@
Mr-D.
Vandaag is hij binnen gekomen. Wat pre-installatie gegevens.
Ik ben erg goed geholpen door
aquasoft-international.
Ik kreeg geen track en trace maar een nummer via Ace express, maar via whatsapp gecommuniceerd met Steve en die regelde een telefoon nummer om contact op te nemen met Ace. Steve is erg behulpzaam.
Hierna sprak hij ook nog een bericht in dat de levering vandaag zou zijn,
AL met al is het transport prima verlopen vanuit Ierland.
Toch wel wat opmerkingen, voordat je er 1 besteld:
- poweradapter 230V/15Vdc is een engelse stekker (dit was mij bekend). Hier zou je een verloop op kunnen zetten naar EU. Ik heb echter gewoon een nieuwe EU AC adapter besteld bij distrilec en zet er zelf wel een molex 4p stekkertje aan.
- De water aansluitingen die meegeleverd worden zijn 3/4" op de clack. Daar is geen keuze in, op de website bij M2. Indien je Aqmos aansluit (bypass) set wilt gebruiken is deze 1". (ook dat wist ik vantevoren)
Ik had ook gevraagd om een 1" aansluiting mee te leveren op mijn "reserve test clack besturing". Daar was wel een keuze in op de website. Echter is daar ook 3/4" mee geleverd. Ik heb dus een 1" besteld elders.
Je zou ook kunnen verlopen van 3/4" x 1", maar ik heb het liever in 1 geheel met de rvs 1" slangen
Verkeerd geleverd dus.
- Brine (zout) afvoer en zoutreservoir overloop wordt allemaal uitgevoerd met 3/8" slang. Dit is allemaal meegeleverd. Incl aanboorzadels op de pvc afvoer leiding
Ik kan hier echter geen fatsoenlijke airgap aansluiting van maken. (BWT siphon)
Voor de afvoer van het zoutwater heb ik slangpilaar voor besteld. 1/2" x 13 mm.
Daar kan ik dan
12x16 pekelslang op aansluiten naar de airgap..
- Zout opzuigen gebeurt met een airlock filter. Normaal zit deze in een koker, met vlotter ter afsluiting/beveiliging
vlotter zit er dus niet bij, enkel de airlock (maar er kunnen geen stukken zout meekomen)
- Men maakt wat gebruik van die bruine verpakkingstape die overal aan vast blijft plakken na verwijdering.
. Gelukkig had ik wat 99% alcohol staan om het te verwijderen aan de bovenkant van de ontharder. (men beschermt de kop, met verpakkingsmateriaal. Dan veeg je het er zo af.
Al met al wat kleine dingen, maar ik vond het toch even nodig om te vermelden.
De harscylinder is 16,7 ltr en er zit 12 ltr hars in.
De besturing lijkt ingesteld te staan op wat er op hun website staat. Ik ga dit nog aanpassen.
1660 ltr bij 20 dH (ofzo) en dat gaat naar 3200 ltr bij 10 dH) Moet ik nog even nakijken.
Edit: deze ontharder is wat lager dan bij
aqmos met 10 ltr hars, door de bredere harscylinder.
vergelijkbaar met die van
hydrotense
[
Voor 12% gewijzigd door
AUijtdehaag op 14-09-2022 22:57
]