Ik ben er bijna uit denk ik.
Situatie: appartement bouwjaar 2017, 2 kasten op de gemeenschappelijke gang. 1 met de warmtewisselaar (stadswarmte) en daarnaast een kast met watermeter en stroommeter. De stoppenkast zit in het huis.
In die kasten wil ik evt een waterontharder plaatsen:
- Simplex: mits dit slim gescheduled wordt, ik wil namelijk altijd onthard water. Amysoft (Ecowater) is dan een optie.
- Duplex: niet handig, omdat in deze kast ook de eletrameterkast zit, vind ik "op waterdruk" risicovol. Als er water met zout de kasten van de buren eronder inlekt krijg ik een hele dure rekening.
- Zelfplaatsen: nee, ik wil dat alles gebeurd met goede garantie.
- Onderhoud: zo min mogelijk. Dus ook zaken als bacterievorming vermijden.
De opties zijn dan alleen nog afhankelijk van het formaat.
- Aquacell valt af (veel te duur, Delta Duplex doet zelfde voor minder)
- €1695 simplex Amysoft e-Duo Compact. €69.95/2jr onderhoud, 15jr garantie. regeneratie 20min(?) verbruikt 500-700g zout/30-40L water
- €1495 simplex SensorSoft, €96/jr onderhoud, x jr garantie. Regeneratie ..min verbruikt 650g zout/30L water
- €1465 simplex Delta, €72/2 jr onderhoud, 5jr garantie. Regeneratie 15min verbruikt 300g zout/18L water
- €1895 duplex Delta, €72/2 jr onderhoud, 5jr garantie. Regeneratie 15min verbruikt 300g zout/18L water
- Waterluxe Duo 12 (past misschien niet): €1325 incl plaatsen.
Sensorsoft:
De Sensorsoft heeft een vast verbruik, die vergelijkbaar is met het gemiddelde verbruik van Amysoft.
Voordelen Delta:
- zuinigst.
- goedkoper in aanschaf.
(- geen elektriciteit nodig.)
Nadelen Delta:
- 10jr garantie (5 > 10 jaar mits je om de 2jr onderhoud doet) tov 15 bij Amysoft
- natte zoutbak tov droge zoutbak bij Amysoft. --> dit vind ik in een appartementencomplex wel belangrijk.
Voordelen Amysoft:
- lange garantie.
- regeneratie is variabel obv verbruik, vandaar elektrisch. Obv opgegeven gemiddelden is Amysoft zeker niet zuinig, maar het hangt natuurlijk van je eigen situatie af (2 personen, vloerverwarming, appartement).
- antibacteriele module.
- tijdstip van regeneratie (02.00u) kan je makkelijk aanpassen. Regeneratie vind alleen plaats op dat tijdstip wanneer het nodig is.
- in toekomst uitbreidbaar met WiFi module.
Nadelen:
- duur in aanschaf.
- mogelijk niet zo voordelig verbruik als de Delta.
[
Voor 71% gewijzigd door
Jazco2nd op 10-06-2020 16:41
]