[Ziggo Mobiel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:29
Tis nog geen Q4 he ;)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricBruggema
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-09 17:03
Ik ben zeer ontevreden over Ziggo Mobiel op dit moment. Had laatst een rekening van ruim 85 euro i.v.m 700mb overschrijden van mijn datalimiet... w.t.f. 15 euro abonnement voor 1GB e.t.c en dan 70 euro voor 700mb die ik ongetwijfeld heb gebruikt maar nooit een waarschuwing voor heb gekregen. Dus gebeld, zou van hun 20 euro korting krijgen op mijn factuur... en gaven toe dat de SMS nooit verzonden was... geen 20 euro korting gezien en verder ook niets meer gehoord... ga er morgen weer achter aan... zo doen we geen zaken met elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:39

Sandyman538

SandstorM [148839]

EricBruggema schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 19:43:
Ik ben zeer ontevreden over Ziggo Mobiel op dit moment. Had laatst een rekening van ruim 85 euro i.v.m 700mb overschrijden van mijn datalimiet... w.t.f. 15 euro abonnement voor 1GB e.t.c en dan 70 euro voor 700mb die ik ongetwijfeld heb gebruikt maar nooit een waarschuwing voor heb gekregen. Dus gebeld, zou van hun 20 euro korting krijgen op mijn factuur... en gaven toe dat de SMS nooit verzonden was... geen 20 euro korting gezien en verder ook niets meer gehoord... ga er morgen weer achter aan... zo doen we geen zaken met elkaar...
Wat een overdreven reactie zeg. Het enige waar je misschien wat van kunt zeggen is dat die sms niet verstuurd is, maar ik zie dit meer als een extra service en daar reken ik absoluut niet op. Bij elke smartphone kun je zelf instellen dat bij een bepaald dataverbruik je een bericht van je eigen telefoon krijgt. Dus daar ligt wel wat meer eigen verantwoordelijkheid dan jij nu schetst.

Letterlijk staat op de website van ziggo:
De kosten die u buiten uw bundel maakt, zijn € 0,25 per minuut/sms. Dataverbruik buiten uw bundel kost € 0,10 per MB. Voor het bellen, gebeld worden, sms’en en het verbruik van data in en naar het buitenland gelden andere tarieven. Deze kosten vallen buiten uw bundel.

Dus dat je hier dan zo verbolgen over kunt zijn moet je echt bij jezelf zoeken en niet bij ziggo.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:11
Ik vind dat Ziggo de hand in eigen boezem moet steken. Als ze de SMS niet versturen kunnen ze ook geen extra kosten in rekening brengen. Misschien is je reactie dat je zeer ontevreden bent iets overdreven, maar ik begrijp het wel. Dien een klacht in en Ziggo kennende gaan ze je echt wel compenseren (misschien wel de 70 euro die je extra moest betalen).

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

jongetje schreef op woensdag 24 september 2014 @ 08:21:
Ik vind dat Ziggo de hand in eigen boezem moet steken. Als ze de SMS niet versturen kunnen ze ook geen extra kosten in rekening brengen. Misschien is je reactie dat je zeer ontevreden bent iets overdreven, maar ik begrijp het wel. Dien een klacht in en Ziggo kennende gaan ze je echt wel compenseren (misschien wel de 70 euro die je extra moest betalen).
Echt nogmaals, totale onzin. Zij hebben een panklaar product wat aan duidelijk he-le-maal niets te wensen overlaat. Dat jij al je vertrouwen in een sms steekt die wel of niet verzonden wordt is natuurlijk onzin. Ik vind het echt al heel netjes dat ze een klant 20 euro willen compenseren. Maar ziggo de hand in eigen boezem, je bedoelt de gebruiker moet de hand in eigen boezem steken |:( . Wordt echt steeds gekker.

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
Dit is niet anders bij andere providers. T-mobile rekent nog hogere prijzen buiten de bundel zelfs zover ik weet. Als je geen sms hebt gehad en ziggo geeft ook inderdaad aan dat dit zo is, dan moet je inderdaad een klacht indienen en blijven "zeuren" noem ik het maar. Dan wordt er echt wel meer gecompenseerd. Bij t-mobile bij mijn schoonvader hetzelfde overkomen en toen hebben ze de hele overschrijding kwijt gescholden. Ook geen sms gehad toen en een beetje voet bij stuk houden leverde resultaat.

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:22

B4tman_DH

To the Bat.....

Sandyman538 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:13:
[...]

Echt nogmaals, totale onzin. Zij hebben een panklaar product wat aan duidelijk he-le-maal niets te wensen overlaat. Dat jij al je vertrouwen in een sms steekt die wel of niet verzonden wordt is natuurlijk onzin. Ik vind het echt al heel netjes dat ze een klant 20 euro willen compenseren. Maar ziggo de hand in eigen boezem, je bedoelt de gebruiker moet de hand in eigen boezem steken |:( . Wordt echt steeds gekker.
Op diverse plaatsen in de communicatie geven ze aan dat je nooit onverwachtse kosten krijgt omdat je per sms gewaarschuwd wordt. Als dat dan niet gebeurt.... :X

• shenr
Sandyman538 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:13:
[...]
Ik begrijp echt niet dat je zo kan denken. De consument moet gewoon hier beschermd worden. Er is geen sms gestuurd en we hebben het over 700 MB, welke als het wel in je bundel is 10€, maar buiten je bundel 70€! Als er wel een sms verstuurd wordt dan is het inderdaad je eigen schuld. Wordt er geen sms verstuurd dan mag je aan de kant van de leverancier toch een compensatie verwachten. Zelfs bij roaming is er een limiet van €60,50 om de consument te beschermen, dat zoiets in NL niet hoeft is natuurlijk compleet belachelijk. Zou gewoon standaard moeten zijn en alleen uit eigen initiatief op te heffen moeten zijn. Maar dat wil de provider natuurlijk niet, want dan lopen ze dit soort belachelijke inkomsten mis.

Blijf jij maar lekker de providers spekken, ik blijf wel protesteren als ik in mijn recht ben ;-)

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

shenr schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:21:
[...]

Ik begrijp echt niet dat je zo kan denken.
Ik begrijp niet dat alle consumenten tegenwoordig aan het handje gehouden moeten worden als ze niet met abonnementen om kunnen gaan. Ik check toch wel 1x per week mijn tot dan toe verbruikte data (of op de ziggo site of op mijn eigen telefoon die het bijhoudt). Ik neem daarin dus een eigen verantwoordelijkheid dat ik niet teveel gebruik, omdat ik weet dat ik grof ga betalen als ik over de 1Gb ga. Dat je dan maar blind vertrouwd op een sms vind ik zorgelijk. Ziggo erkent (zoals ik het lees) het niet versturen van de sms en biedt een compensatie aan van 20 euro. Zie het als een wijze les. Hou gewoon je eigen gebruik in de gaten.
Wordt er geen sms verstuurd dan mag je aan de kant van de leverancier toch een compensatie verwachten.
En die bieden ze toch?
Zelfs bij roaming is er een limiet van €60,50 om de consument te beschermen, dat zoiets in NL niet hoeft is natuurlijk compleet belachelijk. Zou gewoon standaard moeten zijn en alleen uit eigen initiatief op te heffen moeten zijn. Maar dat wil de provider natuurlijk niet, want dan lopen ze dit soort belachelijke inkomsten mis.
Omdat er in het buitenland echt totaal andere tarieven gelden waar je richten een x-aantal euro per Mb gaat, vind ik wel een verschil dan gewoon een lokaal tarief van 0,1 euro per Mb.
Blijf jij maar lekker de providers spekken, ik blijf wel protesteren als ik in mijn recht ben ;-)
Dacht je dat ik in het verleden niet tegen zulke zaken aangelopen was? Ik noemde dat een wijze les. Telefoonrekeningen van 400 euro en zo als kereltje van 17. Shit happens, ik heb het gebruikt, ik heb gebeld, ik ga betalen. Dat je hier en daar een stuk bescherming geniet als consument is prima, maar om ziggo weg te zetten als een belachelijke provider 'en dat we zo geen zaken doen' is natuurlijk onzin. Pak je eigen verantwoordelijkheid eens, voordat we met zijn allen achter de USA aanlopen waarbij alle inwoners bij het handje genomen moeten worden omdat er anders rechtzaken aangespannen worden omdat iemand toch niet kon weten dat je freaking je hond niet kan drogen in de magnetron...

• shenr
Sandyman538 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:42:
[...]
Dat je hier en daar een stuk bescherming geniet als consument is prima, maar om ziggo weg te zetten als een belachelijke provider 'en dat we zo geen zaken doen' is natuurlijk onzin.
Daar ben ik het totaal mee eens. Maar om dan maar helemaal niks te doen en maar alles te betalen ben ik het niet mee eens.

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

shenr schreef op woensdag 24 september 2014 @ 11:30:
[...]

Daar ben ik het totaal mee eens. Maar om dan maar helemaal niks te doen en maar alles te betalen ben ik het niet mee eens.
Dan denk ik dat we uiteindelijk redelijk op 1 lijn liggen :P

• jongetje
Ik snap niet waarom jij Ziggo zo verdedigd. Op hun eigen pagina: https://www.ziggo.nl/mobiel/heel-veel staat met koeienletters:
Waarschuwings-sms over uw tegoed

Om onverwacht hoge rekeningen te voorkomen krijgt u van ons een sms bij 80% verbruik en een tweede bij 100%.
Als ziggo allebei die SMS berichten niet stuurt dan zou het mij verbazen als ze de buitenbundel kosten niet gewoon vergoeden. Ze adverteren met die functionaliteit, de gebruiker moet er dus vanuit gaan dat die SMS-jes worden verstuurd. Zo niet, dan is Ziggo in gebreke gebleven.

Ik ga er persoonlijk dus ook vanuit dat ik die SMS krijg en check niet elke week mijn data omdat ik er normaal gewoon binnen blijf. Dit geldt ook voor mijn schoonouders, die gaan niet elke week hun data checken. Die gaan uit van de SMS die ze zouden moeten krijgen.

[ Voor 22% gewijzigd door jongetje op 24-09-2014 12:52 ]

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Door 20€ te vergoeden lijkt Ziggo ook een beetje toe te geven dat die SMSen niet zijn aangekomen. Dat zou natuurlijk kunnen, je hebt niet altijd perfect bereik enz. Daarnaast vind ik wel dat JIJ en JIJ ALLEEN verantwoordelijk is voor het overschrijden van je bundel.
IK ben ook daarvoor verantwoordelijk, ik hou het dan ook goed in het oog om niet over de bundel te gaan.En niet één keer per week. Android heeft daar standaard, zonder extra installaties en kosten, goede ingebouwde tools voor.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

jongetje schreef op woensdag 24 september 2014 @ 12:50:
Ik snap niet waarom jij Ziggo zo verdedigd. Op hun eigen pagina: https://www.ziggo.nl/mobiel/heel-veel staat met koeienletters:
Ik verdedig ziggo niet, maar de maatschappij die naar de tering gaat van mensen die overal bij het handje gehouden moeten worden. Grow a pair en neem je verantwoordelijkheid. Altijd dat wijzende vingertje, dat is waar ik tegen ageer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik wil me er niet teveel in mengen, maar je kijkt toch minimaal eens per week op Mijn Ziggo Mobiel, ook voor je belstatus?

Ik vind het ronduit dom dat je daar pas op een factuur achter komt en dan vertrouwt op een sms'je. Een techniek die nog wel eens te wensen over laat. Als het hier om een puber gaat kan ik het me nog enigszins voorstellen, maar volgens mij is dat niet het geval.

Dat Ziggo dan 20 euro wil vergoeden (zo'n 30%) lijkt me toch al heel coulant. Zij een derde, jij twee derde).

Pieperts op deze wereld hoor.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watchmano
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-05 20:38
Hallo,

Heb nu ongeveer 5 maanden ziggo mobile. Nooit problemen mee gehad behalve dat de internet soms aardig traag kan zijn.

Nu ongeveer een uur geleden viel me 3g weg als gevolg dat ik geen internet meer heb, bellen en gebeld worden kan nog wel. Hier mijn instellingen:

HTC radar (windows Phone 7.8)
Als actief netwerk geeft hij ziggo aan
Roaming niet toestaan
Hoogste verbindingssnelheid 3g
Netwerkselectie automatisch
Apn: ziggo.dataxs.mobi (de rest van de velden leeg)

Heb de klantenservice gebeld ik ben niet geblokkeerd in hun systeem en alles zou moeten doen. heb ook altijd netjes de rekening betaald. In een lg optimus 3d android 2.3 doet hij het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 09:26
Watchmano schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:42:
Hallo,

Heb nu ongeveer 5 maanden ziggo mobile. Nooit problemen mee gehad behalve dat de internet soms aardig traag kan zijn.

Nu ongeveer een uur geleden viel me 3g weg als gevolg dat ik geen internet meer heb, bellen en gebeld worden kan nog wel. Hier mijn instellingen:

HTC radar (windows Phone 7.8)
Als actief netwerk geeft hij ziggo aan
Roaming niet toestaan
Hoogste verbindingssnelheid 3g
Netwerkselectie automatisch
Apn: ziggo.dataxs.mobi (de rest van de velden leeg)

Heb de klantenservice gebeld ik ben niet geblokkeerd in hun systeem en alles zou moeten doen. heb ook altijd netjes de rekening betaald. In een lg optimus 3d android 2.3 doet hij het ook niet.
Woon je in Enschede?

Vodafone heeft nu een storing en ik heb ook ziggo en ik heb ook problemen met alles ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watchmano
MarkoAlmelo schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:48:
[...]

Woon je in Enschede?

Vodafone heeft nu een storing en ik heb ook ziggo en ik heb ook problemen met alles ;)
Nee zo een 70 km verderop Zwolle

Ik heb de medewerker nog gevraagd zijn er storingen in de buurt. Hij zei dat ik de eerste ben met dit probleem vandaag.

[ Voor 18% gewijzigd door Watchmano op 07-10-2014 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDarkForce
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 19:08
Ik heb ook zoiets. Ik heb sinds vanmiddag (weet niet precies hoelaat) geen internet toegang meer. Ik heb daarentegen nog wel een dataverbinding (3g/h/h+) en whatsapp werkt. Andere apps (bijv nos app) krijg ik ook geen verbinding.

Regio Amsterdam vanmiddag en nu in Castricum nog steeds hetzelfde :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:45
DDarkForce schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 18:22:
Ik heb ook zoiets. Ik heb sinds vanmiddag (weet niet precies hoelaat) geen internet toegang meer. Ik heb daarentegen nog wel een dataverbinding (3g/h/h+) en whatsapp werkt. Andere apps (bijv nos app) krijg ik ook geen verbinding.

Had ik gisteren ook rond 18:00 in regio adam en den haag en alles wat er tussen zit....
Nu overigens nergens last van.

[ Voor 3% gewijzigd door exi22 op 08-10-2014 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDarkForce
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 19:08
Ik heb ook sinds vanmorgen geen problemen.

Wel valt me, in het algemeen, het bereik erg tegen van ziggo mobiel. Ik kom van t-mobile dus dacht ziggo via het vodafone netwerk moet prima gaan (ik had voor t-mobile vodafone, wat prima was) Het lijkt echter wel alsof ze antennes omzetten naar 4G in plaats van 4G additioneel toevoegen bovenop 3G. Ik woon op een plek waar er bijna naast een vodafone 4G antenne moet staan maar heb er belabberd bereik met 3G..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watchmano
Bij mij deed hij het gisteren rond 18:00 weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 22:14

DyStiC

'Atta way, baby!

exi22 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:39:
NU een klein maandje op ziggo mobiel en hiervoor had ik simyo. Hier in Den Haag heb ik veel beter bereik en de bel kwaliteit is in mijn ogen beter dan simyo.
Ze gebruiken toch beide gewoon het KPN netwerk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Laatst online: 23-09 12:49
DyStiC schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:31:
[...]

Ze gebruiken toch beide gewoon het KPN netwerk :?
Ziggo is Vodafone netwerk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:17

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

DDarkForce schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 18:22:

Ik had hetzelfde probleem en kwam er achter dat ik wel een IP adres kreeg, maar dat DNS requests niet geresolved werden (All hail bash :) ). Ik vermoed dat er een DNS probleempje was :)

Het is wel al de tweede keer dat ik een lange tijd achter elkaar geen data verbinding had (eerste keer was geen 3g). Helaas was er tijdens beide keren geen informatie te vinden over storingen op het Internet o.i.d.

Voor de rest ben ik echt zeer tevreden over Ziggo Mobiel. Het is goedkoop en werkt als een tierelier. Ik ben alleen benieuwd wat de Roadmap is. Wanneer komen ze met nieuwe diensten (buitenland bundels?) en/of 4g enz.

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Aiaiai Ziggo is hier niet meer te ontvangen binnenkort, dan is het byebye Ziggo Mobiel denk ik. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
MarkoAlmelo schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:05:
Aiaiai Ziggo is hier niet meer te ontvangen binnenkort, dan is het byebye Ziggo Mobiel denk ik. :'(
Ik zag het, rare jongens.....
Misschien kan je ziggo mobiel wel houden, maar prijstechnisch is het dan niet erg interessant meer te noemen geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
mhulsegge schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:17:
[...]

Ik zag het, rare jongens.....
Misschien kan je ziggo mobiel wel houden, maar prijstechnisch is het dan niet erg interessant meer te noemen geloof ik
25 euro per maand voor 300 belminuten + 1gb data dat gaat m voor mij niet worden.
15 euries is wel interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-09 21:44
Iemand enig idee hoe ik die irritante gemist oproep/voicemail SMS uit kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:01
SmooK schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 16:44:
Iemand enig idee hoe ik die irritante gemist oproep/voicemail SMS uit kan zetten?
Bij Vodafone moet je dat doen via MyVodafone op internet, wellicht hier ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ik heb online mijn voicemail uitgezet. Kwestie van 1 radio button veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-09 21:44
Ik wil de voicemail niet uit zetten. De gemiste oproep SMS wel en deze kan ik niet vinden online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:40
SmooK schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 09:24:
Ik wil de voicemail niet uit zetten. De gemiste oproep SMS wel en deze kan ik niet vinden online.
Het zou me niks verbazen als dat niet afzonderlijk kan, bij T-Mobile zijn deze twee zaken ook aan elkaar gekoppeld en je kunt niet alleen de notificatie uitzetten.

Er staat ook niks over in de FAQ op de ziggo site. Vraag het anders voor de zekerheid even aan de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb op dit moment een oud Ben abo met nog onbeperkte datalimiet voor 13 euro per maand. Hierover ben ik alleen niet helemaal tevreden. Heb regelmatig op drukke plekken dat ik zo goed als geen internet heb, terwijl anderen met andere abo's wel gewoon kunnen internetten. Of het Ben is die mij probeert te treiteren door mijn onbeperkte abo de laagste prio te geven op het netwerk (met als doel dat ik het voor hen ongunstige onbeperkte abonnement beeindig) laat ik maar even in het midden....

Daarom overweeg ik het Ziggo Mobiel abo van 15 euro per maand met 1000MB data. Volgens mijn verbruiksgegevens gebruik ik nl. zo'n 400MB per maand, dus het abo van 7,50 valt af.

Kan iemand mij nog advies geven of het verstandig is (of juist niet?) om van Ben over te stappen naar Ziggo? Waar ik dus op inlever is mijn onbeperkte databundel (maar 1000MB van ziggo is ook zat) en ik hoop te bereiken dat het internet beter wordt op drukke plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
Palomar schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:22:
Ik heb op dit moment een oud Ben abo met nog onbeperkte datalimiet voor 13 euro per maand. Hierover ben ik alleen niet helemaal tevreden. Heb regelmatig op drukke plekken dat ik zo goed als geen internet heb, terwijl anderen met andere abo's wel gewoon kunnen internetten. Of het Ben is die mij probeert te treiteren door mijn onbeperkte abo de laagste prio te geven op het netwerk (met als doel dat ik het voor hen ongunstige onbeperkte abonnement beeindig) laat ik maar even in het midden....

Daarom overweeg ik het Ziggo Mobiel abo van 15 euro per maand met 1000MB data. Volgens mijn verbruiksgegevens gebruik ik nl. zo'n 400MB per maand, dus het abo van 7,50 valt af.

Kan iemand mij nog advies geven of het verstandig is (of juist niet?) om van Ben over te stappen naar Ziggo? Waar ik dus op inlever is mijn onbeperkte databundel (maar 1000MB van ziggo is ook zat) en ik hoop te bereiken dat het internet beter wordt op drukke plaatsen.
Op zich klinkt je huidige abbo wel interessant.
Ik was van T-Mobile naar ziggo gegaan.
Voornamelijk vanwege bereik.
Echter, met Ziggo heb ik thuis zo goed als geen bereik. Hoewel de dekkingskaart van vodafone aangeeft dat ik hier geweldig goed bereik moet hebben.
Dus ik ga weer terug.
Tevens, zolang je bij een virtuele provider zit, kan je jou problemen bij drukte blijven tegenkomen, hoewel dit nooit officieel bevestigd zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:45
Internet is vandaag echt super traag merk ik. Hebben hier meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Merk er zelf weinig van.
Wat ik wel merk is dat je best veel moet bij betalen als je over je data bundel heen gaat.
Ik zat laatst maar 111,50 mb er overheen en kon zoon 8.75 bij betalen. Als ik merk dat dit vaker voorkomt bij mij, dan zit ik toch er sterk aan te denken om over te stappen.

Bij hollandsnieuwe had ik hier zelden last van, als je daar er overheen zat snoepte die het eerst van je resterende bel/sms tegoed af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chuckygetslucky
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-08 22:25
Beste allemaal,
Zojuist heb ik mn ziggo-simkaart geactiveerd in mn Galaxy S3.
Internet ingesteld en gaan met die banaan... Nu kom ik er echter achter dat wanneer ik geconnected ben met de wifi (router staat in dezelfde kamer) de 3G toch actief blijft. (springt telkens aan en uit maar is overwegend tegelijkertijd met de wifi actief).
Mijn vriendin heeft hetzelfde toestel, ook sim-only van ziggo, zelfde instellingen en als bij haar de WIFI aanstaat dan springt de 3g uit en blijft uit tot ze de wifi uitzet.

Heb een poging gedaan om dit voor te leggen bij Ziggo. Mevrouw van de servicedesk was duidelijk niet in de 'mood' om mee te denken, kreeg suggesties dat het signaal van de wifi te zwak zou zijn enz enz.. uiteindelijk moest ik maar contact opnemen met de leverancier van mn toestel want daar weten ze niets van omdat ze geen toestellen verkopen... (dit terwijl ze ook gewoon toestellen leveren |:( )
Mevrouw gaf wel aan dat op t moment dat ik een 3g tekentje in mn scherm heb ik toch wel via de bundel aan het internetten ben.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:22
Zou een reset doen van je toestel. Wel eerst een back-up maken van je gegevens.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
Wissel de kaart met het toestel van je vriendin, dan weet je of het aan de kaart of aan de toestel ligt. Ik vermoed dat het een bug in je telefoon is. Een toestel reset zou het inderdaad kunnen verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
Iemand ervaring met ziggo mobiel in regio enschede? Ik heb het abonnement sinds gisteren en ben al 30 cent buiten mijn bundel vanwege SMS'en naar het buitenland... Dit terwijl ik 0 SMS'jes heb verstuurd en zelfs niet eens gebeld heb, laat staan naar het buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-09 13:03
Ja, ik woon in Enschede. Nog nooit problemen mee gehad ? Zit je toevallig op een Duits netwerk ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
MEN-O schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 20:09:
Ja, ik woon in Enschede. Nog nooit problemen mee gehad ? Zit je toevallig op een Duits netwerk ofzo ?
Volgen Ziggo wordt er bij de activatie van de simkaart een SMS verstuurd naar Apple, het buitenland dus.
Vond het wel een beetje vreemd dat ik daar niet even over geïnformeerd was.
Hoe zijn verder je ervaringen? Ik kan nog niet zeggen dat ik onder de indruk ben van de internetsnelheden.

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-09 13:03
Eerlijk gezegd merk ik helemaal niets van mijn overstap van Vodafone, Ook internetsnelheid is in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06 19:38

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

Ik lees veel tegenstrijdige berichten voor Ziggo Mobiel.

Zoals ik inmiddels bij verschillende fora heb gecontroleerd, heb ik het idee, dat het zo'n 30% redelijk/goed is en 70% minder/drama. Woon zelf in de regio Twente. Verstandige keuze om over te stappen van T-Mobile naar Ziggo, of gewoon blijven bij T-Mobile ?

FiXxXeR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Werkt prima hier in Limburg, nog nooit problemen gehad zover. Geen idee over jouw regio, maar als Vodafone daar prima is, is Ziggo dat ook.

[ Voor 39% gewijzigd door tcviper op 10-03-2015 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-09 13:21

Luukwa

o/

Zit ook bij Ziggo mobiel al een tijdje, geen last meer gehad.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mijn contract bij T-Mobile loopt in augustus af, en dan stap ik na 13 jaar over naar sim-only, in dit geval neig ik het meest naar Ziggo Mobiel voor 15/Eur maand. Nu betaal ik 25 per maand voor 1GB dataverkeer, geen belminuten (destijds niet goed opgelet bij afsluiten..). Ik bel een minuut of 30 max. per maand, SMS een keer of 5 en dataverkeer schommelt tussen de 200 en 500MB.

Scheelt toch weer 10/15 Euro per maand en krijg er meer voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:17

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Dan zou je zelfs kunnen overwegen om het abbo van 7,50 EUR per maand te nemen...

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tcviper schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 23:22:
Werkt prima hier in Limburg, nog nooit problemen gehad zover. Geen idee over jouw regio, maar als Vodafone daar prima is, is Ziggo dat ook.
Ik ben deze maand overgestapt van Vodafone naar Ziggo en het werkt helaas beduidend minder. Ik woon ook in Limburg en de ontvangst in de woonkamer is zeer wisselend. De ene keer vol bereik en dan weer 1 a 2 streepje. Dat merk je ook met bellen.

Daarnaast krijgt het 3g netwerk bij mij thuis vaak voorrang op wifi. Als ik bij mijn ouders op bezoek ben kom ik helemaal niet meer op wifi aangezien hij telkens weer terugspringt naar 3g. Dit opgelost door mobiel internet uit te zetten maar blijft vervelend.

Wat ook opvalt: als ik WhatsApp met T-Mobile klanten zit er een vertraging in het ontvangen van elkaars berichten.

Het werkt dus wel maar niet naar tevredenheid . Ik gebruik hetzelfde toestel als welke ik bij Vodafone had en merkte de verschillen meteen bij het omzetten. Ik heb dan ook echt het idee dat Ziggo op een B netwerk van Vodafone zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 00:42:
[...]
Daarnaast krijgt het 3g netwerk bij mij thuis vaak voorrang op wifi. Als ik bij mijn ouders op bezoek ben kom ik helemaal niet meer op wifi aangezien hij telkens weer terugspringt naar 3g. Dit opgelost door mobiel internet uit te zetten maar blijft vervelend.
Dit kan niet aan Ziggo liggen. Je hebt of WiFi of 3G. Als je WiFi wegvalt, dan ligt het aan je telefoon of je WiFi in huis.
Wat ook opvalt: als ik WhatsApp met T-Mobile klanten zit er een vertraging in het ontvangen van elkaars berichten.
Dit kan absoluut niet te maken hebben met Ziggo of welke provider dan ook. Whatsapp maakt namelijk enkel gebruik van internet, of je nou WiFi of 3G of wat dan ook hebt.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 00:42:
[...]

Ik ben deze maand overgestapt van Vodafone naar Ziggo en het werkt helaas beduidend minder. Ik woon ook in Limburg en de ontvangst in de woonkamer is zeer wisselend. De ene keer vol bereik en dan weer 1 a 2 streepje. Dat merk je ook met bellen.

Het werkt dus wel maar niet naar tevredenheid . Ik gebruik hetzelfde toestel als welke ik bij Vodafone had en merkte de verschillen meteen bij het omzetten. Ik heb dan ook echt het idee dat Ziggo op een B netwerk van Vodafone zit.
Dat is het dus niet, paar vrienden van mij werken bij Vodafone en bevestigen dit dus ook het is exact hetzelfde netwerk dus het kan eigenlijk niet dat je met Ziggo dan opeens op exact dezelfde plek geen/minder bereik hebt. En ik zou niet weten wat Wifi met 3g te maken heeft? Dit ligt denk ik eerder aan je telefoon.

[ Voor 3% gewijzigd door tcviper op 25-03-2015 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:06
tcviper schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:54:
[...]

Dat is het dus niet, paar vrienden van mij werken bij Vodafone en bevestigen dit dus ook het is exact hetzelfde netwerk dus het kan eigenlijk niet dat je met Ziggo dan opeens op exact dezelfde plek geen/minder bereik hebt. En ik zou niet weten wat Wifi met 3g te maken heeft? Dit ligt denk ik eerder aan je telefoon.
Ziggo heeft een eigen core netwerk. Ze gebruiken alleen het Access netwerk van Vodafone (Alles achter de BSC/RNC is van Ziggo). Je zou geen signaal verschil mogen merken, maar je kunt wel eventuele core gerelateerde klachten ervaren die een Vodafone klant niet ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SafariFlow schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:04:
[...]

Ziggo heeft een eigen core netwerk. Ze gebruiken alleen het Access netwerk van Vodafone (Alles achter de BSC/RNC is van Ziggo). Je zou geen signaal verschil mogen merken, maar je kunt wel eventuele core gerelateerde klachten ervaren die een Vodafone klant niet ervaart.
Ziggo gebruikt geen eigen core netwerk voor hun mobiele dienst. Ze maken hier gebruik van het netwerk van Teleena (hetzelfde netwerk als Hollandsnieuwe). Het mobiele gedeelte is van Vodafone.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2015 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 12:42:
[...]

Ziggo gebruikt geen eigen core netwerk voor hun mobiele dienst. Ze maken hier gebruik van het netwerk van Teleena (hetzelfde netwerk als Hollandsnieuwe). Het mobiele gedeelte is van Vodafone.
Nope, Ziggo heeft een eigen core netwerk en maakt geen gebruik van Teleena, zoals HN en UPC. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SafariFlow schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 12:51:
[...]

Nope, Ziggo heeft een eigen core netwerk en maakt geen gebruik van Teleena, zoals HN en UPC. ;)
Wat is je bron? Op de website van Teleena staat namelijk duidelijk Ziggo vermeld, en alle nummers die Ziggo Mobiel uitlevert staan bij de ACM geregistreerd op naam van Teleena.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 12:55:
[...]

Wat is je bron? Op de website van Teleena staat namelijk duidelijk Ziggo vermeld, en alle nummers die Ziggo Mobiel uitlevert staan bij de ACM geregistreerd op naam van Teleena.
Het kan zijn dat ze het billingstukje gebruiken van Teleena, maar ze hebben een eigen HLR, GGSN, SMSC etc...

Bij de ACM staat de Ziggo nummerreeks netjes onder Ziggo BV geregistreerd. 06865....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swerfer schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 07:03:
[...]

Dit kan niet aan Ziggo liggen. Je hebt of WiFi of 3G. Als je WiFi wegvalt, dan ligt het aan je telefoon of je WiFi in huis.
Mijn WiFi thuis is sowieso slecht, ook voordat ik Ziggo mobiel nam. Deze neem ik ook af van Ziggo icm een Cisco kastje. Ik heb ieder half uur wel een moment waarop de verbinding een minuut wegvalt. Dit zowel op mijn pc, tablet en smartphone. De mogelijkheden om dat te verbeteren zijn bijna uitgeput. Ik kan nog proberen om met mijn andere portiek bewoners de kanalen op elkaar af te stemmen of betere hardware aanschaffen maar daarna houdt het verder wel op.

Het zou natuurlijk kunnen dat ook plotseling mijn smartphone niet meer goed werkt. Echter vielen mij de problemen gelijk op nadat ik van netwerk ben verwisseld. De instellingen heb ik via een Ziggo app hier op tweakers geïnstalleerd. Elders heb ik hier ook problemen mee dus het probleem moet wel bij Ziggo of mijn smartphone liggen. Misschien werken beide afzonderlijk wel goed maar gaat het niet samen.
[...][/quote]
tcviper schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:54:
[...]

Het bereik is absoluut slechter. Dit was ook het allereerste wat mij opvalt nadat ik van simkaart wisselde. Als het probleem bij mijn telefoon ligt dat moet het euvel ontstaan zijn in dezelfde minuut als toen ik mijn simkaart verwisselde. Het kan, maar het is niet heel waarschijnlijk.
SafariFlow schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:04:
[...]

Wat zijn Core gerelateerde klachten?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2015 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
Bijvoorbeeld:

Niet kunnen registreren op het netwerk

Voice - Totaal niet kunnen bellen, niet kunnen bellen naar een specifiek nummer of nummerreeks

Data - Geen datasessie kunnen opzetten (PDP context), Datasessies die verbroken worden, trage data verbinding

Het zijn issues die zo goed als altijd locatie onafhankelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:46:
[...]
Mijn WiFi thuis is sowieso slecht, ook voordat ik Ziggo mobiel nam. Deze neem ik ook af van Ziggo icm een Cisco kastje. Ik heb ieder half uur wel een moment waarop de verbinding een minuut wegvalt. Dit zowel op mijn pc, tablet en smartphone. De mogelijkheden om dat te verbeteren zijn bijna uitgeput. Ik kan nog proberen om met mijn andere portiek bewoners de kanalen op elkaar af te stemmen of betere hardware aanschaffen maar daarna houdt het verder wel op.

Het zou natuurlijk kunnen dat ook plotseling mijn smartphone niet meer goed werkt. Echter vielen mij de problemen gelijk op nadat ik van netwerk ben verwisseld. De instellingen heb ik via een Ziggo app hier op tweakers geïnstalleerd. Elders heb ik hier ook problemen mee dus het probleem moet wel bij Ziggo of mijn smartphone liggen. Misschien werken beide afzonderlijk wel goed maar gaat het niet samen.
[...][/quote]

[...]

Het bereik is absoluut slechter. Dit was ook het allereerste wat mij opvalt nadat ik van simkaart wisselde. Als het probleem bij mijn telefoon ligt dat moet het euvel ontstaan zijn in dezelfde minuut als toen ik mijn simkaart verwisselde. Het kan, maar het is niet heel waarschijnlijk.
Welke telefoon is dat? Want mijn Xperia Z3 compact en iPhone 6 werken prima in Sittard (LB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:46:
[...]
Mijn WiFi thuis is sowieso slecht, ook voordat ik Ziggo mobiel nam. Deze neem ik ook af van Ziggo icm een Cisco kastje.
Daar ga je. Het cisco kastje van ziggo staat bekend als enorm slecht qua wifi. Beste tip daarvoor is je cisco kastje in bridge laten zetten en zelf een goede router kopen met goede wifi kwaliteit. Gaat een beetje buiten de scope van dit topic, kijk anders eens in het ziggo topic op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SafariFlow schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:11:
Bijvoorbeeld:

Niet kunnen registreren op het netwerk

Voice - Totaal niet kunnen bellen, niet kunnen bellen naar een specifiek nummer of nummerreeks

Data - Geen datasessie kunnen opzetten (PDP context), Datasessies die verbroken worden, trage data verbinding

Het zijn issues die zo goed als altijd locatie onafhankelijk zijn.
Ok. Ik kan ze niet echt linken met mijn klachten. Data verkeer lijkt wel trager, ik heb dit echter bij Vodafone nooit gemeten dus misschien is het verbeelding.
Het mindere telefoonsignaal is zeker geen verbeelding.
tcviper schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:49:
[...]

Welke telefoon is dat? Want mijn Xperia Z3 compact en iPhone 6 werken prima in Sittard (LB).
IPhone 4. In Venlo.
Sandyman538 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:14:
[...]

Daar ga je. Het cisco kastje van ziggo staat bekend als enorm slecht qua wifi. Beste tip daarvoor is je cisco kastje in bridge laten zetten en zelf een goede router kopen met goede wifi kwaliteit. Gaat een beetje buiten de scope van dit topic, kijk anders eens in het ziggo topic op tweakers.
Ok thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een factuur gehad van Ziggo mobiel en 130 euro reden dataverbruik. Mijn vrouw heeft vorige maand een nieuwe telefoon gekregen en heeft natuurlijk volop gebruik gemaakt van het internet. Een abonnement bij ziggo behouden omdat wij het niet nodig achten dit te veranderen.

Fout dus met deze telefoon wordt veel meer data verbruikt en dus komt ze over haar verbruik heen 0,10 euro per MB. Voor iets meer dan 1 gb betalen wij dus i.p.v. 15 euro die maand 130 euro en ook deze maand zitten we al op 144,- euro. Of terwijl lekker zo'n abonnement vooral als je er geen verstand van heb. Ik betaal overigens zelf 4 euro voor 2 gb bij mijn abonnement. Waar je vanuit mag gaan is dan ook dat ze het dataverkeer stil leggen maar nee Ziggo brengt je gewoon op kosten. Wat europees per wet verboden is. Is in Nederland zelf niet verboden. Volgens mij beschermt bijna elke provider inmiddels zijn klant behalve Ziggo. Die ziet dit als bron van inkomsten!!!!!

Klantenservice gebeld en dan denk je zij zien wel dat dit een misverstand is. Klopt ze zeggen allemaal dit slaat nergens op maar wij mogen niets doen met de factuur. DIT IS HET ZIGGO BELEID!!!! Of terwijl mensen geld afpakken die geen verstand hebben van dataverkeer en nieuwe telefoons. Elke provider ziet dit in behalve ZIggo die maakt hier dankbaar gebruik van.

8)7 8)7 8)7

JAMMER DAT ZO'N MEGABEDRIJF DIT SOORT ONVREDE NODIG HEEFT!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 21:10
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:24:
Zojuist een factuur gehad van Ziggo mobiel en 130 euro reden dataverbruik. Mijn vrouw heeft vorige maand een nieuwe telefoon gekregen en heeft natuurlijk volop gebruik gemaakt van het internet. Een abonnement bij ziggo behouden omdat wij het niet nodig achten dit te veranderen.

Fout dus met deze telefoon wordt veel meer data verbruikt en dus komt ze over haar verbruik heen 0,10 euro per MB. Voor iets meer dan 1 gb betalen wij dus i.p.v. 15 euro die maand 130 euro en ook deze maand zitten we al op 144,- euro. Of terwijl lekker zo'n abonnement vooral als je er geen verstand van heb. Ik betaal overigens zelf 4 euro voor 2 gb bij mijn abonnement. Waar je vanuit mag gaan is dan ook dat ze het dataverkeer stil leggen maar nee Ziggo brengt je gewoon op kosten. Wat europees per wet verboden is. Is in Nederland zelf niet verboden. Volgens mij beschermt bijna elke provider inmiddels zijn klant behalve Ziggo. Die ziet dit als bron van inkomsten!!!!!

Klantenservice gebeld en dan denk je zij zien wel dat dit een misverstand is. Klopt ze zeggen allemaal dit slaat nergens op maar wij mogen niets doen met de factuur. DIT IS HET ZIGGO BELEID!!!! Of terwijl mensen geld afpakken die geen verstand hebben van dataverkeer en nieuwe telefoons. Elke provider ziet dit in behalve ZIggo die maakt hier dankbaar gebruik van.

8)7 8)7 8)7

Je kunt ook overdrijven hoor.
Je zegt zelf al dat je (of partner) geen verstand heeft van dataverkeerd en telefoons, en toch gebruik je het en vind je het gek dat Ziggo je hiervoor aanslaat..
Zou mooi zijn, ergens geen verstand van hebben, maar toch gebruik van maken, en achteraf de rekening niet betalen. :|

Natuurlijk bestaat er zoiets als coulance of waarschuwingen bij bereiken van de limiet, maar jou reactie vind ik zeer overtrokken, zelfs een flame richting Ziggo Mobiel.
|:(

[ Voor 3% gewijzigd door Hoyden op 27-03-2015 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Dus omdat jij meer data verkeer gebruikt en daar de rekening van krijgt, vind je dat Ziggo hier een fout maakt? Sowieso kun je toch bij mijn Ziggo mobiel instellen wat je wilt en wat aan en uit mag? Als je een abonnement ergens afsluit lijkt het mij normaal dat je ook even alles doorleest, dat heeft niks met verstand daarvan te maken, dat is vrij normale logica :)

[ Voor 5% gewijzigd door tcviper op 27-03-2015 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

8)7 8)7 8)7

Je vrouw eens leren hoe met data om te gaan (sowieso, meer dan 1GB per maand??) en in d'r telefoon instellen dat hij waarschuwt bij pak 'm beet 750MB. Je hebt een contract voor 1GB, alles daarboven is afrekenen. Staat duidelijk vermeld. Dat jij/zij/jullie niet opletten is niet het probleem van Ziggo.

Lik je wonden, lees een boek over zelfreflectie en betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8)7 8)7 8)7

Je kunt veel over Ziggo zeggen maar het is een van de meest schappelijkste bedrijven van Nederland. Ze stellen zich snel coulant op maar tegen zoveel domheid begin je niets.
Ziggo beschermt zijn klanten trouwens ook, dit kun je gewoon allemaal instellen op https://mobiel.ziggo.nl/Account/LogOn
Gezien het IQ van je vrouw zou ik hier niet te lang mee wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:05

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Naar aanleiding van de openstelling van het Tele2 4G netwerk stond ik van de week te scannen met mijn mobiel in de achtertuin hier in Lelystad en wat zag ik tot mijn verbazing:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/29njwrd.jpg

Ziggo 4G. Ik wist dat ze enkele masten hadden maar dat was alleen in Zwolle, Breda en Oss. Met behulp van 4Gmasten.nl weet ik nu dat ze op 13 april 4 masten hebben aangezet.In Lelystad, Alphen aan den Rijn, Veenendaal en Tjerkgast, allemaal op behoorlijke hoogte(resp 125m, 77m, 88m en 97m) en allemaal op 28,5 dBW. Waarschijnlijk om beter aan de voorwaarden van hun vergunning te voldoen. Met antennes op die hoogte kan je ondanks de hoge frequentie nog een aardig bereik realiseren.

In Zwolle, Breda en Oss zitten ze resp op 59m, 71m en 67m. Ook relatief hoog dus. Lijkt er dus niet op dat ze echt iets willen met hun vergunning maar ze willen het ook niet kwijtraken anders doe je dit niet.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wist niet dat Ziggo eigen masten had/heeft. Heb je een linkje naar de desbetreffende site/artikel?

Ben benieuwd waar die dan staan/hangen op zo'n hoogte.
Gevonden.

Betreffende de mindere ontvangst tov Vodafone zelf. Ik heb dit vaker gehoord, dus er zal wel een kern van waarheid in zitten. Wellicht op drukke plekken, dat VF klanten voorrang krijgen op Ziggo klanten?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2015 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Zat vandaag op de Ziggo site. Hebben ze de abonnementen voor de nieuwe klanten aangepast. Daar krijg je bij het middelste abonnement nu:
300Minuten + 300SMS + 1GB

Terwijl de trouwe klanten 300 Minuten/SMS krijgen en 1GB.

Ik heb Ziggo even een bericht gestuurd om te vragen waarom dit niet gelijk getrokken word voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Je kunt simpelweg overstappen naar het nieuwe abonnement ;)
Kost verder niks extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Laatst online: 23-09 19:58

netblade

Sunrise

Ziggo is stillaan 4G aan het activeren voor klanten volgens Totaaltv, mijn vraag is alleen doen ze dat via Vodafone of gaan ze toch hun eigen vergunning gebruiken. In Alphen a/d Rijn schijnt er een mast geplaatst te zijn maar het netwerk is indoor onvindbaar. Ik zal zo eens buiten bij de oude KPN toren gaan meten, dikke kans dat de antennes daar op geplaatst zijn.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
netblade schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 12:21:
Ziggo is stillaan 4G aan het activeren voor klanten volgens Totaaltv, mijn vraag is alleen doen ze dat via Vodafone of gaan ze toch hun eigen vergunning gebruiken. In Alphen a/d Rijn schijnt er een mast geplaatst te zijn maar het netwerk is indoor onvindbaar. Ik zal zo eens buiten bij de oude KPN toren gaan meten, dikke kans dat de antennes daar op geplaatst zijn.
Loopt via VF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Heeft iemand Window 10 Mobile op zijn telefoon? Ik krijg mobiele data niet werkend in Windows 10 en ik weet zeker dat ik de apn goed heb ingesteld...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
tcviper schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 22:05:
Je kunt simpelweg overstappen naar het nieuwe abonnement ;)
Kost verder niks extra's.
Ik heb even contact gehad. Je kunt overstappen en dat kost niets maar:
- Dan krijg je nieuwe SIM Kaart
- Alle abonnementen onder dit Ziggo hoofd abonnement komen op 1 factuur, niet meer mogelijk verschillende namen en rekeningen op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Vanmiddag ineens mijn dataverbruik met 30% gestegen binnen een half uur en had geen applicaties open staan op mijn iPhone 6 en heb slechts een paar app's gestuurd.

Ik heb normaal een gemiddeld verbruik van ongeveer 500-600mb per maand. Ik heb Ziggo al een e-mail gestuurd, maar verwacht er niet veel van. Ik durf mobiele data nu dus niet meer in te schakelen.

Iemand soortgelijke ervaringen?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

THE_BASE schreef op zondag 17 mei 2015 @ 21:56:
Vanmiddag ineens mijn dataverbruik met 30% gestegen binnen een half uur en had geen applicaties open staan op mijn iPhone 6 en heb slechts een paar app's gestuurd.

Ik heb normaal een gemiddeld verbruik van ongeveer 500-600mb per maand. Ik heb Ziggo al een e-mail gestuurd, maar verwacht er niet veel van. Ik durf mobiele data nu dus niet meer in te schakelen.

Ik neem aan dat je net zoals op android je telefoon bijhoudt waar je verbruik naartoe gaat, welke apps dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
THE_BASE schreef op zondag 17 mei 2015 @ 21:56:

Ik had dit vorige week ook. Een week na het ingaan van de nieuwe maand, had ik volgens de Ziggo Verbruik app al 600mb verbruikt. Android gaf toen 150mb aan. Nog niet de moeite genomen er achter aan te gaan; heb nog wel wat mb's over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Sandyman538 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 23:52:
[...]

Ik neem aan dat je net zoals op android je telefoon bijhoudt waar je verbruik naartoe gaat, welke apps dat doen?
Helaas niet. Hij houdt wel bij hoeveel het verbruik is, de app Dataman. Maar iOS houdt dat niet specifiek bij, tenzij je het zelf elke maand op 0 zet. De enige verbruikers zijn Snapchat, Facebook en Spotta. Die heb ik gisteren zeker niet gebruikt.

Heb nu Ziggo gemaild, maar verwacht er niet veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Ik denk ook eerder dat dit 'probleem' bij jezelf ligt ipv bij Ziggo. Maar vervelend dat je niet kan zien wat elke app doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:05
The_Wireless_Guy schreef op zondag 26 april 2015 @ 13:01:
Naar aanleiding van de openstelling van het Tele2 4G netwerk stond ik van de week te scannen met mijn mobiel in de achtertuin hier in Lelystad en wat zag ik tot mijn verbazing:
[afbeelding]

Ziggo 4G. Ik wist dat ze enkele masten hadden maar dat was alleen in Zwolle, Breda en Oss. Met behulp van 4Gmasten.nl weet ik nu dat ze op 13 april 4 masten hebben aangezet.In Lelystad, Alphen aan den Rijn, Veenendaal en Tjerkgast, allemaal op behoorlijke hoogte(resp 125m, 77m, 88m en 97m) en allemaal op 28,5 dBW. Waarschijnlijk om beter aan de voorwaarden van hun vergunning te voldoen. Met antennes op die hoogte kan je ondanks de hoge frequentie nog een aardig bereik realiseren.

In Zwolle, Breda en Oss zitten ze resp op 59m, 71m en 67m. Ook relatief hoog dus. Lijkt er dus niet op dat ze echt iets willen met hun vergunning maar ze willen het ook niet kwijtraken anders doe je dit niet.
Hun vergunning is heel geschikt voor het aanbieden van internet op afgelegen gebieden (met externe antenne aan het huis). Snelheden tot circa 150 Mbps zijn mogelijk met hun vergunning. Alleen zou ik dan activatie in meer afgelegen gebieden verwachten.

In drukke gebieden zouden ze 4G kunnen gebruiken om minder verkeer via Vodafone te laten gaan. Wel lekker complexe combinatie van zaken.

Waar heb je de locaties gevonden op 4gmasten.nl?

Hier kun je het aanvragen trouwens:
https://mobielbreedband.ziggozakelijk.nl/
(ze zullen wel schrikken als ze ineens een aanvraag krijgen :+)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:05

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Ik heb 4gmasten.nl gemaild en zij hebben het antenneregister doorgeploegd met hun script en vonden zo de 4 nieuwe locaties.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahri
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-02 14:25
jongetje schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 21:29:
Zat vandaag op de Ziggo site. Hebben ze de abonnementen voor de nieuwe klanten aangepast. Daar krijg je bij het middelste abonnement nu:
300Minuten + 300SMS + 1GB

Terwijl de trouwe klanten 300 Minuten/SMS krijgen en 1GB.

Ik heb Ziggo even een bericht gestuurd om te vragen waarom dit niet gelijk getrokken word voor iedereen.
Inderdaad dat hadden ze ook wel mogen doen maar heb uiteindelijk ervoor gekozen om over te stappen naar hun nieuwe bundel die vandaag in is gegaan.

Maar is t normaal dat je telefoon met Ziggo Mobiel standaard in roaming modus staat? Ik had dat bij mn oude Ziggo Mobiel abbo namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-08 13:08
Probeer over te stappen van Ziggo naar T-mobile, maar krijg nu al 2 keer te horen dat nummerbehoud niet mogelijk is. Eerste keer vond T-mobile dat Ziggo niet mijn huidige provider is. Heb toen gebeld. Volgens T-mobile is ziggo geen provider :?

Tweede keer krijg ik de volgende melding: De reden van de afwijzing is dat het ‘huidige mobiele nummer’ dat je hebt opgegeven, niet is gekoppeld aan het door jou opgegeven simkaartnummer. Terwijl die na meerdere keren controleren echt wel klopt.

Iemand ook dergelijke ervaringen? (en liefst oplossing).

Ga T-mobile maar weer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Spannend, ik ben afgelopen maandag ook nummerbehoud aangevraagd van Ziggo Mobiel naar T-Mobile. Ben benieuwd hoe dit dan afloopt... Heb er nog niets van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ik kan enkel bevestigen dat overstappen van Ziggo naar Telfort met nummerbehoud vlekkeloos kan verlopen, dus het probleem lijkt dan eerder bij T-Mobile te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Gretver:
Aanvraag beoordeeld

Je aanvraag is afgewezen, omdat de opgegeven provider niet klopt.
---------------------------
Ik zit bijna 2 jaar bij Ziggo mobiel en dan moet je dus Teleena als provider aangeven en niet Ziggo Mobiel (dat geldt alleen voor de nieuwe klanten). T-Mobile weet dat, alleen als een tussenpersoon het voor je regelt dan gaat dat niet altijd goed. En dan is ook nog het SIMkaart nummer te lang. De laatste cijfers zijn niet van toepassing. Nu opnieuw de aanvraag richting Ziggo gedaan. Dus: vraag voor de zekerheid je SIMkaart nummer op bij Ziggo, scheelt een hoop gedoe.
-----------------------------

Nu begrijp ik waarom ik een nieuwe SIM kaart zou krijgen als ik over zou stappen naar de nieuwe abonnementen.

[ Voor 90% gewijzigd door jongetje op 20-06-2015 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Na een tijdje overwegen besloten KPN Sim Only te nemen. Het feit dat ik en mijn zus het op het adres van onze ouders kunnen zetten gaf de doorslag. Dat een A-merk als KPN voordeliger wordt dan een prijsvechter als Ziggo is vrij bijzonder:

KPN Basis 150 minuten en 500 MB voor 17,50 euro per maand. Met KPN Compleet wordt dit 300 minuten en 1000 MB voor 12,50 euro. Inclusief 4G, buitenlandbundels en een werkende app.

Reden van overstap is de steeds mindere service van Ziggo en mindere mogelijkheden van Ziggo Mobiel. Verder bijna twee jaar tevreden geweest, maar sinds de harmonisatie ellende met Ziggo thuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

THE_BASE schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 08:11:
KPN Basis 150 minuten en 500 MB voor 17,50 euro per maand. Met KPN Compleet wordt dit 300 minuten en 1000 MB voor 12,50 euro. Inclusief 4G, buitenlandbundels en een werkende app.
:?

Is compleet soms ook met vast internet en tv of zo dat je mobiel zo goedkoop krijgt?

[ Voor 16% gewijzigd door Swerfer op 20-06-2015 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Swerfer schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 08:58:
[...]
:?

Is compleet soms ook met vast internet en tv of zo dat je mobiel zo goedkoop krijgt?
Klopt: KPN Compleet zorgt voor verdubbeling van data en minuten en gratis tv-zenders en onderling bellen inclusief 5 euro korting wanneer er meer KPN Mobiel op 1 adres is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Nice, alleen heb ik geen KPN en kan hier dus geen gebruik van maken. Wie weet wat de toekomst brengt als ze gaan samenwerken / fuseren met Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:05
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 07:37:
Ik heb 4gmasten.nl gemaild en zij hebben het antenneregister doorgeploegd met hun script en vonden zo de 4 nieuwe locaties.
Overigens ook goeie kans dat Ziggo wacht op de veiling van de 700 MHz-band. Ze zouden daarmee een 700/2600-netwerk kunnen opbouwen met ongeveer dezelfde technische eigenschappen als dat van Tele2. Of... ze gaan toch samen met Vodafone en gaan de 2600 MHz-frequenties dan aan hen geven. Denk dat het één van die twee dingen gaat worden.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elboo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-08 00:57

Elboo

Ja klopt wel ja...

Het is in het begin al eens in een post aan de orde gekomen.
Gebeld worden en internetten buiten de bundel in het buitenland kan erg duur zijn, zeker buiten de EU.

Onderstaande viel qua totaalbedrag mee, maar stond wel te kijken van de belachelijke hoge kosten.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/462/18908115220_b38e413073_z.jpg

Volgende keer toch alleen voip (wifi) calling, of iets anders regelen.

Risico komt voor uit niet weten wat je doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-09 23:45

Prosperot

Today is a gift...

Ik ga met nummerbehoud naar KPN.. Volgens hun nummerporteer-site beginnen Ziggo Simkaartnummers met 893107...

Mijn (2 mnd oude) Ziggo simkaartnummer begint echter met 893118.... I

Ik krijgt de aanvraag hierdoor niet goedgekeurd. Iemand hier ervaring mee?

[ Voor 19% gewijzigd door Prosperot op 28-06-2015 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 10:52
Even bellen en dan komt dat goed.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-09 23:45

Prosperot

Today is a gift...

Gebeld met KPN, die geven aan dat mn SIMkaart nummer dan dus verkeerd is (en of ik wel zeker weet dat mn abonnement bij Ziggo loopt... duh)

Dan maar gebeld met Ziggo en die geven aan dat mn SIMkaart nummer wel degelijk juist is...

stuck in the middle dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
De 893107 simkaart nummers zijn die van Teelena, dat zijn de mensen die een heel veel, heeeeeel veel etc. abonnement hebben afgesloten (voor de feitelijke samen gang van UPC en Ziggo). Jij hebt een nieuwer abonnement en blijkbaar kiezen ze bij KPN voor Ziggo via Teelena ipv Ziggo Mobiel.

Anders kan ook nog:
Ik had met mijn Ziggo Mobiel via Teelena kaart wel dat er op mijn SIMkaart een langer nummer stond dan het SIMKaart nummer feitelijk was (laatste 5 cijfers hoorden er niet bij). Bel Ziggo eens op en vraag dan wat je echte simkaart nummer is, dan heb je dat iig uitgesloten.

[ Voor 34% gewijzigd door jongetje op 29-06-2015 06:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahri
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-02 14:25
Prosperot schreef op zondag 28 juni 2015 @ 22:22:
Gebeld met KPN, die geven aan dat mn SIMkaart nummer dan dus verkeerd is (en of ik wel zeker weet dat mn abonnement bij Ziggo loopt... duh)

Dan maar gebeld met Ziggo en die geven aan dat mn SIMkaart nummer wel degelijk juist is...

stuck in the middle dus :(
Dus de lengste van t simkaartnr wil dus variëren van carrier tot carrier? Vreemd dat daar geen standaarden in zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
Elboo schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 23:12:
Het is in het begin al eens in een post aan de orde gekomen.
Gebeld worden en internetten buiten de bundel in het buitenland kan erg duur zijn, zeker buiten de EU.

Onderstaande viel qua totaalbedrag mee, maar stond wel te kijken van de belachelijke hoge kosten.

[afbeelding]

Volgende keer toch alleen voip (wifi) calling, of iets anders regelen.
Precies de reden waarom ik toentertijd ben overgestapt op vodafone. Dit jaar weggeweest en een rekening binnen van 12€ extra kosten. En zeker wel meer gebeld en internet dan toen bij ziggo, wat toen €100 aan extra kosten opleverde. Dan is die 4€ per maand verschil t.o.v. ziggo niet zo veel meer.
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste