Waterontharders, wat zijn jullie ervaringen?

Pagina: 1 ... 28 ... 120 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 07:27

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

mitsumark schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:51:
Met 10l/min moet je dus wel "uitkijken" dat je niet van alles tegelijk gaat doen.
Beetje douche is al 8-12l/min en als dan tegelijkertijd ergens water wordt gebruikt (tapwater, wasmachine, vaatwasser) dan kom je al tekort.
Dan ga ik er even vanuit dat je gewoon prima water krijgt met 1-3dh, maar toch.
Valt wel mee, mijn douche is 5 of 9,5L per minuut afhankelijk welke douchekop je neemt, de kans dat er dan nog iets tegelijk gaat is niet heel groot en zal ook niet gelijk een probleem zijn, dan zal het iets harder zijn dan nul, ook geen ramp toch? 1 is ook goed.
Maar ik denk dat hij het evengoed wel trekt. ;)

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Ik was me aan het orienteren op een kleine duo ontharder van Hydrotense of WTR, maar nu ik die Aqmos R2D2-32 zie wordt ik door de prijs wel erg aan het twijfelen gebracht. Die is 400 euro compleet met aansluitset en bypass, en dan gaat er tot 1 aug ook nog 16% korting af. Dat is de helft van de prijs van die andere systemen.

Alleen is het dan geen duo maar cabinet systeem en moet ik een andere plek dan de meterkast vinden.

Even onze situatie: gezin van 3, 80M3 verbruik per jaar, max watervraag 15 liter/minuut en dH=8

Als ik het zo bekijk dan is de Aqmos geschikt voor ons. Wat zouden redenen kunnen zijn om hier toch niet voor te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• athvdk
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18-04 01:13
JPS schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 23:49:

Als ik het zo bekijk dan is de Aqmos geschikt voor ons. Wat zouden redenen kunnen zijn om hier toch niet voor te kiezen?
Geen idee. Wij hebben hier ook een Aqmos R2D2-32 geïnstalleerd en doet gewoon wat het moet doen. Aanschaf via Ebay.de en de verzendkosten waren € 13,50 vanuit Duitsland. En ik had nog een paar vragen over het apparaat en kreeg meteen antwoord. Dat is ook wel fijn als er vlot gereageerd wordt.

Groet, Aad

[ Voor 5% gewijzigd door athvdk op 02-07-2020 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

athvdk schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:33:
[...]

Geen idee. Wij hebben hier ook een Aqmos R2D2-32 geïnstalleerd en doet gewoon wat het moet doen. Aanschaf via Ebay.de en de verzendkosten waren € 13,50 vanuit Duitsland. En ik had nog een paar vragen over het apparaat en kreeg meteen antwoord. Dat is ook wel fijn als er vlot gereageerd wordt.

Groet, Aad
Instelmogelijkheden en regeneratie zijn ook goed? Als ik het goed zag is deze volume&tijdgestuurd en met uitstel tot een tijdstip in de nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:29

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Trinsec schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:17:
[...]

Filter... waarvoor? Woon je buiten Nederland?
Zo gek is een filter niet.
Net op radio 1:
De norm voor maximum aan metalen (lood) in het water moet omlaag.
Er mag nu 10 microgram per 1L water.
Dat wordt straks 5 microgram omdat toch blijkt dat het schadelijker is dan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-06 07:23
ApC_IcE schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 15:37:
[...]

Zo gek is een filter niet.
Net op radio 1:
De norm voor maximum aan metalen (lood) in het water moet omlaag.
Er mag nu 10 microgram per 1L water.
Dat wordt straks 5 microgram omdat toch blijkt dat het schadelijker is dan gedacht.
En jij kan die hoeveelheid lood uit je water filteren met een filter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-06 10:42

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

En hoeveel zit er daadwerkelijk in....

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• athvdk
JPS schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:14:
[...]

Instelmogelijkheden en regeneratie zijn ook goed? Als ik het goed zag is deze volume&tijdgestuurd en met uitstel tot een tijdstip in de nacht.
Ja je kunt instellen wat je inkomende hardheid is. Op basis daarvan wordt het aantal te ontharden liters bepaald voor er geregenereert wordt en je kunt zelf aangeven op welk tijdstip er geregenereert wordt. Bij ons 22:00 uur (dan kan ik het wat volgen). Als het volume in liters bereikt is wordt er gespoeld. Wordt het niet bereikt maar zijn er 7 dagen voorbij, dan wordt er ook gespoeld.
Via het regelventiel kun je de uiteindelijk gewenste hardheid instellen. Er zit zelfs een meetsetje met 2 flesjes vloeistof bij (net als het aansluitpakket met flexibele slangen en de bypass kraan voor in de leiding zodat je eventueel de hele ontharder buiten spel kunt zetten bij vervanging of wat dan ook zonder het hele leidingwerk aan te hoeven passen).

Functioneel dus soortgelijk als bij de meeste andere waterontharders.

[ Voor 24% gewijzigd door athvdk op 02-07-2020 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

B-Force schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 15:56:
[...]

En jij kan die hoeveelheid lood uit je water filteren met een filter?
Nou zonder filter iig niet. Maar de filters die ik gezien heb beweren dat ze er metalen uithalen. Waarom denk je dat dat filter dat niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:46
Maar als de norm gehalveerd wordt, gaat het waterbedrijf dat dus doen en is zo'n filter nog minder nuttig.

Filter van mijn "quooker" haalt er ook "zware metalen" "uit" (incl lood).
https://webshop.ithodaalderop.nl/node/34
Kost alleen wel 80 euro per jaar alleen voor de kraan beneden.
Ik vraag me af hoeveel je het kost als je al je water gaat filteren... (andere methode?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:30
@athvdk is de installatie ook makkelijk? Of is alles in het Duits ? Die ontharder ziet er ook wel erg mooi uit namelijk.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jstruik
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-11-2024
De handleiding van de R2D2 is in het Duits. Het menu is echter in het Engels (of Spaans, Turks, Frans, Pools of Russisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• athvdk
Possible schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:40:
@athvdk is de installatie ook makkelijk? Of is alles in het Duits ? Die ontharder ziet er ook wel erg mooi uit namelijk.
Installatie is net als bij andere waterontharders.
Kranenblok tussen de waterleiding zetten en daarop wordt de ontharder dan weer aangesloten.
Afvoer voor het spoelwater naar de riolering (dat gaat met een slang met een diameter als een tuinslang) en je kunt de overloop van het zoutvat nog aansluiten, maar dan moet je wel een lager gelegen afvoerpunt hebben.
De regeleenheid wordt aangesloten via een meegeleverde adapter, dus een dun zwakstroomdraadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-06 20:45
Ik heb in ons nieuwbouwhuis ook een Hydrotense high-flow geinstalleerd.

In de meterkast zitten de aansluitingen voor water en riolering. De twee buitenkranen zitten niet achter de ontharder, de rest van het huis wel.

Op de standleiding van 110 heb ik een klemaanboorzadel gemonteerd. Niet het zadel wat door hydrotense geleverd wordt, maar eentje die ik er in kan klemmen door middel van het aandraaien van een wartel aan de voorzijde. Ik kan niet bij de achterkant van de buis, dus dat was de enige optie. De standleiding zit achter het hout op de foto. De aansluiting kon niet lager omdat ik dan in de aansluitvrije zone van de standleiding zou zitten (de eerste meter moet vrij blijven van aansluitingen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/di9EHOdqbDJMYcYIP9wMIUFk7AM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hH2mBVk4ONYf46fa6OUGgCJt.jpg?f=fotoalbum_tile

In de aanvoerleiding zit een CA klep, maar die heeft twee problemen. Ten eerste zorgt die klep voor behoorlijk drukverlies, maar ten tweede maakt hij enorm herrie als er weinig water gevraagd wordt. Ik heb geen idee waarom, want de aansluiting zou meer dan voldoende voordruk moeten hebben.

De ontharder zelf staat aan de achterkant van de meterkast. Het zoutvat staat op hoogte, zodat de overloop ook netjes aangesloten kan worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SPtPjuvbw_Zn-kDKr8CG44HZq4Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GchhuQFuDA5MIgA9sQ7t7Smw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r_03eyXSwNSCwSgTuud278RFx2o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DByT95PPyt9hJbR5ncBMIzSa.jpg?f=fotoalbum_tile

De afvoer is gemaakt door een PVC verloop van 100 naar 40 achter een sifon te monteren. De afvoerleidingen hangen daar in en zijn door de plaat gevoerd.

De flexibele waterleidingen zijn met een beugel aan de bovenliggende plank gehangen zodat ze niet aan de harsfles zelf hangen.

De hardheid voor installatie heb ik gemeten op 8 (Brabant Water geeft aan 6), dus de Fleck is ingesteld op 8. Met behulp van het mengventiel is de uitgaande hardheid nu 1 a 2 (3 druppels bij een 10 ml flesje zou 1,5 graden moeten zijn).

Als iemand nog tips heeft hoe het geluid van de CA klep te verminderen hoor ik het graag. Ik haal hem er vandaag even tussenuit om eens te kijken of er misschien van binnen iets vervuild is, maar als hij zo'n geluid blijft maken komt die klep niet terug.

PS. Aardklem op de aanvoerleiding ontbreekt nog. Die had ik even niet liggen, maar die komt wel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:58
Ik woon in Noord-Brabant met een hardheid van 8,5-9. Wij gaan een nieuwe badkamer plaatsen in een nieuwe woning met mat zwarte kranen.
Al verschillende keren gehoord dat een waterontharder dan zeker aan te raden is. Ook zien we dan wel voordelen met zaken als de koffiemachine, waterkoker, glazen douchewand, wasmachine, enz.

De vraag is: de woning die we hebben gekocht is aangesloten op stadsverwarming icm water van Brabant Water. Kun je dan altijd een waterontharder plaatsen? Moet je dan überhaupt ergens rekening mee houden, of maakt het geen snars uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
De stadsverwarming heeft er niets mee te maken. De ontharder komt in de waterleiding. Zolang je opstelruimte hebt en een aansluiting voor de afvoer etc. kun je een ontharder installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

mitsumark schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:27:
Maar als de norm gehalveerd wordt, gaat het waterbedrijf dat dus doen en is zo'n filter nog minder nuttig.

Filter van mijn "quooker" haalt er ook "zware metalen" "uit" (incl lood).
https://webshop.ithodaalderop.nl/node/34
Kost alleen wel 80 euro per jaar alleen voor de kraan beneden.
Ik vraag me af hoeveel je het kost als je al je water gaat filteren... (andere methode?)
Eens.
Ik ga hem gewoon monteren in het nieuwe huis.
Eerst Filter en dan Ontharder. Voor die paar tientjes per jaar vind ik het toch wel interessant.
Als ik schone filters eruit haal dan kan ie er tussenuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyRuS
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:32
Bij elektronica heb ik geen moeite om vanuit de specificaties een vergelijking te maken, maar hoe doen jullie dat met water ontharders? Wat zijn parameters die jullie checken?

Woonachtig in Zeeland met een waterhardheid van 14dH. Huishouden van 2 personen, ik meen vorig jaar +- 70 m³ te hebben verbruikt

Naar aanleiding van de berichten over de R2D2 ontharder ben ik verder gaan kijken bij Aqmos. Mijn oog is gevallen op de BMX-40. Een harscilinder die (uitgesteld) volume gestuurd is met een los zoutvat, dan is het plaatsen in de meterkast namelijk een optie qua ruimte.

Is er verschil in hars kwaliteit? Daar zie ik nooit specificaties van behalve de hoeveelheid vulling.

Dan de doorstroming van in dit geval de BMX-40, dat lijkt me ruim voldoende voor mijn situatie.

- Nenndurchfluss* 1,2 m3/h
* nach DIN 19636 (20°dH auf 8°dH)
- Nenndurchfluss** 0,4 m3/h
** von 20°dH auf 0,5°dH (40 BV/h)

Na ongeveer 2650 liter zou er moeten worden gespoeld, dat lijkt me prima.

Kapazität bei 15°dH 2.650 L

Dan natuurlijk de kop, als ik mijzelf goed heb ingelezen dan wil ik graag een volume gestuurde spoeling. Helemaal fijn als het een uitgestelde spoeling is zodat het niet tijdens het douchen gebeurt. Mag ik er vanuit gaan dat het grootste prijs verschil in de kwaliteit en features van de kop/besturing zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Blihi schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:51:
De stadsverwarming heeft er niets mee te maken. De ontharder komt in de waterleiding. Zolang je opstelruimte hebt en een aansluiting voor de afvoer etc. kun je een ontharder installeren.
Ah, oke, dat zou mooi zijn. Ik las namelijk ergens iets over collectieve stadsverwarming en individuele stadsverwarming. Waardoor je bij de collectieve variant de ontharder niet voor het warme water kunt gebruiken. Als dat zo is hoef ik er natuurlijk geen.

Maar kon er niks over vinden mbt die woning en de warmteleverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• athvdk
remzor schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 11:22:
[...]

Ah, oke, dat zou mooi zijn. Ik las namelijk ergens iets ...........
'ergens'. Dat is wel vaag omschreven. Als je nu meteen i.p.v. 'ergens', de bron https://kosten-waterontharder.nl/stadsverwarming/ had vermeld was het meteen een stuk duidelijker voor iedereen.

Groet, Aad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Collectieve warmwatervoorziening heet het als het warm water ook centraal geleverd wordt. Je hebt dan dus twee binnenkomende waterleidingen, een voor warm en een voor koud. Je kunt dan wel ontharden, maar dan moet je er twee hebben.

Ik kan me niet voorstellen dat ze dat nog aanleggen, maar je zou het kunnen navragen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
athvdk schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 11:49:
[...]

'ergens'. Dat is wel vaag omschreven. Als je nu meteen i.p.v. 'ergens', de bron https://kosten-waterontharder.nl/stadsverwarming/ had vermeld was het meteen een stuk duidelijker voor iedereen.

Groet, Aad
Volgens mij doet de bron er in dit geval helemaal niet zo toe, ik had het idd ergens gelezen en heb er niet nog een Google search op losgelaten. Of het nu website A of website B is, wat maakt dat uit? Verder geef je inhoudelijk ook helemaal geen antwoord, dus ik doe je reactie af als muggenzifterij :)
Blihi schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 11:54:
Collectieve warmwatervoorziening heet het als het warm water ook centraal geleverd wordt. Je hebt dan dus twee binnenkomende waterleidingen, een voor warm en een voor koud. Je kunt dan wel ontharden, maar dan moet je er twee hebben.

Ik kan me niet voorstellen dat ze dat nog aanleggen, maar je zou het kunnen navragen natuurlijk.
Volgens mij is dat wel het geval in de wijk. Een rode draaiknop en een blauwe draaiknop, met leidingen uit het beton in de meterkast. Lijken dus afzonderlijk van elkaar binnen te komen en met elkaar verbonden te zijn, in het midden zit de meter.
Naja, je leest; ik heb er niet veel verstand van. Ga eerst eens uitzoeken of dit inderdaad zo is, want dan nemen wij geen waterontharder. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
remzor schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:12:
[...]

Volgens mij doet de bron er in dit geval helemaal niet zo toe, ik had het idd ergens gelezen en heb er niet nog een Google search op losgelaten. Of het nu website A of website B is, wat maakt dat uit? Verder geef je inhoudelijk ook helemaal geen antwoord, dus ik doe je reactie af als muggenzifterij :)

[...]

Volgens mij is dat wel het geval in de wijk. Een rode draaiknop en een blauwe draaiknop, met leidingen uit het beton in de meterkast.
Zijn dat waterleidingen of CV leidingen? Misschien kun je het beste een foto van de meterkast plaatsen, dat zegt meer dan 1000 woorden :)
Lijken dus afzonderlijk van elkaar binnen te komen en met elkaar verbonden te zijn, in het midden zit de meter.
Naja, je leest; ik heb er niet veel verstand van. Ga eerst eens uitzoeken of dit inderdaad zo is, want dan nemen wij geen waterontharder. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-06 11:44
Gezien de mooie aanbieding van de Aqmos R2D2-32 toch maar een bestelling geplaatst :D Had al een bypass liggen. Oef zie net in de bevestiging dat ik per ongeluk 3x 1L resin cleaner heb besteld ipv 3x zout.

Heb ongeveer 32cm kwa breedte en volgens de technische specs is de behuizing 22 cm breed dus dan moet makkelijk passen. Nog even spullen halen bij de bouwmarkt voor een nette zwanenhals en air gap!

// edit
Heb je nou 2 van die airgap dingen nodig? https://www.ge-wo.nl/sani...ebehoren/caleffi-air-gap/
Zie in een installatie filmpje van de R2D2 dat er 2 slangen voor afvoer zijn, eentje uit de controller (afval tijdens regenereren?) en eentje van het zoutbat?

[ Voor 26% gewijzigd door Helox-in-a-box op 03-07-2020 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:44
Sinds vandaag heb ik een Watts OneFlow (TAC methode) geïnstalleerd in onze nieuwbouwwoning. Ik ben benieuwd...

[ Voor 6% gewijzigd door witterholt op 03-07-2020 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:01
Ik ben me aan het oriënteren voor een waterontharder. Nu bedacht ik mij waarom filteren we het kalk er niet uit.
Voordeel daarbij is prijs maar ook dat we andere verontreinigingen eruit kunnen halen. Het hoeft niet volledige schoon maar (flink)verlagen is natuurlijk al een goede stap. Hardheid is nu rond 6-7.

Voorbeeld: https://www.kokendwaterkr...ysteem-voor-het-hele-huis

Deze 3M is prijzig in verhouding maar filtert wel heel veel.

Er zijn andere filters vanaf 50 euro met 5-25 euro patronen. maar die sla ik voor nu even over.
De startpagina van dit draadje geeft mij niet een volledig beeld. Hoe denken jullie hierover.

Edit: ik zie net dat een tweaker de oneflow filter aan het testen cq aansluiten is...dat is niet echt filteren maar lijkt er wel op. :)

[ Voor 10% gewijzigd door internet4me op 03-07-2020 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
@internet4me , ja, ik nu ook inmiddels 🙂.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
@Helox-in-a-box waar heb je ontharder gekocht? En wat was de aanbieding ?

Overigens is het verschil tussen een cabinet en duo dat het gewoon in 1 behuizing zit ?

@jstruik kan de ontharder ook tot 0 dh ?

[ Voor 49% gewijzigd door Possible op 03-07-2020 21:29 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• athvdk
Helox-in-a-box schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 16:51:
Zie in een installatie filmpje van de R2D2 dat er 2 slangen voor afvoer zijn, eentje uit de controller (afval tijdens regenereren?) en eentje van het zoutbat?
Dat klopt. De eerste vanaf de klepbesturing naar het riool (dat ook verderop en hoger mag liggen) en eentje voor het geval er iets mis mocht gaan met met het vullen van water in het zoutvat. Die afvoer moet dan wel lager liggen dan het zoutvat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
Possible schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 20:53:
@Helox-in-a-box waar heb je ontharder gekocht? En wat was de aanbieding ?

Overigens is het verschil tussen een cabinet en duo dat het gewoon in 1 behuizing zit ?

@jstruik kan de ontharder ook tot 0 dh ?
Aqmos.com, wordt vanuit Rodgau Duitsland verstuurd. https://www.aqmos.com/was...-mit-anschlussset-1?c=126

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Oké thanks! 366 euro is inderdaad wel een hele mooie aanbieding!

Ben benieuwd naar je ervaring!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Possible schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 21:40:
[...]

Oké thanks! 366 euro is inderdaad wel een hele mooie aanbieding!

Ben benieuwd naar je ervaring!
Dan vergeet je nog de 16% korting tot 1 augustus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Laatst online: 21:08
JPS schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 23:19:
[...]

Is dat aan kortingscode? Deel je die even :9

In de winkelwagen krijg je 10% met de code: Aqmos-Angebote

[ Voor 5% gewijzigd door thefox154 op 04-07-2020 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
[...]

Ook nog inderdaad

16%. Code = MWST2020

Overigens zie ik dat je voor 399 ook een montage block erbij krijgt... is die perse nodig of handig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Velsink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-06 14:26
Possible schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 08:48:
[...]

Ook nog inderdaad

16%. Code = MWST2020

Overigens zie ik dat je voor 399 ook een montage block erbij krijgt... is die perse nodig of handig ?
Op deze manier wordt het wel heel interessant en betaalbaar.
Iemand enige ervaring om bovenstaand systeem te laten installeren en wat de bijkomende kosten hiervan zijn?
Kan hier niets over vinden in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
J_Velsink schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 08:55:
[...]

Iemand enige ervaring om bovenstaand systeem te laten installeren en wat de bijkomende kosten hiervan zijn?
Ben ik zelf ook wel benieuwd naar. Inclusief verzendkosten en de kortingscode kom ik op 337 euro uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
@internet4me Ik lees niets over water softening in het manual
https://media.s-bol.com/qYvAKyOvJvgG/original.pdf

Is gewoon een filter+aktief kool dus.

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
J_Velsink schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 08:55:
[...]

Komt vast het dubbele aan prijs bij, als je het laat installeren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Possible schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 08:48:
[...]

Ook nog inderdaad

16%. Code = MWST2020

Je kan zonder maar ik vind het blok wel handig zodat je eenvoudig kan bypassen of zo nodig de ontharder kunt afkoppelen of vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:01
AUijtdehaag schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 09:01:
@internet4me Ik lees niets over water softening in het manual
https://media.s-bol.com/qYvAKyOvJvgG/original.pdf

Is gewoon een filter+aktief kool dus.
Uit de benoemde pdf.

AP904: Heavy duty particulate reduction - 5 micron nominal /
Municipal – replacement cartridge AP917HD-S includes a scale inhibition media to help reduce the potential build-up of hard- ness scale in water using appliances

Lijkt mij dus wel water te verzachten.

Verder zal een filter met kool toch altijd wat eruit halen?? Het zal niet stuurbaar zijn, maar zal toch zeker effect hebben?

[ Voor 10% gewijzigd door internet4me op 04-07-2020 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
@internet4me Probeer het en laat het ons weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
JPS schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 09:12:
[...]

Je kan zonder maar ik vind het blok wel handig zodat je eenvoudig kan bypassen of zo nodig de ontharder kunt afkoppelen of vervangen.
Oké thanks! Je hebt hem zelf ook dus ?
En kan je hem instellen tot 0 dh ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Nee, maar ben 'm wel aan het overwegen. Had eerst een andere duo ontharder op het oog, maar het prijsverschil met deze is veel te groot.

Zeker kan ie naar 0dH. Maar lees de specs even zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzopa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:54
JPS schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 10:39:
Nee, maar ben 'm wel aan het overwegen. Had eerst een andere duo ontharder op het oog, maar het prijsverschil met deze is veel te groot.

Zeker kan ie naar 0dH. Maar lees de specs even zou ik zeggen.
Heb je al ontdekt of er een watermeter word mee geleverd, deze staat wel in het installatie manual.

PV- 8530Wp..... SWW- Atlantic 200….. WP- Daikin 3,5kW….. Foto’s.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
wizzopa schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 14:44:
[...]

Heb je al ontdekt of er een watermeter word mee geleverd, deze staat wel in het installatie manual.
Die wordt niet geleverd...
Leveromvang staat netjes op de site in een apart kopje.

Je refereert denk ik naar de afbeelding van de installatie met de componenten.
Zoals er boven staat is dit een voorbeeld van hoe het aangesloten wordt.
Water komt binnen, je watermeter zit ertussen, dan plaatsen ze een filter (heb ik niet besteld, lijkt me overbodig in NL) en dan komt nummer 4 het 'aansluitblok''.

Heb het spul besteld dus ik kan het je over een paar dagen def. bevestigen, maar hier durf ik me hand wel voor in het vuur te steken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzopa
thefox154 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:25:
[...]

Die wordt niet geleverd...
Leveromvang staat netjes op de site in een apart kopje.

Je refereert denk ik naar de afbeelding van de installatie met de componenten.
Zoals er boven staat is dit een voorbeeld van hoe het aangesloten wordt.
Water komt binnen, je watermeter zit ertussen, dan plaatsen ze een filter (heb ik niet besteld, lijkt me overbodig in NL) en dan komt nummer 4 het 'aansluitblok''.

Heb het spul besteld dus ik kan het je over een paar dagen def. bevestigen, maar hier durf ik me hand wel voor in het vuur te steken :+
In het installatie manual word gesproken over het aansluiten van de watermeter bladzijde 8 eerste foto. De informatie voor volume sturing moet ergens vandaan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• athvdk
wizzopa schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:06:
[...]

In het installatie manual word gesproken over het aansluiten van de watermeter bladzijde 8 eerste foto. De informatie voor volume sturing moet ergens vandaan komen.
Die watermeter zit in de stuurkop van het apparaat en houdt inderdaad bij hoeveel water er verbruikt is. Met deze informatie wordt het regenereren dan weer aangestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
@athvdk dus de aqmos kan je dus wel volume gestuurd instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Possible schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 23:13:
Wat ik begrijp bepaald hij aan de hand van de ingesteld hardheid het aantal liters voor zijn regeneratie cyclus moet plaats vinden. zie de tabel in de handleiding.

[ Voor 4% gewijzigd door thefox154 op 05-07-2020 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
thefox154 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 10:24:
[...]

Wat ik begrijp bepaald hij aan de hand van de ingesteld hardheid het aantal liters voor zijn regeneratie cyclus moet plaats vinden. zie de tabel in de handleiding.
Ik zie het inderdaad: vertaling van de website:

DE ELEKTRONISCHE WATERVOLUMEKLEP BNT 1650 MEET HET VERBRUIK VAN ZACHT WATER DOOR MIDDEL VAN EEN GEÏNTEGREERDE WATERMETER. ALS HET VOORAF INGESTELDE VOLUME VAN DE ZACHTE WATERSTROOM WORDT BEREIKT, GAAT HET APPARAAT NIET OM 02:00 UUR NAAR DE REGENERATIEFASE, MAAR ALLEEN 'S NACHTS. VOORAF WORDT ALS VEILIGHEIDSFACTOR EEN RESERVECAPACITEIT INGESTELD ZODAT NA HET BEREIKEN VAN DE INGESTELDE WATERCAPACITEIT NOG KALKVRIJ WATER BESCHIKBAAR IS. DEZE "VERTRAAGDE VOLUMEGESTUURDE REGENERATIE" WORDT DOOR ONS IN DE FABRIEK INGESTELD OP BASIS VAN DE WATERWAARDEN EN HET WATERVERBRUIK.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
-

[ Voor 99% gewijzigd door anon054630 op 10-03-2021 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• athvdk
Possible schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 23:13:
Ja dit is al zo ingesteld en dat wordt berekend aan de hand van hoeveel graden je naar beneden gaat.
Bij mijn dochter staat er eentje en die gaat van 7 graden naar 0 en spoelt om de 4500 liter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Vraagje nog... de ontharder zal bij mjj in de garage geplaatst worden omdat ik meterkast te weinig ruimte heb. In de garage heb in een afvoer / putje .. hier kan ik gewoon de afvoer slangen naar toe brengen toch? Ik za dan wel met wat pvc leidingen het netjes maken... heb namelijk nu ook een afvoer slang van mijn boiler er onder hangen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-06 14:16
@Possible Pak een grote gieter en gooi die eens in het putje. Het putje moet een volledig opengedraaide kraan aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
@athvdk ik lees nu dat de hars cilinder maar 8 liter is.. is dat niet heel weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
[...]

Oef inderdaad, net nog even bestelling geannuleerd en nieuwe geplaatst :) scheelt toch weer 60 euro! Wel erg onduidelijk waar je die in kon voeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzopa
Helox-in-a-box schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:35:
[...]

Oef inderdaad, net nog even bestelling geannuleerd en nieuwe geplaatst :) scheelt toch weer 60 euro! Wel erg onduidelijk waar je die in kon voeren
En nog 3 % bij abonneren op de nieuwsbrief.

Eenvoudiger en goedkoper verstuurd van uit Spanje.

https://www.aliexpress.co...937460.0.0.17462e0egcDDKP

https://www.depuragua.com...to-12l-8434243000077.html

[ Voor 28% gewijzigd door wizzopa op 06-07-2020 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
@wizzopa dat is wel erg goedkoop ... de vraag is dan ook of kwaliteit goed is haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

wizzopa schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:24:
[...]

Eenvoudiger en goedkoper verstuurd van uit Spanje.

https://www.aliexpress.co...937460.0.0.17462e0egcDDKP

https://www.depuragua.com...to-12l-8434243000077.html
500 liter per uur en 10 liter hars cilinder. Is misschien voor sommige te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzopa
Rol-Co schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:46:
[...]

500 liter per uur en 10 liter hars cilinder. Is misschien voor sommige te klein.
Had je ook gevonden van en naar welke hardheid dit volume is, mijn spaans gaat niet verder dan “ dos cervezas por favor “

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

wizzopa schreef op maandag 6 juli 2020 @ 18:16:
[...]

Had je ook gevonden van en naar welke hardheid dit volume is, mijn spaans gaat niet verder dan “ dos cervezas por favor “
Nee, geen manual

Wel nog goedkoper als je wilt.

https://www.aliexpress.co...44_668%232717%237559%235_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Die Duitse aqamos heeft ook maar een 8 liter cilinder ... toch staat er dat het voor 4-5 personen voldoende is.

Je moet dan geen stortdouche hebben;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Possible schreef op maandag 6 juli 2020 @ 18:48:
[...]

Die Duitse aqamos heeft ook maar een 8 liter cilinder ... toch staat er dat het voor 4-5 personen voldoende is.

Je moet dan geen stortdouche hebben;)
Ja hoe ze dat precies berekenen snap ik ook niet maar ik heb naar het ontharder volume gekeken, de 15liter was 600 liter per uur. Nu neemt niemand een uur water af maar 10 liter per minuut moet je wel aankunnen lijkt mij.
Te groot is ook niet goed, kost meer water en zout enz dus niet nodig.

Ik heb op mijn werk een dubbele waterontharder die 4 m3 aan kan en het viel mij op dat de tanks van goedkope waterontharder.nl het zelfde zijn in het klein, zelfde materiaal en zelfde kleur zelfs. De kop is waarschijnlijk wel iets goedkoops wat mooi is, dan kan ik hem makkelijk vervangen als er iets is.
Paar tientjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wizzopa
Niet geheel onbelangrijk;

exchange resin and brine is not included in this system, please purchase it in your local or in our store seperately.
En hars is er weer in heel veel verschillende. https://lpt.lanxess.com/e...oups/ion-exchange-resins/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Rol-Co schreef op maandag 6 juli 2020 @ 18:57:
[...]

Ja hoe ze dat precies berekenen snap ik ook niet maar ik heb naar het ontharder volume gekeken, de 15liter was 600 liter per uur. Nu neemt niemand een uur water af maar 10 liter per minuut moet je wel aankunnen lijkt mij.
Te groot is ook niet goed, kost meer water en zout enz dus niet nodig.

Ik heb op mijn werk een dubbele waterontharder die 4 m3 aan kan en het viel mij op dat de tanks van goedkope waterontharder.nl het zelfde zijn in het klein, zelfde materiaal en zelfde kleur zelfs. De kop is waarschijnlijk wel iets goedkoops wat mooi is, dan kan ik hem makkelijk vervangen als er iets is.
Paar tientjes
Daarom twijfel ik nog best wel of ik voor de aqmos moet gaan of toch 1 van goedkope waterontharders....

Keuzes keuzes ...

@Helox-in-a-box met hoeveel personen zijn jullie ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Possible schreef op maandag 6 juli 2020 @ 19:15:
[...]

Daarom twijfel ik nog best wel of ik voor de aqmos moet gaan of toch 1 van goedkope waterontharders....

Keuzes keuzes ...

Tja... en wat als er iets is, wat kost terug sturen naar DE?

Dit is de handleiding van budget wtr, vanaf pagina 10 is relevant, meer hoef je niet te doen.
https://drive.google.com/...JjGgmWITJXiU_wZpnH33/view

Wel jammer dat hij nog steeds tijdgestuurd op de website heeft staan, dat is ie niet.

@Possible
Even getest met de keuken kraan vol open, dan zegt ie 0,380 m3 per uur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yIdD8-VXqctTedifVfbItK8pVEU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zJrCxOKQ5z7PsuRQ7fcIaWgI.jpg?f=user_large

Zoutbak na 4x regeneratie, had een halve zak in gegooit (12,5 kg)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VybQudku721knS-ox5Np0ScMqX8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/S2VkTsAftZeg9Ds70kEG5FiF.jpg?f=user_large

:)

[ Voor 32% gewijzigd door Rol-Co op 06-07-2020 20:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Possible
Rol-Co schreef op maandag 6 juli 2020 @ 19:40:
[...]

Tja... en wat als er iets is, wat kost terug sturen naar DE?

Dit is de handleiding van budget wtr, vanaf pagina 10 is relevant, meer hoef je niet te doen.
https://drive.google.com/...JjGgmWITJXiU_wZpnH33/view

Wel jammer dat hij nog steeds tijdgestuurd op de website heeft staan, dat is ie niet.

@Possible
Even getest met de keuken kraan vol open, dan zegt ie 0,380 m3 per uur.
[Afbeelding]

Zoutbak na 4x regeneratie, had een halve zak in gegooit (12,5 kg)
[Afbeelding]

:)
Thanks! Dan toch maar iets meer geld uitgeven inderdaad zodat je gewoon garantie hebt in Nederland.

Zal na de vakantie eens gaan bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzopa
Possible schreef op maandag 6 juli 2020 @ 20:16:
[...]

Thanks! Dan toch maar iets meer geld uitgeven inderdaad zodat je gewoon garantie hebt in Nederland.

Zal na de vakantie eens gaan bestellen!
Ik denk dat je daar een goeie keuze maakt mbt de garantie, zeker als je bedenk dat de budget waterontharders worden samen gesteld met onderdelen uit China, http://www.canature-global.com/ is daarin een grote speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
wizzopa schreef op maandag 6 juli 2020 @ 20:39:
[...]

Ik denk dat je daar een goeie keuze maakt mbt de garantie, zeker als je bedenk dat de budget waterontharders worden samen gesteld met onderdelen uit China, http://www.canature-global.com/ is daarin een grote speler.
Ja klopt. Een premium Ceramic is toch we 2x zo duur... het is best een groot verschil met een “a” merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ik weet niet hoor maar het is wel je drinkwater...
Vind het toch wat tricky om er een low budget ding tussen te zetten...
Nouja, ik heb er al een;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• athvdk
Possible schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:27:
@athvdk ik lees nu dat de hars cilinder maar 8 liter is.. is dat niet heel weinig?
Dit apparaat is bedoeld voor 1-4 persoonshuishouden. Daar zal die 8 liter inhoud dus op berekend zijn.
Wij hebben zelf een Aquastar staan en die heeft volgens mij ook een 8 liter harskern. Maar die spoelt elke 2500 liter. Dat vond ik ook al wat apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

wizzopa schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:24:
[...]

Nou 16% en 3% korting stapelen lijkt me sterk. Er zal maar 1 optie/vakje voor een kortingscode zijn toch?

/EDIT: Net getest en stapelen werkt dus niet.

[ Voor 8% gewijzigd door JPS op 06-07-2020 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzopa
JPS schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:43:
[...]

Nou 16% en 3% korting stapelen lijkt me sterk. Er zal maar 1 optie/vakje voor een kortingscode zijn toch?

/EDIT: Net getest en stapelen werkt dus niet.
Bedankt voor het proberen, dan gelijk een revisie setje erbij met 3 % korting😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

wizzopa schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:21:
[...]

Bedankt voor het proberen, dan gelijk een revisie setje erbij met 3 % korting😉
Wat voor revisie setje? Harsreiniger oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzopa
JPS schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:26:
[...]

Wat voor revisie setje? Harsreiniger oid?
Dat zou kunnen, hoewel de meningen ook daar over verdeeld zijn mbt het nut. Die 3 % heb je in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
@wizzopa welke ontharder heb jij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzopa
Geen, ik kijk zelf naar die Duitse, hij kan in de hal kast die vlak naast de meterkast zit.

Maar dan komt de waf om de hoek kijken, die heb ik nog niet kunnen overtuigen dat haar lange blonde haren er nog beter uit gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
wizzopa schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:38:
[...]
Maar dan komt de waf om de hoek kijken, die heb ik nog niet kunnen overtuigen dat haar lange blonde haren er nog beter uit gaan zien.
Minder kalk? Minder poetsen? Minder ontkalken? Goed voor de huid?

Bovenstaande kwam de vrouw hier zelf mee, er moet en zal zo’n ding komen nu. Installatie kost ongeveer €1300 incl. een goed model, aannemer gaat mij nog een offerte sturen met ook het type hierin. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
wizzopa schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:38:
[...]

Geen, ik kijk zelf naar die Duitse, hij kan in de hal kast die vlak naast de meterkast zit.

Is hier ook het geval ..

Gewoon een keer bestellen .. bij iemand anders laten leveren en vervolgens op een dag installeren als ze niet thuis is. Ik plaats hem in de garage waar ze toch amper komt. Zo ga ik het aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzopa
Possible schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:46:
[...]

Is hier ook het geval ..

Gewoon een keer bestellen .. bij iemand anders laten leveren en vervolgens op een dag installeren als ze niet thuis is. Ik plaats hem in de garage waar ze toch amper komt. Zo ga ik het aanpakken.
En dan op de dag dat je vrouw gaat douchen komt de shampoo van de trap af😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

wizzopa schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:32:
[...]

Die 3 % heb je in ieder geval.
? sowieso logischer om gelijk dingen mee bestellen met 16% korting ipv 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
Possible schreef op maandag 6 juli 2020 @ 19:15:
[...]

Keuzes keuzes ...

Gezin met 2 kids van 7 & 9, tussenwoning, oudste met last van eczeem dus vandaar mijn interesse in zo’n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Laatst online: 15:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a861iixRw0AcAREWMFYfy79mqlM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BiZpDK8SSa7rlE2z7m29wVmL.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb de ontharder ook in de meterkast en deze zit wel dicht bij de stoppenkast. Gisteren werd ik er op geattendeerd dat de verzekering wel eens moeilijk kan gaan doen wanneer die ontharder gaat lekken en je problemen kan krijgen ivm de elektriciteitskast. Ik heb daar natuurlijk nooit aan gedacht en hem op advies gewoon daar laten plaatsen. Het zit me nu niet zo lekker eigenlijk. Heeft iemand hier ervaring mee? hebben jullie hem ook zo dicht bij de elektriciteitskast zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DynamicDreams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-06 13:14
Ik heb hem onderin de meterkast staan, maar ik zou er in jouw geval voor kiezen om een (houten) schot te maken tussen het 'natte' gedeelte en je groepenkast. Een soortgelijke constructie heb ik ook in mijn meterkast zitten, omdat naast de groepenkast de afleverset van mijn stadsverwarming zit (die constructie zat er overigens al zo toen ik het huis kocht).

12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• witterholt
@harrybeuker , bij mij zit ie dichterbij de grond. Omdat het een OneFlow is neemt ie ook veel minder ruimte in.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kuyhkojcSP1HKJBn6odYD9oQWwo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/11SnUEfS6paeXv94Rqz3EOXO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djampire
  • Laatst online: 11-06 21:56
@witterholt wat zijn ervaringen me de Oneflow? of zijn er wellicht andere tweakers met ervaringen op de Oneflow? denk na over aanschaf.

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Djampire schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:53:
@witterholt wat zijn ervaringen me de Oneflow? of zijn er wellicht andere tweakers met ervaringen op de Oneflow? denk na over aanschaf.
Ik heb hem morgen pas een week, dus ik kan er nu nog niet veel over zeggen behalve dat er geen merkbare waterdrukverlies is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wizzopa
https://sackzelfbouw.be/w...Aankoop_Watts_OneFlow.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Die had ik inderdaad ook gevonden voordat ik het aangeschaft had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djampire
  • Laatst online: 11-06 21:56
ziet er veelbelovend uit, ik heb een installatiebedrijf in de buurt zitten die ook de Oneflow is het assortiment heeft. Ik zal er van de week eens informeren! Als je wel resultaten opmerkt, post je die hier?!

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

harrybeuker schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:05:
[Afbeelding]
Ik heb de ontharder ook in de meterkast en deze zit wel dicht bij de stoppenkast. Gisteren werd ik er op geattendeerd dat de verzekering wel eens moeilijk kan gaan doen wanneer die ontharder gaat lekken en je problemen kan krijgen ivm de elektriciteitskast. Ik heb daar natuurlijk nooit aan gedacht en hem op advies gewoon daar laten plaatsen. Het zit me nu niet zo lekker eigenlijk. Heeft iemand hier ervaring mee? hebben jullie hem ook zo dicht bij de elektriciteitskast zitten?
@DRuw heeft hem ook hoog in de meterkast en die heb ik er ook op gewezen dat als dat gaat lekken en staan spuiten dat de gevolgen niet te overzien zijn.
Hij heeft er ook een scheiding tussen gemaakt dacht ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ik moet hem nog netjes scheiden maar in alle eerlijkheid, de hoofdconnectie van het water ziet uberhaubt in de meterkast en als die echt lek zou gaan is dat uberhaubt een probleem.
Die scheiding heb ik nu eindelijk tijd voor (vakantie) maar dappere verzekering die daarover gaat zeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thefox154
De Aqmos is binnen gekomen.
Afgelopen zondag besteld met 4 zakken zout, de DHL jongen had het zwaar ;)
Spul was woensdag in huis. Apparaat ziet er netjes afgewert en degelijk uit.
Ik zal hem pas ergens einde zomer plaatsen, hopelijk past hij in de meterkast. Scheelt dat er alleen electra inzit en een afgedopte stadsverwarming zonder wissel, denk dat ik hem er wel in krijg. Tot die tijd staat hij netjes in de garage... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Helox-in-a-box schreef op maandag 6 juli 2020 @ 23:51:
[...]

Gezin met 2 kids van 7 & 9, tussenwoning, oudste met last van eczeem dus vandaar mijn interesse in zo’n ding.
Wat gaat onthard water helpen bij eczeem dan :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Possible
kabeltjekabel schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 22:16:
[...]

Zachter water, minder droge huid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb de OneFlow nu zo'n 2 maanden, ben er erg tevreden over tot dusver. Geen kalkaanslag meer, en het apparaat is klein genoeg om ergens mooi in weg te werken. Patroon pas over circa 3 jaar vervangen ook, dus geen gezeur met zout steeds, dus per jaar stuk minder kosten, naast de relatief goedkope aanschaf.

[ Voor 6% gewijzigd door Zaphara op 11-07-2020 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
kabeltjekabel schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 22:16:
[...]

Je huid droogt uit door harder water en bij eczeem moet je de huid juist vet houden met bv vaseline en de eczeem onderdrukken met hormoonzalfjes. Helaas zijn die zalfjes erg slecht voor de huid en wil daar dus zo weinig mogelijk van gebruiken. Alle beetjes helpen...

https://www.waterhardheid.nl/waterhardheid-en-huidklachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Zaphara schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 22:24:
[...]Ik heb de OneFlow nu zo'n 2 maanden, ben er erg tevreden over tot dusver. Geen kalkaanslag meer, en het apparaat is klein genoeg om ergens mooi in weg te werken. Patroon pas over circa 3 jaar vervangen ook, dus geen gezeur met zout steeds, dus per jaar stuk minder kosten, naast de relatief goedkope aanschaf.
De 1e testen door de Belgische zuster van de Consumentenbond gepubliceerd met de 1e positieve reultaten hierover zijn heel summier:
https://www.test-aankoop....eltreffende-alternatieven

Deze NL firma meet het breed uit maar ik heb niet de Belgische test om het te checken:
https://www.waterontharde.../post/waterontharder-test

Heeft iemand uit Belgie op het forum een publieke link naar het originele Testaankoop complete verhaal oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
route99 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 22:42:
[...]
De 1e testen door de Belgische zuster van de Consumentenbond gepubliceerd met de 1e positieve reultaten hierover zijn heel summier:
https://www.test-aankoop....eltreffende-alternatieven

Deze NL firma meet het breed uit maar ik heb niet de Belgische test om het te checken:
https://www.waterontharde.../post/waterontharder-test

Heeft iemand uit Belgie op het forum een publieke link naar het originele Testaankoop complete verhaal oid?
De techniek erachter is al lang en breed bestudeerd met als conclusie dat het meer dan een volwaardige vervanger is voor de 'oude' techniek met zout:

https://watereuse.org/wp-...binar-WateReuse-08-06.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• athvdk
Zaphara schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 22:24:
[...]

Ik heb de OneFlow nu zo'n 2 maanden, ben er erg tevreden over tot dusver. Geen kalkaanslag meer, en het apparaat is klein genoeg om ergens mooi in weg te werken. Patroon pas over circa 3 jaar vervangen ook, dus geen gezeur met zout steeds, dus per jaar stuk minder kosten, naast de relatief goedkope aanschaf.
3 jaar dezelfde patroon gebruiken............... ?
Pagina: 1 ... 28 ... 120 Laatste

Let op:
Aan alle behulpzame nieuwe users-met-dubbele-agenda:
https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/ en dan vooral 4.8.