig verschil.

Ik heb een oud huis, met houten vloeren en geen enorme afstanden. Je zou zeggen, niet bepaald een echte uitdaging voor z'n router. Waar de TP-Link sowieso nooit gezeik gaf voor de helft van de prijs.

Dus, ik neig ernaar 'm terug te sturen (kan nog net) en dan de Netgear R7000 of de TP-link Archer C7 maar 's te proberen ofzo.

Maar, hebben jullie misschien nog ideeen om te proberen? En zo'n Tri-band router, is dat nog een optie? Ik lees overal dat dit geen verschil maakt qua bereik, maar alleen zorgt voor grotere (5Ghz) bandbreedte.
Heb je aan de hand van deze post, het vermogen al opgeschroefd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs4me
Goeie, thanks. Dat ga ik even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
xs4me schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:26:
Goeie, thanks. Dat ga ik even proberen.
Top! De hardware kan dat gewoon hebben, kwestie van het volledige potentieel unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs4me
Net gedaan, maar dat gaat niet goed.
wl txpwr_target_max in het terminal window zien dat je vermogen nu op 25dB = 316mW ipv 15.5dB =35mW staat.
Ik krijg dan dit te zien:
Maximum Tx Power Target (chanspec:0x1006): 15.50 15.50 15.50

Ik heb de hele riedel in 1x in putty gepaste en gereboot. En toen die wl txpwr_target_max gedaan.

Ik gebruik firmware ASUSWRT-MERLIN 380.57_0

[ Voor 22% gewijzigd door xs4me op 27-01-2016 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
xs4me schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:35:
Net gedaan, maar ik weet even niet of 't klopt.

[...]

Ik krijg dan dit te zien:

Ik zie dus niks over die dB?
Dit is wat ik terug krijg...

ASUSWRT RT-AC68U_3.0.0.4 Tue Dec 1 04:57:54 UTC 2015
Chris@(none):/tmp/home/root# wl txpwr_target_max
Maximum Tx Power Target (chanspec:0x100d): 25.00 25.00 25.00

Dus jou router heeft de juiste instellingen niet goed gepakt. Onderstaande commando's zou je in 1x moeten kunnen copy/pasten om het gedaan te krijgen.

nvram set asuscfe0:ccode=#a
nvram set asuscfe1:ccode=#a
nvram set asuscfe0:regrev=0
nvram set asuscfe1:regrev=0
nvram set asuscfecommit=1
#
nvram set 0:ccode=#a
nvram set 1:ccode=#a
nvram set 0:regrev=0
nvram set 1:regrev=0
nvram set wl0_country_code=#a
nvram set wl0_country_rev=0
nvram set wl0_reg_mode=off
nvram set wl1_country_code=#a
nvram set wl1_country_rev=0
nvram set wl1_reg_mode=off
nvram commit
reboot

En dan op Enter drukken.

Toevoeging: Ik gebruik gewoon de laatste stock firmware. Maar dat zou niet uit moeten maken...

[ Voor 4% gewijzigd door Chris.nl op 27-01-2016 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs4me
Nope, weer niet. Misschien dan toch de Firmware versie?

ASUSWRT-Merlin RT-AC68U_3.0.0.4 Thu Dec 24 18:54:10 UTC 2015
admin@RT-AC68U-22B0:/tmp/home/root# wl txpwr_target_max

Punt is alleen dat ik met deze firmware m'n VPN stabiel aan de praat kreeg. Met de stock firmware lukte 't niet, of was het erg onbetrouwbaar.

[ Voor 22% gewijzigd door xs4me op 27-01-2016 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
xs4me schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:47:
Nope, weer niet. Misschien dan toch de Firmware versie?

ASUSWRT-Merlin RT-AC68U_3.0.0.4 Thu Dec 24 18:54:10 UTC 2015
admin@RT-AC68U-22B0:/tmp/home/root# wl txpwr_target_max
Tja.. Ik heb het destijds gedaan toen ik op een iets oudere stock firmware zat. Na elke firmware upgrade is die 'hack' goed gebleven. Lijkt me sterk dat Asus die 'hack' onmogelijk gemaakt heeft bij de nieuwste firmware. Je zou wat kunnen proberen qua firmware's maar het had allang mogen werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xs4me
Ik ga even naar de standaard Asus firmware. Kijken of dat wel werkt.
Pagina: 1 ... 14 ... 24 Laatste