[Ziggo Mobiel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahri
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-02 14:25
Die fusie met UPC heeft weinig goeds voortgebracht. Mobiel internet valt stukken vaker weg en bij de helpdesk kunnen ze je niet veel verder helpen. Ik heb pas weer 3g als ik mn telefoon opnieuw opstart. Ik had voor de fusie nauwelijks problemen met 3g en nu ik dus dat nieuwe Ziggo Mobiel abbo heb is het geregeld raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:33
Als je een "oud" Ziggo mobiel abonnement hebt is dat wel vreemd. Teleena handelt dat namelijk af en het loopt via de Vodafone masten. En heeft Ziggo niet heel veel mee van doen denk ik. Ik heb trouwens nergens last van en hoor ik geen klachten van mensen om mij heen met Ziggo Mobiel (en dat zijn er wel een aantal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-10 18:09

Prosperot

Today is a gift...

Mijn SIM kaart nummer mistery is opgelost... Het bleek een Ziggo simkaart (stond ook Ziggo op) met een SIM kaart nummer uit de UPC nummerreeks....

Portering is inmiddels goedgekeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Sahri schreef op maandag 13 juli 2015 @ 16:53:
Die fusie met UPC heeft weinig goeds voortgebracht. Mobiel internet valt stukken vaker weg en bij de helpdesk kunnen ze je niet veel verder helpen. Ik heb pas weer 3g als ik mn telefoon opnieuw opstart. Ik had voor de fusie nauwelijks problemen met 3g en nu ik dus dat nieuwe Ziggo Mobiel abbo heb is het geregeld raak.
Klinkt alsof het ook zou kunnen komen door gare simkaart of slecht contact van simkaart in telefoon. Daar zou ik eens naar kijken...

Vooral als vliegtuigmodus (ipv uitzetten) helemaal niets doet is het vrijwel zeker dat het een simkaart- of telefoon-issue is.
shenr schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:41:
[...]

Precies de reden waarom ik toentertijd ben overgestapt op vodafone. Dit jaar weggeweest en een rekening binnen van 12€ extra kosten. En zeker wel meer gebeld en internet dan toen bij ziggo, wat toen €100 aan extra kosten opleverde. Dan is die 4€ per maand verschil t.o.v. ziggo niet zo veel meer.
Ik zat even te zoeken, maar 4,50 euro per minuut om vanuit Servië naar Nederland te bellen is wel absurd. Mexico is ook zo duur. Bij Vodafone is dat (en ook gebeld worden) 3x goedkoper. En Turkije is ook een mooie ja, maar da's zo'n voordeelland bij Vodafone.

Voor mij trouwens ook de reden om bij Vodafone direct te zitten. Heel veel prijsvechters zijn juist heel duur in het buitenland en Ziggo is daar een voorbeeld van. Om kosten laag te houden kopen ze roaming volgens mij vaak als totaalpakket in, en dan zijn de tarieven standaard hoog.

[ Voor 41% gewijzigd door Sorcerer8472 op 15-07-2015 07:15 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Hoyden schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:27:
[...]

Je kunt ook overdrijven hoor.
Je zegt zelf al dat je (of partner) geen verstand heeft van dataverkeerd en telefoons, en toch gebruik je het en vind je het gek dat Ziggo je hiervoor aanslaat..
Zou mooi zijn, ergens geen verstand van hebben, maar toch gebruik van maken, en achteraf de rekening niet betalen. :|

Natuurlijk bestaat er zoiets als coulance of waarschuwingen bij bereiken van de limiet, maar jou reactie vind ik zeer overtrokken, zelfs een flame richting Ziggo Mobiel.
|:(
je krijgt bij ziggo keurig SMSJes dat je 80% en 100 % van de bundel bereikt hebt.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yackall
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-01-2024
Ok, heb net Ziggo Mobiel besteld, want ben niet tevreden over T-Mobile. Eerste maand is gratis en met een maand opzegtermijn heb ik het idee dat ik me er niet echt een buil aan kan vallen.

Ga jullie op de hoogte houden van de voortgang en mijn ervaringen.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Toevallig mensen die afgelopen dagen eenzijdige spraak ervaren (ik hoor andere wel, zij mij niet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ja, heb ik ook last van (gehad), sinds woensdag. Hoorde het ook van andere Ziggo Mobiel gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:08
JBS schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:24:
Toevallig mensen die afgelopen dagen eenzijdige spraak ervaren (ik hoor andere wel, zij mij niet)?
Yes gisteravond had ik dat ook.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahri
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-02 14:25
Sorcerer8472 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 07:04:
[...]

Klinkt alsof het ook zou kunnen komen door gare simkaart of slecht contact van simkaart in telefoon. Daar zou ik eens naar kijken...

Vooral als vliegtuigmodus (ipv uitzetten) helemaal niets doet is het vrijwel zeker dat het een simkaart- of telefoon-issue is.

[...]

Ik zat even te zoeken, maar 4,50 euro per minuut om vanuit Servië naar Nederland te bellen is wel absurd. Mexico is ook zo duur. Bij Vodafone is dat (en ook gebeld worden) 3x goedkoper. En Turkije is ook een mooie ja, maar da's zo'n voordeelland bij Vodafone.

Voor mij trouwens ook de reden om bij Vodafone direct te zitten. Heel veel prijsvechters zijn juist heel duur in het buitenland en Ziggo is daar een voorbeeld van. Om kosten laag te houden kopen ze roaming volgens mij vaak als totaalpakket in, en dan zijn de tarieven standaard hoog.
Dat kan t ook wezen, want als het een kwestie van slecht 3g signaal was dan had ik bij mn werk weer gewoon 3g moeten hebben en aangezien er pas weer 3g is bij een reboot denk ik ook meer aan de simkaart/foon dan aan de kwaliteit van 't signaal. Ik had de simkaart er trouwens eerst verkeerd in gedaan. Kan dat ook iets kapot gemaakt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:43

Sandyman538

SandstorM [148839]

exi22 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:55:
[...]

Yes gisteravond had ik dat ook.....
Afgelopen nacht inderdaad. Andere partij kon mij niet horen. Bij 2e keer bellen was alles goed. Even in de gaten houden.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman

cactusman

nu met extra naalden

Ik heb nog steeds grote problemen met ziggo mobiel, ik ben met vlagen totaal onbereikbaar voor mensen.

Andere simkaart en andere GSM geprobeerd, geen oplossing...

Vandaag weer gebeld met helpdesk.... probleem is bekend, Ziggo is naar vodaphone gestap ( ik ben niet de dus blijkbaar niet de enige)

De enige oplossing die de helpdesk voor mij had was opzeggen..... :-( :F

euhmmmm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:09

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

cactusman schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:19:
Ik heb nog steeds grote problemen met ziggo mobiel, ik ben met vlagen totaal onbereikbaar voor mensen.

Andere simkaart en andere GSM geprobeerd, geen oplossing...

Vandaag weer gebeld met helpdesk.... probleem is bekend, Ziggo is naar vodaphone gestap ( ik ben niet de dus blijkbaar niet de enige)

De enige oplossing die de helpdesk voor mij had was opzeggen..... :-( :F
Ik heb ook wel eens gehoord van mensen dat dit bij mij het geval was... ik heb het tot op heden gewoon weggewuifd als "even geen bereik", maar blijkbaar ben ik niet de enige.

Ik ga het eens in de gaten houden en e.v.t. ook de helpdesk bellen.

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:16
Ik heb een vraag.
Is het mogelijk om korting te krijgen als je thuis al ziggo tv en internet hebt?

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

dutchnltweaker schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 18:28:
Ik heb een vraag.
Is het mogelijk om korting te krijgen als je thuis al ziggo tv en internet hebt?

Mvg.
Ja die krijg je al, staat gewoon op de ziggo site. Ziggo voldoende 9 euro, ziggo ruim 15 euro en ziggo enorm voor 30 euro. Daaronder staat
* Mobiel van Ziggo is exclusief verkrijgbaar voor klanten van Ziggo. Zeg je in de toekomst je andere abonnementen en diensten bij Ziggo op, dan kun je toch je Ziggo Mobiel abonnement behouden. Je betaalt dan wel € 5,- per maand extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Sandyman538 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 19:21:
[...]

Ja die krijg je al, staat gewoon op de ziggo site. Ziggo voldoende 9 euro, ziggo ruim 15 euro en ziggo enorm voor 30 euro. Daaronder staat
* Mobiel van Ziggo is exclusief verkrijgbaar voor klanten van Ziggo. Zeg je in de toekomst je andere abonnementen en diensten bij Ziggo op, dan kun je toch je Ziggo Mobiel abonnement behouden. Je betaalt dan wel € 5,- per maand extra.
Oh laat dan maar.
Het goedkoopste abonnement is best duur als ik het zo vergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

dutchnltweaker schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 19:37:
[...]

Oh laat dan maar.
Het goedkoopste abonnement is best duur als ik het zo vergelijk.
Ok, en waar kun je voor minder dan 9 euro per maand terecht? Oh ja, en 9 euro 'best duur' noemen, komop zeg :X

[ Voor 8% gewijzigd door Sandyman538 op 09-08-2015 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Sandyman538 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 19:47:
[...]

Ok, en waar kun je voor minder dan 9 euro per maand terecht? Oh ja, en 9 euro 'best duur' noemen, komop zeg :X
Wel als die 5 euro bijkomen.
Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

dutchnltweaker schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:35:
[...]

Wel als die 5 euro bijkomen.
Toch?
Dan wordt het duurder, maar je eerste vraag is of er korting voor klanten is. Dit is alleen interessant om te weten als jij op dit moment al klant bent. Dan geef ik aan dat je korting krijgt als je al klant bent en dan vind je het ineens duur en ga je het vergelijken met een abonnement als je niet al klant bent van ziggo. Geen touw aan vast te knopen dus. Maar met die 5 euro erbij zitten ze nog steeds goed in de markt, maar je kunt vast ergens wel voor 2 euro goedkoper dezelfde minuten krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:23

JB

Cédric roelt!

Kun je aanpassen hoe lang de telefoon over gaat? Ik heb de voicemail voor mijn vrouw uitgeschakeld maar er wordt vrij snel al "gezegd" dat er geen bericht achter gelaten kan worden. Ik wil dat de telefoon langer over gaat. Vrouwen en telefoons die in tassen zitten enz... :o -O-

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online
JB schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:26:
Kun je aanpassen hoe lang de telefoon over gaat? Ik heb de voicemail voor mijn vrouw uitgeschakeld maar er wordt vrij snel al "gezegd" dat er geen bericht achter gelaten kan worden. Ik wil dat de telefoon langer over gaat. Vrouwen en telefoons die in tassen zitten enz... :o -O-
Het leuke is dat dit de beller alsnog geld kost. Vind ik een beetje jammer, levert ze dat nou zo veel op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-10 21:23
Vast wel, omdat veel mensen alsnog ophangen maar die eerste seconde(n) wel meteen als minuut worden afgetikt bij de meeste (alle?) providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:23

JB

Cédric roelt!

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:30:
[...]

Het leuke is dat dit de beller alsnog geld kost. Vind ik een beetje jammer, levert ze dat nou zo veel op?
Dat is het risico van de beller. Tegenwoordig niet zo spannend meer, ik heb ook een onbeperkte belbundel.

Gaat mij erom of ik invloed heb op hoe snel dat bericht komt.

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 25-09-2015 11:45 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Na een paar maanden ga ik hier al weer overstappen. Valt vaak weg, ben vaak onbereikbaar en de klantenservice is gewoon nutteloos. Leuk geprobeerd, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 22:07
Kijk ook niet echt uit naar mijn Ziggo mobiel rekening van september. Ik ben een maand in China geweest, heb één keer internet aan moeten zetten om het telefoonnummer van de reisverzekering op te zoeken, direct ging alles in de sync op de achtergrond en dat kostte me 7.7mb. Heb al prijzen gezien van €10 per MB, dus dat zal een prettige rekening worden. Daar komen nog wat belkosten bij naar de verzekering totaal 29 min. Ai, wel echt fikse bedragen zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Dan had je beter een (internet) cafe kunnen opzoeken met wifi. Met de bellen App van Ziggo bel je dan een stuk voordeliger (of andere voip app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
jongetje schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 14:56:
Dan had je beter een (internet) cafe kunnen opzoeken met wifi. Met de bellen App van Ziggo bel je dan een stuk voordeliger (of andere voip app).
Klopt, maar in de bergen op was dat niet mogelijk haha. Nou ja, we zullen zien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Ziggo heeft stiekem? nieuwe abonnementen geintroduceerd:
https://www.ziggo.nl/mobiel

Nu alles met 4G, hogere bundels, onbeperkt SMS voor hetzelfde geld (Die van 15euro dan iig). Ook is er een App. voor in de appstore (in iedergeval voor Android).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 09:13
jongetje schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:40:

Nu alles met 4G, hogere bundels, onbeperkt SMS voor hetzelfde geld (Die van 15euro dan iig). Ook is er een App. voor in de appstore (in iedergeval voor Android).
Klinkt erg aantrekkelijk. Ik heb nu een Simyo abo met 4G/1GB/100min/sms en betaal daar 18 euro voor, voor 15 euro heb je bij Ziggo dus meer minuten, meer data en onbeperkt sms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb een Ziggo-abo oude stijl (7,50 p/m voor 200MB), maar na herstart telefoon blijf ik op 3G. Iphone 5s, met 4G-optie "aan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:03

Maar ook: "Bellen naar Nederlandse nummers in de EU uit je bundel" ! Of was dat al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:45

Tja, net te laat, heb nu 3gb@4g, 120 belminuten NL&EU en onbeperkt sms bij Tmobile voor 21 euro/maand voor 2 jaar ....
Anders was de 4,5gb abbo leuk geweest, al blijft t niet hebben van buitenland pakketten ( en dan vooral internet) een manco, daar ik zo'n 6 a 7 lange weekenden per jaar in buitenland ben naast een grote vakantie : eigenlijk ben ik dus nog steeds tevreden met het net afgesloten abbo, daar ik nu 1 a 1,5gb/maand op 3G verbruik bij Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
U123456 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:32:
[...]
Maar ook: "Bellen naar Nederlandse nummers in de EU uit je bundel" ! Of was dat al?
Klopt, nieuw is nu volgens mij dat je naar EU nr's belt en sms't (zone 1) vanuit je bundel, dus geen extra kosten. Daarnaast ook snelheidsverlaging als je internetbundel op is (was eerder ook niet zo dacht ik): "*Zodra je databundel op is, verlagen we de maximale internetsnelheid (64 Kbit/s download en 32 Kbit/s upload). Je kunt de snelheid zelf verhogen. In dat geval kost het dataverbruik buiten je bundel € 0,025 per MB"

Zie ook: https://www.ziggo.nl/tarieven/mobiel/

Ik heb net gebeld en mijn abonnement wordt binnen een week omgezet, was snel en gemakkelijk geregeld. Top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
stok schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:04:
Heb een Ziggo-abo oude stijl (7,50 p/m voor 200MB), maar na herstart telefoon blijf ik op 3G. Iphone 5s, met 4G-optie "aan".
Denk dat je zelf actief het abbo moet omzetten, ook ivm gewijzigd bedrag naar 9 euro .... ( maar dan wel 300mb)
In theorie zouden de 15euro abbo's "gewoon" kunnen worden overgezet ( zoals ik) want nergens is het negatief voor de gebruiker, maar of ze dat automatisch zonder aanvraag gelijk doen ?

[ Voor 20% gewijzigd door Ted038 op 26-10-2015 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman

cactusman

nu met extra naalden

Ik heb net geprobeerd mijn bundel om te zetten van 15 -> 15€ nieuwe stijl zeg maar.

Wat een incompetente bende de helpdesk, na medewerker 6 heb ik het opgegeven..........

ze wilde zelfs mijn tv abo gaan aanpassen omdat het anders niet zou kunnen, dan weer 10 min in de wacht o nee sorry toch niet bla bla.

Ik heb het opgegeven, ik was al niet helemaal tevreden(vaak onbereikbaar) maar dit is de druppel....

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
cactusman schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:48:
Ik heb net geprobeerd mijn bundel om te zetten van 15 -> 15€ nieuwe stijl zeg maar.

Wat een incompetente bende de helpdesk, na medewerker 6 heb ik het opgegeven..........

ze wilde zelfs mijn tv abo gaan aanpassen omdat het anders niet zou kunnen, dan weer 10 min in de wacht o nee sorry toch niet bla bla.

Ik heb het opgegeven, ik was al niet helemaal tevreden(vaak onbereikbaar) maar dit is de druppel....
Da's vervelend inderdaad. Bij mij is het net telefonisch binnen 2 minuten gefixt, incl. het abonnement van mijn vriendin (dat op hetzelfde internet/tv-abonnement staat). Heb tot nu toe alleen maar goede ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
Ted038 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:43:
[...]

Denk dat je zelf actief het abbo moet omzetten, ook ivm gewijzigd bedrag naar 9 euro .... ( maar dan wel 300mb)
In theorie zouden de 15euro abbo's "gewoon" kunnen worden overgezet ( zoals ik) want nergens is het negatief voor de gebruiker, maar of ze dat automatisch zonder aanvraag gelijk doen ?
Per 1 december schijnen de huidige 15-euro's abbo's automatisch over te gaan. Hoe dat voor de oude €7,50 abbo's zit weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:41
Barns schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:51:
[...]

Per 1 december schijnen de huidige 15-euro's abbo's automatisch over te gaan. Hoe dat voor de oude €7,50 abbo's zit weet ik niet.
Wat is je bron ? als dat waar is ga ik niet met die debiele helpdesk bellen, hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
MEN-O schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:56:
[...]
Wat is je bron ? als dat waar is ga ik niet met die debiele helpdesk bellen, hoor :P
Dit is mij mondeling vertelt in gesprek met de helpdesk, en is ook hier te lezen: nieuws: Ziggo kondigt sim-only-abonnementen met 4g aan

Let op: je krijgt wel een nieuwe SIM, dus wellicht gaat er nog iets langer over heen dan 1 dec. Met de helpdesk (gratis) duurde het 2 min en ben je 2 nov over. Ik vond het het belletje wel waard.

[ Voor 18% gewijzigd door Barns op 26-10-2015 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las het nieuws net op de FP. Interessante tarieven. Ook dat je je belbundel kunt gebruiken in de hele EU.

Waar ik echter niets over kan vinden (op de Ziggo) site is hoe het dan zit met mobiel internet in de EU (en daarbuiten, zoals de VS). Geldt dit alleen voor de belbundel en niet voor mobiel internet.

En indien dit niet voor internet geldt, zijn er dan speciale belbundels die je kunt activeren? Ik zit nu bij KPN en daarvoor kun je aparte bundels afsluiten, per dag, per week en per maand (zoals 200 MB voor 10 euro). Biedt Ziggo ook zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
cactusman schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:48:

Zelfde ervaringen gehad (tijd geleden).
Poging 1: mijn vriendins SIM was omgezet (ipv de mijne)
Poging 2: nieuwe SIM ontvangen; maar oude werd nooit omgezet naar nieuwe
Poging 3: nooit nieuwe SIM ontvangen en verder nooit meer wat gehoord. "Ja nu is alles _echt_ geregeld, meneer!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Barns schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:51:
[...]

Dat gaat niet zomaar, zo ie zo alleen al niet omdat je al een nieuwe SIM kaart nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
jongetje schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 13:33:
[...]

Dat gaat niet zomaar, zo ie zo alleen al niet omdat je al een nieuwe SIM kaart nodig hebt.
Klopt, weet niet hoe ze dat gaan doen. Wellicht iedereen straks brief + sim-kaart sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:22
Iemand ervaring met Simyo en Ziggo mobiel?

Heb op dit moment een Simyo abo en overweeg over te stappen naar Ziggo.

Simyo zit op het KPN netwerk en Ziggo op het Vodafone netwerk.
Mijn zakelijk abo is van Vodafone, kan ik het bereik vergelijken met Ziggo (bereik)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 13:16:
Waar ik echter niets over kan vinden (op de Ziggo) site is hoe het dan zit met mobiel internet in de EU (en daarbuiten, zoals de VS). Geldt dit alleen voor de belbundel en niet voor mobiel internet?
Heb elders inmiddels gelezen dat Ziggo helemaal geen internetbundel voor het buitenland heeft. Je betaalt de wettelijke prijs. Klopt dat? Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:19:
[...]

Heb elders inmiddels gelezen dat Ziggo helemaal geen internetbundel voor het buitenland heeft. Je betaalt de wettelijke prijs. Klopt dat? Vreemd...
Ja, dat klopte, in ieder geval tot afgelopen maand ....
Wellicht dat daar nu verandering in komt, gezien ook het bellen binnen EU, maar wellicht is het ook alleen t bellen ....

DAAROM ben ik ook overgestapt naar andere provider, omdat je in het buitenland niet altijd een hotel/pension/camping hebt met ( gratis) wifi, en in auto/op motor mijn GPS tegenwoordig ook graag internetverbinding heeft voor filemeldingen , weerbericht en zo. ( maar dat geldt voor mij persoonlijk, vast niet voor iedereen)

[ Voor 26% gewijzigd door Ted038 op 26-10-2015 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online
U123456 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:32:
[...]
Ik vraag me af of gebeld worden erbij hoort, of dat dat wel 6 ct/min blijft kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Koen__
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-10 21:15
Vraagje..

Ik zit op het moment zelf bij HollandsNieuwe tot juli 2016, en m'n vader heeft al een ziggo sim only abonnement. Is het mogelijk om de factureringsgegevens en sim kaart om te wisselen, zodat hij bij HollandsNieuwe gaat en ik bij Ziggo? Zijn telefoon kan toch geen 4G, en ik kan tot juli niet overstappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online
Kun je beter bij die providers zelf navragen. In feite draag je je contract dan over (googlen of iig zoeken op 'contractsoverdracht' kan nuttig zijn), vaak kan het, soms zit er een klein bedrag aan administratiekosten aan vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-10 16:27
Heb even de TS aangepast met de nieuwe abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05:59
Ik wilde eerst naar Vodafone gaan (ik zit nu bij Simyo) maar naar alle verwachting zal ik van de week Ziggo gaan aanvragen. Ineens een veel beter aanbod, en precies waar ik naar opzoek was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online
Wat meer info gezocht op: https://www.ziggo.nl/mobiel/op-reis/

Gebeld worden is bij de nieuwe abo's altijd gratis, net als sms sturen. Zelf bellen gaat vanuit de bundel of tegen EU-tarief als de bundel op is.

Bijzonder is dat ook Bosnië Herzegovina en Macedonië bij de landen zitten. Montenegro en Servië vallen erbuiten. Bij KPN, Vodafone of alle andere MVNO's mag je flink aftikken voor internet en telefonie in die landen dus da's wel apart.

Albanië staat niet genoemd maar wel ingekleurd op het landkaartje, dus da's onduidelijk.

Dit + 4G klinkt wel als goede deal in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-10 16:43
Ik mag in februari een nieuw abbonoment afsluiten en zit te twijelen over Ziggo, hoe zijn de ervaringen hier? Lees op het internet ook heel veel slechte ervaringen namelijk, maar ben benieuwd hoe het onder Tweakers is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Mensen zetten graag slechte ervaringen op internet en als het goed gaat hoor je ze over het algemeen niet. Ik ben best tevreden met Ziggo Mobiel. En volgens mij staan er nu al 19 pagina's met ervaringen.

Eerlijk gezegd denk ik dat op dit moment elke provider goede dekking heeft, met allemaal hun eigen plekken waar de ontvangst slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
[quote]kwdtjuh schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 07:56:
Ik mag in februari een nieuw abbonoment afsluiten en zit te twijelen over Ziggo, hoe zijn de ervaringen hier? Lees op het internet ook heel veel slechte ervaringen namelijk, maar ben benieuwd hoe het onder Tweakers is.

Ja slechte ervaringen kun je overal vinden. Mensen klagen graag en als iets goed werkt hoor je ze niet.
Het beste werkt gewoon een beetje zelf onderzoeken. Is de dekking goed? De service van Ziggo, ervaringen? Mensen uit de regio hoe bevalt het?

Er kan vrijwel weinig fout gaan want Ziggo zit op het Vodafone netwerk dus dat is een betrouwbaar netwerk en qua service is het net zo goed/slecht als bij andere bedrijven. Het is maar hoe je het bekijkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-10 16:43
Slechte ervaringen lees je inderdaad over alles. Ben zelf erg tevreden over Ziggo tv en internet, verder ken ik geen mensen uit de regio die ook Ziggo mobiel hebben, maar wel Vodafone. Dekking is altijd goed dus dat is mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:14
Misschien een domme vraag. Als je een ziggo abonnement wil afsluiten maar je bent bv na 2 maanden niet tevreden. Kan je dan gewoon opzeggen? Is ziggo nou maandelijks opzegbaar of zit je gelijk aan een 1 of 2 jarig contract?

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

hellknight

Medieval Nerd

ziggo mobiel is maandelijks opzegbaar, je zit nergens aan vast

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
hellknight schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:06:
ziggo mobiel is maandelijks opzegbaar, je zit nergens aan vast
je zit er maar 1 maand aan vast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 10-10 10:31

icecreamfarmer

en het is

ChiMan schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 13:43:
Iemand ervaring met Simyo en Ziggo mobiel?

Heb op dit moment een Simyo abo en overweeg over te stappen naar Ziggo.

Simyo zit op het KPN netwerk en Ziggo op het Vodafone netwerk.
Mijn zakelijk abo is van Vodafone, kan ik het bereik vergelijken met Ziggo (bereik)?
Zelfde vraag hier.
Zag al wel dat z ebeiden op de kb afronden ipv de 100kb zoals Hollandse nieuwe doet.
Dat was voor mij altijd een reden om geen HN te nemen.

Andere vraag is:
Mijn ouders hebben ziggo en ik woon nog thuis, krijg ik dan ook die €5 korting of moet dat perse via het abbo van mijn ouders geregeld worden?

[ Voor 13% gewijzigd door icecreamfarmer op 27-10-2015 13:28 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manyac
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05 19:41
Aan de positieve ervaringen zal ik er nog eentje toevoegen: Sinds ruim een jaar heb ik nu Ziggo Mobiel met een abo van slechts €7,50 en dat bevalt prima. Het is oa erg fijn dat je sms krijgt als je 80% (iirc) en 100% van je bundel hebt gebruikt.

Ben wel benieuwd wat er nu gaat gebeuren met mijn abo: Of ik bijv. voor dezelfde prijs 4g erbij krijg. We zullen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-10 22:22
Net gebeld naar Ziggo om ook te vragen of huidige abbonementen overgezet worden. Hij kon hier geen antwoord op geven, maar hij gaf wel aan dat de oude abbonementen in een oud systeem stonden en dat deze overgenomen moeten worden naar het nieuwe systeem. Je krijgt tevens een nieuwe simkaart.

Om in dat nieuwe systeem te komen moeten ze nu nog alle gegevens handmatig overnemen.

Was een belletje van 5 minuten en heb volgende week 4g, 1,5gb dataverkeer en onbeperkt SMSen. Zeker waard om even heen te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 19:56
Ook een belletje gedaan en ik kan 3 november over naar het 4G abo. Het is wel jammer dat de eerste mevrouw me net als de eerste meneer gisteren mij een horizon box met duurder abo wilde aansmeren. De tweede keer toch maar snel verteld dat het huidige pakket toereikend is.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 14:09
Ik heb vandaag ook maar gebeld naar de klantenservice en ook mijn abonnement wordt per 3 november over gezet naar de nieuwe vorm, inclusief nieuwe sim kaart, ben benieuwd hoe dit gaat, ben tot nu toe erg tevreden namelijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:33
cryonic90 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:47:
Ik heb vandaag ook maar gebeld naar de klantenservice en ook mijn abonnement wordt per 3 november over gezet naar de nieuwe vorm, inclusief nieuwe sim kaart, ben benieuwd hoe dit gaat, ben tot nu toe erg tevreden namelijk :-)
Ik ben een maand geleden overgestapt naar de nieuwe vorm. Bij mij ging het heel netjes. Ik kreeg een klein brievenbus doosje met daarin de nieuwe simkaart. Je krijgt van te voren de dag + tijdstip te horen dat je overgaat naar de nieuwe sim. Net voor dit moment kreeg ik een sms'je dat ik mijn simkaart kon verwisselen.
Ik deed de nieuwe in mijn toestel en het was meteen in orde.

Gisteren heb ik via de klantenservice het abonnement omgezet van 3G naar 4G. Ook dit was binnen twee uurtjes geregeld en nu zit ik dus op 4G. (Waarschijnlijk al eerder maar ik had in eerste instantie niet door dat het abonnement meteen omgezet werd).

Bij het oude abonnement was het 300 minuten of 300 smsjes
Bij de nieuwe met 3G werd dit 300 minuten en 300 smsjes.
Nu bij de 4G is het 300 minuten en onbeperkt sms. Het wordt dus alleen maar beter.

[ Voor 4% gewijzigd door Sepio op 27-10-2015 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:44

Radeon

Today is a good day to die

Vandaag ook maar even gebeld binnen 24 uur zou het geregeld moeten zijn en zou ik op 4G moeten zitten hoefde geen nieuwe simkaart te hebben.
Is wel zo dat je moet bellen naar Ziggo om je abonnement te veranderen ze gaan het niet automatisch doen.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Als het goed is gaat iedereen in december toch over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Weet iemand tot hoe lang die actie duurt op Ziggo mobiel? 1e maand gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Niemand?

Mijn ouders hebben ziggo en ik woon nog thuis, krijg ik dan ook die €5 korting of moet dat perse via het abbo van mijn ouders geregeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-09 13:33
Nee je kunt het klantnummer van je ouders gebruiken. Als het goed is was je dit direct duidelijk geworden als je het bestelproces was gestart.

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 09:13
Harmani schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:49:
Nee je kunt het klantnummer van je ouders gebruiken. Als het goed is was je dit direct duidelijk geworden als je het bestelproces was gestart.
Ik heb geen klantnummer in hoeven vullen (of in hoeven loggen) alleen mijn adresgegevens ingevuld en gezegd dat ik al klant ben.
Ik zie onder mijn ziggo gegevens nog geen mobiel abo bij staan maar we zullen wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 11:13

Millennium

Bug free !!!

wes- schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:38:
[...]

Ik heb geen klantnummer in hoeven vullen (of in hoeven loggen) alleen mijn adresgegevens ingevuld en gezegd dat ik al klant ben.
Ik zie onder mijn ziggo gegevens nog geen mobiel abo bij staan maar we zullen wel zien.
Zal je ook niet zien, Is los protaal met losse login ;)

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 19:56
Ik zag dat ergens aansluitkosten werden genoemd bij het overstappen binnen ziggo. De helpdeskmedewerker verzekerde me dat bestaande klanten niet hoeven te betalen. Het kan wel eens gebeuren dat het systeem een fout maakt en deze kosten wel in rekening brengt, maar dat moet zijn op te lossen met een belletje naar ziggo.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
PjotrStroganov schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 17:43:
Ik zag dat ergens aansluitkosten werden genoemd bij het overstappen binnen ziggo. De helpdeskmedewerker verzekerde me dat bestaande klanten niet hoeven te betalen. Het kan wel eens gebeuren dat het systeem een fout maakt en deze kosten wel in rekening brengt, maar dat moet zijn op te lossen met een belletje naar ziggo.
Aansluitkosten voor Ziggo mobiel? Als je al bestaande klant bent?

Heb zojuist contact opgenomen, de 1e maand gratis actie duurt nog tot en met 31 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-10 17:54
Wat wel misschien handig is om te weten. Mijn ouders hebben een abonnement bij ziggo en ik heb via hen een abonnement lopen voor ziggo mobiel. De kosten werden apart van mijn rekening gehouden en niet van die van mijn ouders maar toen ik afgelopen week belde om mijn abonnement om te zetten werd mij verteld dat alle kosten vanaf nu van 1 rekening worden afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stap midden november over naar KPN, geen spijt van, want slechter dan Ziggo kan het niet worden.
Bereik valt dagelijks vaak weg. Of de telefoon geeft bereik aan, hoor je later dat je niet bereikbaar was of kun je zelf toch niet bellen.....Tevens klopt er geen snars van de data die verstookt wordt, stuk hoger dan voorheen en eigen metingen.

KPN is vooral duurder voor wat minder, maar door de cumulatieve kortingen en gratis bellen met andere KPN klanten maakt het qua prijs weinig uit en heb je een stuk betrouwbaarder netwerk. Plus als je door je data heen bent wordt je gewoon geknepen ipv hoge rekeningen. Over 2 jaar kijken of Ziggo dan wel een degelijk netwerk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ik heb die ervaring niet wat jij schets (slecht bereik e.d.). Kan natuurlijk zo zijn dat precies de plek waar jij woont in combinatie met je huis (isolatie e.d.) slecht bereik geeft.

Dat stukje over hoge rekeningen lijkt me ook overtrokken, ik had niet het idee dat Ziggo veel data afschrijft, omdat ze het op de kB afronden valt dit reuze mee (iit bijvoorbeeld Hollandse Nieuwe waar per 100kB wordt afgerond). Met de oude abonnementen krijg je netjes SMS bij 80 en 100% dus die verassing snap ik niet. Daarnaast is dit met de nieuwe abonnementen opgelost omdat deze in snelheid naar beneden gaan na overschrijden van de limiet zonder extra kosten.

Denk dat Ziggo wel scherpe abonnementen heeft, zeker met dat de bundel in heel Europa geldig is (naar Nederlandse nummers) en gratis gebeld worden en SMS'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 14:15:
Stap midden november over naar KPN, geen spijt van, want slechter dan Ziggo kan het niet worden.
Bereik valt dagelijks vaak weg. Of de telefoon geeft bereik aan, hoor je later dat je niet bereikbaar was of kun je zelf toch niet bellen.....Tevens klopt er geen snars van de data die verstookt wordt, stuk hoger dan voorheen en eigen metingen.

KPN is vooral duurder voor wat minder, maar door de cumulatieve kortingen en gratis bellen met andere KPN klanten maakt het qua prijs weinig uit en heb je een stuk betrouwbaarder netwerk. Plus als je door je data heen bent wordt je gewoon geknepen ipv hoge rekeningen. Over 2 jaar kijken of Ziggo dan wel een degelijk netwerk heeft.
Welke regio?
Want dat ligt dan met name aan Vodaphone neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Zojuist een abonnement gekocht bij Ziggo, de 3e van December ga ik over.

Qua afhandeling geloof ik het wel, heb het al eens bij een kennis gedaan en dat ging allemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:33

Nog nooit last van gehad, gebruik al een jaar nu Ziggo Mobiel en werkt perfekt. Welke regio is dat? Want in Limburg is het prima.

[ Voor 69% gewijzigd door tcviper op 29-10-2015 15:26 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Regio Maastricht en ik kwam van Vodafone. Daarom is het juist des te schrijnender dat de problemen er zijn (is ook niet een identiek netwerk als Vodafone). De klantenservice doet niets met je klachten/vragen/problemen. Reden genoeg voor mij om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ziggo maakt gebruik van het netwerk van Vodafone. Maar om jou te pesten hebben ze vast de zendmast waarop jij zit uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 15:53:
Regio Maastricht en ik kwam van Vodafone. Daarom is het juist des te schrijnender dat de problemen er zijn (is ook niet een identiek netwerk als Vodafone). De klantenservice doet niets met je klachten/vragen/problemen. Reden genoeg voor mij om over te stappen.
Klantenservice kan ook niet echt iets doen tegen netwerk problemen. Daar moeten ze bij Vodafone zijn en die gaan er op korte termijn niet iets tegen doen lijkt me als maar 1 persoon klaagt.

En dat heb je bij iedere provider ergens slechte dekking. Het is onmogelijk om overal goede dekking te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:33
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 15:53:
Zat je nog op het oude 'ziggo' mobiel heel toevallig? Want dat maakt wel een verschil.
De oude ziggo mobiel abonnementen (voor de merge met UPC) waren via Telena, de nieuwe abonnementen is hun eigen systeem en ik heb in Maastricht echt perfekt bereik.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjabeejdandn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-01 22:02
De nieuwe abonnementen van ziggo zien er goed uit, maar ik verbaas me over de hoogte van de kosten om naar andere EU landen te bellen. Dit is 0,75 euro per minuut, terwijl bellen vanuit deze landen naar nederland juist heel goedkoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tcviper schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 17:38:
[...]

Zat je nog op het oude 'ziggo' mobiel heel toevallig? Want dat maakt wel een verschil.
De oude ziggo mobiel abonnementen (voor de merge met UPC) waren via Telena, de nieuwe abonnementen is hun eigen systeem en ik heb in Maastricht echt perfekt bereik.
Bij het overstappen zag ik idd telena langskomen en dat was/is dramatisch hier, terwijl Vodafone probleemloos werkt.
Fijn dat alle tevreden klanten hier ook altijd lekker sneu komen doen als iemand problemen meldt. Voor mij en m'n vrouw is ziggo gewoon slecht. En met een maandelijkse opzegtermijn en een klantenservice die niet helpt ga ik niet wachten totdat ze het voor mij op orde hebben. De enkele klant is namelijk niet interessant voor de ziggo's van de wereld, de massa wel. En dat vind ik prima als ik tot de groep tevreden klanten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 18:34:
[...]

Bij het overstappen zag ik idd telena langskomen en dat was/is dramatisch hier, terwijl Vodafone probleemloos werkt.
Fijn dat alle tevreden klanten hier ook altijd lekker sneu komen doen als iemand problemen meldt. Voor mij en m'n vrouw is ziggo gewoon slecht. En met een maandelijkse opzegtermijn en een klantenservice die niet helpt ga ik niet wachten totdat ze het voor mij op orde hebben. De enkele klant is namelijk niet interessant voor de ziggo's van de wereld, de massa wel. En dat vind ik prima als ik tot de groep tevreden klanten hoor.
Dat tevreden klanten sneu komen doen??

Je mag toch ook wel aangeven wanneer iets goed werkt? Dat is bij bijna alle grote bedrijven dat 1 klagende klant niet interessant kan zijn. Dat zul je niet alleen bij Ziggo tegen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-10 17:54
Over het algemeen hoor je tevreden klanten online juist niet en komen vooral de klagers boven drijven. Ik heb af en toe wel dat mijn telefoon geen netwerk heeft, best kwalijk maar zo sporadisch dat het geen naam mag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Moet je roaming aan hebben bij een Android toestel om gebruik te maken van mobiel internet bij Ziggo Mobiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
ChiMan schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 22:55:
Moet je roaming aan hebben bij een Android toestel om gebruik te maken van mobiel internet bij Ziggo Mobiel?
Nee, binnen NL niet : Roaming is vooral buitenlands dataverbruik

Toch ? nu ga ik zelf twijfelen ? Heb het standaard aan staan, maar zet t uit zodra ik grens over ga, dus eigenlijk waarschijnlijk wel ???

Nou ja, op mijn mobiel zet ik " Data" uit, dus dat is geen roaming ... Even lopen zoeken, en wel "roaming" gevonden en staat standaard AAN ( maar met DATA uit gebeurd er nog niks, maar als ik toch DATA op AAN zet kan ik in buitenland wel internetten " tegen kosten" )

Test : met roaming uit ( en wifi ook ;) ) krijg ik wel internetverbing ( van Ziggo) op mobiel ( maar op een of andere manier lijkt t wel trager te gaan ? )
ookla speedtest roaming uit : 0,80 Mbps download
roaming aan , gelijk daarna: 3,1 Mbps download 8)7

Dus ja, bij mij op Ziggo mobiel kan ik roaming uitzetten, maar 3g internet lijkt er trager door te worden .... dus ik doe t lekker niet ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Ted038 op 29-10-2015 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Ted038 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 23:05:
[...]

Toch ? nu ga ik zelf twijfelen ? Heb het standaard aan staan, maar zet t uit zodra ik grens over ga, dus eigenlijk waarschijnlijk wel ???

Nou ja, op mijn mobiel zet ik " Data" uit, dus dat is geen roaming ... Even lopen zoeken, en wel "roaming" gevonden en staat standaard AAN ( maar met DATA uit gebeurd er nog niks, maar als ik toch DATA op AAN zet kan ik in buitenland wel internetten " tegen kosten" )

Test : met roaming uit ( en wifi ook ;) ) krijg ik wel internetverbing ( van Ziggo) op mobiel ( maar op een of andere manier lijkt t wel trager te gaan ? )

Dus ja, bij mij op Ziggo mobiel kan ik roaming uitzetten, maar 3g internet lijkt er trager door te worden .... dus ik doe t lekker niet ;)
Roaming is toch gewoon voor in het buitenland? Als je geen internet hebt in het buitenland moet je dat altijd uitzetten is mij geadviseerd :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Jordyz schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 14:56:
Zojuist een abonnement gekocht bij Ziggo, de 3e van December ga ik over.

Qua afhandeling geloof ik het wel, heb het al eens bij een kennis gedaan en dat ging allemaal goed.
Kon jij ook niet de eerste selecteren?
Ik heb dat gisteren via de chat geregeld maar vraag mij af of dat gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
icecreamfarmer schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:57:
[...]

Kon jij ook niet de eerste selecteren?
Ik heb dat gisteren via de chat geregeld maar vraag mij af of dat gaat werken.
Nee dat vond ik ook al gek, ik wist dat 1 november niet meer ging dan had ik dat de 25e moeten doen geloof ik maar ik kon alleen 3 december kiezen en verder.

Heb je via chat gevraagd of dat het de 1e kon? En was dit mogelijk of hoe doen ze dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Jordyz schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:01:
[...]

Nee dat vond ik ook al gek, ik wist dat 1 november niet meer ging dan had ik dat de 25e moeten doen geloof ik maar ik kon alleen 3 december kiezen en verder.

Heb je via chat gevraagd of dat het de 1e kon? En was dit mogelijk of hoe doen ze dat?
Was mogelijk. Ik kon trouwens ook geen datum in januari kiezen. Vraag mij wel af of het allemaal goed verwerkt is of dat ik met dubbele kosten zit in december.

Overigens via de chat staat de betaling nu via acceptgiro wat geld kost. Op het ziggo account staat mobiel er echter nog niet tussen. Dus is dat standaard en wordt dat automatisch veranderd of moet ik de helpdesk weer bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
icecreamfarmer schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:05:
[...]

Was mogelijk. Ik kon trouwens ook geen datum in januari kiezen. Vraag mij wel af of het allemaal goed verwerkt is of dat ik met dubbele kosten zit in december.

Overigens via de chat staat de betaling nu via acceptgiro wat geld kost. Op het ziggo account staat mobiel er echter nog niet tussen. Dus is dat standaard en wordt dat automatisch veranderd of moet ik de helpdesk weer bellen?
Ja het gekke is dat ik ook nog niks in Mijn Ziggo heb staan. Ben nu even aan het chatten met Ziggo of het wel verwerkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Jordyz schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:06:
[...]

Ja het gekke is dat ik ook nog niks in Mijn Ziggo heb staan. Ben nu even aan het chatten met Ziggo of het wel verwerkt is.
De mijne is wel verwerkt want de simkaart is gisteren al opgestuurd. Ik vraag mij af of de nummerportering echter ook zo rap gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
icecreamfarmer schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:08:
[...]

De mijne is wel verwerkt want de simkaart is gisteren al opgestuurd. Ik vraag mij af of de nummerportering echter ook zo rap gaat.
Zojuist contact gehad met de livechat, nou niet echt veel wijzer.
Blijkbaar is het online bestellen zo geregeld dat je alleen vanaf 3 december kan overgaan. Had ik via de telefoon/chat besteld was het wel 1 december gelukt. Eerder ook niet.

Werd geadviseerd om even 1200 te bellen en dan vragen of dat dit nog aan te passen is naar 1 december. Maar dit ga ik denk ik niet doen want dan ben ik mijn nummer dadelijk kwijt. (weet wel hoe dat gaat..)

Chat reageert soms wel traag, zitten met 10 mensen tegelijkertijd te chatten ofzo :'(

Ik wacht even af hoe het bestelproces verder verloopt. Ik heb dit al eens vaker besteld maar dan zonder nummerportering bij iemand omdat die een telefoon van de zaak kreeg en toen met pensioen ging waardoor hij een nieuw nummer kreeg. Dus daar kan weinig aan fout gaan maar me nummer is veel waard ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Ted038 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 23:05:
[...]

Mijn vraag heeft geen betrekking tot internetten in het buitenland.
Reden is dat Ziggo een virtuele provider is en in sommige gevallen je roaming aan moet hebben om te kunnen internetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Maar kort antwoord op je vraag, je hoeft roaming niet aan te zetten als je in nederland gebruik wilt maken van internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:11

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik heb op 26-10 een aanvraag gedaan voor mobiele telefonie met nummerbehoud.

De 27e een bevestiging gekregen dat de simkaart verstuurd zou worden, en een sms dat het nummerbehoud verwerkt is, en dat ik op 30-11 om 11:00 uur omgezet word.

De 28e werd de simkaart bezorgd

Lijkt me allemaal prima in orde
Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste