[Ziggo Mobiel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:35:
[...]

Site is bijgewerkt, maar staat nog steeds 75 belminuten.
Ze zullen vast niet hun Ruim product willen kannibaliseren. 75 minuten is voor bijna iedereen te weinig, maar er zijn er genoeg die aan net ietsje meer al wel genoeg hebben en die wil je natuurlijk je duurdere abonnement blijven slijten.

Ik ga ook maar eens over vanaf Telfort denk ik, ik ben al Ziggo klant voor hun andere diensten en ik betaal nu 16 euro per maand voor 300 min/500 MB zonder 4G waarbij ik afgesloten i.p.v. geknepen word als ik door mijn databundel heen ben, en ik zie verder geen schokkende verborgen addertjes wat betreft dingen die binnen/buiten bundel vallen e.d. Verder heb ik wel vertrouwen in de dekking van Vodafone.

Het Ruim abonnement ziet er vrij geschikt uit voor mijn gebruik. Als het tegenvalt kan ik me een maand later altijd weer ergens anders voor twee jaar vastleggen als t moet :P

[ Voor 3% gewijzigd door Sfynx op 06-04-2016 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 15:28

Meneer iCy

swarma

Sfynx schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:03:
[...]
Het Ruim abonnement ziet er vrij geschikt uit voor mijn gebruik. Als het tegenvalt kan ik me een maand later altijd weer ergens anders voor twee jaar vastleggen als t moet :P
Ik ga terug van 5GB naar 1,5GB, maar ik weet gewoon dat ik dan thuis op wifi moet zitten ipv 4G (en eens mijn antenne in de auto fixen ipv internet radio te luisteren).

Had liever gehad dat ze Ruim ook met 50% hadden vergroot ipv stiekem te verlagen en dan zeggen Hallo klant je krijgt 50% meer. 8)7

Sluikse reclame voor de Ruim bundel.Qua bellen zal ik niet meer standaard buiten de bundel komen. Had maar 100 minuten en ga dan naar 500.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfynx
  • Niet online
icy schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:14:
[...]

Ik ga terug van 5GB naar 1,5GB, maar ik weet gewoon dat ik dan thuis op wifi moet zitten ipv 4G (en eens mijn antenne in de auto fixen ipv internet radio te luisteren).

Had liever gehad dat ze Ruim ook met 50% hadden vergroot ipv stiekem te verlagen en dan zeggen Hallo klant je krijgt 50% meer. 8)7

Sluikse reclame voor de Ruim bundel.Qua bellen zal ik niet meer standaard buiten de bundel komen. Had maar 100 minuten en ga dan naar 500.
Ik ben afgelopen maand voor het eerst afgesloten geweest omdat ik mijn databundel van 500 MB verbruikt had een week voor het einde van de maand, dus aan 1500 MB ga ik gelukkig meer dan genoeg hebben... zelfs al zou het 500 MB blijven, dan was het nog een betere deal omdat je bij Ziggo blijkbaar niet eens helemaal afgesloten wordt als je er doorheen bent :)

Ik verbruik qua belminuten rond de 100-150 per maand, ik ben niet zo'n extreme beller... dus die verhoging naar 500 zal voor mij geen voordeel hebben.

Ik hang eigenlijk bij dit soort abonnementen net tussen de goedkoopste en de één na goedkoopste in qua verbruik :P Maar goed, als ik voor de duurdere alsnog minder betaal dan dat ik nu doe en ik er snel weer vanaf kan als het tegenvalt is het wel het proberen waard. Nu maar hopen dat ik geen last krijg van de switchproblemen tussen verschillende netwerktypes die ik hier zie langskomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Gim

Ik heb een poos terug deze Tweakers post plus reacties gelezen:
nieuws: Ziggo kondigt sim-only-abonnementen met 4g aan

Hierin wordt in een paar reacties opgemerkt dat mensen die reeds een Ziggo mobiel abonnement hebben, vanaf 1 december 2015 automatisch overgaan naar het 4G abonnement.

Echter hebben zowel ik als mijn vriendin ergens in Februari/Maart bericht van Ziggo ontvangen of we zonder extra kosten wilden overstappen naar het 4G abonnement. Dus niks automatisch.

Hebben meer mensen dit gehad?

Mijn vriendin en ik hadden beiden een 3G abonnement. Binnen ons huishouden één Ziggo klantnummer, maar je kon middels dit klantnummer je eigen Ziggo mobiel abonnement afsluiten tegen het voordelige tarief van 15 euro. Je eigen Ziggo mobiel account met je eigen factuur, privacy en afschriften van eigen rekening.

Mijn vriendin had al aangegeven op het bericht dat ze wilde overstappen naar 4G. Ik wilde dit ook, maar ik ontving maar geen bevestiging... dus ik ging bellen.

De Ziggo medewerker informeerde me dat mijn aanvraag tussen wal en schip was beland. Wellicht omdat we twee Ziggo mobiel abonnementen hadden.

Wat me echter meer stoorde was dat hij zei dat als ik over zou gaan, dan ik dan zou moeten afzien van een eigen account. Alles op één account, één rekening. In dit geval zou alles dus bij mijn vriendin erbij komen en zou het ook van haar rekening afgeschreven worden. Dit zag ik nergens in de voorwaarden staan om over te stappen en de medewerker zei daarbij dat diverse medewerkers dit ook vergaten het erbij te vermelden.

Dit zou dus betekenen dat mensen in studentenhuizen, die een Ziggo internet account delen (en daarvan de kosten delen), maar verder ook een eigen Ziggo Mobiel account hebben, opeens al hun belkosten op één hoop zien komen. Alle belgegevens op één account.

Nu maakt het mij qua privacy binnen mijn huishouden niet uit. De kosten op één rekening vind ik wel minder, ieder opdraaien voor eigen belkosten. Maar het is wel stiekem hoe het gedaan wordt door Ziggo....

Een internet account is iets anders dan een mobiel account....

Volgens de Ziggo medewerker een gevolg van de UPC Ziggo fusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 00:00

MeltedForest

Lenny-t

Klopt, ik heb ook zelf aangegeven over te willen stappen omdat er niet zoveel automatisch ging. En ik kreeg ook een nieuwe sim kaart.

Ben de enige in huis met Ziggo dus verder geen probleem qua facturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-10 18:39
Zijn er nog steeds problemen bij het schakelen tussen 3G/4G?
Het liefst heb ik KPN, maar dit is toch wel een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:24

Sandyman538

SandstorM [148839]

Gim schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:31:
Ik heb een poos terug deze Tweakers post plus reacties gelezen:
nieuws: Ziggo kondigt sim-only-abonnementen met 4g aan

Hierin wordt in een paar reacties opgemerkt dat mensen die reeds een Ziggo mobiel abonnement hebben, vanaf 1 december 2015 automatisch overgaan naar het 4G abonnement.

Echter hebben zowel ik als mijn vriendin ergens in Februari/Maart bericht van Ziggo ontvangen of we zonder extra kosten wilden overstappen naar het 4G abonnement. Dus niks automatisch.

Hebben meer mensen dit gehad?
Lees maar terug in dit topic, heb ik ook meegemaakt. Uiteindelijk na veel vijven en zessen zijn er meerdere accounts aangemaakt zodat de kosten van andere rekeningnummers afgaan, maar daar is wel een dikke week in gaan zin, inclusief meer dan 48 uur afgesloten zijn voor 1 vd nummers...

Ook mij was verteld aan de telefoon, er verandert helemaal niks, alleen meer data en 4G.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-10 19:55
Iemand met Ziggo Mobiel een idee waar je je WifiSpots gegevens online kunt vinden ?
Dit zou in Mijn Ziggo moeten staan, maar onder de Mijn Ziggo van het hier aanwezige Ziggo Mobiel 4G abo is dit nergens online terug te vinden. Onder "Mijn producten" of "Mijn gegevens" niet daarover terug te vinden.

Onder Mijn Ziggo van ons Internet abo is dit WifiSpots wel terug te vinden, maar dit is niet meer actief ivm het in Bridge laten zetten van Modem. Vandaar dat ik nu de WifiSpots van Ziggo Mobiel zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

De vakantieperiode komt er weer aan en het is tijd om met Ziggo Mobiel op pad te gaan.
Nu zat ik te kijken naar de tarieven voor data in het buitenland. En daar staat:
Zone 1 Uit je bundel + € 0,061. Buiten je bundel: € 0,086
Hoe moet ik dat "Uit je bundel" zien? Data gaat toch niet ook nog van je bundel af in het buitenland?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:25
Jawel, dat staat er toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Had niet gedacht dat dit zo zou zijn. Blijkbaar dus wel.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05:59
Gait schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:17:
Zijn er nog steeds problemen bij het schakelen tussen 3G/4G?
Het liefst heb ik KPN, maar dit is toch wel een stuk goedkoper.
Het terugschakelen is bij een paar toestellen zo het geval en ik heb er niet altijd last van gehad.
Je kan het een maandje testen en als het niet bevalt altijd weer naar een andere provider gaan. Zo ben ik van KPN netwerk naar Ziggo gegaan en vervolgens naar Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
https://www.ziggo.nl/mobiel/

Een aantal bundels zijn weer ruimer geworden, van 300 naar 500 minuten en bij een ander pakket onbeperkt bellen erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-08 18:51
Die adresproblematiek belooft wat als Ziggo en Vodafone straks fuseren. Het databasesysterm van Vodafone is bij Tweakers toch al vaak als problematisch voorbijgekomen. Straks gaat alles nog via Ziggo..
Overigens het kan nog erger met studentenhuizen. Misschien is het al veranderd maar vroeger stonden in Utrecht hele complexen als 1 zakelijke klant in de Ziggoadministratie gekoppeld aan de SSH. De interne bekabeling en versterking was van de corporatie en was ooit van de dakantenne op 1 kabelabbonnement gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 15:28

Meneer iCy

swarma

Overstap gemaakt naar ziggo mobiel van kpn. Vodafone netwerk ligt hier goed en vooral dat buitenland naar nederlandse nummers bellen komt me goed uit. Hoef ik niet een smsje te sturen als ik in de duitse supermarkt sta en weer eens ben vergeten wat we allemaal nodig zijn. :P

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:02
Ik meen me te herinneren dat ik rondom de introductie van de nieuwe abonnementen heb gelezen dat Ziggo tetheren niet meer toestond. Klopt dit?

Ik sluit namelijk nog wel eens mijn iPad op deze manier aan op internet als ik buiten de deur ben dan ik zou het erg onhandig vinden als deze optie er niet meer was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 10:31

icecreamfarmer

en het is

Falch schreef op woensdag 27 april 2016 @ 23:23:
Ik meen me te herinneren dat ik rondom de introductie van de nieuwe abonnementen heb gelezen dat Ziggo tetheren niet meer toestond. Klopt dit?

Ik sluit namelijk nog wel eens mijn iPad op deze manier aan op internet als ik buiten de deur ben dan ik zou het erg onhandig vinden als deze optie er niet meer was.
Kunnen ze toch amper controleren. Zou em daar niet druk over maken.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Laatst online: 11:02
icecreamfarmer schreef op donderdag 28 april 2016 @ 09:34:
[...]

Kunnen ze toch amper controleren. Zou em daar niet druk over maken.
Ah, ik was in de veronderstelling dat dit dan vanuit het netwerk geblokkeerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 14:09
Hoyden schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:58:
Iemand met Ziggo Mobiel een idee waar je je WifiSpots gegevens online kunt vinden ?
Dit zou in Mijn Ziggo moeten staan, maar onder de Mijn Ziggo van het hier aanwezige Ziggo Mobiel 4G abo is dit nergens online terug te vinden. Onder "Mijn producten" of "Mijn gegevens" niet daarover terug te vinden.

Onder Mijn Ziggo van ons Internet abo is dit WifiSpots wel terug te vinden, maar dit is niet meer actief ivm het in Bridge laten zetten van Modem. Vandaar dat ik nu de WifiSpots van Ziggo Mobiel zoek.
Ik weet alleen dat ik dit kan vinden in het mijn ziggo account van mijn alles in 1 abo.
Ik kan mij niet herinneren dat ik dit in het mobiele account heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-10 19:46
Als ik gemiste oproep heb, dan rinkelt de telefoon na een paar minuten nog een keer.
Alsof het een herinnering is dat ik gemiste oproep heb.

(Als ik opneem dan is het stil, want diegene belt niet echt, het is een een herinnering)

Zowel op mijn Nexus 6P, als op een Windows Phone, dus het moet een Ziggo/SIM instelling zijn.

Weet iemand waar ik die optie kan uitzetten?
Want als ik die herinneringsoproep ook wegdruk, belt de telefoon mij na 2 minuten wéér!
Ik word er gek van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Dat heb ik ook bij Vodafone, dan wordt je terug gebeld door een 06 nummer ter herinnering.
Ik weet niet of het met elkaar te maken heeft maar het is wel vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:34
Sfynx schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:03:
[...]
Ik ga ook maar eens over vanaf Telfort denk ik, ik ben al Ziggo klant voor hun andere diensten en ik betaal nu 16 euro per maand voor 300 min/500 MB zonder 4G waarbij ik afgesloten i.p.v. geknepen word als ik door mijn databundel heen ben, en ik zie verder geen schokkende verborgen addertjes wat betreft dingen die binnen/buiten bundel vallen e.d. Verder heb ik wel vertrouwen in de dekking van Vodafone.

Heb je ook al gekeken naar de dekking van het vodafone-netwerk op jouw locaties? Je stapt namelijk wel van het kpn-netwerk over naar het vodafone-netwerk.

Telfort heeft nu een sim-only aanbieding 300 minuten/onbeperkt sms/1000MB (inclusief 4G) voor €16 bij een 1-jarig contract en €15 bij en 2-jarig contract. Mogelijk dat dit iets is voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-09-2020
PatrickPR schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:16:
Telfort heeft nu een sim-only aanbieding 300 minuten/onbeperkt sms/1000MB (inclusief 4G) voor €16 bij een 1-jarig contract en €15 bij en 2-jarig contract. Mogelijk dat dit iets is voor je?
Je moet toch, hoe zal ik het zeggen, vrij simpel van geest zijn als je nog een abonnement afsluit wanneer prepaid niet alleen goedkoper is, maar ook veel meer vrijheid geeft, veel meer variatie toestaat en risico's beperkt.

In het meest ongunstige geval kost een 1 GB (4G) bundel mij 10 euro en 300 belminuten 3 euro (via de dure VoIP callback variant met uitsluitend bellen naar dure mobiele nummers), samen 13 euro dus minder dan 15 of 16.

Maar die prijs kan veel lager uitvallen (tot aan 2,50 per maand toe) als je minder frequent belt, als je behalve naar mobiele nummers ook naar vaste nummers belt, als je VoiP via je databundel gebruikt, als je 3G data voor 5 euro neemt, of als je het gratis beltegoed op de SIM benut.

Dus hier nog steeds Lycamobile voor data, Browsercalls en Stuntcalls voor VoIP.

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

prepaidsmurf schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:57:
[...]

Je moet toch, hoe zal ik het zeggen, vrij simpel van geest zijn als je nog een abonnement afsluit wanneer prepaid niet alleen goedkoper is, maar ook veel meer vrijheid geeft, veel meer variatie toestaat en risico's beperkt.

In het meest ongunstige geval kost een 1 GB (4G) bundel mij 10 euro en 300 belminuten 3 euro (via de dure VoIP callback variant met uitsluitend bellen naar dure mobiele nummers), samen 13 euro dus minder dan 15 of 16.

Maar die prijs kan veel lager uitvallen (tot aan 2,50 per maand toe) als je minder frequent belt, als je behalve naar mobiele nummers ook naar vaste nummers belt, als je VoiP via je databundel gebruikt, als je 3G data voor 5 euro neemt, of als je het gratis beltegoed op de SIM benut.

Sommige mensen betalen graag 2 euro meer voor wat gemak... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:34
prepaidsmurf schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:57:
[...]

Ten eerste: bedankt voor de stempel "simpele ziel" zonder mij ook maar enigszins persoonlijk te kennen en te weten hoe ik mijn telefoonabonnementen uitzoek :? .

Ten tweede: omdat jij voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, wil dat niet zeggen dat andere die gewoon geen gezeik willen en een abonnement (sim-only of met toestel) hebben, meteen "simpele zielen" zijn. Voor die 3 euro die ik met jouw constructie bij meerdere partijen goedkoper ben, ga ik dat zelf niet allemaal uitzoeken. Ik hoop dat je begrijpt dat er ook hele groepen zijn die gewoon een abbo afsluiten en er verder niet meer naar om willen kijken. Simpele ziel? Speak for yourself a.u.b. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sfynx
  • Niet online
PatrickPR schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:16:
[...]

Heb je ook al gekeken naar de dekking van het vodafone-netwerk op jouw locaties? Je stapt namelijk wel van het kpn-netwerk over naar het vodafone-netwerk.

Ik ben al over naar Ziggo sinds tien dagen, bevalt me tot nu toe prima, nu zit ik voornamelijk in de Randstad, zal vast ook wel schelen :P

Ik heb geen minimale contractsduur, alleen een opzegtermijn van een maand, dus als het ooit toch tegenvalt ben ik zo weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-10 17:34
Wat een waardeloze Mijn Ziggo Mobiel pagina heeft Ziggo. Totaal niet overzichtelijk. Blijkbaar in onbeperkt SMS'en ook alleen in NL (niet zoals bij T-Mobile in de EU) en ik kan niet zien waar mijn buitenbundel kosten naartoe gaan. Ik denk dat ik na deze maand naar T-Mobile ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:33
snaggyheadshot schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 15:55:
Wat een waardeloze Mijn Ziggo Mobiel pagina heeft Ziggo. Totaal niet overzichtelijk. Blijkbaar in onbeperkt SMS'en ook alleen in NL (niet zoals bij T-Mobile in de EU) en ik kan niet zien waar mijn buitenbundel kosten naartoe gaan. Ik denk dat ik na deze maand naar T-Mobile ga.
Naar mijn weten als je een 4G abbo hebt verbruikt je je SMS en Belminuten die in je bundel zitten binnen de EU (Dat doe ik al een week) en data is retegoedkoop ook (max 6ct/Mb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hoyden schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:58:

Heb je dit nog opgelost kunnen krijgen? Zit met exact dezelfde situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 10:31

icecreamfarmer

en het is

BertusG schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 17:39:
[...]

Is er geen authentificatie via de simkaart?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Laatst online: 11:39
Kan iedereen die een beetje bereik heeft zonder moeite met 4g, HD filmpjes (youtube) streamen? Het abo is vrij goedkoop, dus wil de overstap wel wagen.

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Geen enkel probleem, ik haal vaak genoeg ook 100mbit met speedtests (4g+). Theoretisch tot 225mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

BertusG schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 17:39:
[...]

In Mijn Ziggo, via Mijn producten - Internet - Wifispots

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-10 21:57
Ik kon het in de startpost en met de zoekfunctie naar 4g band niet vinden in dit topic. Op welke banden zit Ziggo met zijn 4g netwerk? Ik lees dat ze gebruik maken van het Vodafone netwerk dat zelf band 800 (20), 1800 (3) en 2600 (7) heeft.
Maakt Ziggo gebruik van alle 3 de banden of alleen van 1 van de 3? Zoals hier
staat lijkt het of ze alleen 2600 (7) gebruiken?

Si hoc legere scis nimium eruditiones habes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Neurd schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 23:30:
Ik kon het in de startpost en met de zoekfunctie naar 4g band niet vinden in dit topic. Op welke banden zit Ziggo met zijn 4g netwerk? Ik lees dat ze gebruik maken van het Vodafone netwerk dat zelf band 800 (20), 1800 (3) en 2600 (7) heeft.
Maakt Ziggo gebruik van alle 3 de banden of alleen van 1 van de 3? Zoals hier
staat lijkt het of ze alleen 2600 (7) gebruiken?
Mijn telefoon ondersteund de 800 een 2600 band niet, maar ik heb wel 4G. In jou eigen linkje staat ook dat ze het Vodafone netwerk gebruiken en een eigen 4G netwerk hebben op 2600 MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
Sandyman538 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 23:40:
[...]

Mijn telefoon ondersteund de 800 een 2600 band niet, maar ik heb wel 4G. In jou eigen linkje staat ook dat ze het Vodafone netwerk gebruiken en een eigen 4G netwerk hebben op 2600 MHz.
Zo lees ik het niet.
Dit staat er bij internet snelheid: Ziggo is een mobiele provider die naast goedkope sim only abonnementen ook Alles-in-1 pakketten aanbiedt. Ziggo maakt gebruik van het 3G netwerk van Vodafone.

Dit staat er bij dekking: Hiernaast heeft Ziggo zelf ook een 4G frequentie, de 2600 MHz frequentie

Het lijkt erop dat ze gebruik maken van het 3g netwerk van vodafone en zelf (alleen?) de 2600 band hebben.

Iemand die dit kan bevestigen of ontkrachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Neurd schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 23:48:
[...]
Iemand die dit kan bevestigen of ontkrachten?
Ja, dat heb ik namelijk in mijn vorige post gedaan. Om even een stuk uit je eigen gedeelde link te quoten.

Ziggo maakt gebruik van het Vodafone netwerk. Vodafone heeft in Nederland naast een volledig dekkend 4G netwerk ook een volledig dekkend 3G netwerk. Hiernaast heeft Ziggo zelf ook een 4G frequentie, de 2600 MHz frequentie. Deze frequentie is de hoogste 4G frequentie die momenteel beschikbaar .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 12:23
Als je Ziggo Mobiel gebruikt, dan zit je volledig op Vodafone, dus voor 2G, 3G en 4G. Ziggo heeft wel een heel klein 4G-netwerkje, maar dat is om aan bepaalde licentievoorwaarden te kunnen voldoen.

Het is mogelijk dat de frequenties van Ziggo en Vodafone straks worden samengevoegd als de fusie/overname van de bedrijven wordt goedgekeurd door de mededingingsautoriteiten die erover gaan. Dan worden de frequenties van Ziggo waarschijnlijk gebruikt binnen het Vodafone-netwerk. Op de meeste plekken heb je echter een telefoon nodig die 800 MHz ondersteunt, anders zal je dekking niet optimaal zijn.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
Top. Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 10:50:
Als je Ziggo Mobiel gebruikt, dan zit je volledig op Vodafone, dus voor 2G, 3G en 4G. Ziggo heeft wel een heel klein 4G-netwerkje, maar dat is om aan bepaalde licentievoorwaarden te kunnen voldoen.

Het is mogelijk dat de frequenties van Ziggo en Vodafone straks worden samengevoegd als de fusie/overname van de bedrijven wordt goedgekeurd door de mededingingsautoriteiten die erover gaan. Dan worden de frequenties van Ziggo waarschijnlijk gebruikt binnen het Vodafone-netwerk. Op de meeste plekken heb je echter een telefoon nodig die 800 MHz ondersteunt, anders zal je dekking niet optimaal zijn.
800 heb je alleen nodig om optimaal van 4G te kunnen genieten. Ik heb zelf een Xiaomi en die heeft met 3G nergens problemen alleen heb ik door ontbreken van de 800 Mhz niet overal 4G. Ik zit er niet mee om een beetje te appen,mailen, internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-10 21:03
Ik kreeg van Ziggo onderstaand bericht om over te stappen van mijn oude 'Mobiel heel veel' naar 'Mobiel Ruim 4G'. Als je het zo leest zijn er alleen maar voordelen om over te stappen. Iemand ervaringen met eventuele addertjes onder het gras vanwege het overstappen?
Dit is hét moment om te kiezen voor de nieuwe bundels van Mobiel van Ziggo. Je past je huidige bundel met nummer ********** nu heel simpel aan naar Mobiel Ruim 4G. Daarmee profiteer je onder andere van 200 extra belminuten, 50% meer data en standaard 4G terwijl je niks extra’s betaalt!

[ Voor 1% gewijzigd door Bullet NL op 01-07-2016 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-10 22:22
Onedayflyer682 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:10:
Ik kreeg van Ziggo onderstaand bericht om over te stappen van mijn oude 'Mobiel heel veel' naar 'Mobiel Ruim 4G'. Als je het zo leest zijn er alleen maar voordelen om over te stappen. Iemand ervaringen met eventuele addertjes onder het gras vanwege het overstappen?

[...]
Zitten er niet. Ze willen gewoon van hun oude abonnementen af. Zelf heb ik het ook gedaan en heb nu 4G op mijn telefoon, meer dataverkeer en meer minuten bellen. Dat allemaal voor zelfde geld. Misschien zitten er diep wat andere voorwaarden, maar hier heb ik nooit wat van gemerkt. Ook ik was beetje sceptisch over het aanbod en vroeg of er echt alleen maar voordelen aan zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:31
Onedayflyer682 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:10:

[...]
Allereerst zou ik je nummer even weghalen...

Daarnaast is het enige addertje dat je alles op 1 factuur krijgt en niet meer per abonnement een eigen factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Verder alleen maar voordelen, ook in het buitenland is het 4g abbo abbo ivm. de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-10 21:03
Dank voor de info (en een oeps voor mij vanwege het nummer :s ). Ik laat het abonnement dan maar even overzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-10 22:58
Hier inmiddels een goede 2 weken ziggo mobiel.
De eerste ervaringen zijn goed te noemen. Thuis eindelijk ontvangst. Dat is al heel wat KPN en TMobile hebben op mijn woonadres nagenoeg geen ontvangst.

Nu komt het gekke. HN ook bijna niet. Waarom Vodafone en Ziggo wel. Dit is toch het zelfde netwerk?

In iedergeval vaak 4G beschikbaar en anders wel 3g. Tot nu toe best tevreden. Geen last van de switches tussen 3 en 4g zoals eerder benoemd op een LG G3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Darkz0rs schreef op zondag 03 juli 2016 @ 07:31:
De eerste ervaringen zijn goed te noemen. Thuis eindelijk ontvangst. Dat is al heel wat KPN en TMobile hebben op mijn woonadres nagenoeg geen ontvangst.

Nu komt het gekke. HN ook bijna niet. Waarom Vodafone en Ziggo wel. Dit is toch het zelfde netwerk?

In iedergeval vaak 4G beschikbaar en anders wel 3g. Tot nu toe best tevreden. Geen last van de switches tussen 3 en 4g zoals eerder benoemd op een LG G3.
Wellicht is je 3G bereik niet goed (HN heeft geen 4G) en Ziggo heeft ook 4G (en fullspeed 225mbit, net als VF).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkz0rs schreef op zondag 03 juli 2016 @ 07:31:

Wat is je postcode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Nm

[ Voor 98% gewijzigd door Darkz0rs op 13-07-2016 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-10 11:32
Mijn schoonvader heeft iedere maand het "probleem" dat hij over zijn datalimiet heen gaat.
Hij heeft nu 200mb.

Het vreemde is (althans ik ga van zijn verhaal uit) dat hij de dataverbinding bijna niet gebruikt.
Ik heb hem aangegeven als hij data nodig heeft op zijn mobiel om deze handmatig aan te zetten en als hij hem niet meer nodig heeft ook uit te zetten.

Nu kan het zijn dat hij dit wel eens kan vergeten, maar zoals 's nachts zet hij zijn mobiel geheel uit en zet hem pas aan als hij hem nodig heeft.

Nu kan ik wel gaan zoeken wat zoveel data verbruikt, maar als je bijvoorbeeld Ziggo zou bellen kunnen zij volgens mij alleen zien wat je totale verbruik is en dat kunnen ze natuurlijk niet per applicatie gaan uitzoeken.

Weet iemand een manier om toch te kunnen achterhalen wat zoveel data verbruikt ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

MdO82 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 10:02:
Weet iemand een manier om toch te kunnen achterhalen wat zoveel data verbruikt ?
In mijn telefoon kan ik gewoon naar instellingen -> datagebruik, en dan krijg ik gewoon te zien welke app wat gebruikt. En dan kan ik ook het verschil zien tussen mobiele data en wifi gebruik. Dus misschien eens in de instellingen van de telefoon kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Als hij veel apps op zijn telefoon heeft staan en die updaten automatisch over zijn mobiele dataverbinding kan dat ook wel oplopen. In mijn Huawei P7 kan ik instellen welke apps welke dataverbinding mogen gebruiken (mobiel en/of Wifi). Hier is vast ook wel een app voor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Laatst online: 14-10 22:23

Swerfer

Hmm...

MdO82 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 10:02:
Mijn schoonvader heeft iedere maand het "probleem" dat hij over zijn datalimiet heen gaat.
Hij heeft nu 200mb.

Het vreemde is (althans ik ga van zijn verhaal uit) dat hij de dataverbinding bijna niet gebruikt.
Ik heb hem aangegeven als hij data nodig heeft op zijn mobiel om deze handmatig aan te zetten en als hij hem niet meer nodig heeft ook uit te zetten.

Nu kan het zijn dat hij dit wel eens kan vergeten, maar zoals 's nachts zet hij zijn mobiel geheel uit en zet hem pas aan als hij hem nodig heeft.

Nu kan ik wel gaan zoeken wat zoveel data verbruikt, maar als je bijvoorbeeld Ziggo zou bellen kunnen zij volgens mij alleen zien wat je totale verbruik is en dat kunnen ze natuurlijk niet per applicatie gaan uitzoeken.

Ik weet niet wat voor telefoon hij heeft, maar ik kan op mijn Windows 10 mobile telefoon per app bekijken wat voor data die heeft gebruikt. Lijkt mij dat Android en iOS ook wel zo'n mogelijkheid zouden moeten hebben...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Swerfer schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 10:29:
[...]

Ik weet niet wat voor telefoon hij heeft, maar ik kan op mijn Windows 10 mobile telefoon per app bekijken wat voor data die heeft gebruikt. Lijkt mij dat Android en iOS ook wel zo'n mogelijkheid zouden moeten hebben...
Hij heeft een Samsung S2 (Android) zal het eens opzoeken :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
MdO82 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 10:36:
[...]

Hij heeft een Samsung S2 (Android) zal het eens opzoeken :)
Mischien even bellen met ziggo.. Je krijgt tegenwoordig 300 mb bij het instap abo. Daarnaast is er toch geen probleem. Zijn internet snelheid word alleen gelimiteerd. Verder kan hij tegen beperkte snelheid verder. Dus die data hoeft niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:43
Heeft ziggo ergens een bereiken kaart voor ziggo mobiel? Mijn moeder wilt overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Joostje123 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 19:14:
Heeft ziggo ergens een bereiken kaart voor ziggo mobiel? Mijn moeder wilt overstappen.
Hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ik vind persoonlijk dat ze met het abbo van 4g met maar 300mb de prijs wel hoog houden.
Natuurlijk hebben ze liever net zoals tv+internet dat je het middelste pakket pakt, verdienen ze meer aan, maar wat ik ermee wil zeggen is dat je voor het geld van het voldoende abbo meer elders kunt krijgen, maar goed de consument is vrij om te gaan en staan waar ze willen ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-05 11:10
Hoi

Ik Ben nu in Duitsland maar ik heb geen verbinding meer te internetten via mijn data, wifi niet voorhanden
Roaming e.d. staan aan.
Mijn apn is verdwenen er staat nu als toegangspunt px internet Be.

Ik heb naar de juist instellingen gezocht niks lukt
Weer naar internet. ziggo.NL veranderd.maar geen internet.

Ik heb een ziggo ruim 4g abonnement
Toestel is een Nexus 5x

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

yep123 schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 18:59:
Hoi

Ik Ben nu in Duitsland maar ik heb geen verbinding meer te internetten via mijn data, wifi niet voorhanden
Roaming e.d. staan aan.
Mijn apn is verdwenen er staat nu als toegangspunt px internet Be.

Ik heb naar de juist instellingen gezocht niks lukt
Weer naar internet. ziggo.NL veranderd.maar geen internet.

Ik heb een ziggo ruim 4g abonnement
Toestel is een Nexus 5x

Iemand een oplossing?
Heb je ook ziggo.dataxs.mobi geprobeerd? Dat zijn in ieder geval de 2 apn's die er gebruikt worden. Als die ook niet werkt weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Iemand anders ook problemen met bereikbaarheid? Sinds een uur of 15 kan ik niet bellen, het lijkt erop alsof 4g wel werkt maar 2g/3g niet. Telefoon al gereset, airplane mode, etc etc. (Moto X Style met Android 6.0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-10 22:09
Lightning89 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 22:05:
Iemand anders ook problemen met bereikbaarheid? Sinds een uur of 15 kan ik niet bellen, het lijkt erop alsof 4g wel werkt maar 2g/3g niet. Telefoon al gereset, airplane mode, etc etc. (Moto X Style met Android 6.0).
Ziggo heeft last van een storing momenteel; http://www.nu.nl/mobiel/4...ring-mobiele-netwerk.html

[ Voor 5% gewijzigd door Untouchablezz20 op 09-08-2016 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Duidelijk! Er werd niks op de ziggo website gemeld eerst en ik zag niks op Tweakers, hopelijk vandaag alles opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Heel fijn gewoon van 15:00 tot 23:00 totaal niet bereikbaar geweest..... heel fijn NOT.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Ja, de communicatie naar de klant laat te wensen over... pas na googlen kwam ik erachter dat het aan Ziggo lag en niet aan mijn telefoon. (Ik kon in de lijst met providers wel gewoon LTE Ziggo kiezen en registreren, maar na een minuut ofzo was het gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
MEN-O schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:08:
Ja, de communicatie naar de klant laat te wensen over... pas na googlen kwam ik erachter dat het aan Ziggo lag en niet aan mijn telefoon. (Ik kon in de lijst met providers wel gewoon LTE Ziggo kiezen en registreren, maar na een minuut ofzo was het gedaan.
Exact hetzelfde hier, de storingspagina gaf ook niks aan. Het minste wat ze kunnen doen is het melden op de website, een storing kan gebeuren. Allestoringen.nl heb ik ook gekeken, alleen gooien zij alle producten van Ziggo op een hoop zo leek het, daar had ik dus ook vrij weinig aan )er s natuurlijk een wezenlijn verschil dus telefonie, mobiele telefone, internet via 2g-3g-4g etc etc.

[ Voor 8% gewijzigd door Lightning89 op 10-08-2016 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Ja de communicatie omtrent de storing was echt zwaar ondermaats. Ik was al ruim een uur onbereikbaar toen ziggo webcare pas voor het eerst op twitter meldde dat er een mobiele storing was. Echt een kwalijke zaak, dat moet gewoon vlotter qua informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Sandyman538 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:23:
Ja de communicatie omtrent de storing was echt zwaar ondermaats. Ik was al ruim een uur onbereikbaar toen ziggo webcare pas voor het eerst op twitter meldde dat er een mobiele storing was. Echt een kwalijke zaak, dat moet gewoon vlotter qua informeren.
ze hebben je geprobeerd te bellen, maar je was niet bereikbaar :-) j/k

maar al met al is dit de eerste echte storing. Welke in oorsprong begonnen is bij VF. Ziggo komt daar pas relatief laat achter. Dit is namelijk het effect van een virtuele provider. De melding is zelfs pas geticked om 19:40. Echter was half Ziggo al vanaf een uur of 16:00 plat. Al met al kwam alles weer online rond een uur of 22:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Darkz0rs schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:09:
[...]
Ziggo komt daar pas relatief laat achter. Dit is namelijk het effect van een virtuele provider. De melding is zelfs pas geticked om 19:40. Echter was half Ziggo al vanaf een uur of 16:00 plat. Al met al kwam alles weer online rond een uur of 22:00.
Dat is natuurlijk onzin. Ik mag er toch vanuit gaan dat Ziggo afspraken heeft met Vodafone en direct op de hoogte wordt gesteld. Ook zullen ze zien dat er opeens erg veel storingen binnen komen en er geen of een stuk minder gesprekken worden gevoerd tov normaal. Lijken mij basale zaken die je hebt geregeld als provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

jongetje schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:06:
[...]

Dat is natuurlijk onzin. Ik mag er toch vanuit gaan dat Ziggo afspraken heeft met Vodafone en direct op de hoogte wordt gesteld. Ook zullen ze zien dat er opeens erg veel storingen binnen komen en er geen of een stuk minder gesprekken worden gevoerd tov normaal. Lijken mij basale zaken die je hebt geregeld als provider.
Inderdaad. Vanaf 16.00 uur zelf geen bereik.Om 16.21 gaan de eerste twitter berichten van ziggo gebruikers al richting de webcare met de vraag of er een storing is. Om 17.30 pas de eerste reactie van ziggo webcare op een andere gebruiker dat ze 'net' op de hoogte zijn van een storing. Dan komt om 17.58 het eerste nieuwsbericht op nu.nl te staan dat er een storing is. En uiteindelijk komt om 20.09 voor het eerst ziggo webcare op twitter met een bericht naar buiten dat er een storing is. Nergens om, maar dat is gewoon een hele slechte zaak dat dit zo lang moet duren. Ook als je pas om 17.30 weet dat er een storing is (wat op zich natuurlijk al enorm lang op zich laat wachten, meer dan een uur na de eerste reacties op twitter), dan kun je er meteen een bericht uitgooien dat er een storing is, dat laten ze na, dat is niet netjes. Ik heb dit zelf ook bij ziggo aangegeven en ze gaan het bij de juiste afdeling op het bordje gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Ziggo heeft bij mij 30 cent in rekening gebracht voor 3 sms-jes naar een Nederlands 06-nummer die zich in het buitenland bevond. Daarvoor hoort Ziggo toch geen kosten in rekening te brengen? Daar gelden toch ongeveer dezelfde regels voor als dat je belt naar een Nederlands 06-nummer in het buitenland?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Swerfer schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 17:39:
Ziggo heeft bij mij 30 cent in rekening gebracht voor 3 sms-jes naar een Nederlands 06-nummer die zich in het buitenland bevond. Daarvoor hoort Ziggo toch geen kosten in rekening te brengen? Daar gelden toch ongeveer dezelfde regels voor als dat je belt naar een Nederlands 06-nummer in het buitenland?
Kun je eens letterlijk copypasten hoe het op je factuur staat? Hoort zeker niet nee, maar ik vermoed dat het iets anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Sorcerer8472 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:35:
[...]

Kun je eens letterlijk copypasten hoe het op je factuur staat? Hoort zeker niet nee, maar ik vermoed dat het iets anders is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/m7vUY4ElJPSODIdQnBLasyfC/full.png

En 100% zeker dat het een Nederlands 06-nummer is die zich in Oostenrijk bevond en ik zat gewoon in Nederland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Je hebt toch een specificatie waarin je het nummer kunt zien waarnaartoe je hebt gs-sms't?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
jongetje schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:44:
Je hebt toch een specificatie waarin je het nummer kunt zien waarnaartoe je hebt gs-sms't?
Wild idee: Geen +31 ervoor dus het gaat naar het nummer 06XXXXXXXX in Oostenrijk?

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Lightning89 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 23:16:
[...]

Wild idee: Geen +31 ervoor dus het gaat naar het nummer 06XXXXXXXX in Oostenrijk?
Haha, Ik weet 100% zeker dat die 3 SMS-jes naar een Nederlands 06 nummer zijn gegaan omdat ik ook antwoord kreeg van diegene die ik SMS-de. En al mijn contacten staan opgeslagen met de landcode ervoor...

• Sorcerer8472
Vage fout bij Ziggo denk ik. Zouden ze moeten crediteren. Overigens gaat SMS altijd via je eigen SMS-centrale dus 06xxx komt ook bij de goede persoon aan dan, anders dan telefonie waar je wel naar het nummer binnen het land belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
Volgens ziggo website kost bellen en een sms sturen vanuit nederland naar het buitenland 0,10, dan klopt het toch.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/GVtDKsi

[ Voor 7% gewijzigd door Barfman op 12-08-2016 08:07 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Barfman schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:04:
Volgens ziggo website kost bellen en een sms sturen vanuit nederland naar het buitenland 0,10, dan klopt het toch.

[afbeelding]
Lees eerst eens de posts boven je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

jongetje schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:23:
[...]

Ik snap deze reactie niet. Betrokkene heeft 3 sms'jes naar het buitenland gestuurd en als ik dan op de ziggo website kijk bij tarieven mobiel van Nederland naar het buitenland staat er gewoon 0,1 euro kosten naar zone 1. Dus dan klopt die 30 cent toch gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Betrokkene heeft drie sms-jes naar een Nederlands nummer (+316) gestuurd. Waar het toestel zich fysiek bevindt hoort niet relevant te zijn voor de kosten van de verzender.

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Emmeau schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:46:
[...]

Betrokkene heeft drie sms-jes naar een Nederlands nummer (+316) gestuurd. Waar het toestel zich fysiek bevindt hoort niet relevant te zijn voor de kosten van de verzender.
Er staat toch vanuit Nederland? Dus dat houd dan in dat het toestel fysiek in nederland moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
jongetje schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:23:
[...]

Uh ja jongetje, en dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Barfman schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:50:
[...]Er staat toch vanuit Nederland? Dus dat houd dan in dat het toestel fysiek in nederland moet zijn.
Natuurlijk niet.
Verzender is in NL en sms-t een Nederlands nummer vanuit Nederland en betaalt de kosten voor een SMS binnen NL (in dit geval dus uit de bundel).
Als de ontvanger in het buitenland zit, betaalt deze voor het ontvangen van een sms in het buitenland.
Nog nooit anders geweest volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Emmeau schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:52:
[...]

Natuurlijk niet.
Verzender is in NL en sms-t een Nederlands nummer vanuit Nederland en betaalt de kosten voor een SMS binnen NL (in dit geval dus uit de bundel).
Als de ontvanger in het buitenland zit, betaalt deze voor het ontvangen van een sms in het buitenland.
Ok, je kunt daar wel heel stellig over zijn, maar als ik hier lees https://www.ziggo.nl/tarieven/mobiel/ dan staat er toch letterlijk Tarieven voor bellen en sms'en naar het buitenland, zone 1, 0,10 euro. Dus ik ben benieuwd wat jouw bron is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Dat is SMS-en naar een buitenlands nummer. Als jij mij een SMS stuurt naar mijn Nederlandse 06 nummer, dan kun je toch niet opeens moeten betalen omdat ik me toevallig in het buitenland bevind. Dat is trouwens altijd al zo geweest, bij elke provider, sinds mobiele telefonie bestaat. Kunnen hier wel een heel discussie gaan houden, maar ik heb de afgelopen 16jaar dat ik een mobiele telefoon heb nog nooit moeten betalen voor een SMS naar een Nederlands 06 nummer dat zich buiten Nederland bevond.

Je kunt bij Ziggo in heel Europa onbeperkt gratis SMS-en naar elk Nederlands nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:25
Dat is smsen naar een buitenlands nummer, niet naar een Nederlands nummer dat zich evt in het buitenland kan bevinden. Ik begrijp de verwarring niet.
Wat wel zou kunnen is dat er apps een verificatiesms gestuurd hebben naar een buitenlands nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
ASW1 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:12:
Dat is smsen naar een buitenlands nummer, niet naar een Nederlands nummer dat zich evt in het buitenland kan bevinden. Ik begrijp de verwarring niet.
Wat wel zou kunnen is dat er apps een verificatiesms gestuurd hebben naar een buitenlands nummer.
Idd, dat kan, alleen staan er blijkbaar geen buitenlandse nummers op de factuur. Misschien handig om gewoon Ziggo even te bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
jongetje schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:11:
Dat is SMS-en naar een buitenlands nummer. Als jij mij een SMS stuurt naar mijn Nederlandse 06 nummer, dan kun je toch niet opeens moeten betalen omdat ik me toevallig in het buitenland bevind. Dat is trouwens altijd al zo geweest, bij elke provider, sinds mobiele telefonie bestaat. Kunnen hier wel een heel discussie gaan houden, maar ik heb de afgelopen 16jaar dat ik een mobiele telefoon heb nog nooit moeten betalen voor een SMS naar een Nederlands 06 nummer dat zich buiten Nederland bevond.

Je kunt bij Ziggo in heel Europa onbeperkt gratis SMS-en naar elk Nederlands nummer.
Kan je dan even laten zien waar dat beschreven staat, want het enige wat ik zie is dat je 0,10 betaald voor sms naar het buitenland, er staat nergens iets over een nederlands nummer waar jij het over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
[...]

Natuurlijk niet.
Klopt inderdaad. Voor Ziggo zou het nog vrij complex zijn om dan bij de billing te bepalen of het nummer van de ontvanger in het buitenland was (kunnen ze alleen bij Ziggo-nummers), en ik weet vrij zeker dat het implementeren daarvan duurder is dan wat het zou opleveren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Om alle verwarring de wereld uit te helpen:

Ik heb mijzelf vergist in de factuur. Ik dacht dat ik de laatste factuur had bekeken, maar het bleek de 1 na laatste te zijn :o . Daar heb ik inderdaad 3 sms-jes naar +44 gestuurd (afmelden UPS notificaties) terwijl ik in de laatste factuur ook 3 sms-jes naar het 'buitenland' heb gestuurd, althans een +31 nummer die zich in het buitenland bevond. De 3 sms-jes naar een +31 nummer in het buitenland zijn dus gewoon binnen mijn bundel.
[...]

Overigens zijn er geen kosten aan het ontvangen van een sms in het buitenland. Dit heeft te maken dat je ontvangen van sms-jes niet kan uitschakelen in tegenstelling tot de mogelijkheid van het niet opnemen van een telefoontje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Barfman schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:52:
[...]

Kan je dan even laten zien waar dat beschreven staat, want het enige wat ik zie is dat je 0,10 betaald voor sms naar het buitenland, er staat nergens iets over een nederlands nummer waar jij het over hebt.
Hij zei het hier:
Swerfer schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:10:
[...]

Haha, Ik weet 100% zeker dat die 3 SMS-jes naar een Nederlands 06 nummer zijn gegaan omdat ik ook antwoord kreeg van diegene die ik SMS-de. En al mijn contacten staan opgeslagen met de landcode ervoor...
Als je het niet geloofd moet je je provider bellen, maar ze bedoelen met buitenland een buitenlandsnummer. Je kunt toch nooit weten waar iemand zich bevind. Zou nogal vreemd zijn dat als ik in Afrika zit, dat jij dan 40cent moet gaan betalen per SMS en 2euro per minuut extra voor een telefoongesprek.

Gelukkig is het "probleem" in middels opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Sandyman538 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:12:
[...]Dus ik ben benieuwd wat jouw bron is.
Deze PM op Twitter bijvoorbeeld?

Dit zou inderdaad binnen je bundel moeten vallen, maar jij betaald "tot de grens", vanaf daar betaald de ontvanger tot eindbestemming ook kosten voor het gebruik van het netwerk in het land van verblijf. ^JB

Nu overtuigd?
Swerfer schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:28:
Overigens zijn er geen kosten aan het ontvangen van een sms in het buitenland. Dit heeft te maken dat je ontvangen van sms-jes niet kan uitschakelen in tegenstelling tot de mogelijkheid van het niet opnemen van een telefoontje...
Wel dus, zie DM van Ziggo hierboven,

[ Voor 31% gewijzigd door Emmeau op 12-08-2016 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Volgens ziggo webcare kost het dus gewoon 0,10 eurocent. Hij had eerst mijn vraag niet goed begrepen, en gaf een verkeerd antwoord. Ik wees hem op het tarief wat op de website staat, en is het na gaan kijken.
Je hebt gelijk, Raymond. Ik was even in de war met de tarieven 'in het buitenland'. Het versturen van een SMS naar een telefoonnummer in het buitenland kost inderdaad € 0,10.

Groet,
Tim
Of is het bij de Help Desk van ziggo gewoon een zooitje en weten ze het zelf geen eens.

[ Voor 9% gewijzigd door Barfman op 12-08-2016 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Emmeau schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 17:47:
[...]

Deze PM op Twitter bijvoorbeeld?

Dit zou inderdaad binnen je bundel moeten vallen, maar jij betaald "tot de grens", vanaf daar betaald de ontvanger tot eindbestemming ook kosten voor het gebruik van het netwerk in het land van verblijf. ^JB

Nu overtuigd?
Je reageert een beetje gepikeerd terwijl ik ook gewoon probeer mee te helpen naar mijn beste kunnen met info die mij tot mijn beschikking staat. Als je met een stelling komt dan is het inderdaad prettig om daar even een bron bij te benoemen (zoals ik doe) ipv heel stellig een houding aan te nemen omdat jij denkt dat het niet uitmaakt waar de telefoon is van degene waar je een sms naar stuurt. Ik heb na de laatste berichten hier + twitter + webcare nog steeds niet duidelijk hoe het precies zit, maar als ik gewoon letterlijk de website van ziggo lees dan lijkt die 0,1 euro toch op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Sandyman538 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 19:46:
[...]Je reageert een beetje gepikeerd terwijl ik ook gewoon probeer mee te helpen naar mijn beste kunnen met info die mij tot mijn beschikking staat..
Je vroeg een bron, die geef ik je.

Naar een Nederlands nummer (wat dus met +31 begint) is het sturen van een SMS altijd gratis.

Het ontvangen van een sms als je je met je Ziggo abonnement in het buitenland bevindt is met een Ziggo Mobiel abonnement welke is afgesloten vanaf 26 oktober 2015. eveneens gratis.

Zie ook Tarieven Mobiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
Emmeau schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 19:53:
[...]

Naar een Nederlands nummer (wat dus met +31 begint) is het sturen van een SMS altijd gratis.

Het ontvangen van een sms als je je met je Ziggo abonnement in het buitenland bevindt is met een Ziggo Mobiel abonnement welke is afgesloten vanaf 26 oktober 2015. eveneens gratis.

Zie ook Tarieven Mobiel
Ik wil er niet te lang op door gaan, maar jou bron zegt dat sms ontvangen gratis is vanuit het buitenland naar een nederlands nummer. Vanuit Nederland naar het buitenland moet je toch echt de middelste colum "Van Nederland naar het buitenland" hebben waar je dus 0,10 voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Emmeau schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 19:53:
[...]

Een eigen PM is geen bron natuurlijk. Een bron is iets wat voor iedereen toegankelijk is zodat ik het na kan lezen. Dat is een copy paste van een PM natuurlijk niet. Maar ik wacht graag de reactie af van degene waar het allemaal mee begon, want die zal inmiddels wel gebeld hebben met ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Emmeau schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 17:47:
[...]

[...]

Wel dus, zie DM van Ziggo hierboven,
Recentelijk in Turkije geweest en kreeg netjes de 'Welkom in Turkije' sms waarin stond dat het ontvangen van sms gratis is. Deze sms heb ik in meer landen gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Er zijn maar een paar landen in de wereld waar je betaalt voor het ontvangen van sms. Zoals de VS. Meestal betaal je alleen voor ontvangen als je dat ook in je eigen land betaalt.

Bij geen enkele provider betaal je voor het ontvangen van SMS in Nederland. Wel zijn er volgens mij nog een paar waar je betaalt voor het ontvangen van voicemail buiten de EU; binnen de EU mag dat niet meer ivm EU-wetgeving. Bij KPN betaalde je een paar jaar geleden nog voor het ontvangen van voicemail buiten de EU :X

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste