Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:26:
Ik had met mijn i7 2600K op 3.8 Ghz, 8GB Corsair RAM, en 2x6970 Crossfire toch een beetje moeite met draaien. Ik heb tevens een SSD van 256 GB OCZ 512 mb/s.
Met fraps zag ik dat ik 45-60 fps haalde,(BF3 draait constant op 60fps). Maar ik merkte dat er framedrops waren, dat het even stotterde. Ligt dit aan de server? Lag? Want dat kwam ook regelmatig voor, of zou mijn pc toch te langzaam zijn? Ik had gewoon de auto detect settings gebruikt. Die zetten alles op High-Ultra @ 1080p.
Mijn vraag is nu, kan ik deze game met gerust hart pre-orderen of toch even wachten? Kijken op youtube hoe de echte game draait. Ik neem aan dat de echte game beter zal draaien dan de beta.
Als je aangeeft dat je game tussen de 45 en 60 FPS draait op high / ultra settings, kan je ook wat zaken wat terugschroeven, zoals AA filter of HBAO etc.
Ik verwacht nog een kleine tweak die zo 5 FPS winst zullen geven.
Battlefield 3 heeft ook last van drops onder de 60FPS soms.
op mijn i7 4770, 8GB RAM, GTX 770 4GB draai ik BF3 op ultra met gemak,alleen heeeeeeeeel soms zakt hij naar 50 FPS en dat is alleen op gulf of oman 64man. Dat is de zwaarste map.
in BF4 op ultra zakte hij ook terug naar 45 FPS bij mij (zonder de laatste nvidia driver !!!)
maar op auto settings of high, komt hij niet onder de 60 FPS bij mij.
Ik zie voor jou ook geen probleem, mits je perse alles op ultra wilt afspelen, dan zal je moeten kijken naar een GTX780 videokaart erin te stoppen of Titan.
Nieuwste AMD kaarten zijn zwakker dan de GTX780 zover ik dat ooit heb gezien.
[
Voor 12% gewijzigd door
Pykow op 22-10-2013 13:11
]