De reden dat de game crashed is niet alleen door de drivers. Met een platoon van 5 man hebben we ondertussen van alles geprobeerd en erachter gekomen dat waneer je ge revived word in het selection screen crashed de game. totaal ge reproduceert op 8 verschillende pc set-ups van Intel en AMD, NVidea en ATI/AMD. altijd dezelfde crash.
Welke driver wordt aangeraden voor crossfire icm EyeFinity? Las dat 13.10 EyeFinity niet wordt ondersteunt. In 13.6/13.8 lees ik alleen niks terug over EyeFinity.
Ik had problemen dat ik nergens op kon drukken in het deploy scherm, na het updaten van de stuurprogramma's nergens meer last van.
- I7 3770K
- Asus sabortooth z77
- 16gb corsair vengeance ddr3 1866
- MSI N560GTX Ti Twin Frozr II
- iiyama E2409HDS, 1080P.
Ik haal gemiddeld 40fps, framedrops naar 20fps. Prima speelbaar.
- I7 3770K
- Asus sabortooth z77
Prima speelbaar? 50+ frames is prima speelbaar, bij 40 ga je het merken en bij drops onder de 30 zit ik liever niet middenin de actie.. gegarandeerd dood dan..royb3 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 14:11:
Gelukkig bleef mij al de ellende gespaard.royb3 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 14:11:
Ik had problemen dat ik nergens op kon drukken in het deploy scherm, na het updaten van de stuurprogramma's nergens meer last van.
- I7 3770K
- Asus sabortooth z77
- i7 4770k
- XFX 7970 ghz
- Windows 8 x64
Heb niks geupdate (drivers) en werkte gelukkig gelijk.
- Intel - iPhone 13 Pro - KTM - Steam: Wicked Pony -
@ mod, zet maar op slot hoor...
Edit: of misschien toch handig voor de officiële release
Edit: of misschien toch handig voor de officiële release
[ Voor 49% gewijzigd door Pixeljunk_NL op 02-10-2013 14:41 ]
Totaal onspeelbaar hier..als ik uberhaupt door de loading screen heen kom. Blijft daar eerst vrolijk 15min op staan terwijl ik al wel ingame geluiden door me boxen hoor vervolgens ben ik ingame en heb ik een fps of 0.5...
aan me rig kan het niet liggen, elk ander spel draait prima en bf3 speel ik op ultra.
2x GTX 670
I5 @ 3.8ghz
16gig mem
Baal er wel van
van alles al geprobeerd. Game op een andere ssd geinstalleerd, verschillende nvidia drivers geprobeerd maar niks lijjkt te werken. SLI uitzetten heeft ook niet geholpen.
aan me rig kan het niet liggen, elk ander spel draait prima en bf3 speel ik op ultra.
2x GTX 670
I5 @ 3.8ghz
16gig mem
Baal er wel van

The first casualty in war is always the truth...
Ruik ik daar dat er een aardig zakcentje van Microsoft in de handen van Dice gedrukt wordt?
Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA
Ik zit op werk dus kan het niet proberen maar dit schijnt een performance boost te geven.
HOW TO GET HIGHER FPS IN GAME (WORKS)
Go to your Battlefield 4 Beta folder
make a new text file
Write this:
RenderDevice.Dx11Enable 0
RenderDevice.Dx11Dot1Enable 0
RenderDevice.Dx11Dot1RuntimeEnable 0
perfoverlay.drawfps 1
worldrender.motionblurenable 0
worldrender.spotlightshadowmapresolution 256
worldrender.spotlightshadowmapenable 0
worldrender.lighttilecspathenable 0
renderdevice.forcerenderaheadlimit 1
gametime.maxvariablefps 60
renderdevice.triplebufferingenable 0
renderDevice.vsyncenable 0
Save as user.cfg
make a new text file
Write this:
perfoverlay.drawfps 1
Save as user.cfg
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Hou niet zo van die houtje toutje oplossingen in zulke games.. maar het is het proberen waard.
Zou render.fog 1 ook helpen met een AMD kaart?
Zou render.fog 1 ook helpen met een AMD kaart?

[ Voor 26% gewijzigd door jordyktm op 02-10-2013 16:16 ]
Ik kan hem niet eens downloaden. Als hij rond de 70% is springt ie terug naar 45% en gaat ie vrolijk verder, dit gaat zo een tijdje door en op een gegeven moment zegt ie 'download failed'. Lekker weer dat Origin, wat een flutprogramma is dat zeg.
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
Heeft iemand hier het probleem dat (zoals vele op de EA fora) bij het laden een zwart scherm met ''loading'' rechtsboven in verschijnt? Gisteren kreeg k het spel nog opgestart en heb al talloze oplossingen geprobeerd waaronder de reparatie van de installatie, reinstalls, punkbuster geupdatet (handmatig en automatisch) , DPI settings uitgezet op de Bf4.exe, nieuwste beta drivers van nvidia . Niks lijkt te werken.
Talloze anderen hebben hier dus ook last van, wie nog meer? En is er mogelijk een oplossing of wordt het gewoon wachten op een fix?
Talloze anderen hebben hier dus ook last van, wie nog meer? En is er mogelijk een oplossing of wordt het gewoon wachten op een fix?
Dit lijkt zowaar wel iets te werken op m'n rMBP.Donnie schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 15:34:
Ik zit op werk dus kan het niet proberen maar dit schijnt een performance boost te geven.
make a new text file
Write this:
perfoverlay.drawfps 1
Save as user.cfg
Heb nu op Medium een FPS die schommelt tussen 35 - 40 met af en toe een dip naar 30/33. Maar nooit onder de 30..
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hoe heb je dit precies gedaan dan? Bij mij werkt het namelijk niet. Houd ook gewoon een .txt bestand terwijl ik hem wel als alle bestanden heb opgeslagen..
Nadat ik dramatische performance en haperingen had zoals zovelen ben ik wat gaan zoeken wat het zou kunnen zijn en wat voor mij de haperingen en frame drops verhelpt is hyperthreading aanzetten op mn i7 920!
Dit is de eerste keer in de 3-4 jaar dat ik dat ding heb dat dat nodig blijkt te zijn.. Ik merkte al dat mn CPU usage met 4 cores praktisch maximaal was (wat ik overigens wel vreemd vind aangezien hij op 4200 mhz draait) maar daar zit nu dus het probleem. Nu is mijn GPU usage nog steeds niet maxed out dus volgens mij zit er zeker meer in, maar dit scheelt bij mij enorm. Dit met de 331.40 beta driver.
Wel wat optimalisatie werk aan de winkel dus want dit CPU verbruik is belachelijk ivg met BF3.
Dit is de eerste keer in de 3-4 jaar dat ik dat ding heb dat dat nodig blijkt te zijn.. Ik merkte al dat mn CPU usage met 4 cores praktisch maximaal was (wat ik overigens wel vreemd vind aangezien hij op 4200 mhz draait) maar daar zit nu dus het probleem. Nu is mijn GPU usage nog steeds niet maxed out dus volgens mij zit er zeker meer in, maar dit scheelt bij mij enorm. Dit met de 331.40 beta driver.
Wel wat optimalisatie werk aan de winkel dus want dit CPU verbruik is belachelijk ivg met BF3.
anathema
Sorry maar ben jij nou een tweaker of niet? Hahaha. Even extensies aanzetten bij je opties zodat je de extentie van txt naar cfg kan zetten.
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Heb maar even notepad ++ gepakt. Werkt wat handigerDonnie schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 18:26:
Sorry maar ben jij nou een tweaker of niet? Hahaha. Even extensies aanzetten bij je opties zodat je de extentie van txt naar cfg kan zetten.
Na het laden blijft ie hangen op een zwart scherm met een witte cursor tot ik een ons weeg. Ctrl-alt-delete is de enige combi die me eruit laat komen en dan krijg ik "Battlefield has stopped working"
Hoera, heb nu 60-80 fps op ultra.
FPS FPS FPS FPS
FPS FPS FPS FPS
jup hier ook stuck at loading bug. kan geen enkele game meer in waar het gisteren gewoon werkte... jeej beta:)
https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2
heb forum niet goed gelezen dus misschien herhaling van dezelfde bug
maar die bug dat het smoke effect (denk een special effects layer) werkt niet bij mij. alleen als ik naar de randen van de map kijk werkt deze.
maar die bug dat het smoke effect (denk een special effects layer) werkt niet bij mij. alleen als ik naar de randen van de map kijk werkt deze.
dat games niet laden lijkt een punkbuster issue, punkbuster site zelf ligt ook bijna plat.
fouten met updaten van PB.
fouten met updaten van PB.
https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2
Klopt, ik krijg van de PBsetup.exe ook geen informatie meer. Kan niet updaten
Verwijderd
Ik vind heel mooi spel wat Dice in elkaar heeft gezet alleen hoop ik dat het echte spel wat beter werkt.
Wat bugs zitten er gebruikelijk in maar die Frame drops vind ik het ergste !
Of ik nu Ultra of Low speel de FPS ligt meestal rond de 25-35 met uitzonderingen van soms boven de 40+ en vaker zakkingen naar 10 wat zorgt voor een enorme lagg
Waar aan ligt weet ik niet precies gezien iedereen wat anders zegt ?
Of ik nu Ultra of Low speel de FPS ligt meestal rond de 25-35 met uitzonderingen van soms boven de 40+ en vaker zakkingen naar 10 wat zorgt voor een enorme lagg
Vind het raar mijn ATI Radeon HD 6950 met 8g ram en i5 2500k haalt op medium niet meer als 30-40 FPS met de 13.10 beta drivers en de user.cfg file hierboven..
Heb ik indd dus ook low of high maakt bijna niks uit in FPSVerwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 19:09:
Ik vind heel mooi spel wat Dice in elkaar heeft gezet alleen hoop ik dat het echte spel wat beter werkt.
Verwijderd
Ik hoop voor ons dat aan de Beta Versie ligt , want overklocken helpt hier zelfs niettumtum100 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 19:10:
Vind het raar mijn ATI Radeon HD 6950 met 8g ram en i5 2500k haalt op medium niet meer als 30-40 FPS met de 13.10 beta drivers en de user.cfg file hierboven..

Wat ik raar vind blijven sommige met een van de nieuwste kaarten erin haalt nog lager als iemand met oude kaart in zijn systeem
Ok ? Maar hoezo zou dit moeten werken ? Deze file bestaat op het moment van aanmaken nog niet. Pikt BF4 dit bestand zomaar op ?Donnie schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 15:34:
make a new text file
Write this:
perfoverlay.drawfps 1
Save as user.cfg
deze settings pakt ie op bij het opstarten.Lasteraar schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 19:13:
[...]
Ok ? Maar hoezo zou dit moeten werken ? Deze file bestaat op het moment van aanmaken nog niet. Pikt BF4 dit bestand zomaar op ?
nadeel: spel wordt er oerlelijk van. de straat wordt bijvoorbeeld egaal beton
d:)b
Geprobeerd.. Lag is iets minder nu. Ik speel op medium met een 2.5ghz dual , 6gb werk en 2gb geforce M650.. En dan nog maar iets van 20-30-max40 fps.. :-) Op medium dus.. En dat schommelt nog als een gek.
Het maakt ook niet erg veel uit of ik heet op low, of op medium zet. fps. blijft schommelen.
Het maakt ook niet erg veel uit of ik heet op low, of op medium zet. fps. blijft schommelen.
onzin, ziet er nog goed uit. zie nauwelijks verschil....MrJayMan schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 19:16:
[...]
deze settings pakt ie op bij het opstarten.
nadeel: spel wordt er oerlelijk van. de straat wordt bijvoorbeeld egaal beton
Het is is in ieder geval goed speelbaar.
[ Voor 6% gewijzigd door jordyktm op 02-10-2013 19:34 ]
Ja dat wel.. 40fps.. is te doen :-) Wel op low/medium... Hopelijk met wat optimalisatie straks op medium/high met zelfde fps in de final versie
Nice. werkt. Ging in domination van gemiddeld 35 naar 50 toe. Wat veranderd er precies? Vsync staat overigens aan in die command, al staat er een 0.Donnie schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 15:34:
make a new text file
Write this:
perfoverlay.drawfps 1
Save as user.cfg
Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA
Ik had eigenlijk veel minder video kaart issues verwacht. Omdat Bf3 het eerste spel was met frostbite 2.0. 3.0 lijkt mij gewoon inprovements in de huidige basis van de engine.
Ik bedoel te zeggen dat ik niet verwacht had dat de videokaarten allemaal zo raar reageren. Op een bekende engine
Ik bedoel te zeggen dat ik niet verwacht had dat de videokaarten allemaal zo raar reageren. Op een bekende engine
Hoe was het verschil qua performance tussen BF3 Beta en BF3 Final? Ook grote verbetering?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Compleet andere game kun je gerust zeggen. Wat dingen toegevoegd en eruit gelaten.Rivanov schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 20:09:
Hoe was het verschil qua performance tussen BF3 Beta en BF3 Final? Ook grote verbetering?
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Ik heb nog wel steeds het gevoel dat ik een oude versie van Unreal Tournament speel ofzo
Weet niet wat het is, maar op de een of andere manier voelt het lopen van alle spelers ook niet heel natuurlijk. Lijkt wel alsof alles een beetje zweeft en geen connectie heeft met de ondergrond. Meer mensen die hier last van hebben? Of heeft het toch te maken met kwaliteitsinstellingen?
Kleurenpalet was anders wel veel beter geregeld bij de Alpha weet ik nog, BF3 heeft een afgrijselijk filter. Maargoed, de performance was inderdaad wel veel beter bij de retail.warhamstr schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 20:19:
[...]
Compleet andere game kun je gerust zeggen. Wat dingen toegevoegd en eruit gelaten.
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
Helaas nu wel problemen, loading screen duurt erg lang... vervolgens blackscreen op 100fps en game crashed. Dit sinds ik een test server van DICE heb gejoined. Iemand een idee?
Probeer eens om PB te updaten (http://www.evenbalance.com/?page=pbsetup.php) dit heeft gwerkt bij mij.
Vreemd, tot voor kort geen problemen maar het laadscherm blijft nu voor eeuwig staan. Ik hoor wel de game zelf (tanks schieten enzo) maar het laadscherm gaat niet weg 
EDIT: Punkbuster updaten
EDIT@Hieronder: Dat kan gewoon ingame. Eerste pagina van settings, een van de eerste opties.

EDIT: Punkbuster updaten
EDIT@Hieronder: Dat kan gewoon ingame. Eerste pagina van settings, een van de eerste opties.
[ Voor 27% gewijzigd door Mavamaarten op 02-10-2013 21:53 ]
Android developer & dürüm-liefhebber
Op PC-gamesHardware.de benchmarks van verschillende CPU's:
http://www.pcgameshardwar...Benchmarks-Cores-1091016/
Hieruit blijkt dat er nog wel wat werk aan de winkel is voor DICE, zo wordt een AMD FX-6xxx niet correct herkend. Dual cores lijken gewoon niet te werken. Zelfs een redelijke top CPU 4770k haalt geen 60fps op ultra. Ook is de belasting op de CPU hoger wanneer er Nvidia-gpu's gebruikt worden.
Er zijn ook benchmarks van verschillende GPU's:
http://www.pcgameshardwar...arten-Benchmarks-1090869/
Hieruit blijkt dat er nog wel wat werk aan de winkel is voor DICE, zo wordt een AMD FX-6xxx niet correct herkend. Dual cores lijken gewoon niet te werken. Zelfs een redelijke top CPU 4770k haalt geen 60fps op ultra. Ook is de belasting op de CPU hoger wanneer er Nvidia-gpu's gebruikt worden.
Er zijn ook benchmarks van verschillende GPU's:
http://www.pcgameshardwar...arten-Benchmarks-1090869/
Kan ik ingame mijn muisgevoeligheid aanpassen? Of moet ik dit met de logitech software gaan doen?
Ik kan niets vinden, zal wel niet oopde juiste plek zoeken. Maar me muis heeft nu de hele 40 cm van me maxxpad nodig om überhaupt me tank een stukje te draaien.
Ik kan niets vinden, zal wel niet oopde juiste plek zoeken. Maar me muis heeft nu de hele 40 cm van me maxxpad nodig om überhaupt me tank een stukje te draaien.
Bij controls, mouse sensitivity..thefox154 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 21:50:
Kan ik ingame mijn muisgevoeligheid aanpassen? Of moet ik dit met de logitech software gaan doen?
Mijn PC configuratie:
- Intel Core i7 2600K / 3.4 GHz
- Sapphire RADEON HD 6950 (1GB GDDR5)
- 8GB Ram
- 120GB SSD
Ik haal behoorlijke resultaten op medium/high maar zou toch graag iets willen updaten zodat ik eigenlijk vlot op ultra het spel kan spelen. Wat kan ik best upgraden en is het de moeite waard om te upgraden? Eerlijk gezegd denk ik dat de grafische kaart wel wat beter kan. Is dit mogelijk met een budget van 300-350€?
- Intel Core i7 2600K / 3.4 GHz
- Sapphire RADEON HD 6950 (1GB GDDR5)
- 8GB Ram
- 120GB SSD
Ik haal behoorlijke resultaten op medium/high maar zou toch graag iets willen updaten zodat ik eigenlijk vlot op ultra het spel kan spelen. Wat kan ik best upgraden en is het de moeite waard om te upgraden? Eerlijk gezegd denk ik dat de grafische kaart wel wat beter kan. Is dit mogelijk met een budget van 300-350€?
@Frye ja dat is mogelijk.
alleen je 1gb ram is al vrij weinig.
Je kan voor een 7950 gaan of een nvidia kaart kiezen.
check de pricewatch en zoek maar eens op gtx 770 of een 7970/50 van AMD.
zijn er rond die prijs zeker te vinden.
je kan ook wachten, over 3 weken komt AMD als het goed is met een nieuwe gpu. Weet niet wat de rpijzen zullen zijn.
maar ik zou niet gana upgraden n.a.v. de beta.. meeste pc's draaien nu nog kudt
je kan ook wachten, over 3 weken komt AMD als het goed is met een nieuwe gpu. Weet niet wat de rpijzen zullen zijn.
Dit absoluut - over een paar weken komt de R9-290x uit en als je de benchmarks van de producent mag geloven gaat deze voor een relatief lage prijs de vloer aanvegen met de Titan. Ik wacht voorlopig evne met upgraden- de beta is toch niet geoptimaliseerd en vlak na de release van de 290x komt toch pas de release van BF4 dus tijd zat.beebie121 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 09:23:
@Frye ja dat is mogelijk.
Hmm, ja goed alternatief. Al denk ik dat de R9-280x meer in mijn prijsmarge gaat zitten...JDeraGear schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:42:
[...]
Dit absoluut - over een paar weken komt de R9-290x uit en als je de benchmarks van de producent mag geloven gaat deze voor een relatief lage prijs de vloer aanvegen met de Titan. Ik wacht voorlopig evne met upgraden- de beta is toch niet geoptimaliseerd en vlak na de release van de 290x komt toch pas de release van BF4 dus tijd zat.
Als ik sprint, kan ik niet springen. Het lijkt alsof de spatiebalk gewoon niet werkt als ik aan het sprinten ben. Zeer lastig als je over een obstakel wilt springen...
Iemand een idee?
Iemand een idee?
Zelf heb ik nog steeds last van muis imput lag(R.A.T. 7). Alles nagelopen. Geen hardwarematige acceleratie. Vsync off, muis settings doorgenomen, raw imput etc etc
Zelfs keyboard(Corsair K90) voelt traag aan (niet direct)
NVIDIA 320 heb ik niet geprobeerd(i.c.m. GTX 480), beta drivers zou ik in ieder geval afraden want daarmee gaat het op vrij wel alle kaarten achteruit. Ouder drivers voelden in mijn geval sneller aan (een versie voor beta)
Lag maak ik mee op alle settings. Lag heeft dus niets te maken met je kaart performance, maar met de drivers die niet optimaal zijn (of de game engine...een van de twee, of zelfs allebei).
Textures vallen soms weg, af en toe zie je egaal gekleurde vlakken die weer afwisselen met goed werkende textures.
Zwevende spelers en clipping issues (ik zie hem niet...hij mij wel geval). Framedrop, vaak onterecht zonder dat er druk is op je scherm.
Dit is voor zo ver ik het kon concluderen (medespelers) iets wat met name bij NVIDIA kaarten voorkomt.
Zelfs keyboard(Corsair K90) voelt traag aan (niet direct)
NVIDIA 320 heb ik niet geprobeerd(i.c.m. GTX 480), beta drivers zou ik in ieder geval afraden want daarmee gaat het op vrij wel alle kaarten achteruit. Ouder drivers voelden in mijn geval sneller aan (een versie voor beta)
Lag maak ik mee op alle settings. Lag heeft dus niets te maken met je kaart performance, maar met de drivers die niet optimaal zijn (of de game engine...een van de twee, of zelfs allebei).
Textures vallen soms weg, af en toe zie je egaal gekleurde vlakken die weer afwisselen met goed werkende textures.
Zwevende spelers en clipping issues (ik zie hem niet...hij mij wel geval). Framedrop, vaak onterecht zonder dat er druk is op je scherm.
Dit is voor zo ver ik het kon concluderen (medespelers) iets wat met name bij NVIDIA kaarten voorkomt.
"The problem with Internet quotes is that many are not genuine." Abraham Lincoln
Bedankt voor deze info! Ik ben een FX-6100 gebruiker en ik herken precies wat er in het artikel beschreven staat. Ik heb mijn ervaringen eerder al hier gepost. Gisteravond heb ik nog 10 minuten opnieuw geprobeerd om een potje BF4 te spelen. Het was gewoon onspeelbaar met een avg fps van ~15. De CPU last was 99% en mijn HD6950 was met een belasting van 30% uit zijn neus aan het eten...Docho schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 21:43:
Op PC-gamesHardware.de benchmarks van verschillende CPU's:
Hieruit blijkt dat er nog wel wat werk aan de winkel is voor DICE, zo wordt een AMD FX-6xxx niet correct herkend.
Draait hier super hoorVerwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 19:12:
[...]
Ik hoop voor ons dat aan de Beta Versie ligt , want overklocken helpt hier zelfs niet![]()
Wat ik raar vind blijven sommige met een van de nieuwste kaarten erin haalt nog lager als iemand met oude kaart in zijn systeem
i5 3570K (stock), HD 7950 3GB, 8GB DDR3 = 50-70 FPS (1920x1080)
AMD beta 2 drivers (laatste beta drivers) Custom Ultra, 4x aa, HBAO uitgeschakeld, FOV 90
GPU 1155 / 1350 via Overdrive overclocked
Soms kom ik niet verder dan het loading scherm en of kan ik niet op deploy knop drukken en af en toe een crash als ik beestachtig huishoud heb ik gemerkt
Momenteel crash ik na elk potje als de server weer zijn map inlaad
misschien toch maar de beta drivers van nvidia proberen straks voor mijn beide 580's. Eergister had ik er geen last van...
Heeft je toetsenbord geen last van ghosting? Die van mij namelijk wel. Kan maximaal drie toetsen tegelijk indrukk de vierde wordt niet herkend.mngm schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:37:
Als ik sprint, kan ik niet springen. Het lijkt alsof de spatiebalk gewoon niet werkt als ik aan het sprinten ben. Zeer lastig als je over een obstakel wilt springen...
Iemand een idee?
Verwijderd
Volgens mij is het spel gebouwd op de Powerpoint engine
Het spel lagt als een diashow.
Updaten van Nvidia drivers helpt!
Maar lost nog niet alles op. Ik ga zo eens Punkbuster updaten.
Ik heb een vraag m.b.t. instellen van user.cfg.
Is er ergens een officiele / betrouwbare handleiding van de mogelijke settings en vooral met de informatie of het LEGAAL is m.b.t. Punkbuster?
Ik denk dat er veel winst uit een goede user.cfg valt te halen. Maar je wilt natuurlijk geen ban oplopen, als dat eventueel zou kunnen door aanpassingen in die file.
Is er ergens een officiele / betrouwbare handleiding van de mogelijke settings en vooral met de informatie of het LEGAAL is m.b.t. Punkbuster?
Ik denk dat er veel winst uit een goede user.cfg valt te halen. Maar je wilt natuurlijk geen ban oplopen, als dat eventueel zou kunnen door aanpassingen in die file.
Mijn driver crashed nu niet meer, maar nog steeds last van de cpu spikes op een i5 750 op 3.2ghz. Hoop dat dit inderdaad komt door de bugtracker zoals sommige zeggen.
Nieuwe drivers maakt het voor mij erger. Hele pc start zonder pardon opnieuw op....Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 15:54:
Volgens mij is het spel gebouwd op de Powerpoint engineHet spel lagt als een diashow.
Ik denk dat t een CPU bottleneck is? Ik haal met mijn i7 2600k @stock en 5850 @ stock tussen die 58 en 38 FPS met een gemiddelde van rond de 50. Jouw kaart zou de mijne uit het water moeten blazen. Medium settings (1680*1060) conquest largetumtum100 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 19:10:
[ Voor 4% gewijzigd door switchboy op 03-10-2013 17:38 ]
My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83
Verwijderd
Ik heb nu 60FPS stabiel. De game zelf is wel nog altijd niet helemaal constant vloeiend maar dat is waarschijnlijk vanwege de beta. De framerate is in ieder geval goed.
Dingen gedaan:
Laatste Nvidia beta driver.
Hyperhreading aan (heb ik eigenlijk altijd aan op mijn PC)
In game alles op het laagste.
De user.cfg van hierboven, maar dan de 3 directx11 onderdelen eruit! (Moet je even proberen wat in jouw situatie het beste is)
In de Nvidia driver AA etc uit, quality veranderd naar performance. Powersaving = max performance. Single display, max performance.
Threaded optimization = on!
Nu gaat het best wel goed!
(Btw. Ik zet altijd (bijna) alles op het laagste. Dat is een gewoonte uit mijn 'pro' gaming periode
Waarom: low = meer snelheid, minder lag = vloeiender spelen, beter mikken, meer raken en dus meer ownen.
Verder zorgen simpele textures vaak voor meer overzicht. Ik wil gewoon de vijanden kunnen zien. Gras en blaadjes of mooi behang in een gebouw interesseert me niet. Dat kan zelfs ervoor zorgen dat je vijand minder snel ziet! Niet goed dus! Dan ga ik liever wandelen of naar een museum als ik iets wil zien en ervan genieten.
Dat is natuurlijk gewoon mijn mening. Iemand die het te lelijk vindt raad ik aan om bovenstaande instellingen te gebruiken maar dan de ingame instellingen stap voor stap gewoon omhoog te zetten! Waarschijnlijk krjig je dan snelheidsboost zonder echt in te leveren op kwaliteit!)
Dingen gedaan:
Laatste Nvidia beta driver.
Hyperhreading aan (heb ik eigenlijk altijd aan op mijn PC)
In game alles op het laagste.
De user.cfg van hierboven, maar dan de 3 directx11 onderdelen eruit! (Moet je even proberen wat in jouw situatie het beste is)
In de Nvidia driver AA etc uit, quality veranderd naar performance. Powersaving = max performance. Single display, max performance.
Threaded optimization = on!
Nu gaat het best wel goed!
(Btw. Ik zet altijd (bijna) alles op het laagste. Dat is een gewoonte uit mijn 'pro' gaming periode
Verder zorgen simpele textures vaak voor meer overzicht. Ik wil gewoon de vijanden kunnen zien. Gras en blaadjes of mooi behang in een gebouw interesseert me niet. Dat kan zelfs ervoor zorgen dat je vijand minder snel ziet! Niet goed dus! Dan ga ik liever wandelen of naar een museum als ik iets wil zien en ervan genieten.
Dat is natuurlijk gewoon mijn mening. Iemand die het te lelijk vindt raad ik aan om bovenstaande instellingen te gebruiken maar dan de ingame instellingen stap voor stap gewoon omhoog te zetten! Waarschijnlijk krjig je dan snelheidsboost zonder echt in te leveren op kwaliteit!)
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2013 17:48 ]
Ik heb een i5 4670k en 2x 7950 3GB OC, maar ik kom op geen enkele setting boven de 50 uit. Meestal gewoon 40, op ultra lijkt het zelfs iets hoger dan op low. Ik hoop dat dit wat anders zal zijn in de uiteindelijke game
Ik draaide maar 1.5 jaar een user.cfg file bij BF3. Nooit problemen gehad.Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 15:54:
Volgens mij is het spel gebouwd op de Powerpoint engineHet spel lagt als een diashow.
Oh en dan nog dit:
Ik heb denk ik een fix voor de CPU rotzooi. Als je BF4.exe in taakbeheer een lage prioriteit heeft dan heb je veel minder drops. Bij mij werkt het in ieder geval aardig.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Hebben jullie ook last van de: endless loading loop in de battlefield 4 beta ?
Best wel irritant, hoor je dat je in de game zit, maar geen beeld.
En de game start altijd in Windowed terwijl in de opties het op: Full screen staat.
En de game start altijd in Windowed terwijl in de opties het op: Full screen staat.
[ Voor 54% gewijzigd door nFo op 03-10-2013 19:04 ]
PB al geupdate? Ik had dit gister ook. Toen ik punkbuster had geupdate was het weg..nFo schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 19:01:
Hebben jullie ook last van de: endless loading loop in de battlefield 4 beta ?
I'm an Ironman!
Gisteren liep het nog redelijk.
Vandaag weer crap..
Naja...
Vandaag weer crap..
Naja...
Ok even proberen, thanks.Madstorm schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 19:24:
[...]
PB al geupdate? Ik had dit gister ook. Toen ik punkbuster had geupdate was het weg..
Even een tipje,
Join niet de servers van DICE, gisteren even geprobeerd. Crashde finaal bij iedereen van mn squadje (ongv 4 man). Daarna had ik ook problemen om andere servers te joinen.
Dit zijn dus ook TEST servers...
Bijvoorbeeld:
http://battlelog.battlefield.com/bf4/servers/show/pc/c39ad356-c2b0-4433-bb6e-f513cf258cfc/EA-DICE-Test-Server-267230/
Join niet de servers van DICE, gisteren even geprobeerd. Crashde finaal bij iedereen van mn squadje (ongv 4 man). Daarna had ik ook problemen om andere servers te joinen.
Dit zijn dus ook TEST servers...
Bijvoorbeeld:
http://battlelog.battlefield.com/bf4/servers/show/pc/c39ad356-c2b0-4433-bb6e-f513cf258cfc/EA-DICE-Test-Server-267230/
[ Voor 3% gewijzigd door jordyktm op 03-10-2013 23:12 ]
Ik had er in het begint geen last van, maar nu zelfs met verschillende drivers voor me gtx 570 crashes bf4 beta als ik een binding wilt veranderen. Het enigste wat ik nog moet proberen is even een driver cleaner te gebruiken en kijken of dat helpt.
Dit begint steeds meer op een Alpha te lijken en niet een beta...hoop dat ze het allemaal snel fixen. Gewoon belachelijk dat je met een best redelijke rig (i5 - 2xgtx 670) niet eens 10 fps haalt...als je uberhaupt in een game komt met dat eindeloos laden.
Blijft raar hoe semi dezelfde systemen totaal anders reageren op een game. Wat je zegt klopt, het is niet de laatste beta build die er bestaat het is een oudere/eerdere versie. Je kan het inderdaad dus zien als een Alpha, maar daar is deze variant wel ver voorbij.Jumpiefox schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 07:56:
Dit begint steeds meer op een Alpha te lijken en niet een beta...hoop dat ze het allemaal snel fixen. Gewoon belachelijk dat je met een best redelijke rig (i5 - 2xgtx 670) niet eens 10 fps haalt...als je uberhaupt in een game komt met dat eindeloos laden.
Ik heb nagenoeg dezelfde rig: i5 - 1x GTX 570 TI - 8GB - 250GB SSD en bij mij draait het als een zonnetje op ultra.
Geen idee wat jij dus fout doet met 2x een 670

Misschien handig om een aantal fixes voor bekende problemen op te nemen in de topicstart?
Blijft vast staan op loading...
Punkbuster setup downloaden en installeren. Battlefield 4 toevoegen en even updaten.
Punkbuster setup downloaden en installeren. Battlefield 4 toevoegen en even updaten.
Draai je toevallig op windows 8? Beetje lopen googlen en soms lijkt het erop alsof een combi van cpu + gpu + windows 7 het totaal kut doet terwijl dezelfde systeem het op windows 8 perfect doet. Niet dat ik speciaal voor een game win8 ga installerenZantiath schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 09:12:
[...]
Blijft raar hoe semi dezelfde systemen totaal anders reageren op een game. Wat je zegt klopt, het is niet de laatste beta build die er bestaat het is een oudere/eerdere versie. Je kan het inderdaad dus zien als een Alpha, maar daar is deze variant wel ver voorbij.
Ik heb nagenoeg dezelfde rig: i5 - 1x GTX 570 TI - 8GB - 250GB SSD en bij mij draait het als een zonnetje op ultra.
Geen idee wat jij dus fout doet met 2x een 670
Ik heb gister win 7 naar 8 geupgrade
Werkt stukken soepeler.
Helaas werkt deze oplossing niet altijd. Ik heb op twee Windows 8 machines hetzelfde probleem. Zodra ik het Battlefield icoon aanklik krijg ik eerst een beeldvullend zwart scherm en daarna een kader erom heen. Al die tijd hoor ik wel de achtergrond geluiden.TheNephilim schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 10:08:
Misschien handig om een aantal fixes voor bekende problemen op te nemen in de topicstart?
Het grappige is dat als ik alt tab naar het bureaublad ik op een gegeven moment (na het laden) wel het deploy scherm zie. Als ik bijvoorbeeld met de muis in de taakbalk boven Battlefield hang zie ik een mooie preview. Helaas als ik er op klik krijg ik weer dat gekaderde zwarte scherm.
Maar goed, geen probleem. Genoeg andere spellen die ik nog moet spelen...:)
Maar, heb je dan ook links bovenin 'loading...' staan? Zo niet, dan is het een heel ander probleem.AutisticPinguin schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 10:39:
[...]
Helaas werkt deze oplossing niet altijd. Ik heb op twee Windows 8 machines hetzelfde probleem. Zodra ik het Battlefield icoon aanklik krijg ik eerst een beeldvullend zwart scherm en daarna een kader erom heen. Al die tijd hoor ik wel de achtergrond geluiden.
Het grappige is dat als ik alt tab naar het bureaublad ik op een gegeven moment (na het laden) wel het deploy scherm zie. Als ik bijvoorbeeld met de muis in de taakbalk boven Battlefield hang zie ik een mooie preview. Helaas als ik er op klik krijg ik weer dat gekaderde zwarte scherm.
Maar goed, geen probleem. Genoeg andere spellen die ik nog moet spelen...:)
Ik draai Windows 7 ultimate. 8 schijnt wel meer geoptimaliseerd te zijn, dus misschien wel slim. aan de andere kant, heb al gehoord dat de game nu voor 70% bijna zwaarder draait vanwege een oude BETA build die voor deze test word gebruikt. Dus verre van geoptimaliseerdJumpiefox schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 10:31:
[...]
Draai je toevallig op windows 8? Beetje lopen googlen en soms lijkt het erop alsof een combi van cpu + gpu + windows 7 het totaal kut doet terwijl dezelfde systeem het op windows 8 perfect doet. Niet dat ik speciaal voor een game win8 ga installeren
Ik draai Win 8 met de Nvidia drivers voor de beta (deze werken beter voor SLI heb ik het idee) met een 3930k @ 4.5 gig, 16 gig geheugen en 2x een Titan.
Het spel draait op zich goed op ultra in 1440p alleen elke keer als ik de brug oversteek met een tank krijg ik een framedrop naar 30 frames. Voor de rest blijft die netjes met Vsync op 60 frames staan.
Het spel draait op zich goed op ultra in 1440p alleen elke keer als ik de brug oversteek met een tank krijg ik een framedrop naar 30 frames. Voor de rest blijft die netjes met Vsync op 60 frames staan.
wow, dat is schrikken als je 2 titans en 16GB hebt.... Mooi systeem wel!timpie81 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 15:36:
Ik draai Win 8 met de Nvidia drivers voor de beta (deze werken beter voor SLI heb ik het idee) met een 3930k @ 4.5 gig, 16 gig geheugen en 2x een Titan.
lijkt mij ook ja, draai ook 60 FPS op mijn gtx 660 op highZantiath schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 15:45:
[...]
wow, dat is schrikken als je 2 titans en 16GB hebt.... Mooi systeem wel!
Vanavond kan ik jullie laten weten hoe de beta draait op het volgende systeem:
Intel Core i7 4770 @3.4Ghz (Stock) met Gelid Tranquillo koeler erop.
Crucial Ballastix Sport 2x4GB = 8GB Ram DDR3 1600Mhz
MSI GTX 770 Gaming met 4GB GDDR5
Asus B85M-G Moederbord
XFX Core edition PRO550W voeding
Samsung 840 SSD 120GB
Windows 8 64Bit
Ik speel op een LG IPS27 inch scherm 1920x1080 resolutie
Vanavond maar eens even kijken hoe hoog ik de settings kan zetten op een goede 60FPS.
ik verwacht High, want voor ultra heb je een GTX 780 of titan nodig met meer dan 3GB
Asus B85M-G Moederbord
Samsung 840 SSD 120GB
Windows 8 64Bit
Ik speel op een LG IPS27 inch scherm 1920x1080 resolutie
Vanavond maar eens even kijken hoe hoog ik de settings kan zetten op een goede 60FPS.
ik verwacht High, want voor ultra heb je een GTX 780 of titan nodig met meer dan 3GB
Angelo NL / Global Cargo VTC
Heb het spel werkend gekregen met nauwlijks frame drops op ultra...bf4 inderdaad op low priority gezet @ taskmanager maar dat was niet genoeg had nog steeds maar 5fps in game. Ik zag dat 1 of ander apple process ook 20% gebruikte die gekilled en ja hoor 60-80 fps ingame. Dus een tip voor anderen die het spel niet kunnen spelen door dramatische lage fps (5-10) check welke andere processen ook cpu power gebruiken en die killen al is het maar 10%.
Bij mij blijft het spel hangen op loading. Ik hoor wel geluiden maar kan verder niets. Heb het spel al gereinstalled en dat helpt ook niet. Op internet niks over te vinden met betrekking tot de pc versie.
Heeft iemand anders dit probleem ook?
LIKE!!Jumpiefox schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:28:
Heb het spel werkend gekregen met nauwlijks frame drops op ultra...bf4 inderdaad op low priority gezet @ taskmanager maar dat was niet genoeg had nog steeds maar 5fps in game. Ik zag dat 1 of ander apple process ook 20% gebruikte die gekilled en ja hoor 60-80 fps ingame. Dus een tip voor anderen die het spel niet kunnen spelen door dramatische lage fps (5-10) check welke andere processen ook cpu power gebruiken en die killen al is het maar 10%.
Serieus ? Dan doe je toch echt iets niet goed volgens mij ik zit met een 3570K en 1x 7950 3GB 1150/1450 en kom al op 60 fps ... Laatste beta van AMD gepakt ?TerrorKiwi schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 18:40:
Ik heb een i5 4670k en 2x 7950 3GB OC, maar ik kom op geen enkele setting boven de 50 uit. Meestal gewoon 40, op ultra lijkt het zelfs iets hoger dan op low. Ik hoop dat dit wat anders zal zijn in de uiteindelijke game
[ Voor 93% gewijzigd door JT888 op 04-10-2013 17:46 ]
Je moet punkbuster even handmatig updaten dan ben je van het probleem af.FrankoNL schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 17:27:
Bij mij blijft het spel hangen op loading. Ik hoor wel geluiden maar kan verder niets. Heb het spel al gereinstalled en dat helpt ook niet. Op internet niks over te vinden met betrekking tot de pc versie.
[ Voor 8% gewijzigd door JT888 op 04-10-2013 17:48 ]
ik heb een vaag probleem als bf4 na een tijdje loopt dat hij heel sloom word... zo loopt het spel vaak de eerste 5 minuten sneller op ultra dan na 40 minuten op low.
heb het idee dat het door te weinig ram komt...
(dit probleem had ik trouwens ook bij bf3)
inventaris: 2e computer
inventaris: 2e computer
[ Voor 16% gewijzigd door megadoom op 04-10-2013 19:16 ]
Dan noem je de oplossing van het probleem zelf al toch? hoeveel gb ram gaat het om?megadoom schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 19:14:
ik heb een vaag probleem als bf4 na een tijdje loopt dat hij heel sloom word... zo loopt het spel vaak de eerste 5 minuten sneller op ultra dan na 40 minuten op low.
zie editjordyktm schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 19:16:
[...]
Dan noem je de oplossing van het probleem zelf al toch? hoeveel gb ram gaat het om?
maar zijn er ook andere mensen die hetzelfde probleem ervaren?
2x2 @ 800 lijkt mij inderdaad wat weinig om bf4 goed te kunnen spelen..megadoom schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 19:18:
[...]
zie edit
maar zijn er ook andere mensen die hetzelfde probleem ervaren?
Ik heb het volgende probleem, ik weet niet meer waar ik de fout moet zoeken, misschien dat jullie een idee hebben.
Als ik het spel start dan gaat ie netjes de map in laden maar het spel loop niet verder om ook echt te kunnen spelen.
Als ik dan met ALT + TAB naar Windows ga krijg ik de volgende foutmelding:
http://s10.postimg.org/ec5qxdv7t/BF4.jpg
Wat heb ik allemaal geupdate:
Windows 7.
Directx
Laatste drivers van mijn Sapphire 6950 ( 2GB )
Punkbuster.
Als ik het spel start dan gaat ie netjes de map in laden maar het spel loop niet verder om ook echt te kunnen spelen.
Windows 7.
Directx
Punkbuster.
Krijg ik ook vaak, ook dezelfde vid kaartrick de groot schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 21:03:
Ik heb het volgende probleem, ik weet niet meer waar ik de fout moet zoeken, misschien dat jullie een idee hebben.
Windows 7.
Directx
Punkbuster.
maa je hebt nog geen oplossing? IK vermoedt zelf een beetje dat Sapphire nog met een update moet komen...
Pff.. irritant zeg! Kan maar niet ingame komen. Hij laadt wel mooi de game en map.. maar ik kom zelf niet ingame.
Ik heb nu even gespeeld, wat heb ik gedaan:
Hier de driver voor mijn Sapphire gedownload.
http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx
Ik krijg helaas de foutmelding nog wel, maar dit gebeurd als ik instellingen wijzig.
Misschien kan dit een uitkomst bieden voor sommige mensen.
Hier de driver voor mijn Sapphire gedownload.
http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx
Ik krijg helaas de foutmelding nog wel, maar dit gebeurd als ik instellingen wijzig.
Misschien kan dit een uitkomst bieden voor sommige mensen.
Doe is proberen de resolutie te veranderen via Windows? Ik zat gisteren namelijk ook tegen een zwart scherm te staren en toen ging ik prutsen met het Windows balkje, omdat ik in windowed mode kwam lukte het me om het balkje te veranderen van grote. Vervolgens kreeg ik netjes beeld.Grudgie schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 22:18:
Pff.. irritant zeg! Kan maar niet ingame komen. Hij laadt wel mooi de game en map.. maar ik kom zelf niet ingame.
Uninstall je huidige drivers en download de laatst bekende beta drivers (http://www2.ati.com/drive...catalyst_13.10_betav2.exe). Ik ga ervan uit dat je Windows 7 64-bit variant hebt. Update wellicht je direct x/punkbuster ook. Laat weten of het werkt.
rick de groot schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 21:03:
Windows 7.
Directx
Punkbuster.
Sapphire Radeon HD 7870 XT
Vlot 50-60 fps op medium.
Laatste beta drivers van AMD
Win8 64bit
Vlot 50-60 fps op medium.
Laatste beta drivers van AMD
Win8 64bit
I5 3350P
8 gig ram
2x Asus GTX 560 Ti's
Krijg op low nu 30~50 fps.
Lijkt me dat ik bf4 tenminste met 60 fps op medium moet kunnen spelen?
Is dit nu een driver issue? ( Ik draai de nieuwste drivers )
8 gig ram
2x Asus GTX 560 Ti's
Krijg op low nu 30~50 fps.
Lijkt me dat ik bf4 tenminste met 60 fps op medium moet kunnen spelen?
Is dit nu een driver issue? ( Ik draai de nieuwste drivers )
hier idem maar dan met een GTX680 en laatste beta-drivers van nvidia.rick de groot schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 21:03:
Windows 7.
Directx
Punkbuster.
d:)b
Ik gisteren 1 potje gespeeld en toenet even server gejoined om me muissettings etc aan te passen.
met het volgende systeem:
Asus B85M-G Moederbord
Samsung 840 SSD 120GB
Windows 8 64Bit
haal ik 85FPS gemiddeld met drops naar 65fps
Daarnaast heb ik BF3, Gulf of oman getest (daar heb je de laagste fps ook al zit je op een lege server)
mijn GTX 680, intel i5-3550 en 8GB ram haalde daar drops naar 45 FPS op ultra settings.
mijn nieuwe systeem komt niet onder de 63 FPS soms een dropje naar 60FPS, maar dat is de verwaarlozen.
Tot dus ver zeer verrast dat BF4 beter draait dan BF3 en er toch heel stuk beter uitziet.
met het volgende systeem:
Asus B85M-G Moederbord
Samsung 840 SSD 120GB
Windows 8 64Bit
haal ik 85FPS gemiddeld met drops naar 65fps
Daarnaast heb ik BF3, Gulf of oman getest (daar heb je de laagste fps ook al zit je op een lege server)
mijn GTX 680, intel i5-3550 en 8GB ram haalde daar drops naar 45 FPS op ultra settings.
mijn nieuwe systeem komt niet onder de 63 FPS soms een dropje naar 60FPS, maar dat is de verwaarlozen.
Tot dus ver zeer verrast dat BF4 beter draait dan BF3 en er toch heel stuk beter uitziet.
[ Voor 5% gewijzigd door Pykow op 05-10-2013 09:23 ]
Angelo NL / Global Cargo VTC
Ik heb een quadcore processor 955 BE @ 3,2ghz maar ik heb constant 100%cpu, mijn GPU is HD 7950 3gb.
Volgens mij moeten ze nog flink wat optimaliseren. BF3 trekt mijn CPU bij lange na niet vol.
Ik haal 35/40fps max...
Dit is geen beta het is een alpha, for crying out loud...
Kan toch niet zijn dat mijn CPU de bottleneck is hier? WTF Je moet het kunnen spelen op Dual Core CPU zeggen ze in de MSR
Volgens mij moeten ze nog flink wat optimaliseren. BF3 trekt mijn CPU bij lange na niet vol.
Ik haal 35/40fps max...
Dit is geen beta het is een alpha, for crying out loud...
Kan toch niet zijn dat mijn CPU de bottleneck is hier? WTF Je moet het kunnen spelen op Dual Core CPU zeggen ze in de MSR
:-)
Dit topic is gesloten.