Had ik gisteren ook. Ben gewoon gaan spelen. Tot nu toe gaat het goed.An1mA schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 10:32:
Ik krijg dus punkbuster niet geinstalleerd/geupdate voor battlefield 4, telkens krijg ik de volgende error -> Error #0111 als hij bijna klaar is met installeren/updaten. Op de officiële forum heeft iemand zijn punkbuster files geplaatst en die moest ik dan in de punkbuster mapje plaatsen, maar dat vetrouw ik niet 1 2 3.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Hier met 2x7950@1100/1500 en 2600k@4.8 haal ik op ultra settings 50-60fps op 1920x1080 op high rond de 80fps.(13.10b2 drivers)TerrorKiwi schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 18:40:
Ik heb een i5 4670k en 2x 7950 3GB OC, maar ik kom op geen enkele setting boven de 50 uit. Meestal gewoon 40, op ultra lijkt het zelfs iets hoger dan op low. Ik hoop dat dit wat anders zal zijn in de uiteindelijke game
Verder nauwelijks problemen gehad, vantevoren punkbuster geupdate.
Wel ingame af en toe last van dat de straten opeens op low quality en daarna weer goed.
Tijdens gamen de taakbeheer en msi ab op de andere scherm open staan.
Gpus altijd boven de 90% en op taakbheer alle 8 threads rond de 70-80%.
Qua dead/kill ratio ging het wat minder...
|2600k|Asus 290|
Ja ik moet nog zonder SLI aan proberen. Het spel zou goed moeten draaien op deze setup.eniux schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:02:
[...]
lijkt mij ook ja, draai ook 60 FPS op mijn gtx 660 op high(i5 4570 8gb) op 1080p
Ik heb nog geen punkbuster geïnstalleerd, en zonder pb start bf4 niet op.Help!!!! schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 10:53:
[...]
Had ik gisteren ook. Ben gewoon gaan spelen. Tot nu toe gaat het goed.
Verwijderd
Het instellen van de keybindings lukt mij niet?
Meer mensen hier last van?
Alvast bedankt
Joystick Keybindings in de BF serie is imho altijd al kut geweest.Verwijderd schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 12:20:
Zijn er eventueel mensen die bf4 icm met een logitech extreme 3d pro spelen voor oa chopper en jet?
Het instellen van de keybindings lukt mij niet?
Meer mensen hier last van?
Alvast bedankt
Wat het beste werkt is om eerst alle bindings handmatig te verwijderen en dan opnieuw in te stellen.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Overigens loop ik nog wel vaak vast in het laadscherm en stopt de game soms vanzelf met draaien met een crash naar desktop als gevolg, maar omdat de beta als geheel zeer crappy overkomt zoek ik de oorzaak hiervan niet bij mijn hardware.
[ Voor 22% gewijzigd door Snorro op 05-10-2013 12:53 ]
een 7970ge zou toch beter moeten kunnen presteren dan 20-30 frames heb je de laatste drivers?Snorro schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 12:51:
Op mijn 560Ti stotterde het spel als de ziekte, heb deze nu vervangen voor een 7970GE en loopt stukken beter. Alleen zegt het spel dat mn fps tussen de 20 en de 30 ligt, terwijl ik dat normaal gesproken toch echt als zeer storend ervaar. Ook heeft Low of Ultra settings weinig invloed op de fps (ook maar een klein beetje op de graphics kwaliteit imo, ultra ziet er stukken slechter uit dan ultra in bf3, maar dat ter zijde).
Overigens loop ik nog wel vaak vast in het laadscherm en stopt de game soms vanzelf met draaien met een crash naar desktop als gevolg, maar omdat de beta als geheel zeer crappy overkomt zoek ik de oorzaak hiervan niet bij mijn hardware.
Wat voor cpu heb je?
Mijn 7970m (een laptop chip te vergelijken met een 660 ti) draait al 40-60 frames op ultra. 1920 resolutie.
Bij mij heb ik best wel lag, en als ik CPU affinity op realtime zet is de lag redelijk weg, maar klinkt het geluid zo nu en dan zwaar vervormd... (als in vertraging/versnelling van audio)
Laat ik CPU affinity op hetzelfde staan hapert het zo nu en dan gigantisch....
Ik kan alleen op het forum geen andere mensen vinden die hetzelfde hebben (of ik zoek op verkeerde termen xD)
Zie http://battlelog.battlefi...view/2955064762679195303/
58 pagina's and rising...
[ Voor 4% gewijzigd door Asgaro op 05-10-2013 14:53 ]
Met een i3570@4.3 en een 6950, daar ga ik niet om klagen als ik post van andere zo lees.
Verwijderd
Run eens DPC latency checker tijdens het gamen:flessuh schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 14:17:
ik blijf de test toch wat vreemd vinden draaien...
Bij mij heb ik best wel lag, en als ik CPU affinity op realtime zet is de lag redelijk weg, maar klinkt het geluid zo nu en dan zwaar vervormd... (als in vertraging/versnelling van audio)
Laat ik CPU affinity op hetzelfde staan hapert het zo nu en dan gigantisch....
Ik kan alleen op het forum geen andere mensen vinden die hetzelfde hebben (of ik zoek op verkeerde termen xD)
http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml
En kijk daarna of je spikes hebt.
Mogelijke fix voor high CPU usage waardoor je lagt met een goede PC. Lijkt voor mij te werken. Deze fix nog niet op Battlelog of waar dan ook tegengekomen.
Ik heb even wat gespeeld en hoewel ik hier en daar nog wel even korte frame drops had, was het lang niet zo erg dat ik de game moest verlaten. Straks zal ik eens een ganse match uit spelen om te kijken of het wel degelijk gans opgelost is, maar tot dusver is dit de enigste fix die voor mij lijkt te helpen.
Laat me weten als dit bij iemand anders ook werkt.
Technische uitleg:
Bij mij stond mijn Page File (ook Virtual Memory genoemd in de screenshot) size namelijk op 1024 MB gelockt, wat normaal voldoende zou zijn. Dit deed ik omdat je normaal gezien een page file van > 1024 MB groot nooit nodig zou moeten hebben, omdat ik al 8 GB RAM geheugen hebt.
Een Page File zou normaal (correct me if im wrong) enkel gebruikt moeten worden als je RAM geheugen te klein is waardoor er data tussen je RAM geheugen en je HDD/SSD geheugen geswapt moet worden.
Als je die Page File op System Managed zet, zal je OS standaard een bepaalde grootte van je HDD/SSD voor zich reserveren, of die het nu nodig heeft of niet. Bij mij neemt die standaard 8 GB (wat eigenlijk absurd veel is.)
Daarom wordt in vele SSD-tips-artikels aanbevolen om je Page File size op een fixed size te zetten (stond op 1 GB in mijn geval) om zo maar liefst 8 - 1 = 7 GB te besparen.
Voor zover ik weet zijn er in het verleden nog WEL programma's geweest die problemen gaven als je page file size NIET op System Managed staat. Dan denk ik aan Photoshop.
Maar dit betekent dat de bepaalde applicatie niet degelijk ontwikkeld is en steunt op het aanwezig zijn van een grote allocatie voor de page file, wat normaal NIET nodig zou zijn als je veel RAM geheugen hebt.
(8 GB RAM in mijn geval, en BF4 gebruikt lang niet al die RAM zie ik...)
Eh?
Waar kan ik dat ergens vinden?R3NC0N schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:43:
Mijn BF4 random framedrops problemen met GTX570, 8GB RAM en 2500K zijn opgelost door in Task Manager de prioriteit van bf4.exe te veranderen naar High ipv Normal. Werkt nu als een tiet!
Taakbeheer? CTRL ALT DEL => taakbeheer => bf4.exe => rechtsklik => prioriteit instellen
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 2400 | € 163,45 | € 163,45 |
1 | Gigabyte GA-H67MA-USB3-B3 | € 0,- | € 0,- |
1 | MSI N560GTX-Ti Hawk | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Antec One Hundred | € 0,- | € 0,- |
1 | G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-4GBXL | € 43,89 | € 43,89 |
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | XFX Pro 550W | € 52,50 | € 52,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 259,84 |
Ik heb de beta met deze geprobeerd te spelen, maar was in de eerste instantie niet te doen. Vervolgens de FPS Fix van de OP geprobeerd, hiermee kreeg ik op een FPS tussen de 40 en 60 met (helaas) drops naar <20. Wat hiervan opmerkelijk was, is dat ik ronduit dezelfde FPS kreeg ongeacht of mijn settings op low of high stonden.
Is dit nog een performance issue van de beta van BF4 of gaat mijn setup dit simpelweg niet trekken? In het geval dat mijn PC het niet gaat trekken, wat is dan het meest voor de hand liggende om te upgraden?
Mijn CPU is 6 core en draait stabiel op 4.5 gig mijn videokaarten hebben 6 gig videogeheugen per stuk en nog krijg ik soms framedrops. Dus ik denk dat het spel nog niet geoptimaliseerd is.
Ik zou zelf de videokaart upgraden als de final versie nog steeds niet draait.
Heb je een SSD trouwens?
[ Voor 3% gewijzigd door timpie81 op 05-10-2013 18:31 ]
Programma werkt niet goed op Windows 8.Verwijderd schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 15:35:
[...]
Run eens DPC latency checker tijdens het gamen:
http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml
En kijk daarna of je spikes hebt.
Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.
Iemand anders ook dit probleem?
Blind werkt wel, opgelost dus:)
[ Voor 11% gewijzigd door timpie81 op 05-10-2013 18:32 ]
enigste probleem is dat bf4.exe minimaal 6x van de 10 games crashed...
[ Voor 18% gewijzigd door da_PSI op 05-10-2013 18:38 ]
Hmm, geen goede zet geweest om een beta te releasen die bij iedereen lag veroorzaakt...timpie81 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 18:27:
er gaan verschillende verhalen de ronde. De ene zegt cpu usage kan problemen veroorzaken de ander zegt je hebt minimaal 3 gig videogeheugen nodig.
Mijn CPU is 6 core en draait stabiel op 4.5 gig mijn videokaarten hebben 6 gig videogeheugen per stuk en nog krijg ik soms framedrops. Dus ik denk dat het spel nog niet geoptimaliseerd is.
Ik zou zelf de videokaart upgraden als de final versie nog steeds niet draait.
Heb je een SSD trouwens?
Ik heb op dit moment geen SSD, slechts een HDD met 7200rpm. Ik zat er aan te denken om nog een tweede 560GTX te kopen en die in SLI te draaien, maar helaas ondersteund mijn moederbord alleen Crossfire. Achteraf natuurlijk heel stom dat ik dit moederbord heb gekocht bij een Nvidia kaart.
i5-2320 (3 Ghz)
8 GB ram
Radeon HD 7870 @ 2GB GDDR5
Samsung 256 GB SSD
Loopt op automatische videoinstelling ingame. Rond 40 fps.
Zelfs ik heb dual screen openstaan waarbij battlescreen op 2e scherm te volgen is. Dat loopt nog steeds rond 40 fps. Probleem is wel dat er soms lag en framedrops ontstaan.
SSD helpt goed mee, het is zo snel ingeladen dat ik als eerste auto of heli kan pakken en gelijk ermee wegrijden
Wat heb ik gedaan :
- Page file "fix"
- user cfg "fix"
- Prioriteit instellen
Lijkt me gewoon een dramatische beta die slecht in elkaar zit. Luiheid/Nalatigheid bij EA/DICE? Wie zal het zeggen, maar er moet echt snel een patch komen want zo ga ik BF4 niet pre-orderen.
Net op een forum gevonden dat Nvidia driver 320.49 de performance flink op zou kunnen schroeven. Dit heb ik dus gedaan en draait nu met gemiddeld 60-70 fps en dropt niet lager dan 40. Hij is in ieder geval goed speelbaar nu, hopen dat bij de release deze issues gefixt zijn en ik nog wat meer FPS zal krijgen.
Is een goede tip! Scheelt bij mij ook weer iets. Tnx!!R3NC0N schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:43:
Mijn BF4 random framedrops problemen met GTX570, 8GB RAM en 2500K zijn opgelost door in Task Manager de prioriteit van bf4.exe te veranderen naar High ipv Normal. Werkt nu als een tiet!
heb de 320,49 drivers geinstalleerd en daarvoor de nieuwste BETA BF4 optimized drivers van Nvidia.
windowed geen probleem om te spelen, maar zodra ik ook maar een willekeurige resolutie pak en die fullscreen doe dan heb ik of; geen beeld, vreemde kleuren/vlakkenbeeld, wazig wit beeld met iets van de map etc...
op het moment dat ik alt tab dan zie ik windowed weer exact wat ik hoor te zien, namelijk de map, menu etc.
ik krijg het niet voor elkaar om fullscreen te spelen, wat superirritant is.
bij de BETA driver van nvidia kreeg ik zelfs helemaal geen beeld
heb een X4 955, GTX580OC, 8GB DDR3.
heeft iemand dit hier ook meegemaakt of misschien een andere oplossing?
thx alvast!
Windows 7 64-bit/Windows 8.1 64-bit
Core 2 Quad Q8300 Stock (2.5GHz)
8GB (4x2GB) DDR2
HD7850 Stock, 13.10 Bèta drivers
Ik kan MSI Afterburner OSD niet gebruiken om de CPU/GPU activiteit te meten tijdens het spelen, maar blijkbaar is het dus de CPU die niet mee kan draaien? Aan Battlefield 3 heeft hij al een hele kluif, dus ik kan me voorstellen dat ik aan een upgrade toe ben
-Verwijderd_
[ Voor 87% gewijzigd door FrankNLD op 08-10-2013 23:33 ]
ik hoop dat de final aanzienlijk beter is
Laatste driver (Beta Fix voor BF4 die voor veel mensen goed werkte las ik). Maar zoals ik probeerde te zeggen, het spel geeft aan dat ie op ~30 fps draait, maar het voelt veel vloeiender aan dan dat. In BF3 draai ik gemiddeld zon 70 fps met dit systeem en BF4 heeft nu geen wereldschokkende veranderingen op gebied van graphics en specs dus ik hou het er maar gewoon op dat de Beta redelijk brak is.timpie81 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 13:46:
[...]
een 7970ge zou toch beter moeten kunnen presteren dan 20-30 frames heb je de laatste drivers?
Wat voor cpu heb je?
Mijn 7970m (een laptop chip te vergelijken met een 660 ti) draait al 40-60 frames op ultra. 1920 resolutie.
Overigens CPU = Q6600 en resolutie 1080p.
vrees dat je processor de bottleneck isikt schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 22:10:
Battlefield 4 draait consistent slecht en komt niet boven de 20FPS uit op welke instellingen dan ook, op Ultra draait hij rond de 15, op Low draait hij rond de 15. Ik vermoed een zware CPU bottleneck.
Windows 7 64-bit/Windows 8.1 64-bit
Core 2 Quad Q8300 Stock (2.5GHz)
8GB (4x2GB) DDR2
HD7850 Stock, 13.10 Bèta drivers
Ik kan MSI Afterburner OSD niet gebruiken om de CPU/GPU activiteit te meten tijdens het spelen, maar blijkbaar is het dus de CPU die niet mee kan draaien? Aan Battlefield 3 heeft hij al een hele kluif, dus ik kan me voorstellen dat ik aan een upgrade toe ben
Ik heb een I7-4770, MSI GTX 770 4GB en 8GB RAM, draaiend op een Windows 8 systeem en SSD Samsung 840 120GB.
Ik speel met Textures op Ultra en de rest op high en HBAO staat aan en dat is een zware filter (in BF3 was dat ook het geval)
Constant tussen de 60 en 90 FPS zonder stuttering.
Mijn videokaart verbruikt met deze settings 2GB van me videokaart.
Op ultra settings zit hij op 2,4GB verbruik. (hun bevelen daarom ook 3GB aan)
me fps zit nog rond de 60 met een hele kleine drop naar 50FPS (speel toch liever op high dan)
Van alle mensen met problemen heb ik een vraag voordat je gaat posten dat je problemen hebt.
Heb je wel een kaart met 3GB vram? (kaart niet ouder dan 2 jaar)
Heb je wel een CPU (minimaal een i5-2500)
Heb je wel Windows 8 64bit (draait beter dan windows 7,er is gebleken dat windows 8 beter om gaat met bestandoverdrachten en ram verbruik)
heb je dit en heb je problemen, dan zal je moeten tweaken met je settings.
heb je dit niet, dan ga een upgrade uitvoeren. Het is nu eenmaal een zwaarder spel geworden, die ook erg CPU afhankelijk geworden te zijn. Niet over het aantal Ghz die hij verbruikt, maar de snelheid ervan.
[ Voor 3% gewijzigd door Pykow op 06-10-2013 09:43 ]
Angelo NL / Global Cargo VTC
Ik denk persoonlijk als ik alles na lees dat het probleem voornamelijk in Windows 7 zit.
Denk toch dat de meeste mensen wel een CPU hebbenPykow schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 09:42:
Van alle mensen met problemen heb ik een vraag voordat je gaat posten dat je problemen hebt.
Dat deze (gare) beta nog bijzonder geoptimaliseerd moet worden zodat iedereen met een redelijke fps kan spelen.
Niet heel de BF3 community bestaat uit Tweakers. Ook Jan Modaal moet een potje BF kunnen spelen op een normale manier zonder gelijk voor duizenden euro's een high end apparaat aan te schaffen.
Met andere woorden. Ik heb vertrouwen dat in de final versie je gewoon op een medium/high settings gewoon kan spelen met een modaal systeem.
Dat denk ik inderdaad ook. De beta is IMHO ook niet bedoeld om mooie plaatjes met hoge FPS op je scherm te toveren. Maar goed, de eeuwige discussie over beta <> demo is al vaker gevoerd, lijkt mij niet nog een keer nodig.Lasteraar schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 10:15:
Weet je wat ik denk ?
Dat deze (gare) beta nog bijzonder geoptimaliseerd moet worden zodat iedereen met een redelijke fps kan spelen.
Niet heel de BF3 community bestaat uit Tweakers. Ook Jan Modaal moet een potje BF kunnen spelen op een normale manier zonder gelijk voor duizenden euro's een high end apparaat aan te schaffen.
Met andere woorden. Ik heb vertrouwen dat in de final versie je gewoon op een medium/high settings gewoon kan spelen met een modaal systeem.
op naar een nieuwe kaart dus haha XD
Sorry, maar ik vind dit erg slecht advies. Upgraden voor een beta lijkt me nou niet echt verstandig.Pykow schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 09:42:
Heb je wel Windows 8 64bit (draait beter dan windows 7,er is gebleken dat windows 8 beter om gaat met bestandoverdrachten en ram verbruik)
heb je dit niet, dan ga een upgrade uitvoeren. Het is nu eenmaal een zwaarder spel geworden, die ook erg CPU afhankelijk geworden te zijn. Niet over het aantal Ghz die hij verbruikt, maar de snelheid ervan.
Ik heb 2 x GTX 760 in SLI en een 4670k en de game draait voor geen meter. De Nvidia beta drivers veroorzaken zelfs een BSOD bij mij.
Wacht nou maar op de volledige game, na de patches en nieuwe Nvidia drivers zou de game gewoon goed moeten draaien lijkt me.
En voor de mensen die de priority moeten instellen in taakbeheer, download even Prio: http://www.prnwatch.com/prio/
Dan slaat ie de prioriteit op i.p.v. dat je het steeds opnieuw moet instellen elke keer als Windows opstart.
Steam/XBL: Avioto
Het VRAM verhaal riep men al met BF3 en die draai ik constant op 60fps ultra met 2x mxaa. Toegegeven, 4x mxaa is teveel gevraagd voor 1gb vram. Daar heb je 1.5/2gb voor nodig.
Nu de BF4 beta: ultra met 2 mxaa: min 30fps, avg 44, max 60 (capped). Dat vind ik prima speelbaar. En het is nog maar de beta met beta drivers. Zet ik de mxaa uit dan zit min fps op 45.
Mijn specs:
i2500k op 4,5ghz
CFX 6870's (1gb vram)
12gb geheugen (maar gebruikt max 6)
nb. de truc toepassen om CPU-prio te verlagen voor BF4.exe lijkt bij mij ook een positief effect te hebben. CPU draait nog wel op 92-97% contant, maar dat was daarvoor 100%. Scheelt aanzienlijk in framedrops. Ik heb ook gelezen dat spelen op win 8 een behoorlijk verschil kan maken.
Dat zal echt niet nodig zijn hoor. Die gtx580 perst er echt wel high/ultra uit, zul je wel wat moeten tweaken of wachten tot het spel uitkomt en beter getuned is. Er zullen ongetwijfeld snel ook nieuwe drivers komen die je performance zal opkrikken.MartijnAbel schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 11:32:
dat is wel mooi kloten dat ik straks met een GTX580 met 1,5GB geheugen op Medium moet gaan draaien
op naar een nieuwe kaart dus haha XD
Win 8 (x64)
I7-4771 (3,6 GHz)
GTX480 (1,5 GB)
16 GB DDR3 @ 1866 Mhz
Samsung 840 PRO 256GB
Bij mij is de videokaart de bottleneck. Toch nog makkelijk 50 fps stabiel. Heb verder geen aanpassingen gedaan aan user.cfg. Geen prio ingesteld. Gebruik geen pagefile! Gezien alle reacties lijkt het toch dat er een wezenlijk verschil is tussen de OS versies...
[ Voor 108% gewijzigd door Jay-B op 06-10-2013 13:29 ]
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Ik wacht nog maar even met pre-orderen, denk ik.
GTX660 2gb vram.Pykow schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 09:42:
Heb je wel Windows 8 64bit
I5 2310 2,9 ghz(beter dan de recommended cpu)
Windows 8.1 64 bits.
12 GB ram
Ik kan het spel gewoon goed draaien op medium met 65 fps. Maar ik krijg om de minuut ongeveer een frame drop naar de 20/30 fps. Daarna kan ik het gewoon weer goed spelen.
Ik denk (hoop) dat dit nog word gefixt bij de release van bf4.

Hier boven zie je dat ik bf4 aan het spelen was.
[ Voor 6% gewijzigd door berry194 op 06-10-2013 14:51 ]
Ja dat is wel op 1440, alles ultra, res scaling op 120%.
Ik weet zeker dat als het spel straks uitkomt met nieuwere drivers hij nooit meer onder de 60 frames komt.
Kan nu wel SLI uitzetten maar die enkele keer dat het even naar 40 frames terugvalt stoort me niet zo.
Wat een onzin. Ze publiceren de minimum eisen voor het spel. Dan mag je toch verwachten dat als je dat minimum haalt, dat je het dan minimaal kan draaien? Dat je geen 60 fps haalt, dat begrijpt iedereen dan.Pykow schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 09:42:
Ik ben trouwens ook op inmiddels redelijk bejaarde hardware aan het spelen(*), maar dit is het spel dat mij over zou kunnen halen om te gaan upgraden. Wel grappig om gisteren dan even op de PS3 de beta te downloaden en ook werkelijk te kunnen spelen. Maar als je dan het spel online speelt, dan verlang je toch snel naar een PC-tje met muis en meer detail.
*
Core 2 duo 6750
4 GB DDR2
SSD Samsung 830 256 GB
460 GTX 2 GB
(p.s.: weet iemand een site waar je zou kunnen zien of het absoluut nodig is om alles te vervangen, of dat je met een upgrade van mobo + CPU+ RAM al een eind komt?)
[ Voor 7% gewijzigd door Armada op 06-10-2013 15:28 ]
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Heb de prio al eens op low gezet, maar helpt niet. Draai win7. Misschien een win8 proberen, maar dat is weer zoveel gezeik met installeren. Zucht. Crappy beta wat mij betreft. Ik stel mn pre-order iig uit, ondanks ik groot van ben van Bf3 (wat wel perfect draait op m'n imac).
Windows 7 64
Intel i7-920
6Gb ram
Ati 5770 met laatste drivers
Ik heb punkbuster al geherinstalleerd en van iemand op het BF4 forum zijn PB mappen geprobeerd. Helpt niets.
Dat het daarmee niet heel vloeiend zal lopen snap ik. Maar ik had op zijn minst verwacht de game te kunnen starten.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
perfoverlay.drawfps 1
worldrender.motionblurenable 0
worldrender.spotlightshadowmapresolution 256
worldrender.spotlightshadowmapenable 0
Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games
Alle tips geprobeerd en de user file weer naar de prullenbak. Speel nu gewoon standaard zonder fratsen en het spel draait soepel. Zo nu een dan een crash maar voorlopig laat ik het zo. Er zullen ongetwijfeld nieuwe drivers komen en aanpassingen in bf4.
Een upgrade naar win 8 zie ik niet zitten omdat er veel andere software draait en heb geen zin om een dag bezig te zijn om alles weer opnieuw te installeren.
[ Voor 6% gewijzigd door TecTo op 06-10-2013 16:54 ]
Ik heb er vandaag wel even wat tijd genomen om Windows 8 er op te zetten, en kan het alleen maar aan raden.TecTo schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 16:52:
Een upgrade naar win 8 zie ik niet zitten omdat er veel andere software draait en heb geen zin om een dag bezig te zijn om alles weer opnieuw te installeren.
Geen problemen met stutters meer nu, de game loopt soepel.
Moet erbij zeggen dat ik "maar" een 2gb videokaart heb, maar merk niks geks nog.
Win7
320.49
Dan heb jij geluk.Firedre schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 17:40:
Vandaag gedownload en gaan gamen, niets veranderd, draait gewoon prima.
Win7
320.49
Bij mij draaide het dramatisch op W7, en de oplossing lag bij het installeren van Windows 8.
Als het goed draait hoef je niks te doen, maar gaf aan dat het een oplossing kan zijn voor mensen die wel problemen ondervonden.
Draai trouwens windows 8.1 rtm dus dat kan ook uitmaken.
1.) af en toe vastloper van de game bij map wissel (gebeurde ook bij BF3 in de 1ste weken)
2.) af en toe een soort van lag (echter geen framedrop of hogere ping)
Haal gemiddeld rond de 68FPS op 1920 x 1200 met alles op Ultra
af en toe een drop naar 56 en pieken naar 75FPS
Windows 8 (64)
Intel Core i7 4770K @ 4.4Ghz
Nvidia GTX770 OC 2GB
16GB (2x8GB @1666mhz)
128GB SSD Vertex 3
The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Windows 7 draait ook prima! Huisgenootje heeft de zelfde setup als ik alleen een snellere cpu en die haalt vrijwel de zelfde fps, soms iets hoger. En dat met alle problemen die Haswel heeft. Dice legt je niks op, en sorry hoor, maar ik vind het logish dat je OS je hardware wel een beetje moet matchen, je gaat natuurlijk geen game pc bouwen met xp erop.Jeroenneman schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 18:12:
Ze verrekken maar lekker daar bij DICE, ik ga toch geen ander OS installen om een spelletje fatsoenlijk te kunnen spelen. (En dan al helemaal geen shitty tablet OS)
in taskmanager bf4.exe afsluitenNielsjeNL schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 19:31:
Iemand anders ook last van Battlelog die blijft aangeven dat hij niet kan communiceren met BF4 als hij een keertje crashed na het laden? Ik kom er nu niet meer in en ik mag geen andere battlelog game meer opstarten omdat BF4 kennelijk nog bezig is.
Manman, jij het er wel verstand van he? Win8 dezer dagen een shitty OS noemen _is_ ontzettend dom.Jeroenneman schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 18:12:
Ze verrekken maar lekker daar bij DICE, ik ga toch geen ander OS installen om een spelletje fatsoenlijk te kunnen spelen. (En dan al helemaal geen shitty tablet OS)

Als ik jou was stapte ik zsm over.
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
De meesten vinden de interface *** en dat is begrijpelijk met die apps etc.warhamstr schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 20:29:
[...]
Manman, jij het er wel verstand van he? Win8 dezer dagen een shitty OS noemen _is_ ontzettend dom.![]()
Maar je gooit gewoon de classic shell erop en het is opgelost.
Bij het opstarten kom je gewoon direct op het bureaublad en je hebt een mooi icoontje rechtsonderin net als W7.
Over fps gesproken weet ik niet hoeveel ik speel maar denk wel rond de 60 min of meer met 331.40 beta driver.
Mijn systeem ziet er zo uit:
WINDOWS 7 Ultimate SP1 64bit
LG FLATRON W2253V 1920x1080
Asus Sabertooth x79
i7 3960x met 3.9ghz turbo boost.
4x 2gb is 8gb G.Skill ECO 1600mhz in quad channel
GPU is MSI gtx 770 Lightning 2gb met 1254mhz boost clock.
PSU is 700watt Coolermaster Silent Pro Gold
Zalman CNPS12X cooler
Creative X-Fi Titanium Fatal1ty Professional Series
[ Voor 4% gewijzigd door noerie op 07-10-2013 09:48 ]
Welliswaar niet op FullHD maar op 1366*7 nogwat maar dat zal nog wel opgepoetst worden.
Aangezien ik BF3 wel op FullHD kan spelen.
i7 met 6GB en Geforce 560Ti
Bijna geen framedrops en gemiddeld rond de 80fps op Ultra (geen AA)
Dit overigens met een GTX660 in SLI.
Gebruik wel Windows 8 met de béta drivers van nVidia.
Wat mij trouwens wel opvalt dat de game erg zwaar leunt op mijn cpu...
Tijdens het spelen zit mijn cpu constant op 100% load

[ Voor 24% gewijzigd door DutchCrownNL op 07-10-2013 11:22 ]
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Heel veel mensen willen toch het liefst 60FPS halen, maar 30FPS is ook speelbaar voor sommige (en vooral de ontwikkelaar vinden dit nog speelbaar)Armada schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 15:27:
[...]
Wat een onzin. Ze publiceren de minimum eisen voor het spel. Dan mag je toch verwachten dat als je dat minimum haalt, dat je het dan minimaal kan draaien? Dat je geen 60 fps haalt, dat begrijpt iedereen dan.
Ik ben trouwens ook op inmiddels redelijk bejaarde hardware aan het spelen(*), maar dit is het spel dat mij over zou kunnen halen om te gaan upgraden. Wel grappig om gisteren dan even op de PS3 de beta te downloaden en ook werkelijk te kunnen spelen. Maar als je dan het spel online speelt, dan verlang je toch snel naar een PC-tje met muis en meer detail.
*
Core 2 duo 6750
4 GB DDR2
SSD Samsung 830 256 GB
460 GTX 2 GB
(p.s.: weet iemand een site waar je zou kunnen zien of het absoluut nodig is om alles te vervangen, of dat je met een upgrade van mobo + CPU+ RAM al een eind komt?)
Blijkbaar draait de game dus gewoon beter op windows 8 en zit daar het grootste probleem met de meeste hardware problemen. Het is geen onzin dat ik zeg dat je bij BF3 alles op ultra (en dan dus ook alle filters aan) dat je kaart 1.8 tot 2GB vram gebruikt. in BF4 zit ik op alles op high/ultra met veel filters hoog ingesteld ook op een verbruik van 2,1 GB minimaal Het is de eerste game die meer vraagt dan 2GB.
ik haal dan ook 85 FPS gemiddeld.
Maar steeds die verhalen dat de Beta bagger is etc, vindt ik echt onzin als je wilt kijken naar hardware.
Wat ik maar bedoel te zeggen, is als je niet aan de eissen doet die ze aanbevelen, zal de Beta niet goed draaien zover dat nu al duidelijk is geworden. natuurlijk kan je verwachten dat DiCE de game nog gaat optimaliseren.
Meh, shit zou ik niet zeggen, maar het heeft eigenlijk geen meerwaarde boven 7.warhamstr schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 20:29:
[...]
Manman, jij het er wel verstand van he? Win8 dezer dagen een shitty OS noemen _is_ ontzettend dom.![]()
Mechwarrior Online: Flapdrol
Wel voor BF4haarbal schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:20:
[...]
Meh, shit zou ik niet zeggen, maar het heeft eigenlijk geen meerwaarde boven 7.
Snap ook wel dat mensen voor 1 game niet willen over stappen, en als je geen problemen hebt met W7 dan zou ik het lekker zo laten.
Maar ik zou op een bepaald moment wel overstappen, omdat de nieuwere games meer op W8 gericht gaan worden neem ik aan.
Mechwarrior Online: Flapdrol
Mijn systeem:
Windows 7
Intel i5 2500k @ 4.2 ghz
Asrock Z68 Pro3
AMD Radeon 6790 @ 1ghz
8 gb Ram
BF3 draait rond de 40-50fps
Bij battlefield 4 maakt het niet uit welke grafische instellingen ik gebruik, max blijft 10 fps.
Daarom leek de CPU ook al het probleem.
Denk niet dat ik er wat aan kan doen. Wachten dus en hopen dat DICE dit fixed.
Misschien even de openingspost lezen......................Pastapipo schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:33:
Ik krijg niet meer dan 10 FPS. Heb inderdaad ook 100% CPU load.
Mijn systeem:
Windows 7
Intel i5 2500k @ 4.2 ghz
Asrock Z68 Pro3
AMD Radeon 6790 @ 1ghz
8 gb Ram
BF3 draait rond de 40-50fps
Bij battlefield 4 maakt het niet uit welke grafische instellingen ik gebruik, max blijft 10 fps.
Daarom leek de CPU ook al het probleem.
Denk niet dat ik er wat aan kan doen. Wachten dus en hopen dat DICE dit fixed.
- Intel - iPhone 13 Pro - KTM - Steam: Wicked Pony -
Hoe kom je bij die VRAM usage, hoe meet je die? Volgens mij kun je geen real time VRAM usage meten, alleen allocated, dwz dat gebruikte geheugen langer opgespaard blijft alvorens het wordt opgeschoond om nieuwe data te laden. Heb je meer geheugen, dan blijft data langer gespaard, heb je minder dan wordt het eerder geschoond.Pykow schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:37:
[...]
Heel veel mensen willen toch het liefst 60FPS halen, maar 30FPS is ook speelbaar voor sommige (en vooral de ontwikkelaar vinden dit nog speelbaar)
Blijkbaar draait de game dus gewoon beter op windows 8 en zit daar het grootste probleem met de meeste hardware problemen. Het is geen onzin dat ik zeg dat je bij BF3 alles op ultra (en dan dus ook alle filters aan) dat je kaart 1.8 tot 2GB vram gebruikt. in BF4 zit ik op alles op high/ultra met veel filters hoog ingesteld ook op een verbruik van 2,1 GB minimaal Het is de eerste game die meer vraagt dan 2GB.
ik haal dan ook 85 FPS gemiddeld.
Maar steeds die verhalen dat de Beta bagger is etc, vindt ik echt onzin als je wilt kijken naar hardware.
Wat ik maar bedoel te zeggen, is als je niet aan de eissen doet die ze aanbevelen, zal de Beta niet goed draaien zover dat nu al duidelijk is geworden. natuurlijk kan je verwachten dat DiCE de game nog gaat optimaliseren.
Ik draai met 2 HD6870 1gb kaarten 1200p op ultra met 2*msaa BF3 op 60fps, en de bf4 beta draait met gemiddeld 45, eveneens ultra en 2*msaa. 4*msaa zou teveel zijn voor 1gb vram. Maar 3gb vram heb je dus pertinent niet nodig om goed te kunnen spelen in resoluties <1200p, zelfs als zou je AA vol aan willen zetten dan moet je aan 1,5gb ook voldoende hebben.
Wie geeft de juiste route om het in windows 8 werkend te krijgen.
Edit:

[ Voor 10% gewijzigd door TecTo op 07-10-2013 16:55 ]
if (!coffee) {
Work = false; }
Mijn oude game systeem en ook mijn huidige systeem werken beter op Windows 8 dan Windows 7.haarbal schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:14:
De dx11.1 features die door battlefield gebruikt worden kan je met windows 7 ook met een update krijgen. Er is geen technische reden waarom 7 echt slechter zou moeten draaien, misschien wordt er in de beta iets niet goed herkend? Ik denk niet dat de full ook beter op 8 zal draaien.
Qua functionaliteit niet echt een meerwaarden (je mist je start knop misschien, maar dat leer je wel af)
maar mijn pc start veeeeeeel sneller op, met dezelfde hardware en SSD.
Schone installatie Windows 7 was het opstarten rond de 20 seconde, met windows 8 geen schone installatie en veel data verbruikt is mijn opstart 8 seconde. (geteld met stopwatch)
Ik had het getest met MSI afterburner door een kwartiertje te spelen met verschillende settings, je ziet dan een peak in het grafiekje en maximaal wat hij heeft bereikt tijdens het spelen van een potje gamen.Croqy schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:38:
[...]
Hoe kom je bij die VRAM usage, hoe meet je die? Volgens mij kun je geen real time VRAM usage meten, alleen allocated, dwz dat gebruikte geheugen langer opgespaard blijft alvorens het wordt opgeschoond om nieuwe data te laden. Heb je meer geheugen, dan blijft data langer gespaard, heb je minder dan wordt het eerder geschoond.
Ik draai met 2 HD6870 1gb kaarten 1200p op ultra met 2*msaa BF3 op 60fps, en de bf4 beta draait met gemiddeld 45, eveneens ultra en 2*msaa. 4*msaa zou teveel zijn voor 1gb vram. Maar 3gb vram heb je dus pertinent niet nodig om goed te kunnen spelen in resoluties <1200p, zelfs als zou je AA vol aan willen zetten dan moet je aan 1,5gb ook voldoende hebben.
Op mijn huidige systeem staat alleen Chrome,skype,origin,BF3 en BF4 geïnstalleerd, dus verder niet echt grafische toepassingen. Daaruit heb ik mijn conclusie getrokken en via forums (bronnen kan ik niet meer terug vinden, maar ze kwamen overheen met mijn eigen bevindingen)
Heel slimTecTo schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 16:26:
Vandaag windows 8 install gedaan in dual boot. Maar krijg bf niet meer geinstalleerd. Het origin inlog scherm opnieuw gedownload maar met mijn email en password kom ik er niet meer in. Window 7 werkt nog wel.
Wie geeft de juiste route om het in windows 8 werkend te krijgen.
Edit:opgelost. Een . vergeten in mijn email adres
Met bijv. GPU-Z kun je volgensmij gewoon je GPU VRAM usage meten.Croqy schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:38:
[...]
Hoe kom je bij die VRAM usage, hoe meet je die? Volgens mij kun je geen real time VRAM usage meten, alleen allocated, dwz dat gebruikte geheugen langer opgespaard blijft alvorens het wordt opgeschoond om nieuwe data te laden. Heb je meer geheugen, dan blijft data langer gespaard, heb je minder dan wordt het eerder geschoond.
..............
PC Specs
Ik blijf een slechte FPS houden.. Ook de lagg wordt niet echt minder.. Heb geen extreme lagg. Maar zo soepel als BF3 draait. Zo slecht is het met deze beta.
Ik kan er simpelweg niet fijn mee spelen.. Of ik moet alles op ultraLOW zetten.. Dan wordt het enigszins acceptabel met 30fps..
Nu is mijn laptop geen high end ding.. Maar een stakker is het ook niet.
Wat vinden jullie ervan?

(windows 7 64bit)
Dit moet toch gewoon redelijk te spelen zijn ?
Dat kon idd met BF3 nog maar ik denk met deze niet. Videogeheugen is niet toerijkend. Daarnaast had BF3 daar ook nog wel moeite mee hoor. Moest destijds mijn 560GTX TI flink veroclocken ervoor.Barrycade schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 23:36:
OK, Geforce Experiance geinstalleerd en daarmee game optimalisatie gedaan tezamen met een clean install via de Geforce drivers. En ik speel weer soepel (gemiddeld 60 fps en hoger).
Welliswaar niet op FullHD maar op 1366*7 nogwat maar dat zal nog wel opgepoetst worden.
Aangezien ik BF3 wel op FullHD kan spelen.
i7 met 6GB en Geforce 560Ti
Want ik vertik 't om er een compleet nieuw OS of hardware ervoor aan te schaffen. Terwijl mijn huidige setup* ruimschoots voldoende moet zijn, enfin..
*W7 Ultimate x64
AMD FX-8120
2x HD4870x2
16GB DDR3
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Waarschijnlijk zal het met windows 8 een stuk beter draaien. Omdat het daar volgens DICE dus beter op gebouwd is....Xadeon schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 23:40:
Ik heb het opgegeven, na tal van zogenaamde oplossingen te hebben uitgeprobeerd. Maar ik blijf die verdomde Directx error houden. Als dat bij de official release nog steeds het geval is, geld terug en verder met BF3.
Want ik vertik 't om er een compleet nieuw OS of hardware ervoor aan te schaffen. Terwijl mijn huidige setup* ruimschoots voldoende moet zijn, enfin..
*W7 Ultimate x64
AMD FX-8120
2x HD4870x2
16GB DDR3
Maar tot de prestaties gaan hier naar beneden...
Waar ik voorheen rond de 80FPS zat (stabiel) zit ik nu rond de 60...

Overigens de tip om BF4.exe een lagere prioriteit te geven in taakbeheer maakt hier geen verschil, cpu blijft hier op 100% lopen.
[ Voor 91% gewijzigd door DutchCrownNL op 08-10-2013 09:13 ]
Dan hangt dat ook nog van het systeem af. Er zijn systemen waar het wel op werkt. Driver update wordt opgenomen in de Openings Post.DutchCrownNL schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 09:04:
Hier net ook de update binnen gekregen van BF4.
Maar tot de prestaties gaan hier naar beneden...
Waar ik voorheen rond de 80FPS zat (stabiel) zit ik nu rond de 60...![]()
Overigens de tip om BF4.exe een lagere prioriteit te geven in taakbeheer maakt hier geen verschil, cpu blijft hier op 100% lopen.
Lijkt me niet dat het aan het systeem ligt, draai overigens ook de beta drivers van nVidia.jordyktm schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 09:29:
[...]
Dan hangt dat ook nog van het systeem af. Er zijn systemen waar het wel op werkt. Driver update wordt opgenomen in de Openings Post.
Misschien even proberen met de "oude" drivers.
---RAWE CEEK!!!---
Jup 331.40 hierNoFearCreations schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 09:43:
Welke beta driver gebruiken jullie? 331.40?
---RAWE CEEK!!!---
Lasteraar schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 19:09:
Nou..
Ik blijf een slechte FPS houden.. Ook de lagg wordt niet echt minder.. Heb geen extreme lagg. Maar zo soepel als BF3 draait. Zo slecht is het met deze beta.
Ik kan er simpelweg niet fijn mee spelen.. Of ik moet alles op ultraLOW zetten.. Dan wordt het enigszins acceptabel met 30fps..
Nu is mijn laptop geen high end ding.. Maar een stakker is het ook niet.
Wat vinden jullie ervan?
[afbeelding]
(windows 7 64bit)
Dit moet toch gewoon redelijk te spelen zijn ?
Ik ben nu juist weer de "oude" 327.23 aan het installerenNoFearCreations schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 09:49:
Ga ik die ook ff proberen, wil me FPS toch weer boven de 40 hebben.

---RAWE CEEK!!!---
if (!coffee) {
Work = false; }
BF4 schakelt terug van Ultra naar High en haal met moeite de 65 FPS...
Speel nu al een paar dagen BF4 Beta, Me systeem geeft aan dat is 95% belast is en heb last van lag tijdens het gamen.
Mijn systeem is:
I Core 5 3570 K draaied op 4 ghz
12 GB DDR3 1333 Corsiar
Asrock Z77 Extreme 4
EVGA GTX 660 Ti FTW Sig2.
Windows 7 64bit
Heeft nog iemand een idee waardoor het zou kunnen komen?
Had verwacht dat dit systeem het wel aan zou kunnen. Plus BF4 Beta heb je nog niet alle functionaliteit wat we nog gaan krijgen In eind oktober. Kan nog geen gebouwen laten instorten.
Grtz mike
Dit is al meerdere malen aangegeven en je bent absoluut niet de enige.Moglie38 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 10:43:
Beste Tweakers,
Speel nu al een paar dagen BF4 Beta, Me systeem geeft aan dat is 95% belast is en heb last van lag tijdens het gamen.
Mijn systeem is:
I Core 5 3570 K draaied op 4 ghz
12 GB DDR3 1333 Corsiar
Asrock Z77 Extreme 4
EVGA GTX 660 Ti FTW Sig2.
Windows 7 64bit
Heeft nog iemand een idee waardoor het zou kunnen komen?
Had verwacht dat dit systeem het wel aan zou kunnen. Plus BF4 Beta heb je nog niet alle functionaliteit wat we nog gaan krijgen In eind oktober. Kan nog geen gebouwen laten instorten.
Grtz mike
Heb vrijwel het zelfde systeem, alleen dan een GTX 660 non ti in SLI, maar ook daarmee heb ik ingame lag (framedrops).
In de openingspost staat een (mogelijke) oplossing voor de framedrops (taakbeheer BF4.exe lage prioriteit geven ipv normaal).
Verder is het wachten op goede drivers vanuit (in dit geval) nVidia en de optimalisaties vanuit EA/DICE
---RAWE CEEK!!!---
Maar niks wat het echt onspeelbaar maakt en in lijn wat redelijk lijkt bij een beta driver en game.
PC Specs
Dit topic is gesloten.