Yo.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
VonFoX schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 10:18:
Erg jammer dat deze router niet op te hangen is, heeft iemand hier nog tips voor ?
Valt ook wel mee. Je hebt schroeven gebruikt, geen lijm of kit wat een stuk lastiger te verwijderen/hermonteren isGEi schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:04:
Een vrij definitieve montage, maar je hoeft er ook niet meer bij. Tenminste, ik gebruik de USB-poorten niet.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Op het moment lijkt mij de RT-AC87U zijn meerprijs niet waard.
N66U -> RT-AC68U lijkt me al een goede upgrade toch?
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ja joh. Ik denk zelf tenminste met deze router de komende jaren wel goed te zitten, en geen jeuk te krijgen om opnieuw te upgraden.TommyGun schreef op woensdag 30 september 2015 @ 10:58:
TommyGun in "[Ervaringen] Asus RT-N66U (N900) dual-band router"
Op het moment lijkt mij de RT-AC87U zijn meerprijs niet waard.
N66U -> RT-AC68U lijkt me al een goede upgrade toch?
http://www.asus.com/nl/Networking/RTAC68U/HelpDesk_Download/ASUS RT-AC68U Firmware version 3.0.0.4.378.9135
- Release Note -
Security Fixes
- Updated TrendMicro security engine.
- Fixed CVE-2015-6949 buffer overflow issue, special thanks for Elvis' contribution.
- Fixed Web server Accept-Language buffer overflow
- Fixed Web server URL handler buffer overflow
- Enhanced router login password and wireless password(WPA2) strength check method to against brute-force attack.
- Reject administrator to set too easy to guess login and wireless password to avoid brute-force attack.
New Features
- Time scheduling, Web & App filter, Wireless MAC filter client drop down menu can show offline devices.
- Web history and traffic analyzer can show device name.
Modifications
- Added Meo and Movistar ISP profile.
- Adjusted Guest network mac filter maximum client number to 16
- Allow paste password on login page to fulfil some password management softwares requirement.
- Show current control channel while value is auto.
- Bandwidth limiter can accept decimal point.
- Unnecessary to reboot router after set allow only spcified IP address to enter GUI.
- Adaptive QoS can now be enabled without assigned upload/ download bandwidth.
Fixes
- Fixed media server scanning issue.
- Fixed setup wizard IE11 compatibility issue.
- Fixed Adaptive QoS game mode GUI issue.
- Fixed Traffic Analyzer GUI issue.
- Fixed OpenVPN connection status display error.
Ik kreeg hem te zien toen ik Windows 8.1 64bit selecteerde.
Update gedaan zonder factory-reset, ging prima.
ik deze router ook en ik heb de laatste merlin fork firmware erop gezet. Nu wilde ik de laatste nieuwe firmware van asus erop zetten maar de router laat de firmware niet updaten. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen.
groetjes Kees
~ James May
ik krijg geen foutmelding de firmware is niet veranderd. Het blijft merlin fork.
[ Voor 14% gewijzigd door lamers1 op 03-10-2015 12:46 ]
Settings have been updated. Web page will now refresh.
Changes have been made to the IP address or port number. You will now be disconnected from RT-AC68U.
To access the settings of RT-AC68U, reconnect to the wireless network and use the updated IP address and port number.
Heb al een power-toggle gedaan maar dit blijft komen. Heb ik iets gemist?
Ook inloggen op router.asus.com werkte niet meer... toch maar een factory reset gedaan. Nu werkt 't weer!GEi schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 14:37:
Wellicht even Control+F5 doen; kan zijn dat deze pagina in jouw cache staat.
Hier hetzelfde, heel irritant. Recette werkt ook niet.lamers1 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 12:44:
Hallo tdw,
ik krijg geen foutmelding de firmware is niet veranderd. Het blijft merlin fork.
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
lamers1 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 12:44:
Hallo tdw,
Gebruik je de Firmware Restoration Tool van ASUS? Hier te downloaden: http://www.asus.com/Networking/RTAC68U/HelpDesk_Download/Hokkie schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 15:03:
[...]
Hier hetzelfde, heel irritant. Recette werkt ook niet.
[ Voor 21% gewijzigd door tdw op 03-10-2015 15:24 ]
~ James May
ik heb ook een wps reset gedaan met de stroom eraf en er weer op maar dat helpt ook niet.
Misschien in rescue mode proberen.
En in combinatie met Ziggo Ubee modem in bridged?
Alvast bedankt!
Ik heb de nieuwste firmware erop staan.
rescue mode modem: power kabel eruit. Druk op de reset knop, vasthouden, en de powerkabel weer aansluiten. Laat de reset knop los totdat het rescue mode lampje knippert.
IPv4 protocol aanpassen; het volgende IPadres gebruiken.
IPadres 192.168.1.2
subnetmasker 255.255.255.0
gateway 192.168.1.1
Rescue utillity "Firmware restoration" opstarten en browse naar de firmware en klik op oke.
wacht tot de firmware is geladen en de router weer is opgestart. Het is klaar als de wifi lampjes weer branden.
groetjes
Met bovenstaande producten hebben wij een zeer slechte wifi verbinding, bv. de iphone geeft aan dat hij volledige ontvangst van Wifi heeft, echter is de verbinding soms zeer traag of krijg ik helemaal geen internet verbinding.
De enige oplossing is dan even de wifi aan en uit zetten. Mijn vrouw heeft een sony xperia z3 en heeft gewoon een zeer stabiele wifi verbinding.
Ik heb al diverse firmware's geïnstalleerd (merlin en stock) echter krijg ik maar geen stabiele wifi verbinding.
Iemand van jullie een oplossing of heeft dezelfde problemen ondervonden.?
Zal eens kijken of dit via mijn Mac kantdw schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 15:23:
Gebruik je de Firmware Restoration Tool van ASUS? Hier te downloaden: http://www.asus.com/Networking/RTAC68U/HelpDesk_Download/
Dat was inderdaad de reden dat ik Merlin heb geprobeerd. Kennelijk ben ik niet de enige. Kan niet proberen met een ander device (all Apple).harryvos schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 12:03:
Iemand van jullie een oplossing of heeft dezelfde problemen ondervonden.?
Ik denk dat ik mijn Ziggo modem weer als Wifi-modem ga inzetten en de Asus in bridge...
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
Als je hetzelfde SSID gebruikt voor 5 en 2.4 Ghz loop je het risico dat je telefoon random gaat wisselen van netwerk. Dit wordt vaak gebaseerd op signaalsterkte (zendvermogen). Als de 2.4 Ghz dan bij je thuis dan vrij vol zit (buren met WiFi op hetzelfde of overlappend kanaal) kun je hebben dat deze een stuk langzamer is, maar je telefoon deze toch gebruikt omdat het vermogen van het signaal wel hoger is.
EDIT: Als je een DFS kanaal gebruikt, maar deze is bezet door een radar, kan het zijn dat je modem op random momenten naar een niet DFS kanaal overschakeld. Dat had ik in het begin ook. De iDevices kunnen hier niet zo goed tegen en raken dan vaak in de war en krijgen ook langzaam/haperen internet. Mogelijk heb je hier (ook) last van. Oplossing is dan om een niet DFS kanaal te kiezen.
[ Voor 22% gewijzigd door ShadowLord op 09-10-2015 20:04 ]
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Welk kanaal kan ik dan het beste kiezen, dit zeg mij allemaal niet zoveel ?ShadowLord schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 20:02:
Oplossing is dan om een niet DFS kanaal te kiezen.
De SSID heb ik reeds aangepast, even een weekend testen of het beter is zo.
Op het eerste gezicht lijkt het beter te zijn.
infoharryvos schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 08:48:
Welk kanaal kan ik dan het beste kiezen, dit zeg mij allemaal niet zoveel ?
samenvatting: op de kanalen 36, 40, 44, 48 zit je goed, want die vallen buiten de DFS range.
Ik zit zelf op kanaal 48, die was ook nog vrij in mijn buurt. Nergens problemen mee.
Overigens denk ik dat je het eerder moet zoeken in de 2.4 <-> 5 Ghz wisselingen. Apple verbergt dit soort bijzonder nuttige informatie helaas voor de gebruiker.
[ Voor 22% gewijzigd door ShadowLord op 10-10-2015 17:33 ]
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Tot nu is mijn verbinding door 2.4 <-> 5 Ghz wisselingen uit te zetten stabiel. Bedankt voor deze zeer nuttige tipShadowLord schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:31:
Als je het probleem met DFS hebt wegens radar detectie, dan staat dat ook in de logs van je router. In de Merlin firmware vind je deze op de 'System log' pagina, in het 'General log' tabblad. In die log zul je dan een melding zien over radar detectie en dat hij van kanaal wisselt.
Overigens denk ik dat je het eerder moet zoeken in de 2.4 <-> 5 Ghz wisselingen. Apple verbergt dit soort bijzonder nuttige informatie helaas voor de gebruiker.
Zonder logbestand is hier niets over te zeggen. In de log staat waarschijnlijk een reden hiervoor.stefjuh schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 23:34:
Ik heb hetvolgende probleem. Ik heb openvpn in gebruik, maar hij werkt alleen op m'n telefoon. Bij gebruik op m'n laptop krijg ik handshake failed. Iemand enig idee?
Mogelijk dat je geen certificaat op de laptop hebt gezet of op de verkeerde plek.
https://forums.openvpn.net/topic12938.html
Met Google veel info te vinden dus zou deze eens doornemen.
https://www.google.nl/sea...=openvpn+handshake+failed
En anders dus het logbestand plaatsen die je krijgt als je verbinding gaat maken met de laptop.
Vermeld altijd zoveel mogelijk info zodat duidelijk is wat je gedaan hebt, wat je zelf geprobeerd hebt en logbestanden.
[ Voor 7% gewijzigd door MikeOO op 13-10-2015 08:51 ]
Verwijderd
Dit probleem had ik ook een paar firmware versies terug. Komt omdat er een verouderde versie van OpenVPN zit in de oudere firmware versies. Even upgraden dus.stefjuh schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 23:34:
Ik heb hetvolgende probleem. Ik heb openvpn in gebruik, maar hij werkt alleen op m'n telefoon. Bij gebruik op m'n laptop krijg ik handshake failed. Iemand enig idee?
Van http://asuswrt.lostrealm.ca/changelog:
378.56 (12-Oct-2015) - NEW: Merged with GPL 9177. - NEW: Added support for the RT-AC88U. - NEW: Support for Russian ISP Telenet (code by theMIROn) - NEW: ipset support in dnsmasq (patch by ryzhov_al) - NEW: default loglevel is now configurable and defaults to 5 (notice) instead of 0 (emergency) - NEW: local syslogd loglevel is now configurable through the webui. - NEW: Support for extra-certs in OpenVPN - NEW: Editable DHCP static leases list, virtual servers, port triggers. - NEW: IP addresses on the Network Service Filter page can now be subnets in CIDR format (i.e. 10.0.0.0/24) - CHANGED: Updated miniupnpd to 20150723 snapshot - CHANGED: Updated openvpn to 2.3.8 - CHANGED: Updated dropbear to 2015.68 + upstream patches - CHANGED: Updated minidlna to 1.1.5. - CHANGED: Support up to 5 different OpenVPN clients (to match Asus) - CHANGED: Maximum openvpn policy rules reduced from 128 to 100, fewer priority slots wasted in the RPDB tables (could have been a problem with the increase in the number of supported clients) - CHANGED: Improvements to VPN Status page - CHANGED: Connection failure reason shown on the OpenVPN client configuration page. - FIXED: Router crash when an invalid or corrupted DH parameter is used on an OpenVPN server configuration. - FIXED: 2.4 GHz temperature would be missing on the Sysinfo page when disabling the 5 GHz radio on the RT-AC3200. - FIXED: Max tracked connection limit wasn't user-editable - FIXED: Resource leaks in ez-ipupdate if an update failed - FIXED: Networked printers coming out of sleep every time networkmap queried their LPR service - FIXED: Resource leak in networkmap when scanning for printer servers - REMOVED: Regulation mode setting on Wireless -> Professional. This can't be adjusted anymore, as it was moved to a closed source component.
Edit: weer terug naar 378.55. Het bleek dat ook de IPv6 tunnel zijn connectie verliest na een aantal minuten.
[ Voor 37% gewijzigd door MegaTronics op 13-10-2015 19:54 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Asuswrt-Merlin - build 378.56 Beta 2 (18-Oct-2015)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| 378.56 Beta 2 (18-Oct-2015) - CHANGED: Increased Guest MAC filter entries limit to 64. - CHANGED: DHCP query logging no longer override configured syslog level, and option was renamed to "Hide queries" to be more intuitive in regard to the level logging configured. - CHANGED: Enabling Hide DHCP queries also silences any RA routine event. - CHANGED: Reverted networkmap's printer detection change as it didn't resolve the printer wakeups. - CHANGED: Reorganized settings on the System page - FIXED: QoS page layout in Firefox - FIXED: curl wasn't using the firmware's CA list (regression) - FIXED: Models with 128 KB support were only reporting 64 KB in the nvram userspace tool - FIXED: Traditional QoS not working when IPv6 is enabled (patch by charlie2alpha) - FIXED: Smart Connect page fails to save interface policies - FIXED: VPNStatus page was broken on French locale |
Wel heb ik twee vragen: [list]
• Hier staat de AC68U ingesteld als AP, want dat is noodzakelijk i.v.m. goede streaming van PC-games naar mijn Nvidia Shield AndroidTV. Bestaat de mogelijkheid dat ik de router toch nog kan benaderen via mijn browser? Enkel mijn Ziggo-modem is nu te benaderen;
• Is Merlin aan te raden als ik de AC68U als AP laat werken? Met andere woorden: heeft de 'custom firmware' ook dan zijn voordelen?
Update: Ik zie net dat de router nog te benaderen is via het IP-adres dat door het modem is toegekend aan de router. Vraag één is dus beantwoord.
[ Voor 15% gewijzigd door Yonix op 28-10-2015 07:50 ]
1
2
3
| - REMOVED: Regulation mode setting on Wireless -> Professional. This can't be adjusted anymore, as it was moved to a closed source component. |
De regio hack is verwijderd? M.a.w. het bereik wordt minder...
Maar de regio hack was aan de hand van deze tip toch permanent in te stellen? Bij mij heeft ie in ieder geval al meerdere standaard firmware updates overleefd.lowfi schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 07:42:
Wat betekent dit precies:
code:
1 2 3 - REMOVED: Regulation mode setting on Wireless -> Professional. This can't be adjusted anymore, as it was moved to a closed source component.
De regio hack is verwijderd? M.a.w. het bereik wordt minder...
Als je tevreden bent met de stock firmware / geen functies mist zou ik het zo laten.Yonix schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 07:32:
Sinds gisteren heb ik mijn netwerk voorzien van een upgrade in de vorm van een RT-AC68U en dat was de upgrade meer dan waard: wat een apparaat!(Voorheen had ik een TP-Link TP-WDR4300)
Wel heb ik twee vragen: [list]
• Hier staat de AC68U ingesteld als AP, want dat is noodzakelijk i.v.m. goede streaming van PC-games naar mijn Nvidia Shield AndroidTV. Bestaat de mogelijkheid dat ik de router toch nog kan benaderen via mijn browser? Enkel mijn Ziggo-modem is nu te benaderen;
• Is Merlin aan te raden als ik de AC68U als AP laat werken? Met andere woorden: heeft de 'custom firmware' ook dan zijn voordelen?
Update: Ik zie net dat de router nog te benaderen is via het IP-adres dat door het modem is toegekend aan de router. Vraag één is dus beantwoord.
Nu lees ik hier en daar wat dingen over de Merlin firmware.
- Klopt het dat deze het hetzelfde uitziet als de Asus firmware? Ja
- En weten jullie toevallig of het in de Merlin firmware wel mogelijk is om 2 Vlans over 1 kabel te sturen?
in de lijst op http://asuswrt.lostrealm.ca/features kan ik het niet terug vinden namelijk.
[ Voor 15% gewijzigd door nexhil op 29-10-2015 14:01 ]
Net ook de id1ot regio/zendvermogen patch toegepast.
Ik had dit apparaatje veel eerder moeten kopen.
Linkje.ASUS RT-AC68U Firmware version 3.0.0.4.378.9313
Security Improvement
- Fixed User-Agent buffer overflow. Special thanks for Hubert's contribution.
- Fixed null ptr dereference in https issue. Special thanks for Anthony's contribution
- Fixed buffer overflow issues.
- Modified brute-force protection mechanism in router login page.
- Fixed malicious site block related issues.
New Feature
Support ASUS router app which make it very easy to monitor and manage route status and client devices and more.
Search ASUS Router in google play or go the following URL
Google Play: ASUS Router
iOS app coming soon.
Bug Fixes
- Fixed httpd crash issue. Special thanks for Merlin's contribution.
- Fixed blank web page when clients number over 100.
- Fixed Network map client list related issues.
- Fixed firmware login issue when connect to router by OpenVPN.
- Add reboot scheduler in Administration --> System
- Fixed warning page showing issue when only enable the HTTPS authentication.
- Fixed the slow UI issue when enabled Bandwidth limiter.
- Fixed repeated mDNSNetMonitor message in system log when there is a Apple TV in LAN.
- Fixed IPv6 firewall UI issue.
- Fixed UI issue when enable monopoly mode in printer setting.
3rd party app supported
Added Cloudcheck router software agent. Cloudcheck agent enables intelligent wifi diagnostics that provides complete visibility into home network performance and offers actionable recommendations for improvements.
To use this new functionality,
1) Download Cloudcheck app from Apple or Google App stores,
2) Make sure ASUS router is connected to Internet,
3) Launch the Cloudcheck app, go to “Smartifi” option in the main menu.
The app will automatically detect the router and activate the service after getting your consent
Ik ga hem straks updaten, maar je country hack/wifi hack zal als het goed is niet verdwijnen.knakworst schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 10:04:
Is hier niet de country hack mee gedisabled?
Edit: hack blijft bestaan. Dit heeft [Verwijderde gebruiker] ook meerdere malen aangegeven in dit topic.
1
2
3
| ASUSWRT RT-AC68U_3.0.0.4 Tue Oct 27 12:26:12 UTC 2015 azusss@(none):/tmp/home/root# wl txpwr_target_max Maximum Tx Power Target (chanspec:0x1008): 25.00 25.00 25.00 |
[ Voor 39% gewijzigd door Dacuuu op 07-11-2015 11:18 ]
MegaTronics schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 10:33:
Die ASUS router app werkt ook met de Merlin firmware.
Ik snap niet helemaal waarom het alleen op zo t/m za (uiterlijk wekelijks) in te stellen is. 1, 2 of 6 maandelijks lijkt me logischer, gezien de stabiliteit van de laatste firmwares.- Add reboot scheduler in Administration --> System
[ Voor 35% gewijzigd door MegaTronics op 08-11-2015 09:17 ]
Ach, ik doe het sowieso handmatig. Wil voorkomen dat ik iemands VPN sessie of FTP download onderbreek. 't Ging me meer om 'het idee' dat je momenteel een veel te korte interval kan kiezen. Merlin firmware heb ik nog niet geprobeerd of gemist.MegaTronics schreef op zondag 08 november 2015 @ 09:16:
Met Merlin kun je dat ook gewoon regelen in de crontab op de router zelf, mocht je daar behoefte aan hebben. Sscriptje die eventueel de uptime checkt en bij 120 dagen up een reboot geeft.
Ik vind de crontab van Merlin wel handig om wekelijks mijn gastennetwerk van een nieuw wachtwoord te voorzien.Chris.nl schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:27:
[...]
Ach, ik doe het sowieso handmatig. Wil voorkomen dat ik iemands VPN sessie of FTP download onderbreek. 't Ging me meer om 'het idee' dat je momenteel een veel te korte interval kan kiezen. Merlin firmware heb ik nog niet geprobeerd of gemist.
[ Voor 62% gewijzigd door MegaTronics op 08-11-2015 14:34 ]
http://www.bol.com/nl/p/a...00-mbps/9200000020690806/
Er staat 179 euro, maar als je de router in je mandje doet, gaat er 20% af.
Totaalbedrag wordt dan €143,20.
HIervoor had ik een d-link router en dat was makkelijk.
Gewoon port 9 forwarden naar het broadcast-adres 192.168.x.255.
Maar deze Asus geeft dan geen krimp. Niets. Ook niet als ik dit volg.
http://portforward.com/en.../RT-AC66U/Wake_on_LAN.htm
Want local IP mag niet leeg blijven, dus dat werkt gewoon totaal niet
Iemand suggesties?
(enige op internet die een werkende oplossing had, was het flashen van dd-wrt... en dat was niet mijn bedoeling).
Via de AIcloud krijg ik het niet voor elkaar. Hij geeft geen krimp. NIet als ik op mijn locale netwerk zit of als ik via internet iets probeer.
Via WOL-app in android werkt het zoals in via de wifi op mijn locale netwerk zit.
NIet als ik via internet ga. Zelfs niet als ik via de dezelfde internet een VPN verbinding heb.
Terwijl dat toch hetzelfde zou moeten zijn als ik via wifi ben ingelogd..
[ Voor 35% gewijzigd door Cyberpope op 13-11-2015 22:01 ]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Misschien kun je hier iets mee als je de Merlin Firmware gebruikt.Cyberpope schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 21:26:
Ai.. niemand hier bezig met wake-on-lan. Ik probeer het op te zetten, voor o.a. mijn server.
HIervoor had ik een d-link router en dat was makkelijk.
Gewoon port 9 forwarden naar het broadcast-adres 192.168.x.255.
Maar deze Asus geeft dan geen krimp. Niets. Ook niet als ik dit volg.
http://portforward.com/en.../RT-AC66U/Wake_on_LAN.htm
Want local IP mag niet leeg blijven, dus dat werkt gewoon totaal niet
Iemand suggesties?
(enige op internet die een werkende oplossing had, was het flashen van dd-wrt... en dat was niet mijn bedoeling).
Via de AIcloud krijg ik het niet voor elkaar. Hij geeft geen krimp. NIet als ik op mijn locale netwerk zit of als ik via internet iets probeer.
Via WOL-app in android werkt het zoals in via de wifi op mijn locale netwerk zit.
NIet als ik via internet ga. Zelfs niet als ik via de dezelfde internet een VPN verbinding heb.
Terwijl dat toch hetzelfde zou moeten zijn als ik via wifi ben ingelogd..
https://github.com/RMerl/...erver-On-Internet-Traffic
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Wat ik heb gedaan om van al het gezeur af te zijn.Cyberpope schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 10:02:
Ik zal er eens naar kijken, maar wat ziet dat er ongelofelijk complex uit voor iets wat heel simpel zou moeten zijn....
Koop de goedkoopste raspberry pi die je kan vinden.
Installeer het programma "wakeonlan"
Met het commando wakeonlan 00:00:00:00 (mac adres pc) zet je je pc aan.
En vanaf nu kan je zelf beslissen hoe je het commando aanroept.
Ik heb de regel wakeonlan 00:00:00:00 verpakt in een .php bestandje. zodra ik naar http://IPVANDEPI/pcon.php ga, start mijn pc op.
Cronjob kan natuurlijk ook. eindeloze variaties.
Dit werkt ook als je extern via je thuis VPN verbonden bent. En ja, ik heb het allemaal getest, ook de WOL functie van de 68u.
Gaan moeten kloten met een raspberry pi vind ik niet iets van om van het gezeik af te zijn. 1x weer onverwacht de stroom eraf en je SD is weer corrupt. Ben there, done that...Dacuuu schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 10:16:
[...]
Wat ik heb gedaan om van al het gezeur af te zijn.
Koop de goedkoopste raspberry pi die je kan vinden.
Installeer het programma "wakeonlan"
Met het commando wakeonlan 00:00:00:00 (mac adres pc) zet je je pc aan.
En vanaf nu kan je zelf beslissen hoe je het commando aanroept.
Ik heb de regel wakeonlan 00:00:00:00 verpakt in een .php bestandje. zodra ik naar http://IPVANDEPI/pcon.php ga, start mijn pc op.
Cronjob kan natuurlijk ook. eindeloze variaties.![]()
Dit werkt ook als je extern via je thuis VPN verbonden bent. En ja, ik heb het allemaal getest, ook de WOL functie van de 68u.
3 Pi's actief hier. Waarvan ik regelmatig gewoon het stroom pull. 0 last. Maargoed, de oplossing werkt bij mij perfect.Cyberpope schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:13:
[...]
Gaan moeten kloten met een raspberry pi vind ik niet iets van om van het gezeik af te zijn. 1x weer onverwacht de stroom eraf en je SD is weer corrupt. Ben there, done that...
Ik heb 1 Pi, die ik gebruikte bij loggen van mijn zonnepanelen. Geloof wel 5 kaarten corrupt gehad. Van goedkoop tot dure. En meestal al na 1x de stroom eraf.Dacuuu schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:58:
[...]
3 Pi's actief hier. Waarvan ik regelmatig gewoon het stroom pull. 0 last. Maargoed, de oplossing werkt bij mij perfect.
Ja, ik gebruik de merlin software. Maar ja, deze oplossing zet bij elke port-scan de server aan. Dat lijkt me niet de bedoelingMikeOO schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 08:20:
Misschien kun je hier iets mee als je de Merlin Firmware gebruikt.
https://github.com/RMerl/...erver-On-Internet-Traffic
Ga eens nadenken of dit een breekpunt is om de router retour te sturen
Bijkomend voordeel is dat je meteen een off-site back-up hebt en je LAN thuis niet open hoeft te zetten naar de boze buitenwereld inclusief NAS etc.
PS: VPS kun je krijgen bij bijvoorbeeld OVH Kimsufi, maar er zijn ook meer partijen die dit aanbieden. Succes
[ Voor 33% gewijzigd door Workaholic op 14-11-2015 14:52 ]
Oke, ik heb nog een tweede celeron exemplaar bij de schoonouders draaien (online backup) maar daarvoor betaald mijn schoonvader die 18 euro per 1,5 jaar
[ Voor 45% gewijzigd door MegaTronics op 14-11-2015 15:11 ]
En wat kost een NUC ook alweer?MegaTronics schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 15:06:
Voor 18 euro kan ik mijn i5 NUC thuisserver (16 GB RAM, 250 GB SSD, 1,5 TB HDD) zo'n 1,5 jaar laten draaien, dan is jouw oplossing wel een beetje duurder.
Oke, ik heb nog een tweede celeron exemplaar bij de schoonouders draaien (online backup) maar daarvoor betaald mijn schoonvader die 18 euro per 1,5 jaar
~ James May
Gezien het gaat om meerdere apparaten, waarvan een aantal ook verbonden zijn met fysieke zaken is dat wat lastig.Workaholic schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:48:
Pak gewoon een vpsje in de cloud... ik betaal nog geen 18 euro per maand voor een windows pc welke ik 24x7 aan heb staan zonder dat het mij stroom kost. Kan nog voor minder als je een goedkopere VPS pakt, maar ik heb liever een core i5 vps met voldoende memory + 1TB opslag zodat ik er gewoon op kan werken zonder vertraging/lag via RDP.
Het is gewoon een erg slechte implementatie. Broadcast op x.x.x.255 zou gewoon moeten werken.
Maar probleem is dat hij het adres niet onthoud en ook geen broadcast doet. Het werkt wel als je met het commando (via putty) arp het adres in de tabel zet
Dus
1
| arp -s [IP] [mac-adres (zonder streepjes). |
Dit is waarschijnlijk mede omdat ik voor mijn belangrijkste apparaten niet met dhcp werk, maar gewoon met een fast IP adres.
Eens verder onderzoeken dit...
Ja.. probleem zit erin dat de asus geen broadcast doet. Ook met mijn oude tooltje werkt het als ik eerst het bovenstaande commando doe. En dan alleen als ik specifiek die poort naar mijn server openzet. Hij kan dus geen broadcast
Het werkt dus als je per apparaat een aparte poort open zet en dat direct naar dit apparaat linkt. Dus per apparaat een poortmap.
Wat nu nog uitgezocht moet worden hoe ik deze apparaten permanent in de arp lijst krijg en dat dan ook nog ergens weet op te slaan dat ik het ook over 2 a 3 jaar nog weet als ik iets verander..
Waarom kan niets niet gewoon een keer werken
[ Voor 42% gewijzigd door Cyberpope op 14-11-2015 17:40 ]
Scherp, die kost ook geld
ja....maar als die niet aanstaat komt hij niet in de arp lijstDacuuu schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 18:00:
Heb je het ip van je PC ook vast gezet in de ASUS?
Zo via scripting de betreffende apparaten vast in de ARP lijst gezet.
Ook via scripting mijn youless alleen benaderbaar gemaakt via mijn eigen webserver. Miste die optie ook in de firmware. Een poort alleen opzetten voor een specifiek adres.
[ Voor 35% gewijzigd door Cyberpope op 15-11-2015 15:26 ]
ik heb deze op me Asus RT-N66U uitgeprobeerd. (Firmware:378.56_2)Maak een shell connectie met je router via ssh of telnet (gebruik hiervoor bijvb putty)
Copy & paste onderstaande regels (kan in 1 keer als blok) in je terminalwindow
nvram set asuscfe0:ccode=#a nvram set asuscfe1:ccode=#a nvram set asuscfe0:regrev=0 nvram set asuscfe1:regrev=0 nvram set asuscfecommit=1 # nvram set 0:ccode=#a nvram set 1:ccode=#a nvram set 0:regrev=0 nvram set 1:regrev=0 nvram set wl0_country_code=#a nvram set wl0_country_rev=0 nvram set wl0_reg_mode=off nvram set wl1_country_code=#a nvram set wl1_country_rev=0 nvram set wl1_reg_mode=off nvram commit reboot
(druk in je terminalwindow op return op het laatste commando “reboot” uit te voeren.
na reboot kon ik geen verbinding meer maken op me router.
hij zag het wifi wel, maar kreeg geen IP meer..
ook LAN geen IP meer
gelukkig kon ik nog op reset doen
Stond je DHCP nog wel aan? Misschien schoot dat even in storing om het een of anderspiderxp schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:11:
[...]
ik heb deze op me Asus RT-N66U uitgeprobeerd. (Firmware:378.56_2)
hij zag het wifi wel, maar kreeg geen IP meer..![]()
ook LAN geen IP meer
gelukkig kon ik nog op reset doenwaardoor alles weer goed was.
~ James May
Ja, dat had je dus niet moeten doen. Die handleiding was niet voor jou router, je zit in het verkeerde topic. Onderstaande is wel goed.spiderxp schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:11:
[...]
ik heb deze op me Asus RT-N66U uitgeprobeerd. (Firmware:378.56_2)
hij zag het wifi wel, maar kreeg geen IP meer..![]()
ook LAN geen IP meer
gelukkig kon ik nog op reset doenwaardoor alles weer goed was.
bron suc7!Update: 14-6-2015 Procedure voor de RT-N66U
REGIO UNLOCK (ALLE KANALEN) EN VERHOGEN ZENDVERMOGEN VAN 35mW NAAR 200mW
Het is dus hierna niet meer nodig de speciale Merlin Fork versie te gebruiken voor meer zendvermogen. Dit zal nu gewoon met de huidige Merlin en stock Asus firmware werken.
Dank aan @Luke-san voor het testen op de RT-N66U
UNDER DEVELOPMENT USE AT YOUR OWN RISK
# RT-AC66U / RT-N66U specific region unlock
# set regulation domain in CFE from EU to #a
nvram set asuscferegulation_domain=#a
nvram set asuscferegulation_domain_5G=#a
# set regulation revision in CFE from 13 to 0
nvram set asuscfepci/1/1/regrev=0
nvram set asuscfepci/2/1/regrev=0
# set ccode in CFE from US to #a
nvram set asuscfepci/1/1/ccode=#a
nvram set asuscfepci/2/1/ccode=#a
nvram set asuscfecommit=1
# Update all EU specific regions to #a in NVRAM
nvram set regulation_domain=#a
nvram set regulation_domain_5G=#a
nvram set pci/1/1/regrev=0
nvram set pci/2/1/regrev=0
nvram set pci/1/1/ccode=#a
nvram set pci/2/1/ccode=#a
nvram set wl0_country_code=#a
nvram set wl1_country_code=#a
nvram commit
reboot
Door het veranderen van de regio in de CFE (EU naar #a) krijg je dus ook de beschikking over niet standaard Wifi kanalen, dus staat je kanaal keuze in je router op auto dan is het dus mogelijk dat je router een kanaal selecteert welke je client device (notebook, telefoon, tablet etc etc ) niet herkent. Selecteer dus zelf het optimale kanaal in de GUI
voor vragen over de RT-N66U gebruik dit topic of pm
Ik heb openvpn aangezet op mijn router. Ik zit nu bij mijn vriendin en kan ook netjes verbinding maken (dit had ik al eerder getest.). Deze post plaats ik via deze verbinding en ik heb dus ook goed internet (ja, alles loopt via de vpn). Ik heb ook het externe IP adres van mijn thuis als ik kijk op www.whatismyip.com heeft hij mijn ip. Nee, dus. Op mijn android telefoon wel.
Hij geeft wel aan dat hij verbinding heeft. Maar ik kan niet daar de pagina van mijn router of mijn NAS. Deze hebben een ip adres in de 192.168.2.xx range en mijn laptop nu 10.8.0.3. De bedoeling was juist dat als ik een VPN verbinding had ik ook bij mijn nas zou kunnen. Wat doe ik fout?
OpenVPN op de laptop moet je wel als administrator uitvoeren, anders kan die de routes niet aanpassen en zul je niet over de VPN gaan. Op je Android gaat dat wel automatisch goed.Cyberpope schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 18:03:
Oke.. nieuwe probleempje.
Ik heb openvpn aangezet op mijn router. Ik zit nu bij mijn vriendin en kan ook netjes verbinding maken (dit had ik al eerder getest.). Deze post plaats ik via deze verbinding en ik heb dus ook goed internet (ja, alles loopt via de vpn). Ik heb ook het externe IP adres van mijn thuis als ik kijk op www.whatismyip.com heeft hij mijn ip. Nee, dus. Op mijn android telefoon wel.
Hij geeft wel aan dat hij verbinding heeft. Maar ik kan niet daar de pagina van mijn router of mijn NAS. Deze hebben een ip adres in de 192.168.2.xx range en mijn laptop nu 10.8.0.3. De bedoeling was juist dat als ik een VPN verbinding had ik ook bij mijn nas zou kunnen. Wat doe ik fout?
Cyberpope schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 20:32:
Thanks... dat had ik ondertussen ook uitgevonden. Nu loopt wel alles via mijn vpn.
Been there, done that, got a VPN.
[ Voor 8% gewijzigd door MegaTronics op 22-11-2015 10:59 ]
Router 2 keer uit en aan gezet en nu werkt het weer aantal dagen stabiel.
Maar zie wel dat er een firmware update is, is dit aan te raden om je updaten?
Zeker als je problemen hebt juist updaten om te zien of dat de problemen oplost.Jieve schreef op woensdag 25 november 2015 @ 21:55:
Ik heb deze week 2 keer op een dag gehad dat mijn internet uitviel.
Router 2 keer uit en aan gezet en nu werkt het weer aantal dagen stabiel.
Maar zie wel dat er een firmware update is, is dit aan te raden om je updaten?
Reset de router ook eens naar de fabrieksinstellingen en daarna gaan upgraden. Niet je setting via een backup/restore functie terug zetten. Soms zijn er instellingen weg/bijgekomen en door een backup terug te zetten kun je dan problemen krijgen, Advies bij problemen is dus om de instellingen na de upgrade handmatig weer in te stellen. Zeker bij de Merlin wordt het ook meestal wel vermeld dat je dit moet doen maar als je dit nog niet hebt gedaan zeker proberen.
Op zich draait de Asus juist super stabiel dus zou ook heel goed kunnen dat er iets fout gaat icm je provider.
Gebruik zelf laatste Merlin en hoef deze nooit te herstarten.

Echter als ik via http://www.canyouseeme.org/ bv port 55536 check zit deze nog altijd dicht?
Enig idee? Ik gebruik merlin 378.56_2.
Poort staat waarschijnlijk wel open als ie daadwerkelijk gebruikt wordt door een programma. Anders staat ie 'closed'. Wanneer ie niet geforward staat is ie 'stealth'.lowfi schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:05:
Ik wil graag een portrange open zetten. Volgens de router moet dat zo:
[afbeelding]
Echter als ik via http://www.canyouseeme.org/ bv port 55536 check zit deze nog altijd dicht?
Enig idee? Ik gebruik merlin 378.56_2.
Ik gebruik dit altijd om dat soort geintjes te testen.
Ps. Excuus voor het korte en misschien niet volledige antwoord, doe dit even snel via mobiel tijdens peukpauze.
[ Voor 7% gewijzigd door Chris.nl op 26-11-2015 11:53 ]
Als ik thuis ben nog maar eens testen....
ik heb hier glasvezel liggen, maar ben niet tevreden met mijn snelheid, ik heb hier een nieuwe laptop met 802.11ac, maar mijn snelheid is : download 95 MB/S en upload maar 20 MB/S
Monteur is geweest, en bij hem geeft ie geeft gewoon 100 MB/s aan zowel down en upload.
kan dit een instelling zijn op de router?
Welke snelheid haal je met een kabel ipv WiFi? Als je dan wel 100Mbit haalt (zo'n 12 MByte/seconde) ligt het in ieder geval niet aan de router, maar aan de WiFi.speedbeertje schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 17:40:
kan iemand mijn vertellen wat ik verkeerd doe?
ik heb hier glasvezel liggen, maar ben niet tevreden met mijn snelheid, ik heb hier een nieuwe laptop met 802.11ac, maar mijn snelheid is : download 95 MB/S en upload maar 20 MB/S
Monteur is geweest, en bij hem geeft ie geeft gewoon 100 MB/s aan zowel down en upload.
kan dit een instelling zijn op de router?
Als het aan de WiFi ligt zul je moeten kijken waar de beperkende factor zit. Denk hierbij aan:
- Gebruik de GoT search & Google. Dit soort WiFi problemen komen vaak voor en de oplossingen zijn ook overal te vinden.
- Kan de netwerkkaart van je laptop de snelheid wel aan? Kijk goed naar welke wireless techniek er in zit en Google naar wat je van deze techniek kan verwachten. De specificatie van de fabrikant is vaak veel te hoog en is niet haalbaar.
- Welke WiFi frequentie gebruik je? 2.4 of 5 Ghz? Bij 2.4 zul je waarschijnlijk nooit op de 100 Mbit komen tenzij je geen buren met WiFi hebt. Gebruik je 5 Ghz, kijk dan ook eens naar de kanaalbreedte. Is deze 20, 40 of 80Mhz? Google eens naar de kanaalbreedtes en wat voor snelheden je hier kan verwachten.
- Is je WiFi wel ingesteld op een vrij kanaal of ziten er veel stoorzenders van de buren? Ga op zoek naar het kanaal met de minste storende WiFi netwerken!
- Staan je antennes goed? Het soort antennes op de RT-AC68U zijn zo gemaakt dat de beste ontvangst zit in een horizontaal vlak rond de antennes. 'Kijk' je dus tegen de zijkant van de antennes aan (zie je dus: | ), dan zit je goed. 'Kijk' je tegen de onder of bovenkant aan (zie je dus: . ), dan zit je fout en zul je de antennes even anders moeten richten.
- Gebruik de GoT search & Google. Dit soort WiFi problemen komen vaak voor en de oplossingen zijn ook overal te vinden.
Het lukt me alleen niet een openVPN via mijn router in te stellen, zou bijna denken dat het een bug in de Merlin software is
Geflashed naar Merlin en de settings in dit topic erin gezet via putty (ssh) voor meer output milliwatt? Betere antenne's kan helpen, maar niet zo veel denk ik. De connectie is ook afhankelijk van de wireless client devices en die hebben niet zo'n sterke zender/ontvangerdvdheiden schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:08:
Van het weekend heb ik deze router bij een maat van mij geplaatst, mede door mijn goede ervaringen bij mij thuis. In zijn nieuwbouw huis heeft het wifi signaal het toch wel zwaar, zeker op de eerste verdieping op de plek het verste weg van de router heeft hij gewoon geen bereik. Nou lees ik (ook hier) dat repeaters vaak meer ellende geven dan dat het wat oplost, dus nou vraag ik mij af wat ik zou kunnen doen om het bereik te verbeteren. Zouden betere antenne's kunnen helpen en waar moet ik dan op letten?
Een repeater deelt de verbinding in tweeën qua snelheid. Een optie is nog zo'n router bekabeld koppelen en instellen als accespoint (of een accespoint kopen en bekabeld aansluiten met UTP-kabel). Een andere optie is een accespoint of router koppelen via het stroomnetwerk via power ethernet adapters.
Deze router heeft ook een optie voor Media wireless bridge (ofzo, kan het niet nakijken want draai nu tomato erop), werkt beter dan een repeater voor als power over ethernet adapters geen goede oplossing zijn of UTP-kabel.
[ Voor 15% gewijzigd door ToFast op 07-12-2015 23:21 ]
Ik had precies hetzelfde probleem in mijn nieuwe huis. Uiteindelijk heb ik een 2e router op zolder geplaatst en deze bekabeld aangesloten. Nu heb ik overal bereik. Van het weekend ook eindelijk beide weer eens geupdate na meerdere maanden en wat mij opviel was dat de signaal sterkte op bepaalde plekken 2x zo goed was. Moment alleen issues met DNS resolves, ik vermoed dat ik de hoofdrouter een factoryreset moet geven aangezien ik dat nog nooit gedaan heb na alle updates.dvdheiden schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:08:
Van het weekend heb ik deze router bij een maat van mij geplaatst, mede door mijn goede ervaringen bij mij thuis. In zijn nieuwbouw huis heeft het wifi signaal het toch wel zwaar, zeker op de eerste verdieping op de plek het verste weg van de router heeft hij gewoon geen bereik. Nou lees ik (ook hier) dat repeaters vaak meer ellende geven dan dat het wat oplost, dus nou vraag ik mij af wat ik zou kunnen doen om het bereik te verbeteren. Zouden betere antenne's kunnen helpen en waar moet ik dan op letten?
Wat ik inmiddels geprobeerd heb, is de oude router (D-Link met DD-WRT) als accesspoint te laten werken (zelfde SSID), maar als je dan de trap oploopt en de device dus moet wisselen (van de Asus naar de D-Link), dan heeft de device wel verbinding (via de juiste router) maar geen internet. Wanneer je dan opnieuw verbind, dan verkrijg je wel internet. Daar gaat dus nog iets mis.
Heb ik ook last van en is denk ik eerder een probleem dat je device de verbinding probeert vast te houden ipv te zoeken naar een beter signaal. Je zou ook de SSID een andere naam kunnen geven zodat je kunt zien met welke je een vebinding hebt op dat moment. Zou mooi zijn als Android/IOS standaard naar het sterkste signaal zoeken en dan deze pakken.dvdheiden schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 08:26:
Okee, ik ga er naar kijken. Zal er eens Merlin opzetten en de output verhogen.
Wat ik inmiddels geprobeerd heb, is de oude router (D-Link met DD-WRT) als accesspoint te laten werken (zelfde SSID), maar als je dan de trap oploopt en de device dus moet wisselen (van de Asus naar de D-Link), dan heeft de device wel verbinding (via de juiste router) maar geen internet. Wanneer je dan opnieuw verbind, dan verkrijg je wel internet. Daar gaat dus nog iets mis.
Heb met een app ooit wel eens kunnen instellen welke volgorde mijn gsm moest hanteren om zo een prio te kunnen geven aan elke wifi signaal maar ook dat werkte net echt goed.
Je kan wel bij (Gebruik Merlin firmware) Wireless --> Proffesional --> Roaming assistant --> Disconnect clients with RSSI lower than dBm dit getal verlagen en testsen of het dan beter gaat.
Zover ik begrijp als je verbinding met het device lager komt dan de ingesteld waarde de Asus de verinding verbreekt en zou er gezocht moeten worden naar een beter signaal.
Mocht je toch een andere goede oplossing vinden dan hoor ik dat graag.
In woonkamer de Ziggo Horizon met internet+bellen en daar aan m'n AC68U.
De AC51U ingesteld als accespoint ingesteld aan de AC68U.
AC51U zou draadloos op 5Ghz theoretisch 433mbit moeten kunnen.
Maar ik haal 95mbit van de 204mbit die ik wel haal met de AC68U.
De LAN poorten zijn 100mbit, dus logisch 95mbit, maar draadloos zou de AC51U 2,4Ghz 300mbit en 5Ghz 433Mbit moeten kunnen.
Enig idee wat ik moet aanpassen?
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
~ James May
Met de AC68U haal ik 204mbit en 51U AC95mbit.
Heb beide op 80mhz only staan.
[ Voor 52% gewijzigd door SuperVeloce op 10-12-2015 23:12 ]
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Je kunt ook de Ziggo Horizon als AP instellen, scheelt je weer een extra AP en werkt prima.SuperVeloce schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:18:
Ik heb gister een ASUS AC51U gekocht voor in de meterkast, daar zitten de 2 slaapkamers dichtbij.
In woonkamer de Ziggo Horizon met internet+bellen en daar aan m'n AC68U.
De AC51U ingesteld als accespoint ingesteld aan de AC68U.
AC51U zou draadloos op 5Ghz theoretisch 433mbit moeten kunnen.
Maar ik haal 95mbit van de 204mbit die ik wel haal met de AC68U.
De LAN poorten zijn 100mbit, dus logisch 95mbit, maar draadloos zou de AC51U 2,4Ghz 300mbit en 5Ghz 433Mbit moeten kunnen.
Enig idee wat ik moet aanpassen?
Ohja natuurlijk, ingaande poort is ook 100mbit.MegaTronics schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 07:19:
Maar die AC51U heeft toch maar een 100 mbit poort, dus je kunt wel op een hogere snelheid verbinden met het accesspoint zelf, maar door de kabel gaat maximaal 100 mbit en die haal je redelijk met je 95 mbit.
Die 433mbit haal je alleen lokaal via wifi.
Kan iemand mij vertellen hoe de downloadsnelheden zijn indien de router ingesteld staat als VPN-Client (open) ? Bij mijn huidige RT-N66U blijft hij steken op 10Mbit (processor draait dan op 100%!)
Ik gebruik nu ook sinds een week Merlin firmware en had op de originele ook al VPN draaien. Onder Merlin draait het ook verder prima. Enige probleem dat ik zie als ik een speedtest op mijn PS4 doe (zonder dat ik VPN gebruik) zie ik echt zeer lage snelheden. Bij een volgende test is dat weer even normaal maar een ander keer zelfs onder de 1Mbps, terwijl ik 200/20 ziggo heb.silmaril8 schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:24:
Als ik OpenVPN van PIA of AirVPN gebruik en instel op mijn router daalt mijn downloadsnelheid (volgens speedtest.net) van 120Mbit/s naar 23-25Mbit/s (internetabo = Ziggo All-in-one Plus/Complete). Upload gaat van 12Mbit/s naar 8-10Mbit/s.
Hiervoor had ik er geen last van, dus ik weet niet of dat ligt aan dat ik OpenVPN heb ingesteld op de router of aan Merlin firmware zelf. Ik zit te twijfelen om gewoon weer terug te gaan naar het origineel.
Edit: Ik denk dat het aan de VPN ligt. Ik kan nu alleen niet testen of dit ook met de Asus firmware zo is (of was). Ik laat VPN voor nu maar uit en zet het aan zodra ik het nodig heb. Ik kan mijn router altijd nog op afstand benaderen via een andere weg als het echt nodig is.
[ Voor 10% gewijzigd door Recon24 op 11-12-2015 19:22 ]
Ik maak thuis gebruik van een rt 68 u asus router. Ik kwam plotseling de interface van het router niet meer in. Is er iemand met een oplossing voor dit probleem.
Settings have been updated. Web page will now refresh.
Changes have been made to the IP address or port number. You will now be disconnected from RT-AC68U.
To access the settings of RT-AC68U, reconnect to the wireless network and use the updated IP address and port number.