Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andiaen schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:19:
Thanks Youhkie!

Ga er vanavond eens naar kijken! Werkt het ook goed samen met ENB?
MO werkt perfect met de ENB's die ik heb gebruikt. Kan het niet genoeg herhalen maar kijk alsjeblieft (eerst) goed naar de video's van Gopher. MO is heel krachtig en kan heel veel en zodra je door hebt hoe het werkt wil je niet anders meer... maar het heeft even een "andere manier" van denken nodig dan dat je gewend bent met NMM. Begin dus rustig met video's kijken en langzamerhand steeds meer dingen te doen.
Na het voor de eerste keer installeren van MO gelijk een 100+ mod list erin proberen te duwen gaat geheid fout en zorgt alleen maar voor frustratie.
Zomaar even een vriendelijke waarschuwing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik heb intussen m'n nieuwe voeding geïnstalleerd en weer ENB er op gegooid: Skimrim ziet er weer tip-top uit en nu valt m'n PC ook niet meer uit. Was mijn beredeneerde gok dat het de PSU was inderdaad correct :)

Sfeerbeeld buiten:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MooR1eR2agNDnXAS8AklvvMJ/medium.jpg

Sfeerbeeld binnen - gecensureerd om policyproof te zijn :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7LnZZJAPV01Lul5oKuJZjKF9/medium.jpg

Spijtig genoeg is één van mijn textures naar de vaantjes. Vraag is welke precies. Één houtsoort krijgt een bizarre gloed:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QqUFLDyglb71l5PKBrsKonsn/medium.jpg

Wat FPS betreft: zo'n GTX970 was een serieuze upgrade in vergelijking met m'n GTX460. Gemiddeld haal ik ondanks de vele HD (2048) textures en ENB zo'n 80 à 90 FPS met uitschieters naar 120 (binnenshuis) en dieptepunten van 65 (drukke steden).

Omdat alles meteen werkt door de voeding te vervangen - heb elk uur weliswaar eens een CTD - heb ik MO nu wel niet geprobeerd en draai ik nog steeds NMM. Ik ben evenwel van plan om naar MO over te stappen omdat ik het nut wel inzie van dat programma.

[ Voor 3% gewijzigd door YellowOnline op 28-01-2015 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
Thanks voor de waarschuwing Youhki! Ga zeker rustig te werk als ik aan het modden ben.
Heb toch een beetje hetzelfde gevoel als Yellow, als het spel nu goed draait met alle mods erbij dan ga ik eerst een tijdje spelen.
Al heb ik nu al sterk het gevoel dat ik voor eind februari een nieuwe installatie met MO erop heb staan draaien, zeker omdat ik weer een XP mod wil gaan gebruiken i.p.v. de standaard major-minor leveling systeem.

@Yellow, hele mooie screenshot die je daar hebt zeg! Dat ziet er heel gaaf uit! Ik merk dat de LOD bomen bij mij niet goed gegenereerd worden, ziet er nu uit als stokjes.
Van de week ga ik maar terug van de 4096 naar 2048 textures voor de LOD bomen.
Goede framerates die je met de 970 eruit krijgt!

Wat die paarse kist betreft, je kan kijken welke mods deze kist beïnvloeden. Als je met de tilde (~) de ID van de kist opzoekt en dit ID opzoekt in Tes5Edit kan je zien wat er allemaal gewijzigd wordt.
Ik denk zelf dat Static Mesh Improvement Mod (SMIM) de kist heeft aangepast. Als je de betreffende texture opnieuw installeert kan het probleem al opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Vandaag Vanilla Skyrim opnieuw gedownload, Gopher videos bekeken over MO, NMM weggebonjourd en urenlang alles opnieuw geïnstalleerd in MO en...

... het werkt perfect :) Beter zelfs: na 3 uur spelen nog geen enkele CTD, mijn textureprobleem bestaat niet meer en ENB ziet er beter uit. Ten bewijze de lichtinval en rook in dit screenshot...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CESAFNodhQtVAf06jcqk8IuX/full.jpg

... en de mist en wolken in deze:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KcO5bcFygXCVY6yEmRJXekqT/full.jpg

En omdat MO zo praktisch mods managet heb ik intussen al een hoop extra mods toegevoegd. Het advies van "begin niet met 100+ mods bij eerste MO gebruik" heb ik dus wel genegeerd ;) 181 mods momenteel, gaande van piepkleine bugfixes tot waanzinnig grote user-content, en draait als een zonnetje tot dusver.

Ik moet mij eens in die lichamen verdiepen - pun unintended - trouwens, want ik ben niet zo blij met de details van de lichamen momenteel [van UNP naar CBBE gegaan intussen]. Er zijn enkele heel mooie mods, maar die gebruiken blijkbaar een andere basis - vraag is wat er gebeurt met mijn animaties e.d. wanneer ik daar mee knoei. Maar ja, MO laat me toe te prutsen. Nogmaals bedankt voor de tip mannen :)

[ Voor 9% gewijzigd door YellowOnline op 29-01-2015 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
YellowOnline schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 23:38:
[...]

[...]

[...]

Vandaag Vanilla Skyrim opnieuw gedownload, Gopher videos bekeken over MO, NMM weggebonjourd en urenlang alles opnieuw geïnstalleerd in MO en...

... het werkt perfect :) Beter zelfs: na 3 uur spelen nog geen enkele CTD, mijn textureprobleem bestaat niet meer en ENB ziet er beter uit. Ten bewijze de lichtinval en rook in dit screenshot...

[afbeelding]

... en de mist en wolken in deze:

[afbeelding]

En omdat MO zo praktisch mods managet heb ik intussen al een hoop extra mods toegevoegd. Het advies van "begin niet met 100+ mods bij eerste MO gebruik" heb ik dus wel genegeerd ;) 181 mods momenteel, gaande van piepkleine bugfixes tot waanzinnig grote user-content, en draait als een zonnetje tot dusver.

Ik moet mij eens in die lichamen verdiepen - pun unintended - trouwens, want ik ben niet zo blij met de details van de lichamen momenteel [van UNP naar CBBE gegaan intussen]. Er zijn enkele heel mooie mods, maar die gebruiken blijkbaar een andere basis - vraag is wat er gebeurt met mijn animaties e.d. wanneer ik daar mee knoei. Maar ja, MO laat me toe te prutsen. Nogmaals bedankt voor de tip mannen :)
Ziet er erg goed uit Yellow! Zo ziet mijn game erop het moment ook uit! 8) Vind het licht en de wolken / mist in combinatie met ENB echt heel erg mooi!
Ben toch nieuwsgierig naar je modlijst, als je me die zou willen delen zou ik heel blij zijn!
Ga nu Skyrim opnieuw installeren en MO erbij gebruiken ipv MM. Ik weet dat ik, op termijn, meer mods wil gaan installeren dan alleen Beautification Project en dan wordt de kans op crashes wel groter als je bestanden overschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Andiaen schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 14:23:
[...]

Ziet er erg goed uit Yellow! Zo ziet mijn game erop het moment ook uit! 8) Vind het licht en de wolken / mist in combinatie met ENB echt heel erg mooi!
Ben toch nieuwsgierig naar je modlijst, als je me die zou willen delen zou ik heel blij zijn!
Ga nu Skyrim opnieuw installeren en MO erbij gebruiken ipv MM. Ik weet dat ik, op termijn, meer mods wil gaan installeren dan alleen Beautification Project en dan wordt de kans op crashes wel groter als je bestanden overschrijft.
Het zijn er zo'n 184 intussen: http://pastebin.com/Y7HWegAk. Maar eigenlijk is dat Skyrim Beautification
Project met extra:
  • Enhanced Blood Textures
  • No Boring Sleep-Wait Menu
  • Banditry - Unsafe Travel in Skyrim
  • Guard Dialogie Overhaul
  • Drinking Fountains of Skyrim
  • Run For Your Lives
  • Realistic Needs and Diseases
  • Frostfall
  • Nudes - FavoredSoulMeshes - FlaccidVersion (Male)
  • CHSBHC - BBP - Nude and Jiggly Mod
  • Calientes Beautiful Bodies Edition (CBBE)
  • HighRes 4K CBBE Nude Female Re-Texture Mod
  • Killable Children
  • Rich Merchants (Medium)
  • Wearable Lanterns
  • Bathing Beauties or Beefcake
  • A Clasier BB Luxury Suite
  • UFO - Ultimate Follower Overhaul
  • Music and Dancing in the Luxury Suite
  • Elis Hot Springs
  • Adult Show XXX
  • Cloaks of Skyrim

[ Voor 36% gewijzigd door YellowOnline op 29-01-2015 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben persoonlijk geen fan van CBBE bodies. Animatie's staan los van de bodymods die je gebruikt. Om even deze mods in kort uit te leggen.

Nu noem ik maar iets de Sevenbase body (NSFW)http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/36992/?, deze body maakt gebruik van de XP32 Maximum Skeleton. Het is juist de skeleton(mesh) dat de vorm geeft aan een lichaam en daar zoek je dan weer een passende texture bij.

Ik denk als je echt high poly lichamen wilt dat je uit komt bij Demonica Lilith & Eva. Russische site dus even googlen en translaten :p Enigste nadeel, er is nog niet veel extra content voor.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3930/15427471375_dbc5a8bd25.jpgAfbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2949/15479852342_2acdf689e5.jpg

Nog meer van dit (nsfw)https://www.flickr.com/photos/123789706@N02/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 17:29:
Ik ben persoonlijk geen fan van CBBE bodies. Animatie's staan los van de bodymods die je gebruikt. Om even deze mods in kort uit te leggen.

Nu noem ik maar iets de Sevenbase body (NSFW)http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/36992/?, deze body maakt gebruik van de XP32 Maximum Skeleton. Het is juist de skeleton(mesh) dat de vorm geeft aan een lichaam en daar zoek je dan weer een passende texture bij.

Ik denk als je echt high poly lichamen wilt dat je uit komt bij Demonica Lilith & Eva. Russische site dus even googlen en translaten :p Enigste nadeel, er is nog niet veel extra content voor.

[afbeelding][afbeelding]

Nog meer van dit (nsfw)https://www.flickr.com/photos/123789706@N02/
Ik heb de DEMONOID UNP vervangen door CCBE en ben eigenlijk wel content: geen problemen met armor en meer detail. Bij sommige chars zie ik wel ietwat een naad tussen gezicht en lijf, maar dat kan blijkbaar met TexBender opgelost worden. Ik heb die Russische site bekeken en blijkbaar is dat geen algemene texture verandering maar voor je eigen main - als ik dat goed begreep. Dat is niet zo interessant voor mij (speel met mannelijk char).

Ik heb overigens een animatieprobleem waar ik niet helemaal aan uit geraak: na iets toegevoegd te hebben heb ik nochtans FNIS gedraaid, maar de verwachte animatie komt niet. Vraag me af of het met MO te maken heeft, daar FNIS niet meer in de Skyrim-folder zit maar in een MO-folder. :s

[ Voor 9% gewijzigd door YellowOnline op 29-01-2015 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Je moet fnis draaien via MO. Alles moet nu via Mo omdat Mo aan programma's moet vertellen elke mods er zijn
Net als dat je skse via mo moet opstarten om het te laten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yups. alle extra programmaatjesa moet je door MO heen draaien. Zo ook TES5Edit, Wrye Bash, etc.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowOnline schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:42:
[...]

Ik heb de DEMONOID UNP vervangen door CCBE en ben eigenlijk wel content: geen problemen met armor en meer detail. Bij sommige chars zie ik wel ietwat een naad tussen gezicht en lijf, maar dat kan blijkbaar met TexBender opgelost worden. Ik heb die Russische site bekeken en blijkbaar is dat geen algemene texture verandering maar voor je eigen main - als ik dat goed begreep. Dat is niet zo interessant voor mij (speel met mannelijk char).

Ik heb overigens een animatieprobleem waar ik niet helemaal aan uit geraak: na iets toegevoegd te hebben heb ik nochtans FNIS gedraaid, maar de verwachte animatie komt niet. Vraag me af of het met MO te maken heeft, daar FNIS niet meer in de Skyrim-folder zit maar in een MO-folder. :s
Klopt, geen goed idee om alle npc's zo'n body te geven haha, game zal hardcore crashen, en het is trouwens een custom race dus het vervangt eigenlijk niks. Maar als je toch voor mannelijk chars gaat dan boeit het idd niet zoveel wat je de npc's geeft.

Er is een mod zodat je characters vanuit je savegames kan krijgen als follower en ze blijven er ook identiek uitzien zoals jij ze had gemaakt, best leuk spul. http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/54509/? Daarom geef ik ook zoveel aandacht aan char creation met leuke mods :p

In de toekomst vogel ik nog uit hoe ik standalone followers kan maken. Mijn vorige install maakte gebruik van Racemenu met ECE plugins maar creationkit slikt dat dus niet, daarom het deze keer wel goed gedaan :D alleen nu nog tijd vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2015 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

anandus schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:43:
Yups. alle extra programmaatjesa moet je door MO heen draaien. Zo ook TES5Edit, Wrye Bash, etc.
stefijn schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 07:31:
Je moet fnis draaien via MO. Alles moet nu via Mo omdat Mo aan programma's moet vertellen elke mods er zijn
Net als dat je skse via mo moet opstarten om het te laten werken
Dat dacht ik ook, maar ik vond niet hoe. Uiteindelijk dit gevonden:
  • Click the gears icon Gear MO.png. This opens the Modify Executables window.
  • In the Title field, type FNIS.
  • For the Binary field, browse to your FNIS installation (should be located in <ModOrganizer>/mods/Fores New Idles in Skyrim - FNIS/tools/GenerateFNIS_for_Users) and select the GenerateFNISforUsers.exe application.
  • Click the Add button. This will add FNIS to your executables list.
  • Click OK.
Nu lukt het wél :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
]Yellow, het wordt uitgelegd in de video van gopherhttp://m.youtube.com/watch?v=VpOuGN-yr6E,
Nog bedankt voor je modlist!
Heb helaas nog geen tijd gehad om meer mods te installeren, want heb het weekend gebruikt om Mod Organizer te gebruiken.
Heel veel gehad aan de filmpjes van Gopher, gaat soms wat langzaam, maar hij legt het heel goed en duidelijk uit.
Heb nu alle mods van Beautification Project draaien en draait redelijk goed.
Redelijk omdat Interesting People nog niet helemaal goed draait (geen voices als je de npcs aanspreekt) en krijg een foutmelding vanuit SkyrimPrefs (bFloatRender zou op 0 staan, maar dat is niet het geval als ik naar SkyrimPrefs kijk in de document folder. Las wel dat je ook de ini files in je MO profiel moet aanpassen, maar dat werkt nog niet helemaal. Vanavond nog eens kijken, misschien heeft iemand ideeen?

Hele mooie screens van die body mod, leuk voor de fotos maar niet om te spelen.

Wat gebruiken jullie om de modorder in MO te sorteren? Standaard staat LOOT als sorting tool aan, maar ik heb daar weinig ervaring mee en is nog een beta programma. Wat vinden jullie van LOOT of gebruken jullie BOSS icm MO?

Toch nog een lang bericht, kon ik die tijd maar in Skyrim steken O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en krijg een foutmelding vanuit SkyrimPrefs (bFloatRender zou op 0 staan, maar dat is niet het geval als ik naar SkyrimPrefs kijk in de document folder. Las wel dat je ook de ini files in je MO profiel moet aanpassen, maar dat werkt nog niet helemaal. Vanavond nog eens kijken, misschien heeft iemand ideeen?
Als je MO gebruikt hoef je niet meer te kijken naar de ini files in je documents folder, deze worden toch niet meer gebruikt en maakt dus totaal niets uit of/wat je daar aanpast.
Ik snap niet echt echt waarom de ini files in je MO profile folder aanpassen niet helemaal werkt... het werkt hetzelfde als de andere ini aanpassen alleen nu in een andere locatie. Je zou ook de ini editor in MO hiervoor kunnen gebruiken al prefereer ik persoonlijk Notepad++ om de ini te bewerken.
Als je de bFloatRender=0 error krijgt heb je niet juist de ini bewerkt of je hebt de verkeerde ini bewerkt, je moet zoals gezegd de ini in je MO profile folder hebben. Ook belangrijk om te weten is dat je de originele bFloatRender=0 lijn moet aanpassen naar bFloatRender=1 en niet deze lijn extra copy/pasten in je ini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2015 @ 17:02:
[...]

Als je MO gebruikt hoef je niet meer te kijken naar de ini files in je documents folder, deze worden toch niet meer gebruikt en maakt dus totaal niets uit of/wat je daar aanpast.
Ik snap niet echt echt waarom de ini files in je MO profile folder aanpassen niet helemaal werkt... het werkt hetzelfde als de andere ini aanpassen alleen nu in een andere locatie. Je zou ook de ini editor in MO hiervoor kunnen gebruiken al prefereer ik persoonlijk Notepad++ om de ini te bewerken.
Als je de bFloatRender=0 error krijgt heb je niet juist de ini bewerkt of je hebt de verkeerde ini bewerkt, je moet zoals gezegd de ini in je MO profile folder hebben. Ook belangrijk om te weten is dat je de originele bFloatRender=0 lijn moet aanpassen naar bFloatRender=1 en niet deze lijn extra copy/pasten in je ini.
Je had gelijk Jouhki, heb de INI via MO aangepast en zag dat deze niet opgeslagen was.
Na de INI te hebben aangepast is de foutmelding weg, bedankt voor de hulp! _/-\o_
Ik merk nog wel wat rare dingen aan het spel, zoals spinnen die stotterend en springend over het terrein lopen. Het lijkt erop dat er ergens iets niet helemaal goed geïnstalleerd is, van het weekend toch even vanilla Skyrim starten om te kijken of het probleem zich daar ook voordoet (ideaal met Mod Organizer!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andiaen schreef op maandag 02 februari 2015 @ 12:45:
[...]

Je had gelijk Jouhki, heb de INI via MO aangepast en zag dat deze niet opgeslagen was.
Na de INI te hebben aangepast is de foutmelding weg, bedankt voor de hulp! _/-\o_
Ik merk nog wel wat rare dingen aan het spel, zoals spinnen die stotterend en springend over het terrein lopen. Het lijkt erop dat er ergens iets niet helemaal goed geïnstalleerd is, van het weekend toch even vanilla Skyrim starten om te kijken of het probleem zich daar ook voordoet (ideaal met Mod Organizer!)
Zorg ervoor dat je Skyrim niet meer dan 60 FPS laat renderen, daarboven kan de engine rare dingen gaan doen zoals uit de lucht vallende koeien ed. ;) Ook een (te) hoge uGrids setting kan dit soort gedrag veroorzaken omdat het de kans geeft dat de AI pathfinding op hol slaat.
Forceer dus met Skyrim een framecap van 60

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2015 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:33:
[...]

Zorg ervoor dat je Skyrim niet meer dan 60 FPS laat renderen, daarboven kan de engine rare dingen gaan doen zoals uit de lucht vallende koeien ed. ;) Ook een (te) hoge uGrids setting kan dit soort gedrag veroorzaken omdat het de kans geeft dat de AI pathfinding op hol slaat.
Forceer dus met Skyrim een framecap van 60
Ah dat zou het heel goed kunnen zijn! Vanavond even uitproberen! Thanks!
UGrid staat standaard op 5 en heb daar niet mee lopen spelen dus dat zal het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:24

Phntm

Tlingelingeling

Ik merk eigenlijk soms wanneer ik skyrim speel (sinds ik mijn nieuwe monitor heb) dat het een beetje hapert. Ik heb wel eerder dingen gelezen over problemen met skyrim en 144hz schermen, maar die random hiccups zijn soms vervelend. Nooit last van gehad op mijn normale 60hz scherm. Iemand misschien enig idee of advies of zal ik denken jullie gewoon ervoor zorgen dat skyrim runt op mijn tweede monitor van 60 hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phntm schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:44:
Ik merk eigenlijk soms wanneer ik skyrim speel (sinds ik mijn nieuwe monitor heb) dat het een beetje hapert. Ik heb wel eerder dingen gelezen over problemen met skyrim en 144hz schermen, maar die random hiccups zijn soms vervelend. Nooit last van gehad op mijn normale 60hz scherm. Iemand misschien enig idee of advies of zal ik denken jullie gewoon ervoor zorgen dat skyrim runt op mijn tweede monitor van 60 hz?
Zoals ik in mijn vorige post al heb aangeven is het sowieso geen goed idee om Skyrim >60FPS te draaien. Persoonlijk zou ik adviseren om naar een oplossing te zoeken die jou in staat stelt Skyrim op max 60FPS te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Hmz, ik heb ook af en toe hiccups, maar draai de boel ook meestal rond de 90 FPS. Er is een soort mod om dit te limiteren, maar let wel op: de DLL moet hernoemd worden als je ENB gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:24

Phntm

Tlingelingeling

Je kan sowieso een limiet instellen in je enblocal.ini, dus dan ga ik daarmee aan de slag en kijken of dat soepel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowOnline schreef op maandag 02 februari 2015 @ 17:02:
Hmz, ik heb ook af en toe hiccups, maar draai de boel ook meestal rond de 90 FPS. Er is een soort mod om dit te limiteren, maar let wel op: de DLL moet hernoemd worden als je ENB gebruikt.
Hmm snap niet echt waarom je een aparte mod nodig hebt om iets in te stellen wat je ook zonder problemen met je videokaart driver settings of ENB settings kan regelen. Geen vage alternatieve DLL's nodig of problemen als je ENB zelf al een proxy gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2015 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hiccups kan ook van de geheugen komen. Dus als het even meer videogeheugen nodig heeft dan dat het kan dan krijg je ook hiccups. Denk aan omdraaien enzo waarbij de boel ff blijft hangen, dat zijn geheugen issue's. Maar ik denk dat iedereen dit wel heeft met een redelijk gemodde skyrim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:39:
[...]

Hmm snap niet echt waarom je een aparte mod nodig hebt om iets in te stellen wat je ook zonder problemen met je videokaart driver settings of ENB settings kan regelen. Geen vage alternatieve DLL's nodig of problemen als je ENB zelf al een proxy gebruikt.
De ENB FPS limiter werkt bij mij toch niet naar behoren hoor. Blijkbaar hebben nog mensen daar last van. Als ik die met de ini op 60 instel valt m'n framerate naar 15 à 30. Dat is toch niet helemaal de bedoeling :)

Wie benieuwd is hoe mijn Skyrim er uit ziet: hier een filmpje van mezelf.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=2i5NI-KQe04]

Vergeet niet op 1080p te zetten :)

[ Voor 25% gewijzigd door YellowOnline op 04-02-2015 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit en ook lekker soepel :D Ik ben zelf inmiddels te spoiled om een stap terug te nemen met de graphics maar daar is de performance ook naar :p Tijd terug al wat video's genomen maar met 0,5mbit upload nog niet echt zin gehad om het te uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 18:38:
Ziet er goed uit en ook lekker soepel :D Ik ben zelf inmiddels te spoiled om een stap terug te nemen met de graphics maar daar is de performance ook naar :p Tijd terug al wat video's genomen maar met 0,5mbit upload nog niet echt zin gehad om het te uploaden.
Ik snap niet dat de YouTube kwaliteit zo slecht is :( Heb het nochtans volle kwaliteit geüpload als 1920x1080 - 12GB voor 12 minuten. Ziet er veel beter uit in realiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
YellowOnline schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 00:26:
[...]

Ik snap niet dat de YouTube kwaliteit zo slecht is :( Heb het nochtans volle kwaliteit geüpload als 1920x1080 - 12GB voor 12 minuten. Ziet er veel beter uit in realiteit.
4K recorden en uploaden :)
Of 60 fps, werkt ook wel wat.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
[...]

Heb het filmpje gedeeltelijk op de tablet bekeken. De resolutie bleef bij mij op pixelpret niveau hangen en ik kon dit (om de een of andere vage reden) niet aanpassen.
Van het weekend zal ik het op de PC opstarten.
Mocht de kwaliteit je echt tegenvallen, als je een torrent doorstuurt wil ik hem wel even downen en bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

[...]

Ik zou als ik jou was even kijken wat er in je bewerkingsprogramma ingesteld staat, dat naast de youtube compressie, helpt niet mee.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik gebruik OBS en dan crf=6 tot 8, net wat de beste kwaliteit geeft. Een Twitch 1080 stream zit ongeveer op crf=20(lager is beter) maar ik stoorde me niet zo aan de kwaliteit, op 1080 zag het normaal uit? https://obsproject.com/fo...lity-local-recordings.16/

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2015 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Dank voor de tips. Ik heb een bandicam licentie dus ik gebruik vooral dat programma :)
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:53:
[...]

Ik gebruik OBS en dan crf=6 tot 8, net wat de beste kwaliteit geeft. Een Twitch 1080 stream zit ongeveer op crf=20(lager is beter) maar ik stoorde me niet zo aan de kwaliteit, op 1080 zag het normaal uit? https://obsproject.com/fo...lity-local-recordings.16/
Nee, ziet er zeker niet normaal uit. Het is 480p of zo wat je nu ziet. Ik heb een nieuw filmpje van 5 minuten gemaakt: Yellow vs. een halve dierentuin.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=IVT_ELbgnCs]

... maar ook nu helemaal geen 1080p.

Dit is 720p:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Tneyk6BhamI]

Ziet er hetzelfde uit wat mij betreft. Heb al talloze codec veranderd, CBR en VBR, ... Blijkbaar mishandeld YouTubes eigen compressie nogal de video.

[ Voor 13% gewijzigd door YellowOnline op 05-02-2015 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wat andere skyrim filmpjes opgezocht maar die zien er inderdaad beter uit. Als het niet aan je recording ligt dan moet je inderdaad naar je verwerking software kijken. Snap je het crf verhaaltje wat ik net vertelde want de kwaliteit die ik zie is ongeveer zoals twitch. Welke software gebruik je voor recording?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2015 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
YellowOnline schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 16:16:
[...]

De ENB FPS limiter werkt bij mij toch niet naar behoren hoor. Blijkbaar hebben nog mensen daar last van. Als ik die met de ini op 60 instel valt m'n framerate naar 15 à 30. Dat is toch niet helemaal de bedoeling :)

Wie benieuwd is hoe mijn Skyrim er uit ziet: hier een filmpje van mezelf.

[video]

Vergeet niet op 1080p te zetten :)
Doe het eens via de ENB-console, daar kun je alle ENB-parameters met sliders verzetten en ook zaken als limiter direct vanuit de game instellen. Je hoeft eigenlijk niet in de ENB-ini te komen behalve voor de techische settings (memory etc).
En volgens mij werkt het ook niet als je andere limiters tegelijk gebruikt (bijv. van je videodrivers)

Bij 25sec mis je links op de grond textures, je kijkt zo op de baselayer van Skyrim... (Verder heb ik je filmpje niet bekeken zal wel op meer plekken zijn)

[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 06-02-2015 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elder blood enb geeft ook wel leuke plaatjes http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/61968/?

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7406/16494724741_cd030d5c07_c.jpgAfbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7383/16316892410_e529bf798b_c.jpg

• Stefke
Mooi idd, maar om te spelen zou ik zoiets niet nemen. Ik zweer bij Purevision ENB (al heb ik die zwaar getuned naar mijn eigen inzicht)

Wat voor resolutie/fov neem je deze?

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Verwijderd

stefijn schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 09:10:
Mooi idd, maar om te spelen zou ik zoiets niet nemen. Ik zweer bij Purevision ENB (al heb ik die zwaar getuned naar mijn eigen inzicht)

Inderdaad, ik zou zoiets ook niet aanraden om een playthrough mee te doen mits je een nasa pc hebt en nog steeds zieke fps trekt(alwel ikzelf op 1080p ook genoeg fps heb). Het is net genoeg voor mij om men dingen te doen met console commands en andere muik enzo, en dan gaan we voor de jaw drop moment :D Het ziet er best bizar uit allemaal als de hele soep in beweging is.

En er zijn veel goeie enb's met hen eigen presets. Purevision zal ook vast wel zieke plaatjes schieten met de juiste mods. Daarom vind ik enb's ook zo prachtig, je kan een andere enb erop knallen als je de oude zat bent, dan heb je gelijk weer een hele andere spel ervaring.

Resolutie was 3840x2160 met fov 85.

• Stefke
Purevision is van de maker van Realvision als een alternatief met Pure Weather. Realistische beelden dus.

Maar moest wel flink sleutelen aan een aantal zaken om hem naar mijn smaak te maken, zeker in de nachtbelichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
Hee allemaal,

ik heb zin om van het weekend weer eens in skyrim te duiken. Ik ga een een melee character maken en ik heb zin om veel bloed te zien vloeien en ledematen in het rond te zien vliegen. Wel nog een beetje realistisch :)

Weet iemand een goede mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
stefijn schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 09:10:

Zelf fan van TrueVision, van zelfde maker geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 18:56
Van het weekend skyrim - legendary edition geinstalleerd op de pc.
2,5 jaar geleden gespeeld op de ps3, maar nooit heel ver mee gekomen. Nu ga ik het weer eens een kans geven en dan wel meteen met een hoop mods :)
De halve dag bezig geweest met het installeren van mods aan de hand van beautification project (230 mods in totaal ondertussen).
Maar het resultaat mag er dan ook zijn! Nog niet veel kunnen spelen, alleen de intro even gedaan en klein stukje buiten rond gelopen. Maar wat een verschil zeg met hoe het er destijds uitzag op de ps3. Die enb settings en 2048 textures maken alles toch een heel stuk mooier.

Ik ga denk ik voor een bow/dagger assassin. Lekker overal doorheen sneaken en iedereen met bow van afstandje omleggen. Voor close range daggers. Denk dat ik me er wel weer een tijdje mee ga vermaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

230! dan heb je wel flink je best gedaan zo in een middag tijd haha goed bezig :D

Oog wilt ook wat, skyrim nacht :9~

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8656/16448940780_108d25fdcf_c.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2015 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 19:21:
[...]

230! dan heb je wel flink je best gedaan zo in een middag tijd haha goed bezig :D

Oog wilt ook wat, skyrim nacht :9~
Jup :) Gewoon precies die guide gevolgd, en alles werkte perfect op 1 follower mod na die een error gaf in TESedit, dus die maar verwijderd :P
Was wel een lang middagje hoor (van 10 tot 5), toen ik klaar was wilde ik heel graag gaan spelen maar mijn ogen waren een beetje moe gekeken op het beeldscherm haha..
Dus dat ga ik nu maar doen!

Mooie skyrim by night :9~ Ben benieuwd hoe die van mij er uit gaat zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
NG00 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 14:56:
Van het weekend skyrim - legendary edition geinstalleerd op de pc.
2,5 jaar geleden gespeeld op de ps3, maar nooit heel ver mee gekomen. Nu ga ik het weer eens een kans geven en dan wel meteen met een hoop mods :)
De halve dag bezig geweest met het installeren van mods aan de hand van beautification project (230 mods in totaal ondertussen).
Maar het resultaat mag er dan ook zijn! Nog niet veel kunnen spelen, alleen de intro even gedaan en klein stukje buiten rond gelopen. Maar wat een verschil zeg met hoe het er destijds uitzag op de ps3. Die enb settings en 2048 textures maken alles toch een heel stuk mooier.

Ik ga denk ik voor een bow/dagger assassin. Lekker overal doorheen sneaken en iedereen met bow van afstandje omleggen. Voor close range daggers. Denk dat ik me er wel weer een tijdje mee ga vermaken :)
Damn 230. krijg je dat dan meteen goed draaiend? Van het weekend ook een beetje aan het modden geslagen maar loop na de paar installaties al meteen tegen dingen aan waardoor de game eigenlijk niet goed speelbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
Rudolf schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 23:20:
[...]
Damn 230. krijg je dat dan meteen goed draaiend? Van het weekend ook een beetje aan het modden geslagen maar loop na de paar installaties al meteen tegen dingen aan waardoor de game eigenlijk niet goed speelbaar is.
Alles werkte meteen op 1 mod na, zie post hierboven ;)
Het komt ook door de guide, skyrim beautification project is een zorgvuldig samengesteld pakket van mods die allemaal uitstekend met elkaar werken.
Wanneer je deze guide helemaal volgt heb je als het goed is een compleet gemodde skyrim die meteen goed draait! Uiteraard moet je systeem het ook goed aankunnen, en heb je als je veel 2048 texture mods gebruikt 2gb+ vram nodig.

De guide schijnt een klein beetje outdated te zijn (gebruikt nog NMM ipv MO), maar het ziet er prachtig uit bij mij met alle mods draaiende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
NG00 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 08:53:
[...]

Alles werkte meteen op 1 mod na, zie post hierboven ;)
Het komt ook door de guide, skyrim beautification project is een zorgvuldig samengesteld pakket van mods die allemaal uitstekend met elkaar werken.
Wanneer je deze guide helemaal volgt heb je als het goed is een compleet gemodde skyrim die meteen goed draait! Uiteraard moet je systeem het ook goed aankunnen, en heb je als je veel 2048 texture mods gebruikt 2gb+ vram nodig.

De guide schijnt een klein beetje outdated te zijn (gebruikt nog NMM ipv MO), maar het ziet er prachtig uit bij mij met alle mods draaiende :)
Even op de site gekeken. Daar ga ik vanavond ook eens mee aan de slag. Ziet er beter uit dan wat ik tot nu toe op mijn scherm heb getoverd en zou op mijn systeem ook redelijk moeten draaien.

* edit hmmzz alleen die halfnaakte vrouwen vind ik niet erg realistisch.

[ Voor 4% gewijzigd door Rudolf op 25-02-2015 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 14:55

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Hij was in de winter sale bij Steam... en natuurlijk al heel veel prachtige dingen gehoord over Skyrim. En ach voor €5,- kan me niks gebeuren, toch? Fout! Dit spel kost me al m'n tijd! Verslavend tot-en-met.

Ben een flink eind op weg, alhoewel ik me ergens vanaf lvl 35-40 redelijk overpowered begin te voelen. Zelden hoef ik op m'n health te letten, gewoon naar binnen stormen en om je heen beginnen te hakken. Ook leuk, maar in het begin zat er meer spanning in. Waar men met Dark Souls 2 nogal mee adverteerd...

Uiteraard ook maar met mods aan de slag gegaan, gewoon de meest populaire gepakt. Toch heb ik het idee dat er nog veel te winnen valt, ik heb bijvoorbeeld geen True-, Pure- of RealVision... vanavond eens naar kijken.

Nog wel een in-game vraag: dat smithing, is dat de moeite om te skillen? Heb inmiddels one-handed en lockpicking op 100... nog maar even niet legendary gemaakt, ik heb de perks nodig ;) ben op zoek naar een goede skill om er naast op te pakken.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:06
Rudolf schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:10:
[...]

Even op de site gekeken. Daar ga ik vanavond ook eens mee aan de slag. Ziet er beter uit dan wat ik tot nu toe op mijn scherm heb getoverd en zou op mijn systeem ook redelijk moeten draaien.

* edit hmmzz alleen die halfnaakte vrouwen vind ik niet erg realistisch.
Die halfnaakte vrouwen zijn gewoon opties. Die hoef je niet te kiezen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
Die halfnaakte vrouwen heb ik idd overgeslagen, net zoals alle andere optionele mods waar bij stond: non lore friendly :P
Oftewel de complete section 4 van de optionele mods op de eerste, derde en vierde mod na heb ik overgeslagen ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Xyanta op 25-02-2015 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Kaastosti schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:10:
Hij was in de winter sale bij Steam... en natuurlijk al heel veel prachtige dingen gehoord over Skyrim. En ach voor €5,- kan me niks gebeuren, toch? Fout! Dit spel kost me al m'n tijd! Verslavend tot-en-met.

Ben een flink eind op weg, alhoewel ik me ergens vanaf lvl 35-40 redelijk overpowered begin te voelen. Zelden hoef ik op m'n health te letten, gewoon naar binnen stormen en om je heen beginnen te hakken. Ook leuk, maar in het begin zat er meer spanning in. Waar men met Dark Souls 2 nogal mee adverteerd...

Uiteraard ook maar met mods aan de slag gegaan, gewoon de meest populaire gepakt. Toch heb ik het idee dat er nog veel te winnen valt, ik heb bijvoorbeeld geen True-, Pure- of RealVision... vanavond eens naar kijken.

Nog wel een in-game vraag: dat smithing, is dat de moeite om te skillen? Heb inmiddels one-handed en lockpicking op 100... nog maar even niet legendary gemaakt, ik heb de perks nodig ;) ben op zoek naar een goede skill om er naast op te pakken.
Als je nog eens opnieuw begint skyrim redone SkyRe mod downloaden, die zorgt dat combat weer spannend wordt en blijft omdat je veel realistischer damage krijgt bij hits, een of twee hits van sterke opponent en je bent harstikke dood. Ook spells etc zijn stukker sterker en helemaal overhaul gegeven, evenals de skills etc :)
Probleem is dat die alleen werkt als je helemaal opnieuw start dus je hebt met lopende char niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

SouLLeSSportal schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:57:Probleem is dat die alleen werkt als je helemaal opnieuw start dus je hebt met lopende char niks aan.
Oh dat gaat echt nog wel gebeuren! Nu one-handed/shield character, wil ook wel eens compleet op magic gaan :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Kaastosti schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 17:11:
[...]

Oh dat gaat echt nog wel gebeuren! Nu one-handed/shield character, wil ook wel eens compleet op magic gaan :)
Dan zou ik dat zeker doen, maar je zult je vloekvocabulair wel wat willen uitbreiden, dat ga je namelijk stukken meer gebruiken dan doordat er weer eens een pijl recht op je bakkes land. :P

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:20
Ik zou eerder voor Perkus Maximus gaan ipv SkyRE, aangezien Perkus Maximus in essentie een wat beter doordachte mod is dan SkyRE (zelfde auteur ook)

Met Perkus Maximus heb ik net wat minder problemen gehad dan met SkyRE, hoewel SkyRE zeker een geweldige mod is ondanks dat.

[ Voor 30% gewijzigd door GromuhlDjun op 26-02-2015 13:28 ]

• Xyanta
GromuhlDjun schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:26:
Ik zou eerder voor Perkus Maximus gaan ipv SkyRE, aangezien Perkus Maximus in essentie een wat beter doordachte mod is dan SkyRE (zelfde auteur ook)

Met Perkus Maximus heb ik net wat minder problemen gehad dan met SkyRE, hoewel SkyRE zeker een geweldige mod is ondanks dat.
Ik wil ook graag SkyRe of Perkus Maximus installeren. Tot nu heb ik alleen nog maar Skyrim gemod qua uiterlijk, maar zo'n overhaul mod lijkt me ook erg goed.
Is het alleen niet zo dat Perkus Maximus alleen de perks aanpakt en verder niets? En dat SkyRe bijvoorbeeld ook de races, combat, enemy AI en scaling etc.. aanpakt?
Dan lijkt SkyRe mij namelijk een completere mod.
Kan niet duidelijk terug vinden of Perkus Maximus ook zoiets doet...

Edit: Net op reddit gelezen dat Perkus Maximus inderdaad alleen maar de perks aanpakt!
Wel schijnt het prima te werken met de overige modules van SkyRe :)
Dat betekent dus dat ik Perkus Maximus kan installeren in combinatie met alle SkyRe modules op de main module na (de perkmodule van SkyRe).

[ Voor 15% gewijzigd door Xyanta op 26-02-2015 14:33 ]

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

SkyRe is ook erg modulair te gebruiken dus mocht je alleen een of meer delen willen veranderen kan dat ook gewoon tijdens de installatie. :) Perkus maximus heb ik achterwege gelaten maar is ook zeker een optie voor erbij.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Nu heb ik echt een shitload aan mods geladen op basis van SBP, met een paar uitzonderingen die de boel lieten crashen. Climates of Tamriel en The Ruffled Feather werken niet goed. Maar okee, alsnog wel heel veel verbeteringen.

Grass on Steroids per direct weer uitgezet, dat is namelijk geen doen als je 3rd person speelt, altijd gras in je beeld.

Er vallen me twee dingen op:
1. Ik mis bovenin het scherm m'n "radar" waar de waypoint zijn, dus moet ik constant de grote kaart laden.my bad, zit nu onder een button in het kader van immersive gameplay
2. Als ik ergens binnen ben en een local map wil hebben, duurt het laden van de map echt 10 seconden, waarin ik zwart beeld heb. Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn.
3. Het ziet er wel veel gelikter uit :P ...maar dat merk je in performance

[ Voor 4% gewijzigd door Kaastosti op 26-02-2015 19:17 ]

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:20
NG00 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:00:
[...]

Edit: Net op reddit gelezen dat Perkus Maximus inderdaad alleen maar de perks aanpakt!
Wel schijnt het prima te werken met de overige modules van SkyRe :)
Dat betekent dus dat ik Perkus Maximus kan installeren in combinatie met alle SkyRe modules op de main module na (de perkmodule van SkyRe).
Misschien was dat wel mijn probleem, SkyRe kan nogal wat problemen veroorzaken als een mod niet compatible is. Ik kreeg steeds meer crashes naar mate ik meer mods installeerde in combinatie met SkyRe. Nu zonder SkyRe en enkel Perkus Maximus ben ik met dezelfde mods (bijna) vrij van crashes (met dank aan Mod Manager, wat is dat een geweldig programma! De tijd van herinstalleren of eeuwig zoeken welk bestandje dwars ligt is voorbij)

Moet wel zeggen dat ik te lui ben geweest om uit te zoeken waar de conflicten precies gelegen hebben, maar mijn vermoeden is dat enkele van bij mij geïnstalleerde companion mods niet van SkyRe houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik heb zonet mijn hele build weggegooid en ben nu met STEP bezig: stukje ingewikkelder dan SBP en als ik mijn eigen mods toevoeg kom ik bijna aan 300 mods. Het resultaat zal er ook mogen zijn, natuurlijk. Ik post wel een filmpje als het af is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Wouw nu ook ENB er bij met RealVision, dat speelt me een partij anders! Een grot is nu ook echt donker, alle puntjes licht die je ziet heb je ook echt nodig. Gelukkig hebben we nog de Candlelight spell om een minuutje wat licht te krijgen, maar in een oogopslag zien hoe een grot er uitziet en waar je heen moet is er niet meer bij. Stuk lastiger, maar ook spannender :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaastosti schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:35:
Wouw nu ook ENB er bij met RealVision, dat speelt me een partij anders! Een grot is nu ook echt donker, alle puntjes licht die je ziet heb je ook echt nodig. Gelukkig hebben we nog de Candlelight spell om een minuutje wat licht te krijgen, maar in een oogopslag zien hoe een grot er uitziet en waar je heen moet is er niet meer bij. Stuk lastiger, maar ook spannender :)
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/8479/? kan ook wel handig zijn voor donkere dungeons. ik gebruik het voor andere doeleinden maar ik zie er de nut wel van in. Kleur veranderd ook mee met de kleur van de spell dus best grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Daar gebruik ik deze voor http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/39759/?

Speel ook graag in het donker. Zowieso hoort het diep onder de aarde gewoon zwart voor je ogen te zijn (als er geen licht is), dat is default totaal niet het geval.

Ik moet nog eens zien waarom mijn game niet goed loopt. Heb zelfs in een volledig default game met basic settings redelijk snel CTDs als ik Vurt's test doe. Ik vermoed dat mijn voeding wellicht wat meer sap zou moeten kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 18:04:
[...]http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/8479/? kan ook wel handig zijn voor donkere dungeons. ik gebruik het voor andere doeleinden maar ik zie er de nut wel van in. Kleur veranderd ook mee met de kleur van de spell dus best grappig.
Thanks, ga ik eens naar kijken! By the way, aparte nickname, rings a bell... DawnSeekers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 08:57
Net skyrim weer eens opnieuw opgepakt, met een shit,oad aan mods (al durf ik die beautification nog Ff niet aan zoveel tijd heb ik ook weer niet :)

Valt wel tegen trouwens dat de dlcs nog op fullprice staan, ik hoopte die voor een paar eurootjes te kunnen binnenhalen inmiddels

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boefmans schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 18:04:
Net skyrim weer eens opnieuw opgepakt, met een shit,oad aan mods (al durf ik die beautification nog Ff niet aan zoveel tijd heb ik ook weer niet :)

Valt wel tegen trouwens dat de dlcs nog op fullprice staan, ik hoopte die voor een paar eurootjes te kunnen binnenhalen inmiddels
Dan ben je beter af de Legendary Edition te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
anandus schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 18:18:
[...]

Dan ben je beter af de Legendary Edition te halen :)
Inderdaad, heb ik in de laatste Steam sale ook gedaan. Het spel had ik al sinds release maar het spel met de DLC kopen was goedkoper dan de DLC los kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
Vandaag ook nog maar ff Perkus Maximus geïnstalleerd.
Geeft toch echt een shitload aan nieuwe perks, en naar mijn mening VEEL beter dan de originele perks _/-\o_
Ook de complete combat is aangepast. Je moet nu echt actief blocken wil je niet binnen een paar klappen op de grond liggen. Verder is er onderscheid gemaakt in de wapens (piercing/blunt/bladed), en aan de hand daarvan ook een effect (bleed/defense debuff/stagger).
Dit geeft een mooie toevoeging aan de combat, en voor mijn gevoel is het beter uitgewerkt dan de SkyRe perks.

Verder nog wel een aantal modules van SkyRe toegevoegd. Main en combat module niet, aangezien deze in conflict zijn met Perkus Maximus.
De modules: Standing stones, Enemy scaling, Enemy AI en Encounter zones toegevoegd. De module Races kreeg ik niet werkend, zal wel een conflict geven met een of andere mod :)
Nu dus meer uitdaging en variatie in het spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaastosti schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 21:46:
[...]

Thanks, ga ik eens naar kijken! By the way, aparte nickname, rings a bell... DawnSeekers?
Jup thats me :D ik wist het niet meer zeker dus ik dacht ik wacht wel :p speel je nog wel eens csgo of 1.6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 23:21:
[...]Jup thats me :D ik wist het niet meer zeker dus ik dacht ik wacht wel :p speel je nog wel eens csgo of 1.6?
Haha geweldig, da's lang geleden! Heb csgo staan, maar is toch echt een heel ander spelletje geworden sinds 'gold old' 1.1 ;)

Maar goed, da's een beetje offtopic hier. Dacht een pm te sturen, maar kan de knop niet vinden... jij mijn kant op wel? Voordat we hier boos worden aangekeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik heb intussen STEP geïnstalleerd met ENB en de beste dingen van SBP toegevoegd evenals nog een handvol mods. 307 mods, ik blijf me verbazen.

Alles is stabiel etc. Mijn savegames hebben ook overleefd (tenzij mijn status van Frostfall, maar dat is geen drama). Alleen nog wat met ENB spelen, want dit...
code:
1
2
AmbientMinLevelInteriorDay=0.1
AmbientMinLevelInteriorNight=0.1

Maakt de interieurs van huizen wel héél donker. Mooi voor het lichteffect door de ramen en kieren, maar wat deprimerend.

Van deprimerend gesproken: misschien verander ik wel nog een en ander, want het spel is een stuk somberder geworden door ENB. Wat meer saturatie zou al helpen.

Hier een filmpje van m'n huidige setup, maar ik heb nog steeds geen oplossing gevonden voor de mishandeling door YouTube van mijn 1080 filmpjes. De kwaliteit zuigt alweer door YTs post-processing. Ik heb intussen alle mogelijke codecs en settings al geprobeerd.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=iyfBiBhKEmM]

Bemerk trouwens op 07:12 de nieuwe realistische pijl&boog-geluiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
Heb Skyrim op de dag van de release gekocht voor de PS3. Heb anderhalf tot twee jaar met veel plezier gespeeld en ben zelfs een paar keer overnieuw begonnen met een nieuwe character. Ik wachtte na het uitspelen van Skyrim + alle DLC met enorm veel voorpret op The Elder Scrolls Online, maar dat heeft nooit zijn verwachtingen in kunnen lossen. Als ik dan tussen al jullie schitterende posts hier lees dan zie ik echt belachelijk veel liefde voor het schitterende Skyrim en de moeite die de modding community er gewoon voor blijft doen. En dat tot op de dag van vandaag zelfs! Het klinkt allemaal een beetje zoetzappig, maar ik betrap mezelf er weer op dat ik op een Skyrim topic zit en mijn handen gaan jeuken als ik al die geweldige mods zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
YellowOnline schreef op zondag 01 maart 2015 @ 19:49:
Ik heb intussen STEP geïnstalleerd met ENB en de beste dingen van SBP toegevoegd evenals nog een handvol mods. 307 mods, ik blijf me verbazen.

Alles is stabiel etc. Mijn savegames hebben ook overleefd (tenzij mijn status van Frostfall, maar dat is geen drama). Alleen nog wat met ENB spelen, want dit...
code:
1
2
AmbientMinLevelInteriorDay=0.1
AmbientMinLevelInteriorNight=0.1

Maakt de interieurs van huizen wel héél donker. Mooi voor het lichteffect door de ramen en kieren, maar wat deprimerend.

Van deprimerend gesproken: misschien verander ik wel nog een en ander, want het spel is een stuk somberder geworden door ENB. Wat meer saturatie zou al helpen.

Hier een filmpje van m'n huidige setup, maar ik heb nog steeds geen oplossing gevonden voor de mishandeling door YouTube van mijn 1080 filmpjes. De kwaliteit zuigt alweer door YTs post-processing. Ik heb intussen alle mogelijke codecs en settings al geprobeerd.

[video]

Bemerk trouwens op 07:12 de nieuwe realistische pijl&boog-geluiden :)
Dus je hebt je game (rigoureus) omgebouwd en gebruikt nu bestaande saves? Hou er maar rekening mee dat er na een tijdje problemen kunnen gaan optreden. Ik heb ook gespeeld met zeer uitgebreide modlists tot het moment dat je bij level 50 continue allerlei vreemde problemen tegenkomt en uit ellende maar opnieuw begint.
Het werkt nu allemaal misschien prima, maar je kunt niet ongestraft onbeperkt mods toevoegen, zeker niet in bestaande saves (maar ik hoop t voor je :) )

Met Realvision, Purevision of vergelijkbare ENBs is van somberheid geen sprake! Op heldere dagen ziet het er zo mooi uit dat je bijna in je T-shirt naar buiten wil rennen.
Ik vind RV trouwens meer af. In PV zijn veel zaken nog niet naar behoren aangepast. ik gebruik wel PV, maar heb er zelf flink aan gesleuteld.

[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 02-03-2015 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

stefijn schreef op maandag 02 maart 2015 @ 08:59:
[...]

Dus je hebt je game (rigoureus) omgebouwd en gebruikt nu bestaande saves? Hou er maar rekening mee dat er na een tijdje problemen kunnen gaan optreden. Ik heb ook gespeeld met zeer uitgebreide modlists tot het moment dat je bij level 50 continue allerlei vreemde problemen tegenkomt en uit ellende maar opnieuw begint.
Het werkt nu allemaal misschien prima, maar je kunt niet ongestraft onbeperkt mods toevoegen, zeker niet in bestaande saves (maar ik hoop t voor je :) )
Je kan goed uitkuisen hoor: indien mogelijk via MCM mods verwijderen, oprhaned scripts verwijderen, save opstarten in een ongemodde Skyrim en opnieuw saven.

Ik ben nu net level 50, dus hoop toch dat dit verder zo blijkt :)
Met Realvision, Purevision of vergelijkbare ENBs is van somberheid geen sprake! Op heldere dagen ziet het er zo mooi uit dat je bijna in je T-shirt naar buiten wil rennen.
Ik vind RV trouwens meer af. In PV zijn veel zaken nog niet naar behoren aangepast. ik gebruik wel PV, maar heb er zelf flink aan gesleuteld.
Dit is RealVision, maar zoals gezegd moet ik nog wat sleutelen zodat ik binnen meer licht heb en de kleuren betere saturisation hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
O, ziet er bij mij compleet anders uit dan (en ook in de RV-video's die op Youtube staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Kaastosti schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 17:11:
[...]

Mijn vorige karakter was pure mage. In begin ff lastig, als je eenmaal op gang bent (je kunt veel spreuken tussendoor oefenen) behoorlijk overpowered.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Boefmans schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:19:
[...]Mijn vorige karakter was pure mage. In begin ff lastig, als je eenmaal op gang bent (je kunt veel spreuken tussendoor oefenen) behoorlijk overpowered.
Kun je ook verschillende spreuken onder zelf te definieren knoppen hangen? Nu heb ik wel een 'favorites', maar het eeuwig heen-en-weer switchen tussen candlelight en m'n trouwe prikker moet toch makkelijker kunnen ;)

Het lijkt me inderdaad als mage behoorlijk anders spelen. Ben er nog niet uit welke specialisatie het moet gaan worden. Fire en lightning zien er hip uit, Ice lijkt me vooral erg praktisch. Wat je veelal hebt bij RPG's is dat je je beter kunt focussen op 1 ding, dan een manusje van alles proberen te zijn. Daar red je het vaak niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Hebben jullie ook dat jullie op een gegeven moment helemaal klaar zijn met Skyrim?

Bij de release heb ik het spel ietwat snel uitgespeeld (main quest) en daarna niet meer gespeeld.

Tijdje terug weer begonnen, en veel langer over gedaan. Uiteindelijk heb ik nu de main quest, civil war, thieves, companions en Dawnguard afgerond en zit nu in limbo tussen random crap doen en/of dragonborn afronden.

Maar daar heb ik eigenlijk geen zin in.. Ben nu rond level 40 oid, en heb eigenlijk niets meer om naar uit te kijken, heb qua wapens alles al, en zou dan enkel nog met enchanting 2 dingen er op kunnen slingeren. Er is eigenlijk niet veel verbetering mogelijk of nodig.
Denk dat ik Dragonborn maar eens snel afrond voordat ik er helemáál geen zin meer in heb :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Angeloonie schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:55:Hebben jullie ook dat jullie op een gegeven moment helemaal klaar zijn met Skyrim?
Nog niet, maar ben dat ook pas net begonnen. Hoog tijd voor een volgend deeltje met standaard hippe graphics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was er ook vrij snel klaar mee, maar dat kwam vooral omdat ik door de mainquest heen was gerushed. Mocht hij op PS4 uitkomen ga ik hem wel weer spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kaastosti schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:11:
[...]

Nog niet, maar ben dat ook pas net begonnen. Hoog tijd voor een volgend deeltje met standaard hippe graphics :)
ESO is net pas uitgekomen, en er is nog geen nieuwe Fallout euhm.. out :P
Doe eerst maar Fallout 4, en dan mag de volgende Elder Scrolls van mij wel rond 2019 ofzo komen.
Ik heb geen haast :P Ik heb er pas 214 uur inzitten, moet het spel nog uitspelen en daarna eens aan de DLC beginnen :P
Al heb ik Oblivion volgens mij ook nog nooit uitgespeeld, ondanks de honderden uren die ik eringestoken had :P

[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 02-03-2015 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik niet. Ik heb meer dan 250 uur gespeeld maar nog steeds de hele noordelijke helft van de map helemaal niet gezien. Ik vind het er allemaal zo mooi uitzien dat ik heel langzaam aan alles ontdek, onderwijl druk met zaken als Frostfall (jezelf in leven houden, camperen). Ik doe de mainquest maar zachtjes aan, ben gewoon met mijn eigen ding bezig.

De laatste maanden niet gespeeld, omdat mijn huidige PC het niet goed stabiel kan draaien (en ik om die reden al twee keer opnieuw gestart ben)

[ Voor 6% gewijzigd door Stefke op 02-03-2015 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Kaastosti schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:42:
[...]

Kun je ook verschillende spreuken onder zelf te definieren knoppen hangen? Nu heb ik wel een 'favorites', maar het eeuwig heen-en-weer switchen tussen candlelight en m'n trouwe prikker moet toch makkelijker kunnen ;)

Het lijkt me inderdaad als mage behoorlijk anders spelen. Ben er nog niet uit welke specialisatie het moet gaan worden. Fire en lightning zien er hip uit, Ice lijkt me vooral erg praktisch. Wat je veelal hebt bij RPG's is dat je je beter kunt focussen op 1 ding, dan een manusje van alles proberen te zijn. Daar red je het vaak niet mee.
Volgens mij als je die andere interface gebruikt (die het meest gedownload is op nexus :) kun je makkelijker favorieten beheren. Manusje van alles kan prima maar dan moet je veel de tijd nemen en grinden om overal echt goed in te worden. Enchsnten en of goed worden in het oproepen van deadra helpt ook (vangen zij lekker de klappen op, heb je Zelf alle tijd in gevechten).

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noq
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 19:25

Noq

Wat zijn een beetje must-have add ons? Ik heb nu, uit me hoofd:
  • Deadly combat: add on die combat ietsjes moeilijker/realistischer maakt;
  • Farshkan(?): de bekende onofficiele 'expansion' gemaakt door 1 persoon;
  • Een texture mod die alles levendiger eruit laat zien, niet de o zo bekende 2k HD, maar een ander :)

[ Voor 69% gewijzigd door Noq op 03-03-2015 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SkyUI en de unofficial patches zijn dé must-haves.

De rest is een kwestie van smaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Noq schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 08:17:
Wat zijn een beetje must-have add ons? Ik heb nu, uit me hoofd:
  • Deadly combat: add on die combat ietsjes moeilijker/realistischer maakt;
  • Farshkan(?): de bekende onofficiele 'expansion' gemaakt door 1 persoon;
  • Een texture mod die alles levendiger eruit laat zien, niet de o zo bekende 2k HD, maar een ander :)
anandus schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 09:02:
SkyUI en de unofficial patches zijn dé must-haves.

De rest is een kwestie van smaak :)
Toch iets meer vind ik. Als ik de grafische mods (behalve de officiële) buiten beschouwing laat - die zijn vooral een kwestie van smaak - en in volgorde van installatie:
Distant Decal Fix
Unofficial Skyrim Patch
Dawnguard
Unofficial Dawnguard Patch
Dragonborn
Unofficial Dragonborn Patch
High Resolution Texture Pack
Unofficial High Resolution Patch
Double Cursor Fix
Fast Travel Timescale Fix
High Quality 3D Map
Categorized Favourites Menu
SkyUI

En evenzeer onontbeerlijk indien je meer realisme wil:
Realistic Needs and Diseases
Frostfall
Immersive HUD

Voor wat noq zelf schreef:
Deadly Combat
Falskaar
Vivid Landscapes (de eenvoudigste all-in-one)
Boefmans schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 07:03:
[...]
Volgens mij als je die andere interface gebruikt (die het meest gedownload is op nexus :) kun je makkelijker favorieten beheren. [...]
Je bedoelt het eerdervernoemde Categorized Favourites Menu.

[ Voor 12% gewijzigd door YellowOnline op 03-03-2015 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nouja, dat zijn toch de patches? ;)
En high quality 3D map valt onder grafische mods, imho.
En SkyUI heeft toch ook een soort Categorized Favourites Menu?

En je bent wet & cold vergeten bij de immersion mods :)

Voor mij is de nummer 1 mod, naast patches, de Interesting NPCs mod.

[ Voor 31% gewijzigd door anandus op 03-03-2015 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

anandus schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 09:31:
Nouja, dat zijn toch de patches? ;)
En high quality 3D map valt onder grafische mods, imho.
En SkyUI heeft toch ook een soort Categorized Favourites Menu?

En je bent wet & cold vergeten bij de immersion mods :)

Voor mij is de nummer 1 mod, naast patches, de Interesting NPCs mod.
Kijk eens naar Categorized Favourites Menu - als je dat hebt wil je niets anders meer! Wel in MCM de auto-check voor de SkyUI uitzetten of die geeft errors door CFM.

Wet & Cold was dacht ik gelijkaardig als Frostfall, maar blijkbaar niet helemaal als ik de beschrijving lees op Nexus. Misschien maar eens toevoegen (zucht, weer LOOT, DSR en FNIS draaien).

Interesting NPCs is goed ja, maar niet echt core - anders wil ik ook nog Guard Dialogue Overhaul en Inconsequential NPCs toevoegen :)

Mijn volgende mijlpaal is 400 mods...

Terzijde, mijn vriendin en ik zijn voice actors voor een update van een bekende adult mod :+

[ Voor 4% gewijzigd door YellowOnline op 03-03-2015 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Wet en cold is meen ik meer een grafische toevoeging (damp/druppels etc) en daarmee een goede aanvulling op Frostfall/RND, maar als je in FP speelt heb je er minder aan. (Maar ik zou er de pagina even op moeten naslaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Zie weer een leuke lijst mods voorbij komen! Toch maar weer eens wat nieuwe mods toevoegen (met MO blijft je spel verbazingwekkend stabiel!)

@Yellow, puur hypothetisch, maar als iemand geïnteresseerd zou zijn in die adult mod, waar zou je die dan kunnen vinden? :P

Kleine edit, net even een stukje gelezen over Inconsequential NPCs, maar dat ziet er heel gaaf uit! Van het weekend aan de lijst der lijsten toevoegen! Thanks!

[ Voor 23% gewijzigd door Andiaen op 03-03-2015 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loverslab.com is wel de site waar je adult mods kan vinden. Staat een hoop foute toelie op maar zo staan ook best leuke dingen tussen als je er tijd in wilt steken tenminste. Er zijn denk ik meer mods voor body's dan dat er andere mods zijn. Laatste paar dagen bezig geweest met bodyslide en nifskope en als je dat allemaal door hebt gaat er een wereld open.

ik gebruik nu UNPBO(Oppai) en daar heb ik HDT met collision op draaien zodat het allemaal wel klopt als er natuurlijke wetten op los gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 22:57:
Loverslab.com is wel de site waar je adult mods kan vinden. Staat een hoop foute toelie op maar zo staan ook best leuke dingen tussen als je er tijd in wilt steken tenminste. Er zijn denk ik meer mods voor body's dan dat er andere mods zijn. Laatste paar dagen bezig geweest met bodyslide en nifskope en als je dat allemaal door hebt gaat er een wereld open.

ik gebruik nu UNPBO(Oppai) en daar heb ik HDT met collision op draaien zodat het allemaal wel klopt als er natuurlijke wetten op los gaan.
Dat is inderdaad de site voor Skyrim adult mods. Adult is een groot woord natuurlijk: ik wil dat mijn character af en toe naar toilet moet en zich wassen moet, iets wat enkel mogelijk is met de adult animations van SexLab en ZAZ. Ook als je je poppetje naakt wil ipv. in ondergoed kan je beter daar terecht dan op de nexus: veel meer keuze in realistisch naakt (bv. Schlongs of Skyrim) dan op Nexus (bv. de populaire FavoredSoulMeshes met een penis die dienst kan doen als derde been).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
grrr realistic needs and diseases werkt bij mij (nog) niet, spel start daarmee niet op. Moet er even induiken als ik zin/tijd heb :-)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Boefmans schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 10:12:
grrr realistic needs and diseases werkt bij mij (nog) niet, spel start daarmee niet op. Moet er even induiken als ik zin/tijd heb :-)
Post eens je load order (als ze groot is, op pastebin of zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-09 09:19

Scighera

swim-bike-run

Hmm, zat net weer te denken om ook weer wat te gaan doen, Ikheb nog lopende games geinstalleerd staan (morrowind overhaul, oblivion met HD mods en uiteraard een uitgebreide gemodde skyrim) . nu nog ff kiezen welke :P

Mooiste blijft altijd weer van nul beginnen,.. weet nog goed dat ik de pre order van Skyrim binnen kreeg, ging een wereld voor me open haha! (maar ik denk dat ik meer tijd in Morrowind heb doorgebracht dan in Skyrim.

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het toch een heerlijk spel.

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8569/16540314150_14cc6e9397_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
ENB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/61968/? En dan gebruik ik de max versie zodat de ssao mooi zijn ding doet. In de ini's van de enb kan je nog wat dingen verder omhoog zetten als je dat wilt en in de enblocal kan je dit kwijt of ff overwriten

ForceLodBias=true
LodBias=-0.75

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2015 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Ik zit na update reeks met fouten in de mods, gebruik nu nog nmm, maar MO schijnt veel handiger te zijn, kan je dat zonder problemen midgame op overschakelen of gaat dat geheid fout? heb zo ong 100 mods draaien en ik heb geen zin om de grote hoeveelheid updates na te gaan lopen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het sowieso slimmer is om even opnieuw te beginnen en met MO te gaan deze keer. Ik update vaak geen mods en hou het bij de versies die ik heb tot de volgende nieuwe install omdat het kan gebeuren dat na een update sommige patches of andere dingen die normaal samen werken ineens niet meer werken en last krijgt van crashes en andere ongein.

Na een tijdje krijg je wel door wat wel en niet kan om te updaten enzo zoals laatst moest ik naar racemenu 3 omdat er veel nieuwe dingen inzaten en dit soort dingen kan altijd tricky zijn dus daarom update ik vaak maar liever niet maar soms kan je er echt niet omheen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2015 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Fuck it, ik gooi het er compleet opnieuw op via MO en dan die total overhaul beautification project modlist met wat dingen eruit en paar erbij die ik niet of wel wil. Ik hoef die demon en minimal 'armor' shizzle er bv niet in, als ik pixeltieten wil zien zijn daar betere opties voor.

Ik zie in die lijst van sb project skyre niet instaan, zal dat daarmee ook werken? Ik vind die setup van de skills en perks etc wel veel beter dan vanilla?

[ Voor 21% gewijzigd door SouLLeSSportal op 19-03-2015 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
SouLLeSSportal schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 17:58:
Fuck it, ik gooi het er compleet opnieuw op via MO en dan die total overhaul beautification project modlist met wat dingen eruit en paar erbij die ik niet of wel wil. Ik hoef die demon en minimal 'armor' shizzle er bv niet in, als ik pixeltieten wil zien zijn daar betere opties voor.

Ik zie in die lijst van sb project skyre niet instaan, zal dat daarmee ook werken? Ik vind die setup van de skills en perks etc wel veel beter dan vanilla?
Gebruik zelf een aantal modules van SkyRe icm beautification project.
Namelijk: Standing stones, Enemy scaling, Enemy AI en Encounter zones. De Combat module heb ik vervangen voor Perkus Maximus (zelfde maker als van SkyRe), deze vind ik beter uitgewerkt wat perks en combat betreft.
In mijn geval werkt de combinatie van SkyRe en Perkus Maximus uitstekend icm beautification project :)
Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.

Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.