Ook ik vind dat Cyberblizzard een mooi topic neer heeft weten te zetten. Heeft me echter "wegens omstandigheden" wel 3 dagen gekost 'm van voor tot achter door te lezen, "tussen de bedrijven door". Jammer dat hij wellicht niet de credits in ontvangst kan nemen, die hij naar mijn mening hier wel voor verdient heeft.
Na mijn bezoek aan
Hoe (en hoeveel) spaart de tweaker? topic, sloeg deze om naar
besparen i.p.v. sparen. Vanaf 21 augustus komt daar de auto aan bod:
!null in "Hoe (en hoeveel) spaart de tweaker?".
Ik heb me daareens in zitten verdiepen, 2 courante auto's voor de deur. Wat zou ik als alternatief kunnen uitvoeren. Ben me eens gaan verdiepen:
Auto: 29KM
Fiets: 25KM
Fietsen is nu echt geen optie, niet omdat ik geen doorzettingsvermogen heb, maar gewoonweg, dat 25KM opeens wel een erg grote afstand is. 15KM had misschien wel te doen geweest. Wellicht wel leuk om dit aankomende voorjaar mee te starten, Electrische fiets is gewoon geen optie (te hoge aanschafprijs).(Maar kom hier later op terug*)
Ik was dus op zoek naar een ander alternatief, blijkt er een 1 op 1 busverbinding te bestaan, bushaltes 700M van mijn huis, 1200M van mijn werkgever. Die ook nogeens tussen 06:00 en 07:00uur iedere 15min vertrekt

Kosten heenreis (spits) E3,50. Kosten terugreis (dal) E2,55
Ben meteen op 28-08 gestart, en enorm bevallen. Wat ik "normaal" zat te internetten voor vertrek, doe ik nu tijdens de rit, of even een uiltje knappen of een mooi muziekstuk beluisteren.
58KM vv. voor E6,05, daar kun je nog nieteens benzine voor tanken a E1,75 de liter bij 1:15.
1 van de "heilige koeien" uit ons gezin staat nu dus bij een ander te grazen. Doordat we er nog 1 overhebben, hebben we wel altijd nog de vrijheid weten te behouden die we "gewend" waren. Bijvoorbeeld uitstapjes op Zondag naar België, nog voordat de OV-dienstregeling begint

zegmaar.
Kortom: Als er goede alternatieven zijn, dan zijn mensen die echt wel bereid om met beide handen aan te pakken. Wellicht gaat dan zelfs de 2e auto eruit, alhoewel ik die kans zeer klein acht.
*Mmmm, nu ik dit stukje tekst zo zit te typen, bedenk ik me opeens, dat een vv. Busrit ook E6,05 kost. Electrische fiets moet toch wel lukken voor E1000 (overjarig, niet modieus), 16 werkbare dagen in de maand: 1000/6.05 = 165 dagen /16 = 10,33 maanden, en is afbetaald.
Het is verder ook maar de vraag hoelang die E6,05 in stand kan blijven (zwaar gesubsidieerd met centjes van de provincie).