Ik heb een poos terug deze Tweakers post plus reacties gelezen:
nieuws: Ziggo kondigt sim-only-abonnementen met 4g aan
Hierin wordt in een paar reacties opgemerkt dat mensen die reeds een Ziggo mobiel abonnement hebben, vanaf 1 december 2015 automatisch overgaan naar het 4G abonnement.
Echter hebben zowel ik als mijn vriendin ergens in Februari/Maart bericht van Ziggo ontvangen of we zonder extra kosten wilden overstappen naar het 4G abonnement. Dus niks automatisch.
Hebben meer mensen dit gehad?
Mijn vriendin en ik hadden beiden een 3G abonnement. Binnen ons huishouden één Ziggo klantnummer, maar je kon middels dit klantnummer je eigen Ziggo mobiel abonnement afsluiten tegen het voordelige tarief van 15 euro.
Je eigen Ziggo mobiel account met je eigen factuur, privacy en afschriften van eigen rekening.
Mijn vriendin had al aangegeven op het bericht dat ze wilde overstappen naar 4G. Ik wilde dit ook, maar ik ontving maar geen bevestiging... dus ik ging bellen.
De Ziggo medewerker informeerde me dat mijn aanvraag tussen wal en schip was beland. Wellicht omdat we twee Ziggo mobiel abonnementen hadden.
Wat me echter meer stoorde was dat hij zei dat als ik over zou gaan, dan ik dan zou moeten
afzien van een eigen account.
Alles op één account, één rekening. In dit geval zou alles dus bij mijn vriendin erbij komen en zou het ook van haar rekening afgeschreven worden. Dit zag ik nergens in de voorwaarden staan om over te stappen en de medewerker zei daarbij dat diverse medewerkers dit ook vergaten het erbij te vermelden.
Dit zou dus betekenen dat mensen in studentenhuizen, die een Ziggo internet account delen (en daarvan de kosten delen), maar verder ook een eigen Ziggo Mobiel account hebben, opeens al hun belkosten op één hoop zien komen. Alle belgegevens op één account.
Nu maakt het mij qua privacy binnen mijn huishouden niet uit. De kosten op één rekening vind ik wel minder, ieder opdraaien voor eigen belkosten. Maar het is wel stiekem hoe het gedaan wordt door Ziggo....
Een internet account is iets anders dan een mobiel account....
Volgens de Ziggo medewerker een gevolg van de UPC Ziggo fusie.