Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:52:
Beetje jammer dan dat 1080p upscalen niet zo lekker gaat, heb je wel maintain aspect ratio aanstaan?

native 1440p http://i.imgur.com/2pup7si.jpg
1080p upscaled http://i.imgur.com/1XvjCD6.jpg
Nogal ja. Aspect ratio van 1440 en 1080 is toch gelijk?

Ik zie eigenlijk geen verschil tussen deze plaatjes?

Misschien doe ik het wel verkeerd. Ik zet gewoon in windows de resolutie op 1920x1080 en in de game ook, maar dan zijn de pixels behoorlijk groot op 27" en wazig. Maar die wazige pixels zijn nog steeds goed als pixels te onderscheiden. Of dat ik nog invloed heb op de manier hoe dat upscalen gedaan wordt?

[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 09-06-2016 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik denk dat er ergens iets niet goed gaat. Mischien anders bij de amd drivers kijken, heb je ook nog wat instellingen.

Verschil is nihil inderdaad, als je goed kijkt heeft de 1440p native iets meer details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog wat zittten lezen maar probeer anders eens 1280x720 met wat zwaardere AA en dan upscalen naar je 1440p
Wat ik ervan begrijp is dat deze resolutie 1:1 aansluit op 1440p dus schaalt veel beter dan 1080p naar 1440p

En anders een 1070 halen :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2016 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oja, voor de mensen die het nog niet wisten. Met een hoge load bias van de enb kan je skyrim veranderen naar zoiets.

Afbeeldingslocatie: https://c8.staticflickr.com/1/697/22539424151_2a078a2de4_n.jpg

Niks voor nodig, enkel een enb. hier wat meer shots, YouTube: Turn Skyrim into a Pixar Movie with Toonish Mod...WAIT WHAT?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 16:12:
Ik heb nog wat zittten lezen maar probeer anders eens 1280x720 met wat zwaardere AA en dan upscalen naar je 1440p
Wat ik ervan begrijp is dat deze resolutie 1:1 aansluit op 1440p dus schaalt veel beter dan 1080p naar 1440p

En anders een 1070 halen :*)
Om eerlijk te zijn begrijp ik deze manier van upscalen niet.

Wat ik wel kan, is - na wat settings in AMD panel gewijzigd te hebben - mijn 2560 monitor naar 3200x1800 zetten. Ziet er prachtig uit, ook zonder AA, maar je begrijpt dat dát voor de framerate niet zo goed is....

Wat is het verschil tussen "1280x720 upscalen naar 1440p" en gewoon mijn monitor instellen op een resolutie van 1280x720 (en ook de game)?

Als ik mijn scherm op een lagere resolutie zet en het spel wel op 1440p dan schakelt de monitor bij het spelen toch gewoon over op die resolutie?

Weet je zeker dat het bij die plaatjes niet gaat om een native 1080p resolutie die naar 1440p is gezet? (zoals ik mijn 1440p naar 1800p kan instellen)

http://forums.macrumors.c...560x1440-display.1088930/
Zal het desondanks eens proberen

Overigens is dit mijn setup nu
Afbeeldingslocatie: http://s33.postimg.org/qtv9aa5dn/Transcoded_Wallpaper.jpg
Ik vind dit mooi (en realistisch). Niet teveel eyecandy, en geen enkele fantasyuitstraling (hou ik niet van). Jouw plaatjes vind ik ook altijd prachtig hoor!

Moet overigens nog heel veel doen hoor qua mods (zowieso alleen nog maar grafisch bezig geweest, keuzes maken)

[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 10-06-2016 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

Vraagje trouwens; atm gebruik ik de distance overhaul voor een beter LOD, maar is DynDOLOD weer significant beter dan dat, of maakt dat niet zoveel uit? Ter referentie, mijn Skyrim ziet er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BSOw9iWl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oOQ3q2Pl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fAHN38al.jpg

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Antwoord weet ik niet, want ik gebruik deze (nog) niet, maar...

Prachtig! Wat is je modlist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Prachtig! Wat is je modlist?
thnx :) Uit mn hoofd zijn de voornaamste landscape mods (redelijk standaard volgens mij):
- Skyrim HD
- Verdant
- Flora overhaul
- Renthal HD flora
- Vivid landscapes all in one
- High definition lods dark textures
- Superior Rock Textures light grey, omdat ik vivid's bergen niet mooi vind.
- Realistic water 2

En Rudy enb 3.0 voor NLA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:48:
[...]

Om eerlijk te zijn begrijp ik deze manier van upscalen niet.
-knip-
Wat ik begreep is dat deze resolutie precies 1:1 is of beter 4:1. Normaal is een pixel perfect vierkant of wat dan ook, maar als je gaat upscalen gaat je scherm pixels invullen en vanaf 1080 maakt hij niet mooie vierkante pixels omdat de verhouding niet klopt. Bij 720 naar 1440p is de verhouding zo dat het 4 pixels gebruikt om 1 pixel te maken.

1080p upscalen naar een 4k monitor werkt dan ook beter omdat dat dezelfde verhouding heeft.

Beetje kromme uitleg, op het moment kan ik er niks beters van maken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Iemand nog wat tips qua performance voor een FX-6300 (4,5ghz overclock)?
Videokaart is een 7950 dus dat is het probleem niet.
Heb ik gewoon pech door de berroerde single-core performance of zijn er nog bepaalde mods die mijn performance nog wat kunnen boosten?
Ik heb het niet over bepaalde ENB's die een lage performance hit hebben oid maar bv een mod die zorgt voor betere multi-core performance of een aantal ini tweaks.

Ik heb toen ik deze PC net had gebouwd alles compleet gemod maar ik was niet tevreden over de performance of ik moest m'n draw distance flink omlaag gooien onder andere.
Heb altijd op een gamelaptop Skyrim gespeeld met een i5 en dat ging prima zonder ENB maar ik wil eigenlijk gewoon 60fps met een enb en texture mod, als dat niet lukt lock ik de boel wel op 30.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige mensen met een idee of de Skyrim remaster wel voor PC komt? Ik heb namelijk gehoord dat het alleen voor xbox one en ps4 komt? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 16:49
Waar zou je em anders voor willen? Voor PC is het niet echt relevant, daar is de game al makkelijk makkelijk een stuk mooier te modden dan een XB1 of PS4 aan zouden kunnen.

En officieel is er nog niets aangekondigd, dus niemand weet het zeker. Maar de geruchten zijn wel vrij. Je kunt natuurlijk naar Bethesda's persconferentie kijken, 13 juni om 04:00 uur. Daar gaan de officiële aankondigingen gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 11:00:
Enige mensen met een idee of de Skyrim remaster wel voor PC komt? Ik heb namelijk gehoord dat het alleen voor xbox one en ps4 komt? :(
Mods op de PC zijn al beschikbaar ;) En mods lijken mij de hoofdreden voor een 'remaster'.
Nog even de HD DLC (die PC al heeft) erbij.
Ik verwacht er niet teveel van.

[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 11-06-2016 11:19 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 17:16
Clay schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:58:
[...]

thnx :) Uit mn hoofd zijn de voornaamste landscape mods (redelijk standaard volgens mij):
- Skyrim HD
- Verdant
- Flora overhaul
- Renthal HD flora
- Vivid landscapes all in one
- High definition lods dark textures
- Superior Rock Textures light grey, omdat ik vivid's bergen niet mooi vind.
- Realistic water 2

En Rudy enb 3.0 voor NLA
En niet uit je hoofd? :D
Echt heel erg mooi dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Dat is ongeveer wat ik ook heb (al gebruik ik niet Vivid Landscpae AIO omdat ik de textures rond Whiterun dan niet mooi vind)

TAZ Visual Overhaul heb ik geprobeerd, die is inderdaad ook erg mooi, al is het allemaal wel erg "dramatisch". Daarbij kost het me een aantal FPS extra, die kan ik niet echt missen.
En ik vind de LOD trees veel te licht en dat krijg ik niet gefixed met de patches die speciaal daarvoor bedoeld zijn

Op lagere resoluties, ook 1280x720 wordt het er niet mooier op. Het lijkt alsof je continue door een onscherpe lens kijkt.

[ Voor 32% gewijzigd door Stefke op 12-06-2016 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanaf 3:04:

Inderdaad opgepoetst en mods. En was Skyrim er nog niet voor de PS4 en XBone?

Opvallend: Ook voor PC! Gratis als je de Legendary Edition (Skyrim+DLC) hebt.

Ook opvallend: Nog steeds minder mooi dan een PC met goede mod-setup :P

[ Voor 239% gewijzigd door anandus op 13-06-2016 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:24

Phntm

Tlingelingeling

anandus schreef op maandag 13 juni 2016 @ 07:54:
Vanaf 3:04:
[video]

Inderdaad opgepoetst en mods. En was Skyrim er nog niet voor de PS4 en XBone?

Opvallend: Ook voor PC! Gratis als je de Legendary Edition (Skyrim+DLC) hebt.

Ook opvallend: Nog steeds minder mooi dan een PC met goede mod-setup :P
Vermindert wel de hoeveelheid mods die je nodig hebt voor bepaalde effecten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Vermindert wel de hoeveelheid mods die je nodig hebt voor bepaalde effecten. :P
Voor de wat luiere PC spelers is dit misschien een uitkomst, maar zelf zoek ik juist met groot plezier de mods uit die m'n skyrim er uit laten zien zoals ik het het mooist vind :)

Vraag me wel af hoe compatible die nieuwe versie wordt met de 47K mods op de nexus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Clay schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:05:
[...]
Vraag me wel af hoe compatible die nieuwe versie wordt met de 47K mods op de nexus ...
Ik vermoed dat het nog heel erg compatible gaat zijn.

Eventueel moeten er dingen getweakt worden, maar er is genoeg know-how, ook van Fallout 4, dat het allemaal niet teveel moeite zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb zelf Skyrim met los de DLC gekocht. Geen idee of dat dan als Legen -wait for it_ dary edition gezien wordt.
Zou wel gaar zijn voor al die mensen die alles los hebben gekocht als dit niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Arunia schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:30:
Ik heb zelf Skyrim met los de DLC gekocht. Geen idee of dat dan als Legen -wait for it_ dary edition gezien wordt.
Zou wel gaar zijn voor al die mensen die alles los hebben gekocht als dit niet zo is.
Via Steam: ja.
Buiten Steam, geen Legendary Editon?: nee.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
ASNNetworks schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:31:
[...]

Via Steam: ja.
Buiten Steam, geen Legendary Editon?: nee.
Thanks, ik heb alles wat op steam kan op steam staan. Dus dat zit dan wel goed.
Niet dat ik ineens niet meer iets mod, maar goed.

Modden is wel funest trouwens voor het spelen van het spel. :P Ondertussen nog steeds het spel niet uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:35:
[...]
Modden is wel funest trouwens voor het spelen van het spel. :P Ondertussen nog steeds het spel niet uitgespeeld.
Je hebt het spel tenminste al gespeeld, dat is al heel wat :P

* anandus heeft meer mods geïnstalleerd staan dan uren gespeeld volgens mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

* Clay heeft skyrim nog nooit uitgespeeld ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
Clay schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:46:
* Clay heeft skyrim nog nooit uitgespeeld ...
Las dat de upgrade gratis was voor iedereen met de Legendary edition dacht ik eerst 'Óh dan wacht ik tot okt wel om het weer eens kans te geven', toen zag ik alleen de screenshots bovenaan deze pagina en nu wil ik het vanavond nog een kans geven :>

Benieuwd of je lijst ook compleet is, maar dat zien we vanavond wel :+

[ Voor 7% gewijzigd door weszz op 13-06-2016 10:55 ]

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zionrage
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-08 19:51
Ik heb het ook maar weer eens geïnstalleerd. Ik vraag mij wel af of het mogelijk is om je save game naar de nieuwe editie te kopiëren? Lijkt mij wel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Zionrage schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:05:
Ik heb het ook maar weer eens geïnstalleerd. Ik vraag mij wel af of het mogelijk is om je save game naar de nieuwe editie te kopiëren? Lijkt mij wel namelijk.
Ik zou er niet direct vanuit gaan, helemaal als je mods geinstalleerd hebt. dan zal al snel een en ander vervangen zijn door de nieuwe game en hoef je aantal mods niet te draaien wat weer conflicten in je save game gaan opleveren.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFries
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-06 22:42
Wat ik jammer vond en waardoor ik toen gestopt ben met spelen, is dat ik ineens niet meer kon levelen. Had het hoogste level behaald waardoor ik mijn andere skill's niet meer omhoog kon halen. Hiervoor heb ik cheats gebruikt wat mijn hele beleving verpest heeft. Is hier ook een mod voor dat je gewoon door kan levelen? Dan begin ik de game weer opnieuw.

Moet mij dan ook weer verdiepen in de mods. Vooral omgeving mods om de textures te verbeteren vind ik erg belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
DeFries schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:08:
Wat ik jammer vond en waardoor ik toen gestopt ben met spelen, is dat ik ineens niet meer kon levelen. Had het hoogste level behaald waardoor ik mijn andere skill's niet meer omhoog kon halen. Hiervoor heb ik cheats gebruikt wat mijn hele beleving verpest heeft. Is hier ook een mod voor dat je gewoon door kan levelen? Dan begin ik de game weer opnieuw.

Moet mij dan ook weer verdiepen in de mods. Vooral omgeving mods om de textures te verbeteren vind ik erg belangrijk.
Als je de Dragonborn DLC installeert kan je de skills waar je level 100 van hebt gehaald weer naar 0 terugzetten, zodat je in theorie oneindig kan levelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Nog een paar dan:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/r4sOqYXl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9gg6BPXl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lC9zOJHl.jpg

Zal ff kijken of ik makkelijk een modlijst uit nmm kan trekken, maar nogmaals zo bijzonder of specifiek is die niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFries
bassGunner schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:10:
[...]

Als je de Dragonborn DLC installeert kan je de skills waar je level 100 van hebt gehaald weer naar 0 terugzetten, zodat je in theorie oneindig kan levelen :)
Als ik dan smithing weer reset naar 0, dan moet je deze weer ophalen naar level 100. Dus dan schiet je hier toch niets meer mee op?

Ik had een aantal dingen in het hoofd die ik naar 100 wou halen (is al weer paar maand geleden, dus kan je zo niet meer vertellen welke dat zijn) maar dat lukte dus niet door lvl beperking. Ik zou dus een skill moeten resetten, waarna ik bijvoorbeeld 3 naar 100 kan halen maar die 4de dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Clay schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:19:
Nog een paar dan:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zal ff kijken of ik makkelijk een modlijst uit nmm kan trekken, maar nogmaals zo bijzonder of specifiek is die niet :)
Dat maakt niet uit. Het ziet er wel mooi uit. Beetje zoals ik het spel wel uit zou willen spelen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
DeFries schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:22:
[...]

Als ik dan smithing weer reset naar 0, dan moet je deze weer ophalen naar level 100. Dus dan schiet je hier toch niets meer mee op?

Ik had een aantal dingen in het hoofd die ik naar 100 wou halen (is al weer paar maand geleden, dus kan je zo niet meer vertellen welke dat zijn) maar dat lukte dus niet door lvl beperking. Ik zou dus een skill moeten resetten, waarna ik bijvoorbeeld 3 naar 100 kan halen maar die 4de dus niet?
Er is geen harde level cap, dus je karakter levelt alleen niet meer omdat je je skills niet meer kan levelen. Zodra je je skill reset, kan je "player level" ook weer stijgen.

Welke level heb je trouwens? Ik zit zelf op level 82 geloof ik. Kan wel hoger door die skills te resetten, maar ik had geen zin meer in grinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFries
bassGunner schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:31:
[...]

Er is geen harde level cap, dus je karakter levelt alleen niet meer omdat je je skills niet meer kan levelen. Zodra je je skill reset, kan je "player level" ook weer stijgen.

Welke level heb je trouwens? Ik zit zelf op level 82 geloof ik. Kan wel hoger door die skills te resetten, maar ik had geen zin meer in grinden.
Durf ik je zo niet meer te vertellen. Het is al maanden geleden dat ik het spel gespeeld heb. Ook geen idee op welk punt met lvlen ik vast zat. Weet wel dat ik de missie aan het uitvoeren was om een draak te kunnen oproepen (die draak die eigenlijks helemaal niets doet). En was bezig met een quest om een stad uit een spel te bevrijden door een wazige droomwereld in te gaan via een boek. Verder zou ik het echt niet meer weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Voor wie het leuk vindt, dit zijn een paar screenarchers / modders op flickr:

Afbeeldingslocatie: https://c7.staticflickr.com/8/7281/27303768070_a7caf95b16_z.jpgscreenshot_2016-06-10_12-38-46 by David Hiles, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://c7.staticflickr.com/8/7223/26937045446_040b01a3c1_z.jpgTESV 2016-05-12 19-48-29-465 by Tuan Anh Nguyen Dang, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://c5.staticflickr.com/8/7559/27188557596_67ac9063b5_z.jpgScreenshot47318 by Machok Skyrim, on Flickr

Arsalan Delagosha, https://www.flickr.com/photos/132922114@N04/
Unreal skyrim, https://www.flickr.com/photos/javiercc/
Dahaka, https://www.flickr.com/photos/dahakas_enb/

en via de faves van elk nog veel meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFries
Is daar ook van bekend welke mods zij gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

DeFries schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:13:
Is daar ook van bekend welke mods zij gebruiken?
De een doet er geheimzinnig over, de ander niet. Hodilton heeft z'n ini's en modlist er bv gewoon bij staan inc installatie vid.

Sommigen gebruiken enb's (vaak wel met persoonlijke tweaks, zie http://wiki.step-project.com/Guide:ENBlocal_INI en http://wiki.step-project.com/Guide:ENBseries_INI) die je gewoon van nexus kan halen, zoals Dovah Naakin, Vanilla Ice Cream en Snapdragon. De preset van Tuan Anh lijkt heel veel op Dahaka, die kan je van github halen: https://github.com/FKPX3118/DAHAKA-s-ENB/ en zou op nexus moeten komen als die ooit eens af is. Weer anderen doen alles helemaal zelf, maar focussen bv op 1 weertype waardoor het niet speelbaar is.

Welke enb je draait is alleen wel weer vaak afhankelijk van weather mods, vandaar dat er nou een NLA enb is obv Vivid weathers, en een realvision voor CoT 5.

De meeste texture packs kan je echt wel van de nexus halen, daar wordt echt veel 4K werk neergezet. Maar wat je daarvan installeert is zo persoonlijk. Ik vind bv Tamriel Reloaded niet mooi, en Vivid landscapes wel, afgezien van de bergen :P

't is gewoon veel lezen, uitzoeken en proberen, maar imo is dat juist de lol ervan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFries
Clay schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:51:
[...]

De een doet er geheimzinnig over, de ander niet. Hodilton heeft z'n ini's en modlist er bv gewoon bij staan inc installatie vid.

Sommigen gebruiken enb's (vaak wel met persoonlijke tweaks, zie http://wiki.step-project.com/Guide:ENBlocal_INI en http://wiki.step-project.com/Guide:ENBseries_INI) die je gewoon van nexus kan halen, zoals Dovah Naakin, Vanilla Ice Cream en Snapdragon. De preset van Tuan Anh lijkt heel veel op Dahaka, die kan je van github halen: https://github.com/FKPX3118/DAHAKA-s-ENB/ en zou op nexus moeten komen als die ooit eens af is. Weer anderen doen alles helemaal zelf, maar focussen bv op 1 weertype waardoor het niet speelbaar is.

Welke enb je draait is alleen wel weer vaak afhankelijk van weather mods, vandaar dat er nou een NLA enb is obv Vivid weathers, en een realvision voor CoT 5.

De meeste texture packs kan je echt wel van de nexus halen, daar wordt echt veel 4K werk neergezet. Maar wat je daarvan installeert is zo persoonlijk. Ik vind bv Tamriel Reloaded niet mooi, en Vivid landscapes wel, afgezien van de bergen :P

't is gewoon veel lezen, uitzoeken en proberen, maar imo is dat juist de lol ervan ook.
Duidelijk verhaal. Gewoon mee gaan puzzelen dus. Ga ik dat eerst doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clay schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:59:
Voor wie het leuk vindt, dit zijn een paar screenarchers / modders op flickr:

Arsalan Delagosha, https://www.flickr.com/photos/132922114@N04/
Unreal skyrim, https://www.flickr.com/photos/javiercc/
Dahaka, https://www.flickr.com/photos/dahakas_enb/

en via de faves van elk nog veel meer :)
Vergeet deze niet https://www.flickr.com/photos/123789706@N02/page6 toch wel de baas van allemaal :D
wat nsfw dus uitkijken :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Gionight staat er idd geloof ik om bekend dat die de meest realistisch ogende enb kan maken oid, zo zijn zn GTA shots ook insane.

Ik zie zogauw geen export, dus ik heb een screenshot van mn skyrim modlist gemaakt. Hier en daar zit wat overlap, dus qua installatie en activatie volgorde is het vooral van generiek naar specifiek. De enb is dus Rudy 3.0 voor NLA

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3NNSLCsl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BkMrS6il.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OhiDBeul.jpg

En als iemand weet of dyndolod nog heel veel uitmaakt houd ik me aanbevolen :) het ziet er wel uit als veel werk om aan de praat te krijgen nml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat deze bijv. voor mij vrij nep maakt is het complete gebrek aan scherptediepte, maar het zou zo een foto kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMeatball
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-07 11:09
Toen ik het spel nog (veel) speelde heb ik het modden altijd maar gelaten voor wat het is. Het is zo ontzettend tijdrovend, dat "even skyrim spelen" altijd "hey, wat doet deze mod" werd. Bij mij werd het meer The Elder Mods: Skyrim :D

Mijn V&A Advertenties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
dat probleem heb ik ook...

Anyway... vandaag de INI's van Hodilton geprobeerd, maar die kosten mij zo'n 4 to 5 frames per seconde, terwijl twee screenshots van de toendra's achter Whiterun tot op pixelniveau niet van elkaar te onderscheiden zijn? Zelfde uGrid overigens. Verder kan ik zo snel niet zien wat er precies anders is omdat de volgorde zowieso anders is.
Ik heb mijn INIs ook gemaakt a.h.v. STEP, dus ik laat die van hem maar links liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister met Rudy enb, best gaaf! Ik moet helaas nieuwe lods gaan genereren want deze output is niet helemaal bug vrij. Jammer dat dat zo 30 to 45 minuten kan duren, lod folder is bijna 2gb :X

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=yKukfdemN60]

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2016 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:30
afgelopen week een nieuwe videokaart gekocht, en weer eens tijd voor wat Skyrim.
Lekker met wat mods aan de slag gegaan:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aNmPlQY.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Ik weet nog niet of ik hem erin houd, maar ik heb nu ook de "real clouds" mod erbij draaien. Het kan bij vlagen echt prachtig zijn, maar soms lijken het net wattenplukken die spontaan spawnen of abrupt ophouden. De resultaten verschillen dus een beete, maar als alle stukjes even op hun plaats vallen geeft het wel een mooi dramatisch effect:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0NKGD5Nl.jpg

bonus draak:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QnJBXeNl.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Clay op 08-07-2016 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Nice. A.u.b. wel ophouden met posten van screenshots zodra Skyrim Remastered uit is, ben net blij dat het voor de PS4 uitkomt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Clay schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:43:
Ik weet nog niet of ik hem erin houd, maar ik heb nu ook de "real clouds" mod erbij draaien. Het kan bij vlagen echt prachtig zijn, maar soms lijken het net wattenplukken die spontaan spawnen of abrupt ophouden. De resultaten verschillen dus een beete, maar als alle stukjes even op hun plaats vallen geeft het wel een mooi dramatisch effect:

[afbeelding]

bonus draak:
[afbeelding]
Ik vind m heel goed, ook vanwege de regeneffecten en de bliksemeffecten. Jammer van het popuppen af en toe inderdaad (en soms zijn er wat teveel wolken), maar overall voegt het veel toe.

Vraagje: ik heb nu een i5 6600k met een R9 290 tri-x OC, de framerate laat wat te wensen over (ik kan hem net boven de 30 houden op 2560x1440).

Is het beter om een tweede R9 290 te bemachtingen voor een prikkie voor crossfire, of kan ik beter mijn kaart verkopen en een Nvidia 1070 halen?
Ik lees veel over crossfire problemen (zeker icm Skyrim en/of ENB), heb er ook nul ervaring mee. Daarbij wil ik eigenlijk weer terug naar Nvidia (om allerlei redenen)

[ Voor 22% gewijzigd door Stefke op 12-07-2016 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Iemand Enderal al geinstalleerd? Die zou ergens rond 1-3 juli uitkomen in het Duits en enkele weken later in het Engels.

Van de week stond de launcher er nog niet op; nu vandaag wel.

Iemand al gespeeld? Is ie net zoveel beter dan Skyrim als Nehrim beter was dan Oblivion?

Ik wacht nog even op de Engelse versie in elk geval. Nehrim was er alleen in het Duits en dat was op zich ook prima te doen, alleen ff wennen.

Iemand? :)

http://sureai.net/games/enderal/?lang=en

Launcher in het Duits is hier te downloaden:
http://launcherde.enderal.com/

De engelse versie zal nog wel een paar dagen/weken(?) op zich laten wachten.
Directe link zal dan wel http://launcheren.enderal.com/ worden gok ik zomaar :)

Heb er zin in, want ik kijk al jaaaren uit naar deze total conversion mod _O_

YouTube: ENDERAL Gameplay German #1 Let's Play Die Trümmer der Ordnung De...

En hier een Duitser die er al 35 delen op heeft zitten. Ik heb alleen de eerste paar filmpjes vluchtig door geskipt om niet te veel gespoilerd te worden. Het ziet er prima uit in elk geval. Kan niet wachten om te beginnen :9

[ Voor 52% gewijzigd door vosss op 13-07-2016 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Serieus niemand die Enderal aan het spelen is? Al is het alleen maar om even te proberen en wachten op de Engelse versie?

Dat valt me toch een beetje tegen. Dit is de mod der mods imo.

Mocht iemand hem toch al gespeeld hebben, deel vooral je ervaring hier :)

Ik wacht nog even op de Engelse versie. Nehrim heb ik wel in het Duits gespeeld, maar die was er dan ook niet in het Engels. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:45

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Van de week ook Skyrim weer eens geïnstalleerd en wil na upgrade van mijn systeem eens goed gaan Modden om het geheel wat mooier te maken.

Wat zijn nu echt mods die ik moet hebben of juist moet vermijden want als ik Google kom ik van alles tegen van STEPS (wat echt super omslachtig lijkt) tot tientallen lijstjes met must have mods.

* Rubman ziet door de bomen het bos niet helemaal meer.

Om Skyrim echt mooi te krijgen welke mods zijn must haves, want plaatjes zoals hierboven en die je voorbij ziet komen op Flickr e.d krijg ik niet voor elkaar.

[ Voor 16% gewijzigd door Rubman op 19-07-2016 07:45 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Ik zou om te beginnen eens naar de meest gedownloade mods kijken op de nexus:
http://www.nexusmods.com/...searchresults/?src_cat=20

Daar staan 48K mods, maar je kan ze per categorie sorten op downloads of recent geupdatet. De een maakt er compleet een andere game van (survival en meer realistische combat), de andere gaat puur voor de graphics; het is maar net wat je wil.

Wat MIJ betreft zijn de musthave mods iig mod manager of -organizer, skyUI, de daarvoor nodige script extender (die je ook via steam workshop kan installen), de legendary patch, en de grote HD/4K texture packs. Maar welke texture packs je installt is al aan jou :P

Zoals vaker gezegd: er is niet 1 manier of 1 pakket om je skyrim te modden, je moet lezen, kijken, kiezen en testen. Ik zit bv nog steeds te dubben of ik dyndolod ga proberen, dat ziet er ook uit als een bak werk om aan de gang te krijgen.

[edit]
En dan moet je natuurlijk nog een enb kiezen! En dan heb je ook weer water-enb en parallax mods nodig ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Clay op 19-07-2016 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Oke het is dus echt zoeken geblazen, maar ENB heb ik ook gezien en voorheen wel eens gebruikt, maar kan er nu niet 123 een touw aan vast knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Dan moet je de STEP guide volgen. Het is wat werk, maar niet alleen krijg je dan een stabiel spel, je weet ook wat je aan het doen bent. Dat is wel nodig als je serieus wil modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Lees dus wat goede dingen over de STEP guide, maar ook heel veel dingen dat het echt niet de go-to guide is. Zitten veel goede dingen in maar kunnen betere dingen omheen.

Daarnaast heb ik naar de site gekeken, maar begreep er bijzonder weinig van en vond het vrij chaotisch ogen.

[ Voor 24% gewijzigd door Rubman op 19-07-2016 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Niets is perfect, maar je moet ergens beginnen.... Het is wel de meest complete correcte guide.

[ Voor 57% gewijzigd door Stefke op 19-07-2016 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowbank
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-08 17:24
Rubman schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:12:
Lees dus wat goede dingen over de STEP guide, maar ook heel veel dingen dat het echt niet de go-to guide is. Zitten veel goede dingen in maar kunnen betere dingen omheen.

Daarnaast heb ik naar de site gekeken, maar begreep er bijzonder weinig van en vond het vrij chaotisch ogen.
Het ding met skyrim/fallout modding is dat je niet zomaar alles bij elkaar kan gooien wat je leuk lijkt en denken dat het werkt. Je zou je er toch in moeten verdiepen.

Je zou die 25 best mod lijstjes kunnen gebruiken, dat werk meestal wel zonder dat je wat hoeft te doen.

Als je zelf daar nog mods aan wilt toevoegen, dan moet je meestal wel wat meer doen, anders kan je om de x minuten een crash verwachten.

Je moet INI's aanpassen, een goede load order hebben, patches toepassen die andere mensen gemaakt hebben en meestal moet je zelf ook nog je eigen patches maken om dan andere mods die je geïnstalleerd hebt compatible te maken.

Ik zou dus gebruik maken van de step guide, is best uitgebreid qua mods en je leert hoe of wat als je daarna zelf toch nog andere mods daarin wilt toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Ik heb STEP niet gebruikt, en heb er dan ook met vallen en opstaan een stabiele game van gemaakt. Als ik het nu zo teruglees had het me hier en daar wel wat ellende bespaard ;) al vind ik nog steeds dat er een berg mods bijstaan die je helemaal niet nodig hebt / optioneel zijn.

Tot mijn grote vreugde is er nu ook een beta versie van Rudy voor NLVA,

En ik heb ook besloten dyndolod te gaan gebruiken ipv de distance overhaul, dus ik kan weer lekker aan de slag met mn modlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Imo mag het resultaat er wel wezen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MNhaBRnl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RWbBAxEl.jpg

Rudy voor NLVA met Vivid Weathers en DynDolod (high). Qua LOD toch echt een enorme verbetering tov de distance overhaul, en vivid weathers belooft ook veel goeds, aan het eerste shot met die laag hangede mist/wolken te zien. De fps moet ik ff checken, maar het is geen stabiele 60 meer ;)

In deze shots staan ze niet, maar ik kom nu soms idioot grote dennebomen tegen, imo het realisme helemaal voorbijgaand. Even kijken of er iets verkeerd is gegaan met sfo, dyndolod of iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Clay schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:04:

[afbeelding]

[afbeelding]

Rudy voor NLVA met Vivid Weathers en DynDolod (high). Qua LOD toch echt een enorme verbetering tov de distance overhaul, en vivid weathers belooft ook veel goeds, aan het eerste shot met die laag hangede mist/wolken te zien. De fps moet ik ff checken, maar het is geen stabiele 60 meer ;)

In deze shots staan ze niet, maar ik kom nu soms idioot grote dennebomen tegen, imo het realisme helemaal voorbijgaand. Even kijken of er iets verkeerd is gegaan met sfo, dyndolod of iets anders.
Nice

Wat zijn je specs? (en gebruikte resolutie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Clay schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:04:

[afbeelding]

[afbeelding]

Heb je dit bovenop STEP gedaan?

Ik heb hem net draaiende met STEP (hoewel de STEP installer meermaals aangaf dat ik niet elligable was lijkt het toch te werken want mis geen mods en of instellingen)
Als ik zo deze vergezichten zie wil ik dan toch ook wel verder met RUDY, Vivid Weathers en DynDolod :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Ik zie al wat ik verkeerd heb gedaan. Ipv de normale sfo 2.5b heb ik de combiversie met tall pines en junipers genomen :F maar da's iig zo gefixt dan.
Wat zijn je specs?
4ghz i7, 16G en een 780 GTX 3G, al een wat oudere bak, maar die 780 doet het erg goed. Ik draai wel "maar" 1680 * 1050, ivm een monitor die hard aan vervanging toe is.
Heb je dit bovenop STEP gedaan?
Nee, gewoon over mn huidige installatie heen; sdo, nla, vivid- en real clouds eruit, vivid weathers en nlva erin, en voor dyndolod deze vid gevolgd: YouTube: DynDOLOD 2.00 Guide NMM
Eerdere versies waren blijkbaar veel meer werk, maar dit is echt niet veel meer dan runnen en wachten :)

Bij het eerste keer loaden van een save zegt skyrim dan dat die esp's mist, maar dat zijn geen game breaking dingen, dus dat werkt daarna gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Clay schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:01:
Ik zie al wat ik verkeerd heb gedaan. Ipv de normale sfo 2.5b heb ik de combiversie met tall pines en junipers genomen :F maar da's iig zo gefixt dan.

[...]

4ghz i7, 16G en een 780 GTX 3G, al een wat oudere bak, maar die 780 doet het erg goed. Ik draai wel "maar" 1680 * 1050, ivm een monitor die hard aan vervanging toe is.

[...]

Nee, gewoon over mn huidige installatie heen; sdo, nla, vivid- en real clouds eruit, vivid weathers en nlva erin, en voor dyndolod deze vid gevolgd: YouTube: DynDOLOD 2.00 Guide NMM
Eerdere versies waren blijkbaar veel meer werk, maar dit is echt niet veel meer dan runnen en wachten :)

Bij het eerste keer loaden van een save zegt skyrim dan dat die esp's mist, maar dat zijn geen game breaking dingen, dus dat werkt daarna gewoon.
Dan ga ik dit eens proberen bovenop mijn STEP guide installatie. Die net afgerond, maar wil hem doortrekken naar betere LOD en realistischer weer.

Hopenlijk breek ik niks O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Je modlist rigoreus veranderen zal op den duur vrijwel zeker je savegame corrupt maken. Pas daar dus mee op als je bezig bent met een playthrough.

Pure texturemods en ENBs natuurlijk zijn daar natuurlijk een uitzondering op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Nu ben ik nog niet echt begonnen alleen even naar riverrun en wil ook een nieuwe full playtrough doen maar eerst even goed pimpen om niet halverwege opnieuw te moeten beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Y9pk8m1l.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sqlQcPzl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/esMzpKFl.jpg

Dyndolod opnieuw gedraaid met de juiste sfo, hierbij nog een paar shots voor het idee. Op m'n 780 haal ik nog zo'n 40 a 50 fps, heel tevreden mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Doet DynoLOD ook je bomen? Die zien er ook in de verte prima uit, beter dan bij mij

edit: toch jammer dat niemand ooit Real Clouds heeft opgepakt en verder uitgewerkt. Vind dat er nog steeds zo mooi uitzien met die verre regenbuien en onweerseffecten.

[ Voor 50% gewijzigd door Stefke op 25-07-2016 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Zo ziet er goed uit zeg ,als ik straks weer eens een beetje tijd heb en een nieuwe graka dan ga ik toch weer met skyrim aan de gang:D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Doet DynoLOD ook je bomen?
Als het goed is wel. Dit zijn de indistinguishable vanilla tree billboards met daaroverheen de sfo billboards, en dan nog die van realistic aspen trees. DynDolod voegt dat dan (als ik het goed begrijp) allemaal samen icm texgen voor de uiteindelijke lod.

Wbt Real Clouds is het idd jammer ja. Het effect is bij vlagen adembenemend, maar het is net zo vaak geen gezicht. Dan vind ik de subtieliteit van Vivid Weathers van wat ik tot nu toe gezien heb toch mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Oke alles lijkt te werken en ziet er schitterend uit, heb alleen 1 groot probleem waar ik niet uit kom
Ik heb een 16:9 scherm 1920x1080 maar heb nu boven en onder 2 zwarte balken alsof hij op 21:10 staat.
Heb nogmaals de Dyndolod.exe doorgenomen en daar geeft hij echt 1920x1080 aan.
Echter zit mijn Compass enzo wel gewoon in die zwarte balk

Nu heb ik een mooie Skyrim maar met een vertekende ratio :|

[ Voor 8% gewijzigd door Rubman op 26-07-2016 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Ik denk dat dat de letterbox is, zie op http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/41482/?
- !!!! A SOLUTION TO THE FAMOUS BLACK BARS PROBLEM :) -> Press the tilde key, after that, press shift+enter. In the right window ( shader parameters ) expand the effect.txt menu, scroll down to the "Letterbox" section and turn it off. You can also turn off "Vignette". Remember to save changes in the left window.
Maar lekker dat alles gelukt is :) Pics? :P

[edit, ook eentje dan]

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YC9eaZbl.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Clay op 26-07-2016 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Pics komen er aan, probeer er morgen wat te maken.

Liep toch nog tegen probleempje aan, miste wat .Json files maar kopieren van textures was voldoende om het op te lossen.
Had eerst ook een mega lange laadtijd waardoor ik terug ben gegaan naar Medium settings met hetzelfde resultaat.
Aanpassingen in SKSE.ini verhielpen dat weer.
Dus een kwestie van runnen was het zeker niet.

Morgen nog een keer draaien maar dan weer op High en kijken of met de aangepaste SKSE.ini de laadtijden nog acceptabel zijn.
En dan de Zwarte balken nog weg halen, thx voor de tip (dit moet ingame neem ik aan?)

Nieuw probleem alles lijkt versneld. Niet alleen mijn karakter lijkt sneller te lopen maar ook alle npc's lijken hun dingen om 2x snelheid te doen

And bonus picture
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/r1YQPECl.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Rubman op 28-07-2016 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Nieuw probleem alles lijkt versneld. Niet alleen mijn karakter lijkt sneller te lopen maar ook alle npc's lijken hun dingen om 2x snelheid te doen
Inmiddels al een oplossing voor gevonden?

Kreeg een erg mooie ochtend bij Solitude, planten in de voorgrond van de eerste zijn van Renthal flora all in one: http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/77145/?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wtSyX3jl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oO0NTYql.jpg

[edit, nu ook met 4-shot pano]

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GglvRbyl.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Clay op 30-07-2016 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Als ik die screens allemaal zie begint het weer te kriebelen bij mij.

Skyrim destijds helemaal grijs gespeeld en was al minstens halverwege ofzo voordat er echt goeie mods uitkwamen.

Ik wil misschien wel gewoon helemaal opnieuw beginnen en het verhaal opnieuw uitspelen, maar dan met zo een mooie Skyrim.

Wat zijn de beste stappen om het zo mooi te krijgen? Ik heb wel eens naar dat STEP gekeken, maar dat is me veel te veel werk.

Mods die de gameplay veranderen interesseren me niet; het enige wat me interesseert is een zo mooi mogelijke Skyrim die dan ook nog prima speelbaar is, maar dat zal op mijn R9 290x Vapor-X niet zo heel snel een probleem zijn. De vergezichten op de plaatjes hierboven zijn echt mooi :)

Enige tips of een duwtje in de juiste richting zou welkom zijn. Welke tools moet ik hebben en wat zijn de mooiste mods? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

vosss schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:13:

Skyrim destijds helemaal grijs gespeeld en was al minstens halverwege ofzo voordat er echt goeie mods uitkwamen.

Ik wil misschien wel gewoon helemaal opnieuw beginnen en het verhaal opnieuw uitspelen, maar dan met zo een mooie Skyrim.

Wat zijn de beste stappen om het zo mooi te krijgen? Ik heb wel eens naar dat STEP gekeken, maar dat is me veel te veel werk.

Mods die de gameplay veranderen interesseren me niet; het enige wat me interesseert is een zo mooi mogelijke Skyrim die dan ook nog prima speelbaar is, maar dat zal op mijn R9 290x Vapor-X niet zo heel snel een probleem zijn. De vergezichten op de plaatjes hierboven zijn echt mooi :)

Enige tips of een duwtje in de juiste richting zou welkom zijn. Welke tools moet ik hebben en wat zijn de mooiste mods? :)
Dan toch STEP, ik had hetzelfde als jij.
Achteraf geen spijt van en na vervolgens Dyndolod en wat andere zaken installeren een heerlijk mooie Skyrim. Zie ook de afgelopen posts van mij en Clay voor Mod inspiratie.

STEP is even een half dagje werk, maar daarna kan je naar hartenlust spelen en nog wat kleine dingen aanpassen of toevoegen. het goed modden van Skyrim is nu eenmaal tijdrovend ben ik zelf achtergekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Hmmz, daar was ik al bang voor helaas.

Zijn er duidelijke en grote stappen in die STEP guide die je zonder meer over kan slaan en dat het geheel toch stabiel blijft?

Enige mods die ik erbij wil moeten er zijn die het geheel grafisch oppoetsen. Ow en SkyUI heette die geloof ik, die de hele interface wat kleiner maakte zodat het er nit zo consoleachtig uitzag.

Tevens de vraag of je tegenwoordig nog moet rommelen in je ini settings. Destijds was het daar nogal klooien en proberen mee. Vooral ook voor die LOD omhoog te gooien, maar als je die te hoog zette dan was het de ene CTD na de andere. Moet dat nog altijd of wordt dat tegenwoordig via mods afgehandeld?

Bedankt voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan niet wachten op de nieuwe versie van NMM. Deze zal "profile sharing" hebben. Dan kan je een profiel van iemand gebruiken, zodat je in een keer een lijst met goede mods, etc hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Dat zou wel handig zijn.

Ik heb ergens nog wel die ini's gebackupped staan, maar ik heb geen idee of dat nog wel een goeie basis gaat zijn om die te gebruiken. Destijds zat ik er helemaal in, maar ik heb er al jaren niets meer mee gedaan. Misschien kan ik beter helemaal compleet opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
anandus schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:40:
Ik kan niet wachten op de nieuwe versie van NMM. Deze zal "profile sharing" hebben. Dan kan je een profiel van iemand gebruiken, zodat je in een keer een lijst met goede mods, etc hebt :)
Wel jammer dat je dan NMM moet gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vosss schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:13:

Ik zou gewoon deze nemen http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/68782/? Heeft wel zo'n beetje alles wat je wilt hebben. Werkt op Dyndolods dus even lezen hoe het werkt maar met +- 5 mods dan ben je wel klaar en ziet je game er ongeveer zoals hierboven uit. Enigste wat je dan nog hoeft te veranderen zijn textures zoals water en gras. Zelf ook nooit gebruik gemaakt van STEP guide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:44:
[...]

Ik zou gewoon deze nemen http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/68782/? Heeft wel zo'n beetje alles wat je wilt hebben. Werkt op Dyndolods dus even lezen hoe het werkt maar met +- 5 mods dan ben je wel klaar en ziet je game er ongeveer zoals hierboven uit. Enigste wat je dan nog hoeft te veranderen zijn textures zoals water en gras. Zelf ook nooit gebruik gemaakt van STEP guide.
If you decide to use this mod, keep in mind that the installation process is more complex as of many other easy install and play mods. Take time and read everything carefully.
Wel een interessant mod overigens, vanavond eens bestuderen. Maar klinkt niet geschikt voor wie niet bekend is met hoe modden werkt. Ik heb ook nooit de STEP gevolgd, maar uiteindelijk zul je de meeste dingen die daar in besproken worden toch op enig moment moeten leren. Wat is er dan beter dan een complete guide...

[ Voor 14% gewijzigd door Stefke op 02-08-2016 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:44:
[...]

Dankje, daar ga ik wellicht volgend weekend eens naar kijken :)
stefijn schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:39:
[...]

Maar klinkt niet geschikt voor wie niet bekend is met hoe modden werkt. Ik heb ook nooit de STEP gevolgd, maar uiteindelijk zul je de meeste dingen die daar in besproken worden toch op enig moment moeten leren. Wat is er dan beter dan een complete guide...
Ik weet nog wel ongeveer hoe het zat, maar ik moet me weer inlezen. Skyrim was van 11-11-11 he, dus dat is inmiddels alweer bijna 6 jaar geleden. Zeg 5 jaar geleden dat ik voor het laatst iets met mods deed.

Ik kom daar wel aan uit denk ik en als niet dan weet ik dit topic wel te vinden ;) :P

[ Voor 37% gewijzigd door vosss op 03-08-2016 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

GVD!! Het lijkt erop dat mijn Mainquest van Skyrim fucked is.
Heb nooit de bleak falls barrow quest gekregen en wat ik ook probeer de Jarl van Whiterun blijft zeggen Not Now en Farengar (zijn huismagier) doet ook niks.

Ook met Setstage en resetquest commando's kom ik nergens.
Ben inmiddels wel door vele andere quest gegaan en heb een character waar ik blij mee ben.

Zal wel weer opnieuw moeten starten want kom er niet uit, helaas wel mijn character kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Rubman schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 21:08:
GVD!! Het lijkt erop dat mijn Mainquest van Skyrim fucked is.
Heb nooit de bleak falls barrow quest gekregen en wat ik ook probeer de Jarl van Whiterun blijft zeggen Not Now en Farengar (zijn huismagier) doet ook niks.

Ook met Setstage en resetquest commando's kom ik nergens.
Ben inmiddels wel door vele andere quest gegaan en heb een character waar ik blij mee ben.

Zal wel weer opnieuw moeten starten want kom er niet uit, helaas wel mijn character kwijt.
Even schaamteloos een quote van mijzelf en een dubbelpost :X :P.

Thank god had ik nog een save niet al te ver terug want niks werkte (na meermaals resetquest en setstage gebruiken helaas met als enige resultaat dat ik Bleak Falls Barrow quest een keer of 5 in mijn journal had staan) terug gegaan naar een previous save en toen werkte het wel.

Als bonus wel wat ploatjes.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2WqN58Tl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2kbVwD3l.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/u9pfaSMl.jpg

Eindelijk dus gelukt om de eerste draak te spawnen.

Vandaag nog maar even de Dyndolod op High draaien want moet beter >:) en gezien dit prima getrokken wordt door mijn systeem willen we natuurlijk meer.

Merk trouwens wel dat ik met sommige dingen van STEP issues heb of het niet meteen lijkt te werken en nog wat manuele dingen nodig heeft. Vivid Weather bijvoorbeeld gaf regen heel maf weer en na opnieuw installeren en de textures ook handmatig in DATA zetten werkte het wel.
Mod Organizer houdt een eigen map aan en dat gaat niet altijd goed merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Hopelijk ten overvloede; maar je had neem ik aan wel de unofficial patches installed? Zo'n quest bug klinkt als een typische bug die daarmee wel gefixt zou zijn nml.
Vivid Weather bijvoorbeeld gaf regen heel maf weer en na opnieuw installeren en de textures ook handmatig in DATA zetten werkte het wel.
Wat ik zelf had met regen is dat het een soort blurry transparante vierkanten waren die over het beeld vlogen, dit was een kwestie van of enb depth of field, of enb rain disablen. Zelf heb ik beide disabled.

Screens zien er al goed uit :) Zo te zien heb je nog geen grass mod? Step noemt ze alleen zijdelings bij density, maar je kan bv verdant of de grass optie van enhanced landscapes oid doen, er zijn nogal wat keuzes. Alles is mooier dan vanilla gras iig.

Je LOD bomen zijn imo ook nog wat blurry (zie bv 2e shot midden rechts) Ik kan niet echt een comparison vinden, maar wellicht kan je texgen en dyndolod ook op 512 of zelfs 1024 draaien ipv de default 256 icm de juiste billboards?

Even wat anders dan landschap:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vNp0rwvl.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het mooie van Dyndolods is dat het lods maakt aan de hand van jou loadorder, dus ook gedownloade huizen zie je dan van een afstand, best gaaf allemaal.

Zo had ik deze Whiterun addon met Dyndolods draaien, koste me wel zo'n beetje al men fps als ik in de buurt kwam. Dit was trouwens Snapdragon Lomo enb, hoog bling bling gehalte. Is ook meer gemaakt voor character shots.

Afbeeldingslocatie: https://c7.staticflickr.com/8/7359/27607783542_2a4094d89b_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Clay schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:23:
Hopelijk ten overvloede; maar je had neem ik aan wel de unofficial patches installed? Zo'n quest bug klinkt als een typische bug die daarmee wel gefixt zou zijn nml.

[...]

Wat ik zelf had met regen is dat het een soort blurry transparante vierkanten waren die over het beeld vlogen, dit was een kwestie van of enb depth of field, of enb rain disablen. Zelf heb ik beide disabled.

Screens zien er al goed uit :) Zo te zien heb je nog geen grass mod? Step noemt ze alleen zijdelings bij density, maar je kan bv verdant of de grass optie van enhanced landscapes oid doen, er zijn nogal wat keuzes. Alles is mooier dan vanilla gras iig.

Je LOD bomen zijn imo ook nog wat blurry (zie bv 2e shot midden rechts) Ik kan niet echt een comparison vinden, maar wellicht kan je texgen en dyndolod ook op 512 of zelfs 1024 draaien ipv de default 256 icm de juiste billboards?

Even wat anders dan landschap:
[afbeelding]
Heb hem nu ook opnieuw gedraaid op High 512.
Grass mod idd niet, die ga ik even uitzoeken.

Rain waren idd Blurry vierkanten, mijn oplossing heeft gelukkig ook gewerkt _/-\o_

Het heeft wel wat gedoe gekost om het opnieuw te draaien, eerst alles zien te verwijderen en continu tegen foutmeldingen aanlopen bij het draaien van DynDOLOD. En dat alles remote via werk omdat ik toch weinig te doen had.
Lijkt nu gelukt te zijn en vanavond ff kijken als ik thuis ben of het daadwerkelijk heeft gewerkt en wat het resultaat is O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 17:55

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:28:
Het mooie van Dyndolods is dat het lods maakt aan de hand van jou loadorder, dus ook gedownloade huizen zie je dan van een afstand, best gaaf allemaal.

Zo had ik deze Whiterun addon met Dyndolods draaien, koste me wel zo'n beetje al men fps als ik in de buurt kwam. Dit was trouwens Snapdragon Lomo enb, hoog bling bling gehalte. Is ook meer gemaakt voor character shots.

[afbeelding]
Behalve het water ziet het er gaaf uit! Krijg er een beetje een witcher idee van :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:58:
[...]

Behalve het water ziet het er gaaf uit! Krijg er een beetje een witcher idee van :).
Haha ja klopt, komt ook door de enb. ik wilde onder en boven whiterun een soort van blauwe haze maken zodat whiterun als een painting uit het plaatje komt, niet helemaal gelukt maar ach :9 Ook wat zitte kloten met de DoF van de enb waardoor de picture een beetje onscherp is geworden. Zie je allemaal wat minder snel als je ingame aan het downsamplen bent.

Bonus

Afbeeldingslocatie: https://c5.staticflickr.com/8/7250/26723144292_55ccb5b0b7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:31:
[...]

Haha ja klopt, komt ook door de enb. ik wilde onder en boven whiterun een soort van blauwe haze maken zodat whiterun als een painting uit het plaatje komt, niet helemaal gelukt maar ach :9 Ook wat zitte kloten met de DoF van de enb waardoor de picture een beetje onscherp is geworden. Zie je allemaal wat minder snel als je ingame aan het downsamplen bent.

Bonus

[afbeelding]
Welke Watermod is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Realistic Water Two en dan met de optional ENB textures en met wat eigen getweakte water settings in de enb zodat je de water parallax meer ziet golven zoals in de picture. Je kan met de enb dus kalm vlak water maken of meer golvend

Afbeeldingslocatie: https://c5.staticflickr.com/1/763/22678444892_b60df8071a_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/2/1598/24608857059_9f558c6203_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Hmm die heb ik ook, dan gaat er toch iets mis met mijn mods die geinstalleerd worden door Mod Organizer.

Hij lijkt ze niet goed te pakken ofzo/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Realistic water two ziet er bijna geen twee keer hetzelfde uit hoor, ligt helemaal aan het weer, de omgeving, alles eigenlijk. Ik draai hem zelf ook, inc de enb textures en wat custom settings.

Lock-Nah, wat is jouw modlist en enb? want de screens die je post (en eerder gepost hebt) zijn echt ziek :)

[edit, realistic water two variaties]

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3Y7cLdEl.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Clay op 05-08-2016 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha jaaa, mijn modlist is niet meer zo groot als voorheen. Ik heb er gewoon niet meer zoveel tijd voor. De install is heel erg basic op het moment en heb enkel nog maar mods om wat characters te maken om later misschien wat volgers van te maken.

Hier ben ik mee bezig op het moment, en dat is ook maar paar uurtjes in de week. En zoals je ziet nog best wat werk aan de winkel :D

Afbeeldingslocatie: https://c7.staticflickr.com/9/8599/28148282414_b0c923618d_m.jpgAfbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8826/28502137392_79bcd225f4_m.jpg

Moet wel zeggen dat de screenshots die jij hier de laatste tijd plempt echt geweldig zijn, vooral het weer. Krijg weer spontaan zin om te gaan downsamplen 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2016 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

jmk

vosss schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 23:22:
Iemand Enderal al geinstalleerd? Die zou ergens rond 1-3 juli uitkomen in het Duits en enkele weken later in het Engels.

Van de week stond de launcher er nog niet op; nu vandaag wel.

Iemand al gespeeld? Is ie net zoveel beter dan Skyrim als Nehrim beter was dan Oblivion?

Ik wacht nog even op de Engelse versie in elk geval. Nehrim was er alleen in het Duits en dat was op zich ook prima te doen, alleen ff wennen.

Iemand? :)

http://sureai.net/games/enderal/?lang=en

Launcher in het Duits is hier te downloaden:
http://launcherde.enderal.com/

De engelse versie zal nog wel een paar dagen/weken(?) op zich laten wachten.
Directe link zal dan wel http://launcheren.enderal.com/ worden gok ik zomaar :)

Heb er zin in, want ik kijk al jaaaren uit naar deze total conversion mod _O_

YouTube: ENDERAL Gameplay German #1 Let's Play Die Trümmer der Ordnung De...

En hier een Duitser die er al 35 delen op heeft zitten. Ik heb alleen de eerste paar filmpjes vluchtig door geskipt om niet te veel gespoilerd te worden. Het ziet er prima uit in elk geval. Kan niet wachten om te beginnen :9
Je gokje is waar! De link is LIVE! :D
Helaas kan ik nog niet testen omdat ik halverwege de STEP zit en mijn Skyrim nu nog CTD's heeft na 5-10 minuten spelen. Heeft het dat zin om door te gaan met STEP of kan ik wel weer overnieuw beginnen? (Of lekker Vanilla Enderal English spelen)

[ Voor 7% gewijzigd door jmk op 14-08-2016 14:06 ]

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik zag het zojuist, heb Skyrim even geinstalleerd en de download loopt nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

jmk

vosss schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 14:29:
Ik zag het zojuist, heb Skyrim even geinstalleerd en de download loopt nu :)
Ik ben benieuwd wat je ervan vind.

Weet jij toevallig of STEP zin heeft met deze mod? De magie van de eerste 2 uur Vanilla Skyrim is trouwens wel heel erg aanwezig. Wat een goede game! Met een modern sausje eens in de zoveel tijd echt The Game of The Decade!

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Geen idee, die STEP guide heb ik destijds eens een keer gedaan volgens mij heel lang geleden toen die nog lang niet zo uitgebreid was als nu.

Ben nu even een paar mods in Skyrim aan het knallen terwijl de download van Enderal nog loopt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 17:55

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

jmk schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 14:03:
[...]

Je gokje is waar! De link is LIVE! :D
Helaas kan ik nog niet testen omdat ik halverwege de STEP zit en mijn Skyrim nu nog CTD's heeft na 5-10 minuten spelen. Heeft het dat zin om door te gaan met STEP of kan ik wel weer overnieuw beginnen? (Of lekker Vanilla Enderal English spelen)
Dat ziet er erg gaaf uit, ga na mijn vakantie dit maar eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Moest vanmiddag weg, tijdens de download had ik Skyrim opnieuw geinstalleerd en wat mods erop gegooid. Ziet er puik uit; had eigenlijk alweer zin om te spelen. Destijds heb ik daar een ATI 6780 voor gekocht geloof ik.

Later een 6970 overgenomen van iemand en eigenlijk niet echt meer gespeeld, alleen even gekeken hoe het draaide.

Nu zit ik met een R9 290x Vapor-X dus ik kan compleet banana's gaan met texturemods en alles en het draait als een zonnetje O+

Nu loopt de update na de installatie van Enderal, moest vanmiddag even een kopje koffie (lees: een paar biertjes) doen bij mn moeder. Vanavond komen de buren op bezoek omdat die morgen verhuizen, dus bier en gezelligheid en hapjes en alles.

Hopelijk kan ik nog heel even Enderal starten en spelen voordat ze aan de deur staan en hopelijk werkt het allemaal ondanks al die mods die ik over Skyrim heen getieft heb.

Ik heb er zin in in elk geval :9
Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.

Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.