redwing schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:33:
[...]
Met die reactie ben ik het dan ook niet helemaal eens. Iemand die probeert mensen te overtuigen maar zelf laat zien dat hij het ook niet zo nauw neemt zal mij niet makkelijk kunnen overtuigen. Ik laat me veel makkelijker overtuigen door iemand die zelf laat zien dat hij goed bezig is dan iemand die dat niet doet.
In dit geval vind ik zo'n reis dan ook iets dat veel afbreuk doet aan je verhaal hier.
Niet zo nauw nemen? Ik heb nog nooit een auto gehad en ik rijd amper met andere auto's of het OV, maar omdat ik om de paar jaar eens het vliegtuig neem vind je de feiten die ik hier presenteer (en niets met mij te maken hebben) minder geloofwaardig? Overdrijven is ook een vak. Alsof de autogebruikers hier nooit het vliegtuig nemen. Op de boodschapper schieten is gemakkelijker dan eens in de spiegel kijken.
In de winter rijd ik 's ochtends vaak bij vriestemperaturen naar mijn werk, in de zomer zonder airco al zwetend naar huis, de regen mag met bakken uit de hemel vallen, het houdt me niet tegen met de fiets. Maar ik ben niet geloofwaardig hoor
En zoals ik al meermaals zei is milieu slechts een deel van mijn betoog.
[...]
Ik heb 20 jaar tegen een snelweg aan gewoond en woon er nu 2 km van af. Ik heb nog nooit last gehad van het verkeer. Het meest vervelende was dat er geluidsschermen werden geplaatst omdat dat moest volgens allerlei regeltjes. Dit ondanks dat niemand last had van de snelweg en de meerderheid zo'n lelijk scherm niet zagen zitten. Vorig jaar heb ik een jaar in Z-Korea gezeten (vlakbij Seoul) en ook daar heb ik nooit last gehad van het verkeer. Het rijdt voor geen meter door, maar dat weet je en dus houd je er rekening mee met vertrek tijd.
De dagelijkse files zorgen anders wel voor een heleboel frustraties, de toenemende verkeersagressie spreekt ook boekdelen. Auto's worden vanwege de overlast steeds meer geband uit stadscentra. De overheid wil mensen uit de auto en op de fiets. Dus het is niet zo dat er niets aan de hand is. Ik vind het voortdurende geraas en stank langs drukke wegen wel hinderlijk, misschien zou je ipv 2 km eens 2 meter van een drukke weg moeten wonen, zonder schermen tussen

De uitstoot van vliegtuigen bagatelliseren vind ik dan ook niet kloppen. Ze vervuilen meer dan auto's (per km/per inzittende) en zijn daarmee schadelijker dan een auto.
[...]
Maar je bent ook veel vervuilender bezig.
Ongeveer even vervuilend volgens die grafiek, tenzij je passagiers meeneemt in de auto.
Maar het ging dus over aantal doden per afgelegde kilometer, waarbij een auto nooit een vliegtuig kan verslaan.
Tsurany schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:55:
[...]
Het is gewoon de typische eco maffia, waar ik jou ondertussen ook onder schaar, die valse informatie gebruikt om hun standpunten er door te trappen. We weten allemaal dat er voor het goedkoopste treinabonnement gekozen wordt terwijl aan de andere kant weer een veel duurdere auto gekozen wordt die veel (onnodige) luxe mee brengt. Waarom geen Volkswagen UP? Of een Renault Twingo? Nee, het moet direct een wagen van ruim 20.000 euro zijn die nieuw aangeschaft wordt. Vervolgens wordt er absoluut geen rekening gehouden met comfort, reistijd, praktisch gemak. Enkel even wat getalletjes regelen en ja, dan komt de auto er zeer duur uit.
'Eco maffia' omdat ik het autogebruik aan de kaak stel, get a life.
Ik dacht dat ik gezegd had dat het slechts een voorbeeld is, voel je vrij om de berekening voor een goedkopere auto met ons te delen ipv alles af te breken.
En hoe ga je 'comfort, reistijd, praktisch gemak' in geld uitdrukken? Bestaat daar een algoritme voor?
Die 21000 euro ligt trouwens onder het gemiddelde:
De gemiddelde prijs van personenauto's stijgt volgend jaar naar een recordhoogte van 25.000 euro. Dat heeft het Center for Automotive Research (CAR), onderdeel van de universiteit van Duisburg-Essen, dinsdag bekendgemaakt.
Wat moet het leuk zijn om tot de 'high society' te behoren

Met zo'n mentaliteit hoor je idd alleen thuis in je metalen cocon.
Sissors schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:22:
[...]
Vaak vind ik dat je een punt hebt, maar deze slaat totaal niet op de Nederlandse situatie. Je krijgt maar 769 euro voor 25.300km in belgië? In Nederland is 19cent per kilometer redelijk standaard zover ik weet. Dan hebben we het over 4800 euro die je ontvangt. Moet je daarmee je dingetje uitrekenen.
Tja, er lezen ook Belgen mee
JimDB in "Heeft de auto toekomst?"
[
Voor 8% gewijzigd door
Verwijderd op 14-10-2013 15:35
]