Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Je wordt door Ziggo ook via sms op de hoogte gehouden van je nummerbehoud.Untouchablezz20 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 17:21:
Ik stap over van Simyo naar Ziggo mobiel. Heb begrepen dat Simyo niks laat weten over het nummerbehoud gedeelte, maar is er wel wat te zien op mijn ziggo? Heb net ingelogd, maar krijg niks te zien. Ik neem aan dat ik moet inloggen met mijn huidige gegevens van mijn ziggo? Waar staat het overigens in mijn ziggo?
10 dagen geleden ben ik ook overgestapt. Morgen wordt mijn nummer overgezet, ik heb alleen nog geen mail met inloggegevens ontvangen, wanneer ontvingen jullie die? Tegelijk met ingang of een paar dagen nadat je nummer is overgezet?Swerfer schreef op woensdag 16 december 2015 @ 19:52:
[...]
Je krijgt een nieuw (extra) Ziggo account. In een mail krijg je de gegevens van hoe je dat nieuwe account kan bekijken.
Je hebt straks dus 2 Ziggo accounts met 2 verschillende gebruikersnamen
1 dag na de bestelling...Lightning89 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 18:26:
[...]
10 dagen geleden ben ik ook overgestapt. Morgen wordt mijn nummer overgezet, ik heb alleen nog geen mail met inloggegevens ontvangen, wanneer ontvingen jullie die? Tegelijk met ingang of een paar dagen nadat je nummer is overgezet?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Dank! Ik heb de klanten service een bericht gestuurd. Buiten een mailtje om met Pakketje is onderweg heb ik helemaal geen mails gehad. Wellicht dat ik morgen als mijn nummer word overgezet wel een mailtje krijg.
Even een update: Opeens werkt de Mobiele App wel. ik log gewoon in met dezelfde gegevens als Internet/bellen/tv. Hier heb ik dus gewoon 1 login voor alle diensten van Ziggo.Lightning89 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:33:
[...]
Dank! Ik heb de klanten service een bericht gestuurd. Buiten een mailtje om met Pakketje is onderweg heb ik helemaal geen mails gehad. Wellicht dat ik morgen als mijn nummer word overgezet wel een mailtje krijg.
Best wel vreemd dat de rest in dit forum een aparte login heeft?
Huh, sinds wanneer dan?SmooK schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 20:02:
Vanaf nu worden alle ziggo diensten samengevoegd onder je ziggo account en voorheen had je voor mobiel een apart account dus misschien heeft het daarmee te maken
Want ik ben sinds 3 december bij Ziggo en heb nog steeds een apart account..
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Oh tof, ik wilde juist gescheiden betalen omdat ik op het abbo van mijn ouders zit.SmooK schreef op zondag 20 december 2015 @ 10:48:
Ziggo doet dit zelf omdat je op een gegeven moment nog maar van een bankrekening kan betalen en dus alle accounts samen gaan.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Haal zo'n 20mbit vanuit m'n slaapkamer. Erg blij mee
Ook van Telfort keurig bericht gehad altijd prima verbinding en service gehad maar ik ga geen 1 euro meer betalen voor het zelfde.
ben benieuwd hoe het bij Ziggo gaat verlopen.
Inderdaad. Ik zou het knap vervelend vinden als het nu ineens allemaal bij elkaar gezet wordt ipv gescheiden rekeningen zoals nu. Ik ga er ook niet vanuit omdat mij aan de telefoon gezegd is dat er verder niks gaat veranderen bij het omzetten naar nieuwe abonnementen, mocht dit wel het geval zijn dan ga ik weer contact opnemen met ziggo.icecreamfarmer schreef op maandag 21 december 2015 @ 09:14:
[...]
Oh tof, ik wilde juist gescheiden betalen omdat ik op het abbo van mijn ouders zit.
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Ik hoop wel dat ze met die accounts dat eindelijk eens gaan samenvoegen. Dat is toch veel makkelijker, alles centraal net zoals bij Vodafone een goed werkend klantenpaneel.
Aangezien hier iedereen thuis zijn eigen mobiele abonnement betaald zou ik dan elke maand de factuur moeten gaan bekijken en zelf naar iedereen berichten sturen om het geld over te maken, dat vind ik niet echt handig, maar we wachten het afJordyz schreef op maandag 28 december 2015 @ 09:22:
Ik zou het niet zo erg vinden als alles op een rekening komt, misschien dat je hier in de toekomst voor kan kiezen?
Ik hoop wel dat ze met die accounts dat eindelijk eens gaan samenvoegen. Dat is toch veel makkelijker, alles centraal net zoals bij Vodafone een goed werkend klantenpaneel.
[...]
Aangezien hier iedereen thuis zijn eigen mobiele abonnement betaald zou ik dan elke maand de factuur moeten gaan bekijken en zelf naar iedereen berichten sturen om het geld over te maken, dat vind ik niet echt handig, maar we wachten het af
[/quote
Nee vandaar ook de optie dat iedereen gewoon zelf kan kiezen of dat ze dat willen.
Ik zou het niet erg vinden
Telefonie werkt
sms gaat ook prima
Mobiel Internet op LTE is mijn verbinding minder snel als op 3G ?? raar maar waar of zie ik dit fout ???
Je APN is goed ingesteld?ronaldme schreef op maandag 28 december 2015 @ 17:13:
Vandaag over gegaan naar Ziggo keurig alle stappen werden gemeld.
Telefonie werkt
sms gaat ook prima
Mobiel Internet op LTE is mijn verbinding minder snel als op 3G ?? raar maar waar of zie ik dit fout ???
Slecht bereik van 4G in jouw omgeving? https://www.ziggo.nl/klan.../dekking-bereik-snelheid/ronaldme schreef op maandag 28 december 2015 @ 17:13:
Vandaag over gegaan naar Ziggo keurig alle stappen werden gemeld.
Telefonie werkt
sms gaat ook prima
Het verbruik gaat ook fijn geen idee hoe ze het berekenen maar zit nu al op 50% van mijn bundel bij mijn oude provider haalde ik dat nooit in de maand tijd, heb natuurlijk wel wat meer gebruik gemaakt van mijn 3G of LTE verbinding maar dit gaat wel erg snel, denk dat ik mijn conclusie al getrokken heb ga er netjes voor bedanken.
Bedank voor jullie reactie heb de instructies gevolg van Ziggo staat nu goed ingesteld de snelheid is belabberd kom niet boven de 15Mb uit had er meer van verwacht.Bij mijn oude provider met 3G is het rond de 9Mb
Het verbruik gaat ook fijn geen idee hoe ze het berekenen maar zit nu al op 50% van mijn bundel bij mijn oude provider haalde ik dat nooit in de maand tijd, heb natuurlijk wel wat meer gebruik gemaakt van mijn 3G of LTE verbinding maar dit gaat wel erg snel, denk dat ik mijn conclusie al getrokken heb ga er netjes voor bedanken.
[/quote
Ik denk dat je beter ''voorbereid'' had moeten zijn. Naar een beetje zelf onderzoek weet je dat Ziggo berekent naar rato? Je zit nu op 28-12, nog een aantal daagjes te gaan en je zit in 1 januari. Dan pas krijg je de hele bundel. Nu delen ze je bundel door het aantal dagen van de maand. Dat is de conclusie dat het allemaal zo snel gaat.
Dit staat vaak genoeg op de site aangegeven?
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
@ Jordy Hier in heb ik me eigen niet verdiept, had ik (misschien) wel moeten doen het naar ratio verdelen van de date . Dus per 1.1.2016 hebben wij dan weer de volle kaart . dat is dan weer een wijze les geleerd mijn dank hier voor..
@Sorcerer8472 Ook het in de stress schieten door de niet verwachte download ... heeft een behoorlijk wat date verbruik opgeleverd.
Blijft dan over de teleurstelling van de lagere download die ik verwacht had met 4G (LTE). Moet ik eerlijk toegeven dat ik met 3G ook wel tevreden was, maar dat terzijde ...
Naar al deze reactie ga ik het nog eens even aankijken, De opzeg termijn is 1 maand dus daar is goed mee te leven. Ben met de andere producten van Ziggo wel DIK TEVREDEN dat mag ook vermeld worden. :-)
Precies, volgende maand heb je wel de volle mep :-)ronaldme schreef op maandag 28 december 2015 @ 23:58:
MMM..
@ Jordy Hier in heb ik me eigen niet verdiept, had ik (misschien) wel moeten doen het naar ratio verdelen van de date . Dus per 1.1.2016 hebben wij dan weer de volle kaart . dat is dan weer een wijze les geleerd mijn dank hier voor..
@Sorcerer8472 Ook het in de stress schieten door de niet verwachte download ... heeft een behoorlijk wat date verbruik opgeleverd.
Blijft dan over de teleurstelling van de lagere download die ik verwacht had met 4G (LTE). Moet ik eerlijk toegeven dat ik met 3G ook wel tevreden was, maar dat terzijde ...
Naar al deze reactie ga ik het nog eens even aankijken, De opzeg termijn is 1 maand dus daar is goed mee te leven. Ben met de andere producten van Ziggo wel DIK TEVREDEN dat mag ook vermeld worden. :-)
Maar met internet kun je er nooit overheen gaan want het is ''onbeperkt'' (je bundel wordt afgeknepen)
Jordyz schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:00:
[...]
Precies, volgende maand heb je wel de volle mep :-)
Maar met internet kun je er nooit overheen gaan want het is ''onbeperkt'' (je bundel wordt afgeknepen)

Bij deze melding schoot ik de stress, het gaat dus niet om opgeven aantal MB's maar een deel hier van.Hoe dat dan ook berekend mag worden.
Ben op de hoogte dat de snelheid geknepen word als je door je bundel heen ben, daar heb ik me eigen dan wel weer in verdiept
De snelheid is niet het belangrijkste, rede om voor Ziggo te kiezen. .Sorcerer8472 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 09:50:
Wat doe je dan met je download trouwens als hoge snelheid zo nodig is icm relatief kleine bundel?
Bij Ziggo kreeg ik best veel data en snelheid en bel minuten , plus de mogelijkheid om het per maand op te zeggen,
Dit was op moment van afsluiten de voordeligste bundel die ik kon vinden, voor het geld dat ik er voor wil uit geven,
Ik kan nu alles zien. Het enige wat mij een beetje zorgen baart is mijn signaal sterkte. Deze is 1 streepje thuis. iOS geeft ook het volgende aan als ik LTE aanzet:
[afbeelding]
[/quote]
Even iets anders ..
Krijg deze melding ook te zien, wat moet ik mee, Paniek of .. wat is de betekenis van deze melding nu precies.

[ Voor 13% gewijzigd door ronaldme op 29-12-2015 11:03 ]
Ook hier even naar gekeken .. dat word dan verhuizenSwerfer schreef op maandag 28 december 2015 @ 21:07:
[...]
Slecht bereik van 4G in jouw omgeving? https://www.ziggo.nl/klan.../dekking-bereik-snelheid/
Bedankt voor deze url trouwens
Je hebt toch Wifi thuis
klopt dat hebben wij inderdaad maar je zou verwachten dat het hier ook binnen of achter op de stoep gewoon zou werken met 4G (LTE)jongetje schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 11:14:
[...]
Je hebt toch Wifi thuis? Juist thuis ben je niet afhankelijk van snel mobiel internet.
Wil je in het vervolg je post wijzigen en niet een nieuwe post aanmaken als je als laatste hebt gereageerd. Thanks...ronaldme schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 11:17:
[...]
klopt dat hebben wij inderdaad maar je zou verwachten dat het hier ook binnen of achter op de stoep gewoon zou werken met 4G (LTE)
Sinds enkele dagen is mijn 3G-verbinding weg, wanneer de telefoon (iPhone 5s) op 3G of 4G staat. 'No service'. Wanneer ik de telefoon op 2G forceer, heb ik vol bereik en kan ik bellen, maar geen internet. Bij geforceerd 3G komt er soms Ziggo-ontvangst in beeld, maar geen bolletjes qua ontvangst en verbinding is ook vlot weer weg.
Gebeld met Ziggo en ze hebben mij een nieuwe SIM gestuurd, die het probleem niet verholpen heeft. Ik heb deze SIM in mijn oude iPhone 3GS gedaan en daar heb ik wel 3G en werkend internet. Ik heb de SIM van een vriend (toevallig ook op VF-netwerk) in mijn 5s gedaan en dan heb ik 2g, 3g en 4g incl. werkend internet. Wat kan de oorzaak zijn?
Wat ik wel ervaar tijdens roaming dat er geen verbinding is met het netwerk (spraak en data).
Ik moet elke keer mijn toestel (HTC M8) restarten om verbinding te krijgen.
Iemand een idee hoe ik dit probleem kan verhelpen?
Grappig want ik heb dat ook met mijn nexus 5. Dacht dat het aan mijn N5 lag, maar als jij er ook last van heb dan zal het aan Ziggo liggen idd...ChiMan schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 10:07:
Sinds december een tevreden gebruiker van Ziggo Mobiel (kom van Simyo).
Wat ik wel ervaar tijdens roaming dat er geen verbinding is met het netwerk (spraak en data).
Ziggo gebruikt in het buitenland een andere IMSI dan nationaal. [theorie]Het kan zijn dat er iets mis gaat met de automatische IMSI switch die de SIM dan moet uitvoeren. [/theorie]ChiMan schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 10:07:
Ik heb zelfde probleem met mijn iphone. In vliegtuig modes zetten en weer uitzetten zorgt dat het allemaal weer werkt. Kad laatste gebeld naar Ziggo, maar ze zeggen niet op de hoogte te zijn van dit probleem.ChiMan schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 10:07:
Airplane mode methode werkt niet op mijn M8 helaas.grote_oever schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 19:40:
[...]
Ik heb zelfde probleem met mijn iphone. In vliegtuig modes zetten en weer uitzetten zorgt dat het allemaal weer werkt. Kad laatste gebeld naar Ziggo, maar ze zeggen niet op de hoogte te zijn van dit probleem.
Je kunt 4 IMSI's tegen gekomen;Sorcerer8472 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 06:59:
Ik ben trouwens wel benieuwd naar de eerste 5 cijfers van de IMSI binnen en buiten Nederland. Kijken of dit juist Vodafone ID's zijn (20404) of niet.
In NL
- 20415 (oude oplossing via teleena, geen 4G)
-20418 (nieuwe oplossing via UPC, wel 4G)
Buitenland;
- 20404 (oude oplossing teleena)
- 20408 (nieuwe oplossing via iBasis (KPN))
Bijzonder dat de nieuwe oplossing in het buitenland via KPN loopt terwijl in Nederland het Vodafone-netwerk juist wordt gebruikt. Zou KPN een beter aanbod hebben gedaan of zouden ze ook niet al te veel getrouwd willen zijn met Vodafone voorlopig?SafariFlow schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:02:
[...]
Je kunt 4 IMSI's tegen gekomen;
Buitenland;
- 20404 (oude oplossing teleena)
- 20408 (nieuwe oplossing via iBasis (KPN))
Nou, voor de fusie (UPC, Ziggo) had UPC al een eigen core netwerk en waren ze actief als MVNO op het Vodafone netwerk. Ze waren alleen nog niet live. UPC is daarnaast ook actief als MVNO in andere landen (weet even niet meer welke landen en onder welk naam) en ik vermoed dat ze al langere tijd iBasis gebruiken als roaming oplossing.Sorcerer8472 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:36:
[...]
Bijzonder dat de nieuwe oplossing in het buitenland via KPN loopt terwijl in Nederland het Vodafone-netwerk juist wordt gebruikt. Zou KPN een beter aanbod hebben gedaan of zouden ze ook niet al te veel getrouwd willen zijn met Vodafone voorlopig?
Het is dus niet echt nieuw.
Verwijderd
Het is wel mogelijk om het van gescheiden rekeningen te laten afschrijven.
Maar pas als het abonnement een maand loopt. Dus de eerste maand van 1 rekening daarna kan je het scheiden.
Over het onderscheid in 2 nummers?
Lijkt me wel...je moet toch kunnen zien met welk nummer je hoeveel gebeld hebt en hoeveel MB's je nog over hebt.
Per nummer wordt wel aangegeven wat je verbruik daarin is voor zowel data als telefonie.Untouchablezz20 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 19:45:
Abonnement besteld, en gezien hun propositie nog een bestelling geplaatst voor een vriendin. Nu blijkt dat het 2de abonnement onder naam van de eerste aanvrager komt te staan. Rekeningnummer scheiden is ook niet mogelijk. Mijn vraag is, is het wel duidelijk zichtbaar in mijn ziggo? Wordt daar onderscheid gemaakt tussen de 2 nummers?
Qua rekeningnummer, dat hangt af van hoe je bij hun in het systeem staat. Normaal gesproken heb je alle diensten onder 1 klantnummer en dan heb je dus ook 1 rekeningnummer.
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Anyway I kreeg geen 4g signaal op mijn LG G2 nadat ik overgestapt was van T-Mobile naar Ziggo. Ik kon bij netwerkmodus alleen maar GSM of UMTS selecteren, LTE was nergens meer te bekennen (T-Mobile werkte daarvoor perfect en liet keurig LTE zien).
Even bellen met de klantenservice leverde na 20 min wachttijd en daarna 10 minuten in de wacht 'om met een collega te overleggen' niets meer op dan "4g is geactiveerd op uw simkaart dus het zou moeten werken, het probleem zit niet aan onze kant". En "Laatst hadden we ook een LG, daarbij hielp het om de fabrieksinstellingen te herstellen". Ik bedoel, het begin van die zin al "Laatst hadden we ook een LG".
Dat resetten/fabrieksinstellingen herstellen verhaal is volgensmij sowieso het enige wat klantenservices nog uit kunnen kramen tegenwoordig. Anyway. Zelf maar op zoek gegaan naar een oplossing. En wat blijkt, LG blokkeert standaard LTE toegang voor alle onbekende providers, en stelt configuratie van LTE enkel open voor providers uit de 'whitelist'. Omdat Ziggo een nieuwe mobiele provider is staat Ziggo nog niet op deze whitelist. De oplossing voor dit probleem was vrij simpel, in de laatste versie van de software (met Android 5.0.2) was Ziggo wel toegevoegd aan de whitelist. Dus het enige dat ik hoefde te doen was een software update naar de nieuwe versie en klaar is kees. Dat is dus het complete tegenovergestelde van 'de fabrieksinstellingen herstellen'.
Maargoed mochten er anderen tegen dit probleem aanlopen, hierbij de oplossing. En meteen mijn frustratie over de kwaliteit van klantenservices. Echt bizar slecht.
Ik heb dit toen opgelost door de stappen op deze te doorlopen. Een tip, voor de volgende die er tegen aanloopt
Everybody happy??? I soon change that here we go...
iBasis is een internationale (roaming) provider voor honderden telco's wereldwijd (en idd onderdeel van KPN NV) dus opzich is dat niet zo heel gek.Sorcerer8472 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:36:
[...]
Bijzonder dat de nieuwe oplossing in het buitenland via KPN loopt terwijl in Nederland het Vodafone-netwerk juist wordt gebruikt. Zou KPN een beter aanbod hebben gedaan of zouden ze ook niet al te veel getrouwd willen zijn met Vodafone voorlopig?
Hier ook veel gezeur met het Ziggo mobiel abbo van mijn vrouw. Ze heeft "Ziggo mobiel ruim" icm een iPhone 6 maar constant gezeik met geen data verkeer. Eerst op LTE gehad maar dan was het echt vaak dat er geen data verkeer was, daarna op 3G gezet maar ook dat gaat vaak mis (switchen tussen 2G en 3gstok schreef op woensdag 30 december 2015 @ 17:17:
Vreemd probleem: Ik heb 'het oude' 200MB/7,50 euro/maand abonnement van Ziggo.
Sinds enkele dagen is mijn 3G-verbinding weg, wanneer de telefoon (iPhone 5s) op 3G of 4G staat. 'No service'. Wanneer ik de telefoon op 2G forceer, heb ik vol bereik en kan ik bellen, maar geen internet. Bij geforceerd 3G komt er soms Ziggo-ontvangst in beeld, maar geen bolletjes qua ontvangst en verbinding is ook vlot weer weg.
Gebeld met Ziggo en ze hebben mij een nieuwe SIM gestuurd, die het probleem niet verholpen heeft. Ik heb deze SIM in mijn oude iPhone 3GS gedaan en daar heb ik wel 3G en werkend internet. Ik heb de SIM van een vriend (toevallig ook op VF-netwerk) in mijn 5s gedaan en dan heb ik 2g, 3g en 4g incl. werkend internet. Wat kan de oorzaak zijn?
Meer mensen die dit herkennen en/of een tip hebben wat hier aan te doen valt? Mijn vrouw is een beetje klaar met Ziggo mobiel ivm dit gezeur. Indien ik dat niet opgelost krijg, ga ik overstappen.
Mijn boefje is liev!
Ik ben sinds die post door Ziggo overgezet naar een nieuw LTE-abonnement.JB schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 10:04:
[...]
Hier ook veel gezeur met het Ziggo mobiel abbo van mijn vrouw. Ze heeft "Ziggo mobiel ruim" icm een iPhone 6 maar constant gezeik met geen data verkeer. Eerst op LTE gehad maar dan was het echt vaak dat er geen data verkeer was, daarna op 3G gezet maar ook dat gaat vaak mis (switchen tussen 2G en 3g) want ook dan blijft alles hangen en gebeurt er niks qua dataverkeer.
Meer mensen die dit herkennen en/of een tip hebben wat hier aan te doen valt? Mijn vrouw is een beetje klaar met Ziggo mobiel ivm dit gezeur. Indien ik dat niet opgelost krijg, ga ik overstappen.
LTE vol signaal geen problemen. Idem 2g. Maar de telefoon op 3G forceren zie ik enkele seconden volle 3G en dan is het weg. Vriendin met Ziggo icm iPhone 4s geen enkel probleem.
Wanneer ik wil bellen moet ik de telefoon op 2g zetten, want anders kan ik geen verbinding maken (LTE wordt teruggeschakeld naar 3G, die niet werkt).
Kan het een hardwareprobleem zijn?
Sim in een andere toestel geplaatst met hetzelfde probleem. Het is Ziggo. Bij T-Mobile en Vodafone is het 4/4.
Zijn er andere mensen die hier last van hebben?
GoT, You have to love it!
Zet voor de flauwekul es 4g/lte uit op je phoneLisadr schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 13:18:
Gebruik nu +- 2 maanden Ziggo zonder problemen. Maar sinds gisteren heb ik nog maar 1 van de 4 balken bereik en vallen de gesprekken weg. Op dezelfde locatie had ik tot heden 4 van de 4.
Sim in een andere toestel geplaatst met hetzelfde probleem. Het is Ziggo. Bij T-Mobile en Vodafone is het 4/4.
Zijn er andere mensen die hier last van hebben?
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Van LTE naar 3G en nu van 1/4 naar 3/4. Beter bereid en minder snel internet. Hoe komt dit?tcviper schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:31:
[...]
Zet voor de flauwekul es 4g/lte uit op je phone
Omdat het 4g bereik gewoon minder is dan 3gLisadr schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 18:28:
[...]
Van LTE naar 3G en nu van 1/4 naar 3/4. Beter bereid en minder snel internet. Hoe komt dit?
In de grotere steden valt dit wel mee, maar ga je daarbuiten dan kan dit dus gebeuren.
Weinig aan te doen behalve hopen/wachten tot men meer masten/groter gebied pakt.
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Ik werk in de binnenstad van een stad en tot recent had ik vol bereik. Zou er een mast zijn uitgezet?tcviper schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 18:29:
[...]
Omdat het 4g bereik gewoon minder is dan 3g![]()
In de grotere steden valt dit wel mee, maar ga je daarbuiten dan kan dit dus gebeuren.
Weinig aan te doen behalve hopen/wachten tot men meer masten/groter gebied pakt.
Verwijderd
Ik ga morgen over naar Ziggo mobiel dus ben benieuwd.
Met T-Mobile hier geen bereik 0 streepjes gebied Kortenhoef.
Kijk op 4gmasten.nl daar zie je of er een mast in je buurt staat, zo te zien zijn alleen de masten van kpn en vodafone het dichts bij kortenhoef.Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 18:52:
Dat is dan inderdaad vreemd Lisadr.
Ik ga morgen over naar Ziggo mobiel dus ben benieuwd.
Met T-Mobile hier geen bereik 0 streepjes gebied Kortenhoef.
Ik denk niet dat het om een hardware probleem gaat. Ik zelf merk ook dat het schakelen van 3G naar 4G en dan weer terug niet helemaal lekker loopt.JB schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 10:04:
[...]
Hier ook veel gezeur met het Ziggo mobiel abbo van mijn vrouw. Ze heeft "Ziggo mobiel ruim" icm een iPhone 6 maar constant gezeik met geen data verkeer. Eerst op LTE gehad maar dan was het echt vaak dat er geen data verkeer was, daarna op 3G gezet maar ook dat gaat vaak mis (switchen tussen 2G en 3g) want ook dan blijft alles hangen en gebeurt er niks qua dataverkeer.
Omdat ik in een groot gebouw zit waar ik regelmatig van beneden naar boven moet lopen (boven wel 3G / 4G) maar onder niet. En vaak blijft de telefoon dan hangen op ''geen service''. Het ligt er niet aan dat er geen bereik is want als ik me telefoon aan en uitzet dan heb ik weer volop 4G bereik.
Dit ervaart mijn vrouw ook. Ze werkt in een ziekenhuis. Alleen heb ik niet de illusie dat Ziggo dit op korte termijn oplost... Het switchen van 4G/3G/2G gaat gewoonweg niet goedJordyz schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:05:
[...]
Ik denk niet dat het om een hardware probleem gaat. Ik zelf merk ook dat het schakelen van 3G naar 4G en dan weer terug niet helemaal lekker loopt.
Omdat ik in een groot gebouw zit waar ik regelmatig van beneden naar boven moet lopen (boven wel 3G / 4G) maar onder niet. En vaak blijft de telefoon dan hangen op ''geen service''. Het ligt er niet aan dat er geen bereik is want als ik me telefoon aan en uitzet dan heb ik weer volop 4G bereik.

Mijn boefje is liev!
Inderdaad, ik merk het ook vooral wanneer je van verdieping wisselt. Zit je een tijdje op dezelfde plek dan is het prima. Ook buiten is het goed te doen waar je bijna altijd 4G verbinding hebt.JB schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:34:
[...]
Dit ervaart mijn vrouw ook. Ze werkt in een ziekenhuis. Alleen heb ik niet de illusie dat Ziggo dit op korte termijn oplost... Het switchen van 4G/3G/2G gaat gewoonweg niet goed
Ik hoop dat Vodafone dit beter geregeld heeft, wat betreft het bereik is het prima..
15/2 over van Ziggo naar Vodafone.
Hier vandaag ook weer terug gegaan naar SIM only van Vodafone (maand opzegtermijn uiteraard). Dat had ze eerst ook en nooit klachten dus ga er vanuit dat ze die nu ook niet krijgt.Jordyz schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 21:50:
[...]
Inderdaad, ik merk het ook vooral wanneer je van verdieping wisselt. Zit je een tijdje op dezelfde plek dan is het prima. Ook buiten is het goed te doen waar je bijna altijd 4G verbinding hebt.
Ik hoop dat Vodafone dit beter geregeld heeft, wat betreft het bereik is het prima..
15/2 over van Ziggo naar Vodafone.
Mijn boefje is liev!
Maar Ziggo gebruikt toch het Vodafone netwerk? Of kunnen virtuele providers dit zelf instellen/aanpassen?JB schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 00:10:
[...]
Hier vandaag ook weer terug gegaan naar SIM only van Vodafone (maand opzegtermijn uiteraard). Dat had ze eerst ook en nooit klachten dus ga er vanuit dat ze die nu ook niet krijgt.
Klopt, maar klaarblijkelijk functioneert het middels Ziggo voor geen meter...RobinF schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 00:26:
[...]
Maar Ziggo gebruikt toch het Vodafone netwerk? Of kunnen virtuele providers dit zelf instellen/aanpassen?
Mijn boefje is liev!
Jup, dat is ook de reden waarom ik dacht van laat ik voor Ziggo gaan.RobinF schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 00:26:
[...]
Maar Ziggo gebruikt toch het Vodafone netwerk? Of kunnen virtuele providers dit zelf instellen/aanpassen?
Maar bij Ziggo werkt dit niet (zoals meerdere mensen al aangeven). Ziggo werkt ook niet echt aan een oplossing geloof ik..
En ze zijn zo goed als net zo duur. Ziggo Mobiel ruim kost 15 euro en Vodafone XL scherp ook (directsales). Ze heeft nu alleen geen onbeperkt sms (boeiend...!) en ipv 1,5GB "maar" 1GB data. Mijn vrouw gebruikt amper data dus dat is ruim voldoende.Jordyz schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 08:25:
[...]
Jup, dat is ook de reden waarom ik dacht van laat ik voor Ziggo gaan.
Maar bij Ziggo werkt dit niet (zoals meerdere mensen al aangeven). Ziggo werkt ook niet echt aan een oplossing geloof ik..
Mijn boefje is liev!
Als je via de website bestelt wel maar doe je het via Vodafone Friends en Family dan heb je hetzelfde abonnement voor 14 euro (jaarcontract).JB schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 15:44:
[...]
En ze zijn zo goed als net zo duur. Ziggo Mobiel ruim kost 15 euro en Vodafone XL scherp ook (directsales). Ze heeft nu alleen geen onbeperkt sms (boeiend...!) en ipv 1,5GB "maar" 1GB data. Mijn vrouw gebruikt amper data dus dat is ruim voldoende.
Dat is dus nog een euro goedkoper.
Beter klantenpaneel want dat paneel van Ziggo is echt om te huilen.
directsales = F&F maar 1 jaar is gewoon 15 euro en niet 14 euroJordyz schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 15:49:
[...]
Als je via de website bestelt wel maar doe je het via Vodafone Friends en Family dan heb je hetzelfde abonnement voor 14 euro (jaarcontract).
Dat is dus nog een euro goedkoper.
Beter klantenpaneel want dat paneel van Ziggo is echt om te huilen.
Mijn boefje is liev!
Oh op die manier, ik dacht direct bij VodafoneJB schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 15:51:
[...]
directsales = F&F maar 1 jaar is gewoon 15 euro en niet 14 euroJe hebt verder ook geen aansluitkosten dus die zijn ook nog eens mooi meegenomen.
Ooh, jij gaat nog voor het 3G abonnement. Dat is inderdaad 15 euro.
Kun je dan beter niet het Smart500 abonnement nemen? Of is dat te weinig belminuten?
[ Voor 23% gewijzigd door Jordyz op 30-01-2016 15:54 ]
Ja maar daar heb ik het niet overJordyz schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 15:53:
[...]
Oh op die manier, ik dacht direct bij Vodafone
Maar het Smart500 abonnement (150 belminuten en 1gb internet ((daarna onbeperkt internet)) is maar €14 euro? 2 weken toen ik hem bestelde namelijk wel?
Klopt dat is geen 4G maar 3G is nog steeds net zo snel/sneller dan de gemiddelde internetpijp bij iemand thuis.
[ Voor 17% gewijzigd door JB op 30-01-2016 15:56 ]
Mijn boefje is liev!
Ja idd zag het al, zie me editJB schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 15:55:
[...]
Ja maar daar heb ik het niet overZe heeft nu Ziggo Mobiel Ruim = 300 belminuten. Dus heb Scherp XL afgesloten = ook 300 belminuten
Ziggo is MVNO op het Vodafone netwerk. Zij kunnen dit dus niet oplossen. Dat moet Vodafone doen...JB schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:34:
[...]
Dit ervaart mijn vrouw ook. Ze werkt in een ziekenhuis. Alleen heb ik niet de illusie dat Ziggo dit op korte termijn oplost... Het switchen van 4G/3G/2G gaat gewoonweg niet goed
Dan ben ik bang - als het aan dekking ligt - dat het bij Vodafone ook niet gaat werken.Jordyz schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 08:25:
[...]
Jup, dat is ook de reden waarom ik dacht van laat ik voor Ziggo gaan.
Het ligt niet aan de dekking maar aan het omschakelen. De dekking is prima, buiten overal 4G en binnen op z'n minst 3G. Juist dat omschakelen van 3G naar 4G gaat bij Ziggo niet lekker en mensen bij Vodafone hebben nergens last van.pa2ra schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 16:22:
[...]
Dan ben ik bang - als het aan dekking ligt - dat het bij Vodafone ook niet gaat werken.
Raar dat VF klanten er dan geen last van hebben. Voor Ziggo worden er geen andere (netwerk)mobility instellingen gebruikt...Jordyz schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 17:01:
[...]
Het ligt niet aan de dekking maar aan het omschakelen. De dekking is prima, buiten overal 4G en binnen op z'n minst 3G. Juist dat omschakelen van 3G naar 4G gaat bij Ziggo niet lekker en mensen bij Vodafone hebben nergens last van.
Hebben de VF gebruikers wellicht een ander toestel?
Hebben wel een ander toestel.SafariFlow schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 18:13:
[...]
Raar dat VF klanten er dan geen last van hebben. Voor Ziggo worden er geen andere (netwerk)mobility instellingen gebruikt...
Hebben de VF gebruikers wellicht een ander toestel?
Ik gebruik zelf de iPhone 6, lijkt me niet dat het daaraan kan liggen?
Nee ligt daar niet aan. Mijn vrouw had een 5S op het moment dat ze overstapte van VF naar Ziggo mobiel (bij Vodafone nooit problemen). Nu heeft ze een 6 en nog steeds gezeik met Ziggo mobiel. Dus weer overgestapt naar Vodafone.Jordyz schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 19:29:
[...]
Hebben wel een ander toestel.
Ik gebruik zelf de iPhone 6, lijkt me niet dat het daaraan kan liggen?
[ Voor 10% gewijzigd door JB op 01-02-2016 09:22 ]
Mijn boefje is liev!
Voordelen tov mijn vorige (Simyo) abo:
- Bellen en gebeld worden in EU vanuit je bundel.
- SMS onbeperkt, ook in EU.
- 4G inclusief (bij Simyo moest ik 5 euro per maand extra betalen)
- Nadat je data op is, niet extra betalen maar op lagere snelheid verder (bij Simyo is het kassa)
Nadelen:
- 4G/LTE bereik. Ik loop de meeste tijd met 1 bolletje LTE. Soms helemaal geen bereik. (ik woon niet afgelegen)
- Als ik overschakel van 3G naar LTE geeft mijn iPhone al een waarschuwing dat de LTE optie niet gecertificeerd is en dit de kwaliteit van de batterijduur, gesprekken, internet etc kan verminderen.
- De app is om te huilen. Ik heb ook nog steeds niet de optie maandelijks bijstellen gevonden.
Vooral het slechte bereik is gewoon echt niet meer van deze tijd. Ik mis zo nu en dan gesprekken hierdoor en zie dit alleen als ik een voicemailbericht voorbij zie komen.
Ik heb nu het internet terug gezet op 3G waardoor het bereik wat beter is.
Gelukkig is het abonnement maandelijks opzegbaar, als ik een goeie deal kan vinden die mij dezelfde voordelen kan geven zonder meteen een abo van 2 jaar, minus alle nadelen dan ga ik weg bij Ziggo.
Aanbieding is wel erg mooi om naar over te stappen... maar hoe zit het met overschakelen naar andere landen en het schakelen tussen netwerken? Lees veel geneuzel daarover...
Klinkt in mijn oren als een goedkope manier om op korte termijn meer geld in de kas te krijgen.
Hello fellow humans
Ik ga nu dus naar Ziggo Mobiel en betaal daar 15,- voor 300minuten/oneberkt sms/1,5GB data.
Ik woon in Zuid Limburg. Ik denk dat ik geen problemen kwa 4G bereik zal hebben omdat Vodafone bij ons ook overal goed te ontvangen is op 4G.
Mocht het tegenvallen, biedt het elke maand opzeggen uitkomst.
Ik hoef nooit meer één van de allernieuwste smartphones. Gebruik nu alweer tijdje een HTC One M8 (gekocht voor 300euro) en daar kan ik nog steeds bijna alles mee wat de nieuwste Samsung of iPhone ook kan.
Forever raver!
Specs: Workstation Server
KPN heeft voor vaste lijnen zo ooit een keer gewoon 2 maanden in 1x gefactureerd, dus valt nog meejoint_me schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 16:56:
Had ik een brief in de bus, Ziggo wil Mobiele abonnement opeens 1,5 week eerder gaan factureren! De overgang is niet eens een deel van het bedrag, maar het volledige bedrag.
Klinkt in mijn oren als een goedkope manier om op korte termijn meer geld in de kas te krijgen.
Alleen hadden ze er natuurlijk eerder al aan moeten denken
Dat is natuurlijk enorm onwaarschijnlijk.joint_me schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 16:56:
Had ik een brief in de bus, Ziggo wil Mobiele abonnement opeens 1,5 week eerder gaan factureren! De overgang is niet eens een deel van het bedrag, maar het volledige bedrag.

Verwijderd
Wat erg zeg...wat boeit het wanneer je betaald?joint_me schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 16:56:
De 10 de vd maand of de 21ste.
Je moet toch betalen. Bij mij schrijven ze het de 13 de af vd maand omstreeks.
Ik heb er geen probleem mee.
Om hier nog maar even op in te haken, Ziggo heeft het toch allemaal naar 1 factuur gezet, ergo, er veranderd behoorlijk wat. Inmiddels een email hun kant op gestuurd om alles terug te draaien, we wachten afSandyman538 schreef op zondag 27 december 2015 @ 21:40:
[...]
Inderdaad. Ik zou het knap vervelend vinden als het nu ineens allemaal bij elkaar gezet wordt ipv gescheiden rekeningen zoals nu. Ik ga er ook niet vanuit omdat mij aan de telefoon gezegd is dat er verder niks gaat veranderen bij het omzetten naar nieuwe abonnementen, mocht dit wel het geval zijn dan ga ik weer contact opnemen met ziggo.

"Ja, we gaan een apart account voor u aanmaken"
Gevolg; sim-kaart gedeactiveerd ...
Weer bellen met ziggo
"Oh, een nieuw account, ja, dat duurt 48 uur, dan is uw sim niet actief"

Dat was ondertussen 22u geleden, dus ik hoef nog maar 1 dagje geduld te hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door Barns op 31-03-2016 19:24 ]
Ook benieuwd naar, dat was net te weinig mijn inziens.Untouchablezz20 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 23:01:
Wordt het abonnement voldoende 4G ook verhoogd in belminuten? Het zijn er nu 75.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Site is bijgewerkt, maar staat nog steeds 75 belminuten.icecreamfarmer schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:34:
[...]
Ook benieuwd naar, dat was net te weinig mijn inziens.
De belminuten van ruim 4g zijn wel verhoogd van 300 minuten naar 500 minuten.
Ik ga wel alsnog naar Ziggo Mobiel eind van de maand, maar vind het een beetje jammer. Had verwacht dat ik dan 2GB aan data zou krijgen. De andere bundels hebben daar en tegen wel echt 50% meer data gekregen ipv verlaging aan data, maar met 50% extra.
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy