M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm
Reply je bij elke vraag zo? Forum kan dan wel opgedoekt worden....
yeah dit is de enige oplossing die werkt, tig andere google oplossingen geprobeerd...aron225 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 15:39:
ik heb ook veel punkbuster errors gehad (en nee die pnkbstrA en B opstarten als admin hielp voor geen meter)
heb losse pb gedownload, bf4 aangevinkt, toen ging ie iets downloaden, en werktte het..
wel valt de fps mij tegen.. op 1080p medium / high heb ik maa 40 fps.... zoveel beter als bf3 ziet het er niet eens uit
Maar wat valt het grafisch tegen zeg, of komt dat door de beta?
Wordt er een beetje moe en spastisch van. Voor de patch geen last van...
Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA
het probleem lijkt zich voor te komen op laptops
Ik ben gisteren overgestapt op Win 8, merk toch ook behoorlijke increase in performance en amper stutters meer.

[ Voor 93% gewijzigd door unfor op 09-10-2013 19:37 ]
Verwijderd
Ah gelukkig ligt dat dus niet aan mijn systeemVerwijderd schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 20:30:
ik kan zonder probleem spelen alleen sinds de update kan ik mijn keybindings niet meer aanpassen,als ik een toets in druk om een binding aan te passen loopt het spel al vast!
Ik crash ook in de settings.
Ik adviseer deze tool te gebruiken, maakt het nog makkelijker ook: http://battlefield.realmware.co.uk/bf4-settings-editor/
Verwijderd
- Welbekende 100% cpu load
- Lage frames
- Random drops
Wat ik zelf het vervelends vind is de drops, soms dan is het gewoon 60fps (Vsync aan) en uit 't niets 15-20fps voor een seconden, en het is weer terug..hopen op een fix dan maar vanuit Dice.
Specs: i5-3570k, 7950 Twin Frozr, 8GB Ram, draai 13.11 Betá drivers.
Op low met een 30-40 fps + drops.. Naja.. Het blijft beta.
Maar de game heb ik al gekocht... hoop wel dat het gewoon fatsoenlijk te spelen is straks. Ik verwacht niks op ultra te draaien. Maar een goede medium moet toch wel lukken op mijn 1 jaar oude Alienware laptop..
Ik heb alleen wel last van knipperende smoke textures of zoiets dergelijks... hebben meer mensen daar last van? GTX770 SLI met de 331.40 drivers.
www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe
Zodat je die weer kan importeren in de 320.49 drivers.
Er wordt een AMD sixcore aangeraden. Die heb ik in de vorm van een AMD x6 1055t. De videokaart is zeker de bottleneck met een HD6870.
Nou voldoet mijn pc op zich nog prima voor de meeste spellen. Ik hoef niet perse alles op ultra, maar een beetje eye-candy is wel fijn en ik twijfel nu tussen upgrade (van de videokaart) of het aanschaffen van een compleet nieuwe pc.
Wat zouden jullie aanraden? Gewoon een nieuwe pc kopen of volstaat het upraden van de videokaart? bv HD7970
Voor de volledigheid de specs
Sapphire 1GB HD6870
Windows 7 64b
AMD X6 II 1055T 2,8
Asrock 870 Extreme3
8 GB
[ Voor 3% gewijzigd door Prosac op 09-10-2013 22:31 ]
Als je GPU gaat upgraden krijg je zeer waarschijnlijk een CPU bottleneck.
Je kunt er nog eens een 7950 oid in plaatsen zodat je de eye-candy wat kunt omhoog krijgen, maar hoge fps zullen het nooit worden.
---RAWE CEEK!!!---
(binnen een jaar van 486 naar pentium moeten bv.)
edit: ik heb op zich wel een budget voor een nieuwe pc, maar op zich werkt hij nog wel redelijk, maar BF4 trekt hij toch wat lastiger dan bv Farcry 3. En zou liefst toch veel op high zetten.
[ Voor 20% gewijzigd door Prosac op 09-10-2013 22:42 ]
Iemand die het woord fanboy in de mond neemt, kan ik niet erg serieus nemen.NoFearCreations schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 22:39:
Lol @ hierboven, intell fanboy overdrijft wat. Ik speel met een 4 jaar oud X4 635, en een GTX 560Ti, en draait gewoon goed op medium. En voor de prijs van een "dikke" I7, koop je een goede AMD cpu en een goede GPU.
Zeker gezien ik vroeger altijd AMD gebruiker was, maar op CPU gebied kunnen ze niet meer concurreren.
Ik zeg nergens dat hij die CPU moet halen, een i7 4770 of i5 4670 is al een flinke upgrade.
"het draait gewoon goed" is een erg ruim begrip, dat jij akkoord gaat met 30-40 fps is prima.
Maar voor de meeste gamers is dat onacceptabel.
Ik ben bijvoorbeeld van mening dat een game goed draait zodra het op 100-120 FPS draait.
En de meerderheid verwacht minimaal 60 fps.
[ Voor 8% gewijzigd door unfor op 09-10-2013 22:46 ]
Het maakt het in ieder geval pijnlijk duidelijk (samen met de rare CPU load verdeling) dat de zaak (engine in ieder geval) nog niet goed multicore geprogrammeerd is. Had ook niet echt verwacht overigens ... Neem bovendien het prijsverschil in acht tussen de CPU's uit het overzicht.unfor schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 22:36:
Als je kijkt naar de graph die ik een paar posts terug plaatste, dan zie je dat amd echt lachwekkend slecht presteert vergeleken met een dikke i7.
Als je GPU gaat upgraden krijg je zeer waarschijnlijk een CPU bottleneck.
Je kunt er nog eens een 7950 oid in plaatsen zodat je de eye-candy wat kunt omhoog krijgen, maar hoge fps zullen het nooit worden.
---RAWE CEEK!!!---
FTFY, 1 op 1 tegen de Intel hi-end leggen ze het flink af maar daar betaal je ook voor.NoFearCreations schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 22:49:
En de laatste hexacore cpu's van AMD zijn ook behoorlijk goed voor wat ze kosten.
Ik weet niet welke GPU er gebruikt is maar dat de CPU zo veel invloed heeft (290%

Zijn er trouwens nog meer benchmarks? Conclusies trekken uit 1 test is niet echt nauwkeurig.
if (!coffee) {
Work = false; }
Geen idee hoe betrouwbaar gamegpu.ru is. Komen altijd wel erg snel met benchmarks met ongeveer alle CPU's en GPU's die er te krijgen zijn.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Jup hier ook. Maar dan met de 660 in sliTrivian schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 22:14:
Ik ben ook overgestapt naar windows 8. Dit was ik eigenlijk al van plan maar omdat BF4 niet liep zoals ik zou verwachten met mijn 770 in SLI heb ik de overstap wat versnelt. Het verschil is meteen merkbaar in het spel alles loopt lekker soepel met de ultra settings.
Ik heb alleen wel last van knipperende smoke textures of zoiets dergelijks... hebben meer mensen daar last van? GTX770 SLI met de 331.40 drivers.
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
i2500k@4,5ghz
2*HD6870
Wat een onsamenhangende slechte site van MS is dat trouwens, damn.
De benches van PCGH laten ook zien dat een FX-4170 beter werkt als een FX-6350. Ik ga proberen of dit onder Win8 ook het geval is. Uiteindelijk moet dit (vind ik) gewoon goed komen. De FX-6xxx familie mag dan geen high-end zijn, maar het is ook geen proppeschieter.
Misschien een idee voor de TS om eventuele patches met de notes in de OP te vermelden? Ik lees net dat er een nieuwe patch uit is, die weer enkele performance verbeteringen moet brengen.
2nd BETA-Patch is live:
Patch-Notes:
- Two fixes for the long/permanent loading times
- Various improvements in performance for users running quad core or six core CPU's
- Fixed a crash that happened for some dual core CPU users after loading
- Fixed a crash relating to DirectX10 graphics cards
- Various stability fixes
- Various crash fixes
[ Voor 31% gewijzigd door Saurus op 10-10-2013 13:36 ]
Verwijderd
Mijn muis en keyboard werken niet ingame.
Ik kan dus niet spelen.
Een bekend probleem?
Ik heb zonet eens de tijd gemeten op mijn Win 7 installatie: de tijd die het kost van zodra het Windows icoontje begint op te komen tot ik op desktop ben is 11 seconden.Pykow schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 17:24:
[...]
Mijn oude game systeem en ook mijn huidige systeem werken beter op Windows 8 dan Windows 7.
Qua functionaliteit niet echt een meerwaarden (je mist je start knop misschien, maar dat leer je wel af)
maar mijn pc start veeeeeeel sneller op, met dezelfde hardware en SSD.
Schone installatie Windows 7 was het opstarten rond de 20 seconde, met windows 8 geen schone installatie en veel data verbruikt is mijn opstart 8 seconde. (geteld met stopwatch)
Dit was bij een restart. Een cold boot zal vermoed ik rond de 13-15 sec. zitten.
En dit is op een installatie die al meer dan een jaar oud is: van 19/09/2012.
Kan wel zijn dat Win 8 sneller is, maar over Win 7 valt zeker niet te klagen..
maar ik krijg nog steeds de volgende foutmelding.
http://s10.postimg.org/ec5qxdv7t/BF4.jpg.
Ik lees dat meerdere mensen hier last van hebben, maar lees nog steeds geen oplossing ..
13.4? Dat lijkt mij niet de laatste update... zeker van de sapphire site gehaald? niet de juiste plek.rick de groot schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 22:42:
Ik heb zojuist de allerlaatste updates gedownload van mijn Sapphire 6950 Dirt 3 editie,
maar ik krijg nog steeds de volgende foutmelding.
http://s10.postimg.org/ec5qxdv7t/BF4.jpg.
Ik lees dat meerdere mensen hier last van hebben, maar lees nog steeds geen oplossing ..
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=382204
[ Voor 5% gewijzigd door unfor op 10-10-2013 23:02 ]
Wacht gewoon even op de volledige game, patch(es) en nieuwe GPU drivers. Het gaat echt wel goed draaien op Windows 7 hoor.
Steam/XBL: Avioto
de driver 13.10 betav2 heb ik geprobeerd, maar helaas krijg dan dezelfde melding. Welke driver versie ik ook probeer. steeds dezeunfor schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 23:01:
[...]
13.4? Dat lijkt mij niet de laatste update... zeker van de sapphire site gehaald? niet de juiste plek.
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=382204
EDIT:
Zie hier met de nieuwe 13.11 driver en Update van Dotnet4.5 framework.
http://s23.postimg.org/d52buzehn/bf4_1.jpg
[ Voor 17% gewijzigd door rick de groot op 10-10-2013 23:54 ]
[ Voor 30% gewijzigd door Help!!!! op 11-10-2013 07:43 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
BF3 beta draaide ik op high settings met mijn GTX 460 in die tijd.Avioto schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 23:38:
Ik blijf het gek vinden dat mensen dingen gaan upgraden vanwege een beta game met beta GPU drivers.
Wacht gewoon even op de volledige game, patch(es) en nieuwe GPU drivers. Het gaat echt wel goed draaien op Windows 7 hoor.
toen de game uitkwam, haalde ik het net op medium een speelbare 60FPS
Daarna toch naar maar low gegaan om de game helemaal soepel te kunnen laten draaien met die kaart.
Dus de beta draaide bij mij beter dan de officiele release.
Het is wel logisch dat mensen een upgrade uitvoeren van hun systeem, mensen willen de game wel kunnen spelen. het installeren van beta drivers is niks mis mee. upgraden naar een betere CPU of GPU kan nooit kwaad
Angelo NL / Global Cargo VTC
Ben het helemaal met je eens, maar dan blijf ik het gek vinden dat mensen advies geven om bepaalde dingen te upgraden terwijl de volledige game nog niet uit is. Het is zonde om nu geld uit te geven, als later blijkt dat je het niet per se nodig hebt. Tenzij je het al van plan was natuurlijk.Pykow schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:37:
[...]
BF3 beta draaide ik op high settings met mijn GTX 460 in die tijd.
toen de game uitkwam, haalde ik het net op medium een speelbare 60FPS
Daarna toch naar maar low gegaan om de game helemaal soepel te kunnen laten draaien met die kaart.
Dus de beta draaide bij mij beter dan de officiele release.
Het is wel logisch dat mensen een upgrade uitvoeren van hun systeem, mensen willen de game wel kunnen spelen. het installeren van beta drivers is niks mis mee. upgraden naar een betere CPU of GPU kan nooit kwaad
Steam/XBL: Avioto
Lekker vergelijk he, intels hihg-end i7 proc met HT vs een AMD 6-core die niet in de top mee hoeft te doen.unfor schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 19:36:
Zo!
Ik ben gisteren overgestapt op Win 8, merk toch ook behoorlijke increase in performance en amper stutters meer.
[afbeelding]
Mijn 8350 met 8 threads heeft ook niet de minste moeite met deze bèta. Die perst er met een verlepte 6970 ook minimaal 50fps uit, op hihg dat wel.
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
dat is ook het domste dat je nu kunt doen. Het blijkt dat deze bèta heel erg op de cpu steunt. Over een nuttige grafische upgrade kun je nu niets zeggen.Avioto schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 23:38:
Ik blijf het gek vinden dat mensen dingen gaan upgraden vanwege een beta game met beta GPU drivers.
Kijk dat mensen een overstap naar Windows 8 maken, kan ik de meeste aanbevelen.Avioto schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:10:
[...]
Ben het helemaal met je eens, maar dan blijf ik het gek vinden dat mensen advies geven om bepaalde dingen te upgraden terwijl de volledige game nog niet uit is. Het is zonde om nu geld uit te geven, als later blijkt dat je het niet per se nodig hebt. Tenzij je het al van plan was natuurlijk.
Vooral als je SSD hebt, start je pc een stuk sneller op.
Meer mensen die hier last van hebben?
heb hier zelfs ook last van met een single gtx 660DutchCrownNL schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 23:45:
[...]
Jup hier ook. Maar dan met de 660 in sli
Steam: Ryada.
windows 7 start al in 10 seconden op, niet echt een gamechanger lijkt me.Pykow schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:03:
[...]
Kijk dat mensen een overstap naar Windows 8 maken, kan ik de meeste aanbevelen.
Vooral als je SSD hebt, start je pc een stuk sneller op.
Mechwarrior Online: Flapdrol
Jah, maar als je game op je ssd staat gaat het laden tenminste acceptabel snel, vanaf hdd wil dat wel eens lang duren.haarbal schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:40:
[...]
windows 7 start al in 10 seconden op, niet echt een gamechanger lijkt me.
Er zijn in onze clan ook diverse members die niet de beta kunnen spelen, het is heel moeilijkAvioto schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:10:
[...]
Ben het helemaal met je eens, maar dan blijf ik het gek vinden dat mensen advies geven om bepaalde dingen te upgraden terwijl de volledige game nog niet uit is. Het is zonde om nu geld uit te geven, als later blijkt dat je het niet per se nodig hebt. Tenzij je het al van plan was natuurlijk.
om hun te overtuigen dat ze moeten wachten op de final.
Ik vind dit ook geen slimme zet van dice om zo'n zwaar lopende beta uit te brengen, mensen basseren toch
hun bevindingen op zo'n beta.
Jup. Met de oorspronkelijke versie (die er op launchday was) heb ik geen enkele crash gehad. Nu komt het wel vaker voor dat ik 3x na elkaar "Battlefield 4 beta werkt niet meer" krijg. Maarja, het is een beta he. Zolang het in de echte versie maar niet om de haverklap crasht ben ik al blij.Grunge31 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:06:
Lekker hoor die patches. Sinds de beta geen problemen gehad ondanks mijn gtx570. Nu na de laatste patch dx remove error zoals bf3 en random lockups of bf4 stop gewoon.
Meer mensen die hier last van hebben?
Android developer & dürüm-liefhebber
---RAWE CEEK!!!---
Met de laatste update van BF4 en de nieuwste Beta Driver van AMD is het 100% CPU probleem bij mij opgelost. De BF4 beta draait nu als een zonnetjePastapipo schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:33:
Ik krijg niet meer dan 10 FPS. Heb inderdaad ook 100% CPU load.
Mijn systeem:
Windows 7
Intel i5 2500k @ 4.2 ghz
Asrock Z68 Pro3
AMD Radeon 6790 @ 1ghz
8 gb Ram
BF3 draait rond de 40-50fps
Bij battlefield 4 maakt het niet uit welke grafische instellingen ik gebruik, max blijft 10 fps.
Daarom leek de CPU ook al het probleem.
Denk niet dat ik er wat aan kan doen. Wachten dus en hopen dat DICE dit fixed.
Wel een lomp zwaar spel weer trouwens, met alles op low/uit heb je nog steeds plekken op de (lege) map waar ik cpu limited ben op 55 fps, core i5-750 op 4 GHz, win7.
[ Voor 15% gewijzigd door accountabc op 12-10-2013 12:40 ]
Oah oke, dat maakt me alweer wat wijzer! en dat klopt inderdaad. Ik moet toch eens naar de 8GB gaan.accountabc schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 12:39:
Waarschijnlijk een CPU bottle neck. Zoals je in dit topic kan lezen belast bf4 beta je CPU nogal zwaar. Bovendien heb je niet al te veel ram.
Benieuwd of het helpt op m'n Retina MacBook Pro.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hopelijk werkt het op mijn pc op ultra..
Product
Intel Core i7 3770K Boxed <- nog niet geclockt
MSI Big Bang MPower Z77
2x Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost <- nog niet geclockt
Corsair Graphite 600T Silver
Medion Akoya P55000 Zwart
Logitech X-530
Noctua NH-D14
Microsoft Wireless Desktop 3000
Crucial Ballistix Tactical BLT4CP8G3D1608DT1TX0BEU 32GB <- nog niet geclockt
LG GH24NS90 Zwart
OCZ ZX 850W
Mushkin Chronos SSD 120GB
[ Voor 53% gewijzigd door theduke1989 op 12-10-2013 19:35 ]
Verwijderd
Sinds ik mijn hardware heb geüpgraded is BF4 Beta onspeelbaar geworden, ik haal namelijk 5 FPS op 1920x1080. Op mijn vorige hardware kon ik BF4 spelen op medium en dan met 30 FPS. Dit is mijn huidige setup:
Intel i5 4670
Nvidia GTX 760
8 GB DDR3 1600 MHz
Samsung 840 EVO SSD 250 GB
Windows 7 Professional 64-bit
Mijn vorige setup:
AMD Phenom II x4 940 Black Edition
ATI/AMD 5770
4 GB DDR3 800 MHz
Relatief trage HDD 320 GB
Windows 7 Professional 64-bit
Draai de laatste 331.40 beta drivers, Punkbuster is up-to-date en heb de zogenaamde BF4.exe low priority fix geprobeerd maar niks werkt.
CPU load is 100%
GPU load is +-20%
Weet echt niet meer wat ik kan doen, misschien hebben jullie ideeën of ervaringen?
Dit met een i5 2500k op 3.5GHz en een hd 6990 op 900MHz GPU en 1380MHz geheugen (settings = auto, waarbij veel op ultra staat met delen op high).
Verder heb ik 16gig geheugen, en heb ik mijn wisselbestand dus op een minimum van 800mb gezet (zodat het meeste in mijn geheugen komt). Dit met het spel op een SSD.
:-)
Als ik het spel opstart crasht het spel meestal binnen 10 seconden na het spawnen met een DirectX-error, en wel de volgende:

To state the obvious: Nee, m'n VRAM is niet het probleem. Ik heb een HD6950 2 GB en dat moet ruim voldoende zijn.
Na de laatste patch is het nog niet opgelost en ik heb zowel Catalyst 13.10 als 13.11 beta geprobeerd. Ook heb ik Punkbuster up-to-date.
[ Voor 13% gewijzigd door Compizfox op 13-10-2013 00:39 ]
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
In de map van BF4 zit een bestand om handmatig DX te installeren/updaten.Compizfox schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 00:38:
Ik weet niet of ie al vaker is langsgekomen hoor, maar ik heb sinds het begin van de closed beta niet kunnen spelen.
Als ik het spel opstart crasht het spel meestal binnen 10 seconden na het spawnen met een DirectX-error, en wel de volgende:
[afbeelding]
To state the obvious: Nee, m'n VRAM is niet het probleem. Ik heb een HD6950 2 GB en dat moet ruim voldoende zijn.
Na de laatste patch is het nog niet opgelost en ik heb zowel Catalyst 13.10 als 13.11 beta geprobeerd. Ook heb ik Punkbuster up-to-date.
En jij hebt wel een 64bit windows mag ik aannemen.
of is het misschien een optie dat er een conflict is tussen je Amd kaart en de GFX uit de processor ?
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Klinkt alsof je videokaart te hoog is ge-overclocked?PiRiVi schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 23:04:
Ik speel nu stuk stabieler maar wel al paar keer freeze gehad met allemaal rechthoekige groen en rood achtige artefacts in beeld, meer mensen op die manier vastlopers gehad?
Ik vind wel dat hij zuur draait. gemiddeld haal ik 42/44 FPS, minimum is 36 FPS. Ik ervaar het daarom niet altijd even vloeiend.
Wat wil je hier mee zeggen? Lijkt mij niet heel abnormaal.jbkappirossi schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 13:43:
hoi, ik heb een 2600k at 4.8Ghz en 6970 at 950/1400Mhz, windows 7. Als ik dus na een half uur Alt + tab dan zie ik dat hij net iets boven de 4GB uitkomt in taakbeheer.
Ik vind wel dat hij zuur draait. gemiddeld haal ik 42/44 FPS, minimum is 36 FPS. Ik ervaar het daarom niet altijd even vloeiend.
Al is er natuurlijk weinig over te zeggen zonder settings e.d.
Verwacht dat je met zo'n GPU op low/mid zult moeten spelen om fatsoenlijke fps te halen.
Min. 36, avg. 42fps is op 1920x1200 en alles op medium preset. Zelfs op Low merk ik dat het nog niet helemaal soepel draait.
edit; Gevonden, 4e alinia. http://hardocp.com/articl...ce_preview/4#.UlqMxp3CSfB
[ Voor 17% gewijzigd door jbkappirossi op 13-10-2013 14:07 ]
Mijn gpu load ziet er al een heel stuk beter uit, maar dan nog trekt hij m,n systeem helemaal krom.
Het is wel goed speelbaar op high, 2xMSAA en 1080p.
Op Google genoeg te vinden maar geen oplossing dat werkt...
Iemand?
Probeer 2 fps benchmarks te doen, gaat het spel liggen sukkelen..

[ Voor 19% gewijzigd door Mosin op 13-10-2013 17:43 ]
Tilde indrukken en 'perfoverlay.drawfps 1' typenMosin schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 17:42:
Fraps + BF4 = geen vrienden ?
Probeer 2 fps benchmarks te doen, gaat het spel liggen sukkelen..(2x een soort van kick, alleen geen melding..)
of User.cfg aanmaken met die command erin, dan start BF4 altijd op met de FPS meter.
Ongeveer gemiddelde kan je zelf wel uitrekenen
if (!coffee) {
Work = false; }
Hier werkt het prima. Fraps 3.5.9.Mosin schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 17:42:
Fraps + BF4 = geen vrienden ?
Probeer 2 fps benchmarks te doen, gaat het spel liggen sukkelen..(2x een soort van kick, alleen geen melding..)
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
In ieder geval geen lag op de settings: High, 2xMSAA en 1080p.
Het valt me trouwens op, dat als je bij BF in de verte kijkt, dat de AA erg heel erg slecht uitziet en soms een beetje geflikker.
[ Voor 74% gewijzigd door jbkappirossi op 14-10-2013 07:10 ]
Ik hoop dat Dice hier gouw wat aan gaat doen, anders gaan ze een heleboel boze klanten krijgen, want ik verrek het om windows 8 te gaan gebruiken alleen voor bf4.
Verwijderd
- Intel Core i7 3770K
- 16 GB RAM
- GTX 660TI PE
- Windows 7 Ultimate
Als ik een game probeer te joinen van de Beta dan komt er op een gegeven moment "BF4 Beta werkt niet meer" Dan staat er bij Details: APPCRASH. Heb ongeveer alles geprobeerd. De Beta Driver van NVDIA gedownload en weer gedowngraded naar oudere versies. Windows helemaal geupdated, punkbuster verschillende keren opnieuw gedownload, Firewall uit gezet én DirectX opnieuw geinstalleerd. Ik heb ook Windows Service Pack 1. Dus daar kan het ook niet aan liggen. Heeft iemand misschien nog een oplossing?
Ja., maar is dat een probleem?Qzar schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 18:56:
weet iemand tot hoelaat de beta morgen doorgaat?
[ Voor 7% gewijzigd door pafdaddy op 15-10-2013 06:31 ]
Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.
Misschien eens proberen danjbkappirossi schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 07:07:
/\ ja, dat viel mij ook op. Is het dan misschien niet beter om via de driver AA aan te zetten. Had ergens gelezen dat het de performance ook ten goede komt als je het via de driver deed?
Zover ik weet kunnen 2 AMD gpu's prima overweg met BF, maar het ligt ook een stukje bij AMD om er drivers voor te maken. De kant van Dice geeft gewoon support zover ik weet. (regelmatig filmpjes bekeken op youtube van mensen met 2x 7870 en die haalde zwaar hoge fps)theduke1989 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 07:18:
heeft battlefield serie goeie support voor Crossfire ???
Met fraps zag ik dat ik 45-60 fps haalde,(BF3 draait constant op 60fps). Maar ik merkte dat er framedrops waren, dat het even stotterde. Ligt dit aan de server? Lag? Want dat kwam ook regelmatig voor, of zou mijn pc toch te langzaam zijn? Ik had gewoon de auto detect settings gebruikt. Die zetten alles op High-Ultra @ 1080p.
Mijn vraag is nu, kan ik deze game met gerust hart pre-orderen of toch even wachten? Kijken op youtube hoe de echte game draait. Ik neem aan dat de echte game beter zal draaien dan de beta.
Als je aangeeft dat je game tussen de 45 en 60 FPS draait op high / ultra settings, kan je ook wat zaken wat terugschroeven, zoals AA filter of HBAO etc.Tweaky73 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:26:
Ik had met mijn i7 2600K op 3.8 Ghz, 8GB Corsair RAM, en 2x6970 Crossfire toch een beetje moeite met draaien. Ik heb tevens een SSD van 256 GB OCZ 512 mb/s.
Met fraps zag ik dat ik 45-60 fps haalde,(BF3 draait constant op 60fps). Maar ik merkte dat er framedrops waren, dat het even stotterde. Ligt dit aan de server? Lag? Want dat kwam ook regelmatig voor, of zou mijn pc toch te langzaam zijn? Ik had gewoon de auto detect settings gebruikt. Die zetten alles op High-Ultra @ 1080p.
Mijn vraag is nu, kan ik deze game met gerust hart pre-orderen of toch even wachten? Kijken op youtube hoe de echte game draait. Ik neem aan dat de echte game beter zal draaien dan de beta.
Ik verwacht nog een kleine tweak die zo 5 FPS winst zullen geven.
Battlefield 3 heeft ook last van drops onder de 60FPS soms.
op mijn i7 4770, 8GB RAM, GTX 770 4GB draai ik BF3 op ultra met gemak,alleen heeeeeeeeel soms zakt hij naar 50 FPS en dat is alleen op gulf of oman 64man. Dat is de zwaarste map.
in BF4 op ultra zakte hij ook terug naar 45 FPS bij mij (zonder de laatste nvidia driver !!!)
maar op auto settings of high, komt hij niet onder de 60 FPS bij mij.
Ik zie voor jou ook geen probleem, mits je perse alles op ultra wilt afspelen, dan zal je moeten kijken naar een GTX780 videokaart erin te stoppen of Titan.
Nieuwste AMD kaarten zijn zwakker dan de GTX780 zover ik dat ooit heb gezien.
[ Voor 12% gewijzigd door Pykow op 22-10-2013 13:11 ]
Verwijderd
ik weet 100% zeker dat het bf4 of battlelog is, aangezien er niks anders draait
CPU amd phenom x6 1045t 2,7GHz
GPU ati radeon hd 6970
ram 8gb
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Hier perst ie ook 16gb vol.Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 10:00:
ik heb ongelofelijk veel last van memory leaks, iemand anders daar ook problemen mee?
ik weet 100% zeker dat het bf4 of battlelog is, aangezien er niks anders draait
CPU amd phenom x6 1045t 2,7GHz
GPU ati radeon hd 6970
ram 8gb

Vreemde is ook dat mn task manager niet aangeeft waar het geheugen naarrtoe gaat. Hij blijft staan op 95% in use terwijl de processen bij elkaar misschien 30% zijn. Enige manier om de memory use weer omlaag te krijgen is een pc restart.
Specs:
i7 860
amd 5850
8gb ram
windows 8.1
laatste amd beta drivers (las ergens online dat de beta drivers er iets mee te maken kunnen hebben..)
Edit: zie ook http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=382982. Ik heb exact hetzelfde dus.
Edit2: downgrade naar beta 7 lost memory leak op! helaas krijg je er een red screen of death crash voor terug. Ik geloof dat ik nu alle soorten crashes uit dit topic heb gehad
[ Voor 19% gewijzigd door Pred87 op 03-11-2013 20:16 ]
Ik zelf draai nu 90 tot 100 fps..
[ Voor 6% gewijzigd door theduke1989 op 03-11-2013 20:58 ]
Over 9000.theduke1989 schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:57:
Hoeveel FPS draaien jullie met je setting op ultraaa?
Ik zelf draai nu 90 tot 100 fps..
Heb momenteel een i5-2500 en een 6870. Ik draai op medium rond de 45fps. De graka is de bottleneck hier, naar ik aanneem? Iemand een idee wat mij een Sapphire Radeon R9 280X Vapor-X OC 3GB zal brengen? Is dat substantieel qua fps?
Basement Bios ---- Exo-S
Ik heb een i5 2500k op standaard clock draaien. Heb er sinds kort een r9 280x van msi inzitten en ik haal 75-90fps in de multiplayer.Mystikal schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:21:
Niet echt een probleem, maar wellicht zit hier wel de kennis om mij wellicht wat op weg te helpen.
Heb momenteel een i5-2500 en een 6870. Ik draai op medium rond de 45fps. De graka is de bottleneck hier, naar ik aanneem? Iemand een idee wat mij een Sapphire Radeon R9 280X Vapor-X OC 3GB zal brengen? Is dat substantieel qua fps?
Basement Bios ---- Exo-S
[ Voor 43% gewijzigd door Ilias1991 op 04-11-2013 09:51 ]
Basement Bios ---- Exo-S
Dit topic is gesloten.