Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
ik heb geen idee....

Weet iemand of de S3 maar een bepaald vermogen via de wifi kan ontvangen?
op mijn laptop haal ik met de ookla speedtest 76 mb/s en met de S3 rond de 35 mb/s.
Dus is dat de top van de S3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
iefie schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:09:
ik heb geen idee....

Weet iemand of de S3 maar een bepaald vermogen via de wifi kan ontvangen?
op mijn laptop haal ik met de ookla speedtest 76 mb/s en met de S3 rond de 35 mb/s.
Dus is dat de top van de S3?
Ik haalde met de s3 op 5ghz makkelijk 70mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
Oke.....?
Mmm...op 5ghz haal ik precies t zelfde ook 35mb ongeveer.
Alleen op 5 ghz heb ik maar 10 meter bereik....dus das geen optie.
Op lappie haal ik wel rond de 70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-08 20:17
Ik heb ondertussen het probleem verholpen van de batterij drain.

Onder locatieservice ff de bovenste uitvinken.. Hierna was de batterij duur weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:36

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 23:46

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Kijk eens naar de datum van dat artikel (begin september) en de datum van nu (nog 1 1/2 dag oktober). Ze kunnen wel veel willen, maar dat gaat niet meer gebeuren hoor. Voor de S4 is het inmiddels uit, en ook voor de USA uitvoeringen van de S3, maar voor de international versie wordt het november volgens SamMobile (bron zie verschillende posts eerder in dit topic). Nog even geduld dus, ik verwacht dat we over een paar weken allemaal 4.3 hebben.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
Gaan ook geruchten dat de 4.3 alleen voor de lte versie gaat zijn ivm het geheugen van de gewone s3....maar we zullen zien....
De s4 heeft m ook nog niet hier in nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-03 10:39
Hm, zat vandaag op mijn (nieuwe) S3 te klooien, en merkte dat sommige apps niet werkte. Bleek ik nog andriod 4.1 te hebben. Update vond niks, dus toch maar even gezocht op het internet. Kom uiteindelijk hier terrecht om tot de conclusie te komen dat er nog geen updates voor de s3 zijn geweest in Oktober? Dan hebben ze niet lang meer als dat willen redden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:49

TommieW

Numa numa.

Mausz schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 17:25:
Hm, zat vandaag op mijn (nieuwe) S3 te klooien, en merkte dat sommige apps niet werkte. Bleek ik nog andriod 4.1 te hebben. Update vond niks, dus toch maar even gezocht op het internet. Kom uiteindelijk hier terrecht om tot de conclusie te komen dat er nog geen updates voor de s3 zijn geweest in Oktober? Dan hebben ze niet lang meer als dat willen redden..
Welke apps bedoel je dan? Ik ben nog geen een app tegengekomen die niet werkt op de S3...
iefie schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:35:
Gaan ook geruchten dat de 4.3 alleen voor de lte versie gaat zijn ivm het geheugen van de gewone s3....maar we zullen zien....
De s4 heeft m ook nog niet hier in nl
Te weinig RAM lijkt mij een drogreden. Android 4.3 gebruikt zo ver ik weet niet meer RAM dan 4.1.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
leek mij ook sterk omdat 4.3 ook op een S1 kan draaien maar las het op xda die geruchten....we zullen zien de komende weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

4.3 op een S1 is waarschijnlijk een AOSP-gebaseerde rom, geen fullblown Samsung Touchwiz ding. Volgens mij is het de bedoeling dat ook een boel softwarematige opties van de S4 en misschien zelfs van de Note 3 ook beschikbaar worden voor de S3. Dat vreet waarschijnlijk een stuk meer ram dan een hele kale AOSP-rom.

Het wordt na de update dus weer goed kijken welke Samsung bloatware er bij gekomen is. Vervolgens even aankijken of het leuk/nuttig is en anders een extra rondje met Titanium Backup doen om alle overbodige ramvretende zooi uit te zetten :).

[ Voor 27% gewijzigd door gwystyl op 01-11-2013 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
jep mee eens

Heb ooit eens gelezen dat je sls lockscreen die paardebloem als achtergrond kon hebbrn, en als je er dsn tegen blaast dat dan die zaadjes wegvliegen. ...waar ken ik die vinden dan?

[ Voor 88% gewijzigd door iefie op 02-11-2013 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:17
Dat is goed nieuws, dan duurt het ook niet lang meer voor de officiële versie uitkomt !
Maar voor de gene die deze versie op zijn phone gaat flashen, laat even weten of er bugs zijn :P

[ Voor 11% gewijzigd door Albert020 op 03-11-2013 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
kies is er ook met een update dus er gaat wat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:51

bAdmuTs

mAzE

Laten we hopen dat er eindelijk iets gaat gebeuren. Dat hele 4.1.2 op de SIII is naar mijn idee (bij mij) nog steeds te buggy :X. Standaard browser klapt er om de zoveel tijd uit, galerij wordt spontaan super traag (hele telefoon freezed) en zo nog wat dingen :(.

[ Voor 8% gewijzigd door bAdmuTs op 03-11-2013 14:31 ]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bAdmuTs schreef op zondag 03 november 2013 @ 14:30:
Laten we hopen dat er eindelijk iets gaat gebeuren. Dat hele 4.1.2 op de SIII is naar mijn idee (bij mij) nog steeds te buggy :X. Standaard browser klapt er om de zoveel tijd uit, galerij wordt spontaan super traag (hele telefoon freezed) en zo nog wat dingen :(.
Heb ik dus ook last van ! En na wat surfen krijg je ook last van re-draws bij home screen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVlo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-03 13:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Nou hopen dat het niet nog 2 weken gaat duren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-10 20:18

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Snap ik ;) maar hoop dat de update snel hier beschikbaar komt bedoel ik. Geen idee hoe lang zoiets meestal duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
bAdmuTs schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:16:
[...]

Snap ik ;) maar hoop dat de update snel hier beschikbaar komt bedoel ik. Geen idee hoe lang zoiets meestal duurt.
Als je wil kan je die gewoon flashen hoor, niets mis mee en is gewoon een officiële ROM, ook je flashcounter wordt hierdoor niet aangepast.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Enige nadeel (net als de leak van gisteren) is dat het een Vodafone branded versie is. Ik heb de leak gisteren geinstalleerd, dus ik wacht wel op een unbranded versie voor ik weer ga flashen.
Voor de geïnteresseerden: rooten gaat met CF-autoroot met PC Odin; vanuit Mobile Odin werkt 'Enable EverRoot' niet bij upgrade van 4.1.2 naar 4.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Niet echt een nadeel, kan je met titanium gewoon bevriezen en klaar ben je: unbranded toestel, werkt heerlijk, type er nu dit bericht mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:34
Een maand geleden heb ik hier geschreven over mijn "sudden death"-dood van mijn toestel. Heb het toen ter reparatie gebracht naar de T-Mobile winkel.
Nu een maand voorbij en nog steeds niet terug. De door mij in te ziene status van de reparatie op de site van T-Mobile baarde mij zorgen; niet alleen omdat het cryptisch was, maar ook omdat ik het interpreteerde alsof het toestel niet te repareren was.

Ik ben vandaag dan ook voor de tweede keer gebeld met ze (laatste keer was vorige week en toen kreeg ik te horen dat ik het toestel vorige week zou gaan ontvangen). Ik kreeg te horen dat mijn toestel naar Samsung is doorgestuurd omdat ze (lees: het reparatiebedrijf van T-Mobile) het niet konden fixen. Samsung gaat vaststellen of het toestel onder garantie valt of niet. Zo ja, dan krijg ik een nieuw toestel. Wachttijd is vanaf vandaag nog anderhalve week max voordat ik wat zou horen. In ieder geval krijg ik 15 euro korting op mijn volgende factuur.

Ik maak mij een beetje zorgen over de garantievaststelling van Samsung... Ik heb dan wel foto's gemaakt van mijn toestel en weet in wat voor staat ik het heb ingeleverd. Ik weet ook dat het nooit in aanraking is geweest met water en dat het nooit onbedoeld de vloer hard heeft geraakt. Heb het altijd goed behandeld.

Toch weet ik niet wat ze gaan zeggen. Als ze me naaien met dat het buiten garantie valt (wat het niet doet naar mijn mening omdat ik het toestel vorig jaar december heb gekregen) dan zie ik het dan wel.

Iemand hier ervaring mee? Met Samsung in deze rol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 16:24

Arfman

Drome!

Hebben mensen de Bluetooth audiostreamingfunctionaliteit al getest? Met de Samsung 4.1.2 ROM haperde hij nog wel eens (eigenlijk elke paar minuten wel, net op de grens van wel/niet irritant). Ik draai nu CM10.2 (Android 4.3) en deze heeft het misschien eens per 10 minuten, misschien nog wel minder. Was benieuwd of dat aan 4.3 lag of dat CM wat BT optimalisaties heeft doorgevoerd.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedomfighter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:44
Android 4.3 is officieel uit. Althans voor Vodafone Italië

http://www.sammobile.com/...ng-galaxy-s-iii-gt-i9300/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freedomfighter schreef op maandag 04 november 2013 @ 17:42:
Android 4.3 is officieel uit. Althans voor Vodafone Italië
Ierland ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedomfighter
Sorry inderdaad Ierland

[ Voor 20% gewijzigd door Freedomfighter op 04-11-2013 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-07 09:18
Misschien domme vraag maar als je die update doet, ben je dan alles kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:01
michael86 schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:21:
Nee hoor, als het via OTA gaat dan behoud je alles. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedomfighter
michael86 schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:21:
Even een backup maken met NANdroid. kan je altijd alles weer herstellen als het mis gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Freedomfighter schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:35:
[...]

Even een backup maken met NANdroid. kan je altijd alles weer herstellen als het mis gaat
De meeste mensen hebben een stock ROM draaien met een stock recovery. Nandroid backup maken gaat dan niet zo eenvoudig. ;)

Maar je hoeft je geen zorgen te maken dat je je data kwijt bent als je een OTA doet. Data die voor je belangrijk is back-uppen is natuurlijk altijd verstandig. Let er wel op dat je toestel voldoende is opgeladen voordat je de update uitvoert.
Maar het duurt nog wel een tijdje voordat de OTA in Nederland is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedomfighter
Maar zelf denk ik dat je data behouden blijft tenzij je een fabrieksherstel doet. Althans ik heb vandaag een stock ROM geflasht met ODIN (Android 4.1.2 Franse versie naar de Nederlandse versie), maar mijn data werd niet gewist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik naar de snelheid kijk waarop de nieuwe update wordt uitgerold gaan we het hier in Nederland niet redden voor de kerst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Als dit al de officiële update is, lees op meerdere sites dat het erg in twijfel getrokken wordt of dit wel een officiële update is. Te buggy, Duitse taal, CSC code is hetzelfde terwijl die normaal verschilt per land/provider, bepaalde dingen die volgens mij beloofd waren die er niet inzitten enz. Vooral ook omdat het nergens aangekondigd is behalve op www.sammobile.com. Dit is tenminste wat ik er zo over lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazY1985
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-10 13:01
Alleen de gelijke CSC code zegt mij al genoeg...

Ergens is een fout gemaakt door Samfirmware/Sammobile.. Dat kan niet anders.

Daarnaast is het exact dezelfde build als eerder deze week gelekt.

PC gamer | AMD Ryzen 7800X3D | AMD Radeon 7900 GRE | Apple IPhone 15 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Zolang Knox er niet in zit, lijkt het mij niet een definitieve versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 19:55:
Als ik naar de snelheid kijk waarop de nieuwe update wordt uitgerold gaan we het hier in Nederland niet redden voor de kerst :)
Haha, inderdaad. Altijd mooi om de marketing op volle sterkte bezig te zien: Uitrol start eind oktober! Staat geen jaartal bij en geen doorlooptijd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedomfighter
We wachten wel op de officiële aankondiging van Samsung. Ze hebben beloofd de update uit te rollen eind november en begin december als ik mij niet vergist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10 22:32
Heeft iemand ervaring met het repareren van een SIII? Probleem is, is dat me oortjes niet meer aansluiten op de 3.5mm jack. In eerste instantie dacht ik, zoals jullie nu waarschijnlijk ook denken, dat het me oortjes zijn. Ik heb getest met meerdere oortjes en met een aux kabel op me versterker met overal hetzelfde resultaat, geluid, wel door twee oortjes maar alsof het in een studio op de achtergrond wordt gespeeld.
Om die reden even verder gekeken en ik merkte op dat als ik mijn 3.5 plug op een bepaalde manier vast houd dan komt het geluid er wel goed door. Het zou dus te maken kunnen hebben met de binnenkant van de 3.5mm jack.. Daarnaast viel het me ook op dat het enigszins bewegelijk is.. Lijkt mij niet standaard :).
Iemand tips of ideeën hiervoor? Het lijkt mij een hardware issue en geen software issue.
Ik kan natuurlijk via the Phone House (waar ik hem heb gekocht) laten repareren, duurt 2 weken en alle data kwijt (niet zoveel zin in). Via KPN (mobiele provider) maar die doen hetzelfde. Via Samsung, geen contact mee opgenomen dus weet niet hoe dit proces verloopt. Zelf, met kans op fouten of via een reparateur die alleen open is op werkdagen tussen 9-17:00 en gesloten is op vrijdag :(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar het aan ligt dat er op YouTube beeld donkerder wordt als ik hem afspeel in Landscape modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:00
Ik vroeg me af of het mogelijk is om synchronisatie slechts voor 1 dienst aan te zetten? Ik heb verschillende accounts en automatische synchronisatie uit staan, omdat ik niet met google of samsung wil syncen.
Ik heb nu een caldav server draaien waar ik wel automatisch mee wil syncen. Weet iemand hoe ik dit instel?

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

R.E. schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 13:53:
Ik vroeg me af of het mogelijk is om synchronisatie slechts voor 1 dienst aan te zetten? Ik heb verschillende accounts en automatische synchronisatie uit staan, omdat ik niet met google of samsung wil syncen.
Ik heb nu een caldav server draaien waar ik wel automatisch mee wil syncen. Weet iemand hoe ik dit instel?
Ga naar Instellingen - Accounts, en klik je accounts één voor één aan.Bij Google kan je instellen wat je wil syncen, by Samsung ook. Gewoon alle vinkjes weghalen, dan synct hij niet automatisch maar kan je wel handmatig vernieuwen in de bijbehorende apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:12
Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:44:
Weet iemand waar het aan ligt dat er op YouTube beeld donkerder wordt als ik hem afspeel in Landscape modus?
Zit je misschien met je vinger op de sensor?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:00
gwystyl schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:04:
[...]

Ga naar Instellingen - Accounts, en klik je accounts één voor één aan.Bij Google kan je instellen wat je wil syncen, by Samsung ook. Gewoon alle vinkjes weghalen, dan synct hij niet automatisch maar kan je wel handmatig vernieuwen in de bijbehorende apps
Ah, bij toeval klik ik op de account naam en zie daar vinkjes. Zover was ik nog niet gekomen. Bedankt!

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje met mijn S3. Heb er weer stock op geflasht (omdat de officiële 4.3 er aankomt). Nu ben ik wat intensiever Facebook gaan gebruiken en besloot ik meldingen eens aan te zetten. Nu zie ik dat ik elke dag ongeveer 1 uur Audio_Out2 partial wakelock heeft. Nu heb ik meldingen weer afgezet en dan heb ik het niet meer. Het is dan ook (volgens mij) vanzelfsprekend dat Facebook aan de oorsprong ligt van deze wakelocks. Mijn vraag is nu of er een manier is om toch meldingen te ontvangen zonder die wakelocks? Ik kan natuurlijk meldingen uitzetten en dan heb ik geen last, maar dan heb ik ook geen meldingen :+

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2013 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
Freedomfighter schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 09:58:
We wachten wel op de officiële aankondiging van Samsung. Ze hebben beloofd de update uit te rollen eind november en begin december als ik mij niet vergist
Toch is hij nu weer in 3 landen uit. Allemaal dezelfde crappy 4.3 met allemaal bugs......mmmmm ik wacht nog wel totdat hij helemaal goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seeKo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-02 13:49
Dahal schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:17:
Heeft iemand ervaring met het repareren van een SIII? Probleem is, is dat me oortjes niet meer aansluiten op de 3.5mm jack. In eerste instantie dacht ik, zoals jullie nu waarschijnlijk ook denken, dat het me oortjes zijn. Ik heb getest met meerdere oortjes en met een aux kabel op me versterker met overal hetzelfde resultaat, geluid, wel door twee oortjes maar alsof het in een studio op de achtergrond wordt gespeeld.
Om die reden even verder gekeken en ik merkte op dat als ik mijn 3.5 plug op een bepaalde manier vast houd dan komt het geluid er wel goed door. Het zou dus te maken kunnen hebben met de binnenkant van de 3.5mm jack.. Daarnaast viel het me ook op dat het enigszins bewegelijk is.. Lijkt mij niet standaard :).
Iemand tips of ideeën hiervoor? Het lijkt mij een hardware issue en geen software issue.
Ik kan natuurlijk via the Phone House (waar ik hem heb gekocht) laten repareren, duurt 2 weken en alle data kwijt (niet zoveel zin in). Via KPN (mobiele provider) maar die doen hetzelfde. Via Samsung, geen contact mee opgenomen dus weet niet hoe dit proces verloopt. Zelf, met kans op fouten of via een reparateur die alleen open is op werkdagen tussen 9-17:00 en gesloten is op vrijdag :(..
Mijn 3.5mm jack heb ik voor 25e laten vervangen bij The Fixables op de Rijnstraat te Amsterdam. Klaar terwijl je wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
iefie schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 18:14:
[...]

Toch is hij nu weer in 3 landen uit. Allemaal dezelfde crappy 4.3 met allemaal bugs......mmmmm ik wacht nog wel totdat hij helemaal goed is.
Als je de yank kernel installeert dan zijn er echt geen bugs meer waar te nemen, niet wat ik kan zien in ieder geval! Zeer prettig i.c.m. yank, nog nooit zo'n snelle stock gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedomfighter
iefie schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 18:14:
[...]

Ik wacht ook op de ota en ga die versies nu niet flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:17
Freedomfighter schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 09:52:
[...]

Ik wacht ook op de ota en ga die versies nu niet flashen
Nu ik hoor van alle bugs, ik ook maar even ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Albert020 op 09-11-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 13:25
Ik heb de Ierse geflashed met Odin en ziet er volgens mij wel prima uit. Kan iemand mij vertellen wat de bugs zijn? En alles is bewaard gebleven, alleen twee apps had ik ineens niet meer maar die gebruikte ik toch al niet meer. Dus data blijft bewaard bij flashen met Odin 3.04.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Half november hier in NL en BE volgens Samsung zelf :)

android-43-updateschema-samsungtoestellen-bekend-gemaakt

Dan hoop ik wel dit deze update beter/compleet is ipv die halfbakken update die nu uit is.

[ Voor 37% gewijzigd door bAdmuTs op 09-11-2013 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
bAdmuTs schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 17:56:
Half november hier in NL en BE volgens Samsung zelf :)

android-43-updateschema-samsungtoestellen-bekend-gemaakt

Dan hoop ik wel dit deze update beter/compleet is ipv die halfbakken update die nu uit is.
Over welke halfbakken update heb jij het dan? Ik heb nu zeg maar de Ierse officiële update maar volgens mij bedoel je deze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Spiritual89 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 19:04:
[...]

Over welke halfbakken update heb jij het dan? Ik heb nu zeg maar de Ierse officiële update maar volgens mij bedoel je deze niet.
Ik bedoel idd die Ierse update, zit naar wat ik zo overal lees echt vol met bugs en lijkt incompleet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
bAdmuTs schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 19:19:
[...]

Ik bedoel idd die Ierse update, zit naar wat ik zo overal lees echt vol met bugs en lijkt incompleet te zijn.
Bij mij werkt hij prima. Er zijn inderdaad wat dingen die ik mis maar die wel worden beschreven op sammobile.com

Bijvoorbeeld:

- New Screen modes (From S4): Adapt Display and Professional Photo

Voor de rest is hij stabiel en snel. Maar zodra de Nederlandse er is dan flash ik die.
Region: VDI is de Ierse. Wat gebruikt Nederland? PHN, net zoals bij update 4.1.2?

[ Voor 8% gewijzigd door Spiritual89 op 09-11-2013 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
en de wake up lag? schijnt als je de telefoon uit zijn slaap haalt zeg maar dat t 4 seconden duurt voordat hij beeld geeft.
ook zijn de door mij veel gebruikte lockscreen snelkoppelingen weg.
Had onderin altijd internet en whatssapp enzo erop staan, dan sleep je daaroverheen en opent hij dat programma gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin1992
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-01-2022
Ben wel benieuwd naar Android 4.3. Vindt persoonlijk de interface van de S4 wel strak, dus dat is dan mooi meegenomen. Nog even geduld hebben tot half november dus! ;-)

[ Voor 17% gewijzigd door justin1992 op 10-11-2013 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
iefie schreef op zondag 10 november 2013 @ 13:14:
en de wake up lag? schijnt als je de telefoon uit zijn slaap haalt zeg maar dat t 4 seconden duurt voordat hij beeld geeft.
ook zijn de door mij veel gebruikte lockscreen snelkoppelingen weg.
Had onderin altijd internet en whatssapp enzo erop staan, dan sleep je daaroverheen en opent hij dat programma gelijk.
De wake up lag is inderdaad niet zo snel als voorheen. Ik gebruikte nooit lockscreen snelkoppelingen, maar deze kan je volgens mij weer plaatsen daar.
Actiegerichte notificaties is wel handig, als het scherm zeg maar in slaapstand gaat om batterij te sparen en je krijgt een bericht (e-mail, Facebook of andere) dan verschijnt ineens de klok en een icoon van het bericht. Naar links swypen is kijken naar rechts weigeren. Als je gaat kijken dan zit je gelijk in Facebook of wat je dan maar ook krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:16
Dit probleem heb ik ook gehad. Telefoon was nog in garantieperiode, dus RMA aangevraagd bij de webshop. Uiteindelijk is mijn telefoon 5 weken weg geweest maar wel onder garantie vervangen. Het onderdeel kun je ook makkelijk zelf vervangen, is misschien een optie als de garantie al verlopen is.

Het onderdeel (zijn nog wel meer aanbieders):
http://www.ebay.com/itm/R...Tools&hash=item3cce844fc4

Instructie:
http://www.ifixit.com/Gui...ssembly+Replacement/12511

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5 weken zonder smartphone, moet pijn gedaan hebben. :)
Verder herhaal ik mijn vraag nog eens. Is het mogelijk om FB meldingen te krijgen zonder wakelocks? Welke instellingen ik ook probeer, altijd heb ik minstens 1 uur per dag wakelocks door FB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:13:
5 weken zonder smartphone, moet pijn gedaan hebben. :)
Klopt. Ik kon terugvallen op mijn oude telefoon, een HTC Desire Z, maar ik was blij toen ik de S3 weer terug had. Die 5 weken leek wel een eeuwigheid te duren (net zoals sommige handelingen op de Desire Z 8)7 ).

Zelf heb ik facebook meldingen uit staan dus daar kan ik geen uitspraak over doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen "oude" smartphone, jammer genoeg. Hopelijk blijft mijn S3 werken :D
Heb wel XTZ dus zo erg zou het ook niet zijn. Dan neem ik die gewoon overal mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10 22:32
Bedankt voor de reacties!
Mijne valt nog onder garantie en kan zowel via the Phone House, KPN en Samsung nog terugvallen op RMA. Probleem, zoals hierboven al werd gezegd, dat het een aantal weken kan duren voordat het gerepareerd wordt.. Nu heb ik geen back-up phone en de kans dat als ik hem laat repareren alles eraf wordt gegooid is vrij groot.. Als ik zo naar de prijs kijk is het niet eens zo heel duur om het zelf te doen en de instructies zagen er ook nog vrij simpel uit.
Ondertussen contact gezocht met Samsung over wat zij nog kunnen bieden qua reparatie en als dat te lang duurt ga ik het toch maar zelf doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
Die van mij is door de webshop opgestuurd naar het Samsung Service Center waar inderdaad alles is gereset (kreeg de tel wel met een firmware update terug). Het onderdeel is heel gemakkelijk zelf te vervangen, binnen een paar minuten is het eraf. Als je het onderdeel zelf besteld kan het alleen even duren voordat je het hebt, maar dan kun je in ieder geval de telefoon nog gebruiken en ben je em niet kwijt.

Omdat ik kon terugvallen op een 'oude' smartphone heb ik er toen voor gekozen om de telefoon toch maar door de webshop onder garantie te laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 29-09 21:39
TommieW schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:38:
Dat een 2 ampère oplader sneller oplaadt is onzin. Die S3 zal nooit meer gebruiken dan 1A. Hoe het werkt: de lader kan 2 ampère leveren, maar de telefoon gebruikt die 2A simpelweg niet.

[...]
Waarom zou samsung dan een standaard 2 amp leveren? Lijkt me goedkoper om een 1 amp te maken dan een 2.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:13
Je zou het zelf natuurlijk kunnen doen. Kijk hier eens.
Ook kan je hem onder garantie laten repareren, dit probleem had ik ook toen ik hem net had.
Of wat seeKo zegt.

"ik zat nog een paar pagina's terug zag dat er antwoord op was gegeven :)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Nu online

mb1

Afhankelijk van het soort reparatie is er vaak ook wel een snelle methode :)
Ik had in mijn S3 al na een paar maand de bekende haarscheurtjes in de bezel.
Na ruim een jaar werd het wel erger en tijd voor reparatie onder garantie.
Even in Deventer langs geweest en geïnformeerd bij het Samsung service punt Kruitbosch & de Weerd.
Moeilijk moeilijk allemaal ze wisten niet of Samsung het wel als garantie zou accepteren en wilden het toestel niet repareren en alleen opsturen. :(
Daarna maar eens gebeld met Overhoff Telecommunicatie in Harderwijk en probleem uitgelegd.
Reactie, wij bestellen vast de onderdelen en als u volgende week langskomt beoordelen wij of het garantie is.
Afgelopen week langs geweest daar en super netjes geholpen kop koffie en krantje en 20 minuten later kwam mijn toestel weer terug, met nieuw scherm incl bezel en een nieuwe achterkant >:)
De blanke lak van de achter deksel liet hier en daar los en dat was ook garantie.
Dus ik liep de winkel uit met (bijna) een compleet nieuw toestel!
Helemaal top dus!
Het is een winkel die zich voornamelijk op de zakelijke markt richt, geen "petjes" daar dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Ik was laatst in Schiedam bij de service centre, ook voor haarscheurtje onder bij de laderaansluiting. Meneer daar vertelde mij dat het niet onder garantie viel van Samsung. Hij zei dat alleen scheurtjes bij de volumeknop onder garantie vallen en dat dat ook alleen voor een bepaalde batch van toestellen was, in mei vorig jaar ofzo. Heb dus niets kunnen repareren.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
BMW_M3 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:43:
Ik was laatst in Schiedam bij de service centre, ook voor haarscheurtje onder bij de laderaansluiting. Meneer daar vertelde mij dat het niet onder garantie viel van Samsung. Hij zei dat alleen scheurtjes bij de volumeknop onder garantie vallen en dat dat ook alleen voor een bepaalde batch van toestellen was, in mei vorig jaar ofzo. Heb dus niets kunnen repareren.
Gel*l dus, want juist daar een scheurtje hebben betekend dat je een "verkeerd model" hebt. Van vooral de eerste serie S3 is de behuizing een paar micrometer te krap waardoor op het zwakste punt, daar bij de lader deze breekt. In het vorige topic zijn er genoeg die foto's hebben geplaatst waarbij precies op dezelfde plek de scheur is te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steen447
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Hoe lang zit er garantie op het toestel dan? Ik heb mijn S3 sinds juni 2012 en ik heb alles bij elkaar 4 scheuren in die rand zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

LuckyLuQ schreef op woensdag 13 november 2013 @ 00:24:
Hoe lang zit er garantie op het toestel dan? Ik heb mijn S3 sinds juni 2012 en ik heb alles bij elkaar 4 scheuren in die rand zitten.
Er zit twee jaar garantie op alle elektronica die in Nederland gekocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:33
Zo te lezen gaat t nog wel even duren voor de 4.3 update hier in NL uit komt.
De update schijnt terug te getrokken te zijn vanwege de eerder genoemde problemen.
Bron: http://www.tech-culture.c...warning-as-it-reaches-uk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Dit bericht lijkt toch wat anders te doen geloven: http://www.sammobile.com/...e-galaxy-s-iii-in-the-uk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Als je het artikel leest wat ik aanhaalde dat is geschreven naar aanleiding van de release van UK, en die schijnt teruggehaald te zijn.
Samsung heeft blijkbaar naar hen gereageerd dat ze de problemen in onderzoek hebben.

Overigens gaan ze bij sammobile op geen enkele wijze in op de problemen die er zijn, hetgeen een slecht verhaal is. Als je de reacties leest daar dan mogen ze er wel eens een kritische kanttekening bij het updaten plaatsen! Een waarschuwing is op zijn minst op de plaats.

[ Voor 9% gewijzigd door Arjant2 op 13-11-2013 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Arjant2 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:30:
Als je het artikel leest wat ik aanhaalde dat is geschreven naar aanleiding van de release van UK, en die schijnt teruggehaald te zijn.
Samsung heeft blijkbaar naar hen gereageerd dat ze de problemen in onderzoek hebben.

Overigens gaan ze bij sammobile op geen enkele wijze in op de problemen die er zijn, hetgeen een slecht verhaal is. Als je de reacties leest daar dan mogen ze er wel eens een kritische kanttekening bij het updaten plaatsen! Een waarschuwing is op zijn minst op de plaats.
Op Sammobile zijn ze inderdaad wel erg met oogkleppen op aan het schrijven. Verschillende nieuwe features worden de hemel ingeprezen (terwijl ik de meeste waarschijnlijk niet ga gebruiken), en problemen worden nauwelijks genoemd.

Aan de andere kant is het niet alleen de UK release die problemen heeft, maar hebben alle tot nu toe uitgekomen XXUGMJ9 daar last van. Ze geven wel netjes een algemene waarschuwing dat je je telefoon kan bricken e.d., dus het staat iedereen uiteraard vrij om terug te gaan naar 4.1.2 als 4.3 niet bevalt.

Als Samsung slim is lezen ze goed mee op XDA en kijken ze wat de community hier mee doet, want door het gebruik van een andere governor is een groot deel van de wake-up lag al omlaag te krijgen. Ik snap dat firmwares goed getest moeten worden voor de uitgebracht worden, maar het is wel frappant dat de community meestal veel sneller een oplossing voor bekende bugs heeft dan Samsung zelf.
Ik zit inmiddels op WanamLite 7.2, en ik geef het in ieder geval een paar dagen voor ik besluit of ik hem houd of terug ga naar 4.1.2

[ Voor 18% gewijzigd door gwystyl op 13-11-2013 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Dat teruggaan naar 4.1.2. is wel leuk voor tweakers, maar voor de massa is dat geen oplossing.
Bij teruggaan naar 4.1.2 lees ik ook problemen met dat toestellen zich niet meer registreren op netwerken.

Inderdaad geldt dit voor alle tot nu toe gereleasde versies deze problemen. Daarom verwacht ik ook juist bij Sammobile een waarschuwing. Worden ze soms gesponsored door Samsung en het daarom bewust niet melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giku
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 09:26
Ben op zoek naar een titanium (grijze) s3. Is die ergens anders verkrijgbaar dan bij T-Mobile? Heb hem nergens kunnen vinden in Nederland. Ik hoorde ergens dat deze vanaf januari wel overal te verkrijgen is, maar kan daar ook niets over vinden.

Anders moet ik namelijk kiezen tussen zwart en wit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Heeft er iemand een kussentje voor me?

Voel me in me reet genaaid door Samsung! Ik heb altijd een low/midrange toestel gehad en in een gekke bui de S3 aangeschaft. Éérst was ik er blij mee maar nu baal ik gewoon... Nog steeds wachten op een schijnbaar buggy 4.3 versie? Ik had echt meer ondersteuning verwacht van het Voormalige paradepaardje van Samsung

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 09:51
Ik zou gewoon lekker afwachten tot eind november/begin december. Ik zou eerder blij zijn dat ze streven voor een goede versie i.p.v. een buggy versie releasen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Wachten... Wachten... Wachten.. Ze hadden gewoon al 4.4 voor elkaar moeten hebben.

Voel me serieus genaaid

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
Behalve Google's eigen Nexus-lijn bestaan er nog geen devices die 4.4 hebben. En 4.3 is natuurlijk ook nog niet zo oud.

Het is natuurlijk redelijk eenvoudig om je S3 te rooten en er een alternatieve ROM op te zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Tja wel weer kenmerkend dat 4.4 alweer uit is en het toptoestel van Android van vorig jaar nog op 4.1 zit. Eerlijk gezegd verwacht ik, kijkende naar bijvoorbeeld de updates voor de S2, dat de S3 nooit officieel 4.4 zal krijgen. Dit updatebeleid motiveert niet bepaald om weer voor een Samsung telefoon te gaan, hoewel de concurrentie het eigenlijk op dit vlak niet beter doet.

Wat betreft custom roms, ik draai deze niet maar ik zat laatst weer te kijken naar cyanogenmod maar daar weten ze kennelijk nog steeds geen versie voor de I9300 te leveren zonder dealbreaking bugs. Ook ga ik dan weer features missen als Allshare Cast. Nee, het leven als S3 gebruiker gaat niet over rozen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

rockmanz schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:28:
Tja wel weer kenmerkend dat 4.4 alweer uit is en het toptoestel van Android van vorig jaar nog op 4.1 zit. Eerlijk gezegd verwacht ik, kijkende naar bijvoorbeeld de updates voor de S2, dat de S3 nooit officieel 4.4 zal krijgen. Dit updatebeleid motiveert niet bepaald om weer voor een Samsung telefoon te gaan, hoewel de concurrentie het eigenlijk op dit vlak niet beter doet.

Wat betreft custom roms, ik draai deze niet maar ik zat laatst weer te kijken naar cyanogenmod maar daar weten ze kennelijk nog steeds geen versie voor de I9300 te leveren zonder dealbreaking bugs. Ook ga ik dan weer features missen als Allshare Cast. Nee, het leven als S3 gebruiker gaat niet over rozen :P
Dit is ook juist de grote klacht die o.a. Samsung, HTC en Sony tegenover Android hebben: ze krijgen een nieuwe Android versie wel iets vantevoren, maar het duurt blijkbaar een tijd voor de eigen skin compatible gemaakt is met een nieuwe versie. Op het moment dat ze daar mee klaar zijn en beginnen uit te rollen, heeft Google al bijna de volgende versie van Android aangekondigd en begint iedereen weer te jammeren dat ze NU de nieuwste versie willen hebben. De fabrikanten zouden graag zien dat Google een iets ruimere release cycle zou aanhouden, zodat ze langer en makkelijker in de pas kunnen lopen met de laatste versie van Android.

Als je echt zo snel mogelijk de nieuwste versie van Android wil hebben, is de enige mogelijkheid om een Nexus apparaat te kopen. Als je een klein beetje meer geduld hebt kan je wachten tot bijvoorbeeld Cyanogen een nieuwe versie heeft geport, maar je kan gewoon niet van Samsung verwachten dat ze een paar weken na het uitkomen van een nieuwe Android versie al een nieuwe firmware klaarhebben voor alle versies die over de hele wereld in omloop zijn. Dan kan je wel gaan klagen dat het slecht is van Samsung dat er niet gelijk een nieuwe versie is, maar weet je überhaupt wel welke voordelen 4.4 biedt t.o.v. 4.3, en hoeveel van die nieuwe functies ga je ook echt gebruiken?

Voor mij is het een beetje een hobby om bij te blijven met de laatste firmwares, maar ik merk dat ik een hele tijd op een stok 4.1.2 heb gedraaid omdat alles wat ik van mijn telefoon verwacht hiermee mogelijk is en het gewoon snel en stabiel draait. Ik heb nu WanamLite 7.2 (Android 4.3) omdat ik eens wilde kijken wat het nou voor meerwaarde heeft voor mij. In de praktijk is dat voornamelijk wat optisch genot: ik kan dmv Xposed het uiterlijk een beetje aanpassen. Verder zie ik nog weinig voordelen van 4.3. t.o.v. 4.1.2, dus misschien ga ik over een paar dagen wel weer terug en wacht ik rustig tot mijn abonnement afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Voor snelle updates zit je gewoon verkeerd bij Android. Google is de enige die haar toestellen van updates voorziet en ook nog eens niet altijd. Zie bijvoobeeld de Galaxy Nexus welke niet voorzien wordt van KitKat terwijl juist KitKat bedoelt is voor low-end smartphones 8)7
De rest van de smartphone makers is volgend waarbij vaak alleen de topmodellen van dat moment bijgewerkt worden naar de laatste Android versie en de topmodellen van het jaar daarvoor wanneer de buzz is overgewaaid. Het verdienmodel van de verkoop aan Android toestellen is daar ook naar. De marges zijn laag en aan overige randzaken als accessoires en apps wordt nauwelijks verdient. Het enige waar goed aan verdient wordt zijn de topmodellen, immers zit daar de marge op. Er is geen enkele incentive om klanten te voorzien van de laatste versie anders behalve je rom volstoppen met specifieke features zoals Samsung nu doet met enkele toevoegingen. Hierbij moet je denken aan zaken als, smart stay, oppaken en autobellen, etc. etc.

Als het je om updates gaat kun je beter een Nexus device kiezen of overstappen naar een iPhone of Windows Phone van Nokia :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ja, ik onderken ook dat Samsung niet alleen staat qua achterstand maar het blijft voor mij als eindgebruiker nou eenmaal vreemd dat de meeste android gebruikers om mij heen alweer 4.2 of hoger draaien. Ik verwacht ook niet dat de S3 de nieuwste versie zal draaien of langer dan 18 maanden gesupport wordt maar feit is wel dat dit toestel op het moment van schrijven drie versies achterloopt. Als je geen Nexus koopt weet je dat de software support op dit vlak gewoon minder is, desalniettemin kan ik hier nog wel teleurgesteld in zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

technomania schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:41:
Wachten... Wachten... Wachten.. Ze hadden gewoon al 4.4 voor elkaar moeten hebben.

Voel me serieus genaaid
Als je een Desire HD hebt gehad voel je je pas genaait. (ICS update beloofd gekregen, lang wachten, horen dat de update niet doorgaat vanwege limiteringen van de telefoon, terwijl het wel werkt via custom ROMs.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolrob
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-02 10:10

Coolrob

Lekker hoor...

Volgens sammobile is samsung gestopt met updaten van 4.3 ivm de vele problemen ermee

[ Voor 44% gewijzigd door Coolrob op 13-11-2013 19:16 ]

Samsung Galaxy S4,Samsung Galaxy Tab2 10.1 / Intel Core i7-3770 @4.2GHz / MSI Z77A-GD55 / MSI GeForce GTX 970 Gaming / 4x2GB DDR3 Kingston HyperX / Samsung SSD 830 128GB / Seagate HDD 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedomfighter
Komen ze wel laat mee, gezien er al meerdere landen waren voorzien van de update. Maarja, better nu dan nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 02-10 16:24

Arfman

Drome!

Vergeet ook niet dat de afgelopen jaren Android explosief gegroeid is. Kijk hoe ontzettend lelijk stock 2.x Android was. Elk jaar kwamen er bijna 2 major releases uit, en de stap van 2.x naar 4.x is echt enorm geweest.

Vergelijk je dat met Apple die pas bij iOS 7 echt drastisch veranderd is qua uiterlijk en mogelijkheden, dan is het niet zo gek dat veel fabrikanten nog achterlopen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grr, dan ga ik binnenkort weer rooten en flashen... Ik snap toch niet dat het zo moeilijk kan zijn om een deftige werkende update te pushen.

• Arjant2
Coolrob schreef op woensdag 13 november 2013 @ 19:14:
Volgens sammobile is samsung gestopt met updaten van 4.3 ivm de vele problemen ermee
Goh zijn ze bij Sammobile eindelijk wakker geworden en schrijven ze iets over de problemen.

Hopelijk lost Samsung het probleem snel op.

• Dj Neo Ziggy
En dat was het einde van mijn S3. Ik zat ff te facebooken.. Ineens een hele lap tekst, en nu blijft ie rebooten. Daarna zie je heel even mijn homescreen en daarna alleen maar reboots.
Iemand een idee?

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik zou beginnen met kijken of hij nog in recovery (volume up + home + power) of download mode (volume down + home + power) kan komen. Als één van beide wil zou ik eerst via de downloadmode dezelfde stock rom flashen die je (als basis) hebt, anders via recovery (als je een custom rom hebt) dezelfde custom rom. Misschien zet hij dan wat standaardinstellingen van de firmware die je had terug en doet hij het weer.

Als dat niet werkt kan je vanuit de recovery een factory reset (cache + data) doen. Daarbij verlies je uiteraard wel al je zelf geïnstalleerde programma's en hun instellingen.

• Dj Neo Ziggy
Ja daar kom ik nog in, dus ik ga meteen maar aan de custom rom beginnen aangezien ie geroot is.
Echter nog geen 4.3 erop zetten, lees ik overal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icratox
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Ik vraag me af of dat niet gaat om de Samsung aangepaste versie van Android 4.3. Ik heb momenteel mijn S3 op Cm 10.2 (4.3.1) en hij heeft nog nooit zo goed gedraaid. (ff afkloppen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

gwystyl schreef op donderdag 14 november 2013 @ 22:48:
Ik zou beginnen met kijken of hij nog in recovery (volume up + home + power) of download mode (volume down + home + power) kan komen. Als één van beide wil zou ik eerst via de downloadmode dezelfde stock rom flashen die je (als basis) hebt, anders via recovery (als je een custom rom hebt) dezelfde custom rom. Misschien zet hij dan wat standaardinstellingen van de firmware die je had terug en doet hij het weer.

Als dat niet werkt kan je vanuit de recovery een factory reset (cache + data) doen. Daarbij verlies je uiteraard wel al je zelf geïnstalleerde programma's en hun instellingen.
Klinkt een beetje als hetzelfde probleem dat ik ook had. Factory reset en niet meer de Samsung Launcher gebruiken was voor mij de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 17:40

maffe

maffe

icratox schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 05:25:
Ik vraag me af of dat niet gaat om de Samsung aangepaste versie van Android 4.3. Ik heb momenteel mijn S3 op Cm 10.2 (4.3.1) en hij heeft nog nooit zo goed gedraaid. (ff afkloppen)
Kan je met CM rom ook nog Allshare Cast gebruiken in combinatie met hdmi dongle van Samsung?
Ik had een tijdje geleden alleen root toegang aan mijn SGS3 toegevoegd, maar kwam er pas achter, dat Allshare cast dan niet meer werkt. Zodra je toestel geroot is, werkt juist die functie niet meer...
Vraag me af, of het dan nog wel werkt op CyanogenMod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Niet getest maar als je met root toegang de functie al uitschakelt dan kun je er van uit gaan dat het met CM vrijwel zeker niet gaat werken.
Pagina: 1 2 ... 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen. Andere onderwerpen horen thuis in:
Rooten & Custom ROM's: [Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware
RMA & Support: [Samsung] RMA & Support