Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GaryHunt
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-05-2022
Misschien een domme vraag.. Maar bij Skyrim op de Xbox kon je volgens mij eten uit een barrel gelijk opeten. Speel het nu sinds kort op de PC en als ik bijv. appels in een barrel vind die ik gelijk wil eten, lukt dat niet. Zowel linker als rechter muisknop stopt het in m'n inventory. Is het wel mogelijk om items gelijk te gebruiken? Of was dit überhaupt nooit mogelijk en zit ik er compleet naast? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

GaryHunt schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 20:43:
Misschien een domme vraag.. Maar bij Skyrim op de Xbox kon je volgens mij eten uit een barrel gelijk opeten. Speel het nu sinds kort op de PC en als ik bijv. appels in een barrel vind die ik gelijk wil eten, lukt dat niet. Zowel linker als rechter muisknop stopt het in m'n inventory. Is het wel mogelijk om items gelijk te gebruiken? Of was dit überhaupt nooit mogelijk en zit ik er compleet naast? :P
Geen idee hoe het op console is, maar op PC gaat alles altijd direct in de inventory ja. Behalve boeken dan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 23:22
Wat is nou echt een goede lijst met mods om als "starter" te beginnen met modden?

Heb het spel zelf een aantal jaren geleden helemaal kapot gespeeld, maar wil het nu nog een keer gaan proberen met een aantal mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 22:18

Seraphin

Meep?

Afgelopen weekend heb ik in een impuls de legendary edition op steam gekocht. Had spel al bij launch op PS3 aangeschaft en vele uren ingestoken, maar de DLC was blijven liggen dus nu "on the cheap" alle extra content + mods beschikbaar op PC. :)

Ik had obv een paar aanraders op IGN de "Seasons of Skyrim" voor ENB geinstalleerd (plus een character beautification mod, XCE geloof ik uit mn hoofd? Ik vond de graphics eigenlijk altijd al wel prima, behalve de oerlelijke characters dus).

Jammer genoeg leverde dat uiteindelijk wat performance issues op; met alle mods draaiend is de view distance zo'n beetje 20m, daarna is alles één grote waas. Tenzij ik mijn camera view beweeg, dan wordt (een deel van) het beeld scherp (en oh zo mooi). Ik heb dit vooralsnog maar even geinterpreteerd als ontoereikende hardware om all out mods te draaien.
(HD 6950 met 2GB VRAM, 8G RAM en een phenom II processor, niet getweaked dus gewoon 4 cores actief).

Omdat mijn PC sowieso al wat ouder is (zie hardware hierboven, in januari 2012 uitgezocht), draai ik nu "gewoon" de high-res texture pack maar de overige graphic instellingen zijn die vanilla settings op High. Nu vraag ik me af of het upgraden van de GPU voldoende gaat zijn om wel all-out te kunnen, of dat ik toch tegen een volledig nieuw systeem aan zit te kijken (wordt eigenlijk ook wel weer eens tijd).

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 12-09 14:58
Haha, dat is een feature, geen performanceprobleem, nl. depth of field. In veel ENB's veel te sterk aanwezig imo. Je kunt het uitschakelen in het ENB-paneel, maar als je je er even in verdiept (ENB depth of field) kun je ook andere settings installeren waardoor het effect anders/minder/meer is. Is kwestie van het juiste filetje vervangen.

Ik heb op mijn i5-750 met HD6950 zonder problemen bergen mods gedraaid (fps ging wel richting de 30-35 maar alles liep zonder stotteren en dus prima)
Die CPU van je zal ws. wel wat minder presteren denk ik dan mijn i5 (?) en afhankelijk van je mods kan dat een bottleneck zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Hm, dus toch! Ik had na wat zoeken al begrepen dat DOF wel eens problemen geeft, maar toen ik daarmee probeerde te prutsen leek er niets te verbeteren (ik geloof dat ik DOF zelfs gewoon uit had geschakeled in de skyrimprefs.ini file, maar zal dat nog ff dubbelchecken).

Qua hardware; ik heb deze CPU pricewatch: AMD Phenom II X4 960T BE Black Edition

Voor games doet die niet/nauwelijks onder voor een i5 (alleen jammer dat ik die extra 2 cores niet heb kunnen unlocken :( )

Maar, thanks voor de update, dat schept moed om toch nog wat te proberen om de mods draaiende te krijgen.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Met CTRL-enter krijg je het ENB panel. daarin kun je vrijwel alles muteren zonder in de ini's te duiken.

Ben niet zo op de hoogte van CPU's als die in de buurt ligt van een i5 750 dan zal het in principe prima draaien (ik had 150+ mods, incl. Realvision ENB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de ini's goed zet kan je de game ook in fullscreen windowed mode draaien, maakt alt tabben een stuk fijner. Op deze manier kan je ook gewoon de enb ini's open houden en realtime aanpassen terwijl je in de game bent. En dit alles werkt natuurlijk nog beter met 2 schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Seraphin schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:44:
Hm, dus toch! Ik had na wat zoeken al begrepen dat DOF wel eens problemen geeft, maar toen ik daarmee probeerde te prutsen leek er niets te verbeteren (ik geloof dat ik DOF zelfs gewoon uit had geschakeled in de skyrimprefs.ini file, maar zal dat nog ff dubbelchecken).

Qua hardware; ik heb deze CPU pricewatch: AMD Phenom II X4 960T BE Black Edition

Voor games doet die niet/nauwelijks onder voor een i5 (alleen jammer dat ik die extra 2 cores niet heb kunnen unlocken :( )

Maar, thanks voor de update, dat schept moed om toch nog wat te proberen om de mods draaiende te krijgen.
Ik kan je vertellen dat die CPU aanzienlijk onderdoet tegenover een nieuw i5. Ik ben van ongeveer dezelfde amd naar een i7 4770k gegaan en mijn fps in Skyrim verdubbelde.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik heb het over een oude i5 750 (met HD6950 2Gb). Daarmee heeft mijn PC Skyrim mét ENB en een heleboel mods prima getrokken voorheen.

i5 is een breed begrip tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Dank voor al het advies vwb DoF, windowed en 2e scherm, works like a charm!
Gek, ik dacht afgelopen weekend al met DoF gespeeld te hebben (middels de .ini file), maar nu gewoon even met de ENB settings geheel uitgezet en inderdaad, het effect dat (bijna) mijn gehele scherm blurry is, is weg. Nu nog een kwestie van fijnstellen (helemaal geen DoF is ook weer zo wat), en eens kijken wat voor load mijn trouwe hardware aankan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja als je veel dof wilt dan kan je hier een kijkje nemen :D https://www.flickr.com/photos/tetrodoxin/
Ideaal voor screenshots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speelgoed!

(png's dus niet mobiel friendly)

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7621/17009042792_7aed6d4dde_z.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8749/16981069362_8375e218e4_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
Voor degenen die niet weten hoe ze moeten beginnen: ik heb aardig wat tijd gestoken in het schrijven van een blogpost om je op weg te helpen :)

http://stefan-van-essen.nl/2015/04/skyrim-modding-101/

Bij vragen / tips / toevoegingen hoor ik het graag, zodat ik je input kan verwerken :)

[ Voor 45% gewijzigd door _eXistenZ_ op 08-04-2015 18:11 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ziet er netjes uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 16:48
Even door de laatste Posts heenlezend begint het wel weer te kriebelen om hem weer te installeren met een paar mooie mods. De guide die je gemaakt hebt, kan me zo maar over het randje tillen :) erg nuttig, veel dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Een hele stomme vraag maar... zijn mensen hier ook wel eens vast komen te zitten in Folgunthur?
Ik heb alles doorgewerkt, heb de Ivory claw. Iets verderop is de puzzel met 4 poorten. De combinatie zou moeten zijn links 1, rechts 2. Maar bij mij is de eerste poort al open, waardoor de combinatie niet meer werkt. Sterker nog, geen enkele combinatie werkt :X

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
gate control:
     ---- 3 4 
2  1 ---- 3
   1 ----
     ---- 3 4 

schakelaars:
2    4
1    3

Ook als ik later terug kom, en alle schakelaars naar beneden heb, die eerste deur blijft open...
Alles zo zetten dat schakelaar 4 triggert of de eerste of de laatste open/dicht is en er dan met whirlwind sprint op moment van schakelen er doorheen glippen werkt ook niet.

[ Voor 22% gewijzigd door DropjesLover op 13-04-2015 22:25 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 21:40
Deze al gezien met evt. bugfixes/workarounds: http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Folgunthur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Daar staat console uit/aan zetten. Nu speel ik op mn pc, en heb ik het spel al herstart.
Overigens staat mijn bug er niet bij.

Misschien maar even een soort godmode zoeken dat ik door muren kan lopen, of een console commando dat de poorten open doet...

[ Voor 16% gewijzigd door DropjesLover op 16-04-2015 12:41 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

DropjesLover schreef op donderdag 16 april 2015 @ 12:41:
[...]

Daar staat console uit/aan zetten. Nu speel ik op mn pc, en heb ik het spel al herstart.
Overigens staat mijn bug er niet bij.

Misschien maar even een soort godmode zoeken dat ik door muren kan lopen, of een console commando dat de poorten open doet...
Eenvoudigweg "tcl" in de console ingeven. Dat zet toggle collision uit ("no clip"). Herhalen om weer aan te zetten. Zelf al eens nodig gehad bij een glitch die mij van het begin naar het einde van een dungeon teleporteerde waardoor alle scripting natuurlijk gebroken werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 21:40
DropjesLover schreef op donderdag 16 april 2015 @ 12:41:
[...]

Daar staat console uit/aan zetten.
Dat kan op de PC via de "~/`"-knop, dan kom je in de command-console, die word bedoeld.
Hier kun je dan allerhande commando's invoeren om dingen naar je hand te kunnen zetten, maar wordt door de meesten gebruikt om bugs/glitches te fixen. TCL is inderdaad om door objecten heen te gaan als je b.v. vast zit. Zie hier: http://uesp.net/wiki/Skyrim:Console

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net op Steam Skyrim met alle DLC voor een tientje aangeschaft, maar ik heb een oude game pc'tje. Weten jullie misschien of het daar een beetje op gaat draaien en of ik eventueel er nog wat mods over heen kan gooien.

CPU: Q6600
GPU: Powercolor HD3850
RAM: 4GB GEIL DDR2

Zal het hier nog een beetje om draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:53
Ik denk dat je grafisch best wel wat omlaag zal moeten gooien. Aangezien je hem gekocht hebt, waarom probeer je het niet gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:32

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Sowieso zit er een auto-detect in qua settings. Modjes zouden prima moeten kunnen zolang het geen impact heeft op de visuals.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb hem gekocht, ik kon hem voor het geld niet weerstaan, maar nog geen mogelijkheid gehad om hem te spelen, dus was wel benieuwd hoe het zou draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 13:45:
Nou, ik heb hem gekocht, ik kon hem voor het geld niet weerstaan, maar nog geen mogelijkheid gehad om hem te spelen, dus was wel benieuwd hoe het zou draaien.
Daar kun je beter voor gaan googlen, ipv hier vragen. Kans dat iemand die specs getest heeft is groter dan dat je iemand vind op tweakers die de specs kent en de juiste settings in skyrim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:59
Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 13:45:
Met een 8800gt draait skyrim redelijk op medium zolang je niet te hoog gaat qua resolutie. Dan moet een 3850 ook nog wel redelijk mee kunnen komen.

Mods kunnen uiteraard, maar ik zou niet voor hoge resolutie texture mods gaan, laat staan ENB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:00
Aangezien ik onlangs m'n oude videokaart (ATI HD6970) heb vervangen voor een nieuwe videokaart (Nvidia GTX 970 4GB) begon het weer te kriebelen om Skyrim te spelen met heeeeel veeeel mooie mods.

Dus een week of 3 geleden was ik begonnen met het modden van Skyrim, ik had eerst de S.T.E.P. wiki gevolgd om een goeie basis neer te leggen en daarna heb ik mods toegevoegd om het meer naar mijn smaak aan te passen. Dit zag er allemaal supermooi uit, maar soms als ik iemand dood maakte kreeg ik een CTD. Dit gebeurde in een speelsessie van 4uur soms 5á6x. Dit had ik er op zich wel voor over. Maar naar mate ik verder kwam des te vaker er een zomaar een CTD kwam. Na een tijdje had ik in een kwade bui maar heel Skyrim verwijderd en mijzelf beloofd om het over een paar maanden weer te proberen.

Maar toen bedacht ik mij, misschien is er wel iemand zo lief geweest om een mod pack te maken en die beschikbaar te stellen (op wat voor manier dan ook). En blijkbaar was er iemand die de Skyrim Revisited - Legenday Edition guide had opgevolgd van Neovalen. En had zelf nog een paar mods toegevoegd, en gebasht/geloot en weer ik veel wat voor hocus pocus nog meer gedaan om het allemaal super stabiel te maken (totale moddirectory is nu 60GB...).

Dus nu ben ik weer vrolijk Skyrim aan het spelen met een modpack (laatste update is van 21 mei 2015 dus ook nog recente mods) die te vinden is op bepaalde konttrappende sites, en het werkt perfect!

Dus voor alle mensen die graag een mooi gemodde versie van Skyrim willen spelen maar geen zin hebben in de onstabieliteit die mods soms met zich meebrengen, raad ik aan om eens goed op jacht te gaan naar een bepaalde torrent.

Ik ben in ieder geval weer een blije Skyrim speler. De enige mod die ik mis is Perkus Maximus, maar als ik de berichtgeving op internet lees (en op youtube kijk) is deze mod erg lastig toe te voegen aan mijn huidige mod installatie.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Bedankt voor de tip. Ik zit al een tijdje te hikken tegen een CPU upgrade. Ik heb een i5 750 (overclocked) en een half jaar geleden een R290 trix gekocht maar ik kreeg niet de upgrade in fps die ik hoopte. Blijkbaar toch de CPU de bottleneck.
Sindsdien eigenlijk niet meer gespeeld (ook doordat Skyrim zelfs zonder mods blijkt te crashen en ik zelfs de standaardgame niet meer stabiel kan draaien, mogelijk mijn systeem toch overbelast of zo), maar tegen de tijd dat ik een nieuwe CPU heb zal ik hier zeker eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

hoi iedereen,

Ik wil weer aan de slag met skyrim nadat ik gelezen had dat je het helemaal kan pimpen naar 2k en 4k resolutie textures. Hebben jullie aanbevelingen rondom 'guides'?

Ik heb het een en ander al gelezen etc, zo kwam ik STEP en 'skyrim beautification project' tegen. Hebben jullie nog andere van dit soort totale overhauls? Daarnaast zag ik dat STEP geen gebruik maakt van ENB's, wat mis ik dan?

Ik weet dat het installeren van deze mods al makkelijk een dag in beslag kan gaan nemen, vandaar dat ik het liever 1x doe ipv 10x :D.

Het resultaat moet een zo realistisch mogelijk uitziende Skyrim, niet alleen qua environment (een mooie galaxy mag in de nacht wel aanwezig zijn hoor ;)), maar ook de looks van mensen (Geen vierkantje blokjes), naast alle bugfix mods etc.

Alvast bedankt voor tips! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Squishie op 23-07-2015 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Squishie schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:34:
hoi iedereen,

Ik wil weer aan de slag met skyrim nadat ik gelezen had dat je het helemaal kan pimpen naar 2k en 4k resolutie textures. Hebben jullie aanbevelingen rondom 'guides'?

Ik heb het een en ander al gelezen etc, zo kwam ik STEP en 'skyrim beautification project' tegen. Hebben jullie nog andere van dit soort totale overhauls? Daarnaast zag ik dat STEP geen gebruik maakt van ENB's, wat mis ik dan?

Ik weet dat het installeren van deze mods al makkelijk een dag in beslag kan gaan nemen, vandaar dat ik het liever 1x doe ipv 10x :D.

Het resultaat moet een zo realistisch mogelijk uitziende Skyrim, niet alleen qua environment (een mooie galaxy mag in de nacht wel aanwezig zijn hoor ;)), maar ook de looks van mensen (Geen vierkantje blokjes), naast alle bugfix mods etc.

Alvast bedankt voor tips! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Google eens op Skyrim Revisited - Legendary Edition torrent, dit is een modpack die heeeeel veel mods bevat. Is een kwestie van downloaden en installeren.
Ik speel er nu al precies 1 maand mee, en heb nog maar 1 crash to desktop gehad :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
Voor de liefhebbers van skyrim onder ons ^^ me vriendin is paar weken geleden aan het schrijven gegaan betreffende skyrim (ze heeft een eigen fanfiction gemaakt en is momenteel bezig met hoofdstuk 8 ) Ik denk dat velen van jullie (diegene die verhaal leuk vinden)wel leuke dingen zullen herkennen.

Ron's & Marije's Blog: Fanfiction skyrim :-) (door mijn eigen gamergirl)

Have fun :-)

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-08 13:25
Remy!!!! schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 18:03:
[...]

Google eens op Skyrim Revisited - Legendary Edition torrent, dit is een modpack die heeeeel veel mods bevat. Is een kwestie van downloaden en installeren.
Ik speel er nu al precies 1 maand mee, en heb nog maar 1 crash to desktop gehad :)
Dat lijkt me super handig. Voordat ik 26gb ga downloaden met een (niet overdreven, maximaal) 9mbit lijntje - kan je me vertellen of mijn hardware dit een beetje kan draaien?

i5 4570
16gb 1600mhz
Sapphire 7870XT 2GB

Of iemand anders wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

je videokaart trekt misschien niet alle HD texture mods maar de game draaien moet prima lukken.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

[...]

thx ik ga er eens naar kijken.

Hmmm, ik heb de SK RE guide gevonden, maar dies nog 100x langer dan STEP. Ik denk dat ik maar eens met STEP begin, want Revisited lijkt me zoveel werk....

[ Voor 16% gewijzigd door Squishie op 24-07-2015 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
iamzero456 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 02:11:
[...]

Dat lijkt me super handig. Voordat ik 26gb ga downloaden met een (niet overdreven, maximaal) 9mbit lijntje - kan je me vertellen of mijn hardware dit een beetje kan draaien?

i5 4570
16gb 1600mhz
Sapphire 7870XT 2GB

Of iemand anders wellicht?
Ik draai het heel stabiel met een i7 950 en een 970GTX, ik heb wel (half?*) ENB uit gezet omdat het enorm veel fps vreet en ik vond het er niet mooi uitzien.

*in enblocal.ini heb ik SpeedHack op true gezet, geen idee of dit enb echt helemaal uitschakelt, maar het zorgt er in ieder geval voor dat de (naar mijn idee) overdreven effecten uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Squishie schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 11:01:
[...]

thx ik ga er eens naar kijken.

Hmmm, ik heb de SK RE guide gevonden, maar dies nog 100x langer dan STEP. Ik denk dat ik maar eens met STEP begin, want Revisited lijkt me zoveel werk....
Zoek eens naar de torrent, dan hoef je bijna niets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Remy!!!! schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 11:19:
[...]

Ga ik doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste gebruikers van Tweakers,

ben sinds een tijd erg verzot op het spel Skyrim. Ik speel dit op de PC. Gister heb ik het voor het laatst gespeeld en alles was prima. Tot dat ik vandaag weer wou spelen. Alles start leuk en aardig op maar zodra ik aangeef dat ik wil spelen vanaf de laatste savefile kom ik in het laadscherm terecht wat maar niet weg gaat, ik kom simpelweg niet meer aan spelen toe.

Heb al van alles gegoogled maar kom er echt niet uit. Nou is mijn vraag aan jullie wat ik hier aan kan doen. Zou het erg jammer vinden als ik een save file niet meer kan gebruiken waar ik dik 30 uur in heb zitten.

Ps. Mijn savefile bedraagt 10MB, en ik heb nog nooit mods gebruikt, dus daar zou het eventueel niet aan kunnen liggen.

Mvg. Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Skyrim zonder enige mods bevat een heleboel bugs die met een aantal basismods opgelost zijn/worden. Je kunt dus eigenlijk niet zonder een aantal van die dingen.

Kijk eens naar infinite loading
https://www.google.nl/web...yrim%20infinite%20loading

[ Voor 18% gewijzigd door Stefke op 25-07-2015 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Remy!!!! schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 11:19:
[...]

Thx voor de tip heb hem gedownload maar loop vast bij de readme:

8. Copy to clipboard the directory path to where you have Skyrim installed. Exp: C:/Program Files (x86)/Steam/SteamApps/common/Skyrim (Be sure to use back slashes ///)
Paste your install location over all instances of C:/Games/Steam/SteamApps/common/Skyrim. Make sure you leave the rest of the path after! (There are about 10 of those and also one -jar argument that has double forward slashes \\ between each location)

Wordt er nu bedoeld dat je forward of backward slashes gebruikt. Hij zegt forward slashes, maar gebruikt backslashes en andersom in die gegeven INI... :? :? :? :?

voorbeelden uit de INI (niet consistent dus met wat hij typt).....
gamePath=C:\\Games\\Steam\\SteamApps\\common\\Skyrim

8\binary=C:/Games/Steam/SteamApps/common/Skyrim/Utilities/TES5Edit/TES5Edit.exe

7\binary=C:/Games/Steam/SteamApps/common/Skyrim/Utilities/BUM/BOSS Userlist Manager.exe

[ Voor 16% gewijzigd door Squishie op 26-07-2015 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Squishie schreef op zondag 26 juli 2015 @ 11:35:
[...]

Thx voor de tip heb hem gedownload maar loop vast bij de readme:

8. Copy to clipboard the directory path to where you have Skyrim installed. Exp: C:/Program Files (x86)/Steam/SteamApps/common/Skyrim (Be sure to use back slashes ///)
Paste your install location over all instances of C:/Games/Steam/SteamApps/common/Skyrim. Make sure you leave the rest of the path after! (There are about 10 of those and also one -jar argument that has double forward slashes \\ between each location)

Wordt er nu bedoeld dat je forward of backward slashes gebruikt. Hij zegt forward slashes, maar gebruikt backslashes en andersom in die gegeven INI... :? :? :? :?

voorbeelden uit de INI (niet consistent dus met wat hij typt).....
gamePath=C:\\Games\\Steam\\SteamApps\\common\\Skyrim

8\binary=C:/Games/Steam/SteamApps/common/Skyrim/Utilities/TES5Edit/TES5Edit.exe

7\binary=C:/Games/Steam/SteamApps/common/Skyrim/Utilities/BUM/BOSS Userlist Manager.exe
Zo ziet mijn ModOrganizer.ini er uit:
[General]
gamePath=E:\\SteamLibrary\\SteamApps\\common\\Skyrim
motd_hash=2706538719
first_start=false
selected_profile=SRLE + Custom
mod_list_state=@ByteArray(\0\0\0\xff\0\0\0\0\0\0\0\x1\0\0\0\0\0\0\0\x2\x1\0\0\0\b\0\0\0\0\0\0\0\x1\0\0\0\x2\0\0\0\x3\0\0\0\x4\0\0\0\x5\0\0\0\x6\0\0\0\a\0\0\0\b\0\0\0\0\0\0\0\x1\0\0\0\x2\0\0\0\x3\0\0\0\x4\0\0\0\x5\0\0\0\x6\0\0\0\a\0\0\0\0\0\0\0\0\0\0\x5[\0\0\0\b\x1\x1\0\x1\0\0\0\0\0\0\0\0\x1\0\0\0\x14\xff\xff\xff\xff\0\0\0\x81\0\0\0\0\0\0\0\b\0\0\x1\xf4\0\0\0\x1\0\0\0\0\0\0\0x\0\0\0\x1\0\0\0\0\0\0\0\x81\0\0\0\x1\0\0\0\0\0\0\0i\0\0\0\x1\0\0\0\0\0\0\0@\0\0\0\x1\0\0\0\0\0\0\0j\0\0\0\x1\0\0\0\0\0\0\0t\0\0\0\x1\0\0\0\0\0\0\0\xe7\0\0\0\x1\0\0\0\0\0\0\x3\xe8)
plugin_list_state="@ByteArray(\0\0\0\xff\0\0\0\0\0\0\0\x1\0\0\0\0\0\0\0\x3\x1\0\0\0\0\0\0\0\0\0\0\0\0\0\0\0\0\0\0\x2\x9e\0\0\0\x4\x1\x1\0\x1\0\0\0\0\0\0\0\0\x1\0\0\0\x64\xff\xff\xff\xff\0\0\0\x81\0\0\0\0\0\0\0\x4\0\0\x1y\0\0\0\x1\0\0\0\0\0\0\0\x32\0\0\0\x1\0\0\0\0\0\0\0;\0\0\0\x1\0\0\0\0\0\0\0\xb8\0\0\0\x1\0\0\0\0\0\0\x3\xe8)"
group_state=0
ask_for_nexuspw=true
window_geometry=@ByteArray(\x1\xd9\xd0\xcb\0\x2\0\0\xff\xff\xff\xf8\xff\xff\xff\xf8\0\0\a\x87\0\0\x4\x17\0\0\x1\xf1\0\0\0\xa5\0\0\x5\x8e\0\0\x3j\0\0\0\0\x2\0\0\0\a\x80)
window_split=@ByteArray(\0\0\0\xff\0\0\0\x1\0\0\0\x2\0\0\x5k\0\0\x3\xcb\x1\0\0\0\x5\x1\0\0\0\x1\x1)
browser_geometry=@ByteArray(\x1\xd9\xd0\xcb\0\x2\0\0\0\0\0\0\0\0\0\0\0\0\x3\xef\0\0\x2\xed\0\0\0\0\0\0\0\0\0\0\x3\xef\0\0\x2\xed\0\0\0\0\0\0\0\0\a\x80)
filters_visible=true
selected_executable=1
mod_info_tabs=@ByteArray(\0\0\0\t\0\0\0\xe\0t\0\x61\0\x62\0T\0\x65\0x\0t\0\0\0\f\0t\0\x61\0\x62\0I\0n\0i\0\0\0\x12\0t\0\x61\0\x62\0I\0m\0\x61\0g\0\x65\0s\0\0\0\xe\0t\0\x61\0\x62\0\x45\0S\0P\0s\0\0\0\x18\0t\0\x61\0\x62\0\x43\0o\0n\0\x66\0l\0i\0\x63\0t\0s\0\0\0\x1a\0t\0\x61\0\x62\0\x43\0\x61\0t\0\x65\0g\0o\0r\0i\0\x65\0s\0\0\0\x10\0t\0\x61\0\x62\0N\0\x65\0x\0u\0s\0\0\0\x10\0t\0\x61\0\x62\0N\0o\0t\0\x65\0s\0\0\0\x10\0t\0\x61\0\x62\0\x46\0i\0l\0\x65\0s)
log_split=@ByteArray(\0\0\0\xff\0\0\0\x1\0\0\0\x2\0\0\x4}\0\0\0\xba\x1\0\0\0\x5\x1\0\0\0\x2\x1)
manage_bsas=true

[PluginPersistance]
Python%20Proxy\tryInit=false

[Settings]
hide_unchecked_plugins=false
force_enable_core_files=true
compact_downloads=false
meta_downloads=true
load_mechanism=0
download_directory=
log_level=0
nexus_login=true
nexus_username=makealive1985
nexus_password=2paZ/YMu3xkI
offline_mode=false
use_proxy=false
nmm_version=0.52.3
style=
display_foreign=true

[Plugins]
FNIS%20Checker\enabled=false
FNIS%20Checker\sensitive=false
Fomod%20Installer\enabled=true
Fomod%20Installer\prefer=true
Ini%20Editor\associated=true
Ini%20Editor\external=false
Python%20Proxy\enabled=true
Python%20Proxy\python_dir=
Simple%20Installer\enabled=true
BSA%20Extractor\enabled=true
Simple%20Installer\silent=false
Basic%20diagnosis%20plugin\check_conflict=true
Basic%20diagnosis%20plugin\check_errorlog=true
Basic%20diagnosis%20plugin\check_font=true
Basic%20diagnosis%20plugin\check_missingmasters=true
Basic%20diagnosis%20plugin\check_modorder=false
Basic%20diagnosis%20plugin\check_overwrite=true

[pluginBlacklist]
size=0

[customExecutables]
size=12
1\title=SKSE
1\custom=true
1\toolbar=false
2\title=Skyrim
2\custom=true
2\toolbar=false
3\title=Skyrim Launcher
3\custom=true
3\toolbar=false
4\title=LOOT
4\custom=true
4\toolbar=false
5\title=Creation Kit
5\custom=true
5\toolbar=false
6\binary=E:/SteamLibrary/SteamApps/common/Skyrim/Utilities/Boss/BOSS.exe
6\title=BOSS
6\arguments=
6\workingDirectory=
6\closeOnStart=false
6\steamAppID=
6\custom=true
6\toolbar=false
7\binary=E:/SteamLibrary/SteamApps/common/Skyrim/Utilities/BUM/BOSS Userlist Manager.exe
7\title=BUM
7\arguments=
7\workingDirectory=
7\closeOnStart=false
7\steamAppID=
7\custom=true
7\toolbar=false
8\title=TES5Edit
8\custom=true
8\toolbar=false
9\title=Wrye Bash
9\custom=true
9\toolbar=false
10\title=FNIS
10\custom=true
10\toolbar=false
11\title=SUM
11\custom=true
11\toolbar=false
8\binary=E:/SteamLibrary/SteamApps/common/Skyrim/Utilities/TES5Edit/TES5Edit.exe
8\arguments=
8\workingDirectory=
8\closeOnStart=false
8\steamAppID=
9\binary=E:/SteamLibrary/SteamApps/common/Skyrim/Utilities/Mopy/Wrye Bash.exe
9\arguments=
9\workingDirectory=
9\closeOnStart=false
9\steamAppID=
10\binary=E:/SteamLibrary/SteamApps/common/Skyrim/Utilities/Mod Organizer/mods/FNIS Behavior v5.2/tools/GenerateFNIS_for_Users/GenerateFNISforUsers.exe
10\arguments=
10\workingDirectory=
10\closeOnStart=false
10\steamAppID=
11\binary=C:/Program Files (x86)/Java/jre1.8.0_45/bin/javaw.exe
11\arguments=-jar \"E:\\SteamLibrary\\SteamApps\\common\\Skyrim\\Utilities\\Mod Organizer\\mods\\SUM Program\\SkyProc Patchers\\SUM\\SUM.jar\"
11\workingDirectory=E:/SteamLibrary/SteamApps/common/Skyrim/Utilities/Mod Organizer/mods/SUM Program/SkyProc Patchers/SUM
11\closeOnStart=false
11\steamAppID=
12\title=Real Shelter
12\custom=true
12\toolbar=false
12\binary=E:/SteamLibrary/SteamApps/common/Skyrim/Utilities/Mod Organizer/mods/Real Shelter/R.S.Patcher/RSPatcher.bat
12\arguments=
12\workingDirectory=
12\closeOnStart=false
12\steamAppID=
1\binary=E:/SteamLibrary/SteamApps/common/Skyrim/skse_loader.exe
1\arguments=
1\workingDirectory=E:/SteamLibrary/SteamApps/common/Skyrim
1\closeOnStart=true
1\steamAppID=
2\binary=E:/SteamLibrary/SteamApps/common/Skyrim/TESV.exe
2\arguments=
2\workingDirectory=E:/SteamLibrary/SteamApps/common/Skyrim
2\closeOnStart=true
2\steamAppID=
3\binary=E:/SteamLibrary/SteamApps/common/Skyrim/SkyrimLauncher.exe
3\arguments=
3\workingDirectory=E:/SteamLibrary/SteamApps/common/Skyrim
3\closeOnStart=true
3\steamAppID=
5\binary=E:/SteamLibrary/SteamApps/common/Skyrim/CreationKit.exe
5\arguments=
5\workingDirectory=E:/SteamLibrary/SteamApps/common/Skyrim
5\closeOnStart=false
5\steamAppID=202480
4\binary=E:/SteamLibrary/SteamApps/common/Skyrim/Utilities/Mod Organizer
4\arguments=
4\workingDirectory=
4\closeOnStart=false
4\steamAppID=

[recentDirectories]
size=0

[CompletedWindowTutorials]
InstallDialog=true

[DialogChoices]
unpackBSA=16384

[Servers]
CDN=@Variant(\0\0\0\b\0\0\0\x5\0\0\0\xe\0p\0r\0\x65\0m\0i\0u\0m\0\0\0\x1\0\0\0\0\x12\0p\0r\0\x65\0\x66\0\x65\0r\0r\0\x65\0\x64\0\0\0\x2\0\0\0\0\0\0\0\x10\0l\0\x61\0s\0t\0S\0\x65\0\x65\0n\0\0\0\xe\0%~i\0\0\0\x1a\0\x64\0o\0w\0n\0l\0o\0\x61\0\x64\0S\0p\0\x65\0\x65\0\x64\0\0\0\x6\x41\xa6_\x1e\x1a\0\0\0\0\0\0\x1a\0\x64\0o\0w\0n\0l\0o\0\x61\0\x64\0\x43\0o\0u\0n\0t\0\0\0\x2\0\0\0\xc2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Remy!!!! schreef op zondag 26 juli 2015 @ 13:04:
[...]

Thx :D! Het werkt!

*edit, nu uren aan mn character werken niet* :(

[ Voor 94% gewijzigd door Squishie op 28-07-2015 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Remy!!!! schreef op zondag 26 juli 2015 @ 13:04:
[...]

Na uren met mijn character creatie bezig te zijn geweest kreeg ik een crash naar desktop net als ik de toren uit wil springen (bij een nieuwe game).... Zonder enige foutmelding of iets....

Geen flauw idee waar ik nu moet gaan zoeken naar wat er misgaat. Enige tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Dat is het risico als je een game in één keer helemaal vol mods pleurt. Dat is iets wat volgens mij nooit zomaar goed gaat.. Als je MO gebruikt, één voor één uitschakelen en kijken wanneer het wel goed gaat. Texturemods zullen ws. het probleem niet zijn.

(misschien kun je die ini even uit je reply halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

stefijn schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:13:
Dat is het risico als je een game in één keer helemaal vol mods pleurt. Dat is iets wat volgens mij nooit zomaar goed gaat.. Als je MO gebruikt, één voor één uitschakelen en kijken wanneer het wel goed gaat. Texturemods zullen ws. het probleem niet zijn.

(misschien kun je die ini even uit je reply halen)
denk dat het misschien toch slimmer is om een keer STEP helemaal te doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Het kost veel tijd maar als je dat doet weet je ook hoe de boel in elkaar steekt en ben je niet helemaal "lost" als iets niet goed gaat :)

Ik heb bijna besloten welke upgrade ik ga kopen, dan ga ik ook weer eens van voor af aan beginnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Squishie schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:10:
[...]

Na uren met mijn character creatie bezig te zijn geweest kreeg ik een crash naar desktop net als ik de toren uit wil springen (bij een nieuwe game).... Zonder enige foutmelding of iets....

Geen flauw idee waar ik nu moet gaan zoeken naar wat er misgaat. Enige tips?
Nee geen idee wat het zou kunnen zijn, je hebt verder wel alle stappen uit de readme opgevolgd?
Je zou eens snel een nieuwe character kunnen maken om te kijken of het blijft voorkomen.
Wat je ook eventueel zou kunnen doen is kijken of het probleem ook voorkomt als je middels de console ~ jezelf noclip geeft middels het commando TCL. Dan kan je gewoon even naar de juiste locatie in dat huisje vliegen, en dan met hetzelfde commando noclip weer uitschakelen.

Met deze enorme modpack heb ik zelf nog maar een paar CTD's gehad, en dat ging vaak als ik te snel F5 en F9 achter elkaar deed.
Als ik het goed heb begrepen heeft diegene die het modpack heeft geuploaded zelf ook de uitgebreide STEP opgevolgd.

En het klopt inderdaad dat als je STEP zelf helemaal volgt dat je er wel veel van leert, en bij eventuele crashes je ook makkelijk de fouten kan gaan opsporen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Remy!!!! schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:30:
[...]

Nee geen idee wat het zou kunnen zijn, je hebt verder wel alle stappen uit de readme opgevolgd?
Je zou eens snel een nieuwe character kunnen maken om te kijken of het blijft voorkomen.
Wat je ook eventueel zou kunnen doen is kijken of het probleem ook voorkomt als je middels de console ~ jezelf noclip geeft middels het commando TCL. Dan kan je gewoon even naar de juiste locatie in dat huisje vliegen, en dan met hetzelfde commando noclip weer uitschakelen.

Met deze enorme modpack heb ik zelf nog maar een paar CTD's gehad, en dat ging vaak als ik te snel F5 en F9 achter elkaar deed.
Als ik het goed heb begrepen heeft diegene die het modpack heeft geuploaded zelf ook de uitgebreide STEP opgevolgd.

En het klopt inderdaad dat als je STEP zelf helemaal volgt dat je er wel veel van leert, en bij eventuele crashes je ook makkelijk de fouten kan gaan opsporen.
Ik ga het een sproberen. Heb de readme idd volledig gevolgd, mogelijk dat enblocal.ini problemen geeft, gezien ze daar geen tips over geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Het lijkt mij sterk dat ENB de oorzaak is, wanneer het een CTD is die op precies hetzelfde moment optreedt in een specifieke savegame. Dan gaat er voor zover ik kan inschatten (maar ik ben zeker geen expert) een script over zijn nek. Dat is voor mij in ieder geval altijd de oorzaak van CTDs geweest.
ENB is volgems mij alleen een extra grafische laag tussen Skyrim en je PC.

Wellicht kun je even kijken naar het resetten van je cell

https://sites.google.com/...ion/random-cell-respawner (cell reset met IC-mod)

Volgens mij wordt je cell ook gereset als je meer dan 30 dagen wacht (maar dat is zonder bepaalde mods/settings een beetje vervelend proces)

http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Respawning

[ Voor 8% gewijzigd door Stefke op 28-07-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
Heb hier ook problemen met ENB.
Volledig gemodde skyrim (280 mods), draait perfect. Voeg ENB toe, draait nog steeds perfect.
Stop ik de game vervolgens en start weer dan wil geen save meer laden, meteen CTD en ook 'new game' geeft een CTD. Haal ik vervolgens ENB weer weg (simpel door het weghalen van die dll) dan draait alles weer prima....
Als ik de game dan zonder ENB heb gespeeld en dan afsluit en ENB weer toevoeg, werkt het weer goed (voor één keer) tot ik de game weer sluit en start, zelfde verhaal tot ik ENB weer weghaal :D

Al allerlei ENB settings geprobeerd maar niks helpt, heb het maar geaccepteerd want ondanks dat ENB wel veel toevoegt qua graphics, scheelt het ook aanzienlijk in de loadtimes, heb een vrij recente SSD maar met ENB aan duurt zelfs het laden van een dungeon al snel 30 seconden, zonder ENB is dat misschien 3 seconden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:44

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Lieve mensen,

ik heb nog steeds de originele Skyrim voor de PS3 liggen, en gezien de prijs van de addons was het interessanter (50% goedkoper zelf) om gewoon de complete legendary edition te bestellen om aan de expansions te komen.

Nu vraag ik me af of, na installatie van die nieuwe game (in feite) hij de oude savegames weer oppakt? Of moet ik dan toch een nieuwe character beginnen? Want dan begin ik daar nu gewoon mee in afwachting van de nieuwe game (die met een paar dagen binnenkomt). Als het niet kan, speel ik nu wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe ik tik nu bijna de 500 files aan in MO en zit strak aan de 255 esp's. Heb vandaag dit erop gezet http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/59721/? in combinatie met http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/68363/? wat best wel bizar is eigenlijk.

Ik heb er nog geen screens van maar hier wat plaatjes van men laatste 2 enb's. Niet openen op mobiel netwerk als je databundel je lief is. Ik heb er nog een bak meer maar laten we dat maar niet doen :D

Zit de laatste tijd veel op een chat waar best wel wat modders opzitten en ben dan zelf ook al wat met 3dsmax aan het klooien geweest, hoop dat ik binnenkort men eige animaties kan gebruiken :D

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8762/17015433558_71f5b50812_n.jpgAfbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/461/19667163574_b03fea5b75_n.jpgAfbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7599/16582880633_1395c58db0_n.jpgAfbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7621/16569939184_2b2bb43c5f_n.jpg

ik heb hier nog een na foto van de dyndalods, je ziet vast wel welke :D

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/454/20359411241_8f96a184da_q.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2015 23:44 ]

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Ik weet niet of jullie het al kennen, maar er is een co-op mod: "Tamriel online". Ik moet zeggen, het is echt gaaf om met een vriend/vrienden samen te spelen.

Verwijderd

Chris Smoove schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 14:40:
Ik weet niet of jullie het al kennen, maar er is een co-op mod: "Tamriel online". Ik moet zeggen, het is echt gaaf om met een vriend/vrienden samen te spelen.
Als eens gezien inderdaad, zie dat ze nog wel bezig zijn met updaten wat mooi is. Alleen heb ik hier nog wel mijn twijfels bij aangezien het erg onstabiel overkomt, ik denk dat je best veel crashes voor je kiezen gaat krijgen als je redelijk wat mods hebt draaien. Maar zeker een mooie mod met potentie, zal het eens een keer proberen met zo min mogelijk mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de week beetje aan het klooien geweest met http://enbseries.enbdev.c.../viewtopic.php?f=7&t=3224 en http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/69120/? wat de Dutch angle mogelijk maakt :D

De eerste geeft wel fraaie plaatjes alleen dan kom je zeker niet boven de 30 fps uit maar het geeft wel meer controle over de dof settings waar je ook de kwaliteit wat terug kan schroeven als je meer fps wilt. Hier wat voer, enb was nla 2.0.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5718/22174857851_7379a44542.jpgAfbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/658/21563962994_581837122f.jpgAfbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/696/21998949798_669dc48918.jpgAfbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5742/21548939053_2049f9da5e.jpgAfbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5675/22186741495_8fa181a214.jpg

Game blijft me verbazen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Hallo

Ik heb skyrim gekocht in de steam sales.
Nu zou ik graag aan de slag met ENB enzo, maar als je de realENB pagina bekijkt, heb je 2 weken de tijd nodig om alles te installeren, zo blijkt.

Daarbij komt dat NMM zo onbetrouwbaar is als de pest imo.

Zijn er geen all in one installers ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 19:58
SideShow schreef op zondag 07 februari 2016 @ 22:04:
Hallo

Ik heb skyrim gekocht in de steam sales.
Nu zou ik graag aan de slag met ENB enzo, maar als je de realENB pagina bekijkt, heb je 2 weken de tijd nodig om alles te installeren, zo blijkt.

Daarbij komt dat NMM zo onbetrouwbaar is als de pest imo.

Zijn er geen all in one installers ofzo?
Heb hetzelfde 'probleem' het ziet er geweldig uit, maar zoveel mods.. is er niemand die em op dropbox heeft staan als folder die je in 1x kan pakken :X

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Nee, die zijn er in principe niet, veel te complex en foutgevoelig en daarnaast afhankelijk van smaak. Start gewoon vooraan met de http://wiki.step-project...._Install_Steam_.26_Skyrim.

Niet alleen kun je zelf je eigen mods bepalen, je weet ook hoe het werkt en kunt eventuele problemen oplossen.

Heb zelf 2 weken geleden eindelijk mijn PC geupgrade en ga binnenkort eens lekker vooraan beginnen voor mijn ultieme Skyrim-modificatie. Een jaar niet gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Blergh, ik denk, ik ga maar is Nexus premium. Kijken of het me lukt om bv al die real vision ENB te doen, krijg ik niks anders dan errors met downloaden als ik het via de mod manager wil doen xD...

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
JinShepard schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:18:
Blergh, ik denk, ik ga maar is Nexus premium. Kijken of het me lukt om bv al die real vision ENB te doen, krijg ik niks anders dan errors met downloaden als ik het via de mod manager wil doen xD...
Ik heb geen nexus premium, dat heb je niet nodig om te modden. Kijk of het lukt om Mod Organizer te gaan gebruiken dat werkt imo beter dan NMM

Op de pagina van Real Vision ENB staat ook hoe je die installeert (RV ENB). Realvision kun je met een paar muisklikken installeren, kan geen problemen geven.

Wil je Skyrim serieus modden, dan zul je er ook wat tijd in moeten steken. Misschien een idee om eerst even wat te spelen? Als je het spel "origineel" niet kent zal het ook wat lastig zijn om te bepalen wat je wil, dan ga je maar doelloos wat mods installeren omdat kan

Let op dat bepaalde mods/patches heel belangrijk zijn, net als de loadorder en het opschonen van mods. Ga je te hard krijg je een zeer instabiel spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Oh ik heb er al 340 uur in zitten hehe, ik weet wel wat ik wil, sort off. Tis altijd alleen lastig om die guides te volgen, soms staan er dingen als, download ook de patch, maar die is er dan niet meer of zit er in een nieuwere versie al ingebakken.

edit
Cinematic Fire Effects 2 HD by Ichibu >>FPS<< (my preference is Cinematic Fire FX Legacy)

bv deze, waar zet ik dan die preference setting naar cinematic fire, ik durf niet in de game te gaan tot ik alles op de manier heb geinstalleerd zoals er staat.

[ Voor 34% gewijzigd door JinShepard op 08-02-2016 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Mods met opties geven je meestal bij het installeren (via NMM of Mod manager) de keuze tussen de diverse opties via optieschermen waar je je keuzes aangeeft

Zolang je je tot de mods op Nexus beperkt moeten alle bestanden probleemloos te krijgen zijn. Volgens mij staan alleen 18+ mods niet op nexus ...

En je moet juist elke mod die je installeert even testen. Als je vanuit het niks ineens 100 mods in het spel pleurt dan is dat garantie voor problemen. Als je weet hoe e.e.a. werkt is dat ook geen probleem en weet je a.h.v. wat er gebeurd vaak al wel waar te zoeken. Een mod die je spel vernachelt kun je zonder meer weer verwijderen en dan zou alles weer moeten werken.
Hier is overigens Mod Manager ook veel beter dan NMM: het laat namelijk de gamedirectory ongemoeid en buiten een paar zaken (zoals ENB en SKSE) komt er niets in je game te staan, alles blijft bij MM in separate directories. Een mod kan dus nooit je game verkloten
Daarnaast kun je profielen maken om mods te testen zodat je oude config bewaard blijft.

Er zijn op Youtube ook een serie guides van ene Gopher die van alles uitlegt. Best interessant om te volgen

[ Voor 95% gewijzigd door Stefke op 08-02-2016 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Voor de mensen die snel een mooie gemodde Skyrim installatie willen:
[...]

Lees voor de zekerheid even het commentaar, en de readme moet je ook erg goed lezen. Maar ik heb hier zo'n 2 maanden plezier van gehad. Ik heb zover ik mij kan herinneren 3 CTD's gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

stefijn schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:59:
[...]
Volgens mij staan alleen 18+ mods niet op nexus ...
[...]
Toch wel. De normale adult mods voor Skyrim, Fallout etc staan gewoon op Nexus, maar zijn enkel zichtbaar voor members.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ah oke, dat kan een reden zijn om voor premium te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

stefijn schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:57:
Ah oke, dat kan een reden zijn om voor premium te gaan ;)
Member is voldoende, Premium hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
YellowOnline schreef op maandag 08 februari 2016 @ 19:33:
[...]

Member is voldoende, Premium hoeft niet.
ja whatever :) Het ging er meer om dat hierboven gedacht werd dat om goed te kunnen modden je premium member moet zijn, dat hoeft iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Welke mod manager gebruik ik dan best voor Skyrim? Heb het echt wel gehad na Fallout 4 met die Nexus mod manager. 1 verkeerde muisklik en alles naar de vaantje. Had gewoon "scan for games" gedaan, hij had skyrim gevonden, ik klik op het groene vinkje, en krijg crash + niet meer willen opstarten.

*edit: stap 1 van 400 voltooid. ENB geïnstalleerd. Had al een probleem met "bFloatPointRenderTarget" om te beginnen, maar als ik het spel nu start, zie ik netjes de ENB dingen en het edit menu is beschikbaar.
Op naar stap 2

:')

Volgende maand zal ik hier dan even een screenshotje posten

*edit 2: even "mod organiser" geïnstalleerd. Ik zeg "associate with NMM download". Natuurlijk werkt dit al langs geen kanten.

Dit wordt pijnlijk.

[ Voor 44% gewijzigd door SideShow op 08-02-2016 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

Wat crashes betreft werkt dit bij mij het beste: https://steamcommunity.co...ons/0/540740500921363665/

Skse heeft waarschijnlijk toch iedereen, en die support sinds versie 1.7 de nodige memory tweaks vanuit een skse.ini. Alle voorgaande anti-ctd varianten lijken hiermee iig overbodig.

Ik draai atm de Rudy enb (nla versie) met elfx. Ik was begonnen met realvision, maar dat was me wat te saturated. Tranquility was me niet naturel genoeg, nla zelf weer te naturel, maar nu ben ik wel tevreden eigenlijk. Andere enb's die me ook mooi lijken zijn taz, dovah naakin en dahaka. De sombere enb's zijn dan weer niets voor mij, maar ieder z'n smaak :)

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SideShow schreef op maandag 08 februari 2016 @ 20:20:
Welke mod manager gebruik ik dan best voor Skyrim? Heb het echt wel gehad na Fallout 4 met die Nexus mod manager. 1 verkeerde muisklik en alles naar de vaantje. Had gewoon "scan for games" gedaan, hij had skyrim gevonden, ik klik op het groene vinkje, en krijg crash + niet meer willen opstarten.

*edit: stap 1 van 400 voltooid. ENB geïnstalleerd. Had al een probleem met "bFloatPointRenderTarget" om te beginnen, maar als ik het spel nu start, zie ik netjes de ENB dingen en het edit menu is beschikbaar.
Op naar stap 2

:')

Volgende maand zal ik hier dan even een screenshotje posten

*edit 2: even "mod organiser" geïnstalleerd. Ik zeg "associate with NMM download". Natuurlijk werkt dit al langs geen kanten.

Dit wordt pijnlijk.
Beste kan je mod organiser gebruiken inderdaad, grootste voordeel is toch wel dat het alle mods apart op je hardeschijf zet dus je Skyrim install folder blijft altijd vanilla. Mijn mod organiser is trouwens altijd offline, ik download de mods handmatig van de nexusmods en installeer ze dan met de knop "install new mod" Ik heb het niet zo op mods die ineens gaan updaten, want groot kans dat een mod afhankelijk is van een andere mod en dat dingen dan ineens niet meer werken na wat updates. Ik verander of update dan ook vaak geen mods meer totdat ik aan een nieuwe modlist ga werken.

Voor de rest is het gewoon heel veel lezen want wat je met de game kan is echt gigantisch. Heb nu 1400 uur in Skyrim zitten maar weet zelf ook nog niet alles.

Achja

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5719/24102655556_47ae8cf1d1_n.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2016 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Heb nu een klein beetje ervaring met Mod Organiser en moet zeggen dat het wel betrouwbaarder aanvoelt dan NMM. Nog geen gare problemen gehad.

Wel jammer dat RealVision enb echt je framerate halveert. Gelukkig voor mij is dat nog steeds 50+ fps dan, maar toch een enorm verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
  • Laatst online: 11-09 13:01
Heeft iemand ervaring met de mod 'Audio Overhaul'? Als ik deze installeer, verdwijnen de geluiden van mijn voetstappen. De-installeer ik 'm vervolgens, dan is het probleem verdwenen.

Ik heb tevens geprobeerd alle andere mods uit te schakelen, maar helaas zonder effect. Een zoektocht op Google leverde geen oplossing op (alleen andere gamers met dit probleem).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
Loadorder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
Oh ja, daar heb ik van gehoord. Ik zal bij thuiskomst eens kijken of het helpt. Overigens heb ik dus wel al geprobeerd alle mods uit te zetten, maar dit hielp niet. Ik weet niet of dat jouw oplossing misschien al uitsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Joeridev schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:58:
Oh ja, daar heb ik van gehoord. Ik zal bij thuiskomst eens kijken of het helpt. Overigens heb ik dus wel al geprobeerd alle mods uit te zetten, maar dit hielp niet. Ik weet niet of dat jouw oplossing misschien al uitsluit.
Misschien wel (zou ik verwachten), maar niet wanneer jouw mods files in de gamedirectory hebben overschreven. Wat gebruik jij om je mods te beheren? NMM?

Als je Skyrim wil modden dan MOET je weten wat Loadorder is....

[ Voor 6% gewijzigd door Stefke op 14-03-2016 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
stefijn schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:31:
[...]

Misschien wel (zou ik verwachten), maar niet wanneer jouw mods files in de gamedirectory hebben overschreven. Wat gebruik jij om je mods te beheren? NMM?

Als je Skyrim wil modden dan MOET je weten wat Loadorder is....
Je zult het niet geloven, maar ik gebruik tientallen mods en heb nooit echt hoeven rommelen in de loadorder. Overigens blijkt het geen verschil te maken. Ik heb inmiddels ook al verschillende versies van de mod gebruikt, maar ook dat biedt geen oplossing. Ik vrees dat ik de mod maar links moet laten liggen.

Ik gebruik overigens NMM en de modopties in Steam.

[ Voor 3% gewijzigd door Joeridev op 14-03-2016 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joeridev schreef op maandag 14 maart 2016 @ 17:58:
[...]

Je zult het niet geloven, maar ik gebruik tientallen mods en heb nooit echt hoeven rommelen in de loadorder. Overigens blijkt het geen verschil te maken. Ik heb inmiddels ook al verschillende versies van de mod gebruikt, maar ook dat biedt geen oplossing. Ik vrees dat ik de mod maar links moet laten liggen.
Staat er niet iets in de readme?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Joeridev schreef op maandag 14 maart 2016 @ 17:58:
[...]

Ik gebruik overigens NMM en de modopties in Steam.
NMM overschrijft files in je gamedirectory, daarom is de load-order o.a. van belang. Het kan zijn dat files overschreven zijn door andere mods die nu niet meer hersteld worden. Mods die in je gamedirectory komen te staan kunnen elkaar (blijvend) beinvloeden wanneer je NMM gebruikt. Steam doet hetzelfde.
Waarschijnlijk heb je meer problemen, al kan het natuurlijk goed zijn dat je die niet tegenkomt :)

Mod Manager doet dit overigens niet, mods en de gamedirectory blijven volledig gescheiden en onaangetast, dus whatever je loadorder, alles blijft 100% intact.

Waarmee ik niet wil zeggen dat daar je probleem ligt, kan inderdaad ook gewoon een rtm-dingetje zijn

[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 14-03-2016 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Vond deze best mooi;
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7pCUoHY.jpg

En eentje op flickr:
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1522/25245426891_b834a7914a_z.jpg

Beide Rudy ENB voor NLA 2, al denk ik er toch nog steeds over om gewoon naar NLA zelf over te stappen. Dahaka wil ik ook nog steeds proberen, maar die is nog niet "final", en de laatste enbseries heeft weer nieuwe dusk & dawn features die de auteur er ongetwijfeld nog in gaat verwerken.

Dahaka staat nog niet op nexus, wel github: https://github.com/FKPX3118/DAHAKA-s-ENB/
pics: https://www.flickr.com/se...t=dahaka%20enb&view_all=1

[edit]
recentere dahaka pics: https://www.flickr.com/se...l=1&sort=date-posted-desc

oa:
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1615/25162202123_4f784e5928_z.jpgDown in the Valley by MTash, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1587/24868256719_3ee608e8dc_z.jpgTESV 2016-02-24 22-30-19-28 by cain505, on Flickr

[ Voor 31% gewijzigd door Clay op 16-03-2016 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Wat een fantastische plaatjes, maar om te spelen vind ik het toch wat te vlak of zo. Blijf denk ik bij Realvision maar ga deze wel eens uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiAnVaSa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:34
Ben sinds kort begonnen met Skyrim. Is een leuke game, maar heb sinds kort een probleem dat ik een vampire ben geworden. Voorbeeld als ik naar Riverwoord gaan vallen de guard mij aan. Hoe zorg ik ervoor dat ik geen vampire meer ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:51
MiAnVaSa schreef op donderdag 28 april 2016 @ 21:19:
Ben sinds kort begonnen met Skyrim. Is een leuke game, maar heb sinds kort een probleem dat ik een vampire ben geworden. Voorbeeld als ik naar Riverwoord gaan vallen de guard mij aan. Hoe zorg ik ervoor dat ik geen vampire meer ben?
Meerdere opties, kiest u maar! :)
http://elderscrolls.wikia...(Skyrim)#Curing_vampirism

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Ha, mooi was die tijd dat je dit soort dingen steeds moest gaan opzoeken enzo! Als je trouwens toch wat langer als vampier wilt ronddolen en je de Dawnguard DLC hebt, dan kan je trouwens ook perks investeren in de Vampire skill. En ook in de Werewolf skill trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiAnVaSa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:34
Super bedankt!

Terug naar de wereld van Skyrim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 18:26
'Elder Scrolls V: Skyrim Remaster' op E3

De E3 is om de hoek, dus het internet staat vol geruchten. Zo zou Bethesda Softworks een geremasterde versie van The Elder Scrolls V: Skyrim tijdens haar persconferentie op de E3 aan gaan kondigen.

De geruchten komen van de altijd lekkende Shinobi602 die het vaak bij het rechte eind heeft en NeoGAF-user Enter the Dragon Punch. Beiden hebben ook de eerdere Dead Rising 4 gelekt gisteren, met bewijzen.

Volgens Shinobi komt er een remaster van een Bethesda-spel, waarna Enter the Dragon Punch toevoegde dat "het echt is" en dat de remaster niet alleen alle DLC zal bevatten maar ook mod-ondersteuning en verbeterde graphics.

Of en wanneer er er een remaster komt van The Elder Scrolls V: Skyrim is nog niet officieel gemaakt. We zullen sowieso nog even geduld moeten hebben tot zondagnacht, wanneer de persconferentie van Bethesda begint. We zullen er in ieder geval Dishonored 2 zien. Battlecry is een andere game waarvan we het bestaan weten, maar waar het wel heel erg stil om is. Er komen vast meer game-aankondigingen, anders huur je geen gebouw af in Hollywood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Lekker :)

Ben sinds kort weer mijn game aan t modden. Helaas moet ik mijn kaart weer upgraden aangezien ik nu een 2560x1440p monitor heb. Met Realvision ENB en een dikke grasmod zakt de framerate op die resolutie toch weer naar 30-35 (het gras kost met 15-20fps...). Maar wat ziet t er geweldig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

stefijn schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 14:56:
Lekker :)

Ben sinds kort weer mijn game aan t modden. Helaas moet ik mijn kaart weer upgraden aangezien ik nu een 2560x1440p monitor heb. Met Realvision ENB en een dikke grasmod zakt de framerate op die resolutie toch weer naar 30-35 (het gras kost met 15-20fps...). Maar wat ziet t er geweldig uit.
Realvision is wel vrij oud natuurlijk, de laatste enbseries doet al zo veel meer. Heb je gezien dat er een realvision versie is voor Climates of Tamriel 5.0? Volgens de nexus site komt daar ook een 0.305 update aan eind deze maand: http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/73661/?

Een hele recente enb is Natural Lighting and Vivd Atmospherics, deze combineert NLA met Vivid Weathers, volgens de makers de combinatie van de 2 mooiste mods ooit :P (en ik geef ze bijna gelijk) http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/75346/?

Daarnaast is mijn persoonlijke fav ook naar 0.305 geupdatet: http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/41482/?

Wbt die remaster ben ik heel benieuwd wat dat dan wordt en hoe het in verhouding staat tot een compleet gemodde 2011 versie. Er zijn meer dan 46K mods, en de juiste combinatie krijgt zelfs de modernste hardware op z'n knieen. Een remaster moet natuurlijk ook op iets oudere hardware draaien en zal ongetwijfeld hier en daar concessies doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze enb wil ik ook nog een keer proberen https://www.flickr.com/photos/128130514@N05/
Wat ik begreep haalde hij hier zijn inspiratie vandaan https://www.flickr.com/ph.../72157631720926946/page15 Jammer dat deze laatste private is :|

Windows achtergrond gemaakt met skyrim :D Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/8/7133/27280387080_9dacf19df4.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2016 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Clay schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:10:
[...]

Realvision is wel vrij oud natuurlijk, de laatste enbseries doet al zo veel meer. Heb je gezien dat er een realvision versie is voor Climates of Tamriel 5.0? Volgens de nexus site komt daar ook een 0.305 update aan eind deze maand: http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/73661/?

Een hele recente enb is Natural Lighting and Vivd Atmospherics, deze combineert NLA met Vivid Weathers, volgens de makers de combinatie van de 2 mooiste mods ooit :P (en ik geef ze bijna gelijk) http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/75346/?

[video]

Daarnaast is mijn persoonlijke fav ook naar 0.305 geupdatet: http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/41482/?
[video]

Wbt die remaster ben ik heel benieuwd wat dat dan wordt en hoe het in verhouding staat tot een compleet gemodde 2011 versie. Er zijn meer dan 46K mods, en de juiste combinatie krijgt zelfs de modernste hardware op z'n knieen. Een remaster moet natuurlijk ook op iets oudere hardware draaien en zal ongetwijfeld hier en daar concessies doen.
En toch word in die videos ook pijnlijk duidelijk hoe oud het spel al is.

De omgeving en de graphics kun je helemaal strak trekken. Maar de combat ziet er echt niet meer uit. Die laaste video vooral: zie je die wolven aanvallen? En hoe ze hilarisch midden in de lucht opeens 180 graden draaien? 404 Physics not found?

Dat zie je ook in bijvoorbeeld dat vee wat rondloopt, meer een statisch object, wat met schokken draait, en wat over een heuvel "stuitert". Als ze dáár nu eens op focusen met de remaster, ipv alleen de graphics recht te trekken. (Je ziet bijvoorbeeld ook totaal geen impact, als je met een bijl iemand neerramt. Een bloed sprite, en that's it. Ze vertrekken geen spier op het moment dat ze geraakt worden.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Daar zin mods voor (dat ronddraaien)

Anyway, er zijn inderdaad nieuwere ENBs met meer functies, dan zakt mijn framerate onder de 30 (tenzij ik een lagere resolutie ga draaien, maar 1920x1080 ziet er erg lelijk uit op mijn 27" 2560x1440 monitor)

Ik heb er onlangs weer diverse geprobeerd (oa. ook NLA en een paar bekende andere), maar als de performance te doen is zijn er zoveel dingen die ik niet mooi vind aan zo'n ENB, en NLA i.c.m. Vivid Weathers is bijna niet aan te passen omdat elk weather zijn eigen ENBini heeft. Mij teveel werk.

Daarnaast vind ik de ietwat fletse kleuren van deze ENB (en soortgelijke) niet mooi, vooral grassen worden er erg lelijk en contrastarm mee, vind ik de effecten op lange afstand storen (vaak een wazige achtergrond, nee dat is geen DoF).
Bij NLA waren de ramen van Whiterun 'snachts enorm fel, van een kilometer leken het wel 1000w bouwlampen. En dat kreeg ik niet gefixed (want volgens mij moet je dan elke weather.ini aanpassen, geen zin in)
Ik weet niet of dat NLA was, maar ik las bij één van die mods dat deze de allermooiste luchtkleuren zou hebben van de beste modder en zo en ik kreeg gewoon knalpaarse en oranje luchten. Veel te overdreven, t zag er niet uit, vond ik.

Ik heb Realvision aangepast op een aantal punten die ik zelf veel beter vind, zoals de weergave van de nachtelijke lucht, verlichting windows, cloudshadows (in Realvision niet geconfigureerd) en zonnestralen en elke keer kom ik weer terug bij RV. Momenteel met CoT3 zelfs, want Cot5 geeft ook die imho lelijke wazige vergezichten en kost me ook net even teveel fps op mijn huidige config.
Nu gewoon mooie vergezichten, superstrak beeld en een mooie haze over de bergen. Imho de meeste realistische weergave. En met CoT3 gewoon lekker vaak zon :)
Al is de blauwe lucht dan nog iets te vlak, lastig te tunen want de invloed op zonsondergang en opgang is groot.

Ik heb ook Purevision proberen verder te tunen icm Pureweathers naar mijn smaak maar daar kreeg ik een aantal dingen niet goed (oa te veel contrast wanneer ik andere dingen had aangepast)

Misschien als ik een Nvidia 1070 heb binnenkort dat ik die modernere ENBs nog eens ga proberen.(nu i6600k met R9 290 trix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk eerder dat je problemen hebt gehad als ik paarse luchten en bouwlampen zo lees. NLA staat erom bekend dat het niet veel power trekt.

Persoonlijk vind ik Realvision toch echt een van de mindere enb´s en verre van realistisch. Trouwens kan je ingame gewoon de weather.ini openen van NLA via de enb menu.

Met mijn 290x trek ik gewoon 50 fps met een fikse gemodde skyrim.
Afbeeldingslocatie: https://c7.staticflickr.com/1/589/22069208134_1838361c5a_n.jpg

Taz visual overhaul met Dyndolods/enhanced landscapes heavy. Was nog meest performence friendly ook.
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/662/20740613328_1e8220dd34_n.jpg

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2016 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:15

Fordox

00101010

Skyrim heb ik vorige maand ook weer voor de 5e keer gereplayed :9

En eind dit jaar komt er hopelijk een remastered versie, gewoon geen mods maar wel de stunning visuals :D hopelijk draait ie dan met de vernieuwde engine die ze gebruiken voor fallout :)

Bethesda is misschien wel 1 van mn favoriete game ontwikkelaars.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:53
Ze maken erg leuke spellen. Nadeel? De engine wordt elke keer geupdate en houd dezelfde gare geheugen nadelen. Ze zouden daar echt eens werk van moeten maken.

Ik vraag me af of het echt stunning wordt of beter dan wat de mode toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:36:
Ik denk eerder dat je problemen hebt gehad als ik paarse luchten en bouwlampen zo lees. NLA staat erom bekend dat het niet veel power trekt.
Niet de hele lucht was paars, maar bij een zonsondergang de horizon. Dan kreeg ik een veel te paars (of oranje) kleur.
Persoonlijk vind ik Realvision toch echt een van de mindere enb´s en verre van realistisch. Trouwens kan je ingame gewoon de weather.ini openen van NLA via de enb menu.

Met mijn 290x trek ik gewoon 50 fps met een fikse gemodde skyrim.
Welke resolutie? Ik haal ook 50+ fps met ENB en een hele berg texturepacks, behalve wanneer ik dan als toetje Verdant Grass toevoeg met een grass-ini van <100. Per 5 gaat er 5fps vanaf.

Ik weet dat je de weather.ini kunt aanpassen, maar dat moet toch per weertype? Ik vind één weertype wel genoeg om te tunen

[ Voor 33% gewijzigd door Stefke op 09-06-2016 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook de optie aanvinken `ignore weathers` onder het kopje dat je wilt aanpassen. Vaak zijn de rest van de weather ini´s hetzelfde op een paar dingen na.

En volgens mij moet het niks uitmaken of je een 1440p monitor hebt of een 1080, dat hoort gewoon normaal te schalen en moet er niet veel lelijker op worden.

Ik zit tussen 1080 en 1080p ultra wide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik heb een Dell 2713HM en het ziet er niet fraai uit wanneer ik games op 1920x1080 speel. Alles wordt er nogal wazig van, meer AA maakt het erger, minder AA maakt het gekrioel van pixels (vooral in gras en zo) "ondraagelijk"
In windows zelf is het nog wel te doen (behalve dan dat alles nogal groot wordt)

Heb nog wel de mogelijkheid om native pixels te spelen op 1920x1080, dat ziet er prima uit en draait goed (maar helaas hou ik dan natuurlijk maar een 20" monitor over ;) )

2560x1440 = 3,7mln pixels tegen 2,7mln bij 2560x1080 en 2mln bij 1920x1080. Niet gek dus dat ik op die resolutie nogal wat fps inlever denk ik.
2560x1080 op native pixels zou leuk zijn, maar volgens mij kan ik die resolutie niet instellen (wel 3200x1800, maar dat maakt de fps nog erger ;) )

Taz overhaul lijkt er mooi uit te zien maar vaak valt het mij erg tegen tussen wat ik in filmpjes zie en op mijn scherm ( :? ) zoals een compleet overbelichte lucht . Zal die zeker eens even gaan bekijken.

Bedankt voor de typ met multiweathers, die setting eigenlijk nooit gebruikt. Misschien toch nog wat andere ENBs proberen dan. NLA vond ik op zich mooi, maar door dat multiweather kreeg ik m niet naar mijn smaak aangepast.

[ Voor 31% gewijzigd door Stefke op 09-06-2016 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje jammer dan dat 1080p upscalen niet zo lekker gaat, heb je wel maintain aspect ratio aanstaan?

native 1440p http://i.imgur.com/2pup7si.jpg
1080p upscaled http://i.imgur.com/1XvjCD6.jpg
Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.

Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.