Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icratox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 14:13
Mja ik durf het ook niet te zeggen, ik heb nooit gebruik gemaakt van de allshare functies, vooral nu ik een chromecast heb die al voldoet voor wat ik nodig heb (al zal die in functionaliteit niet hetzelfde zijn).

Ik heb nu met CM ook geen allshare applicaties er meer op staan (ook niet geinstalleerd via de store). Kwam er een melding in beeld dat het met Root niet werkte? Je kunt root namelijk uitschakelen in CM, al weet ik niet of dat een oplossing zal zijn zoals Miki hierboven al zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-01 19:13
icratox schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 05:25:
Ik vraag me af of dat niet gaat om de Samsung aangepaste versie van Android 4.3. Ik heb momenteel mijn S3 op Cm 10.2 (4.3.1) en hij heeft nog nooit zo goed gedraaid. (ff afkloppen)
Hoe is de camerafunctie? Ik wil CM ook proberen maar ik gebruik de camera vaak en ik heb gelezen dat de camera in CM niet goed zou functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 19:56
Amboe schreef op zondag 17 november 2013 @ 11:48:
[...]

Hoe is de camerafunctie? Ik wil CM ook proberen maar ik gebruik de camera vaak en ik heb gelezen dat de camera in CM niet goed zou functioneren.
[Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:20

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Echt he. Ik zit er steeds meer aan te denken om mijn S3 te verkopen.

Naast de Technische/Software problemen ondervind ik nog meer hinder. En dát irriteert me mateloos. Én Samsung kan er niks aan mij. Ik ben degene met een bug.

Het gebeurd vaak... Heel vaak dat ik tijdens het bellen (Ben een bewegelijk type) mijn beltoon/trillen uitzet, ergens in de settings zit, dat ineens Wifi uitstaat. Echt. Het wordt vervelend...

Zal ook wel met me oor te maken hebben. Op el huistelefoon heb ik iedere keer het muteknopje te pakken.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 22:38
technomania schreef op zondag 17 november 2013 @ 15:02:
Echt he. Ik zit er steeds meer aan te denken om mijn S3 te verkopen.

Naast de Technische/Software problemen ondervind ik nog meer hinder. En dát irriteert me mateloos. Én Samsung kan er niks aan mij. Ik ben degene met een bug.

Het gebeurd vaak... Heel vaak dat ik tijdens het bellen (Ben een bewegelijk type) mijn beltoon/trillen uitzet, ergens in de settings zit, dat ineens Wifi uitstaat. Echt. Het wordt vervelend...

Zal ook wel met me oor te maken hebben. Op el huistelefoon heb ik iedere keer het muteknopje te pakken.
Hou je de telefoon wel strak tegen je oor? Het scherm gaat dan uit waardoor je niks kan indrukken. ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Ehh. Nee... goede tip. Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoma666
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-07-2022
Hmm heb dit weekend enkele updates geïnstalleerd (o.a. Hangouts) en plots draint de Messaging app massaal mijn batterij... Nog iemand last van? Zit nog op de officiële 4.1.2

*Update* Heb dit kunnen oplossen door bij de messaging app 'automatisch ontvangen' uit te zetten. Dit schakelt blijkbaar het automatisch ontvangen van MMS berichten uit. Waarschijnlijk had ie dus ergens een probleem om MMS te ontvangen/versturen.

[ Voor 41% gewijzigd door Yoma666 op 18-11-2013 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

je kan ook na het invoeren van de bel-actie met een korte druk op de powertoets het scherm uitschakelen, je kan dan prima doorbellen maar niets per ongeluk aantikken op het scherm. Door op de powertoets te drukken gaat het scherm ook weer aan. Ik gebruik het vaak i.c.m. het bellen met kleine kinderen.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:39
Les net (pas) dat de Android 4.3 update is stilgelegd wegens veel klachten van gebruikers over instabiliteit en mindere accuduur. http://nl.hardware.info/n...android-43-voor-galaxy-s3

Zit over na te denken om maar een keer een custom rom erop te zetten. Nu moeten we nog langer wachten ... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 24-09 13:01
Ik zou zeggen, waarom niet? Weinig (geen) risico tegenwoordig... En voor een Tweaker nog leuk ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Ik zie net ineens dat ik een nieuw icoontje heb gekregen bij mn apps, zonder iets geïnstalleerd te hebben. "Play Magazines" heet het. Kan er verder niets mee want schijnbaar is het niet beschikbaar in mijn land.
Vind het echter wel vervelend als google zomaar apps kan installeren zonder dat ik het weet.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:02
BMW_M3 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 15:46:
Ik zie net ineens dat ik een nieuw icoontje heb gekregen bij mn apps, zonder iets geïnstalleerd te hebben. "Play Magazines" heet het. Kan er verder niets mee want schijnbaar is het niet beschikbaar in mijn land.
Vind het echter wel vervelend als google zomaar apps kan installeren zonder dat ik het weet.
Google kan nog veel meer zonder dat je daar invloed op hebt. Google Talk is ook plots verdwenen voor Hangouts maar ze kunnen ook vanaf afstand apps verwijderen. Gelukkig doet Google dat alleen met malware maar het geeft je wel voldoende indruk denk ik welke mogelijkheden Google heeft ;)
Maak je trouwens niet al teveel zorgen, dit is meer hoe Google omgaat met nieuwe services i.c.m. updates. Apple en Microsoft hebben voor hun mobiele platformen een andere insteek waardoor dit misschien ongemakkelijk kan overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin1992
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-01-2022
BMW_M3 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 15:46:
Bedoel je niet toevallig "Play Kiosk"? Deze is vandaag bij mij ook zichtbaar geworden. Hij werkt ook. Wel handig opzich, kun je allerlei nieuwsfeeds aan koppelen. Standaard zit Autoweek, Nu.nl etc er al op. Bij Autoweek kun je dan ook gelijk hun video's bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-09 12:50
Heb ik hier inderdaad ook, heb de app meteen uitgeschakeld via applicatiebeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In maart ga ik een weekje naar de USA, en in het vliegtuig wil ik graag wat films/series kijken om de tijd door te komen. Die films die ze in het vliegtuig hebben, die heb ik meestal al gezien.

Nu zat ik te denken om een extra accu te kopen en kwam ik deze tegen:
LINK

Deze is 4x de normale capaciteit. Ik betwijfel of dat zo is, maar als ik er langer mee kan doen is dat prima.

Heeft er iemand ervaring met deze accu's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:00:
In maart ga ik een weekje naar de USA, en in het vliegtuig wil ik graag wat films/series kijken om de tijd door te komen. Die films die ze in het vliegtuig hebben, die heb ik meestal al gezien.

LINK

Deze is 4x de normale capaciteit. Ik betwijfel of dat zo is, maar als ik er langer mee kan doen is dat prima.

Overdrijven is natuurlijk ook een vak, maar 4800 mAh is grofweg 2,3 x het origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:33
Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:00:

LINK

Wat ik heb gedaan is 4 accus kopen van 2-3 € per stuk, en die allemaal opladen. Waren niet even goed als de originele, en je kan ze maar 5 keer opladen, maar werkt prima voor jouw doeleind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand problemen dat het touchscreen niets meer wil doen? heb div roms geprobeerd nu weer terug naar de orginele zelfs maar het scherm werkt niet meer.......hij is niet gevallen waardoor het zou kunnen dus erg vreemd??

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-09 16:35
Afgelopen weekend kreeg ik een update binnen. Ik dacht eerst dat het misschien om een android update zou gaan. Helaas bleek dit niet zo te zijn.

Wat er precies is geupdate weet ik niet, maar de telefoon is hierna wel veeeeeeel trager geworden en de batterijduur is echt opeens om te janken. 's morgen uit de lader. 20 min muziek op de fiets dan tot 17:00 standby in de broekzak, dan staat de batterij op 19%.

Dit is echt direct na de "update". (gewoon stock versie) Meer mensen die hetzelfde ervaren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07 17:38
Steefmeister schreef op woensdag 27 november 2013 @ 17:45:
Afgelopen weekend kreeg ik een update binnen. Ik dacht eerst dat het misschien om een android update zou gaan. Helaas bleek dit niet zo te zijn.

Wat er precies is geupdate weet ik niet, maar de telefoon is hierna wel veeeeeeel trager geworden en de batterijduur is echt opeens om te janken. 's morgen uit de lader. 20 min muziek op de fiets dan tot 17:00 standby in de broekzak, dan staat de batterij op 19%.

Dit is echt direct na de "update". (gewoon stock versie) Meer mensen die hetzelfde ervaren??
Soms helpt een koude restart (battery eruit en er weer in)... en anders snel op MP zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 10:29
krijg nu ook via mijn provider een update aangeboden voor de S3, dus dat zal wel die nieuwe adroid zijn....ik begrijp dat ik deze nog beter even over kan slaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-09 18:44

TommieW

Numa numa.

Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:55:
Iemand problemen dat het touchscreen niets meer wil doen? heb div roms geprobeerd nu weer terug naar de orginele zelfs maar het scherm werkt niet meer.......hij is niet gevallen waardoor het zou kunnen dus erg vreemd??

Bedankt
Toevalig niet een keer per ongeluk de ROM van een Note geflashed? Zo ja, dan is je touchscreen doorgebrand.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-09 16:35
DIKKEHENK schreef op woensdag 27 november 2013 @ 23:20:
krijg nu ook via mijn provider een update aangeboden voor de S3, dus dat zal wel die nieuwe adroid zijn....ik begrijp dat ik deze nog beter even over kan slaan ?
Ik zeg: DOEN

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:12
DIKKEHENK schreef op woensdag 27 november 2013 @ 23:20:
Staat er geen beschrijving bij? Hoe groot is de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 20:37
Ik heb net een Galaxy S3 gekocht, maar blijkbaar heeft dat ding een regio lock die het onmogelijk maakt hem te gebruiken met een niet Europese SIM kaart. Volgens verhalen op het internet zou die lock moeten verdwijnen als minstens 5 minuten met een Europese SIM is gebeld. Dit blijkt helaas niet echt te werken, ik krijg nog steeds een bericht als "sim network unlock pin"...

Maandag maar eens het service center van Samsung bellen in de hoop ze me zo'n unlock code kunnen geven. Anders gaat die retour, en wordt het een Nexus 4 ofzo...

Goed bezig Samsung, om het onmogelijk te maken dit ding buiten Europa met een lokale SIM te gebruiken. Erg handig als je veel reist.

[ Voor 11% gewijzigd door robbert op 01-12-2013 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Zover ik weet heeft de S3 geen regio lock. Weet je wel heel zeker dat je een simlock vrije hebt gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TommieW schreef op zondag 01 december 2013 @ 09:42:
Zo ver ik weet heeft de S3 geen regio lock. Weet je wel heel zeker dat je een simlock vrije hebt gekocht?
Nieuwe S3's hebben weldegelijk een regiolock;
nieuws: Samsung: nieuw geleverde Galaxy Note- en S-toestellen hebben regiolock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Jemig, wat een stel complete idioten zijn het bij Samsumg. Blijkbaar gaat het een week kosten om een unlock code op te sturen om die belachelijke regio lock van de telefoon af te halen...

De alternatieven zijn momenteel:
• Een week wachten op Samsung (nadeel: aan de telefoon kwamen ze over als imcompetent, dus de vraag is of dit daadwerkelijk gaat werken)
• Ding terugsturen en een Nexus 4 nemen (nadeel; kost me minstens een week, en de Nexus 4 heeft geen SD kaart, verwisselbare batterij, en een glazen achterkant die breekt)
Google Play: [root] RegionLock Away Geen idee of het werkt, hij heeft het blijkbaar enkel getest met een Note 3 (nadeel: root nodig).
• Unlock code kopen via een of andere vage bron op het internet (nadeel: grote kans opgelicht te worden)

Iemand andere/betere suggesties?

[ Voor 70% gewijzigd door robbert op 02-12-2013 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik zou duidelijk voor de RegionLock Away optie gaan. Rooten is een kwestie van een paar minuten, en dan kan je gelijk wat andere bloatware weghalen die je batterij leegslurpt. Als het niet werkt heb je dat in ieder geval nog als voordeel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 13:49

Arfman

Drome!

Bovendien is de ontwikkelaar van RegionLock ChainFire, een goede en betrouwbare devver. Mocht het niet werken dan zal hij je zeer waarschijnlijk wel helpen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
@ajent2 Dit lijkt verdomd veel op de nieuwe firmware..

Huidige firmwareversie : PDA:MA2 / PHONE:LK3 / CSC:MA2 (TNL)
Laatste firmwareversie : PDA:MU8 / PHONE:MU1 / CSC:MU5 (TNL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
Ik zie nu bij samfirmware dat het deze is :
http://www.sammobile.com/...-I9300&pcode=TNL#firmware
Dus geen nieuwe android versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Apart dat je nog een update krijgt voor 4.1.2.
Hopelijk komt 4.3 nu toch echt snel, inmiddels zijn ze ook begonnen met de Note 2 update, dus de S3 problemen mogen nu toch wel eens opgelost worden.

[ Voor 39% gewijzigd door Arjant2 op 03-12-2013 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedomfighter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:44
gwystyl schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:44:
Ik zou duidelijk voor de RegionLock Away optie gaan. Rooten is een kwestie van een paar minuten, en dan kan je gelijk wat andere bloatware weghalen die je batterij leegslurpt. Als het niet werkt heb je dat in ieder geval nog als voordeel :).
Un-rooten gaat ook heel gemakkelijk.

Triangle-away er overheen flashen en officiele firmware weer overheen flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
robbert schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:18:
Jemig, wat een stel complete idioten zijn het bij Samsumg. Blijkbaar gaat het een week kosten om een unlock code op te sturen om die belachelijke regio lock van de telefoon af te halen...

De alternatieven zijn momenteel:
• Een week wachten op Samsung (nadeel: aan de telefoon kwamen ze over als imcompetent, dus de vraag is of dit daadwerkelijk gaat werken)
• Ding terugsturen en een Nexus 4 nemen (nadeel; kost me minstens een week, en de Nexus 4 heeft geen SD kaart, verwisselbare batterij, en een glazen achterkant die breekt)
Google Play: [root] RegionLock Away Geen idee of het werkt, hij heeft het blijkbaar enkel getest met een Note 3 (nadeel: root nodig).
• Unlock code kopen via een of andere vage bron op het internet (nadeel: grote kans opgelicht te worden)

Iemand andere/betere suggesties?
Gewoon omruilen voor een Nexus 4, ben je ook meteen verlost van het "update" probleem. Ik heb dan wel zelf een S3 maar ik raad het je af tenzij je het echt te doen is om de batterij en uitbreidbaar geheugen.

Top 3 ergernissen:
  1. Touchwizz zuigt apenballen
  2. Betrouwbare stabiele updates uitbrengen lijkt Samsung niet te kunnen
  3. Fatsoenlijke custom support is ver te zoeken door gebruik van de Exynos soc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
Ik vind de S3 een erg fijn toestel, maar mijn eerstvolgende toestel zal zeker geen Samsung worden. De perikelen rondom regio lock's, de matige ondersteuning voor alternatieve firmwares en de bloated versie van de meegeleverde Android zijn daarvan de reden. Als je wilt Tweaken dan is Samsung even niet de fabrikant die je wilt hebben. Erg jammer, dat wel, want qua hardware is er met hun spullen niets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KornoPoning
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-01 21:16
Beste Tweakers,

Ik heb een vraagje en kon er tot nu toe nog geen (duidelijk) antwoord op vinden. Ik heb vorig jaar een S3 gekocht op internet (midimedia) en daar staat firmware versie I9300XXEMRH op. Dit is de Duitse Vodafone versie kwam ik net achter (dank @DikkeHenk). Kan ik dan via Kies de unbranded versie er op zetten is mijn vraag. Of moet ik hier mijn toestel voor rooten?

Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wurtul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-09 15:23

Wurtul

simon says.....

Je kunt via Odin de standaard Nederlandse versie (PHN) installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KornoPoning
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-01 21:16
Ah, heel mooi dank voor de reply!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
robbert schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:18:
Ding terugsturen en een Nexus 4 nemen (nadeel; kost me minstens een week, en de Nexus 4 heeft geen SD kaart, verwisselbare batterij, en een glazen achterkant die breekt)
Nou, middels een regio unlock code ontvangen van Samsung. Echter, als ik in Nederland een Chinese SIM krijg, de code invul, krijg ik nog steeds "Network unlock request unsuccesful".

De Samsung helpdesk medewerker geeft me een rammelend verhaal dat het wel zou moeten werken als ik ter plaatse ben, maar op eerlijk te zijn heb ik weinig vertrouwen in zijn competentie.

Iemand een idee? Heeft die netwerk verbinding met het lokale (in dit geval Chinese) netwerk nodig om de lock op te heffen middels die code?

[edit] Ik las ergens dat het zou kunnen komen omdat ik te vaak een verkeerde code in heb getyped. Maar ook na een reset (batterij eruit, volume omhoog, menu en power indrukken, factory reset) accepteert die de code niet.

[ Voor 12% gewijzigd door robbert op 05-12-2013 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
ok, update gedraaid, maar zo te zien knalt tmobile er gelijk & vooral even wat appies bij, zoals groupon en meer van dat soort rommel.
Gelukkig kan het er ook meteen weer af :)

android 4.1.2 is het dus nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Hopelijk) gefixte update van de S3 rolt weer uit. Kan niet wachten op de PHN versie die hopelijk geen bugs vertoont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Eindelijk goed nieuws dus.
Ik heb een Duitse DBT dus hopelijk rolt die ook snel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

DIKKEHENK schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:14:
ok, update gedraaid, maar zo te zien knalt tmobile er gelijk & vooral even wat appies bij, zoals groupon en meer van dat soort rommel.
Gelukkig kan het er ook meteen weer af :)

android 4.1.2 is het dus nog steeds.
Samsung kennende kan je wachten tot je een ons weegt, als je van hun software wilt waar geen bugs in zitten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:15

Sorcerer8472

Mens sana?

robbert schreef op donderdag 05 december 2013 @ 10:38:
[...]

Nou, middels een regio unlock code ontvangen van Samsung. Echter, als ik in Nederland een Chinese SIM krijg, de code invul, krijg ik nog steeds "Network unlock request unsuccesful".

De Samsung helpdesk medewerker geeft me een rammelend verhaal dat het wel zou moeten werken als ik ter plaatse ben, maar op eerlijk te zijn heb ik weinig vertrouwen in zijn competentie.

Iemand een idee? Heeft die netwerk verbinding met het lokale (in dit geval Chinese) netwerk nodig om de lock op te heffen middels die code?

[edit] Ik las ergens dat het zou kunnen komen omdat ik te vaak een verkeerde code in heb getyped. Maar ook na een reset (batterij eruit, volume omhoog, menu en power indrukken, factory reset) accepteert die de code niet.
Wellicht niet helemaal in jouw belang op korte termijn, maar ik zou 'm terugsturen. Laat ze maar zien dat het een heel erg ongewenst iets is, die regio lock. Denk dat er meer mensen last van hebben en dat het meer algemeen zal afschrikken dan dat het nuttig is en gunstige effecten heeft voor zowel Samsung als haar klanten...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Sorcerer8472 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 15:51:
[...]

Wellicht niet helemaal in jouw belang op korte termijn, maar ik zou 'm terugsturen. Laat ze maar zien dat het een heel erg ongewenst iets is, die regio lock. Denk dat er meer mensen last van hebben en dat het meer algemeen zal afschrikken dan dat het nuttig is en gunstige effecten heeft voor zowel Samsung als haar klanten...
Ja, al vanaf het moment dat ik die sticker op de doos zag zitten was ik sterk aan het overwegen het ding terug te sturen. Het is gewoon belachelijk dat een fabrikant dit soort beperkingen op een toestel plaatst.

Maar aan de andere kant, was is het alternatief? Bij bijvoorbeeld de LG/Google Nexus heb je weer geen SD kaart slot. Ik gok dat dat dit een bewuste keuze van Google is om er voor te zorgen dat je hun "cloud" diensten gaat gebruiken in plaats van lokaal data op te slaan. Hoewel minder smerig als die regio lock (die regio lock staat niet in de "specificaties" en kom je pas achter als je het toestel hebt gekocht), maakt dit LG/Google ook niet heilig... Andere fabrikanten hebben vast ook weer belachelijke beperkingen (om Apple nog maar niet te noemen).

Maar wonderbaarlijk naar een "factory reset" en 10 minuten met het ding gebeld te hebben, lijkt de lock eraf te zijn. Hij vraagt nu niet meer op de regio unlock code bij mijn Chinese SIM kaart.

[ Voor 3% gewijzigd door robbert op 06-12-2013 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie raden 4.4 OmniROM dus wel aan als daily driver, of neem ik best gewoon andere ROM. Bij CM heb ik namelijk enorm slechte ontvangst en zefls wakelocks door geen ontvangst, en TW is achterhaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Dat zou ik even hier vragen: [Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware

[ Voor 15% gewijzigd door barrymossel op 07-12-2013 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 14:58
Vandaag stuitte ik op het artikel dat je haarscheurtjes in de omlijsting van een S3 onder garantie kon laten verhelpen. Ik heb even contact opgenomen met de Samsung 'live chat', maar hier werd in niet vrolijk van.

Een slecht Nederlands sprekende helpdeskmedewerker vertelde me dat dat niet onder 'het' garantie viel. Dat ik 'het' telefoon wel aan kon bieden bij 'dr-mobile', maar dat gebruikerssporen uitgesloten waren en dat ik dan onderzoeksgeld moest betalen.

Twijfel nog of ik deze moeilijke procedure wel ga doorlopen.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
virtualJac schreef op woensdag 11 december 2013 @ 14:37:
Vandaag stuitte ik op het artikel dat je haarscheurtjes in de omlijsting van een S3 onder garantie kon laten verhelpen. Ik heb even contact opgenomen met de Samsung 'live chat', maar hier werd in niet vrolijk van.

Een slecht Nederlands sprekende helpdeskmedewerker vertelde me dat dat niet onder 'het' garantie viel. Dat ik 'het' telefoon wel aan kon bieden bij 'dr-mobile', maar dat gebruikerssporen uitgesloten waren en dat ik dan onderzoeksgeld moest betalen.

Twijfel nog of ik deze moeilijke procedure wel ga doorlopen.
Gebruik eens de zoek functie binnen dit forum en die van deel 1. Dit onderwerp is in den treure al besproken. En ja, dit valt onder de garantie als je specifieke scheuren hebt op bepaalde plaatsen en een toestel hebt uit de eerste lichtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 14:58
Miki schreef op woensdag 11 december 2013 @ 15:16:
[...]

Gebruik eens de zoek functie binnen dit forum en die van deel 1. Dit onderwerp is in den treure al besproken. En ja, dit valt onder de garantie als je specifieke scheuren hebt op bepaalde plaatsen en een toestel hebt uit de eerste lichtingen.
Had ik al gedaan, maar twijfel nog steeds of ik deze procedure ga doorlopen. Heb een paar plekjes waar de verf los gelaten heeft op de grijze rand, dus ben bang dat ze het op gebruikersschade gaan gooien.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WorldWideWait
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 21:37
virtualJac schreef op woensdag 11 december 2013 @ 15:35:
Had ik al gedaan, maar twijfel nog steeds of ik deze procedure ga doorlopen. Heb een paar plekjes waar de verf los gelaten heeft op de grijze rand, dus ben bang dat ze het op gebruikersschade gaan gooien.
Loop gewoon even langs dichtstbijzijnde Samsung service punt. Bij mij is dat bijvoorbeeld Vodafone winkel in Zwolle. Bij zo'n technische service balie, kunnen ze je direct vertellen of t onder garantie valt of niet. Zo ja, dan kunnen ze vrijwel alle reparaties direct uitvoeren, is mijn ervaring. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Die update naar 4.3 laat weer lekker op zich wachten. Wou een factory reset doen wegens de redelijk irritante redraws van de homescreen, maar dan het liefst tegelijk met de nieuwe update. Maar volgens mij heb ik nog eerder een nieuw toestel dan dat de S3 geupdate wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door BMW_M3 op 14-12-2013 14:09 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:10
BMW_M3 schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 14:06:
Die update naar 4.3 laat weer lekker op zich wachten. Wou een factory reset doen wegens de redelijk irritante redraws van de homescreen, maar dan het liefst tegelijk met de nieuwe update. Maar volgens mij heb ik nog eerder een nieuw toestel dan dat de S3 geupdate wordt.
Het duurt inderdaad weer lekker lang... Voor zover ik weet zijn ze op 5 december weer verder gegaan met het uitrollen van de update. Hopelijk hebben we hem nog voor het einde van het jaar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Laatst online: 22:46
Wat mij betreft: laat die 4.3 maar zitten en geef me gelijk KitKat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talisker_NL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-07-2024
coenox schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 17:23:
Ik ben daarom overgestapt op een geroote rom; CM11. Draai zelfs de nightly release, elke dag 2 minuten updaten en draaien met die hap. De telefoon reageert gewoon merkbaar sneller dan de standaard 4.1.2 rom die ik gewend was en waar ik mij aan ergerde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 15:52
Ik treed Talisker bij: precies of je hebt een nieuw toestel, zo snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korntrae
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-10-2024
4.3 update die op sammobile staat via odin geflashed. Sinds 2 dagen staat er een nieuwe online Schitterend, toestel werkt stukken beter dan de 4.1.2 voelt aan als nieuw. Cool nieuwe features... Happy s3 gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Laatst online: 22:46
Helaas, ik heb een toestel van mijn werk en ben gehouden aan de officiële updates. Misschien tijd om er iets bij te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

coenox schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 17:23:
Zo blijf je bezig natuurlijk. Elke keer dat Samsung klaar is met een rom met een nieuwere Android versie, heeft Google al weer een nieuwere versie van Android aangekondigd of misschien zelfs uitgerold naar de Nexus devices. Om die reden is volgens mij 4.2.2 ook maar gedeeltelijk uitgerold, en is Samsung daarna verder gegaan met 4.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ding wordt steeds trager, maar dat bleek bij mij ook door Swype te komen. NL+EN op alleen NL gezet, daarnaast "living language" uitgezet, en scheelt een heel stuk :X
Swype gebruikte ook een enorme hoeveelheid RAM trouwens.

Begin volgend jaar maar eens overstappen naar een nieuwe 4G-ready mobiel zodra de nieuwe generatie uitkomt. Denk alleen dat het HTC wordt, waar ik wel notification én belgeluid tegelijkertijd kan aanpassen met de hardwareknoppen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Sorcerer: dat kan nu ook vrij makkelijk: als je volume hoger of lager zet, staat er aan de rechterkant van de volumeschuif een tandwiel. Als je daar op klikt kan je alle andere volumes aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

gwystyl schreef op maandag 16 december 2013 @ 09:45:
@Sorcerer: dat kan nu ook vrij makkelijk: als je volume hoger of lager zet, staat er aan de rechterkant van de volumeschuif een tandwiel. Als je daar op klikt kan je alle andere volumes aanpassen.
Ja, weet ik, maar het is onhandig, duurt langer en het slaat werkelijk nergens op. Vooral omdat hij wel in gehele trilstand gaat als je hem op trillen zet. Behalve als het notification-volume helemaal uit staat, dan trilt hij daar helemaal niet voor.

Het slaat gewoon als een tang op een varken, hoe Samsung dit heeft geïmplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Korntrae schreef op zondag 15 december 2013 @ 21:05:
4.3 update die op sammobile staat via odin geflashed. Sinds 2 dagen staat er een nieuwe online Schitterend, toestel werkt stukken beter dan de 4.1.2 voelt aan als nieuw. Cool nieuwe features... Happy s3 gebruiker.
Bedoel je de UK Vodafone?

Heb zelf een unbranded Poolse versie... Kan ik dan straffeloos een UK erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korntrae
@ technomania

Nee is algemene Europese als ik het goed lees.
http://www.sammobile.com/...-galaxy-note-ii-gt-n7100/

Mijn versie was een Luxemburgse en heb die van bovenstaande link erop gezet en werkt heel goed...
volgens de gegevens van de site kan je dat straffeloos doen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Korntrae schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:30:
@ technomania

Mijn versie was een Luxemburgse en heb die van bovenstaande link erop gezet en werkt heel goed...
Hmmzzz.. Ik ga het dus toch maar eens proberen...

Als de downloadsite tenminste werkt :(

edit: hehe... Na 30x retryen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:07
Ik draai sinds vrijdag ook 4.3, draait erg lekker! Wel meteen nova launcher er op gezet voor optimale performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

@Korntrae.

Zou u misschien zo vriendelijk willen zijn om hem te uploaden ergens?
Dat Terafile werkt voor geen meter... Iedere keer Time-Outs/Geneuzel... Slecht voor me humeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno van Rijn
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-09 12:58
Moet je na de update naar 4.3 (Sammobile) alle apps weer opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korntrae
@ Menno 'k heb wel alles opnieuw moeten installeren ja... Dus zeker ook zorgen voor backup van alles...
@technomania zal vanavond zijn, zip staat op andere laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

@Korntrae. Inmiddels download gelukt.... Upgrade gelukt

alleen zoals Menno ook al vraagt.. Moet je alles weer opnieuw instellen? Installeren?

Ben mijn SMS kwijt, Ben me Apps kwijt... Iets verkeerds gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Jup iets verkeerds gedaan, namelijk niet goed gelezen ;)
Je had een backup moeten maken want alles wordt gewist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Menno: ik in eerste instantie de BTU versie geflasht met Mobile Odin vanochtend. Dit was een no-wipe versie, dus bleef alles bewaard. Ik had daarna echter de hele tijd vastlopende GMail, TouchWiz, Dropbox en nog wat dingen, dus heb ik alsnog die OXA versie gepakt en alles met Odin op de PC geflasht. Nu moet ik wel alles opnieuw instellen, maar het voordeel is dat alles wel gewoon werkt en een stuk soepeler loopt dan de eerste update-poging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Ik Héb gebackupped.. Via Kies dan

heb allemaal BK files waar ik niks mee kan

[ Voor 41% gewijzigd door Technomania op 16-12-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Dan moet je die back-up terug zetten. Simple as that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
8)7
Via Kies je backup terugzetten...

[ Voor 85% gewijzigd door Arjant2 op 16-12-2013 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

gwystyl schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:29:
@Menno: ik in eerste instantie de BTU versie geflasht met Mobile Odin vanochtend. Dit was een no-wipe versie, dus bleef alles bewaard. Ik had daarna echter de hele tijd vastlopende GMail, TouchWiz, Dropbox en nog wat dingen, dus heb ik alsnog die OXA versie gepakt en alles met Odin op de PC geflasht. Nu moet ik wel alles opnieuw instellen, maar het voordeel is dat alles wel gewoon werkt en een stuk soepeler loopt dan de eerste update-poging
Ik heb dus ook de OXA.... Dat verklaard dus een hoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno van Rijn
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-09 12:58
Bedankt voor alle info. Weer lekker stoeien dus. Maar als je een back up maakt met Kies, zet hij dan ook de instellingen van de verschillende apps terug? Heb bijvoorbeeld ook Sygic, Quickprofiles, OneNote, Twitter en dergelijke. Alles weer instellen vergt weer lekker veel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korntrae
Ja inderdaad je zal alles terug moeten instellen.
Zie het als een gelegenheid om oude brol op te ruimen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Laatst online: 27-07 09:14
Talisker_NL schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 19:36:
[...]

Ik ben daarom overgestapt op een geroote rom; CM11. Draai zelfs de nightly release, elke dag 2 minuten updaten en draaien met die hap. De telefoon reageert gewoon merkbaar sneller dan de standaard 4.1.2 rom die ik gewend was en waar ik mij aan ergerde..
Hier nog één, na diverse custom-ROMs te hebben geprobeerd die wel op Samsungs officiële ROMS waren gebaseerd, kom ik tot de conclusie dat de S3 met geen één Touchwiz-ROM echt soepel werkt en blijft werken.

De Nightlies van CM11 zijn zo absurd goed, dat ik me echt afvraag waarom er nog mensen met de officiële meuk blijven rommelen. Touchwiz is misschien leuk met al die rare fratsen en tierelantijntjes, maar ik heb liever een telefoon die snappy reageert en doet wat hij moet doen. Met Touchwiz iemand bellen is al een frustratie vanwege de traag reagerende interface!

Eigenlijk, om heel eerlijk te zijn, snap ik niet zo goed waarom ik ooit aan de S3 begonnen ben. Het is geen hele mooie telefoon, de software is driewerf ruk en de ondersteuning van Samsung zelf is ook maar zo-zo, updates duren eeuwen. Mijn volgende telefoon wordt in ieder geval zeker geen Samsung meer, het is klaar, terwijl de eerste Galaxy S toch echt een fantastisch ding was. Al had je daar ook custom-ROMs nodig om het beste er uit naar boven te halen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Batterijduur is voor mij toch vele malen beter bij een Touchwiz gebaseerde ROM. Nu met CM11 vanaf vanochtend kwart over 6 op 41% (15:00). Voorheen was dit 75% ongeveer. Scheelt aardig wat i.m.h.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Laatst online: 27-07 09:14
barrymossel schreef op maandag 16 december 2013 @ 15:01:
Batterijduur is voor mij toch vele malen beter bij een Touchwiz gebaseerde ROM. Nu met CM11 vanaf vanochtend kwart over 6 op 41% (15:00). Voorheen was dit 75% ongeveer. Scheelt aardig wat i.m.h.o.
Ten eerste deel ik die ervaring niet, ten tweede vind ik dat irrelevant zolang ik de dag maar doorkom met één lading. 's Nachts hangt hij bij mij sowieso altijd aan de lader, of ik nou 10%, 40% of 70% over heb om 23:00.

Op XDA zijn de verhalen over accuduur ook heel wisselend trouwens. De één beweert met CM meer accuduur te hebben, een ander roept dat Touchwiz-based ROMs veel beter zijn. Ik weet één ding, dat alle TW-based ROMS die ik heb gehad (incluus stock) niet noemenswaardig beter presteerde dan CM11 op dat vlak. Er zal onderling hier en daar best een kwartiertje of zelfs een uurtje te winnen zijn, maar dat is allemaal marginaal en niet per definitie in het voordeel van TW-based ROMS.

Grote verschillen merk je alleen als er echt grove fouten in een ROM of app zitten, zoals met Android Revolutions (TW-based) in combinatie met de eerste versies van Clash of Clans. Die combi trok mijn accu in 2 uur tijd compleet leeg met een telefoon die practisch niet meer vast te houden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
barrymossel schreef op maandag 16 december 2013 @ 15:01:
Het klopt wel degelijk wat je zegt, de op Touchwizz gebaseerde roms en met name de stock rom hebben een betere batterijduur. Je kunt met wat tweaks wel je CM wat minder batterij hongerig maken. WiFi, NFC en GPS standaard uitzetten en je schermhelderheid een tikkeltje lager zetten.

Het is een keuze/afweging die je maakt als je overstapt naar een AOSP rom. Als je een beetje van "best of both worlds" wilt hebben kun je op je stock rom een alternatieve launcher installeren zoals die van Nova. Je zult merken dat dan de snelheid en responsiviteit enorm toenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Mij gaat het er voornamelijk om dat ik een hele dag met een lading kan doen. Maar dat moet ook het geval zijn als ik bijvoorbeeld een rit van een uur heb waarbij is GPS gebruik. Dus bij standaard (=minimaal) gebruik is 10% om 23:00 uur dus niet voldoende.

Overigens staat mijn batterij nu nog maar op 20%. :)

Overigens vind ik de interface en features van CM11 wel erg prima. OmniROM nog niet geprobeerd. Zal ik binnenkort eens doen.

Ander klein ding: muziek hapert met zowel Google Play als Apollo bij CM11. Meer mensen die ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 16:14
Korntrae schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:30:
@ technomania

Hoe close is deze t.o.v. final version welke weer gepushed word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

schumi2004 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:52:
[...]

Zo te zien worden er weer verschillende versies aangeboden door voornamelijk Vodafone:
http://www.sammobile.com/...GT-I9300&pcode=0#firmware

Ik verwacht dus dat de rest redelijk snel gaat volgen. Op SamMobile (of via tweet van hun) zag ik iets langskomen dat het de komende paar weken wel gaat gebeuren. Alle PDA versies daar zijn I9300XXUGMK6. Ik verwacht dat dat de bijgewerkte versie is, en dat alleen de CSC van verschillende dingen nog verandert. Zowel de BTU als de OXA versie van afgelopen weekend hebben ook die PDA versie.

[ Voor 5% gewijzigd door gwystyl op 18-12-2013 12:21 ]

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
iemand ervaring met autoladers?

Met gebruik van google maps als navigatie en de lader in de 12 volts, loopt mijn s3 toch langzaam leeg. Hij laadt wel, maar dus niet genoeg voor wat die gebruikt bij navigatie.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Je moet vooral kijken naar de uitgangs-stroom die je lader aan kan. Ik heb zelf een Hama piccolini dual USB usb plug, met daarin een willekeurige USB naar micro-usb kabel. Deze plug kan volgens mij 2A (2 x 1A?) leveren. 1A is volgens mij genoeg om bij te laden tijdens het navigeren in de auto.

• TommieW

TommieW

Numa numa.

mrpink83 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 00:15:
iemand ervaring met autoladers?

Met gebruik van google maps als navigatie en de lader in de 12 volts, loopt mijn s3 toch langzaam leeg. Hij laadt wel, maar dus niet genoeg voor wat die gebruikt bij navigatie.
Ik had een autolader op eBay gekocht. Die dingen gaan keer op keer binnen een paar maanden kapot. Ik vertrouw die dingen niet meer. Je kan beter een paar euro meer uitgaven, dan dat dadelijk je smartphone kapot is door een te hoog voltage.

• Korntrae
schumi2004 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:52:
[...]

Geen idee, maar sinds ie smooth werkt, vermoed ik dicht tegen de final versie...

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-09 11:50

E-B

Volgens mij is de uitrol gewoon (langzaam) gaande? Ik houd al een tijdje deze pagina in de gaten: http://sammobile.com/api/...odel=GT-I9300&version=4.3

• Arjant2
Het zijn met name de Vodafone versies die uitkomen.
Neem aan dat de rest ook wel komende 2 weken zal volgen.

• Miki
Opzich wel logisch dat Vodafone nu de eerste updates binnenkrijgt omdat een maand eerder Vodafone gebruikers werden geconfronteerd met een 4.3 update vol met fouten. Downgraden ging helaas niet omdat EFS werd overschreven wat resulteerde in geen netwerk. Dus ja, zeer begrijpelijk :)

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 19:40

bAdmuTs

mAzE

https://m.facebook.com/st...=310644942376221&refid=17

Volgens Sammobile gaat de uitrol van 4.3 door tot februari 2014 dus het kan nog wel even duren tot de update hier verschijnt.

Ik vindt dat Samsung met de rollout van de 4.3 update wel een grote blunder heeft begaan, zou voor zo'n groot bedrijf als Samsung eigenlijk niet mogen en als er al zoiets gebeurt dan verwacht ik op zijn minst een betere (lees: überhaupt) communicatie van hun kant. Door dit geblunder twijfel ik er ook sterk aan om hierna geen Samsung telefoon meer aan te schaffen.

[ Voor 46% gewijzigd door bAdmuTs op 19-12-2013 12:00 ]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

• Arfman

Arfman

Drome!

Voor de mensen die (zoals ik) altijd last hadden van haperingen in de Bluetooth streaming: Android 4.4 (KitKat) heeft dat probleem eindelijk opgelost! Het is wel een custom ROM (OmniROM) maargoed, we zijn hier op Tweakers he 8)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Arjant2
Kan iemand uitleggen waarom het zo lang moet duren?
Verschillen de verschillende versies dan zoveel van elkaar dat het niet gewoon in 1 keer kan?
Of is het puur om de servers van Samsung te ontzien? Want dan lijkt me spreiden over ruim 1,5 maand een beetje te veel van het goede, tenzij ze echt servers van niks hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door Arjant2 op 19-12-2013 12:55 ]

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-09 11:50

E-B

Arjant2 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:54:
Kan iemand uitleggen waarom het zo lang moet duren?
Verschillen de verschillende versies dan zoveel van elkaar dat het niet gewoon in 1 keer kan?
Of is het puur om de servers van Samsung te ontzien? Want dan lijkt me spreiden over ruim 1,5 maand een beetje te veel van het goede, tenzij ze echt servers van niks hebben.
Even een gedachtenspinsel; in de eerste 4-6 maanden van de release van de S3 zijn er alleen al 40 miljoen toestellen verkocht.

Ik lees verschillende dingen over de bestandsgrootte van de 4.3 update (varierend van 480 tot 700+ MB) maar laten we voor die 40 milljoen toestellen uit gaan van een gemiddelde van 300MB.

Graag hoor ik het als ik verkeerd zit met mijn gedachtenspinsel, maar dan kom je volgens mij uit op totale grootte van 12000000000MB (~11444TB of ~11.17PB). En dat dus ook op z'n minst aan traffic en los van de andere devices die Samsung er ook nog naast heeft draaien. Niet vergeten dat de Note 2, Note 3, Tab 3, S4 en S4 miniook nog eens bezig zijn met uitrollen (geloof ik).

Ergens kan ik mij best voorstellen dat een goed gecoordineerde release wenselijk is. Het is ook niet goed als mensen door drukte niet kunnen updaten of allerhande problemen door overbelasting ervaren. De helft weet waarschijnlijk niet eens hoe updates werken en zullen er dus ook niet specifiek op zitten te wachten. Voor ons Tweakers kan het echter soms best frustrerend werken.

En ik ben het met velen eens, het had wat sneller en/of foutlozer mogen gaan. :)

• Arjant2
oke dat is wel veel ja ;) zo ver had ik het nog niet door gerekend

[ Voor 12% gewijzigd door Arjant2 op 19-12-2013 15:09 ]

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 19:40

bAdmuTs

mAzE

Maar waarom kan apple het met de iPhone, iPad en iPod dan wel? IOS 7 is toch ook wereldwijd uitgekomen en dat zijn volgens mij wel wat meer dan 40 miljoen apparaten.

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

• Arfman

Arfman

Drome!

Bandbreedte e.d. is het probleem niet. Apple gebruikt ook gewoon een CDN (content delivery network) zoals Akamai. Hoe dacht je dat al die miljoenen mensen die Battlefield 4 kochten dat binnen hebben gekregen? ;)

De release is volgens mij vooral trapsgewijs door inmenging van lokale providers, die de software allemaal willen testen op hun netwerk, eventueel nog wat bloatware willen toevoegen. Ook zou het slim zijn om niet iedereen tegelijk de software te geven, in verband met eventuele bugs.

Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen. Andere onderwerpen horen thuis in:
Rooten & Custom ROM's: [Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware
RMA & Support: [Samsung] RMA & Support